De man heeft kennis van zaken, maar het blijft ook daar veel speculatie.asing schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:12:
Gary maakt overigens wat interessante opmerkingen :
Persuader of bytes.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
De man heeft kennis van zaken, maar het blijft ook daar veel speculatie.asing schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:12:
Gary maakt overigens wat interessante opmerkingen :
Persuader of bytes.
Ik had altijd het idee dat er niet gereden kon worden als de heli niet kon vliegen. Blijkbaar is er een regel dat als het hospitaal per ambulance binnen 20 min bereikbaar is, er geen heli hoeft te vliegen.Camacha schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:14:
[...]
De man heeft kennis van zaken, maar het blijft ook daar veel speculatie.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ford Transit 2.2 TDCi '08 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Als ik naar de schade voor hem en achter hem kijk, dan heeft ie toch aardig klem gezeten.Grimmie187 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:37:
Die foto valt nog mee? Zijn helm lijkt redelijk onbeschadigd, geeft mij wat meer hoop op goede afloop.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Anoniem: 512974
Macbook Pro 13,3" | 2,53Ghz | 8GB | 250GB |
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ziet er inderdaad verschrikkelijk uit. Alleen is het lastig om dit te combineren met deze foto(serie)
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Kenteken van de JCB klopt wel met die van vandaag. Misschien dat ze de engine cover eraf gehaald hebben om beter bij Jules te kunnen komen?JvS schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:44:
[...]
Ziet er inderdaad verschrikkelijk uit. Alleen is het lastig om dit te combineren met deze foto(serie)
[afbeelding]
Page intentionally left blank.
Met takelen lijkt het alleen dat de auto niet op die plek wordt opgetild.StarWing schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:47:
^^ en nadien terug gemonteerd om te takelen ?
How do you save a random generator ?
Dat is idd opmerkelijk... Kan geen reden verzinnen. Lijkt op de eerste foto alsof die intake er af gerukt is met veel geweld...JvS schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:44:
[...]
Macbook Pro 13,3" | 2,53Ghz | 8GB | 250GB |
Dat denk ik wel, je ziet die Sauber ook nog daarnaast op die vrachtwagen.beany schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:48:
Hier zijn ze blijkbaar ook nog met hem bezig en is de engine cover ook niet te zien. Klopt die foto wel waar ze de auto weg takelen? Is het wel dezelfde??
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Inderdaad. Bovenop is een fikse impact geweest lijkt het wel.charops schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:05:
Daar lijkt die helm toch ook wel een flinke tik te hebben gehad
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
zit inderdaad een aardige deuk ter hoogte van de rechter slaap. not goodAtlAntA schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:09:
[...]
Inderdaad. Bovenop is een fikse impact geweest lijkt het wel.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Vooral bij de slaap giga deuk. Als ik dit zo zie... Je hoopt dan bijna dat hij het niet overleefd. Anders word het een kasplantje. Ik denk dat je wel redelijk kunt stellen dat Bianchi zijn carriere over is.AtlAntA schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:09:
[...]
Inderdaad. Bovenop is een fikse impact geweest lijkt het wel.
[Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 05-10-2014 16:19]
🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂
[Voor 6% gewijzigd door ricardo246 op 05-10-2014 15:18]
Juist dat bedoelde ik. Het komt er imho op neer dat de auto achterwaarts als een wig tussen de grond en kraan/heftruck is gekomen. De achterkant van de kraan loopt naar de grond toe hoe dichter bij je bij de achterste as komt.enchion schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:12:
Bovenop lijkt z`n helm ook niet meer helemaal bol te staan.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Eigenlijk suggereren alle foto's dat hij head-on onder de truck is gekomen. Zie ook de laatste foto hierboven. De roll-bar is er gewoon afgescheurdAtlAntA schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:19:
[...]
Juist dat bedoelde ik. Het komt er imho op neer dat de auto achterwaarts als een wig tussen de grond en kraan/heftruck is gekomen. De achterkant van de kraan loopt naar de grond toe hoe dichter bij je bij de achterste as komt.
Ik kan me niet voorstellen dat f1 auto's op zulke krachten/crashes worden getest.
