iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.745 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Sorrie voor het einde Niel. Wou laag over de apron gaan maar was nog niet genoeg afgeremd om dat ook te kunnen. Als een laatste strohalm nog gauw naar rechts gestuurd om je proberen te ontwijken maar was al te laat. Stomme inschattingsfout.

Daarvoor al 4 keer een crash recht voor mijn neus kunnen ontwijken, en juist bij jouw lukt het niet :(

[ Voor 18% gewijzigd door BobvK op 22-02-2014 16:44 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ah maakt niet uit. :) Dat is ook plate racen, je moet ook veel geluk hebben. Ik ben al blij dat ik in de bovenste helft eindigde (iRating + SR erbij).

De race van 18 uur kan ik 'helaas' niet mee doen. Ik ga straks naar de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Arfman

Drome!

*O*

Eindelijk weer een overwinning in de Radical!
Gestart als 9e. Voor me deed iemand een Grosjeannetje (letterlijk), auto's vlogen door de lucht maar ik kon er met mazzel omheen.

Toen de race rustig uitgebouwd, geen risico genomen want ik was nog maar 0.02SR verwijderd van degradatie van A 3 naar A 2 :P Toen door wat leuke acties en flink draften lag ik 2e. Samen opgereden en toen ergens rond lap 6 ingehaald. Toen haakte hij weer aan in de draft en dat ging een paar rondjes heel close tot hij spinde bij uitkomen T1, om later helemaal uit te vallen. Ik had toen al 8 seconden voorsprong op nummer 2 dus rustig en gecontroleerd uitgereden.

Positie 1, snelste raceronde en 0 incs. iR is nu op een haar na 2500 en SR zit op 3.21 (slechts 0.19 erbij gekregen dus). Tevens 124 kapioenschapspunten erbij, lekker!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10 21:37
Eindelijk weer een keer een clean race gereden, dit maal op OP.
Heb ook een snelste tijd van 1.50.6xx neergezet, waarbij wel wat draft maar ook hinder omdat ik wel sneller was maar net niet voorbij kon.

Uiteindelijk een mooie inhaal actie bij de chicane waarbij ik genoeg ruimte liet maar hij niet doorzetten en toen dus weer de gewone lijn kon oppakken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

Phydomir

Dennis

Ooit afgevraagd wat 0,015s is:

Afbeeldingslocatie: http://u.cubeupload.com/PhydomiR/79mHf3.jpg

Eindelijk eens een Daytona 500 gewonnen.

Afbeeldingslocatie: http://u.cubeupload.com/PhydomiR/IBup4V.jpg

Oh ja, leuk detail. Gestart als 29e :lol:

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Morgen is er maintenance
quote: Chris Page
Monday 24-Feb 1200 UTC

Network and Web Updates.

CET
0700 Hosted Sessions
1300 Service Down
1700 Service Up
Geen spannende dingen dus.

Trouwens er lopen op het memberforum 2 polls voor de nieuwe Benelux Logo's (de kleine en de grote). Breng je stem daar even uit!
Small logo
Big logo

[ Voor 34% gewijzigd door JoepW op 23-02-2014 09:47 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Race day! Vanavond om 20:00 is race 2 van de JSF Piston Cup!
http://live.joinedsimracingfanatics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jezus wat een lelijke logo's allemaal, sorry. Heb maar voor de huidige gestemd maar ik ben bang dat vriendjes van 1 persoon de poll beinvloeden .. ugh.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:14:
Jezus wat een lelijke logo's allemaal, sorry. Heb maar voor de huidige gestemd maar ik ben bang dat vriendjes van 1 persoon de poll beinvloeden .. ugh.
Je hoeft je naar mij niet te verontschuldigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:14:
Wat had jij in gedachte dan?
Sommige logo's zijn beter dan de ideeën met windmolens en manneke pis. _O-
Je moet logo's ook niet overlaten aan een hele community. Veel mensen hebben ideeën, maar meestal zijn die niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik vind H/G een stuk beter dan wat we nu hebben. Het is dat ik het topic volgde en er nu achter ben dan het (huidige logo) een leeuw moet zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Nou weer een race gehad, met een mede tweaker zo bleek bij de start.
Iemand zat voor me die langzamer was en veel eerder remde dan mij, toch laten opjutten voor een goede exit en zet hem achterin. (0x Omg) dus van p4 naar p6 gevallen en toch weer opgewerkt naar P4.

Zat meer in maar heb ben nu voorbij IR1400 en zit op 1507.

Dus doe genoeg ervaringen op en heb een stijgende lijn te pakken eindelijk.
Volgende week Laguna, dat wordt lachen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Ithric schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:55:
Nou weer een race gehad, met een mede tweaker zo bleek bij de start.
hi! oOo

ik vind het irritant dat ik mijn voet niet kan laten rusten op het rempedaal zonder te remmen, bij de clutch heb ik dat niet. nu uitzoeken of ik dat kan aanpassen (clubsport Pedals)
laten jullie je voet rusten op de rem? of houd je die met je spieren omhoog?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:27:
*O*

nice Arjan .... bij mij duurt het nog even ... binnen in huis alles aan het oplappen terug, dus pedalen en stuur staan even veilig weg van alle stof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dank je aaikman! Hopelijk vanavond nog de SOF race meepakken, zojuist gekwalificeerd met een 2.13.7, hopelijk genoeg voor een redelijke positie.
MikeVM schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:11:
[...]

hi! oOo

ik vind het irritant dat ik mijn voet niet kan laten rusten op het rempedaal zonder te remmen, bij de clutch heb ik dat niet. nu uitzoeken of ik dat kan aanpassen (clubsport Pedals)
Als je je pedalen calibreert laat je bij de rem de voet rusten op je pedaal zoals je dat altijd doet, en haal je hem er niet helemaal af. Dan heb je een soort deadzone. Ik laat mijn been altijd half naast het pedaal rusten, maar op veel circuits zijn er niet dusdanig lange rechte stukken dat dat loont (in de Radical tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Komt binnenkort een update van de JJ Spotter Pack!
Update Almost in the Works

Good news, there's some new spotter sounds in iRacing! Bad news, I don't have them in the JJ pack yet. That will be coming at some point. I'm still in the off-season, so once NASCAR gets rolling again, I'm sure I'll start doing my thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Arfman schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:27:
*O*

Gestart als 9e. Voor me deed iemand een Grosjeannetje (letterlijk), auto's vlogen door de lucht maar ik kon er met mazzel omheen.

