iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.749 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:50:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

Het adres van het Teamspeak van Tweakers Iracing stond inderdaad in de startpost.
Ik ben nu verbonden met Teamspeak.

Ik moet nog even uitzoeken hoe alles werkt best ingewikkeld programma!
Mooi zo, join gezellig bij mensen in Fun of wees serieus in Serious waar je zelf de voorkeur aan hebt.

Altijd gezellig en genoeg tips kan je krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
BMzijn dat 3 dell 2312 schermen ?

heb ook 3 dell 2312 schermen

ben gisteren van nvidia naar amd gegaan R9 290x maar heb nu elke fps boven 60 serieuse schokken op mijn schermen. (heb het enkel in Iracing)

zijn dus 3 60hz schermen dus denk dat het daarmee te maken heeft

[ Voor 78% gewijzigd door dabelg op 23-03-2014 20:06 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ow man, ik had het kunnen weten ...

Lap 2, La source, 1 dive bomber aan de binnenkant weet ik nog te ontwijken, maar 2 man achter mij die veel te laat remmen en synchroon op mijn achterkant rijden ... Dit is waarzin :(

En dan te bedenken dat je beter kan wachten, want kemmel straight kan je er gewoon weer voorbij zonder moeite. ZUCHT!

Ik neem de SR en IR verlies maar voor lief. Ik ga nu een goed glas whisky drinken :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:12

Niellie41

[object Object]

Leuke race, tot ik een tik (eigenlijk twee) kreeg in ronde 19 in turn 1.. Daarna was het kansloos...
Vanaf nu ga ik voor de wins.

[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 23-03-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Erg goeie qualy en eerste stint voor mij, en erg matige tweede stint :-( Begon allemaal in de pits, zag Eric voor m'n neus de pits in spinnen en met m'n domme kop lette ik niet op m'n snelheid maar te veel op hem - 15 s pit penalty :( Dat kostte me 4 plekken ofzo, uiteindelijk nog zicht op Koen en Pascal, had de snelheid om nog P5 te pakken maar af en toe kleine foutjes zorgde ervoor dat ik er niet meer aan toe kwam, paar rondjes te weinig.

Verrassend weinig incidenten, hoewel sommige mensen wel iets beter aan de kant mochten gaan maar over het algemeen ging het erg goed. :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16

derx666

mecker ende blaet

Jammer Pascal! Hopelijk heb je morgen tijd om nog een race te rijden.

Ik heb heb ondertussen een geweldige race gehad. Op P6 gestart, start ging prima, en kwam T1 goed door. Daarna kon ik de kopgroep goed volgen. 1 persoon viel voor me weg in de 1e ronde, daarna constant in gevecht geweest. Uiteindelijk konden er 2 wegrijden, en zat ik met Philippe Leybart en Daniel Schon te vechten voor P3. In de laatste ronde begon ik op P4, en haalde ik Philippe in op kemmel. Helaas kon hij me terugpakken op Blanchimont. Daniel kon ik wel achter me houden, en zo op P4 gefinished. Helemaal vol met adrenaline en zat helemaal te shaken :)
Resultaat van dit alles: 169 punten, +0.07 sr (maar 3 incjes), en het belangrijkste +72 ir, wat resulteerd in een irating van 3029. Eindelijk boven de 3000 *O* *O* *O*

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
leuke race was het!

Qually ging niet goed en eindigde op een 22 plaats.

Race ging veel beter!
bij de start ging het voor me al flink mis maar kon er net omheen.
daarna 30 ronden achter Pascal gezeten die ik 10 ronden na de pitstop pas kon inhalen.
Toen had ik alleen nog Niel voor me. maar die ging 10 ronden voor het eind de pits in.
gefinished op plaats 14!

Jammer genoeg moet ik de volgende race missen!

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
qoute van Daniel:

"Who else hates this track?

It is no fun racing here. Ist all about draft in the races. It hurts beiing Held off by Drivers who are half a second slower. Starting pole he is a disadventage.
If someone wants draftraces go to oval. In my opion raceresults in spa often dont reflect the real speed "

Denk dat het over jouw gaat :) Gefeliciteerd met je resultaat :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Niellie41 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:27:
Leuke race, tot ik een tik (eigenlijk twee) kreeg in ronde 19 in turn 1.. Daarna was het kansloos...
Vanaf nu ga ik voor de wins.
Sorrie daarvoor Niel. Was een hectische situatie. Werd al afgeleid door Maxim die door de lucht invloog, en had niet gezien dat Dennis een foutje maakte, dus werd verrast door jouw remmen.

[ Voor 3% gewijzigd door BobvK op 23-03-2014 22:04 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16

derx666

mecker ende blaet

-PassY- schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:51:
[...]

qoute van Daniel:

"Who else hates this track?

It is no fun racing here. Ist all about draft in the races. It hurts beiing Held off by Drivers who are half a second slower. Starting pole he is a disadventage.
If someone wants draftraces go to oval. In my opion raceresults in spa often dont reflect the real speed "

Denk dat het over jouw gaat :) Gefeliciteerd met je resultaat :D
Dat ging inderdaad over mij :P Hij was na de race ook aan het mekkeren. Ik was gewoon slimmer dan hem. Heb hem 2x mooi in kunnen sluiten toen ik een move op P3 maakte. Was gewoon zijn eigen schuld, hiij reed gewoon niet slim genoeg. Racen is meer dan een snelle rondetijd neer kunnen zetten.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:49
Mijn Piston Cup verslag:

Hele gave race gehad. Ik ben tevreden met het resultaat, maar het had nog beter gekund.
Met testen had ik al ontdekt dat het krap ging worden qua brandstof. Ik had voor de race dan ook besloten om met een langere bak te gaan rijden. Qua rondetijden maakten het weinig uit, ik kon over de hele stint lage 13 rijden. Ik kon 6 liter op een race afstand besparen (bijna 3 ronden extra dus) en bovendien was mijn exit wat minder agressief waardoor ik wat zuiniger op mijn bandjes was en het was de bedoeling dat ik wat rpm over zou hebben voor de slipstram.

Kwalificatie verpestte ik, einde van mijn 1e snelle ronde kom ik in de laatste bocht net te wijd en heb een offtrack te pakken. 2e ronde op safe gereden, gelukkig scheelde het maar 1 plekje. 18e startplek.

