Bij de vrouw van Christijan Albers is een tijdje geleden slokdarmkanker geconstateerd. Dan hebben we het over 2012/2013, maar misschien dat het daar mee te maken heeft.
Als dat de reden was, waarom zou hij dan in de eerste plaats de baan hebben genomen?Piggen schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:32:
Bij de vrouw van Christijan Albers is een tijdje geleden slokdarmkanker geconstateerd. Dan hebben we het over 2012/2013, maar misschien dat het daar mee te maken heeft.
En ik heb ergens gelezen, dat dit niet uitmaakte voor zijn interesse van de baan (Formule 1 blad volgens mij, aan het begin van zijn 'carriere').
Ik ben benieuwd of hij nu wel WEC met Lotus gaat rijden, zoals de planning was (voordat Caterham langskwam). Hij zou al de 24h Le Mans ermee rijden, maar toen was de Lotus niet klaar.
Die auto is wel gepresenteerd toen, en laatste berichten wilde ze er wel mee naar Amerika (weekend van 9 oktober).
Kan natuurlijk destijds uitgezaaid zijn, het valt een beetje in het standaard patroon als het 1 tot 2 jaar later ergens in het lichaam weer opduikt. Vaak zijn de overlevings- en genezingskansen dan een flink stuk lager, waar het misschien destijds heel erg positief was. Maar goed, hopelijk is het iets heel anders, en zijn het gewoon zijn kinderen die papa wat meer willen zienRyur schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:36:
[...]
Als dat de reden was, waarom zou hij dan in de eerste plaats de baan hebben genomen?
En ik heb ergens gelezen, dat dit niet uitmaakte voor zijn interesse van de baan (Formule 1 blad volgens mij, aan het begin van zijn 'carriere').
Ik ben benieuwd of hij nu wel WEC met Lotus gaat rijden, zoals de planning was (voordat Caterham langskwam). Hij zou al de 24h Le Mans ermee rijden, maar toen was de Lotus niet klaar.
Die auto is wel gepresenteerd toen, en laatste berichten wilde ze er wel mee naar Amerika (weekend van 9 oktober).
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Gutierrez ontvangt tijdstraf voor botsing met Grosjean
Dit is wel een beetje mild in mijn ogen. Zo'n fout mag wel wat zwaarder bestraft worden. Het is gevaarlijk en het gaat nergens om. De straf doet geen pijn, dus waarom geen grid straf zoals in vergelijkbare gevallen?
Dit is wel een beetje mild in mijn ogen. Zo'n fout mag wel wat zwaarder bestraft worden. Het is gevaarlijk en het gaat nergens om. De straf doet geen pijn, dus waarom geen grid straf zoals in vergelijkbare gevallen?
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Hij begint toch steeds meer te demonstreren niet in de F1 fhuis te horen. Onze oudgediende Duitser met een recordaantal GP's zonder podium voert zelfs de bovenhand op hem.
Sauber wordt mogelijk verkocht aan een Canadees. Marussia, Caterham en Lotus zijn op sterven na dood. Dan heb je zo 8 teams.
Sauber wordt mogelijk verkocht aan een Canadees. Marussia, Caterham en Lotus zijn op sterven na dood. Dan heb je zo 8 teams.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
F1 = FerrariSeñor Sjon schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:57:
Het Italiaanse publiek juicht alleen voor Ferrari.
Geen Ferrari in de F1 = Geen F1
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Bottas en Ricciardo waren goed bezig vandaag... Hamilton ook, deed precies wat hij moest doen.
Heb niks met Massa maar mooi dat ie weer op het podium kwam, achter de schermen kon ie het best goed vinden met Lewis, leken ze iig respect voor elkaars prestatie te hebben, dus denk dat ze hun gedoe van jaren geleden alweer een heel eind bijgelegd hebben.
Vond strijd Button/Perez ook wel mooi om te zien...
Wtf is dat met die EJ 'fans'
BBC in HD is wel fijn overigens... beeld is stuk scherper ... zie nu ook pas dat Suzi een bril heeft
Heb niks met Massa maar mooi dat ie weer op het podium kwam, achter de schermen kon ie het best goed vinden met Lewis, leken ze iig respect voor elkaars prestatie te hebben, dus denk dat ze hun gedoe van jaren geleden alweer een heel eind bijgelegd hebben.
Vond strijd Button/Perez ook wel mooi om te zien...
Wtf is dat met die EJ 'fans'
BBC in HD is wel fijn overigens... beeld is stuk scherper ... zie nu ook pas dat Suzi een bril heeft
[ Voor 16% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 07-09-2014 22:19 ]
Was een fijne race om te zien. Hamilton is echt duidelijk de betere van de twee Mercedes coureurs, zonder alle probleempjes zou hij ver voor staan op Rosberg.
En dan nu... Silly Season!
Volgende rijders zijn bevestigd;
Williams (Massa/Bottas)
Ferrari (Alonso/Raikkönen)
STR (Kvyat/Verstappen)
Heeft Mercedes al wat laten weten over hun coureurs?
McLaren kijkt de kat nog uit de boom.
Force India, Lotus, Sauber, Marussia en Caterham hebben nog niets laten horen (voor zover ik weet).
Sauber en Marussia hebben Ferrari nog niet voor de motoren betaald, zijn ze er volgend jaar nog wel bij?
Caterham lijkt de meest waarschijnlijke kandidaat om na dit jaar niet meer terug te keren.
En dan nu... Silly Season!
Volgende rijders zijn bevestigd;
Williams (Massa/Bottas)
Ferrari (Alonso/Raikkönen)
STR (Kvyat/Verstappen)
Heeft Mercedes al wat laten weten over hun coureurs?
McLaren kijkt de kat nog uit de boom.
Force India, Lotus, Sauber, Marussia en Caterham hebben nog niets laten horen (voor zover ik weet).
Sauber en Marussia hebben Ferrari nog niet voor de motoren betaald, zijn ze er volgend jaar nog wel bij?
Caterham lijkt de meest waarschijnlijke kandidaat om na dit jaar niet meer terug te keren.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Bij Mercedes hebben zowel Rosberg als Hamilton een contract voor 2015 op zak. De onderhandelingen tussen Mercedes en Hamilton voor na 2015 zijn gestaakt, geen idee wat daar verder uit gaat komen.
Lotus schijnt verder te gaan met Maldonado (geld he..) en Grosjean, laatste is nog niet zeker afaik. Bekijkt zijn opties.
Sauber heeft de miljoenen van Gutierrez hard nodig gok ik, die zal wel blijven. Verder voor het stoeltje van Sutil zijn genoeg kandidaten waaronder vd Garde.
Caterham.. Ik heb geen idee wat dat moet worden daar, dat stoeltjes verhuren helpt natuurlijk niet dus het zou me weinig verbazen als ze na dit seizoen verdwijnen.
Marussia idem, geen idee. Bianchi zal er wel blijven mits dat team overleefd, schijnt financieel erg slecht te gaan aldaar.
Lotus schijnt verder te gaan met Maldonado (geld he..) en Grosjean, laatste is nog niet zeker afaik. Bekijkt zijn opties.
