Wait, wut? Waar?fynrd1 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:28:
[...]
BreadFan zet Vettel neer als een gemiddelde coureur die met geluk 4x op rij kampioen is geworden.
Haat? Naar Vettel?Je haat naar een coureur toe moet wel heel diep zitten wil je de kleinste dingetjes uitvergroten en Vettel posteren als een coureur die helemaal niet zo goed blijkt te zijn.
Ik constateer dat Ricciardo het heel goed doet, en dat Vettel dit seizoen niet uit de verf komt tot nu toe. Dat had ik ook kunnen schrijven, alleen heb ik het in mijn post onderbouwd met wat cijfers. Niks haat, niks minachting, gewoon de feiten tot nu toe.
Dat doet Red Bull heel goed.Ja Ricciardo doet het meer dan prima, maar hij wordt ook wel flink uit de luwte gehouden door heel zijn team.
Sorry dan heb ik je verkeerd begrepen, aangezien dit op veel fora een trending topic is de laatste weken, heb ik je constatering gegeneraliseerd.BreadFan schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:19:
[...]
Wait, wut? Waar?
[...]
Haat? Naar Vettel?![]()
Ik constateer dat Ricciardo het heel goed doet, en dat Vettel dit seizoen niet uit de verf komt tot nu toe. Dat had ik ook kunnen schrijven, alleen heb ik het in mijn post onderbouwd met wat cijfers. Niks haat, niks minachting, gewoon de feiten tot nu toe.
[...]
Dat doet Red Bull heel goed.
Ja dat is de VS waar de gemiddelde lonen ook aanzienlijk lager liggen. In Nederland betaal je relatief weinig tegenover een modaal inkomen. Kijk eens naar de UK waar je iets van 70 tot 80 pond kwijt bent voor een vergelijkbaar pakket. In Duitsland en Italië betaal je ook iets van 70 tot 80 euro voor sport, film en tv. In Nederland heb je voor zo'n pakket ook nog een deftige breedband verbinding in huis en telefoon.himlims_ schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:13:
$120 = 80-90euro, tot heden bekijk ik de F1 races online *knip*
[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 27-05-2014 12:33 ]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik heb zelf het standaard TV abo, analoog (ik heb het momenteel gratis bij de huur in..)
Wil ik dus Sport1 kunnen ontvangen, heb ik eerst al de meerprijs van digitale TV
Dan komt daar het Sport1 pakket nog boven op.
En dan betaal ik onderaan de streep gewoon 30-40 euro per maand meer. Dat vind ik wat zonde voor een apparaat dat ik eigenlijk nauwelijks gebruik.. Mijn flatscreen TV is al minstens 10 jaar oud, en heeft in totale tijdsduur minstens zijn halve leven uit gestaan, als het niet 75% van zijn leven is..
[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 27-05-2014 11:52 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Welke provider heb je dan? Want bij Ziggo is digitale tv ansich gewoon gratis.Destruction schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:48:
Dat is ook de reden dat ik F1 kijk via streams, maar ook net als "vroeger", elk seizoen wel een paar races mis.
Ik heb zelf het standaard TV abo, analoog (ik heb het momenteel gratis bij de huur in..)
Wil ik dus Sport1 kunnen ontvangen, heb ik eerst al de meerprijs van digitale TV
Dan komt daar het Sport1 pakket nog boven op.
En dan betaal ik onderaan de streep gewoon 30-40 euro per maand meer. Dat vind ik wat zonde voor een apparaat dat ik eigenlijk nauwelijks gebruik..
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
altijd gedacht, en ervaren, dat verhouding compleet anders liggen;fynrd1 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:40:
[...]
Ja dat is de VS waar de gemiddelde lonen ook aanzienlijk lager liggen.
voedsel en onderdak is in VS vele male goedkoper dan bij ons.
Vergelijk je NLD met DE, zul je zien dat wij bijna met alles duurder zijn.
http://www.numbeo.com/cos...many&country2=Netherlands
maar gaan wel erg offtopic
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 27-05-2014 12:46 . Reden: doe maar niet ]
Voedsel en onderdak wel, maar dingen als TV, broadband internet en mobile zijn daar duurder dan hier.himlims_ schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:57:
[...]
altijd gedacht, en ervaren, dat verhouding compleet anders liggen;
voedsel en onderdak is in VS vele male goedkoper dan bij ons.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Vorig jaar heb ik na een succesvolle test een klein abbo gepakt. Elke race vloog de verbinding meerdere keren eruit. Zodra ik doordeweeks keek kon ik uren kijken zonder problemen maar race day was waardeloos. Geprobeerd aan te kaarten bij hun support maar support krijg je niet en werd al meteen op mijn eigen verbinding gewezen terwijl ik 150mbit had. Dan in keer halen ze alle populaire zenders zoals Sky weg en bleven alleen de free to air zenders over en het enige wat hun aangaven was 'service is as it is. Leuk was dat als je alleen abbo had gepakt om de f1 kijken.fynrd1 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:04:
Er is op zich wel een betaald HD alternatief online, tenminste dit heb ik een tijdje gehad toen ik veel van huis was. Kwaliteit schommelde tussen die van 576p en 720p in. Het bedrag viel mee, iets van 6 a 7 euro per maand. Over de legaliteit valt te twijfelen, dus ik denk niet dat ik het hier kan posten. *ook knip*
Kwaliteit was nog redelijk te doen want het was iets slechter dan de BBC sd uitzending.
Nogmaals tip: begin daar niet aan want het zijn gewoon oplichters die totaal niks aan service verlenen zodra je problemen hebt en leggen de blaam bij jouzelf neer terwijl er genoeg andere mensen op FB dezelfde problemen omschreef.
[ Voor 2% gewijzigd door Señor Sjon op 27-05-2014 13:25 . Reden: gambieter was er één vergeten :+ ]
Volgens mij was SkySport iets van 40 pond per maand en dat is zonder F1. F1 erbij is nog eens zo'n bedrag.
