enchion schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:23:
Simpele vraag mbt RedBull.
In hoeverre mag een team de auto helemaal in mekaar zetten en motor/aero-testen in de fabriek/windtunnel als hij op een rollenbank staat ???
Vind het nl ook vreemd dat ze bij RB er nu pas achter komen.
Tenzij RB een toneelspelletje speelt en bij volgende test vrolijk met een "afgekeken/info gebaseerd op andere team" design komt. Hoewel ik de eigenwijze Newey dat eerlijk gezegd niet zie doen.
Maw een dummy auto naar de test te brengen (die relatief weinig geld gekost heeft) om vervolgens inspiratie op te doen van de concurrenten, om later aanpassingen op de auto door te voeren en toch binnen een budget te blijven.
Weet je hoeveel tijd het kost om een fatsoenlijke auto te bouwen? Dat gaan ze nevernooit niet redden om nu nog grote features van andere teams over te nemen.
De simpele dingetjes misschien wel, een flapje hier of daar maar de grotere dingen als de achterwielophanging van McLaren... dat red je volgens mij absoluut niet meer voor Melbourne als je er nu aan begint. Dan kun je de complete achterkant gaan herzien.
Daarnaast; waarom zou Red Bull dit doen? Als ze de afgelopen vier jaar één ding hebben laten zien is dat ze simpelweg de besten zijn in het bouwen van een auto. Ze hoeven niet af te kijken bij de rest want ze zijn beter.
Ik vermoed dat ze gewoon een probleem hebben nu met de auto, en dat Newey terug gaat naar de fabriek om aanpassingen te doen aan het ontwerp zodat ze in Bahrein wel fatsoenlijk kunnen testen. Tegelijkertijd zal ook Renault huiswerk hebben.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)