Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.975 views

Onderwerpen

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
JoepW schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:51:
[...]

Allemaal prima, maar doe dat ff via een DM. Dit is pas over 9 weken!
Serieuse DM verstuurd. Mijn inzending hierboven was dat niet echt :) Meer een rare combi waar de gedachte was: Hoe raar kan het worden? :)

Achteruit rijden op zandvoort iemand? :p Ga ik zo Tony een mail sturen om caravans in iRacing te krijgen. Vraag me af of die dan McLaren compatible zal zijn of gewoon wegsmelten :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:05
Niellie41 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:05:
Komend weekend is de Blancpain Sprint Series op Zolder. Zijn er meer mensen van plan om te gaan?
Ik ga eigenlijk ieder jaar en was het dit jaar ook weer van plan. Maar met maar 2 races op de racedag vind ik het wat magertjes en sla ik dit keer over.

Als die DTM revival nou een demo met de Calibra en Alfa 155 was geweest was ik om geweest, maar als ik die site zo bekijk zijn het allemaal auto's uit het begin van de DTM.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• -PassY-
Dat waren een zeer leuke eerste 3 ronde :+

Was zeer verbaasd dat ik als 2de mocht starten (nog bedankt Bas), kon net aan meekomen in de kop groep, alleen ging ik net ietsjes te hard T1 in met Nick aan de buitenkant. Hoopte nog een beetje af te kunnen remmen, maar ik kwam eigenlijk gelijk in een spin terecht. Vervolgens ietsjes over gecorigeerd en hard rechts af geslagen :+

Daarna een zeer leuke race gezien :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:21
Was een leuke race, alleen jammer dat in T3 een ongeluk gebeurde en iemand mijn kant op uitrolde terwijl ik wou ontwijken. (helaas verkeerde kant gekozen)

Toen nog redelijk constant en 2 maal een gevecht die amper 3 bochten duurde helaas.
Pedalen gingen halverwege ook weer haperen, wat erg vervelend was.

Verder heb ik wel genoten en zoals de meeste veel teveel Benzine mee (ongeveer nog 8 rondjes)

iRacing Profiel

Verwijderd

Leuk eerste kwartier. Beetje domme spin door te voorzichtig bocht 1 in te gaan. Safe weer terug de baan op en daarna werd het redelijk eenzaam. Langzaam kon ik inlopen op m'n twee voorlopers. Hoopte kort na de pit aansluiting te vinden. Helaas was de fuel zo foed als op en had ik de laatste stuiptrekkingen van de motor in de pit wat me een speeding penalty opleverde. Daarna was't over... Jammer had graag de 3 kwartier zo geknokt als de eerste.

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:01
Dat was inderdaad een aardig begin met die turbo draft en veel lead-wisselingen gedurende de rondes.
Toen ik door 2 man binnendoor werd ingehaald in de laatste bocht maakte ik een wat scherpe undercut waarbij ik me niet helemaal realiseerde dat er nog zoveel anderen kort op ons zaten.
Daarbij raakte ik geloof ik Pascal T. met een 0x, excuses daarvoor.

Na het foutje van Rudy was het wat minder hectisch en was de lead-groep flink gereduceerd. Uiteindelijk kon ik wegrijden met Derx omdat hij me bleef volgen in plaats van hem er overal naast te zetten.
Toen hij al een ronde eerder de pits opzocht dacht ik dat ik met een goede inlap hem wellicht zou kunnen afschudden.
Ik tankte behoorlijk krap qua benzine, maar tot m'n verbazing was werd ik alweer ingehaald toen ik de pits uit kwam.
Het gat was minder dan 2 seconden, dus ik maakte me niet al te veel zorgen.
Toen we echter na 17 ronden al een witte vlag kregen schrok ik wel even en werd het me ook meteen duidelijk waarom ik langer stil stond; Ik had een domme rekenfout gemaakt en zo'n 3 liter te veel mee genomen :P

Gelukkig was op dat moment het gat klein genoeg waarop ik halverwege de laatste ronde de leiding weer kon overnemen.
Ik was nog even benauwd dat hij nog een kansje had als hij voorbij zou komen op de back-straight, maar het gat was net groot genoeg waardoor ik als eerste de laatste bocht in ging en de winst kon pakken.

Al met al een geslaagde avond :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:10

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb me best vermaakt gisteravond. Jammer genoeg duurde de race niet erg lang, door een ongelukje met Jos. Mja, kan gebeuren, we reden met 3 man in een groepje op de limiet, en in de remzone kun je dan niet veel meer uitwijken.

Ik zat er qua pace best goed bij vond ik zelf (zeker gezien mijn gebrek aan rijden de laatste tijd), en zeker in de draft was het goed vertoeven :+

Toch eens wat vaker tijd maken...

My iRacing profile | Strava

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Was leuk, vooral het begin, goede les in close racing! Jammer dat ik ineens de grip kwijt was en half over het gras moest om een spin te voorkomen, toen was ik de draft kwijt. Vervolgens begon ik met Dirk te vechten, en toen ik zag dat Koen ook de draft kwijt was zag ik toch weer een kansje om erbij te komen. Maar vechtend met dirk ging dat niet lukken dus ik was aan het denken om vroeg te pitten, maar Dirk was lief genoeg om even niet te vechten dus dat was niet nodig :p
Jammer van weer een pit foutje Koen, als ik geen fouten meer had gemaakt had ik misschien nog net in je draft kunnen komen.

En weer een seizoen op mijn naam :D Wordt toch tijd dat de rest eens zn best gaat doen :+

Mijn iRacing profiel

• Fragbeestje
  • Laatst online: 20-11 08:43
Was heel leuk gisteren in het kopgroepje... tot ik m'n telefoon in het oog moest beginnen houden en er constant nog wat mensen me even lastig moesten komen vallen. Viel in het begin nog mee maar na een tijdje toch even wat concentratieverlies zodat ik de aansluiting met Marco en Paul verloor. Hierdoor zakte ik vrij traag terug en zag ik Nick heel traag dichterbij kruipen maar kon toch stabiele tijden rijden.

