[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.759 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:36
Als de SC was uitgebracht terwijl de auto van Sutil bijna weggehaald was, had iedereen ook moord en brand geschreeuwd dat Charlie Whiting de race verpest had.

Nu er dan toch wat gebeurt staat iedereen op om CW te veroordelen. Beetje erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29

backupdevice

No Risk , Full Push

Hij moet wel vaart houden ander koelen ze banden te veel af.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://pic.twitter.com/ocwtuLfLMZ

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:19:
Maar toen hing er sowieso al geen geel.
Het geeft wel aan dat daar wellicht iets was waardoor je makkelijk verrast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Als ik me niet vergis en ik me het goed kan herinneren kwam Bianchi net uit de pits vlak voordat 'ie 't ongeluk kreeg.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:19:
Zelfs met dubbel geel blijf je pushen.
Met alle respect, maar als je de regels niet kent hoor je niet op een circuit thuis....

Hopelijk gaat het goed met Bianchi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:16:
[...]

Na de feiten is het altijd eenvoudig om te oordelen dat men sneller iets had moeten doen. Iedereen wist dat als op dat moment een SC werd ingeroepen de race de facto over was. Enkele ronden om die wagen te takelen en dan moeten de gedubbelden zich nog eens ontdubellen wat ook weer enkele ronden duurt. Kan men dan takelen zonder verder incident hadden we nog een korte sprint gehad naar het einde waarin van alles had kunnen gebeuren omdat het net weer harder begon te regenen.
Als je lichte verandering in de race uitslag even belangrijk vind als een mensenleven is dat een logische redenatie idd.

Mbt na de feiten, ja idd, na de feiten uit Hockenheim vind ik het belachelijk dat een paar races later niet van die situatie geleerd is, maar gewoon van "toen ging het goed dus het zal nu ook wel loslopen".
Met die logica is het wachten tot het fout gaat.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

asing schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:13:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Ze zijn in staat om de headrest te verwijderen en dan de coureur met helm, HANS en stoel eruit te tillen.
Klopt, de rollbar moet natuurlijk heel wat krachten aan kunnen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:24

Blokker_1999

Full steam ahead

Roamor, je hoort het niet te doen, maar laat ons eerlijk zijn, de regels stellen dat je moet liften, en dat moet zichtbaar zijn, maar er staat, afaik, nergens voor hoe lang of hoeveel snelheid je moet verliezen. Dat is allemaal subjectief en dan blijf je eenmaal de grenzen op zoeken van wat mogelijk is, ongeacht of je nu eerste of laatste rijd. Bij een SC heb je wel maximale sector tijden en kan je toch niet inhalen, maar bij (dubbel) geel krijg je na die sectie weer groen en moet je toch weer voluit gaan. Ik weet niet wat de situatie was op dat moment voor Bianchi wie er voor en achter hem zat en wat de gaten waren. Maar hij heeft zich ergens misrekend gehad.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu al tijd voor de Captain Hindsight-verhalen? Dan ben ik off, ik wacht verder op echt nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:25:
[afbeelding]

Tja dit valt redelijk mee kwa schade...
Maar dat is een andere crash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:05

Player1S

Probably out in the dark

alleen is dat geen foto van het ongeluk

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
[afbeelding]

Tja dit valt redelijk mee kwa schade...
Met zon en supersofts....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02

AzzKickah

06-CENSORED

Wel op blijven letten he.... 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door AzzKickah op 05-10-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:50

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:19:
[...]

Niet mee eens. Dit is net als bij Sutil Aquaplaining. Dat hou je niet tegen. Al rijd je 50 of 80 of 100 hell het kan zelfs bij 5km/h gebeuren
Bij geel hoor je (aantoonbaar) van je gas af te gaan. Dat zijn niet de momenten waardoor je last van aquaplaning gaat krijgen.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Tja dit valt redelijk mee kwa schade... maar lijkt ook een ander circuit te zijn...
Dat is een totaal ander moment, check your sources please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Er zat vrij weinig tijd tussen het ongeluk van Sutil en Bianchi, ik betwijfel of een SC geholpen had. Er was blijkbaar iets erg lastigs qua weggedrag in de betreffende bocht.

