[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.758 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:22

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:01:
[...]

Ik niet, want:

[...]

Mijn idee was juist dat ik dat best wil betalen (en zelfs nog wel iets meer) maar dat ik dus geen zin heb in rompslomp van abonnementen opzeggen, steeds andere zenders zoeken, apps kopen op m'n mobiel om toch goed commentaar te kunnen horen. Ik leg graag €100,= neer voor een seizoen F1 (kwali + race) die ik gewoon kan kijken op m'n TV, tablet of desnoods mobiel. Ga eens met je tijd mee, FIA/FOM/Bernie/whatever.
Het F1 seizoen duurt 9 maanden, 9x 15 euro (Sport 1) is 135 euro voor een compleet seizoen, alles in HD, alle practices, quali's en races... Als je de eerste 3 maanden 10 euro korting krijgt, kom je op 105 euro. Laag genoeg?

En je hoeft hem maar 1x af te sluiten en na het seizoen op te zeggen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:19

Destruction

(ex-)Automonteur

Het gaat om het principe, ook voor mijzelf. Als ik sport1 neem betaal ik voor sporten waar ik totaal geen belang bij heb. Zodra Sport1 echter een F1 abonement zou aankondigen ben ik waarschijnlijk een van de eersten die het afsluit. Daar komt bij dat ik hier gewoon analooge TV heb en dus eerst al geconfronteerd wordt met extra kosten voor een digitaal abonement voor ik Sport1 kan krijgen, tegen wederom extra kosten.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Jongens even ter herinnering, dit topic gaat over Formule 1, niet over Sport 1

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nog altijd in de context van de F1?

Ik houd het maar bij SKY-streams en wanneer mogelijk op tv, voor het geval dat mn stream uitvalt. Jammer dat SKY hun F1 pakket niet digitaal aanbied in Nederland. Ze hebben naar mijn idee toch beter commentaar. Met Ted's notebook krijg je nog meer inzicht over wat er precies gebeurt achter de schermen ook.. :) Thumbs up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Met SnowDude hierboven,

Ik ben benieuwd morgen. Ik verwacht niet dat Max meteen hele mooie tijden neer gaat zetten, de focus zal voornamelijk liggen op ervaring op doen met de huidige F1 auto en het ding heel houden. Misschien dat-ie aan het eind van de sessie een keer hard mag rijden, maar ik verwacht morgen geen wonderen eigenlijk.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als de weersvoorspellingen kloppen, is het nat als hij moet rijden, dus als ie em dan heel houd is dat al een zeer mooi begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52

AzzKickah

06-CENSORED

Het zou toch zo supermooi zijn als ie eerst een goed uur rustig kan wennen en dan in het laatste kwartier Kvyat z'n tijd verbeterd met 1 of 2 tienden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat zou inderdaad wel gaaf zijn, meteen je a.s teamgenoot weten te kloppen in je eerste sessie :P Al denk ik dat STR het al bijzonder mooi vindt als Max morgen Kvyat z'n tijden rijdt.

Trouwens:
Jackie Stewart: "Verstappen kan een superster worden"
Volgens drievoudig wereldkampioen Formule 1 Jackie Stewart kan Max Verstappen uitgroeien tot een superster, mits de 17-jarige Nederlander goed weet om te gaan met de druk die komt kijken bij het rijden in de koningsklasse van de autosport. Verstappen maakt deze vrijdag in Japan zijn debuut in een vrije training.

"De hele wereld kijkt naar hem, dat is niet niets", zegt Stewart, die in 1969, 1971 en 1973 de wereldtitel in de Formule 1 veroverde, tegen BBC Sport. "Max heeft tot dusver sensationeel gepresteerd, maar de Formule 1 is andere koek en de druk die op de schouders van een jonge coureur terechtkomt is tegenwoordig misschien nog wel groter dan in het verleden. Ik heb in de loop der jaren grote talenten voorbij zien komen die niet om konden gaan met die druk. Het kan dus twee kanten op. Ik ben benieuwd hoe Max hiermee zal omgaan. Er wordt zoveel over hem en zijn leeftijd gesproken. Er wordt veel van hem verwacht."

