[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.649 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
enchion schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:23:
Simpele vraag mbt RedBull.

In hoeverre mag een team de auto helemaal in mekaar zetten en motor/aero-testen in de fabriek/windtunnel als hij op een rollenbank staat ???

Vind het nl ook vreemd dat ze bij RB er nu pas achter komen.

Tenzij RB een toneelspelletje speelt en bij volgende test vrolijk met een "afgekeken/info gebaseerd op andere team" design komt.
Hoewel ik de eigenwijze Newey dat eerlijk gezegd niet zie doen.
Maw nu een dummy auto naar de test te brengen (die relatief weinig geld gekost heeft) om vervolgens inspiratie op te doen van de concurrenten, om later aanpassingen op de auto door te voeren en toch binnen een budget te blijven.
Je kan het chassis in de windtunnel testen, en de motor op de testbank. De test is nu alles samenbouwen en ermee rijden. Ferrari heeft een circuit in hun tuin liggen, en er staan altijd tifosi rond met camera's. Als hun F1 wagen naar buiten was geweest, hadden we het geweten. Wel is er een mule geweest met het geluid van de V6.... :9

Het ontwerp van een F1 auto is van voor tot achter doorgerekend. Als je aan de voorvleugel iets veranderd, werkt dat door tot achteren. Newey kan niet zomaar in 2 maanden een complete auto ontwerpen en laten bouwen. Daar gaat echt veel meer werk in zitten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Volgens mij zijn full scale windtunnel testen verboden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ze hebben bij Red Bull nu STR opdracht gegeven om zo veel mogelijk rode vlag situaties te creëren, zodat de andere teams ook niet veel rondjes meer kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
tis alweer groen....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Mooie testdag voor Mclaren dacht ik zo, 92 rondjes gereden zonder enig probleempje

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Geen commentaar:

_O-

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die Toro Rosso klinkt verkouden. :p

Vanavond op Sky maar weer even kijken naar Ted's Notebook voor de laatste nieuwtjes uit de pits. Gisteren had die een leuke uitleg over de werking van de nieuwe ERS, samen met iemand van Renault.

[YouTube: http://youtu.be/9qNfSOr9gdU]

[ Voor 95% gewijzigd door MegaTronics op 30-01-2014 18:15 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Ag, al die 'problemen' (ik geloof niet dat er problemen zijn) met Renault motoren zeggen niks. Vettel wint gewoon weer makkelijk dit seizoen en ik denk zelfs de eerste race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cubic X schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:42:
Ag, al die 'problemen' (ik geloof niet dat er problemen zijn) met Renault motoren zeggen niks. Vettel wint gewoon weer makkelijk dit seizoen en ik denk zelfs de eerste race.
Ik ben niet anti-Vettel, maar ik hoop dat je ongelijk krijgt.
Geef mij maar een spannend seizoen met titelkandidaten

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Oh da's relaxed dat je dat weet. Hoef je ook niet te kijken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Puur uit interesse, waarom denk je dat er geen problemen zijn? Het feit dat alle Renault-driven teams de afgelopen dagen de grootste moeite hebben om rondjes te rijden (81 ronden in totaal) verteld heel wat anders namelijk. Jij denkt dat die teams geen behoefte hebben aan tracktime en daarom aan het sandbaggen zijn?

Wil niet direct beweren dat Red Bull kansloos is dit seizoen, maar de voortekenen zijn op dit moment niet echt heel goed.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

fynrd1 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:43:
Mooie testdag voor Mclaren dacht ik zo, 92 rondjes gereden zonder enig probleempje
toch bekruipt mij het Prost GP gevoel een beetje bij dit McLaren.....
Als ze een titelsponsor hadden gehad had ik er meer vertrouwen in gehad.

/edit: qua tijden dan he

[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 30-01-2014 21:39 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
L1nt schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:38:
[...]

Mwoah..... O-)

Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/red-bull-to-protest-brawn-gp-rear-diffuser-design-5293_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

L1nt schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:38:
[...]

Ja maar ze zitten nog ver van hun optimum af, twee a drie seconden. Je kan het zo zien dat Mclaren al wat verder in hun programma is dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rqQbdEJsjHQ]

toch klinkt zo'n turbo best lekker, nu nog de toeren iets opschroeven zodat we het volle potentieel van de motoren kunnen zien en horen

[ Voor 20% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 30-01-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

Wom

Leuk te lezen dat de coureurs dankzij het koppel een groot snelheidsgevoel hebben in de wagen. Vooral Button liet zich positief hierover uit.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23

Hoogie2004

Whohooooo

Klinkt prima, althans je hoort de turbo fluiten.... :+

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-01-2014 08:04 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik vind het ook wel lekker klinken eigenlijk. Lekker 'grof'

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Sorry? Als de grote bazen van het beste team van vorig jaar op de laatste dag van de test niet op het circuit aanwezig zijn heb je OF alle schaapjes op het droge, OF je hebt een mega probleem. Gezien het lage aantal ronden vergeleken met de concurrentie en de problemen die ik bij RB gezien heb vermoed ik het laatste.

