iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.689 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:29:
[...]

???

Server begint om 16:00 GMT (17:00 onze tijd) :)
Hij bedoelt dat ie een uur verdwaald is op het forum _/-\o_

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
JoepW schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:31:
[...]

Hij bedoelt dat ie een uur verdwaald is op het forum _/-\o_
:)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57
Gruwel84 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:53:
Lang verhaal kort, bij est. laps stond ervoor 18,6, en na de aanpassin op 21,3.

Of zeg ik nu iets heel stoms?
Ik zou F4 (en zelfs iSpeed) alleen gebruiken als schatting.

Om echt zinnige conclusies te kunnen trekken zou ik toch echt aanraden data in Motec of Atlas te vergelijken.
Daar kan je beter afwijkende rondjes (half spinnetje, even moeten coasten achter een andere auto) zien en daar zelf je conclusies uit trekken.
Dat een diff aanpassing je ineens 15% zuiniger zou laten rijden geloof ik eerlijk gezegd niet.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Van het weekend is er 9 uur iRacing 'kijkplezier' ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/both.png

De GES start om 19:30 CET op zaterdag en de NES start om 15:00 CET op zondag.

Live verslag via de broadcast van beide races bij:
Afbeeldingslocatie: http://nickthissen.nl/iracingmedia/events/GES/Racespot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ik ga zeker kijken :p

Maar vanuit de auto alleen :+

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Red Baron schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:54:
[...]

Ik zou F4 (en zelfs iSpeed) alleen gebruiken als schatting.

Om echt zinnige conclusies te kunnen trekken zou ik toch echt aanraden data in Motec of Atlas te vergelijken.
Daar kan je beter afwijkende rondjes (half spinnetje, even moeten coasten achter een andere auto) zien en daar zelf je conclusies uit trekken.
Dat een diff aanpassing je ineens 15% zuiniger zou laten rijden geloof ik eerlijk gezegd niet.
Begrijp ik volledig, het was ook meer een soort vraag van mij.
Ik had het diff eigenlijk aangepast om te tweaken aan mijn setup toen ik het toevallig zag.
Later zag ik dat er hier erover gesproken werd en bracht het ter sprake.

Ik zuig het niet uit mijn duim, waarom zou ik?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Gruwel84 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:47:
[...]
Ik zuig het niet uit mijn duim, waarom zou ik?
Dat zal denk ik ook niemand beweren. Waar Paul denk ik op doelt is dat er wellicht iets anders (onbewust) ook veranderd is (rijstijl), en dat dáár de grootste winst in zat :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Klopt, ik heb ook de TC 1 klikje erbij gezet om sneller op mijn gas te kunnen uit die laatste bocht, dus wat Dennis zegt kan ook goed kloppen.

Daarnaast begrijp ik ook volkomen dat het F4 screen een schatting is.
Wat mijn rijstijl betreft begin ik te merken dat ik graag op de motor afrem, dus misschien rij ik al vrij zuinig ;) maar dat is al wat langer zo.

Wat betreft de fuel settings met de gt3 auto's, daar heb ik nog niet echt ervaring mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik bedoel dat die schatting van nog X ronden te gaan een of ander vaag gemiddelde is.
Als je bijvoorbeeld een rolling start hebt is dat getal onwerkelijk hoog en zal je nog heel wat ronden op snelheid nodig hebben voordat die schatting zich weer herstelt en een enigszins realistische waarde terug geeft.

Ik geloof best dat je op het ene moment 18 ronden ziet en een ander moment 21, maar ik geloof niet dat als je die betreffende ronde-data echt zou bekijken dat je 2 competitieve rondes hebt gedaan waar het verschil ook daadwerkelijk zo groot is als F4 je wellicht had willen doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:08:
In m'n meest verbruikte rondje is ook het % throttle het hoogst. Trailbraken doe ik ook niet, met uitzondering van de laatste bocht om de achterkant niet kwijt te raken bij het insturen.

2e plaatje is te zien dat ik bijna het hele rondje of op de rem, of op het gas sta. Iemand die zuiniger is en zijn data ook eens wil delen?

[afbeelding]
[afbeelding]
Ben ik nou echt de enige hier die niet een of andere database applicatie gebruikt voor Iracing.......

Denk dat ik maar een SQl servert moet gaan neerzetten.... voel me zo achtergesteld lol :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Ik ook niet hoor, alleen iSpeed.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog een noodzakelijke stint gedaan. Setup wordt nu niet meer en meer overstuurd. Ondanks dat ik eerder van het gas ging en rustiger op het gas, nog altijd net aan 29 rondjes. 0 incjes, alle ronden onder de 2:02.5. Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Niellie41

[object Object]

themac1983 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 02:27:
[...]

Ben ik nou echt de enige hier die niet een of andere database applicatie gebruikt voor Iracing.......

Denk dat ik maar een SQl servert moet gaan neerzetten.... voel me zo achtergesteld lol :D
Of je gebruikt gewoon Motec. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gods gruwelijk wat een @$)(*@*% q format zeg, 1 uur en 2x een vrije ronde gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:50
Pff wat heb ik een hekel aan Laguna Seca zeg. Stond net op het punt Iracing er af te smijten en er nooit meer naar om te kijken. Het is dat ik net een jaartje heb genomen door de actie. Elke race raak ik de auto wel ergens compleet kwijt ook al rij ik eerst 20 ronden practic clean. Het lijkt ook wel of je bij Iracing de auto altijd kwijt ben als hij gaat glijden terwijl ik dan bij AC nog wel wat kan bereiken met tegensturen. Van de week had ik best een nette race en was ik 3e geworden, maar nu al 2 races vervroegd moeten stoppen...doei Irating :(

Zodra er niemand achter me zit gaat het nog wel, maar zodra iemand dichterbij komt gaat mijn hartslag omhoog en begint het foutenfestijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Gewoon veel oefenen en het koppie niet laten hangen :)
Heb ik soms ook, en dan in ene heb je 10-20 races waar je voor je gevoel de sterren van de hemel rijd :D en dan weer een paar slechte races. Uiteindelijk word je beter, en maak je minder fouten, en stijgt je IR vanzelf weer :)

