[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.758 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:26
Daarbij schijnt Marussia wel een raceteam te zijn, dus echt meedoen voor de sport... Geen reclameteam, wat puur meedoet als rijdend reclamebord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjantje72 schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:19:
Wat een onzin, ze staan er natuurlijk graag om niks toe te voegen.
Wat je zegt over sponsors weghalen bij de andere teams slaat al helemaal nergens op.
Ik heb niet het idee dat iemand in die teams er graag staat. Ik heb eerder het idee dat men aan allerlei verplichtingen en contracten vastzit en een klein deel wellicht nog een kleine hoop heeft dat het ooit nog goed gaat komen. De sfeer voornamelijk bij Caterham is erg slecht als we de geruchten mogen geloven.

Sponsors weghalen bij andere teams slaat nergens op? Explain? Williams had de afgelopen jaren (en heeft dat deels nog steeds) erg veel moeite om sponsoren te vinden. Er zijn een zeer beperkt aantal bedrijven in de wereld wat de middelen, behoefte en mogelijkheid heeft om een sponsor van een F1 team te worden. Alle teams vechten om die bedrijven om ze zo ver te krijgen voor hun team te gaan, en een sponsor gaat normaal maar voor 1 team (uitzonderingen daargelaten). Daardoor is het heel simpel: Meer sponsoren voor Marussia en Caterham = minder sponsoren voor de andere teams.

Ik ben dan ook heel blij dat Williams op een of andere manier nog aan het overleven is, als dat team zou verdwijnen zou ik dat doodzonde vinden.
Bart-Willem schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:03:
[...]
Tja, had je van Force India een paar jaar terug verwacht dat die podiumplaatsen zou pakken? Of een flink aantal jaar terug dat Minardi door een of andere drankjesfabrikant opgekocht zou worden en vrij snel punten ging pakken om vervolgens zelfs een overwinning te behalen? Een team dat nu slecht is kan ooit goed worden, en andersom. Een goed voorbeeld noem je zelf al: Sauber deed 3 jaar terug mee om het podium en had zelfs kansen op overwinningen, maar nu rijden ze geen deuk in een pakje boter.
Ja van Force India had ik dat zeker wel verwacht, dat is een team wat redelijk solide in elkaar zit en hard werkt aan de structurele verbetering van hun team. In het begin is het even opstarten, maar daarna staan ze er ook daadwerkelijk. Je ziet daar ook netjes van jaar tot jaar verbeteringen en ze zijn niet vanaf 0 gestart maar met een bestaande infrastructuur.

Bij Marussia en Caterham is dit helemaal niet aan de orde, in de eerste paar jaar kregen ze als "nieuwkomers" nog het voordeel van de twijfel, maar inmiddels kun je het toch geen nieuwkomers meer noemen. Ik heb daar nog geen enkele progressie gezien (hoewel Marussia wel iets heeft laten zien), en het rammelt aan alle kanten. Vanuit het niets starten is ook extreem moeilijk, zo niet onmogelijk.

Je vergelijking met Minardi vind ik een beetje scheef, de hoeveelheid geld die er tegenaan gegooid is kan alles mogelijk maken. Geld is een beetje de oplossing voor alle problemen wat dat betreft, al is het zeker geen garantie (denk aan Toyota). Wat dat betreft dus alle lof voor wat ze voor elkaar hebben gekregen, maar het is duidelijk dat de extreem grote bak met geld daar de hoofdfactor in is.

Dat Sauber het nu niet goed doet? Tja, het is niet zo heel moeilijk om van goed naar slecht te gaan, de uitdaging is juist om van slecht naar goed te gaan. Bij een team als Sauber heb ik ook wel het idee dat het team nog steeds goed in elkaar zit, dat het dit jaar niet echt wil is geen reden ze compleet af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Bart-Willem schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:03:
[...]
Tja, had je van Force India een paar jaar terug verwacht dat die podiumplaatsen zou pakken? Of een flink aantal jaar terug dat Minardi door een of andere drankjesfabrikant opgekocht zou worden en vrij snel punten ging pakken om vervolgens zelfs een overwinning te behalen? Een team dat nu slecht is kan ooit goed worden, en andersom. Een goed voorbeeld noem je zelf al: Sauber deed 3 jaar terug mee om het podium en had zelfs kansen op overwinningen, maar nu rijden ze geen deuk in een pakje boter.
Het verschil is dat Force India al vanaf het begin wel een aardig budget had en ook Sauber wel rond kan komen. Sure, ze hebben het nu wat moeilijk, maar daar zit tenminste nog ontwikkeling van de auto in. Marrussia en Caterham hebben dat gewoon niet. Daar is 1 auto total loss rijden al een groot probleem.

Nee, zodra je een team hebt waarbij het meer draait om de centen dan om resultaat, dan moet die er gewoon uit. Ook al kunnen ze mogelijk ooit eens heel misschien een team worden wat net niet laatste rijd.