Sauber heeft de miljoenen van Gutierrez hard nodig gok ik, die zal wel blijven. Verder voor het stoeltje van Sutil zijn genoeg kandidaten waaronder vd Garde.
Caterham.. Ik heb geen idee wat dat moet worden daar, dat stoeltjes verhuren helpt natuurlijk niet dus het zou me weinig verbazen als ze na dit seizoen verdwijnen.
Marussia idem, geen idee. Bianchi zal er wel blijven mits dat team overleefd, schijnt financieel erg slecht te gaan aldaar.
[ Voor 65% gewijzigd door Destruction op 07-09-2014 23:59 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik zou er geen traan om laten als Ferrari de F1 zou verlaten. Het is voor mij een team net als ieder ander.nero355 schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:26:
[...]
F1 = FerrariZelfs als het slecht gaat!
Geen Ferrari in de F1 = Geen F1De rest doet mee voor de show/afwisseling
The ramblings of an idiot
deel je mening, geen F1 zonder ferrari mogelijknero355 schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:26:
[...]
F1 = FerrariZelfs als het slecht gaat!
Geen Ferrari in de F1 = Geen F1De rest doet mee voor de show/afwisseling
Omtrent alberts, Vervelende ziekte, dat staat vaast, maar proeft beetje als excuus

Pff zou het wel erg zonde vinden als Marussia, Caterham en wellicht nog een derde team af zouden vallen. Ze voegen dan misschien wel niet gigantisch veel toe aan de sport, maar streep de slechtste drie teams weg en er staat een ander team op dat de twijfelachtige eer krijgt om de slechtste te zijn.himlims_ schreef op maandag 08 september 2014 @ 08:15:
[...]
deel je mening, geen F1 zonder ferrari mogelijk
Omtrent alberts, Vervelende ziekte, dat staat vaast, maar proeft beetje als excuusDan had je hier helemaal niet aan moetne beginnen. told you so!! jammer voor caterham, voor mij een race team in puurste vorm. Triest dat zo systeematisch stuk gemaakt is/wordt.
Stel dat het waar is, volgend jaar 8 teams op de grid. Ik vraag me af of het dan zomaar mogelijk is om met drie auto's per team te starten. Er zijn misschien 3 of 4 echt financieel gezonde teams, de rest heeft het ook zwaar. Waar gaan die het geld vandaan halen om een derde auto aan de start te zetten?
Alleen de topteams een extra auto kan ook niet, want dan krijg je gedoe in het constructeurskampioenschap.
Over Albers; ik had ergens gelezen (maar weet dus niet zeker of het ook zo door Albers is gezegd) dat hij niet de werkzaamheden kon doen die hij binnen Caterham had willen doen. Hij was continue bezig her en der een brandje te blussen in plaats van te kunnen bouwen aan het team. Kortom; niet naar z'n zin en wellicht dus ook nog privé omstandigheden die z'n aandacht vragen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
An sich is een derde auto niet veel duurder. Vroeger zeulden ze ook een T-car mee. De kosten van F1 liggen voornamelijk in de R&D.
Maar je hebt ook een coureur nodig. De gezonde/goede teams zullen daar dus geld voor uit moeten trekken en de mindere goden zullen een paydriver aan moeten trekken, maar die dekt de running cost van een auto natuurlijk niet.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het zou het vooral allemaal minder leuk maken.
Ik vind het nu al jammer dat de motoren zoveel gedeeld 'moeten' worden. De Merc, Williams, McLaren, Force, voor een belangrijk gedeelte dezelfde auto.
Ben blij dat Honda terugkomt. Dat maakt het allemaal weer wat diverser.
F1 is gewoon geen gezonde sport, er is heel veel geld, maar dat wordt niet eerlijk verdeeld. Daarnaast wordt de kijker ook niet goed geholpen. Gisteren zag ik voor het eerst aanvullende statistieken, over entry en exit speeds bij bochten. Zet dat nou ik een mooie app als second screen, gekoppeld aan een YouTube kanaal met mooie archief beelden. Zo trek je toch weer publiek aan.
Ben een voorstander van de Hybride technieken, de races zijn ook leuk. Vroeger was Monza echt een optocht, nu werd er leuk gestreden. Maar daar heb je wel verschillende teams met verschillende belangen voor nodig.
Ik vind het nu al jammer dat de motoren zoveel gedeeld 'moeten' worden. De Merc, Williams, McLaren, Force, voor een belangrijk gedeelte dezelfde auto.
Ben blij dat Honda terugkomt. Dat maakt het allemaal weer wat diverser.
F1 is gewoon geen gezonde sport, er is heel veel geld, maar dat wordt niet eerlijk verdeeld. Daarnaast wordt de kijker ook niet goed geholpen. Gisteren zag ik voor het eerst aanvullende statistieken, over entry en exit speeds bij bochten. Zet dat nou ik een mooie app als second screen, gekoppeld aan een YouTube kanaal met mooie archief beelden. Zo trek je toch weer publiek aan.
Ben een voorstander van de Hybride technieken, de races zijn ook leuk. Vroeger was Monza echt een optocht, nu werd er leuk gestreden. Maar daar heb je wel verschillende teams met verschillende belangen voor nodig.
Verwijderd
Ze moeten gewoon klantenchassis weer toestaan, teams kopen nu al een hele power unit bij een ander, als ze ook een chassis/body bij een ander kunnen kopen zou je met een veel kleiner budget toch een competitief team neer moeten kunnen zetten. Prima om teams te forceren het zelf te doen, maar voor veel teams blijkt dat gewoon niet haalbaar. Die teams presteren dan niets om uiteindelijk failliet te gaan.
Dat ligt aan de DRS en niet aan de hybride techniek. Geef de auto's stalen remmen en je zal ook veel meer uitremacties zien door de veel langere remweg. Dan is er gewoon meer marge om in te halen. Zoals ik al eerder zei, als je van 320 naar 200 gaat hoef je maar 120 af te remmen, ga je van 360 naar 170 dan is het al 190 en heb je meer kans om in te halen.
F1 terug kopen van de investeringsmaatschappij en meer prijzengeld uitdelen ipv in de zakken van de investeerders te laten verdwijnen. Zonder de teams geen F1.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:10:
Ze moeten gewoon klantenchassis weer toestaan, teams kopen nu al een hele power unit bij een ander, als ze ook een chassis/body bij een ander kunnen kopen zou je met een veel kleiner budget toch een competitief team neer moeten kunnen zetten. Prima om teams te forceren het zelf te doen, maar voor veel teams blijkt dat gewoon niet haalbaar. Die teams presteren dan niets om uiteindelijk failliet te gaan.
Daarnaast direct de regel schrappen dat een team beide autos in dezelfde kleuren moet laten rijden het gehele seizoen. Er zijn ongetwijfeld zat bedrijven die geen heel seizoen willen/kunnen sponsoren maar wel interesse hebben om een auto in hun kleuren te laten rijden tijdens hun thuis GP.
