Kreeg wat onverwacht bezoek van mijn moeder, en miste dus 45 min van de training... en dat is teveel om dat beest op de weg te houden. Op het vorige tiremodel was hij beter te beheersen heb ik het idee, maar van de andere kant ben ik de laatste weken de Skip gewend, en dat is nu gewoon een super-bakkie
Ahah, jij bent B. B. ik zag al dat je in 2de geëindigd was, ik wist zeker dat je van belgie of nederland kwam, maar niet dat je ook een tweaker was. ik had die wedstrijd minder gelukMrBarBarian schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:21:
Gister met de Skip gereden op Watkins. Eerder deze week al een qualify gedaan die me op 1.24.4 zette. Er waren gister (race van 21:15u) 5 splits en ik zat in de derde. Starten op p7.
Nadat ik slecht wegwas heb ik wel mijn positie kunnen behouden. In de lange doordraaier naar rechts besloten ze voor me 3-wide te beginnen. Uiteraard ging dat fout. Ik zag het aankomen en wist er om heen te sturen. 2 plekjes wist dus. Inmiddels een kopgroep van 3 weggereden. Daarachter p4 en ik redelijk dichtbij. Ik hoopte samen met hem naar de kopgroep te kunnen rijden, maar helaas ging p4 vechten voor zijn plek. Dat was niet slim, want dat verloor hij. Vervolgens nette stabiele rondes in mijn uppie gereden. P3 en P2 maakten nog een keer een fout, waardoor ik mijn Skippy op P2 plaatste (10 secs achter de winnaar). Uiteindelijk een redelijk saaie race met veel rondjes alleen. Ik had gehoopt het het draft-feest, waarover ik hier gelezen heb!
Wel redelijk wat IR en SR erbij, al had ik liever een split hoger gezeten..
Op naar Oulton park, hopelijk een iets technischer circuit!
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Verwijderd
NickThissen schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:02:
De WAF voor een nieuwe pc is laag, maar voor zo'n apparaat niet dan??
Enne apparaat...het is vooral een ombouw voor de logitech set met wat speakers erin...valt wel mee als je dat goed uitlegt
Ik heb net de eerste rondjes gemaakt op Oulton. Zoals al gezegt heel wat anders dan WatkinsXept!on schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:39:
Ik ben in ieder geval wel klaar met Watkins en de draft.
Vandaag al even op Oulton gereden en ik kon merken dat ik al een stuk meer controle heb dan twee weken geleden met de Monday Tournament, maar vrienden ga ik er nog niet mee worden verwacht ik.![]()
Misschien dat ik deze week met de MX-5 ga rijden, dat word dan Laguna of weer Watkins.
Nou vraag ik me af hoe de draft is met de MX-5 daar, iemand hier ervaring mee?
Zag je in de uitslag staan ja.. Helaas! Ik had je draft kunnen gebruikenMikeVM schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:53:
[...]
Ahah, jij bent B. B. ik zag al dat je in 2de geëindigd was, ik wist zeker dat je van belgie of nederland kwam, maar niet dat je ook een tweaker was. ik had die wedstrijd minder geluk
Hehe. Ik vond het al oneerlijk dat die McLarens minder hoeven te tanken, hij wint daar gewoon dus 12 seconden op me ongeveer... Volgende 70 min race stap ik ook maar in de McLaren dan

BoP is lekker voor mekaar in die GT3 Challenge
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nou terwijl andere een gedrocht van een C CTS probeerde in bedwang te houden, waar ik me maar niet aan ga wagen.
Dus ongeveer gelijk met skip een race begonnen, was wel een leuke race een paar....

Eeehmm Closeeee (Go for the smoke)

Calls en wat ongelukkige mensen

En nog meer Close driving

Maar wel een top resultaat
http://members.iracing.co...id=10212961&custid=144416
Dit was mijn snelste tijd:
https://www.dropbox.com/s...at/WG%20fastest%20lap.rpy
En dit is de hele reply.
https://www.dropbox.com/s/yepwv5vvqkdsja3/Winning%20race.rpy
Nu met een winning mood naar morgen op een nieuwe baan.
Dus ongeveer gelijk met skip een race begonnen, was wel een leuke race een paar....

Eeehmm Closeeee (Go for the smoke)

