iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.748 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:25

derx666

mecker ende blaet

hihi, niet trainen, paar rondes in quali rijden en P1 pakken. Daarna wat leuke gevechten gehad, en uiteindelijk 2e gefinished. Moest tijdens mn pitstop teveel benzine meenemen tov de rest. Ik had geen rekening gehouden met fullcourse yellow, en mn race mooi in 2-en gedeeld, met 45L starten, en daarna nog eens 35-40L tanken afhankelijk van verbruik. mja... dat liep iets anders :) ah well leuk teruggevochten van P5/6 naar P2, maar Koen lag net iets te ver voor in de laatste rondes. 2 of 3 rondes extra dan was het nog spannend geworden :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12
BM schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:11:
[...]

Hmmz? Kan me zo geen ander incident herinneren :? Please enlighten me :)
Ehm.. expert in het niet-remmend racen zoals Joep aangaf? :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:54
Was er niet bij maar zat wel op Teamspeak, af en toen was het heel druk.
Iedereen door elkaar heen praten. :+

Wel gezellig, maar helaas mijn eerste race op Laguna met de Skip vernageld in turn 1. (ging te hard en verkeerde lijn erin en werd toen in me flank geraakt waardoor ik moest pitten.

Wel wat mensen ingehaald maar 11de van de 13 ofsow, ik starte 2de omdat niemand een Q had gedaan op mij en nummer 1 na.(tactiek?)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
gister nog tot een 1:39.5 gekomen om Laguna Seca in de Skip.

Ben redelijk tevreden na maar 13 rondjes :) maar het lijkt wel of de baan van ijs is geworden op somige punten. Vooral T2 lijkt wel een ijsbaan geworden.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
-PassY- schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:04:
gister nog tot een 1:39.5 gekomen om Laguna Seca in de Skip.

Ben redelijk tevreden na maar 13 rondjes :) maar het lijkt wel of de baan van ijs is geworden op somige punten. Vooral T2 lijkt wel een ijsbaan geworden.
Ik was al blij met 1.41.1 (met incje), maar instuur punten zijn erg belangerijk inderdaad.
De 1.41.xxx kwamen uit de rondjes dat ik dacht nu ga ik echt even lijnen rijden en eigenlijk veel eerder remde dan normaal.
Dus vanavond ga ik even muziekje opzetten en lekker cruisen en in een ritme komen.
Ik merk dat ik met mijn irating van 1400+ in hogere splits ben gekomen en niet echt sneller ben dan anderen. (maar dat is niet erg zolang ik maar een kans heb voor plekjes te winnen) 8)

Had na de crash bijna geen fouten meer, dus kan wel stabiel rijden maar ik bleef steeds op 10s hangen tot ik wel een foutje maakte en op 25s zat. :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Hele leuke race gister weer met de CRC. Tot me eigen verbazing stond in bijna bovenaan in de Practise.
Tijdens de race ging het echter iets minder.
Mijn Kia had het gevoel dat ie in t2 Rechtsaf moest gaan :S met als gevolg flinke schade aan de achterkant.
Door de cautions toch nog achteraan kunnen aansluiten en rustig de race kunnen uitrijden.. Merkte toch dat ik een paar km topsnelheid miste waardor ik niet meer lekker meekwam....
Heb me weer zeer goed vermaakt in de CRC... Op naar de volgende race :):):)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Leuke race inderdaad, had ik niet verwacht tijdens de practice want ik kwam totaal niet snel rond :+ De cautions aanzetten waren wel een goed idee vond ik, tijdens de lange green run viel het veld uit elkaar, daarna was het veel leuker (misschien ook omdat ik mijn schade kon repareren :+)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik was er ook blij mee want 2x omver worden gereden en dan toch nog met de kopgroep uit eindelijk kunnen mee vechten voor de top posities. Was ook best leuk in een groep. Zeker na de laatste caution leuk gevochten met wat man. Om en om positie wisselen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Ik merk vooral dat het rijden in een groepje nogal veel spanning oplevert bij mij en dan ga ik domme fouten maken ... Misschien toch weer wat oval gaan rijden..om te oefenen hierin.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik vond de auto ook lekker controleerbaar op de oval in tegenstelling wat ik met de ovalbakken heb. Deze hebben meestal bergen overstuur, die (door mij) nauwelijks op te vangen is. Misschien is dat ook een setup kwestie, maar dan heb ik iig nog geen fijne oval setup gereden tot nu toe :)
Het voordeel van die KIA is dat op het moment dat je overstuur krijgt, je vol op het gas kunt gaan, en hem heerlijk driftend toch de bocht door trekt :) Dit laatste heb ik wel een paar keer nodig gehad :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:10

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:16:
Ik vond de auto ook lekker controleerbaar op de oval in tegenstelling wat ik met de ovalbakken heb. Deze hebben meestal bergen overstuur, die (door mij) nauwelijks op te vangen is. Misschien is dat ook een setup kwestie, maar dan heb ik iig nog geen fijne oval setup gereden tot nu toe :)
Wat is je probleem precies bij de NASCAR auto's? Wanneer heb je precies overstuur? Want de fixed setups zijn namelijk best onderstuurd.

