[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.699 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Wat dat betreft zou de sport zich ook best in mogen spannen om het nieuwe teams wat makkelijker te maken. Je kijkt als team al snel tegen een ontwikkelachterstand van jaren en honderden miljoenen aan, en het is bijna onmogelijk om die achterstand goed te maken.

Geef teams dan gewoon de mogelijkheid om een complete auto te kopen van een ander team, chassis, powertrain... de hele mikmak. Dan rijden nieuwe teams geen jaren voor jan *** rond maar kunnen ze meteen leuk mee doen.

Over Haas:
Ik blijf me afvragen of het verstandig is om het hele team in de USA te vestigen, lijkt me logistiek gezien een nachtmerrie omdat de meeste races ver van huis zijn en onderdelen dus een grotere afstand af moeten leggen voordat ze op de auto geschroeft kunnen worden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

XyritZz schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:19:
Wat dat betreft zou de sport zich ook best in mogen spannen om het nieuwe teams wat makkelijker te maken. Je kijkt als team al snel tegen een ontwikkelachterstand van jaren en honderden miljoenen aan, en het is bijna onmogelijk om die achterstand goed te maken.

Geef teams dan gewoon de mogelijkheid om een complete auto te kopen van een ander team, chassis, powertrain... de hele mikmak. Dan rijden nieuwe teams geen jaren voor jan *** rond maar kunnen ze meteen leuk mee doen.
Dat snap ik ook niet. Een jaar oude auto zal nooit de boel domineren. Kleine teams leren zo veel en als ze echt naar voren willen moeten ze wel zelf onderdelen of hele auto's gaan ontwikkelen.
Hiervoor moeten ze echter niet elk jaar de regels dusdanig op de schop gooien. Dat is iets wat ook enorm de kleintjes heeft belemmerd. Volgens mij is zo'n beetje elk jaar de regels dusdanig op de schop gegaan sinds ze zijn toe getreden (muv 2e jaar IIRC) waardoor ze nooit echt konden doorontwikkelen maar opnieuw moesten beginnen.
Over Haas:
Ik blijf me afvragen of het verstandig is om het hele team in de USA te vestigen, lijkt me logistiek gezien een nachtmerrie omdat de meeste races ver van huis zijn en onderdelen dus een grotere afstand af moeten leggen voordat ze op de auto geschroeft kunnen worden.
Zijn redenatie was dat het gros van de races niet meer in Europa waren dus dat dit inmiddels lood om oud ijzer was.
De tijd zal het leren.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
L1nt schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:26:
[...]

Dat snap ik ook niet. Een jaar oude auto zal nooit de boel domineren. Kleine teams leren zo veel en als ze echt naar voren willen moeten ze wel zelf onderdelen of hele auto's gaan ontwikkelen.
Hiervoor moeten ze echter niet elk jaar de regels dusdanig op de schop gooien. Dat is iets wat ook enorm de kleintjes heeft belemmerd. Volgens mij is zo'n beetje elk jaar de regels dusdanig op de schop gegaan sinds ze zijn toe getreden (muv 2e jaar IIRC) waardoor ze nooit echt konden doorontwikkelen maar opnieuw moesten beginnen.
Een jaar oude auto gaat niet werken, zie bijv. dit jaar. Geen enkel klein team zou nu iets hebben aan de Mercedes van vorig jaar.

Als klant auto's worden toegestaan moet het om het meest recente spul gaan, en om het eerlijk te houden moeten teams die met een klant auto rijden worden uitgesloten van het constructeurskampioenschap omdat ze simpelweg geen constructeur zijn.

Heetste hangijzer zal dan denk ik zijn de verdeling van het geld, want dat wordt nu gebaseerd op de stand in het constructeurskampioenschap.
[...]

