[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.643 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 07:53:
Ik vind het onbegrijpelijk dat zo'n eerste testdag zo weinig resultaat oplevert. Je kunt toch in de fabriek een shakedown simuleren? Er zijn teams die de hele dag in de pits hebben gestaan, doing god knows what. Dat hadden ze toch ook in de fabriek kunnen doen? Of is dat ook al verboden? En zo ja, wie controleert dat in godsnaam?
Er zijn al teams die een fysieke shakedown hebben gedaan (Merc, FI en STR voor zover ik weet).

Dat er zo weinig gereden wordt, benadrukt alleen maar hoe groot de technische uitdagingen zijn voor de teams. Zoals al blijkt hoeft er maar íets mis te gaan, en er zijn meteen dikke vertragingen.
En van alle nieuwe onderdelen zullen ze over het algemeen nog niet een reserve deeltje mee hebben.

Ik moet zeggen dat ik aan sommige varianten van de gekke smalle neuzen al redelijk gewend ben.
Vooral de oplossingen van Red Bull en Williams zijn niet verkeerd en ook de McLaren valt wel mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Zamorano op 29-01-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Martinspire schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:54:
[...]

Het komt er voor sommigen inderdaad wat kortdag bij, maar dat wil nog niet zeggen dat je daarom dan maar de halve testdag moet weggooien? Dan laat je je personeel de paar dagen ervoor toch knallen met de hardware? Plus ik dacht dat het de top van de top van monteurs waren, maar dat is dus ook al niet meer?
Ik ga er vanuit dat dat ook wel gebeurd is, maar als je het niet af krijgt in die 10 dagen, dan moet je het ergens doen, en op de testdag is dan wel the place to be, zodat als het werkt, je iig meteen kunt rijden.

Het is niet altijd zo simpel als 2x meer monteurs dan is het 2x zo snel af. En issues waarbij een ontwerp gewijzigd moet worden, hebben echt wel een impact van misschien wel 24 uur (ontwerp wijzigen / onderdeel fabriceren), zelfs als je 24/7 bezig bent kun je tegen genoeg issues aanlopen om die 10 dagen wel vol te krijgen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Guys, one thing or the other, ofwél moet de F1 zo'n technisch huzarenstukje zijn dat zelfs de creme de la creme van de technici er een serieuze brok aan heeft, ofwel moeten de auto's even betrouwbaar en straightforward zijn als seriewagens.

Niet mekkeren dat er te weinig uitdaging is, te weinig verschillen tussen de teams, te weinig innovatie, maar dan beginnen mekkeren als die uitdaging ervoor zorgt dat er dingen misgaan.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
CaptainPanda schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 07:57:

[...]

De motor uitschakelen op die momenten lijkt me zeer sterk, aangezien:
- vermogen nog steeds de enige parameter die acceleratie bepaalt(koppel zegt alleen iets met toerental...en dat is precies wat vermogen is). Verbrandingsmotor >> elektromotor.
- het juist cruciaal is om zoveel mogelijk vermogen zo vroeg op de weg te krijgen voor de laagste rondetijden en motoren zijn dus het hardst nodig op lage snelheid. Als ze het al zouden uitschakelen, zou het op topsnelheid zijn, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Best wel ongefundeerde FUD van zo'n persoon; had ik eigenlijk niet verwacht..
[...]
Brundle had het over het midden van de bocht op de elektra motor, om dat dan juist het koppel beter te kunnen beheersen. Hij had het niet over het uit accelereren. Bij het uit accelereren springt dan de verbrandingsmotor gewoon weer bij.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
When should an F1 team start to panic about falling behind on mileage? AUTOSPORT asked Toro Rosso's technical chief James Key. His answer... today.
:)

Boullier naar McLaren is officiëel trouwens.
McLaren bevestigt dit op hun twitter account.

[ Voor 22% gewijzigd door Zamorano op 29-01-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
http://www.nu.nl/buitenla...d-ontwakingspogingen.html

Voorzichtig goed nieuws zo lijkt? Situatie Schumi hangt wat mij betreft toch een beetje als een donkere wolk over de start van dit seizoen..

[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 29-01-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Zamorano schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:28:
[...]

https://twitter.com/McLarenF1/status/428466922145869824

Wilde het net gaan typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

XyritZz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:06:
[...]