Torro Rosso was er wel gekomen. Ook al hadden ze vanaf nop moeten beginnen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

Niet de betrouwbaarste bron, maar toch:
http://www.f1today.net/nl...em-met-lineup-van-ferrari

Wie weet dan toch Alonso naar McLaren? Dan gaat Silly Season toch nog losbarsten...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Geruchten schieten dan ook alle kanten op. Hij scheen een overeenkomst met de vorige leiding van Ferrari te hebben, alleen nog niet getekend... Nieuwe leiding schijnt niet veel voor dat contract te voelen. En daarbij heb je nog dat er krachten bij Ferrari in het spel zijn die het gemekker op het merk ook zat zijn.
Goed resultaat = Alonso.
Slecht resultaat = Ferrari.
Dat zijn ze een beetje zat in Maranello

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Señor Sjon schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:24:
Goed resultaat = Alonso.
Dat dus. Plus dat de nieuwe leiding schijnbaar vind dat Alonso veel te veel te zeggen heeft gehad in het verleden (o.a. over de simulator die schijnbaar verschrikkelijk complex is). Ook schijnen ze niet blij te zijn dat Alonso de markt heeft verkend voor eventuele opties bij andere teams... En met Hamilton niet bij McLaren zie ik hem de gok misschien nog wel wagen ook.

Ik weet niet of Alonso nog wel wil blijven, maar ik heb al van voor dit seizoen het gevoel gehad dat Alonso naar iets anders ging zoeken als het weer zo'n jaar werd als de voorgaande.

Wat ik wel hoop, is dat Bianchi een kans krijgt als Alonso echt vertrekt. Dat zie ik liever dan dat ze Vettel of Hamilton in die wagen zetten...

De geruchten dat Hamilton wel naar Ferrari zou willen als hij dit jaar kampioen wordt, zijn er ook. Persoonlijk, als Hamilton-fan hoop ik ten zeerste dat hij dat niet doet.... Ferrari is toch al jaren een zinkend schip (ietwat overdreven misschien) en ik denk dat deze herstructurering ook nog wel wat jaren nodig heeft om tot successen te leiden.

Vettel heeft de switch misschien wel nodig, vooral om zijn imago te redden. Iedereen ziet hem ondertussen als 4-voudig kampioen alleen omdat de auto zo dominant was, en dit jaar helpt hem ook niet echt. Een switch met daarna hernieuwde successen zouden hem het krediet kunnen geven dat hij verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:58:
Niet de betrouwbaarste bron, maar toch:
http://www.f1today.net/nl...em-met-lineup-van-ferrari

Wie weet dan toch Alonso naar McLaren? Dan gaat Silly Season toch nog losbarsten...
Toch wel leuk als je dit leest op de site:
"Het was altijd ons beleid om de profielen van voormalig McLaren-rijders die nog actief waren in de Formule 1 niet op te nemen, maar op aandringen van fans is dat aangepast."
En dan staat doodleuk Lewis Hamilton er ook tussen :P

http://www.mclaren.com/formula1/heritage/driver/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:37:
[...]

[...]

Precies, ook de felicitaties laatst bij zijn verjaardag o.i.d. getuigen al van hem een beetje paaien :+

Plus dat Honda bereid is echt flink te betalen, zal ook niet echt tegenwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk Lewis en Alonso maar wat graag terug zien bij McLaren, hoewel JB ook een leuke gast is. Maar Lewis is gewoon sneller.

Ik hoop dat Lewis wereldkampioen wordt, maar dan zal hij weinig reden hebben om bij Merc weg te gaan ben ik bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:37:
[...]

[...]

Toch logisch als je dat beleid aanpast dat je het dan ook consistent doet. Vraag is dan wel of Hamilton, Perez en Raikkonen voor die aanpassing al wel vernoemd werden (en dus alleen Alonso ontbrak) of dat alle vier deze heren ontbraken.

Ik vond het persoonlijk tenenkrommend slecht dat ze bij de presentatie van de auto vorig jaar nog even alle wereldkampioenen van McLaren werden genoemd en ze Hamilton er toen bewust buiten lieten.

Opvallend overigens dat Kovalainen er nog steeds niet tussen staat, nou reed die ook kleurloos rond maar ze zullen hem toch niet vergeten zijn? :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige mogelijke conclusie: volgend jaar ALO/HAM bij McLaren-Honda :Y :Y _/-\o_ :D :*) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:52:
Enige mogelijke conclusie: volgend jaar ALO/HAM bij McLaren-Honda :Y :Y _/-\o_ :D :*) d:)b
Zou je denken? Dat zie ik zo snel niet gebeuren eerlijk gezegd.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik denk het ook niet. Volgens mij is de enige reden dat Lewis wegging bij McLaren 2 jaar terug dat Mercedes hem meer geld bood. Ik zag laatst een grafiekje met budgetten en (uit m'n hoofd) was het Mercedes 450 miljoen USD en McLaren 250 miljoen USD. Dus Mercedes heeft simpelweg meer geld en (imo) de beste coureur van het veld (Lewis)*. Honda zal vast een leuke zak met geld meebrengen, maar 200 miljoen USD?

