iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.748 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:49
Niellie41 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:58:
Alsof de specs van de Corvette veranderen naar GT2 niet kort door de bocht is...
Dat is het ook :)

Als ik ook mijn fantasie mag laten gaan:

- WTCC (zit er natuurlijk al aan te komen)
- DTM (die gaan naar Amerika en zal daar dus ook wel populairder worden)
- LMP1 (wat mij betreft onmisbaar als er endurance races met driver swaps aankomen)
- GP2/FR3.5 (moderne open wheel tussen de SM en Williams in)
- Karts + kartbanen

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Richard117 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:26:
- GP2/FR3.5 (moderne open wheel tussen de SM en Williams in)
- Karts + kartbanen
+1

nu nog een rallygame met de community van iracing..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
En DTM en Super GT gaan hetzelfde platform gebruiken dacht ik dus dat scheelt wat productietijd voor iracing ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:41

Niellie41

[object Object]

Het was een heel nuttige sessie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Race 1: Aardig :) Ging helemaal mis in T1 3 wide met mij aan de binnenkant (gast in het midden divebombed ons en gast links stuurt gewoon in) maar ik kon nog goed rijden gelukkig - 5e.

Race 2: Erg goeie race, veel gevochten en zowat alles gewonnen - 3e.

Race 3: Drama van mijn kant, maar wel erg leuk. Slow down gepakt en te hard gepushed om terug te komen, banden kaal en iets later de muur in gespind. Toch nog 10e.

Weer erg leuk, en het team aspect voegt ook echt wel wat toe, Anders op P3 werd opgehouden door iemand van ons rival team in P2 zodat de P1 er vandoor kon, dat deed hij toch wel goed door net wat langzamer te zijn in de bochten en dan bij de inhaal punten wat bij te zetten zodat er toch niet ingehaald kon worden. Leuk om te zien :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Nu online
Op de laatste race na toch heel netjes gereden Nick! Petje af!

Wel jammer dat het steeds op woensdag is, anders zou ik deze serie ook wel willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nog een oproepje met betrekking tot de Piston Cup race van komende zondag:
Wanneer je van plan bent om te streamen, laat het mij weten via DM. Dan voeg ik je toe aan de lijst op de live timing/stream pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
streaming op twitch.tv/dabelg :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Fragbeestje schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:52:
Op de laatste race na toch heel netjes gereden Nick! Petje af!

Wel jammer dat het steeds op woensdag is, anders zou ik deze serie ook wel willen rijden.
Vanaf volgende week gaan ze waarschijnlijk over op de Track auto, en dan kapt zowat de hele top 20 er mee ;w Maar er is al over gesproken dat we dan zelf een nieuwe league starten met de Cup auto in een vergelijkbaar formaat (2 / 3 sprint races met teams), misschien dat het dan niet op woensdag is ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:42

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja die gast die het organiseert is wel een mooie. Aankondiging ook in een keer via een PM geen enkele discussie vooraf en boem we switchen even mid season over naar een andere auto.

Mijn 3 races waren wat minder gister. Alleen in de laatste race uit de problemen kunnen blijven. Echter eerste race in een grote pile up terecht gekomen waardoor ik meteen moest towen en een goede positie op 1 ronde achterstand er niet meer in zat. Daarna race 2 vanaf p25 moeten starten wat dus weer op letten was en zodoende weer ergens schade op gelopen. kon nu wel door maar met een half manke auto niet heel veel meer kunnen uithalen dan een 17de plek.
Laatste race gelukkig wel uit de problemen kunnen blijven en nog naar een 11de positie gereden. Echter is het wel lastig inhalen op Road Atlanta waardoor ik net geen top 10 positie kon krijgen.

Maar ja als de Track er komende race inkomt hou ik het iig voor gezien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat is inderdaad een rare beslissing. Heeft de organisator ook een reden gegeven van zijn keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
ik stream ook weer! maar sta er volgens mij nog bij

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:07:
Dat is inderdaad een rare beslissing. Heeft de organisator ook een reden gegeven van zijn keuze?
Ja hij zegt dat het veiliger is omdat de c spec te lastig is. Volgens hem zijn er dan minder ongelukken. Maar volgens mij is het net meer kijk maar naar de GT3 cup. Lol

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Toevallig waar we het gisteren over hadden heeft Tony nu ook een post over gemaakt:

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3241774.page

Leuk om te lezen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Ik heb er ook al gereageerd. Heel interessant om te lezen en ook goed dat ze feedback vragen.

Het argument wat Tony aanbrengt, dat sommige klasses in de Mixed Class ondervertegenwoordigd zijn, geldt volgens mij niet echt aangezien er in een Mixed Car ook sommige auto's populairder zullen zijn. Dat is nu toch zeker het geval. Ik ben wel benieuwd wat het gaat geven als de Z4 er ook bijkomt. Loopt iedereen dan plots naar de Z4, of gaat het merendeel zich verdelen onder de Z4 en de RUF en is de McLaren dan nog altijd zo zeldzaam?

Voor mij mogen ze de WSCS en de Proto&GT samengooien om de TUSCC te vormen, liefst wel met wat meer circuits dan alleen Amerikaanse. Om die serie goed te laten lopen moet je dan de HPD en de DP vernieuwen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De TUSCC zelf moet eerst eens alles op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
waarom niet iets in de vorm van:

Prototype + GT1 (c6r & FGT) + GT3

En lees ik niet: "we hopen mercedes te strikken voor een auto"

Kan allemaal al besproken zijn :D maar ben al een paar dagen ziek en voel me een beetje high van de medicijnen

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:30
Hmm, ik ben er niet heel enthousiast over. Iracing positioneert zich als een service die gebruikers een zo realistisch mogelijke ervaring wilt bieden. De RUF deed daar voor mij al enige afbreuk aan omdat ze een fantasy car gingen implementeren. En dan heb ik het nog niet over het straat interieur in een cup of GT3 wagen... Nu denken ze erover na om van bepaalde wagens simpelweg het gewicht en vermogen aan te passen om zo van een GT1 een GT2/GT3 te maken etc.
Ik zie het punt niet zo. Wanneer er voor oudere wagens geen plek meer is of ze worden niet meer gebruikt is dat niet anders. De oude Nascar word toch ook niet aangepast om tussen de Gen 6 modellen te rijden?

[ Voor 7% gewijzigd door tim.w op 07-03-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De GT3 series heb ik ooit een practise sessie aan mee gedaan. Merkte toen al direct dat de race kwaliteit daar niet bepaald goed is. Heb hier een aantal posts gezien die het bevestigen.

EmptyBox heeft nu 2 filmpjes wat niet bepaald reclame is voor iRacing in de GT3 series:
http://youtu.be/RZ65uyVuDTs
http://youtu.be/-HW2F2j7kW8

Natuurlijk zijn dit uitzonderingen en gaat merendeel van de races er wel goed aan toe.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 21:59
The_FrankO schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:20:
De GT3 series heb ik ooit een practise sessie aan mee gedaan. Merkte toen al direct dat de race kwaliteit daar niet bepaald goed is. Heb hier een aantal posts gezien die het bevestigen.