Is dat een minder sterk gekleurde flow viz of is het daar gewoon extreem stoffig?
Ze gebruiken een UV-poeder, helpt voor een deel om te zorgen dat andere teams het minder goed kunnen zien, maar vooral is het duidelijker zichtbaar op de foto's die ze achteraf nemen met UV-lampen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grimmie187 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:08:

Voorzichtig goed nieuws zo lijkt? Situatie Schumi hangt wat mij betreft toch een beetje als een donkere wolk over de start van dit seizoen..
"Op basis van eigen bronnen".... Ik wacht wel op een reactie van de manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Hoogie2004 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:57:
[...]

Ik ga er vanuit dat dat ook wel gebeurd is, maar als je het niet af krijgt in die 10 dagen, dan moet je het ergens doen, en op de testdag is dan wel the place to be, zodat als het werkt, je iig meteen kunt rijden.

Het is niet altijd zo simpel als 2x meer monteurs dan is het 2x zo snel af. En issues waarbij een ontwerp gewijzigd moet worden, hebben echt wel een impact van misschien wel 24 uur (ontwerp wijzigen / onderdeel fabriceren), zelfs als je 24/7 bezig bent kun je tegen genoeg issues aanlopen om die 10 dagen wel vol te krijgen.
Maar als je niet 100% alles af kunt hebben, dan moet je testen wat je wel hebt. Dat je de test erop met een 100% nieuwe auto rijd is dan wel beter, maar tijd en rondes missen puur omdat je je auto niet afhebt vind ik nog steeds erg dom. Je moet een heleboel componenten testen en daarbij lijkt het me logisch dat je zoveel ronden wilt maken als mogelijk is. Juist omdat je niet veel testdagen hebt. Daarom begrijp ik de teams ook niet helemaal.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 22:54

Wom

Grimmie187 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:08:

Heb begrepen dat vier weken wel ook ongeveer het maximum is. Maar duimen op een goede afloop dan.. :/

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Wom schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:15:
[...]

Heb begrepen dat vier weken wel ook ongeveer het maximum is. Maar duimen op een goede afloop dan.. :/
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BfI7PR_IIAIgRWY.jpg

Nog steeds geen echt nieuws...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

hardware-lover schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:06:
[...]

Verre van...., als ik het mag zeggen. Dat 3000 rpm lagere maximale toerental, en de 8 bak, geven mij steeds het gevoel dat er te vroeg wordt opgeschakeld. Daar komt dan nog het "nieuwe" rijden bij (lekker zuinig), en daarmee krijgt de GP2 voor het gehoor meer ballen dan een F1 auto. Of gaat die serie ook zo op de schop?
Ze schakelen ook vroeger op, ze rijden nog niet op volle revs.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Martinspire schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:12:
[...]

Maar als je niet 100% alles af kunt hebben, dan moet je testen wat je wel hebt. Dat je de test erop met een 100% nieuwe auto rijd is dan wel beter, maar tijd en rondes missen puur omdat je je auto niet afhebt vind ik nog steeds erg dom. Je moet een heleboel componenten testen en daarbij lijkt het me logisch dat je zoveel ronden wilt maken als mogelijk is. Juist omdat je niet veel testdagen hebt. Daarom begrijp ik de teams ook niet helemaal.
Tja, maar als een essentieel onderdeel niet af is, en je auto het daardoor niet doet. Kun je ook niets testen :)

Verder inderdaad niet slim om te laat klaar te zijn, maar alles zit bij de teams zo in de marge, dat het voor kan komen. Geeft wel wat blijk van hoe ontzettend complex deze wijzigingen wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hoogie2004 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:27:
[...]

Tja, maar als een essentieel onderdeel niet af is, en je auto het daardoor niet doet. Kun je ook niets testen :)

Verder inderdaad niet slim om te laat klaar te zijn, maar alles zit bij de teams zo in de marge, dat het voor kan komen. Geeft wel wat blijk van hoe ontzettend complex deze wijzigingen wel niet zijn.
Hebben ze inmiddels al wel een motor dan? Af is niet af, en dan kan je ook weinig, ik heb dat ook eerder gezegd, maar als je ziet hoe moeilijk de teams het momenteel hebben, behalve Williams, Mercedes en Ferrari dan, dan missen ze toch wel een essentiële week. Na de leegloop heb ik het idee dat de wagen niet af is door reguliere vertraging in het gehele proces, maar dat er hele andere factoren spelen die het afwerken van de wagen onmogelijk maken. Ik vraag me ook af wie verantwoordelijk is voor hun twitter account, wordt een eng clubje daarzo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:12:
[...]