Valt mee (bovenstaande bedrag kreeg ik door via een collega):
Het is totaal GBP 43,50 (http://www.sky.com/shop/new?s_tnt=57377:1:0), dus zo'n €53,-
[ Voor 24% gewijzigd door MrSleeves op 27-05-2014 12:45 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Al zou je via zo'n abbo op een adres in engeland vanuit nederland via de schotel kijken is het nog niet legaal afaik. Dus legaal sky vanuit NL kijken kan niet eens legaalMrSleeves schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:42:
[...]
Volgens mij was SkySport iets van 40 pond per maand en dat is zonder F1. F1 erbij is nog eens zo'n bedrag.
Valt mee (bovenstaande bedrag kreeg ik door via een collega):
Het is totaal GBP 43,50 (http://www.sky.com/shop/new?s_tnt=57377:1:0), dus zo'n €53,-
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zie dit eigenlijk als een soort TC. Dat is ook bijna niet te vermijden. Maar waarom dan niet gewoon zelfrijdende auto's? Waarom hebben we dan nog coureurs nodig?Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:38:
[...]
Ik zit daar wel op te wachten! F1 moet ook technisch de top zijn, met de nieuwe wagens hebben ze daar een mooie stap mee gemaakt. Ik zit niet te wachten op techniek uit de jaren 80 en 90, hopeloos achterhaald en compleet niet interessant.
LeMans zit ik zeker op te wachten. Vele malen betere motoren.[...]
Ik had er geen moeite mee, ik kijk ook regelmatig Nascar en dat is ook gewoon top qua beeld en geluid.
[...]
Das inderdaad erg jammer, autosport volgen in Nederland is niet echt heel eenvoudig, maar dat zal iets met de animo te maken hebben.
Kijk overigens wel weer uit naar Le Mans, geweldige auto's, vele malen mooier dan de huidige generatie F1 auto's!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik niet, want het is ook totaal geen TC. Het koppel van de motor moet volledig geregeld worden door input van het gas pedaal. En als je de Ferrari's ziet glibberen denk ik nou niet bepaald aan traction control.Señor Sjon schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:27:
[...]
Ik zie dit eigenlijk als een soort TC. Dat is ook bijna niet te vermijden. Maar waarom dan niet gewoon zelfrijdende auto's? Waarom hebben we dan nog coureurs nodig?
LeMans heeft het bij mij erg verpest een aantal jaar geleden door Audi een reglementaire voorsprong te geven. Zeker in het begin was het verschil tussen de diesels en benzine motoren gewoon veel te groot. Eigenlijk heeft Audi in het begin gewoon de overwinningen een beetje gekocht. Ze zouden alleen mee doen als ze met diesels mochten rijden en met die regels en hun budget was een overwinning alleen een kwestie van uitrijden.LeMans zit ik zeker op te wachten. Vele malen betere motoren.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Ook zou er geen gebruik gemaakt mogen worden van technieken als GPS of communicatie met bijvoorbeeld nodes die in het wegdek zitten om de positie te bepalen. De AI zou dus net als een coureur z'n positie met z'n "ogen" moeten bepalen, waarbij ik geen probleem heb als die "ogen" een vorm van LIDAR is.
Men roept altijd wel dat als de coureurs slechts robots zijn dat saai zou zijn, maar ik denk dat het een mega uitdaging is om dat daadwerkelijk voor elkaar te krijgen. Zeker wanneer er meer auto's op de weg zijn en ze met elkaar gaan interacteren. Denk WK robot voetbal, maar dan met auto's
Op die manier is het racen een echte teamsport en kunnen ontwikkelingen direct toegepast worden op zelfrijdende auto's. Helaas denk ik dat de techniek hier nog lang niet klaar voor is, hoewel de auto's van de DARPA challenge het erg goed deden vorig jaar.
Nadeel is alleen dat het zeker in het begin wat onveiliger zal zijn dan een menselijke coureur... en als er wat mis gaat er ook publiek bij betrokken kan raken.Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:46:
Iets offtopic, maar ik zou het niet verkeerd vinden als er een formule raceklasse zou zijn waarbij de auto's door AI worden gereden. Hierbij zou dan de voorwaarde gesteld moeten worden dat de AI unit (incl accu) niet meer mag wegen dan een mens (zeg 80 kilo, ook al wegen de F1 coureurs 50 kilo) en er ook vergelijkbare regels zijn rondom de afmetingen van de unit. Tevens zouden deze in een standaard wagen gezet moeten worden, dus de auto moet ontworpen zijn voor een mens (wellicht ergens wat oude A1GP auto's scoren?).
Ook zou er geen gebruik gemaakt mogen worden van technieken als GPS of communicatie met bijvoorbeeld nodes die in het wegdek zitten om de positie te bepalen. De AI zou dus net als een coureur z'n positie met z'n "ogen" moeten bepalen, waarbij ik geen probleem heb als die "ogen" een vorm van LIDAR is.
Men roept altijd wel dat als de coureurs slechts robots zijn dat saai zou zijn, maar ik denk dat het een mega uitdaging is om dat daadwerkelijk voor elkaar te krijgen. Zeker wanneer er meer auto's op de weg zijn en ze met elkaar gaan interacteren. Denk WK robot voetbal, maar dan met auto's
Op die manier is het racen een echte teamsport en kunnen ontwikkelingen direct toegepast worden op zelfrijdende auto's. Helaas denk ik dat de techniek hier nog lang niet klaar voor is, hoewel de auto's van de DARPA challenge het erg goed deden vorig jaar.
Maar idd, oude A1GP... en dan noem je het AIGP ;-)
Ik gaf de prijzen alleen maar om te laten zien dat Sky wellicht mooie TV levert, maar dat daar ook een behoorlijk prijskaartje aan hangt.Jurgen schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:49:
[...]
Al zou je via zo'n abbo op een adres in engeland vanuit nederland via de schotel kijken is het nog niet legaal afaik. Dus legaal sky vanuit NL kijken kan niet eens legaal
Overigens zou zo'n abonnement best legaal kunnen zijn: vakantiehuisjes in Portugal maken ook reclame dat je je eigen Sky-kaart kan meenemen, zodat je gewoon je zenders kan kijken zoals thuis. Maargoed, moet je wel een Engels adres hebben.