Bij de start gaat het mis. Voor me is er voor groen al een aanrijding waardoor ik gesandwicht wordt en veel plaatsen verlies. Daardoor kom ik achter mensen terecht die een stuk langzamer zijn en heb ik ineens last van mijn langere bak, want ik ben op de verkeerde plekken sneller waardoor ik er niet langs kom en 1sec per ronde langzamer ben dan dat ik kan.
Bij de 1e stop kon ik een ronde langer doorrijden en daarna had ik eindelijk vrij baan. Uiteindelijk op de 15e plek terecht gekomen doordat, volgens mij, velen brandstof moesten sparen en ik continu vol door kon gaan. In de laatste ronde aansluiting met Thijmen Nabuurs op p14 gekregen, maar het was te laat om nog een aanval te kunnen doen. Dus het is p15 geworden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De stand van de Piston Cup is ook al bijgwerkt.
Zonder drop race: http://www.joinedsimracingfanatics.nl/piston-cup/standings/
Met drop race: http://www.joinedsimracin...n-cup/standings-droprace/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

Phydomir

Dennis

Was zeker een leuke race op Watkins. Heb eigenlijk op een rondje of 10 na de hele race wel in gevechten gereden. Uiteindelijk 10e waar 6e mogelijk was. Maar dan moet je maar niet spinnen als je de pits in wil. Hele stomme fout die me veel kostte.

Nog sorry aan Niel want ik voelde me wel mede verantwoordelijk. Het was een wat hektische periode met achterblijvers en in bocht in zette ik hem per ongeluk in de 1 ipv de 2 waardoor ik hem nog maar net kon houden. Daardoor reed uit eindelijk Bob in jouw achterkant.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 10-10 16:10
De piston cup ging redelijk goed.

Q ging niet zo lekker en kwam helemaal niet meer aan de tijden van tijdens de trainingen. Zal vast ook wel komen omdat m'n rug nogal om zeep is door een ongelukje gisteren.

De race zelf ging iets beter en kon regelmatig wel een plekje winnen. Tijdens de pitstop toch een paar seconden verloren die ik op het einde tekort kwam om de 5e plek te veroveren.

Toch nog een 6e plek waar ik best tevreden mee ben.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

BM

Moderator Spielerij
dabelg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:01:

ben gisteren van nvidia naar amd gegaan R9 290x maar heb nu elke fps boven 60 serieuse schokken op mijn schermen. (heb het enkel in Iracing)

3x 2412, 1 maatje groter dus.

Heb je alles van je oude drivers uninstalled (met een drivercleaner) voor je de nieuwe kaart ingebouwd hebt?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ja naar safe mode gegaan DDU gedaan en dan nieuwe kaarten erin

wel raar is enkel IRacing mmmm zal vanavond nog eens wat kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
-PassY- schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:33:
ow man, ik had het kunnen weten ...

Lap 2, La source, 1 dive bomber aan de binnenkant weet ik nog te ontwijken, maar 2 man achter mij die veel te laat remmen en synchroon op mijn achterkant rijden ... Dit is waarzin :(

En dan te bedenken dat je beter kan wachten, want kemmel straight kan je er gewoon weer voorbij zonder moeite. ZUCHT!

Ik neem de SR en IR verlies maar voor lief. Ik ga nu een goed glas whisky drinken :)
Hierom en omdat ik de baan niet onder de knie kreeg ben ik even gestopt met de skip, rijdt nu Street Stock wat best lachen is. (ook wel veel Rookie's die alles wat je maar kan bedenken fout doen.)

Zoals gisteren, na de Pace Lap staat iemand in de 1ste bocht stil in het midden van de baan.... (best spanned) :o

EDIT: Heb ook met genoegen weer naar de Piston Cup gekeken trouwens, gefeliciteerd aan Rudy. (die was duidelijk de snelste)
Teamgenoot Niel ging veel minder voortuinlijk, ik heb de hele tijd onboard meegekeken en wat een ongeluk soms zeg. :|

[ Voor 12% gewijzigd door Ithric op 24-03-2014 08:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dabelg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:01:

Ik dacht gezien te hebben dat je 2 van die kaarten hebt. Heb je allebei die kaarten erin gezet en heb je ze in crossfire?
Dan begrijp ik het (micro)stotteren.
Zo niet dan weet ik het zo ff niet. Ik had dat ook met mijn 6990 ;(
En tip pak niet de meest recente beta, maar een offi driver en zelfs misschien een oudere...
En als je er niet uitkomt wil ik wel wat experimenteren ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Voorbereiding
Voor de race heb ik flink wat rondes gereden om gewend te raken aan de setup en het kunnen zien wat de auto doet. Het resultaat viel mij behoorlijk mee wat betreft de dropoff, al wist ik wel dat ik niet de snelste zou zijn, dus zou ik voor een top 10 finish gaan.

Practise:
Een aantal rondes gereden en alvast kijken hoe de andere wagens zich gedragen op de baan.

Kwalificatie:
Ik had een paar momentjes tijdens mijn kwalificatierun, maar ik mocht tevreden zijn met een P7 op de startgrid.

Race:
De eerste rondes goed doorgekomen maar ik had al snel door dat ik sneller was dan Steven, maar het was wachten op een foutje van hem.
Uiteindelijk kwam het foutje in de esses waar die ligt de muur raakte en ik met meer snelheid mijn auto er naast kon krijgen en hem kon uitremmen voor de chicane, zodra ik Steven voorbij was liep ik ook uit op de groep achter mij. Vervolgens kwamen de achterliggers eraan, iedereen lette prima op al zat Kim wel even te treuzelen waardoor ik zeker een halve seconde verloor. Op een gegeven moment maakte Pascal een foutje waardoor ik op P5 kwam.

Toen kwam doel twee namelijk ronde 31 zien te halen, uit onderzoek was gebleken dat het mogelijk krap zou worden met betrekking tot de brandstof, gelukkig kon ik ronde 31 met gemak halen.
De pitstop verliep prima, al kwam ik wel traag uit mijn pitstal maar goed iets verloren op Tim. Toen alle pitstops geweest waren bleek ik op P4 rond te rijden en wist ik dat de 3 voor mij sneller waren dus ben ik voor P4 gaan rijden, ik wist uit de eerste stint dat de pace van Pascal en mij vrijwel gelijk waren, dus gedurende de tweede stint bleef dit gat redelijk gelijk.

En toen was de finish daar met een P4 het maximaal haalbare voor mij, en prima zaken gedaan in het kampioenschap Rudy, Jarno en Tim die iets ingelopen zijn maar ten opzichte van de rest ben ik uitgelopen.

Op naar Charlotte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:57:
[...]
Ik dacht gezien te hebben dat je 2 van die kaarten hebt. Heb je allebei die kaarten erin gezet en heb je ze in crossfire?
En tip pak niet de meest recente beta, maar een offi driver en zelfs misschien een oudere...
En nog 1tje:
misschien is je CPU aan het 'throttelen'. Dus speedstep disablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ithric schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:33:
[...]

Hierom en omdat ik de baan niet onder de knie kreeg ben ik even gestopt met de skip, rijdt nu Street Stock wat best lachen is. (ook wel veel Rookie's die alles wat je maar kan bedenken fout doen.)
Ik stap morgen (en als het mee zit vanavond gewoon weer in hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig een cleane race achter de rug. Kwalificatie ging niet helemaal zoals de bedoeling was, maar gelukkig had Tim ook een missertje.

