[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.697 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Is ook wel eens goed voor Hamilton('s eigenwaarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:09

beany

Meeheheheheh

En het is emotie wat hij toont. Alleen maar lief lachen ongeacht je positie is iets wat voor mij niet hoeft.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Precies, emotie is iets wat F1 wel kan gebruiken. Beter dan dat media-getraind gedrag.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Ja het is wel interessant wat voor impact het succes van Mercedes heeft op hun vriendschap. Ik weet nog hoe lovend Hamilton was dat hij met bij goede vriend Nico in hetzelfde team kwam. In het voorprogramma van Sky kwam er een stuk waar Herbert en Hamilton samen door Monaco reden en waar Hamilton nog zei dat hij graag zou willen winnen maar hij de kans zag dat hij tweede zou worden en dat het hem niet zoveel zou doen omdat hij toch al vier keer op rij gewonnen had.

Nog geen kwalificatie later en hij is zo'n grote zuurpruim die vindt dat hij niet krijgt wat hij verdient. :9
Ik snap zijn frustratie na gisteren maar hij is zo wel een erg slechte verliezer. Ben benieuwd of de spanning zo hoog wordt dat ze elkaar nog van de baan rijden. Zeker Hamilton zie ik wel een suïcidale actie doen als hij te gefrustreerd raakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:42
Even de score bedenken... ROS is 4x op rij 2e geworden, HAM hetzelfde aantal keren gewonnen... nu draaien de scores één keer om... en dan reageert hij zo. Dan wordt het wellicht toch nog een leuk seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:13

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik denk dat de reactie van Hamilton juist alles te maken heeft met gisteren. Rosberg weet ook wel beter dan tijdens een sessie achteruit de baan op te rijden. Ik kan me er persoonlijk weinig anders dan opzet bij voorstellen, en ik zou daar ook not amused om zijn. Tuurlijk heeft die overwinning voor Rosberg (ookal heeft hij gewoon erg goed gereden vandaag) voor Hamilton een rare bijsmaak. Juist om gisteren.

Ik ben geen Hamilton fan, maar ik denk dat ik iets beter ben in mezelf in anderen verplaatsen, dan de meesten hier..

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik zou graag eens willen weten wat de telemetrie data daarover te vertellen had, maar onboard zag het er wel erg raar uit .. hij zat te draaien aan dat stuur wat normaliter niet nodig is. Het leek alsof wilde hij de auto instabiel maken en zo deze vage actie creëren.

Hamilton had een Senna'atje willen doen .. maar volgens mij heeft ie verloren van een Schumachter'tje :o

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

gambieter schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:25:
[...]

Ik denk eerder dat het gewoon een herhaling is van McLaren 2007, met Hamilton nu in de rol van Alonso. Die was toen ook boos, humeurig, zeurderig terwijl de ander de ideale schoonzoon was.
toen was hij underdog, nu is nico de underdog, tja dan ga je je opvreten als je verslagen wordt..

ik vermaak me prima met de oorlog tussen nico en lewis..
liever dit dan RB dominantie, waar webber geen weerstand bood voor vettel.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Het achteruit de baan oprijden had gewoon bestraft moeten worden, er is geen enkele reden om dat te doen in een sessie die zo goed als voorbij is en waar er voor hem niks meer te halen viel en er dus geen meerwaarde was om terug de baan op te gaan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

soulcrusher schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:39:
Ik snap zijn frustratie na gisteren maar hij is zo wel een erg slechte verliezer. Ben benieuwd of de spanning zo hoog wordt dat ze elkaar nog van de baan rijden. Zeker Hamilton zie ik wel een suïcidale actie doen als hij te gefrustreerd raakt.
die tikt rosberg er nog wel vanaf als het om kampioenschap gaat

Denk dat de beelden gister 10-20x terug gezien heb, ik kan niet anders concluderen dat rosberg iets van de idealelijn zat, niet veel. De hoogte verschillen/bumps op dat stuk vallen best mee, en kunnen extra correcties vragen, maar op die manier?! Voor mij is het duidelijk; geplande actie, de stuurcorrecties en remmen zijn beide onlogisch; hij stuurt te vroeg, corrigeerct, stuurt nog een keer; daarop had hij bocht makkelijk zonder problemen gehaald, blokkeerd ḿ en draait langs bariere af. imho geen standaard blokkeerd/stuur foutje.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Nog een mooi feitje:
http://www.f1today.net/nl...e-al-hoog-op-bij-mercedes
Hamilton schroefde in Barcelona tegen de opdrachten van zijn team in de prestaties van zijn motor op om te winnen. Daardoor voelde Rosberg zich bestolen. Na de kwalificatie in Monaco waren de rollen omgekeerd.
Dit word een interessant jaar :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik snap niet helemaal hoe Rosberg zich bestolen kan voelen. Het is niet zo dat Hamilton andere knopjes op z'n stuur heeft en Rosberg had ook gewoon z'n prestaties op kunnen schroeven.

En misschien kon Hamilton dat ook wel omdat hij beter is in brandstof sparen; gister scheelde dat ook behoorlijk.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

MrSleeves schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:00:
[...]

Ik snap niet helemaal hoe Rosberg zich bestolen kan voelen. Het is niet zo dat Hamilton andere knopjes op z'n stuur heeft en Rosberg had ook gewoon z'n prestaties op kunnen schroeven.

En misschien kon Hamilton dat ook wel omdat hij beter is in brandstof sparen; gister scheelde dat ook behoorlijk.
Hij voelde zich bestolen omdat ie daar natuurlijk naderhand achter kwam. Hij had het idee dat ie veel langzamer was maar in feite heeft Hamilton gewoon zitten cheaten (welliswaar binnen de regels maar zo zal het vast voelen).

