iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Zoals door Deni gezegd, is dat de skin.MrBarBarian schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:09:
[...]
Pff, wat een drama was dat zeg.. Start vanaf pole, daarna spinnen in turn 5. Vervolgens nog een paar keer, voornamelijk omdat ik niet in het ritme kom.. Rest van de race erg gespannen gereden. 10 incs verder en net achter Michel was het gelukkig afgelopen. Snel vergeten dus! Of morgen nog een dunnetjes overdoen...
Is er overigens geen Skip-skin van de Racing Lions?
Aan de bovenkant (ronding) zie je welke kleur en die corronspondeerd met de Racer.
Met de Skip kon je niet veel meer doen, niet zoals RUF/Ford/Corvette etc.
Dus dit is wat minder opvallend maar toch.
Was een lekkere race, ik zat wel redelijk in mijn ritme op een spin na.
Wat goede tips van eerder werpte zijn vruchten af..
(maar ja het is weer Maandag en morgen weer een andere baan, go figure)
Moet je dan de exacte naam tussen haakjes doen? Dus "/Arjan Schepers hoihoi" ?NickThissen schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:32:
Dat doe je met R arjan, of gewoon "/naam" typen (dus "/nick hallo" bijv)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
dat zou moeten werken, tenzij er meerdere arjan's aanwezig zijn.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
1
| /41 Tekst hier |
[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 03-03-2014 10:36 ]
..... Geen friends?Jubby schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:15:
[...]
Helaas is het met deze app ook een lege lijst...
[ Voor 58% gewijzigd door JoepW op 03-03-2014 10:40 ]
Nee, deel van de naam is genoeg, zolang het uniek is. Als het niet uniek is dan krijg je dat te zien en moet je dus iets meer letters gebruiken. Voor een spatie moet je een punt gebruiken btw, mocht "/arjan" niet genoeg zijn dan dus "/arjan.s" bijv.Arfman schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:29:
[...]
Moet je dan de exacte naam tussen haakjes doen? Dus "/Arjan Schepers hoihoi" ?
Nummer kan ook, maar dan moet je dat eerst opzoeken, vind naam handiger.
KLIK
Vanavond weer eens een race met de HPD. Dit na lange afwezigheid. Deze keer op het uitdagende circuit van Interlagos.
GoT Monday Tournament 14S1 W5 | 03-03-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weersvoorspelling |
Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
26° C | 55% | 0% | 3 Km/u | N | Partly Cloudy |
[ Voor 91% gewijzigd door JoepW op 03-03-2014 11:48 ]
Ondertussen ben ik dankzij mijn all time high iRating van 2751 bjina in de top 3000 aangekomen
HPD op Interlagos, lijkt me leuk. Kan er helaas niet bij zijn.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Carnaval vandaag nog, en misschien morgen nog even
Btw - Proficiat Deni

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 03-03-2014 13:31 ]
Rij zo nu en dan eens wat rondjes in de HPD voor de lol, maar snel ben en zal ik ook niet zijn
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Idem-PassY- schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:25:
ik ben er vanavond als rijdende chicane denk ik.
Rij zo nu en dan eens wat rondjes in de HPD voor de lol, maar snel ben en zal ik ook niet zijn

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Verwijderd
Voor de nodige tips zijn in ieder geval de kampioenschap leider Niel Hekkens en Roy Visser aanwezig
Ben toch nog tot 30m gekomen

En nu een 2de poging om mijn mic aan de praat te krijgen
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
vanuit pole kunnen vertrekken en de rijder achter mij deed in de eerste bocht al wat raar, en in het daaropvolgende rechte stuk raakt hij de wagen naast hem en is direct bijna het halve pak mogen gaan pitten en had ik enkel nog 3 noemenswaardige tegenstanders achter mij zitten op ongeveer 1.2 seconden. Zeker bij ovals is dit een aardige voorsprong maar via onderlingte draften kwamen ze toch snel dichterbij. In ronde 12 zaten ze nog op ongeveer 0.4 seconden maar is er weer een crash en wordt het een duel tussen mij en de enige overlever van al die crashes achter mij. Spannende laatste 5 rondes beleefd maar heb steeds de binnenlijn kunnen vasthouden (langs buiten inhalen is op het huidige circuit zo goed als onmogelijk). Het is maar weer eens bevestigd dat rookie-ovals vooral een kwestie zijn van andere wagens te ontwijken, van de 15 deelnemers hebben er 4 de finish kunnen halen zonder ongevallen
http://members.iracing.co...nid=10326632&custid=37625
Race vanaf P4 gestart, in het begin kon ik Wim nog volgen, maar in L4 ging het mis. Halve spin in de hairpin, en viel meteen terug naar P8. Daarna Joep en Robbert nog ingehaald, en paar keer gevochten met Martijn maar kon er niet voorbij komen. in L30 ging het weer is, maar nu in T2. Robbert en Joep kwamen me weer voorbij. De voorlaatste ronde kon ik Joep weer inhalen, waardoor ik op P7 finishde. Brrr wat een bagger auto... Geen gevoel en vreemd gedrag op lage snelheid. Er zal een hoop moeten veranderen wil ik dit een acceptabele auto vinden...