Toen de race rustig uitgebouwd, geen risico genomen want ik was nog maar 0.02SR verwijderd van degradatie van A 3 naar A 2 :P Toen door wat leuke acties en flink draften lag ik 2e. Samen opgereden en toen ergens rond lap 6 ingehaald. Toen haakte hij weer aan in de draft en dat ging een paar rondjes heel close tot hij spinde bij uitkomen T1, om later helemaal uit te vallen. Ik had toen al 8 seconden voorsprong op nummer 2 dus rustig en gecontroleerd uitgereden.

Positie 1, snelste raceronde en 0 incs. iR is nu op een haar na 2500 en SR zit op 3.21 (slechts 0.19 erbij gekregen dus). Tevens 124 kapioenschapspunten erbij, lekker!
Netjes

Maar...niet te veel scoren.Anders ben je niet bij te houden ;)

Vanavond werken dus van rijden komt er niets, en morgen gaan we een midweek weg dus Suzuka zal ik pas vrijdag kunnen rijden :|

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
pfffff, voel ik me een keer wakker op een zaterdag EN zondag morgen. Maar ik krijg het niet voor elkaar om meer als 3 rondes zonder fouten te rijden.

Gister al mijn TT verkloot, net mijn Q. Resultaat, geen TT resultaat en maar een 1:50.508 en -0.2SR. Volgende keer toch minder slapen en meer drinken denk ik :p

Eerst maar een de finale ijshockey kijken :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
[...]

hi! oOo

Aaa dat was jij.

Ik heb altijd de voet er vanaf, nooit last mee gehad verder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:47

elni

Carrot

Rond de klok van 16.00 uur zal er een sessie gehost worden met de RUF Track en McLaren op Watkins Glenn met op het eind een funrace van 30 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

seninha schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:48:
[...]

Netjes

Maar...niet te veel scoren.Anders ben je niet bij te houden ;)

Vanavond werken dus van rijden komt er niets, en morgen gaan we een midweek weg dus Suzuka zal ik pas vrijdag kunnen rijden :|
Haha, wees maar niet bang. Ik heb komende week vakantie dus kan nu veel rijden (mocht ook wel na afgelopen week ruim 50 uur gewerkt te hebben) maar bij mij komen er nog genoeg dropweeks, dus ik verwacht niet dat ik Divisie 3 kan winnen. Ik sta nu aan de leiding met 7 starts, nummer 2 heeft er 11, nummer 3 6 maar nummer 4 heeft er 23(!). Dat ga ik echt nooit voorblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:56
Krijg de skip maar niet fatsoenlijk over Oulton Park...

Dus ik dacht vanmiddag een national/peak car race mee te pakken. Was ik de enigste aanwezig :F

Stiekem toch wel spijt dat ik niet voor die carburetor cup ben gegaan, lijkt mij persoonlijk veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:23
Zo ik ben klaar voor de Piston Cup op Darlington vanavond, de tactiek hangt al!

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/Temp/PC_Tactiek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Die hamer is er zeker voor als het niet goed gaat?!

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Speedy55 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:47:
Die hamer is er zeker voor als het niet goed gaat?!
Voor als hij de man met de hamer tegenkomt. Kan hij terugslaan. :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Roy Visser schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:35:
Zo ik ben klaar voor de Piston Cup op Darlington vanavond, de tactiek hangt al!

[afbeelding]
Weet je het zeker? 8)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/hahaha.png
Hahaha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Mooie setup roy _/-\o_
Ik heb ook zin in de race vanavond

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Is dat een GS-4 stoel ?

[ Voor 4% gewijzigd door dabelg op 23-02-2014 20:48 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Maar deze is toch met de klok mee? :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De stream is live van de JSF - PC: http://live.joinedsimracingfanatics.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt huilen deze race, heeft niets met oval racen te maken... M'n fast tow nodig omdat iemand voor me loose wordt en vol de muur inrijdt. Even later vol iemand in m'n achterkant rijd door de schade oplopende temps en plof...

Wat is het trouwens met die Cater setups, komen die elke keer? Zo ja hoef ik ook geen moeite meer te doen om te oefenen net als de helft van het veld...

Weinig plezier gehad vanavond.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
schakel net in bij ronde 95

Lap 101,

Commentator: we just broke the 100 mark lap, lets look at the standings ... OW WAIT

Commentators curse.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29

DutchDevil79

I race, therfore I am

Het was volgens te vroeg in het seizoen voor deze baan. Zitten veel bij met weinig oval ervaring. Ik werd er ook 2x uit getikt. Maar ja thats live. Volgende keer beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Vond het ook niet zo'n succes, na 4 cautions binnen 3 groene rondjes had ik het wel een beetje gehad en was m'n concentratie weg, daarna bleef ik maar de muur tikken. Toen kreeg ik geen repairs waardoor ik 4 keer te vaak gepit had en was ik dus ook nog m'n redelijk goeie positie kwijt. Uiteindelijk nog op de lead lap gekomen en dan word ik er gewoon af getikt door iemand die gewoon niet kon rijden. Geen sorry of niks, bah...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:11:
Wat is het trouwens met die Cater setups, komen die elke keer? Zo ja hoef ik ook geen moeite meer te doen om te oefenen net als de helft van het veld...
Voor deze race had ik gevraagd of David kon helpen. Het is niet zeker of die elke keer komen.
Daarnaast moeten sommigen mensen inderdaad veel meer oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Dat was een uhhh.....interessante race. Niet de makkelijkste baan en dat bleek wel.

[ Voor 52% gewijzigd door BobvK op 23-02-2014 23:54 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

De resultaten van de Inside Sim Racing 200 staan ook al online.
http://www.joinedsimracin...ts/inside-sim-racing-200/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Jarno gefeliciteerd met de overwinning.