Suzuka is bovendien geen gemakkelijke baan om op te debuteren. "Het lijdt geen twijfel dat men een van de zwaarste circuits op de kalender heeft uitgekozen voor zijn debuut. Maar hij zal veel tijd in de simulator op deze baan hebben doorgebracht. Dat zal hem helpen. Hij is een ervaren coureur die in de karting alles gewonnen heeft wat er te winnen valt en ook in de klasses daarna erg succesvol is geweest. Bij Toro Rosso is men ervan overtuigd dat ze hem een kans moeten geven. Als hij het goed doet, zal hij een jonge superster worden."
bron: GPUpdate.net

[ Voor 82% gewijzigd door Destruction op 02-10-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
BTW, Verstappen rijdt als het goed is volgend jaar met 38:

Afbeeldingslocatie: http://www.verstappen.nl/img/2014/Formule_1_GP_Japan_-_Suzuka/F1_GP_Japan_Donderdag_4-5c.jpg

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Krijgen de vrijdag coureurs niet gewoon een nummer toebedeeld? Meen dat je pas een vast nummer kon kiezen als je race-coureur bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dat zou ook kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://www1.skysports.com...ly-awaited-practice-debut

Top, komt inderdaad erg relaxed over.

Nu nog net ff wat minder vaak 'fo sjo' er tussendoor gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
38 is het testnummer van Torro Rosso.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Vettel heeft toch wel een beetje humor als antwoord op de vraag wat de verschillen zijn tussen zijn eerste keer F1 en die van Max:

“I think one of the biggest differences is that I was able to drive myself from the hotel to the track – which I think he isn’t. He doesn’t have a driver’s licence,” Vettel joked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Alonso heeft de bal overigens bij Ferrari gelegd wat betreft zijn toekomst. Als de nieuwe leiding het beter vind om uit elkaar te gaan, gaat hij op zoek naar een ander team.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/116119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serews
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
Hoogie2004 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:07:
Alonso heeft de bal overigens bij Ferrari gelegd wat betreft zijn toekomst. Als de nieuwe leiding het beter vind om uit elkaar te gaan, gaat hij op zoek naar een ander team.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/116119
Daarmee zegt hij dus eigenlijk dat hij weggaat, de huidige leiding heeft al doorlaten schemeren dat de invloed van Alonso te groot is. Ik denk dat het na dit seizoen klaar is met het verhaal Alonso/Ferarri, helaas.
Vind het karakter van Alonso goed passen bij Ferarri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het klinkt inderdaad alsof hij het bijltje er bij neergooit. Hij wil wel blijven, maar niet ten koste van alles heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat klinkt alsof het zo goed als einde verhaal is voor Alonso bij Ferrari. De teamleiding vindt zijn invloed te groot, en Alonso is het geklungel daar ook wel zat aan het worden..

@AzzKickah: Hoe kijk jij dat filmpje? Ik krijg dat het vanaf mijn locatie (NL) niet is toegestaan om te bekijken.. :/ De tekst geloof ik verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik klikte even door naar de persconferentie.. Zegt Kobayashi daar nu serieus dat "de directie" onderweg is naar Japan om het team op de hoogte te brengen? Hij zegt dat ze nogsteeds wel met de fabriek kunnen communiceren, maar hij heeft geen idee of dat zo blijft? Dat klinkt toch niet heel positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is al vooruitgang, eerst moest ie via persberichten vernemen dat ie nog een stoeltje had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Ik ben onder de indruk van hoe de hype rond Verstappen zich ontvouwt. Ik kan me alleen niet aan de gedachte onttrekken dat ie de uitstraling van een zak hooi heeft. Gelukkig gaat het om de prestaties in de auto, maar van zn looks hoeft ie het iig niet te hebben.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Destruction schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:34:
Dat klinkt alsof het zo goed als einde verhaal is voor Alonso bij Ferrari. De teamleiding vindt zijn invloed te groot, en Alonso is het geklungel daar ook wel zat aan het worden..

@AzzKickah: Hoe kijk jij dat filmpje? Ik krijg dat het vanaf mijn locatie (NL) niet is toegestaan om te bekijken.. :/ De tekst geloof ik verder wel.
Op m'n werk loopt internet via de UK dus heb ik die beperking niet.
Thuis gebruik ik AnonymX addin voor FF om m'n locatie te spoofen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:26:
Ik ben onder de indruk van hoe de hype rond Verstappen zich ontvouwt. Ik kan me alleen niet aan de gedachte onttrekken dat ie de uitstraling van een zak hooi heeft. Gelukkig gaat het om de prestaties in de auto, maar van zn looks hoeft ie het iig niet te hebben.
Laat ook dat de nodige tijd krijgen om het te ontwikkelen. Ik vind hem goed uit zijn woorden komen, dat is wat belangrijker dan een mooie kop en totaal geen babbel of geen rijders-kwaliteiten. Ik hoop werkelijk dat ie zich positief ontwikkelt zodat we hier in Nederland ook eens wat jaren hebben om naar uit te kijken.