Tot iets voor de pitstops ik weer telefoon kreeg. Even snel beantwoord maar kreeg direct daarna nog een bericht binnen. Even niet opletten en zag Marco plots de pits inrijden. Had zelf door die hele heisa nog geen tijd gehad om te kijken hoeveel ik nog over had en maar de pits in gevlogen. Met dus 15 seconden aan m'n broek. Wel jammer. Maar qua punten had ik je toch niet meer ingehaald denk ik Nick ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 09:12

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja was leuk alleen die tow is wel erg onrealistisch bij de Skip. Maakt het racen wel weer interessant en natuurlijk lastig omdat je elkaar moeilijk kwijt raakt.
Startte op p10 wat beetje teleurstellend was. Had er niet alles uit gehaald en ook geen towtje gehad tijdens mijn kwalificatie rondes. Start was vrij druk maar voorin ging alles eigenlijk zeer netjes. Kon mijn 10de plek behouden en daarna langzaam naar voren kruipen door foutjes van anderen en wat inhaal acties. Na tijdje echter in een klein gat gevallen waarbij ik net niet in de slipstream zat van het groepje voor me en Bob achter me ook net uit mijn slipstream zat. Toch nog naar Nick en Dirk kunnen toe rijden en net voor de pitstops Dirk ingehaald. Pitstop verliep goed en had na de pitstop gat van 2 a 3 seconde naar Nick en Dirk was gezien op 6 seconde achterstand. Nog geprobeerd naar Nick toe te rijden maar onze ronde tijden waren identiek dus uit eindelijk op p4 achter Nick geëindigd.

Op naar week 13. Let the madness begin!

iRacing Profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Is het alweer week 13... Wat krijgen we voor nieuws deze build?

• NickThissen
Nope, het is pas week 12. Maar volgende week krijgen we als het goed is driver swaps en de nieuwe Holden V8. Verder is er helemaal niks bekend, misschien wat kleine banden updates, een HEEL klein kansje voor initiele dx11 support (maar dat verwacht ik niet).

Mijn iRacing profiel

• Arfman
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Driver swaps. Dat is het zo ongeveer verwacht ik, volgens mij is iedereen daar in crunch mode want mijn support ticket staat al 2 weken open (membersite die er rustig 5 minuten over doet om te laden).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• NickThissen
Waar ik ook al lang stilletjes op wacht is de support voor CoherentUI. Dat draait al sinds dit seizoen op de achtergrond maar lijkt nog niks te doen. In theorie kun je er heel mooie dingen mee, voor zover ik het begrijp is het aan de ene kant mogelijk om een UI in html/javascript te schrijven en dat te koppelen aan de game (een beetje zoals de apps in assetto corsa maar dan beter). Dat zou betekenen dat ze een nieuwe UI gaan uitbrengen maar (hopelijk) ook dat we zelf UI dingen kunnen maken of zelfs een hele eigen UI :) Kan niet wachten, kun je heel gave dingen mee doen...

Daarnaast is het mogelijk om 'live textures' aan te brengen in de game, oftewel textures die interactief zijn, bijv een webbrowser (zoals in een voorbeeld video). Beetje nutteloos natuurlijk, maar in iRacing bedenk ik dan twee hele gave dingen: een live dashboard (wat je zelf kan maken!) op het stuur van auto's, en reclame borden die elke race anders zijn, of zelfs binnen een league je eigen logo tonen etc.

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
Red Baron schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:48:
Dat was inderdaad een aardig begin met die turbo draft en veel lead-wisselingen gedurende de rondes.
Toen ik door 2 man binnendoor werd ingehaald in de laatste bocht maakte ik een wat scherpe undercut waarbij ik me niet helemaal realiseerde dat er nog zoveel anderen kort op ons zaten.
Daarbij raakte ik geloof ik Pascal T. met een 0x, excuses daarvoor.
Dat ging net goed inderdaad :D

Wou aan de binnenkant blijven omdat men 3 wide de laatste bocht in ging geloof ik. Dus ik hoopte zo van iemand een plekje af te snoepen :) Was nog bijna gelukt ook tot ik eventjes moest liften om nog erger te voorkomen :)

Vanavond nog mensen die de CSpec gaan proberen?

• -PassY-
NickThissen schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:21:
Waar ik ook al lang stilletjes op wacht is de support voor CoherentUI. Dat draait al sinds dit seizoen op de achtergrond maar lijkt nog niks te doen. In theorie kun je er heel mooie dingen mee, voor zover ik het begrijp is het aan de ene kant mogelijk om een UI in html/javascript te schrijven en dat te koppelen aan de game (een beetje zoals de apps in assetto corsa maar dan beter). Dat zou betekenen dat ze een nieuwe UI gaan uitbrengen maar (hopelijk) ook dat we zelf UI dingen kunnen maken of zelfs een hele eigen UI :) Kan niet wachten, kun je heel gave dingen mee doen...

Daarnaast is het mogelijk om 'live textures' aan te brengen in de game, oftewel textures die interactief zijn, bijv een webbrowser (zoals in een voorbeeld video). Beetje nutteloos natuurlijk, maar in iRacing bedenk ik dan twee hele gave dingen: een live dashboard (wat je zelf kan maken!) op het stuur van auto's, en reclame borden die elke race anders zijn, of zelfs binnen een league je eigen logo tonen etc.
de UI kan inderdaad een update krijgen.

Iedereen die op visite komt en wil weten waar al die schermen voor zijn en vervolgens ziet waarvoor het is maakt altijd wel een opmerking als "Dat racen ziet er mooi uit, maar die interface is zo jaren 80"

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik had wat geoefend voor de Maandagavond race...op Sebring Modified. Waarschijnlijk zoiets op TS opgevangen een week eerder en niet nagekeken. Dat oefenen ging trouwens waardeloos, drie seconden van mijn beste tijd.

Gisteravond ging het beter. Mijn optimal lag op een lage 28, tijdens kwalificatie kwam ik niet verder dan 29.6. De start ging goed, Jos kwam een paar ronden later voorbij. Dat duurde niet lang, hij en een paar anderen waren betrokken bij een crash.

Het eerste deel van de race lekker kunnen knokken met Bas, totdat ik de aansluiting iets verloor en op een paar seconden kwam. Hetzelfde gat zat tussen Deni en mij, dat bleef zo tot de pit stop. Die ging niet geweldig waardoor Bas 6 seconden had en Deni in mijn versnellingsbak zat.

Deni koos voor volgen waardoor het gat naar Bas slonk tot 3 seconden. De race was echter te kort om hem nog bij te halen. Deni zette alles op een pass in de laatste bocht. Gebruik makend van de draft ging hij me aan de binnenkant voorbij. Mijn exit was echter beter waardoor ik hem net voor de finish nog voorbij kwam.

Een leuke race waarbij volgens mij de meesten wel in een groepje zaten.

Mijn iRacing profiel

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 20:25
Na de vorige update ook wat over gelezen en ziet er inderdaad heel tof uit wat er allemaal mee kan.
Ik heb het voorgevoel dat we deze update dit soort dingen gaan zien, net als de nieuwe UI inderdaad.