Wel apart. Ik vond juist dat ie de laatste paar jaar progressie had gemaakt als het aankomt op verliezersgedrag, maar dat heeft ie in 1 weekend weer tegengesproken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Martinspire schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:19:
[...]
Hij voelde zich bestolen omdat ie daar natuurlijk naderhand achter kwam. Hij had het idee dat ie veel langzamer was maar in feite heeft Hamilton gewoon zitten cheaten (welliswaar binnen de regels maar zo zal het vast voelen).
Het is niet echt cheaten, maar bewust een opdracht van het team negeren. Zie het als een multi 21, maar in dit geval zonder de positiewisseling aan de kop. Kan me goed voorstellen dat Rosberg zich dan inderdaad bestolen voelt van een kans op de overwinning.
Wel apart. Ik vond juist dat ie de laatste paar jaar progressie had gemaakt als het aankomt op verliezersgedrag, maar dat heeft ie in 1 weekend weer tegengesproken.
Tsja, ik vind het altijd dubbel. Aan de ene kant denk ik dan bij mezelf dat het kinderachtig is en dat hij een slechte verliezer is.... aan de andere kant is dit soort spanning juist wel weer wat dit F1 seizoen nodig heeft. Liever dit dan die kunstmatige marketingpraatjes en fake smile op het podium.

Ben benieuwd trouwens hoe de rest van het seizoen gaat voor Hamilton, geruchten in de paddock zijn dat z'n relatie weer eens op de klippen is gelopen en de vorige keren dat er zoiets gebeurde bij Lewis had ik de indruk dat zijn prestaties er onder te lijden hadden. Hopelijk houdt hij nu z'n hoofd koel, en gaat de strijd binnen Mercedes tot een kookpunt oplopen :D.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Ik las ook dat Rosberg hetzelfde in Bahrein heeft gedaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Mercedes dreigt met team orders als de coureurs zich niet beter gaan gedragen... Posities worden dan op de helft van de race gelockt, de nummer 1 van dat moment mag de race winnen en de nummer 2 mag niet meer aanvallen.

Vraag me af of dat veel nut heeft, want wat je nu aan het einde van de race ziet ga je dan op de halve raceafstand krijgen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En ze mogen niet meer zelf met de engine maps kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Je weet dat beiden, als het om het WK gaat, die orders zullen gaan negeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

Motor mapping van 't stuur af. Weer 'n knopje minder... :-)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:25
Je hebt dezelfde auto, met dezelfde specificaties. Je bent aan elkaar gewaagd en als de 1 de race wint, wordt de ander 2e. Nico wil kampioen worden, Lewis ook. Het verschil is dusdanig klein dat er maar 1 manier is om WK te worden. Races winnen. Het teamresultaat is hoe dan ook constructeurskampioen.

Het is dus logisch dat iedere vuile truuk uit het boek gehaald gaat worden om een voordeel te behalen en de race te winnen. Wat we inmiddels al gezien hebben :

- negeren teamorders (eerder gedaan door Vettel met multi21 order)
- het Schumachertje (eerder gedaan door MS in Monaco)

Wat we nog niet gezien hebben :
- Senna vs Prost, de 1 rost de ander van de baan om zekere winst. Schumacher en Hill deden het overigens ook
......

Het belooft in ieder geval een kokend seizoen te worden tussen deze twee kemphanen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
Señor Sjon schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:54:
Heb je daar een bron van? Lauda melde namelijk wel tegen de BBC dat dit het geval was in Spanje. Als dit nog niet eerder was voor gevallen moet Hamilton niet zo zeuren dat Rosberg het ook vuil gaat spelen.

Ik heb geen favoriet maar van mij part mag Rosberg de volgende ook winnen, al is het alleen maar om wat meer olie op het vuur te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

creapYYY schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:23:
[...]

Heb je daar een bron van? Lauda melde namelijk wel tegen de BBC dat dit het geval was in Spanje. Als dit nog niet eerder was voor gevallen moet Hamilton niet zo zeuren dat Rosberg het ook vuil gaat spelen.
Señor Sjon schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:54:
Klopt, Nico gebruikte in Bahrein ook meer power dan hem verteld werd en zette daarmee Hamilton flink onder druk die toen ook op de radio begon te schelden, maar Hamilton heeft die uiteindelijk wel gewonnen na een felle zij-aan-zij-nek-aan-nek race!

Dus ja, "Nico begon" :'(

.. tel daar het Schumacher'tje bij op en ik geef Hamilton gelijk om pissed te zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-05-2014 10:31 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vond het weer eens 'old skool' F1;
- discutabele actie
- spanning zat (redelijk) goed
- nodige crashes en uitvallers
- draaaama (hoort er ook beetje bij) heden dag niet want Oooohhh :X dat je iets verkeerd zegt of tweet :+
- pracht en praal
- wel/niet teamorders

beetje (persoonlijke) vetes, ik vind mooi; vecht het ui op de baan

wat is wel echt serieus jammer vind; GP2 en F1 is zo goed als gelijk aan elkaar. Ook is racen verschoven naar uitsparen brandstof, banden :F het DE race van de kongingsclasse, niet energie project van shell/TU

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 26-05-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

Ach ik vind het nog wel wat hebben. De snelste coureur in de technisch best aangepaste auto wint.

Best aangepast in de zin van, best aangepast aan de regels en de baan.

