[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.718 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Kimi heeft die greppel nooit gezien. Bij de preview van de BBC liet Mark Webber goed zien wat je echt ziet. Ga met je kont op de grond half liggen/zitten. dan zien bochten er opeens een stuk anders uit.

Ik kan nog steeds niet wennen aan de nieuwe layout van Silverstone overigens, gevoelsmatig is de flow er een beetje uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wat een verbetering:
- 2x race-incident
- alonso vs vettel; gewoon laten racen
- minimale straf alonso (daar waar ik nog steeds raar vond dat ze uberhoubt startte)

brengt toch wat meer 'race' in het toneelspel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 14:16
Tleilaxu schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:45:
[...]

Ook voor een deel door de Mercedes motor denk ik.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Señor Sjon schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:51:
Ik kan nog steeds niet wennen aan de nieuwe layout van Silverstone overigens, gevoelsmatig is de flow er een beetje uit.
Tja ik heb wel het gevoel dat er met de nieuwe layout meer actie is in brooklands en Luffield

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

himlims_ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:06:
wat een verbetering:
- 2x race-incident
- alonso vs vettel; gewoon laten racen
- minimale straf alonso (daar waar ik nog steeds raar vond dat ze uberhoubt startte)

brengt toch wat meer 'race' in het toneelspel
Ook een stuk lagere straf voor Gutierrez vs Maldonado vergeleken met andersom. Guti word 3 plaatsen teruggezet de volgende race ipv 10 voor Maldonado voor een vergelijkbare crash in Bahrain.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Komt omdat ze per vorige race gezegd hebben niet meer elke deuk te gaan onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

Señor Sjon schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:59:
Komt omdat ze per vorige race gezegd hebben niet meer elke deuk te gaan onderzoeken.
Denk dat dat meer te maken heeft met dat het bij Maldonado al akkefietje nr. 823 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Señor Sjon schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:59:
Daarom idd, mooi om te zien dat het effect heeft. Nou alleen nog penalties voor gehuil over de radio :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij Maldonado was het ook nog eens degene die uit de pitstraat komt, en die moet uitkijken. Dit was meer slechte controle van Gutierrez. Maar goed, beiden zijn nou niet te bestempelen als aanwinsten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chakotay schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:08:
[...]

Daarom idd, mooi om te zien dat het effect heeft. Nou alleen nog penalties voor gehuil over de radio :+
aub niet; ik vond dit juist mooi om te zien, gevecht vind op zo veel punten tegelijk plaats, pits, ciquit, stewards, regelgeving etc. puur F1 imho :) dat trash-talk :P

zou heel ander verhaal zijn wanneer ze vet/alo bestraft hadden, en andere niet. maar dat gebeurde niet; ze hebben ze puur laten racen _/-\o_ *O* oOo

wat me wel opvalt bij die side-impacts; hoe snel zoń auto de lucht in gaat. Bij le'mans hebben de auto's zoń vleugel over de lengte wat bij side-impact tegendruk biedt, en daardoor minder snel de lucht in zou gaan .....

.. en caterham :X sterke quali :F

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 07-07-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nee, geen penalties voor huilen over de radio. Laat F1 gewoon weer een strijd om de eerste plek zijn, ipv al die regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jij hebt duidelijk de :+ gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Inderdaad. Als penalty had ik ook meer een stroomstootje via het radio-speakertje ingedachten, niet iets dat direct invloed heeft op de uitslag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:21
Ik wacht op Charlie Whiting die over de radio een "Shut up and drive"-gebod geeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
himlims_ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:13:
[...]

aub niet; ik vond dit juist mooi om te zien, gevecht vind op zo veel punten tegelijk plaats, pits, ciquit, stewards, regelgeving etc. puur F1 imho :) dat trash-talk :P

zou heel ander verhaal zijn wanneer ze vet/alo bestraft hadden, en andere niet. maar dat gebeurde niet; ze hebben ze puur laten racen _/-\o_ *O* oOo

wat me wel opvalt bij die side-impacts; hoe snel zoń auto de lucht in gaat. Bij le'mans hebben de auto's zoń vleugel over de lengte wat bij side-impact tegendruk biedt, en daardoor minder snel de lucht in zou gaan .....

