iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.744 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ja dat heb ik ook. Toen ik nog alleen de Radical reed zat ik rond de 2500 iRating, vaak precies genoeg om in de top split te komen (als er gesplit werd). Nu ik allerlei auto's rijd ben ik gezakt naar 2100 iRating (voornamelijk door een paar Skippy races waarin ik in de top split rondreed zonder 2 jaar lang die auto aangeraakt te hebben :D) en dat wil nog wel, maar lager moet je niet komen want dan ben je meer in je spiegels aan het kijken dan vooruit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

De Corvette van Racing Lions is klaar voor het nieuwe seizoen!
De livery zelf is niet veranderd. Wel heb ik een paar kleine tweaks gedaan. Zo zijn de auto's nu beter uit elkaar te houden door de spiegels, wing end plates en de streep boven de banner. De streep boven de banner heb ik van Aston Martin Racing

Zelf heb ik zwarte spiegels, wing end plates en streep dus bij mij zou je het niet goed zien. Als voorbeeld heb ik de auto van Elni gepakt:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/Racing%20Lions/RLc6r.jpg
Nu is het veel makkelijker om de auto te herkennen als spectator.

Aan alle Racing Lions rijders, de skins staan online. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 29-01-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Ziet er netjes uit hoor! ik moet trouwens nog een RUF skin maken bedenk ik me net.. Heb alleen de GOT Team Challange skin :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 05:20
Niellie41
Top maar is dit niet My Little Pony Arno?
Jij maakt echt mooie creaties zeg, petje af.

Zet hem alvast in mijn TP, ook al heb ik de Corvette nog niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Ithric op 29-01-2014 13:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 20:53
Zo, ik heb de build eens uitgebreid aan de tand gevoeld maar ik moet zeggen dat ik er niet zo enthousiast over ben als de meeste van jullie. Met name de Corvette stelde me teleur. Ik voel eerlijk gezegd nauwelijks verschil buiten iets voorspelbaarder gedrag op lage snelheid. Ik had echt gehoopt dat dit weer een leuke auto zou worden.
De Mclaren is iets sneller geworden maar hij blijft langzamer als de RUF en is bovenal een stuk lastiger te rijden. Ook hier had ik een groter effect van het ntmv5 verwacht. De auto zal jammer genoeg voorlopig stof blijven happen.
RUF AWD, tja daar is al genoeg over geschreven en gezegd denk ik. Lijkt me ook niet geheel realistisch te zijn als ik de video's op youtube zie langskomen.
Positief waren de Ford GT, Cadillac en Radical. Die zijn nu een stuk beter te rijden. Laatste heeft wel wat setup werk nodig want hij was bij mij gigantisch onderstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

tim.w schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:40:
Met name de Corvette stelde me teleur. Ik voel eerlijk gezegd nauwelijks verschil buiten iets voorspelbaarder gedrag op lage snelheid. Ik had echt gehoopt dat dit weer een leuke auto zou worden.
Ben ik niet met je eens. IMO is dit een leuke auto geworden omdat je nu (beter) kan corrigeren. Hiervoor moest je zo ontzettend netjes rijden want elke slide was niet te corrigeren. Nu kan je de auto opvangen. Ook kan ik gewoon plankgas geven bij het uitkomen van de langzame bochten. Zoals La Source. Hiervoor moest je super voorzichtig zijn met gas geven.
Heb je de baseline setup gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
DutchDevil79 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:08:
Ja die race zat ik ook in. Werd redelijk fair gereden. Had wel een klote start vanaf P6 waardoor ik meteen 2 plekken verloor. Kreeg ook nog een tik van achter maar dat leverde alleen 4 incjes op en geen schade. Daarna beetje proberen aan te haken voor me wat wel lukte maar door een foutje toch weer een plekje verloren, En toen ik net in men ritme kwam ging er op het rechte stuk voor me wat mis waardoor ik dacht wel buitenom een inhaal poging te kunnen wagen. Echter misrekende ik me op het stukje gras (stuk omhoog bij start finisch) wat daar op Interlagos ligt. Wiel op het gras en boem auto kwijt. Hard de muur in en stuiterde weer terug de baan op waar ik ook nog Roy de race uit tikte (sorry).

Nou ja zal wel aardig wat SR en Irating gekost hebben. Kon het niet checken omdat de site weer down was maar ja was tot men crash leuk racen.
Ongelukkige samenloop van omstandigheden, normaal had ik naar links gedoken, maar doordat ik afremde zAg de persoon achter mij een gaatje, toen maar vol op het gas gegaan om nog net achter je langs te gaan, dat hielp alleen niet..

Voorlopig eerst maar eens veel oefenen, een vliegende ronde gaat al beter, maar gebrek aan baankennis maakt mijn tijden heel erg onconsequent. Ik vind de kalender van de SCS wel supermooi, maar dan moeten ze wel official gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De livery van Racing Lions blijf ik 1 van de allermooiste vinden van alle teams die ik ken!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:29

elni

Carrot

Arfman schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:24:
De livery van Racing Lions blijf ik 1 van de allermooiste vinden van alle teams die ik ken!
Dank u,de teambaas heeft goed werk verricht :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Hello Racers.