Daarna meteen in de 22:15 skip race gesprongen. Had beter in de warmup wat laps kunnen rijden, want de eerste paar rondjes gingen niet zo vloeiend. Ik had wel een prima start vanaf P8, reed in T1/T2 aan de buitenkant, terwijl het aan de binnenkant mis ging. Ik kon zo meteen P5 pakken, maar aangezien ik nogal wat fouten maakte, kwam Tony Kurkinen in de 1e ronde weer voorbij. Daarna flink druk van Sakiran nogwat (uit benelux), maar ik kon hem achter me houden. Ik maakte nog een keer een fout in T1, maar wist mn plekje net te verdedigen. Daarna was hij vrij snel met hem gedaan, hij maakte ergens een fout, werd ingehaald, en niet veel later ging het weer mis voor hem. De gast die daarna achter me zat was net langzamer dan mij, dus ik liep langzaam maar zeker uit. Laatste 2 laps rustig aan gedaan en zo op P5 gefinished. +55 ir en 138 punten

[ Voor 61% gewijzigd door derx666 op 03-03-2014 23:45 ]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ergens in rondje 12 ofzo 'm uiteindelijk na T1 in de muur gezet en maar gestopt, beter ging het toch niet meer worden.
Skip race daarvoor was ook al niet zo'n succes, daar zette ik 'm in de 1e ronde ook al achterstevoren. Op sommige dagen kun je beter niet racen..
Xbox
Proficiat dengregg!!dengregg schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:42:
vandaag mijn allereerste iracing-race gewonnen
...
http://members.iracing.co...nid=10326632&custid=37625
De HPD race viel beter mee dan verwacht. Rijd dat hok bijna nooit en ook Interlagos ligt me niet echt. Tijdens de Practice uiteindelijk toch een 3e tijd.
Tijdens de Q sessie vertikte ik het om er fuel uit te halen waardoor ik pas vanaf p6 kon starten.
Bijna op het einde van de Q raak ik Jos vol op de achterkant waardoor ik zijn kans om nog een goeie lap neer te zetten om zeep hielp... sorry Jubby
Race zelf ging redelijk goed en toch bij het uitkomen van bocht 2 toch wel wat meer snelheid mee door kunnen nemen waardoor ik 2 keer een positie op het einde van de straight kon veroveren. Eerste keer voorbij Robbert had beter gekunnen want had een incje bij het uitkomen van de bocht. 2e keer bij Wim netjes de binnenkant gehouden en heel wat ruimte gelaten.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Ben nooit zo'n fan van de HPD maar na een uurtje practise had ik toch wel een goed gevoel in de auto. Kon er iig redelijk goed mee rondjes rijden.
In de kwalificatie nog een 1.23 kunnen rijden waardoor ik als 5de mocht starten. Bij de start netjes als 5de door kunnen komen en toen tijdje in een treintje gereden tot Koen wat meer ging pushen achter me. Waarbij die met een betere exit uit de eerste bochten combinatie me kon pakken en ik Marco in men slipstream had zitten. Die had echter behoorlijk meer snelheid op het rechte stuk waardoor ik hem ook moest voorbij laten nadat die een goede run had naar turn 1 toe. Nu was Joep degene achter me en heb toen nog leuk kunnen vechten met hem en uit eindelijk een gaatje (1,5 sec lol) kunnen slaan aan het einde van de race. Zodoende nog redelijk save als 6de kunnen finishen omdat Marco nog een foutje maakte voor me.
Was dus toch een zeer leuke race wat ik van te voren niet had verwacht en ook nog zonder incje kunnen uitrijden (en voor Jos geëindigd
Ik wist dat ik de race zou moeten winnen als ik geen fouten maakte dus dat was dan ook m'n enige doel - constant tempo aanhouden zonder incjes. Toen Rudy weg viel door een foutje werd het dan ook wat saai maar kon ik juist goed er aan werken om consistentie te oefenen, want ik haal de laatste tijd teveel incjes en maak teveel fouten... Dus toch blijven pushen om m'n ronde tijden constant te houden (prima gelukt denk ik, voornamelijk in de 23.7-24.0 range) en maar een incje, dus hoewel het misschien wat saai was om alleen voorop te rijden heb ik het een keer niet weg gegeven zoals ik normaal doe door in ronde 2 ofzo te spinnen
Ondertussen had ik een Skip race gedaan en op Laguna is het echt uitrijden is belangerijker dan inhalen.