Die tweede foto lijkt me eerder uit de race van Monza komen, gezien de kleurkeuze rood/wit/groen. Heeft dan niks te maken met dit ongeluk...JvS schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:44:
[...]
[afbeelding]
[Voor 12% gewijzigd door cranebird op 05-10-2014 15:31]
Als ik de tweets zo lees zal pas morgen meer duidelijkheid zijn.. De vergelijking met Schumacher is ook al gemaakt.L'equipe collegas in Japan zeggen dat de operatie van Bianchi voorbij is en dat hij zelf ademt.Nu wachten op bericht van Z'huis Yoccaichi
Vind ik wel een bijzondere vergelijking. De enige overeenkomst is een F1 coureur die in coma ligt. Schumi heeft waarschijnlijk zuurstof gebrek gehad toen hij ging zwemmen in een lawine, Bianchi heeft hoofd letsel door (directe?) impact.Dupje schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:43:
[...]
Als ik de tweets zo lees zal pas morgen meer duidelijkheid zijn.. De vergelijking met Schumacher is ook al gemaakt.
Dat is vrij gebruikelijk bij (een vermoeden van) hersenletsel - wachten en zien.Dupje schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:43:
Als ik de tweets zo lees zal pas morgen meer duidelijkheid zijn.. De vergelijking met Schumacher is ook al gemaakt.
Persuader of bytes.
Ach ja, dat is mens-eigen (en zo werken onze hersenen trouwens ook) om van die vergelijkingen te maken naar eigenlijk compleet andere situaties maar die op de een puntje gerelateerd zijn. Er zullen vast ook wel vergelijkingen met Senna (en misschien ook met Massa en Kubica) gemaakt zijn gok ik.Anoniem: 512974 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:47:
Vind ik wel een bijzondere vergelijking. De enige overeenkomst is een F1 coureur die in coma ligt. Schumi heeft waarschijnlijk zuurstof gebrek gehad toen hij ging zwemmen in een lawine, Bianchi heeft hoofd letsel door (directe?) impact.
Smiling as the shit comes down...
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
[Voor 50% gewijzigd door Vuvuzela op 05-10-2014 16:04]
I served in a company of heroes.
Schumacher zwemmen in een lawine? Nog even los van je woordkeuze gok ik dat je in de war bent met een prins.Anoniem: 512974 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:47:
[...]
Vind ik wel een bijzondere vergelijking. De enige overeenkomst is een F1 coureur die in coma ligt. Schumi heeft waarschijnlijk zuurstof gebrek gehad toen hij ging zwemmen in een lawine, Bianchi heeft hoofd letsel door (directe?) impact.
Vincere Per Belli
euh, schumi ging niet zwemen in een lawine, schumi viel op een steen en kreeg daardoor hersenletsel...Anoniem: 512974 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:47:
[...]
olaf mol ook op sport 1 maar ook wel logisch want had het zelf ook niet door.(mijn vrouw vertelde wat er aan de hand was aangezien ik de race pas na mijn werk heb gekeken om 14.30)Vuvuzela schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:04:
Ugh kijk nu naar BBC en die komen er wel erg laat achter dat er iets was met Bianchi.
[Voor 15% gewijzigd door Michel242186 op 05-10-2014 16:14]
Was op sky ook.Michel242186 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:10:
[...]
olaf mol ook op sport 1 maar ook wel logisch want had het zelf ook niet door.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Kan er van uitgaan dat de klap er al zo ernstig uit zag dat ze meteen besloten hebben het niet uit te zenden.rimave schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:59:
Ik snap er nog steeds geen hout van. Ik heb een aantal filmpjes op YouTube gezien, maar ik zie alleen die auto van Sutil crashen. Die van Bianchi zie ik helemaal niet en staat er ineens.