.. en caterham :X sterke quali :F
Dat gehuil op de radio doen ze ook als ze vinden dat het te nat is. Het doet af aan de capaciteiten als racer. Vettel was constant aan het miepen, maar zelf doet iet het ook, waardoor Alonso ook gaat miepen. Zo blijf je bezig. Oplossing is gewoon een veel smallere kerbstone en glas asfalt of grind erachter. Moet je eens zien hoe braaf ze dan zijn.

De banden zijn de grootste oorzaak van stuiters overigens. Het zijn 13" ballonnetjes en wanneer die tegen elkaar aan komen, stuitert een auto vrij snel. Ben benieuwd wat die stugge 18" banden gaan doen woensdag. Overigens gebeurt een ongeluk als dit in elke klasse met open wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik vind de oplossing zoals ze op o.a. Assen hebben wel mooi. Hier en daar wel asfalt-runoffs, maar direct na de curbs eerst een stuk kunstgras zodat je er sowieso last van hebt als je tever over de lijn gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10411161_10202423143361247_3696263162368550718_n.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Niet de eerste keer :)
Ik mis steeds meer de [sarcamse] or [cynisme] tags hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ik snap dat van die beker nu wel want op de podiumceremonie was anders Santander NERGENS te bespeuren.

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/07/06/article-2682250-1F6E1E5300000578-885_634x369.jpg

Stel je voor dat ze dit in het tennis ook zouden doen. Geen Coupe Suzanne Lenglen meer, maar een paar plexiglazen BNP vogels. Opzouten (heerlijke NL term dat) met dat plastic.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 14:43
En lauwerkransen terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Juuuist :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

Arfman schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:00:
Ik werd wat filosofisch bij het shot van Bottas net. Hoe kan het toch dat Williams, jaren achtereen langzaam wegzakkend naar de middenmoot, "ineens" helemaal terug is? De laatste races lijken ze na de oppermachtige Mercedes de snelste auto. Waarom kan Williams wel zo'n sprong maken en een team als Sauber niet? Volgens mij zitten ze qua budget niet ver van elkaar en laten we ook niet vergeten dat nog niet zo heel lang geleden Sauber het officiële BMW fabrieksteam was. Je zou verwachten dat er toch iets "blijft hangen" van die jaren?
Afgelopen twee jaar zag je dat ze al instaat waren om een goede auto te bouwen, zeker op aerodynamisch vlak. Afgelopen seizoenen hebben ze zich ook versterkt met goed personeel, en dit jaar lijkt dat er goed uit te komen. Het lijkt op een sprong uit het niets, maar het is een logisch vervolg. Sauber zit qua aerodynamica ook op een vrij hoog niveau, maar je moet niet vergeten dat het een team is, waar het al jaren financieel niet echt voor de wind gaat. Het blijven hangen slaat nergens op, ik bedoel, wat zou er moeten blijven hangen wat dit team verder kan helpen? Op een flinke uitpuilende zwitserse bankrekening na, denk ik niets.

Aangezien het allemaal goed is afgelopen; Brundle vroeg Raikkonen of hij dit kunststukje ook in de race kon herhalen :P
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9bfg_uVhuJA]

[ Voor 6% gewijzigd door fynrd1 op 07-07-2014 17:38 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Kan me zomaar voorstellen dat een Kimi zoiets wel gaaf vind om te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:06:
Kan me zomaar voorstellen dat een Kimi zoiets wel gaaf vind om te doen :D
Ik zou het ook gaaf vinden. Ik denk dat niet alleen Kimi het gaaf vindt :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het mooie was ook nog dat die andere drie eerst nog bijna een uur hebben proefgereden. Kimi komt aan, gaat op dat ding zitten en rijd ze er compleet uit. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Het is niet alsof Herbert, Brundle en Davidson een stelletje amateurs zijn... eerste 2 mogelijk alleen een beetje vastgeroest.