Ik heb zo'n Sky-pakket met alle toeters en bellen (sport, films etc), en ik kan voetbal en zo niet bekijken als ik in Nederland ben, landrestricties.MrSleeves schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:30:
Overigens zou zo'n abonnement best legaal kunnen zijn: vakantiehuisjes in Portugal maken ook reclame dat je je eigen Sky-kaart kan meenemen, zodat je gewoon je zenders kan kijken zoals thuis. Maargoed, moet je wel een Engels adres hebben.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nu je dat zegt, ik was vorige week in Albufeira en daar hangt bij elk barretje en eettentje een TV buiten met Sky Sports erop. De F1 werd ook gewoon getoond, heb ik in m'n favo bar zitten kijken met een dikke pul bierMrSleeves schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:30:
[...]
Overigens zou zo'n abonnement best legaal kunnen zijn: vakantiehuisjes in Portugal maken ook reclame dat je je eigen Sky-kaart kan meenemen, zodat je gewoon je zenders kan kijken zoals thuis.
Dus hoe ze dat daar allemaal met bosjes doen/voor elkaar krijgen...? Van landrestricties lijkt daar weinig sprake te zijn
Offtopic, (er is een LeMans topic)SnowDude schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:38:
[...]
LeMans heeft het bij mij erg verpest een aantal jaar geleden door Audi een reglementaire voorsprong te geven. Zeker in het begin was het verschil tussen de diesels en benzine motoren gewoon veel te groot. Eigenlijk heeft Audi in het begin gewoon de overwinningen een beetje gekocht. Ze zouden alleen mee doen als ze met diesels mochten rijden en met die regels en hun budget was een overwinning alleen een kwestie van uitrijden.
Niet helemaal waar natuurlijk. Ze stapten in (toen nog benzine) en waren gewoon de enige grote fabrikant met dito budget, dus ja, gekocht maar ook verdiend. In de jaren erna was er wel discussie dat die diesels veel beter waren, maar ook toen kon je op je vingers natellen dat als Audi met benzine tegen die amateurs door zou gaan, ze ook het hele veld zouden oprollen. Alleen zat daar voor Audi gewoon geen uitdaging in.
Toen Peugeot ook met diesels meedeed werden er wel wat dubieuze beslissingen genomen, maar dan in voordeel van Peugeot en niet van Audi. (LeMans=ACO=Frans)
Het grote voordeel dat die diesels in het begin zouden hebben, daar geloof ik niet in. Het was gewoon een algeheel gebrek aan competitie waardoor ze zo oppermachtig waren IMHO.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Valt wel mee, want ik denk niet dat er veel publiek op af zal komenKeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:50:
[...]
. en als er wat mis gaat er ook publiek bij betrokken kan raken.
Afgezien van het lappen van achterblijvers zullen er geen inhaalacties zijn. De onderlinge verschillen bij de kwalificatie zullen immers één op één terug komen in de race. Niemand verprutst zijn start, raakt vermoeid of maakt een 'magisch' rondje. Met een beetje ervaring zullen de teams van tevoren bijna tot op de duizendste kunnen berekenen wat de rondetijden gedurende de race zullen zijn.
Lijkt mij dus helemaal niks. Ik wil een kwaaie Hamilton zien, waar het stoom uit de helm komt. En ja, zelfs een roekeloze Maldonado is altijd nog leuker dan zo'n robot wagentje.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Niet mee eens. Kijk de highlights van vorig jaar eens terug. Hamilton deed precies hetzelfde bij Webber, die in de laatste bocht duidelijk moest choppen om ervoor te blijvenhimlims_ schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:19:
[...]
duidelijk gevalletje van; is geen ruimte, snap best dat je opoportunistisch moet racen (zeker op monaco) maar dat gaatje wat te klein imho (het was er net niet). door het er tussen te janken kun je een ruimte creeeren, maar op die manier kan de f1 niet bedoeld zijn. kun je net zo goed clio-cup kijken (best spannend overigens)
Iemand nog $600miljoen liggen, voor Caterham?
[ Voor 5% gewijzigd door Jejking op 27-05-2014 16:05 ]
Verwijderd
Das toch altijd wel een beetje de standaard reactie die je dan krijgt, in de praktijk denk ik dat het al een enorme uitdaging is om zo'n robot een rondje te laten rijden, laat staan op snelheid, laat staan een hele race, laat staan een perfect rondje keer op keer.
Er zijn enorm veel factoren waarbij de computer zeker niet op de hoogte zal zijn van al die factoren (net zoals een mens) of niet in staat zal zijn om deze allemaal te verwerken. Een goed stel hersenen is in heel veel zaken toch nog steeds vele malen beter dan een computer, en beide moeten prioriteiten stellen.
Uiteindelijk na een flink aantal jaar is het wellicht wel zo dat de robots in staat zijn continu op de max te rijden, maar in principe ga ik er vanuit dat de top 5 F1 coureurs ook gewoon in staat zijn om een hele race op de max te rijden, dus wat dat betreft maakt dat niets uit.
Je zou er niet op aangesproken worden denk ik, in Amsterdam heb je een sportcafé waar Sky sports wordt uitgezonden. Maar misschien kan het legaal dmv. een vergunning.gambieter schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:31:
[...]
Ik heb zo'n Sky-pakket met alle toeters en bellen (sport, films etc), en ik kan voetbal en zo niet bekijken als ik in Nederland ben, landrestricties.
Ik durf hem inmiddels wel aan:mat.hi.as schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:07:
In oostenrijk heeft RBR een betere motor. bron. Ik ben echter bang (of blij) dat het niet meer genoeg is om Mercedes als team, of Hamilton/Rosberg als coureur in te halen.
Als Hamilton/Rosberg elkaar er niet af rijden en beide wagens heel blijven wint Mercedes alle races dit jaar.
Lang leve seizoen 2014, helaas..

Kan natuurlijk ook nog zo zijn dat Maldonado (of KOB net als bij RAI) ze een tikkie geeft bij het gelapt worden. Maar er is nu gelukkig wel een strijd voor de eerste plaats, die was er vorige jaren niet echt, in ieder geval niet zo erg als nu.Grimmie187 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:23:
[...]
Ik durf hem inmiddels wel aan:
Als Hamilton/Rosberg elkaar er niet af rijden en beide wagens heel blijven wint Mercedes alle races dit jaar.
Lang leve seizoen 2014, helaas..