Q voor NEO was inderdaad een beetje hectisch :) Moeilijk om een gaatje te vinden, en als ik er 1 had, dan maakte ik wel een foutje hier en daar :)

Maar vooraan starten is leuk, vooraan finishen is nog leuker :) En ik denk dat de race pace van GoT3 wel goed moet zijn om wat plekjes op te schuiven :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Het is leuk bij de GES, meer foto's op Twitter: https://twitter.com/GoT_Endurance

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yUPn0f0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y1L6ROA.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nt95g2y.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
-PassY- schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:22:
Gewoon veel oefenen en het koppie niet laten hangen :)
Heb ik soms ook, en dan in ene heb je 10-20 races waar je voor je gevoel de sterren van de hemel rijd :D en dan weer een paar slechte races. Uiteindelijk word je beter, en maak je minder fouten, en stijgt je IR vanzelf weer :)
Yup i know, maar het valt niet mee. Dacht ik ga gewoon eigenwijs verder, want het moet een keer goedkomen vandaag en toen maakte ik voor het eerst de stomme fout om hem te vroeg in zin 1 te zetten en had ik een valse start. Kreeg dus een stop and go en toen ging mijn team doodleuk een servicebeurt doen. I know mijn fout, maar ik heb nog nooit een pitstop nodig gehad. Laten we het positief zien dat mijn headset het nog doet na een vlucht door de kamer |:(

Slechtste Iracing dag ooit iig dus ik kijk morgen wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
GES Broadcast: https://www.youtube.com/watch?v=HbYFBUXUy1U
GES Live timing: http://livetiming.nickthissen.nl/ (alleen tijdens de race)

Over 32 minuten start de broadcast en de race!

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 22-11-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Ik ga kijken!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Succes!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 16:26

elni

Carrot

Succes jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Red Baron schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:02:
Gods gruwelijk wat een @$)(*@*% q format zeg, 1 uur en 2x een vrije ronde gehad :P
+1 ik dacht dat we nog wel uurtje (tot 20u) Q hadden lol dus ik tot 18u aan tafel gezeten om de misses gerust te stellen. om dan tussen traffic te zitten :p

paar keer op koers gezeten op een 2.01.3-5 achja

[ Voor 12% gewijzigd door dabelg op 22-11-2014 19:43 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
zeer nette race tot nu toe :) zeker voor wat je vaker ziet in gt3 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
kan je niet vergelijken he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x is scheepsrecht. doe je alles de neus schoon te houden krijg je een zetje :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 15:43
Wat een stint, mooie cutback op Marc.
Alleen domme fout met de pitstop, een zelf opgelegde Drivethrough....

Ging echt lekker van P35 naar P28, voor de stops

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stint zit na 53 rondje op. Zelf geen incje gereden. Toch de pech van een slechte qualy, ik zat helemaal vast achter de BMW's die harder liepen en bikkelhard verdedigde. Doe je extra voorzichtig, ben je er eindelijk voorbij, binnen 't rondje de bumper :( .

Na de tow en unsafe entry tijdens het towen wel een lekker stint achter de rug. Een seconde of 10-12 op de leiders ingelopen en van P34 naar P8. Deze stint reden de tegenstanders ook een heel stuk netter.

Wel een hoop straffen vliegen er in de rondte zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Idd een drama. Maar ook een major bug met 2 straffen met een tig laps straf opleverde. Bug in docs en in iracing 2 boze teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
de eerste rondjes en start waren nog clean, maar na een paar rondjes begon het wel. En Rudy leek wel een magneet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Wat een race, fuel saven om een 2 stopper te doen en gehaald.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
maar heeft het gewerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
leuke race gezien ondanks wat problemen hier en daar voor wat mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

Ik dacht een rustig avondje tegenmoet te gaan met marshallen... Viel dat ff tegen....
Er werd niet bepaald netjes gereden, en er waren best veel incidenten. We zijn met ons 4-en behoorlijk druk bezig geweest de eerste helft van de race, na ronde 45 werd het gelukkig wat rustiger. Ik heb van de wedstrijd op zich niks mee gekregen, je bent te druk bezig met alles in de gaten houden (1 scherm admin tool, 1 scherm iRacing, 1 scherm admin sheet, en nog m'n laptop met de livestream en documenten). Ik kijk nu wel anders aan tegen "ff" een wedstrijdje marshallen :) maar het was wel leuk om een keer te doen. Complimenten wederom voor Joep die alles weer geregeld heeft !!! En bedankt aan de mede marshalls.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Ik deel die ervaring volledig, wat een karwei zeg. Gelukkig de laatste 10 rondjes echt rustig, dus toen nog iets van de race mee kunnen krijgen en naar wat gevechtjes zitten kijken. Hopelijk gaat het de volgende race iets rustiger.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Dat was me nogal een zware namiddag/avond. De kwalificatie voor de NES was al intens door de drukke baan met al die andere auto's. Het was bijna onmogelijk een vrije ronde te hebben, maar dan toch een goede tijd kunnen neerzetten en onze Ford op P3 geparkeerd.

Het marshallen voor de GES was ook hectisch. Veel incidenten, kleine probleempjes hier en daar, maar we zijn er toch doorgeraakt. Tof om alles eens langs de andere kant mee te maken. Bedankt aan Joep voor de organisatie en aan de rest van het marshallteam voor de leuke avond.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
gtrNL schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:22:
Ik deel die ervaring volledig, wat een karwei zeg. Gelukkig de laatste 10 rondjes echt rustig, dus toen nog iets van de race mee kunnen krijgen en naar wat gevechtjes zitten kijken. Hopelijk gaat het de volgende race iets rustiger.
Ik had juist het gevoel nog nooit zo'n cleane race gereden te hebben :D
ons team had 2 keer een 4x contact.

1e in lap 2. tikkie achterop iemand in bocht 3. (ik zat in 1st gear en dat was blijkbaar NOG te hard :P)
en michel tikte ons aan het einde licht aan. maar niets major ofzo iedereen kon gewoon doorgaan bij beide incidenten.

verder erg leuke race gehad, ik had de 1e stint, starte op papier voor michel... maar omdat mensen niet aansloten begon mijn race 2 plekjes verder naar achter.

3 man ingehaald. michel was niet voorbij te komen :P 2 keer ernaast 1 keer er voorbij, maar toen zag ik die cutback ook al aankomen dus dat was van korte duur.

Aan het einde kwamen we NET fuel te kort... zonde want ik had misschien nog 1 lap extra kunnen doen dan hadden we het gehaald.

Ik hoop dat COTA weer zo'n fuelrace wordt, dan hebben we maar 2 rijders dus kunnen we misschien een leuke strat bedenken.

op die bug na waardoor inderdaad 2 teams redelijk genaait zijn, vond ik het hele live marshal gebeuren ook erg goed gedaan btw. de berichtjes zijn duidelijk, je kunt als team even terugkijken en zien wat iemand deed voor de straf etc. Er zullen vast een paar dingen gemist zijn, maar dat is IRL niet anders.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Youtube GES race # views: 811 :)
En nu is het NES-dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Stukje van de stream bekeken, zag er allemaal goed uit. Zin in vanmiddag!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo dat is ook weer geregeld
Account Expires On: 2016-05-12
En dan binnenkort nog de aanbieding van $75 dollar betalen en $100 krijgen, hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Yup half rondje over toen ik gefinshed was, daardoor Marc verslagen. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
De endurance race was echt leuk om te zien gisteren ! Ik heb niet alles gezien, maar ik was echt positief verrast dat er commentaar bij zat (zijn die ook van GOT ? ). En marshalls en een soort regie ? had ik al helemaal niet verwacht. Als ik dit zo zie is het wel extra jammer dat er geen pitcrew is, want dat was het grootste verschil met een rl race op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Beakzz schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:32:
De endurance race was echt leuk om te zien gisteren ! Ik heb niet alles gezien, maar ik was echt positief verrast dat er commentaar bij zat (zijn die ook van GOT ? ). En marshalls en een soort regie ? had ik al helemaal niet verwacht. Als ik dit zo zie is het wel extra jammer dat er geen pitcrew is, want dat was het grootste verschil met een rl race op TV.
Dan zal je het vandaag ook leuk vinden:
http://live.neo-endurance.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

JoepW schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:51:
Zo dat is ook weer geregeld
Account Expires On: 2016-05-12
En dan binnenkort nog de aanbieding van $75 dollar betalen en $100 krijgen, hoop ik ;)
Arfman, jij vond Barber wel leuk dacht ik? Dan verwacht ik je volgende week ;)
IndyCar Series Road 2014 Season 4 Week 5 starts 25/11/2014
Barber Motorsportsports Park (full)
Race length 36 laps

[ Voor 9% gewijzigd door Fuelke op 23-11-2014 13:47 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Beakzz schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:32:
Dat commentaar wordt gegeven door een ingehuurde broadcast organisatie. Zij heten RaceSpot.TV (kost $ 75,60 per race en is betaald van het inschrijfgeld.). Zij doen ook de regie en de overlays. Dat doen ze met (freeware) software.
De marshals waren allemaal GoT'rs.
En tja het is dan wel jammer dat er geen animated pit crews zijn, maar laten ze eerst maar een paar bugs oplossen in de volgende build. Zoals:
- Uit de lucht vallende auto's bij een rijderswissel en dan dus schade.
- Unsafe pit entry bij een tow en dan een S&G hebben terwijl je auto eindelijk weer in de pits staat.
- Rijderswissel en dan opeens een tow hebben.

Al deze drie de varianten zijn gisteren voorgekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:46:
[...]

- Unsafe pit entry bij een tow.
Die kregen wij ook. Vond het niet zo'n issue, want een resultaat zat er niet meer in. Krijgt niet elke tow een unsafe entry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
En eerlijk is eerlijk, als je een TOW hebt, is je race als het goed is toch zo goed als voorbij :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:10:
[...]

Die kregen wij ook. Vond het niet zo'n issue, want een resultaat zat er niet meer in. Krijgt niet elke tow een unsafe entry?
nee die unsafe entry is volledig willekeurig. Maar wat ik wel heb gezien is dat als je van het circuit af rijd dat je dan geen unsafe entry krijgt, maar alleen een tow. Dus heb je schade en is het teveel om de ronde af te leggen, rij van het circuit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
godver, eerste stint van mij na 3 uur in de race.

Bereid me voor op mijn pitstop door al rechts te houden, POEF

schermen uit, stuur wat opnieuw opstart. BIOS scherm.

Gelukkig niet al te veel tijd verloren denk ik, maar tering, wat baal ik. Oorzaak, ispeed die op een 1 of andere manier kernel panic veroorzaakt.

Ging nog wel lekker, 2 plekjes gewonnen, en we begonnen lekker op te klimmen.

Argh, wat baal ik nu ontzettend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Had een heel goede triple stint, nu zit Deni in de 14 Racing Lions op weg naar de finish.
Nog een uur te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
proficiat got

ons ging het minder goed af nadat VRS racing mijn slide niet kon ontwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=12381472

Erg cool!
GoT #1 op een 5de plek ;)
Morgen wat meer details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Foto's van de race staan op onze twitter, inclusief ons nieuwe logo :+

https://twitter.com/GoT_Endurance/media

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Wij hebben een redelijk goede race achter de rug. Richard, onze openingsrijder, kon de positie goed vasthouden en gaf de auto na 2 stints af op P4. Onze volgende rijder had echter een draak van een race. Hij was wat trager als anders en had zowat 4 incidenten. Ik kreeg de auto op P9 met nog 2.5u te gaan. Na een hele tijd zwaar pushen, toch nog op P4 kunnen eindigen.

De race zelf vond ik heel clean en goed georganiseerd! Ik kijk al uit naar de volgende race, of toch niet? COTA is niet mijn favoriete circuit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

Wat een spanning!! Maar P7 in the end voor GoT2 #66 !! Geweldig gereden makkers! Complimenten aan Maykel, Arjan en Dirk om de auto op P7 thuis te brengen.

Ik mocht (moest) vandaag starten met een dubbele stint aangezien ik vanavond weg moest. Na een wat chaotische start kon ik in lap 2 een plekje goedmaken nadat Friction wat was teruggevallen, en zij aan zij met Asbury T1 indoken. Ik zat er vlak achter, en koos ervoor om achter Friction te blijven. Asbury had de buitenlijn in T1, en ik kon er binnendoor naast komen. Bij het aanremmen van T3 had ik dus ook de binnenkant, en kon er zo voor blijven. Meteen plekje winst. Helaas was ik uiteindelijk net niet snel genoeg om bij Friction en even later SimRC aan te haken. Bleef lang op ong. 2-3s hangen, maar door 1 of 2 divebombende HPD's viel ik toch wat verder terug. Ik reed blijkbaar wel zuiniger dan de rest, want ik kon een ronde langer doorrijden. Pitstop ging verder zonder drama, en kwam zo'n 8s achter SimRC weer terug de baan op. In de eerste paar rondes kon ik het gat terugbrengen naar zo'n 5.5s, tot ik een probleem had met een Ruf en een HPD. We kwamen met z'n 3-en richting de hairpin, ruf voorop, ik erachter, en de HPD daar weer achter. Ik zat net te ver achter de Ruf om hem ernaast te gooien, dus ik besloot erachter te blijven. De HPD zat ondertussen naast me, en zette aan om zowel mij als de ruf uit te remmen. Als de ruf gewoon de buitenlijn genomen had op normale snelheid was er geen issue geweest, echter hij besloot om bijna stil te gaan staan op de buitenlijn. Ik denk dat hij ons beide er tegenlijk langs wilde laten, echter ik zat op slot achter hem omdat de hpd nog naast me zat, en ik niet verwachtte dat hij zowat stil ging staan daar. Uiteindelijk verloor ik door die actie zo'n 2 seconden, en was al m'n harde werk om SimRC binnen te hengelen ongedaan gemaakt. Ik denk dat dat een beetje een deuk in m'n concentratie maakte, want daarna maakte ik nog wat meer foutjes. Een divebomb (met contact) van een HPD in turn 16 even hielp ook niet echt, maar gelukkig had ik er geen schade van. Een paar rondes later kon ik het stuur overdragen aan Maykel. Ik heb daar nog een paar rondes van gezien, en hij had ook meteen de pech dat hij in T13 werd aangereden. Gelukkig had ook hij daar niet echt schade van, maar verloor wel weer veel tijd. Vrij snel daarna moest ik er helaas vandoor, en erop vertrouwen dat Maykel Arjan en Dirk het verder zouden regelen. Heb de rest van de avond af en toe gespiekt op de livetiming, en zag al dat het goed ging. Maar het was erg leuk om even na 21uur de bevrijdende whatsapp te krijgen van Dirk dat we op P7 geeindigd waren. Helemaal TOP!!!
Ons doel voor de race was uitrijden, en uit de problemen blijven. Dat we een top10 gehaald hebben is gewoon echt super !!
Voor de volgende race wil ik wel nog wat meer experimenteren met de pitstopstrategie, en proberen om een nog betere setup te maken zodat we wat beter kunnen aanhaken bij SimRC en Fenix. Maar voor vandaag ben ik meer dan tevreden. Geweldig!!

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
5e serieus? Wow! Heel knap gedaan, ook aan de andere teams. Straks stukjes replay nakijken :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi jongens ! heb het laatste stuk niet meer kunnen bekijken helaas (mocht nog even een probleempje oplossen bij mijn ouders thuis). Alleszins eens tof om een race te doen vanuit RC ...niet altijd even makkelijk , dat weet ik nou ook weer :)
edit : zeker niet single screen RC gaan doen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2014 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Marco heeft het belangrijkste voor ons team al wel vermeld. Ook ik wil mijn teamgenoten complimenteren, Marco, Arjan, Dirk: heel netjes gereden!

Was al weer een hele tijd geleden dat ik zo'n grote/drukke race gereden had. Om dan midden in de race er ineens in te vallen is best heftig, had ik niet verwacht :) Na een paar rondjes uiteindelijk een redelijk ritme te pakken gekregen, en lekker kunnen rijden. Geen risico genomen met de HPDs en de RUFs, wat resulteerde in niet al te snelle rondetijden, maar wel redelijk constant en safe. Leek me toch belangrijker ;)
Na een uurtje of 2 zelfs nog een gevecht om positie gehad, waar ik eigenlijk niet meer op gerekend had. Was een leuke verrassing.

Na een dikke anderhalf uur stuur overgegeven aan Arjan die qua snelheid net ietsje sneller reed dan ik, maar verder ook mooi constant en clean. Dirk wist de race netjes af te sluiten, strakke ronden en goeie snelheid!

Dik tevreden met P7, maar eigenlijk nog veel blijer met de manier waarop. Mijn complimenten ook naar GoT #8 en #99, goed gedaan jongens :)

Radicals gefeliciteerd met de overwinning, maar volgende keer in de laatste ronde wat minder risico nemen hoor :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Niet alleen in de laatste ronde, 5 minuten voor tijd presteerde die gast hetzelfde met mij in T5 terwijl dat Coanda, de P2, op dat moment al rondjes van 20s trager aan het rijden was.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Pfoe, wat een rush!

De hele dag al rekening gehouden met de race maar met een baby is het gewoon erg lastig om je aan tijden te houden. Dankzij een niet al te soepel verlopen avondetensessie met de kleine pas 10 minuten van te voren de PC aan kunnen zetten. Die herkende vervolgens het stuur niet $#!@$#@. Gereboot, nu werd het stuur wel gezien. Snel TS gejoined en toen kwam de sessie niet naar voren, argh! Uiteindelijk de sessie gevonden, gejoined met team GoT 2 en toen kwam de Join knop niet in beeld, raah! Uiteindelijk met ik geloof minder dan 1 minuut resterend in de auto gesprongen, niet de beste voorbereiding zoals je je voor kunt stellen.

Ik had er half op gerekend om in een soort half afgeleefd wrak te stappen (niet omdat mijn teammates niet kunnen rijden maar omdat het zo druk is op de baan) maar hij was nog in showroomstaat, nog iets extra druk op de ketel dus! De baan op gereden met hulp van onze spotter(s) en rustig begonnen om in het ritme te komen. Geen risico genomen met verkeer maar uiteindelijk wist ik er nog een paar mooie rondjes uit te persen voordat ik het stuur na een uur overdroeg aan Dirk.

Af en toe gespiekt op de livetiming en het laatste halfuur weer live meegekeken om ons te zien finishen op P7. Top gedaan jongens! Volgende keer hopelijk iets meer stints voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Bij de Racing Lions GT ging het wat minder gister.

Ik startte zelf met een dubbele stind en na de wat verwarrende start (wat wel goed opgelost werd door de organisatie btw) kon het feest beginnen. Alleen kwam ik niet echt in mijn ritme en de auto voelde ook minder goed aan. Achter me werd er ook wat gedrukt waardoor ik er maar 2 man voorbij heb laten gaan. Daarna geprobeerd in een beter ritme te komen. Na de eerste pitstop kreeg ik de auto wat beter onder controle en kon ik een wat betere stind rijden. Ook mijn banden slijtage was nu een stuk beter. Kon nu ook weer inlopen op Timo Verhooest en wat tijd goed maken. Door wat foutjes van de andere teams uit eindelijk van p12 naar p9 gereden. Daarna was het tijd om de auto af te geven aan Arno. Echter bij de laatste bocht vond Team Radical het wel een goed idee hem binnendoor te steken in een gaatje wat er volgens mij niet echt was. Mijn auto werd daardoor getorpedeerd voor een aanstormende HPD. Veel schade maar was nog net mogelijk de pit in te duiken (wel met 16 sec penalty voor wrong entry).
Arno mocht toen zijn stind gaan rijden. Die bleek echter ook wat problemen te hebben met de auto. En na twee keer te zijn gespind kwamen we erachter dat de TC knop op uit stond in de setup. naast de stappen zit er blijkbaar ook een aan/uit knop in die Ford GT. Met TC aan ging het beter met Arno en kon die wat beter in zijn ritme komen. Waarna Wim aan zijn eerste run kon beginnen. Die ging als een trein en zette hele strakke ronde tijden neer waardoor we weer wat inliepen op de rest van het veld. We kwamen zo ook weer in de buurt van de top 10.
De 5de stind was weer voor mij en dit zou mijn laatste run zijn. Met TC deze keer aan was de setup toch iets beter te rijden. Kon nu ook een snelle stind neer zetten en mijn PB in de race naar 2.03.5 zetten. We zaten in de buurt van Team Lazyman en daar nog wat mee gevochten en zagen dat ze wel enorm aan het pushen waren. We gingen er dan ook van uit dat ze door de banden wel terug zouden vallen. Echter door wat hectische momenten in verkeer daar niet echt van kunnen profiteren op het einde van de run. Dus lagen ze nog 2 seconde voor ons toen ik de pit in ging.
Wim zou het laatste uur van de race doen en nadat ik mijn auto aan hem had afgestaan kon die ervoor gaan. We zaten op schema om rond p8 te finishen en Lazyman had hun langzaamste rijder in de auto zitten. Echter kreeg Wim te maken met een bug in IRacing. Op bepaald stuk op de baan schoot zijn pit-limiter elke keer aan. Na paar rondes was hij hier wel op voor bereid maar zijn concentratie was natuurlijk volledig zoek zo. Na wat zoek werk kwamen we erachter dat het had te maken met het feit dat Arno als crew chief mee aan het kijken was. Nadat Arno uti de crew chief functie was werkte alles weer normaal en kon Wim alsnog ervoor gaan zitten. Echter maakte die toen een klein foutje waardoor hij een kleine schuiver had. VRS racing die achter hem ree hield hier echter geen rekening mee en knalde Wim zo op zijn dak. Met 2 minuten tow naar de pit toe en daar hadden we geen instant-repairs meer. Dus deel van de schade laten maken en een kapotte auto heeft Wim uit eindelijk nog de race uitgereden op de een na laatste plaats.

Resultaat was niet bevredigend maar uit eindelijk toch wel leuk zo'n 6 uurs race.Hopelijk hebben we wat minder pech in de volgende race en kunnen we dan ook een leuk resultaat boeken. Ben alleen zelf niet zo weg van CotA dus zal nog wel wat moeten oefenen daar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
robbert heeft het zowel allemaal verwoord.

maar ben niet zeker van die bug het crewchief gebeuren is " was er echt pas 100% vanaf nadat we terug in pits stonden"

maar vond het zwaar kut na zo'n team prestatie niet goed te kunnen rijden door al die kleine bugs.
kon echt niet in ritme geraken reed 2.03.5 -4 rondes en als bug insloeg reed ik 2.05 zo geraak je dus niet in leuk ritme.

nog dikke proficiat aan GOT teams !!!! (gaan wel minder tijd steken in Cota), was meest frustrerende zoveel tijd steken in iets en dan op die manier finishen. (begrijp nu hoe sommige teams zich IRL moeten voelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

Phydomir

Dennis

Voor ons (Virus) verliep de race zeer goed. Op een licht car contact in de 2e stint van de race is er eigenlijk niets gebeurd. Geen spins of contact en daardoor hebben we zeer constante ronde tijden kunnen rijden. Daarnaast ook nog zuinig genoeg gereden om het met 5 stops te doen en zo uiteindelijk op een 4 plek in het GTC te eindigen. Meer zat er deze race gewoon niet in. De kleine momentjes die we hebben gehad zouden niets aan de uitslag hebben veranderd en dus kunnen we niets anders dan zeer tevreden zijn.

Heb voor mezelf vooral geleerd dat ik zuinig kan rijden zonder daar direct in ronde tijd op in te leveren. Mijn 1e stint toch wel echt gepushed en daardoor net niet 28 ronden kunnen rijden (ondanks de extra warm-up ronde). De 2e en 3e stint heb ik het anders aangepakt waardoor ik ruim 28 ronde kon rijden. Mijn ronde tijden waren beter en constanter dan in de 1e stint en aan het einde van de stint waren de banden ook nog eens veel beter. In de GES race lukte me dit ook al en dit is zeker iets wat ik mee zal nemen in de andere races.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Voor het Racing Lions HPD team ging het redelijk. In het begin hadden we licht contact en schoot mijn teamgenoot de pit box voorbij. In zijn tweede stint had hij een spin in bocht 3. Gelukkig niets geraakt. Door deze kleine probleempjes kwamen we op achterstand tov GoT1 en de auto's om hen heen. Deze achterstand hadden we helaas niet meer helemaal goed kunnen maken omdat de pace van P5 tot P10 (14 zelfs?) bijna gelijk is.

Het midden deel van de race heb ik gedaan met een goede triple stint. Geen fouten gemaakt en toch nog een beetje van de achterstand goed kunnen maken, maar het was niet genoeg. Deni heeft het laatste deel heel goed gereden en de auto naar de finish gebracht. Van achter hadden we geen dreiging meer, dus was het gewoon naar finish rijden.

Redelijk tevreden met P8, maar zelf had ik het gevoeld dat er meer had ingezeten. Maar we zijn een nieuw team met veel mensen die onbekend zijn in de HPD. We hebben nu een goede basis gelegd en kunnen hierop verder groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchDevil79 schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:49:
Echter bij de laatste bocht vond Team Radical het wel een goed idee hem binnendoor te steken in een gaatje wat er volgens mij niet echt was. Mijn auto werd daardoor getorpedeerd voor een aanstormende HPD. Veel schade maar was nog net mogelijk de pit in te duiken (wel met 16 sec penalty voor wrong entry).
Correctie, dit was glacier die al aan de binnenkant zat, voor Paul hier van wal steekt :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn Team (Gathering of Tweakers 1) heeft het boven verwachting goed gedaan en als 5de geëindigd.
Een resultaat waar de rijders (Bob, Bas en Remco) trots op moeten zijn.

Bob heeft de eerste 2 stints lekker constant gereden en het verbruik lag iets onder het gemiddelde tot dan toe, maar 6 stops waren onvermijdelijk en onafwendbaar.
Aansluitend heeft Bas twee mooie constante stints gereden zonder in de problemen te komen. Een keer wat gras gemaaid bij de chicane ;)
We reden naar de live timing kijkend steeds zo rond positie 6 tot 10. Dit werd sterk beïnvloed door de verschillende pit strategien van de andere teams.

Remco reed daarna 2 mooie constante stints en bleef net als Bob en Bas geheel gevrijwaard van problemen. Wel knalde hij een keer tussen een GT en een Ruf door die net voldoende ruimte lieten tussen hun in. Volgens mij werd de GT op dat moment bestuurd door Wim ;)

Tijdens de eerste stint van Remco hebben we onze pit strategie omgegooid. We wilden in de laatste stint Bob graag de run tot de finish vlag laten rijden, maar de tankbeurt zou korter zijn zonder rijderswissel. Dus hebben we de tweede stint van Remco zodanig ingekort dat we de laatste stint met een volle tank konden starten en een rijderswissels konden uitvoeren zonder tijdsverlies.
Het was wel een spannende strategie, want we hadden daardoor geen enkele correctiemogelijkheid over als het verbruik ineens wat hoger zou zijn.

De rijderswissel van Remco naar Bob verliep helemaal als gepland en we vertrokken op nieuwe banden en 60 kg brandstof aan boord.
In het begin van de stint was Bob (en wij ook hoor Bob) wat onrustig vanwege de zorg om de brandstof strategie. Maar na een aantal ronden werd duidelijk (Bob reed gewoon voluit) dat we het gingen halen.
Dus toen moesten we ons gaan concentreren op onze directe concurrentie (een plek winst zat er niet in) maar de bedreiging kwam van achteren in de vorm van Ben Tunsing van Team Chimera (NES #24).
Zij waren later gestopt en hadden dus minder versleten banden.
Uiteindelijk wonnen we toch nog een plek door een uitvaller voor ons.
Bob heeft (met wat do or die acties) de 5de plek kunnen consolideren, maar het gat met Ben was wel geslonken van 6-7 seconden tot 1. Zeker in de laatste ronde in T1 dacht ik echt dat Bob een Ruf volledig van de baan zou vegen, maar met blokkerende banden wist hij het net te voorkomen.
Op de S/F hadden we nog precies 0,5 kg brandstof over.

Kortom TOP! Op naar COTA.

Overigens zag het er 6 uur lang zo uit bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/workspace_crewchief.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Nou ik was aangesteld als vervangend CrewChief van Arno, dat ging dus meteen al rommelig.

-Ik zat niet in het Iracing team, dus kon niet als Crewchief joinen (dus constant fuel verbruik moeten vragen)
-TS channel voor de briefing was vol, dus kon die niet bijwonen (Arno probeerde het en zat er meteen in, omdat iemand was weggegaan.)

Toen elke stint Brandstof en Rondes bijgehouden, vrij snel werd duidelijk dat we 2 rondes per stint langer moisten door rijden om een 7 stopper te doen. (+-10-15 rondjes te weinig op het einde)

Toen aan het einde was ik even het rekenen bue en moest ik even een pause inlassen, daarna had ik het weer op de rit.
Achteraf zat mijn berekening van 25L goed voor de splash en Dash, tot het noodlot toesloeg.
Toen dachten iedereen gelukkig mee, want ik zat er erg naast toen even maar we hadden genoeg tijd om alles goed in te stellen.

Al met al een heel andere ervaring dan racen zelf, hopelijk hebben ze er wat aan gehad. :+
Heb me wel goed vermaakt verder, maar ik houd het denk ik wel bij de BMW (Zac9 en GES 8) ).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Was een leuk weekend btw met eerst de GES en gister NEO (en league race tegelijk).
Ben wel kapot nu maarja, werk met ambtenaren, dus zit ik eindelijk op hun niveau :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
was leuk je te hebben. doet veel als je als rijder daar niet moet naar kijken :+ ook op TS was het leuk haha

nog een troost het einde van onze race @5h25m19s haha

[ Voor 17% gewijzigd door dabelg op 24-11-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Respect voor de crewchiefs/spotters nogmaals! Ben zelf niet zo van de strategische toestanden (gooi maar vol en knallen maar) maar door goede tactieken kun je zeker plaatsen winnen blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:57:
Respect voor de crewchiefs/spotters nogmaals! Ben zelf niet zo van de strategische toestanden (gooi maar vol en knallen maar) maar door goede tactieken kun je zeker plaatsen winnen blijkt maar weer.
Ja, dat was een dijk van een taktiek, 5 keer volgooien, en 1x 65 liter :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
haha wij moesten maar 60L als alles goed ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Fuelke schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:46:
[...]

Arfman, jij vond Barber wel leuk dacht ik? Dan verwacht ik je volgende week ;)

[...]
Barber is geweldig, maar ik rijd nooit in die DW12. Lijkt me geen goed plan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
http://www.twitch.tv/rutgerskev/b/591978039

vanaf 59:00 stap ik in de auto (al staat de naam van Danny er nog altijd) en is het druk zetten op Rutgerskev :)

Wat er daarna achter me gebeurd in 2 ronde tijd, is best wel bizar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me in de GES race opviel was dat marshallen een heel drukke job was! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-PassY- schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:00:

vanaf 59:00 stap ik in de auto (al staat de naam van Danny er nog altijd) en is het druk zetten op Rutgerskev :)

aha, was dat degene niet die met de HPD in contact kwam iets voor de hairpin, dat ga ik eens vanuit hun standpunt zien, wij zagen namelijk dat zowel de hpd als de RUF iets raars deden met het stuur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

-PassY- schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:00:

Leuk! En die overlaysoftware kan inderdaad niet overweg met driver swaps lijkt het.

Hier mijn stint:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:22:
[...]

aha, was dat degene niet die met de HPD in contact kwam iets voor de hairpin, dat ga ik eens vanuit hun standpunt zien, wij zagen namelijk dat zowel de hpd als de RUF iets raars deden met het stuur :+
Wat er denk ik gebeurde is

- hpd geeft weinig ruimte
- cspec komt te ver weer terug naar binnen. Had gewoon de witte lijn moeten knuffelen

Volgens mij is dit incident ook afgehandeld met nk futher action. Beide zitten namelijk gruwlijk fout in dit geval. Alleen de hpd kan niks hebben, en de cspec is een rijdende tank. Persoon voor ons crashde namelijk met nog 15m te gaan best hard in t17. Maar er zat nog flink wat snelheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zag inderdaad ook flink wat beschadigde Cspec's rondrijden. Alle uitvallers waren HPD's, dat zegt natuurlijk ook wel iets.

Niel: waren er nu wel of geen fast repairs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja, twee fast repairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Die waarschijnlijk iedereen na de 2e stop al verbruikt had. Ik had in de practice namelijk al eens gemerkt dat ik repairs had nadat ik wat heftig over een curb ging en volgens Roy hadden wij na onze 1e stint ook schade, ondanks dat ik zeker weet dat ik niemand geraakt heb.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Kan niet veel meer toevoegen aan wat Marco, Arjan en Maykel al hebben gepost, maar wat was het gaaf gisteren!

De sfeer onderling was erg goed, heel behouden hielpen we elkaar met traffic. En alle 4 hebben we zo goed als schadeloos gereden. 2 kleine tikjes in totaal opgelopen die gelukkig niet resulteerde in een meatball. Ook de incs waren heel erg meegevallen, uit m'n hoofd 6 off tracks in totaal.

Ik reed de laatste 1.5 stint en in die eerste was het soms nog vrij druk, sowieso had ik al ruim 4u niet meer gereden dus ik kwam vrij koud de auto in, maar gelukkig kon ik snel weer in m'n ritme komen. De eerste stint was er nog vrij veel verkeer, vooral een hoop rufs waar ik voorbij moest zien te komen. En dat is toch niet altijd even makkelijk.

De laatste stint reed ik bijna helemaal alleen, geen rufs voor me, en nauwelijks lappende HPDs. Daarmee kwamen mijn rondetijden ook meteen flink naar beneden wat onze P7 alleen maar bevestigde. Even leek het er op dat Christiaan Tanahatoe nog om positie zou komen vechten vanaf achter, maar die kreeg een S&H waardoor ook hij geen bedreiging meer was.

Hulde aan alle teams, we hebben ons weer goed op de kaart gezet :)

Vrij ver aan het einde rijden we overigens met alle GoT auto's vrij dicht op elkaar (ik weet helaas niet meer wanneer precies, maar het was tussen T17 en SF in), dat kan wellicht nog wel eens leuke beelden opleveren met de mooie skins van Danny. Zelf ben ik niet handig in datsoort beeldmateriaal mooi gebruiken, maar wellicht dat iemand zich geroepen voelt.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
volgens mij heeft Danny een foto gemaakt waarbij we allemaal door le mans rijden.

/offtopic: ik heb weer werk *O* *O* *O* oOo oOo oOo oOo *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Dat was gisteren een leuke race zeg! Nooit gedacht dat wij er een top 5 uit zouden weten te slepen. Dit was ook echt het maximaal haalbare voor ons aangezien de top 4 allemaal alien teams zijn. Complimenten aan het hele team team voor deze top prestatie! *O*

Strategie die Joep had bedacht was trouwens echt precies goed uitgemeten. Om te beginnen moest Remco in zijn laatste stint zijn hele tank leegrijden, waarna ik weer met een volle tank de laatste stint moest rijden. Om dan met nog maar 0,5 kg benzine over de streep te komen is dan wel ontzettend gaaf. :*)

Maar die laatste stint was wel peentjes zweten zeg. Met nog een half uur te gaan maakte het team van Chimera hun laatste stop, en kwamen daarmee 10 seconden achter ons weer de baan op. Zij dus op verse banden, en wij hadden al bijna een halve stint op onze banden gereden. Ze kwamen dan ook in rap tempo dichterbij.