So at this time everything is re-enabled EXCEPT "Online Counts, and who is online". We will be working on getting the online counts working again as soon as possible. We appreciate your business and we apologize for the inconvenience.

-Scott
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3235022.page

Ben benieuwd vanavond.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Straks komt werkend europa weer thuis, dus wie weet.

Hoop dat de servers het nu wel uithouden :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 08:37
@Niel : Thanks voor de skin!!!!

Deze vind ik wel leuk gemaakt :

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Das gvd lekker.. Wil ik de deur vroeg uitgaan op het werk... Kan ik een avondje gewoon racen... Wordt ik net vanuit huis gebeld.. INTERNET=DOOD!

Dit wordt echt 10x niks deze week op deze manier :(

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-03 00:11
Haha, ik reken maar nergens op :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:41
Is er vanavond een planning qua racen? Gisteren is er niet veel gebeurt en ik heb wel zin in een potje leuk racen.
Nou weet ik nog dat we een keer een race hebben gedaan met de Ford GT, Caddy CTSV en McLaren. Misschien nog eens proberen in een andere setting? Ruf, Corvette en McLaren? Ruf, Corvette, DP en de LMP? Of misschien iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Beter idee: met een paar man practice doen van 1 "series" race en dan de quali/race doen met een stel gotters?

(puur omdat ik ook nog iets officieels gedaan wil hebben deze week, zal me eigenlijk aan mijn reet roesten wat :P)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Ben het wel met themac eens ja, we hosten zelf al genoeg denk ik en af en toe een officieel raceje pakken vinden mensen ook wel leuk. Zelf kom ik ook bijna niet meer aan official races toe behalve in het weekend hier en daar, en het voegt toch wel wat meer realisme toe (en ook frustratie :+).

Niet dat we minder willen gaan hosten, maar om nou op woensdag ook nog races te gaan hosten vind ik persoonlijk een minder idee, dat wordt te veel.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:41
Het hoeft ook niet gelijk elke week :P Als er animo voor is gewoon doen en zo niet dan gewoon niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Kom allemaal naar Summit point dan vanavond :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:14:
Kom allemaal naar Summit point dan vanavond :p
Morgenavond ook al :P
Sommige mensen gaan echt een beetje te ver.
Titel van het topic: Financial compensation for these two days unplayable ?
quote: Philippe Lambert
Everything is in the title, i wait reply from staff
Rare Fransman, wat wil ie nou dan: $99,- / 365 / 24 * 8 of zo = $ 0,09 8)7
Antwoord van Tony:
quote: Tony Gardner
Apologize for the site being unstable for the prior day +. It is difficult to exactly duplicate the member site exactly and the identical load exactly through testing measures. Just about nothing is as important to us in regard to priority obviously as having the site stable and working well. I am going to post more details about what happened within the hour. The problem is now corrected and some of our team that has been on this around the clock, Chris, Scott and Dean can finally get a little sleep.

Again our apologies.

[ Voor 73% gewijzigd door JoepW op 29-01-2014 17:22 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
waarschijnlijk wel voor mij aangezien ik dit seizoen weer op de skippy ga concentreren :) En ik Summit point vreselijk moeilijk vind om er snel op te gaan.

Al ben ik er nog niet uit of het RUFCup word of GT3 word om er naast te doen. De track rijd makkelijker maar vind ik na wat rondjes "saai" worden. De CSpec blijft leuk, al zijn de races korter. Word waarschijnlijk RUFCup, lekker naar de finish sprinten met zijn allen en vechten om trackposition. Hopen dat er meer mensen zijn die ruimte geven, en niet 4x scoren als het 2wide word altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
SUmmit point skippy doe ik de hele week s'avonds denk ik, op uitzonderingen na hier of daar.
Dus join gerust, ik ga Pract./QUal/Race afwisselen maar geef het anders even aan rijden we gezellig samen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
Ithric schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:37:
SUmmit point skippy doe ik de hele week s'avonds denk ik, op uitzonderingen na hier of daar.
Dus join gerust, ik ga Pract./QUal/Race afwisselen maar geef het anders even aan rijden we gezellig samen.
Ik ga waarschijnlijk nog wel even rijden.
Voor nu practice maar als ik hem weer lekker rond krijg ook wel een race.

Jij al in de buurt gekomen van je oude rondetijden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Xept!on schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:40:
[...]

Ik ga waarschijnlijk nog wel even rijden.
Voor nu practice maar als ik hem weer lekker rond krijg ook wel een race.

Jij al in de buurt gekomen van je oude rondetijden?
Zit ongeveer op 1.23. hoog maar gemiddeld eerder 1.24, dus nee.

EDIT: ben nu op TS, dus hoor het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 29-01-2014 18:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Zo, mijn nieuwe verlanglijstje is klaar. :)

Intel Core i5-4670K 3.4GHz
1 x Standaard Luchtkoeler
Asrock Z87 Extreme4
1 x Crucial 8 GB DDR3-1600
Seagate 1000Gb
Samsung 840 60GB
1 x Onboard 7.1 Soundcard
1 x Onboard LAN kaart
Samsung DVD Rewriter
Windows 7 Home Premium
Realpower 600w Bronze
Nvidia Geforce GTX 760

Nu nog even op bestel drukken, of zijn er zaken die absoluut aangepast moeten worden?