Calls en wat ongelukkige mensen

En nog meer Close driving

Maar wel een top resultaat
http://members.iracing.co...id=10212961&custid=144416
Dit was mijn snelste tijd:
https://www.dropbox.com/s...at/WG%20fastest%20lap.rpy
En dit is de hele reply.
https://www.dropbox.com/s/yepwv5vvqkdsja3/Winning%20race.rpy
Nu met een winning mood naar morgen op een nieuwe baan.
Nou ja, qua laptimes is het bijna perfect volgens mij, vorige weken waren er altijd wel goeie mix in de top 10. Maar deze week snapte ik het niet helemaal, de McLaren wint dus 12 seconden omdat ze minder hoeven te tanken, maar toch was de hele top 10 (bijna) Ruf's
Zonet in de skip race rijd ik van plaats 16 naar plaats 8 in een vijftal ronden, maar ik word dan in de uphill door een achterligger aangereden omdat ik wat gas moest lossen voor een gecrashte voorligger. Auto krom en terug naar pits waar de auto direct gerepareerd wordt.
Nu is mijn vraag of het normaal is dat de auto - hoewel schijnbaar hersteld en stuur/ophanging gingen mooi rechtuit - toch wat meer onderstuur leek te hebben? Bovendien verlies ik drie keer de controle in een bocht, wat mij hier normaal niet overkomt. Blijkbaar weet je dus nooit met zekerheid of je met een herstelde wagen die schijnbaar goed stuurt nog voluit kan gaan? Klopt dit?
Nu is mijn vraag of het normaal is dat de auto - hoewel schijnbaar hersteld en stuur/ophanging gingen mooi rechtuit - toch wat meer onderstuur leek te hebben? Bovendien verlies ik drie keer de controle in een bocht, wat mij hier normaal niet overkomt. Blijkbaar weet je dus nooit met zekerheid of je met een herstelde wagen die schijnbaar goed stuurt nog voluit kan gaan? Klopt dit?
net na het toernooi ook nog snel de 22:15 race met de skip gedaan. Gestart zo rond P11 ofzo in de topsplit. Eerste rondes ging redelijk (zat een blinker bij wat wel vervelend was), tot er 2 voor me elkaar raken in de carroussel. Ik moet flink in de remmen om het te ontwijken, wat prima lukt, maar raak de aansluiting met de groep voor me kwijt, en de gast waar ik achter kwam te zitten kon geen fatsoenlijke lijnen rijden. Helaas is de draft op WG zo groot dat tenzij iemand na de carroussel een paar flinke fouten maakt, je iemand er niet vanaf krijgt. Dat was dus nu ook het geval, en na een aantal keer stuiver wisselen maakte ik een fout net na de esses. Ik dacht dat hij een beweging maakte om de binnenkant te gaan verdedigen. Ik zat er al heel dicht achter, en ging naar links, echter hij deed dat dus ook. Toen was het boem krak enz enz. Naar de pits gereden voor een nieuwe auto, en ik had natuurlijk weer het mazzel om weer net iemand vlak achter me te hebben.... Weer hetzelfde gedoe. Geprobeerd hem los te rijden, maar lukte gewoon niet. 2 rondes voor het einde verloor ik de skip bijna in de carroussel, het werd uiteindelijk een flink lange drift aan de buitenkant waardoor hij er weer langs was. Toen gewacht tot de laatste ronde, en hem er toen voorbij gezet. Erg weinig uitvallers, dus 14e ofzo geworden met -45ir... pffff. ik haat deze layout van WG met de Skip... Het is leuk voor een close racing challenge, maar niet voor een officiele serie, want skill heb je niet nodig. Je kunt prima 1.5s per ronde langzamer zijn, en gewoon iemand bijhouden. Ik heb gelukkig op woensdag nog 133 punten ofzo gehaald, maar ik ben blij dat dit achter de rug is... Met chicane en boot was het een stuk leuker geweest....
kort over het toernooi: De caddy is niet geschikt voor Barber
Op P6 of P7 gestart en P3 geeindigd, maar dat kwam omdat de rest zichzelf of elkaar elimineerde. Geen plezier gehad. Op Bathurst was de auto veel leuker om te rijden, dit was gewoon bagger.
kort over het toernooi: De caddy is niet geschikt voor Barber
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Mwa. Niet zo gek. Na een rondje of 15 testen was ik in de Ruf al zo'n 0.8s sneller met race fuel. Waarbij het in de Ruf heel makkelijk ging en ik er in de McLaren heel erg hard voor moest werken. Terwijl ik die McLaren de laatste twee seizoenen full time heb gereden en de RuF nieuw is...NickThissen schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:36:
[...]
Nou ja, qua laptimes is het bijna perfect volgens mij, vorige weken waren er altijd wel goeie mix in de top 10. Maar deze week snapte ik het niet helemaal, de McLaren wint dus 12 seconden omdat ze minder hoeven te tanken, maar toch was de hele top 10 (bijna) Ruf's
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Misschien koude banden?Zoef1 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:51:
Zonet in de skip race rijd ik van plaats 16 naar plaats 8 in een vijftal ronden, maar ik word dan in de uphill door een achterligger aangereden omdat ik wat gas moest lossen voor een gecrashte voorligger. Auto krom en terug naar pits waar de auto direct gerepareerd wordt.
Ik merk geen verschil, alleen de eerste ronden soms iets. (dus koude banden)
Verder rijdt ik net zo hard en soms harder met een nieuwe auto uit de pits na een crash, misschien zit het tussen je oren? (grapje
@derx666:
Heb ik zeker soms de iets snellere mensen, vaak als ik hem er na het eerste rechtenstuk aan de binnenkant naast zet lift ik een klein beetje zodat ze niet vroeg op het gas kunnen en rijd dan weg. (was best een effectief trukje, ookal moet je goed opletten wat die naast/achter je doet om het uit te halen.
Verder vond ik het heel belangerijk om constant te rijden en niet teveel pushen of langzamer te rijden (op de laatste ronde na) dan komt alles goed als je eenmaal goed onderweg bent.
Ik heb zelfs met crashes in het begin altijd een goede laatste run gehad (10-15 ronden lang) en altijd wel weer mensen gepakt door crashes of inhalen op een echte manier.
Vond het een heel leerzame en leuke week in iedergeval, heel wat anders dan Silverstone en ook andere tacktieken en skills. (ik vind bij een serie als Skip dat dit wel belangerijk is, de andere layout ken ik niet als Skip dus kan ik niet over oordelen.)
[ Voor 31% gewijzigd door Ithric op 18-02-2014 08:16 ]
Ik eindig deze week 6de algemeen in de Sprint Car Series Time Trail op New Smyrna Speedway en daar ben ik best tevreden mee.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Pos Driver Div Club Starts Champ Pts Best Time License 1 Fred Lampela 1 Midwest 1 100 16.397 CLASS A 4.59 2 Scott Green 1 West 2 93 16.415 CLASS A 4.05 3 Christoph Schön2 DE-AT-CH 1 87 16.789 CLASS B 3.73 4 Rex Benjamin II 2 Midwest 1 81 16.818 CLASS B 3.88 5 Mark Shelton 7 West 1 75 17.024 CLASS A 4.64 6 Davy D'hooghe 6 Benelux 6 69 17.052 CLASS B 1.27 7 Mark Bradley 3 Carolina 1 62 17.199 CLASS A 2.46 8 Scott Griffiths 7 Australia/NZ1 56 17.418 CLASS A 2.31 9 Dave Watts 4 Midwest 1 50 17.573 CLASS A 4.99 10 Kevin G Sparks 4 West 4 44 17.740 CLASS A 3.35 11 Bill Schultz 7 Florida 3 38 17.740 CLASS A 4.44 12 Tim Knott 5 Texas 1 31 17.974 CLASS A 4.20 13 Carl Barrick 10 Pennsylvan2 25 17.982 CLASS A 1.65 14 Brad Hancock 4 Virginias 1 19 18.288 CLASS B 3.32 15 Jack Sickman 9 Florida 2 13 18.903 CLASS A 3.19 16 Ronald Simpson 9 Northwest 2 7 19.149 CLASS A 1.50 |
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Heb je een reparatie gehad, of een volledig nieuwe auto (weet zo even niet wat er bij de Skip gebeurd). In het 1e geval kan het best zijn dat je auto nog steeds wat beschadigd is en daardoor wat abnormaal reageerd. In het laatste geval zou de auto hetzelfde moeten rijden als daarvoorZoef1 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:51:
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
In dit geval was de 'herstelling' ogenblikkelijk gebeurd. Gezien ik niet ben getowd en er niet werd bijgetankt of banden gewisseld was ik onmiddellijk weer weg. Dus ik veronderstel dat dit betekent dat ik een nieuwe auto heb gekregen? Ik heb dit seizoen in de skip ook al meegemaakt dat de auto gedurende meer dan drie minuten werd hersteld. Geen idee waarom er de ene keer hersteld wordt en waarom je de andere keer direct een nieuwe krijgt...BM schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:33:
[...]
Heb je een reparatie gehad, of een volledig nieuwe auto (weet zo even niet wat er bij de Skip gebeurd). In het 1e geval kan het best zijn dat je auto nog steeds wat beschadigd is en daardoor wat abnormaal reageerd. In het laatste geval zou de auto hetzelfde moeten rijden als daarvoor
Als het daadwerkelijk een nieuwe skip was dan lag het dus aan mij. Typisch, als je er af wordt geramd ben je daarna de goeie drive kwijt.