Heb wel idee dat sommige coureurs zoiets flink onder hun stand zouden vinden, ze zijn immers F1 coureurs... maar zo'n Kimi, weet niet, heb wel idee dat die dat gewoon leuk vind...
Vind hem ook niet echt bij Ferrari passen, nooit gevonden... Bij Lotus vond ik hem wat meer passen, al is dat hele team een grote frotzooi momenteel :p

[ Voor 57% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 07-07-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lache. Hamilton deed een freefal parachute sprong van 12,000 ft, ook geen kleintje om te doen. Die gasten leven voor de adrenaline :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Je zou zeggen dat Kimi met die grasmaaiers al ervaring opgedaan heeft met vol gas en een hobbelige weg... conclusie van zondag: F1 is niet te vergelijken met grasmaaierracen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizzla
  • Laatst online: 18-09 10:18
gambieter schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:20:
Lache. Hamilton deed een freefal parachute sprong van 12,000 ft, ook geen kleintje om te doen. Die gasten leven voor de adrenaline :p
Was hij niet echt hoor

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LSwCq3gu4-w#t=81]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Pirelli heeft een 18" filmpje gemaakt. Ik zou zeggen, laat maar komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ziet er echt veel beter uit.
Ik kan me voorstellen dat het ook veel relevanter voor bandenfabrikanten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Gaan die veel plattere banden (veel) invloed hebben op de wegligging en/of grip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik verwacht het wel dat dat verschil uit gaat maken. Bij straatauto's is er al een verschil in wegligging in de bochten of je een dikke of dunne band eromheen hebt liggen.
Weet alleen niet wat de luchtdruk in een F1 band is, tov een straatband. Hoe lager de druk hoe je band zwabbert natuurlijk.

Edit: sowieso mag voor mij de banden oorlog weer terugkomen! Meer keuze, meer taktiek.

[ Voor 13% gewijzigd door Jolke op 08-07-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
AzzKickah schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:31:
Gaan die veel plattere banden (veel) invloed hebben op de wegligging en/of grip?
Vooral voor de ophanging, nu halen ze veel vering uit de banden, dat zal straks weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
AzzKickah schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:31:
Ik geloof dat bij F1 wagens de helft van de veerweg uit de band (wang) komt en de andere helft uit de ophanging. Dit zal dus zeker veel invloed hebben. Ook heeft dit invloed op het onafgeveerde gewicht, welke denk ik om hoog gaat, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja precies, ik zat ook te denken aan die platte 'sportbanden' voor straatauto's. Dat verbetert de wegligging gigantisch.

In de F1 gaan ze nu al met 180 de bocht door, gaat de bochtensnelheid omhoog met deze plattere banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik zou zeggen van wel, maar de praktijk zou het uit moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Van mij mogen ze die 18" gelijk invoeren, zit er veel gaver uit.

En ik vond de battle tussen Alonso en Vettel wel gaaf in Silverstone.
Dumpert heeft gelukkig de beelden nog:
http://www.dumpert.nl/emb...ertembed" frameborder="0"

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Jolke schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:34:
Weet alleen niet wat de luchtdruk in een F1 band is, tov een straatband. Hoe lager de druk hoe je band zwabbert natuurlijk.
F1 rijd rond de 1 bar bandenspanning. Als ze naar plattere banden gaan zal de de hele vering moeten worden aangepast omdat de draagarmen meer moeten gaan bewegen.