Vanwege het feit dat veel rijders beperkte oval ervaring hebben was Darlington gewoon niet zo'n goede keuze.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09

derx666

mecker ende blaet

dat was ook de reden waarom ik me uiteindelijk toch maar heb afgemeld voor de JSF piston cup. Ik vind mezelf gewoon niet goed genoeg om met de impala B rond te rijden. Iig niet zonder massive crashes en damage te veroorzaken. Ik denk dat er meer mensen deze beslissing hadden moeten maken.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

We zijn het er als organisatie inmiddels wel over eens dat Darlington te moeilijk bleek. Het is natuurlijk achteraf makkelijk praten maar het is zeker iets wat we mee zullen nemen voor een vervolg seizoen. Ook zijn er een aantal dingen gebeurd tijdens de race die wij voor de komende races mee zullen nemen.
Ik denk ook dat als je naar de rest van het seizoen kijkt dat de banen die nog komen goed te doen zijn. Ze hebben allemaal wel hun valkuilen maar dat zal zeker beter gaan dan Darlington.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
TuxieDeni schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:13:
Mooie setup roy _/-\o_
Ik heb ook zin in de race vanavond
Thanks! Zal binnenkort eens een postje aan wijden :)
Sparco Sprint V :)

Zal morgen even mijn verhaaltje typen over de race, erg ongelukkig uitgevallen en dat doet nog wel pijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door OneSixthRoy op 23-02-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Ik heb 2 toffe races op Sebring gehad, maar met een mindere afloop. In de eerste zaten we met 3 FGT's de hele race lang bij elkaar voor P2 tot P4, P1 reed zo'n 5 seconden voorop. Spijtig genoeg ben ik op de laatste plaats geëindigd. Frank zat ook in die race en eindigde 3de. De laatste ronde was nog spannend :-)

De 2de race mocht ik 3de starten, omdat ik me tussendoor gekwalificeerd had. Bij de start viel de 2de al uit door de verkeerde pedaal te gebruiken (rem ipv koppeling) en de achterligger knalt er vol op. Ik kon P1 mooi volgen op zo'n 1.5s. Na een 10 tal rondjes begon ik hem tiende per tiende in te halen totdat hij een klein foutje maakte bij het uitkomen van T13 een foutje zodat ik de leindig nam. Bij het uitkomen van T16, het opkome van de backstraight, komt mijn auto plots in een supertrage slide terecht en ik kon hem gewoon niet uit de muur houden -> race over. Geen idee hoe dat kwam, ik heb dat niet gehad in de zovele oefen- en racerondjes die ik gereden heb.

Daarna nog een Mustang race gedaan, maar dat had ik beter achterwege gelaten :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

De stand van de Piston Cup is ook al bijgewerkt.
http://www.joinedsimracingfanatics.nl/piston-cup/standings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Allereerst weer de complimenten voor de organisatie van de JSF.....mijn mening over Darlington is 100% ten goede veranderd, geweldige baan. Tijdens mijn oefenrondjes vond ik het helemaal niets maar vandaag in de race ben ik de baan gaan waarderen!!

Jammer genoeg waren er best een hoop mensen met weinig ervaring op en (volgens mij) angst voor de baan, bij iedere restart waren er een aantal mensen die erg slecht op gang kwamen en ook inhalen is op deze baan een secuur werkje.

Voor Daytona is het misschien misschien toch slim om "verplichte" pack racing-trainingen in te stellen omdat er anders weinig aan is en er vele wrakken te tellen zullen zijn (overwegend van onschuldige rijders) Het twee- en driewijd over Daytona leer je namelijk niet zomaar en een millimeter stuurverdraaiing geeft al grote beweging in de groep en kan onervaren mensen rare fratsen laten uithalen...

Zelf vind ik het racen met een peleton van een man of 20-30 supergaaf maar niet echt geschikt om zomaar even in te stappen :-(

Even een opwarmertje, de B-race van gisteren op Daytona

http://thelp2008.com/2014/02/14-nns-daytona-300/

[ Voor 5% gewijzigd door Ericjooo op 23-02-2014 23:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Was best leuk om met Niel mee te rijden in de stream, kon ik al het audio verkeer ook gewoon horen. (dat miste ik op de hoofdstream wel.)

Was alleen af en toe beetje vloeken he Niel en halverwege was hij kwijt dat hij het over zijn zere voetjes had. 8)7

Leek me wel gaaf om mee te doen, echter ik weet zeker dat ik bij de crashes had gezeten, want wat een baan zeg. (gezien vanuit de auto van Niel dus en de rem/stuur bewegingen.)
Petje af voor de rijders. _/-\o_ _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ericjooo schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:43:
Voor Daytona is het misschien misschien toch slim om "verplichte" pack racing-trainingen in te stellen omdat er anders weinig aan is en er vele wrakken te tellen zullen zijn (overwegend van onschuldige rijders) Het twee- en driewijd over Daytona leer je namelijk niet zomaar en een millimeter stuurverdraaiing geeft al grote beweging in de groep en kan onervaren mensen rare fratsen laten uithalen...

Zelf vind ik het racen met een peleton van een man of 20-30 supergaaf maar niet echt geschikt om zomaar even in te stappen :-([/url]
Als ik het goed heb is het in iRacing (iig in de B) nog sneller om als two-car-tandem te rijden.

Dit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn verslag van de Darlington.

Ik joinde om 19:30 de sessie net nadat ik samen met Joey net de Daytona 500 gereden had, dus ik had er al 3,5 uur nonstop racen opzitten.
Vervolgens snel de pizza in de oven en gegeten, hierna snel even een paar rondjes gereden en toen was het klaar voor de kwalificatie.

Ik maakte een klein foutje waardoor het een P3 werd ipv een P2, maar goed top 5 was mijn doel.

De race ik kon bij de start mooi meekomen met Ruud en lag hierdoor op P2, en hier ronde lang rondgereden met nooit echt een dreiging van achteren.
Bij de 4e caution ben ik uit mijn hoofd naar binnen gegaan samen met Ruud voor nieuwe banden en brandstof hierdoor kwamen wij aan het einde van de pack terecht.

En toen werd het tricky bij de herstart het snelheidsverschil was soms zo vreselijk groot dat het soms zelfs gevaarlijk werd, ik kon gelukkig overal netjes langs maar Ruud klapte uitkomen bocht 2 vol op Jeroen en was het vanaf toen eigenlijk al over. Deze caution buiten gebleven waardoor ik de leiding kreeg, en hier ben ik tot ronde 90 gok ik blijven rijden met uiteindelijk 3 seconden voorsprong op P2.
Toen ging iedereen de pits in, maar ik gooide er helaas teveel brandstof in waardoor ik P1 verloor aan Jarno, een tijd achter Jarno aangereden tot ik op een gegeven moment Henk tegen kwam ik haalde hem buitenom in in bocht 2 maar hij raakte mij links achter waardoor ik spinde en nog twee man. Met wat kunst en vliegwerk de auto uit de muur gehaald, maar ik zakte wel flink terug in de stand.