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik mis nog 2 schermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
Niet alles tegelijk, het is slecht weer de geldboom wil niet zo hard groeien ;)

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Eerst mijn DP->DVI adapter fixen weer. Vervanging is vandaag niet binnengekomen :(

Kwam gisteren tot 1:22.9, zit bijna op mijn oude tijden. 21.hoog of 22.laag :) Al denk ik niet dat ik dat halen op deze banden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
FransJansen schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:32:

Asrock Z87 Extreme4
Seagate 1000Gb
Samsung 840 60GB
1 x Onboard LAN kaart
Samsung DVD Rewriter
Windows 7 Home Premium
Realpower 600w Bronze
Nvidia Geforce GTX 760

Nu nog even op bestel drukken, of zijn er zaken die absoluut aangepast moeten worden?
Heb je niet een performance boost als je voor 2x 4gb gaat en dual channel gaat draaien? Denk dat de kosten niet veel schelen, of misschien het zelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
Deze komen erin

Totaalcapaciteit
8192 MB
Aantal modules
2
Bouwvorm
DIMM
Type
SDRAM-DDR3
Standaard
DDR3 - 1600 (PC3 - 12800)
Timings

CAS Latency (CL) 9
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 9
RAS-Precharge-Time (tRP) 9
Row-Active-Time (tRAS) 24

:) Is 2x4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien m'n testsessie gisteren in't water viel.

Vanavond nog even aan de Daytona Gen6 set sleutelen. Als het opschiet wil ik daarna nog even op Michigan gaan sleutelen aan de B wagen.

Mochten mensen interesse hebben kan ik natuurlijk voor de 4 oval wagens (Gen6 + B) een server opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Net even met de Radical op Mosport gereden, supergaaf karretje is het geworden! Goed te vangen als de banden eenmaal op temperatuur zijn.

Helaas is de site nu alweer down lijkt het, of heel traag in ieder geval. Ik wil nog zoveel auto's proberen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niks aan de hand hier, werkt prima.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:16:
Net even met de Radical op Mosport gereden, supergaaf karretje is het geworden! Goed te vangen als de banden eenmaal op temperatuur zijn.

Helaas is de site nu alweer down lijkt het, of heel traag in ieder geval. Ik wil nog zoveel auto's proberen ...
Ik heb net met de Radical op Sonoma getest (brandstof bepalen tbv Monday Tournament). En ja je hebt gelijk. Echt super autootje geworden 8)
Hier wat uitleg van Tony over de problemen:
As I said in another post, again sorry for the member site down time over the last day+. Just about nothing is a higher priority to us than having a fast, stable site that is working well. However, unfortunately, it can be difficult even with all the money and resources we spend to achieve that goal 24/7/365. We definitely do not skimp on anything when it comes to site stability. Cost is not a concern compared to uptime and a stable site/product. That is a fundamental philosophy which is probably not surprising to most. If there is something we can buy or get to make iRacing as stable as possible we do it or buy it without hesitation but that is almost always not the issue in the rare times we might go-down unplanned. We always have plenty of extra capacity in place. It can be a challenge to identically recreate the exact member site load with a site, product, and infrastructure that is always dynamically changing. There is a lot of moving parts with our software and beyond our software in our infrastructure and we try and anticipate and test everything but on occasion we fail when the actual full load tests every single thing. It usually is something very small and hard to find that causes a major problem. We also do have plans in place to consider all types of failures, everything we can think of that could go wrong in case we do, so we can recover as quickly as possible. We have learned a lot, have a lot of experience and have tremendously bright, professional and experienced people managing our infrastructure and software deployments but are still always learning, sometimes the hard way. There is a team that will not sleep (team could be different depending on the issue) until we are stable so in this case thanks to mainly Chris, Dean and Scott who resolved the problem and can now catch some sleep. No excuses, again our apologies.

Here is what went wrong and what we did:

What caused it?
Over the last 3 months we have had some rare occurrences where our servers would spike out of the blue and take up all of the CPU on a given machine. It would happen anywhere from once every two weeks to twice a week. We have been scouring the code, logs, online, trying to find the root cause. It was such a rarity that we could never track it down.

With this new season release we changed the method of how the site determines who is online and what they are doing. This change was made so that in the future, this information could be shared with servers that exist in different cells at different service providers. This change worked as designed in our development environment, our alpha environment, our beta environment and our staging environment. It also worked on the production site, to a degree.

As we continued to look at logs yesterday, trying to find the issue, we noticed on one of the servers a reference to the online status. We thought it was worth a shot so we reverted the code back to how it was pre-rollout. When we opened the site, things looked good, it seemed to be running fine. After an hour, the site spiked and crashed across the entire cluster of servers. We checked logs again and saw on one server, and only one, a reference about the online status again. We completely turned off the online status tracking. Since that time the load has been absolutely fantastic across all of the servers, we have not had any spikes and believe this to be the root of the problem.

What did we do about it?

Yesterday, we took numerous steps to try and fix the issue.
1/28
1. We upgraded all of our servers to the newest fixpacks – in hope that the issue was a webserver software issue.
2. We disabled the race guide (because we some references in the logs that we thought could be pointing to the issue)
3. We disable the spectator sessions page (as we have seen this page cause a load issue in the distant past)
4. We reverted the Online Status code back to the pre-season rollout version
5. We disabled the Online Status tracking

1/29
1. We re-enabled the race guide
2. We re-enabled spectator sessions

What are we doing now?