Brawn GP had ook zo'n briljante gedachte, en die waren een half seizoen dominant. De geblazen diffuser vergt een aanpassing van de complete auto (aero) maar in 6 maanden is er een hoop mogelijk. Wat Mercedes met de turbo heeft bedacht is dit seizoen niet meer in te halen. De regels verbieden deze motorwijziging denk ik. Hopelijk kunnen Ferrari en Renault volgend seizoen dit grapje uithalen, en zitten ze bij Honda nu heel druk te tekenen aan hun blok.
Mocht deze wijziging niet mogen, dan blijft Mercedes oppermachtig.
Mercedes doet al weer een paar jaar mee als team en dit is het eerste jaar waarbij je het kan hebben over consistent succes. Dat de rest niet buiten de kaders heeft gedacht is jammer maar F1 is winst pakken door buiten de kaders te denken. Dus ik gun het ze wel.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Sja, klopt als een bus dat Mercedes zijn huiswerk het beste heeft gedaan. Maar daarom ben ik er niet minder ziek van..asing schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:40:
Mercedes heeft hun huiswerk gewoon het beste gedaan. Een briljante zet met de gedeelde turbo waardoor ze voordeel op voordeel kunnen pakken. Doe daarnaast een aeropackage wat ook gewoon uitstekend is en je hebt een winnende auto.
Brawn GP had ook zo'n briljante gedachte, en die waren een half seizoen dominant. De geblazen diffuser vergt een aanpassing van de complete auto (aero) maar in 6 maanden is er een hoop mogelijk. Wat Mercedes met de turbo heeft bedacht is dit seizoen niet meer in te halen. De regels verbieden deze motorwijziging denk ik. Hopelijk kunnen Ferrari en Renault volgend seizoen dit grapje uithalen, en zitten ze bij Honda nu heel druk te tekenen aan hun blok.
Mercedes doet al weer een paar jaar mee als team en dit is het eerste jaar waarbij je het kan hebben over consistent succes. Dat de rest niet buiten de kaders heeft gedacht is jammer maar F1 is winst pakken door buiten de kaders te denken. Dus ik gun het ze wel.
Of het goed is voor de sport laat ik in het midden, als de rollen waren omgedraaid en Ferrari vooraan reed had je mij daar ook niet over gehoord..
Ik zou ook niet klagen als het Ferrari was die niet was in te halen. Dan zit je naar een heel ander kampioenschap te kijken. Het verschil tussen een combi van Deutsche Grundlichkeit en Engelse stijfheid tegenover een raceteam waar de passie vanaf straalt, met een berg uitzinnige Tifosi, wetende dat hun geluk en succes afhankelijk is van Italiaanse engineering en dus per definitie ineens om kan vallen.Grimmie187 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:50:
[...]
Sja, klopt als een bus dat Mercedes zijn huiswerk het beste heeft gedaan. Maar daarom ben ik er niet minder ziek van..![]()
Of het goed is voor de sport laat ik in het midden, als de rollen waren omgedraaid en Ferrari vooraan reed had je mij daar ook niet over gehoord..
Als Ferrari dan ook nog eens flink in geecht moest met Williams
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als vorig jaar alleen zou bestaan uit de laatste 9 races, dan ja. Al had Vettel ook niet iedere race 30 seconden voorsprong.mat.hi.as schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:28:
[...]
Kan natuurlijk ook nog zo zijn dat Maldonado (of KOB net als bij RAI) ze een tikkie geeft bij het gelapt worden. Maar er is nu gelukkig wel een strijd voor de eerste plaats, die was er vorige jaren niet echt, in ieder geval niet zo erg als nu.
In de eerste helft van vorig jaar waren er toch meer verschillende winnaars en teams.
Alleen de laatste race, maar niet de laatste 3 wat Bernie eerst nog wilde.himlims_ schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:41:
hebben ze dat dubbele punten nog doorgedrukt voor 2e helft van seizoen? dan is nog alles mogelijk
Zou Bernie de Mercedes dominantie hebben zien aankomen, en heeft hij daarom zo op die regel zitten hameren?MrSleeves schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:48:
[...]
Alleen de laatste race, maar niet de laatste 3 wat Bernie eerst nog wilde.
Mannen, hebben we dat al niet eens geprobeerd? Ferrari dominantie? Ik kan me zo vaag iets herinneren.asing schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:40:
[...]
Ik zou ook niet klagen als het Ferrari was die niet was in te halen. Dan zit je naar een heel ander kampioenschap te kijken. Het verschil tussen een combi van Deutsche Grundlichkeit en Engelse stijfheid tegenover een raceteam waar de passie vanaf straalt, met een berg uitzinnige Tifosi, wetende dat hun geluk en succes afhankelijk is van Italiaanse engineering en dus per definitie ineens om kan vallen.
Als Ferrari dan ook nog eens flink in geecht moest met Williams
Zucht. Kunnen we nu dan eindelijk afstappen van de illusie dat de dominantie zelf niet het probleem is, maar dat het ligt aan dat "rottige" Duitse/Oostenrijkse/Italiaanse/Engelse team is dat domineert, of aan die "rottige" Duitser/Duitser
Lange periodes van dominantie zijn niet goed voor de sport, maar zitten wel een beetje in de aard ervan. Zolang F1 first and foremost een strijd van engineering kunst blijft, zal (gelet op doorlooptijden, kosten en kennis) je meer seizoenen hebben die enige vorm van saaiheid vertonen dan seizoenen waar twee of drie teams binnen een tiende van een seconde per lap uitkomen.
Alternatief is dat aspect van de sport uit te bannen (standaardisatie), maar dan is de F1 de F1 niet meer (for good or worse, daar spreek ik me niet over uit).
Blijft dat het in dit geval wél leuk is dat Mercedes twee héél goede drivers in zijn auto heeft gezet, én er van in het begin geen favourites tussen heeft gespeeld. Op dat vlak blijft Mercedes voor mij een streep voor hebben op zowel RBR, Ferrari en Williams in hun respectievelijke jaren van dominantie, en doet het (met alle risico's van dien) eerder denken aan McLaren in de Senna/Prost jaren.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ben ik het niet helemaal mee eens. Het gaat misschien niet om de overwinning, maar daarachter gebeurd echt nog voldoendeArfman schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:40:
Het is maar goed dat er tussen HAM en ROS wat wrijving is en dus spanning, anders was het het saaiste seizoen ooit. Allemaal dankzij de beperkingen op motorontwikkeling "kostenbesparing". Als je dus in het begin een voorsprong hebt raak je die gewoon niet meer kwijt. Well played, FIA.