EmptyBox heeft nu 2 filmpjes wat niet bepaald reclame is voor iRacing in de GT3 series:

Natuurlijk zijn dit uitzonderingen en gaat merendeel van de races er wel goed aan toe.
Wie is er dan ook zo dom om in een Braziliaanse split te gaan rijden... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Degene die dit deed kwam niet eens uit Brazilië! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
The_FrankO schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:20:

Het 1ste filmpje heeft ook niks met iRacing te maken... Is een Centraal Beheer reclame? 8)7
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/huh_cb.png
En de 2de is wel een trieste vertoning, idd.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
tim.w schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:19:
Hmm, ik ben er niet heel enthousiast over. Iracing positioneert zich als een service die gebruikers een zo realistisch mogelijke ervaring wilt bieden. De RUF deed daar voor mij al enige afbreuk aan omdat ze een fantasy car gingen implementeren. En dan heb ik het nog niet over het straat interieur in een cup of GT3 wagen... Nu denken ze erover na om van bepaalde wagens simpelweg het gewicht en vermogen aan te passen om zo van een GT1 een GT2/GT3 te maken etc.
Ik zie het punt niet zo. Wanneer er voor oudere wagens geen plek meer is of ze worden niet meer gebruikt is dat niet anders. De oude Nascar word toch ook niet aangepast om tussen de Gen 6 modellen te rijden?
Dat doen ze helemaal niet, ze proberen wel degelijk echte data te krijgen van een echte GT2 / 3 auto, en ze geven de oude auto dan gewoon nieuwe physics. Alleen het model blijft dus oud, en of dat ok is of niet hangt voor mij van de auto af, als hij er erg op lijkt heb ik er absoluut geen problemen mee, als hij er compleet anders uit ziet dan is het wel raar...

De Ruf Track is ook helemaal geen fantasy auto, het is gewoon een Porsche GT3 auto, met een andere badge en een ander interieur. Het interieur is wat raar, geef ik toe, maar daar komen ze gewoon niet omheen ivm licenties. Maar voor de rest is het gewoon een Porsche, wat is daar fantasy aan?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Er is zelfs een Australiër die de Creventic races als grote voorbeeld neemt wat betreft BoP... Wat een pannenkoek.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 07-03-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
NickThissen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:29:
[...]

Dat doen ze helemaal niet, ze proberen wel degelijk echte data te krijgen van een echte GT2 / 3 auto, en ze geven de oude auto dan gewoon nieuwe physics. Alleen het model blijft dus oud, en of dat ok is of niet hangt voor mij van de auto af, als hij er erg op lijkt heb ik er absoluut geen problemen mee, als hij er compleet anders uit ziet dan is het wel raar...

De Ruf Track is ook helemaal geen fantasy auto, het is gewoon een Porsche GT3 auto, met een andere badge en een ander interieur. Het interieur is wat raar, geef ik toe, maar daar komen ze gewoon niet omheen ivm licenties. Maar voor de rest is het gewoon een Porsche, wat is daar fantasy aan?
Dat is natuurlijk geheel persoonlijk. Als ik in een GTE versie van de Corvette rij, wil ik ook daadwerkelijk in een GTE model rijden. Sommige zullen vinden dat de GT1 versie op de huidige GTE versie lijkt, maar ik zie toch behoorlijke verschillen. De GTE is een stuk breder en de achterkant is ook behoorlijk anders. Zelfde geld voor de RUF. Ik vind het toch jammer dat je tegenwoordig een GT3 serie hebt waar vooral auto's in rijden die er totaal niet als een GT3 (de RUF track doel ik op) uit zien. Het doet voor mij toch afbreuk aan de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
tim.w schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:45:
[...]

Dat is natuurlijk geheel persoonlijk. Als ik in een GTE versie van de Corvette rij, wil ik ook daadwerkelijk in een GTE model rijden. Sommige zullen vinden dat de GT1 versie op de huidige GTE versie lijkt, maar ik zie toch behoorlijke verschillen. De GTE is een stuk breder en de achterkant is ook behoorlijk anders. Zelfde geld voor de RUF. Ik vind het toch jammer dat je tegenwoordig een GT3 serie hebt waar vooral auto's in rijden die er totaal niet als een GT3 (de RUF track doel ik op) uit zien. Het doet voor mij toch afbreuk aan de ervaring.
Uiteraard is dat persoonlijk, ik bedoel alleen duidelijk te maken dat ze niet "simpelweg het gewicht en vermogen aanpassen" om de auto van GT1 naar GT2/3 te krijgen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat voor tijden rijden de Skippy regulars op Brands Hatch? Ik deed een 41.1 na een paar rondjes, daar was ik wel tevreden mee maar ik heb geen idee hoe goed dat is :p Straks eens een raceje doen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
tim.w schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:45:
[...]

Weet iemand eigenlijk het verschil tussen de GT2 specs van 2010 (laatste jaar voor GT2) en GTE van 2011 (eerste jaar GTE)?

Je kan een vergelijking tussen de GT1 en GT2 versie van de C6R vinden op http://www.corvetteracing...c6r/gt1-v-gt2-chart.shtml

En de specs van de GTE versie (2012) op http://www.corvetteracing.com/2012-specifications.shtml

Wat me opvalt is dat de GT2 versie 0.1 inch smaller is dan de GT1, maar dat de GTE 1.9 inch breder is vergeleken met de GT1. Voor de rest zijn de fysieke afmetingen van GT2 en GTE identiek.

De motor is wel veranderd tussen GT2 en GTE. In 2009 had de GT2 470hp en 535lb-ft uit een 6.0 V8, in 2012 was dat 492hp en 485lb-ft uit een 5.5 V8. Totaal andere motoren dus.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

NickThissen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:12:
Wat voor tijden rijden de Skippy regulars op Brands Hatch? Ik deed een 41.1 na een paar rondjes, daar was ik wel tevreden mee maar ik heb geen idee hoe goed dat is :p Straks eens een raceje doen...
ikzelf zit nog op 1:43.035

de andere regulars hebben nog niet veel op BrandsHatch gereden.
ik zie 1:42.552 en 1:44.087 bij 2 andere regulars bij de oefensessies.

ik kan je zeggen dat ik je tijd niet zal kloppen deze week, ik zou (na veel races) wel een 42 flat kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26

BM

Moderator Spielerij
Ik ga vanavond denk ik even oefenen. Vorige week genoeg lol gehad op Laguna om het deze week nog eens te gaan proberen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-10 20:54
NickThissen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:12:
Dat is zeker netjes, ik zat op een 1.44.0xx.