*Alonso zou ook een goede kunnen zijn. Slim, intelligent en waarschijnlijk volgend jaar in een rode italiaanse bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Señor Sjon schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:24:
Geruchten schieten dan ook alle kanten op. Hij scheen een overeenkomst met de vorige leiding van Ferrari te hebben, alleen nog niet getekend... Nieuwe leiding schijnt niet veel voor dat contract te voelen. En daarbij heb je nog dat er krachten bij Ferrari in het spel zijn die het gemekker op het merk ook zat zijn.
Goed resultaat = Alonso.
denk dat het merk ferrari groter is dan merk F1

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:54
En Verstappen rijdt vrijdag in de F1 volgens nu.nl :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

mat.hi.as schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:39:
Ik ben benieuwd! Ga nu zeker wel kijken bij de vrije training (die ik normaal gesproken nog wel over wil slaan)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mat.hi.as schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:39:
dat was na singapore toch al bekend? nu officieel dus omdat hij medisch gekeurt is, njah mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 19:00

Bergie

Lekker belangrijk...

Volgens mij was het allemaal nog een beetje een gerucht dat ze van plan waren hem misschien een VT te laten rijden. Maar mooi dat het nu officieel is :) Ben serieus benieuwd hoe hij gaat doen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vrijdag 03:00 zet ik mijn stream aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 18:06
BBC zend het toch ook uit, de vrije training?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
himlims_ schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:38:
[...]

dat was na singapore toch al bekend? nu officieel dus omdat hij medisch gekeurt is, njah mooi
Volgens mij heeft hij pas deze week zijn superlicentie binnen, dat was het enige waar ze nog op wachtten

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

http://www.bbc.com/sport/0/formula1/29408212

http://www.bbc.co.uk/programmes/b04kkmzw (+ 1 uur NL tijd)

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 29-09-2014 15:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Wedstrijd kan nog wel eens niet door gaan vanwege een typhoon die er aan komt :( :( :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9kIodsA.jpg

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Volgens verschillende weerbronnen lijkt het in ieder geval behoorlijk nat te worden daar zondag....

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-09-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

Heerlijk :) (zo lang de wedstrijd gewoon doorgaat natuurlijk)

Succes Max :X (mocht het vrijdag ook noodweer zijn daar)

[ Voor 67% gewijzigd door AzzKickah op 29-09-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Leuk leuk, regen! Typhoon hopelijk niet, maar regen geeft altijd wel de leukere races. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Japan, en dan met name Fuij heeft wel een naam hoog te houden als het om regen gaat. Go Max. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 17:53
AzzKickah schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:47:
Succes Max :X (mocht het vrijdag ook noodweer zijn daar)
Hopen dat ie wel de regen genen van pappa heeft meegekregen :)
Het is maar een fp en hij heeft de uitdrukkelijke opdracht het rustig aan te doen en er wordt niets van hem verwacht... Maar wat zou het mooi zijn als er een training in de regen is en Max eenzelfde indruk kan maken als Jos in de regen indertijd

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ik heb daar wel vertrouwen in _/-\o_
volgens mij houdt hij zijn hoofd wel koel en hij weet wel met het materiaal om te gaan!

Waar hij voor oppassen moet, is dat als hij éénmaal wat ingeburgerd is en zich begint thuis te voelen ook dán nog zijn hoofd koel houdt ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
sanderb schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:31:
[...]

Sterker nog; dat was de doorslag voor Marko. Dit was die race:

Als je ziet hoe hij vanaf 40 minuten een gat slaat, dan weet je dat dat wel goed zit. ;) 2 a 3 seconden per ronde op zo'n korte baan is erg indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De Caterham mannen hebben in ieder geval genoeg (misplaatst) zelfvertrouwen...

Quote: (bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/116084 )
"We are planning to run a new front wing in Suzuka and this should allow us to catch, and to properly catch up, on the main mid-grid pack," he told AUTOSPORT.

"We don't see Marussia as a direct competitor any more.

"We expect to catch up on Sauber and Lotus."
Ik proest de koffie zowat over mijn scherm als ik dit lees....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Hoogie2004 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 07:39:
De Caterham mannen hebben in ieder geval genoeg (misplaatst) zelfvertrouwen...

Quote: (bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/116084 )

[...]

Ik proest de koffie zowat over mijn scherm als ik dit lees....
Hoogstonwaarschijnlijk maar niet onmogelijk in de F1. Het gebeurt de andere kant op ook, zie Lotus Renault.... Maar wat ik al zeg, niet waarschijnlijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gé Brander schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:10:
[...]

Hoogstonwaarschijnlijk maar niet onmogelijk in de F1. Het gebeurt de andere kant op ook, zie Lotus Renault.... Maar wat ik al zeg, niet waarschijnlijk.
Snap ik, maar als je naar de cijfers kijkt, dan zie je dat ze in de laatste paar races minimaal 1 seconde moeten toegeven op de wagens voor hun (dan laat ik de Marussia's even buiten beschouwing). En zo is het al het hele seizoen...