We are leaving the online status tracking off while we investigate a new implementation. The new implementations will allow us to easily turn it off and on so that we can test and get the site running again quickly if there are any issues. We are considering writing a few different implementations that we can switch between “on-the-fly” so that we can find the best solution with the least downtime.

Good news from our perspective is this unfortunate incident has actually helped us to find an elusive root cause, and we are sorry for the downtime. We will continue to do our best to provide a quality service and experience for our members. Again our apologies

Good Racing

Tony
quote: Chris Page
Here is some more technical info for those with an interest:

We use java virtual machines to power the site and make extensive use of web containers and services. This solution is a threaded architecture. Our management of who is online was implemented with a service that updates a cache that is replicated across the cluster. It was extremely simple and efficient and could stand up to unit load testing well. It was integrated into our log in process, and there were no issues during testing.

Things became a problem when made part of a wider cluster, and reached a tipping point, when just about every thread, was a log in thread. That code is called not only when you explicitly log in, but also when we log you in behind the scenes when you are connected to a new back end server. This new simple service couldn't keep up. This caused these threads to be queued, and delay the processing that was of actual interest. Eventually, all threads, on all machines would be in a busy wait state, and there would be no CPU cycles or available threads to service requests.

Determining the root cause of issue was elusive as it was not tied to any one call. There were no discernible patterns. Everything was seemingly hanging up at random. When we see this, it is often a shared resource, and most often a database lock. However, there were no issues no matter how hard we tried to find one there!

We even tried introducing more hardware, and as you might imagine, that just increased the load on that one service, and we crashed even sooner. There were reports of many threads being hung up. And they all seemed to be doing different things. It could have been anywhere. In the end, it turned out, it was this one little unassuming services. It hadn't stood out as being the issue, because it, like others, seemed to be hung up.

We'd like to thank the numerous messages of support we have received from the community. They really helped keep us going. We would have kept going anyhow, but it made it easier for sure. Thanks for that.
En dan nog een reactie over het terugschakel probleem van de RUF (en McLaren):
quote: Eric Hudec
It's a bug. Turns out we didn't have enough throttle blip with downshift attempts. The same problem could happen on the McLaren but was much more rare because of the characteristics of the driveline. Therefore there wasn't enough force to get the gear to change down. Fix will be rolled out asap.

[ Voor 89% gewijzigd door JoepW op 29-01-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Vandaag is alien ( ;) ) Rudy de Wit aan de beurt:
http://www.joinedsimracin.../get-to-know-rudy-de-wit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
hahahahahahha dat plaatje

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Boel is weer plat..... Dat kost weer een hoop iRating her en der...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
avond simracen op 1 scherm word het denk ik. Al mis ik vaak nog de apex, kwam toch tot 1:23.0 in de skip :)

/edit: grrrrrrr, site down :( dit begint een beeeeeetje vervelend te worden :)

[ Voor 28% gewijzigd door -PassY- op 29-01-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
De site lijkt weer door zijn knieën te gaan :-( Ik wou vanavond 2 races doen, maar nu ga ik het er niet op wagen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 13:18
Het is weer zover... De boel heeft het weer begeven... :( Gelukkig vandaag nog net een race half kunnen rijden. Mn pc vond het nodig om er na twee rondjes temperatuur rijden er mee op te houden... :@ Gelukkig heb ik morgen als het goed is een nieuwe PC naast me staan. Als de postbode dit maal wel mijn huis weet te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Ja mooi muk, net voor de GT3 geregged, byebye iRating.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
haha ja Ik, Pascal en Nick ook lol

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Das jammer was net lekker aan het oefenen voor de ruf cup en die nieuwe grand am.
gaan meer Got'ers die serie's rijden dit seizoen?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik was net klaar met de Radical oefenen op Mosport. Weet nog niet heel goed wat ik er van vind. Op sommige momenten is hij prima op te vangen. Kreeg een tankslapper als je aanremt voor Moss Corner die ik prachtig (al zeg ik het zelf :+) opving wat me met het vorige bandenmodel echt niet gelukt was, om vervolgens bij het uitaccelereren als een noob tegen de muur te knallen. Soms heb ik ook erg veel onderstuur in snelle bochten (T1/T2), maar soms ook niet. Heb het idee dat lijnen rijden nog veel belangrijker is geworden.

Daarnaast zijn alle setups natuurlijk ook nieuw (shift-del gedaan op de radical map want die setups zijn onbruikbaar geworden) dus is het misschien ook wennen en wachten tot er een algemene consensus komt over hoe een setup werkt op deze auto. Al met al blijft het een listig karretje, zeker op de hobbels. Misschien had ik verwacht dat hij nog beter op te vangen zou zijn, of is Mosport gewoon niet de juiste baan. Needs more testing, maar voorlopig slaat de balans (ondanks mijn geraaskal) positief uit t.o.v. het vorige bandenmodel op de Radical.

Iemand overigens nog verschil gemerkt met remmen? Omdat iRacing nu echt remmen simuleert ipv. torque op de assen. Ik in ieder geval niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vond hem ook super onderstuurt, dus heb ik de ARBs naar soft/firm veranderd (ipv med med) en toen werd hij een stuk beter. Beetje listig in de outlap maar werd steeds beter.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik zit er over na te denken, al heb ik tot nu toe altijd maar 1 serie gereden.