Jij denkt echt dat die teams voor de lol binnen staan? |:( Ze willen elke seconde aan data hebben, maar als het geen zin heeft, niet veilig is of gewoon niet kan om dat een essentieel onderdeel ontbreekt dan kan je beter binnen blijven. Het is niet zo dat ze honderden onderdelen op de plank hebben liggen, de onderdelen van vorig jaar passen niet, bijna alles is veranderd aan die auto's.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

^^ Eensch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
fynrd1 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:35:
[...]

Hebben ze inmiddels al wel een motor dan? Af is niet af, en dan kan je ook weinig, ik heb dat ook eerder gezegd, maar als je ziet hoe moeilijk de teams het momenteel hebben, behalve Williams, Mercedes en Ferrari dan, dan missen ze toch wel een essentiële week. Na de leegloop heb ik het idee dat de wagen niet af is door reguliere vertraging in het gehele proces, maar dat er hele andere factoren spelen die het afwerken van de wagen onmogelijk maken. Ik vraag me ook af wie verantwoordelijk is voor hun twitter account, wordt een eng clubje daarzo. :/
Over welk team heb je het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lotus lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ryur schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:50:
[...]

Mijn gok, Lotus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Ryur schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:50:
[...]

Aangezien het over een leegloop icm twitter gaat kan het maar over één team gaan; Lotus.

Ik dacht overigens dat hun deal met Renault nu wel rond was en ze dus motoren hebben. De rest van de auto zal wel niet af genoeg zijn om de test te halen.

Tests overslaan is zelden goed, leuk dat excuus dat extra tijd in de windtunnel een beter auto oplevert maar als je kijkt naar de problemen die vooral de klantteams gisteren hadden dan staat Lotus dat dus allemaal nog te wachten.

Ik wens ze veel succes, maar zie er niets van terecht komen dit jaar.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Alsof de windtunnel bij andere teams nu stilstaat... De status van Lotus is publiek geheim. Die naam moet je gewoon niet gebruiken in de F1. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch apart dat een team wat het vorig jaar zo goed deed, ineens zo kan afzakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Mclaren een maas in de reglementen gevonden? Ik dacht dat ophangingen alleen aero-neutraal mochten zijn en zodoende ook niet onder een hoek geplaatst mogen worden....
Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/mcla-butt-jere-2014-2.jpg
Betekend dus dat ze een alternatief hebben op de beamwing, ben echt benieuwd of dit legaal is anders heeft de rest echt lopen slapen aangezien het de meest voor de hand liggende oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

MikeyMan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:04:
Toch apart dat een team wat het vorig jaar zo goed deed, ineens zo kan afzakken...
Nou ja, als je je personeel niet betaalt en iedereen zover krijgt dat ze gaan lopen naar andere teams is het zo gebeurd natuurlijk.

Ze graven daar echt hun eigen graf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
fynrd1 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:05:
Mclaren een maas in de reglementen gevonden? Ik dacht dat ophangingen alleen aero-neutraal mochten zijn en zodoende ook niet onder een hoek geplaatst mogen worden....
[afbeelding]
Betekend dus dat ze een alternatief hebben op de beamwing, ben echt benieuwd of dit legaal is anders heeft de rest echt lopen slapen aangezien het de meest voor de hand liggende oplossing is.
Williams heeft hetzelfde op hun FW36 zitten, ben benieuwd wat erover gezegd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Zamorano schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:28:
[...]

wat best bijzonder is. Meestal moeten zulke mensen eerst een paar maand verplicht vakantie nemen voor ze bij een ander team aan de gang mogen.

Denk niet dat Lotus hier gewoon aardig doet maar dat ze ofwel gefaald hebben met het contract waardoor de standaard clausule er niet in zit of ze zelf contractbreuk hebben gepleegd (niet betaald??) waardoor de clausule komt te vervallen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Vendrom schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:24:
[...]

Williams heeft hetzelfde op hun FW36 zitten, ben benieuwd wat erover gezegd gaat worden.
Hmmm het ziet er vooralsnog uit dat het verticaal is geplaatst.. Wat binnen mijn kennis een volledig overtrokken profiel is (stall). Ik weet niet precies hoe ze hier voordeel uit willen halen, ik kan 10 punten opnoemen waarom niet, en 0 waarom wel. Maar ze schijnen er al een goede maand mee bezig te zijn, dus trial and error sluit ik uit. Maar goed, er is een reden waarom ik niet achter de tekentafel in Woking zit. :P Ik ben nu wel echt mega nieuwsgierig hoe hier een positief effect uitgehaald kan worden. Tijd voor onderzoek dus :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
fynrd1 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:05:
[afbeelding]
Hier nog wat research materiaal :)

Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2014/1/29/d1390a6a-8887-4fa7-b953-dde6446ab5cc_800.jpg

Ziet er idd 'verdacht' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik snap niet hoe die legaal zouden kunnen zijn:
quote: Article 3.15 of the 2014 F1 Technical Regulations
With the exception of the driver adjustable bodywork described in Article 3.18 (in addition to
minimal parts solely associated with its actuation) and the ducts described in Article 11.4, any
specific part of the car influencing its aerodynamic performance :
- Must comply with the rules relating to bodywork.
- Must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not
having any degree of freedom).
- Must remain immobile in relation to the sprung part of the car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
SnowDude schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:49:

[...]
Als aanvulling (had het net opgezocht):
10.3 Suspension members:

10.3.1 With the exception of minimal local changes of section for the passage of hydraulic brake lines, electrical wiring and wheel tethers or the attachment of flexures, rod ends and spherical bearings, the cross-sections of each member of every suspension component, when taken normal to a straight line between the inner and outer attachment points, must :
a) Intersect the straight line between the inner and outer attachment points.
b) Have a major axis no greater than 100mm.
c) Have an aspect ratio no greater than 3.5:1.
d) Have no dimension which exceeds 100mm.
The major axis will be defined as the largest axis of symmetry of any such cross-section. The length of the intersection of this axis with the cross-section must not be less than 95% of the maximum dimension of the section.

10.3.2 Suspension members having shared attachment points will be considered by a virtual dissection into discrete members.

10.3.3 No major axis of a cross section of a suspension member, when assessed in accordance with Article 10.3.1, may subtend an angle greater than 5° to the reference plane when projected onto, and normal to, a vertical plane on the car centre line with the car set to the nominal design ride height.
*edit*

Mooie illustratie van het gebruik van ERS/functioneren van de nieuwe motoren:

Afbeeldingslocatie: http://s4.firstpost.in/wp-content/uploads/2014/01/Untitled-13.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Grimmie187 op 29-01-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

SnowDude schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:49:

[...]
Het zou legaal zijn onder een hoek van 90 graden, aangezien het profiel dan alsnog aeroneutraal is met een speling van 5 graden. Ik ben er wel al een beetje uit, je hebt dus twee over elkaar heen, beiden op 85graden de ruimte ertussen fungeerd als slot, welke dus voor te attatchment van de luchtstroom moet zorgen aan de achterkant. In operatie moeten we ervan uitgaan dat de angle of attack van de gehele wagen verminderd, waardoor de ophanging tegen over de rijwind ook in angle of attack afneemt. Een wild guess dat dit ook vermindert met 5 graden dan staan beide profielen onder een hoek van 80 graden mocht de rijwind volledig horizontaal zijn. Het kan zijn dat deze relatief op 50 - 70 graden ligt, en dat in combi met een hoog energetische slot niet stallen maar toch zijn werk doen. Later meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dat snap ik wel (gedeeltelijk) Maar ze moeten niet alleen aero neutraal zijn, maar ze mogen ook geen invloed hebben op de "aerodynamic performance" en dat hebben ze wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Afbeeldingslocatie: http://img1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Formel-1-Test-Jerez-29-Januar-2014-fotoshowBigImage-d35c98ab-751617.jpg

Nothing ductape can't fix! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Niets nieuws, de naden worden altijd afgeplakt, alleen meestal doen ze dat met helder tape waardoor het niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
De bekende 'slider' vergelijkingen met de auto's van vorig jaar zijn ook weer terug:

http://www.f1times.co.uk/compare/ferrari/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik twijfel nu over mijn stukje hierboven, ik zag net foto's waaruit ik totaal niet begrijp wat de vorm exact is. Het is in ieder geval niet de vorm die ik in eerste instantie in me hoofd had zitten. This makes no sense at all :? Lachen als dit gewoon een heel vreemd gevormde meet device blijkt te zijn..

[ Voor 14% gewijzigd door fynrd1 op 29-01-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
fynrd1 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:35:
Ik twijfel nu over mijn stukje hierboven, ik zag net foto's waaruit ik totaal niet begrijp wat de vorm exact is. Het is in ieder geval niet de vorm die ik in eerste instantie in me hoofd had zitten. This makes no sense at all :?
Om welk deel gaat het nu eigenlijk? Die soort monkeyseat in de open ruimte bij de achtervleugel?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:01
Helicopter tape gebruiken ze toch? Volgens mij in ieder geval geen ducttape.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

XyritZz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:36:
[...]