Volgens mij is daar inmiddels wel het laatste woord over gezegd en rekenen ze gewoon dubbele punten in Abu Dhabi.Jejking schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:54:
Nog altijd is niet het laatste woord over die regeling gezegd, zeker als blijkt dat ROS en HAM op 't einde van het seizoen nog dicht bij elkaar zitten. Een non-result kan dan alles overhoop gooien en dat kunnen ze zich niet veroorloven, zelfs de FIA niet.
Waarschijnlijk schieten ze na dit seizoen het idee meteen weer af en is het voor volgend seizoen weer van de baan, maar dit seizoen kunnen ze er volgens mij niets meer aan veranderen.
Zou best forse gevolgen kunnen hebben op het WK, Rosberg en Hamilton zitten zo dicht bij elkaar dat de kans zeker niet klein is dat de laatste race het WK gaat bepalen. Zou zeer lullige gevolgen kunnen hebben, zo stond er in dit topic ook al een rekenvoorbeeld waarin Hamilton bijna alle races wint met Rosberg achter hem en alsnog het WK kan verliezen in Abu Dhabi.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dan zou ik al afhaken. Ferrari (en ook Red Bull en vroeger Williams) heeft een heel duidelijke eerste en tweede rijder met voorkeursbehandeling en teamorders, compleet saai. Williams had Mansell als 1, Patrese als 2 en eerder Jones-Regazzoni (en ging fout met Reutemann/Jones).asing schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:40:
Ik zou ook niet klagen als het Ferrari was die niet was in te halen. Dan zit je naar een heel ander kampioenschap te kijken. Het verschil tussen een combi van Deutsche Grundlichkeit en Engelse stijfheid tegenover een raceteam waar de passie vanaf straalt, met een berg uitzinnige Tifosi, wetende dat hun geluk en succes afhankelijk is van Italiaanse engineering en dus per definitie ineens om kan vallen.
McLaren tijdens Alonso-Hamilton en Hamilton-Button en nu ook Mercedes hebben gewoon twee topcoureurs die mogen vechten, daardoor is er nog strijd. Als Ferrari die topauto had gehad, dan was het Alonso geweest. Raikkonen heeft teveel tijd nodig om te wennen.
Maar voor zover ik me kan herinneren niet met teamorders? Dat leek meer op een natuurlijke hierarchie doordat Hakkinen beter presteerde.Señor Sjon schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:20:
McLaren had anders in het Hakinnen - Coulthard tijdperk ook wel een 1e en 2e rijder, hoewel DC het daar niet mee eens was.
De Mercedes heeft het beste chassis en het beste aeropakket, met een andere motor zouden ze de races ook aan elkaar rijgen. Misschien iets minder maar toch. Rijden de andere Mercedes teams overigens niet met precies hetzelfde blok?asing schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:40:
Mercedes heeft hun huiswerk gewoon het beste gedaan. Een briljante zet met de gedeelde turbo waardoor ze voordeel op voordeel kunnen pakken. Doe daarnaast een aeropackage wat ook gewoon uitstekend is en je hebt een winnende auto.
De constructie van de turbo op het Mercedes blok is anders, hierdoor kunnen de intercoolers kleiner zijn en de turbo lag is ook minder aanwezig want de lucht legt minder afstand af en komt niet in de buurt van de heetste delen van de motor. Dus de motor presteert al beter. Door de gekozen opzet kan het chassis smaller zijn wat ook een voordeel geeft.fynrd1 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:19:
[...]
De Mercedes heeft het beste chassis en het beste aeropakket, met een andere motor zouden ze de races ook aan elkaar rijgen. Misschien iets minder maar toch. Rijden de andere Mercedes teams overigens niet met precies hetzelfde blok?
Een andere motor past niet in het package, dus dan moet het chassis minder efficient worden gemaakt. Het voordeel zijn ze dan wel kwijt denk ik.
Andere teams rijden ook met hetzelfde blok, maar ik denk dat ze geen toegang hebben tot alle gegevens waardoor Mercedes het eigen chassis een voordeel geeft. De andere Mercedes teams hebben uiteraard wel het voordeel van het sterkere blok.
Mocht het concept van Ferrari en Renault vast liggen en niet aangepast mogen worden, dan heeft alleen Honda nog een kans, want die motor ligt nog niet vast. De klantenteams zullen dan wel het aerodynamische voordeel pakken wat Mercedes nu heeft dus dan wordt het voorin vol met Williams, Force India, McLaren etc.
Ben ik met je eens, er zit nog steeds een gapend gat tussen Mercedes en de klanten met de Mercedes motoren. Het verschil zit dus niet alleen in het blok.fynrd1 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:19:
[...]
De Mercedes heeft het beste chassis en het beste aeropakket, met een andere motor zouden ze de races ook aan elkaar rijgen. Misschien iets minder maar toch. Rijden de andere Mercedes teams overigens niet met precies hetzelfde blok?
Hij legde uit, o.a., waarom het nu slechter met Mclaren gaat en beter met Mercedes.
Volgens hem komt het grote voordeel van Mercedes door de samenwerking van de engine department en het design team. Al veel vroeger dan de klantenteams wist het design team de uiteindelijke vorm, koelingsmogelijkheden etc van de engine, waarop het aero design al veel sneller vorm gegeven kon worden dan klanten teams, die deze informatie pas in een later stadium krijgen. Daarnaast kan het design team natuurlijk ook aan het engine team bepaalde verzoeken indien qua dimensies etc.
Mclaren scheen de eerste races gereden te hebben met te conservatief bodywork aan de achterzijde. Er paste ontzettend veel ruimte tussen, omdat ze onderschat hadden hoe weinig koeling de motor nodig had.