Zijn redenatie was dat het gros van de races niet meer in Europa waren dus dat dit inmiddels lood om oud ijzer was.
De tijd zal het leren.
Tsja, toch zijn er nog een flink aantal races in Europa terwijl er slechts enkele races zijn aan de andere kant van de grote plas. Daarnaast neem ik aan dat Haas ook personeel aan zal willen nemen met F1 ervaring, en laat daarvan nu net het overgrote merendeel in de EU wonen.

Ik wens hem alle succes hoor, denk dat die Amerikaanse gekkigheid best wel verfrissend kan werken op de F1 maar ik twijfel aan de haalbaarheid van het project.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Haas wil toch 'gewoon' een fabriek in Engeland gaan gebruiken? :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:00
XyritZz schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:10:
[...]

Tsja, toch zijn er nog een flink aantal races in Europa terwijl er slechts enkele races zijn aan de andere kant van de grote plas. Daarnaast neem ik aan dat Haas ook personeel aan zal willen nemen met F1 ervaring, en laat daarvan nu net het overgrote merendeel in de EU wonen.

Ik wens hem alle succes hoor, denk dat die Amerikaanse gekkigheid best wel verfrissend kan werken op de F1 maar ik twijfel aan de haalbaarheid van het project.
Denk ook dat het vooral logistiek best wel eens lastig kan worden. Ik ben wel benieuwd of een US F1 team het nu eindelijk eens voor elkaar krijgt. Haas heeft heeeele diepe zakken dus wat dat betreft hebben ze best potentie om er iets van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

XyritZz schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:10:
[...]

Een jaar oude auto gaat niet werken, zie bijv. dit jaar. Geen enkel klein team zou nu iets hebben aan de Mercedes van vorig jaar.

Als klant auto's worden toegestaan moet het om het meest recente spul gaan, en om het eerlijk te houden moeten teams die met een klant auto rijden worden uitgesloten van het constructeurskampioenschap omdat ze simpelweg geen constructeur zijn.

Heetste hangijzer zal dan denk ik zijn de verdeling van het geld, want dat wordt nu gebaseerd op de stand in het constructeurskampioenschap.
maar als Mercedes deze auto aan Caterham en Marussia zou hebben verkocht had je nu opeens een Mercedes op P1 t/m 6.

Ik zou juist kiezen voor minimaal 1 jaar oude auto's omdat je dan niet eventjes succes kunt kopen. De Mercedes van vorig jaar zou het nog steeds beter doen dan de huidige Caterham en/of Marussia.
Kopen is in principe goedkoper dus de kleinere teams hebben minder kosten. Echter presteren ze wel beter dus meer kans op inkomsten. En als ze uiteindelijk de grote stap willen maken, zullen ze toch echt zelf aan de bak moeten.

De verdeling van het geld is idd helemaal het heetste hangijzer. Vergeet niet dat Ferrari ook nog eens vanwege haar historie een smak extra geld krijgt.

IMHO betalen de circuits te veel voor races en krijgen de teams te weinig van alle opbrengsten. In NASCAR is dat toch beter geregeld. Daar snappen ze nog een beetje dat je zonder circuits en auto's geen races hebt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Als je het veld gelijker wilt krijgen, moeten de laagste teams eigenlijk extra geld krijgen. Dus presteren wordt beboet met minder inkomsten. Ook een beetje krom. (overigens gebeurt dit al een klein beetje door het inschrijfgeld af te laten hangen van het aantal behaalde punten in een voorgaand seizoen).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoogie2004 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:09:
Als je het veld gelijker wilt krijgen, moeten de laagste teams eigenlijk extra geld krijgen. Dus presteren wordt beboet met minder inkomsten. Ook een beetje krom. (overigens gebeurt dit al een klein beetje door het inschrijfgeld af te laten hangen van het aantal behaalde punten in een voorgaand seizoen).
Of gewoon iedereen hetzelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

L1nt schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:16:
[...]

Of gewoon iedereen hetzelfde bedrag.
Of het verschil tussen 1 en 11 kleiner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

L1nt schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:24:
[...]

maar als Mercedes deze auto aan Caterham en Marussia zou hebben verkocht had je nu opeens een Mercedes op P1 t/m 6.