Alien is geloof ik geclasificeerd op 1.39.8xx (maar dat kan ook outdated zijn), dus je hebt nog wel wat te gaan. :P

Kwam gisteren eindelijk in een ritme, ook al kon ik maar steeds 2-3 goede rondjes doen en dan weer offtracks/muren etc. :D

EDIT: zie Quote MikeVM, er is dus wel wat veranderd na die posts op Iracing forum.
Ik had dit vermoede ook al op vorige banen, maar bevestigd dat het niet geupdate was.
MikeVM schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:27:
[...]

ikzelf zit nog op 1:43.035

de andere regulars hebben nog niet veel op BrandsHatch gereden.
ik zie 1:42.552 en 1:44.087 bij 2 andere regulars bij de oefensessies.

ik kan je zeggen dat ik je tijd niet zal kloppen deze week, ik zou (na veel races) wel een 42 flat kunnen denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Ithric op 07-03-2014 14:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Paul Grillo deed eergisteren 1:40.3, hij zit meestal wel bij de snelsten. Is de Skip sneller of langzamer dan twee jaar geleden?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:49
ThiJor schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:22:
[...]

Weet iemand eigenlijk het verschil tussen de GT2 specs van 2010 (laatste jaar voor GT2) en GTE van 2011 (eerste jaar GTE)?

Je kan een vergelijking tussen de GT1 en GT2 versie van de C6R vinden op http://www.corvetteracing...c6r/gt1-v-gt2-chart.shtml

En de specs van de GTE versie (2012) op http://www.corvetteracing.com/2012-specifications.shtml

Wat me opvalt is dat de GT2 versie 0.1 inch smaller is dan de GT1, maar dat de GTE 1.9 inch breder is vergeleken met de GT1. Voor de rest zijn de fysieke afmetingen van GT2 en GTE identiek.

De motor is wel veranderd tussen GT2 en GTE. In 2009 had de GT2 470hp en 535lb-ft uit een 6.0 V8, in 2012 was dat 492hp en 485lb-ft uit een 5.5 V8. Totaal andere motoren dus.
GT2 is in feite gewoon GTE geworden maar dan gesplitst in een Pro en AM categorie. AM zijn auto's (homologatie model) van minstens 1 jaar oud en met Amateur coureurs achter het stuur. Pro mogen nieuwe auto's zijn en alle categorieën coureurs bevatten.

Wat er technisch veranderd is:

- Paddle shift systems allowed from 2011 on in both GTE categories;
- Display, push buttons and switches are allowed on the steering wheel;
- Engine displacement for normally aspirated engines reduced from 8 l tot 5.5 l;
- Noise levels have been reduced from 112 dbA to 110 dbA

Maar zoals altijd, is er via BoP altijd wel wat te regelen. Want de Viper is een 8.0 L V10, en mag ondanks de limiet van 5.5 L gewoon mee doe.

[ Voor 12% gewijzigd door Richard117 op 07-03-2014 14:51 ]

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wellicht voor mensen hier interessant: Peiling: De Tweakers Gamescom express.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ithric schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:29:
[...]

Dat is zeker netjes, ik zat op een 1.44.0xx.

Alien is geloof ik geclasificeerd op 1.39.8xx (maar dat kan ook outdated zijn), dus je hebt nog wel wat te gaan. :P

Kwam gisteren eindelijk in een ritme, ook al kon ik maar steeds 2-3 goede rondjes doen en dan weer offtracks/muren etc. :D

EDIT: zie Quote MikeVM, er is dus wel wat veranderd na die posts op Iracing forum.
Ik had dit vermoede ook al op vorige banen, maar bevestigd dat het niet geupdate was.

[...]
Wat bedoel je met veranderd en geupdate??

Ik deed nog een 41.1 in de race (p2 geworden) en de winnaar deed 40.8. Helaas moest P3 zo nodig met me vechten in lap 1 dat ik de draft kwijt was, en spinde ik omdat ik te hard aan het pushen was om die weer terug te krijgen, anders had ik met P1 kunnen vechten denk ik :) Wel leuke race.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

NickThissen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:56:
[...]

Ik deed nog een 41.1 in de race (p2 geworden) en de winnaar deed 40.8. Helaas moest P3 zo nodig met me vechten in lap 1 dat ik de draft kwijt was, en spinde ik omdat ik te hard aan het pushen was om die weer terug te krijgen, anders had ik met P1 kunnen vechten denk ik :) Wel leuke race.
ik heb even de replay gekeken van jouw race, en idd, race victory had er wel degelijk ingezeten. jammer van je toertje grass..

ik startte achterraamn, maar ik kon gelukkige wel door de wrakken naar voor rijden, tot 7de, waar ik (door concentratie verlies) teveel foutjes maakte en mn auto moest parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:35:
Ik ga vanavond denk ik even oefenen. Vorige week genoeg lol gehad op Laguna om het deze week nog eens te gaan proberen :)
Kan goed zijn dat ik ook even ga oefenen. De Skip is wel heel leuk....
Een iRacing rijtuig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik weet niet of ze me laten rijden :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ga misschien nog de Grand Am mee pakken vanavond (nee, ik weet niet hoe die serie nu heet :p), 90 min op Sebring, leuk!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
World Sports Car Series, doh :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
JoepW schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:28:
[...]

Het 1ste filmpje heeft ook niks met iRacing te maken... Is een Centraal Beheer reclame? 8)7
[afbeelding]
En de 2de is wel een trieste vertoning, idd.
Oeps....
Moet natuurlijk deze zijn: http://youtu.be/etdJD9ZIoL0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

David Tucker is wat gaan spelen met de interface.
http://members.iracing.co...wnloadAttach/2221879.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
NickThissen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:56:
[...]

.
Banden model was toch veranderd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ithric schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:38:
[...]

Banden model was toch veranderd?
Toch niet midden in het seizoen?

Net nog een race gedaan in de skip, en wat een ontzettend gave race was dat zeg!! Nog nooit zo close geraced, laat staan in een officiele skip race... Het sloeg eigenlijk helemaal nergens op, in lap 5 al drie wide T1 in enzo, allemaal millimeters van elkaar, en het ging gewoon allemaal goed.

In het begin 2-3 mensen achter me weten te houden die flink aan het aanvallen waren, links en rechts tegelijk proberen, lukte maar niet. Toen viel iemand uit de kop groep terug en kwam hij nog mee doen, de rest van de race met 3 man stuivertje wisselen, om de ronde 3 wide elkaar inhalen, en niet voor de show ofzo, gewoon vol racen, heel erg gaaf. Elkaar geen enkele keer geraakt, alleen 4 off-trackjes gepakt. Paar keer zo close dat ik bijna dacht dat ze het collision model uitgezet hadden ofzo, mijn wielen in de ruimte tussen de wielen van de ander en zo de bocht door, haha... Niet te geloven :) Ga echt vaker rijden in die auto.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Gvd, nu wil ik echt weer achter het stuur kruipen nu ik deze verhlen hoor :)

Voel me al een stuk beter, maar 1,5-2 dagen niet kunnen eten of alles er gelijk weer uitgooien hakt erin.