Om welk deel gaat het nu eigenlijk? Die soort monkeyseat in de open ruimte bij de achtervleugel?
Nee achterste ophanging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
fynrd1 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:35:
Ik twijfel nu over mijn stukje hierboven, ik zag net foto's waaruit ik totaal niet begrijp wat de vorm exact is. Het is in ieder geval niet de vorm die ik in eerste instantie in me hoofd had zitten. This makes no sense at all :?
Op F1 technical wordt ook gespeculeerd dat het tijdelijke sensoren zouden kunnen zijn voor de achterophanging.

Het betreft de achterste elementen van de draagarmen achter:

http://www.formula1.com/w...ton/2013/dpl1429ja038.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door SnowDude op 29-01-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
NitroX infinity schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:37:
[...]

Helicopter tape gebruiken ze toch? Volgens mij in ieder geval geen ducttape.
Was maar een geintje :) Zoals snowdude al aangaf is het alleen cosmetisch, ik hoop iig voor Nico dat ze de voorvleugel fatsoenlijk hebben vastgeschroefd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Grimmie187 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:39:
[...]

Was maar een geintje :) Zoals snowdude al aangaf is het alleen cosmetisch, ik hoop iig voor Nico dat ze de voorvleugel fatsoenlijk hebben vastgeschroefd :D
oeps ik zag de grap niet in combinatie met de crash van Hamilton gisteren :o ik ben weer veel te serieus aan het opletten.

Even serieus, de naden worden altijd afgeplakt vanwege aero redenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Gaan geruchten over een klein brandje in de pitbox van Red Bull? Vettel is iig klaar voor de dag, staat in z'n gewone kloffie in de pitbox.

Zegt natuurlijk nog weinig, maar de eerste dagen verlopen niet al te soepel voor Red Bull..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wat inzicht in motorenleveranciers:
A bit more insight from our technical expert GARY ANDERSON on some potential issues for the Renault teams:

"It seems that Renault is having a few problems. Sebastian Vettel's Red Bull was the only Renault-engined car we saw on track for much of today, with both Caterham and Scuderia Toro Rosso being sat in the garage for a long time.

"Red Bull is the works Renault team, so it's conceivable it is doing some troubleshooting work. Yesterday, the Caterham only managed one lap before stopping with an electrical problem while the Toro Rosso had serious trouble with the engine mapping, which Jean-Eric Vergne said led to the car "oscillating". You could see what he meant as it juddered up the pitlane and out onto the track.

"Today, the Mercedes cars are averaging 14 laps per car and the Ferrari-powered machines 24 laps. Vettel has done eight laps, which means the three Renault-engined machines are averaging less than three laps each for over four hours of running."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

SnowDude schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:38:
[...]
Op F1 technical wordt ook gespeculeerd dat het tijdelijke sensoren zouden kunnen zijn voor de achterophanging.

Het betreft de achterste elementen van de draagarmen achter:

http://www.formula1.com/w...ton/2013/dpl1429ja038.jpg
Misschien verbergen ze wat, ik hoop het stiekem wel. Het ontbreken van de beamwing kan je namelijk beschouwen als seconden werk. Dit verbergen tot aan Australië geeft ze een voorsprong van 2 tot 4 races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Vroeger werd er tenminste gevochten op de baan, in plaats van tussen engineers wat wel of niet is toegestaan. Ik hoop dat we ooit weer terug gaan naar die tijd. Wat dat betreft waren Vettel en Webber mooie voorbeelden. Elkaar niet uit kunnen staan, maar wel een "professionele samenwerking" kunnen onderhouden. Voor wie de film "Rush" heeft gezien... dan kun je er wel een beeld bij vormen :P

[ Voor 3% gewijzigd door w4rguy op 29-01-2014 14:05 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
w4rguy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:04:
Vroeger werd er tenminste gevochten op de baan, in plaats van tussen engineers wat wel of niet is toegestaan. Ik hoop dat we ooit weer terug gaan naar die tijd. Wat dat betreft waren Vettel en Webber mooie voorbeelden. Elkaar niet uit kunnen staan, maar wel een "professionele samenwerking" kunnen onderhouden. Voor wie de film "Rush" heeft gezien... dan kun je er wel een beeld bij vormen :P
Maak je nou maar geen illusies, ook in die tijd werd er gestreden op (en vaak ook over) de grenzen van de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
SnowDude schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:06:
[...]
Maak je nou maar geen illusies, ook in die tijd werd er gestreden op (en vaak ook over) de grenzen van de regels.
Ik denk vroeger zelfs veel meer, de regels waren in die tijd niet zo strak gedefinieerd als nu iig.