Voor de rest:
asing schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:05:
Horner en Newey zullen gegaan zijn omdat hun toegevoegde waarde op de baan het probleem niet gaat oplossen. Oftewel, ze zijn naar de fabriek omdat hun aanwezigheid daar tot meer resultaat gaat leiden. Lees : terug naar de tekentafel.

We kunnen nu rustig aannemen dat RedBull een ernstige designfout heeft, en aan het aantal ronden van de Renault blokken te zien, heeft ook Renault een berg huiswerk.
Nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Schijnbaar wist Renault van de issues:
"The (Renault) cars sound like rattling lawn mowers," said veteran F1 correspondent Roger Benoit, in Blick newspaper. "Renault was even thinking about not coming here."
Uit hetzelfde artikel:
Horner denied that Red Bull is already pushing for the Jerez test to be extended into Saturday, but there are also rumours Renault is paving the road for a delay of the FIA's 'power unit' homologation deadline. "We will be relying extremely heavily on our engine partner," admitted Horner. (GMM)
Toch wel behoorlijk serieus, als Renault de deadline voor motor-wijzigingen wil verlengen, en ze uit zijn op een extra testdag....

bron: http://www.f1today.net/en...ms-with-ers-in-new-engine

[ Voor 59% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-01-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Hoogie2004 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:20:
Schijnbaar wist Renault van de issues:

[...]

Uit hetzelfde artikel:

[...]

Toch wel behoorlijk serieus, als Renault de deadline voor motor-wijzigingen wil verlengen, en ze uit zijn op een extra testdag....

bron: http://www.f1today.net/en...ms-with-ers-in-new-engine
Te triest als de FIA hiermee akkoord zou gaan. Ik zou zeggen, je mag na 6 maanden een kleine revisie doen, maar dan mogen alle andere motorbouwers dat ook, of een andere wijziging die anders niet toegestaan zou zijn (gear ratios).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik hoop ook dat de FIA hier niet mee gaat instemmen... Maar als we naar het recente verleden kijken, met het bandendrama, als er 2 teams last van hebben kan ineens heel veel, zoals het veranderen van de spelregels.

Toen waren er ook genoeg teams die geen issue hadden, en het voordeel van die teams werd compleet teniet gedaan door het veranderen van de spelregels... Terwijl de teams met problemen zich niet eens aan de voorschriften van Pirelli hielden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Phusebox schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:41:
[...]

Te triest als de FIA hiermee akkoord zou gaan. Ik zou zeggen, je mag na 6 maanden een kleine revisie doen, maar dan mogen alle andere motorbouwers dat ook, of een andere wijziging die anders niet toegestaan zou zijn (gear ratios).
Mjah grappig, FIA denkt ook wel drie keer na als er straks maar 3 enigszins competitieve teams aan de start staan, dan krijg je ook geen leuk seizoen. Die gaan hier echt wel iets mee doen gok ik zo.

*evil mode* }) }) Ik ben wel heel erg blij dat het die nare Vettel is die nu pech heeft :D, ik gun dat mannetje helemaal niets dit jaar. }) }) *evil mode*

[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 31-01-2014 08:52 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 14:33
Hier nog een leuk 'dashboard' met welke teams, welke rijders of welke motor hoeveel rondes heeft gereden op welke dag (volg je 'm nog?)

Uh Oh Jerez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Phusebox schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:41:
[...]

Ik zou het ook triest vinden, maar dergelijke uitzonderingen zijn er meer (geweest), voor bv. Ferrari.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hakkow schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:54:
Hier nog een leuk 'dashboard' met welke teams, welke rijders of welke motor hoeveel rondes heeft gereden op welke dag (volg je 'm nog?)

Uh Oh Jerez
Lekker overzichtelijk met die verschillende blauwtinten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Red Bull heeft enorm geprofiteerd van de vorige homoligatieronde van Renault. Zij kwamen eerder performance tekort en hebben de motor toen mogen opwaarderen. Ze konden toen gelijk hot/cold blowing en diffuser werk meenemen, terwijl bij Ferrari/Mercedes dat meer lapwerk was.

Dus tsja, blaren + zitten?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hakkow schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:54:

Uh Oh Jerez
Mooi overzicht. Toont tevens aan hoe groot de issues bij Renault en RedBull wel niet zijn...

Renault powered teams zijn de onderste 3. Ik streep Marussia even weg, omdat die pas 30 min meedoen ofzo. En Redbull heeft de minste ronden van allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
MrSleeves schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:09:
[...]

Ik zou het ook triest vinden, maar dergelijke uitzonderingen zijn er meer (geweest), voor bv. Ferrari.
Noem eens een voorbeeld? Laatste wat ik mij kan herinneren is dat ze halverwege het seizoen de compounds van Pirelli hebben aangepast omdat Red Bull moord en brand schreeuwde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Grimmie187 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:14:
[...]

Noem eens een voorbeeld? Laatste wat ik mij kan herinneren is dat ze halverwege het seizoen de compounds van Pirelli aan hebben gepast omdat Red Bull moord en brand schreeuwde..
Ah gossie. Wordt er iets over geliefde Ferrari gezegd? Zat volgens mij niet zo zeer in het vorige seizoen met regelgeving. Eerder in races in het verleden waar Ferrari niet werd bestraft door Race Control of achteraf geen penalties kreeg voor bepaalde acties die het uithaalde. FIA ( Ferrari International Assistance remember? ) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Peekster schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:16:
[...]