Je zou nog kunnen stellen dat er 1 basis livery moet zijn die xx aantal races gebruikt moet worden om te voorkomen dat ze elke race een andere livery hebben maar persoonlijk maakt mij dat weinig uit.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wellicht lastig voor de GP2 teams, maar mij lijkt het leuk als een team kan degraderen uit de F1. De constructeurskampioen uit de GP2 promoveerd dan naar de F1.
Dit is in de huidige situatie natuurlijk erg lastig omdat een GP2 auto compleet anders is dan een F1. Als dit een beetje gelijk wordt getrokken heb je een erg leuke (en voor de autosport een uniek) seizoenen uit verschillende klasse. De GP2 draait toch al een gedeelte van het seizoen mee op de circuits van de F1.
Dit is in de huidige situatie natuurlijk erg lastig omdat een GP2 auto compleet anders is dan een F1. Als dit een beetje gelijk wordt getrokken heb je een erg leuke (en voor de autosport een uniek) seizoenen uit verschillende klasse. De GP2 draait toch al een gedeelte van het seizoen mee op de circuits van de F1.
In de GP2 koop je een chassis en in de F1 moet je vooralsnog zelf een chassis bouwen. Daarbij is het logistiek vrijwel onmogelijk om in een paar maand tijd een F1 team op poten te zetten. Je weet pas ergens in oktober, november of je promoveert en in maart moet je er al weer staan.
zelfs met customer chassis' word dat al een uitdaging.
zelfs met customer chassis' word dat al een uitdaging.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Handen af van GP2 A.U.B.. Laat die serie maar lekker zoals deze nu is. Dat ze "mijn" F1 al aardig naar de kloten hebben geholpen is al erg genoeg.jmhsweres schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:20:
Wellicht lastig voor de GP2 teams, maar mij lijkt het leuk als een team kan degraderen uit de F1. De constructeurskampioen uit de GP2 promoveerd dan naar de F1.
Testing, one, two ...
McLaren gaat mogelijk al tijdens de abu-dhabi tests met Honda motoren testen
http://www1.skysports.com...run-at-the-abu-dhabi-test
Intressant om te zien wat de honda kan. Vraag me alleen af wat voor wijzigingen de andere fabrikanten mogen doen. Of is dat nog steeds allemaal bevroren?
http://www1.skysports.com...run-at-the-abu-dhabi-test
Intressant om te zien wat de honda kan. Vraag me alleen af wat voor wijzigingen de andere fabrikanten mogen doen. Of is dat nog steeds allemaal bevroren?
[ Voor 28% gewijzigd door Debian23 op 08-09-2014 19:38 ]
Ik denk dat dit wel een positieve vibe kan geven aan de sport. Misschien dat coureurs dan weer gaan vechten voor hun positie
"F1 overweegt gedeeltelijk verbod op teamradio"
http://www.rtl.nl/(/sport...t_verbod_op_teamradio.xml
misschien dat er echt geraced wordtHakkow schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:34:
Ik denk dat dit wel een positieve vibe kan geven aan de sport. Misschien dat coureurs dan weer gaan vechten voor hun positie

Ja, graag... hoewel we dan natuurlijk de uitspraken van Kimi gaan missen.
Safe fuel, tyres and brakes... dat waren dingen die een coureur vroegâh zelf moest aanvoelen om het eind van de race te halen.
Safe fuel, tyres and brakes... dat waren dingen die een coureur vroegâh zelf moest aanvoelen om het eind van de race te halen.
Gewoon weer ouderwets via het pit board communiceren met de coureurs. Prima toch?Jolke schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:39:
Ja, graag... hoewel we dan natuurlijk de uitspraken van Kimi gaan missen.
Pit boards worden nog steeds gebruikt, die laten de ronde tijden en posities (voor, achter de coureur) zien. Wat willen ze nog meer weten in de auto? Het gaat erom om naar voren te komen in het veld.
Gewoon Race Control op de radio voor SC en penalties. Werkt bij LeMans e.d. ook prima.
WEC heeft toch ook wel team radio?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
World Endurance Championship
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nou, er is natuurlijk veel meer nuttige info die ze kunnen overbrengen via het pitboard.Jolke schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:50:
Pit boards worden nog steeds gebruikt, die laten de ronde tijden en posities (voor, achter de coureur) zien. Wat willen ze nog meer weten in de auto? Het gaat erom om naar voren te komen in het veld.
Save fuel of save tires zou je nu via de radio roepen, maar als die er niet meer is ... afijn, lijkt me duidelijk.
Zolang er maar geen algeheel verbod op de radio komt. Hoe geef je dan als coureur aan dat je iets vreemds merkt aan je auto..
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Niet? Je rijdt maar gewoon door hopend op het beste!Destruction schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:18:
Zolang er maar geen algeheel verbod op de radio komt. Hoe geef je dan als coureur aan dat je iets vreemds merkt aan je auto..
Wie goed doet, die goed ontmoet.
En dat wil de ultieme raceklasse zijn? Gaan we straks ook weer vleugels verbieden en met sigaren rijden zoals in de jaren 30? Ik zie echt totaal het nut niet in van het verbieden van radio.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Krijg je dan niet gewoon weer van die code-shit ?.
"We've spotted a problem, switch to engine mode 18"
wat dan staat voor, doe verdulleme eens rustig aan met je benzine, anders krijgen we een probleem
wat dan staat voor, doe verdulleme eens rustig aan met je benzine, anders krijgen we een probleem

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Precies, daarnaast bestaan er ook nog eens ongeveer 1000000 frequenties en signaalkleurtjes en typjes waardoor ze het desnoods met een textbased service aanleveren.charops schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:18:
Krijg je dan niet gewoon weer van die code-shit ?.
Traction control is ook meer dan 5 keer illegaal teruggekomen nadat het in 1994 verboden was, en dit is nog veel moeilijker te vinden op een auto.
Desnoods laten ze de schakellichtjes in een bepaalde volgorde knipperen om zo een instructie door te geven.
En dan ook is er nog de mogelijkheid om dingen van te voren zo in de sim te testen en tussen de rijders af te spreken dat er tijdens de race helemaal geen communicatie nodig is.
Enige wat je hiermee verandert is de doorzichtigheid van de trucs, door ze bij het verbieden ondoorzichtig te maken.
How do you save a random generator ?
En afgelopen zondag zou hij nog 3 jaar blijven volgens hem...
I intend to live forever. So far, so good.
Dit was ongeveer het slechtst bewaarde geheim in F1.
Sergio Marchionne volgt hem op. En toch zie ik dat als tussenpaus voor Mattiachi.
Ander nieuwtje is dat een hoge pief bij Santander is overleden, hij was de grote F1/Alonso fan.
Sergio Marchionne volgt hem op. En toch zie ik dat als tussenpaus voor Mattiachi.
Ander nieuwtje is dat een hoge pief bij Santander is overleden, hij was de grote F1/Alonso fan.
[ Voor 44% gewijzigd door Señor Sjon op 10-09-2014 09:42 ]
Ben benieuwd hoe dit uiteindelijk uitpakt.