Buiten dat: Ik hoop op een vermakelijke Grand Prix komend weekend, met een enerverend gevecht tussen Rosberg en Hamilton. Misschien wat regen op zondag om alles nog een beetje in de mix te gooien (al hoop ik dan wel dat niet een van de coureurs er mega-veel nadeel van heeft, bijvoorbeeld een hoosbui als je de pits net voorbij bent ofzo)

En om de geruchtenmolen op gang te houden, wederom van twijfelachtige bronnen (f1today, van http://www.f1i.com/infos/...oncernant-v6-turbo-honda/) :+
Honda V6 verbruikt veel brandstof en produceert weinig pk's
Honda is in nog grotere problemen dan Renault aan het begin van dit jaar was. Die alarmerende verhalen circuleren over de V6 turbo van de in de Formule 1 terugkerende Japanse autofabrikant. Honda zou drie maanden achter liggen op schema. Dat bericht is afkomstig van Corriere dello Sport.

Autosprint haakt in met de mededeling dat de Honda V6 te veel brandstof verbruikt en te weinig kracht produceert. "Om de schade te herstellen investeert Honda flink in het mobiliseren van personeel en het inschakelen van andere bedrijven in Japan", staat in het artikel.

Het kan ook een poging zijn om Fernando Alonso op andere gedachten te brengen en hem voor Ferrari te behouden. Corriere dello Sport en Autosprint zijn twee Italiaanse media. Alonso overweegt een transfer naar McLaren en dit soort berichten over Honda zou hem af kunnen schrikken.
Waar of een taktiek om Alonso te overtuigen te blijven?

[ Voor 40% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-09-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 11:08
Zou het kunnen zijn dat ze bij Caterham, de oud minister van informatie, uit Irak aangenomen hebben, of zou Edwin de Rooy van Zuidewijn een bijbaantje hebben gevonden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet een beetje smaakmakerij? Als Alonso zich zorgen zou maken belt ie toch gewoon ff Eric Boullier op en vraagt ie of dat klopt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:49:
Is dit niet een beetje smaakmakerij? Als Alonso zich zorgen zou maken belt ie toch gewoon ff Eric Boullier op en vraagt ie of dat klopt of niet?
Als het klopt en ze willen Alonso echt hebben, dan gaan ze dat toch nooit toegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden ze dan niet een verhaal ophangen als 'the performance is not where we want it but we are confident it's going to work out'. En als ie wel gewoon werkt 'it is on schedule'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gé Brander schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:10:
[...]

Het is altijd eenvoudig om trager te worden, het is heel erg lastig om sneller te worden. Dat het de andere kant op ook voorkomt zegt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:51
Misschien denkt Caterham relatief gezien een grote stap te kunnen nemen. De meeste teams zijn gestopt met de ontwikkeling van de auto op dit moment. Als Marussia, Sauber en Lotus géén update meenemen, en Caterham wél een update van ~1,5sec (lijkt me sterk, maar 'stel') dan lopen ze potentieel voor op de andere achterhoede teams..

Maar goed, Caterham heeft al vaker geroepen dat ze 2 seconden gevonden hadden, om de opvolgende race gewoon weer achteraan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:22:
[...]En om de geruchtenmolen op gang te houden, wederom van twijfelachtige bronnen (f1today, van http://www.f1i.com/infos/...oncernant-v6-turbo-honda/) :+
Honda V6 verbruikt veel brandstof en produceert weinig pk's
Klinkt als de Ferrari van dit jaar :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:38:
[...]

Klinkt als de Ferrari van dit jaar :X
De Ferrari van dit jaar is ook nog eens te zwaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt meer als de situatie van Sauber dan.. Daar worden ze vrolijk van *not*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sanderb schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:31:
[...]

Het is maar een fp en hij heeft de uitdrukkelijke opdracht het rustig aan te doen en er wordt niets van hem verwacht... Maar wat zou het mooi zijn als er een training in de regen is en Max eenzelfde indruk kan maken als Jos in de regen indertijd
zou me niets verbasen dat hij er stiekem op hoopt; kerel kan racen met nat weer/wegdek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Update qua weer":
Het weer
Het zou wel eens een onstuimig weekend kunnen worden. Voor vrijdag voorspelt men regenbuien en de kans op neerslag voor zondag is de afgelopen dagen ook flink toegenomen. De kans op regen voor de racedag zou zelfs negentig procent bedragen. De temperatuur ligt de eerste twee dagen rond de 26 graden en daalt voor zondag naar 21 graden.
Voorspellingen:
Zondag, vanaf 9 uur regen
http://www.myweather2.com...uzuka-Circuit.aspx?sday=4

Zondag, vanaf 12 uur regen
http://www.wunderground.com/weather-forecast/JP/Suzuka.html

Belooft een mooie race te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat de SC wint. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Je hebt gelijk, daar baal ik echt vreselijk van, beetje water, SC.....