Trouwens is de relatie tussen Hunt en Lauda in de film Rush ook een beetje overdreven (wel goede film verder). In het echt konden de heren het redelijk goed met elkaar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Grimmie187 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:10:
[...]

Ik denk vroeger zelfs veel meer, de regels waren in die tijd niet zo strak gedefinieerd als nu iig.

Trouwens is de relatie tussen Hunt en Lauda in de film Rush ook een beetje overdreven (wel goede film verder). In het echt konden de heren het redelijk goed met elkaar vinden.
Ik heb ook meer het idee dat het treiteren en uitdagen was dan elkaar niet uit kunnen staan. Die twee wisten (als ik de film moet geloven) dondersgoed wat ze aan elkaar hadden. Rivaliteit haalt de beste performance en slechtste ethiek in je naar voren. Als je competatief bent ingesteld in ieder geval.

Dat, ook in die tijden, over de regels werd gediscussieerd zal ik niet ontkennen. Maar laat er dan ook op de baan iets gebeuren in plaats van alleen tussen de teams. Ik hou wel van een beetje show wat dat betreft. Dat hele politieke correcte vind ik vaak jammer (al begrijp ik het wel). Zeg gewoon waar het op staat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ook interessant:

The situation at 12:30 CET:

Mercedes powered cars: 88 laps
Ferrari powered cars: 86 laps
Renault powered cars: 24 laps

Heeft Renault een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Niet vergeten dat de turbo in eerste instantie ook grote opschudding veroorzaakte in de F1. Geintroduceerd volgens mij omdat het niet in de regels stond dat het niet mocht en toen het vervolgens te dominant werd kwamen de regels en vervolgens de ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SnowDude schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:13:
Ook interessant:

The situation at 12:30 CET:

Mercedes powered cars: 88 laps
Ferrari powered cars: 86 laps
Renault powered cars: 24 laps

Heeft Renault een probleem?
Welke Renault powered wagens hebben tot nu toe uberhaupt gereden?
Sowieso geen of amper RB, en volgens mij ook weinig Caterham tot nu toe toch?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Maar komt dat door de auto's die niet klaar zijn of door de motoren die problemen veroorzaken?

Afbeeldingslocatie: http://img2.auto-motor-und-sport.de/Sebastian-Vettel-Red-Bull-Formel-1-Test-Jerez-29-Januar-2014-fotoshowImage-eb3114da-751680.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
SnowDude schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:23:
Maar komt dat door de auto's die niet klaar zijn of door de motoren die problemen veroorzaken?

[afbeelding]
Denk voornamelijk dat laatste.. Torro Rosso staat ook al de hele dag binnen met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Firesphere schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:21:
[...]

Welke Renault powered wagens hebben tot nu toe uberhaupt gereden?
Sowieso geen of amper RB, en volgens mij ook weinig Caterham tot nu toe toch?
Red Bull een paar rondjes, Caterham net weer eentje, Toro Rosso nog niets. Gisteren ging TR wel redelijk.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wat meer uitleg over de achterkant van de McLaren

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Er gingen toch ook al geruchten over een slechte batch onderdelen die bij Renault vandaan kwamen? De krukas of zo die niet goed was, maar zou enkel om een slechte batch gaan en niet om een structureel probleem.

Zou zomaar kunnen dat betrouwbaarheid de doorslag gaat geven in de eerste fase van het seizoen, wat dat betreft ziet het er vooralsnog bij Ferrari en Mercedes niet heel verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
*edit*

nmind, reeds gepost door Hoogie

[ Voor 91% gewijzigd door Grimmie187 op 29-01-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Gary Anderson: This concept is designed both to give more downforce at low speed and reduce drag at high speed.
Ik zal wel niet goed opgelet hebben in de klas... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Code Rood. Perez staat stil in bocht 1 met een rokende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ja, dat stukje van de uitleg is wat vaag, maar wat hij volgens mij bedoelt is:
De hoeveelheid downforce / drag die de constructie genereert, is optimaal op lage snelheid, en wordt minder naarmate de auto sneller rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

fynrd1 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:50:
[...]

[...]
Ik zal wel niet goed opgelet hebben in de klas... :?
Je leest het maar half.

Op lage snelheid, zorgt het door het lage-drukgebied achter de "blockers", dat is de downforce.