Plan was om naast de Skip, ook RUFCup te gaan rijden. En heel misschien ook grand am, maar dat weet ik nog niet zeker. Denk dat de stap van 1 naar 2 series wel eens kan duren voor ik helemaal gesetteld ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ook een beetje afgedwaald en heb wat road wagens zitten testen. Skip, C6R, Ruf-C, McLaren en toen was het testen voorbij.

Ik vind alle bovenstaande een flink stuk beter geworden, de C6R is geweldig, het listige zit hem in het vermogen zonder TC, verder is de basis set RUK en rijd de wagen daarom een beetje vaag. Met wat setuppen is de wagen top.

De Ruf-C rijd eigenlijk hetzelfde als de bovenstaande, alleen met meer grip achter en minder power dus een flink stuk makkelijker.

De McLaren setup is ook bagger, na wat aanpassingen ging ook de McLaren als een trein, ja iets nerveuzer als de Ruf, maar dat hoort ook.

Van de bovenstaande is de C6R het meest mijn soort, maar de springs moeten omlaag...

[Edit]oh ja de Skip, die is een potje makkelijk geworden!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Watjes. Gewoon de McLaren rijden in de GT3 challenge!

:)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:47

BM

Moderator Spielerij
Oh, nu hebben ze er een HTTP 500 tegenaan gegooit, tis echt kapot nu zeg maar :p

Ze zijn scheutig met de updates vandaag:
Nothing too earth shattering in terms of "news" but just to confirm what the production people, graphic & art folks along with race engineers are working on in regard to new content:

As always, everything is subject to change for priorities or many other possible reasons.

Tracks:

COTA - next track we release
IRP/Lucal Oil - will be next track after COTA. Should be a blast with that new super late model!
Donington- is also in production. Working now on track surface textures and track shaders- Still long way to go.
Monza-We have the scan and production has started. Even longer way to go.
Will do another oval before or after Monza. Also looking at mixing in and redoing some existing tracks.

Cars:

BMW GT car-close to dropping it in alpha to begin hands-on physics work and testing
DW-12 Indy car - Ideally would like to have for Indy 500. We shall see, might be wishful thinking but that is a goal. Quite a bit of work because essentially it is like building 5 different cars from a physics perspective.

Many other awesome cars and tracks to build but thought I would update what actually is in production at this moment.

[ Voor 88% gewijzigd door BM op 29-01-2014 21:24 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
JoepW schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:01:
Boel is weer plat..... Dat kost weer een hoop iRating her en der...
Mij dus :P

Kreeg tijdens de race voor de RUF cup een hele korte flikkering in m'n scherm, black flag en toen lag ik plots een ronde achter op de rest. Ik irriteer me niet snel aan zaken maar hoe lang gaat dit nog duren bij Iracing? Als dit is waar ik voor betaal |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Site is up!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

tim.w schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:25:
[...]

Mij dus :P

Kreeg tijdens de race voor de RUF cup een hele korte flikkering in m'n scherm, blag flag en toen lag ik plots een ronde achter op de rest. Ik irriteer me niet snel aan zaken maar hoe lang gaat dit nog duren bij Iracing? Als dit is waar ik voor betaal |:(
Wil je een refund van $0,06?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Nee daar gaat het me niet zozeer om. Alleen je kan niet ontkennen dat ze er de laatste dagen wel een potje van maken. Ik snap best dat er af en toe problemen zijn en daar hoor je me niet over maar dit is al de derde avond op rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
thijmennabuurs schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:05:
Das jammer was net lekker aan het oefenen voor de ruf cup en die nieuwe grand am.
gaan meer Got'ers die serie's rijden dit seizoen?
Ruf cup all the way dit seizoen. Leuke auto met alleen maar leuke banen. Maar ga wel wachten tot het weekend met racen. Geen zin in al die disconnects ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ze denken dat ze het weten, maar er is dus ergens in het frontend (lees website) een probleem met CPU belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Nu hebben we wel tijd om dit filmpje te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zo, ik kon toevallig als eerste connecten - dus mijn eerste race in de GT3 cup was een succes met een win in de top split :+ Beetje schuldig, maar ach, pakken wat je pakken kan he :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
haha van plek 26 naar 2 BAM haha, beetje lullig dit maarja.. :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
Niellie41 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:37:
Nu hebben we wel tijd om dit filmpje te kijken
[video]
"As you just witnessed, the iRacing Pro Race Of Champions was an event to remember"

LOL, ik zag alleen maar crashes. Leek wel rookies :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog tussen de downtime door de Radical kunnen testen. Dat is ook een toppertje geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Mijn split gewonnen in de GT3 klasse. Deni 2e. Nick in top split 1e. Gaat lekker voor GOT vanavond.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Gaat zeker lekker, 100 iRating eraf en nog geen centimeter asfvalt gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
Pascal + 415 irating en ik + 385 irating LOL

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

415 irating erbij :P, Deni 375 erbij en Nick 271.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:29