Ah gossie. Wordt er iets over geliefde Ferrari gezegd? Zat volgens mij niet zo zeer in het vorige seizoen met regelgeving. Eerder in races in het verleden waar Ferrari niet werd bestraft door Race Control of achteraf geen penalties kreeg voor bepaalde acties die het uithaalde. FIA ( Ferrari International Assistance remember? ) O+
Ik vraag toch gewoon om een voorbeeld? Een beetje volwassen reactie is kennelijk te veel gevraagd..

En volgens mij ging het over regelwijzigingen tijdens het seizoen, niet over race incidenten/penalties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Grimmie187 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:18:
[...]

En volgens mij ging het over regelwijzigingen tijdens het seizoen, niet over race incidenten/penalties.
Dat dus.
Veel van dat soort situaties zijn er niet geweest. Op de banden compound verandering van vorig jaar kan ik me alleen het verbod op het mass-damper systeem van halverwege 2006 herinneren. Dat was toen in het nadeel van Renault en in het voordeel van Ferrari. Aangezien het vorig jaar andersom was, is Renault dan nu weer aan de beurt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Zamorano schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:23:
[...]

Dat dus.
Veel van dat soort situaties zijn er niet geweest. Op de banden compound verandering van vorig jaar kan ik me alleen het verbod op het mass-damper systeem van halverwege 2006 herinneren. Dat was toen in het nadeel van Renault en in het voordeel van Ferrari. Aangezien het vorig jaar andersom was, is Renault dan nu weer aan de beurt? :)
Maar Renault won wel beide titels in 2006 :P

Heb ook niet meer helemaal helder meer wat het mass-damper verhaal inhield? De uitslagen uit 2006 laten idd wel duidelijk zien dat Renault (Alonso) heerste in de eerste seizoenshelft en Ferrari (Schumi) in de tweede seizoenshelft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:24

StarWing

Huh ?!?

The tuned mass damper was introduced as part of the suspension system by Renault, on its 2005 F1 car (the Renault R25), at the 2005 Brazilian Grand Prix. It was deemed to be legal at first, and it was in use up to the 2006 German Grand Prix.

At Hockenheim, the mass damper was deemed illegal by the FIA, because the mass was not rigidly attached to the chassis and, due to the influence it had on the pitch attitude of the car, which in turn significantly affected the gap under the car and hence the ground effects of the car, to be a movable aerodynamic device and hence as a consequence, to be illegally influencing the performance of the aerodynamics.

The Stewards of the meeting deemed it legal, but the FIA appealed against that decision. Two weeks later, the FIA International Court of Appeal deemed the mass damper illegal.[1][2]
Halfweg het seizoen dus.
Wikipedia: Tuned mass damper

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Sutil over de tests:
"It's so different and you can feel it in every gear. It's not about using all the rev band anymore. The torque is in the middle of the rev band so you can sometimes shift a bit earlier, or use different gears in a corner, it doesn't really make a difference.

"So the engine is a lot more powerful in the rev band than the V8. The V8 was more operating between 15 and 18,000rpm so you always had to keep the revs up.

"Also we have eight gears, so you never run into a limiter at the end of the straight, you can go at almost 400km/h with these gears so it's very different, a massive change in every direction."
Gaan we dan in Monza terug naar de superhoge snelheden (360+)?
Ik denk dat we die kans wel hebben, omdat de aero-regels zo zijn aangepast moeten de wagens in principe veel harder lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wel jammer dat we die motoren dus nooit echt voluit zullen horen gaan :)

Edit: tijd voor een klein feestje, de Red Bull heeft een tijd gereden :p

[ Voor 34% gewijzigd door BM op 31-01-2014 09:51 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Zou tof zijn als de topsnelheden op Monza weer wat toenemen, vond het toch wel jammer dat we de snelheden van jaren terug niet meer zagen sinds de introductie van de V8. Volgens mij staat de hoogste topsnelheid nog steeds op naam van Montoya in de Williams (376 of zoiets??).

Verder hoop ik dat als Renault het echt nodig heeft ze de tijd van de FIA krijgen om de problemen op te lossen. Ik neem aan dat Mercedes en Ferrari dan ook nog veranderingen door mogen voeren, dus waar Renault vooral de problemen die ze nu hebben zullen moeten oplossen kunnen de andere fabrikanten wellicht nog iets aan verbruik of performance verbeteren.

Ik wil Alonso of Raikkonen zien winnen van Vettel op de baan, maar Vettel hoeft wat mij betreft niet voor de start van het seizoen al uitgeschakeld te worden omdat Renault de zaken niet op orde heeft. Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat RBR er in Bahrein gewoon bij staat en veel kan gaan rijden, ik kan me niet voorstellen dat ze de issues niet kunnen fixen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
XyritZz schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:48:
Zou tof zijn als de topsnelheden op Monza weer wat toenemen, vond het toch wel jammer dat we de snelheden van jaren terug niet meer zagen sinds de introductie van de V8. Volgens mij staat de hoogste topsnelheid nog steeds op naam van Montoya in de Williams (376 of zoiets??).
Ik dacht eerst dat kan niet, maar je hebt helemaal gelijk:
In the Italian Grand Prix 2004, Antônio Pizzonia of the BMW WilliamsF1 team recorded a top speed of 369.9 km/h (229.8 mph).[22]
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:44:
Sutil over de tests:

[...]