Gaat Mattiacci straks de rol van Di Montezemolo overnemen en komt er weer iemand anders aan het hoofd van het F1 team (Brawn, Briatore, ...)?
Zijn dochter zal hem waarschijnlijk wel gaan opvolgen. Eens kijken of ze sponsoring van F1 net zo belangrijk vindt als haar vader.
Gaat Mattiacci straks de rol van Di Montezemolo overnemen en komt er weer iemand anders aan het hoofd van het F1 team (Brawn, Briatore, ...)?
Emilio Botín.Señor Sjon schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:37:
Ander nieuwtje is dat een de hoge pief bij Santander is overleden, hij was de grote F1/Alonso fan.
Zijn dochter zal hem waarschijnlijk wel gaan opvolgen. Eens kijken of ze sponsoring van F1 net zo belangrijk vindt als haar vader.
Max Verstappen test vandaag voor Toro Rosso op Adria
http://f1today.net/nl/nie...-voor-toro-rosso-op-adria
Ik mis dat geluid!
http://f1today.net/nl/nie...-voor-toro-rosso-op-adria
Ik mis dat geluid!
I intend to live forever. So far, so good.
Ik had mijn bericht geëdit. Maar het idee is dat Mattiachi uiteindelijk baas wordt en Brawn teambaas. Iets wat ze eind jaren '00 al hadden moeten doen...
eensch!! .. als dat toch eens zou gebeuren .. wow
.. en eerlijk, het is volgens mij ook de ENIGE manier om Ferrari er weer bovenop te krijgen!! Het is BESCHAMEND!! hoe slecht het team het doet in de formule 1 .. IEDER jaar is er wel weer een andere *&^#@$ smoes waarom het niet wil... ".. maar volgend jaar komt alles goed!!" .. dat horen we ieder jaar sinds Schumacher's vertrek en Kimi's laatste wereldkampioensschap in 2007!!! Dat is onderhand 7 jaar geleden!
edit:
tja ... volgens mij heeft Montezemelo best veel goede dingen gedaan, o.a. Jean Todt, Ross Brawn en uiteraard Michael Schumacher aantrekken en kampioen worden .. maar denk toch dat hij nu 'geofferd' wordt voor het jaar-op-jaar abominabel optreden van Ferrari in de Formule 1 .. dat was tenminste zo'n beetje wat de FIAT baas nog zei! "Iedereen is vervangbaar, ook ik, we zijn slechts medewerkers van dit bedrijf"
edit:
tja ... volgens mij heeft Montezemelo best veel goede dingen gedaan, o.a. Jean Todt, Ross Brawn en uiteraard Michael Schumacher aantrekken en kampioen worden .. maar denk toch dat hij nu 'geofferd' wordt voor het jaar-op-jaar abominabel optreden van Ferrari in de Formule 1 .. dat was tenminste zo'n beetje wat de FIAT baas nog zei! "Iedereen is vervangbaar, ook ik, we zijn slechts medewerkers van dit bedrijf"
[ Voor 32% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-09-2014 17:50 . Reden: had het wel op mijn facebook gezet, maar niet hier ;) ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Op zich allemaal waar (zelfs zonder leestekensing._Buttje schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:00:
eensch!! .. als dat toch eens zou gebeuren .. wow.. en eerlijk, het is volgens mij ook de ENIGE manier om Ferrari er weer bovenop te krijgen!! Het is BESCHAMEND!! hoe slecht het team het doet in de formule 1 .. IEDER jaar is er wel weer een andere *&^#@$ smoes waarom het niet wil... ".. maar volgend jaar komt alles goed!!" .. dat horen we ieder jaar sinds Schumacher's vertrek en Kimi's laatste wereldkampioensschap in 2007!!! Dat is onderhand 7 jaar geleden!
Je kunt vinden wat je wil van de beste man maar hij heeft een zeer groot racehart en heeft het merk Ferrari tot een gezond en financieel voortvarend bedrijf gemaakt. Tuurlijk is hij ook eindverantwoordelijk voor het uitblijven van successen bij het F1 team maar de baan als president van Ferrari gaat veel verder dan dat.
Zijn opvolger wordt nu door Fiat-Chrysler naar voren geschoven en heeft als primair doel om de productie van Ferrari op te schroeven naar 50.000 (!!) auto's per jaar. Mijn liefde voor Ferrari gaat veel verder dan alleen het raceteam en op deze manier wordt de exclusiviteit van het merk te grabbel gegooid (ter vergelijk: er worden op het moment tussen de 7000 en 10000 auto's per jaar gemaakt).
Doelstelling nummer 2 voor Marchionne zal zijn om het raceteam weer titels te laten winnen, ik zie echter niet hoe de komst van deze man en het vertrek van Montezemolo hier aan bij zal dragen. Ik denk eerder dat dit in de handen van Matiacci ligt.
Kortom, wat mij betreft slecht nieuws dat Montezemolo vertrekt!
*Einde rant*
Naar mijn mening blijft Ferrari F1 slecht zolang er allemaal Italianen op de sleutelposities zitten...
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
goh, dat hebben we nog nooit eerder gehoord. Dat roepen alle commentators ook altijd. Vraag me af wiens mening dit nu isGé Brander schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:18:
Naar mijn mening blijft Ferrari F1 slecht zolang er allemaal Italianen op de sleutelposities zitten...
Ik zal er niet wakker van liggen, ik zie liever McLaren weer races winnen en voor het kampioenschap strijden
Ik begreep juist dat Ferrari niet meer wilde produceren om enigszins exclusief te blijven. Met 50k sportwagens ben je dat niet meer.
Ferrari ging succes voor lief nemen en dat is eigenlijk het grote probleem. Ze hadden hun veto moeten gebruiken om hun forte (testen) te beschermen. Dat is eigenlijk hun grote fout geweest en daar zijn ze nog steeds niet bovenop gekomen.
Ferrari ging succes voor lief nemen en dat is eigenlijk het grote probleem. Ze hadden hun veto moeten gebruiken om hun forte (testen) te beschermen. Dat is eigenlijk hun grote fout geweest en daar zijn ze nog steeds niet bovenop gekomen.
Ik dacht dat Maserati meer het volumemerk moest worden binnen de Fiat-groep als het gaat over sportwagens. Het beperken van productie om exclusief te blijven is wel leuke doelstelling, maar in een wereld waar er vooral geld verdiend moet worden laat je zo wel ettelijke 100den miljoen euro per jaar liggen.. Ik denk ook niet dat Marchionne zich veel met de de F1 gaat bemoeien, die wil gewoon mooie kwartaalcijfers kunnen voorleggen. Wat Ferrari nodig heeft is terug innovatief worden, dat mis ik nu heel hard. Ze doen denken aan Toyota nu, alle middelen hebben, alle kennis, maar gewoon net dat beetje innovatie dat ontbreekt om topper te zijn. Het WK mislopen is nog acceptabel voor Ferrari, mits er ook races gewonnen worden. Dit jaar is dat er zelfs niet bij en dat is heel, heel triest.