BRING THE MONSOON TIRES BACK!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaap. Moet ik m'n wekker zetten ook nog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

Kom maar op, het aantal regenraces ligt veel te laag :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, Satteliet TV op m'n hotelkamer en om 10 uur uitchecken... Ik denk da'k de race wel vanuit bed ga kijken :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Firesphere schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:40:
Hmmm, Satteliet TV op m'n hotelkamer en om 10 uur uitchecken... Ik denk da'k de race wel vanuit bed ga kijken :D
Met een fikse bui ga je dat misschien net halen :P (mits die hotelkamer in deze tijdzone ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Kunnen we ze niet gewoon laten racen in de regen? Voor m'n gevoel wordt bij het minste of geringste drupje de race al stil gelegd. Spa 1998 :D

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

iichel schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:53:
Kunnen we ze niet gewoon laten racen in de regen? Voor m'n gevoel wordt bij het minste of geringste drupje de race al stil gelegd. Spa 1998 :D
Spa 1998 is het perfecte voorbeeld misschien wel. Toendertijd bestond er een extreme regenband, genaamd de Monsoon tire. De range was toen droog, inter, nat, monsoon. Die band was hoger, waardoor de auto hoger op de wielen kwam te staan, om aquaplaning te voorkomen.

De huidige range is droog, inter, wet. Waarbij de natweer band volgens mij wel een fractie groter is dan de droog en inter, maar niet genoeg om bij extreme regen de aquaplaning te voorkomen. Persoonlijk vind ik dat erg jammer, omdat ze nu de race behoorlijk snel stil moeten leggen.

Tevens heb ik het idee dat de coureurs nu veel sneller klagen als het regent over het zicht e.d. wat ook niet echt helpt. Maar dit kan natuurlijk maar een beeld zijn, omdat we in 1998 toch minder meekregen van dat soort radio-conversaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoogie2004 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:49:
[...]

Met een fikse bui ga je dat misschien net halen :P (mits die hotelkamer in deze tijdzone ligt)
Linz, Oostenrijk ;)

Moet wel lukken denk ik. Hoewel ik niet weet hoe laat m'n trein naar Wenen vertrekt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Firesphere schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:57:
[...]

Linz, Oostenrijk ;)

Moet wel lukken denk ik. Hoewel ik niet weet hoe laat m'n trein naar Wenen vertrekt :/
Ik hoop dat je hem helemaal kunt zien :)

Met ons geluk, hopend op een regenrace is het vast kurkdroog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Firesphere schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:40:
Ligt eraan welke satelliet TV ze aanbieden. Als je pech hebt, krijg je nog niets te zien. Maar ik zag dat je in Oostenrijk zit, en daar zend de publieke zender ORF het gewoon uit.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
iichel schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:53:
Ik snap je punt niet zo, en van Hoogie ook niet. Willen jullie nu zeggen dat je liever ongelukken a la Coultard/Schumacher , Spa 98, ziet gebeuren dan dat ze een race stilleggen ?
Afbeeldingslocatie: http://news.bbcimg.co.uk/media/images/52015000/jpg/_52015721_belgium1998_640.jpg

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

u_nix_we_all schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:05:
[...]

Ik snap je punt niet zo, en van Hoogie ook niet. Willen jullie nu zeggen dat je liever ongelukken a la Coultard/Schumacher , Spa 98, ziet gebeuren dan dat ze een race stilleggen ?
[afbeelding]
Ik ben niet voor ongelukken, maar dit was ook wel een domme actie van Schumacher. Je ziet de spray, en rijdt er dan maar vol in???

Ik ben van mening dat het tegenwoordig wel erg snel wordt stilgelegd. Na een SC vanwege de regen is het 2 rondjes de full wets, en daarna meteen intermediates... Dan ontwikkel die regenband gewoon niet, en stop met racen zodra je em nodig zou hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:56

Player1S

Probably out in the dark

[...]

[afbeelding]
ja want zulke ongelukken waren schering en inslag tijdens regenraces :O

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
Hoogie2004 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:56:
[...]

Spa 1998 is het perfecte voorbeeld misschien wel. Toendertijd bestond er een extreme regenband, genaamd de Monsoon tire. De range was toen droog, inter, nat, monsoon. Die band was hoger, waardoor de auto hoger op de wielen kwam te staan, om aquaplaning te voorkomen.

De huidige range is droog, inter, wet. Waarbij de natweer band volgens mij wel een fractie groter is dan de droog en inter, maar niet genoeg om bij extreme regen de aquaplaning te voorkomen. Persoonlijk vind ik dat erg jammer, omdat ze nu de race behoorlijk snel stil moeten leggen.

Tevens heb ik het idee dat de coureurs nu veel sneller klagen als het regent over het zicht e.d. wat ook niet echt helpt. Maar dit kan natuurlijk maar een beeld zijn, omdat we in 1998 toch minder meekregen van dat soort radio-conversaties.
Wat volgens mij ook niet helpt zijn de huidige Parc Ferme regels waardoor teams bij regen niet de complete setup overhoop kunnen gooien.

Eigenlijk moeten ze nu op zaterdag de setup voor zondag al bepalen. Bij 100% regenkans maakt het niet uit, maar bij een kleine kans op regen zullen de meeste teams voor een droge setup kiezen en dan is het logisch dat als het dan toch regent de coureurs klagen dat de auto onbestuurbaar is en dat het onverantwoord gevaarlijk is.