Want er gebeurd genoeg, ik lag na een fout weer onfortuinelijk 10de maar door uitvallers 6de (geloof ik).
Had wel een paar close calls en een kopstaart, maar kon gelukkig door.
Druk zetten is meestal al voldoende, of gewoon op een safe spot (start/finish) is belangerijk.
Verder is het wel storend met 1 scherm 2 wide door bochten gaan, laat dan zoveel tijd liggen omdat ze allang voorbij zijn en ik nog buiten lijn houdt. (beter safe dan sorry)
Dus ga zeker sparen voor 2 schermen en mogelijk een andere videokaart. (de rest moet het wel kunnen trekken denk ik)
Brands Hatch is beter te doen, vind ik.. Leuke opvolging van bochten en betere flow..Ithric schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:48:
Ik heb het op TS gevolgd, ging volgens mij wel redelijk bij de meeste.
Ondertussen had ik een Skip race gedaan en op Laguna is het echt uitrijden is belangerijker dan inhalen.
Want er gebeurd genoeg, ik lag na een fout weer onfortuinelijk 10de maar door uitvallers 6de (geloof ik).
Had wel een paar close calls en een kopstaart, maar kon gelukkig door.
Druk zetten is meestal al voldoende, of gewoon op een safe spot (start/finish) is belangerijk.
Verder is het wel storend met 1 scherm 2 wide door bochten gaan, laat dan zoveel tijd liggen omdat ze allang voorbij zijn en ik nog buiten lijn houdt. (beter safe dan sorry)
Dus ga zeker sparen voor 2 schermen en mogelijk een andere videokaart. (de rest moet het wel kunnen trekken denk ik)
Inhalen zal wel wat lastig zijn denk ik..T2 is goed om uit te remmen!
In de practice (die ik mopperend heb doorstaan) waarin ik T1 en T12 maar niet snapte en de auto onvoorspelbaar glijerig vond in T4, T8 en T10 reed ik een magere 1:25.446. Dit wel met steeds 60 kg brandstof en de 3de setup van Nick.
In de kwali gestart met tussen de 5 en 10 kg en verder niks aan de setup gedaan en iets meer durf getoond in met name T1 en T12, want beide bochten zijn zo belangrijk voor de snelheid op beide rechte einden. En warempel 1:24.487 neergezet net genoeg voor een 10de plek, want iedereen was sneller.
In lap 1 lag ik in T1 al 9de (Dirk had een slechte start) en in T5 wist ik BM al te verschalken en lag dus 8ste. Vervolgens mijn uiterste best gedaan om aansluiting te vinden en te houden bij het groepje voor me. In lap 4 stond Derx opeens andersom en had weer een plekje te pakken. Maar Derx was sneller. Met name in T1 en T12
In lap 31 zag ik opeens Derx in T2/3 staan. Dus ik lag weer 7de, maar ik wist dat ik wel heel erg mijn best moest doen om in die paar ronden die restte hem achter me te houden. En helaas duurde de race 1 rondje te lang voor mij
En zo goed als de hele race had ik Dirk op 1 tot 1,5 sec achter me.
Al met al was de race veel leuker dan ik verwacht had en heb me dan ook best vermaakt.
Overigens weet ik nu ook na het bekijken van de replay waarom die HPD zo raar is. Het rechter achterwiel zat niet goed...

Ik merk wel steeds meer dat het tijd wordt om mijn huidige setup te gaan verbouwen naar een dedicated simrig. Het belangrijkste daarbij zal zijn om mijn schermen zo dicht mogelijk achter mn stuur te krijgen, zodat ik een grotere FOV heb. Ik rij nu met een FOV van ong 120, maar dat is nog te laag. Het probleem daarbij is ook dat ik maar 22" schermen heb (en geen budget om naar 27" te gaan). Maar als ik mijn huidige schermen zo'n 20cm dichterbij kan halen (naar ong. 50 cm afstand tussen ogen en scherm), dan zou m'n FOV iig een stuk groter worden (ong. 160). 180 zal ik met mijn 22" niet gaan halen, want mn schermen kunnen niet zo dichtbij
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ben benieuwd wat de RUF op silverstone en de Skip op Brands Hatch mij brengen.
Er zijn reports van te veel engine problemen met de Track versie.
Hier een korte / officiële reactie van iRacing:
Hier de herkomst: KLIKquote: Eric HudecThe failures are probably oil temperature related. We're testing fixes now.
Vond het bericht van Dabelg al heel vreemd, nu weet ik waarom
As always, these are not promises. just guesstimates because none of these things are "done". That is software development.
Just an update on the near term things as far as content:
COTA - in or before next build.
IRP - a decent chance in next build.