Waarschijnlijk was dat voor Ferrari ook de reden dat er gehengeld werd naar Newey. Ik ben het met je eens dat er geen Italianen op de posities dienen te zitten. Echter zitten deze er nu wel en ik zou niet weten wie er op dit moment te paaien is om die positie(s) in te nemen.Gé Brander schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:18:
Wellicht dat Albers er oren naar heeft
Gé Brander schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:18:
Stemmingsmakerij en ongefundeerde stereotypen. Alsof het feit dat iemand een Italiaans paspoort heeft gelijk staat aan het feit dat hij/zij zo'n functie niet zou kunnen vervullen..jmhsweres schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:09:
[...]
Waarschijnlijk was dat voor Ferrari ook de reden dat er gehengeld werd naar Newey. Ik ben het met je eens dat er geen Italianen op de posities dienen te zitten. Echter zitten deze er nu wel en ik zou niet weten wie er op dit moment te paaien is om die positie(s) in te nemen.
Wellicht dat Albers er oren naar heeft

[ Voor 15% gewijzigd door Grimmie187 op 10-09-2014 13:22 ]
Het interesseert mij geen ene zier wat commentators roepen. Je zag dat de jaren voor Brawn en consorten er ook heel lang geen ruk gepresteerd is en wie stonden er toen aan het roer?Raven__NL schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:21:
[...]
goh, dat hebben we nog nooit eerder gehoord. Dat roepen alle commentators ook altijd. Vraag me af wiens mening dit nu is![]()
Feit is dat Italianen over het algemeen heel erg emotionele mensen zijn en ze niet bekend staan om hun rationele beslissingen maar juist om het paniekvoetbal waar ze goed in zijn. Met beslissingen die in paniekvoetbal situaties genomen zijn is het nog maar weinig mensen/teams gelukt om wereldkampioen te worden... Vandaar ook mijn opmerking.
En daar kan ik het dan alleen maar mee eens zijn. Samen met Williams graag. Hoe meer teams er meedoen voor het kampioenschap hoe beter. En daar hoort Ferrari natuurlijk ook bij te zijn!Ik zal er niet wakker van liggen, ik zie liever McLaren weer races winnen en voor het kampioenschap strijden
*knip* Ook in het klein hoort dat niet in het topic.
[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 10-09-2014 14:48 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
De discussie over de nationaliteiten binnen Ferrari is nu wel klaar.
Interessant stukje op de BBC over Montez: http://t.co/n8PFl3iEIt
Komt voornamelijk uit naar voren dat hij een puinhoop achterlaat en dat hij daar zelf voor verantwoordelijk is.
Bij Ferrari zie je sinds 2008 dat ze wel grote namen binnen halen (zowel qua coureurs als technisch personeel), maar dat het toch allemaal niet lukt. Succes in F1 heb je niet zomaar, dat kost tijd. Merc was al jaren bezig met de huidige hybride formule, na 3 jaar kwakkelen staan ze er nu, maar dat wisten ze van te voren.
Zelfde met RBR met de vorige rule-set. Alleen hadden Ferrari (en tot op zekere hoogte McL) verwacht er nu ook weer te staan. De enige partij die het goed heeft begrepen is Mercedes. Die hebben de juiste mensen, structuur en coureurs.
Aan Ferrari om nu weer aan een goede nieuwe structuur te gaan bouwen. Wellicht met Brawn als transitie manager. Mijn keuze zou vallen op een jong en ambiteus individu. Wie, geen idee. Een type Horner of Wolf.
Komt voornamelijk uit naar voren dat hij een puinhoop achterlaat en dat hij daar zelf voor verantwoordelijk is.
Bij Ferrari zie je sinds 2008 dat ze wel grote namen binnen halen (zowel qua coureurs als technisch personeel), maar dat het toch allemaal niet lukt. Succes in F1 heb je niet zomaar, dat kost tijd. Merc was al jaren bezig met de huidige hybride formule, na 3 jaar kwakkelen staan ze er nu, maar dat wisten ze van te voren.
Zelfde met RBR met de vorige rule-set. Alleen hadden Ferrari (en tot op zekere hoogte McL) verwacht er nu ook weer te staan. De enige partij die het goed heeft begrepen is Mercedes. Die hebben de juiste mensen, structuur en coureurs.
Aan Ferrari om nu weer aan een goede nieuwe structuur te gaan bouwen. Wellicht met Brawn als transitie manager. Mijn keuze zou vallen op een jong en ambiteus individu. Wie, geen idee. Een type Horner of Wolf.
Verwijderd
RBR heeft gedurende seizoen 2013 al aangegeven dat het langer door zou gaan met de ontwikkeling van de auto's in dat seizoen. Het veiligstellen van een grote kans op een titel was nou eenmaal belangrijker dan een wilde gok op het volgende seizoen.
Ook aan het begin van dit jaar hebben ze meermaals aangegeven dat ze zelf meer tijd hadden gewild voor de ontwikkeling van 2014. Ironisch is dan weer wel dat ze toch wel een van de betere bolides hebben, maar de motorfabrikant de meeste blaam betreft.
Ook aan het begin van dit jaar hebben ze meermaals aangegeven dat ze zelf meer tijd hadden gewild voor de ontwikkeling van 2014. Ironisch is dan weer wel dat ze toch wel een van de betere bolides hebben, maar de motorfabrikant de meeste blaam betreft.
Hoppa, radio verkeer aan banden:
FIA verbiedt advies via boordradio in Formule 1
De internationale autosportfederatie (FIA) heeft besloten het radioverkeer in de Formule 1 aan banden te leggen.
De coureurs mogen voortaan geen informatie meer krijgen over aanpassing van hun rijstijl of bolide om tijd te winnen in de kwalificatie of race.
Het is bijna vanzelfsprekend geworden om via de boordradio technisch advies te vragen en te krijgen.
Racedirecteur Charlie Whiting heeft de F1-teams donderdag laten weten dat de regels streng zullen worden nageleefd.
"De coureur moet zijn wagen in zijn eentje besturen, zonder hulp. Daarom mag de conversatie tussen pits en coureur geen informatie meer bevatten die verband houdt met de prestatie van auto of coureur.''
Door: ANP/NU.nl
De internationale autosportfederatie (FIA) heeft besloten het radioverkeer in de Formule 1 aan banden te leggen.
De coureurs mogen voortaan geen informatie meer krijgen over aanpassing van hun rijstijl of bolide om tijd te winnen in de kwalificatie of race.
Het is bijna vanzelfsprekend geworden om via de boordradio technisch advies te vragen en te krijgen.
Racedirecteur Charlie Whiting heeft de F1-teams donderdag laten weten dat de regels streng zullen worden nageleefd.
"De coureur moet zijn wagen in zijn eentje besturen, zonder hulp. Daarom mag de conversatie tussen pits en coureur geen informatie meer bevatten die verband houdt met de prestatie van auto of coureur.''
lol. Gaan we nu cryptische taal gebruiken?tlpeter schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:05:
39
"De geit is gemolken!"
Agh, er zal wel genoeg alsnog stiekum gedaan worden. Wel raar dat het midden in het seizoen wordt verboden, ipv aan het begin van een nieuwe.