Dat klinkt alsof je inderdaad een volledig nieuwe auto gekregen hebt. Dan kan het inderdaad aan bandentemperatuur liggen 
Repareren doen ze alleen als je je gratis repair al gehad heb. Was je in die race toevallig al eerder binnen geweest voor een nieuwe auto? Die gunst verlenen ze je maar 1 keer per race
Repareren doen ze alleen als je je gratis repair al gehad heb. Was je in die race toevallig al eerder binnen geweest voor een nieuwe auto? Die gunst verlenen ze je maar 1 keer per race
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
je krijgt 1 reset in de skip per race. Kwestie van de pits in rijden, geen banden en brandstof nemen, even stoppen en doorrijden. Als je towed moet je alleen de tow tijd uitzitten. Daarna is het een repair wat minuten kan duren en dan is het niet zeker dat je auto helemaal rechts is. Laten we het erop houden dat het legaal is om weer de baan op te rijden.
Zelf merk ik sinds dit seizoen dat de skip met koude banden langzamer is. Voorheen was het: "hoe kouder de banden, de beter:. Nu heb ik voor echt goede tijden dik 3-4 ronde nodig om ze op te warmen voor ik echt hard kan gaan.
Zelf merk ik sinds dit seizoen dat de skip met koude banden langzamer is. Voorheen was het: "hoe kouder de banden, de beter:. Nu heb ik voor echt goede tijden dik 3-4 ronde nodig om ze op te warmen voor ik echt hard kan gaan.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ok, het zal dus zowel ik als de banden zijn geweest.
Was alleszins de eerste keer in de pits.
Die keer dat ik een +3 minuten repair had, was wel vreemd. Ik kwam de eerste keer de pits binnen, maar de ophanging was zo krom dat ik even de pitsmuur raakte met het rechter voorwiel. Dus het systeem interpreteerde dit blijkbaar als de eerste schade op de eerste vervangauto en startte dan maar meteen een repair.
Die keer dat ik een +3 minuten repair had, was wel vreemd. Ik kwam de eerste keer de pits binnen, maar de ophanging was zo krom dat ik even de pitsmuur raakte met het rechter voorwiel. Dus het systeem interpreteerde dit blijkbaar als de eerste schade op de eerste vervangauto en startte dan maar meteen een repair.
Vanavond in de CRC echt een hele leuke combinatie!
De baan is standaard content en de Skip heeft iedereen wel en zo niet niet dan moet je die kopen!
Dus tot vanavond op de baan!
De baan is standaard content en de Skip heeft iedereen wel en zo niet niet dan moet je die kopen!
Dus tot vanavond op de baan!
Close Racing Challenge S1 - 5 | 18-02-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weersvoorspelling |
Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
19° C | 70% | 0% | 9 Km/u | SW | Mostly |
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ja is bekent, ook bij oval is dat.Zoef1 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:02:
Ok, het zal dus zowel ik als de banden zijn geweest.Was alleszins de eerste keer in de pits.
1x een 0x geloof ik en dat wordt meteen aangemerkt als een repair (en dan dus ook een nieuwe auto bij geen schade).
Heb zelf ook hoor als ik een fout maak ben ik een ronde lang bezig met goede rempunten te pakken en daarna gaat het weer vanzelf en race ik door.
Koude banden merk je echt, vooral als je daarvoor nog lekker in ritme zat en vloeiend erdoorheen kon.
Dus altijd even oppassen daarna, zelfs even gras lijk ik te merken dat is denk ik ook in mijn hoofd dus dan moet je daarop inspelen.
Zie je vast wel eens in een P of R een deze weken, anders kan je me ook via onderstaande profiel toevoegen.
Komt er nog een training voor de Piston Cup aankomende zondag.. I needz it
Uiteraard. In de week voor de race is er op dinsdag en donderdag een oefen sessie.themac1983 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:34:
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 18-02-2014 12:37 ]
Vanvond en donderdag sowieso.themac1983 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:34:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Meh, vanavond kan ik niet, en donderdag denk ik ook niet lol
(work sucks
)
Je kan ook nog altijd zelf een hosten op een andere dag.
Ah ok, ik heb je inderdaad al opgemerkt in Skip practices en races denk ik. Op naar Oulton Park want Watkins Glen heeft mij in deze configuratie niets dan miserie opgeleverd. Oulton is fun al mocht de eerste chicane er voor mijn part wel bij geweest zijn.Ithric schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:26:
[...]
Zie je vast wel eens in een P of R een deze weken, anders kan je me ook via onderstaande profiel toevoegen.
WG is inderdaad vrij draftie, maar ook weer een hele ervaring.Zoef1 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:50:
[...]
Ah ok, ik heb je inderdaad al opgemerkt in Skip practices en races denk ik. Op naar Oulton Park want Watkins Glen heeft mij in deze configuratie niets dan miserie opgeleverd. Oulton is fun al mocht de eerste chicane er voor mijn part wel bij geweest zijn.
Meestal kon ik erop en er over als ik in een goede flow was en soms beetje sneak spelen. (iets meer binnenbocht blokkeren en dan snel uit acceleren zodat ze niet hun snelheid kunnen houden.)
Maar ik speel pas en de meeste banen zijn compleet nieuw voor me, dus zie wel wat OP me gaat brengen deze week.
Ga in iedergeval weer enkele avonden testen voor het racen begint, want heb nu eindelijk een stijgende lijn in mijn IR/SR en nu wil ik dat graag vast houden.
Ik merk wel dat samen met iemand rijden/oefenen wel een extra demensie geeft.
ga mijn best doen om vanavond erbij te zijn, maar ik kan niks beloven.
Charlote Roval vind ik gek genoeg erg leuk, of ik heb er geode herrinderingen aan
Charlote Roval vind ik gek genoeg erg leuk, of ik heb er geode herrinderingen aan
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Kan niet wachten tot ik ook weer mee kan rijden
Volgende week wss nog niet, maar de week daarna moet alles toch onderhand wel klaar zijn....
Xbox
Vanavond wordt niks voor mij, zit met een grote klus op het werk. VMware omgeving naar 5.5 brengen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ach gewoon ff setup.exe runnen, next, next next en klaar
Cube Nuroad Race (2022)
en vergeet niet morgen vrij te nemen dan, en je telefoon uit te zetten
Tis toch meer werk : je vergeet "I agree"derx666 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:32:
Ach gewoon ff setup.exe runnen, next, next next en klaar
Hoop dat ik het haal vanavond... Wordt haasten.
Haasten dan maar, want het is een fun combi vanavond....
Komt goed, heb toch geen oefening nodig
Was een leuke avond.
Zelf had ik alleen lag in het infield, en op de oval total geen problemen.
Volgende keer toch maar proberen 4wide T1 in te gaan, moet mogelijk zijn
Zelf had ik alleen lag in het infield, en op de oval total geen problemen.
Volgende keer toch maar proberen 4wide T1 in te gaan, moet mogelijk zijn
Toch nog een redelijke CRC gehad, weinig inc's tot ergens 5-10 min. voor het einde.
Kwam lekker rond, 1.22.xxx en heel wat van die zeg maar.
Morgen beginnen met Oulton, snelste vandaag was iets van 1.58 ofsow geloof ik.
Kwam lekker rond, 1.22.xxx en heel wat van die zeg maar.
Morgen beginnen met Oulton, snelste vandaag was iets van 1.58 ofsow geloof ik.
Doe je net als ik 2 weken geleden deed, racen en bellen tegelijk, heb dat een half uur zo gedaan, ging prima, ok ik reed steeds verder achterin 😝, maar het kan wel. Oh ja waarom ik dit zo laat/vroeg type wil je vast niet weten, geloof, het was ook de reden waarom ik vanavond niet meedeed.elni schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:56:
Kreeg telefoon vlak voor de raceNet ik lekker ging rijden.Volgende keer beter zeg ik dan maar.
BeterschapSpeedy55 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 03:59:
[...]
Doe je net als ik 2 weken geleden deed, racen en bellen tegelijk, heb dat een half uur zo gedaan, ging prima, ok ik reed steeds verder achterin 😝, maar het kan wel. Oh ja waarom ik dit zo laat/vroeg type wil je vast niet weten, geloof, het was ook de reden waarom ik vanavond niet meedeed.
De CRC race was gedurende de eerste 9-10 rondjes echt leuk. Echt close... Daarna was het voor mij in ieder geval een kwestie van uitrijden en heel houden.
[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 19-02-2014 06:38 ]
CRC was wel leuk, maar door een bizarre fout (geen idee wat er mis ging maar plots was hij gewoon niet meer op te vangen) de muur in en moeten towen... met bijna een ronde achterstand opnieuw de baan op en dan maar wat hotlappen.
Uiteindelijk had Nick nog wat gewacht en dan toch nog een paar rondjes leuk kunnen rijden waarvoor dank!
De 3 wide finish was wel leuk
Daarna nog een raceje gedaan met de skip op Oulton. Op de 7e plek gestart en ietwat rustig aan de eerste rondjes door... aangezien ik nr 1 had en de rest niet echt goeie qualy tijden had staan verwachtte ik het ergste.
Langzaamaan naar de 2e plek gereden en dan de leider proberen binnen te halen. Ging heel goed en zat de laatste ronde op z'n bumper maar een slechte exit aan de hairpin zorgde ervoor dat ik net 0.1 seconde aan de finish tekort kwam voor de 1e plek.
Uiteindelijk had Nick nog wat gewacht en dan toch nog een paar rondjes leuk kunnen rijden waarvoor dank!
Daarna nog een raceje gedaan met de skip op Oulton. Op de 7e plek gestart en ietwat rustig aan de eerste rondjes door... aangezien ik nr 1 had en de rest niet echt goeie qualy tijden had staan verwachtte ik het ergste.
Langzaamaan naar de 2e plek gereden en dan de leider proberen binnen te halen. Ging heel goed en zat de laatste ronde op z'n bumper maar een slechte exit aan de hairpin zorgde ervoor dat ik net 0.1 seconde aan de finish tekort kwam voor de 1e plek.
[ Voor 38% gewijzigd door Fragbeestje op 19-02-2014 10:09 ]
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Klein verslagje en de resultaten van de Piston Cup practice van gisteren, kan je hier vinden.
CRC was leuk gister ja. Zoals Joep al zei waren we de eerste 10 ronden echt enorm close aan het racen voor de leiding. Echter kon Joep een gaatje slaan en omdat er daarna niet echt samen kon worden gewerkt (2 wide turn 1 in duiken kost tijd lol) kon Joep weg lopen. Lekker lopen vechten en een aantal die achterop waren geraakt konden ook aansluiten. Een van hen was Nick en bij ingaan turn 1 zat die vlak achter me. Echter doordat ik hem verloor in turn 1 (keek denk ik iets teveel in de spiegels bij ingaan turn 1) knalde we op elkaar. Had wonder boven wonder geen schade maar Nick was minder gelukkig (sorry Nick).
Had hierdoor wel wat achterstand opgelopen echter door goed samen te werken met Eric weer naar de groep achter Joep kunnen rijden. Daar was het weer leuk stuivertje wisselen echter vielen er een bij een wat mensen af tot ik alleen met Jos voor P2 over bleef. Merkte al dat stuivertje wisselen niet veel op zou leveren. Weg lopen zat er niet bij dus afgewacht tot de laatste ronde en bij uitkomen laatste bocht door het towtje hem voor Jos kunnen zetten op start finish met minimaal verschil.
Nu op naar de oval met de Kia. Hmmm dat gaat nog interessant worden. FWD en oval.
Had hierdoor wel wat achterstand opgelopen echter door goed samen te werken met Eric weer naar de groep achter Joep kunnen rijden. Daar was het weer leuk stuivertje wisselen echter vielen er een bij een wat mensen af tot ik alleen met Jos voor P2 over bleef. Merkte al dat stuivertje wisselen niet veel op zou leveren. Weg lopen zat er niet bij dus afgewacht tot de laatste ronde en bij uitkomen laatste bocht door het towtje hem voor Jos kunnen zetten op start finish met minimaal verschil.
Nu op naar de oval met de Kia. Hmmm dat gaat nog interessant worden. FWD en oval.