Toen Mclaren nog 'mercedes fabrieks team' was, hadden ze wel die samenwerking met Mercedes, wat ze nu broodnodig missen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
To make sure that the teams and fuel suppliers are not violating the fuel regulations, the FIA requires Elf, Shell, Mobil, Petronas and the other fuel teams to submit a sample of the fuel they are providing for a race. At any time, FIA inspectors can request a sample from the fueling rig to compare the "fingerprint" of what is in the car during the race with what was submittedDanielson schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:59:
Iedereen krijgt toch dezelfde brandstof van de FIA?
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
Voor de Autosport+ members:
Analysis: Fuel is new F1 battleground
http://www.autosport.com/news/report.php/id/113980/
Volgens mij gaat de motorontwikkeling tot 2018 nog door, waarbij elk jaar een groter percentage van de onderdelen worden bevroren voor ontwikkeling. Aangezien we nu in het eerste jaar van deze generatie motoren zitten zal het aantal bevroren onderdelen nog vrij laag zijn waardoor ik verwacht dat Ferrari en Renault nog veel aan kunnen passen.asing schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:45:
[...]
Mocht het concept van Ferrari en Renault vast liggen en niet aangepast mogen worden, dan heeft alleen Honda nog een kans, want die motor ligt nog niet vast. De klantenteams zullen dan wel het aerodynamische voordeel pakken wat Mercedes nu heeft dus dan wordt het voorin vol met Williams, Force India, McLaren etc.
Alleen dit is dus al reden genoeg om aan te nemen dat de geruchten dat Red Bull een andere leverancier zoekt bullshit zijn. Ze hebben de belangrijkste status van de Renault teams en die status krijgen ze nergens anders tenzij ze een nieuwe fabrikant de sport in weten te loodsen.Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:05:
Ik had begrepen dat de klantenteams ook altijd 3 weken achterlopen op Mercedes zelf qua alles. Dus toegang tot specs, toegang tot materiaal etc. Op die manier zorgen ze ervoor dat Mercedes zelf altijd een betere motor heeft dan een klant.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
En daarnaast zou het niet zo'n heel erg slimme actie van Mercedes zijn als je je grootste concurrent helpt om de zwakste schakel in de auto (de Renault motor) te verbeteren door ze, tegen betaling uiteraard, te voorzien van een Mercedes krachtbronXyritZz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:15:
[...]
Alleen dit is dus al reden genoeg om aan te nemen dat de geruchten dat Red Bull een andere leverancier zoekt bullshit zijn. Ze hebben de belangrijkste status van de Renault teams en die status krijgen ze nergens anders tenzij ze een nieuwe fabrikant de sport in weten te loodsen.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Red Bull Racing verhaalt schade mogelijk op Renault
Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt? Wat een idioterie. Ze zijn toch beide bij het hele ontwerpverhaal geweest? Als ze iemand moeten aanklagen dan is het Newey (niet dat dat moet gebeuren) die de auto te strak om de motor ontworpen heeft.
The ramblings of an idiot
Ongeacht het pakket dat Newey ontworpen heeft, blijft het Renault blok het meest onbetrouwbare die er is. Bij de eerste race van het jaar was het pakket al zodanig aangepast, dat koelings problemen niet meer aanwezig waren.McBoom schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:04:
WTF?
Red Bull Racing verhaalt schade mogelijk op Renault
Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt? Wat een idioterie. Ze zijn toch beide bij het hele ontwerpverhaal geweest? Als ze iemand moeten aanklagen dan is het Newey (niet dat dat moet gebeuren) die de auto te strak om de motor ontworpen heeft.
Dat valt wel mee. Er zijn tijdens de GP's niet meer teams met Renault-motoren uitgevallen door motorproblemen dan die met Ferrari/Mercedes rijden.fynrd1 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:09:
[...]
Ongeacht het pakket dat Newey ontworpen heeft, blijft het Renault blok het meest onbetrouwbare die er is. Bij de eerste race van het jaar was het pakket al zodanig aangepast, dat koelings problemen niet meer aanwezig waren.
Klopt ook wel.gambieter schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:15:
Even onthouden, het is Helmut Marko. Dat is de roeptoeter van Red Bull.
Maar wie zou dan nog een motor willen maken voor ze?
Die malloot is precies de reden dat ik Red bull niet kan uit staan.gambieter schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:15:
[...]
Ferrari | Mercedes | Renault | |
PU | 2 | 2 | 13 |
ACC | 5 | 1 | 2 |
Gear | 1 | 3 | 1 |
[ Voor 149% gewijzigd door fynrd1 op 30-05-2014 17:21 ]
fynrd1 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:09:
[...]
Even de redenen om uitval uit een draaitabel die ik heb gemaakt.
Rijlabels | PU | ACC | Gear |
Ferrari | 2 | 5 | 1 |
Mercedes | 2 | 1 | 3 |
Renault | 13 | 2 | 1 |
Eindtotaal | 17 | 8 | 5 |
Om er dan meteen maar een echte tabel van te maken
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Maar goed, om erop terug te komen, Redbull en Ferarri komen er wel weer boven op. Het kost ze even tijd maar ze zullen dit seizoen nog wel eenhoop goed maken op Mercedes.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Het was me al een beetje gelukt, zie edit:P Bedankt in ieder geval hahaFiresphere schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:13:
[...]
Rijlabels PU ACC Gear Ferrari 2 5 1 Mercedes 2 1 3 Renault 13 2 1 Eindtotaal 17 8 5
Om er dan meteen maar een echte tabel van te maken
Aangezien de kans minimaal is dat Mercedes en/of Ferrari hun directe concurrent eventjes een motor levert is het aanneembaar dat het een nieuwe speler is. Dus Honda gaat toch voor 2 top teams? Of Komt VAG eindelijk overstag? Een 3e nieuwkomer/terugkomer? Of misschien kopen ze Cosworth (deels) op en rijdens ze komend jaar met Red Bull motoren.
Gezien het feit dat ze het hele jaar al aan het fitten zijn op Renault krijg ik de indruk dat ze een breuk proberen te forceren waarbij Renault zegt "rot maar op" ipv "als je weg wilt mag je xx miljoen aftikken om onder het lopende contract uit te komen".
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ze hebben hun eigen motor al klaar:L1nt schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:30:
Als er een kern van waarheid in zit ga er maar van uit dat Red Bull allang een alternatief achter de hand heeft.