Ik denk dat er wel goed nagedacht moet worden over de timing van die tractors toelaten op de baan. Misschien alleen nadat alle autos achter de SC rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 11:38

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

De onderkant van de achterkant van de truck loopt stevig op, dat kan wel eens (relatief) goed nieuws zijn.
Juist niet, de schade vertelt dat er sprake is van een horror crash. Eerste wat opvalt is dat er flinke scheuren zitten in het monocoque, dit veraadt dat de energie nergens meer heen kon, wat er op duidt dat de wagen een poging heeft gedaan om zich aan de onderkant van de truck te comprimeren. Besvestigend daar aan is de zwaar beschadigde rollbar, en de bovenkant van het cockpit als de linkerkant ziet er ook niet fris uit. Ik vraag mij momenteel alleen af of het wat uitmaakt of zijn hoofd wel of niet tussen zijn wagen en de truck is ingekomen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-09 17:29

Zorro

Z

[afbeelding]

Tja dit valt redelijk mee kwa schade... maar lijkt ook een ander circuit te zijn...
Toch nog even snel banden gewisseld zie ik.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:55
Andere race, de achtervleugel staat wel op de foto terwijl die in deze race eraf ging.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:27:
Juist niet, de schade vertelt dat er sprake is van een horror crash. Eerste wat opvalt is dat er flinke scheuren zitten in het monocoque, dit veraadt dat de energie nergens meer heen kon, wat er op duidt dat de wagen een poging heeft gedaan om zich aan de onderkant van de truck te comprimeren. Besvestigend daar aan is de zwaar beschadigde rollbar, en de bovenkant van het cockpit als de linkerkant ziet er ook niet fris uit. Ik vraag mij momenteel alleen af of het wat uitmaakt of zijn hoofd wel of niet tussen zijn wagen en de truck is ingekomen.
Ik had die een dergelijke opmerking niet moeten maken, ik wil het nu helemaal niet op zo'n niveau over het ongeluk hebben. Ik wacht echt nieuws even af en probeer me verder niet te laten verleiden tot wilde speculaties en halfslachtige analyses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 21:44

Harrie

NederVlaming

Die foto is van VP1 in 2013: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/301544/

Maar ik denk dat iedereen al wel wist dat die niet relevant was dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Harrie op 05-10-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Walgelijk:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BzLF1CQCQAA-a0O.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Zeker, en hier vind ik het duimpje altijd zo ongepast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:05

Player1S

Probably out in the dark

Kun je zulke mensen het recht tot internet niet ontnemen? :(

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Neeee! Is hij dood?

Facebooks likes ook, walgelijk systeem.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie vooral gebrekkige communicatie, maar het is goed bedoeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
Ik vrees het ergste. Het HANS systeem werkt op zo'n moment ook averechts verwacht ik.

Wat mij verder opviel, een evenement mag max 4 uur duren, maar zoveel daglicht is er in dit jaargetijde in Japan niet. Het was een uur na de race (3 uur mark) al volledig donker.

Tsja, en geen footage van een potentieel dodelijk ongeval? Dat gaat mij wel erg ver. Dan kan je geen racesporten live meer uitzenden. Ik trek liever mijn eigen conclusies dan dat je uit allerlei bronnen je info samen moet stellen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

asing schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:36:
Neeee! Is hij dood?

Facebooks likes ook, walgelijk systeem.
Er is nog geen officieel bericht volgens mij, dus die facebook groepen zijn wat voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

L1nt schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:36:
Kun je zulke mensen het recht tot internet niet ontnemen? :(
"Jij doet niet meer mee."
Goed plan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Hopen dat jules bianchi het haalt, zag er ernstig uit..

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Is het nu al tijd voor de Captain Hindsight-verhalen? Dan ben ik off, ik wacht verder op echt nieuws.
iichel in "[F1] Seizoen 2014"

En de posts daarna.

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 05-10-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:38:
"Jij doet niet meer mee."
Goed plan..
Dan mogen er een paar hier ook niet meer meedoen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Señor Sjon schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:37:
Ik vrees het ergste. Het HANS systeem werkt op zo'n moment ook averechts verwacht ik.

Wat mij verder opviel, een evenement mag max 4 uur duren, maar zoveel daglicht is er in dit jaargetijde in Japan niet. Het was een uur na de race (3 uur mark) al volledig donker.