Gaan we dan in Monza terug naar de superhoge snelheden (360+)?
Ik denk dat we die kans wel hebben, omdat de aero-regels zo zijn aangepast moeten de wagens in principe veel harder lopen....
Het zal van de engine mappings afhangen die de teams kiezen (voor het hele seizoen, met 1 mogelijkheid voor een wijziging halverwege).
Grimmie187 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:36:
[...]

Maar Renault won wel beide titels in 2006 :P

Heb ook niet meer helemaal helder meer wat het mass-damper verhaal inhield? De uitslagen uit 2006 laten idd wel duidelijk zien dat Renault (Alonso) heerste in de eerste seizoenshelft en Ferrari (Schumi) in de tweede seizoenshelft.
Klopt, maar zonder dat verbod op de mass-damper was de titel al veel eerder beslist geweest. Nu kon het beide kanten nog op gaan. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Zamorano op 31-01-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Highest top speed
372.6 km/h (231.523 mph) Italy 2005 Italian Grand Prix (Colombia Juan Pablo Montoya[6])
Bron: Wikipedia: List of Formula One records

Ik kan me verder nog wel iets herinneren op Hockenheim dat iemand spint bij het aanremmen en met 300+ achteruit rijdt, dat is vast ook een record :+

Ow, en als totale verrassing, Ecclestone is niet blij (onterecht, ik vind het juist mooi, die regelwijzigingen):
http://www.f1today.net/en...-testing-as-a-total-farce

[ Voor 38% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-01-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

die motor draaide volgens mij toendertijd ook het meest aantal toeren, 19.200 toeren. 900 pk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Het kan hoger. Honda heeft een blok op de testbank gehad die 24 haalde. Destijds was het theoretisch mogelijk om 30.000 te halen als het probleem van de zwevende kleppen opgelost zou worden.

Dit alles uiteraard zonder turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hoogie2004 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:55:
Highest top speed
372.6 km/h (231.523 mph) Italy 2005 Italian Grand Prix (Colombia Juan Pablo Montoya\[6])
Bron: Wikipedia: List of Formula One records

Ik kan me verder nog wel iets herinneren op Hockenheim dat iemand spint bij het aanremmen en met 300+ achteruit rijdt, dat is vast ook een record :+

Ow, en als totale verrassing, Ecclestone is niet blij (onterecht, ik vind het juist mooi, die regelwijzigingen):
http://www.f1today.net/en...-testing-as-a-total-farce
Wow, komt niet vaak voor dat ik het zo verschrikkelijk eens ben met die man!
F1 chief executive Bernie Ecclestone has slammed the sport's brave new era, saying the Jerez test this week proves the radical 2014 rules have produced "a total farce". "Look at the last few days. I said it was going to be like this," he told the Daily Mail, referring to the chaos at the opening winter test, headlined by reigning world champions Red Bull's almost total inability to run the new car.

Ecclestone, who railed against the introduction of energy recovery-powered turbo V6 engines, said he isn't taking the blame. "They (the FIA and the teams) insisted on these new engines," he said. "If they wanted to race like this they should go to Le Mans."

Ecclestone said the arguments about saving fuel, with each driver now limited to just 100 kilos of fuel per race, don't even stack up. "Mercedes are taking 23 trucks with them everywhere. If they really wanted to save fuel they should stop that," he insisted.

The 83-year-old campaigned fiercely against the beginning of the new era, arguing that the loss of the roaring naturally-aspirated engines would turn fans off. "People want noise -- something special, that's what F1 is all about," said Ecclestone. "Now we have quiet engines and nobody on the track." (GMM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Die ouwe moet zijn mond houden over dingen als regels en farce. Die dubbele punten regel is een helder moment zeker.

Die V8 was ook niet wat, had dan een vrijere F1 gepushed en had niet als CVC 400m/jaar uit de sport getrokken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Grimmie187 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:14:
[...]

Noem eens een voorbeeld? Laatste wat ik mij kan herinneren is dat ze halverwege het seizoen de compounds van Pirelli hebben aangepast omdat Red Bull moord en brand schreeuwde..
Voorbeelden genoeg, al is het maar dat Ferrari standaard meer geld krijgt dan de rest (ongeacht prestatie) vanwege de "historische contributie" ofzo: http://f1times.co.uk/news/display/05144
(Dus 3e worden in WK, maar wel het meeste prijzengeld krijgen..)

Uit http://www.f1today.net/en...-testing-as-a-total-farce
The 83-year-old campaigned fiercely against the beginning of the new era, arguing that the loss of the roaring naturally-aspirated engines would turn fans off. "People want noise -- something special, that's what F1 is all about," said Ecclestone. "Now we have quiet engines and nobody on the track."