Het kan ook zo zijn dat de officials het zelf ook niet goed gezien hebben, omdat Sutil bleek oke te zijn (dus aandachts curve was alweer aan het zakken) en er spray en regen was, waardoor het niet direct zichtbaar was/visueel verschil groot genoeg was om direct opvallend te zijn.Bron schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:01:
Kan er van uitgaan dat de klap er al zo ernstig uit zag dat ze meteen besloten hebben het niet uit te zenden.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
The ramblings of an idiot
Als je kijkt naar de Foto van "Beany" zie je daarbij ook dat de engine cover naar voren is geklapt. Ik kan me dan voorstellen dat de engine cover daarna terug geklapt/geduwt is voor het vervoeren van de auto. Weet niet of dit iets met de regeling voor de auto te maken zou hebben of dat deze motor nu gewoon afgeschreven is.cranebird schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:28:
[...]
Die tweede foto lijkt me eerder uit de race van Monza komen, gezien de kleurkeuze rood/wit/groen. Heeft dan niks te maken met dit ongeluk...
Hmm, nee, correctie van mijzelf, lijkt toch hier bij te horen. Maar wel heel raar, die zelf helende engine cover...
Dat zegt imho eerder dat het best ernstig is, bij iemand met een beenbreuk zeg je dat niet nl.Bart-Willem schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:24:
Wel goed nieuws volgens mij: BBC meldt dat Bianchi zelfstandig kan ademen. Zie http://www.bbc.com/sport/0/formula1/29499545
Anoniem: 427085
Naja, of het slechtste nieuws wat je kan hebben. Het zegt alleen dat de hersenstam ok is. Niets over hogere functiesBart-Willem schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:24:
Wel goed nieuws volgens mij: BBC meldt dat Bianchi zelfstandig kan ademen. Zie http://www.bbc.com/sport/0/formula1/29499545
Precies de goede smiley in een dergelijke contextAdlermann schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:34:
[...]
Naja, of het slechtste nieuws wat je kan hebben. Het zegt alleen dat de hersenstam ok is. Niets over hogere functies
Ik denk dat ie toch schuin frontaal onder die JCB geschoten is, het linker voorwiel staat naast het linker achterwiel tegen de kraan aan en de bovenkant van z'n cockpit en linkerkant (spiegel weg) is flink gehavend.Anoniem: 512974 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:20:
Jules had alle wielen van de auto af liggen, daarom denk ik dat hij niet direct op de JCB geklapt is.
Ik denk dat hij eerst de banden geraakt heeft en daarna parallel aan de banden onder de JCB geschoven is.
Eventueel is hij gaan tollen.
[Voor 11% gewijzigd door MrSleeves op 05-10-2014 19:14]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Op die plek zit een groot contragewicht. Daar kan de jcb behoorlijk wat hebben dus.AzzKickah schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:23:
Hoe kan het toch dat die shovel 0 schade lijkt te hebben. De klap moet echt wel heel hard geweest zijn.
Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta
Dan moet je toch wel wat momentum (dus snelheid) meenemen.Anoniem: 512974 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:16:
Kan hij, gezien de schade rondom, wellicht over de kop gegaan zijn?
Je vergist je, dat deel van de JCB is massief staal. Dit is een contra gewicht om te zorgen dat het ding niet omkiept als je een ton of wat probeert op te tillen.charops schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:39:
Plaatstaal tegenover carbon , en daarnaast is de auto (lijkt mij) er voor een groot deel onderdoor geschoven/beland
[Voor 9% gewijzigd door HaterFrame op 05-10-2014 20:03]
I am the great Cornholio!
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ze lijken het artikel aangepast te hebben, de titel noemt 'bij bewustzijn' niet meer (maar: ademt zelfstandig), en er wordt in het artikel ook niets over gezegd.Dupje schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:37:
Hij zou bij bewustzijn zijn:
http://www.demorgen.be/dm...zijn-na-zware-crash.dhtml
[Voor 3% gewijzigd door sewer op 05-10-2014 20:36]
Als dat waar is dan lijkt me dat slecht nieuws... Afwachten maar.fynrd1 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:26:
Ik lees dat hij nu voor de tweede keer geopereerd wordt.
Ryzen 5 5600X, Gigabyte X570 Elite, 32Gb GSkill PC3600C16, MSI Gaming X 3060TI, Samsung 970 EVO, Seasonic 550 Platinum
Vincere Per Belli
Die foto kan alleen maar door een marshall/andere medewerker genomen zijn, niet door een fan of pers. Zwaar ongepast op zijn minst, die vent mogen ze meteen uit zijn functie zetten!MrSleeves schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:13:
Op f1today staat een andere. Heftige foto:
http://mobile.f1today.nl/...-beeld-van-crash-bianchi/
Impact zoals geschetst door Hippocampus lijkt wel te kloppen. Roll bar is hier overigens helemaal weg, lijkt het. P andere foto's toch wel zichtbaar..