Tsja, en geen footage van een potentieel dodelijk ongeval? Dat gaat mij wel erg ver. Dan kan je geen racesporten live meer uitzenden. Ik trek liever mijn eigen conclusies dan dat je uit allerlei bronnen je info samen moet stellen.
Als ze geen reactie van de coureur na de crash hebben zenden ze geen herhaling uit

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 11:56
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-sc5rH5BvLcE/UuuYWE0zONI/AAAAAAAAS7s/KqfeOAwdCEk/s1600/Marussia+MR03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P8bCmVe.png

Neem de E als referentiepunt dan ziet het echt niet gezond uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:37:

Werd bij BBC al genoemd idd, beetje jammer ingepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Op de twitter pagina van die gast staat zelfs letterlijk: "Jules Bianchi died in an F1 crash on October 5th 2014".
https://twitter.com/RIPJulesBianchi
En dan ook nog een totaal ongepast filmpje erbij....

Laten we met zn allen hopen dat hij het mis heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
soulcrusher schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:39:
[...]

Als ze geen reactie van de coureur na de crash hebben zenden ze geen herhaling uit
precies, op skysports zag je hoe de beschadigde wagen van de truck werd afgetild in de pits, maar toen zijn ze weggelopen met de camera

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:08

Clush

Do as I say...

ThunderNet schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:05:
[...]

Lijkt mij context genoeg, je ziet prima waar de rollbar hoorde te zijn, daar mist gewoon een heel stuk.
dat is geen context, dat is gewoon wat op de foto te zien is.

Wanneer is de foto genomen? Waarom is dat stuk eraf? Is het een direct resultaat van de crash? Op welke manier dan? Of is er daarna nog iets met dat deel van de auto gebeurd? En hoe weet je dat allemaal? Dat is context.

Maargoed, ik ga wel ergens anders op echt nieuws wachten. Iedereen is bezorgd, dat is begrijpelijk. Maar juist dáárom zou het gepast zijn om je niet over te geven aan allerlei speculatie en gewoon af te wachten.

En de FIA zou ook wel eens van zich mogen laten horen. Want het wordt ook wel een beetje in de hand gewerkt op deze manier.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clush schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:44:
En de FIA zou ook wel eens van zich mogen laten horen. Want het wordt ook wel een beetje in de hand gewerkt op deze manier.
Organisaties die weten wat ze doen geven doorgaans geen berichten uit totdat er duidelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:31:
[...]

Ik had die een dergelijke opmerking niet moeten maken, ik wil het nu helemaal niet op zo'n niveau over het ongeluk hebben. Ik wacht echt nieuws even af en probeer me verder niet te laten verleiden tot wilde speculaties en halfslachtige analyses.
Je kan het halfslachtig noemen, maar dit is wel het verhaal wat al het beschikbare beeldmateriaal verteld. Al is het maar 1% van het uiteindelijke verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door fynrd1 op 05-10-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race steward Salo: "Bianchi kreeg flinke klap op het hoofd"

Volgens race steward Mika Salo heeft Jules Bianchi een flinke klap te voorduren gehad. De Fin zag de beelden en verkondigde in de media dat de Fransman een harde crash had tegen de tractor, waarbij ook zijn hoofd een tik zou hebben gekregen.

Salo vertelde over de crash: "Bianchi's auto kwam recht onder de tractor terecht tijdens een dubbele gele vlag-situatie. Hij heeft een harde klap tegen zijn hoofd gekregen." De woorden van Salo klinken ernstig en doen wat denken aan het ongeval van Maria de Villota een aantal jaar geleden.

Op Twitter circuleren foto's van de zwaar beschadigde auto van Bianchi. Hierop is te zien dat de Marussia van de Fransman inderdaad onder de tractor terecht is gekomen, maar het is lastig om te zien hoe Bianchi de tractor daadwerkelijk geraakt heeft.

Oh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

[...]

Wanneer is de foto genomen? Waarom is dat stuk eraf? Is het een direct resultaat van de crash? Op welke manier dan? Of is er daarna nog iets met dat deel van de auto gebeurd? En hoe weet je dat allemaal? Dat is context.
Sim-pel. Ze gaan niet aan de rollbar rommelen en dat is niet nodig. De coureur kunnen ze zo uit de auto tillen zonder aan de rollbar te hoeven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 16:22

ThunderNet

Flits!

[...]