Ze moesten toch al alles op de kop zetten voor Driver Swaps, kunnen ze net zo goed de UI even opfrissen, stond ook al jaren op de wachtlijst (en waren ze volgens mij ook echt mee bezig).

iRacing Profiel

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Btw, weersverwachting voor Zolder-Heusden aankomende zondag.

Tot 23 graden!

I-racing Profile

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 18:20

derx666

mecker ende blaet

Ook lekker geraced gisteren.
Had eerst nog even een quali gedaan op Sonoma voor de officiele races van de week. Dat ging gelukkig redelijk wat een goed gevoel gaf richting Sebring.
Op Sebring lukte het de eerste paar oefen rondes niet om een goede lijn te vinden, maar na een 20 minuten begon er schot in te komen, en kwam ik uiteindelijk in de practice tot een 28.1, maar net langzamer dan onze alien :P
Quali ging wat minder, had op zich weinig last van verkeer, maar kreeg geen goed rondje aan elkaar gereden, waardoor ik strandde met een 28.39x op P3.
De race begon geweldig met continu postitie wisselingen tijdens de eerste paar rondes. Jammer dat eerst Pascal en daarna Rudy wegvielen. Hierdoor kwam er ook ineens wat meer afstand tussen de verschillende groepjes, en ik had mazzel dat ik nog net terug bij Koen en Paul kon komen. Na Koen ingehaald te hebben bleef ik achter Paul hangen, in de hoop samen weg te kunnen rijden bij de rest. Dat lukte prima, want toen ik mijn pitstop maakte in lap 13 had ik een voorsprong van ongeveer 5 seconde op Koen. Ik had nog wel een ronde door kunnen rijden, maar wilde proberen of ik Paul kon pakken met een snelle pitstop. Dat lukte perfect. Ik pakte nog iets teveel benzine zelfs, maar Paul had een fout gemaakt in de berekening, en kwam zo'n 2s achter me de pits uit. In de rondes daarna was wel duidelijk dat hij net wat sneller was, en hij kroop met 1-2 tiende per ronde dichterbij. Helaas verprutste ik het zelf. In de voorlaatste ronde maakt ik een foutje in de laatste bocht waardoor ik ff gezellig begon te driften. Dat is wel leuk, maar niet snel :) Paul zat hierdoor nog maar 0.7s achter me op S/F, en kon op de straight richting de hairpin naar me toe rijden. Hij had een betere exit, en haalde me in bij het volgende rempunt. Hij besefte volgens mij dat dat wel eens een fout kon zijn, want hij begon een beetje een vreemde lijn te rijden daarna :) Ik hoopte dus dat ik hem op de backstraight terug kon pakken, maar ging wederom de mis in. De bocht voor de backstraight verprutste ik gigantisch, waardoor ik pas tegen het einde van de straight er langs kon. Hij schermde mooi de binnenbocht af, waardoor ik gedwongen was buitenom te gaan. Ik hoopte nog gebruik te kunnen maken van de undercut, maar helaas had mijn talent daar z'n grens, en ging ik te vroeg op m'n gas waardoor ik flink onderstuurde, en voor de exit nog eens flink van m'n gas af moest. Evengoed P2 gepakt terwijl we toch een behoorlijk sterke kopgroep hadden. Zeker tevreden mee dus.

Gefelicteerd Nick met de overall toernooi zege !

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
NickThissen schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:11:

En weer een seizoen op mijn naam :D Wordt toch tijd dat de rest eens zn best gaat doen :+
Challenge accepted ... 8)7 8)7

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Volgend seizoen heeft iemand anders een kans want dan mis ik minimaal 4 van de 6 races :+

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:49:
Volgend seizoen heeft iemand anders een kans want dan mis ik minimaal 4 van de 6 races :+
Dus jij bent nu druk aan het lobby'en bij de rest van de organisatie voor meer drop-weeks? :+
Als we foto's zien van Joep aan een goed flesje wijn moeten we dus oppassen :P

• Arfman

Arfman

Drome!

Overtuigen jullie me eens om mijn goed werkende T500RS in de verkoop te zetten en gebruik te maken van mijn ClubSport V2 code, of het juist niet te doen :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 21:44
Zo hehe na 4 weken wachten net telefoontje gehad dat mijn t500rs klaar ligt. Vanavond maar is inbouwen en eindelijk weer racen. Toch best lang geduurd zon omruiling.

iRacing Profiel

• -PassY-
NickThissen schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:49:
is goed, ga ik voor de meeste crashes prijs ... alweer :p

/offtopic: 2 solicitatie gesprekken op zak nu. Was 1,5 week stil, maar in ene vanuit het niks vandaag 2x gebeld of ik een kop koffie wil komen drinken oOo Mijn dag kan niet meer stuk :Y

• Ithric
Nou toch maar even uitgebreidt verslag,

P ging redelijk, al stond ik ergens in het middenveld (P17 meen ik), kreeg niet echt een lijn en kon net echt aanhaken bij iemand.

Q ik ging als 3de naar buiten en liet Joep (meen ik) voorbij in de warmup en haakte toen aan, door wat foutjes 1x verschoof alles steeds een beetje.
Toen kwam ik achter 2 personen die redelijk dicht achter elkaar reden en had toen een P4 en uiteindelijk goed voor P8.

Toen de start, wat een drama.
Ik was vergeten me Koppeling te calibreren en riskeerde maar niet om te starten met gas erop dus gaf pas gas bij groen. (koste me geen plekje gelukkig)

Toen viel ik langzaam maar zeker plekje voor plekje terug, tot in Lap4 2 voor me een zootje maakte van T2/3 en ik buiten om wou maar iemand rolde precies die kant op.

Toen had ik schade en veel posities verloren, kon nog wel wat plekken pakken door foutjes en/of druk van mij. (beetje geluk hier en daar)

Toen na mijn pitstop redelijk eenzaam, toen Martijn/Marcel (meen ik) me tow kwijt was die hij een aantal ronde had.
Toen met iemand 17s voor me en 24s achter me gefinished.

Kon echt wel merken dat ik de auto wat vaker reed want kon redelijk constant rijden en toch ook op de limiet wanneer nodig. 8)

iRacing Profiel

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:53:
[...]