Zo moet je ongeveer op een oval rijden:

(eerste paar minuten van de video)

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 26-02-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 08-10 13:31
Net voor 9u toch plots wat tijd om mee te doen. Oval met Kia kon geen probleem zijn... tijdens het joinen zag ik echter pocono verschijnen... crap :+
Q was al bezig toen ik erop kwam en uiteindelijk toch een 2e plek kunnen behalen tot mijn grote verbazing.

Race zelf ging vrij goed. Echter wel een momentje voor Turn 2 waar m'n spotter aangaf dat het clear was en ik de bocht dus volledig gebruikte. Derx schrok zich wel een hoedje en verloor 'm bijna. Mijn excuses. In de replay is wel te zien dat er voldoende ruimte was maar bij het zicht vanuit de cockpit van Derx kan ik wel begrijpen dat het een net niet situatie leek.

Doordat ze achter mij begonnen te vechten toch nog een leuke voorsprong kunnen uitbouwen tot aan de cautions. Restarts gingen altijd net goed en in het begin was het altijd wel spannend.

Bij de laatste caution moest ik wel een rotstreekje uithalen bij de laatste herstart om niet direct terug te vallen. Kwam uiteindelijk nog maar net goed want Derx hing nog maar 0.7 seconden achter dus nog 1 lap en ik had kunnen fluiten naar m'n eerste plek :D

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Niellie41 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:18:
[...]

Wat is je probleem precies bij de NASCAR auto's? Wanneer heb je precies overstuur? Want de fixed setups zijn namelijk best onderstuurd.
thanks voor die video, die is wel erg leerzaam indeed. Ik meen me te herinneren dat ik meestal bij entry al overstuur had, en mid corner. Maar na het zien van de eerste minuten van deze video ligt dat niet aan setup, maar aan mijn rechtervoet :)

Misschien dat ik, als er plek is, een keer kan meedoen met een practice voor de jsf. Ik ga geen races doen, omdat ik mezelf daar niet toe geschikt acht, en bang ben dat ik de rest tot last ben (wellicht dat sommige mensen dit ook in overweging hadden moeten nemen gezien de commentaren over rijgedrag :P ). Maar training kan nooit kwaad natuurlijk. Hopelijk dat ik ooit wat meer tijd heb zodat ik ook eens wat in de truck kan racen, heb niet voor niks mn C-licence gehaald :)

@Fragbeestje: ja ik schrok inderdaad van die inhaalactie, maargoed, clear is clear, alleen mijn spotter vond nog van niet :) Misschien als ik de laatste paar rondes wat cleaner had gereden dat ik er nog bij was gekomen, maar dan moet er ook nog ingehaald worden :) Feit is dat het erg vermakelijk was :)

[ Voor 13% gewijzigd door derx666 op 26-02-2014 12:47 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je bent altijd welkom in training sessies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ithric schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:36:
[...]

Ik was al blij met 1.41.1 (met incje), maar instuur punten zijn erg belangerijk inderdaad.
De 1.41.xxx kwamen uit de rondjes dat ik dacht nu ga ik echt even lijnen rijden en eigenlijk veel eerder remde dan normaal.
Dus vanavond ga ik even muziekje opzetten en lekker cruisen en in een ritme komen.
Ik merk dat ik met mijn irating van 1400+ in hogere splits ben gekomen en niet echt sneller ben dan anderen. (maar dat is niet erg zolang ik maar een kans heb voor plekjes te winnen) 8)
Technische baan inderdaad :) Maar dacht gister gewoon rond te komen met de circuit kennis die ik heb ... had :)

Sommige bochten moet ik eerder remmen, somige weer later. Zo rem ik nu voor de cork screw na het 3 bord waar het vorig seizoen er voor was, maar moet ik voor de laatste bocht nu voor of op het 2 bord remmen, waar het vorig seizoen erna was. Zou ook te maken kunnen hebben met de bocht die er zit of de grip die anders is met deze banden.