Setup maakt wat dat betreft echt een gigantisch verschil, we weten denk ik allemaal nog wel die race op Silverstone dat Massa een keer of 6 spinde met de Ferrari... nou is hij geen regenwonder, maar zo extreem slecht wijst ook gewoon op een compleet verkeerde setup van de auto.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:12:
[...]

Ik ben niet voor ongelukken, maar dit was ook wel een domme actie van Schumacher. Je ziet de spray, en rijdt er dan maar vol in???

Ik ben van mening dat het tegenwoordig wel erg snel wordt stilgelegd. Na een SC vanwege de regen is het 2 rondjes de full wets, en daarna meteen intermediates... Dan ontwikkel die regenband gewoon niet, en stop met racen zodra je em nodig zou hebben....
Dat ben ik wel met je eens, maar dat ligt meer aan de reglementen en de auto's op dit moment denk ik. Verleden week in Austin (WEC) zag je dat er gewoon een moment is waarop er niet meer veilig geracet kan worden. En dan is juist Spa 1998 een goed voorbeeld om aan te tonen hoe link spray / slecht zicht is.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

[afbeelding]
Als DC niet gelift had op een recht stuk in de regen was er niks aan de hand, hij heeft later ook toegegeven het niet helemaal handig gedaan te hebben. Hij heeft die dag wel de meeste schade aangericht en volgens mij zelf wel de race uitgereden.

Maar een race als dat wordt niet meer gestart helaas. Zelfs MotoGP rijdt op twee wielen op nattere banen dan de huidige F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serews
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
Señor Sjon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:38:
[...]

Als DC niet gelift had op een recht stuk in de regen was er niks aan de hand, hij heeft later ook toegegeven het niet helemaal handig gedaan te hebben. Hij heeft die dag wel de meeste schade aangericht en volgens mij zelf wel de race uitgereden.
Nu heeft Schumacher ook eens het hele veld een brake test gegeven tijdens een safety car.

https://www.youtube.com/watch?v=Da0Vn_b-s18

Meerdere keren zelfs, Alleen was hij er hier zelf het slachtoffer van.

https://www.youtube.com/watch?v=s3EkIVmR9X8

Kortom, Schumacher mocht daar niet klagen, wellicht reed DC daar zachter vanwege de omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:56
De wiki beweerd juist het tegenovergestelde ;)
Post-race[edit]
One week after the race, Schumacher and Coulthard had a one and a half hour private meeting and emerged shaking hands vowing to join up to combat for clearer guidelines when lapping and overtaking. Schumacher later admitted, "It's clear he [Coulthard] did nothing wrong at Spa."[13]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien gaan we de komende jaren wel weer zoiets meemaken als hieronder, de naam "Vesteppen" wat veelvuldiger in het race commentaar, positief dan welteverstaan.

[YouTube: http://youtu.be/UfsPG_cKYNo]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:31

Chakotay

Lick here to continue

Volgens TheJudge13 op Twitter is het nu erg gezellig met deurwaarders e.d. op het kantoor van Caterham, en is het niet zeker of ze wel mee kunnen doen dit weekend...
Bailiffs and police are on site in Leafield #F1 #TJ13
Zie de timeline voor meer info.

[ Voor 20% gewijzigd door Chakotay op 01-10-2014 18:55 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serews
Zouden de updates van Caterham iets te duur zijn geweest dan? Of zijn het toch de sponsoren die niet genoeg bijeen brengen om een F1 team te runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens TJ13 zijn de aandelen nooit overgegaan naar de nieuwe eigenaren en is er onenigheid over de eigenaar van de schulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
Het is toch zo ver gekomen :/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/By4lrT_CEAAo7oO.jpg:large

spoiler:
Photoshop van Taki op twitter

[ Voor 19% gewijzigd door Dupje op 01-10-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Waar wat hoe? Hou je ons voor het lapje of wat?
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Foto uit 2007? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Grr eik0l :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Photoshop. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Origineel:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BydArZsCIAA1iE-.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Nouja, heel vreemd.
Het spul voor Japan 2014 nog in Leafield?

Terwijl het overmorgen(!!) op de auto moet zitten voor de FP1. Zou wel heel apart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt als een bureau dat even wat publiciteit zoekt, als je dat oprecht zo doet ben je wel echt een belabberd incassobureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:26
Kopen de teams ook echt de banden van Pirelli? Dacht dat dat soort bruikleen/huur overeenkomst was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Bovenin staat een linkje 'TV Show'..
Ik geloof het niet echt.

[ Voor 21% gewijzigd door AzzKickah op 01-10-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wil die monitoren wel. Live timing op formula1.com is echt triest. :+

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 22-09 20:13
Caterham ontkent;
.
2 October 2014

There have been unfounded and unsubstantiated rumours concerning actions against 1MRT, the entrant and owner of CaterhamF1.

An action was threatened yesterday against a supplier company to 1MRT. This company is not owned by 1MRT and it has no influence over the entry of CaterhamF1 or the entrant.