Dus jij bent nu druk aan het lobby'en bij de rest van de organisatie voor meer drop-weeks? :+
Als we foto's zien van Joep aan een goed flesje wijn moeten we dus oppassen :P
Ik hoef maar een cijfertje te veranderen in de code op m'n website en dan hebben we lekker 4 dropweeks zoals normaal, daar kan Joep helemaal niks aan doen :+
Arfman schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:26:
Overtuigen jullie me eens om mijn goed werkende T500RS in de verkoop te zetten en gebruik te maken van mijn ClubSport V2 code, of het juist niet te doen :P
Hoevaak race je nog dan? Ik begrijp dat je de laatste tijd weinig tijd hebt dus dan lijkt de keuze me gemakkelijk... tenzij je het geld makkelijk kan missen, maar in dat geval hoef je niet na te denken :p

Mijn iRacing profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

-PassY- schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:19:
[...]

/offtopic: 2 solicitatie gesprekken op zak nu. Was 1,5 week stil, maar in ene vanuit het niks vandaag 2x gebeld of ik een kop koffie wil komen drinken oOo Mijn dag kan niet meer stuk :Y
Heee... Da's goed nieuws man. Succes met het verdere verloop !!

Cube Nuroad Race (2022)

• ZeeZeiler
Op het moment gebruik ik nog autoclutch. Nog geen koppelingspedaal... Hoeveel tijd verlies ik daarmee op Sebring International met de Skip? En is de koppeling noodzakelijk voor de HPD?

Mijn iRacing profiel

• JoepW
  • Laatst online: 10:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Koppeling is niet nodig in de HPD.
Je verliest met de Skip ietsjes tijd bij het accelereren, maar ik rij altijd met autoclutch (tenzij het niet nodig is qua auto) en als ik mijn dag heb kom ik goed mee. ;)
offtopic:
Ik vandaag ook een goed gesprek gehad. Vrijdag offerte maken!

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 14-10-2014 19:45 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• ZeeZeiler
Dank, Joep! Gisteren reed Rudy voor me. In de bocht voor het laatste rechte eind ging hij wat dwars waardoor ik snel op hem inliep. Het vreemde is, ondanks het feit dat ik zo'n beetje in z'n versnellingsbak zat liep hij toch van me weg.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heel belangrijk bij de Skip is 'vroeg' schakelen. Dat ding trekt niet boven de 6000 rpm. ;)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Schakelpunten Skip zijn ongeveer: 6100, 6050, 6050,6200 (resp. 1->2, 2->3, 3->4, 4->5). Belangrijk is om hem niet te ver onder de 5000rpm te laten komen (liefst eigenlijk helemaal niet).
JoepW schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:44:
offtopic:
Ik vandaag ook een goed gesprek gehad. Vrijdag offerte maken!
jij ook succes Joep :)

[ Voor 36% gewijzigd door derx666 op 14-10-2014 20:55 ]

Cube Nuroad Race (2022)

• -PassY-
1 ding weet ik wel na vanavond :) De Ford GT gaat heeeeeel veel moeite krijgen met het inhalen van de Cspec.

Michel reed achter me in de draft op een gegeven moment, en nog liep ik 0,2s uit 7(8)7

En ik moet iets verzinnen om de banden koel te houden. Na 3 rondes waren ze al 115c en had ik het gevoel op ijs te rijden -O-

• Ithric
-PassY- schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:03:
1 ding weet ik wel na vanavond :) De Ford GT gaat heeeeeel veel moeite krijgen met het inhalen van de Cspec.

Michel reed achter me in de draft op een gegeven moment, en nog liep ik 0,2s uit 7(8)7

En ik moet iets verzinnen om de banden koel te houden. Na 3 rondes waren ze al 115c en had ik het gevoel op ijs te rijden -O-
Ja ik schakkelde belabberd en mijn pedalen happerde en ging naar half gas. 8)7
Eigenlijk was ik al klaar na de crash met Marc, maar toch maar doorgezet en uiteindelijk toch gestopt.

Sorry Arno, ik verremde me al dus bleef binnenbocht (had het gehouden ook als je gewoon instuurde, was het niet dat Marc ineens voor me stond.) moest iets jou kant op sturen maar iets te ver. :'(

iRacing Profiel

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Semi off-topic: Ga je met de CSR Elite pedals echt beter rijden tov de normale CSR pedals zonder load-cell voor de rem?
Het geld is er wel voor maar ik vraag me af of het echt zinnig is, ze zijn wel bijna 2x zo duur.
Dat geld kan ik ook in de carbon flippers steken :+.

En heeft er iemand een coupon van Fanatec voor mij? :D

hoidoei

Verwijderd

ZeeZeiler schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:55:
Dank, Joep! Gisteren reed Rudy voor me. In de bocht voor het laatste rechte eind ging hij wat dwars waardoor ik snel op hem inliep. Het vreemde is, ondanks het feit dat ik zo'n beetje in z'n versnellingsbak zat liep hij toch van me weg.
Loose = Fast. :P .
Weet niet of het het hele rechte stuk was, of enkel een 'jump'. Dat laatste kan komen als het me lukt de wagen in een soort 4 wiel slide kan krijgen en netjes de bocht uitkom zonder te sturen. Lichte wielspin wil daarbij helpen.

Autoclutch kost wel een beetje tijd. Heb overigens geen idee wanneer ik schakelde gister, dashboard onzichtbaar en geen schakelpiep.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 23:22 . Reden: mobiele tiepvouten... ]

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
-PassY- schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:03:

Ik hoop gewoon dat er prof. gereden wordt in de c-specs en er geen zijn die het duel aangaan, want met die lange remweg en bakke onderstuur wordt het kegelen anders met die c-spec.
gaan het toch houden met die setup van mij. Marc zijne heeft veel onderstuur en brand ik voorbandjes mee op.
Die van mij koelen juist genoeg terug af op 1 rondje :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 09:12

DutchDevil79

I race, therfore I am

Remcom00 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:13:
Semi off-topic: Ga je met de CSR Elite pedals echt beter rijden tov de normale CSR pedals zonder load-cell voor de rem?
Het geld is er wel voor maar ik vraag me af of het echt zinnig is, ze zijn wel bijna 2x zo duur.

Carbon flippers ga je niks van merken. Je ziet ze niet eens zitten achter het stuur. Vind ik van de extar's bij Fanatec totaal geen toegevoegde waarde hebben. Het mechanisme van de flipper veranderd niet eens alleen hoe het eruit ziet. Zou die nooit aanraden iig.

Daar in tegen ga je met een loadcell wel effect voelen en zien. Het is op het begin even wennen maar als je eenmaal gewend bent wil je niet meer anders. Je hebt veel meer controle over je rem met een loadcell.

iRacing Profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:01:
[...]

