Wat een gave race was dat gisteren, alleen jammer van de finish onder geel.
Kwalificatie
Mijn kwalificatie was een beetje 'meh'. Ik toucheerde de muur heel licht in de 1e getimede ronde. Uiteindelijk toch nog een 48.889 kunnen rijden. Goed voor een 10e plaats, maar het had beter gekund. Gelukkig is de race lang genoeg om dit goed te maken.
Race
Om een kans te maken op een goede finish, moest ik in de buurt van Joey en Fabian blijven. Dat was mijn voornaamste doel van deze race. Samen met Koen reed ik naar het leidende groepje van 6 man en bleven daarachter hangen. Bij de eerste caution ging iedereen naar binnen en van dat moment wist ik dat ik nog maar één keer hoefde te stoppen wanneer ik die tank leeg zou rijden. Gelukkig voor mij was dit ook de strategie van Fabian, Joey en Rudy want zij gingen ook naar binnen wanneer ik moest pitten, in ronde 59 (dacht ik).
Helaas had ik geen teamgenoten meer in mijn buurt, dus ik zat in mijn eentje tussen twee teams. Wel zat ik in een luxe positie want, ik kon mijn partner voor de rest van de race kiezen. Rudy had een partner nodig, maar Jarno ook. Eerst wilde ik met Rudy samen werken. Na een gesprek met de mannen achter me, werd me snel duidelijk dat ik met hen moest samen werken om een echte kans te maken. (Rudy is toch een team genoot van Joey en Fabian)
Aan het einde van de race probeerden we ons steeds te organiseren, maar door de cautions konden we nooit echt doorzetten.
Bij de allerlaatste run leek het er op dat we move eindelijk konden maken, maar in ronde 99 besloot iemand naar beneden te gaan terwijl Fabian daar nog reed en toen werd ik meegenomen in de 'the big one'.
Zo jammer, want het was anders nog heel spannend geworden in de laatste ronde. Felicitaties aan Joey voor deze strakke overwinning.
Omdat de caution uit kwam, mocht ik nog wel terug naar P11. Gelukkig hebben we een schrap resultaat.
En hopelijk finishen we dit seizoen wel nog een keer onder groen...
Ik wil iedereen bedanken voor het mee doen! Heel gaaf om 40+ auto's aan de start te zien (zie eerste foto). Vooraan was het racen super! We reden zo ontzetten close naast elkaar.
Nog wat plaatjes: