Dit is buiten het bereik van iRacing. Als ik het op het forum van iRacing post dan kunnen ze er wat tegen doen. Video is overigens ook unlisted dus zonder de url kom je nooit bij die video terecht.Arfman schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:06:
Je staat in je recht glnk, maar ik zou echt zijn naam uit de titel halen. Als hij je protest krijg je 100% zeker een temp ban, heb ik eerder zien gebeuren.
Zac race van gisteren zat vol met zo'n kerels gaan er geen woorden aan vuil maken maar racing etikette is bij sommige echt zoek. Dat mensen beginnen vechten onder blauwe vlag is zo arcade. ze denken auto kapot gaan pits in en vecht terug mee.glnk schreef op maandag 17 november 2014 @ 05:06:
Wat vinden jullie hiervan?
Een paar feiten vooraf:
De rode auto ligt 1 ronde achter.
De rode auto heeft al ruim 2 ronden een blauwe vlag.
De rode auto heeft in de laps hiervoor ruim de tijd gehad om aan de kant te gaan en laat blijken dat hij niet zomaar aan de kant wil gaan.
Ik reed op oude banden omdat ik geen nieuwe banden heb gekozen bij de pitstop, maar mijn pace was wel beter dan zijn pace op betere banden.
Ik had gisteren ook zoiets bij een Ford Legend race. Was in gevecht om de 2e plaats toen we in achterliggend verkeer kwamen. Wat me ten eerste opviel was dat heel veel racers netjes aan gaven aan welke kant je voorbij kon, maar er was 1 eigenwijs die volop verdedigend ging rijden (als je snijden ook verdedigend mag noemen) .glnk schreef op maandag 17 november 2014 @ 05:06:
Wat vinden jullie hiervan?
Na de race zei deze meneer dat de blauwe vlag voor hem niks betekend en hij was boos dat ik hem een klein tikje gaf. Mijn naam zal hij onthouden voor de volgende races, zei hij.
Snapt ie niet dat het kansloos is om te vechten tegen mensen die een lap voor liggen in de laatste ronden van een 75 minuten race? Niemand wordt hier beter van... En dan die lompe divebomb van hem terwijl ik al voorbij was. Hij verloor nog bijna controle over zn auto ook
Door een foutje kon mijn voorligger er langs, maar ik heb er nog 2 ronden achter gezeten tot ik er in de binnenbocht naast kon komen en zelfs toen kwam hij nog naar binnen zetten

Nou je bent niet zomaar op een sr van 4.0 + dus ik zal nog wel even in de langzamere auto's rijdenglnk schreef op maandag 17 november 2014 @ 04:35:
[...]
Toen ik begon met iRacing (2009) moest je een heel seizoen rijden voor je naar de volgende licentie kon promoveren. Achteraf gezien is dat misschien wel leuker. De auto's in de lagere klassen zijn makkelijker af te stellen (veel beperkter) dus leer je eigenlijk stapsgewijs hoe je een auto af moet stellen en ermee moet racen. Nu nemen nieuwe iRacers niet meer de moeite om te leren racen en springen meteen in een snelle klasse terwijl ze geen idee hebben wat ze doen. Ze joinen een server, vragen de snelste rijder om een setup en gaan vervolgens hotlappen. Het zal niet voor iedereen gelden maar een beetje jammer is het wel.
[...]
Rond black friday heeft iRacing vaak een korting voor een jaar subscriptie (49$ in plaats van 99$). Content kreeg voorgaande jaren geen extra korting.
Setups maken voelt voor mij als leren en al pak ik zo af en toe wel wat op met een YouTube filmpje snap ik er bijster weinig van. Ik ga dus inderdaad als eerste op zoek naar een setup voor Q en R. Ik wil geen mechanic simulator spelen
Jammer als er geen korting komt op content, maar aangezien ik nog even vooruit kan en geen idee welke klasse ik verder wil gaan rijden wacht ik het toch maar even af. Is er eigenlijk nooit korting op content dan ? (behalve bij multibuy ? )
[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 17-11-2014 09:51 ]
Wellicht is de mensen er op een normale manier op wijzen een betere oplossing. Zo leren ze er nog wat van in plaats van dit soort reacties. Meeste zullen prima tegen opbouwende kritiek kunnendabelg schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:15:
[...]
Zac race van gisteren zat vol met zo'n kerels gaan er geen woorden aan vuil maken maar racing etikette is bij sommige echt zoek. Dat mensen beginnen vechten onder blauwe vlag is zo arcade. ze denken auto kapot gaan pits in en vecht terug mee.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ahja en wat waren de reacties op de SPA race ..... juist ja
zoals ik zei mijn discussie stopt hier
(is mijn persoonlijke mening)
zoals ik zei mijn discussie stopt hier

Verwijderd
Precies dat begrijp ik ook niet. Het is vragen om ellende om iemand die je lapt of iemand die een seconde per rondje sneller is op deze manier achter je proberen te houden. In real life krijg je de bumper en wordt je uit de weg geduwd, wij hebben lag dus is het onvoorspelbare schade of een crash vaak het resultaat.Phydomir schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:01:
Sommige mensen zullen het helaas nooit snappen. Nu kost het jullie allebei onnodig veel tijd. Ik snap de gedachte gang van dat soort mensen ook niet echt. "Laat ik eens lekker gaan vechten met die gast achter me die me op een ronde wil gaan zetten, hij kwam dan wel met dik een seconde per ronde dichterbij maar als ik goed verdedig kunnen we leuk racen"
Je ben over de race gezien ook sneller om in zo'n situatie de snellere wagen langs te laten, ook al is het voor positie. Ruimte maken hoeft natuurlijk niet, maar als die een run heeft, laat em gaan, volg en leer.
Je kunt aardig wat eurotjes besparen door de aanschaf van content handig aan te pakken. Aantal tips:Beakzz schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:50:
[...]
Jammer als er geen korting komt op content, maar aangezien ik nog even vooruit kan en geen idee welke klasse ik verder wil gaan rijden wacht ik het toch maar even af. Is er eigenlijk nooit korting op content dan ? (behalve bij multibuy ? )
- Altijd minimaal 6 stuks content per keer aanschaffen, dan krijg je 20%.
- Na een x aantal content gekocht te hebben krijg je 25% korting, dan kun je prima per stuk aanschaffen
- Zo af en toe komt er een aanbieding voor iRacing dollars $25,- voor $20,- en $100,- voor $75,-, laat deze dus nooit liggen
Met iRacing dollars kun je ook je abonnement verlengen, ook als deze in de aanbieding is voor $49,- voor 2 jaar, kortom iRacing heeft een hoge eerste investeringskosten maar daarna is het vrij goedkoop
Afgelopen weekend laatste race van de NASCAR iRacing Series. Het is een lang seizoen met 36 races maar ik kan het iedereen aanraden om het eens te doen. Er is altijd een goede participation en je komt iedere week dezelfde mensen tegen, acties die je bij elkaar uithaalt kunnen dus langere gevolgen hebben.
Zaterdag was het in Homestead-Miami een full distance race, damn wat is 400 miles en eind

Wat me zo irriteert is de mentaliteit van enkele mensen tijdens het racen. Na iedere restart rijden alsof het de laatste ronde is. Brutaal inhalen en blocken maar zodra je ze aanraakt dan zijn ze volledig in onschuld en krijg je de volle lading op de voice chat. Je leert ze wel kennen na een aantal races, zo is Tim F. eentje die je echt uit de buurt moet blijven, ook deze race gaat hij me blocken en slingerend over het rechte stuk terwijl hij 2 laps down is. Paar races terug deed ie dat ook, toen was het om positie. Toen hij een tik van me kreeg omdat hij gewoon op me instuurde heeft ie de hele race zitten mopperen op de voicechat. Deze race besluit ie om zijn auto volledig stil te zetten op de baan om een caution te creëren....
Gelukkig zijn er genoeg andere waar je wel leuk mee kan racen.
Heb je het over het akkefietje met Michel? Dat was toch om positie? We hoorden je gisteren ook al op teamspeak, maar ik weet nog steeds niet of dat inderdaad hetgeen was waar je je druk over maakt?dabelg schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:15:
[...]
Zac race van gisteren zat vol met zo'n kerels gaan er geen woorden aan vuil maken maar racing etikette is bij sommige echt zoek. Dat mensen beginnen vechten onder blauwe vlag is zo arcade. ze denken auto kapot gaan pits in en vecht terug mee.
en ik geef je niet graag gelijk Gelink, maar dat je je hoofd koelhoud vind ik knap, voor positie race je veel harder
Dat van michel was tja raceincident zekers was geen blue flag situatie
Vanavond in ons Monday Tournament close race op een redelijk onbekend baantje:
(met een behoorlijk wat dreft
)
(met een behoorlijk wat dreft
GoT Monday Tournament S4-W4 | 17-11-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Hmmm lekker schoon worden vanavond.
Zoals Wim zegt, het was volledig mijn fout en was om positive (Ronde 21 achterste chicane met de dubbele rechter).Roy Visser schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:23:
[...]
Heb je het over het akkefietje met Michel? Dat was toch om positie? We hoorden je gisteren ook al op teamspeak, maar ik weet nog steeds niet of dat inderdaad hetgeen was waar je je druk over maakt?
en ik geef je niet graag gelijk Gelink, maar dat je je hoofd koelhoud vind ik knap, voor positie race je veel harder
Heb het naderhand nog met hem besproken, erg zure situatie. (deed dit hiervoor ook al een keer of 5-6 bij een Ruf en ging altijd goed....
Ik merkte gelukkig niet veel van mensen die rare dingen deden met een blauwe vlag, maar zag wel mensen voor me die wat moeite hadden soms.
Had een erg goed tempo en kon vaak aanhaken en mee draften om weg/in te lopen op andere.
Nu volgende keer de 2 dome fouten niet maken, want het constant rijden ging me gelukkig ook goed af.
(Moet zeggen had de hele race TS gemute en dit heft zeker geholpen, ga ik vaker doen denk ik.)
EDIT: Mazda vanavond maar mee doen denk.
[ Voor 15% gewijzigd door Ithric op 17-11-2014 12:23 ]
Echt jammer van die laatste caution Frank. Anders had je de race gewonnen.The_FrankO schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:22:
[...]
Afgelopen weekend laatste race van de NASCAR iRacing Series. Het is een lang seizoen met 36 races maar ik kan het iedereen aanraden om het eens te doen. Er is altijd een goede participation en je komt iedere week dezelfde mensen tegen, acties die je bij elkaar uithaalt kunnen dus langere gevolgen hebben.
Zaterdag was het in Homestead-Miami een full distance race, damn wat is 400 miles en eindHelaas voel ik me wel bestolen van de overwinning. Aan het eind van de race had ik een riante voorsprong en ging onbedreigd richting de overwinning, echter komt de caution uit. Na de caution nog 10 rondjes te gaan, een iemand besluit niet de pits in te gaan voor nieuwe banden. Ik start dus ik P2, en zag het scenario zich al voordoen dat hij zijn banden spint en zo het hele veld uitschakelt
Het was gelukkig niet zo erg maar het scheelde niet veel, hierdoor verloor ik veel plekken. En toen werd het tijd om wat vrienden te maken
Ik raak boxed-in en moet dus van het gas, car #3 achter me besluit er maar 3-wide van te maken, hierdoor schiet ik de muur in maar kan zonder problemen verder. Wil ik car #3 een ronde later weer inhalen aan de binnenkant van turn 3, gaat hij een extreme lage lijn rijden terwijl ik daar zit. De hele race heb ik hem niet zo laag zien rijden in die bocht. Vervolgens remt ie nog harder af en ik knal achter in hem, we kunnen gelukkig allemaal verder. Uiteindelijk weer terug kunnen vechten naar P4 maar er had echt een overtuigende overwinning ingezeten
Ik heb mij zaterdag aan 2 pogingen gewaagd.
De ochtend race begon goed. startte als 26ste, maar wist mij al gauw richting top 10 te rijden. Totdat ik halverwege de race de muur toucheer en het van kwaad tot erger ging. Zakte terug naar P15, verloor de wagen bij het uitrijden van de pits, en uiteindelijk kwam mijn race tot een einde nadat ik een crash voor me niet meer kon ontwijken. Race om te vergeten dus.
Race 2 ging gelukkig wel goed. Startte 24ste, en in het begin van de race gebeurde er zoveel ongelukken dat ik mij zo ver mogelijk achterin hield om alles te ontwijken. Na 100 rondes rijden waren er er nog maar iets van 12 auto's onbeschadigd

Langzaam maar zeker naar voren gereden, en 70 rondes later lag ik opeens 2de. Heb zelfs 10 rondes aan de leiding gelegen doordat de leider de pits indook juist op het moment dat er een caution kwam.
Mijn doel voor dit seizoen was om de top 25 te halen in Div. 2, en dat is dan ook gelukt! 24ste geworden in Div. 2, en 56ste overall met 3993 punten uit 31 wedstrijden. Was een leuk seizoen, en ben ook blij dat ik hem helemaal verreden heb. Echt een aanrader voor een ieder die het volgend jaar ook wil proberen
Pas op met de dosering, voor je het weet glibbert iedereen van de baan
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gisterenavond pc aan en 3 X grijs scherm, na wat testjes en uitsluitingen
denk ik dat mijn videokaart is gesneuveld.
Ik ga vandaag nog proberen een andere te scoren
Mocht het niet lukken dan kan ik er vanavond niet bij zijn, in ieder geval helaas voor mij
Mocht het niet lukken dan kan ik er vanavond niet bij zijn, in ieder geval helaas voor mij
Dat is snel, dat ie kapot is! Zo oud is ie toch niet?Jubby schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:07:
Gisterenavond pc aan en 3 X grijs scherm, na wat testjes en uitsluitingen
Je rijdt te hard denk ik:)
Ligt eraan om welke positie het gaat. Als het om de 1ste positie gaat en degene voor mij is ongeveer net zo snel als ik dan blijf ik er achter hangen tot de laatste laps. Als het om de 2de positie gaat en ik merk dat ik veel tijd verlies tov de leider dan wil ik er wel zo snel mogelijk voorbij. Bij endurance races ga ik vooral tactisch rijden en heb ik mijzelf aaageleerd om brandstof te besparen.Roy Visser schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:23:
[...]
Sommige lui rijden in een 24 uurs race niet veel anders trouwens. Dit gebeurde er in de Racespot 24h of Spa race:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mb70_cTXRLg]
Onze Ford GT was nog in gevecht met de leider (de auto van Glacier). Een andere Ford GT die in deze video te zien is lag op dat moment meerdere ronden achter en zou gelapt worden. Hij wou een gokje wagen en kijken wie er het eerste van het gas gaat ofzo.
Dan heb je nog gewoon garantie dus.Jubby schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:33:
Dat zal het zijn ja, hij is van 14-2-14
Welke kaart is het?
Verwijderd
Gefrituurde videokaart
Je komt nogal wat bijzondere dingen tegen als je oude harddisks na jaren weer eens aansluit... Zo heb ik blijkbaar ALLE race replays nog vanaf 2003 (GTR2002,Nascar 2003 , GTR, GTL).
Je komt nogal wat bijzondere dingen tegen als je oude harddisks na jaren weer eens aansluit... Zo heb ik blijkbaar ALLE race replays nog vanaf 2003 (GTR2002,Nascar 2003 , GTR, GTL).

Op de Formule 1 na werkt in vrijwel iedere raceklasse de blauwe vlag zo.JoepW schreef op maandag 17 november 2014 @ 07:18:
[...]
Ik zou willen dat iRacing de blauwe vlag wat anders zou beschrijven.
[...]
Dat ze het in de software niet makkelijk kunnen controleren begrijp ik, en dat je niet geheel van je race lijn af moet begrijp ik ook. Is ook wel zo fijn voor diegene die inhaalt, maar 'informational' en 'strongly recommended' helpen niet echt.
Dat wetende is het niet 'aardig' dat je hem een tike geeft. Alhoewel dat gelukkig goed afloopt.![]()
Hij had makkelijk even op een of ander recht eind wel even zijn gas ietsjes los kunnen laten en dan was het allemaal prima verlopen.
(ik zou btw zijn naam even uit de video titel halen!)
Maar goed. Jij mag geen tikjes uitdelen en hij 'moet' jou niet langs laten.
Een van de slechts geïmplementeerde regels in iRacing.
Verder is alles denk ik wel gezegd over zo iemand. Dan heb je het spelletje gewoon niet helemaal goed begrepen. In een oval race waar je kans op een caution hebt en het belangrijk is om in de leadlap te blijven zou ik het nog wel kunnen begrijpen, Maar ook daar moet je wat mij betreft gewoon wegwezen als die koploper duidelijk sneller is.
Als er iets is dat iRacing mij als simracer geleerd heeft, is het accepteren van wat er wel en niet binnen je mogelijkheden ligt. Dus in dit geval, accepteer dat je gelapt wordt en probeer er voordeel uit te halen of er van te leren. Als je boven je mogelijkheden gaat rijden maak je fouten en breng je niet alleen je eigen race (en SR/License/iRating) in gevaar, maar ook die van een ander.
Weer lekker geraced heren, bedankt!
Helaas door ghost contact 5 plekken verder naar achteren samen met Dirk, maar het racen zelf was de voornaamste pret!
Helaas door ghost contact 5 plekken verder naar achteren samen met Dirk, maar het racen zelf was de voornaamste pret!
Het was inderdaad weer fun. De MX-5 (of beter gezegd de langzamere auto's) bieden toch altijd leuke races.
Onze Italiaanse vriend is overigens geen lid meer van de League. Ik heb de race waaraan hij heeft meegedaan nagekeken en echt in elke race had hij minstens 1x een car contact en gisteren was wel het toppunt.
Ik zelf had zeer lage verwachtingen, gisteren. Ben nog altijd behoorlijk grieperig.
Ik heb de vrije training wel wat meter gemaakt en reed een redelijke tijd. Maar aangezien ik niet verwachtte de racetijd vol te kunnen maken had ik geen Q gezet. Dus startte ik van plek 22.
En door constant te rijden, mayhem te ontwijken, door wat leuke inhaalacties, wat draften en uitvallers ben ik toch nog als 6de geëindigd.
Onze Italiaanse vriend is overigens geen lid meer van de League. Ik heb de race waaraan hij heeft meegedaan nagekeken en echt in elke race had hij minstens 1x een car contact en gisteren was wel het toppunt.
Ik zelf had zeer lage verwachtingen, gisteren. Ben nog altijd behoorlijk grieperig.
Ik heb de vrije training wel wat meter gemaakt en reed een redelijke tijd. Maar aangezien ik niet verwachtte de racetijd vol te kunnen maken had ik geen Q gezet. Dus startte ik van plek 22.
En door constant te rijden, mayhem te ontwijken, door wat leuke inhaalacties, wat draften en uitvallers ben ik toch nog als 6de geëindigd.
Mijn excuses aan een ieder wiens race ik verpest heb
Ging juist al een paar rondjes zo leuk, maar verloor 'm bij het aanremmen van T2, nogmaals, sorry 
Had in de training wellicht wat bewuster groepjes moeten opzoeken, maar dat was er in die 15 minuten niet zo van gekomen.
Oh, en gefeliciteerd Joep