Carbon flippers ga je niks van merken. Je ziet ze niet eens zitten achter het stuur. Vind ik van de extar's bij Fanatec totaal geen toegevoegde waarde hebben. Het mechanisme van de flipper veranderd niet eens alleen hoe het eruit ziet. Zou die nooit aanraden iig.

Daar in tegen ga je met een loadcell wel effect voelen en zien. Het is op het begin even wennen maar als je eenmaal gewend bent wil je niet meer anders. Je hebt veel meer controle over je rem met een loadcell.
+1

Als ik moest kiezen tussen de looks van iets achter het stuur of een loadcell rem, altijd de loadcell rem

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ja maar die shit is zo duuuur :+.
Naja dan maar de Elite pedals, geld kan maar een keer op.
Word nog wel even wachten tot het einde van de maand :p.
Kan ik wel eindelijk fatsoenlijk iRacing doen 8).

hoidoei

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Remcom00 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:13:
Ja maar die shit is zo duuuur :+.
Naja dan maar de Elite pedals, geld kan maar een keer op.
Word nog wel even wachten tot het einde van de maand :p.
Kan ik wel eindelijk fatsoenlijk iRacing doen 8).
Betalen en de rekening snel wegdoen :+ Deed ik ook toen ik 100% content voor iRacing wilde hebben.

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Hoogie2004 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:17:
[...]

Betalen en de rekening snel wegdoen :+ Deed ik ook toen ik 100% content voor iRacing wilde hebben.
Hmm, moet maar dan :'(.
Wat zou je eigenlijk aan invoerbelasting betalen met de CSR Elite pedals, en gaat dat ook meer zijn dan met de CSR pedals?
Want als dat nog een paar tientjes is laat ik het wel bij een postkantoor in Duitsland bezorgen, haal ik het wel op :+,

hoidoei

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Volgens mij wordt alles van Fanatec vanuit Duitsland verstuurd, hierop geld geen importbelasting of heffing.

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Hoogie2004 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:41:
Volgens mij wordt alles van Fanatec vanuit Duitsland verstuurd, hierop geld geen importbelasting of heffing.
Maar volgens de site van de belastingdienst wel omzetbelasting.
http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat
En als je die wil opvragen moet je bellen, lekker krom 8)7.

hoidoei

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Wait wut? Ik heb vaker dingen bij Fanatec besteld en ik heb nog nooit belasting moeten betalen.

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Niellie41 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:46:
Wait wut? Ik heb vaker dingen bij Fanatec besteld en ik heb nog nooit belasting moeten betalen.
Okay, zal het wel niet zo zijn, lees ik elders ook :).

hoidoei

• themac1983
Ithric schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:08:
[...]

Ja ik schakkelde belabberd en mijn pedalen happerde en ging naar half gas. 8)7
Eigenlijk was ik al klaar na de crash met Marc, maar toch maar doorgezet en uiteindelijk toch gestopt.

Sorry Arno, ik verremde me al dus bleef binnenbocht (had het gehouden ook als je gewoon instuurde, was het niet dat Marc ineens voor me stond.) moest iets jou kant op sturen maar iets te ver. :'(
crash met Marc? ik heb geen auto geraakt ^^
Remcom00 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:48:
[...]

Okay, zal het wel niet zo zijn, lees ik elders ook :).
Je moet ook wel lezen he :P

"u betaalt de omzetbelasting aan de ondernemer van wie u de goederen ontvangt, niet aan de Nederlandse Douane" zit dus al bij de prijs inbegrepen.

Omzetbelasting is btw gewoon BTW :P

I-racing Profile

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

themac1983 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:56:
[...]

[...]

Je moet ook wel lezen he :P

"u betaalt de omzetbelasting aan de ondernemer van wie u de goederen ontvangt, niet aan de Nederlandse Douane" zit dus al bij de prijs inbegrepen.

Omzetbelasting is btw gewoon BTW :P
Owh, ik dacht dat dat aan de PostNL was ofzo :+.

hoidoei

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:36:
Hoevaak race je nog dan? Ik begrijp dat je de laatste tijd weinig tijd hebt dus dan lijkt de keuze me gemakkelijk... tenzij je het geld makkelijk kan missen, maar in dat geval hoef je niet na te denken :p
Op het moment heel erg weinig omdat onze dochter qua ritme mijn gevoel heeft (niets dus). Ik verwacht dat het binnen nu en een aantal weken wel een stukje beter gaat zodat papa af en toe een race kan doen.

Ik heb het natuurlijk niet _nodig_, maar ik heb gisteravond weer reviews zitten kijken op YouTube en iedereen is er toch wel heel positief over. En nu heb ik dat in m'n hoofd zitten ... :X

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:07:
[...]

Op het moment heel erg weinig omdat onze dochter qua ritme mijn gevoel heeft (niets dus). Ik verwacht dat het binnen nu en een aantal weken wel een stukje beter gaat zodat papa af en toe een race kan doen.

Ik heb het natuurlijk niet _nodig_, maar ik heb gisteravond weer reviews zitten kijken op YouTube en iedereen is er toch wel heel positief over. En nu heb ik dat in m'n hoofd zitten ... :X
Als je ff geduld hebt kan je 'm in november ff bij testen 😜

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
Remcom00 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:13:

Ik heb de csr elite ook en was echt de beste koop die ik gedaan heb daar krijg je echt geen spijt van!

Mijn iRacing profiel

• ZeeZeiler
JoepW schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:58:
Heel belangrijk bij de Skip is 'vroeg' schakelen. Dat ding trekt niet boven de 6000 rpm. ;)
derx666 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:53:
Schakelpunten Skip zijn ongeveer: 6100, 6050, 6050,6200 (resp. 1->2, 2->3, 3->4, 4->5). Belangrijk is om hem niet te ver onder de 5000rpm te laten komen (liefst eigenlijk helemaal niet).
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:20:

Loose = Fast. :P .
Weet niet of het het hele rechte stuk was, of enkel een 'jump'. Dat laatste kan komen als het me lukt de wagen in een soort 4 wiel slide kan krijgen en netjes de bocht uitkom zonder te sturen. Lichte wielspin wil daarbij helpen.

Autoclutch kost wel een beetje tijd. Heb overigens geen idee wanneer ik schakelde gister, dashboard onzichtbaar en geen schakelpiep.
Mijn schakelpunten kloppen aardig met die van Marco. Na het bekijken van de replay blijkt de oorzaak de draft van Bas te zijn. Voor mijn gevoel zaten Rudy en Bas verder uit elkaar dan de werkelijkheid. Wel jammer, ik hoopte op een eenvoudige verklaring waardoor ik in staat zou zijn om wereldrecords te rijden... :) Maar weer gaan oefenen dan.