Had een goede start in de race en liep langzaam weg bij Jarno en Tim die zoals verwacht heel goed konden volgen. Ik had de race wel een uitdaging, want ik verbruikte te veel brandstof om voluit met een 1-stopper te kunnen rijden.

Na een gaatje van een seconde of 4 te hebben op Jarno ben ik gestart het vroeg schakelen om te zetten in minder schakelen waarbij ik de loop en de laatste bocht in de 3e versnelling nam. Ook ben ik eerder van het gas gegaan aan het einde van de rechte stukken. Verassend genoeg kostte dit niet heel veel tijd en bleef ik stukje voor stukje uitlopen.

De tweede stint zat Jarno kort achter me. Ik dacht als hij me bijhaalt, dan laat ik hem voorbij want hij haalt het toch niet op fuel (omdat hij ronde 30 naar binnen ging). Ik bleef fuel save mode rijden om zo aan het einde van de race nog voluit te kunnen gaan mocht dat nodig zijn. Gelukkig was dat niet nodig en kon nog redelijk eenvoudig de overwinning pakken.

De achterblijvers lette goed op deze race wat erg fijn was. Natuurlijk waren er ook spannende en leuke momenten zoals met Joep G. Die zich verremde bij T1 en vlak achter me langs schoot. En Richard (#72) die een lekker tempo aan het rijden was. Die ik een behoorlijk aantal ronden gezien voor ik erbij was. Na het lappen duurde het ook een tijd voor er weer een gaatje geslagen was :thumbsup: .

Volgende race shortrack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Charlotte is de volgende race. ;)
Als dat al een short track is, dan weet ik niet wat Richmond is. :o :P

[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 24-03-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
JoepW schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:57:
[...]
ja draai crossfire, nu niet dat iracing daar gebruik van maakt als ik crossfire uitzet heb ik zelfde FPS

maar heb dan ook nog stuttering dus is niet het crossfire issue, die cpu throttling moet ik bekijken ja heb BIOS moete resetten toen ik van nvidia naar AMD ging. draai nu Beta 14.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
The_FrankO schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:20:
Lijkt erop dat ProtoGT populariteit heeft gekregen na de 120 van Sebring. Resulteert er in ieder geval in dat ik er weer ben uitgekegeld voordat de eerste ronde begint.... Met schade nog proberen verder te komen maar verloor de controle bij het aan remmen bij de eerste bocht en nam nog eens iemand anders mee.

Balen dit, net uur een practise erin gestoken en zo snel klaar.... Over 2 uur nog maar eens proberen.

Irating zat ik bijna op de 3000, zit nu denk ik op net 2700.... Safety rating is waarschijnlijk ook onder de 4.00

:/ niet blij
Ik ben van bijna 3000 gezakt naar 26xx, SR is redelijk stabiel op 4.1x gebleven. Ik merk ook dat ik na 2 weken rust gewoon een halve seconde mis op mensen waar ik normaal altijd nek aan nek mee rij. Oefenen om er weer terug bij te geraken dus.

Dan te weten dat ik in Sebring met Proto&GT (dus niet Road Warriors) in de laatste race zelfs iets sneller was dan Andre Martins en dat ik nu helemaal niet meer in de buurt kom...

Hopelijk kan ik vanavond nog wat oefenen en nog een race rijden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 11:48
COTA deployment in progress!

Of wat kan het anders zijn he? :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:06:
COTA deployment in progress!

Of wat kan het anders zijn he? :P
Jaha en de BMW ;)
Over ca. 4 uur weten we het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:24:
[...]

Charlotte is de volgende race. ;)
Als dat al een short track is, dan weet ik niet wat Richmond is. :o :P
Een rotonde? :+

Oeh, iRacing is zo geheimzinnig over de update dat ze zelfs geen statustext neergezet hebben :p

@Arfman, jij hebt de lat wel hoog liggen, ik ben al tevreden met een day/night cycle :+

[ Voor 11% gewijzigd door BM op 24-03-2014 12:26 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

COTA en de BMW, lmfd.

En met een klein beetje mazzel driverswaps, Nordschleife, dirt tracks (en rally).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:25:
COTA en de BMW, lmfd.

En met een klein beetje mazzel driverswaps, Nordschleife, dirt tracks (en rally).
Je vergeet: Het nieuwe Silverstone, alle resterende auto's voorzien van NTM5 en de nieuwe DW12 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
heb gehoord dat DX11 ook al klaar was :+ met ubervet damage model

[ Voor 23% gewijzigd door dabelg op 24-03-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Of onderdelen die nu van de auto afvliegen ipv alleen ombuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:21:
De achterblijvers lette goed op deze race wat erg fijn was. Natuurlijk waren er ook spannende en leuke momenten zoals met Joep G. Die zich verremde bij T1 en vlak achter me langs schoot. En Richard (#72) die een lekker tempo aan het rijden was. Die ik een behoorlijk aantal ronden gezien voor ik erbij was. Na het lappen duurde het ook een tijd voor er weer een gaatje geslagen was :thumbsup: .

Volgende race shortrack!
Ik had voor een langere bakverhouding gekozen waardoor ik zuiniger was en de hele race vol door kon gaan. Enige nadeel was dat ik voor mijn stop in verkeer zat en op de exit niet de power had om in te halen waardoor ik veel tijd verloor. 2e stint toen jij achter me reed kon ik wel mijn eigen tempo rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
De Nascar Toyota of de final version van Long Beach!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 21:59
Ik verwacht:
a) BMW + COTA (19%)
b) DX11 + NDM + NTVMv5.5 (1%)
c) "Ruf oil temp fix and some internal served updates" (80%)
Richard117 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:52:
De Nascar Toyota of de final version van Long Beach!?
Toyota zou nog best kunnen.
Long Beach? Nooit! Dan moet eerst OpenGL/DX11 en heel veel meer worden uitgerold.

[ Voor 55% gewijzigd door gtrNL op 24-03-2014 12:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:21
Mijn verslag van de Piston Cup gisteren

Kwalificatie

Eerste rondje pakte ik helaas een inc, waardoor ik een voorzichtiger tweede rondje heb moeten rijden. P3 viel me alleszins nog mee.

Race

Ik had een redelijke start en kon mijn derde positie behouden. De eerste stint verliep redelijk moeizaam. Ik raakte niet echt in een ritme en maakte veel kleine foutjes. Aan het einde van de eerste stint reed ik dan ook zo'n 8,5 sec achter Jarno. De tweede stint verliep een stuk beter en ik kon het gat terug brengen naar zo'n 2,7 seconden. Helaas even een kort uitstapje gemaakt in de voorlaatste bocht waardoor ik weer terug viel naar 5 seconden. Daarna op safe gespeeld en de auto naar de finish gebracht.
Over het algemeen ben ik net als anderen positief over het gedrag van achterblijvers, maar een aantal deelnemers veroorzaakte toch wel enkele spannende momenten. Bij sommige had ik ook het gevoel dat ze geen spiegel ingeschakeld hadden waardoor ik soms een halve of hele ronde moest wachten

Anyways, p3 is een solide resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Gisteravond weer een race in de skippy gereden. Ik had als één van de weinige een kwalificatietijd, niet bepaald snel (2.54 nog wat) maar stond niet eens laatste van de gekwalificeerden. Waarom mensen niet kwalificeren vind ik een raadsel. Maar goed, ik begon dus op de 3e plek en had goeie hoop...