Had in de training wellicht wat bewuster groepjes moeten opzoeken, maar dat was er in die 15 minuten niet zo van gekomen.
Oh, en gefeliciteerd Joep

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik was voornemens om mee te doen, aangezien mijn vader morgen pas zou kunnen om te helpen. Kwam ie ineens gisteren toch helpen. Maarja, heb nu wel een werkbank in de garage in plaats van een gammele tafel 
Owja, Joep, Proficiat!
Owja, Joep, Proficiat!
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-11-2014 08:01 ]
Starte als p20 gisteren, kreeg het tempo maar niet te pakken.
Maar na 2 rondes reed ik tot mijn verbazing al 14e.
Tot er een italiaan vol in turn 2 mijn auto torpedeerde.
Helaas daarna dik een seconde langzamer, dus paar rondes geprobeerd te blijven door rijden, maar toch maar een nieuwe auto gehaald.
Daarna niet meer in ritme gekomen, werd snel gelapped, en maar opgegeven.
Had ook wat moeite met mijn rem, waardoor ik erg vroeg moest remmen, die maar eens uit elkaar halen binnenkort.
Trouwens gefeliciteerd Joep
Maar na 2 rondes reed ik tot mijn verbazing al 14e.
Tot er een italiaan vol in turn 2 mijn auto torpedeerde.
Helaas daarna dik een seconde langzamer, dus paar rondes geprobeerd te blijven door rijden, maar toch maar een nieuwe auto gehaald.
Daarna niet meer in ritme gekomen, werd snel gelapped, en maar opgegeven.
Had ook wat moeite met mijn rem, waardoor ik erg vroeg moest remmen, die maar eens uit elkaar halen binnenkort.
Trouwens gefeliciteerd Joep
Had een leuke avond, echter na de Q kwam ik erachter dat ik niet even snel fuel bij kon doen in de setup van Rudy. (Achteraf weet ik het wel, maar schoot even in de stress.)
Dus ik starte maar met 18L, wat veel te weinig bleek.
Met deze gedachte toch maar gaan racen en leuke gevechten gehad in de eerste rondes. (Ik dacht echt dit gaat in tranen eindige, maar nee het ging ronde lang door)
Tot het noodlot toesloeg in de bocht waar velen mij voor gingen (T2), niemand geraakt gelukkig door hem op het gras te houden.
Toen besloten nieuwe auto te pakken, toen bleek ik evengoed te weinig Brandstof te hebben en moest ik zelfs nog een keer pitten. (Wat een drama)
Dus toen was ik eigenlijk wel klaar, toen er ook nog een Speeding in Pitlane kwam heb ik maar gewacht op het einde.
Toen nog op het allerlaatste (na de race) een leuke slalom gedaan waar ik net iemand schampte en paar narrow escapes met mensen die verkeerd om redden. :-)
Was een leuke avond heren.
@Joep: Gefeliciteerd.
Dus ik starte maar met 18L, wat veel te weinig bleek.
Met deze gedachte toch maar gaan racen en leuke gevechten gehad in de eerste rondes. (Ik dacht echt dit gaat in tranen eindige, maar nee het ging ronde lang door)
Tot het noodlot toesloeg in de bocht waar velen mij voor gingen (T2), niemand geraakt gelukkig door hem op het gras te houden.
Toen besloten nieuwe auto te pakken, toen bleek ik evengoed te weinig Brandstof te hebben en moest ik zelfs nog een keer pitten. (Wat een drama)
Dus toen was ik eigenlijk wel klaar, toen er ook nog een Speeding in Pitlane kwam heb ik maar gewacht op het einde.
Toen nog op het allerlaatste (na de race) een leuke slalom gedaan waar ik net iemand schampte en paar narrow escapes met mensen die verkeerd om redden. :-)
Was een leuke avond heren.
@Joep: Gefeliciteerd.
Gefeliciflapstaart Joep.
Race gisteren was erg leuk. Tijdens de start stom vergeten hem in gear te zetten, dus ik verloor direct een paar plekken. Daarna geprobeerd te jagen, maar de 'dreft' maakte niet altijd even makkelijk.
Jammer dat Roy en ik er met een ghostcontact vanaf schoten. Erg leuk aan het battlen met ook Pascal daarvoor
Race gisteren was erg leuk. Tijdens de start stom vergeten hem in gear te zetten, dus ik verloor direct een paar plekken. Daarna geprobeerd te jagen, maar de 'dreft' maakte niet altijd even makkelijk.
Jammer dat Roy en ik er met een ghostcontact vanaf schoten. Erg leuk aan het battlen met ook Pascal daarvoor
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Gefeliciteerd

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Als eerste, gefeliciteerd Joep!
Gisteren wilde ik eigenlijk ook wat gaan rijden, maar gistermiddag kreeg ik het idee om een spotters guide te maken voor NES en opeens was het 21:00. Ik heb nu wel al twee klassen. Vandaag wil ik GTC afmaken.
Gisteren wilde ik eigenlijk ook wat gaan rijden, maar gistermiddag kreeg ik het idee om een spotters guide te maken voor NES en opeens was het 21:00. Ik heb nu wel al twee klassen. Vandaag wil ik GTC afmaken.