Moest echt alles uit te kast trekken om niet bijgehaald te worden. Nam daarbij echt veel risico bij het inhalen van de andere klasses, wat soms ook maar net goed ging :P Ik had mijn zenuwen ook totaal niet onder controle in het laatste kwartier. Uiteindelijk ook maar met 1 seconde voorsprong over de streep gekomen. Ik was mentaal echt brak bij de finish, niet normaal.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
-PassY- schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:36:
volgens mij heeft Danny een foto gemaakt waarbij we allemaal door le mans rijden.

OT: Gratz, zelf heb ik vrijdag getekend. begin in Feb bij de nieuwe baas.

BTW, heeft iemand toevallig zo'n fuel sheetje welke ze willen delen? of moet ik het wiel opnieuw gaan uitvinden? :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
themac1983 schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:14:
[...]

OT: Gratz, zelf heb ik vrijdag getekend. begin in Feb bij de nieuwe baas.

BTW, heeft iemand toevallig zo'n fuel sheetje welke ze willen delen? of moet ik het wiel opnieuw gaan uitvinden? :P
Ik heb een hele mooie in excel. ;) Ik dm je een linkje.
Vanavond weer iets heel anders dan de GES en de NES ;)
GoT Monday Tournament S4-W524-11-14
Car(s)Track(s)
Kia Optima GX Racecar
Kia Optima GX Racecar
Fuel100 % (+/- 68,1 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Oran Park Raceway - Grand Prix
Oran Park Raceway - Grand Prix
Day or NightDay
Pit stalls38
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartStanding
MC GridNVT
Grid orderQualification
CautionsLokaal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Tot vanavond op de baan!

[ Voor 82% gewijzigd door JoepW op 24-11-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YrLixGy.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Geweldige ervaring, de NEO endurence race! Vooraf dacht ik dat vier uur wachten voordat ik mocht rijden een zware opgave zou worden, maar voor ik het wist was ik aan de beurt. Bob en Bas hadden prima gereden en dan mocht ik verder...

Het grote verschil met alleen racen is dat als je het verknalt dan verknal je het voor het hele team. En er zitten tientallen uren voorbereiding in. Dat speelt allemaal door je hoofd wanneer je de pitservice timer ziet teruglopen.

Het ging allemaal goed. Het door Joep aangehaalde momentje waar ik tussen een GT en Ruf door reed voelde niet als spannend in de auto. Grappig dat het verschil op de streep met de auto achter ons minder dan een seconde was. Wat als ik wel had gewacht in plaats van inhalen? Ok, het werkt niet helemaal zo, maar toch.

Tijdens de race bleek dat andere teams een afwijkende strategie hadden. Joep speelde daarop in wat er voor zorgde dat we een mooie vijfde plaats binnenhaalden. Gelukkig deed Bob de laatste stint, wat een druk moet hij gevoeld hebben. Hij deed het met verve! Bas, Joep, Bob. Geweldig gedaan!

Het is moeilijk vergelijken, toch ben ik stiekum trots op mijn snelste gemiddelde rondetijd. :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Gefeliciteerd man!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Altijd goed, kun je weer geld uitgeven aan iRacing :D

Daarover gesproken, hopen dat de Fanatec snel binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
-PassY- schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:36:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B3JtgEtCQAAxB8f.jpg:large
_/-\o_
Gefeliciteerd!

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:41
Mijn snelste lap in de race 1:07.212:

De Kia is niet veel langzamer met een volle tank. :P

Het begin was wel tricky omdat ik een groot verschil in bandendruk had voor vs achter en ik geen onderstuur wou later in de race. Toch wel leuk om te racen met die Kia. Elke auto in iRacing leert je weer wat bij. De Kia is echt de tool om gas- en remtechniek te verbeteren. Normaal rem ik met links maar omdat ik daarmee de neiging heb om te snel de bocht in te gaan of te laat te remmen heb ik deze hele race alleen mijn rechter voet gebruikt. :)

[ Voor 59% gewijzigd door glnk op 24-11-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Dat was twee keer fuel sparen om niet stil te vallen ... Halverwege de race: "That's it we're out of fuel" Wat is het probleem, ik ben in pitlane, 250m voor mijn box :D

Laatste ronde dacht ik het net niet te halen, had nog minder dan een half litertje over :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EkpB2xT.jpg

Ik vermaak me wel de laatste weken in de DW12, zowel aan de oval zijde als op de road courses.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rQ9R2tg.jpg

En dat is met een aantal races op Bathurst er bij :)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Fuelke schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:10:
Dat was twee keer fuel sparen om niet stil te vallen ... Halverwege de race: "That's it we're out of fuel" Wat is het probleem, ik ben in pitlane, 250m voor mijn box :D

Laatste ronde dacht ik het net niet te halen, had nog minder dan een half litertje over :D

[afbeelding]

Ik vermaak me wel de laatste weken in de DW12, zowel aan de oval zijde als op de road courses.

[afbeelding]

En dat is met een aantal races op Bathurst er bij :)
Lekker bezig!

Ik moet zeggen dat die DW12 mij ook wel kon bekoren laatst op Interlagos. Gaan er tegenwoordig veel races official met die auto? Dat was vroeger een beetje een issue...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik kan alleen over afgelopen seizoen spreken maar toen ging eigenlijk alles vanaf donderdag in de avond wel officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
moet je voor road racing met de DW12 ook zo'n setup goeroe zijn als aan de oval zijde btw? of kom je daar met baseline setups redelijk mee?

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond hebben we al weer de eerste NES practice in de league op COTA. De sessie is te vinden in onze League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

themac1983 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:21:
moet je voor road racing met de DW12 ook zo'n setup goeroe zijn als aan de oval zijde btw? of kom je daar met baseline setups redelijk mee?
Baseline is redelijk. Met basic set-up kennis kun je al een heel eind komen. Tevens worden er voor de road races veel meer set-ups gedeeld.

Pagina: 1 ... 117 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.