Overigens wordt in het begin van het filmpje gesproken om het tijdstip van de race mogelijk naar voren te halen i.v.m. de slechte weersvoorspellingen. Niet vergeten dat daar de laatste jaren al later wordt gestart om ons Europeanen niet te vroeg uit bed te hoeven halen. Voor de echte fan maakt het natuurlijk niet uit hoe laat een race wordt uitgezonden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:10
Hm, ik vind Max wel een rustige indruk maken tijdens het interview. Hij geeft helder antwoorden op de vragen en is gefocused op het gesprek. Wat verlegen als hij vergeleken wordt met Senna, maar dat lijkt me niet meer dan logisch - zijn antwoord daarop is prima, dat hij zich eerst nog moet bewijzen.

Ik ben benieuwd hoe de race verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:18
Die jongen is dinsdag 17 geworden. Denk even terug aan hoe je zelf was op je 17e. Had jij toen al een charismatisch interview kunnen geven in een vreemde taal?

Wat mij betreft spreekt hij nu al beter Engels dan sommige van zijn collega's op de grid. Dat hij het veilig houdt in zo'n interview en niet heel lang van stof is lijkt me volkomen logisch.

Echt zoooooo Nederlands om daar nu al over te gaan zeuren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:26
Wie zeurt er dan over... ?
Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat hij het allemaal goed aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Deze post gemist? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:26
Tja looks/uitstraling... tis een manneke van net 17... wat verwacht je :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik even terugdenk aan wat ik met mijn vette bekkie aan het doen was toen ik 17 was en deze jongen met enig succes een F1-auto bestuurt en ook nog de internationale pers te woord staat geloof ik dat hij het toch heel aardig doet _O- Hij oogt ietsje timide, maar geeft goede antwoorden, heeft de boel prima onder controle en lijkt zelfs redelijk ontspannen. Ik gok dat hij het PR-technisch al beter doet dan veel mensen het op enig punt in hun leven zullen doen.

Hij mag officieel nog niet eens autorijden, stemmen of bier kopen, dat realiseren jullie je toch?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat maakt het ook wel apart.. Hij is bevoegd om in een Formule1 auto te rijden, maar een straat auto.. Nope.

Ik ga er niet voor opblijven of vroeg op staan (ik ben wat grieperig, gewoon lekker slapen/uitzieken dus) maar ik ben benieuwd hoe de sessie verloopt. Ik ben ook benieuwd naar de verdere berichtgeving rondom Caterham. In een korte voorbeschouwing (ik denk van Sky, not sure. iig met Martin Brundle erbij) van vandaag/komende GP werd wederom verteld dat er besprekingen waren in Oxford en mensen onderweg zouden zijn naar Japan om te vertellen of het team nog bestaat/verder kan gaan of niet :o

Druk aan het zoeken op YT.. ik kan het niet terug vinden :/ Betreffende filmpje staat niet meer in m'n history.

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 03-10-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:28
Echt mediageniek is hij inderdaad nog niet. Op de dag van de aankondiging van zijn F1 carrière was hij op 3FM aan de lijn bij de Coen & Sander Show, zegt hij bloedserieus dat hij had opgehangen als ze een grap over een grindbak hadden gemaakt (terug te luisteren op http://www.3fm.nl/a/154841, vanaf 05:20). Maar zoals al gezegd, hij is nog maar 17..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Wel begrijpelijk ook. De Verstappen-grindbak grapjes zijn te gemakkelijk, allang niet leuk meer en bovendien viel dat allemaal behoorlijk mee. Fragment speelt bij mij overigens niet af, maar dat zal wel aan de computer liggen die ik hier nu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Ik vind het juist een briljant antwoord. Had sowieso al opgehangen als Coen of Sander opbelt...

Ben benieuwd, misschien dat ik 1ste training nog wel ga kijken, als me oogleden dat toe laten.

[ Voor 36% gewijzigd door Kw4kje op 03-10-2014 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Heerlijk om hem daadwerkelijk te zien rijden :)
Net op de onboard zat ik de hele tijd 'doe nou kalm aan, doe nou kallummmm...' :P

Het is overigens ongelooflijk hoe vaak ik me -ook in gedachten- vergis met Jos/Max. Ik zeg telkens weer Jos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max is out on track! Yippie!