Ondanks dat het veld uit elkaar viel wel erg veel lol gehad op Charlotte road!! Het is tijd voor een revisie van mijn pedalen want mijn gas geeft nogal eens net niet volgas en blijft soms hangen bij loslaten. Dit zorgde er ook voor dat ik af en toe gewoon de auto verloor bij het opgaan van de bult en ik elke keer weer moest proberen terug te rijden naar de kop.
Uiteindelijk eenzaam op P4 uitgereden maar het viel me wel op dat ik in de race zonder tow heel makkelijk lage 20ers kon rijden terwijl dit in training en kwali maar heel moeilijk ging. Misschien maar eens wat vaker op Charlotte road rijden, was een erg lekkere combi!!
Uiteindelijk eenzaam op P4 uitgereden maar het viel me wel op dat ik in de race zonder tow heel makkelijk lage 20ers kon rijden terwijl dit in training en kwali maar heel moeilijk ging. Misschien maar eens wat vaker op Charlotte road rijden, was een erg lekkere combi!!
ik moet echt een mic hebben voor samenwerken 
zat me flink in te houden in het infield, was vooral veel sneller door T3 & 4. En maar liften voor T1 om niet 2 wide te gaan. Athans, mijn spotter bleef stil, dus er was ruimte om naar buiten te komen
Maar ja, kon het niet aangeven 
Zat nog te denken om de persoon voor te gaan duwen op de oval stukken, maar toch maar niet gedaan omdat ik niet weet wat de reactie van mensen zou zijn
Voor het zelfde spin je allebei op een recht stuk.
Alleen jammer dat ik net een stukje hek mee nam, ik had zeker de snelheid om wat lag momentjes na
zat me flink in te houden in het infield, was vooral veel sneller door T3 & 4. En maar liften voor T1 om niet 2 wide te gaan. Athans, mijn spotter bleef stil, dus er was ruimte om naar buiten te komen
Zat nog te denken om de persoon voor te gaan duwen op de oval stukken, maar toch maar niet gedaan omdat ik niet weet wat de reactie van mensen zou zijn
Alleen jammer dat ik net een stukje hek mee nam, ik had zeker de snelheid om wat lag momentjes na
Ja ik wou niet in de weg rijden, maar ging iets te langzaam geloof ik.[b]Fragbeestje schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:05:
Uiteindelijk had Nick nog wat gewacht en dan toch nog een paar rondjes leuk kunnen rijden waarvoor dank!![]()
Kwamen er ineens 2 auto's links en rechts van me voorbij.
Maar toch uitgereden, was ik niet direct van plan maar door het aanmoedigen toch maar wel gedaan.
Viel uiteindelijk reuze mee gelukkig.
De GT3 gedaan op Brands Hatch, van plek 24 naar 11. Zometeen de Radical uitlaten op Spa, vrijwel elke avond gaat deze race official dus da's erg fijn 
EDIT: blaahh, weer teveel lap 1 heroes. Ik kom tegen iemand aan die de bocht compleet mist en spin, moet het hele veld voorbijlaten. Veel crashes. Leuk dat de Radical populairder wordt maar als dat betekent dat al die brokkenpiloten er bij komen heb ik liever een kleiner clubje. Flinke deuk in SR ook weer, maarja dat weet je op Spa.
EDIT: blaahh, weer teveel lap 1 heroes. Ik kom tegen iemand aan die de bocht compleet mist en spin, moet het hele veld voorbijlaten. Veel crashes. Leuk dat de Radical populairder wordt maar als dat betekent dat al die brokkenpiloten er bij komen heb ik liever een kleiner clubje. Flinke deuk in SR ook weer, maarja dat weet je op Spa.
[ Voor 52% gewijzigd door Arfman op 19-02-2014 21:23 ]
YouTube: BSR Carrera Cup S1R1 Brands Hatch Indy
Kun je Nick en mij volgen in de Carrera cup race 1. Mijn kwali net verpest maar net heeft een zeer nette tijd neer gezet.
Kun je Nick en mij volgen in de Carrera cup race 1. Mijn kwali net verpest maar net heeft een zeer nette tijd neer gezet.
jaaa eindelijk weer een keer een top 3 finish!!
Vanaf p12 gestart in de Ruf C-spec en geëindigd op p3!
in de laatste ronde nog heel erg moeten verdedigen, maar het heeft goed uitgepakt!
Vanaf p12 gestart in de Ruf C-spec en geëindigd op p3!
in de laatste ronde nog heel erg moeten verdedigen, maar het heeft goed uitgepakt!
Lekker close weer. En weer gelukt P10 te halen. Nick netjes op p6 gefinishtt. Dus dadelijk 2de race met mij op pole en Nick op p4.
Link voor race 2:
YouTube: BSR Carrera Cup S1R2 Brands Hatch Indy
Link voor race 2:
YouTube: BSR Carrera Cup S1R2 Brands Hatch Indy
[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 19-02-2014 22:16 ]
Heel erg gave racejes zeg! Echt genoten
Super close, echt regelmatig zo close bovenop iemand zitten dat de spotter zelfs "left side" begint te roepen (ook al zit ik er echt achter), en toch niet echt ongelukken gehad. Ook flink wat airtime op de stream, altijd leuk. Ik ga vaker meedoen (waarschijnlijk in het team van Robbert, Egil en Anders
).
Race 3: YouTube: BSR Carrera Cup S1R3 Brands Hatch Indy
Race 3: YouTube: BSR Carrera Cup S1R3 Brands Hatch Indy
[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 19-02-2014 23:31 ]
Laatst ging het over bekende coureurs waar tegen we gereden hebben. Ik kan er weer eentje aan de lijst toevoegen: Matt Halliday. Champcar/A1GP/V8 Supercar/GT coureur
http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=66024
http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=66024
Wat is Oulton Park toch verrekte moeilijk in de Skippy.
Gisteren toch tot een 1:49.9 gekomen, maar heb het gevoel dat ik nog een stuk sneller kan
Gisteren toch tot een 1:49.9 gekomen, maar heb het gevoel dat ik nog een stuk sneller kan
Had je alleen practice gedaan? Ben je volgens mij niet tegengekomen op de baan. We hebben gisteren behoorlijk wat practice tijd gehad met wat tweakers, maar ik begreep van de meeste dat ze er ook wel moeite mee hadden.
Was zelf begonnen aan 3 races voordat ik een Qualify had gedaan. Dom om meerdere redenen...
1e race out of fuel geraakt omdat ik het niet gecontroleerd had. 7e over de finish heen geprutteld.
2e race ging goed, maar spin in turn 1 zorgde voor veel verlies dus P6 gefinished
3e race in no-time op p4 gekomen, maar p2 spint, collecteerd p3, en daarna ook mij... toch nog p6 gehaald na een repair.
Toen op aanraden van Robbert toch maar even een Qualifier gedaan, die ging in het begin ook voor geen meter. Kon ineens m'n tempo niet meer vinden, tot ineens de laatste 2 laps van de Q ik er een 1:49.365 uit wist te persen.
Vervolgens hiermee nog een race gejoined en gestart vanaf Pole. P2 naast me vergat te schakelen dus het veld had wat moeite om daar goed omheen te komen. Maar dat ging geloof ik nog best goed. Ik had heel snel ene Donato achter me zitten die maar niet uit m'n slipstream ging. We hebben denk ik 4-5 laps met minder dan 1 seconde verschil gereden, maar gelukkig kon ik er wel steeds voor zorgen dat hij hem er niet naast kon zetten. Ik reed een hele stabiele race met 0 inc en na 1 foutje van Donato werd de gap 2 seconde. Hiermee was hij uit mijn slipstream en kon ik de race uitrijden. Niet zonder moeite, want zijn pace werd er ook niet langzamer op... Maar gelukkig heb ik P1 kunnen behouden tot over de finish lijn.
Had met 1 van de eerste races overigens nog een Alien erbij, die deed een 1:48.0xx jaiks...
Was zelf begonnen aan 3 races voordat ik een Qualify had gedaan. Dom om meerdere redenen...
1e race out of fuel geraakt omdat ik het niet gecontroleerd had. 7e over de finish heen geprutteld.
2e race ging goed, maar spin in turn 1 zorgde voor veel verlies dus P6 gefinished
3e race in no-time op p4 gekomen, maar p2 spint, collecteerd p3, en daarna ook mij... toch nog p6 gehaald na een repair.
Toen op aanraden van Robbert toch maar even een Qualifier gedaan, die ging in het begin ook voor geen meter. Kon ineens m'n tempo niet meer vinden, tot ineens de laatste 2 laps van de Q ik er een 1:49.365 uit wist te persen.
Vervolgens hiermee nog een race gejoined en gestart vanaf Pole. P2 naast me vergat te schakelen dus het veld had wat moeite om daar goed omheen te komen. Maar dat ging geloof ik nog best goed. Ik had heel snel ene Donato achter me zitten die maar niet uit m'n slipstream ging. We hebben denk ik 4-5 laps met minder dan 1 seconde verschil gereden, maar gelukkig kon ik er wel steeds voor zorgen dat hij hem er niet naast kon zetten. Ik reed een hele stabiele race met 0 inc en na 1 foutje van Donato werd de gap 2 seconde. Hiermee was hij uit mijn slipstream en kon ik de race uitrijden. Niet zonder moeite, want zijn pace werd er ook niet langzamer op... Maar gelukkig heb ik P1 kunnen behouden tot over de finish lijn.
Had met 1 van de eerste races overigens nog een Alien erbij, die deed een 1:48.0xx jaiks...
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Mooi man dat je nog een leuek race hebt gehad (gister iets te druk met die league om dat goed mee te krijgen op teamspeak lol)
En ja kwalificeren helpt echt om betere racejes te krijgen. Ik duik eigenlijk nooit meer een officiële race in zonder kwalificatie. Je hebt anders echt teveel kans een idioot tegen te komen welke je race verpest. Vaak pak ik al vroeg in de week een keer even een momentje om een tijd neer te zetten. Hoefd niet eens men allersnelste ronde te zijn maar zolang er maar een tijd staat.
En ja kwalificeren helpt echt om betere racejes te krijgen. Ik duik eigenlijk nooit meer een officiële race in zonder kwalificatie. Je hebt anders echt teveel kans een idioot tegen te komen welke je race verpest. Vaak pak ik al vroeg in de week een keer even een momentje om een tijd neer te zetten. Hoefd niet eens men allersnelste ronde te zijn maar zolang er maar een tijd staat.
Ik tot 1.51.1. Optimal is een volle seconde sneller. dus daar zit nog wel wat rek in-PassY- schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:22:
Wat is Oulton Park toch verrekte moeilijk in de Skippy.
Ik vind Oulton erg gaaf! Begin van de avond gefocust op snelheid, daarna wat meer op stabiliteit (zonder incs). Lukte vrij redelijk. Ik reeds vrij constant 1.51.7, zonder uitstapjes in het gras. Nog wat verder oefenen, ik verwacht dat de rondetijden nog wat naar beneden moeten kunnen..
Vanavond is de 2e trainings sessie voor de Inside Sim Racing 200. Het is aan te raden om je te concentreren op het rijden van lange runs en het rijden met mensen vlak om je heen. Het is een lastige baan en als je maar iets te hoog en iets te hard de bocht in gaat, kus je de muur.
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Had zowel in de GT3 Challenge als de Radical last dat ik echt vast kwam te zitten achter slome rijders. Probleem is alleen dat die Q sessies weer extra tijd kosten. Ku nje in een Q sessie 1 valide ronde neerzetten en dan quitten? Of telt je tijd dan niet mee?DutchDevil79 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:14:
1 rondje is ok
Volgens mij zaten we gister in de zelfde practiceDirkT schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:04:
Had je alleen practice gedaan? Ben je volgens mij niet tegengekomen op de baan. We hebben gisteren behoorlijk wat practice tijd gehad met wat tweakers, maar ik begreep van de meeste dat ze er ook wel moeite mee hadden.
http://members.iracing.co...id=10228343&custid=114057
Maar ik blijf nog lekker oefenen voor ik een race rij. Wil toch redelijk meekomen als ik race, desnoods achteraan in de SoF races, zolang ik de mensen om me heen maar kan bijhouden en kan vechten voor P12-P16 dan
Tip die ik mee kreeg was dat, 11.9 (uit mijn hoofd) genoeg moet zijn voor bijna elke baan/race.[b]DirkT schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:04:[
Weet je nog hoeveel jij er toen in had, want dan moeten wij misschien toch meer mee gaan nemen in de races als we gaan beginnen.
Ik zat nu op een 1.52.xxx meen ik, dus ik kom in de buurt maar tot ik stabiel (1.50-1.51) rijdt doe ik nog geen race.
Heb net een lekkere IR/SR en dat wil ik zo houden.
Vanavond weer knallen, dus denk dat ik pas het weekeinde ga racen echt.
Ik zat ook meerdere malen bij vele tweakers in Pract. en dan is het best lachen op TS.
Volgens mij gaf ik Bas nog een tip, maar volgens mij is hij sneller dan mij.