Agh, er zal wel genoeg alsnog stiekum gedaan worden. Wel raar dat het midden in het seizoen wordt verboden, ipv aan het begin van een nieuwe.
Wat mag nog wel dan?
Voorkom gewoon die discussie, en verbied de radio dan geheel. Weer een knop minder op het stuur. Alles wat een coureur dan nog nodig heeft is het pitsbord toch?
Voorkom gewoon die discussie, en verbied de radio dan geheel. Weer een knop minder op het stuur. Alles wat een coureur dan nog nodig heeft is het pitsbord toch?
Kunnen ze niet wat moois op die kleurenschermpjes op het stuur toveren?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Volgens nu.nl mag dat ook niet:iichel schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:12:
Whiting benadrukte nog eens dat ook datatransmissie, naar het computerschermpje in de bolide, voor dezelfde doeleinden verboden is.
Daar kunnen ze een hoop op zien als ze het weten te vinden. Maar vanuit de pits mag die info niet komen (verboden om data naar de auto te sturen, alleen andersom).iichel schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:12:
En dan zijn er nog een aantal teams zonder fancy scherm (o.a. Willliams en Red Bull).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
tlpeter schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:05:

Vast nodig voor de veiligheid, anders blijven er stukken verloren band aan de antenne hangen. Kunnen ze die antenne ook omzagen.

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
Dit is echt de domste regel die ze ooit maar verzonnen hebben, ik kan niet geloven dat ze dit daadwerkelijk besloten hebben.
http://www.gpupdate.net/n...gestaan-op-de-boordradio/
Uitleg over wat wel en niet mag.
Het lijkt mij wel een goede ontwikkeling. Die auto hangt vol met sensoren en prul, die coureurs moeten het zelf maar in de gaten houden! Zo komen de mensen die echt kunnen multitasken en vooruit denken weer meer bovendrijven.
Je hoorde al van verschillende kanten dat de huidige bolides makkelijk te besturen zijn, o.a. Alonso heeft dat gezegd. Als het zo makkelijk is, kun je ook wel dingen als brandstofverbruik en bandentemperatuur in de gaten houden.
Uitleg over wat wel en niet mag.
Het lijkt mij wel een goede ontwikkeling. Die auto hangt vol met sensoren en prul, die coureurs moeten het zelf maar in de gaten houden! Zo komen de mensen die echt kunnen multitasken en vooruit denken weer meer bovendrijven.
Je hoorde al van verschillende kanten dat de huidige bolides makkelijk te besturen zijn, o.a. Alonso heeft dat gezegd. Als het zo makkelijk is, kun je ook wel dingen als brandstofverbruik en bandentemperatuur in de gaten houden.
[ Voor 23% gewijzigd door AzzKickah op 11-09-2014 20:00 ]
Nee, dat is dubbele punten voor de laatste race...Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:59:
Dit is echt de domste regel die ze ooit maar verzonnen hebben, ik kan niet geloven dat ze dit daadwerkelijk besloten hebben.
Vincere Per Belli
Idd over een paar races hebben we een afluistergate, omdat niemand zich aan de afspraak houdtVerwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:59:

Dit is wel de allermakkelijkste FIA-regel om te omzeilen van alle regels die ze ooit verzonnen hebben.
Ik denk wel dat de teams 2x nadenken voor ze nu meteen al codetaal gaan gebruiken. De FIA heeft heel duidelijk gemaakt dat het _niet_ toegestaan is.
Een uitsluiting van de uitslag of een schorsing zit Mercedes eeeecht niet op te wachten. Komt DANRIC er weer aan zeker, denken ze daar.
Een uitsluiting van de uitslag of een schorsing zit Mercedes eeeecht niet op te wachten. Komt DANRIC er weer aan zeker, denken ze daar.
Wat een fucking kunstgreep is dit nu weer van de FIA? Straks ook pitborden maar ondersteboven houden om het spannend te houden ofzo?
De FIA verzint allerlei maatregelen om de kosten te drukken (wat in de praktijk het tegengestelde in houd) hierdoor zijn teams meer gaan letten op de auto om straffen te voorkomen, dus vervolgens gaat de FIA maar zorgen dat als de motor gaat ploffen, dit niet meer doorgegeven mag worden aan de coureur.
Ik snap ook niet dat teams hiermee instemmen.
De FIA verzint allerlei maatregelen om de kosten te drukken (wat in de praktijk het tegengestelde in houd) hierdoor zijn teams meer gaan letten op de auto om straffen te voorkomen, dus vervolgens gaat de FIA maar zorgen dat als de motor gaat ploffen, dit niet meer doorgegeven mag worden aan de coureur.
Ik snap ook niet dat teams hiermee instemmen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Dit heeft niets te maken met veiligheid, dit heeft niets te maken met kostenbesparing en dus slaat het in die zin al nergens op. Daarnaast heeft dit absoluut niet het gewenste effect, dit treft namelijk de "slechtere" teams veel harder dan de "betere" teams.
Heb jij een auto waar bandenslijtage en brandstofverbruikt niet zo'n punt is (oftewel de Mercedes)? Geen probleem, zelfs als de coureur het niet optimaal onder controle heeft zal de auto nog steeds prima gaan en is de invloed van het ontbreken van de radio vrij minimaal.
Heb je echter een auto waar brandstofverbruik wel een issue is of een auto die banden vreet? Dan is de impact enorm, als coureur kun je nooit alle parameters in de gaten houden die de technische mensen van het team nu in de gaten houden. Je gaat dus suboptimaal werken waardoor je problemen alleen maar erger worden en je bijvoorbeeld een pitstop extra moet doen.
Sowieso: Laat die shit gewoon van de TV af. Als je de radio niet uitzendt merk je er niets van verder. Voordat iedere scheet werd uitgezonden op TV wist de helft van de kijkers niet eens dat die lui een radio aan boord hadden, laat staan wat voor zooi ze daarover communiceren. Het verbieden is gewoon stupid.
Heb jij een auto waar bandenslijtage en brandstofverbruikt niet zo'n punt is (oftewel de Mercedes)? Geen probleem, zelfs als de coureur het niet optimaal onder controle heeft zal de auto nog steeds prima gaan en is de invloed van het ontbreken van de radio vrij minimaal.
Heb je echter een auto waar brandstofverbruik wel een issue is of een auto die banden vreet? Dan is de impact enorm, als coureur kun je nooit alle parameters in de gaten houden die de technische mensen van het team nu in de gaten houden. Je gaat dus suboptimaal werken waardoor je problemen alleen maar erger worden en je bijvoorbeeld een pitstop extra moet doen.
Sowieso: Laat die shit gewoon van de TV af. Als je de radio niet uitzendt merk je er niets van verder. Voordat iedere scheet werd uitgezonden op TV wist de helft van de kijkers niet eens dat die lui een radio aan boord hadden, laat staan wat voor zooi ze daarover communiceren. Het verbieden is gewoon stupid.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 21:26 ]
Kimi kan laten zien dat hij weet wat hij doet
.
