Zeer vreemde instelling, meer kan ik er niet van maken. Zo'n ding huren zal ergens tussen de 25 en 50 euro maximaal zijn bij een bouwmarkt. Zelfs op een woning van 300.000 (ruim beneden gemiddeld) is 50 euro maar 0.0167% van de de prijs. Op een gemiddelde Nederlandse woning anno vandaag de dag zou je nog geen 0.0103% van de woning hieraan kwijt zijn.
Dit soort klusjes welke de algehele presentatie beïnvloeden, beïnvloeden ook hoe mensen verwachten hoe er met een huis is omgegaan. De realiteit is dat die kleine details eigenlijk niets zeggen over het onderhoud, immers kan het last-minute zijn uitgevoerd, maar het doet wel iets met de perceptie die mensen hebben.
Misschien is je uurtarief een paar honderd tot duizend euro per uur en dan zou ik het inderdaad niet doen, maar het alsnog door iemand anders laten doen

, maar anders zou ik hier toch even twee keer over nadenken. Het is niet een klus met veel werk, zoals je je hele huis misschien wel leeg moet halen om bv alles opnieuw te schilderen.
Iemand hoeft maar marginaal (nog geen 0.01% zie bovenstaande) te denken:
dit ziet er netjes uit en je haalt het er al uit. En laten we eerlijk zijn: met water spuiten is eerder een namiddag vermaak met muziek of een podcast op de achtergrond dan daadwerkelijk een zware klus. De mogelijke "upside" is zoveel groter dan het geldbedrag en tijd die je eraan kwijt zult zijn en juist dit soort kleine klussen kunnen het verschil zijn tussen een bod van 355.400 en 355.800 om maar willekeurige getallen erbij te pakken.
[
Voor 27% gewijzigd door
Paprika op 02-10-2025 13:17
]