BMW- shooting for next build
New Indy car - Definitely not in next build, ideally would have for Indy 500 in May but not sure. Possible but far from promising for then. Physics wise it is like doing 4 different cars.
Toyota Gen-6 Still some final contract paper work that is not officially closed so until that is wrapped up, hard to give an estimate.
Oke dan ben ik je misschien al tegen gekomen, ik rijd eigenlijk elke week/dag wel skip momenteel.Misiek schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:40:
Ben sinds een 2 weken ook weer aan het klimmen. Altijd fanatiek iRacer geweest tot een tijdje terug waarbij eigenlijk de enkele race die ik mee deed eindigde in drama (iRatin en safety rating loss). Ik kwam van de B class 3,5 SR en 2200+ iRating. Gezakt tot C Class 2,1 en iRating 1000. Nu naar een paar mooie races in de Skip en Ruf challenge sta ik inmiddels weer op C Class 3,43 en iRating 1480. Dit gaat de goede kant op zeg ik!
Ben benieuwd wat de RUF op silverstone en de Skip op Brands Hatch mij brengen.
Voeg me anders maar toe kunnen we samen race/practicen.
Het is wel heel slecht weer
Practice - Close Racing Challenge S1 - 7 | 4-03-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weersvoorspelling |
Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
20° C | 120% | 120% | 0 Km/u | NE | Overcast |
Voor vanavond voorspel ik veel afgeschreven auto's na T1 en de snelle linker over de heuvel (t8?)
Ben er vanavond wel bij. Skip is leuk. Philip Island is niet mijn favo baan, maar goed, wellicht veranderd dat
Xbox
Ik lees 120% hoor.BM schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:18:
20% mist
Ben er vanavond wel bij. Skip is leuk. Philip Island is niet mijn favo baan, maar goed, wellicht veranderd dat
Welkom, de skip is leuk om te rijden hoor.dengregg schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:50:
vandaag ook mij eens ingekocht voor de skip. Aangezien ik nog maar sinds eergisteren echt bezig ben met simracing ga ik al tevreden zijn indien ik mijn tijden onder de 1:44 kan brengen.
Maar pas op eerste bocht en vecht niet teveel voor positie dan komt het goed.
(want sommige kunnen niet goed vechten en houden geen ruimte.)
Welkom in de rare weer definities in iRacing. Als je 20% mist wilt moet je 120% vochtigheid ingeven
En dan is het ook nog onzeker of het 119% of 121% wordt vanwege de ^!*&^!*$^!$!@#!-interface

Wat is daar vreemd aan? Klopt tochJoepW schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:14:
RUF Track Engine blowups
Er zijn reports van te veel engine problemen met de Track versie.
Hier een korte / officiële reactie van iRacing:
[...]
Hier de herkomst: KLIK

Dat is niet zo raar toch, bij 100% vochtigheid zit er maximaal vocht in de lucht, alles meer vormt dus druppels = mist. Helemaal correct is dat niet want meer dan 100% vochtigheid is in werkelijkheid ook mogelijk maar dat is weer iets heel anders...JoepW schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:57:
[...]
Welkom in de rare weer definities in iRacing. Als je 20% mist wilt moet je 120% vochtigheid ingeven
En dan is het ook nog onzeker of het 119% of 121% wordt vanwege de ^!*&^!*$^!$!@#!-interface
[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 04-03-2014 20:07 ]
Vandaag opgestart en m'n stuur wordt gewoon gek als ik in een bocht zit.
dus fanaleds afgesloten en nog eens geprobeerd. nog steeds hetzelfde probleem.
fanaleds er helemaal afgezwierd en opnieuw opgestart en nog steeds hetzelfde probleem.
Stuur begint als een gek te trillen als ik in een bocht zit.
Word er redelijk gek van.
Is het wel mogelijk dat zo'n applicatie zulke dingen kan veroorzaken? (just wondering, heb geen fanatic stuur dusArfman schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:21:
Hoeft natuurlijk niet Fanaleds gerelateerd te zijn.
Deze week maar weer eens de Mazda opgepakt, erg leuk circuit Charlotte road en heb de track ook niet voor de skip!
was blijkbaar door een of ander bizar voorval de default fixed setup ingeladen wat voor dit gedrag zorgde.
Ik heb zo eens de open series race op Daytona gereden met de fixed setup (NASCAR B ), ik dacht dat mijn stuur van de tafel ging trillen ...Fragbeestje schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:09:
Niel heeft het opgelost
was blijkbaar door een of ander bizar voorval de default fixed setup ingeladen wat voor dit gedrag zorgde.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
Morgen is er nog een sessie, misschien dan een goed idee regelmatig met een groep uit de pits te starten om een beetje te wennen aan het in verkeer rijden.