Ik zou juist kiezen voor minimaal 1 jaar oude auto's omdat je dan niet eventjes succes kunt kopen. De Mercedes van vorig jaar zou het nog steeds beter doen dan de huidige Caterham en/of Marussia.
Kopen is in principe goedkoper dus de kleinere teams hebben minder kosten. Echter presteren ze wel beter dus meer kans op inkomsten. En als ze uiteindelijk de grote stap willen maken, zullen ze toch echt zelf aan de bak moeten.
Als een team de Red Bull (of praktisch ieder ander team behalve Caterham en Marussia) zou kopen en ongewijzigd mee mag rijden, dan wint dat team met gemak.
Dat gaat voor dit jaar niet werken: wijzigingen zijn te groot en rondetijden te ver omlaag gegaan. Snelste ronde van dit jaar op Spanje zou de 19e tijd vorig jaar zijn.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Overigens, gerucht maar toch:
http://www.f1today.net/nl...eheime-test-voor-australi

Ben benieuwd wat hier waar van is en als het zo is, wat de straf gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Hoogie2004 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:29:
Overigens, gerucht maar toch:
http://www.f1today.net/nl...eheime-test-voor-australi

Ben benieuwd wat hier waar van is en als het zo is, wat de straf gaat zijn.
Hetzelfde als Mercedes vorig jaar? Foei van de FIA en je mag niet mee doen met de young drivers test.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MrSleeves schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:27:
[...]

Als een team de Red Bull (of praktisch ieder ander team behalve Caterham en Marussia) zou kopen en ongewijzigd mee mag rijden, dan wint dat team met gemak.
Dat gaat voor dit jaar niet werken: wijzigingen zijn te groot en rondetijden te ver omlaag gegaan. Snelste ronde van dit jaar op Spanje zou de 19e tijd vorig jaar zijn.
Dat zei ik ook. Customer cars werkt alleen als men niet elk jaar met grote wijzigingen komen in de regels. En dat is tevens 1 van de redenen dat de kleintjes achter blijven lopen. Elk jaar kan het hele ontwerp op de schop.
Vroeger reed men vaak met een doorontwikkeling van de auto en begreep men de auto ook eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Meer info vanaf GPUpdate:
Vlak voor het begin van het seizoen zouden Red Bull en Renault stiekem getest hebben in het Oostenrijkse Graz. Nadat er in de wintertests grote gebreken waren ontdekt aan de motor, besloten de fabrikanten volgens een anonieme bron op een testbank een en ander te experimenteren met een Toro Ross-chassis.

Volgens Bild hebben Red Bull en zusterteam Toro Rosso in de laatste twee weken voor de Grand Prix van Australië een zesdaagse test volbracht bij de Oostenrijkse motorfabrikant AVL. De Renault-motor zou zijn afgestemd in voorbereiding op het naderende seizoen. Het testen van een gehele auto is illegaal, maar zonder voor- en achtervleugel is dit wel toegestaan. Voor autosportbond FIA zou het een zogenaamde bankproef zijn.

De aantijgingen verschenen na de tip van een anonieme briefschrijver, die de FIA en de teams van Ferrari, Mercedes en Sauber zou hebben ingelicht. De brief is afgegeven in Zwitserland. Testrijder Antonio Felix da Costa tweette op 6 maart: "Daar gaan we weer, dit keer een vijfdaagse trip naar Oostenrijk!"