Ach je bouwt wat lampjes in je auto die je van afstand kunt aanzetten, tyres green orange red, fuel green orange red. Klaarrrr
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Hmmm denk niet dat je daarmee wegkomt. Dit is zo'n soort blanket regel die ze uit kunnen leggen zoals ze willen en daarmee dus de teams hard kunnen naaien.
Vraag me ook af waar de grens ligt tussen veiligheid en performance, das een beetje een grijs gebied.
Waar komt dit eigenlijk vandaan? Storen mensen zich aan die radioberichten? Ik stoor me aan coureurs die zich als verwende kinderen gedragen of als klagende babies, maar dat heeft meer met de personen te maken en weinig met het racen. Hoe wordt het racen beter als de radio niet is toegestaan? Dat Hamilton zeker wereldkampioen wordt omdat Rosberg dan seconden trager per ronde is zonder die feedback?
Vraag me ook af waar de grens ligt tussen veiligheid en performance, das een beetje een grijs gebied.
Waar komt dit eigenlijk vandaan? Storen mensen zich aan die radioberichten? Ik stoor me aan coureurs die zich als verwende kinderen gedragen of als klagende babies, maar dat heeft meer met de personen te maken en weinig met het racen. Hoe wordt het racen beter als de radio niet is toegestaan? Dat Hamilton zeker wereldkampioen wordt omdat Rosberg dan seconden trager per ronde is zonder die feedback?
Van afstand aanzetten kan niet, want dan moet je iets versturen naar de auto.Phusebox schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:36:
Ach je bouwt wat lampjes in je auto die je van afstand kunt aanzetten, tyres green orange red, fuel green orange red. Klaarrrr
Maar die coureurs kunnen door meer dan 100 pagina's heen bladeren, dus info genoeg..
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Dan krijgen ze niet meer te horen waar, wanneer en wat hun teammate beter doet.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Nee, wel in brailleMeNTaL_TO schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:10:
Wat een fucking kunstgreep is dit nu weer van de FIA? Straks ook pitborden maar ondersteboven houden om het spannend te houden ofzo?
39
Ik vind het wel een goed idee.
Ga rijden in plaats van mauwen over de radio.
Ga rijden in plaats van mauwen over de radio.
Verwijderd
Daar doet deze regel dus niets tegen, sterker nog het nodigt uit tot meer mauwen aangezien daadwerkelijk nuttige informatie niet meer mag worden besproken. Voor zo ver ik het begrijp zit de beperking ook enkel aan de kant van het team, de coureur mag nog steeds zeggen wat ie wil.
Dus ze mogen nu ook niet meer "BOX BOX BOX" roepen? Want ja dat zijn ook aanwijzingen voor de coureur.
Weet je, ze kunnen beter (maar dat is vrij lastig) verbieden dat er datacentra met tig mensen tijdens een race de beste strategie aan het berekenen zijn en zo. Dat draagt niet bij aan de sport en helpt alleen maar de rijke(re) teams.
Als ze daar nu eens een stokje voor konden steken, dan was ik voor.
Weet je, ze kunnen beter (maar dat is vrij lastig) verbieden dat er datacentra met tig mensen tijdens een race de beste strategie aan het berekenen zijn en zo. Dat draagt niet bij aan de sport en helpt alleen maar de rijke(re) teams.
Als ze daar nu eens een stokje voor konden steken, dan was ik voor.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Klik!
Voor het overzicht: wat dus niet meer mag straks, is praat zoals: in bocht 4 moet je een gear hoger selecteren, dat doet je teamgenoot ook. Dat is: praat die de engineers alleen kunnen zien die doorgegeven wordt aan de coureurs waardoor ze harder gaan rijden.
"Box box box", bandenstrategie of "we are not racing him" horen dus niet bij de ban.
Correct me if i'm wrong, maar dat is wat ik ervan begrijp.
Voor het overzicht: wat dus niet meer mag straks, is praat zoals: in bocht 4 moet je een gear hoger selecteren, dat doet je teamgenoot ook. Dat is: praat die de engineers alleen kunnen zien die doorgegeven wordt aan de coureurs waardoor ze harder gaan rijden.
"Box box box", bandenstrategie of "we are not racing him" horen dus niet bij de ban.
Correct me if i'm wrong, maar dat is wat ik ervan begrijp.
Jup, het "10cm meer naar links/rechts bij aansnijden bocht 2 en bij bocht 3 een versnelling lager en je moet bij het 1e piepje al coasten i.p.v. het tweede". Ben blij dat dat eruit is. Maak je interface op het stuurtje goed en je kan op die manier dezelfde aanwijzingen geven zonder dat de boordradio of berichten van de pits nodig zijn. We horen natuurlijk niet alles, maar ik kan me voorstellen dat er een constante stroom aanwijzingen naar de coureurs gaat.
Vrij geforceerde regel, want lastig om volledig te controleren ivm codetaal zoals we ooit in 2010 zagen.
Maar tegelijkertijd maakt het de invloed van de coureur zelf wel groter. Ik hoop en denk dat dit in de titelstrijd voordeliger is voor Hamilton dan voor Rosberg.
Maar tegelijkertijd maakt het de invloed van de coureur zelf wel groter. Ik hoop en denk dat dit in de titelstrijd voordeliger is voor Hamilton dan voor Rosberg.
Ik kan niet wachten op berichten als: "The sun is shining at your left, do you copy?"
Ik vind het geen kunstmatige regel. Er word veel te veel door de radio geroepen wat het hele race element eruit haalt. Het moet de coureur zijn die snel is, niet het datacenter.
Wat mij betreft mogen de berichten als 'We're not racing him' en de banden slijtage ook aan banden. De coureur merkt toch zelf wel of z'n banden op zijn?
edit:
Wat mij betreft mogen de berichten als 'We're not racing him' en de banden slijtage ook aan banden. De coureur merkt toch zelf wel of z'n banden op zijn?
edit:
Bandenslijtage moet de coureur dus volgens mij ook zelf uitzoeken als ikhet zo lees4. Is een waarschuwing dat een coureur zuiniger moet zijn met zijn brandstof tegen de regels?
FIA: "Ja. Een coureur zou dit zelf ook moeten kunnen zien op het display op zijn stuur." *
5. Is een waarschuwing over de conditie van de remmen of banden (bijvoorbeeld wanneer er sprake is van een langzaam leeglopende band) nog steeds geoorloofd?
FIA: "Nee, deze informatie zou aan de coureur getoond moeten worden op het display op het stuur middels de data die de wagen zelf verzamelt, vergelijkbaar met een brandstofmeter in een normale auto."
6. Zijn instructies als SOC 3, MIX 5, FUEL 2 nog steeds toegestaan?
FIA: "Absoluut niet. Deze zijn een overtreding van Artikel 20.1 van het sportreglement."