11l is overal genoeg. Voor de Q laat ik er ook lekker 11l in zitten, zit ik altijd goed namelijk 
Enigste keer dat 15l nodig was, was vorig seizoen toen iRacing per ongeluk 12 ronde Spa had ingesteld ipv 9 rondes.
Maar toen was er nog twijfel. Dacht dat als je 2:50's reed of sneller je 15l moest meenemen, langzamer was net genoeg om de race uit te rijden met 2:50 en hoger. Ik raakte in ieder geval met 11l out of fuel na 11,9999 rondes ... dus vlak voor de busstop
Enigste keer dat 15l nodig was, was vorig seizoen toen iRacing per ongeluk 12 ronde Spa had ingesteld ipv 9 rondes.
Maar toen was er nog twijfel. Dacht dat als je 2:50's reed of sneller je 15l moest meenemen, langzamer was net genoeg om de race uit te rijden met 2:50 en hoger. Ik raakte in ieder geval met 11l out of fuel na 11,9999 rondes ... dus vlak voor de busstop
Ah toch, was me gewoon niet opgevallen dan. Tijd voor je om ook op TeamSpeak te komen-PassY- schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:41:
[...]
Volgens mij zaten we gister in de zelfde practice
http://members.iracing.co...id=10228343&custid=114057
Maar ik blijf nog lekker oefenen voor ik een race rij. Wil toch redelijk meekomen als ik race, desnoods achteraan in de SoF races, zolang ik de mensen om me heen maar kan bijhouden en kan vechten voor P12-P16 dan
Ik heb niet zo heel veel tijd om te racen, dus als ik een redelijke pace heb gevonden dan pak ik meestal al wel gewoon een race ipv dooroefenen voor de ultieme tijden. Weet sowieso van mezelf dat ik geen ultiem snelle rijder ben, dus in de echte SoF races zal ik sowieso niet snel komen.
Ik was gewoon zo stom geweest om het niet te controleren, en hij stond nog op het minimum 7l dus. En dat is precies 1 lap te weinig op mijn pace. Heb er inderdaad normaal voor de skipraces altijd 11l inhangen, ook met Q.Ithric schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:46:
[...]
Tip die ik mee kreeg was dat, 11.9 (uit mijn hoofd) genoeg moet zijn voor bijna elke baan/race.
Weet je nog hoeveel jij er toen in had, want dan moeten wij misschien toch meer mee gaan nemen in de races als we gaan beginnen.
[ Voor 24% gewijzigd door DirkT op 20-02-2014 12:21 ]
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Is het misschien een idee om een gezamelijke start te doen om dat ook een keer te oefenen?Niellie41 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:41:
Vanavond is de 2e trainings sessie voor de Inside Sim Racing 200. Het is aan te raden om je te concentreren op het rijden van lange runs en het rijden met mensen vlak om je heen. Het is een lastige baan en als je maar iets te hoog en iets te hard de bocht in gaat, kus je de muur.
Helaas waren er niet zo veel mensen vanavond. Sommigen heb ik nog nooit in een enkele oefen server gezien. Het is altijd een goed idee om eens te oefenen in een pack.
Morgen of overmorgen zal ik nog een sessie hosten.
Morgen of overmorgen zal ik nog een sessie hosten.
[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 20-02-2014 22:25 ]
Vanavond van 19:00 tot 21:00 heb ik de sessie ingepland op Darlington. Daarna VS - Canada kijken op de Spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 21-02-2014 10:16 ]
Misschien dat ik het vanavond wel red 
Zijn er toevallig wat setups beschikbaar? die fixed vindt ik nogal tight en tijd om zelf te klooien heb ik echt niet
Zijn er toevallig wat setups beschikbaar? die fixed vindt ik nogal tight en tijd om zelf te klooien heb ik echt niet
LIEGBEEST :
Setups
Momenteel hebben nog geen deelnemers hun setups gedeelt, wil je zelf aan de slag dan is de Fixed setup een goede basis!
Had die van jouw wel gevonden inderdaad. Maar nog niet kunnen proberen
Setups
Momenteel hebben nog geen deelnemers hun setups gedeelt, wil je zelf aan de slag dan is de Fixed setup een goede basis!
Had die van jouw wel gevonden inderdaad. Maar nog niet kunnen proberen
[ Voor 21% gewijzigd door themac1983 op 21-02-2014 11:26 ]
Wellicht dat ik vanavond ook nog kom oefenen.
Is er trouwens iemand die dit weekend de Daytona 500 gaat rijden?
zag gister dat dit dit weekend is. Ik ben wel van plan er een mee te pakken als het lukt. Heb een redelijke set voor restrictor plate racing dus misschien zelfs wel de open...
Net mn eerste winst gehaald
http://members.iracing.co...id=10241348&custid=121744