Heb zondag genoten :)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:28
Toch zonde dat het Marussia is die het meest heeft geprofiteerd van alle uitvallers. Ik gun het Caterham meer, doordat VdG daar heeft gereden, en Frijns nu test/reserve rijder is :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Caterham is ronduit teleurstellend. Denk dat ze dit jaar -moeten- presteren, anders heeft het toch geen zin; reclame beperkt, 0 resultaat, na 4jr achteraan prutsen mag je progressie verwachten, dat blijft uit. Als sponsor zijnde verlies je ook je geduld. En wanneer er 'nothing to show for' is ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:39:
wat is wel echt serieus jammer vind; GP2 en F1 is zo goed als gelijk aan elkaar. Ook is racen verschoven naar uitsparen brandstof, banden :F het DE race van de kongingsclasse, niet energie project van shell/TU
Caterham GP2 team was in Barcelona sneller dan Caterham F1.

Ik weet niet hoe de marketing daar in elkaar steekt en hoe de verbondenheid tussen de 2 teams is. Maar gezien de liveries sprekend op elkaar lijken, namen gelijk zijn, neem ik aan dat het "broer & zus" teams van elkaar zijn.

Nu doet die laatste het super slecht dit jaar (Marussia is er nu opeens voorbij) en Caterham GP2 erg goed (top 10), maar ik vind dat toch erg sonde. Je zou het kunnen bekijken dat als je voor caterham GP2 rijdt, dat je downgrade in alles om F1 te rijden. Je rijdt helemaal achter aan het veld in een "slechtere"/tragere auto..

[ Voor 13% gewijzigd door Hans1990 op 26-05-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
himlims_ schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:55:
Caterham is ronduit teleurstellend. Denk dat ze dit jaar -moeten- presteren, anders heeft het toch geen zin; reclame beperkt, 0 resultaat, na 4jr achteraan prutsen mag je progressie verwachten, dat blijft uit. Als sponsor zijnde verlies je ook je geduld. En wanneer er 'nothing to show for' is ......
Ik herinner me deze uitspraak nog: http://www.formule1.nl/ni...s-caterhams-laatste-kans/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Marussia schijnt ook best wel wat op de plank te hebben liggen. Ze weten waar ze nog veel tijd kunnen winnen, maar hebben daar niet het geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

XyritZz schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:39:
[...]

Ben benieuwd trouwens hoe de rest van het seizoen gaat voor Hamilton, geruchten in de paddock zijn dat z'n relatie weer eens op de klippen is gelopen en de vorige keren dat er zoiets gebeurde bij Lewis had ik de indruk dat zijn prestaties er onder te lijden hadden. Hopelijk houdt hij nu z'n hoofd koel, en gaat de strijd binnen Mercedes tot een kookpunt oplopen :D.
Vreemd, bij het amfar gala waren ze nog samen.
En sinds ik die Nicole Scherzinger bij de Graham Norton show gezien heb, lijkt ze me best leuk in de omgang. ;)
asing schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:21:

Wat we nog niet gezien hebben :
- Senna vs Prost, de 1 rost de ander van de baan om zekere winst. Schumacher en Hill deden het overigens ook
......
Dan moet je wel zorgen dat je van de baan gerost wordt.. Ga je niet makkelijk mee wegkomen tegenwoordig.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

in 1997 heeft Schumacher Villeneuve van de baan gerost, althans poging tot .. want hij kon verderrijden .. heeft Schumacher een diskwalificatie opgeleverd waarbij hij alle punten moest inleveren.

Bij Damon Hill in 1994 kwam hij er nog wel mee weg ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Ik vond het een aardige race, jammer van het botsauto week. Chilton die Raikkonen een lekke band rijdt tijdens de safety car, Bianci die Kobayashi's auto naar zijn grootje helpt, dat moet allemaal niet nodig zijn.

Helaas blijkt het moeilijk te zijn om netjes in te halen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:01
Opzich wel jammer dat Ericsson 11de eindigde :X en daarme het beste resultaat voor Caterham in tijden. Zie hem toch als DE grootste concurrent voor Frijns. Zie liever Frijns achterin racen dan die Zweed ,die er niets van kan, achterin knooien. Op de meeste punten is ie nog erger dan Chilton...

[ Voor 4% gewijzigd door Herax10NL op 26-05-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:01
Het maakt niet zoveel uit wat Ericsson doet. Frijns moet zorgen dat hij een bak geld achter zich krijgt.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
Logische zet, dit was hun kans om punten te scoren. Bij voorbaat zullen ze nu al als laatste eindigen omdat ze noway dit seizoen een 9e plaats gaan scoren (of er moet een race wel heeeel veel fout gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jiriki schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:22:
Bianci die Kobayashi's auto naar zijn grootje helpt, dat moet allemaal niet nodig zijn.
die actie had imho hard(er) bestraft moeten worden, dat had ook heeeeeel anders kunnen uitpakken, leek wel wrc duw en trekwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Laatst online: 21:01
Dadona schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:46:
Het maakt niet zoveel uit wat Ericsson doet. Frijns moet zorgen dat hij een bak geld achter zich krijgt.
Klopt, snap ook niet dat een bedrijf als Randstad of Shell niet achter hem staat. Is toch een van neerlands grootste talenten. Desnoods McGregor, dit is een jongen die voorin mee kan strijden, betere reclame kan ik me dan niet voorstellen.