Een heel groot nadeel van de plattere banden is dat ze veel minder agressief over de kerbs kunnen. De kans op velg beschadigingen wordt steeds groter. Als je met 19 of 20 inch straat banden op een circuit rijd dan blijf je echt wel van de kerbs af.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
SnowDude schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:00:
[...]
F1 rijd rond de 1 bar bandenspanning. Als ze naar plattere banden gaan zal de de hele vering moeten worden aangepast omdat de draagarmen meer moeten gaan bewegen.

Een heel groot nadeel van de plattere banden is dat ze veel minder agressief over de kerbs kunnen. De kans op velg beschadigingen wordt steeds groter. Als je met 19 of 20 inch straat banden op een circuit rijd dan blijf je echt wel van de kerbs af.
Dat betekent dan ook dat de auto zwaarder zal worden, als je de vering aan moet passen - ik gok dat daar namelijk meer materiaal voor nodig zal zijn.
Een inhalactie à la Vettel vs. Alonso is dan niet meer mogelijk. Beiden reden namelijk veelvuldig op of over de kerbs heen. Jammer, ik vond de inhaalactie ook prima. Beiden geven elkaar weinig, maar nog wel genoeg, ruimte. Race pur sang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SnowDude schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:00:
[...]

Win-win dus. Blijft men eindelijk eens op de originele baan.
Jolke schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:13:
[...]

Dat betekent dan ook dat de auto zwaarder zal worden, als je de vering aan moet passen - ik gok dat daar namelijk meer materiaal voor nodig zal zijn.
Een inhalactie à la Vettel vs. Alonso is dan niet meer mogelijk. Beiden reden namelijk veelvuldig op of over de kerbs heen. Jammer, ik vond de inhaalactie ook prima. Beiden geven elkaar weinig, maar nog wel genoeg, ruimte. Race pur sang!
Ik vond het gezeik op de boordradio tenenkrommend, vooral omdat Vettel telkens over de track limits ging om bij te blijven of zich binnen DRS te positioneren. Maar goed, hij zou er toch wel voorbij gekomen zijn, Alonso scheen nogal wat problemen te hebben met de batterijen en zijn achtervleugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Eindelijk eens directe concurrentie voor Vettel - dat heeft hij weinig gehad in de afgelopen jaren bij RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbrahamKuyper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:41
Wat ik me afvraag is of de grotere velg ook gaat leiden tot een grotere diameter remschijf en of dit nog invloed kan hebben op het remvermogen van de auto's. Aangezien een F1 auto al op een postzegel stil kan staan zou dit natuurlijk wel uitdagend zijn voor de Brembo's en Akebono's van de wereld.

Echter denk ik dat de constructeurs niet zo vrolijk gaan worden aangezien de hele ophanging geometrie omgegooid moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je maakt de sport ook niet goedkoper als je elk (of elke 2) jaar dingen gaat veranderen. Kleine teams kunnen die ontwikkelingen niet bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Laatst online: 18-09 12:28
Het zal makkelijker worden om slijtage en betrouwbaarheid beter te controleren door de grotere ruimte voor het remsysteem. De limiterende factor tot vertraging is vooral de hoeveelheid grip en daar veranderd een grotere schijf weinig aan.
AbrahamKuyper schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:45:
Wat ik me afvraag is of de grotere velg ook gaat leiden tot een grotere diameter remschijf en of dit nog invloed kan hebben op het remvermogen van de auto's. Aangezien een F1 auto al op een postzegel stil kan staan zou dit natuurlijk wel uitdagend zijn voor de Brembo's en Akebono's van de wereld.

