Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 216 217 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• funopda
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 10:04
hollandnick schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:00:
[...]
Al voel ik wel dat de kwaliteit per m2 vooral vroeger een ding was. Tegenwoordig, en misschien is het nu wat afgekoeld, maakte het echt niks uit. Zelfs de grootste bouwvallen werden voor tegen de gemiddelde m2 verkocht. Gelukkig zien we dat wat afnemen (is mijn gevoel atlhans)
Niet mee eens. Kopers zijn echt bereid om een forse premium te betalen voor een turn key woning. Kijk eens naar alle woningen die de afgelopen jaren zijn geflipt/nog geflipt worden. Dat zou niet rendabel zijn als kwaliteit per m2 niet uit zou maken.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01 15:36
Blauweregen schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:25:
[...]

Ik vind 649 zelf wel heel spannend, omdat ik niet verwacht dat mensen nu nog gaan overbieden.. Maar goed, wat moet dat moet natuurlijk.
Recente ervaring van een vriend:
September: Te koop gezet voor: 595k - 3 kijkers, geen biedingen
Oktober: Opnieuw geplaatst voor 575k - 2 kijkers, geen biedingen
Eind november: Opnieuw geplaatst voor 549k, 15 aanmeldingen, en na 3 bezichtigingen, 2 biedingen van 612k.

BlaBlaBla

• Blauweregen
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11:57
Strider schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:35:
[...]

Recente ervaring van een vriend:
September: Te koop gezet voor: 595k - 3 kijkers, geen biedingen
Oktober: Opnieuw geplaatst voor 575k - 2 kijkers, geen biedingen
Eind november: Opnieuw geplaatst voor 549k, 15 aanmeldingen, en na 3 bezichtigingen, 2 biedingen van 612k.
Dat geeft de burger moed, hopelijk wordt dit ook ons scenario..

We gaan hem opnieuw plaatsen voor 650k. Fingers crossed.

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:38
Veel succes, komt vast goed :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• EDW13
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:38
Blauweregen schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:41:
[...]

Success!
Ik volg het hier niet echt meer, daar alles achter de rug is voor mij, maar was toch even benieuwd naar hoe het er voor stond bij jullie. Dank voor de updates!
En ja.. zoals hiervoor ook geschreven is.. Het kan soms raar lopen.
Ons huis had, zoals je weet, exact dezelfde weg en toen we "fors" gezakt waren kwamen de serieuze biedingen binnen.
Erg benieuwd voor je, maar komt best goed!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

hollandnick schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:00:
[...]
Of je treft weer de mensen aan die wel een karakteristiek huis zoeken vanuit buitenaanzicht, maar binnen graag toch voorzien worden van alle moderne gemakken, en dus ook overal stucwerk en mooie moderne afwerking (beetje zoals mijn vriendin + ik samen haha).
Je hebt altijd uitzonderingen :)

Ik woon nu ook in een oud huis dat binnen weinig authentieke elementen heeft buiten de hoge plafonds. Het liefst woon ik wel in een statig herenhuis met alle details, zijn vaak monumenten, maar dat geld heb ik niet, dus moet ik concessies doen. Ik woon verder prima hoor, ben blij met het huis (en de locatie), maar het is niet mijn droomhuis ;)

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:14

Nemean

3:16

Blauweregen schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:41:
[...]

Veel succes, ik duim voor je mee! d:)b

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
funopda schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:22:
[...]

Niet mee eens. Kopers zijn echt bereid om een forse premium te betalen voor een turn key woning. Kijk eens naar alle woningen die de afgelopen jaren zijn geflipt/nog geflipt worden. Dat zou niet rendabel zijn als kwaliteit per m2 niet uit zou maken.
Oh eens hoor, maar dan zie je dat de m2 prijs vaak hoger ligt dan het gemiddelde. Wat dan soms ook inderdaad wel verantwoordt is door kwalitatieve afwerking of extra's tegenover andere huizen. Gemiddelde m2 prijzen of daaronder verwacht ik ook geen turn key woningen of premium. Als dat dan toch zo is, is dat wel mooi meegenomen natuurlijk

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bartjuh schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:38:
[...]