Trouwens, ik hoor steeds meer geruchten dat Frijns op Spa mag rijden (de race), meer mensen hier al wat van gehoord? Zelfs Sport1 noemde het al voor de Spaanse GP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog niets van gehoord, en kan online ook zo snel niet iets vinden.
Zou het wel gaaf vinden maar vraag me af welke coureur dan zijn wagen moet afgeven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
http://www.telegraaf.nl/t..._op_Max_Verstappen__.html

Leuk nieuws over max, schijnt dat de 'grotere' teams interesse tonen :)

[ Voor 16% gewijzigd door creapYYY op 26-05-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Destruction schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:42:
Ik ben geen Hamilton fan, maar ik denk dat ik iets beter ben in mezelf in anderen verplaatsen, dan de meesten hier..
Ik vond zijn reactie treffend na het incident; dat hij maar eerder zijn snelste tijd had moeten zetten... Dat je dan een beetje pissig bent, ok. Maar kom op, ga gewoon verder en laat zien wat je wel kan :)

ing._Buttje schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:47:
Ik zou graag eens willen weten wat de telemetrie data daarover te vertellen had, maar onboard zag het er wel erg raar uit .. hij zat te draaien aan dat stuur wat normaliter niet nodig is. Het leek alsof wilde hij de auto instabiel maken en zo deze vage actie creëren.
BBC had een side-to-side comparison getoond, maar die kan ik niet vinden. Hier zie je iig wel wat footage (en commentaar over de manouvres): YouTube: F1 2014 - 06 Monaco GP - Post-Qualifying: Ant and Johnny's big discussion

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

thnx, thuis maar even bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

creapYYY schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:03:
http://www.telegraaf.nl/t..._op_Max_Verstappen__.html

Leuk nieuws over max, schijnt dat de 'grotere' teams interesse tonen :)
laten we hopen dat Max leert van de fouten van pappa, of jos tenminste zijn zoon niet dezelfde foute keuzes laat maken, kan het nog leuk worden.

Hoop serieus dat frijns wel zitje krijgt; qua persoon stuk plezieriger en realistischer; beide pootjes op grond wegdek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wie weet krijg Guido binnenkort wel een kans:
Teambaas Monisha Kaltenborn beweert dat Sauber de afgelopen races wel degelijk progressie heeft geboekt. Misschien dat het dan tijd is om de coureurs onder een vergrootglas te leggen. "Veel fans eisen dat testrijder Giedo van der Garde een kans krijgt", stelt Benoit.
Hij geniet naar het schijnt ook heel erg veel steun vanuit het team, dus wie weet mag Sutil of Gutierrez binnenkort een race toekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

himlims_ schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:24:
[...]

laten we hopen dat Max leert van de fouten van pappa, of jos tenminste zijn zoon niet dezelfde foute keuzes laat maken, kan het nog leuk worden.

Hoop serieus dat frijns wel zitje krijgt; qua persoon stuk plezieriger en realistischer; beide pootjes op grond wegdek
Volgens mij heeft Jos zelf al flink geleerd van zijn eigen fouten. Denk dus dat ie daar erg bedacht op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:56:
[...]

Volgens mij heeft Jos zelf al flink geleerd van zijn eigen fouten. Denk dus dat ie daar erg bedacht op is.
Mwah, ik hoop het maar. Voorlopig zie ik Max af en toe op het podium staan, maar ook vaak uitvallen. Niet altijd zijn eigen schuld, maar toch.
Net zoals zijn vader, die aan de ene kant heel snel was, en het laatste remde van allemaal, en aan de andere kant om de haverklap uitviel met .... kapotte remmen. En dan zijn team de schuld geven :p
Max kan, net als zijn pa, wel erg hard rijden. Maar ik hoop zo dat hij wél slim genoeg is voor het spelletje wat F1 heet.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Laatst online: 11-09 06:04
Ik denk zelf dat Max nog even moet rijpen, laat hem dit jaar en evt volgend jaar uitrijden en daarna een stap naar een hogere klasse, met allicht een test functie bij een F1 team, zodat hij kan wennen aan het gedrag van een F1 bolide.
Jos kon heel mooie dingen laten zien, maar omdat hij vaak in minder materiaal heeft gereden en hij toch er alles uit perste, wat er ook maar in zat, dan heb je sneller pech met haperende onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Destruction schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:42:
Ik denk dat de reactie van Hamilton juist alles te maken heeft met gisteren. Rosberg weet ook wel beter dan tijdens een sessie achteruit de baan op te rijden. Ik kan me er persoonlijk weinig anders dan opzet bij voorstellen, en ik zou daar ook not amused om zijn. Tuurlijk heeft die overwinning voor Rosberg (ookal heeft hij gewoon erg goed gereden vandaag) voor Hamilton een rare bijsmaak. Juist om gisteren.

Die gele vlag was er toch al toen hij die zijstraat in schoot. Achteruit rijden heeft geen invloed daarop gehad dus de uitkomst was hoe dan ook hetzelfde. Maar het blijft een discutabele actie en ik begrijp wel dat Ham daar boos over is.
mat.hi.as schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:44:
Toch zonde dat het Marussia is die het meest heeft geprofiteerd van alle uitvallers. Ik gun het Caterham meer, doordat VdG daar heeft gereden, en Frijns nu test/reserve rijder is :)F
Zeker als je kijkt naar de manier hoe ze Kobayashi voorbij reden met dat gebots :P . Ik snap dan ook niet dat de wedstrijdleiding daar geen straf voor uitgedeeld heeft. Maar daarentegen verdedigde Kobayashi zelf ook wel achterlijk agressief tegenover Raikkonen, vooral die chicane na de tunnel.