Wat wil je er mee laten gebeuren? Dat spul breek af als het over een bepaalde hoeveelheid kracht heen gaat. De hoeveelheid kracht die daarvoor nodig is is VEEL. Dat gebeurd niet even achteraf eventjes.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:46:
Race steward Salo: "Bianchi kreeg flinke klap op het hoofd"

Volgens race steward Mika Salo heeft Jules Bianchi een flinke klap te voorduren gehad. De Fin zag de beelden en verkondigde in de media dat de Fransman een harde crash had tegen de tractor, waarbij ook zijn hoofd een tik zou hebben gekregen.

Salo vertelde over de crash: "Bianchi's auto kwam recht onder de tractor terecht tijdens een dubbele gele vlag-situatie. Hij heeft een harde klap tegen zijn hoofd gekregen." De woorden van Salo klinken ernstig en doen wat denken aan het ongeval van Maria de Villota een aantal jaar geleden.

Op Twitter circuleren foto's van de zwaar beschadigde auto van Bianchi. Hierop is te zien dat de Marussia van de Fransman inderdaad onder de tractor terecht is gekomen, maar het is lastig om te zien hoe Bianchi de tractor daadwerkelijk geraakt heeft.

Oh oh...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:45:
Je kan het halfslachtig noemen, maar dit is wel het verhaal wat al het beschikbare beeldmateriaal verteld.
Er is weinig materiaal beschikbaar en nog minder te zien, dus dan wordt iedere analyse op die basis al halfslachtig. Het lange verhaal kort is dat we nauwelijks iets weten, behalve dat het een vrij zorgelijke situatie is. Gezien ik mijn eerdere uitspraken achteraf al wat te ver vond gaan laat ik er daar nu even bij.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 20:08

Keida

dr.

[...]

Maargoed, ik ga wel ergens anders op echt nieuws wachten. Iedereen is bezorgd, dat is begrijpelijk. Maar juist dáárom zou het gepast zijn om je niet over te geven aan allerlei speculatie en gewoon af te wachten.

Zeker goed om je dat af te vragen, maar met enige kennis van hoe een F1 auto in elkaar steekt, weet je dat er nogal wat krachten nodig zijn om de auto zo te vervormen en de roll-bar een stuk kleiner te maken.
Dat kán gewoon niet door mensenhanden ná de crash. Dat móet met de crash zijn gebeurd.

Nee, we hebben geen beelden gezien, maar dat is wel wat de plaatjes zeer sterk suggereren.

Inderaad lijkt ook de hele rollbar/motorkap een stuk naar achter/kleiner te zijn geworden. M.i. het meest waarschijnlijk dat de roll-bar head-on de traktor heeft geraakt, vooral aan de linkerkant. Daar zit ook het hoofd van de coureur. Slecht nieuws voor zover ik de beelden kan interpreteren.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Bij een harde zijwaartse crash moet ik denken aan Perez in Monaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:29
Dit zal de discussie over gesloten auto's weer aanzwengelen denk ik.
Dan nog blijft dit soort ongelukken mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dupje schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:52:
Bij een harde zijwaartse crash moet ik denken aan Perez in Monaco.
Die gleed zijwaarts de bandenstapel in, er zat niets op hoofdhoogte wat over de auto heen kwam.

Ik vond een youtube video van net na het ongeluk. Ook zie je dat in bepaalde foto's de enginecover weg is, en erop andere weer op staat (of deels). Ik vrees dat Jules recht onder de achterkant van de JCB is gereden, of een punt van de achterkant heeft meegenomen.

Maria had het overleefd, laten we hetzelfde hopen voor Jules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tlpeter schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:57:
De enige manier om raceongelukken te voorkomen is niet te racen, maar je verplicht je uiteraard wel de kans redelijkerwijs zo klein mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 21:30
Al zal dit dodelijk zijn. Sorry hoor, maar 1 dode per 20 jaar vind ik niet zo'n probleem..

Het blijft autoracen, een relatief gevaarlijke sport. Dan is dit een prima score. Als je eens kijkt naar de crashes in de afgelopen 20 jaar. Formule 1 is gewoon relatief veiliger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
asing schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:58:
[...]

Die gleed zijwaarts de bandenstapel in, er zat niets op hoofdhoogte wat over de auto heen kwam.