Maar als je 40 hoog of 41 laag rijd, dan doe je het goed :)

Over de veranderingen: de auto is ietsjes langzamer, maar is makkelijker te rijden. Ben ongeveer 1s langzamer dan vorig seizoen. Geen idee wat het 2 jaar geleden was, was toen nog aan het codemasteren met F1 :p

Morgen maar wat red bull inslaan denk ik :D Ik moet en zal een race rijden :+

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De winnaar van net reed een 39.9... Pff, dat red ik toch niet hoor. Zonder draft met geluk kan ik een 40.9 halen denk ik. Maar goed, morgen een weekje weg dus dit was m'n laatste race in de skip denk ik. Misschien vanavond nog als de Sebring race niet official gaat.

Beterschap trouwens ;)

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 07-03-2014 19:10 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Richard117 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:44:
[...]

GT2 is in feite gewoon GTE geworden maar dan gesplitst in een Pro en AM categorie. AM zijn auto's (homologatie model) van minstens 1 jaar oud en met Amateur coureurs achter het stuur. Pro mogen nieuwe auto's zijn en alle categorieën coureurs bevatten.

Wat er technisch veranderd is:

- Paddle shift systems allowed from 2011 on in both GTE categories;
- Display, push buttons and switches are allowed on the steering wheel;
- Engine displacement for normally aspirated engines reduced from 8 l tot 5.5 l;
- Noise levels have been reduced from 112 dbA to 110 dbA

Maar zoals altijd, is er via BoP altijd wel wat te regelen. Want de Viper is een 8.0 L V10, en mag ondanks de limiet van 5.5 L gewoon mee doe.
Vanwaar dan dat verschil tussen de GT2 en de GTE versie in de breedte van de auto? Het is zowat het enige verschil wat ik kan vinden, behalve de motor dan. Ik heb het gewoon opgezocht omdat er overal geclaimd wordt dat de GT2/E breder is dan de GT1 en dat lijkt me niet 100% zeker nu ik die specs hier vergelijk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
NickThissen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:57:
[...]

Toch niet midden in het seizoen?
Nee maar vorig seizoen en hebben we dit seizoen 2 maal op Brands Hatch gereden dan? :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ThiJor schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:37:
[...]

Vanwaar dan dat verschil tussen de GT2 en de GTE versie in de breedte van de auto? Het is zowat het enige verschil wat ik kan vinden, behalve de motor dan. Ik heb het gewoon opgezocht omdat er overal geclaimd wordt dat de GT2/E breder is dan de GT1 en dat lijkt me niet 100% zeker nu ik die specs hier vergelijk.
GTE:
Afbeeldingslocatie: http://www.octanefreaks.com/wp-content/uploads/2013/06/Corvette-Racing-Compuware-C6R-2013-24-Hours-Le-Mans-01-1025x683.jpg

GT1:
Afbeeldingslocatie: http://image.corvettefever.com/f/corvette-news/gavin-and-beretta-return-to-winning-form-in-motor-city/10366240/corvette-racing-american-le-mans-series-detroit-michigan-august-30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ok, niet het goede voorbeeld ...

maar net een paar rondjes gedaan knetter stijf van de paracetemol nog ... whahahhahahahaha oOo oOo oOo oOo echt heel raar :D

ik heb nooit aan xtc gedaan of iets dergelijks, maar ik kan me er nu denk ik iets bij voorstellen. Al ben ik niet van plan om pillen te gaan slikken voor vermaak. Maar het was erg vermakelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net nog eens stuur van onder het stof gehaald ... wat een drama .... dat word veel oefenen om terug een iets wat deftige pace te krijgen ..skip gereden en radical .... nou niet mijn wagens meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Kan eindelijk redelijk makkelijk 1.43-1.44 rijden, vandaag ook een uitschieter naar 1.42.6 meen ik met rondje tow.

Toen zonder 1.42.8 zat lekker in een ritme maar mij race pace is 1.44.5 ongeveer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zo, nog een leuke Radical race gehad en afgesloten met een win in de Corvette die ik niet verwacht had :)
En oh ja: CLASS A 2.60 (+0.92), eindelijk de goeie kant weer op :D

Goeie afsluiting, nu een week afkicken :+

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 07-03-2014 23:27 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Over een dik uur is er weer een NASCAR iRacing Series race. Deze week rijden we op Las Vegas Motor Speedway. De race zal zeer interessant worden, want de setup is heel erg loose. :-(
Hopelijk haal ik de finish..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:26:
Zo, nog een leuke Radical race gehad en afgesloten met een win in de Corvette die ik niet verwacht had :)
En oh ja: CLASS A 2.60 (+0.92), eindelijk de goeie kant weer op :D

Goeie afsluiting, nu een week afkicken :+
Setup die ik je had aangeraden dus wel in orde geweest. Of viel iedereen uit? Toen ik weg ging was je net gespind. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 09:47:
[...]

Setup die ik je had aangeraden dus wel in orde geweest. Of viel iedereen uit? Toen ik weg ging was je net gespind. ;)
P1 viel uit, P2 had ik 10 seconden goed gemaakt in de pits en toen 15 min vechten en gewonnen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
1:41.6 om "de week" mee te beginnen :D

En ik heb mijn mic werkend ... denk ik. Hoor me zelf wel, ook luid en duidelijk door mijn eigen speakers, alleen ik heb het gevoel de andere mij niet :D Of ik kom in sessies terecht met mensen zonder mic of text chat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ik kom net terug van een hele bijzondere Las Vegas finish met de NASCAR iRacing Series. Ik zat in de bottomsplit en starte van p11. In de eerste 15 rondjes kunnen opklimmen naar p6 toen de eerste yellow uit kwam. Door een super pitstop van mijn team naar p3. Vanaf dat moment tussen p5 en p7 gezeten.

Ik kon het net niet redden met mijn brandstof tot het einde en hoopte op een yellow aan het einde, en die kwam er. Op dat moment lag ik op de 4de plek. Green kwam met nog 1 ronde tegaan, maar bij de herstart schiet de leider met wielspin de rechterhelft op en neemt 2 man mee. Ik kon nog ontwijken en yellow kwam weer uit.

Op dat moment kwam de chaos, sommige moeten stil staan om geen zwartevlag te krijgen. Maar worden vervolgens weer gepasseert en gaan rijden, dan moet andere weer door gelaten worden, kortom chaos. De winnaar is ergens van plek 8 gekomen, ik ben 2de geworden wat opzich dan wel klopte gezien er 2 man bij de herstart de fout in gingen.

Nouja in iedergeval mooi resultaat met p2.