Red Bull, Toro Rosso en Renault willen vooralsnog niet reageren op de beschuldigingen.
Dus, een combi van RedBull, Torro Rosso en Renault.
Wat ik hier ook uit haal, is dat een test zonder voor en achtervleugel wel mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dan kun je de speciale Monza versie uittesten zonder vleugels. :+

Blijft de vraag of je een GP mag starten zonder vleugels, geen idee of die verplicht zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 05-06-2014 14:40 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
MegaTronics schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:40:
Dan kun je de speciale Monza versie uittesten zonder vleugels. :+

Blijft de vraag of je een GP mag starten zonder vleugels, geen idee of die verplicht zijn?
Tuurlijk mag dat niet.. Laatste keer dat dat nog wel mocht is er een wereldkampioen posthuum overleden (Rindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Grimmie187 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:54:
[...]

Tuurlijk mag dat niet.. Laatste keer dat dat nog wel mocht is er een wereldkampioen posthuum overleden (Rindt).
Posthuum overlijden is sowieso knap. Vleugels of niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Zamorano schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:11:
[...]

Ehhh ja, die zin loopt niet helemaal lekker :+

Moet natuurlijk zijn: *is er een posthuum wereldkampioen overleden..

[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 05-06-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Dus hij werd dat seizoen wereldkampioen terwijl ie al overleden was? Goh..
Was Monza toentertijd een van de laatste races van het seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
AzzKickah schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:22:
Dus hij werd dat seizoen wereldkampioen terwijl ie al overleden was? Goh..
Was Monza toentertijd een van de laatste races van het seizoen?
Yep, 3 races na Monza nog.

Wikipedia: 1970 Formula One season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zamorano schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:11:
[...]

Net zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BTqLoHuIUAAR6Pt.jpg

:+

Ben benieuwd of Canada dit weekend nog spektakel gaat geven.

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 05-06-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Er is me wat opgevallen. Bij de Ferrari's en de Saubers (dus beiden Ferrari-motoren) zie je op de onboard camera zwarte stipjes door het beeld vliegen wanneer ze gas geven.

Wel handig, want die graphics krijgen we toch niet meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook bij andere teams gezien. Volgens mij gebruikt FOM een andere compressietechniek waarbij een slechtere verbinding geen complete framedrops geeft of extreme corruptie maar slechts meer zwarte puntjes. Enorme verbetering wat mij betreft, voorheen was de onboard regelmatig niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Hoezo F1 heeft veel regels?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BpeMv_pCYAAPsk3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hoezo F1? (in dit geval dan)

Of bedoel je FIA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou ja, roken in een pitbox waar ook brandstof en andere leuk vlambare stoffen zijn, is ook wel erg dom.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee, roken waar andere mensen werken en vlambare zaken staan moeten we toestaan, want anders teveel regels 8)7

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nogal logisch. En ja, dat regelboek is DIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Er staat zelfs duidelijk WTCC op dus gaat het niet om F1 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Roken in de pit box....

Ik zeg alleen:
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/05/14/article-2143912-131208F6000005DC-348_964x639.jpg(Spain 2012, Williams)

Met €250 komt diegene er nog goed van af.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 06-06-2014 23:19 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
fsfikke schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:15:
Roken in de pit box....

Ik zeg alleen:
[afbeelding](Spain 2012, Williams)

Met €250 komt diegene er nog goed van af.
Was dat niet de Maldonado-gate?
Ik blijf het zo vreemd vinden, 2012 Spanje dat Williams ineens wint, en daarna de pitbox afbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Het bewijs verbrandt bedoel je. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Oelala, wat impliceren we hier? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ja dat is dus ook wat ik denk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Denk maar fijn verder dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Beeb doet de hele middag&avond F1, 2xpractice en 1xqualy ???

Hebben ze volgens mij nog nooit gedaan.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ryur schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:51:
[...]

Ja dat is dus ook wat ik denk ;)
Ongefundeerde aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:21

Moofnor

King of my castle

Ach, complottheorieën zijn altijd leuk om over te fantaseren ;)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

enchion schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:39:
Beeb doet de hele middag&avond F1, 2xpractice en 1xqualy ???