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:48:
[...]

Als je ff geduld hebt kan je 'm in november ff bij testen 😜
Bij jou testen bedoel je? Thanks alvast :)
Zit alleen dat ik nu 75 euro korting heb gekregen, zonde om dat "weg te gooien" als ik hem straks in november nog haal.

• Ithric
themac1983 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:56:
[...]

[...]
En hoe kwam dat... :+

iRacing Profiel

• Zouaaf
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-12-2023
Hoogie2004 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:41:
kreeg dit bericht van Fanatec.
Hello,

Thanks for your order and interest in our products.

So that we can send/process your order without German VAT, we need the company name from the registered VAT Number.

Thank you.

Dus ff mijn BTW nummer doorgegeven opdat ik € 30,-- goedkoper uit ben :)

• Zouaaf
Even wat anders.

Is het mogelijk,
om te kunnen bestuderen waarom de betere onder ons zo hard gaan,
"gohst files" te uploaden ?
Ik kijk vaak met bewondering/afschuw naar o.a. de Q tijden.
Misschien leer ik hier iets van ( competitiever ) wat de algehele pret zal verhogen .

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Volgens mij kun je geen Ghost files van anderen inladen. Wat je wel kunt doen is met bijvoorbeeld iSpeed je ronde vergelijken met iemand die sneller is, je kunt dan bijvoorbeeld de snelheid, versnelling, rempunten e.d. zien t.o.v. je eigen snelste tijd.

• NickThissen
Naar mijn mening zijn ghosts compleet nutteloos, je ziet alleen ongeveer de lijn die ze rijden en dan niet eens fatsoenlijk omdat je er zelf achter rijdt. Je kunt veel beter om een replay van een snel rondje vragen, of zelf een replay uploaden en om tips vragen waar je fouten maakt of tijd laat liggen.

En, iets dat ik al vaker gezegd heb: als we op de maandag of dinsdag samen aan het oefenen zijn kun je natuurlijk ook gewoon vragen of iemand even live wil meekijken. Er zijn altijd wel een paar man bereid om te helpen, zo krijg je live feedback van wat je doet :)

[ Voor 30% gewijzigd door NickThissen op 15-10-2014 14:03 ]

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
Zouaaf schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:53:
Even wat anders.

Is het mogelijk,
om te kunnen bestuderen waarom de betere onder ons zo hard gaan,
"gohst files" te uploaden ?
Ik kijk vaak met bewondering/afschuw naar o.a. de Q tijden.
Misschien leer ik hier iets van ( competitiever ) wat de algehele pret zal verhogen .
Ik denk dat je beter replays kan vragen. Dan zie je ook de input en hoe mensen reageren.

Ghosts vind ik zelf erg vervelend en je bent als je aan het rijden bent meer bezig met rijden zelf dan de ghost te bekijken.

iSpeed is ook een prima tool hiervoor met de Lap Analyser. Hiervoor hoef je vaak ook niet om bestanden te vragen omdat deze van de iSpeed database komen. Alleen laat dit niet de lijn zien die mensen rijden.

En welke auto overigens? :) is misschien wel handig om te weten

• themac1983
Zouaaf schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:46:
[...]

kreeg dit bericht van Fanatec.
Hello,

Thanks for your order and interest in our products.

So that we can send/process your order without German VAT, we need the company name from the registered VAT Number.

Thank you.

Dus ff mijn BTW nummer doorgegeven opdat ik € 30,-- goedkoper uit ben :)
Errrmm en hoe ga je de belastingdienst uitleggen dat je bedrijf toch echt dat stuur/pedalen nodig heeft? :P

I-racing Profile

• ZeeZeiler
-PassY- schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:06:

iSpeed is ook een prima tool hiervoor met de Lap Analyser. Hiervoor hoef je vaak ook niet om bestanden te vragen omdat deze van de iSpeed database komen. Alleen laat dit niet de lijn zien die mensen rijden.
iSpeed laat de lijn toch wel zien? Niet t.o.v. de baan, maar wel t.o.v. je eigen lijn.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Over de FPS discussie van Sebring maandag. Ik had de volgende FPS en CPU waarden ronde 1 en de bijbehorende settings in iRacing.

Ik heb slechts een ATI7950 op 3 schermen (begin 2012). Laatst de nieuwere 14.x drivers geprobeerd omdat deze de performance van rF2 een stuk verbeterde, maar dat leverde me zowel buiten al in iRacing enkel problemen op. Dus ben uiteindelijk terug gegaan naar de oude drivers die ik had (12.3).

functie > eyecandy

Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/fps.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/fps2.jpg

• ZeeZeiler
Ik zie dat jouw vertex shaders uit staan. Helpt dat? Zijn shaders niet bedoeld om de GPU beter te benutten?

Mijn iRacing profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nadat ik de vertex shaders uitgezet had was mijn fps ook weer ok. Ik denk dat het op Sebring op de een of andere manier niet goed geimplementeerd is waardoor het enorm veel FPS kost.
Ik laat iig de vertex shaders de komende tijd uit staan, en zet ze bij de dx11 introductie wel weer eens aan. Ik hecht meer waarde aan meer FPS dan aan eyecandy.

Cube Nuroad Race (2022)

• dabelg
door die shaders af te zetten zet je wel veel eyecandy uit :p wil toch nog beetje beeld hebben. is ook stukje van inleving

• themac1983
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:56:
Over de FPS discussie van Sebring maandag. Ik had de volgende FPS en CPU waarden ronde 1 en de bijbehorende settings in iRacing.

Ik heb slechts een ATI7950 op 3 schermen (begin 2012). Laatst de nieuwere 14.x drivers geprobeerd omdat deze de performance van rF2 een stuk verbeterde, maar dat leverde me zowel buiten al in iRacing enkel problemen op. Dus ben uiteindelijk terug gegaan naar de oude drivers die ik had (12.3).

functie > eyecandy
valt me opzich nog mee wat je allemaal uit hetbt.

Zelfde kaart, 1 scherm met alles zo hoog als kan, zit ik rond de 80 FPS op sebring.nooit echt onder 60 gekomen behalve 1e ronde spa bijvoorbeeld. goed om te zien dat dezelfde kaart iig 3 schermen aankan als ik ooit zover ben :D

I-racing Profile

• NickThissen
Wat heb je allemaal aan dan om zo laag als 80 te komen??? Ik heb een 7970 dacht ik en volgens mij ook alles max en ik haal op elke baan toch wel 150+ op de moeilijkste plekken (met een scherm uiteraard).