[edit]
2tiende van de tijd af. 11e plek.
Dat vindt ik een aardige prestatie.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hij is gewoon heel goed bezig hoor. 4 tienden langzamer dan Kvyat met nog 34 minuten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max zal toch nog wel een keertje naar buiten gaan?
We hebben nog dik 17 minuten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja waarom staat ie nou de hele tijd binnen? :( Hij moest toch zoveel mogelijk ronden maken?

Edit: Ah, eindelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 03-10-2014 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Ptje is weg achter zijn naam :)

Hij is weer op de baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Hij is weer op de baan... ;)

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei... ging ie daar toch een beetje wide in die ene zeer lastige bocht.
Ze laten 'm nu wel goed zien. Go Max! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dear. Hij heeft het nu al stuk gemaakt :+

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 04:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie

nAffie

...

Ai... motor kapot van Verstappen.... :(

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Noooooo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is toch wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij zelf niet direct of indirect de oorzaak is van het probleem heeft hij het verder toch wel netjes gedaan. Communiceren, opletten dat je niemand aan puin rijdt, niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie

nAffie

...

En nog een (voorlopige) 12e plek voor de eerste keer... Ik zeg dikke prima!

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Goed gedaan hoor verder. Solide sessie. Geen brokken gemaakt, prima tijd gereden.

Top. Ik heb nu al zo giga veel zin in 2015 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zijn we het allemaal eens met elkaar. Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Marussia wel 1,5 seconde langzamer dan Caterham :X Heeft Caterham dan echt een dikke seconde gevonden? Of heeft Marussia er 2,5 verloren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Engelsen zijn ook te spreken over Max. Ergens ben ik bang dat al die lof misschien contraproductief kan zijn, maar het is prettig dat men vertrouwen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik denk wel dat Max gewoon het koppie koel houdt. Lekker je eigen ding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jos is on Sky.

[edit]
Austin (US), Sao Paulo (Brazil) & Abu Dabi meer Max Verstappen. (*Als ik het goed verstaan heb)

[edit2]
Anders dan het bovenstaande ging het vooral, volgens Jos, om het gevoel van de auto te krijgen en rondjes te maken. Verder zijn ze zeer te spreken over de tijd die Max gereden heeft.

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

"Hugely impressive " volgens espnf1 en daar sluit ik me bij aan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De 2 coureurs die FP1 misten omdat ze de wagen moesten afgeven, missen allebei ook FP2. Vergne met wagen issues, en Kobayashi door een crash.

Tevens heeft Ricciardo net zijn RedBull in de muur gezet bij oprijden rechte stuk...

Tevens de gebruikte motor-onderdelen:
http://www.gpupdate.net/n...kte-power-unit-elementen/

Wat opvalt is dat nog geen enkele Mercedes-powered coureur aan een 5e onderdeel toe is. Ericsson en Ricciardo zijn de enige non Mercedes-powered coureurs die nog geen 5e onderdeel aan het gebruiken zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-10-2014 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spectaculaire 2nd practice tot nu toe.
Inmiddels al 4 auto's in de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Vergne heeft geluk en zit weer in de auto. Zijn wagen is teruggebracht tijdens de rode vlag die Ricciardo veroorzaakte.

Hamilton was hem ook bijna kwijt in Degner 2.... Dat scheelde echt helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker, die auto ging alle kanten op. Knap dat hij 'm in het gareel hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 05:01:
"Hugely impressive " volgens espnf1 en daar sluit ik me bij aan.
Zeker; geen gekke dingen gedaan en volgens mij waren die 4 tienden wel te overbruggen als het niet zijn eerste meters in die auto waren en wel tot de Max zou kunnen/mogen/willen gaan. :)

Jammer dat het VES is geworden, MAX was wel leuker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:44
Ik kijk pas net weer mee. Komt Max nog in P2 of is het over en uit na de motorproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max doet niet mee in P2.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:44
Ah duidelijk, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu toch wel aardig donker boven het circuit.
Kom maar op met de regen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De Mercedes lijkt over een enkele ronde en in race-pace wederom de beste auto. Het verschil is weer erg groot, in beide gevallen rond de seconde.

Bottas komt in race pace het dichtstbij overigens, dus wie weet kan Williams weer leuke dingen doen dit weekend.