Hebben ze volgens mij nog nooit gedaan.
Ze hebben wel eens de vrije training live gedaan volgens mij.
(normaal gesproken kijk ik die niet, dus weet niet of ze dat standaard doen)

[ Voor 12% gewijzigd door MrSleeves op 07-06-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Moofnor schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:05:
Ach, complottheorieën zijn altijd leuk om over te fantaseren ;)
Als je zelf al eens in de box had gestaan tijdens een raceweekend had je het idee denk ik iets minder grappig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Als er geen gewonden gevallen hadden had ik nog best mee kunnen gaan met deze theorie, maar aangezien die wel gevallen zijn geloof ik dat echt niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:41:
Als er geen gewonden gevallen hadden had ik nog best mee kunnen gaan met deze theorie, maar aangezien die wel gevallen zijn geloof ik dat echt niet.
Mensen aan de uitvoerende kant van het complot zijn niet perse slimme/doordachte mensen.

Er kan best iets stiekums beslist zijn en het kan daarna best wat uit de hand gelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Volgens BBC commentaar.
"Williams has been consistently fastest in all speedtraps !"

Ik verdenk Williams er al een paar races van dat ze een kleinere fueltank hebben (maar 90L), om het achterwerk van de auto smaller te maken en dus minder luchtweerstand te hebben.
Vandaar dat ze sneller zijn op de rechte stukken.

In de race moeten ze helaas dan ook wel weer een stukje zuiniger rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Mooie slow-mo's in de chicanes hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BphAhGjCQAAwLv-.jpg:large
Kan niet gebruikt worden voor analyse oid, aangezien ze zich niet in een identieke rij-situatie begeven. Maar wel mooi om te zien :)

[ Voor 48% gewijzigd door fynrd1 op 07-06-2014 17:20 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik ben ook wel benieuwd naar de McLaren vooral, met hun trucje op de achterophanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Jejking schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 17:20:
Ik ben ook wel benieuwd naar de McLaren vooral, met hun trucje op de achterophanging.
Welk truukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik ben inderdaad ook wel nieuwsgierig wat het idee is achter die luchtvangers...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Denk neerwaartse druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:45

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Nou rosberg.. een spin in je laatste run en je hebt pole :+

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ook zonder spin, maar Vettel erg knap al is het verschil minimaal. En dat voor iemand die niet lekker in de auto zit.

En net verschil met vorig jaar 2012 is ook maar een paar seconden (toen 1:13.7, en Vettel was de enige in de 1:13).

[ Voor 35% gewijzigd door MrSleeves op 07-06-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Gé Brander schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 19:48:
[...]

Ik ben inderdaad ook wel nieuwsgierig wat het idee is achter die luchtvangers...
Lage druk gebied creëren om de diffuser efficiënter te laten werken. Dit ten koste van enorm veel drag, dus ik denk dat het dan wel heel erg nodig was.
Dat is een nood oplossing, geen truuk. Ze hebben nu zelfs al de bovenste kunnen weghalen, na de laatste updates.

[ Voor 34% gewijzigd door fynrd1 op 07-06-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jep, was truc om extra downforce te genereren mbv de ophanging. Dat was een niet-afgesloten loophole in de regels, maar het heeft ze weinig gebracht. Stabiliteit is een plus, maar ze komen nog downforce tekort overal op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Jejking schreef op zondag 08 juni 2014 @ 00:05:
Jep, was truc om extra downforce te genereren mbv de ophanging. Dat was een niet-afgesloten loophole in de regels, maar het heeft ze weinig gebracht. Stabiliteit is een plus, maar ze komen nog downforce tekort overal op de auto.
Ik denk dat jij je aardig vergist betreft wat het hun heeft gebracht. Dit zorgde ervoor dat ze nog meededen voor de punten. Middenveld teams als force india, sauber, lotus en williams lopen ver voor betreft aerodynamica. Deze ophanging is een pure wanhoopsdaad, als een ontwerper bij Redbull hiermee op het kantoor van Newey zou verschijnen, dan had die de butterfly suspension in zijn hol gestopt. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Grappig dat je het een wanhoopsdaad noemt, in de winter werd het verheven tot een serieuze innovatie. Ik vond het wel goed gevonden, maar het is geen revolutie die ze terug naar de voorste rijen heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Jejking schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:02:
Grappig dat je het een wanhoopsdaad noemt, in de winter werd het verheven tot een serieuze innovatie. Ik vond het wel goed gevonden, maar het is geen revolutie die ze terug naar de voorste rijen heeft geholpen.
Wat is er goed aan gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Loophole. Reglement. Dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