Echter denk ik dat de constructeurs niet zo vrolijk gaan worden aangezien de hele ophanging geometrie omgegooid moet worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
AbrahamKuyper schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:45:
voor zover ik weet is het remvermogen momenteel voornamelijk begrensd door de grip van de banden want ze kunnen bij elke snelheid de wielen blokkeren. Wel zou het de kracht verlagen die nodig is om op het onbekrachtigde rempedaal te trappen

Grotere remschijven zijn dus niet echt nodig en grote carbon schijven zouden het alleen maar duurder maken. Wat wel zou kunnen is terug gaan naar grotere stalen schijven, dat zou de remmen wel goed koper maken. Maar dat zorgt wel voor een groter onafgeveerd gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Dat Vettel van de tracklimits afging had eerder te maken met het gebrek aan downforce omdat ie dicht achter Alonso zat. Had niet zozeer het idee dat ie dat echt expres deed, maar zo dicht erachter heb je er gewoon geen druk op.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Grote open remschijven die opgloeien in de bochten! :p

Als Vettel en Alonso wat minder aan het zeuren waren geweest was het gewoon een stuk mooier geweest, aan de andere kant wel tof dat ze zo konden rijden én zeuren tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Martinspire schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:53:
Dat Vettel van de tracklimits afging had eerder te maken met het gebrek aan downforce omdat ie dicht achter Alonso zat. Had niet zozeer het idee dat ie dat echt expres deed, maar zo dicht erachter heb je er gewoon geen druk op.
Reacties op het Autosport forum van mensen die er zijn geweest wijzen wel op dat ie het express deed. Elke keer als het gat te groot werd, ging ie over de track limits om de slipstream te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Señor Sjon schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:04:
[...]

Reacties op het Autosport forum van mensen die er zijn geweest wijzen wel op dat ie het express deed. Elke keer als het gat te groot werd, ging ie over de track limits om de slipstream te halen.
Rijden die in de Formule 1? 8)7

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste stuurlui ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Martinspire schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:38:
[...]

Nope, die zaten op de tribune.

Maar je kan als je een beetje meer races hebt gezien, dat prima afleiden, zodra de afstand te groot wordt, dat ze dan meer op het randje gaan rijden. Dat zie je en herken je. Niets met rijervaring in de F1.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:04:
[...]

Maw zijn klacht was FUD om de analytici te laten staren naar de bochten van Alonso en zichzelf zo vrij te houden. ;)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Martinspire schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:38:
[...]

Nee, die zien het voor hun neus gebeuren elk rondje lang en kunnen de coureurs vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 21:59
De FIA wil dus vanaf aankomende race de FRIC ophanging verbieden, het schijnt dat Mercedes daar ook een groot voordeel uithaalt.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/114881

Ze rijden er al het hele jaar mee! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 17-09 16:46
Te zot voor woorden dat ze er zelfs maar aan denken om de FRIC ophanging te verbieden. De kans zit er in dat dit verbod al voor Duitsland zou gelden. Hoe kan een team, dat niet mag testen, op twee weken tijd een nieuwe ophanging uit zijn hoed toveren ?

En het systeem is al gebruikt door Renault indertijd.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Wat een kunstgreep van de FIA... Hier wordt ik dus echt moe van....

Al die regelwijzigingen, en sinds kort versoepelen van de regeltjes m.b.t. duels, prima. Maar om nu zoiets weer te doen in het midden van een seizoen omdat mercedes het meest geavanceerde systeem heeft... :S

Zelfde verhaal vorig jaar met de banden, te belachelijk voor woorden.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-07-2014 09:17 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Pff, en nog een regeltje erbij... alleen maar om het veld dichterbij elkaar te houden en meer veilige actie te hebben!

Wat betreft de remschijven: grotere remschijven betekent natuurlijk ook meer koeling, dus kan je in principe weer harder (i.e. later) remen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Lekker op tijd inderdaad...

in other news:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BsFqE7NIQAAO6Zw.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BsFtQkfIIAAftkO.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BsFteyQIUAAqBfK.jpg:large

nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ziet er zeker niet verkeerd uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben wel erg benieuwd hoe brak dat rijdt op een 2014-wagen met wielophaning die ontworpen is op grote stuiterballen als banden :P

Die 'kleine' op de 13"-wielen ontworpen remschijven zijn geen gezicht zo trouwens. Lijkt wel een petjesmobiel met te grote velgen :+