Ik vond een youtube video van net na het ongeluk. Ook zie je dat in bepaalde foto's de enginecover weg is, en erop andere weer op staat (of deels). Ik vrees dat Jules recht onder de achterkant van de JCB is gereden, of een punt van de achterkant heeft meegenomen.

Maria had het overleefd, laten we hetzelfde hopen voor Jules.
Helaas is Maria na een jaar toch aan de gevolgen van het ongeluk overleden. Het laaste dodelijke ongeluk met een f1 coureur is daarom veel minder dan 20 jaar geleden.

[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 05-10-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Adlermann schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:01:
Al zal dit dodelijk zijn. Sorry hoor, maar 1 dode per 20 jaar vind ik niet zo'n probleem..

Het blijft autoracen, een relatief gevaarlijke sport. Dan is dit een prima score. Als je eens kijkt naar de crashes in de afgelopen 20 jaar. Formule 1 is gewoon relatief veiliger geworden.
Er zijn tenminste nog 2 doden gevallen de laatste 20 jaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Nou... 'Geen probleem' is ook weer wat, maar een hele prestatie bij een hoge snelheidsport, dat weer wel. Elke dode is er één teveel.
enchion schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:03:
[...]

Welke coureurs zijn er dan de afgelopen 20 jaar op de baan in een F1-auto om het leven gekomen? Enlighten me.

[ Voor 52% gewijzigd door McBoom op 05-10-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:37
enchion schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:03:
[...]

Ratzenberger en Senna is inmiddels >20jaar geleden..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 11:56
GAIAjohan schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:04:
[...]

Ik neem aan dat hij doelt op marshals en toeschouwers en dat zijn minder dan 20jaar. Volgens mij 2 of 3 jaar geleden Canada een marshall voor het laatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
[...]

Ik doelde eigenlijk idd op Ratzenberger en ook op de marshal in Melbourne, die door een crash van Villeneuve om het leven kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn helaas ook een aantal baanmarshals omgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
tlpeter schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:57:
Ja als je kijkt hoe de rollbar stuk is dan maakt het niet zo veel uit of er nou een ruitconstructie voor zit. Als het sterkste gedeelte van de auto al niet meer heel blijft...

Ik denk dat ze nog eens goed moeten kijken wanneer je externe voertuigen op de track laat, want de tractor is de reden dat de crash zo ernstig is. Totaal andere impact dan tegen een banden/golfplaat muur. Ik bedoel deze autos kunnen met 200 een muur raken en niets aan de hand, maar zelfs met 50 onder zo'n heftruck komen kan al heel gevaarlijk zijn. Een gele vlag maakt dan weinig verschil lijkt me.

[ Voor 21% gewijzigd door Goron op 05-10-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

enchion schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:05:
[...]

Ik doelde eigenlijk idd op Ratzenberger en ook op de marshal in Melbourne, die door een crash van Villeneuve om het leven kwam.
Ratzenberger was voor Senna om het leven gekomen en een baanmarshall (hoe triest ook) heeft weinig te maken met hoe veilig de auto's tegenwoordig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:08:
Ratzenberger was voor Senna om het leven gekomen en een baanmarshall (hoe triest ook) heeft weinig te maken met hoe veilig de auto's tegenwoordig zijn.
...maar alles met hoe veilig de sport is. Marshals zijn een integraal onderdeel van formule 1.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Goron schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:06:
Ik denk dat ze nog eens goed moeten kijken wanneer je externe voertuigen op de track laat, want de tractor is de reden dat de crash zo ernstig is. Totaal andere impact dan tegen een banden/golfplaat muur.
Anderenzijds, als de tractor er niet had gestaan maar de marshals wel dan, ik moet hier eigenlijk gewoon niet aan denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dit is natuurlijk een Captain Hindsight opmerking, maar eigenlijk is het ook wel gek. Overal uitloopstroken aanleggen, maar wel met takelwagens op de baan terwijl er race-auto's langsvliegen... Ik heb me er wel eens eerder over verbaasd, maar ja, het ging altijd goed he :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Of gewoon rijders straffen die maar 3 km/u liften bij dubbel geel. In basis is dat een van de oorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
AzzKickah schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:09:
Dit is natuurlijk een Captain Hindsight opmerking, maar eigenlijk is het ook wel gek. Overal uitloopstroken aanleggen, maar wel met takelwagens op de baan terwijl er race-auto's langsvliegen... Ik heb me er wel eens eerder over verbaasd, maar ja, het ging altijd goed he :X
Maar dan had Bianchi wat marshalls omver gekegeld, of Sutil. Er is geen enkele goede oplossing voor een crash op een zojuist gecrashde auto mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:11:
Of gewoon rijders straffen die maar 3 km/u liften bij dubbel geel. In basis is dat een van de oorzaken.
Daar valt momenteel nog bar weinig over te zeggen, laten we dat maar overlaten aan mensen die daar meer kijk op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:09:
[...]