Je hebt altijd uitzonderingen :)

Ik woon nu ook in een oud huis dat binnen weinig authentieke elementen heeft buiten de hoge plafonds. Het liefst woon ik wel in een statig herenhuis met alle details, zijn vaak monumenten, maar dat geld heb ik niet, dus moet ik concessies doen. Ik woon verder prima hoor, ben blij met het huis (en de locatie), maar het is niet mijn droomhuis ;)
Denk niet dat dat uitzonderingen zijn. Ik heb mijn huis vanbinnen ook modern gestuct, nieuwe trap, modern schakelmateriaal, moderne keuken en badkamer, alles gewoon netjes modern binnen. Wel een platte plint in het plafond laten stuccen en ik heb glas in lood in dubbelglas laten ontwerpen en plaatsen in de 3 bovenlichten aan de voorkant van mn huis. Niet authentiek, maar wel stijlvol.

Ik vind het ook heel erg fijn dat mijn straat er gewoon goed uit ziet en gezellig is. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:42
Ik beb zelfs en suite teruggebracht in de woning. Eerdere bewoners hadden het glas en lood al onder handen genomen(triple glas is dat nu met nieuw ontworpen glas in lood in het midden). Plintstuc plafonds, gestucte wanden. Huis is wel oud (eeuwwisseling) maar veel is teruggebracht (niet origineel) - maar bakken sfeer :)

Je wil toch gewoon modern comfort hebben.

Heel veel succes @Blauweregen ik volg het al langer ondanks dat ik niet vaak reageer.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hierbij een google streetview historische drieluik van een huisje bij mij in de buurt waar mensen next level het grote raam uit de jaren XX hebben hersteld in originele gevelstijl met 2 kleine ramen (en dus minder licht).

Love it O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyxGiQZWyXtOWjmXN_yp2iVgKdU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/csvREYQIJ0qR87Dcgr0epwe1.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvbVpUI02Ym40rHdEwVFlB6noM0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gWJsynHmaGD38LQVH0jb75Ge.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-QCNjUMQA1IofhLD6OVgE0eBDs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qGJIgG66IINMg5Un5pUwncIW.png?f=user_large

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:32
JvS schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:10:
Hierbij een google streetview historische drieluik van een huisje bij mij in de buurt waar mensen next level het grote raam uit de jaren XX hebben hersteld in originele gevelstijl met 2 kleine ramen (en dus minder licht).

Love it O+

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Maar die dakkapel doet toch wel afbreuk aan het originele karakter van het huis.

• Blauweregen
JvS schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:10:

Love it O+

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Pfoe, dat is een forse verzakking 👀

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verzakking?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

deejeebv schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:21:
[...]

Maar die dakkapel doet toch wel afbreuk aan het originele karakter van het huis.
Ja niet het mooiste inderdaad. In werkelijkheid springt het niet zo in het ook als op de streetview. Een stukje verderop in die wijk staat deze, hier vind ik de dakopbouw een STUK mooier:
https://www.funda.nl/deta...sdoornstraat-50/43206099/

Ook foto's in de sneeuw trouwens, daar was vorige week discussie over. Vind het er enorm gaat uit zien en foto's binnen zijn lekker licht, maar je kan niet echt de straat beoordelen.

• Paralize_nl
  • Laatst online: 08:42
Bloemenbuurt is leuk, veel leuke straatjes en de volledige herbouw van cartesius en dus het gebied rondom de hondenkop en pingpongclub gaat het heel gewild maken komende jaren verwacht ik.

• Blauweregen
Ja, het huis/de kozijnen staan helemaal scheef.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Blauweregen schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:09:
[...]

Ja, het huis/de kozijnen staan helemaal scheef.
Grapje neem ik aan? Je hebt weleens vaker een streetview foto gezien toch?

• Blauweregen
JvS schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:36:
[...]