Na de start lag ik al gauw vierde, geen probleem, ik had echt het idee dat er een redelijke plek in zou zitten, 4 of 5 en als er vooraan nog wat foutjes zouden gebeuren.... Wie weet.

Tot er een idioot echt volgas achterin klapte in een bocht die je in 3 rijdt, zijn excuus was dat ie niet verwachtte dat ik zou remmen...... Na de tow lag ik natuurlijk dik achteraan, toch nog een paar plekken goed kunnen maken en uiteindelijk negende geworden geloof ik.
Degene die me aanreed bleek naderhand nauwelijks onder de 3 minuten te kunnen rijden, niets mis mee, ik ben ook niet snel maar ik let wel op en weet ongeveer wat wie waar doet. Kortom, ik bereid me voor....

Daarna nog een keer geprobeerd maar door een eigen fout (spin) ging deze ook niet zo goed, maar naar bed gegaan toen.

Aad

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
gtrNL schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:53:
Ik verwacht:
a) BMW + COTA (19%)
b) DX11 + NDM + NTVMv5.5 (1%)
c) "Ruf oil temp fix and some internal served updates" (80%)

[...]

Toyota zou nog best kunnen.
Long Beach? Nooit! Dan moet eerst OpenGL/DX11 en heel veel meer worden uitgerold.
Daarom noem ik hem ook in het rijtje onmogelijk dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

larose schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:17:
Waarom mensen niet kwalificeren vind ik een raadsel.
Die reden is vaak erg simpel. Q sessies zijn er slechts per uur en je moet maar net tijd willen opgeven/op tijd achter de PC zitten om een Q sessie te kunnen joinen.

Ik kwalificeer zelf ook vaak niet om bovengenoemde reden. Ik heb al heel lang gelden verzocht om een Q sessie net als een TimeTrial sessie lokaal te kunnen starten, waarbij mijn client de gereden tijd doorgeeft aan de iRacing servers en ik dus te pas en te onpas kan kwalificeren. Helaas is daar nooit antwoord op gekomen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
larose schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:17:
Waarom mensen niet kwalificeren vind ik een raadsel. Maar goed, ik begon dus op de 3e plek en had goeie hoop...
Nog een reden, veel mensen vinden het leuk om achteraan te starten en zoveel mogelijk mensen in te halen.

Maar ik denk dat deze week de Skip wat chaotisch is. Spa is populair, en de skip wint denk ik ook aan populariteit :)

En vanaf morgen gaan we naar Lime Rock :+ Maar ik stap gewoon in :D Beetje vroeg insturen bij T1 en zorgen dat de exit van T7 goed is, en niemand die je inhaalt of dive bombed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Voor de mensen die niet kunnen wachten, http://members.iracing.com/download/
Helaas zie je alleen maar content die je al bezit, dus COTA en BMW is nog prima mogelijk lijkt me.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jmV5ePI.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Paul, ik den kdat je mijn voerige vraag gemist hebt, maar welke webcam gebruik jij voor je WDC streams? En gebruik je daar gewoon OBS voor? Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:09:
Voor de mensen die niet kunnen wachten, http://members.iracing.com/download/
Helaas zie je alleen maar content die je al bezit, dus COTA en BMW is nog prima mogelijk lijkt me.

[afbeelding]
8 mb ....
En vanavond halen we de MX-5 weer eens van stal. Deze keer op Zolder ;)

GoT Monday Tournament 14S1 W824-03-14
Car(s)Track(s)
Mazda MX-5 Cup
Mazda MX-5 Cup
Brandstof100 % (+/- 48,1 L)
Extra gewicht0 Kg
Basis contentJa
Circuit Zolder - Grand Prix (Heat 1)
Circuit Zolder - Grand Prix
MomentDag
Pitplaatsen42
Basis contentNee
Programma (CET)
Heat 1
Vrije training20:00 - 20:45 (45 min.)
Kwalificatie20:45 - 21:00 (15 min.)
Race21:00 - 21:20 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
StartopstellingKwalificatie
CautionsOff (local yellows only)
RestartNVT
Fast Repairs1
Disqual. Inc'sNVT
Heat 2
Vrije training21:30 - 21:40 (10 min.)
KwalificatieOp basis van Heat 1
Race21:40 - 22:10 (30 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
StartopstellingSequential (inverted) (Voorgaande race/heat)
CautionsOff (local yellows only)
RestartNVT
Fast Repairs1
Disqual. Inc'sNVT
Weersvoorspelling
TemperatuurLuchtvochtigheidMistWindsnelheidWindrichtingWolken
18° C80%0%5 Km/uNEOvercast

[ Voor 85% gewijzigd door JoepW op 24-03-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Zo te zien vooral wat nieuwe set-ups.
Sim changes van 8 mb, zal dus niet heel veel zijn, in ieder geval niets wat textures gebruikt.

Dus dan moet het haast wel nieuwe content zijn. Anders gaan ze niet 4 uur uit de lucht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Maar zouden niet alle auto's een update krijgen ivm de setups wanneer COTA erbij zou zitten?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat zowel COTA als de BMW in april zouden komen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ook altijd handig: een e-mail krijgen omdat er een nieuw topic is aangemaakt op het forum, maar de site en het forum zijn nog niet beschikbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 24-03-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Haha Niel, weer ben jij eerder dan ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Arfman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:12:
Paul, ik den kdat je mijn voerige vraag gemist hebt, maar welke webcam gebruik jij voor je WDC streams? En gebruik je daar gewoon OBS voor? Bedankt :)
Niet gezien inderdaad :P
pricewatch: Logitech HD Pro Webcam C920

En ik stream inderdaad via OBS, deed het in het begin ook wel via XSplit, maar via die gratis versie kan je niet meer naar YouTube streamen tegenwoordig (tenzij dat sinds kort weer veranderd is, maar ik geloof het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dankjewel Paul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ben nu wel benieuwd... 4 uur update voor wat setups lijkt me overdreven..?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

The suspense is killing me!