[ Voor 34% gewijzigd door Chakotay op 09-07-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Chakotay schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:47:
Ik ben wel erg benieuwd hoe brak dat rijdt op een 2014-wagen met wielophaning die ontworpen is op grote stuiterballen als banden :P
Dat zal nog wel meevallen. Rijhoogte omhoog, en de veerweg wat vergroten moet al veel schelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zelfs in de F1 komen nu de gepimpte wielen eraan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Even wennen hoor.... Het is natuurlijk 'logischer' om bij performance vehicles lage banden te hebben, maar in de F1 ben ik er zo aan gewend dat dit er heel raar uit ziet....

Edit: zie nu dat dit op z'n vroegst in 2017 pas ingevoerd gaat worden, is het dan niet een beeeetje snel om dat nu al te gaan testen? :?

[ Voor 28% gewijzigd door BM op 09-07-2014 10:55 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Chakotay schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:45:

in other news:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

nice!
Afschuwlijk :r

Maar als ze er door harder gaan hoor je me niet klagen, functie over vorm.

[ Voor 8% gewijzigd door SnowDude op 09-07-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind het zeker niet direct lelijk. Wel ff wennen maar het heeft wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het wel wat hebben. Die 13" dingen zijn eruit alsof ze op een dragster horen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik vind het net fietswielen nu, een slagje kleiner hadden ze wel mogen zijn.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Señor Sjon schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:57:
Ik vind het wel wat hebben. Die 13" dingen zijn eruit alsof ze op een dragster horen. :P
Persoonlijk vind ik op openwheel race autos's kleine velgen horen, grote velgen zijn voor de GT's en voor op straat.

Maar met mijn eigen auto rij ik ook op 18" hoor. 19" zou ook nog wel passen maar dat rijd echt niet meer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Chakotay schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:45:

in other news:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

nice!
"Thanks MTV for pimpin' my ride!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Danielson schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:45:
De FIA wil dus vanaf aankomende race de FRIC ophanging verbieden, het schijnt dat Mercedes daar ook een groot voordeel uithaalt.

Wordt wel goedkoop zo voor me, als dit echt door gaat dan ga ik niet meer naar een race dit jaar, ze bekijken het maar. Ze rijden er al 3 jaar mee en nou op eens moeten ze midseason de boel omgooien. Het zou kunnen blijven dit seizoen maar dan moeten alle teams unaniem voor stemmen en dat gaat nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik hoop juist dat door de grote velgen de banden minder bepalend zijn. En misschien stalen remschijven nu er meer ruimte is?
IRL (15") rijdt al met grotere velgen dan F1 bijvoorbeeld, 13" is niet echt road relevant, iets waar ze allemaal graag mee pochen om een prutregel in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Señor Sjon schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:13:
Ik hoop juist dat door de grote velgen de banden minder bepalend zijn. En misschien stalen remschijven nu er meer ruimte is?
IRL (15") rijdt al met grotere velgen dan F1 bijvoorbeeld, 13" is niet echt road relevant, iets waar ze allemaal graag mee pochen om een prutregel in te voeren.
Ik had het over de potentiele ban op FRIC, dat is momenteel een grotere rel dan de grote velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Danielson schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:45:

In het artikel staat niet dat FIA het systeem wil verbieden, wat zou neerkomen op toevoeging van een regel. Er staat wel dat de FIA het idee heeft dat het systeem wel eens niet aan artikel 3.15 zou kunnen voldoen. Artikel 3.15 gaat over bewegende delen op een auto.

