Als maatschappij lopen wij het gevaar om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat we beter niet kunnen leven omdat dat het risico op dood hoger maakt.
Het gezever over kachels is hetzelfde over verkeer, voeding alles. Omdat iets misschien 1% meer kans op een aandoening geeft betekend dat nog niet dat die activiteit / dat product maar verboden moet worden. Alles geeft kans op dood. Fietsen verhoogd de kans op een ongeluk enorm, lopen ook, klussen al helemaal.
Van de week op de radio 'inhalen verbieden op 60 en 80km/h wegen' reden? Daar gebeuren statistisch redelijk wat ongelukken.. Een erg laag aantal ongelukken in absolute zin, maar statistisch relevant. Hoe achterlijk is die redenering geworden? Als wij iedere keer de 'meest gevaarlijke activiteit' wegstrepen blijft het voertuig uiteindelijk bij de fabriek staan. En precies dat gedrag lijken wij te vertonen met al onze activiteiten.
Betutteling alom al altijd gezever van het niveau ' ja maar IK heb er last van want het is NIET MIJN hobby of activiteit'.
Dat iemand geen berg chemisch vuil in de haard moet gooien ok, maar hout verbieden? Wat een onzin, dan ook meteen alle andere activiteiten van anderen die vervuiling opleveren. Zoals TV kijken, vakanties (Vliegen!), absurde vervangsnelheid van apparatuur (zoals smartphones)..
Compleet gechargeerd:
Wacht even, jij woont er al, weet van de rook, KIEST zelf voor een kind en gaat daarna klagen dat de buurman dan maar eens met de rook moet stoppen? Misschien aan de gezondheid van je kind denken voordat je voor kinderen gaat in een woning waar naar jouw mening slechte lucht hangt

hoe sadistisch om in zo'n "slechte" situatie een kind te nemen
Precies een voorbeeld van hoe je van jouw probleem andermans probleem maakt. Ik zou zeggen zelf verhuizen of geen kind nemen. Want die buurman vindt het gehuil van jouw kind maar irritant, en daardoor gaat zijn levensplezier en nachtrust naar de klote, weet je hoeveel invloed een slechte nachtrust op je gezondheid heeft?
Ik zeg, kinderen dan toch maar verbieden, want: overlast aan de omgeving is mogelijk.
[
Voor 28% gewijzigd door
Tasma op 14-09-2014 13:27
]