Ik was er niet bij, maar dat is iets waar ik inderdaad ook veel problemen mee heb.Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:16:
Resultaten van de testsessie van vanavond: http://members.iracing.co...nid=10334221&custid=51254
Morgen is er nog een sessie, misschien dan een goed idee regelmatig met een groep uit de pits te starten om een beetje te wennen aan het in verkeer rijden.
Rij af en toe geweldige rondjes (al zeg ik het zelf), totdat er iemand bij me in de buurt rijd

We hebben even de Teamspeak server een reorganisatie gegeven, omdat al die losse channels toch niet gebruikt werden.
Er zijn nu twee aparte type channels (twee per type): Fun en Serious.
De Fun channels zijn bedoeld voor mensen die tijdens het rijden gezellig wat willen kletsen, zoals we nu eigenlijk altijd al doen op maandag en dinsdag. Natuurlijk mag je ze ook gebruiken als je officiele series aan het rijden bent of aan het oefenen bent en geen last hebt van random chat.
De Serious channels zijn bedoeld voor mensen die liever wat rust hebben tijdens het rijden, maar het toch leuk vinden om af en toe iets relevants over hun race te zeggen. Denk bijvoorbeeld aan communicatie met een spotter / spectator die af en toe tips geeft. Het is de bedoeling dat hier NIET gekletst wordt over vanalles en nogwat, daar zijn de Fun channels voor.

Meer plaatjes:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3241495.page
Is het bewust zo gedaan dat je de Fun#1 channel in het road gedeelte het welkoms channel is? Gewoon nieuwsgierig.NickThissen schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:21:
GoT TeamSpeak server
We hebben even de Teamspeak server een reorganisatie gegeven, omdat al die losse channels toch niet gebruikt werden.
Er zijn nu twee aparte type channels (twee per type): Fun en Serious.
De Fun channels zijn bedoeld voor mensen die tijdens het rijden gezellig wat willen kletsen, zoals we nu eigenlijk altijd al doen op maandag en dinsdag. Natuurlijk mag je ze ook gebruiken als je officiele series aan het rijden bent of aan het oefenen bent en geen last hebt van random chat.
De Serious channels zijn bedoeld voor mensen die liever wat rust hebben tijdens het rijden, maar het toch leuk vinden om af en toe iets relevants over hun race te zeggen. Denk bijvoorbeeld aan communicatie met een spotter / spectator die af en toe tips geeft. Het is de bedoeling dat hier NIET gekletst wordt over vanalles en nogwat, daar zijn de Fun channels voor.
Toen de 2-3 wide voor plek 2 bekeken, was best intressant en spannend.
(weet niet of ik volgende week mee doe, gezien mijn pace en race gisteren.)
Vanavond maar oefenen op Brands Hatch en hopelijk nog wat racen anders zeker TT doen, voor wat SR.
DIe BMW is wel gaaf zeg, die komt wel op de bestellijst als die uit is.
Gisteren de Corvette en Mclaren gekocht met wat banen, dus heb al weer wat uitgebreidt.
Vermaak me gelukkig nog goed in de Sim en alles is iets makkelijker dan in het echte begin, maar banen leren kost bij mij echt meerdere avonden.(niet vreemd natuurlijk, maar de Skip heb ik steeds beter in bedwang of kan hem opvangen)
BMW ziet er goed uit, COTA ook (wat ik er van kan zien). Benieuwd of ik de BMW leuker ga vinden dan de RUF
[ Voor 19% gewijzigd door BM op 05-03-2014 08:11 ]
Xbox
Heb de McLaren al, en de Porsche. McLaren ben ik altijd al fan van geweest sinds Senna overstapte, en Porsche zal altijd DE sportauto blijven voor mij.
Verder heb ik totaal niks met duitse auto. Voor de weg veelste hard afgeveerd en te harde stoelen. Op het circuit perfect overigens, maar duitse auto's ... niet voor mij voor normaal vervoer.
En ja Porsche is duits
Daarna proberen om binnen 12 uur een eerste skin uit te brengen. Met een beetje geluk krijgen we de template al vroegtijdig.
Met jou kan ik Praten!!!! Porsche Rulez!!!!!! hahaha, sorry kon het niet laten.-PassY- schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:23:
ik wacht denk ik even met de BMW.
Heb de McLaren al, en de Porsche. McLaren ben ik altijd al fan van geweest sinds Senna overstapte, en Porsche zal altijd DE sportauto blijven voor mij.
Verder heb ik totaal niks met duitse auto. Voor de weg veelste hard afgeveerd en te harde stoelen. Op het circuit perfect overigens, maar duitse auto's ... niet voor mij voor normaal vervoer.
En ja Porsche is duitsMaar een klasse appart vind ik.