Ik ben van plan om morgen ochtend mee te doen met de fixed race.BobvK schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:27:
Gefeliciteerd Arno!
hoelaat begint de ochtend race voor ons? is dat nogsteeds 11 uur? met een beetje mazzel kan ik dat ook wel halen....
11 uur ja.
Race times:
Fixed Series:
Friday 2:00 GMT (Thursday 9:00pm est)
Saturday 10:00 GMT (Saturday 5:00am est)
Saturday 17:00 GMT (Saturday 12:00pm est)
Monday 2:00 GMT (Sunday 9:00pm est)
Open Series:
Thursday 2:00 GMT (Wednesday 9:00pm est)
Saturday 2:00 GMT (Friday 9:00pm est)
Sunday 15:00 GMT (Sunday 10:00am est)
Verwijderd
congratselni schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:46:
Net mn eerste winst gehaaldhttp://members.iracing.co...id=10241348&custid=121744

Nice one....!elni schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:46:
Net mn eerste winst gehaaldhttp://members.iracing.co...id=10241348&custid=121744
Ik heb woensdagnacht de eerste race al gedaan, helaas zat ik in een crash anders makkelijk kunnen winnen samen met Joey die tweede was geworden.BobvK schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:27:
Zaterdagnacht de herkansing
Ik ga voor de Daytona 1000BobvK schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:27:
Kan het niet lezen, maar eerste is altijd goed.elni schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:46:
Gefeliciteerd en wel verdiend.