Ik nam de gok maar en ben nieuwe banden gaan halen, bij de herstart kon ik mijzelf vanaf P8/9 mezelf meteen terug knokken naar een P3 en ik kreeg de wagen al naast Dennis in turn 3 en 4, maar Dennis nam meer snelheid mee. Even een ronde afwachten voor een goeie exit snelheid en ik had Dennis te pakken, helaas kwam er een caution die ik niet nodig had en bij de restart pakte Dennis mij weer al kon ik hem een ronde later alweer terug pakken. Met nog 5 rondes te gaan liep ik vreselijk hard in op Jarno, maar helaas kwam daar weer een caution en was P2 voor mij, jammer dat de race niet langer duurde want een P1 zat er zeker in, al heb ik eigenlijk de P1 verloren tijdens mijn één na laatste pitstop.

En wat betreft de setups die telkens vlak voor de race komen ben ik niet te spreken. Ruud en ik waren twee weken direct na Michigan begonnen met testen voor Darlington en hebben behoorlijk wat tijd erin gestoken en zijn tot een erg goeie setup gekomen, log ik in en hoor ik van Ruud dat er een setup geshared is gemaakt door David Carter ik rij er één ronde mee en ik merk al dat deze beter zo niet net zo goed is als die Ruud en ik gebouwd hebben. Wat is dan het nut van open setups dan kan er net zo goed met fixed setups gereden.

Ruud en ik bouwen setups om sneller te zijn dan de rest, maar als het zo te niet gedaan wordt door setups van David Carter is de lol er snel vanaf.
En ik heb tijdens de oefen sessies of op het forum ook niet één keer een vraag gehoord met hoe kan ik de auto veranderen om dit of dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

In mijn ogen is het veel leuker als het veld close is. Setup sharen hoort daar naar mijn mening bij. Als er nu echt wat te winnen valt behalve eeuwige roem, zoals echt racen op Darlington, ja dan hoef je je setup niet te delen.

Wel gefeliciteerd met je 2e plek hoor Fabian, heb je zeker netjes gedaan.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 08-10 13:31
Heb heel de race gevolgd. Zelfs ik verloor in het begin m'n concentratie :+

Het kwam niet zo goed in beeld en de eerste replays gaven nou niet echt de fouten weer maar de in de achterste helft leek het wel een zootje...

Na de Q's stond Deni zelfs voor Niel en ik had ergens wel gehoopt dat hij toch wat meer vooraan ging blijven maar zakte redelijk snel terug.

Echt wel jammer dat Rudy op die manier de leiding verloor. Weet het niet zeker maar het leek ook steeds dezelfde te zijn waar Rudy problemen mee had. Iets voordat Rudy eruit ging hoorde ik de commentator trouwens nog eens zeggen dat Rudy weer door dezelfde aangetikt werd. Kan zijn dat het over hetzelfde voorval ging als in het begin maar ik was ondertussen nog wat tv aan het kijken dus ben niet zeker.

Was tegen het einde echt aan het supporteren voor Niel maar bij elke green flag leek hij net niet goed genoeg weg te komen. Vind het zelf ook verdomd moeilijk om bij een herstart direct een goeie aansluiting te vinden.

Toch leuk om te kijken en een dikke proficiat aan iedereen die de finish gehaald heeft _/-\o_ Darlington is nou eenmaal een sloperij!

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

BM

Moderator Spielerij
Sla vanavond nog 1 rondje over. Klussen kostte wat meer tijd dan ik gewilde had, maar begint nu ergens op te lijken :) Wellicht morgen weer aanwezig, maar anders volgende week maandag zeker weer :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Fragbeestje schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:37Echt wel jammer dat Rudy op die manier de leiding verloor. Weet het niet zeker maar het leek ook steeds dezelfde te zijn waar Rudy problemen mee had. Iets voordat Rudy eruit ging hoorde ik de commentator trouwens nog eens zeggen dat Rudy weer door dezelfde aangetikt werd. Kan zijn dat het over hetzelfde voorval ging als in het begin maar ik was ondertussen nog wat tv aan het kijken dus ben niet zeker.
Dit was hetzelfde voorval :) . Erg jammer dat m'n race zo moest eindigen, door de schade oververhitte de motor en moest ik een green flag pitstop maken. De fast tow blijft ik vaag vinden. Ik had 2 minuten repairs na het incident die ineens weg waren. Kreeg iets later een flinke kleun van achteren toen het voor me stroopte. Daarna leek ik alle schade weer terug te hebben oververhitte motor en plof een meatball en too much damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Phydomir schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:43:
[...]

Als ik het goed heb is het in iRacing (iig in de B) nog sneller om als two-car-tandem te rijden.

Dit:
[video]
Okee, nog erger dus dan gedacht. Ik denk dat ik mijn mening moet herzien....Daytona gaat een nog grotere slooppartij worden dan Darlington :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ericjooo schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:52:
[...]

Okee, nog erger dus dan gedacht. Ik denk dat ik mijn mening moet herzien....Daytona gaat een nog grotere slooppartij worden dan Darlington :+
Ik weet het niet. Ik heb beide geraced in iRacing en ik denk dat two car tandem in de basis veiliger is dan zo'n groot pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Maar je kan niet zo lang pushen als eerst. Misschien 1,5 tot 2 rondjes, max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
neh, volgens mij hebben ze de auto's iets aangepast zodat het pushen minder kan (iig de A class auto).

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:25:
[...]

Dit was hetzelfde voorval :) . Erg jammer dat m'n race zo moest eindigen, door de schade oververhitte de motor en moest ik een green flag pitstop maken. De fast tow blijft ik vaag vinden. Ik had 2 minuten repairs na het incident die ineens weg waren. Kreeg iets later een flinke kleun van achteren toen het voor me stroopte. Daarna leek ik alle schade weer terug te hebben oververhitte motor en plof een meatball en too much damage.
Er is een bug met die B auto hebben we gisteren gemerkt - als hij begint met repairs terwijl je een pit stop aan het doen bent (banden), dan stopt hij zodra je auto gedropt wordt als je banden klaar zijn. De auto zal dan wel een klein beetje bewegen ofzo waardoor de repairs stoppen en je nog een rondje moet doen om ze weer aan de gang te krijgen (spel denkt dat je weg wil rijden zoals altijd kan bij optional repairs).