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
Supersampling 8X ofzo? :P

Hier mijn data van Sebring, 7950 met 3x 1920x1200

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nklFB5K.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3Gn5Lkc.png

Plaatje van ingame settings kan ik ff niet remote maken :P
Nu wel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kMwUPUO.png

[ Voor 101% gewijzigd door Red Baron op 15-10-2014 22:16 ]

• Zouaaf
themac1983 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:20:
[...]

Errrmm en hoe ga je de belastingdienst uitleggen dat je bedrijf toch echt dat stuur/pedalen nodig heeft? :P
Je moet het gewoon niet boeken, en natuurlijk niet met de zakelijke rekening betalen.
Verder heb je gelijk want als je gecontroleerd word gaan ze hierover moeilijk doen.
MAAR ( en nu komt het ) het is beter dat ze dit vinden in je adm..
Als ze niets vinden gaan ze "graven" en dan heb je vaak een veel groter probleem :)

• themac1983
Zouaaf schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:08:
[...]

Je moet het gewoon niet boeken, en natuurlijk niet met de zakelijke rekening betalen.
Verder heb je gelijk want als je gecontroleerd word gaan ze hierover moeilijk doen.
MAAR ( en nu komt het ) het is beter dat ze dit vinden in je adm..
Als ze niets vinden gaan ze "graven" en dan heb je vaak een veel groter probleem :)
*gaat BV FigiYoutoobProductions oprichten*

Omzet... 0
kosten: Simrig van 20k.

Klinkt geloofwaardig toch? :P

En over de frames, ik heb geen idee, maar alles ALLES op hoog (dus ook AA etc) ik kijk vanavond wel even.

I-racing Profile

Verwijderd

Komt zo nog een close racing on boardje aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 21:05 ]

• -PassY-
Haha, leuke filmpjes Rudy :D

En volgens mij word het tijd dat iRacing een D1 serie voor jouw maakt :p

Verwijderd

Ziet er goed uit Rudy, zou leuk zijn als er meer GoT'ers skip rijden. Deze week ook op Sebring. Alleen dan de Modified layout.

In ander nieuws:
mede iRacer Sean Edwards(Porsche Supercup en oud teammaat van Bleek) is gister op 26 jarige leeftijd omgekomen tijdens een prive trackday met Will Holzheimer in een Porsche 996.

Er zijn vast een aantal man hier die hem zijn tegen gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2014 01:21 ]

• Red Baron
Een jaar geleden bedoel je?
Niet minder triest, maar enigzins oud nieuws alweer dus.

• dabelg
Idd is jaar geleden en heb er samen mee gereden ja :( triest

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:54:
Komt zo nog een close racing on boardje aan.
hihihi.... niet snel, wel erg leuk :)

Cube Nuroad Race (2022)

• themac1983
Nope, had mijn frames gelocked op 84 :P vandaar dat ik de hele tijd 84 had..... en niet lager.... of hoger :P
maar heb wel bijvoorbeeld AA op X8 staan etc. er zou heel veel uit kunnen zonder dat ik het merk. (ben toch zo blind als een kip)

I-racing Profile

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/ts_2013_s1/toernooi/monday.png
Het programma van ons Monday Tournament van Seizoen 4 is uitgewerkt en is nu te vinden in het aparte topic en te benaderen via het hoofdmenu en de agenda en natuurlijk op de toernooisite.
We rijden dit seizoen met de volgende auto's:
  • Chevrolet Corvette C6R
  • Dallara DW12
  • Holden VF V8
  • Kia Optima GX Racecar
  • Mazda MX-5 Cup
  • SCCA Spec Racer Ford
op de volgende circuits:
  • Autodrome Jose Carlos Pace - Grand Prix
  • Homestead Miami Speedway - Road Course B
  • Oran Park Raceway - Grand Prix
  • Oulton Park Circuit - Intl w/no Chicanes
  • Road America - Full Course
  • Suzuka International Racing Course - Grand Prix

• themac1983
ies niceee ;D volgens mij miss ik alleen nog Oran Park.

I-racing Profile

• -PassY-
ik kan alleen de eerste 2 events mee doen, voor de andere 4 heb ik of de auto niet, of de baan niet :\

Eens kijken hoeveel "prijzen"geld ik van iRacing ga krijgen dit seizoen :p Denk gewoon weer 4 euro :+

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
Dallara en José Carlos, klinkt als jos :P

Ziet er weer uit als leuke combos!!

Mijn iRacing profiel

• Ithric
Volgens mij heb ik alles, dus wie/weet doe ik alles mee.

iRacing Profiel

• NickThissen
Hebben er nog mensen zin om komende zondag mee te doen met de SRF big grid race?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3277931.page

Deze keer op Mid Ohio. De vorige keer was het een super leuke race, heel clean en precies lang genoeg (45 min). Hij begint wel pas om 11 uur dus aan de late kant voor een zondag...

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
Hadden we zondag ook niet een training voor Neo?

En 23:00 starten ... het lijkt me erg leuk, maar dan ga ik om 00:00 helemaal hyper naar bed om om 07:00 tot de conclusie te komen dat het alweer tijd is om op te staan :+

Verwijderd

NickThissen schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:25:
Hebben er nog mensen zin om komende zondag mee te doen met de SRF big grid race?

Deze keer op Mid Ohio. De vorige keer was het een super leuke race, heel clean en precies lang genoeg (45 min). Hij begint wel pas om 11 uur dus aan de late kant voor een zondag...
Zin wel, maar heb een andere race...

Toernooi ziet er leuk uit. De C6R en Holden race ga ik zeker proberen te halen.

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
NickThissen schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:25:

Heb me ingeschreven, nu alleen nog zorgen dat ik die auto voor zondag onder de knie heb :+

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Ik ben vorige keer (na onze finale race) zonder practice ingestapt en heb mezelf van P23 naar P5 gereden ofzoiets (veel uitvallers wel haha), erg leuk :) Auto is echt super, ben benieuwd hoe die op mid ohio is.

@Passy: 7 uur slaap, meer dan genoeg :)

Mijn iRacing profiel

• Zoef1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11 13:12
Het verbaast mij dat Ruud en Red baron hierboven nog zulke FPS halen terwijl 'Render each screen separately' opstaat. Bij mij is dat direct een zware performance hit en minstens 20 fps naar omlaag. Mijn kaart is eveneens een ati7950 op 3 keer 1920x1200 met een core-i7 3770K, ati ccc 14.4 op vers geïnstalleerde windows 7.