...maar alles met hoe veilig de sport is.
Maar dat had met iedere andere race ook kunnen gebeuren, niet alleen met de F1. Dat is baanveiligheid, geen autoveiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Sagaris schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:12:
[...]

Maar dan had Bianchi wat marshalls omver gekegeld, of Sutil. Er is geen enkele goede oplossing voor een crash op een zojuist gecrashde auto mijns inziens.
Pit limiter aan in gele vlag zones.
Iederen de pits in na een crash.

Die laatste is wat extreem maar als je kost wat kost doden wilt voorkomen.. mjah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Breder getrokken, er wordt alleen gekeken of je geen snellere sector hebt gereden. Dat is natuurlijk geen maatstaf wanneer je geacht wordt te kunnen stoppen (wat dubbel geel betekent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:12:
Maar dat had met iedere andere race ook kunnen gebeuren, niet alleen met de F1. Dat is baanveiligheid, geen autoveiligheid.
Moet dit op de vierkante millimeter? Het ging over de veiligheid (tijdens het bedrijven) van de sport en daar zijn marshals een integraal onderdeel van.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Of je maakt die tractor veiliger, hebben meer dan alleen de formule 1 wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
[...]

Rijder eruit en met een kraan vanachter de bandenstapel optillen.

Hier stonden er heel wat bij elkaar :

edit : dat werkt niet, dan maar zo : YouTube: 2003 Brazilian Formula 1 Grand Prix Mayhem

[ Voor 17% gewijzigd door asing op 05-10-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ja maar zelfs met 80km/u kan je nog steeds aquaplanen en onder zo'n heftruck komen in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:14:
[...]

Moet dit op de vierkante millimeter?
Omdat jij het bent :>
Het ging over de veiligheid (tijdens het bedrijven) van de sport en daar zijn marshals een integraal onderdeel van.
Dat zal best, maar dat verandert nog steeds niets aan mijn punt ;)
Goron schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:16:
[...]

Ja maar zelfs met 80km/u kan je nog steeds aquaplanen en onder zo'n heftruck komen in principe.
Niet als je lift. Als ik het gas los laat bij 130 en ik krijg last van aquaplaning verdwijnt de aquaplaning als sneeuw voor de zon.

[ Voor 31% gewijzigd door McBoom op 05-10-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 08:08
Zo nat was het dus op Suzuka:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/exe4mJs.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door ThaStealth op 05-10-2014 12:18 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Goron schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:16:
[...]

Dan ben je al heel wat snelheid kwijt als je spint. Lang niet zo heftig als 200+

Het wordt tijd voor slow zones als LeMans en een opvolger van Charlie Whiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:17:
Dat zal best, maar dat verandert nog steeds niets aan mijn punt ;)
Dat punt had alleen niets met de discussie te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
ze zouden ook een grote hijskraan aan de zijkant van het circuit kunnen zetten zoals in monaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
asing schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:15:
[...]

Rijder eruit en met een kraan vanachter de bandenstapel optillen.

Hier stonden er heel wat bij elkaar :

edit : dat werkt niet, dan maar zo : YouTube: 2003 Brazilian Formula 1 Grand Prix Mayhem
Maar niet iedere coureur crasht natuurlijk op een plek waar een kraan van achter een bandenstapel bij kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

De vraag is natuurlijk wel of dit te maken heeft met te hard rijden. De Marussia is natuurlijk wel één van de minste wagens op de grid. Het was weer begonnen met regenen, wat bij deze wagen kan lijden tot een veel sterkere afname in temperatuur van de banden dan bij de betere wagens op de grid. Ik doel hier natuurlijk op het feit dat ze snelheids moesten matigen waardoor dit extremere vormen aanneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
[...]