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 18-11-2014 10:38 ]
Gefeliciteerd Joep!
En goed bezig Niel. Rijd je zelf eigenlijk nog mee? Ik zag je wel op de lijst staan maar ik kan me niet voorstellen dat je nog tijd hebt om te oefenen en rijden naast al dit voorbereidende werk.
En goed bezig Niel. Rijd je zelf eigenlijk nog mee? Ik zag je wel op de lijst staan maar ik kan me niet voorstellen dat je nog tijd hebt om te oefenen en rijden naast al dit voorbereidende werk.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Proficiat Joep,
Gister de race van me leven gehad ..voor het eerst dat ik in een tweakers race zo hoog was geeindigd (4de met maar 9 incs) ... Alleen jammer dat dirk en roy voor mij uitvielen... ik was alleen flink aan het slapen bij de start waardoor dat ik daar meteen een paar plekken verloor...
Gister de race van me leven gehad ..voor het eerst dat ik in een tweakers race zo hoog was geeindigd (4de met maar 9 incs) ... Alleen jammer dat dirk en roy voor mij uitvielen... ik was alleen flink aan het slapen bij de start waardoor dat ik daar meteen een paar plekken verloor...
Gefeliciteerd Joep!
Van't weekend m'n pols geblesseerd en gisteren maar eens getest of het iets of wat ging om te rijden.
Na een paar minuten al door dat het niet goed ging en vandaag enorm veel last van m'n pols dus vrees dat ik een tijd out ben...
Van't weekend m'n pols geblesseerd en gisteren maar eens getest of het iets of wat ging om te rijden.
Na een paar minuten al door dat het niet goed ging en vandaag enorm veel last van m'n pols dus vrees dat ik een tijd out ben...
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Thanks.Arfman schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:44:
Gelukkig waren we al heel vroeg begonnen met de voorbereidingen voor NES, al voor/tijdens de NGT (in de lente) eigenlijk al. Ik heb in de zomer ook zo veel mogelijk al voorbereid en klaar gemaakt zodat ik dat in de laatste weken niet meer hoefde te doen. Bijvoorbeeld, de nieuwsbrief voor elke race had ik een paar maanden geleden al klaar. Van het weekend heb ik die ingevuld en afgemaakt.
De spotters guide was tot nu toe 4/5 uur werk ongeveer. Het gaat best snel. Het is gewoon veel copy/paste werk.
Gefeliciteerd Joep.
Ga jij nou ook een spotersguide maken ?
Ga jij nou ook een spotersguide maken ?
Niel en consorten stoppen er erg veel moeite en tijd in. (TOP
)
Wordt net een echte race serie (WEC), ik verheug me nu al op de interviews als iemand net uit de auto stapt.

Wordt net een echte race serie (WEC), ik verheug me nu al op de interviews als iemand net uit de auto stapt.
Gefeliciteerd Joep.
En super vet Niel, spotersguides zien er heel vet uit. Kunnen we die ook high res krijgen zodat ik ze kan laten afdrukken? Wil ik wel aan de muur in de man cave.
En super vet Niel, spotersguides zien er heel vet uit. Kunnen we die ook high res krijgen zodat ik ze kan laten afdrukken? Wil ik wel aan de muur in de man cave.
Ik heb hem nu gemaakt op A4 formaat. Er zijn geen plannen om dit groter te maken, want wie gaat dit nu in A3 afdrukken? A4 misschien wel nog, maar de meesten zullen dit gewoon digitaal bekijken.gtrNL schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:09:
Gefeliciteerd Joep.
Misschien iets voor volgend seizoen.
[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 18-11-2014 12:12 ]
Verwijderd
Gefeliciteerd Joep,
@NIel, => good work
Normaal ben ik zaterdag ook van de partij tijdens de GES, ik kan niet heel veel rijden wegens een druk weekend maar ga wel mijn steentje proberen bijdragen voor Flux Racing, dus het kan zijn dat ik straks mee doe met de dinsdag practice
@NIel, => good work
Normaal ben ik zaterdag ook van de partij tijdens de GES, ik kan niet heel veel rijden wegens een druk weekend maar ga wel mijn steentje proberen bijdragen voor Flux Racing, dus het kan zijn dat ik straks mee doe met de dinsdag practice
Gefeli Joep!
Ziet er lekker uit Niel... Ben benieuwd hoe het gaat zondag... pace lijkt vrij goed te zijn, nu nog 6 uur uit de problemen blijven
Gisteravond ging eigenlijk wel goed totdat ik zo'n 10min voor het einde m'n motor richting het halleluja blies door iets te snel terug te schakelen naar de 2. Kon net niet bij de top 3 aanhaken, Rudy en glnk waren zowiezo te snel, en Paul was ook net iets sneller. Hij maakte net als ik ook veel fouten zodat ik nog enigzins in de buurt kon blijven, maar echt aanhaken was er niet bij. Achter me had ik een gat van dik 6s, uds daar was ook niet echt dreiging meer... Helaas kon ik de pitstraat niet meer halen, en had ik een tow van 1:30. Crew lepelde er maar meteen een gloednieuwe motor in, en ik kon er weer tegenaan. Kwam op P10 terug op de baan, maar de gaten waren te groot om nog iets goed te maken.
Ziet er lekker uit Niel... Ben benieuwd hoe het gaat zondag... pace lijkt vrij goed te zijn, nu nog 6 uur uit de problemen blijven
Gisteravond ging eigenlijk wel goed totdat ik zo'n 10min voor het einde m'n motor richting het halleluja blies door iets te snel terug te schakelen naar de 2. Kon net niet bij de top 3 aanhaken, Rudy en glnk waren zowiezo te snel, en Paul was ook net iets sneller. Hij maakte net als ik ook veel fouten zodat ik nog enigzins in de buurt kon blijven, maar echt aanhaken was er niet bij. Achter me had ik een gat van dik 6s, uds daar was ook niet echt dreiging meer... Helaas kon ik de pitstraat niet meer halen, en had ik een tow van 1:30. Crew lepelde er maar meteen een gloednieuwe motor in, en ik kon er weer tegenaan. Kwam op P10 terug op de baan, maar de gaten waren te groot om nog iets goed te maken.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Gefeliciteerd Joep,
Leuke race gisteren,
Leuk midrace gevecht gehad totodat er wat foutjes gemaakt werden, door mij en andere.
Kon in de laatste ronde nog uit de slipstream komen bij Martijn en een P7 kunnen pakken(00.052 verschil)
Leuke race gisteren,
Leuk midrace gevecht gehad totodat er wat foutjes gemaakt werden, door mij en andere.
Kon in de laatste ronde nog uit de slipstream komen bij Martijn en een P7 kunnen pakken(00.052 verschil)