Al met al vond ik het een leuke wedstrijd :) . Iedereen zegt altijd maar dat Monaco een saaie optocht is maar ik vind het ieder jaar toch wel spannend. Als Maldonado gestart was hadden we misschien weer een grote crash gezien zoals vorig jaar. :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 13:00
Niet lullig bedoelt maar ik denk dat Jos zich beter bezig kan houden met euros zoeken dan met de rijderskwaliteiten van Max (dat komt namelijk wel goed). Helaas weten we allemaal hoe het spelletje werkt; als Max straks met al zijn talent zonder euros op de stoep staat bij de F1 wereld kan hij via de achterdeur weer vertrekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:52
Grimmie187 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:08:
Niet lullig bedoelt maar ik denk dat Jos zich beter bezig kan houden met euros zoeken dan met de rijderskwaliteiten van Max (dat komt namelijk wel goed). Helaas weten we allemaal hoe het spelletje werkt; als Max straks met al zijn talent zonder euros op de stoep staat bij de F1 wereld kan hij via de achterdeur weer vertrekken..
Als je kijkt naar welke teams eventuele intresse tonen dan lijkt mij niet dat hij zich zorgen hoeft te maken om zijn euros. Zijn het de overgebleven teams dan kan die wel beter opzoek gaan naar geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Grimmie187 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:08:
Niet lullig bedoelt maar ik denk dat Jos zich beter bezig kan houden met euros zoeken dan met de rijderskwaliteiten van Max
Ik denk zelfs dat Jos er beter aan doet om zich helemaal niet met Max te bemoeien, en een goeie manager voor hem moet zoeken. ;)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 13:00
u_nix_we_all schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:16:
[...]

Ik denk zelfs dat Jos er beter aan doet om zich helemaal niet met Max te bemoeien, en een goeie manager voor hem moet zoeken. ;)
Als we terugkijken naar hoe Jos omging met de financiering van zijn racecarriere is dat misschien wel het beste idd.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ging wel meer vout bij Joske afgezien van de centen; tempramentje, arrogante houding, losse handjes, forceren (soms goed)

ps; 600 miljoen dollar en je bent de chef van caterham (volledig!) fabriek+f1; http://www.racexpress.nl/...lvr.it&utm_medium=twitter

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 26-05-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
himlims_ schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:41:
ging wel meer vout bij Joske afgezien van de centen; tempramentje, arrogante houding, losse handjes, forceren (soms goed)
Die arrogante houding vond ik wel mee vallen, zelfverzekerd was hij wel, maar dat is iedereen op de grid. Ook die losse handjes vielen ten eerste wel mee en ten tweede was dat na zijn F1 tijd.
Jos heeft nog steeds wel goede contacten in de paddock, hij heeft internationaal meer credits dan bij de "zure" Nederlandse fans. Feit is dat hij de beste Nederlandse coureur is geweest (in de F1 dan, Arie Luijendijk blijft denk wel de grootste)

Ik snap ook nog steeds niet dat veel mensen Verstappen de schuld geven van dat A1GP verhaal. Dat was gewoon een fout van Lammers. Die was altijd wat altijd wat laconiek met betalen, en niet alleen van de rijders ook van zijn leveranciers, een kennis van me was monteur bij Racing for Holland en die vertelde verhalen dat er regelmatig een schuldeiser wat spullen terug kwam halen bij de garage, en soms stond er zelfs een deurwaarder in de pitbox.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
@snowdude,
Ik deel je mening over Jos, de enige "fout" van hem (mijn inziens) is dat hij in het DTM (dacht ik) W. Weber als manager had en toen hij de F1 opzocht had hij hem ingeruild voor H Rottengather, die had volgens mij veel minder mogelijkheden, dan W. Weber en zijn team.
Zijn acties, vooral tijdens regenraces, daar heb ik enorm van genoten.

[ Voor 11% gewijzigd door Juncto op 26-05-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Juncto schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:19:
@snowdude,
Ik deel je mening over Jos, de enige "fout" van hem (mijn inziens) is dat hij in het DTM (dacht ik) W. Weber als manager had en toen hij de F1 opzocht had hij hem ingeruild voor H Rottengather, die had volgens mij veel minder mogelijkheden, dan W. Weber en zijn team.
Was toch ook een quote van Schumacher uit die tijd? Werd in een interview aan hem gevraagd wat hij van Verstappen vond en de reactie was iets als "Great driver, bad management".

Overigens heeft hij ook wel de nodige pech gehad hoor, zeker met Honda dat die leider achter het hele F1 verhaal stierf en zijn opvolger niets van F1 moest hebben... die auto was al zo goed als af en reed dusdanig indrukwekkende rondetijden bij testsessies dat de gevestigde orde al met hun oordeel klaarstond dat de auto niet legaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
De quote van M. Schumacher is goed te verklaren, zijn manager was W. Weber..... :-)
Pech was onlosmakelijk J. Verstappen (helaas) Hij was ingestapt als teamgenoot van Schumacher, en heeft niet heel veel tijd gehad om zich te ontwikkelen, waardoor hij vlot door Briatore de laan uit gestuurd is, hierna heeft hij bij vele mindere teams gereden (oa ook bij Simtek van Nick Worth).
Dat Jos bij menig nederlander (niet F1 volger) bekend stond als grindbakkenkoning is m.i. altijd onterecht geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:52
Erm ik dacht dat Briatore hem bij Simtek toendertijd had geplaatst en dat ze ook een samenwerkingsverband hadden met Benetton. Ze kregen toen ook veel onderdelen van Benetton inclusief monteurs.

Hij dus niet echt 'de laan uitgestuurd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
@Raven__NL
Bedankt voor je aanvulling, zo gedetailleerd had ik het niet meer op m'n netvlies.