Zo, hebben we die ook alvast gehad
Xbox
Ik denk meteen aan een uitspraak van een Walter Röhrl die zei in de trent van: 'een garage zonder een Porsche is niets anders dan een zwart gat'.
Maar inmiddels is het met een nieuwe Porsche GT3 een inferno
Maar wellicht word het dan meer iRacingGT3.com
Om nog even terug te komen op m'n Fanaleds f*ckup gisteren... bedankt Niel
maar na het testen op daytona (waar ik toch af en toe wat framedrops had wat ik voorheen helemaal niet had) nog een testje met de skip gedaan en er viel amper mee te rijden. Heel vaak last van stutters. Vreselijk irritant. Fanaleds uitgeschakeld en nergens meer last van...

Er zit toch ergens iets niet goed. Deze avond na de training nog maar eens wat nakijken en desnoods een andere oplossing zoeken want die temps zijn toch wel belangrijk als je moet pushen.
iRacing Schedule
Het idee is simpel: een simpele website die op een eenvoudige manier een overzicht geeft van alle iRacing series en hun schedule. De iRacing website is namelijk nogal 'bulky' en onhandig om snel even te kijken op welke baan je favo serie deze of volgende week rijdt en ik heb zelf best vaak dat ik op maandag avond er achter kom dat een leuke auto op een leuke baan reed en dat ik die dus gemist heb.
Om dit op te lossen werd er vroeger nog wel eens Excel spreadsheets gemaakt met de series op een nette manier weergegeven, maar dat was waarschijnlijk flink wat werk om dat elk seizoen te doen (en ik heb het ook een aantal seizoenen niet meer gezien, wie maakte dat ook alweer?), dus vandaar heb ik een website gebouwd die dat automatisch doet.
Momenteel is het nog wat beperkt, je kan:
- Lijst met series bekijken, welke auto's erin rijden en de start / eind datum. Series zijn aanklikbaar om meer details (zoals het schedule) te bekijken, maar die pagina toont nu gewoon een dump van alle beschikbare data, leuk maar nog niet erg netjes.
- Favoriete series aanklikken (die worden dan groen) als je een account hebt.
- Overzicht van de huidige en volgende week in elke series, dat wil zeggen de track die deze week en volgende week gereden wordt.
Overigens komt deze data rechtstreeks uit de iRacing website, en hij zou (als alles werkt, nog niet echt getest...) elke week op dinsdag nacht vanzelf moeten updaten. Ik heb er dus geen omkijk naar zodra het allemaal draait
Ik zoek nog ideetjes om erin te bouwen, wat lijkt je handig om snel te kunnen zien en op welke manier?
Oh, en als iemand nog een van die oude spreadsheets heeft, zou je die eens kunnen linken? Dan kan ik eens spieken voor dingen die ik erin kan bouwen... Bedankt
Overleg het ook eens met Dirk. Of kijk eens rond op het forum van Fanaleds zelf.Fragbeestje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:50:
.......Fanaleds uitgeschakeld en nergens meer last van........
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
En het is niet alsof er nog heel veel te verbeteren is voor de road kant. We missen vrij weinig voor mijn gevoel.
Enige waar ik nog een keer ruimte voor zie is:
- Toerwagens (mogelijk al in de vorm van Honda en BMW)
- Klassiekers. Can-Am auto's, of iets anders GT/TC uit de jaren 60 t'm eind 80.
- nieuwe open wheeler onder F1 (om Star Mazda te vervangen (oud rot ding)): F3 of zo / of als alternatief een keer een goede update voor de SM, oudste auto in iR volgens mij.
- En als je echt wil: nieuwe F1 voor 2014, met nieuwe turbo motor (maar staat laag op de lijst voor mij).
Ik denk dat hier te weinig animo voor is. Kijk maar naar de Lotus 49/79, er is gewoon geen interesse in. Persoonlijk zie ik ook liever een up to date LMP2 en/of GTE (GT2) auto.gtrNL schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:19:
- Klassiekers. Can-Am auto's, of iets anders GT/TC uit de jaren 60 t'm eind 80.
Het lijkt me duidelijk, daar komen de BMW en COTA aanWeb and Mac/Linux Executable Updates.
Idem, maar ik zou er meer voor voelen om de HPD naar huidige LMP2 om te bouwen. De body is toch vrijwel hetzelfde (toch?). Het is al een LMP2 alleen is die momenteel net zo snel als de huidige LMP1 auto's dus dat gaat niet werken... Ipv een nieuwe LMP2 zie ik dan liever een nieuwe LMP1 en de HPD langzamer gemaakt naar huidige LMP2 klasse (al is het maar gewoon flink wat meer downforce geven zodat die op het rechte stuk niet zo snel is).Niellie41 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:21:
[...]