Snelheid komt vanzelf :) had ik ook paar maanden geleden. Rustig blijven in de race, blijven volgen, en je snelheid komt vanzelf zodat je races later makkelijk kan meekomen en aanvallen.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 19:46

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heeft iemand de replay van de CRC nog van gisteravond. Ben 'm vergeten op te slaan. Bvd.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

niet opgeslagen, sorry

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het is stil rondom de Toyota Gen 6, maar Tony heeft net dit gezegd:
Toyota Gen 6 In art production currently but just getting started so I don't know when. Will not be in coming build.
Qua physics zal die hetzelfde zijn als de andere 2 merken. Het is mij nu alleen niet duidelijk of de deal rond is of niet. Lijkt er wel op. Ik vind het maar een rare situatie. Normaal kondigen ze het aan als ze een belangrijke deal hebben gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:19

BM

Moderator Spielerij
Daar waren ze een tijd terug toch mee gestopt vanwege alle verwachtingen die dat opriep? Al is het in dit geval dan wel raar dat ze er op deze manier wel over praten :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ze zouden niet elke deal meer aankondigen nee, maar de Toyota Camry is niet zomaar iets. Het is best een big deal voor veel NASCAR fans. Daarnaast zou de Camry het NASCAR (Sprint Cup) plaatje compleet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Toyota *O*

Sorry Joep dat was echt slapen en niet opletten van me gister :'( :'(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TuxieDeni schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:10:
Toyota *O*

Sorry Joep dat was echt slapen en niet opletten van me gister :'( :'(
Ben er bijna overheen ;)
Was ff te veel 2x binnen 24 uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vanavond weer de Carrera cup meedoen, dit keer in het team van Robbert, Egil en Anders (en anderen) dus ook bijbehorende skin gemaakt (ofja, gekregen en aangepast) ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14309718/irdk.png

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Niellie41 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:18:
Het is stil rondom de Toyota Gen 6, maar Tony heeft net dit gezegd:

[...]

Qua physics zal die hetzelfde zijn als de andere 2 merken. Het is mij nu alleen niet duidelijk of de deal rond is of niet. Lijkt er wel op. Ik vind het maar een rare situatie. Normaal kondigen ze het aan als ze een belangrijke deal hebben gesloten.
Gaat de Toyota Tundra ook nog een keer komen? Is toch eigenlijk, wat betreft looks, mijn favoriete NASCAR wagen, al is de nieuwe iets minder mooi.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Over de Trucks is nooit wat gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-03 00:11
NickThissen schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:21:
Vanavond weer de Carrera cup meedoen, dit keer in het team van Robbert, Egil en Anders (en anderen) dus ook bijbehorende skin gemaakt (ofja, gekregen en aangepast) ;)

[afbeelding]
Tof! Was leuk om te kijken vorige keer.
Dat is onderstaande uitzending neem ik aan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat zal de eerste race zijn denk ik ja, daarna komen er nog 2 (op aparte video's).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
Ja klopt.
Als ik tijd heb ga ik weer even kijken. :Y

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoe driver swaps ongeveer gaat werken:
We are just going over that now. Your car will be associated with a team id and a 'current' driver id and the array of all drivers will include team id's for each member. There is no concept of assigned roles, anyone can step up and drive so you won't know who the next driver is until they hop in the car, but that should not matter.
http://members.iracing.co...1025/1470675.page#7838467

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die Daytona nog niet in de vingers hebben, een qual run met de Cater setup in de Impala B. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Goeie eerste race, van 7 naar 4, teammate Anders in 3, en teammate Michael Booth had 2e moeten zijn maar werd eruit getikt laatste ronde (P10). Maar hij mag nu vooraan beginnen dus komt goed.

Race 2 de muur getikt, wonderbaarlijk genoeg nog perfecte auto, een bocht later spint iemand voor me, toen was ik wel klaar...

Race 3 beginnen vanaf P30, kan heel leuk worden... of heel kort.
P30 naar P9, not bad :) Kon beter. Iemand startte niet en kon er nog maar net omheen, wel schade door iemand die achterop reed.

Zijn echt leuke racejes dit, kan ze echt aanraden :)

[ Voor 53% gewijzigd door NickThissen op 26-02-2014 23:39 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
Was zeker weer leuk om te kijken en mooi om te zien dat het je goed af gaat!

Viel me op dat je in race 3, althans op de stream, je "breaking bad" skin had.
Race twee heb ik alleen het einde gezien dus daar ben je niet meer voorbij gekomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja je moet de skin blijkbaar een dag vantevoren hebben.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja kon in spectate mode nog laatste race mee kijken. Was zelf te laat thuis vandaag om nog mee te kunnen doen. Wel jammer want tot nu toe heb ik ook al 2 Woensdagen leuke racejes gehad. Ook leuk format zo 3 korte racejes achter elkaar.