Op hogere snelheid (en daardoor lagere rijhoogte) worden deze uit elkaar getrokken, waardoor er ruimte ontstaat en de blockers niet tot amper meer functioneren, en dus minder drag hebben. Een soort best-of-both-world.

De onderste foto legt het eigenlijk allemaal uit.
Lage snelheid, gesloten, hoge snelheid (door het trekken aan de ophanging), openingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 29-01-2014 14:58 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Firesphere schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:56:
[...]

Je leest het maar half.

Op lage snelheid, zorgt het door het lage-drukgebied achter de "blockers", dat is de downforce.

Op hogere snelheid (en daardoor hogere rijhoogte) worden deze uit elkaar getrokken, waardoor er ruimte ontstaat en de blackers niet tot amper meer functioneren, en dus minder drag hebben. Een soort best-of-both-world.
Bij hoge snelheid krijg je een lagere rijhoogte door de downforce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SnowDude schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:57:
[...]
Je hebt gelijk, het hoge-druk-lage-druk-hoge-snelheid-lage-snelheid werd tijdens het typen een beetje verwarrend. Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Red Bull is klaar voor vandaag.

Het gerucht gaat dat de Renaults problemen hebben met de ERS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De brand bij RedBull had inderdaad te maken met Energy Storage problems, kan alleen zo snel niet vinden waar ik dat heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

gpupdate:
14:59 Een monteur spoedt zich per mountainbike naar de plek des onheils om mee te helpen de wagen op de truck te laden.
De stagiair is gepromoveerd van koffie-halen tot auto-halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
SnowDude schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:02:
Red Bull is klaar voor vandaag.

Het gerucht gaat dat de Renaults problemen hebben met de ERS
Ik las ergens dat het een probleem met de turbo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Zamorano schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:04:
[...]

Ik las ergens dat het een probleem met de turbo was.
James Galloway
@SkyGalloway
No more Red Bull running today due to Renault energy store issue #skyf1
@ Snowdude: scherp.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Grimmie187 op 29-01-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
een deel van ERS zit in de turbo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
SnowDude schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:06:
een deel van ERS zit in de turbo....
Das waar.
Horner schijnt ook bevestigd te hebben dat alle Renault teams daar problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
SnowDude schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:57:
[...]
Aan de andere kant vervormen de banden (worden groter) en dat tilt de auto weer op... vraag me af wat het uiteindelijke gevolg van alles bij elkaar is voor de rijhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Dang, Rosberg/Mercedes is blijkbaar wel een stukje voor op de rest at this stage of the game. Zijn nu echt aan een serieuze berg rondjes bezig, met consistente tijden.

Ik denk dat ze bij Red Bull en Renault hier (tot nu toe) helemaal niet blij mee kunnen zijn...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RB-Renault heeft nog 5 maanden om het goed te krijgen.
Vorig jaar was het ook pas tweede helft van het seizoen dat ze domineerden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

5 maanden.

8 weken bedoel je. In de eerste helft van het seizoen regelmatig uitvallen door technische mankementen gaat je echt geen kampioenschap opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
En als het echt een engine probleem is dan hebben ze ook een uitdaging met de engine freeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
SnowDude schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:37:
En als het echt een engine probleem is dan hebben ze ook een uitdaging met de engine freeze.
Engine freeze is er voorlopig niet, volgens mij. Daarom dat Honda ook pas volgend jaar mee gaat doen.

edit:
snelle google
http://www.gptoday.com/de...gine_development_by_2018/

2018 pas. Dus ze hebeb nog even ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Raven__NL op 29-01-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Betrouwbaarheidsproblemen mogen aangepast worden dus dat is geen issue.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Yeah, maar als je hoort dat RB wéér problemen heeft met ERS, en het de verwachting is dat een wagen bij wie de ERS failed dit seizoen niet gewoon een paar tienden trager gaat zijn, maar een paar seconden, ...

Heel erg gerust kunnen ze zich daar toch niet voelen.

Ok, het kán niet zo zijn dat Renault al zijn klanten in de kou zet, maar alle tijd die ze aan het fixen van reliability spenderen, spendeert de rest wel aan verbeteringen.