Nu eens kijken wat Niel ervan heeft kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mijn race ging goed. Jammer genoeg niet in de top split gereden, omdat iRacing ook de AMS server aan had gezet. |:(

Ik startte als 13e nadat ik mijn kwalificatie ronde had verpest. Langzaam maar zeker reden Dennis en ik naar voren. Bij de 2e caution word ik aangetikt in de pits (daarom moet je single file de pits in rijden). Hierdoor schuif ik iets te ver naar voren en heb ik ongeveer 14 sec optional repairs. Meteen maar laten repareren, want ik reed toch al achter aan.
Daarna reed ik weer langzaamaan naar voren, toen de auto opeens loose werd in de tri-oval (36:08 in de stream). Gelukkig opgevangen en ik kon weer achteraan aansluiten.
Voor de rest heb ik uit de problemen kunnen blijven en door buiten te blijven bij een caution, met rond ronde 100, kon ik naar voren schuiven. Daarna ook niet meer buiten de top 5 gekomen. Uiteindelijk als P4 over finish gekomen. De winner had gewonnen met 0.001 sec verschil! Dat was heel gaaf om te zien. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/2014%20NiS/Race3-finish.jpg

Eindelijk weer eens een goede race gehad. Alleen jammer van de 4 inc op pit road, maar in ieder geval 152 punten en 71 iRating er bij. De grens van 3000 iRating komt weer in zicht.
Ik sta nu ook 2e van alle Benelux rijders. :*)

Resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07

Arfman

Drome!

Gaaf hoor Niel! En wat een moment inderdaad :o

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Goed opgevangen!

Las Vegas is wel een leuke baan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bedankt! :D
Las Vegas is inderdaad een leuke baan. Alleen was de combinatie van deze setup en het weer niet zo heel geslaagd. Op oude banden voelde de auto heel goed in de bochten, maar op S/F moest je nog steeds heel erg uit kijken.

Net nog wat meer screenshots gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/2014%20NiS/Race3-save.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/2014%20NiS/Race3-vsWheeldamage.jpg

Het was aan het einde van de race, nog heel close met Langlet. :D
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/2014%20NiS/Race3-closeracing.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 08-03-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:25
Mooi hoor!

Ik kan even niet racen, mijn G25 is ingepakt en gaat maandag of dinsdag op de post naar een andere tweaker.

Hopelijk is maandag het fanatec stuurtje & pedals binnen en kan ik weer verder :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 12:23
de PM met het wachtwoord voor de UGX 250 is verstuurd!

------------

had het einde gezien Niel, was spannend vooraan, de achterblijver besliste imo de race, stiekem wel jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Net even de GT3 Challenge van 23:00 geprobeerd. Knalde in lap 15 ofzo helaas vol op een spinnende auto op het snelste gedeelte van het circuit (Road America, de snelle rechterknik voor het laatste rechte stuk voor de kenners). Auto tolde midden op de weg, kon er niet omheen en afremmen ging ook niet. Ga het denk ik ook niet weer proberen, 70 minuten is me eigenlijk veel te lang, zeker nadat we laatst daar nog reden met de GoT Team Challenge. Morgen hopelijk een paar Radical races meepakken zodat ik de leiding behoudt in Divisie 3 :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
wist al niet waar je zat, heb p9 kunnen rijen maar verloor 10sec in pits de limiter te vroeg aangeschoten :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Race day! Vanavond race 3 van de JSF Piston Cup.

Driver swaps!

edit:
Over Toyota Camry:
If all goes well, you'll see it the next build
Die had ik niet verwacht.

Interessant interview met Otto Szebeni van iRacing op iRace4Life seminar.

[ Voor 42% gewijzigd door Niellie41 op 09-03-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
en weer een 5de plek aan de verzameling 4de & 5de plekken dit keer :)

Was in de zelfde race als Marco ... gebeurde daar nou echt wat ik denk ik? Iemand die jouw op het rechte stuk achterste voren tikt :o Ging in 0,5s van "GVD, gaan jullie nog doorrijden, jullie houden me op, ik kan sneller" naar: "WTF? Dat meen je niet! Gebeurde dat ECHT?"

kon me ogen bijna niet geloven :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
net een auto rit van 10 uur achter de rug!
dus ik ben klaar voor treintje rijden vanavond 😜

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
was even aan het spelen met de stats ...

http://members.iracing.co...&division=-1&drivers=null

Benelux boven Finland :o wat is hier aan de hand? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
-PassY- schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:13:
was even aan het spelen met de stats ...

http://members.iracing.co...&division=-1&drivers=null

Benelux boven Finland :o wat is hier aan de hand? :D
Niet als je naar de ratio kijkt ;-)

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Ik sta nog na te trillen van mijn laatste race: http://members.iracing.co...id=10375391&custid=119326

Op P7 gestart in de Ford GT, maar bij de start onmiddellijk naar P5 kunnen gaan doordat het treintje langs me niet wakker was. Na een 5-tal rondjes reed ik zelfs 2de na een paar fouten van voorliggers, en een idiote HPD die even 2 GT's divebombde in dezelfde bocht. Ik kon P2 vasthouden, maar P3 naderde me stilaan wel. Bovendien werd ik toen net opgebeld door mijn werk (off-track gepakt daardoor). Ik ging dan maar onmiddellijk de pits in om te horen wat het precies was. Loos alarm en net op tijd klaar met de pitstop, geen groot probleem dus.

Ik kwam het circuit terug op op P4 in klasse. Enkele rondjes later ging de snellere man ook de pit in en tot mijn verbazing had ik in de 6 rondjes daartussen toch weer enkele secondes gewonnen. Na de pitstops bleef ik dus op P2 en ik begon PB na PB te rijden, totdat ik een klein momentje van concentratieverlies had in ronde 31 waardoor ik weer 7 secondes verloor.

De laatste ronde dan, die begon rampzalig toen een HPD besloot om een divebomb te doen in T1 (ja, in de laatste ronde van een 70 minuten race). Toen ik toch terug onderweg was, was P3 (iemand anders deze keer) me genaderd tot op 1s. Ik heb 1 keer moeten verdedigen bij het aanremmen van T12 (Canada corner), maar uiteindelijk toch mij plaats vast kunnen houden.

P1 was veel te snel, dus ik mag tevreden zijn met P2, zeker met zo'n rampzalige laatste ronde. Volgende week is het Laguna Seca...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Het blijft geweldig....treintje rijden op Daytona!!! Helaas klem gereden in de tri-oval, lap achter, Lucky Dog...en toen ik aansloot bevoor mijn computer weer eens. Met drie ronden achterstand als 40e weer gejoind en toch nog als 22e gefinished!!

Maargoed, tijd voor een nieuw mobo, processor en geheugen. Nog tips voor een betaalbaar setje??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ericjoo: wat noem jij betaalbaar?