Phydomir

Dennis

Cheats!!! ;)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
haha, geweldig. Nick staat nu ook nog eens 1ste overall :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
Ja ik en Pascal staan 1e en 2e in div 3 nu lol

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
:+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
ze zouden de stats moeten terug zetten tot voor de build zo'n vervalsing van de wedstrijden .....

ooooh tis maaar een spelletje :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Kan iemand me overigens uitleggen wat ik fout doe in de RUF Track met terugschakelen. Manual clutch+blip, auto blip auto clutch, helemaal niks helpt. Gerrit zei dat het vanaf de update zo geworden is, maar hij leek er veruit niet zoveel last van te hebben als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Is een bug, hoewel ik er pas een keer last van heb gehad. Langer wachten met terug schakelen en langer de flipper inhouden lijkt wel te helpen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En niet gas geven tijdens het terugschakelen.
Het is dezelfde bug als in de McLaren, maar in de RUF is het erger.
quote: Mezelf ;)
En dan nog een reactie over het terugschakel probleem van de RUF (en McLaren):
quote: Eric Hudec in mijn bericht eerder
It's a bug. Turns out we didn't have enough throttle blip with downshift attempts. The same problem could happen on the McLaren but was much more rare because of the characteristics of the driveline. Therefore there wasn't enough force to get the gear to change down. Fix will be rolled out asap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

De Corvette rijdt echt super lekker nu! Je kan nu zorgeloos ronde na ronde rijden. :D
Mijn PB met bijna volle tank is nu een 2:13.1. Nog wat onderstuur er uit zien te krijgen en dan is die goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
Toch nog 3 races kunnen doen in de Skip vandaag, de eerste echte races in dat ding.
De eerste race nog wat kleine fuck-ups gemaakt maar de tweede en derde echt lekker gereden.
Ik heb hier een stuk meer plezier in dan die MX-5. *O*

Hoe werkt het nou eigenlijk met de start, gaat dat op qualy en vervolgens irating?
De ene race stond ik pal achter de qualifiers en de andere race helemaal achteraan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Xept!on schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:22:
Toch nog 3 races kunnen doen in de Skip vandaag, de eerste echte races in dat ding.
De eerste race nog wat kleine fuck-ups gemaakt maar de tweede en derde echt lekker gereden.

Hoe werkt het nou eigenlijk met de start, gaat dat op qualy en vervolgens irating?
De ene race stond ik pal achter de qualifiers en de andere race helemaal achteraan.
Sporting code:

4.5.1.3.
Drivers who have not
posted a qualifying time
during a given race week
will start race sessions from
the back of the grid. If there are multiple drivers
without qualifying times in a given race session, they will be gridded behind all
drivers who have posted times, from highest iRating to lowest.

Je moet overigens de link in jouw signature aanpassen. JOUWCUSTID moet jouw klant nummer bij iRacing zijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
Thanks en thanks.
Het ging niet echt soepel toen ik hem er in zette maar nu lukt het om de een of andere reden helemaal niet meer. 8)7

Edit; Zou nu gelukt moeten zijn, al is de boel weer down.

[ Voor 52% gewijzigd door Xept!on op 29-01-2014 23:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

JoepW schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:04:
En niet gas geven tijdens het terugschakelen.
Het is dezelfde bug als in de McLaren, maar in de RUF is het erger.

[...]

[...]
Ah thnx, sorry was niet helemaal bij met lezen van het topic. Hoop dat ze die bug niet een seizoen lang gaan laten zitten dan, zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik kreeg em echt in bijna geen 1 bocht teruggeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Ik heb hetzelfde probleem met de C-Spec (of Spec-C?), en op Interlagos heb ik dat vooral in bochten 8 en 11. Ik moet dan van 3de naar 2de schakelen en dat lukt maar voor de helft van de tijd. Voor alle zekerheid ontkoppel ik nu gewoon bij het downshiften.

En ligt het aan mij, of ligt em weer plat?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
Yep, weer plat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 08:37
FransJansen schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:32:

Asrock Z87 Extreme4
Seagate 1000Gb
Samsung 840 60GB
1 x Onboard LAN kaart
Samsung DVD Rewriter
Windows 7 Home Premium
Realpower 600w Bronze
Nvidia Geforce GTX 760

Ik zou enkel die standaard koeler vervangen door een scythe mugen 4 of als het ietsje meer mag zijn een corsair h100. (Of 110)

Is wat stiller dan de standaard koelers en koelt ook beter, zeker als je gaat oc'n (je hebt immers een K proc) een aanrader.

De verbouwingen hebben al vertraging opgelopen :( waarschijnlijk pas van't weekeinde terug wat racen.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:13
LOL!

Ik zit in off topic, klik op een topic genaamd: "down again"
Klik, oranje pion. Dus ik denk, dat heeft ie knap gedaan. Ik back, ander topic, weer... ooh, het was toeval... :D

Wel lol @ text:
"Oh no. Not this again!"

Hopelijk krijgen ze de boel weer snel goed aan de praat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Begin het ondertussen wel zat te worden dat gecrash van de site als ik eerlijk ben... Als ik hetzelfde doe met een SCCM omgeving van een klant mag ik toch echt een nieuwe baan zoeken :P

1 dag, Shit happens
2 dagen: kan ook nog bij hoge uitzondering

maar 3 dagen is bij mij een roll back want blijkbaar kun je het niet fixen of heb je iets vakkundigs om zeep geholpen. (ook dit schijnt niet te kunnen trouwens :P )

EDIT: gebeurt dit ook tijdens USA prime time btw? valt me op dat Europeanen meer klagen dan ik gewend ben in verhouding tot de MURICA! gasten....