fynrd1 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 00:28:
[...]
[cut]

Deze ophanging is een pure wanhoopsdaad, als een ontwerper bij Redbull hiermee op het kantoor van Newey zou verschijnen, dan had die de butterfly suspension in zijn hol gestopt. :7
Zou de topontwerper bij RB dat erg vervelend gevonden hebben om uit te voeren denk je? :)F

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 08-06-2014 15:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

hardware-lover schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:50:
[...]

Zou de topontwerper bij RB dat erg vervelend gevonden hebben om uit te voeren denk je? :)F
Haha dan was hij wel modelvliegtuig ontwerper geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06
Wie denken we dat vandaag de Wall of Champions nog eens kust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Maldonado? :+

Technisch gezien niet echt een kampioen maar ik zie hem er zo inkleunen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
ctrlaltdelbe schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:39:
Wie denken we dat vandaag de Wall of Champions nog eens kust?
Ik zie Lewis het eigenlijk nog wel voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Of iemand anders met een beetje hulp van Maldonado :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Newey heeft een nieuw multi-season contract getekend staat op de Red Bull website. Dus niet naar Ferrari.
Hmm, ergens had ik wel het bericht verwacht dat ie naar Ferrari zou gaan. Hoe lang wil die man nog door? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ja, alleen overzicht houden bij RB maar niet meer in F1 afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jejking schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:57:
Ja, alleen overzicht houden bij RB maar niet meer in F1 afaik.
Jawel:

"Adrian will work on new Red Bull Technology projects, as well as advising and mentoring Infiniti Red Bull Racing as it develops its Formula One cars over the next few seasons."

http://www.infiniti-redbu...firms-new-agreement-newey

Hij houdt overzicht over de ontwikkeling van de F1 auto's. Lekker vaag :P

[ Voor 6% gewijzigd door AzzKickah op 08-06-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Ik kan haast niet wachten op de wedstrijd, ik vind dit zo'n gaaf circuit. Hopelijk komt er flink wat actie en chaos, zoals in 1998 bijvoorbeeld :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

soulcrusher schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:13:
Ik kan haast niet wachten op de wedstrijd, ik vind dit zo'n gaaf circuit. Hopelijk komt er flink wat actie en chaos, zoals in 1998 bijvoorbeeld :9
Of 2011? :)

Ik heb er ook erg veel zin in. 's Avonds racen kijken vind ik sowieso altijd relaxed :)
Ik ga straks mooi de tuin in met een pilsje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik ga er ook lekker voor zitten, kan een leuke race worden.
Nu nog kiezen BBC, Veronica of Sky.. ( luxe probleem deze race \o/ )
Denk dat het de Beeb wordt

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Oh is het ook op Veronica. Nou ik hou het mooi bij Sky :)
Sorry Olav :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
soulcrusher schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:13:
Het kan best een beetje een tegenvaller worden aangezien het erg warm is, meestal is de race juist leuk omdat Canada normaal wat kouder is en omdat het er ook wel eens regent.

Spanje/Catalunya is ook meestal wat minder boeiend vanwege de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

Een avondrace...!

* Fiber gaat ook weer eens kijken.