Grapje neem ik aan? Je hebt weleens vaker een streetview foto gezien toch?
Zeker geen grapje, kijk maar eens hoe de kozijnen staan t.o.v. elkaar en t.o.v. de rest. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je kan denken dat dat aan de hoek van de foto ligt.. maar ok.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-01 23:21
Blauweregen schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 23:07:
[...]

Zeker geen grapje, kijk maar eens hoe de kozijnen staan t.o.v. elkaar en t.o.v. de rest. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je kan denken dat dat aan de hoek van de foto ligt.. maar ok.
Ligt niet aan hoek waaruit de foto is genomen, maar aan het feit dat camera op een bewegende auto staat. Ze plakken de opgenomen beelden overelkaar heen tot een geheel en dan krijg je soms zulke vertekende beelden.
(In mijn huis zat ook ooit zo’n rare vertekening waardoor het leek alsof er een rare smalle voordeur in zat.)

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 10-01-2026 23:36 ]

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Volgens mij ligt dat aan de beeldsensor die lijn voor lijn van boven naar beneden (of andersom) wordt uitgelezen terwijl er zijdelings beweging is, dan krijg je dus die typische schuinte in de stille beelden.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:45

The Third Man

The Third Jellyfish

Het is anders ook wel opvallend dat de gevel op de laatste foto zich weer fier heeft hersteld en weer kaarsrecht uitgelijnd staat :p

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dat kan zijn doordat de Google streetview auto langzamer rijdt of stilstaat, of een nieuwere camera heeft die sneller beeldlijnen uitleest.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Third Man schreef op zondag 11 januari 2026 @ 12:35:
Het is anders ook wel opvallend dat de gevel op de laatste foto zich weer fier heeft hersteld en weer kaarsrecht uitgelijnd staat :p
Zo rollen wij hier in Utrecht. Hele huizen worden ge-de-ontzakt, spare no expense. Alles voor behoud van originele stijl 8-)

• Thomg
  • Laatst online: 13-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Thomg schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:54:
[...]
Bedankt voor de feedback iig, lijken geen addertjes onder het gras te zitten. Simpele afweging dus.
Ik heb gevraagd of we wat met de 405k kunnen doen, dit moet eigenlijk meer zijn wil ik dat serieus overwegen (en ze überhaupt over de vloer hebben). Vrijdag komt de verkoopmakelaar en dan zullen we ook nog het 1 en ander doorbespreken. Dat is nog vrijwel vrijblijvend en kan ik altijd nog een keer poken wat hij verwacht het te kunnen verkopen.
Quote mezelf om even een update te geven.
De makelaar heeft even goed gekeken naar de foto's en contact opgenomen met twee collega's. In het kort zei hij het volgende:
- Hij denkt dat het huis wel te verkopen valt rond de 425k, misschien zelfs 435k, maar meer verwacht hij niet.
- Een collega makelaar zei hetzelfde.
- Een andere collega schatte het huis wat pessimistischer in en zei "400k tot 425k"
- Hij heeft me meerdere keren benadrukt dat hij het heel moeilijk vind om mijn huis in te schatten door de alternatieve indeling en tuin. "Je hebt de juiste koper nodig die de waarde inziet, maar het is en blijft de vraag of die ook interesse heeft"

Onderaan de streep zijn dit de afwegingen:
. Optie NHM
+ Gegarandeerd bedrag en kortste dubbele lasten, geen "uitloop" als kopers bijv. afhaken en het nog een keer op de markt moet
+ Geen verkoopproces, gewoon meteen klaar, dus ook...
+ Geen noodzaak om huis op te knappen/af te maken, hoeveelheid arbeid zal "at worst" hetzelfde zijn als echt verkopen
- Geboden bedrag was onder voorbehoud, maar werd wel telefonisch benadrukt dat we het hier echt hebben over grove gebreken (zullen we zien)
- Je verkoopt het aan een opkoper
- Bedrag is marginaal lager dan beoogd