Jaja, de andere motorgeluiden zijn de reden dat fans weglopen, vast niet die debiele regel van dubbele punten.. |:(

[ Voor 31% gewijzigd door MrSleeves op 31-01-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Damian schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:01:
[...]

[...]
Ja? Kijk jij nog graag naar 4 jaar van hetzelfde, waarbij RedBull domineert?

Buiten dat de technische veranderingen zeer interessant zijn, vind ik het ook gewoon leuk dat de rangorde (misschien) eens een beetje op de schop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
MrSleeves schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:05:
[...]

Voorbeelden genoeg, al is het maar dat Ferrari standaard meer geld krijgt dan de rest (ongeacht prestatie) vanwege de "historische contributie" ofzo: http://f1times.co.uk/news/display/05144
(Dus 3e worden in WK, maar wel het meeste prijzengeld krijgen..)
Dat is idd al jaren een discussie. Ik vind het niet zo vreemd (nee, misschien niet objectief): Ferrari is al vanaf het allereerste begin van de F1 aanwezig, zonder Ferrari is er geen F1.. (En zonder McLaren ook niet trouwens, vandaar dat zij ook meer prijzengeld krijgen).

Historisch gezien hebben teams als Ferrari en McLaren meer voor de sport betekend dan alle andere teams die nu op de grid staan (in mindere mate Williams), en daar worden ze ieder jaar voor gecompenseerd. Ik zie het probleem eigenlijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Bernie moet zwijgen. Dit is het interessantste pre-season dat we al gehad hebben. En zolang de races niet zo slecht zijn als in de jaren die hij PRAAAACHTIG vond, gaat er hier geen haan meer naar kraaien.

Dat gezegd zijnde; ze gaan bij de FIA nooit toelaten dat Renault zijn shit niet together krijgt. Als een topteam als RBR een volledig gemist seizoen heeft (samen met alle andere Renault teams), als Renault zich zou terugtrekken (na dit soort PR nightmare) of als dit in any way shape or form begint te lijken op die Goodyear US GP van een paar jaar terug, dan is dat onaanvaardbaar voor de sport, en dan zal er meer dan genoeg druk zijn om data zoals de homologatie wat te schuiven.

Dat gezegd zijnde, diezelfde tijd laat de andere bouwers ook toe verder te optimaliseren, en ik geloof er niet in dat je enorm kan "inhalen", noch dat de Mercedes en Ferrari motor "uitontwikkeld" zijn. Dus Renault staat wel degelijk op achterstand.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Commentaar van Rosberg:
"The car feels OK, not too different. It is heavier, so it feels like last year with a lot of fuel, and of course there is a lot less downforce.

"The engine is a bit different and we have higher gears, so in the hairpin you’re going to be using third gear instead of first gear sometimes."

It's interesting that he feels the Mercedes is "not too different" as many drivers have been emphasising the difference between the 2013 and 2014 cars. Is that indicative of how much more prepared Mercedes is compared to the others?
Wel apart om te horen dat Rosberg het verschil niet zo groot vind. Mercedes heeft schijnbaar goed hun huiswerk gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
Met die uitspraken zou je bijna denken dat de dubbele punten daadwerkelijk ingevoerd zijn om de (in zijn ogen) verwachte ellende van de eerste paar races te neutraliseren.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Massa heeft al bijna spijt van de switch naar Williams, geen lekker eten (hij houdt niet van engels eten schijnbaar) en slechte koffie :+
"With the motorhome I would say I am very happy with the food – but in England I don't think it will change!

"And the coffee is much better in Italy, so maybe I need to buy a coffee machine for the team."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Hoogie2004 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:23:
Commentaar van Rosberg:

[...]

Wel apart om te horen dat Rosberg het verschil niet zo groot vind. Mercedes heeft schijnbaar goed hun huiswerk gedaan :)
Valt mij ook op dat sommige coureurs spreken van een wereld van verschil, en bijv. Rosberg/Alonso/Raikkonen allemaal zeggen dat er niet zoveel veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:25:
Massa heeft al bijna spijt van de switch naar Williams, geen lekker eten (hij houdt niet van engels eten schijnbaar) en slechte koffie :+

[...]
Jeez, is die gast nu al weer aan het klagen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zamorano schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:26:
[...]

Haha, het valt wel mee:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112370

Al klink 'happier as expected' wel wat denigrerend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Zamorano schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:26:
[...]

Ik zou het eerder gezond plagen noemen. Kunnen die britten wel hebben hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Haha, hij heeft ook wel gelijk, de koffie in de kantine is ook matig :P Je moet daar ook gewoon thee drinken. En het eten.. tja typisch Brits :P
Tijdens de race hebben ze de 2 sterren kok Michael Caines mee, die kookt heel erg lekker :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Overigens is Rosberg weer meters aan het maken zeg, al 27 rondjes nu, volgens mij ook een serieus langere stint :)

En Ricciardo staat al behoorlijk lang weer binnen, na die 5 rondjes in het begin...