En, zoals altijd, als een systeem niet aan de regels voldoet dan is het gebruik van het systeem niet toegestaan. En dus zou, als de FRIC ophanging daadwerkelijk niet aan de regels voldoet, de FRIC ophanging daardoor niet legaal zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Dadona op 09-07-2014 11:29 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het hele FRIC systeem kan ook andersom uitgelegd worden. De normale ophanging van de auto staat een beweging toe van de aerodynamische onderdelen (onder remmen meer hoek, de auto duikt naar voren). De implementatie van FRIC zorgt er eigenlijk dus voor dat de aerodynamische delen minder bewegen, de originele ophanging is dus illegaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Fric wordt al een of twee seizoenen gebruikt door iig Mercedes. Ferrari wilde dit ook toepassen en hebben ze getest op Massa toendertijd maar dit werkte niet goed. Ik geloof best dat dit ook een Rheden was waarom hij toen niet goed presteerde. Zijn crash op Monaco bij start/finish werd veroorzaakt door dat fric systeem.

Ik weet niet welke teams dit hebben, als het zo goed schijnt te zijn heeft vrijwel iedereen dat misschien wel?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
soulcrusher schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:46:
Fric wordt al een of twee seizoenen gebruikt door iig Mercedes. Ferrari wilde dit ook toepassen en hebben ze getest op Massa toendertijd maar dit werkte niet goed. Ik geloof best dat dit ook een Rheden was waarom hij toen niet goed presteerde. Zijn crash op Monaco bij start/finish werd veroorzaakt door dat fric systeem.

Ik weet niet welke teams dit hebben, als het zo goed schijnt te zijn heeft vrijwel iedereen dat misschien wel?
Elk team heeft het, alleen Force India schijnt het niet elke race te gebruiken. Ook is niet bij elk team het systeem even effectief.

Mercedes, Ferrari en RB zullen zeker terug vallen ook vermoed ik dat het systeem van Williams erg goed is. De systemen van Lotus en McLaren lijken het minste te werken, en het kan het financieel einde betekenen voor Catherham en Marussia.

Het probleem is dat FRIC andere eisen stelt aan de geometrie van de voor en achterwiel ophanging. Dit betekent dus dat als je het er afhaalt je eigenlijk een nieuwe versnellingsbakcase en een nieuwe monocoque moet ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En ondertussen allerlei dingen afschaffen voor 'kosten besparen' en dan hiermee komen. Die hele besparing is voor de komende jaren het raam uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ze willen zelfs het vermogen van de hybride systemen weer gaan terug schroeven, omdat Mercedes er te veel voordeel uit schijnt te halen 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door SnowDude op 09-07-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Het is toch te zot voor woorden ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dan ook een grote klucht geworden, zo boren ze zichzelf de dieperik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nog even en het is rendabeler om al die meuk eraf te halen en zo vrij te zijn met de plaatsing van het gewicht ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Iemand trouwens het interview tussen Mol en Albers al gezien?

Hij zegt het niet letterlijk, maar het klinkt alsof Albers volgend jaar een paydriver wil hebben om naast Frijns in de Caterham te zetten. Hij denkt dat-ie met Frijns in staat zou zijn punten te halen, en dat levert dan weer TV-geld op.

Bron: http://www.zien.tv/72022/...r_meer_grosjean_en_albers

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 09-07-2014 16:30 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Destruction schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:29:

Hij zegt het niet letterlijk, maar het klinkt alsof Albers volgend jaar een paydriver wil hebben om naast Frijns in de Caterham te zetten. Hij denkt dat-ie met Frijns in staat zou zijn punten te halen, en dat levert dan weer TV-geld op.

Tja dat begreep ik er niet uit, ik had juist het gevoel dat als hij twee paydrivers zou hebben die voorrang gaan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:29:

Red Bull schijnt Carlos Sainz Jr volgend jaar ook bij Caterham te willen stallen.
Dat zal ook vast gecompenseerd worden met ondersteuning/materiaal/geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Mooi, dan kan Frijns daarnaast worden gezet en kan hij nog even Nederland vertegenwoordigen in de F1 voordat Max Verstappen in 2017/2018 z'n intrede doet en we weer een nieuw Schumacher/Vettel tijdperk gaan beleven >:) :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ach, hij kan z'n vader niet meer nadoen. Zoveel grindbakken zijn er niet meer >:) :+