Dit heeft mij ook de race gekost, moest 4 keer pitten voor wat schade waar ik toch vanaf moest, daarna was de auto weer te rijden maar goed 4 keer pitten kost zelfs onder caution flink wat tijd, en er zat ook nog een lange green run tussen waar ik niet mee kwam door m'n schade.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Vanavond doe ik niet mee met het monday tournament, want ik heb de Lotus niet.
Ik ga alvast beginnen aan de setup voor Daytona, die ik uiteraard zal delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:49
NickThissen schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:42:
[...]

Er is een bug met die B auto hebben we gisteren gemerkt - als hij begint met repairs terwijl je een pit stop aan het doen bent (banden), dan stopt hij zodra je auto gedropt wordt als je banden klaar zijn. De auto zal dan wel een klein beetje bewegen ofzo waardoor de repairs stoppen en je nog een rondje moet doen om ze weer aan de gang te krijgen (spel denkt dat je weg wil rijden zoals altijd kan bij optional repairs).

Dit heeft mij ook de race gekost, moest 4 keer pitten voor wat schade waar ik toch vanaf moest, daarna was de auto weer te rijden maar goed 4 keer pitten kost zelfs onder caution flink wat tijd, en er zat ook nog een lange green run tussen waar ik niet mee kwam door m'n schade.
Ik heb dat in practice ook gemerkt. Het werkte bij mij om de auto tijdens de stop in Neutral te zetten ipv in z'n 1 :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Kostte mij gisteren ook bijna 10 ronden; had 5 minuten repairs en ben maar even wat drinken gaan halen, toen ik na 4 minuten terugkwam stond de teller al op 0 en dacht ik de repairs gedaan te hebben....NOT!! Daarna nog maar even 5 minuten wezen repairen en toe was de auto weer goed :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
DM voor iRacing refferal gestuurd. Tijdelijk toevallig ook 50% korting op het afsluiten van een nieuw abbonement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:22

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben er vanavond niet bij, tijdgebrek :(

In ieder geval veel plezier :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ik ben er vanavond ook niet. Heb de Lotus wel, maar het circuit niet. Eerst volgende keer voor mij is dacht ik HDP op Interlagos :)

Zal wel wennen zijn :D Heb al 1 jaar geen downforce auto gereden, en de laatste keer was F1 2012 :D En anders is er een extra dimensie in de vorm van een rijdende chicane :p Zal mijn auto alvast een lekker fel kleurtje geven zodat ik opval :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Ben er ook niet vanavond, ik heb de auto niet en andere plannen.
Dat heeft nu enkele weken stil gestaan en gaan we vanavond weer oppakken. (Slotracebaan op zolder (nee niet in Belgie))

Morgen weer racen op Laguna....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond wel een leuke en uitdagende combi in ons monday tournament. Jammer van bovenstaande berichten van verhindering, maar dat zal de pret niet drukken.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/iracing/membersite/14S1/140224_mondaytournament.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:12

Fuelke

Forza Ferrari

Aha, ik heb concurrentie gekregen in mijn eigen Time Trail divisie voor de Silver Crown en ik hijg momenteel in zijn nek ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 21% gewijzigd door Fuelke op 24-02-2014 17:00 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
Ik ben er ook niet bij, heb de lotus niet

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben er wel bij, want ik heb de lotus wel.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ik ook \o/ :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Lotus 79, een echte aanrader hoor! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Leuke nieuwe discount: in plaats van de "alle oval" of "alle road content" discount krijg je nu altijd 25% korting als je 40 of meer dingen bezit (dus auto's + tracks). Dus als je er meer dan 40 hebt hoef je niet meer moeilijk te doen met 3 tegelijk kopen (voor de 10% korting) want dan krijg je standaard 25% al.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
Afbeeldingslocatie: http://www.joinedsimracingfanatics.nl/wp-content/uploads/2013/12/daytona-header.png

Na een zeer enerverende race op het moeilijke Darlington (waarvoor wij onze excuses nog even aanwillen bieden, de baan was misschien te vroeg in de kalender geplaatst, leermomentje voor ons!) Stappen wij nu over naar een compleet andere vorm van oval racen, Daytona kent namelijk maar 1 stand van het gaspedaal! Daar dit heel gemakkelijk lijkt, is het racen zelf ontzettend moeilijk, je rijd veelal deur aan deur en bumper aan bumper. Zorg dat je oefent met deze vorm van racen, naast de gebruikelijke testservers op dinsdag en donderdag, zullen er zoals bij voorgaande races ook weer extra sessies verschijnen. Kom alsjeblieft in grote getale, zodat je getrained raakt in het rijden in packs of met een maatje!

Om wat extra sfeer te creeëren gaan we op Daytona overigens s'nachts racen!

UGX Racesimulators 250
Zondag 9 maart
19:00 start van de training
19:50 kwalificatie 2 rondes/10 min.
20:00 start race (100 ronden)

De server start om 19:00 uur met de vrije training. Om 19:50 start de kwalificatie. Deze zal 10 minuten duren waarbij elke deelnemers 2 ronden krijgt om een snelle tijd neer te zetten. De race zal rond 20:00 starten voor een 100 laps race. Elke deelnemer krijgt 1 fast tow.

Aanmelden
Voor deze race vragen we elke deelnemer aan te geven of hij aanwezig zal zijn of niet (je dient wel ingeschreven te zijn bij de Piston Cup!). Wij vragen zowel de vaste deelnemers, als de reservelijst rijders, zich aan of af te melden vóór maandag 2 maart. Indien je je niet op tijd aanmeldt of afmeldt verspeel je hiermee je positie op de inschrijflijst. Dit wil dus zeggen dat een rijder op de vaste lijst zijn voorrang op de reservelijst verliest. Hetzelfde geldt voor de reservelijst rijders, echter geeft deze zijn positie ten opzichte van de andere reservelijst rijders op. Na 2 maart zullen wij ook direct de reservelijst rijders een seintje geven via een pm op het iRacing Forum of ze wel of niet mee kunnen doen, zodoende zul je dus altijd voldoende tijd hebben om te voor te bereiden op de race. Hier vind je een overzicht van de ingeschreven deelnemers.