De oefen sessie vanavond verplaatst naar 20:00!
We hebben een wijziging doorgevoerd in de planning van de Close Racing Challenge (CRC).
In tegenstelling tot het eerdere programma is er volgende week een race (en geen practice) gepland. Dit ten eerste om de CRC races 'uit fase' te laten lopen met de vrije training van de Piston Cup en ten tweede omdat we het niet nodig vonden om voor een oval race met de Kia een volledige practice avond te hebben.
In de agenda (klik) en in de CRC post (klik) tref je alle wijzigingen aan. En natuurlijk is ook de Tournament Site en de League in iRacing aangepast.
Dus volgende week dinsdag gaan we fun hebben met de Kia op een oval
Ook hebben we alvast de datum (en ongeveer de tijd) vastgelegd van onze Season Final van dit seizoen. Deze vind plaats op zondag 27 april 's avonds.
In tegenstelling tot het eerdere programma is er volgende week een race (en geen practice) gepland. Dit ten eerste om de CRC races 'uit fase' te laten lopen met de vrije training van de Piston Cup en ten tweede omdat we het niet nodig vonden om voor een oval race met de Kia een volledige practice avond te hebben.
In de agenda (klik) en in de CRC post (klik) tref je alle wijzigingen aan. En natuurlijk is ook de Tournament Site en de League in iRacing aangepast.
Dus volgende week dinsdag gaan we fun hebben met de Kia op een oval
Ook hebben we alvast de datum (en ongeveer de tijd) vastgelegd van onze Season Final van dit seizoen. Deze vind plaats op zondag 27 april 's avonds.
Arno, nog bedankt voor je setup.
Ben tot 1:24.4 gekomen, maar de auto voelt veel stabieler
Welke setup rijden jullie voor de Ruf Track op brands hatch? Met die van Javier Soto spin ik elk rondje in T4, maar die van Nico Brandt is veel te onderstuurt en kan totaal niet omgaan met bumps en curbs, hij stuitert gewoon elke bocht de baan af... Kom er niet rond mee