En Vergne staat wederom stil op de baan, lijkt zo op het eerste gezicht hetzelfde issue als Verstappen vanochtend had in die auto. Rook en geen power. Rode vlag, waarschijnlijk einde sessie aangezien de klok doorloopt en er nog 3 min te gaan waren.

[ Voor 60% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-10-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb me versliept voor het eerste uur van FP2 :Z
Mis ik net alle crashes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:16:
[...]

Hij mag officieel nog niet eens autorijden, stemmen of bier kopen, dat realiseren jullie je toch?
Was dat ook niet zo bij Raikonen, die naar het circuit gebracht moest worden omdat hij nog niet zelf mocht rijden? Maar daarna wel doodleuk in een F1 stappen en wegrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

beste kerel die max, veel potentie en klasse, maar blijf het ongelofelijk bijzonder vinden dat zoń broekie in de konings-klasse van de autosport kan en mag rijden.

Dat neemt, voor mij, de geloofwaardigheid van deze beetje weg. Je moet een baas zijn, tich ervaring en een athleet om zoń bak te kunnen gesturen (daar waar het eenvoudig overkomt). Het moet iets speciaals zijn, een kers op de taart.

Maar goed, die discussie is al vaker langsgekomen en in de engelse media leeft dat nog steeds (imho volkomen terecht).

feit dat hij nog geen echte auto mag besturen, en wel een F1 zegt voor mij al voldoende hoe 'serieus' deze exclusieve race klasse voor de bazen in de autosport is (een lachertje :+)

never the less; GO VERSTEPPEN!!!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
himlims_ schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:02:
[...]

never the less; GO VERSTAEPPEN!!!
FTFY :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wie weet gaat de uitslag van Singapore nog licht op de schop. De engelse commentatoren zeiden het al in de vrije training, Force India overweegt een protest tegen de uitslag omdat Vergne bij zijn eerste 5-seconden straf maar 4,7 seconden van die straf heeft ingelost.

http://www.f1today.net/nl...gen-uitslag-van-singapore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
himlims_ schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:02:
beste kerel die max, veel potentie en klasse, maar blijf het ongelofelijk bijzonder vinden dat zoń broekie in de konings-klasse van de autosport kan en mag rijden.

Dat neemt, voor mij, de geloofwaardigheid van deze beetje weg. Je moet een baas zijn, tich ervaring en een athleet om zoń bak te kunnen gesturen (daar waar het eenvoudig overkomt). Het moet iets speciaals zijn, een kers op de taart.

Maar goed, die discussie is al vaker langsgekomen en in de engelse media leeft dat nog steeds (imho volkomen terecht).

feit dat hij nog geen echte auto mag besturen, en wel een F1 zegt voor mij al voldoende hoe 'serieus' deze exclusieve race klasse voor de bazen in de autosport is (een lachertje :+)

never the less; GO VERSTEPPEN!!!
Say whut?

https://vine.co/v/OmUiIV1A2Qi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb jij ze jos of max ooit verstappen horen noemen, nee, versteppen noemen de commentatoren ze :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hoogie2004 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:17:
Wie weet gaat de uitslag van Singapore nog licht op de schop. De engelse commentatoren zeiden het al in de vrije training, Force India overweegt een protest tegen de uitslag omdat Vergne bij zijn eerste 5-seconden straf maar 4,7 seconden van die straf heeft ingelost.

http://www.f1today.net/nl...gen-uitslag-van-singapore
Benieuwd hoe ze dat gaan doen. 4.7 of 5 seconde stil staan is maar een verschil van 0.3 seconden, je rijdt hierdoor niet langer/korter door de pitstraat. Gaan ze 0.3 seconden van de eindtijd aftrekken, zal weinig uitmaken op de einstand.

edit:
@himlims_: dacht dat het een tiepvaut was, omdat er meerdere in je post zitten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jolke op 03-10-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
Kijk voor de grap nog eens terug naar foto's van Vettel of Alonso uit hun debuutjaar, dan lig je ook dubbel zo kneuzig zien die er uit :D. Wat dat betreft kan het allemaal nog goed komen voor het Max ;).
Roamor schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 07:53:
[...]

Zeker; geen gekke dingen gedaan en volgens mij waren die 4 tienden wel te overbruggen als het niet zijn eerste meters in die auto waren en wel tot de Max zou kunnen/mogen/willen gaan. :)

Jammer dat het VES is geworden, MAX was wel leuker geweest.
Zeker een tijd om trots op te zijn. Kvyat zal harder durven te gaan omdat hij de auto al kent, en hij had een nieuwere vleugel op de auto zitten.