Op het iRacing Forum heeft iedere deelnemer momenteel een PM ontvangen met daarin de gegevens om zich aan te kunnen melden. Bewaar de link die je na het aanmelden krijgt, dit is de enige manier om je aanmelding zelf aan te passen (stel je kunt in ene niet). Ben je hem wel kwijt en wil je jezelf afmelden, stuur dan Joep Willemsen een PM.

Overzicht van de huidige aanmeldingen: Huidige Aanmeldingen

Wachtwoord
Het wachtwoord zal de dag voor de race via een iRacing PM naar je toegestuurd worden, deel dit wachtwoord absoluut niet (bijvoorbeeld met een maatje die net te laat was voor een inschrijving, of die wil meekijken maar op drive drukt in plaats van spectate) we verwachten 43 autos, en die persoon kan potentieel iemand anders zijn plekje afpakken. Mocht dit wel gebeuren, dan treden we hier ook zeker hard tegen op.

Practice Servers
Voorafgaand aan de race zullen wij op dinsdag 4 en donderdag 6 maart een practice sessie hosten. Deze sessie zal dezelfde weer instellingen hebben als de race server. Het biedt dus een mooie mogelijkheid om je set-up te fine tunen voor de race. Het wachtwoord voor deze sessies is: Geheim. De sessies duren twee uur en starten om 20:00u.

Setups
Bill Brown - Superspeedway

David Cater Setups
David Cater hebben we na de Darlington race gevraagt om basis setups te maken voor de JSF league, binnen deze setups is het duidelijk te zien wat er anders is en hoe de wagen er op reageerd, lees hier het complete verhaal achter de "cater-gate".

David Cater - Building a Balanced Setup

David Cater - Michigan
David Cater - Darlington
David Cater - Daytona JSF

Weer
De weer instelling voor de UGX Racesimulators 250 zijn als volgt:

Temperatuur: 78F
Luchtvochtigheid: 55%
Windrichting: Noord
Windsnelheid: 2MPH
Skybox: Overcast

Prijzen
We zijn na 2 races al erg blij met wat we tot nu toe gezien hebben! Mooie opkomsten en mooie gevechten. Wij willen je erop wijzen dat iedereen nog altijd in de race is voor de prijzen die te winnen zijn. Naast een custom made JSF-buttonbox voor de kampioen zijn er nog een Bob Shock voor een willekeurige Fanatec rijder en geven we nog €25,- iRacing credits weg aan een niet Fanatec rijder. Deze prijzen verloten we enkel onder de rijders die veel hebben meegereden, dus veel races meedoen is meer kans! (bij 5+ races komt er per deelgenomen race een lootje met je naam in de hoge hoed)

Rijvaardigheid
Lappen
Aangezien een groot aantal deelnemers heel erg nieuw is, en een ander gedeelte juist heel erg bedreven, is het ervaring gat af en toe enorm. Wij vragen hierbij vooral om geduld van de ervaren deelnemer. Wanneer met een onervaren deelnemer lapt en er ontstaat contact, dan komt dat van beide kanten uit, we hopen dat de ervaren deelnemer wat meer geduld toont, en dat de onervaren/langzamere deelnemer er voor zorgt dat hij voorspelbaar reageerd. Voorspelbaar betekend dus niet plotseling je lijn veranderen en niet heel hard op de rem gaan staan. Probeer gewoon je lijn te behouden en ga wat vroeger van het gas af, of wat later erop. Dit verschil in snelheid is meestal al genoeg om een cleane pass te garanderen en zorgt ervoor dat beide rijders minimaal aantal tijd verliezen. Respecteer elkaar ook, zelfs wanneer je voor positie rijd, maak het niet onnodig 3 wide omdat er iemand minder hard gaat om een snellere deelnemer te laten passeren, of ga niet onnodig zenuwachtig achter een langzamere deelnemer aanrijden omdat hij aan de kant voor je "moet" Iedereen rijd zijn eigen race!

Waveby/Lucky Dog
We hebben nu een aantal keren gezien dat de persoon die een Waveby of Lucky Dog krijgt, onnodig veel risico neemt met het unlappen. Passeer rustig aan de rechterkant het veld, en ga pas wat meer gasgeven wanneer je de Safety Car gepasseerd bent.

Plaspauze
De races kunnen lang duren, en de nood is soms hoog, plassen kun je alleen in je motorhome doen, en die staat in de pitstraat, parkeren op de baan is niet toegestaan en wordt bestraft, je brengt andere deelnemers onnodig in verwaring en maakt het onmogelijk voor ze om te pitten.

Livestream
Global Simracing Channel

Links
Digitalracing.nl
Gathering of Tweakers
Global Sim Racing Channel
Joined Simracing Fanatics

Sponsors
The Bob Shock
Derek Speare Designs
Fanaleds
Inside Sim Racing
UGX Race Simulators
Gathering of Tweakers

Admins
Dennis Gerressen
Niel Hekkens
Jeroen Ursem
Roy Visser
Joep Willemsen

[ Voor 6% gewijzigd door OneSixthRoy op 25-02-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik was zo blij dat ik alsnog kon racen, dan ik maar gelijk Joep z'n race verkloot. Nogmaals, sorry, sorry, sorry.

|:(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
@roy misschien ook wel leuk/handig om bij 1 van de oefenservers ook een klein testrace te houden?

@ maykel oeeepsss :X

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

*O* whoehoe *O*
Leuke race gehad in de L79, jammer van de lage opkomst. Q ging goed, maar miste de pole op 0.01 sec. tov Nick.
Matige start waardoor Robbert meteen binnendoor kon, maar die kon ik meteen daarna op de oval weer terugpakken doordat mijn 5e versnelling wat gunstiger stond, en ik minder wing had staan. Nick besloot in dezelfde ronde te spinnen in de laatste bocht, dus dat was P1 voor mij. Voorsprong geleidelijk aan uitgebouwd, maar een spin in T2 in L12 zorgde ervoor dat Robbert er weer voorbij kon. 3 rondes later kon ik hem weer terugpakken op de oval, en daarna de voorsprong niet meer uit handen gegeven. Op het laatst wel nog brandstof zitten sparen, maar toen had ik al dik 10s op Robbert en Nick.
Blijft een leuke auto die L79, en ik zou er eigenlijk meer in moeten rijden... mja.. geen tijd.....