Ik ga zo de Radical race van 22:45 streamen. De race om 20:45 heb ik gemist door onverwacht bezoek, nu dus ook de leiding kwijt in Divisie 3. Grrr ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De resultaten van de UGX Racesimulators 250 staat al online.
http://www.joinedsimracin...s/ugx-racesimulators-250/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, dat was de race alweer. Opkomen rechte stuk bij s/f in lap 1 verliest iemand hem en knalt tegen me aan. Geen sorry, niks. Ik kan niet meer racen deze week dus het kampioenschap kan ik al vergeten tenzij de gast die nu 1 staat stopt met rijden. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een vraag als ik begin abbo neem van 5 dollar per maand zijn daar nog een beetje leuke races voor of moet ik meer aanschaffen ? b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 12:23
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:17:
ik had een vraag als ik begin abbo neem van 5 dollar per maand zijn daar nog een beetje leuke races voor of moet ik meer aanschaffen ? b.v.d
Ik rijd nog steeds heel graag in de MX5 series, maar ik ben dan ook wel groot fan van de langzamere autos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Arfman schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:43:
Ericjoo: wat noem jij betaalbaar?
Mwoa.....

MB +/- 100 Euro
Proc 150-200 Euro

Of zit ik nu heel laag??

En wat voor en hoeveel werkgeheugen is handig?

[ Voor 10% gewijzigd door Ericjooo op 09-03-2014 23:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De stand van de JSF Piston Cup is ook al bijgewerkt (nog zonder schrapresultaat).
http://www.joinedsimracingfanatics.nl/piston-cup/standings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy Visser schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:27:
[...]

Ik rijd nog steeds heel graag in de MX5 series, maar ik ben dan ook wel groot fan van de langzamere autos :)
oke dan geef ik het morgen een kans 5 dollar is ook niet veel natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond weer een vrij normale combinatie in ons Monday Tournament:

GoT Monday Tournament 14S1 W610-03-14
Car(s)Track(s)
McLaren MP4-12C GT3
McLaren MP4-12C GT3
Brandstof39 % (+/- 50,7 L)
Extra gewicht0 Kg
Basis contentNee
Ruf RT 12R Track
Ruf RT 12R Track
Brandstof49 % (+/- 49 L)
Extra gewicht0 Kg
Basis contentNee
Road Atlanta - Full Course
Road Atlanta - Full Course
MomentDag
Pitplaatsen43
Basis contentNee
Programma (CET)
Heat 1
Vrije training20:00 - 21:00 (60 min.)
Kwalificatie21:00 - 21:15 (15 min.)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
StartopstellingKwalificatie
CautionsOff (local yellows only)
RestartNVT
Fast Repairs2
Disqual. Inc'sNVT
Weersvoorspelling
TemperatuurLuchtvochtigheidMistWindsnelheidWindrichtingWolken
18° C100%10%15 Km/uNOvercast

Het is wel een beetje koud en mistig. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Arfman schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:56:
Zo, dat was de race alweer. Opkomen rechte stuk bij s/f in lap 1 verliest iemand hem en knalt tegen me aan. Geen sorry, niks. Ik kan niet meer racen deze week dus het kampioenschap kan ik al vergeten tenzij de gast die nu 1 staat stopt met rijden. Bah.
Moet eerlijk zeggen dat het niveau sinds NTM hard achteruit gegaan is.
Ik heb afgelopen dagen aan 6 wedstrijden mee gedaan en 4 er van werd ik er af gereden :|

Van mij mag de Radical weer een listig karretje worden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat een gave race was dat gisteren, alleen jammer van de finish onder geel. :-(

Kwalificatie
Mijn kwalificatie was een beetje 'meh'. Ik toucheerde de muur heel licht in de 1e getimede ronde. Uiteindelijk toch nog een 48.889 kunnen rijden. Goed voor een 10e plaats, maar het had beter gekund. Gelukkig is de race lang genoeg om dit goed te maken.

Race
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/JSF/JSF-Race3-start.jpg

Om een kans te maken op een goede finish, moest ik in de buurt van Joey en Fabian blijven. Dat was mijn voornaamste doel van deze race. Samen met Koen reed ik naar het leidende groepje van 6 man en bleven daarachter hangen. Bij de eerste caution ging iedereen naar binnen en van dat moment wist ik dat ik nog maar één keer hoefde te stoppen wanneer ik die tank leeg zou rijden. Gelukkig voor mij was dit ook de strategie van Fabian, Joey en Rudy want zij gingen ook naar binnen wanneer ik moest pitten, in ronde 59 (dacht ik).
Helaas had ik geen teamgenoten meer in mijn buurt, dus ik zat in mijn eentje tussen twee teams. Wel zat ik in een luxe positie want, ik kon mijn partner voor de rest van de race kiezen. Rudy had een partner nodig, maar Jarno ook. Eerst wilde ik met Rudy samen werken. Na een gesprek met de mannen achter me, werd me snel duidelijk dat ik met hen moest samen werken om een echte kans te maken. (Rudy is toch een team genoot van Joey en Fabian)
Aan het einde van de race probeerden we ons steeds te organiseren, maar door de cautions konden we nooit echt doorzetten.
Bij de allerlaatste run leek het er op dat we move eindelijk konden maken, maar in ronde 99 besloot iemand naar beneden te gaan terwijl Fabian daar nog reed en toen werd ik meegenomen in de 'the big one'.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/JSF/JSF-Race3-finish.jpg

Zo jammer, want het was anders nog heel spannend geworden in de laatste ronde. Felicitaties aan Joey voor deze strakke overwinning.
Omdat de caution uit kwam, mocht ik nog wel terug naar P11. Gelukkig hebben we een schrap resultaat.
En hopelijk finishen we dit seizoen wel nog een keer onder groen...

Ik wil iedereen bedanken voor het mee doen! Heel gaaf om 40+ auto's aan de start te zien (zie eerste foto). Vooraan was het racen super! We reden zo ontzetten close naast elkaar. :D

Nog wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/JSF/JSF-Race3-pack.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/JSF/JSF-Race3-pack2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/JSF/JSF-Race3-finish2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ericjooo schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:35:
[...]

Mwoa.....

MB +/- 100 Euro
Proc 150-200 Euro

Of zit ik nu heel laag??

En wat voor en hoeveel werkgeheugen is handig?
Qua mobo zou ik voor een ASUS gaan, bevalt mij altijd goed (beter dan de Gigabyte die ik nu heb). ASUS Z87-A bijvoorbeeld (pricewatch: Asus Z87-A), gecombineerd met een Core i5 4670K Boxed (pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed). Valt redelijk binnen budget. Ik zou zelf voor minstens 8GB gaan (pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU)
seninha schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:41:
Moet eerlijk zeggen dat het niveau sinds NTM hard achteruit gegaan is.
Ik heb afgelopen dagen aan 6 wedstrijden mee gedaan en 4 er van werd ik er af gereden :|

Van mij mag de Radical weer een listig karretje worden.
Ja, sorry. Ik heb samen met anderen enorm m'n best gedaan om meer mensen in de Radical te krijgen (alleen een race op zaterdagmiddag is tenslotte ook niks) maar daardoor krijg je wel van dit soort taferelen. Ik zal er eens een post aan wijden in het Radical subforum, kijken of meer mensen dit idee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Hmm voor mij was de JSF race wederom teleurstellend en was ik zoals tot nu toe elke race weer betrokken bij wrecks :( maargoed volgende keer watkins glenn dus wie weet gaat het dan wel goed ookal heb ik er op het moment zeer weinig zin in.