Maar nadat Simtek failliet was, heeft Briatore, volgens mij weinig meer gedaan voor Jos (ik kan me vergissen, is immers alweer een tijdje geleden).

[ Voor 25% gewijzigd door Juncto op 26-05-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Vettel wordt inmiddels aardig om de oren gereden door Ricciardo. 5-1 voor Ricciardo in de kwalificaties en ook in de stand staat hij ondanks zijn DSQ in Australie boven Vettel. En in de 3 races waarin ze beiden finishten eindigde hij ook elke keer voor Vettel.

[ Voor 19% gewijzigd door BreadFan op 26-05-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:25
Jiriki schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:22:
Ik vond het een aardige race, jammer van het botsauto week. Chilton die Raikkonen een lekke band rijdt tijdens de safety car, Bianci die Kobayashi's auto naar zijn grootje helpt, dat moet allemaal niet nodig zijn.

Helaas blijkt het moeilijk te zijn om netjes in te halen.
Wat je even gemist hebt is dat hij stopte bij het team voor banden, en dat men een plat metaalachtig voorwerp tussen de lagen van de voorvleugel vandaan trok. Er was waarschijnlijk rotzooi in de vleugel gekomen die vervolgens de band kanpot maakte.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

BreadFan schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:59:
Vettel wordt inmiddels aardig om de oren gereden door Ricciardo. 5-1 voor Ricciardo in de kwalificaties en ook in de stand staat hij ondanks zijn DSQ in Australie boven Vettel. En in de 3 races waarin ze beiden finishten eindigde hij ook elke keer voor Vettel.
Wil je er iets mee zeggen of?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
fynrd1 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:21:
[...]

Wil je er iets mee zeggen of?
Laten we zeggen dat RIC goed bezig is??

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

A1AD schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:39:
[...]

Laten we zeggen dat RIC goed bezig is??
hmm, dat was mij nog niet eens opgevallen.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vraag me af; wat gaat er allemaal mis met zijn auto? Of is Vettel zijn mojo (tijdelijk) kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
fynrd1 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:42:
[...]

hmm, dat was mij nog niet eens opgevallen.. :F
Tja je kan er wel lekker sarcastisch over doen (en onbeleefd naar de mede forum leden), maar het is imho wel een discussie waard. Het is namelijk niet alleen pech die er voor zorgt dat Vettel langzamer is, Ricciardo lijkt echt sneller en veel meer ontspannen..

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Allicht heeft Vettel de auto nog niet helemaal 100% onder de knie, net zoals Webber vorig jaar (althans ik heb begrepen dat Webber niet zo goed met de auto (vorig jaar) overweg kon).
Ik heb ook altijd begrepen dat M. Schumacher altijd een wat nerveuzere auto wilde / nodig had, dit in tegenstelling tot (bijvoorbeeld) Jenson Button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Het lijkt erop dat de regelwijzigingen de auto zodanig anders maakt, dat Vettel zijn rijstijl erop moet aanpassen. Daar waar de RB vorige jaren meer geschikt was voor Vettels stijl dan voor die van Webber, lijkt dit jaar Ricciardo er beter mee overweg te kunnen, of zich sneller kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

SnowDude schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:19:
[...]

Tja je kan er wel lekker sarcastisch over doen (en onbeleefd naar de mede forum leden), maar het is imho wel een discussie waard. Het is namelijk niet alleen pech die er voor zorgt dat Vettel langzamer is, Ricciardo lijkt echt sneller en veel meer ontspannen..
Lijkt mij meer erop dat ze een rookie als Ricciardo ontlasten, en dat Vettel als viervoudig wereldkampioen de verantwoordelijkheid op zich neemt om de boel weer op de rit te krijgen. BreadFan zet Vettel neer als een gemiddelde coureur die met geluk 4x op rij kampioen is geworden. Je haat naar een coureur toe moet wel heel diep zitten wil je de kleinste dingetjes uitvergroten en Vettel posteren als een coureur die helemaal niet zo goed blijkt te zijn. Ja Ricciardo doet het meer dan prima, maar hij wordt ook wel flink uit de luwte gehouden door heel zijn team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Hoe bedoel je, uit de luwte gehouden? Hij rijdt in hetzelfde veld, hij kwalificeert tussen dezelfde tegenstanders.

Ricciardo is gewoon echt supergoed bezig. Ik had dit niet verwacht bij hem. Begin stiekem wel een klein beetje 'fan' van 'm te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
AzzKickah schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:48:
Hoe bedoel je, uit de luwte gehouden? Hij rijdt in hetzelfde veld, hij kwalificeert tussen dezelfde tegenstanders.

Ricciardo is gewoon echt supergoed bezig. Ik had dit niet verwacht bij hem. Begin stiekem wel een klein beetje 'fan' van 'm te worden.
Het zou kunnen dat ze meer experimenteren met de auto van Vettel. Hierdoor is de auto van Ricciardo constanter waardoor hij makkelijker aan de auto kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

AzzKickah schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:48:

Hem ontdoen van de last (problemen) die er op dit moment zijn, en hem gewoon lekker laten rijden. Hij zal in de huidige pikorde qua sterkte van de wagens, continu rijden voor het podium tot zover de betrouwbaarheid het toelaat. Ik pretendeer nergens dat hij het niet goed doet, maar ik vindt het nogal idioot dat mensen nu net gaan doen alsof Vettel helemaal niet zo'n goede coureur is, of dat Ricciardo misschien wel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

fynrd1 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:28:
[...]. BreadFan zet Vettel neer als een gemiddelde coureur die met geluk 4x op rij kampioen is geworden. Je haat naar een coureur toe moet wel heel diep zitten wil je de kleinste dingetjes uitvergroten en Vettel posteren als een coureur die helemaal niet zo goed blijkt te zijn .
Eh, wat is dit voor bizarre conclusie? Er staat alleen bewondering voor ricciardo? Die heb ik ook. Hij is opvallend veel beter dan vettel dit seizoen.