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Dank jullie wel allemaal voor de felies.
Inmiddels heb ik een mega mail van 'de italiaan' waarin hij me uitmaakt voor onprofessioneel... Ik koel wel even af en zal zien dat ik alle incidenten even op kan halen en hem van repliek kan dienen. Tis enkel dat ik GoT iRacing niet negatief in het 'nieuws' wil hebben, maar anders (*&#(!@^#!&#.
Inmiddels heb ik een mega mail van 'de italiaan' waarin hij me uitmaakt voor onprofessioneel... Ik koel wel even af en zal zien dat ik alle incidenten even op kan halen en hem van repliek kan dienen. Tis enkel dat ik GoT iRacing niet negatief in het 'nieuws' wil hebben, maar anders (*&#(!@^#!&#.
Ik voel me ook behoorlijk 'in de achterstand' wat dat betreft..... Pas op 11 oktober besloten Nick en ik in overleg met Niel en Egil om de GES op te zetten..... Gelukkig denken Niel en Egil wel met ons mee en hebben we veel mogen 'jatten', maar toch het voelt allemaal wat last minute.... zeker nu Nick ff foetsie is. Maar het komt allemaal op z'n pootjes. We hebben 3 marshals, de eerste nieuwsbrief is klaar de servers zijn ingepland en morgen gaan we de paints distribueren (volgend seizoen met grid penalty op te laat inleveren) en dan moet het maar gaan gebeuren.Niellie41 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:56:.........Gelukkig waren we al heel vroeg begonnen met de voorbereidingen voor NES, al voor/tijdens de NGT (in de lente) eigenlijk al. Ik heb in de zomer ook zo veel mogelijk al voorbereid en klaar gemaakt zodat ik dat in de laatste weken niet meer hoefde te doen. Bijvoorbeeld, de nieuwsbrief voor elke race had ik een paar maanden geleden al klaar. Van het weekend heb ik die ingevuld en afgemaakt. ......
ik denk dat er dan in mijn geval geen enkel goed woord meer uit komt na 2 uur geconcentreerd zijnIthric schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:08:
Niel en consorten stoppen er erg veel moeite en tijd in. (TOP)
Yes, mijn race was very stressvol enuh me i'am sweating veel now. Wacht for 1 second, dan i grap a bier to get a bit meer relaxed.
Heb soms nu al problemen om terug te schakelen naar Nederlands na een dagje veel engels praten, maar ik denk dat na 2 uur racen het andersom is
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Een hele week geprobeerd om een officiële race uit te rijden met de DW12 op Bathurst ... en 't is niet gelukt. Gisteren tot ronde 15 gekomen van de 22, en dan toch even concentratieverlies en hoppa de muur in. Bathurst is wel meedogenloos op dat gebied ... foutje en het is meestal afgelopen, behalve in de Chase en Hell corner maak je nog kans om zonder schade verder te kunnen.
Kwam er pas gisteren achter dat de DW12 een pak beter op de weg lag met 45L brandstof ipv de dik 60-70L om de race uit te rijden zonder stop. De rest van de deelnemers was daar al lang achter, die maakten allemaal een stop halverwege,
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=12333825
Kwam er pas gisteren achter dat de DW12 een pak beter op de weg lag met 45L brandstof ipv de dik 60-70L om de race uit te rijden zonder stop. De rest van de deelnemers was daar al lang achter, die maakten allemaal een stop halverwege,
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=12333825
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
Gewoon niet reargeren, want dan krijg je discussie.JoepW schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:04:
Dank jullie wel allemaal voor de felies.![]()
Inmiddels heb ik een mega mail van 'de italiaan' waarin hij me uitmaakt voor onprofessioneel... Ik koel wel even af en zal zien dat ik alle incidenten even op kan halen en hem van repliek kan dienen. Tis enkel dat ik GoT iRacing niet negatief in het 'nieuws' wil hebben, maar anders (*&#(!@^#!&#.![]()
[...]
Goed id. Scheelt een hoop werk.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:12:
[...]
Gewoon niet reargeren, want dan krijg je discussie.
Verwijderd
Misschien wat laat, maar is het nog mogelijk de ruf track en bmw toe te voegen aan de sessie straks? Dan kunnen de meeste ges rijders ook mee oefenen.
Te laat.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:49:
Misschien wat laat, maar is het nog mogelijk de ruf track en bmw toe te voegen aan de sessie straks? Dan kunnen de meeste ges rijders ook mee oefenen.