Trouwens ging nog bijna fout met die gast die je bijna van de baan af duwde in de laatste ronde. En dan ging die klagen over dat je hem rond duwde. Wat een grapjas, maar ja ging gelukkig goed voor jou.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
Oh ja ik dacht eigenlijk dat je hem in race 1 wel had maar ik heb niet goed opgelet zie ik.
Is de tussenstand ergens te volgen? Zie het op het forum zo snel niet staan.

iRacing Profiel

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:56:
Ja kon in spectate mode nog laatste race mee kijken. Was zelf te laat thuis vandaag om nog mee te kunnen doen. Wel jammer want tot nu toe heb ik ook al 2 Woensdagen leuke racejes gehad. Ook leuk format zo 3 korte racejes achter elkaar.

Trouwens ging nog bijna fout met die gast die je bijna van de baan af duwde in de laatste ronde. En dan ging die klagen over dat je hem rond duwde. Wat een grapjas, maar ja ging gelukkig goed voor jou.
Ja, beetje jammer dat... Hij stuurt echt gewoon vol naar links op de straight, dacht echt dat het opzettelijk was dus ik ging hem echt geen ruimte gunnen voor de bocht. Hij had zelf ook 2 auto lengtes rechts plek maar gebruikte die ook niet. Ok, dat mag, maar als je mij eerst van de baan duwt dan kun je niet verwachten dat ik netjes plek voor je maak. En als je dan in een remzone met een flauwe bocht erin zit dan kom je dus tegen elkaar aan. Ik zag hem naar me toekomen in de remzone maar ik hield stevig m'n stuur vast zodat ik zelf niet rond ging en hij wel, eigen schuld dikke bult :)

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
3de race heb ik niet gekeken, was een beetje moe :) Maar veel actie in de andere 2. Alleen jammer dat somige mensen hun reputatie weten te bevestigen :( Kom Polumbo (hoop dat ik het goed schrijf) wel eens tegen in de skip, en rij er liever met een grote boog omheen :)

Over de skip gesproken, ben gister tot een 38.7 gekomen :D en stabiel rond de 39.1-2 :) Mijn grip probleem was dat ik 145+KPa bandendruk normaal gebruik, maar op Seca 138 voor en 131 achter werkt perfect.

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

-PassY- schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:42:
Over de skip gesproken, ben gister tot een 38.7 gekomen :D en stabiel rond de 39.1-2 :) Mijn grip probleem was dat ik 145+KPa bandendruk normaal gebruik, maar op Seca 138 voor en 131 achter werkt perfect.
ik heb nog niet heel veel laps greden op laguna seca, maar ik vind het een aardsmoeilijke baan. met de standaard setup kwam ik niet voorbij 1:41 vooral in de uphill bochten verlies ik veel tijd.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• -PassY-
gebruik je de standaard iracing setup, of de "standaard" Glen chalder setup?

Als je de iracing baseline gebruikt, dan raad ik aan om de chalder setup te gaan gebruiken (sticky in het skip forum), als je al de chalder setup gebruikt, meer oefenen ;) En slow in fast out is 101% van toepassing in de skip.

• Ithric
-PassY- schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:46:
gebruik je de standaard iracing setup, of de "standaard" Glen chalder setup?

Als je de iracing baseline gebruikt, dan raad ik aan om de chalder setup te gaan gebruiken (sticky in het skip forum), als je al de chalder setup gebruikt, meer oefenen ;) En slow in fast out is 101% van toepassing in de skip.
Die gebruik ik ook, maar zat al met de banden te klooien.
Ga wat je aangaf hierboven even proberen, ik rijd nu 165 (voor en 157 (achter) geloof ik.
Best hoog dus vermoed ik, het duurd ook wel even voordat ik echt het grip gevoel heb.

ARB heb ik meestal op 7-8 staan, op welke hoogte rijdt jij nu ik op 4 of 5.

iRacing Profiel

• -PassY-
Het kost nu een paar rondes voor de banden warm zijn, en meer grip hebben. Voor dit seizoen was het "hoe kouder de banden, hoe meer grip", maar dat is nu anders. Vaak rij ik nu 3 rondes om even in te komen, en dan ga ik langzaam snelheid op bouwen. Tenzij ik een race simuleer, dan is het gewoon volgas en hopen dat ik mijn achterbanden niet kook.

SPO heb ik altijd op 5. Dit is eigenlijk de enigste stabiele settings. ARB is vaak tussen de 6 en 8. Rem balans vaak tussen de 56 en 58%. en de bandendruk verschilt het meest. Somige banen gebruikt ik iets van 165KPa, en andere banen weer 138/131KPa. Maar de basis is de chalder met wat kleine aanpassingen

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wanneer je de races van de JSF Piston Cup terug wilt kijken, kan je nu de races terug vinden op de website van JSF.
http://www.joinedsimracingfanatics.nl/race-archive/

• Xept!on
-PassY- schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:42:
Hm dat ga ik ook eens proberen.
Zit nu zelf een stuk hoger, wat op zich fijner voelde na een paar rondjes maar misschien moet ik ze met lagere druk dan gewoon een stuk langer warm rijden.

