Had de auto nog niet in de shoppingbasket (hoewel ik dacht van wel) dus last-minute nog snel even het gebakje aangeschaft
Op de steeringratio na reed hij eigenlijk best wel ok. Tijdens de practice dan ook een goeie tijd neergezet. In de qualify hoefde ik er maar .150 op in te leveren wat me Pole position opleverde.
Ik had de start niet geoefend, te snel op get out of my car geklikt. Dus erg voorzichtig in z'n 1 gezet en met heel weinig gas weggereden, dat ging eigenlijk best goed dus ik kon P1 behouden. Helaas verloor ik hem na de back straight doordat ik te ver links uit kwam, m'n wielen op het gras en daarna was ik een passagier... Ik probeer het uit de rechter barriere te houden om niet als een gek terug de baan op te schieten, maar helaas trok ik zo Rudy mee van de baan af... (nogmaals sorry).
Race toch nog uitgereden op een 6e plek, duidelijk te merken dat het
eengeen makkelijke auto is dus
Race 2 als 5e gestart en na een paar laps kwam ik op P2 te rijden achter Robbert. M'n pace was ongeveer een seconde per lap sneller, dus ik moest er ergens voorbij zien te komen. Ik dacht een gaatje te zien in T4 in de binnenbocht, maar die had hij al op slot gezet, maar contact kon ik niet meer vermijden (Mijn excuus). Gelukkig kon ik hem ook weer vrij snel rechtzetten en konden we beide zonder al teveel schade de race wel hervatten. Rudy kon hier wel van profiteren en reed P1. Een paar laps laten alsnog een overlap tussen T2 en T3 gevonden bij Robbert, daarmee kon ik er dan toch voorbij.
Toen was het jagen op Rudy voor P1. Langzaam maar zeker kwam ik dichterbij, maar er voorbij was een heel ander verhaal. We hebben lap na lap ontzettend close gereden, uiteindelijk kwam ik er voorbij (ik dacht op de backstraight, maar weet het even niet meer) Vervolgens heb ik in de allerlaatste lap even een momentje van concentratie verlies waardoor ik volledig vergeet te remmen na de backstraight... Dus P1 terug naar Rudy en uiteindelijk met .170 verschil over de finish gekomen.
Jammer van m'n big off in race 1, maar race 2 was echt fantastisch knokken!