Over dat FRIC: Renault scheen het in 2008 al te gebruiken, en als mijn geheugen me niet in de steek laat is het toen ook al gechecked op legaliteit. Toen is het niet illegaal verklaard, dus dat het nu ineens een probleem zou zijn vind ik op z'n zachts gezegd bijzonder. Het illegaal verklaren omdat een (aantal) team(s) het wel goed werkend hebben is in mijn ogen hetzelfde als de aerodynamica illegaal verklaren omdat er een team is die dat het beste voorelkaar heeft :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zamorano schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:12:
[...]

Red Bull schijnt Carlos Sainz Jr volgend jaar ook bij Caterham te willen stallen.
Dat zal ook vast gecompenseerd worden met ondersteuning/materiaal/geld.
Volgens sportkrant AS was (is?) er goede een mogelijkheid dat Sainz Jr dit seizoen al zou debuteren bij Caterham, in Hockenheim om precies te zijn.
Caterham heeft schijnbaar nog een open rekening te betalen bij Red Bull, en Sainz Jr een paar GP's laten rijden zou een manier zijn om de schuld af te lossen. De onderhandelingen zouden vorig weekend zijn vastgelopen.

Wie zou dan plaats hebben moeten maken, Kobayashi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik denk dat Kobayashi mag wieberen. Ericsson heeft 11 miljoen bij zich en Kobayashi maar 1 miljoen.
bron

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar zijn dat 'echte' miljoenen of was dat 11m korting voor Fernandez op iets anders? Net als Airbus en GE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:57
Even een berichtje tussen de technische/rijders perikelen...
Volgend weekend ga ik naar Hockenheim en nu is de discussie ontstaan of we wel of geen drinken (lees: koelbox) mee mogen nemen het terrein op.
We hebben ervaring met Spa en daar is het geen probleem. Kan iemand bevestigen dat dit op Hockenheim wel/niet mag? alvast bedankt!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Staat hier niks in:

http://www.hockenheimring...im-Ring_GmbH_Englisch.pdf

http://www.hockenheimring...hauerordnung_Englisch.pdf

Zo niet, dan zou ik mij geen zorgen maken (tenzij ze regels hanteren die nog niet officieel zijn vastgelegd).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Vind die grote velgen niet zo mooi. Een te hoog pimp-my-ride gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14
Ik zit nu in Zwitserland en overweeg de terugweg via Hockenheim te gaan om een weekend te kijken. Maar ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Is er een manier dat ik online tickets kan bestellen zodat ik ter plekke een plaats heb? Andere goede raad en adviezen die ik sowiesonodig heb? Ik heb geen creditcard, alleen telefoon en internet.

[ Voor 8% gewijzigd door OnTracK op 12-07-2014 18:34 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik zou morgen gewoon ter plekke even langsgaan, kijken of je nog ergens kaarten kan scoren aan de kassa. Ik gok dat je online tickets moet uit printen - neem niet aan dat je die bij je hebt op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Goron schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:37:
Vind die grote velgen niet zo mooi. Een te hoog pimp-my-ride gehalte.
FIA GT en WTCC wagens rijden volgens mij ook op 18 inch dus het is puur gedaan om een standaard te handhaven denk ik : Iedereen op xxx/65 R18 materiaal :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jolke schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:17:
Ik zou morgen gewoon ter plekke even langsgaan, kijken of je nog ergens kaarten kan scoren aan de kassa. Ik gok dat je online tickets moet uit printen - neem niet aan dat je die bij je hebt op? :)
zelf; ga ik altijd naar kassa op de track bij ongepland bezoek. printje kun je vast wel maken in een supermarkt/lobby hotel etc. vaak kun je pdf via infrafrood of usb versturen en daarmee iedere authorisatie omzeilen.

Pagina: 1 ... 62 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.