Waar je daar haat uitleest is me een raadsel. Je reageert in elk geval net echt vriendelijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

SnowDude schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:53:
[...]
Het zou kunnen dat ze meer experimenteren met de auto van Vettel. Hierdoor is de auto van Ricciardo constanter waardoor hij makkelijker aan de auto kan wennen.
Hij kan ook gewoon beter zijn:)

Zo af en toe komt er een bijzonder iemand de F1 in. Wie weet is hij zo iemand.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

ik ben van mening dat je een coureur pas kan beoordelen als hij bij meerdere topteams, en teamgenoot van meerdere coureurs is geweest.

we kunnen wel stellen dat Vettel goed is. maar hoe goed is hij?
dat weten we pas als samen met Hamilton, Alonso, Raikonen, Button,.. in eenzelfde team zit.

Zo zien we nu eindelijk hoe goed Rosberg is, als niet moet onderdoen voor Hamilton. dan hoor je imho wel bij de top. Hamilton heeft in de F1 nog niet echt verloren van zijn teamgenoot. nu kunnen we ook beter inschatten hoe goed of hoe slecht Schumacher het deed bij zijn rentree in de mercedes. omdat we rosberg ook beter kunnen inschatten.

maar ja, dit blijft geen exacte wetenschap omdat de auto nu eenmaal iets zeer persoonlijk is.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Een coureur kan je zeker wel beoordelen op hoe goed hij is. Een goede maat staaf is een vergelijking te maken tussen wat mogelijk is met de auto, de situatie, tegenover de uiteindelijke resultaten. In dat opzicht, vallen veel coureurs die we zo goed vinden flink door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
fynrd1 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:05:
Een coureur kan je zeker wel beoordelen op hoe goed hij is. Een goede maat staaf is een vergelijking te maken tussen wat mogelijk is met de auto, de situatie, tegenover de uiteindelijke resultaten. In dat opzicht, vallen veel coureurs die we zo goed vinden flink door de mand.
Een goede maatstaf is... een teamgenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

NiaX schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:29:
[...]

Een goede maatstaf is... een teamgenoot.
Nee, dat hoeft niet, omdat beide coureurs ook tegen de limiet van de wagen kunnen rijden, waardoor de vergelijking in het water valt. Of beide wagens kunnen significant verschillen.

[ Voor 7% gewijzigd door fynrd1 op 26-05-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@fynrd1: je bent wel erg pro-Vettel is het niet?

Hij komt dit jaar maar matig uit de verf en hij gedraagt zich in zijn commentaar ook nog eens al een kleuter (beetje ala Hamilton in de interviews van gisteren). Webber heeft hem de weerstand niet kunnen bieden vanaf een bepaald moment (Webber was zijn motivatie al een tijdje kwijt) en Vettel heeft een tijd in een goede vibe gezeten. Vettel was gewoon rap in een goede auto, Alonso wist hem bijna te verslaan in een "inferieure" Ferrari.

Niet om je te stangen, maar dat is een observatie van velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fredkroket schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:46:

Hij komt dit jaar maar matig uit de verf en hij gedraagt zich in zijn commentaar ook nog eens al een kleuter (beetje ala Hamilton in de interviews van gisteren). Webber heeft hem de weerstand niet kunnen bieden vanaf een bepaald moment (Webber was zijn motivatie al een tijdje kwijt) en Vettel heeft een tijd in een goede vibe gezeten. Vettel was gewoon rap in een goede auto, Alonso wist hem bijna te verslaan in een "inferieure" Ferrari.

En wie zegt dat Alonso in een "inferieure" Ferrari zat? Hij had Massa als teammaatje, en je ziet wel hoe deze nu in de Williams presteert t.o.v. zijn teammaatje. Massa is gewoon vaak sloom, af en toe op een goede dag kon hij weerstand bieden. Raikkonen heeft nog pech, maar lijkt toch niet onder te doen voor Alonso, dus.......... Iedereen prijst Alonso maar de hemel in, maar voorlopig heeft hij er niets van gebakken bij Ferrari en de auto was echt niet zo slecht als iedereen beweerde.

Button is een voorbeeld van een coureur die echt alleen kampioen is geworden dankzij een extreme goede auto destijds in de Brawn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

fredkroket schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:46:

Ik ben voor de duidelijkheid geen Vettel fan, en als Ferrari fan heb ik me de afgelopen 4 jaar mateloos geïrriteerd aan dit mannetje. Maar ik kan op geen punt ontkennen dat dit een coureur uit de buitencategorie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het blijven altijd lastige discussies :).

@epo: betreffende Massa, de keren dat hij vóór Bottas is gefinished zat Bottas er direct achter, voor de rest is Bottas toch de betere (althans, zo lijkt het met de resultaten...). Overigens ben ik geen Alonso fan, maar heeft hij wel goed gepresteerd met een "inferieure" Ferrari (Red Bull had zijn zaakje gewoon het best voor elkaar, en de beste auto rijdt gewoon bijna altijd vooraan).