Over singapore:
Bijzonder dat de FIA dit niet constateert. Juist die moeten er zorg voor dragen dat er controle is op dit soort straffen, het feit dat Force India degene moet zijn die deze fout aankaart zou voor schaamrood op de kaken moeten zorgen bij de FIA.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jolke schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:29:
[...]

Benieuwd hoe ze dat gaan doen. 4.7 of 5 seconde stil staan is maar een verschil van 0.3 seconden, je rijdt hierdoor niet langer/korter door de pitstraat. Gaan ze 0.3 seconden van de eindtijd aftrekken, zal weinig uitmaken op de einstand.
In theorie had hij dan een nieuwe penalty kunnen krijgen. Feit is dat na de betreffende pitstop, hij vlak achter Raikkonen de baan opkwam, en hem meteen kon inhalen. Als hij een fractie langer had stilgestaan, had hij Raikkonen hoogstwaarschijnlijk niet meteen kunnen inhalen en kostte hem dat ook nog tijd in de rest van de ronde.

Buiten dat, je hoort zo'n straf compleet uit te zitten. Als iedereen zo'n straf op die manier zou inlossen zou het wel een zooitje worden denk je niet? De wagens moeten toch ook een minimum gewicht halen, en niet 300 gram daaronder ofzo (want dat is wel dicht genoeg in de buurt)...

Ik vind het overigens bar en bar slecht dat de FIA deze straffen dus schijnbaar totaal niet controleert tijdens de race. Waarom niet een official met een stopwatch, en als hij een teken geeft dat de straf voorbij is, mag je de wagen aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 08:55

beany

Meeheheheheh

Verstappen aan het werk in FP1:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HJ1gN_dgD6A]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik vind het ook raar dat men dit aan de teams overlaat, maar toch controleert. Dit alleen om achteraf nog straffen uit te kunnen delen en de controle te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Gewoon een hele hele hele dikke duim omhoog voor Max. Redelijke tijden laten zien, professioneel gereden, goed de pers te woord gestaan.

Hij is 17 en NU al zo kunnen rijden, gedragen en reageren. Dit kan zo maar eens een grote jongen worden! Als hij wat geluk heeft onderweg en goed management achter zich heeft staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Zeer mooi resultaat op zijn debuut. We hebben dit jaar nu officieel vrouwen en kinderen die meedoen aan een GP weekend :)

Over de opmerking hierboven dat hij er nogal jong uitziet, bekijk deze foto uit 2001:
Afbeeldingslocatie: https://mfound.files.wordpress.com/2013/11/kimi-raikkonen-and-fernando-alonso-2001.png?w=594&h=568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:01

Pierre

Van nature lui!

Netjes hoor om te zien, geloof maar dat zijn vader met een grote veer in zijn kont rondloopt daar. Helaas gaat het me niet lukken om zondag te kijken (zit in Australië :*) vakantie vieren) dus dat wordt in November ergens via internet of zo iets vinden of ik de race terug kan kijken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

The Alonso story continues:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/116138

In short, volgens de auteur zijn Alonso en Ferrari tot de conclusie gekomen dat hun toekomst apart ligt. Alonso zou in gesprek zijn met McLaren, maar het is niet duidelijk of dat zijn enige optie is. Op de lange termijn moet Vettel dan bij Ferrari instappen, maar voor volgend jaar wordt hoogstwaarschijnlijk een beroep gedaan op Bianchi, Hulkenberg of Grosjean. Met dan Vettel die instapt het jaar erna.

Ben benieuwd wat hier nu uit gaat komen de komende weken, maar ik verwacht dat Alonso vertrekt naar McLaren. Vettel zal wel eerst nog een jaartje de kat uit de boom kijken bij Ferrari. Ik gun Bianchi de opstap naar Ferrari, hij laat mooie dingen zien, maar ik wil ook wel eens zien wat Grosjean met zo'n ding kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Zelfs autosport bericht nu over een op handen zijnde split tussen Alonso en Ferrari. (http://www.autosport.com/news/report.php/id/116138). Als autosport het roept kan het bijna niet anders dan waar zijn, die blijven meestal ver verwijderd van het geruchtencircuit.