Lekker productieve avond in 1 uurtje geperst 
Banden - check
Verbruik - check
Rembalans/rijstijl voor tijden en toch banden sparen - check
Setup is goed - check
nu nog alles verwerken in de sheet van Joep
En GoT3 moet dan ook helemaal klaar zijn
Banden - check
Verbruik - check
Rembalans/rijstijl voor tijden en toch banden sparen - check
Setup is goed - check
nu nog alles verwerken in de sheet van Joep
iemand hier ervaring mee ?
The same here uninstalled this two updates Windows 8.1 for x64-based Systems (KB2955164) & (KB2962409) all working fine now..
By me others applications in 64bit also stopped working ex. OBS with iRacing 64bit, and BAT4 64bit with Radeon Pro Profile so i think it is more on Windows side....
iracing zou performance boost geven als je de kb's verwijderd
The same here uninstalled this two updates Windows 8.1 for x64-based Systems (KB2955164) & (KB2962409) all working fine now..
By me others applications in 64bit also stopped working ex. OBS with iRacing 64bit, and BAT4 64bit with Radeon Pro Profile so i think it is more on Windows side....
iracing zou performance boost geven als je de kb's verwijderd
dat zijn geen updates, maar een verzameling updates.
De vraag is nu, welke specifieke update in dit pakket zorgt voor de problemen
maar dat ga ik nu niet uitzoeken 
Zelf heb ik 0,0 problemen, alleen die F3 bug eigenlijk.
De vraag is nu, welke specifieke update in dit pakket zorgt voor de problemen
Zelf heb ik 0,0 problemen, alleen die F3 bug eigenlijk.
Die F3 bug zou zondag nog zomaar leuk mee kunnen gaan spelen. Ben me gister al een paar keer rot geschrokken toen ik zonder indicatie op de F3 ingehaald werd door een HPD. Of iemand achter me zag rijden in m'n spiegel terwijl de F3 10+ seconde aangaf.
Xbox
gaan is proberen met deze 
•2958266
Zwart scherm treedt op bij het starten van een spel dat gebruikmaakt van Direct3D 9 in Windows 8.1 of Windows Server 2012 R2
•2958266
Zwart scherm treedt op bij het starten van een spel dat gebruikmaakt van Direct3D 9 in Windows 8.1 of Windows Server 2012 R2
Geeft eigenlijk dat we te veel naar de relative box kijken. In het echt hebben ze dat ook niet in de auto.BM schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:21:
Die F3 bug zou zondag nog zomaar leuk mee kunnen gaan spelen. Ben me gister al een paar keer rot geschrokken toen ik zonder indicatie op de F3 ingehaald werd door een HPD. Of iemand achter me zag rijden in m'n spiegel terwijl de F3 10+ seconde aangaf.
dit had ik dus ook en de bug gaat in van zo rap je de backstraight op rijdt waar dus veel HPD's rond je gaan.BM schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:21:
Herinner mme ook niet dat tijdens de bug de spotter iets zegt ???? kan iemand bevestigen of ontkennen ?
Klopt. Vraag me altijd af, zeker bij endurance racen, hoeveel ze ook aan spotten doen? Is het echt de driver die alles zelf in de gaten moet houden in de spiegels (waarin je uberhaupt niet veel kan zien) of wordt er ook lekker in z'n oortje verteld wie wat doet voor en achter hem?
Sommige auto's (Corvette bijvoorbeeld) heeft ook een rear-camera scherm in de cockpit waar keurig op wordt aangegeven met pijltjes waar een auto is.
Sommige auto's (Corvette bijvoorbeeld) heeft ook een rear-camera scherm in de cockpit waar keurig op wordt aangegeven met pijltjes waar een auto is.
ligt er een beetje aan denk ik of je in EU of USA rijd.
Voor mijn gevoel word er veel meer gespot in de USA, en in de EU word het meer aan de rijder overgelaten.
Wat ik wel weet, is dat bv in de F1 alle auto met een GPS worden gevolgd. En die info word weer aan alle teams gegeven. Vervolgens is het de keuze van het team om de rijder daar over te informeren. Maar dit word meer gebruikt in de trainingen en kwalificaties om niemand in de weg te zitten met een in of out lap.
Voor mijn gevoel word er veel meer gespot in de USA, en in de EU word het meer aan de rijder overgelaten.
Wat ik wel weet, is dat bv in de F1 alle auto met een GPS worden gevolgd. En die info word weer aan alle teams gegeven. Vervolgens is het de keuze van het team om de rijder daar over te informeren. Maar dit word meer gebruikt in de trainingen en kwalificaties om niemand in de weg te zitten met een in of out lap.
Verwijderd
Ik heb sinds de laatste (iRacing) patch dat een paar minuten na het booten het scherm een seconde of 10 bevriest en daarna probleemloos door gaat. Dus als het gebeurd vol op de rem, en nadat het scherm weer doorgaat kan ik probleemloos verder. Geen idee of dit onder Windows zelf ook gebeurd, aangezien ik enkel race op die computer.dabelg schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:22:
gaan is proberen met deze
•2958266
Gebruik overigens nog Windows 7 op de race pc.
nee mijn probleem is crossfire related moet ook niets achter zoeken
iracing werkt nog
smijt het hier op het forum voor info. misschien dat mensen met problemen (zwaarder dan mij) hier iets mee zijn.
smijt het hier op het forum voor info. misschien dat mensen met problemen (zwaarder dan mij) hier iets mee zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door dabelg op 19-11-2014 12:37 ]
Kun je in de warming up eigenlijk ook echt je banden opwarmen of krijg je sowieso een nieuwe (geresette) auto bij de start?
Briljant en wat een bende!
Op die manier zou NEO ook een stuk leuker zijn natuurlijk
In de Star Mazda is het ook vaak raak zeg. Al 2x in de eerste ronde eraf gebeukt.
Verwijderd
Wow, die liveries zijn echt nice.Niellie41 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:41:
En de spotters guide is af!
NES spotters guide 2014-2015
Veel plezier er mee.
Gisteren weer een leuke race gehad met de SRF op Zandvoort:
haha, geniaal dit
maar ook best jammer dat het zo racen is. 1 van de redenen waarom ik geen GT3 doe
Verwijderd
Er is weer de jaar verlengen voor de helft van de kosten actie:
PR-49RENEW2014
Prima timing elk jaar in dezelfde maand
PR-49RENEW2014
Wou net hier het heugelijke nieuws komen vertellen inderdaad.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:31:
Er is weer de jaar verlengen voor de helft van de kosten actie:
PR-49RENEW2014
vanavond weer GEs training... hopelijk kan ik er dit keer bij zijn.
Verwijderd
Prima testsessie gehad en wat zeer nuttige kennis opgedaan.
Vind het trouwens bijzonder hoe zuinig sommige mensen kunnen rijden. Ik heb nog altijd geen flauw idee welke parameter voor een lager verbruik zorgt.
Gisteren kwam ik na 29 rondjes sputterend door pitlane om bij te tanken. Ik zie in de resultaten dat Dennis er vrolijk 30 doet in dezelfde wagen.
Wij gaan er in ieder geval niet aan ontkomen een splash en dash te moeten doen aan het einde van de race.
Zin in zaterdag!
Vind het trouwens bijzonder hoe zuinig sommige mensen kunnen rijden. Ik heb nog altijd geen flauw idee welke parameter voor een lager verbruik zorgt.
Gisteren kwam ik na 29 rondjes sputterend door pitlane om bij te tanken. Ik zie in de resultaten dat Dennis er vrolijk 30 doet in dezelfde wagen.
Wij gaan er in ieder geval niet aan ontkomen een splash en dash te moeten doen aan het einde van de race.
Zin in zaterdag!

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2014 10:16 ]
In THEORIE zouden wij het NET moeten halen met 2 pitstops. (maar dan gaan we uit van draft, pittijd erbij tellen etc) Maar het zou me niet verbazen als wij het ook niet halen aan het eind en toch nog een paar laps erbij moeten gooien.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:52:
Zin in zaterdag!
Brengt wel leuke extra dimensie met zich mee dat het misschien net wel, en misschien net niet te doen is.
Mocht er vanavond geen oeffen sessie open zijn, dan gooi ik er een online voor een uurtje of 6 denk ik... I needz the extra time
Ik kom voor de NES race van zondag volgens mij zelfs 2 ronden minder ver dan WimVerwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:52:
Zin in zaterdag!