Autosport.com maakt het punt:
15:40 Incidentally, the average laps per engine manufacturer for today (so far) stand at:

Mercedes - 50 (199 total)
Ferrari - 43 (86 total)
Renault - 6 (11 total)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Motor wordt op 28 februari gehomologeerd voor dit seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 14:33
Betekent dat dan ook dat deze motoren niet mee tellen bij de x motoren per seizoen regel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
Rosberg bijna 100 rondjes tegenover 8 van Vettel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hakkow schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:53:
Betekent dat dan ook dat deze motoren niet mee tellen bij de x motoren per seizoen regel?
Zou er nog eens bij moeten komen... Ze hebben 5 motoren onderverdeeld in 6(?) componenten voor het hele seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

In dit filmpje zie je vrij duidelijk de voorvleugel losknallen van de auto:
http://f1today.net/nl/nie...rasht-op-eerste-dag-jerez

Hij heeft nog wel redelijk geluk dat de vleugel niet vast onder de auto komt en z'n voorwielen optilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Je geeft 'm een vinger.....
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/25955560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nja, als en dan toch races met dubbele punten moeten zijn, dan doe er maar een aantal meer in plaats van maar 1 race. Dan wordt de 'geluks-factor' in ieder geval een stuk kleiner, anders hangt er teveel aan die ene race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Hoogie2004 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:45:
[...]

Nja, als en dan toch races met dubbele punten moeten zijn, dan doe er maar een aantal meer in plaats van maar 1 race. Dan wordt de 'geluks-factor' in ieder geval een stuk kleiner, anders hangt er teveel aan die ene race.
Eens.. En alle teams moeten nog steeds unaniem akkoord gaan, wat ik niet zo snel zie gebeuren.

Uit het artikel maak ik trouwens op dat dubbele punten voor de laatste race 'onder voorbehoud' is geaccepteerd maar dat het nog helemaal niet zo definitief is als ons is doen geloven in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Eerste keer dat Frijns rijdt in "De Hulk".
Heeft iemand livebeelden? Wil wel zien dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Die Caterham ziet er ongelooflijk lomp en recht-toe-recht-aan uit qua bodywork... Ben wel benieuwd of ze daar wat performance mee gaan halen...

Van de andere kant kan het ook zorgen voor weinig drag, misschien gaan ze voor mega-snelheden op de rechte stukken :+

[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-01-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als je meerdere races met dubbele punten wil, zorg dan voor een loting voor iedere grand prix of die race dubbel telt of niet. Na de kwalificatie in de ballenbal grabbelen om te loten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nja, liever niet.

Als er maar 1 is, zou het een joker moeten zijn welk een team voor de qualifying kan inzetten voor dat weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ryur schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:09:
Eerste keer dat Frijns rijdt in "De Hulk".
Heeft iemand livebeelden? Wil wel zien dan
Beelden niet. Tekst wel: http://www.crash.net/f1/l...s/5130/jerez-f1-test.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De Caterham is al meteen stilgevallen na het eerste rondje en bij Red Bull is de garage nog niet eens open geweest. Toro Rosso is wel al buiten geweest.
Ben benieuwd of Renault de problemen vandaag weet te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verge heeft tot nog toe 6 rondjes gedaan, maar wel op een tempo van 1:52 in zijn getimede ronde. Denk dat ze de veranderingen nog even goed aan het nalopen zijn. Niemand is erbij gebaat als er zo'n ding afbrandt langs de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ik ben erg teleur gesteld als Renault vandaag niet minimaal 150 ronden weet te maken. Aangezien Mercedes al bijna aan de 200 zat gisteren moet Renault toch echt wel iets gaan laten zien.

Wil niet zeggen dat ze grote problemen hebben maar het aantal ronden is wel een indicatie over wie z'n huiswerk het beste gedaan heeft sinds de laatste race van 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Zamorano schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:37:
Ben benieuwd of Renault de problemen vandaag weet te fixen.
Niet echt goede reclame voor hun Z.E. lijn in ieder geval.

Vorig jaar vonden ze dat ze te weinig zichtbaar waren; wellicht dat ze dit jaar hopen dat iedereen z'n mond houdt (al denk ik dat Red Bull of Vettel wel een paar keer extra de naam Renault noemen als het niet goed gaat).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Best apart, Renault was dacht ik de eerste om trots de nieuwe motor te presenteren met video hoe alles werkt etc.
Maar uiteindelijk blijken ze toch de meeste problemen te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
January 30 2014 10:01 AM
Poor old Robin Frijns is having a hard old time of it at the top of that pitlane - his CT05 has come to a halt again. Seemingly another software glitch in the Caterham - their mechanics are certainly getting a good workout going up and down that pitlane this morning.
Arme Frijns.. Al twee keer stil gevallen
Pagina: 1 ... 8 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.