. Optie Verkoop
+ Naar alle waarschijnlijkheid een hogere opbrengst dan NHM, en kans op positieve marktontwikkeling (zeker VVD in kabinet gaat), maar...
- Markt kan ook verder stagneren of zelfs licht zakken, met mogelijk kans om voor uiteindelijk hetzelfde bedrag of minder te verkopen
- Wat uren en paar honderden euro's aan arbeid en materiaal nodig om het huis opleverklaar te maken
- Grote onzekerheid met opgeleverde bedrag
- Kans op langere dubbele lasten
- Veel kopzorgen met het verkoopproces

Op dit moment, zeker na de makelaar zei dat een concullega van hem zei 400-425k, neig ik nu toch naar het verkopen aan de NHM...

• Toke_gt
Thomg schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:38:
[...]
Op dit moment, zeker na de makelaar zei dat een concullega van hem zei 400-425k, neig ik nu toch naar het verkopen aan de NHM...
Maar laat ze eerst eens met een prijsopgave na locatiebezoek komen, dat maakt de afweging voor jou een stuk makkelijker. Nu is het allemaal op aannames gebaseerd.
Ze zeggen nu 405K, maar ik vermoed na de reviews bij Reddit dat ze eerder zakken naar 360/370. Ben je dan nog steeds enthousiast? Komen ze met idd 400K, dan is de afweging een stukje makkelijker. Maar dan nog blijft de vraag: zijn die 20/30K jou het ontzorgen waard. Antwoord kan ja zijn hoor, maar dan is het gebaseerd op euro’s ipv angsten.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Toke_gt schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:54:
[...]

Maar laat ze eerst eens met een prijsopgave na locatiebezoek komen, dat maakt de afweging voor jou een stuk makkelijker. Nu is het allemaal op aannames gebaseerd.
Ze zeggen nu 405K, maar ik vermoed na de reviews bij Reddit dat ze eerder zakken naar 360/370. Ben je dan nog steeds enthousiast? Komen ze met idd 400K, dan is de afweging een stukje makkelijker. Maar dan nog blijft de vraag: zijn die 20/30K jou het ontzorgen waard. Antwoord kan ja zijn hoor, maar dan is het gebaseerd op euro’s ipv angsten.
Ik heb eerst even de vraag uitgezet naar nog meer andere boeren, of ik meer opties heb.
Het interessante is dat vrijwel iedere waardebepaler het huis inschat op 465k-500k, als de opkopers enkel hiernaar kijken snap ik wel waarom ze te overwegen zijn. Als dit ook het bedrag is die ze willen neerleggen zijn ze een veel betere optie relatief tov zelf verkopen dan normaliter zou zijn.
Maar, ja, ik wil zeker wel aan ze gaan vragen om langs te komen tenzij een concurrent van ze meer bied.

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Er moet voor hun voldoende marge over blijven, dat moet ergens vandaan komen. Zekerheid over de hoogte van een bod heb je pas als het definitief is, het kan een tactiek van zo'n concurrent zijn om van afstand hoger te bieden en daarna meer eraf te pingelen vanwege allerhande gebreken en 'gebreken', zo doen auto opkopers als ikwilvanmijnautoaf en dergelijke het ook.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

MJV schreef op maandag 12 januari 2026 @ 19:33:
Er moet voor hun voldoende marge over blijven, dat moet ergens vandaan komen. Zekerheid over de hoogte van een bod heb je pas als het definitief is, het kan een tactiek van zo'n concurrent zijn om van afstand hoger te bieden en daarna meer eraf te pingelen vanwege allerhande gebreken en 'gebreken', zo doen auto opkopers als ikwilvanmijnautoaf en dergelijke het ook.
't Kost me niks om het te proberen >:)

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:18
Thomg schreef op maandag 12 januari 2026 @ 19:13:
[...]