Also contrary to uncontrolled rumours, all operations are currently in place at Leafield and the race team is doing its preparation in Japan.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serews
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:19:
Kopen de teams ook echt de banden van Pirelli? Dacht dat dat soort bruikleen/huur overeenkomst was...
Ja, de banden worden door de teams gekocht. Dit ging naar mijn idee om al de banden voor het hele seizoen, maar daarin kan ik me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik dacht ook dat Pirelli alle banden naar de GP's / tests brengt, en daar ter plekke pas uitdeelt. De teams moeten de banden ook weer inleveren namelijk... Ik kan me voorstellen dat er een paar sets zijn voor de afmetingen / gedrag in de windtunnel e.d. Maar dat zullen nooit 100% de bandjes zijn die in de race-weekenden gebruikt worden qua compound lijkt mij.

Dit maakt stiekem testen natuurlijk ook onmogelijk, omdat je nooit de echte banden hebt die er bij de GP's onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, voor zo ver ik het begreep blijven de banden continu eigendom van de bandenleverancier en zorgen zij voor het vervoer en dergelijke. Buiten de afgesproken hoeveelheid setjes voor de GP zelf en FIA georganiseerde testdagen krijgen teams nooit de beschikking over vergelijkbare banden, enkel banden met de exact zelfde afmetingen, maar een volledig ander compound.

De velgen zijn wel van de teams zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:33

IkWilbert

Het is mij!

Sport 1 houdt de rechten op f1 t/m 2018. Hebben ze zojuist via Twitter bekend gemaakt.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42

Arfman

Drome!

Jammer. Hopelijk komt er snel een mogelijkheid om legaal een goede stream te bekijken, met abonnementsdienst of pay-per-race. Liefst Sky F1 of BBC F1, maar dat zal wel een utopie blijven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:51
Ach, het maakt niet uit wat er gebeurd.. iedereen zal blijven klagen. Eerst was het Ronald van Dam die het verpeste volgens iedereen (waar ik het overigens mee eens was). Brengt Sport 1 -als reactie op het commentaar- Olav terug, en dan is hij ook opeens niet goed meer.

Je kan stellen dat we nu exact dezelfde uitzending hebben als een paar jaar geleden op RTL; Interviewtje, pitwalk, commentaar vanaf het circuit en daar bovenop worden alle vrije trainingen ook nog uitgezonden.. Maar toch wilt iedereen RTL7 terug.. nou als ik kijk naar de uitmuntende kwaliteit van de RTL programma's (kuch kuch kuch), ben ik blij met dit besluit. Dan kost het maar een paar euro.

Daarnaast denk ik dat de gemiddelde kijker er weinig voor voelt om via de computer te kijken. Ja, Tweakers wel -die discussie hebben we al gevoerd - die zitten toch al achter de computert. En Engels commentaar.. Ja in NL spreekt 90% Engels.. Duitsland, Spanje, Italië, Frankrijk? Ik denk minder dan 40% Om maar niet te spreken over de landen buiten Europa en de VS..

Anyhoe.. Jammer dat Max FP1 rijdt. De jongen bij TR hadden wel even rekening mogen houden met de kijkers in zijn thuisland. FP2 had wat mij betreft wat NL-vriendelijker geweest. om 3 uur mn bed uit gaat hem niet worden denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBC hoef je geen stream van te hebben, dat zit bij de meeste TV aanbieders in de basis al mee in. Maar die hebben nu eenmaal maar over een select aantal races de rechten dus daar heb je weinig aan.

SkyF1 zou mooi zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind de Sport1 uitzendingen prima, dus ik vind het wel goed zo :)

En Max in FP2 kan niet, alleen in FP1 mag je een coureur wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Paar euro? Sport1 heeft 90% van de tijd testbeeld op de extra kanalen en voor de rest alleen F1 wat mij interesseert. Ik had in maart 3 maanden Sport1 en Film1 voor 7.50pm, maar het viel mij op hoe weinig ik er eigenlijk naar keek. Dan is het reguliere tarief helemaal teveel.

Toch was ik wel benieuwd of FoxSports in Nederland de decoderrechten zou bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Señor Sjon schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:33:
Toch was ik wel benieuwd of FoxSports in Nederland de decoderrechten zou bemachtigen.
Daar was je ook niet vrolijk van geworden. Wat ik begreep was race dan op open net, maar de rest achter de decoder... Om het nog maar niet te hebben over wie het commentaar dan moet gaan doen e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-10-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Arfman schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:57:
Jammer. Hopelijk komt er snel een mogelijkheid om legaal een goede stream te bekijken, met abonnementsdienst of pay-per-race. Liefst Sky F1 of BBC F1, maar dat zal wel een utopie blijven.
Dat kan toch ook bij sport1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Arfman schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:57:
Dat gaat niet gebeuren, want Sport1 heeft de rechten voor Nederland. Als Sky een stream zou aanbieden in NL, worden die direct terug gefloten. Om nog maar te zwijgen over het feit dat John Malone (Liberty Global / Sport 1) en Rupert Murdoch van Sky bepaald geen vrienden zijn.