[ Voor 27% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-01-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Mijn held is er ook:
Kamui Kobayashi, Japan's most successful F1 driver, has set his first timed lap of the day - a 1:50.2 which is 12 seconds off the pace set by Nico Rosberg. Seven drivers have set a time, with Massa second ahead of Kvyat, Ricciardo, Sutil and Bianchi.
Dat moet kan harder! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Damian schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:01:
[...]

[...]
Gutteguttegut een testsessie waarin Red Bull & Renault weinig rijden en de hele regelgeving slaat meteen nergens op... wat is die man toch kortzichtig. Van de week werd in dit topic nog een mooi artikel gelinkt, waarin de testsessie werd vergeleken met een testsessie uit de tijd dat er nog onbeperkt getest mocht worden.

Toen werd nog minder gereden dan de eerste testdag dit jaar in Jerez, en geen haan die er naar kraaide. Kwam ook totaal geen media op af, want er werd toch 100.000KM getest per jaar dus waarom zou je daar als Skysports of BBC zijnde met je neus bovenop gaan staan?

Juist die hele testban heeft er voor gezorgd dat de media aandacht massaal is geworden voor deze tests, en daardoor wordt op iedere slak meteen een kilo zout gedonderd. Juist Ecclestone zou beter moeten weten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

XyritZz schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:39:
[...]

Gutteguttegut een testsessie waarin Red Bull & Renault weinig rijden en de hele regelgeving slaat meteen nergens op... wat is die man toch kortzichtig. Van de week werd in dit topic nog een mooi artikel gelinkt, waarin de testsessie werd vergeleken met een testsessie uit de tijd dat er nog onbeperkt getest mocht worden.

Toen werd nog minder gereden dan de eerste testdag dit jaar in Jerez, en geen haan die er naar kraaide. Kwam ook totaal geen media op af, want er werd toch 100.000KM getest per jaar dus waarom zou je daar als Skysports of BBC zijnde met je neus bovenop gaan staan?
Anderzijds was het toen niet zo'n punt om weinig te testen de eerste dagen, er was tenslotte nog een overvloed aan testdagen te gaan. Nu zijn er maar 12 dagen totaal, waar Renault (en Lotus ook overigens) er 33% niet (goed) heeft kunnen benutten.

Maar verder wel met je eens. Ik neem ook aan dat RBR niet gaat zitten wachten tot het probleem zich vanzelf oplost.

[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 31-01-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Je kan roepen wat je wilt, maar voor iedereen zijn de regels gelijk. Het is bekend aan welke eisen de motor moet voldoen, en wanneer er getest kan worden. Dan weet je als motorenbouwer en F1 team waar je aan toe bent. Mercedes heeft het voor elkaar, Ferrari ook, alleen Renault en Red Bull hebben problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mercedes heeft de boel toch wel serieus goed op orde :) Rosberg heeft er in 2 uur tijd al 40 ronden op zitten.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
BM schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:59:
Mercedes heeft de boel toch wel serieus goed op orde :) Rosberg heeft er in 2 uur tijd al 40 ronden op zitten.
Heeft ook wel een beetje te maken met de verschillende programma's van de dag. Mercedes is een race-simulatie aan het rijden waar bijv. Ferrari 'allerlei processen aan het testen is, zoals proefstarts' (volgens hun Twitter).

Maar Mercedes lijkt zijn zaakjes hoe dan ook goed voor elkaar te hebben (zowel het team als de motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
En hij is ook al de snelste. Dus ik denk dat er een paar hele blije hoofden rondlopen in de Pits bij Mercedes. McLaren zal ook blij zijn na hun dramatische seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52
BM schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:59:
Zo te zien doen ze een race simulatie. Goed om te zien dat ze de auto al stabiel kunnen laten lopen!

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
asing schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:02:
En hij is ook al de snelste. Dus ik denk dat er een paar hele blije hoofden rondlopen in de Pits bij Mercedes. McLaren zal ook blij zijn na hun dramatische seizoen.
Tijden zeggen nog heel weinig. Naast dat de verschillende teams verschillende tests doen zijn die auto's ook nauwelijks afgesteld om al gelijk 100-110% te pushen en de snelste tijden te rijden.

Blij mag je er als Merc wel van worden. Blij van het zelfvertrouwen. Prestaties valt nog niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En Ricciardo op de baan!

En terwijl ik dit type, ook weer binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Dadona schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:23:
Met die uitspraken zou je bijna denken dat de dubbele punten daadwerkelijk ingevoerd zijn om de (in zijn ogen) verwachte ellende van de eerste paar races te neutraliseren.
Dit is precies mijn gedachte. Kan me niet voorstellen dat Renault/Red Bull Racing dit niet al een beetje aan zagen komen aan het eind van het seizoen.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
"An anteater, a proboscis monkey, a crooked crab and a beluga whale walk into a bar. The bartender looks up and says, 'Is this some kind of Formula 1 joke?'"
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:42

Saffie_time

Why use this? 42!

Grimmie187 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:25:
[...]
Valt mij ook op dat sommige coureurs spreken van een wereld van verschil, en bijv. Rosberg/Alonso/Raikkonen allemaal zeggen dat er niet zoveel veranderd is.
Is dat niet ook een stukje ervaring in verschillende auto's?
Tuurlijk is een turbo vs niet turno aangedreven auto verschillend maar heb je in beide meer ervaring weet je dus wat je kan gaan verwachten en is dus het verschil minder groot?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Yonni schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:12:
[...]