Ik heb eerst even de vraag uitgezet naar nog meer andere boeren, of ik meer opties heb.
Het interessante is dat vrijwel iedere waardebepaler het huis inschat op 465k-500k, als de opkopers enkel hiernaar kijken snap ik wel waarom ze te overwegen zijn. Als dit ook het bedrag is die ze willen neerleggen zijn ze een veel betere optie relatief tov zelf verkopen dan normaliter zou zijn.
Maar, ja, ik wil zeker wel aan ze gaan vragen om langs te komen tenzij een concurrent van ze meer bied.
Nou, dat dus. Laat ze eerst een definitief bod doen. Jouw woning klinkt als een woning met veel potentie die alleen in de huidige staat lang niet zoveel zal opbrengen als wat het waard is. Dat maakt het voor de opkoper interessant om te kopen en voor jou interessant om op deze manier te verkopen.

Als je de kosten voor de verkopp en eventuele extra maanden hypotheek plus de energie en kosten van het 'verkoopklaar' meeneemt, dan zou ik voor de opkoper gaan.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Thomg schreef op maandag 12 januari 2026 @ 19:13:
[...]

Je geeft zelf aan dat jouw huis een afwijkende indeling heeft wat makelaars als een potentieel struikelblok zien.
Is deze indeling dmv een (flinke) verbouwing te veranderen?
En zijn de huizen die gebruikt worden bij de waardebepaler van eenzelfde indeling? waar zit die discrepantie.

Je moet het ook maar zo zien, die flippers doen het maar om 1 ding; en dat is geld verdienen.
Zij zullen voor zichzelf een veilige marge inbouwen en dus rekenen met een opbrengst van 470k
Daarmee kan je de rekensom gaan maken om zo een inschatting te krijgen waarvoor zij de woning zullen willen aanschaffen.
Even een aanname; ze gaan de gehele woning moderniseren, niet half. Ik heb niet echt meegekregen hoe groot de woning is dus ik ga maar uit van een oppervlak van 100m2
Dus;
Overdrachtbelasting; 35k (10% obv 350k vkp)
Constructieve aanpassingen; muren slopen (draagmuur?), nieuwe deuren e.d. 10k
Stucen 2.5k
Vloer 2.5k
G/W/L moderniseren 5k
Kozijnen/glas; 10k
Badkamer 7.5k
keuken 7.5k

Prijzen heb ik aan de lage kant gehouden omdat ze veelal zelf inhouse hebben en prijsafspraken. Als je dit zelf zou doen kom je makkelijk op 50% hoger uit.
Ik kom dan al op ~80k aan kosten uit. Dan gaan ze dus never nooit 400k bieden.
Om het een beetje de moeite waard te laten zijn zullen ze toch zeker wel 7.5-10% rendement willen behalen.
Dan kom je inderdaad in de richting wat @Toke_gt al aangeeft wat ze op Reddit zeggen; 360-370k

PSN: Flix20-NL

• Thomg

Thomg

Aww yiss

1 van de boeren heeft gezegd "400k taxatie? wij bieden 300k". Lolno.
Andere boer wilde nog niks zeggen en heeft het doorgezet naar afdeling taxatie, ben benieuwd.
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 06:48:
[...]

Nou, dat dus. Laat ze eerst een definitief bod doen. Jouw woning klinkt als een woning met veel potentie die alleen in de huidige staat lang niet zoveel zal opbrengen als wat het waard is. Dat maakt het voor de opkoper interessant om te kopen en voor jou interessant om op deze manier te verkopen.

Als je de kosten voor de verkopp en eventuele extra maanden hypotheek plus de energie en kosten van het 'verkoopklaar' meeneemt, dan zou ik voor de opkoper gaan.
Niet de beschrijving die ik zou geven. De woonkamer zit op de 1e verdieping, slaapkamer en badkamer op begane grond. Tuin is vrij klein (2x9) wat vooral veel kopers afschrikt. Indeling huis is ook vreemd, er is een vrij grote berging en de zolder is 1 grote ruimte.
Potentie zit er misschien wel in, maar geen laaghangend fruit als ik het zelf zo zou beschrijven.
Flix20 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:00:
[...]