EDIT: zit ESXi hosts te installeren in het datacenter, in case anyone is wondering of ik niks te doen heb :P

[ Voor 71% gewijzigd door Arfman op 24-03-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
ZeeZeiler schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:20:
Maar zouden niet alle auto's een update krijgen ivm de setups wanneer COTA erbij zou zitten?
Gebeurd wel vaker dat een stapel autos pas later een update krijgt :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:23:
Ook altijd handig: een e-mail krijgen omdat er een nieuw topic is aangemaakt op het forum, maar de site en het forum zijn nog niet beschikbaar.
Deze bedoel je: http://members.iracing.co...list/3244354.page#7902634 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
BM schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:35:
[...]

Gebeurd wel vaker dat een stapel autos pas later een update krijgt :)
Inderdaad, als auto's niet voor S2 nog op COTA gaan rijden hoeven ze nu ook nog geen sets.

---

Stiekem hoop ik dat het een simpele update is, moet vanavond naar een meeting op m'n werk, en ik wil niet daar zitten en de BMW en COTA foto's over m'n beeldscherm zien flitsen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
gtrNL schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:37:
[...]......en ik wil niet daar zitten en de BMW en COTA foto's over m'n beeldscherm zien flitsen.
Maar we laten ons niet weerhouden hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

[...]
Inderdaad, als auto's niet voor S2 nog op COTA gaan rijden hoeven ze nu ook nog geen sets.
Daarnaast hebben veel road auto's (met NTM5) ook maar één basis set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Potver. Maar ik heb helemaal geen tijd om te rijden!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De site is up!

spoiler:
grapje

[ Voor 53% gewijzigd door Niellie41 op 24-03-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
[...]

Stiekem hoop ik dat het een simpele update is, moet vanavond naar een meeting op m'n werk, en ik wil niet daar zitten en de BMW en COTA foto's over m'n beeldscherm zien flitsen.
Same here :D Maar dan van de VVE

Al zal ik de BMW niet aanschaffen, COTA komt bij mij wel in het lijstje. En het is ook een goed excuus om infineon raceway aan te schaffen :) Hoef ik week 11 van de skip ook niet te missen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom is iRacing altijd zolang down? Is het updaten zo'n handmatig proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
veel servers zekers

[grap] en testen begint pas na deployment [/grap]

[ Voor 60% gewijzigd door dabelg op 24-03-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Tijdens het updaten schrijven ze real-time de nieuwe code.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
Arfman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:58:
[...]

Die reden is vaak erg simpel. Q sessies zijn er slechts per uur en je moet maar net tijd willen opgeven/op tijd achter de PC zitten om een Q sessie te kunnen joinen.
Hm, dat argument begrijp ik niet echt. De Q sessies zijn een half uur voor de race, duren geloof ik 20 minuten. Lijkt me dat als je een half uur voor de race kan uittrekken, je ook wel 20 minuten per week (q time blijft een week geldig) kan besteden aan een kwalificatie.

Nu zie je vaak mensen als ik (lees relatief langzaam) die 3e of 4e starten, bij de 1e bocht willen alle "snelle jongens" er langs, soms ten koste van alles en dan is de kans op ongelukken gewoon groot.
Vaak zijn dat dezelfde die best wel snelle ronden kunnen rijden maar waar ik dan een paar rondjes later op mijn snelheid langs kom tuffen omdat ze gespind of erger nog, ergens in de muur staan.
Kan me ook niet voorstellen dat het veel voldoening geeft om een hele rits mensen in te halen die 3-10 seconden per ronde langzamer zijn.
Maar goed, niet iedereen is als ik, dat begrijp ik wel.

Aad

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En verspreid over 3 rekencentra (USA, EUR, AUS). Weet je hoe lang dat varen / vliegen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
JoepW schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:56:
[...]

En verspreid over 3 rekencentra (USA, EUR, AUS). Weet je hoe lang dat varen / vliegen is ;)
:)
In jouw visie gebruiken ze ook nog diskettes? ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneaker network!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
larose schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:58:
[...]

:)
In jouw visie gebruiken ze ook nog diskettes? ;)
Ponskaarten natuurlijk...
larose schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:55:
Hm, dat argument begrijp ik niet echt. De Q sessies zijn een half uur voor de race, duren geloof ik 20 minuten. Lijkt me dat als je een half uur voor de race kan uittrekken, je ook wel 20 minuten per week (q time blijft een week geldig) kan besteden aan een kwalificatie.
Waarom kan een Q niet gewoon elk kwartier starten in plaats van elke twee uur? Zou een stuk handiger zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-03-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[...]

Nou, die tijd valt dus tegen omdat het perse om xx:15 moet. Dus er is een Q om 19:15 maar ik zit pas 19:30 achter de PC, dan moet ik dus weer 45 minuten wachten op de volgende Q. Dan besteed ik die tijd liever aan het racen.

Ik ben het wel met je eens dat je als niet Q-er voorzichtig moet zijn. Ik heb dat ook vaak in de Radical, waar ik in de topsplit aardig mee kan komen, dat ik achteraan start. Dan is het een extra uitdaging om veilig door het veld heen te komen en niemand te hinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ze zijn gewoon met een strijkbout het tape lint in de cassette aan het recht maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:07:
Ik ben het wel met je eens dat je als niet Q-er voorzichtig moet zijn.
Als wel-Q-er moet je ook voorzichtig zijn omdat er dan vaak (veel) snellere coureurs achter jou starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
[...]

Het probleem is (voor mij) dat de qualificatie gewoon niet vaak genoeg is. Neem de skip series als voorbeeld, de race is om xx:15, als je daar aan mee doet dan ben je rond xx:50 klaar. De qualificatie heb je dan net gemist (om xx:45). Wil je dus qualificeren dan moet je eerst al 55 minuten wachten voor de qualy, en 85 minuten voor de volgende race. Dan stap ik liever 25 minuten later in de volgende race zonder qualy.

Ze zouden de qualy vaker moeten doen (om de 5 min bijv), en dan alleen je LAATSTE qualy laten meetellen (en niet alleen je snelste). Eventueel zelfs de warmup tijd in de race nog als qualy laten tellen als je geen tijd hebt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NickThissen schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:20:
Het probleem is (voor mij) dat de qualificatie gewoon niet vaak genoeg is. Neem de skip series als voorbeeld, de race is om xx:15, als je daar aan mee doet dan ben je rond xx:50 klaar. De qualificatie heb je dan net gemist (om xx:45).
Is het niet handiger Q voor R te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Er is in mijn zeer onbescheiden mening maar 1 echte oplossing: Q sessies lokaal laten draaien net zoals Time Trials. Dan kun je whenever, whereever kwalificeren. Warmup tijd laten meetellen werkt ook niet echt, warmup is bedoeld als warmup en om mensen met langzame PC's genoeg tijd te geven om iRacing te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Olaf van der Spek schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:23:
[...]