Volgens mij is het eigenlijk best simpel, leg een telemetry feed aan die de snelheid van de auto naar de Stewards doorgeeft (kunnen ze waarschijnlijk al mbv de GPS).

En directe override radio aan de stewards naar de rijders, dat de stewards de communicatielijn naar de rijders kunnen overnemen, en dus bv zeggen "Yellow, Yellow, Yellow | Keep car at 80 KPH SC-limit | Remain at position | Crash in turn 6 "

En als je je daar dan niet aan houdt krijg je 1 lap aftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 21:30
Señor Sjon schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:18:
[...]

Het wordt tijd voor slow zones als LeMans en een opvolger van Charlie Whiting.
Compleet overdreven reactie nav 1 ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:18:
[...]

Dat punt had alleen niets met de discussie te maken 8)7
Als je even terugleest zul je zien dat het prima in de discussie past :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:22:
Goed, weet je, je hebt gelijk - zijn we van dit geneuzel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

McBoom schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:22:
[...]

True, zal wel een onderzoek gaan worden hoe ze rijden in de regen veiliger kunnen maken door aanpassingen aan de auto, met als uitkomst dat ze dan beter niet kunnen rijden, de FIA kennend.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Adlermann schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:22:
[...]

Compleet overdreven reactie nav 1 ongeluk.
Nee, juist niet. Of ben je de tig rondjes SC van vorige race vergeten? Whiting doet SC wanneer ze niet moeten (regen) en laat ze achterwege bij marshalls op de baan (hockenheim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Maxime Papillon @MaxPap10 · 4 minutes ago

Breaking News for @Jules_Bianchi from father, head trauma, being operated, wait 24h to see evolution of the condition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamender
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 21:23
Hij heeft dus een hersenbloeding ofzoiets denk ik dan. Hetzlefde geval als met Schumacher na zijn ski incident. Hopelijk komt alles goed, deze jongen heeft een Ferrari toekomst voor zich !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zwelling van de hersenen is het meestal. Daarom kon ie ook niet met de helikopter mee, de drukverschillen van het stijgen en landen kunnen dan fataal zijn.

De komende 24 uur is het afwachten. Als ie het overleeft, is het einde carrière. Ik ben bang dat zijn helm tussen de truck en de auto zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik denk toch dat deze foto meer dan genoeg zegt:
https://twitter.com/nosop3/status/518710321692020736/photo/1

Het is natuurlijk niet duidelijk in hoeverre de auto hier 'opengeknipt' is, maar het geeft wel aan dat het een heel, heel, heel erg vervelende crash is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Je ziet dit soort wrakken wel vaker en dan stapt de coureur uit alsof er niks gebeurt is.
De staat van de auto zegt iig niks over eventuele verwondingen van de coureur.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 08:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ja als ie de machine met de zijkant geraakt heeft, precies in het midden van de F1 bolide dan heb je kans dat zijn hoofd/nek er tussen heeft gezeten. Vervolgens is de achterzijde verder onder machine geschoten. Dat verklaard ook waarom het grootste deel van de enginecover weg is icm de rest van de achterzijde.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BzLkxKLIQAAY6mt.jpg

Het FIA statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:26
13:51
De FIA komt met een statement, maar niet met nieuws. De volgende 24 uur zullen de belangrijkste worden in zijn leven.

13:39
De operatie van Bianchi is goed verlopen, hij wordt nu overgebracht naar de Intensive Care (IC) alwaar hij constant in de gaten gehouden zal worden.

13:27
Jules Bianchi heeft een CT-scan ondergaan en ligt nu dus op de operatietafel. Hij zal na de operatie overgebracht worden naar de Intensive Care.

13:01
Bianchi wordt in kritieke toestand geopereerd in het ziekenhuis in Japan. Bijna alle coureurs zijn in het hospitaal aanwezig. Dat bevestigde zijn vader aan Franse media.

11:49
Stewart Mika Salo laat nu weten dat Bianchi rechtstreeks onder de kraan geschoven is, en met een harde klap tegen zijn hoofd tot stilstand gekomen is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 10:42
Gynnad schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 13:58:
13:01
Bianchi wordt in kritieke toestand geopereerd in het ziekenhuis in Japan. Bijna alle coureurs zijn in het hospitaal aanwezig. Dat bevestigde zijn vader aan Franse media.
Mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing

Pagina: 1 ... 96 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.