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:56:
Ik was zo blij dat ik alsnog kon racen, dan ik maar gelijk Joep z'n race verkloot. Nogmaals, sorry, sorry, sorry.

[video]

|:(
Shit happens ;)

NP.... Je verontschuldigde je tenminste..... Daar was gisteren in de PC wel gebrek aan...

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 24-02-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cater-Gate

Er is inmiddels al veel over gesproken, setups van David Cater. De eerste race kreeg ik er zelf 1 in handen na een testsessie waar deze beste man bij toeval aanwezig was. De setup die hij daar deelde maakte voor mij de wagen een stuk stabieler en hielp mij enorm om meer te concentreren op het racen. Deze setup heb ik last minute nog gedeeld, maar een handje vol mensen hebben hem daadwerkelijk gebruikt. Bij de 2e race heeft David Cater Niel geholpen met zijn setup. Dit heeft Niel zelf geregeld en dus ook de vruchten van geplukt. Niel heeft deze al eens gedeeld in de practice sessie van dinsdag. Ik kreeg deze setup van hem in de practice van zondag en omdat ik hem al vrij snel goed vond aanvoelen heb ik deze zelf dan ook gedeeld.

Dat hierna wat consternatie is ontstaan is mij inmiddels wel duidelijk, echter valt hier niemand wat te verwijten. Wel heb ik de stoute schoenen aangetrokken en David Cater benaderd en hem gevraagd of hij wat voor onze league kon betekenen. Tot mijn grote vreugde mag ik dan ook 'aankondigen' dat hij welwillend is dit te doen. Hij zal proberen ons hier zoveel mogelijk mee te assisteren, maar kan uiteraard niet beloven elke race een setup op een presenteerblaadje toe te reiken (Watkins bijvoorbeeld kan hij niet voor ons verzorgen). Natuurlijk hebben we inmiddels al een Michigan en Darlington setup, waar je wellicht al veel van kan leren. Bij deze hebben we de setup van David voor onze eerstvolgende race op Daytona. Doe er je voordeel mee, probeer hem uit en desnoods te tweaken naar je eigen rijstijl.

Even voor de beeldvorming, David Cater is een Amerikaan die zichzelf met recht een setupguru mag noemen. Met 1200+ iRacing oval races op zijn c.v. is hij dan ook enorm ervaren op dit gebied. Op Youtube kan je al het 1 en ander vinden wat je net dat stukje beter in je wagen kan laten voelen. ( bijv. David Cater - Building a Balanced Setup )

download links;

David Cater - Michigan
David Cater - Darlington
David Cater - Daytona JSF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
TuxieDeni schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:20:
@roy misschien ook wel leuk/handig om bij 1 van de oefenservers ook een klein testrace te houden?
Ja ik zat hier ook aan te denken, we zullen het meenemen Deni!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was een leuke race gister. Even weer oude tijden herbeleven (3 seizoenen achter elkaar de Lotus79 gereden). Het is altijd even erin komen maar had een lekkere setup gevonden die mij wel lag. Paar kleine aanpassingen gedaan en ging toen best lekker.
In kwalificatie tijdje op p1 gelegen met een 1.09.5, alleen aan het einde kwamen Marco en Nick daar nog overheen dus moeten starten als 3de.
Voor de race men 5de versnelling wat verhoogd. Bij de start kwam ik goed weg en kon meteen Marco pakken. Echter bij op de oval rijden merkte ik dat ik iets teveel men 5de versnelling had aangepast. Hij viel echt dood bij schakelen naar ze'n 5. Daarnaast had Marco echt veel minder wing staan waardoor verdedigen tegen hem niet ging. Hij pakte dan ook meteen men p2 weer over op de oval.. Nick ging daarna nog even achterste voren waardoor ik toch weer op p2 lag. Jos lag op ongeveer 1,2 secomde van me op p3.. Even goed ervoor gaan zitten om hem niet in men slipstream te krijgen want dan was ik waarschijnlijk gezien. Kon gat naar meer dan 2 seconde krijgen waardoor dat gevaar weg was. Marco maakte nog een foutje waardoor ik even op p1 kon rond rijden maar moest die al snel weer af staan. Daarna kwam Nick nog opstomen van achteren. Zag al dat die net voor de laatste rondjes bij me zou zijn. Nog wel geprobeerd hem achter me te houden (2x aanval kunnen afslaan) maar met het oval gedeelte was dat niet te houden en bij ze'n 3de poging was die er voorbij. Kon hem nog bijna terug pakken op het infield maar bocht buitenom was net iets teveel meters. Zodoende als 3de geëindigd met 0.0 liter in men tank bij het passeren van de finish.

Leuke race maar volgende keer toch iets minder wing pakken in de race en even testen hoe veel ik men laatse versnelling aanpas. >:)

Nu op naar vanavond met een FWD op een oval. Dat gaat nog best interessant worden. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tja, mijn race gisteravond verliep wat anders dan gepland.
Ik kreeg uiteindelijk de auto best lekker onder controle. Het blijft een draak, maar een leuke drift is er zeker mee te maken en dus was ik niet ontevreden met een 1:10.123 in de P en een 1:09.928 in Q. De start ging goed en we kwamen ongeschonden door de 1ste ronde.In 2 ronden had ik al 2 plekken gewonnen en was me mentaal aan het voorbereiden op een inhaal actie op Koen. Helaas was het na 7 rondjes eigenlijk over voor me, want BM was vergeten zijn rempedaal te monteren in alle haast om toch mee te kunnen doen. ;)
Ik keek niet eens in mijn spiegels toen het gebeurde aangezien BM op een veilige afstand zat (dacht ik :+ ). Als het RL racing was geweest had ik zeker een zware nekblessure gehad, want ik zag het dan ook echt niet aankomen en opeens stond ik in het gras na een kleine vlucht door de lucht. Ik ben wel meteen doorgereden en dacht 'De dood of de gladiolen' en was dan ook stomverbaasd om de auto stabiel T1 in te kunnen rammen en stabiel afgeremd te krijgen voor T2. Maar na het herwonnen vertrouwen in de auto bleek er toch echt iets goed mis te zijn. Ik was opeens ruim een seconde langzamer en had toch op allerlei momenten een raar reagerende auto. Ik heb dat maar zo gelaten en helaas nog een plekje aan Speedy moeten geven toen ik de auto opeens verloor in T2 in het laatste rondje..... Uiteindelijk gefinisht op de 7de plek waar ik ook gestart was.
De combi van deze auto met deze baan was wel een handje vol en ook redelijk exotisch. Daardoor was het startveld erg klein, maar de fun was er niet minder om.