[ Voor 15% gewijzigd door themac1983 op 30-01-2014 00:03 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
themac1983 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 00:02:
gebeurt dit ook tijdens USA prime time btw? valt me op dat Europeanen meer klagen dan ik gewend ben in verhouding tot de MURICA! gasten....
Gebeurt ook in prime time USA. Gisteren eens gekeken om half 3 's nachts (ja, had geen zin om te slapen :P) en toen lag de site er ook uit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Deze week is wel een goed licentie weekje voor mij geweest. D License gehaald voor oval. A License voor road. En nu net terug van de medische keuring voor m'n rally licentie :P

Begin oval ook steeds leuker te vinden, dat is niet zo mooi want ik heb al zo weinig tijd om te rijden :D

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Nou gisteren was weer intressant.

Twee keer spontaan het beeld vast, maar geluid komt wel door.
1x in een race (was al niet heel goed aan het rijden gelukkig, maar zeker balen 7 naar 12 gegaan toen) en een qualy.
Even PC herstart en geen last meer mee gehad, PC was niet warm, CPU niet over gebruikt en RAM stond netjes nog op 20% ofsow. (16gb).

Verder heb ik toch nog 2 races kunnen doen, met veel leerzame momenten en domme fouten.
Leuke gevechten ook gehad, zowel als aanvaller als de verdediger.

Laatste race gisteren was echt heeeeel leerzaam en intensief.
Ik begon van plek 4 en heb ronden lang achter de top rijders in mijn split gereden (4-5 ronden op 2 second ongeveer), toen kwamen de kleine offtracks en raakte ik ze kwijt.

Toen ronden lang gevechten gehad van 8 tot het einde (19), waarbij alles heel fair en clean ging.
3 man ongeveer in 5seconden van elkaar, waarbij de laatste afwachtend was wat uit ons gevecht kwam (gaf hij later aan) binnenbocht afschermen en buitenom proberen waren geen uitzondering.

(ronde 17) Hij had een goede run op het laatste stuk (bocht 5 net na het rechtenstuk) en ik maakte een foutje en ging te wijd.
Ik probeer de auto te houden en lift ligt en dat was funest, ik spin en neem hem mee en samen staan we midden op de baan. (Voorkant was kapot)
Dus ik had 2 keuzes het proberen uit te rijden of pitten, waarbij ik het eerste deed en mijn ronde tijden waren maar 1-2s langzamer dan daarvoor.

Weer met dezelfde persoon in gevecht en uiteindelijk net voor gebleven door rustig en verdedigend de laatste bocht te nemen zodat hij geen tow had.

Dus toen iedereen gestopt was nog even na gepraat en gelukkig hadden we allemaal hetzelfde dat het clean was en gewoon sommige dingen ongelukkig waren gebeurd (race incident).
Dus 5de geworden, met een kapotte auto op het einde.

Echt Skip zoals eerder hier gemeld is een verademing ten opzichte van de Mazda, dit is leuk vechten en spannend doordat mensen echt gelijkwaardig lijken.

Ik verheug me op vanavond met de ISchool, als de site maar heel blijft.
Hopelijk kan ik hiermee net even wat meer vertrouwen in mijn kunnen krijgen en wat tips voor enkele bochten en algemeen.

Sinds ik begonnen ben, heb ik al veel geleerd en heb nu een iets rustigere aanpak dan voorheen wat echt helpt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Xept!on schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:22:

Ook ik ben deze week nog wel wat te vinden in de Skip op Summit.

Net de draad weer opgepakt na een jaartje geen iRacing. Begonnen met het kopen van een 23 inch scherm. Het laptopschermpje was wel erg klein ;) Gister voor het eerst mee gereden. Even wennen, maar gelukkig kan ik nu wel de boch in kijken (FOV op 75).

Snelste tijd was een hoge 1.24 gister. E.a. is nog wat stoffig. Voordat ik in een race ga starten wil ik nog wat constanter ga rijden. Misschien dat ik nog een MX5 race meepak.

Wel gister nog even de eerste race op een oval gedaan. Aparte ervaring. Helaas vrij snel uit het veld geslagen en vervolgens veel rondjes alleen gereden.. Das is niet zo denderend.. Maar ik ben van de 2.50 af :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Kans bestaat dat ik maandag en dinsdag de GoT races moet skippen. Net als Fragbeestje een verbouwinkje in de planning staan. Zou volgende week kunnen gebeuren, en als dat het geval is is mijn pc ruimte een weekje of 2 niet bruikbaar.

Hopelijk deze week nog wat tracktime meepakken, heb sinds de release toch zeker wel 10 minuten gereden :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
Je hebt toch nog een woonkamer om alles in te zetten :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MrBarBarian schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:24:
[...]