Vind het persoonlijk jammer; Alonso is de beste coureur die Ferrari in lange tijd heeft gehad. Ik onderschat Kimi niet, maar je ziet dit jaar wel dat Alonso zich erg makkelijk aanpast aan een andere auto waar Kimi er net als bijv. Vettel meer moeite mee lijkt te hebben.

Andersom denk ik dat McLaren (wat de meest serieuze optie lijkt voor Alonso) een langere weg heeft te gaan naar overwinningen dan Ferrari. Voor Alonso vermoed ik dus dat hij een stap terug doet, en die derde titel verder weg gaat zijn dan ooit.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
McLaren heeft volgend jaar met de nieuwe Honda motor wel een kans om een grote stap te maken. Bij Ferrari zitten ze vast aan het huidige ontwerp.
Zelf had ik liever meteen volgend jaar Vettel in de Ferrari gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Formalisatie zou na de race volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De enige vraag is dan, wie krijgt dat RedBull zitje volgend jaar?

Om even op de gekke toer te gaan, gooi Verstappen in dat ding :+ Of beslis het desnoods na de tests volgend jaar, tegen die tijd heeft ie wel genoeg indruk gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-10-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Honda strooit met euro's, dus het lijkt me McLaren. Geruchten gaan dat zij de hele line-up gaan bepalen bij Woking en niet onder de indruk zijn van Button en Magnussen.

De hoofdmonteur van Vettel schijnt ook per direct eruit te zijn, toeval? Neemt ie hem mee naar Ferrari?

Voor Vettel is het gevoelsmatig wel een zwaktebod. De rookie kegelt je eruit na 4 WDC's op rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Hoogie2004 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:38:

Om even op de gekke toer te gaan, gooi Verstappen in dat ding :+ Of beslis het desnoods na de tests volgend jaar, tegen die tijd heeft ie wel genoeg indruk gemaakt.
Denk dat dat dé fout van vader Jos was (te snel moeten presteren bij een topteam) waarvoor hij hem zal behoeden.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik denk dat de fout van Jos meer was dat hij de verkeerde mensen achter zich had qua management. Hiervoor heeft hij Max al behoed door te tekenen bij RedBull.

Als RedBull een goeie auto heeft, zou Max daarin een debuutjaar kunnen hebben zoals Hamilton dat had, en mee kunnen doen om het kampioenschap. Daar ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:58

TommyGun

Stik er maar in!

Dubbele gevoelens... voorheen 'mocht' ik Alonso ook niet zo maar sinds 'ie bij Ferrari zit vind ik hem echt geweldig, maar of dat bij Vettel ook zo zal zijn? Erg jammer in ieder geval als Alonso weg gaat, een super coureur die mijns inziens veel beter bij Ferrari past dan waar ook. Het is alleen jammer dat laatstgenoemde nog steeds geen fatsoenlijke auto gefabriceerd krijgt.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Alonso heeft de ambitie om WC te worden op korte termijn. Ferrari heeft volgens het Autosport.com artikel intern aangegeven dat ze tenminste 2 jaar (misschien wel meer) nodig hebben om de infrastructuur zo te krijgen dat ze structureel mee kunnen doen aan de top.

Kortom, Alonso wil Ferrari verlaten omdat het hem te lang duurt. McLaren heeft echter hetzelfde euvel. De infrastructuur van het team is niet modern genoeg (manier waarop afdelingen onderling samenwerken etc). Als Alonso naar Mclaren gaat, zou dat een lange termijn investering zijn.

Die lange termijn investering wil hij niet meer doen op zijn leeftijd. Dus dan is de meest logische keuze om volgend jaar bij RB te gaan rijden voor Alonso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoogie2004 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:38:

Nou, ik ken er minimaal één die dan wel weer de zon ziet gaan schijnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zie anders ook nog wel een fallout tussen Rosberg en Hamilton ontstaan. Hammie naar RB en Alonso naar Mercedes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

hardware-lover schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:49:
[...]

Nou, ik ken er minimaal één die dan wel weer de zon ziet gaan schijnen.
Precies wat ik dacht, dan kunnen ze Sainz Jr. in de Torro Rosso zetten.
Ik vermoed echter dat ze Kvyat dan door zullen schuiven naar RedBull door het jaar ervaring wat hij heeft t.o.v. Verstappen.