Dan kan je beter op Darlington komen oefenen.
Deze is wel lekker: https://dl.dropboxusercon...51%5EJoep%20Willemsen.stoNickThissen schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:51:
Welke setup rijden jullie voor de Ruf Track op brands hatch? Met die van Javier Soto spin ik elk rondje in T4, maar die van Nico Brandt is veel te onderstuurt en kan totaal niet omgaan met bumps en curbs, hij stuitert gewoon elke bocht de baan af... Kom er niet rond mee
Oh, bedankt.. Te laat, ga nu de race in
Had de ARBs veranderd dat helpt al een beetje.
Laatste race in die auto, geen zak meer aan. Ronde een race incident wat totaal onnodig was (iemand links van me stuurt gewoon naar de apex), auto krom en 17 incs en alweer een DQ. Lekker dan. Zo gaat het hard met m'n license, straks C class.
Je kunt altijd nog de Ruf Cup gaan rijdenNickThissen schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:39:
Laatste race in die auto, geen zak meer aan. Ronde een race incident wat totaal onnodig was (iemand links van me stuurt gewoon naar de apex), auto krom en 17 incs en alweer een DQ. Lekker dan. Zo gaat het hard met m'n license, straks C class.
Ik stap wel over naar de Radical, fantastisch te rijden over Spa
Toch weer wat SR terug gesprokkeld. Nog 4 incs gehaald waarvan 2 aangenaaid gekregen (iemand spint vlak voor me neus, 0x->2x) maar met die radical kun je goed racen nu.
Graag gedaan.-PassY- schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:05:
Arno, nog bedankt voor je setup.
pfff... net de 23:15 skiprace gedaan. SOF van zo'n 2200, en 2e geworden. Als 2e gestart, P1 had een Q tijd van dik 1s sneller, maar die kon ik de eerste rondes vrij goed volgen. P3 zat daarentegen wel weer vlak achter mij. Helaas verremde ik me een beetje in de hairpin op een gegeven moment waardoor ik de draft verloor. P1 reed daarna vrij snel van ons weg. Achter ons was ondertussen al een gat van meer dan 5s, dus dat zat wel goed. P3 had volgens mij de planning om tot het einde achter me te hangen en in de laatste ronde me uit te remmen bij de chicane. Gelukkig voor mij verremde hij zich een keer richting de chicane. Hij kwam nog vrij dichtbij met blokkerende remmmen, maar hij deed echt z'n best om me niet te raken, wat gelukkig ook niet gebeurde. Daarna had ik wel dik 1s. voorsprong, en daarna reed ik zelf net mn snelste ronde (1:48.9). Iets later spinde hij in t2/3, en had ik alleen Manzini nog dik 14s achter me zitten. 3 rondes voor het einde was ik even mn concentratie kwijt, en vergat ik af te remmen voor de snelle linkerknik, en spinde ik van de baan af... Ik kon hem nog net uit de muur houden, en nog 4s voor Manzini terug de baan op rijden. PFEW!!. Laatste 2 rondes gingen weer prima, en zo P2. Mijn racetempo was gelukkig heerlijk constant, van P4 tot aan het einde (behalve de spin) zat m'n rondetijd binnen de 0.4s van elkaar. Alles laag 1:49, met 1 1:48.9. Met een draft zou ik de 48.5 wel moeten kunnen halen, maar een 1:48.1 wat P1 rijdt dat gaat me nooit lukken
Wel lekker 130 punten, en 65 ir erbij... Werd wel weer eens tijd.
Cube Nuroad Race (2022)
De pm met het wachtwoord voor de Inside Sim Racing 200 is verzonden!
Eindelijk heb je het licht gezien Nick
Ook net terug van de Daytona 500. Positief maar toch een stomme fout gemaakt en twee keer gepiepeld door car #16. Er werd clean geraced en geen onnodig risico genomen. Eerste 60 rondjes zonder yellow. De eerste pitstop was dus ook onder green, ik kon een rondje langer door gaan dan het pack waarin ik zat, persoon achter me ook dus nog een rondje extreem draften en zag er dus goed uit om in de leadpack te kunnen blijven. Spin ik gewoon bij inrijden van de pitstraat....
Daarna op plek 15, word ik aan getikt.... 4 minuten repairs en net 1 lap verloren.
Later in de race bij de herstart krijg ik de opdracht om achter car #16 te blijven aan de binnenkant. Hij gaat aan de buitenkant rijden en laat een groot gat, ik wil niet de draft verliezen en nog een rondje verliezen. Dus bij green ga ik vol weg, krijg ik een zwarte vlag voor inhalen aan de binnenkant
Dus verloor ik nog een ronde.
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=XR7A28VjwYw]
Vanavond kijken of het lukt om nog een race te proberen
Daarna op plek 15, word ik aan getikt.... 4 minuten repairs en net 1 lap verloren.
Later in de race bij de herstart krijg ik de opdracht om achter car #16 te blijven aan de binnenkant. Hij gaat aan de buitenkant rijden en laat een groot gat, ik wil niet de draft verliezen en nog een rondje verliezen. Dus bij green ga ik vol weg, krijg ik een zwarte vlag voor inhalen aan de binnenkant
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=XR7A28VjwYw]
Vanavond kijken of het lukt om nog een race te proberen
Voor S/F mag je niet degene in jou lijn aan de binnenkant inhalen.
Mijn verslag komt nog. Had een leuke race, met een minder leuk einde rond ronde 150.
Mijn verslag komt nog. Had een leuke race, met een minder leuk einde rond ronde 150.
Dit topic is gesloten.