Is het niet handiger Q voor R te doen?
Daar is laatst nog een discussie over geweest, voor oval wilden ze dat misschien gaan toepassen. Het kon OF/OF, dus of Q voor de race, of Q zoals het nu is (en niet beide). Voor road werkt dat niet omdat je voor lange tracks minstens 15 minuten nodig heb (liever meer) en dan worden de sessies gewoon veel te lang.
Arfman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:26:
Er is in mijn zeer onbescheiden mening maar 1 echte oplossing: Q sessies lokaal laten draaien net zoals Time Trials. Dan kun je whenever, whereever kwalificeren. Warmup tijd laten meetellen werkt ook niet echt, warmup is bedoeld als warmup en om mensen met langzame PC's genoeg tijd te geven om iRacing te laden.
Lokaal hoeft niet, gewoon om de 5 minuten of om de 15 minuten (ook prima) een server draaien. Het moet niet allemaal lone qualy worden vind ik.

En in de warmup is gewoon als last resort, mocht iemand toch geen tijd hebben en toevallig een tijd zetten in warmup, nou dan gebruik je die toch?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Een buttload aan instances werkt ook, weet alleen niet of iRacing daar qua load blij van wordt.

En de warmup gebruiken als last resort Q .. ik snap wat je zegt, ben het ook gedeeltelijk met je eens maar je blijft houden dat je dan mensen hebt die met verschillende dingen bezig zijn. Nog even de racesetup laden, rondje op half tempo afwerken om aan de feel te wennen versus de mensen die "volle polle" uit de pits knallen en in rondje 2 (als de banden ook nog niet optimaal op temperatuur zijn) meteen een Q tijd willen neerzetten. Ik denk dat dat heel vaak gaat eindigen in tranen en gescheld, wat weer invloed heeft op de sfeer in de race.

EDIT: ligt het aan mij of duurt de update wel erg lang? Hoop niet dat er zaken tegenzitten zoals de vorige keer ...

[ Voor 8% gewijzigd door Arfman op 24-03-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
Arfman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:26:
Er is in mijn zeer onbescheiden mening maar 1 echte oplossing: Q sessies lokaal laten draaien net zoals Time Trials. Dan kun je whenever, whereever kwalificeren.
Denk dat dat tegen het principe is van wat IRAcing wil zijn, een simulator. Naar mijn weten rijden de coureurs in het echt in een Q sessie ook door elkaar.
Bij Nascar races zijn de Q sessies in IRacing wel solo, net als in het echie. (geloof ik, weet niet zo veel van nascar).

Tijdens warmup lijkt me onmogelijk zonder grote aanpassingen, Spa kan je niet eens een volledige ronde rijden in 5 minuten, na aftrek van de startup tijd en de eerste ronde vanuit de pits.
En ik zie de mayhem al gebeuren, iedereen nog ff snel een q lap rijden.....

Mijn wekelijkse routine is nu:

1. Kijken welke baan we hebben, dan kijken wat een redelijke tijd is door mee te kijken in een practice sessie of race. Ik ga er vanuit dat als ik een paar seconden langzamer ben dan "de rest" ik veilig genoeg mee kan doen in een practice.

2. Solo Oefenen, elke baan is voor mij nieuw. Zodra ik denk dat ik een redelijke tijd kan rijden kijk of er iets van een setup te vinden is en of die voor mij werkt.

3. Meedoen aan practices. Kijken hoe anderen rijden, enz. Eventueel één of meer timetrials

4. Kwalificatie, meestal pas de volgende dag.

5. Racen. En nog steeds blijven oefenen, soms als mijn tijd echt veel beter wordt, nog een Q sessie.

Op deze manier heb ik het idee dat ik voorbereid aan mijn eerste race begin en geen ergernis voor anderen.

Uiteraard zullen ervaren racers wat shortcuts hebben in bovenstaande punten.
En ik snap best dat veel mensen minder tijd hebben dan ik en dat dit niet haalbaar is voor iedereen maar een keer in de week een half uur eerder klaar zitten moet voor de meesten toch haalbaar zijn.
En nu zal ik kappen met zeuren. ;)

Aad

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

larose schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:49:
[...]

Denk dat dat tegen het principe is van wat IRAcing wil zijn, een simulator. Naar mijn weten rijden de coureurs in het echt in een Q sessie ook door elkaar.
Bij Nascar races zijn de Q sessies in IRacing wel solo, net als in het echie. (geloof ik, weet niet zo veel van nascar).
Tot dit jaar wel, maar sinds dit jaar hebben ze ook een F1-achtig knock-out systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Goed stappenplan hoor Aad! Zo doe ik het zelf ook, mits de tijd het toelaat. Iemand die niet kwalificeert is natuurlijk ook niet meteen een brokkenpiloot (heb je ook niet gezegd maar dat idee ontstaat soms op het iRacing forum). Ik heb de mooiste races uit mijn carrière gehad door als 1 van de laatsten te starten en dan heerlijk te vechten om posities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Release notes
Lucky Dog
- Fixed the bug where drivers with a meatball black flag could get the Lucky Dog.

Controls
- Fixed a bug that could cause the automatic parking brake to release unexpectedly when cars drop into the world or drop off jack stands.

- Fixed a bug that allowed anyone using the full automatic shifting driver aid to simply drive away at the start of a race while everyone else is still waiting for all the other drivers to get into their cars.

Start line
- Tracks that have a start line ahead of the finish line will now correctly do rolling starts relative to the start line, not the finish line. Tracks that have this are:

Bathurst
Spa Endurance
Spa GP
Suzuka East
Suzuka GP
Suzuka Moto

Chevrolet Impala Class B
- Added a setup for charlotte_quadoval.

Chevrolet Monte Carlo SS
- Added a setup for rockingham_oval.

Chevrolet SS-Gen6
- Updated setups for texas_oval, vegas_oval.

Ford Fusion-Gen6
- Update setups for texas_oval, vegas_oval.

Ford Mustang Class B
- Added a setup for charlotte_quadoval.

Mclaren MP4-12C GT3
- Added more fuel to the baseline setup.

Ruf RT 12R Track
- Improved cooling to reduce chance of engine blowups in long races.

Super Late model
- Added setups for dover, iowa_oval, milwaukee, newhampshire_oval, oxford, phoenix_oval, rockingham_oval.
En Tony zegt dat de server issues bij de NiS fixed opgelost zijn. We zullen het dit weekend zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 24-03-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
Natuurlijk zijn er zat die "het goed doen". Het gaat mij voornamelijk om de wannabee Schumachers die na brokken te hebben gemaakt het chatkanaal vol zetten met WTF's.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Dat was dus 4 uur voor een bijzonder simpel updateje.

Nou ja, kan ik rustig naar die meeting. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ik doe ook altijd een Q :)

Dinsdag - vrijdag: oefenen
Zaterdag: Oefenen, Q en TT
Zondag: RACE DAY!!!!