Ik denk dat hier te weinig animo voor is. Kijk maar naar de Lotus 49/79, er is gewoon geen interesse in. Persoonlijk zie ik ook liever een up to date LMP2 en/of GTE (GT2) auto.
Van de Corvette kan dan een GT2 spec gemaakt worden (er zijn GT2 corvettes toch?), nog een Aston Martin erbij ofzo zou wel leuk zijn of een andere GT bak die we nog niet hebben.
En dan de Ford GT en Corvette naar GT3 converteren en mee laten doen in de GT3 challenge
Tsja, helemaal realistisch is het niet, maar ik zie zoiets wel zitten, in principe doen ze hetzelfde met de Ruf dus why not? Veel beter dan met deze oude bakken blijven zitten die al jaren niet meer bestaan en dan weer nieuwe auto's en series erbij gooien...
Ik denk dat hier wel veel animo voor is. De lotus 49 is gewoon moeilijk en spreekt totaal niet tot mijn verbeelding. Lotus 79 kan ik me wel in vinden maar het blijven formule wagens.Niellie41 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:21:
[...]
Ik denk dat hier te weinig animo voor is. Kijk maar naar de Lotus 49/79, er is gewoon geen interesse in. Persoonlijk zie ik ook liever een up to date LMP2 en/of GTE (GT2) auto.
Kan me herinneren in GTR2 (of een ander racespel, weet het niet juist meer) dat de races met die oude toerwagens constant vol liepen en zelfs meer volk aantrokken dan de nieuwe wagens.
Ik vind ook dat ze de huidige proto & gt lineup wel onder handen mogen nemen en eventueel zelfs een lmp1 erbij zodat het plaatje terug compleet is.
GTE == GT2.NickThissen schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:29:
[...]
Idem, maar ik zou er meer voor voelen om de HPD naar huidige LMP2 om te bouwen. De body is toch vrijwel hetzelfde (toch?). Het is al een LMP2 alleen is die momenteel net zo snel als de huidige LMP1 auto's dus dat gaat niet werken... Ipv een nieuwe LMP2 zie ik dan liever een nieuwe LMP1 en de HPD langzamer gemaakt naar huidige LMP2 klasse (al is het maar gewoon flink wat meer downforce geven zodat die op het rechte stuk niet zo snel is).
Van de Corvette kan dan een GT2 spec gemaakt worden (er zijn GT2 corvettes toch?), nog een Aston Martin erbij ofzo zou wel leuk zijn of een andere GT bak die we nog niet hebben.
En dan de Ford GT en Corvette naar GT3 converteren en mee laten doen in de GT3 challenge
Dus er zijn Corvette C6.R in GTE/GT2 spec, alleen die auto is heel anders tov van de GT1 spec die we in iRacing hebben.
De Ford zit al in de juiste klasse.
[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 05-03-2014 16:34 ]
En wie wil er nu niet in zo'n auto rijden. En die oude GT bakken zijn toch wel een stuk makkelijker te rijden dan een oude F1 bak. Toch iets minder op de limiet.

Of anders een Alfa GTA, Lotus Elan of Mini Cooper. Dat waren in GT Legends super leuke bakjes waarmee je enorm close kon racen.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchDevil79 op 05-03-2014 16:36 ]
GT Legends ... heel wat uren aan gesleten.
De Lotus 49/79 zijn idd lastig te rijden. Of je gaat langzaam, of je gaat crashen.
Met Shelby's/Cobra's/GT500's/Daytona's/E-type's/GT-40's kun je heerlijk raggen. Nog voor het insturen al weer op het gas? Geen probleem, gaan we gewoon driftend door de bocht. Denk dat die super populair worden.
En de HPD updaten/downgraden is wat voor te zeggen, maar ik betwijfel hoe veel dat oplevert.
Als we de HPD gewoon zo laten, en een LMP1 uit die zelfde tijd toevoegen (2008), genoeg om uit te kiezen (Courage-Oreca, Dome Judd (#Lammers), Pescarolo, of als we ambitieus zijn Audi R10/Peug 908) dan kunnen we de Corvette gewoon GT1 houden en die als het even kan aanvullen met de Aston DBR9. Die twee hadden de beste track battles die we ooit hebben gezien op Le Mans.
De Ford GT is een GT2 uit die tijd, dus klopt ook al in die periode. Voegen we daar (nog) een Ruf aan toe in de vorm van de Track2 versie, die de 911 RSR specs van 2008 uitoefent. En tada, een volle grid voor Le Mans series, allemaal perfect op elkaar afgesteld.

[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 05-03-2014 16:47 ]
Dan nieuwe huidige LMP1.
Dan Corvette naar GT2 class. Ja die is compleet anders maar qua uiterlijk niet volgens mij dus net als de Ruf gewoon aanpassen tot het klopt.
edit : Doh! Niel was me weer voor!