Wordt het weer een tweestrijd tussen Nico en Lewis of zijn er nog anderen waar ik op moet letten?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zo dat is snel; SC

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Zo die was hard

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Eerste uitvalbeurt van Chilton in zijn carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Gunstig voor RB mbt fuel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Beide Marussia's eruit...? Ja dus. Lekker bezig. Daar zullen wel wat woorden gaan vallen... :z

[ Voor 57% gewijzigd door Fiber op 08-06-2014 20:09 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Yup, de een vloog de bocht uit zo met zijn voorwiel voor het achterwiel van de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wat denk je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Yep, Chilton heeft daar voor gezorgd..
Ik ben wel benieuwd of Williams nu echt vooraan blijft

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dit lijkt mij een circuit met zeer korte lap-times... Klopt dat?

Go Hamilton!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Rosberg heeft dat spel van "positieve foutjes" goed onder de knie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tjonge, Rosberg krijgt wel alle voordeel van de twijfel van de stewards, daar mogen ze wel eens mee stoppen. Hij had hier gewoon groot voordeel van. Zo'n "laatste waarschuwing" heeft geen enkele zin, als hij niet lift na het afsnijden gelijk straffen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zat ff te kletsen met een maat :X
Hoe zat dat nou toen die Mercedes rechtdoor ging bij de laatste bocht? Ging Hamilton toen Rosberg voorbij maar moest hij die positie teruggeven? Of wat gebeurde daar nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En Rosberg weer geen straf. Wint dik een seconde door de chicane af te steken. Daar is die 5 sec straf voor.

Beter nog maken ze er gewoon weer grind van. Langzaam maar zeker is die bocht het ook niet meer. De drempels zijn er weg, grind weg, kunstgras weg. Nu is het gewoon asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
AzzKickah schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:53:
Hoe zat dat nou toen die Mercedes rechtdoor ging bij de laatste bocht? Ging Hamilton toen Rosberg voorbij maar moest hij die positie teruggeven? Of wat gebeurde daar nou?
Rosberg verremde zich en is rechtdoor gegaan ipv chicane te nemen. Hamilton heeft hem wel gewoon genomen. Rosberg heeft zo een seconde voorsprong gepakt op Hamilton en is daar niet voor gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Rosberg bleef voor maar vergrootte zowat zijn voorsprong met zijn kortere weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

OK thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Rosberg lag voor en miste z'n apex, was geen positieverandering, maar hij won wel wat tijd.
Heeft geen straf gehad (laatste waarschuwing)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Señor Sjon schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:53:
Beter nog maken ze er gewoon weer grind van. Langzaam maar zeker is die bocht het ook niet meer. De drempels zijn er weg, grind weg, kunstgras weg. Nu is het gewoon asfalt.
Zou inderdaad veel beter zijn. Zorg er maar voor dat afsnijden je alles kost. Ik begin intussen te hopen dat Rosberg gewoon een mechanisch probleem gaat krijgen, hij heeft intussen genoeg negatief karma opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Wat zou er gebeurd zijn moest Hamilton hem achterna gesjeesd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Beide problemen? :D
Ik heb het over power ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Ryur op 08-06-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niks, beide een waarschuwing. Rosberg heeft erg veel goldylock credit om een of andere reden. De eerste bocht was ook niet netjes van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:27
gambieter schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:55:
[...]

Zou inderdaad veel beter zijn. Zorg er maar voor dat afsnijden je alles kost. Ik begin intussen te hopen dat Rosberg gewoon een mechanisch probleem gaat krijgen, hij heeft intussen genoeg negatief karma opgebouwd.
Daar heb je je mechanisch probleem. Oh, Hamilton heeft hetzelfde probleem :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Zou iemand de telemetrie gehackt hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Bizar dit, 2 sec per rondje voor beide auto's

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Blitzdoctor schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:00:
Ik dacht net hetzelfde :+ Stel je voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Blitzdoctor schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:00:
Iemand op de tribune met een EMP bommetje/zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Ric voor Vet na hun stops, zal ook spannend worden

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 50 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.