Je geeft zelf aan dat jouw huis een afwijkende indeling heeft wat makelaars als een potentieel struikelblok zien.
Is deze indeling dmv een (flinke) verbouwing te veranderen?
En zijn de huizen die gebruikt worden bij de waardebepaler van eenzelfde indeling? waar zit die discrepantie.

Je moet het ook maar zo zien, die flippers doen het maar om 1 ding; en dat is geld verdienen.
Zij zullen voor zichzelf een veilige marge inbouwen en dus rekenen met een opbrengst van 470k
Daarmee kan je de rekensom gaan maken om zo een inschatting te krijgen waarvoor zij de woning zullen willen aanschaffen.
Even een aanname; ze gaan de gehele woning moderniseren, niet half. Ik heb niet echt meegekregen hoe groot de woning is dus ik ga maar uit van een oppervlak van 100m2
Dus;
Overdrachtbelasting; 35k (10% obv 350k vkp)
Constructieve aanpassingen; muren slopen (draagmuur?), nieuwe deuren e.d. 10k
Stucen 2.5k
Vloer 2.5k
G/W/L moderniseren 5k
Kozijnen/glas; 10k
Badkamer 7.5k
keuken 7.5k

Prijzen heb ik aan de lage kant gehouden omdat ze veelal zelf inhouse hebben en prijsafspraken. Als je dit zelf zou doen kom je makkelijk op 50% hoger uit.
Ik kom dan al op ~80k aan kosten uit. Dan gaan ze dus never nooit 400k bieden.
Om het een beetje de moeite waard te laten zijn zullen ze toch zeker wel 7.5-10% rendement willen behalen.
Dan kom je inderdaad in de richting wat @Toke_gt al aangeeft wat ze op Reddit zeggen; 360-370k
> Is deze indeling dmv een (flinke) verbouwing te veranderen?
Ja, maar flink is het zeker wel.
> En zijn de huizen die gebruikt worden bij de waardebepaler van eenzelfde indeling? waar zit die discrepantie.
Kindof, vaak is dit opgelost dmv een dakkapel en het anders indelen van de begane grond (2 slaapkamers + badkamer + washok).
> Even een aanname; ze gaan de gehele woning moderniseren, niet half. Ik heb niet echt meegekregen hoe groot de woning is dus ik ga maar uit van een oppervlak van 100m2
Woning is exact 100m2, dus ja, :henk
Badkamer en keuken zijn nog vrij recent, daar valt niet heel veel te halen.
De grootste kansen zitten in betere isolatie + all-electric en constructieve aanpassingen.

Ik wacht nog ff andere taxateurs af, maar ik ben op dit moment wel geniegd om NHM iig uit te nodigen om te zien of het bod van 405k ook echt stand houd.

• Toke_gt
Thomg schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:29:
Ik wacht nog ff andere taxateurs af, maar ik ben op dit moment wel geniegd om NHM iig uit te nodigen om te zien of het bod van 405k ook echt stand houd.
Doe dit gewoon op korte termijn, want dan weet je waar je aan toe bent. Je blijft wat ronddraaien in besluitvorming en dat helpt je niet. Laat ze bezichtigen, dan kun je verder.
En ik zou het eerst in de verkoop zetten bij een makelaar, als dat weinig oplevert kun je altijd nog een opkoper inschakelen. Een makelaar ontzorgt je ook en wat ik me zo gauw herinner uit eerdere posts was dat helemaal geen gekke indicatie die je kreeg.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Toke_gt schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:34:
[...]

Doe dit gewoon op korte termijn, want dan weet je waar je aan toe bent. Je blijft wat ronddraaien in besluitvorming en dat helpt je niet. Laat ze bezichtigen, dan kun je verder.
En ik zou het eerst in de verkoop zetten bij een makelaar, als dat weinig oplevert kun je altijd nog een opkoper inschakelen. Een makelaar ontzorgt je ook en wat ik me zo gauw herinner uit eerdere posts was dat helemaal geen gekke indicatie die je kreeg.
Heb ze uitgenodigd ;)
Pagina: 1 ... 216 217 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.