Bah vanavond leuke combo maar ik moet werken dus ben er niet bij ;(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kwalificatie:
Het was vrij duidelijk dat Pascal, Joey, Ruud en ik een team waren kijkende naar de kwalificatie tijdens. Ruud zijn tijd was spot-on harder kon er met die setup niet gereden worden, en ik was ook zeer tevreden met mijn P2.

Race:
Het doel was op met zijn vieren vooraan te rijden en proberen de race te controleren, op een gegeven moment zijn wij de pits in gegaan en raakten wij iets verspreid over de grid. Bij de herstart ging het mis voor Pascal hij kreeg een blackflag voor passing before S/F en kwam nadat die die ingelost had voor de leadpack terug te baan op. Na een tijdje hadden wij Pascal ingehaald en begon het spelletje, met zijn drieën duwden wij constant Pascal zodat hij maar in de leadlap zou blijven, de mensen van de broadcast snapten er maar niks van omdat hun dachten dat de andere Pascal onze teamgenoot was i.p.v. Pascal Dukers.
Helaas moesten wij de de pits in en nadat wij op snelheid waren, zaten wij 5 seconden voor op de mensen die eerder de pits in gingen maar wel in de leadpack zaten, helaas duurde de green run daarna niet lang genoeg meer omdat wij los konden komen van de mensen die buiten bleven aangezien wij per ronden inliepen op Roy, Jarno, Dennis.

De caution kwam uit en Pascal was vanaf dit punt gezien, wij waren nog met 3 man voorraan en het was nu de bedoeling om tactische rond te rijden en dit ging prima de cautions brachten weer rust in de tent. En toen met nog 6 rondes te gaan mocht het veld weer los, in de 2na laatste ronde kon Joey de auto niet meer koel houden en ging naar buiten en werd voor mij geduwd door Erik (#55) maar helaas volgde Erik Joey zonder na te denken dat ik nog aan de binnenkant zat, wij raakten en elkaar en de big-one was het gevolg, wat uiteindelijk in het voordeel was voor het team een P1, P2 en P3 was het resultaat.

Niel en Dennis zaten in de crash waardoor ik nu aan de leiding sta van het klassement, op naar Watkins Glen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Mijn race had aardig wat foutjes van mij eigen kant. Begon al in de kwalificatie waarbij ik de tape vergeten was op minimaal te zetten en bij uitkomen laatste bocht voor men 2de snelle ronde schraapte ik de muur (iets teveel boven gebleven). Met als gevolg een laatste plek op de startgrid.

Race:
Nou ja dan maar rustig aan doen en gestaag naar voren komen dacht ik. Dat ging op het begin ook aardig en had al wat plekjes gewonnen. Alleen bij eerste caution waarin we met ze'n alle de pit in doken was ik vergeten dat door die laatste startplek men pit al meteen aan begin zat. Ree er dus ook lekker aan voorbij. Damn it, nou ja dan maar bij tweede caution lap erin en weer achter aan sluiten. Dus weer opnieuw naar voren werken. Wat weer aardig lukte en op p24 aangekomen kwam er weer een caution. Tijdens de caution laps werd er echter ineens bijna stil gestaan terwijl we allemaal al in formatie waren. Dat verraste mij waardoor ik op men voorganger knalde. Schade en maar meteen een nieuwe auto gehaald maar ja dus weer achteraan.

3de keer van achter aan beginnen dus. Echter kwam er nu een lange groene stind en door samen met Marc te werken kwamen we redelijk naar voren en kon ik van p34 naar p15 op stomen. Daar kwamen we o.a. Denny tegen en na tijdje gaf die aan dat die naar binnen moest. Ik had nog 6 rondjes meer dan hem maar omdat we als teamgenoten dan samen verder konden samen naar binnen gegaan. Echter omdat men pit al meteen na de pit entry zat moest ik eerder remmen wat Denny niet wist en zag hem wel erg snel op me af komen waardoor ik dus wat ags bij af en zo veel te snel de pit indook en dus half spinnend men pit voorbij glee. Zo dus weer een extra pit stop moeten maken alleen nu dus onder groen. Wat me een ronde achterstand op leverde.

Nog geprobeerd een lucky dog te krijgen maar zat elke keer nog iemand voor me die 1 ronde had. Echter in het pack paar kleine tikjes gehad maar dacht geen schade te hebben. Echter op een green run brak men auto in turn 3 in een keer weg en raakte ik de apron waardoor men auto een speeltuig werd. Nam nog 3 of 4 man mee maar daardoor was men moter geploft dus einde race. Was wel jammer want was toen namelijk wel degene die een lucky dog zou krijgen bij de eerst volgende caution.

Gelukkig daarvoor nog wel met de Corvette een Proto-GT race gewonnen en een 3de plek in een RuF C-spec race waardoor ik toch een positieve Iracing Zondag had.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:45:
[...]

oke dan geef ik het morgen een kans 5 dollar is ook niet veel natuurlijk
Hey Gerard21,

ik heb nog wel een bon liggen van iracing (denk voor 3 maanden, ben niet zeker)
Stuur me even een DM en dan kan ik die deze avond wel doorsturen indien je geïnteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Die bon had je zeker bij je buttonbox gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Heren tweakers,

Even voordat ik weer zwaar ga investeren; af en toe (helaas wel bij leuke of belangrijke races) freezed mijn complete scherm en gaat de computer uit. Wat zou dit kunnen veroorzaken?? Dit is mijn setup:

AMD Phenom II X4 955 3,2Ghz Black Edition Boxed | HDZ955FBGMBOX
Asrock 870 Extreme3 | 870 EXTREME3
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | CMZ8GX3M2A1600C9
Sapphire 6950 FLEX GC
Cooler Master Silent Pro M600
OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB

Alvast bedankt!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:01:
Heren tweakers,

Even voordat ik weer zwaar ga investeren; af en toe (helaas wel bij leuke of belangrijke races) freezed mijn complete scherm en gaat de computer uit. Wat zou dit kunnen veroorzaken?? Dit is mijn setup:

AMD Phenom II X4 955 3,2Ghz Black Edition Boxed | HDZ955FBGMBOX
Asrock 870 Extreme3 | 870 EXTREME3
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | CMZ8GX3M2A1600C9
Sapphire 6950 FLEX GC
Cooler Master Silent Pro M600
OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB

Alvast bedankt!!!
Al het stof uit je pc? Mogelijk dat die gewoon te heet wordt en daardoor zichzelf uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

[b]Arfman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:27:

Ja, sorry. Ik heb samen met anderen enorm m'n best gedaan om meer mensen in de Radical te krijgen (alleen een race op zaterdagmiddag is tenslotte ook niks) maar daardoor krijg je wel van dit soort taferelen. Ik zal er eens een post aan wijden in het Radical subforum, kijken of meer mensen dit idee hebben.
Nou, jij hoeft je niet te verontschuldigen.Wat je afgelopen tijd voor de Radical gedaan heb kan ik alleen maar toejuichen. Hierdoor kunnen we dagelijks races rijden.