[ Voor 56% gewijzigd door Hakkow op 12-09-2014 11:11 ]
Dan hoop ik dat er meer types à la Kimi mee doen, en zich puur op het racen focusen - en weten wat ze doen
Dan kunnen ze beter de telemetrie van de auto naar de pits verbieden. Zo kan het team niet zien wat de auto doet en kunnen ze ook niet zeggen wat de coureur moet doen. De coureur moet dan zelf aangeven wat hij voelt.Hakkow schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:07:
Ik vind het geen kunstmatige regel. Er word veel te veel door de radio geroepen wat het hele race element eruit haalt. Het moet de coureur zijn die snel is, niet het datacenter.
edit:
[...]
Bandenslijtage moet de coureur dus volgens mij ook zelf uitzoeken als ikhet zo lees
Dat is even oncheckbaar als de communicatie verbieden.Niellie41 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:41:
[...]
Dan kunnen ze beter de telemetrie van de auto naar de pits verbieden. Zo kan het team niet zien wat de auto doet en kunnen ze ook niet zeggen wat de coureur moet doen. De coureur moet dan zelf aangeven wat hij voelt.
Je snapt waarschijnlijk wel dat als alle behalve 1 team zich aan de afspraken houden dat 1e team een ontzettend voordeel heeft.
Er staan om het circuit ongeveer 20 gsm masten met ongeveer 50000 gebruikers/toeschouwers, dan heeft het waarschijnlijk ook vaak gratis wifi, dan heb je radio, digitale tv door de lucht DVB-T, dan kan er misschien nog wat bits van het GPS-signaal misbruikt worden om info door te sturen, enzzz.
(dit is absoluut niet opspoorbaar)
Red Bull had vorig jaar weer eens stiekum traction control uitgevonden terwijl dat al meer dan 6 keer verboden is sinds Nigel Mansell F1 kampioen is geworden, en zonder het statement van Renault dat ze een slimmigheidje hadden had niemand het kunnen bewijzen, en dit zou nog veel moeilijker te vinden zijn.
Dus zoals Phusebox zegt het datacenter eruit bannen zou meer moeten opleveren hoewel dat ook waarschijnlijk makkelijk te regelen is door dat op 5 kilometer afstand ergens rond het circuit uit het zicht te plaatsen.
Dit soort tech is tegenwoordig gewoon te makkelijk om aan te komen en ergens goed te verbergen.
Moet zeggen dat ik toch ook wel "een regeltje te ver" vind. Als ze een verkeerde mix gebruiken en er dreigt één en ander fout te lopen, mag je de rijder niet meer waarschuwen.
Of zo'n zaken als met de remmen van hamilton paar wedstrijden geleden (Canada, dacht ik maar niet zeker). Het laatste wat je verwacht is dat één van je remmen het begeeft (of je bent er toch niet mentaal op voorbereid) en als je een verwittiging hebt gekregen, kan je toch al rekening houden met de mogelijkheid dat het voorvalt.
Instructies hoe ze een bepaalde bocht moeten nemen, vond ik beetje te betuttelend maar ja, waarom niet
Vind dat ze de co-piloot in de rally moeten afschaffen
Of zo'n zaken als met de remmen van hamilton paar wedstrijden geleden (Canada, dacht ik maar niet zeker). Het laatste wat je verwacht is dat één van je remmen het begeeft (of je bent er toch niet mentaal op voorbereid) en als je een verwittiging hebt gekregen, kan je toch al rekening houden met de mogelijkheid dat het voorvalt.
Instructies hoe ze een bepaalde bocht moeten nemen, vond ik beetje te betuttelend maar ja, waarom niet
Vind dat ze de co-piloot in de rally moeten afschaffen
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Toch mooi hoe zo'n PR afdeling werkt. Er wordt niet overal "nee" op de vragen/stellingen geantwoord, maar toch mag alles waarover vragen gesteld worden straks niet meer.4. Is een waarschuwing dat een coureur zuiniger moet zijn met zijn brandstof tegen de regels?
FIA: "Ja. Een coureur zou dit zelf ook moeten kunnen zien op het display op zijn stuur." *
5. Is een waarschuwing over de conditie van de remmen of banden (bijvoorbeeld wanneer er sprake is van een langzaam leeglopende band) nog steeds geoorloofd?
FIA: "Nee, deze informatie zou aan de coureur getoond moeten worden op het display op het stuur middels de data die de wagen zelf verzamelt, vergelijkbaar met een brandstofmeter in een normale auto."
6. Zijn instructies als SOC 3, MIX 5, FUEL 2 nog steeds toegestaan?
FIA: "Absoluut niet. Deze zijn een overtreding van Artikel 20.1 van het sportreglement."
Vragen op een bepaalde manier stellen en de volgende weer op een andere manier zodat het lijkt alsof er niet alleen maar beperkingen in het verhaal zitten.
/edit
Zit net een stukje op National Geographic te kijken over de Formule E......om de hele "het geluid van de 2014 geblazen V6 motor zuigt"-discussie nog maar eens aan te zwengelen:
Die Formule E's zijn friggin' botsauto's op steroïden...

[ Voor 13% gewijzigd door max op 12-09-2014 13:06 ]
Ik hoor nog wel iets van schakelmomenten? Dacht dat zo'n elektromotor gewoon 1 versnelling had.
Maar goed, het klinkt echt _nergens_ naar.
Maar goed, het klinkt echt _nergens_ naar.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Er zit inderdaad een versnellingsbak achter de electromotor. Desondanks is de topsnelheid van de F-E auto's maar 220km/u. De Porsche Cup is nog sneller

Dat klinkt echt nergens naar, die Formule E's. Als dit de toekomst is van autosport, dan hou ik het voor gezien. Dan ga ik wel naar korfbal kijken ofzo.
het geluid van een korfbalwedstrijd is ook niet fantastisch hoorBoktor schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:17:
Dat klinkt echt nergens naar, die Formule E's. Als dit de toekomst is van autosport, dan hou ik het voor gezien. Dan ga ik wel naar korfbal kijken ofzo.
Vincere Per Belli
Voor mij is Formule 1 meer dan alleen het geluid van de motor.
Het geluid was inderdaad mooi, maar dat heet evolutie/progressie.
Wellicht dat over 100 jaar er niet eens meer op de weg wordt gereden...
Monza was een mooie race met leuke acties. Het "gebrek aan geluid" stoort mij totaal niet.
Het geluid was inderdaad mooi, maar dat heet evolutie/progressie.
Wellicht dat over 100 jaar er niet eens meer op de weg wordt gereden...
Monza was een mooie race met leuke acties. Het "gebrek aan geluid" stoort mij totaal niet.
http://www.deyterra.com
Ik denk dat er een beetje bewustwording moet komen dat F1 (en met F1 ook alle andere technologische) sporten constant in verandering zijn en zullen zijn.
F1 is en zal nooit meer zo zijn en worden als 10 jaar geleden met dorstige V10's, of 20 jaar geleden met dorstige V12's.
De ontwikkeling die we in 2014 hebben gezien is slechts een begin
F1 is en zal nooit meer zo zijn en worden als 10 jaar geleden met dorstige V10's, of 20 jaar geleden met dorstige V12's.
De ontwikkeling die we in 2014 hebben gezien is slechts een begin
Ach, zolang Di Grassi maar very very impressed is komt alles goed. 

Dit topic is gesloten.
Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.