Dit is precies mijn gedachte. Kan me niet voorstellen dat Renault/Red Bull Racing dit niet al een beetje aan zagen komen aan het eind van het seizoen.
Hadden ze dat Vettel ook wel mogen vertellen. Was de eerste die er commentaar op had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Saffie_time schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Is dat niet ook een stukje ervaring in verschillende auto's?
Tuurlijk is een turbo vs niet turno aangedreven auto verschillend maar heb je in beide meer ervaring weet je dus wat je kan gaan verwachten en is dus het verschil minder groot?
Eens, en het ligt ook wel een beetje aan de persoonlijkheden.

Zo stond er weer een pareltje van Kimi in een Italiaanse krant eergisteren, vrij vertaald:

Dame:"Kimi heb je het naar je zin bij Ferrari?"
Kimi:"Ja"
Dame:"blij om terug te zijn?"
Kimi:"ja"
Dame:"is het een groot verschil om met de Ferrari engineers te werken?"
Kimi:"nee, ze willen dat de auto sneller en beter wordt, dat was bij Lotus ook zo".
Dame:"is er veel verschil tussen je wagen van vorig jaar en deze?"
Kimi:"hij is rood".
Einde interview.

Wat een fijne vent is het toch.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
MrSleeves schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:46:
[...]

Anderzijds was het toen niet zo'n punt om weinig te testen de eerste dagen, er was tenslotte nog een overvloed aan testdagen te gaan. Nu zijn er maar 12 dagen totaal, waar Renault (en Lotus ook overigens) er 33% niet (goed) heeft kunnen benutten.

Maar verder wel met je eens. Ik neem ook aan dat RBR niet gaat zitten wachten tot het probleem zich vanzelf oplost.
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, maar feit blijft wel dat het "maar" een testsessie is... nu mag het simpelweg nog mis gaan en hoewel het vervelend is is er totaal geen man over boord. Dat iemand als Ecclestone dan moord en brand gaat roepen is in mijn ogen gewoon belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Grimmie187 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:27:
[...]

Eens, en het ligt ook wel een beetje aan de persoonlijkheden.

Zo stond er weer een pareltje van Kimi in een Italiaanse krant eergisteren, vrij vertaald:

Dame:"Kimi heb je het naar je zin bij Ferrari?"
Kimi:"Ja"
Dame:"blij om terug te zijn?"
Kimi:"ja"
Dame:"is het een groot verschil om met de Ferrari engineers te werken?"
Kimi:"nee, ze willen dat de auto sneller en beter wordt, dat was bij Lotus ook zo".
Dame:"is er veel verschil tussen je wagen van vorig jaar en deze?"
Kimi:"hij is rood".
Einde interview.

Vind Kimi geweldig met z'n antwoorden inderdaad. Maar het geeft ook maar weer het intellect van de gemiddelde journalist aan. Het zijn niet echt goede vragen en wat denk je zelf? Dat hij allerlei dingen gaat vertellen over Ferrari of Lotus? Die vent is niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Grimmie187 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:27:
[...]

_/-\o_ Mijn held! Ik wilde dat ik ook zo kon reageren.
(Beetje ook zoals Agent Cho uit de Mentalist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

Kimi is idd een held, geweldig die reacties van hem :D

Wel jammer van het team waar hij voor rijdt.. Ik heb het niet zo op Ferrari (ik moest ze al niet in het Schumi tijdperk, in 2007 met spy-gate toen zij zelf lekten en vervolgens gingen janken op een ander hebben ze het voor mij helemaal verkloot). Maar bij hun zijn zijn kansen een stuk beter dan bij Lotus, iets zegt mij dat zij de kant van een Arrows op zullen gaan..

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Peekster schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:33:
[...]

Vind Kimi geweldig met z'n antwoorden inderdaad. Maar het geeft ook maar weer het intellect van de gemiddelde journalist aan. Het zijn niet echt goede vragen en wat denk je zelf? Dat hij allerlei dingen gaat vertellen over Ferrari of Lotus? Die vent is niet gek.
Eens, de dame in kwestie is ook een flut journalist zonder enige kennis van zaken. Kimi weet daar gelukkig goed mee om te gaan.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Ze zijn bij RedBull creatief geweest met de dremel en ducttape voor een beetje extra koeling:

Afbeeldingslocatie: http://img3.auto-motor-und-sport.de/Daniel-Ricciardo-Red-Bull-Formel-1-Jerez-Test-31-Januar-2014-fotoshowImage-f33c5f69-752372.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.auto-motor-und-sport.de/Daniel-Ricciardo-Red-Bull-Formel-1-Jerez-Test-31-Januar-2014-fotoshowImage-65f82936-752373.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Chakotay op 31-01-2014 11:47 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Red Bull Racing modificeert bodywork
Red Bull Racing heeft een extra gat in het bodywork achter de side pods gemaakt. Dit om oververhitting van ERS binnen in de RB10 te voorkomen. Het ziet er nogal provisorisch uit.