Denk meer die rijders die blijkbaar niet gewend zijn om een race vooruit te plannen aangesproken moeten worden.
Zaterdag werd ik nog in de 2de ronde van achter aangereden en krijg dan te horen dat ik de deur sluit en dat ik rekening met hem moet houden omdat hij geen ruimte heeft om te remmen zonder achter op komen verkeer te raken.
Terwijl replay duidelijk laat zien dat ik voor hem reed en dat hij zijn rem los liet, en verder niemand achter heem reed (maar meer naar links)

Was het nou iemand met een hoger divisie dan zou ik het wel begrijpen, maar dit was iemand die uit divisie 2 komt. Die zou beter moeten weten.

Denk dat een topic openen een goed idee zou zijn. Ik rijd vaak samen met twee andere maten en die houden hun hart vast als ze zien dat er rijders mee doen met divisies hoger dan 5.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ericjoo: hitte zou een probleem kunnen zijn, PC een keer schoonblazen van binnen een optie?

Staan er dingen in het Event Log die nuttig zijn? (let op rode kruisjes)

seninha: post is inmiddels gemaakt met een polletje erbij. Kijken wat men er van vindt, alhoewel het een moeilijke opgave gaat worden om mensen bewust te maken van hun gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem is dat de radical al lastig was en nog steeds is imo te meer dat ik die nu nog onvoorspelbaarder voel worden op ogenblikken dat ik dit niet verwacht .....nu ik heb beperkte testen gedaan deze build i know dus ik ik heb op zich geen recht van spreken maar het voor naamste is dat mensen eens duideljik respect moet krijgen voor iedereen die rond zich rijd. Als iedereen als een maloot aan de slag gaat en hem er 'overal' wil 'tussen prikken' dan gaat het nog wat geven .... dit weekend max 3 races gezien en ik was eigenlijk stom verbaasd hoe sommige acties durven doen ... je hebt er op het randje met wederzijds respect en je hebt er die duideljik er over zijn en als je die frequent ziet tijdens races zoals ik die zag dit weekend dan gaat de zin in sim racen beneden alle peil geraken wat ik op zich hoogst irritant vind aangezien ik nou net terug wilde race ..... kortom ik hoop dat er bij veel mensen op iracing wat gaat veranderen aangezien anders mijn protest lijst de volgende weken terug uigebreid zal worden,ik ben het beu van die crazy acties en zeker als je al maar een beperkte tijd hebt om te kunnen racen op zich ... ik vergroot het hier ook uit aangezien ik maar beperkt kan racen maar dan nog mag een beetje respect voor elkaar toch op zijn plaats zijn en ik denk nou net dat men dit een warm hart moet toe dragen en gedragen moet worden door de community ....en dan bedoel ik niet meteen mensen uitschelden maar echt samen er aan werken ... ok het is een dynamisch veld dat je hebt maar dan nog mag een beetje respect voor elkaar toch nog wel bestaan.

btw ik had gehoopt wat maandag en dinsdag races terug mee te nemen maar gezien het aantal uren slaap dat ik mis de laatste weken pas ik nog even zodat ik wat slaap spaar voor binnen een aantal weken :) hopelijk tot dan op maandag en dinsdag ... ik ga mij wat proberen focussen op de cspec de volgende weken, gisteren eerst trial na paar weken niet gereden te hebben en dat viel niet echt mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
FabiandJ schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:04:
[...]

Al het stof uit je pc? Mogelijk dat die gewoon te heet wordt en daardoor zichzelf uit zet.
Stof is het niet (gewoon schoon van binnen) en warmte lijkt me ook niet, gebeurt soms al na een paar minuten soms na een uur......eventlog zal ik vanavond even bekijken....

Overigens bevriest het beeld en gaat het geluid en de controls gewoon nog een paar seconden door, daarna gaat alles uit...

[ Voor 14% gewijzigd door Ericjooo op 10-03-2014 14:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt hoor. Ik heb ook maar zeer beperkt (en wisselend) tijd voor simracen, dat is ook de grootste reden dat jullie mij zo weinig zien op maandag- en dinsdagavonden, want gezellig en leuk vind ik het wel.

Maar gisteravond kwam er dus bijvoorbeeld een buurvrouw langs (nee, niet DAARvoor :P) die gezellig bleef beppen tot 20:50. Dan is de SoF race dus al begonnen en pies je naast de pot. Toen maar om 22:45 geprobeerd (normaal lig ik dan al in bed ivm. werk de volgende dag maargoed) en dan word je er in lap 1 gewoon afgerost zonder sorry of wat dan ook. Tjaa, dan ben ik er ook wel klaar mee.

Ericjoo: al een keer een schone Windows installatie geprobeerd met de nieuwste drivers voor je mobo/graka? Eventueel nieuwste BIOS in je mobo flashen, zorgen dat alles up-to-date is op softwaregebied, kun je dat in ieder geval al uitsluiten. Anders even een MEMtest86+ USB stickje/CDROM maken en een nachtje laten lopen om het geheugen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ik ga morgen maar eens alles opnieuw installeren inclusief de BIOS en drivers....dank allen!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ericjooo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:10:
[...]

Stof is het niet (gewoon schoon van binnen) en warmte lijkt me ook niet, gebeurt soms al na een paar minuten soms na een uur......eventlog zal ik vanavond even bekijken....

Overigens bevriest het beeld en gaat het geluid en de controls gewoon nog een paar seconden door, daarna gaat alles uit...
Zoiets had ik eerst ook, Dynamic objects uitgevinkt in het graphics scherm, en nergens meer last van.

Tijdje terug had k een zelfde soort probleem terug, maar dat kwam vanwege de nvidia shadow capture. Service uitgezet en dat probleem was ook opgelost.

Laatste tijd geen rare vastlopers meer met iracing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik had voor de JSF Darlington race ook problemen met mijn pc, door te kijken in de errors kwam ik achter het hardware_id en zag ik dat mijn videokaart het probleem was. De nieuwste drivers erop gezet en de problemen waren weg :)
Pagina: 1 ... 24 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.