Maar misschien doen ze gek, en halen ze Alonso wel. Al past dat totaal niet in de filosofie van RedBull, daarom lijkt me dit ook niet heel waarschijnlijk.
Señor Sjon schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:51:
Ik zie anders ook nog wel een fallout tussen Rosberg en Hamilton ontstaan. Hammie naar RB en Alonso naar Mercedes? ;)
Ook dit zie ik niet snel gebeuren, vanwege de filosofie die RedBull al jaren gebruikt voor het aanstellen van de coureurs. Mocht Hamilton moeten vertrekken bij Mercedes denk ik dat men bij McLaren hem graag ziet komen. Misschien ook wel de reden dat McLaren zo lang mogelijk wil wachten met de aankondiging van de coureurs, die gaan voor het best haalbare.

Een reunië van Hamilton / Alonso bij McLaren zou wel oude vuurtjes weer opstoken :P maar ik denk niet dat Hamilton weg wil bij Mercedes, ook als het niet zou boteren tussen hem en Rosberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:48

Clush

Do as I say...

Señor Sjon schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:51:
Ik wou net zeggen... dat die twee volgend jaar nog in hetzelfde team zitten zou ik geen cent op durven inzetten.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Clush schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

Ik wou net zeggen... dat die twee volgend jaar nog in hetzelfde team zitten zou ik geen cent op durven inzetten.
Zou jij weggaan bij een team dat een voorsprong van 1 seconde heeft op wie dan ook, terwijl de reglementen stabiel blijven voor volgend jaar (en de wijzigingen die er zijn qua neus van de wagen, heeft dat team al een gigantische voorsprong).

Als een van de twee daar moet vertrekken is het omdat het team ze eruitgooit, en dat zie ik nog niet snel gebeuren. Misschien als ze elkaar eraf rossen om het kampioenschap ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat dus. Geen ondenkbare situatie. Goldylocks Rosberg zou er nog mee wegkomen ook. Die 50 punten gaan het kampioenschap beslissen, ook al heeft 1 van 2 26 punten voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

We zullen zien, ik heb niet het idee dat Rosberg veel krediet heeft bij de teamleiding. Die lijken Hamilton behoorlijk hoog te hebben zitten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Requiem19 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:49:
Alonso heeft de ambitie om WC te worden op korte termijn. Ferrari heeft volgens het Autosport.com artikel intern aangegeven dat ze tenminste 2 jaar (misschien wel meer) nodig hebben om de infrastructuur zo te krijgen dat ze structureel mee kunnen doen aan de top.

Kortom, Alonso wil Ferrari verlaten omdat het hem te lang duurt. McLaren heeft echter hetzelfde euvel. De infrastructuur van het team is niet modern genoeg (manier waarop afdelingen onderling samenwerken etc). Als Alonso naar Mclaren gaat, zou dat een lange termijn investering zijn.

Die lange termijn investering wil hij niet meer doen op zijn leeftijd. Dus dan is de meest logische keuze om volgend jaar bij RB te gaan rijden voor Alonso.
Alonso heeft wel de pech / presteert het om steeds bij het verkeerde team te zitten. Volgens velen is hij de coureur van deze generatie. Na vroeg 2x WDC geworden te zijn volgende echter het McLaren debacle en daarna weer een paar verspilde jaren bij Renault en Ferrari.
Vorig jaar heb ik de Senna biografie van Tom Rubython gelezen (The life of Senna, aanrader!) en daaruit blijkt dat Senna ook vaak op de verkeerde plek zat qua team, o.a. debut bij Toleman i.p.v. Brabham of Lotus en te laat naar Williams begin jaren 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niet gek voor zo'n "snot manneke" (met respect), en dat voor de eerste keer in een F1 2014 auto en op Suzuka. :+

Snelste met een Renault motor achterin en gemeten direct na de befaamde 130R.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Ik verwacht volgend jaar gewoon Hamilton/Rosberg bij Mercedes, ze zijn gigantisch aan elkaar gewaagd en halen met twee vingers in de neus het constructeurskampioenschap binnen.

Mocht Vettel echt naar Ferrari gaan (wat ik niet zie gebeuren, ik denk dat ze daar een soort tussenpaus nemen in de vorm van Bianchi of Hulkenberg) dan hoop ik dat RB Kvyat doorschuift ipv dat ze Alonso in die auto knikkeren.

Zou het zonde vinden voor het opleidingsprogramma van RB om een externe coureur aan te trekken. Ricciardo presteert meer dan prima, waarom dan 30+ miljoen uitgeven aan Alonso als Kvyat minder dan 1 miljoen kost.

Pagina: 1 ... 88 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.