Ze kunnen dus weer rijden maar het gat tussen Ricciardo en Rosberg is een whopping 8 seconden. Zelfs Kamui is met de Caterham beter bezig.

Ik zie dat Rosberg al bijna 70 rondjes heeft gedaan. Hoeveel sets banden hebben ze ter beschikking of is dit onbeperkt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 14:33
Opzich niet vreemd dat het gat nog 8 seconden is. RB kan nu natuurlijk niet opeens voluit rijden nu ze een gat van 5cm in de zijkant hebben. Ik denk dat ze allang blij zijn als ze 3 rondes achtereen kunnen rijden en data verzamelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Chakotay schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:46:
Ze zijn bij RedBull creatief geweest met de dremel en ducttape voor een beetje extra koeling:
Dat noemen de Britten toch Nip Tuck Engineering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Las-apparaat is er ook bij geweest zo te zien.
Had niet verwacht dat ze in de pitbox een las-apparaat zouden hebben :P Even een beetje bakken en braden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

AzzKickah schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:58:
Had niet verwacht dat ze in de pitbox een las-apparaat zouden hebben :P Even een beetje bakken en braden.
Hoezo niet? Ze hebben een redelijke voorraad aan gereedschappen in zo'n pitbox hoor ;)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Dat heeft elke hobby-garage zelfs idd...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Firesphere schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:59:
[...]

Hoezo niet? Ze hebben een redelijke voorraad aan gereedschappen in zo'n pitbox hoor ;)
Ja natuurlijk, dat wel. Maar lasapparaat had ik niet snel verwacht :P
Het is op zich wel logisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AzzKickah schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:58:
Zoals in het Eccelstone interview wat vanochtend aangehaald werd stond: "Mercedes are taking 23 trucks with them everywhere."
Daar zit wel meer speelgoed in ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
En als er geen lasapparaat is dan regel je er eentje. Geld genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

asing schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:09:
En als er geen lasapparaat is dan regel je er eentje. Geld genoeg :P
Haha da's ook weer waar ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik denk zelfs dat er op elk circuit wel een werkplaatsje met een lasapparaat te vinden is. Dus dat mag het probleem niet zijn voor een Red Bull; en anders verdienen ze het gewoon niet om te rijden met die auto :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja jongens ik snap dat het een domme gedachte was van mij :P
Ik had gewoon geen bak- en braad-apparaat in een high-tech Formule 1 omgeving verwacht. Hartstikke dom natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

AzzKickah schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:22:
Ik had gewoon geen bak- en braad-apparaat in een high-tech Formule 1 omgeving verwacht. Hartstikke dom natuurlijk :+
Tja, maar die metalen onderdelen van F1 auto's moeten ook op een of andere manier aan elkaar blijven zitten he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

AzzKickah schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:22:
Heb ze genoeg zien beunen hoor vorig jaar. Stukjes van de vloer zagen etc, klinkt wel idioot natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Geen lunch voor Alonso, als enige op de baan en net 1.6s sneller dan de snelste tijd van Rosberg.

Zegt overigens nix, baan droogt ook op nu. Ben wel benieuwd of Ferrari zich vandaag al aan een racesimulatie gaat wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Grimmie187 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:49:
Geen lunch voor Alonso, als enige op de baan en net 1.6s sneller dan de snelste tijd van Rosberg.

Zegt overigens nix, baan droogt ook op nu. Ben wel benieuwd of Ferrari zich vandaag al aan een racesimulatie gaat wagen.
Ik hoop eigenlijk dat ze (diverse teams het liefst) aan het eind van de dag, mits de baan helemaal opgedroogd is, een keer het toerental opschroeven en kijken hoe hard ze nou echt kunnen. :9

PS: Dik 40 rondjes voor Kobayashi in de Caterham-Renault inmiddels. Die hebben de problemen opgelost blijkbaar. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zamorano op 31-01-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Zamorano schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:51:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat ze (diverse teams het liefst) aan het eind van de dag, mits de baan helemaal opgedroogd is, een keer het toerental opschroeven en kijken hoe hard ze nou echt kunnen. :9
Zou gaaf zijn inderdaad, maar ben bang dat we dat pas in de 2e week Bahrain te zien krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het zou me niet verbazen als een aantal teams toch nog een run op iets meer snelheid gaat doen, mits de omstandigheden het toelaten. Het achterste van de tong laten ze echt niet zien deze week, maar als je de kans hebt vandaag, is het een prima kans om eens op 90 ~ 95% een rondje te knallen. Mocht er dan iets falen, heb je iig 2,5 week langer om het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Grimmie187 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:49:

De japanner moet/mag ook door blijven gaan
It doesn't look like there's time for lunch for Kamui Kobayashi, though. "Lunchtime on day 4 in Jerez," tweeted Caterham. "So far we have completed 41 laps with Kamui in the car & we're keeping him strapped in so we can add to that..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Peekster schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:56:
[...]

De japanner moet/mag ook door blijven gaan

[...]
Schuif wat sushi de cockpit in en gaan met die banaan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Sake erbij...... :+
Pagina: 1 ... 10 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.