Edit; Dat is inderdaad toch wel fijn, al ben ik één klikje hoger uitgekomen.
Maar het zou kunnen dat ik met 138/132 m'n banden verpest.
Op wat voor temps/druk kom jij uit als je ze goed warm hebt gereden?

PB aangescherpt naar 1:39.6 en ook meteen een aantal ronden onder de 40 gebleven. *O*
Begin nu pas een beetje de goede lijnen te vinden en kan nu T6 en T9 redelijk nemen zonder angst dat ik hem kwijt raak.
Optimal is 38.895 dus er valt nog een hoop te winnen, maar vooral consistency.

[ Voor 32% gewijzigd door Xept!on op 27-02-2014 18:40 ]

iRacing Profiel

• -PassY-
Gemiddeld genomen kom ik denk ik uit op 80c/172KPa voor, en 85c/171KPa achter. En dat is na een rondje of 5 en dat blijft zo als ik niet al te lomp ga rijden. Gebeurd wel eens dat ik wat grip verlies achter, maar dan een paar rondjes rustig op het gas en zorgen dat 1 van de achterwielen niet spint helpt altijd dan.

Denk ook dat de achterbanden ook niet warmer moeten worden, en na 1 spin moet ik ook altijd even rustig aan doen. Maar ja, moet ik maar niet spinnen :+

• NickThissen
Is de Friends list nu weer kapot? Of zijn er echt maar 2 friends online bij mij? :+

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
volgens mij is die al een paar weken stuk :)

Zie mensen in sessies, die volgens de lijst niet online zijn

• NickThissen
Dat hadden ze maandag toch gefixed?

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gisteren deed ie het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
-PassY- schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:00:
Gemiddeld genomen kom ik denk ik uit op 80c/172KPa voor, en 85c/171KPa achter. En dat is na een rondje of 5 en dat blijft zo als ik niet al te lomp ga rijden. Gebeurd wel eens dat ik wat grip verlies achter, maar dan een paar rondjes rustig op het gas en zorgen dat 1 van de achterwielen niet spint helpt altijd dan.

Denk ook dat de achterbanden ook niet warmer moeten worden, en na 1 spin moet ik ook altijd even rustig aan doen. Maar ja, moet ik maar niet spinnen :+
Was wel even wennen, maar was wel veel stabieler nadat ik ARB op 5-6 had staan.
Sneller ook iets geloof ik, maar nog niet onder de 1.40.xx gekomen.

Over de friendslist die werkt bij mij nu weer goed, ik kon bij mensen jionen en volgens mij klopte de lijst ook verder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Bij mij klopt die lijst volgens mij al niet meer sinds de problemen na de seizoensupdate.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
hoop dat het lukt, maar mocht men intresse hebben

https://www.wetransfer.co...773820140226204829/ad95ed

En rondje Seca in 38.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

BM schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 08:26:
Bij mij klopt die lijst volgens mij al niet meer sinds de problemen na de seizoensupdate.
Gister was die weer even op aan het spelen ik zag ook maar 4 man online terwijl ik bv Nick ook niet zag. Maar zie dat er gister ook een server in Amsterdam is gecrasht dus zullen wel wat server issues zijn geweest.
Nou ja vanavond hopelijk niet want wou iig de Proto-GT rijden. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gisteravond klopt het niet inderdaad.
Ik hoorde op TeamSpeak wat lui praten over een teamgenoot wat klonk alsof hij aan het racen was, maar toen ik keek waar hij dan aan het rijden was liet die myracers pagina zien dat hij aan het kwalificeren was. 8)7

Dus die data daar leek toen minstens een half uur achter te lopen o.i.d. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
Komende zondag 19u00 ga ik een test sessie voor de Piston Cup hosten, namelijk 50 minuten practice, kwalificatie en daarna een race van 35 ronden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wat is die skip toch een gaaf bakkie. Twee hele leuke races gehad.

De 1e eindigde helaas in een crash in de laatste ronde, maar daarvoor echt heerlijk kunnen vechten. Kerel maakte excuses, dus prima verder.

Tweede race de 1e 6/7 ronden met 3 man binnen een seconde gereden. Netjes en clean. Toen besloten de nummer 1 en 2 uiteindelijk afzonderlijk van elkaar te spinnen, en lag ik 1e.... of, dat had ik toch gedaan als Riku Alatalo niet direct binnendoor kwam :p Nog paar rondjes proberen aan te haken, maar die is niet bij te houden. Hij reed uiteindelijk in de laatste ronde 37,3 zonder draft, waar ik in zijn draft tot 38,3 kwam (en ik al erg blij mee was).