Net de draad weer opgepakt na een jaartje geen iRacing. Begonnen met het kopen van een 23 inch scherm. Het laptopschermpje was wel erg klein ;) Gister voor het eerst mee gereden. Even wennen, maar gelukkig kan ik nu wel de boch in kijken (FOV op 75).
Een FOV van 75 is nog steeds veel te hoog, tenzij je echt met je neus op je scherm zit wat gewoon niet mogelijk is omdat het (neem ik aan) toch achter je stuur staat. Ik zou gewoon de berekening doen die iRacing voorstelt in de opties en dat laten staan, waarschijnlijk kom je op iets van 55-60 uit, dat scheelt echt heel veel.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
TuxieDeni schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:43:
Je hebt toch nog een woonkamer om alles in te zetten :+
Die is niet zo groot, en staat al knap vol :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Iemand nog op zoek naar een skin voor de NASCAR B auto?

[ Voor 51% gewijzigd door Niellie41 op 30-01-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:29

elni

Carrot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
NickThissen schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:45:
[...]

Een FOV van 75 is nog steeds veel te hoog, tenzij je echt met je neus op je scherm zit wat gewoon niet mogelijk is omdat het (neem ik aan) toch achter je stuur staat. Ik zou gewoon de berekening doen die iRacing voorstelt in de opties en dat laten staan, waarschijnlijk kom je op iets van 55-60 uit, dat scheelt echt heel veel.
Volgens iRacing kwam ik op 88 uit... Klinkt alsof ik iets niet goed heb gedaan :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ooeh... Best wel interessant eigenlijk. Iemand ervaring mee? Ik zoek echt iets wat gewoon mijn bureaustoel vervangt waar ik beter in kan zitten en waar de pedalen aan vast zitten. Maar waar laat ik m'n monitor als ik zo'n playseat aanschaf? Als ik die gewoon op het bureau laat dan denk ik dat ik veel te laag zit (bureau kan niet omlaag schuiven maar met zo'n playseat zit je bijna op de grond...
MrBarBarian schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:05:
[...]

Volgens iRacing kwam ik op 88 uit... Klinkt alsof ik iets niet goed heb gedaan :P
Hmm, dat lijkt me niet goed nee, tenzij je echt super dichtbij je scherm zit maar dat kan bijna niet. Bij een gemiddelde opstelling met je scherm achter je stuur (zo dicht mogelijk) zit je meestal toch al rond de 50, tenzij je met je kin op je stuur ligt :+

Gewoon logisch denken. Je moet je scherm als een raampje zien waardoor je naar de game wereld kijkt. Hoe dichter je bij dat raampje zit, hoe meer je naar de zijkant kan zien (hoge FOV), als je heel ver weg zit dan kun je alleen maar rechtdoor kijken (lage FOV). Als je FOV niet goed is dan wordt het dus vertekend, daardoor kun je niet goed je snelheid in schatten en kun je niet inschatten hoe scherp een bocht is. Met wat oefening komt dat ook wel goed, maar het is niet ideaal natuurlijk.

En ga er niet vanuit dat je je spiegels kan zien met maar 1 scherm.

[ Voor 48% gewijzigd door NickThissen op 30-01-2014 11:15 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:12:
[...]

Ooeh... Best wel interessant eigenlijk. Iemand ervaring mee? ....
Ericjooo heeft er een....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik ga binnenkort eens puzzelen om z'n leuke Obutto kwijt te kunnen :) Krijg er binnenkort wat extra ruimte bij, maar het blijft een forse opstelling :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
NickThissen schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:12:
[...]

Ooeh... Best wel interessant eigenlijk. Iemand ervaring mee? Ik zoek echt iets wat gewoon mijn bureaustoel vervangt waar ik beter in kan zitten en waar de pedalen aan vast zitten. Maar waar laat ik m'n monitor als ik zo'n playseat aanschaf? Als ik die gewoon op het bureau laat dan denk ik dat ik veel te laag zit (bureau kan niet omlaag schuiven maar met zo'n playseat zit je bijna op de grond...
Zit helemaal prima!!! Je kan de Playseat verhogen.....Gewoon een paar mooie blokken hout eronder!!! Of een monitorstand erbij kopen http://www.obutto.eu/store/obutto/monitor-stand, kan je ook simpel uitbreiden!!

Zo kan het natuurlijk ook.....heb je maar een klein hoekje nodig!!

Afbeeldingslocatie: http://www.ericmulder.eu/rig.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Ericjooo op 30-01-2014 11:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 09:31
Ericjooo schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:25:
[...]

Zit helemaal prima!!! Je kan de Playseat verhogen.....Gewoon een paar mooie blokken hout eronder!!! Of een monitorstand erbij kopen http://www.obutto.eu/store/obutto/monitor-stand, kan je ook simpel uitbreiden!!

Zo kan het natuurlijk ook.....heb je maar een klein hoekje nodig!!

[afbeelding]
Man wat gaaf zeg.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Vanmorgen maar even begonnen aan een fatsoenlijke livery voor de C-spec. Ben wat gaan proberen met een andere hoofdkleur om de C-spec en de Track auto uit elkaar te houden. Hij is nog WIP.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/Racing%20Lions/RUF-cspec.jpg

Ik weet ook nog niet welke nummerplaten ik er op wil hebben. IMSA GT3 Cup, Porsche Supercup, Grand-AM GT, TUSCC GTD of ALMS GTC. Zo veel keus.

[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 30-01-2014 11:56 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.