Aangezien de kans minimaal is dat Mercedes en/of Ferrari hun directe concurrent eventjes een motor levert is het aanneembaar ik weet ook wel 1 april enzo, maar wie loopt daar nu in heh dat het een nieuwe speler is. Dus Honda gaat toch voor 2 top teams? Of Komt VAG eindelijk overstag? Een 3e nieuwkomer/terugkomer? Of misschien kopen ze Cosworth (deels) op en rijdens ze komend jaar met Red Bull motoren.
Gezien het feit dat ze het hele jaar al aan het fitten zijn op Renault krijg ik de indruk dat ze een breuk proberen te forceren waarbij Renault zegt "rot maar op" ipv "als je weg wilt mag je xx miljoen aftikken om onder het lopende contract uit te komen".
http://www.grandprix247.c...engines-from-june-onward/
Of gewoon de teugels flink straktrekken, betreft de kwaliteitsverwachting vanuit de teams naar de fabrikant?L1nt schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:30:
Als er een kern van waarheid in zit ga er maar van uit dat Red Bull allang een alternatief achter de hand heeft.
Aangezien de kans minimaal is dat Mercedes en/of Ferrari hun directe concurrent eventjes een motor levert is het aanneembaar dat het een nieuwe speler is. Dus Honda gaat toch voor 2 top teams? Of Komt VAG eindelijk overstag? Een 3e nieuwkomer/terugkomer? Of misschien kopen ze Cosworth (deels) op en rijdens ze komend jaar met Red Bull motoren.
Wat ongeveer de hoofdreden is dat de F1 nog steeds een kampioenschap tussen 3-6 auto`s is en de rest er voor de show een beetje achteraan rijdt.Requiem19 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:52:
Was een heel uitgebreid stuk van een ex mclaren engineer die regelmatig podcasts plaatst over F1.
Hij legde uit, o.a., waarom het nu slechter met Mclaren gaat en beter met Mercedes.
Volgens hem komt het grote voordeel van Mercedes door de samenwerking van de engine department en het design team. Al veel vroeger dan de klantenteams wist het design team de uiteindelijke vorm, koelingsmogelijkheden etc van de engine, waarop het aero design al veel sneller vorm gegeven kon worden dan klanten teams, die deze informatie pas in een later stadium krijgen. Daarnaast kan het design team natuurlijk ook aan het engine team bepaalde verzoeken indien qua dimensies etc.
Mclaren scheen de eerste races gereden te hebben met te conservatief bodywork aan de achterzijde. Er paste ontzettend veel ruimte tussen, omdat ze onderschat hadden hoe weinig koeling de motor nodig had.
Toen Mclaren nog 'mercedes fabrieks team' was, hadden ze wel die samenwerking met Mercedes, wat ze nu broodnodig missen.
Teams en motor/powerunit/gearbox producenten moeten eigenlijk structureel door de FIA gescheiden worden, dan pas wordt het veld een stuk breder en de races veel onvoorspelbaarder.
How do you save a random generator ?
Je weet dat dit artikel een 1 april grap is he?Dupje schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:33:
[...]
Ze hebben hun eigen motor al klaar:
http://www.grandprix247.c...engines-from-june-onward/
PSN: DutchTrickle PVoutput
Lees de gequote tekst nog maar eens naMaverick schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:38:
[...]
Je weet dat dit artikel een 1 april grap is he?
Ik weet niet waar jij de aantallen vandaan haalt, maar ik kom niet verder dan 4 uitvalbeurten tijdens races met motor/power unit problemen bij Renault en bij Ferrari en Mercedes allebei 2 als ik de race-results op F1.com bij langs ga.fynrd1 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:09:
[quote]McBoom schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:16:
[...]
Ferrari Mercedes Renault PU 2 2 13 ACC 5 1 2 Gear 1 3 1
Turbo, ERS, Fuelpump, Exhaust... 13 klopt niet want het is 12 zie ik nu. Excel had één waarde teveel meegenomen.McBoom schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:59:
[...]
Ik weet niet waar jij de aantallen vandaan haalt, maar ik kom niet verder dan 4 uitvalbeurten tijdens races met motor/power unit problemen bij Renault en bij Ferrari en Mercedes allebei 2 als ik de race-results op F1.com bij langs ga.
En f1today.net; dat zijn de roeptoeters van F1 websites.gambieter schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:15:
Iedereen zegt dat altijd wel, maar:MrSleeves schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:00:
[...]
En f1today.net; dat zijn de roeptoeters van F1 websites.
wat is er roeptoeterig aan 1 van die berichten van bijvoorbeeld vandaag?30.05 Boullier: "Kevin Magnussen lijdt aan rookie-syndroom" 1
30.05 Mercedes discussieerde in mindere tijden over stoppen 2
30.05 Red Bull Racing verhaalt schade mogelijk op Renault 19
30.05 FR 2.0: Verschillen opnieuw miniem, De Vries nu derde 0
30.05 Video: Mercedes neemt veiligheidsgordels onder de loep 2
30.05 Prost: "Formule 1 wellicht doorgeslagen met restricties" 6
30.05 F3: Max Verstappen in top vijf, Ocon een klasse apart 2
30.05 Raikkonen acht kampioenschap onhaalbaar in 2014 6
30.05 Jos Verstappen voor Italia @ Zandvoort in Minardi F1 5
30.05 Video: Blik achter de schermen bij creatie van Tooned 0
30.05 Pirelli onaangedaan door negatieve uitlatingen van coureurs 2
30.05 World Series: Sirotkin snoept eerste plek van Gasly af 1
30.05 Mercedes: "Rijders weten dat we incidenten niet tolereren" 4
30.05 FR 2.0: Nyck de Vries nipt tweede in vrije training op Spa 0
30.05 Tests tijdens seizoen op de nominatie om te verdwijnen 4
30.05 Getuige schiet gaten in geloofwaardigheid van Gribkowsky 1
30.05 Alonso: "Red Bull Racing en Mercedes verdienen hun successen" 8
30.05 Franck Montagny bemant auto van Andretti in Formule E 0
30.05 Honda niet in de markt voor aandelen in McLaren
Er zal best eens iets tussen zitten wat voorbarig is of speculatief, of een beetje misleidende titel (wat op GPUpdate ook vaak genoeg zo is) maar zo erg als het hier altijd wordt voorgedaan ben ik het toch niet mee eens.