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Leuk om te zien dat Dick Hemdahl weer aan het streamen geslagen is. Zijn streams zijn altijd vermakelijk om te kijken :) Plus hij heeft nu een fantastische setup: triple screen en go pro :)

http://www.twitch.tv/hemdahlsimulations/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Dick terug!

*O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:54:
Wat is die skip toch een gaaf bakkie. Twee hele leuke races gehad.

De 1e eindigde helaas in een crash in de laatste ronde, maar daarvoor echt heerlijk kunnen vechten. Kerel maakte excuses, dus prima verder.

Tweede race de 1e 6/7 ronden met 3 man binnen een seconde gereden. Netjes en clean. Toen besloten de nummer 1 en 2 uiteindelijk afzonderlijk van elkaar te spinnen, en lag ik 1e.... of, dat had ik toch gedaan als Riku Alatalo niet direct binnendoor kwam :p Nog paar rondjes proberen aan te haken, maar die is niet bij te houden. Hij reed uiteindelijk in de laatste ronde 37,3 zonder draft, waar ik in zijn draft tot 38,3 kwam (en ik al erg blij mee was).
Inderdaad leuke auto zeg, net erg leuke race gehad voor P3 (1 en 2 waren veel te snel). Gestart vanaf P10 maar binnen een rondje al op P4 en de rest gevochten, steeds gewisseld, uiteindelijk "gewonnen".

Nog een 38.207 gereden zonder draft (ik lag voorop), maar even opgeslagen voor degene die wil kijken. Volgens mij was het lang geen perfect rondje maar ik deed toch wel wat dingen beter dan normaal hier en daar (vooral gebruik maken van de hele baan) en dat scheelt blijkbaar...
https://dl.dropboxusercon...718/Skip_Laguna_38207.rpy

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
wat een leute dat die iracing toch is, hang je 14de split 1 bam moterblok springt

in 3000 toeren 3 de versnelling ????????? niets rook gewoon bam

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

is er iemand hier die skins wil maken? evt ook logo design? (tegen betaling!)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Straks om 11 uur kijken of ik mijn P13 van vorige week kan verbeteren in de NiS op Phoenix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Suc6 Niel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bedankt Joep. :)
De kwalificatie ging goed. Ik reed net mijn PB: 26.64nogwat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd heb hem gisteren ook maar even gevolgd ... wel een leuke rig dat die heeft nu jees O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:51:
Bedankt Joep. :)
De kwalificatie ging goed. Ik reed net mijn PB: 26.64nogwat.
suc6 , vandaag ook maar eens proberen om achter het stuur te geraken ... mijn woonkamer is weer lekker opgeknapt dus vanavond maar eens even de handjes warm maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hmm de race ging niet zo heel goed. Eerst de auto even wassen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/2014%20NiS/Race2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Mijn race ging gelukkig wel goed. Mooie 5de plaats kunnen behalen in de 2de split! :)

Ondanks dat het een incidentvolle race was heb ik goed uit de problemen kunnen blijven. 9 cautions, en heb welgeteld 3 auto's geteld die geen schade hadden aan het einde van de race. 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn race ging best aardig, had genoeg tempo en heb me naar voren kunnen racen. Duurde wel lang voor de race op gang kwam, na 13 rondjes waren we nog niet verder gekomen dan turn 1. Bij de tweede restart was ik ook slachtoffer, een paar komen met elkaar in aanraking maar houden kun voet niet op de rem en rolt dus tegen mij aan. Schade verder geen last van gehad gelukkig.

Tijdens de caution zat ik niet helemaal op te letten en rij tegen mijn voorganger aan. Persoon reageert meteen agresief.... Einde van de race, toen ik 4de lag, besloot hij me dus tijdens de race ook maak een beuk te geven. Ondankt zijn actie toch 7de gefinished, best tevreden en boven verwachting :) wel een aantal keer tegen de rode muur gekomen bij ingang turn 3 :D

Er zijn wel een hoop blinkers in de 11uur race, USA server met Australiers waarschijnlijk?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wat een race in de WCGPS _/-\o_

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Pff wat een niveau zeg, ik deed m'n eerste lap in Q een 45.7 en was daar eigenlijk wel blij mee en dacht dat het wel genoeg zou zijn.
Maar het is maar goed dat ik in m'n 2e poging maar even een PB reed nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

shit is dat alweer begonnen ? had wel willen kijken, maar niet in de gaten dat het nieuwe seizoen vandaag begon... Straks maar ff youtube afstruinen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb zelf niet de hele race gezien, maar vanaf de pitstop van Huttu is absoluut de moeite waard, met de laatste 10 rondjes als hoogtepunt :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

is er al ergens een video beschikbaar ? Youtube nog niks te vinden iig.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zojuist de 8ste split op Phoenix gewonnen. In de lange runs was ik wederom sneller, blijkbaar ben ik beter voor de bandjes :) heerlijk de langere runs, je komt in een soort trans :D

Op naar Las Vegas!