Al zit ik er sterk aan te denken om volgend seizoen het anders aan te pakken

Dinsdag - Woensdag: oefenen in de skip, TT, Q en Race
Donderdag - Zondag: McLaren GT3

Ben zo nu en dan aan het oefenen in de GT3 en heel af en toe een TT, maar die McLaren is leuker dan ik dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Supermegateleurstellende releasenotes idd. Nouja, mis ik vanavond ook niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Ik doe meestal ook een Q als ik echt wil gaan racen, soms doe ik een test race tussen door.
Maar ja ik vind Q niet anders dan een R, of je maakt er tijd voor vrij of niet.

De gene die dat niet doen/kunnen starten dan achteraan, als ze een regel hadden je moet Q doen werkt het ook niet.

Er zal vast een reden voor de madness zijn en daar leg ik me dan bij neer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hmmm...
If the community want to send me a season 2 schedule they can at tony.gardner@iracing.com. Need tracks and laps, laps should be about same distance as last season. Need sometime next week preferably. First week of April.

Long term plan (not this coming season) is to create a Tudor type series that LMP car would probably go in but want the new DP car done first that it could race with along with appropriate GT car depending on what series does in real world. The Ford GT car we will probably make into a GT3 car like it runs in the real world but some other options as well. http://www.adac-gt-masters.de/uk/autos-2013/

For the Corvette we may match that with a GT1 car at some point or do stand-alone or several other options. For this coming season we did some work to it and added traction control which makes it more fun to drive.

Thanks Tony
http://members.iracing.co...list/3244356.page#7902668

Traction control voor de Corvette. Dat opent wel wat deuren voor GT3 en de HPD.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 24-03-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Oh. Traction control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vreemd, laatste wat ik over TC gehoord had is dat ze er niet aan werkte omdat het teveel werk zou zijn. Blijkbaar nu toch gelukt, of 'gefaked'? Zolang het goed (realistisch) werkt vind ik het prima, veel auto's hebben het gewoon hard nodig en ze hebben het in het echt ook (HPD bijv), ben benieuwd.
Yes the Ruf, McLaren, Cadillac, Corvette the BMW the Ford GT and I think HPD all getting traction control. I think we have defaulted it to On, if want to turn off or adjust it do it with in-car adjustment black box. I think the f8 key.
Meer auto's dus :)

[ Voor 31% gewijzigd door NickThissen op 24-03-2014 16:56 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Wil het vooral graag op de GT3's zien. We hebben het misschien wat minder nodig daar, maar de TC op GT3's maakt het grote verschil in de set-up.

Wel tof dat het nu komt, idd Nick, er was eerst sprake van 'eerst volledig algoritme hebben', maar denk dat ze er nu achter zijn dat ze die nooit gaan krijgen, dus dan maar realistisch faken. En dat maakt mij blij.

Hopelijk niet alleen op de Corvette in S2. HPD, McL, en BMW (vermoedelijk) kunnen het goed gebruiken.
*edit: jeeeeej! :9~

*edit 2: wel jammer dat het dus wss alleen on/off is. Had het graag instelbaar gezien zoals de ABS (en het echte leven).

[ Voor 13% gewijzigd door gtrNL op 24-03-2014 17:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
"Turn off or adjust it", dus lijkt me dat je het wel kan aanpassen (misschien niet op elke auto).

Ik denk echt dat het een grotere verbetering is dan iedereen denkt, want de meeste moeilijke auto's zijn vooral moeilijk op het gas, en juist die auto's hebben in het echt TC (en daar zal vast een goeie reden voor zijn). Voor zover ik begrijp is TC in principe langzamer dan zelf perfect gas moduleren, maar natuurlijk wel een stuk consistenter.

[ Voor 64% gewijzigd door NickThissen op 24-03-2014 17:16 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En er is nieuws over de Star Mazda:
I know we have done some work to SM for build including updated tires. Hopefully testing goes well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
@Nick, verkeerd gelezen, klinkt superder goed :D

Star Mazda update? Hopelijk hebben ze dyson_vacuum_sample.mp3 vervangen door real_star_mazda.mp3

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

gtrNL schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:23:
Star Mazda update? Hopelijk hebben ze dyson_vacuum_sample.mp3 vervangen door real_star_mazda.mp3
Ik denk dat het updaten van het banden model iets belangrijker is dan het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Nonsens, een sim beleef je in deze volgorde:
1 - geluid
2 - gevoel
3 - uiterlijk

In ieder geval het eerste rondje, daarna gaan arbitraire dingen als het bandenmodel een rol spelen. :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 12:23
Afbeeldingslocatie: http://www.joinedsimracingfanatics.nl/wp-content/uploads/2013/12/charlotte-header.png

Nu we allemaal het naar rechts sturen wel weer genoeg gedaan hebben, duiken we naar een van de Mekka's van Oval racen. In de late uren van de avond zullen we rond gaan racen op het mooie Charlotte. Het kampioenschap is op de helft van het seizoen nog helemaal open (zie standings, de tweede helft van het seizoen kan er dus nog van alles veranderen, zorg dat je er bij bent!

Tevens willen we iedereen nog even op Teamspeak attenderen, de top 3 willen wij heel erg graag de interviews van horen, en zeker naarmate het seizoen vordert is dat naast een grote toevoeging op de livestream, ook een mooi medium om verschillende aankondigingen te doen richting desbetreffende Coureur. Ook als je buiten de top 3 gefinished bent kun je aan het eind de teamspeak van de broadcast joinen en wordt je misschien wel gevraagt om je verhaal te doen, ook al finish je als 43ste, wij hebben goede afspraken met het team van GSRC en hun vinden het erg leuk om de complete community te betrekken. Zet Teamspeak dus op je prioriteiten lijst!

Fanaleds 200
Zondag 06 april
19:00 start van de training
19:50 kwalificatie 2 rondes/10 min.
20:00 start race (134 ronden)

De server start om 19:00 uur met de vrije training. Om 19:50 start de kwalificatie. Deze zal 10 minuten duren waarbij elke deelnemers 2 ronden krijgt om een snelle tijd neer te zetten. De race zal rond 20:00 starten voor een 134 laps race. Elke deelnemer krijgt 1 fast tow.

Aanmelden
Voor deze race vragen we elke deelnemer aan te geven of hij aanwezig zal zijn of niet (je dient wel ingeschreven te zijn bij de Piston Cup!). Wij vragen zowel de vaste deelnemers, als de reservelijst rijders, zich aan of af te melden vóór maandag 31 maart. Indien je je niet op tijd aanmeldt of afmeldt verspeel je hiermee je positie op de inschrijflijst. Dit wil dus zeggen dat een rijder op de vaste lijst zijn voorrang op de reservelijst verliest. Hetzelfde geldt voor de reservelijst rijders, echter geeft deze zijn positie ten opzichte van de andere reservelijst rijders op. Na 31 maart zullen wij ook direct de reservelijst rijders een seintje geven via een pm op het iRacing Forum of ze wel of niet mee kunnen doen, zodoende zul je dus altijd voldoende tijd hebben om je voor te bereiden op de race. Hier vind je een overzicht van de ingeschreven deelnemers.