En vanavond een Oval race!
Maar wel zonder full course cautions en een voorwiel aangedreven auto. Dat wordt echt wel fun!
Close Racing Challenge S1 - 625-02-14
Car(s)Track(s)
Kia Optima GX Racecar
Kia Optima GX Racecar
Brandstof100 % (+/- 68,1 L)
Extra gewicht0 Kg
Basis contentNee
Pocono Raceway - Oval
Pocono Raceway - Oval
MomentDag
Pitplaatsen43
Basis contentNee
Programma (CET)
Heat 1
Vrije training20:00 - 21:00 (60 min.)
Kwalificatie21:00 - 21:15 (15 min.)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartStanding
MC GridNVT
StartopstellingKwalificatie
CautionsFull course yellow LD
RestartNVT
Fast Repairs2
Disqual. Inc'sNVT
Weersvoorspelling
TemperatuurLuchtvochtigheidMistWindsnelheidWindrichtingWolken
23° C40%0%9 Km/uNEPartly

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 25-02-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Vanavond ben ik er ook niet bij.

Heb de auto en circuit niet.

En ow ja. iets met een theater en Najib Amhali :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De korting regels zijn veranderd:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/promotions.png
Deze korting komt dus in plaats van de 25% korting als je of 100% oval of 100% road content bezit.
Lijkt mij een prima verbetering :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 09:28
Ach... 30% blijft 30% :+

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

wauw,
spoiler:
ik heb zo maar eventjes $650 aan Content en Subscription uitgegeven in Iracing, en dat op 3 jaar. nog 200$ aan road-content available..
WAUW!

Edited :)

[ Voor 24% gewijzigd door MikeVM op 25-02-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

sshhhhhhtt :)
niet te hard roepen, dat schrikt mensen af :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ghehehe, alles aanklikken, en dan snel op buy klikken en de rekening weggooien :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Had laatst ook eens bekeken wat ik in totaal heb uitgegeven. Het bleef net binnen de 3 cijfers. Over bijna 5 jaar gezien is dat iets meer dan $15,- per maand. Valt dus best mee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Phydomir op 25-02-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ik kijk echt nooit hoeveel ik al uitgegeven heb :) denk dat het ook beter is, en het is tenslotte de grootste hobby voor mij nu :)

Hobbies kosten geld , en met alle hardware erbij denk ik dat ik flink over de 2500 heen ga. Wel versprijd over de jaren uiteraard :) Maar toch ga ik niet kijken of het precies uitrekenen, denk dat het beter is voor de momenten van ontspanning :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Zat net nog even naar het orderoverzicht te kijken, maar volgens mij klopt die niet helemaal. Als ik dat zo vluchtig optel kom ik op een totaal van 300 dollar ofzo. Lijkt me wat weinig voor alle content :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:05:
Zat net nog even naar het orderoverzicht te kijken, maar volgens mij klopt die niet helemaal. Als ik dat zo vluchtig optel kom ik op een totaal van 300 dollar ofzo. Lijkt me wat weinig voor alle content :)
Misschien een volgende pagina kiezen onderaan het orderoverzicht?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/vervolgpaginas.png
Oeps beetje veel pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
JoepW schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:35:
De korting regels zijn veranderd:
[afbeelding]
Deze korting komt dus in plaats van de 25% korting als je of 40% oval of 40% road content bezit.
Lijkt mij een prima verbetering :o
Klopt niet helemaal wat je zecht.

vroegah kreeg je 25% korting als je 100% oval of 100% track cars had + 15 (of 25 weet het ff niet zeker) banen bezit.

NU krijg je 25% korting als je 40 content items bezit. het oval/track verschil is weg gehaald en het maakt niet uit of het tracks of cars zijn. Dit is volgens mij sneller te halen dan ALLE cars van oval of track + 15 banen maar weet het niet zeker. Daarnaast hoef je dus geen nutteloze crap te kopen (de oude A class auto op oval bijvoorbeeld) om korting te krijgen.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
My bad... Aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 08-10 13:31
Ga proberen om deze avond mee te doen maar aangezien de raceweken van de CRC verzet zijn zal het lastig worden om de races te halen. De Practice sessies daarentegen... :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

bij mijn bezoek aan mn ouders even gezocht achter de pedal tuning kit op zolder.
nu heb ik de rem aangepast en nu is hij veel beter. minder travel, ook iets minder zacht.

nu is het meer een rempedaal op druk. hopelijk voegt dat ook toe aan aan mn remkunsten (of gebrek daar aan)

[ Voor 7% gewijzigd door MikeVM op 25-02-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-03 00:11
Ik ben er voorlopig ook niet bij met de GoT-races, de enige komende combinatie die ik nu heb is met de Ruf op Spa @ 24-03.
Maar goed, ik heb toch nog wel wat oefening nodig om een beetje mee te kunnen komen met de meesten hier. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:31:
[...]

Misschien een volgende pagina kiezen onderaan het orderoverzicht?
[afbeelding]
Oeps beetje veel pagina's
Nah, heb maar 1 pagina. Oh well, boeit ook niet zo. Ik weet dat het meer is dan wat daar staat :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Trouwens groot voordeel van de race van vanavond.......... er hoeft niet geremd te worden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
OOooooh, dan kom ik ook wel ff kijken :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 09:28
Daar ben jij expert in geloof ik he? :+

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En daar ging mijn tweede vaste race avond :(
Tot de laatste caution was het echt grote fun. Draften, vechten, leuke herstarts etc. Lag 3de of 4de en zat me al te verheugen op de run naar de finish en toen disaster. Baal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Red Baron schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:48:
[...]

Daar ben jij expert in geloof ik he? :+
Hmmz? Kan me zo geen ander incident herinneren :? Please enlighten me :)

Xbox

Pagina: 1 ... 21 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.