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
derx666 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:41:
shit is dat alweer begonnen ? had wel willen kijken, maar niet in de gaten dat het nieuwe seizoen vandaag begon... Straks maar ff youtube afstruinen.
Te downloaden in het PRSTV archief: http://www.psrtv.com/archive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
1.40.000 in de qualy is te mooi om te verbeteren op Laguna :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Phydomir

Dennis

Van de volgende mensen hebben wij nog niets vernomen i.v.m. het deelnemen aan de Piston Cup race van volgende week zondag op Daytona:

Kevin Vekemans, Kevin Duwel, Diederik Marsman, Eric Mulder, Mark Bentvelzen, Niels Tieman, Wilfred Renzenbrink, Jeffry Schoenmakers, Jeffry Tanghe, Robin van Brenk, Jeroen Keizer, Willem van Zoeren, Jan Breman, Onno Naber en Jeremy van de Kraats.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
dev null schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:14:
Komende zondag 19u00 ga ik een test sessie voor de Piston Cup hosten, namelijk 50 minuten practice, kwalificatie en daarna een race van 35 ronden.
Wachtwoord voor vanavond is geheim.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
pfff, gisteren de hele dag zowat .38's gereden op Laguna.

Vandaag 1 Q verkloot, geen enkele .38 gereden in practice ... tot mijn laatste ronde met nog maar 6s op de klok in mijn 2de Q. 1:38.575 :)

Hopen dat ik dat kan vasthouden voor de rest van vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:47

elni

Carrot

Rond 16.00 uur weer een sessie met de ruf en mc laren op road america.Op het einde een fun race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik ga denk ik een abbonement afsluiten op de 4de plek in official races :+

Lekkere race gehad net. 5de gestart. In de eerste bocht al plek 4 kunnen overnemen, om vervolgens 1, 2 & 3 weg te zien rijden, en nummer 5 aan het elastiek tussen 0,5s en 2,5s.

114 punten in de pocket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:09

Arfman

Drome!

Net nog even de GT3 Challenge meegepakt op WatkinsszzZzz .. sorry, even in slaap gevallen, Watkins Glen. Wat een saaie baan begin ik dat toch te vinden zeg. Anyway, als 36e gestart (zonder Q, zonder P :+), 13e geëindigd door gewoon op de baan te blijven en een paar mensen in te halen. Lekker gevecht gehad met Marcel Mursa. Weer 50 iR erbij, voor een nieuw record van 2657.

Hopelijk vanavond de Radical SoF race meepakken op Suzuka om 20:45.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik doe mee Arfman :)

Trouwens - nu de friend list nog steeds down is kun je mijn applicatie gebruiken die ik een tijd geleden heb gemaakt, soort van friend list zoals je bij Steam ook hebt: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3216123.page

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
[b]Trouwens - nu de friend list nog steeds down is kun je mijn applicatie gebruiken die ik een tijd geleden heb gemaakt, soort van friend list zoals je bij Steam ook hebt: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3216123.page
Helaas is het met deze app ook een lege lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Net even wat ge-oefend inn de HPD voor morgen offline

maar ligt het aan mij, of is deze auto compleet schizofreen? i know, weinig downforce in langzame bochten, maar het lijkt voor mij op schaatsen met je noren achterse voren en rechts links, en links rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Skip Laguna een 1:38.1 in practice: https://db.tt/O4n61bsJ

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dacht dat er in de Ruf Cup netjes gereden werd... wat een grap. Halve veld in elkaar voor bocht 5, en niemand die sorry zegt... Leuke auto die Ruf maar zoals gewoonlijk trekken de leukste auto's de slechtste mensen aan, ben er alweer klaar mee...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

GT3 Challenge al net zo, T1, L1 10 auto's in elkaar. Scheelde dat ik er tussendoor kon rijden, 100% verbetering t.o.v. startpositie :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:57:
Dacht dat er in de Ruf Cup netjes gereden werd... wat een grap. Halve veld in elkaar voor bocht 5, en niemand die sorry zegt... Leuke auto die Ruf maar zoals gewoonlijk trekken de leukste auto's de slechtste mensen aan, ben er alweer klaar mee...
Ach ligt aan de race denk ik. Ik heb van de 4 racejes deze week op Oulton maar 1x een slechte race gehad met de Ruf C spec. En die race was meer een race incident dan dat er iemand schuldig was. Mijn ervaring is dat de meeste mensen in de C spec iig gewoon netjes rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsja foutje kan gebeuren, maar dan gewoon weg gaan zonder iets te zeggen terwijl je voor 8 man de race verknalt...