[Voor 13% gewijzigd door ThaStealth op 05-10-2014 21:04]
Mess with the best, die like the rest
Mjah tja... Toch wel 'fijn' dat 'wij' zo ook een beetje weten wat er aan de hand is. Die onduidelijkheid rond Schumacher bijvoorbeeld is ook maar niks en werkt alleen maar speculatie in de hand.ThaStealth schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:02:
![]()
[...]
Die foto kan alleen maar door een marshall/andere medewerker genomen zijn, niet door een fan of pers. Zwaar ongepast op zijn minst, die vent mogen ze meteen uit zijn functie zetten!
Oei da's zonde, dat is toch wel een bekende naam uit de jaren '80 en begin jaren '90. Best een onderschatte coureur, maar hij had eigenlijk veel ongelukkige keuzes qua teams zeg maar (goed presteren maar auto's die hem in de steek lieten geloof ik).peeth schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:51:
Volgens twitter (en zijn wiki) is Andrea de Cesaris vandaag overleden. Zware dag voor de autosport...
Dat is ook weer overdreven gesloten (maar zo is de familie Schumacher nu eenmaal). Dit vergelijk ik met een youtube filmpje van mensen die door de bagage van MH17 gingen...AzzKickah schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:03:
[...]
Mjah tja... Toch wel 'fijn' dat 'wij' zo ook een beetje weten wat er aan de hand is. Die onduidelijkheid rond Schumacher bijvoorbeeld is ook maar niks en werkt alleen maar speculatie in de hand.
Mess with the best, die like the rest
Op basis van deze foto zou ik zeggen dat hij met de achterkant (linksachter) eerst die tractor met hoge snelheid heeft geraakt en toen doorgedraaid waarbij hij met de voorwielen vervolgens tegen de bandenstapel komt. Dat laatste verklaard dan weer de schade vooraan. Het ziet er iig uit als sowieso een zware crash, denk dat het zelfs zonder tractor niet heel goed was afgelopen... Uiteraard wel beterMrSleeves schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:13:
Op f1today staat een andere. Heftige foto:
http://mobile.f1today.nl/...-beeld-van-crash-bianchi/
Impact zoals geschetst door Hippocampus lijkt wel te kloppen. Roll bar is hier overigens helemaal weg, lijkt het. P andere foto's toch wel zichtbaar..
Nee, dat ben ik echt niet met je eens. Die mensen hadden er niet voor gekozen, waarmee ik totaal niet wil beweren dat dit Bianchi's keuze was of zijn eigen schuld, integendeel. Maar racen is en blijft gevaarlijk en als er iets gebeurt heeft het publiek toch ook een bepaalde behoefte (en misschien wel een klein beetje recht op) aan duidelijkheid.ThaStealth schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:06:
[...]
Dat is ook weer overdreven gesloten (maar zo is de familie Schumacher nu eenmaal). Dit vergelijk ik met een youtube filmpje van mensen die door de bagage van MH17 gingen...
Waarom zou daar geen pers kunnen staan? En zo vreemd is het toch niet om een foto te maken? De dokter is immers al ter plaatse, de fotograaf kan niks doen verderThaStealth schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:02:
![]()
[...]
Die foto kan alleen maar door een marshall/andere medewerker genomen zijn, niet door een fan of pers. Zwaar ongepast op zijn minst, die vent mogen ze meteen uit zijn functie zetten!
Verschillende sites melden nu dat hij buiten levensgevaar is. Als ze dat zo weten lijkt me dat weer positief (snel als in, bij Schumi duurde het weken voordat ze dat bekend maakten)
Kan makkelijk door dezelfde gedaan zijn als die van charops. Pers met een flinke zoomlens. Ik weet niet waar die wel en niet kunnen komen.ThaStealth schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:02:
![]()
[...]
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details