Op het iRacing Forum heeft iedere deelnemer momenteel een PM ontvangen met daarin de gegevens om zich aan te kunnen melden. Bewaar de link die je na het aanmelden krijgt, dit is de enige manier om je aanmelding zelf aan te passen (stel je kunt in ene niet). Ben je hem wel kwijt en wil je jezelf afmelden, stuur dan Joep Willemsen een PM.

Overzicht van de huidige aanmeldingen: Huidige Aanmeldingen

Wachtwoord
Het wachtwoord zal de dag voor de race via een iRacing PM naar je toegestuurd worden, deel dit wachtwoord absoluut niet (bijvoorbeeld met een maatje die net te laat was voor een inschrijving, of die wil meekijken maar op drive drukt in plaats van spectate) we verwachten 43 autos, en die persoon kan potentieel iemand anders zijn plekje afpakken. Mocht dit wel gebeuren, dan treden we hier ook zeker hard tegen op.

Practice Servers
Voorafgaand aan de race zullen wij op dinsdag 1 en donderdag 3 april een practice sessie hosten. Deze sessie zal dezelfde weer instellingen hebben als de race server. Het biedt dus een mooie mogelijkheid om je set-up te fine tunen voor de race. Het wachtwoord voor deze sessies is: Geheim. De sessies duren twee uur en starten om 20:00u.

Setups
Naar onze mening is de Fixed setup een sterke basis, maar er zullen zeker nog wel setups gedeeld worden.

David Cater Setups
David Cater hebben we na de Darlington race gevraagt om basis setups te maken voor de JSF league, binnen deze setups is het duidelijk te zien wat er anders is en hoe de wagen er op reageerd, lees hier het complete verhaal achter de "cater-gate".

David Cater - Building a Balanced Setup

David Cater - Michigan
David Cater - Darlington
David Cater - Daytona JSF
David Cater - Charlotte JSF

Weer
De weer instelling voor de Fanaleds 200 zijn als volgt:

Temperatuur: 78F
Luchtvochtigheid: 55%
Windrichting: Noord
Windsnelheid: 2MPH
Skybox: Partly Cloudy
Tijdstip: Nachtrace

Prijzen
We zijn na 4 races al erg blij met wat we tot nu toe gezien hebben! Mooie opkomsten en mooie gevechten. Wij willen je erop wijzen dat iedereen nog altijd in de race is voor de prijzen die te winnen zijn. Naast een custom made JSF-buttonbox voor de kampioen zijn er nog een Bob Shock voor een willekeurige Fanatec rijder en geven we nog €25,- iRacing credits weg aan een niet Fanatec rijder. Deze prijzen verloten we enkel onder de rijders die veel hebben meegereden, dus veel races meedoen is meer kans! (bij 5+ races komt er per deelgenomen race een lootje met je naam in de hoge hoed)

Rijvaardigheid
Lappen
Aangezien een groot aantal deelnemers heel erg nieuw is, en een ander gedeelte juist heel erg bedreven, is het ervaring gat af en toe enorm. Wij vragen hierbij vooral om geduld van de ervaren deelnemer. Wanneer met een onervaren deelnemer lapt en er ontstaat contact, dan komt dat van beide kanten uit, we hopen dat de ervaren deelnemer wat meer geduld toont, en dat de onervaren/langzamere deelnemer er voor zorgt dat hij voorspelbaar reageerd. Voorspelbaar betekend dus niet plotseling je lijn veranderen en niet heel hard op de rem gaan staan. Probeer gewoon je lijn te behouden en ga wat vroeger van het gas af, of wat later erop. Dit verschil in snelheid is meestal al genoeg om een cleane pass te garanderen en zorgt ervoor dat beide rijders minimaal aantal tijd verliezen. Respecteer elkaar ook, zelfs wanneer je voor positie rijd, maak het niet onnodig 3 wide omdat er iemand minder hard gaat om een snellere deelnemer te laten passeren, of ga niet onnodig zenuwachtig achter een langzamere deelnemer aanrijden omdat hij aan de kant voor je "moet" Iedereen rijd zijn eigen race!

Waveby/Lucky Dog
We hebben nu een aantal keren gezien dat de persoon die een Waveby of Lucky Dog krijgt, onnodig veel risico neemt met het unlappen. Passeer rustig aan de rechterkant het veld, en ga pas wat meer gasgeven wanneer je de Safety Car gepasseerd bent.

Plaspauze
De races kunnen lang duren, en de nood is soms hoog, plassen kun je alleen in je motorhome doen, en die staat in de pitstraat, parkeren op de baan is niet toegestaan en wordt bestraft, je brengt andere deelnemers onnodig in verwaring en maakt het onmogelijk voor ze om te pitten.

Livestream
Global Simracing Channel

Links
Digitalracing.nl
Gathering of Tweakers
Global Sim Racing Channel
Joined Simracing Fanatics

Sponsors
The Bob Shock
Derek Speare Designs
Fanaleds
Inside Sim Racing
UGX Race Simulators
Gathering of Tweakers

Admins
Dennis Gerressen
Niel Hekkens
Jeroen Ursem
Roy Visser
Joep Willemsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:14:
"Turn off or adjust it", dus lijkt me dat je het wel kan aanpassen (misschien niet op elke auto).

Ik denk echt dat het een grotere verbetering is dan iedereen denkt, want de meeste moeilijke auto's zijn vooral moeilijk op het gas, en juist die auto's hebben in het echt TC (en daar zal vast een goeie reden voor zijn). Voor zover ik begrijp is TC in principe langzamer dan zelf perfect gas moduleren, maar natuurlijk wel een stuk consistenter.
Je kan het inderdaad zelf instellen.
By the way for traction control, I confirmed list of cars I said above has it. In the black box, f8 button, traction control 1 - 6 for most cars. 1 means traction control off. 6 is max traction control and will be default but you can play with your settings. Again the higher the number the more traction control.
Ondertussen zijn ze ook bezig om de Corvette DP naar iRacing te krijgen.
I would not say officially in pipeline but we have the license already, it is the Corvette DP and actively trying to get our hands on the cad and all that.
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://image.gmhightechperformance.com/f/events/1401_corvette_racing_c7r_track_debuts_52nd_rolex_at_daytona_beach/67667079/wayne-taylor-racing-corvette-dp.JPG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Volmacht afgegeven voor de VVE :)

Maar ben er niet bij vanavond, ben te gaar om wheel to wheel te gaan rijden. Dus ipv een gevaar te zijn met een reactie vermogen van een slak, laat ik het jullie lekker uitvechten.

Misschien dat ik wel online ben en lekker wat rondjes ga rijden :) Moet ook vroeg mijn bed uit omdat ik de vroege shift overneem van een collega uit belgie, ze hebben een uitje daar naar het datacenter :) Lucky bastards :p

Pagina: 1 ... 29 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.