Zonder Render each screen separately haal ik meestal rond de 110fps, mét haal ik nog zo een 80 fps. Dan heb ik settings in de ati driver ongeveer zoals in de screenshot van red baron. Ik moet toegeven, het ziet er wel een stuk beter uit op de zijschermen met 'Render separately' aan, maar helaas nu geen optie...

iRacing Profiel

• themac1983
Zoef1 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:48:
Het verbaast mij dat Ruud en Red baron hierboven nog zulke FPS halen terwijl 'Render each screen separately' opstaat. Bij mij is dat direct een zware performance hit en minstens 20 fps naar omlaag. Mijn kaart is eveneens een ati7950 op 3 keer 1920x1200 met een core-i7 3770K,ati ccc 14.44 op vers geïnstalleerde windows 7.

Zonder Render each screen separately haal ik meestal rond de 110fps, mét haal ik nog zo een 80 fps. Dan heb ik settings in de ati driver ongeveer zoals in de screenshot van red baron. Ik moet toegeven, het ziet er wel een stuk beter uit op de zijschermen met 'Render separately' aan, maar helaas nu geen optie...
Nieuwste drivers zijn langzamer dan oude. :P

I-racing Profile

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zoef1 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:48:
Het verbaast mij dat Ruud en Red baron hierboven nog zulke FPS halen terwijl 'Render each screen separately' opstaat. Bij mij is dat direct een zware performance hit en minstens 20 fps naar omlaag. Mijn kaart is eveneens een ati7950 op 3 keer 1920x1200 met een core-i7 3770K, ati ccc 14.4 op vers geïnstalleerde windows 7.

Ik zou niet kunnen rijden met die rare vertekening op de zijschermen.

• -PassY-
ik merk echt helemaal niks als ik dat aanzet als ik eerlijk ben. Alleen dat ik een heleboel FPS kwijt ben.

ik moet ook wel toegeven dat ik mijn linker en rechterscherm gebruik om te zien wat er om me heen zit, maar mooi hoefd het niet te zijn. Als het maar niet stotterd :) En trouwens :+ als je het goed doet, dan moet iedereen in je spiegel te zien zijn :P

@Nick: 7 uur is inderdaad genoeg, maar na 45m close racen kan ik zeker niet snel in slaap komen. Tenzij ik flink ga drinken, maar dat leverd weer andere problemen op met rijden :+

• Zoef1
Ik had ook eens de lodpct parameter in renderer.ini verhoogd, maar het verschil is zeer klein. Zelfs als ik het op 400% zet win ik hoogstens enkele frames.

iRacing Profiel

• Red Baron
Tja het is eigenlijk wel jammer dat iRacing niet een soort benchmark modus heeft ofzo, dus vergelijken vind ik altijd lastig.
Je kan natuurlijk wel een replay benchmarken met fraps ofzo, maar dan moet je daar dus wel eerst de graphics settings gelijk zetten met de normale graphics.

En daarbij heb ik het vermoeden dat het dan alsnog niet helemaal 1:1 gelijk is omdat je niet in een live wereld bezig bent.
Hoe doen jullie dat verder?

Overigens gebruik ik ook een oudere driver (13.12), niet zozeer vanwege de iRacing performance, maar omdat ik gezeur had met het switchen tussen Eyefinity en gewoon desktop gebruik dat ik met profielen deed + het gebruik van HydraVision.
Nu het WCS seizoen afgelopen is zit ik er over te denken om windows weer eens vers te installeren en dan misschien ook eens verschillende versies te vergelijken, maar zou wel eens willen weten wat daar nou de beste manier voor is.

• Zoef1
Red Baron schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:30:
...
Nu het WCS seizoen afgelopen is zit ik er over te denken om windows weer eens vers te installeren en dan misschien ook eens verschillende versies te vergelijken, maar zou wel eens willen weten wat daar nou de beste manier voor is.
Misschien door VM's te maken van een clean windows installatie? Kan m.i. geen invloed hebben op de grafische kaart, wel op de CPU uiteraard. Anders kan je nog altijd een image maken van een cleane windows en die terug op een vrije partitie zetten maar dat is al omslachtig :+ .

Ik had eigenlijk tot voor kort een ATI driver versie 12 draaien en die gaf mij dezelfde FPS waarden als nu met 14.4. Die windows met de 12 driver is echter gecrashed (was mij nog nooit overkomen 8)7 ) en ik heb hem volledig opnieuw moeten installeren. Ik had wel gelezen dat de allerlaatste driver 14.9 problemen had en daarom heb ik voor de 14.4 gekozen waar ik positieve reviews over las.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug de 14.4 of 14.3 drivers geprobeerd omdat daar de 'mangle' oid technologie inzat wat een enorme boost voor rF2 zou geven. Het installeren van die drivers niet soepel (blauwe schermen). Het lukte me ook niet meer m'n refresh rate op 120hz te krijgen, voor mij een must.

De rF2 performance boost was wel huge. iRacing was iets minder met dezelfde instellingen als ik het me goed herinner.

Teruggaan was een drama, hoe ik dat uiteindelijk voor elkaar gekregen zonder de PC opnieuw te installeren zal ik jullie niet mee vervelen.

In CCC zitten settings die al een enorme boost aan FPS kunnen opleveren zonder in iRacing dingen uit te schakelen. Weet niet uit m'n hoofd hoe ik dat voor elkaar gekregen had, maar zal dat de volgende keer als de PC aanstaat eens bekijken.

• Zoef1
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:44:
In CCC zitten settings die al een enorme boost aan FPS kunnen opleveren zonder in iRacing dingen uit te schakelen. Weet niet uit m'n hoofd hoe ik dat voor elkaar gekregen had, maar zal dat de volgende keer als de PC aanstaat eens bekijken.
Daar kijk ik vol verwachting naar uit :)

iRacing Profiel

• Red Baron
Het gaat me om het benchmarken van iRacing zelf.
Hoe je dat het beste aanpakt dus, dus replays laden en dan een FRAPS benchmark draaien of iets anders?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:59:
Het gaat me om het benchmarken van iRacing zelf.
Hoe je dat het beste aanpakt dus, dus replays laden en dan een FRAPS benchmark draaien of iets anders?
Heeft de replay niet zijn eigen instellingen voor kwaliteit e.d.? (of was dat bij een andere sim...)

Pagina: 1 ... 103 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.