Facebook-pagina als een bekende rijder? Ben ik niet bekend mee. Ik ga gewoon naar die site. Vind er weinig mis mee.Jejking schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:00:
O, een Facebook-pagina runnen als een bekende rijder en vanaf daar extra traffic naar je eigen site genereren is geen roeptoetergedrag?F1T is scum. Ze nemen veel dingen makkelijk over. Ik ga 910283x liever naar hun concurrent dan naar die website.
Ik ga alleen uit van uitvallen door specifiek engine/power unit problemen, anders wordt het wel heel rekbaar.fynrd1 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:54:
[...]
Turbo, ERS, Fuelpump, Exhaust... 13 klopt niet want het is 12 zie ik nu. Excel had één waarde teveel meegenomen.
Tuurlijk niet, het gaat om de hele package. Over de fuelpomp kan je twijfelen, maar de rest staat er niet los van.McBoom schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:24:
[...]
Ik ga alleen uit van uitvallen door specifiek engine/power unit problemen, anders wordt het wel heel rekbaar.
Roeptoeter bij Red Bull? Ik dacht dat Mercedes aan het experimenteren was met roeptoeters...gambieter schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:15:
Kuch.AzzKickah schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:11:
[...]
Facebook-pagina als een bekende rijder? Ben ik niet bekend mee. Ik ga gewoon naar die site. Vind er weinig mis mee.
Het heeft even geduurd, maar door twee shots uit Monaco weten ze eindelijk iets meer over hoe de Ferrari PU in elkaar steekt. Nu nog die van Renault.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dus nee.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Niet goed gelezen dus van mij. Bedankt.The Otherside schreef op maandag 02 juni 2014 @ 00:05:
Onderaan het artikel staat, Note: This was an April Fool’s story!
Dus nee.
Gaan overigens wel al langere tijd geruchten dat ze bij Red Bull druk proberen om Volkswagen te verleiden om de F1 in te stappen. Dit omdat RB/VW in andere autosport takken al een langdurige relatie hebben. Maar het lijkt me aannemelijker dat ze gewoon bij Renault motoren blijven, het dreigen met schadeclaims etc. lijkt me meer de boel op scherp zetten dan een serieus dreigement.
schadeclaims "fuck it; wanneer het winst opleverd" lijkt me best realistisch. maar riccardo zat afgelopen race aardig dichtbij.XyritZz schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:55:
[...]
Gaan overigens wel al langere tijd geruchten dat ze bij Red Bull druk proberen om Volkswagen te verleiden om de F1 in te stappen. Dit omdat RB/VW in andere autosport takken al een langdurige relatie hebben. Maar het lijkt me aannemelijker dat ze gewoon bij Renault motoren blijven, het dreigen met schadeclaims etc. lijkt me meer de boel op scherp zetten dan een serieus dreigement.
Vind het ook een rare gang van zaken. "je levert ons geen winnend blok dus we klagen je aan." Zit imo geen greintje sportiviteit in.himlims_ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:53:
[...]
schadeclaims "fuck it; wanneer het winst opleverd" lijkt me best realistisch. maar riccardo zat afgelopen race aardig dichtbij.
Nah dat is natuurlijk onzin. Dat blok heeft alleen maar voor ellende gezorgd. Ze hebben amper kunnen testen en betrouwbaar issie voor geen meter. Er zullen vast clausules oid zijn dat RB gelijk krijg hierin.AtlAntA schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:34:
[...]
Vind het ook een rare gang van zaken. "je levert ons geen winnend blok dus we klagen je aan." Zit imo geen greintje sportiviteit in.
[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 02-06-2014 13:46 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ze hebben al het recht, als hun een kwalitatief hoogstaand product is beloofd, waar ook voor betaald is. Het gaat niet om het winnend blok, maar om het vertrouwen die er is in de kwaliteit ervan. Die is vooralsnog ver ondermaats. We hebben het hierover een team die iets van 400 miljoen per jaar uitgeeft, kan me voorstellen dat aardig wat stakeholders begonnen zijn met morren.AtlAntA schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:34:
[...]
Vind het ook een rare gang van zaken. "je levert ons geen winnend blok dus we klagen je aan." Zit imo geen greintje sportiviteit in.
US F1 part 2?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Was al bekent en betekend weinig. Geld is geen direct probleem bij Haas.MegaTronics schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:32:
Het grote uitstellen is al begonnen voor Haas: Definitief geen Haas op de grid van 2015
US F1 part 2?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
zo'n 2 maand geleden werd die naam ook al genoemd. En volgens mij werd er al eerder aan gelinkt.BM schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:42:
Wat ik verrassender vind is dat Forza Rossa (wie?) kennelijk wél in 2015 al op de grid wil staan. Voor een team waar ik tot gister nog nooit van gehoord had lijkt me dat behoorlijk ambitieus. Maar ja, Collin Kolles zou er aan het roer staan, dus de kans dat ze achteraan rijden word daarmee een stukje groter
Kolles schijnt een fabriek klaar te hebben. IIRC dezelfde waar hij destijds ook de auto's prepareerde voor HRT.
Zie het dan ook nog wel gebeuren dat ze de HRT inboedel (deels) hebben opgekocht en we met een chopped up DallaraHRT chassis te maken krijgen.
Van Haas vind ik het juist wel goed dat ze pas in 2016 komen. Ruim de tijd om alles voor te bereiden. Mogelijk al veel testen omdat ze pas vanaf 2016 officieel een F1 team zijn en dus tot die tijd zich niet aan dezelfde regels hoeven te houden.
Het is een roemeens team, dus die zullen wel ergens een oud chassis gejat hebbenBM schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:42:
Wat ik verrassender vind is dat Forza Rossa (wie?) kennelijk wél in 2015 al op de grid wil staan. Voor een team waar ik tot gister nog nooit van gehoord had lijkt me dat behoorlijk ambitieus. Maar ja, Collin Kolles zou er aan het roer staan, dus de kans dat ze achteraan rijden word daarmee een stukje groter

Dit topic is gesloten.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.