Laat het maar lekker bij Sport 1 blijven, het bevalt mij best, alles wordt uitgezonden zonder noemenswaardige onderbrekingen. En Mol doet het goed, ja hij maakt foutjes, maar ik heb zelf ook ogen in mijn hoofd dus voor mij hoeft hij niet alles te zien. Het zou fijn zijn met een extra paar ogen naast hem die ook F1 ervaring hebben. Maar ik zou niet weten wie.

Het komt voorlopig niet meer naar het open net zonder reclame, kijk maar naar de UK, zelfs de BBC kan het niet meer betalen om alles uit te zenden, en er is geen een open kanaal dat zo maar even alle trainingen ook uitzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:02
Heb het toch liever Sport1 dan Fox. Zou mooi zijn als de Premiere League weer terug kwam maar dat gaat helaas niet meer gebeuren :(

Wel benieuwd wat Max morgen laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Señor Sjon schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:33:
Paar euro? Sport1 heeft 90% van de tijd testbeeld op de extra kanalen en voor de rest alleen F1 wat mij interesseert. Ik had in maart 3 maanden Sport1 en Film1 voor 7.50pm, maar het viel mij op hoe weinig ik er eigenlijk naar keek. Dan is het reguliere tarief helemaal teveel.

Foxsports was inderdaad een veel beter alternatief geweest dan sport1, met F1 in de pocket was de kans aanwezig dat ze een doorgeefluik van Sky F1 UK zouden zijn. Dit doen ze met regelmaat ook met voetbal, waar diverse wedstrijden direct zijn doorgelust vanuit hun Britse en Italiaanse broers, en zo ook met NFL. Ik wacht eerlijk gezegd wel op het moment dat meneer Murdoch sport 1 opkoopt, dat zal niet zo heel lang meer duren.

[ Voor 6% gewijzigd door fynrd1 op 02-10-2014 11:16 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Dus zondag weer een Mercedes op kop, niets nieuws, helaas wel ene met zwaailichten op :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
BBC kan het juist wel betalen. Ze zitten er met alle pundits, maken alle kosten, behalve een deel van de uitzendrechten. Die 50/50 deal is een totale farce, alleen omdat OS2012 veel teveel geld kostte. Het was niets anders dan een proefballon in een grote markt. Ik verwacht eenzelfde situatie in Duitsland, hoewel daar de kijkcijfers met 10-20% gedaald zijn t.o.v. vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
* asing vind jullie een beetje zeuren....

Als je de kalender van dit jaar bekijkt, is het zo slecht nog niet. De eerste 3 maanden kijk je voor 5 euro per maand Sport1. Voor 15 euro doe je er 1 maand bij. Dan is het zomervakantie. De eerste 2 races worden dan weer door de BBC uitgezonden waardoor ik pas in september verplicht naar RTL+ heb moeten kijken.

Omdat ik het Duitse commentaar te Duits vind (weinig enthousiasme, overmatig veel aandacht voor de Duitse coureurs en constant in herhaling vallen) heb ik de F1 Live Timing app gekocht. Daarmee heb ik Engels commentaar bij de RTL+ stream.

Uiteindelijk kijk ik van de 20 races 15 races in HD en 5 in SD. Commentaar varrieert van Olav Mol, via BBC (Suzie, David, Eddie etc) naar ik meen Allan Jones.

Kost me.... 3 maal 5 euro + 15 euro voor 4 maanden Sport1 en nog eens 10 euro voor de app. Dus 40 euro voor 20 races. 2 euro per race voor goed commentaar en in 75% van de races HD beeld.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
fynrd1 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:14:
[...]
Ik wacht eerlijk gezegd wel op het moment dat meneer Murdoch sport 1 opkoopt, dat zal niet zo heel lang meer duren.
Dat zie ik juist niet gebeuren, de kans bestaat wel dat Liberty Global de boel moet verkopen om de deal met Ziggo rond te krijgen, maar ik denk niet dat ze dan Murdoch extra marktaandeel gaan geven in Nederland. Als die verkoop niet moet dan houden ze het denk ik, vorig jaar is Chellomedia verkocht, maar toen hebben ze juist Sport1 uit die deal gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42

Arfman

Drome!

asing schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:48:
* asing vind jullie een beetje zeuren....
Ik niet, want:
Kost me.... 3 maal 5 euro + 15 euro voor 4 maanden Sport1 en nog eens 10 euro voor de app. Dus 40 euro voor 20 races. 2 euro per race voor goed commentaar en in 75% van de races HD beeld.
Mijn idee was juist dat ik dat best wil betalen (en zelfs nog wel iets meer) maar dat ik dus geen zin heb in rompslomp van abonnementen opzeggen, steeds andere zenders zoeken, apps kopen op m'n mobiel om toch goed commentaar te kunnen horen. Ik leg graag €100,= neer voor een seizoen F1 (kwali + race) die ik gewoon kan kijken op m'n TV, tablet of desnoods mobiel. Ga eens met je tijd mee, FIA/FOM/Bernie/whatever.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 87 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.