De radical zal ook wel drama worden, kan geen goeie setup vinden. Of enorm onderstuur, of niet meer te rijden na 3 rondjes en elk rondje wisselen tussen overstuur en onderstuur. Snap er niks van, op Spa was het super, op Suzuka is hij niet rond te krijgen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ook niet de setup van David Scott2 Nick? Die is na een paar rondjes bij mij snel en behoorlijk stabiel. Granted, ik rijd ook minder hard dus zal minder snel de limieten tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Juist die vind ik na 5 rondjes ofzo veel te loose worden. Eerste hot lap is die super inderdaad, maar na 5 rondjes begin ik overal te spinnen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Heb Bart verslagen :+ , maar wel een redelijke race gehad. (We waren in een hevige strijd gewikkeld, Bart vooral met het asfalt geloof ik)
Wel veel ongelukken en offtracks van meerdere. (waaronder Bart)

http://members.iracing.co...id=10317820&custid=144416

Ach ja, tussen alle crashes doorgaan is ook wel eens fijn, was al verheugd toen ik de eerste bocht overleefde.
Ik wil graag mijn trouwe toeschouwers Deni en Jos bedanken en verder het team (Racing Lions) en onze sponsor GoT, 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat een rommelige race in de Radical. Gast met enorm veel damage rejoined de track en veroorzaakt allerlei problemen. Die krijgt een protest aan z'n broek.

@Nick: ik wist niet hoe ik terug kon PM-en in de main chat, sorry :)

Oh, en ik kreeg natuurlijk schade in turn 1 omdat iemand weer de race wilde winnen daar. Kostte me gemiddeld een seconde per rondje, mag nog blij zijn met P7. Wel lekker iR erbij (2753 nu) en aardig wat kampioenschapspunten, maar dat komt omdat er zoveel afvlogen. Van echt racen was geen sprake, op de rechte stukken en snelle bochten was ik loslopend wild.

[ Voor 45% gewijzigd door Arfman op 02-03-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vond het wel prima die race, van 11 naar 2 zonder iemand in te halen, veel mensen die zelf eruit crashen.

Inderdaad jammer van die Mitch die overduidelijk met opzet iemand eruit crasht. Probeert het zelfs twee keer maar faalt de eerste keer en raakt mij ook nog bijna. Eventjes wachten op de cooldown period en dan lekker met vakantie sturen. Volgens mij is hij ook nog best actief in de radical community, maar sorry dat doet me helemaal niks, met opzet wrecken is bij mij gewoon not done wat er ook gebeurt en zal ik altijd een protest voor indienen, zelfs als het me een positie opleverde zoals nu.

Dat doe je met R arjan, of gewoon "/naam" typen (dus "/nick hallo" bijv)

[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 02-03-2014 21:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
Ithric schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:58:
Heb Bart verslagen :+ , maar wel een redelijke race gehad. (We waren in een hevige strijd gewikkeld, Bart vooral met het asfalt geloof ik)

Ach ja, tussen alle crashes doorgaan is ook wel eens fijn, was al verheugd toen ik de eerste bocht overleefde.
Ik wil graag mijn trouwe toeschouwers Deni en Jos bedanken en verder het team (Racing Lions) en onze sponsor GoT, 8)7
Graag gedaan michel, je was goed bezig!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hij is inderdaad een fanatieke nieuwe aanwas, en normaal nog een snelle jongen ook. Kan alleen geen protest indienen omdat de replay stuk bij mij 33 mb is, 3 mb teveel. De rest van de replay heb ik per ongeluk niet opgeslagen, stom stom stom :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je kunt de replay openen en gewoon een nieuw stukje eruit knippen. Maar hoeft niet meer, ik heb al ingestuurd (meerdere keren heeft geen zin). Ik doe het gewoon in 3 replays meestal, de 3 meest relevante stukken (incident in T1 wat ertoe leidde, zijn gefaalde poging en daarna de 'gelukte' poging).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ithric schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:58:

Pff, wat een drama was dat zeg.. Start vanaf pole, daarna spinnen in turn 5. Vervolgens nog een paar keer, voornamelijk omdat ik niet in het ritme kom.. Rest van de race erg gespannen gereden. 10 incs verder en net achter Michel was het gelukkig afgelopen. Snel vergeten dus! Of morgen nog een dunnetjes overdoen...

Is er overigens geen Skip-skin van de Racing Lions?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
Die is er wel hoor daar rijden we mee alleen die is iets minder opvallend dan de meeste ;)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 22 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.