[ Voor 21% gewijzigd door Fragbeestje op 05-03-2014 17:02 ]
http://www.joinedsimracin...-tames-the-lady-in-black/
Lol, ik heb bijna zo'n zelfde systeem (maar dan zwaar W.I.P.) ook online staan. Iets andere insteek aangezien ik probeerde de PDF met het schedule uit te lezenNickThissen schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:52:
Ik heb de laatste tijd hier en daar wat gesleuteld aan een nieuwe website die me zelf handig lijkt:
iRacing Schedule
Het idee is simpel: een simpele website die op een eenvoudige manier een overzicht geeft van alle iRacing series en hun schedule. De iRacing website is namelijk nogal 'bulky' en onhandig om snel even te kijken op welke baan je favo serie deze of volgende week rijdt en ik heb zelf best vaak dat ik op maandag avond er achter kom dat een leuke auto op een leuke baan reed en dat ik die dus gemist heb.
Om dit op te lossen werd er vroeger nog wel eens Excel spreadsheets gemaakt met de series op een nette manier weergegeven, maar dat was waarschijnlijk flink wat werk om dat elk seizoen te doen (en ik heb het ook een aantal seizoenen niet meer gezien, wie maakte dat ook alweer?), dus vandaar heb ik een website gebouwd die dat automatisch doet.
Momenteel is het nog wat beperkt, je kan:Hopelijk kan ik dit binnenkort wat uitbreiden om nog wat meer nuttige informatie te tonen. Ook wil ik toevoegen dat je favoriete tracks kan kiezen en dan een overzichtje kan zien van welke series er binnenkort op jouw favo tracks rijden.
- Lijst met series bekijken, welke auto's erin rijden en de start / eind datum. Series zijn aanklikbaar om meer details (zoals het schedule) te bekijken, maar die pagina toont nu gewoon een dump van alle beschikbare data, leuk maar nog niet erg netjes.
- Favoriete series aanklikken (die worden dan groen) als je een account hebt.
- Overzicht van de huidige en volgende week in elke series, dat wil zeggen de track die deze week en volgende week gereden wordt.
Overigens komt deze data rechtstreeks uit de iRacing website, en hij zou (als alles werkt, nog niet echt getest...) elke week op dinsdag nacht vanzelf moeten updaten. Ik heb er dus geen omkijk naar zodra het allemaal draait
Ik zoek nog ideetjes om erin te bouwen, wat lijkt je handig om snel te kunnen zien en op welke manier?
Oh, en als iemand nog een van die oude spreadsheets heeft, zou je die eens kunnen linken? Dan kan ik eens spieken voor dingen die ik erin kan bouwen... Bedankt
Mijn idee was om d'r een tooltje bij te maken voor op je telefoon/pc/tablet die je een notification stuurt vlak voor een race begint. Voor Android waren die er al wel dacht ik, maar voor Windows (Phone) volgens mij nog niet.
Xbox
Voor Android bestaat zo'n app ja, maar laat hem maar niet horen dat je aan iets met schedules werkt want dan gaat hij zeuren dat je z'n idee gejat hebtBM schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:30:
[...]
Lol, ik heb bijna zo'n zelfde systeem (maar dan zwaar W.I.P.) ook online staan. Iets andere insteek aangezien ik probeerde de PDF met het schedule uit te lezen
Mijn idee was om d'r een tooltje bij te maken voor op je telefoon/pc/tablet die je een notification stuurt vlak voor een race begint. Voor Android waren die er al wel dacht ik, maar voor Windows (Phone) volgens mij nog niet.
Mijn website leest een stuk JSON in dat op de memberpage in de code begraven is, daar staat de meeste info in. Dingen als aantal laps, caution info, weer etc mis ik allemaal, maar dat is op het moment ook niet zo relevant denk ik.
Verwijderd
standaard testsessie wachtwoord.
Mocht je geen sport1 hebben, kijk even of jouw zender van de maand ook Sport1 is
Zelf heb ik vrijdag ook al vrij genomen, om de free practices te kijken

Dat is natuurlijk een beetje kort door de bocht. In iRacing hebben we de ARX-01c, de complete 01 serie (a t/m g) is LMP2(en eigenlijk helemaal geen Acura/HPD maar een Courage die na allerlei aanpassingen als HPD gehomologeerd is). Pas de ARX-02 was een LMP1, ARX-03 is afhankelijk van de motor die er in zit een LMP1 of LMP2 en de ARX-04 wordt een LMP2 coupe die in 2015 pas gaat rijden.Niellie41 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:47:
Je kan trouwens de HPD ook onveranderd laten en er een LMP1 van maken, want HPD heeft ook een aantal LMP1 chassis gebouwd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Richard117 op 05-03-2014 19:56 ]
Dit topic is gesloten.