Xbox
Omdat je tegelijk remt en gas geeft? Daar ga je uiteraard niet sneller van
Verwijderd
Ik zou heel graag telemetrie vergelijken tussen iemand die zo veel zuiniger kan rijden. Is het inderdaad trailbraken? In de GT3 doe ik dat enkel in de laatste bocht een heel klein beetje. Ik heb al heel veel dingen geprobeert om het verbruik echt te beinvloeden, maar revvs of iets eerder van het gas, rustiger opbouwen, niets helpt (ook niet op de ovals). En dat terwijl ik in andere sims en het echt een zuinige rijstijl heb.
Verwijderd
is het bij iracing niet eerder de stand van de pedaal die aangeeft dat je zuiniger gaat rijden ? ik zie mensen die zuinig rijden al veel meer de wagen rollen en veel eerder van het gas gaan bv. voor een bocht(Rens broekman dit zien doen in MoE) ... ik denk dat voeger schakelen niet zo heel veel helpt al heb ik dit in MoE gedaan en ik kon ook wel wat verder doorrijden dan de meeste van mijn team (maar kan ook aan de factor langer laten rollen en bochtensnelheid hoog houden liggen lijkt mij
)
Ik heb in die stint van gisteren veel in de draft achter die Bruno aan kunnen rijden. Dat scheelt een hoop. Als ik alleen rijd dan kom ik op 29.7 rondjes op een tank. Ik hoop toch echt dat wij de race op 2 stops uit kunnen rijden. Zo'n splash 'n dash kost stiekem toch echt veel uit.
En laten rollen zou inderdaad het meeste moeten bespraken. Geen gas = 0 verbruik. Vooral in de laatste en eerste bocht kun je hem vrij lang laten rollen zonder dat het direct heel veel tijd kost.
En laten rollen zou inderdaad het meeste moeten bespraken. Geen gas = 0 verbruik. Vooral in de laatste en eerste bocht kun je hem vrij lang laten rollen zonder dat het direct heel veel tijd kost.
[ Voor 26% gewijzigd door Phydomir op 21-11-2014 13:48 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
het punt is inderdaad veel vroeger gas af , minder remmen en laten rollen door de bocht.
is een kunst kan het ook niet zo heel goed "nog niet"
is een kunst kan het ook niet zo heel goed "nog niet"
Kun je niet ook het diff wat terug zetten?
Ik merkte nu bij de GT3 dat ik overstuur had bij het uitkomen van de laatste bocht op sebring.
Om sneller op het gas te kunnen heb ik het diff 1 klikje terug gezet.
Lang verhaal kort, bij est. laps stond ervoor 18,6, en na de aanpassin op 21,3.
Of zeg ik nu iets heel stoms?
Ik merkte nu bij de GT3 dat ik overstuur had bij het uitkomen van de laatste bocht op sebring.
Om sneller op het gas te kunnen heb ik het diff 1 klikje terug gezet.
Lang verhaal kort, bij est. laps stond ervoor 18,6, en na de aanpassin op 21,3.
Of zeg ik nu iets heel stoms?
Dat is wel heel veel verschil. Maar wat wel kan kloppen is dat wielspin en/of de TC die erin klapt ook voor extra brandstof verbruik kan zorgen.
Hebben die wagens geen fuel settings? Anders 1 setting zuiniger rijden om de finish te halen?
als ik naar mezelf kijk en de cspec, dan bespaar je al heel veel brandstof door echt alleen te remmen. en niet een beetje gas erbij houden om stabiel te blijven. Tegenwoordig zou ik met 75l-80leen race kunnen uitrijden, terwijl ik een paar maanden geleden zeker nog 85-90l nodig had. Enigste waar ik echt aan heb zitten werken is echt het gas loslaten tijdens het remmen.
En als je echt heel veel wilt besparen, dan is laten rollen voor de bocht het beste. Dit ga je echt merken en is makkelijker aan te leren dat iets afleren wat je altijd al deed (gas geven met remmen).
Wellicht dat mensen die veel skip rijden exact weten wat ik probeer te omschrijven, want in die auto liet ik op een gegeven moment nooit het gas los
En je bent er ook nog sneller mee.
Maar de McLaren heeft het dacht ik wel als enigste GT3. maar dat is meer een schakelaar tussen veel of weinig. Meer keuze is er niet
En als je echt heel veel wilt besparen, dan is laten rollen voor de bocht het beste. Dit ga je echt merken en is makkelijker aan te leren dat iets afleren wat je altijd al deed (gas geven met remmen).
Wellicht dat mensen die veel skip rijden exact weten wat ik probeer te omschrijven, want in die auto liet ik op een gegeven moment nooit het gas los
Als je rechter voet mee telt welHoogie2004 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:09:
Hebben die wagens geen fuel settings? Anders 1 setting zuiniger rijden om de finish te halen?
[ Voor 20% gewijzigd door -PassY- op 21-11-2014 14:16 ]
De BMW 6 fuel settings. 1-5 zijn voor tijdens het racen en 6 is voor cautions (en dan heb je ook echt geen power).
Pfff, ik loop op jullie voor. Maanden geleden was ik al expert op het gebied van fuel managen... 

haha, zo kwam ik laats ook over de steep op Daytona
Maar daar wou ik geen brandstof sparen, dus volle bak overal op de oval
Maar daar wou ik geen brandstof sparen, dus volle bak overal op de oval
In mijn geval zal het dan denk ik voor een flink deel komen door 'gas geven bij het remmen'. Heb me dat in de tragere klasses (skip/specracer) aangeleerd, en tis maar lastig om daar vanaf te komen. Zal eens kijken of ik vanavond in de NES training daar eens op kan letten
Xbox
Wat een vieze voorruitgtrNL schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:32:
Pfff, ik loop op jullie voor. Maanden geleden was ik al expert op het gebied van fuel managen...
[afbeelding]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Stomme iRacing forum... Ik ging alleen even kijken hoe laat de NES Free Practice start...dat was een uur geleden! Elke keer wanneer ik besluit om nu echt naar de NEO thread te gaan klik ik op weer een andere interessante post.
Verwijderd
In m'n meest verbruikte rondje is ook het % throttle het hoogst. Trailbraken doe ik ook niet, met uitzondering van de laatste bocht om de achterkant niet kwijt te raken bij het insturen.
2e plaatje is te zien dat ik bijna het hele rondje of op de rem, of op het gas sta. Iemand die zuiniger is en zijn data ook eens wil delen?

2e plaatje is te zien dat ik bijna het hele rondje of op de rem, of op het gas sta. Iemand die zuiniger is en zijn data ook eens wil delen?

???ZeeZeiler schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:08:
Stomme iRacing forum... Ik ging alleen even kijken hoe laat de NES Free Practice start...dat was een uur geleden! Elke keer wanneer ik besluit om nu echt naar de NEO thread te gaan klik ik op weer een andere interessante post.
Server begint om 16:00 GMT (17:00 onze tijd)
Dit topic is gesloten.