Persoonlijk denk ik dat het allemaal om het even zal zijn tussen de toppers (Vettel, Alonso, Hamilton, etc...), in the end is en blijft het materiaal zeer belangrijk. Button bijvoorbeeld vind ik geen topper, maar toch is hij wereldkampioen geworden. Waarom, de auto was is het begin van het seizoen superieur. Had het seizoen 2 races langer geduurd was hij zeer waarschijnlijk geen kampioen geworden. Barrichello heeft dat seizoen gewoon minder uit de Brawn GP gehaald.

@fynrd1: Vettel kan nu laten zien dat hij dan écht een coureur uit die buitencategorie is, door zijn kinderachtige gedrag niet meer te vertonen en het veld (buiten Mercedes) op te rollen met zijn Red Bull. Hij heeft erg vaak geen tegenstand gehad, als hij tegenstand had was het direct een kleuter (vingertje, triest commentaar, ...). Het is verder een goede coureur, maar ik denk dat hij onterecht op een verhoogd voetstuk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

fredkroket schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:22:
Het blijven altijd lastige discussies :).

@epo: betreffende Massa, de keren dat hij vóór Bottas is gefinished zat Bottas er direct achter, voor de rest is Bottas toch de betere (althans, zo lijkt het met de resultaten...). Overigens ben ik geen Alonso fan, maar heeft hij wel goed gepresteerd met een "inferieure" Ferrari (Red Bull had zijn zaakje gewoon het best voor elkaar, en de beste auto rijdt gewoon bijna altijd vooraan).

Persoonlijk denk ik dat het allemaal om het even zal zijn tussen de toppers (Vettel, Alonso, Hamilton, etc...), in the end is en blijft het materiaal zeer belangrijk. Button bijvoorbeeld vind ik geen topper, maar toch is hij wereldkampioen geworden. Waarom, de auto was is het begin van het seizoen superieur. Had het seizoen 2 races langer geduurd was hij zeer waarschijnlijk geen kampioen geworden. Barrichello heeft dat seizoen gewoon minder uit de Brawn GP gehaald.

@fynrd1: Vettel kan nu laten zien dat hij dan écht een coureur uit die buitencategorie is, door zijn kinderachtige gedrag niet meer te vertonen en het veld (buiten Mercedes) op te rollen met zijn Red Bull. Hij heeft erg vaak geen tegenstand gehad, als hij tegenstand had was het direct een kleuter (vingertje, triest commentaar, ...). Het is verder een goede coureur, maar ik denk dat hij onterecht op een verhoogd voetstuk staat.
Triest commentaar heeft niks met kwaliteit van de coureur te maken. Als iemand een belabberde persoonlijk heeft, betekend dat niet dat hij ergens niet in kan excelleren. Het is voor heel veel mensen alleen heel erg moeilijk om zoiets aan de kant te schuiven. Betreft tegenstand, ik heb Vettel indrukwekkende dingen zien doen vanuit het achterveld, en we vergeten misschien dat hij nog heel erg jong is, maar toch vier wereldtitels heeft behaald. Vorige race was indrukwekkend, nadat zijn oude chassis was verandert, afgelopen race had hij zonder mankementen op het podium kunnen afsluiten. Dat hij mee kan doen voor de winst is absoluut niet realistisch te noemen, de Mercedes staat mijlen ver voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

himlims_ schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:54:
[...]

die actie had imho hard(er) bestraft moeten worden, dat had ook heeeeeel anders kunnen uitpakken, leek wel wrc duw en trekwerk
Vind je? Was opportunisme van de bovenste plank, drie keer wheelbangen, maar zoveel schade had Kobi volgens mij er niet aan overgehouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jejking schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:25:
[...]

Vind je? Was opportunisme van de bovenste plank, drie keer wheelbangen, maar zoveel schade had Kobi volgens mij er niet aan overgehouden!
duidelijk gevalletje van; is geen ruimte, snap best dat je opoportunistisch moet racen (zeker op monaco) maar dat gaatje wat te klein imho (het was er net niet). door het er tussen te janken kun je een ruimte creeeren, maar op die manier kan de f1 niet bedoeld zijn. kun je net zo goed clio-cup kijken (best spannend overigens)

Iemand nog $600miljoen liggen, voor Caterham?

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 27-05-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voor dat geld heb je Lotus ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:24:
Bij Caterham krijg je voor die 600 miljoen ook wel iets meer dan alleen het f1 team ;)
himlims_ schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:19:
[...]

duidelijk gevalletje van; is geen ruimte, snap best dat je opoportunistisch moet racen (zeker op monaco) maar dat gaatje wat te klein imho (het was er net niet). door het er tussen te janken kun je een ruimte creeeren, maar op die manier kan de f1 niet bedoeld zijn. kun je net zo goed clio-cup kijken (best spannend overigens)
Eens :) Ik ben volledig voor gewaagde inhaalacties, maar dan denk ik meer aan de categorie van wat Sutil (?) in de hairpin deed. Wat Bianchi deed was imho over de grens, en ik was er ook echt verbaasd over dat daar geen actie op ondernomen werd. Normaal gesproken krijg je al bijna een onderzoek aan je broek als je boos naar iemand kijkt, dan kan dit ook wel even bekeken worden :) Maar goed, niet gebeurd, punten gehaald, wat ik wel oprecht leuk voor ze vind. Al heb ik persoonlijk nét ff wat meer met Caterham dan met Marussia, maar eerstgenoemde lijkt de plank dit jaar wel behoorlijk mis geslagen te hebben.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kijk naar Perez vorig jaar, die beukte ook iedereen ongestraft eraf bij de chicane. Tot ie te ver ging en zelf stuk ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Señor Sjon schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:24:
caterham is ALLES; f1 team, alle raceteams, fabriek, het merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Ik was dit weekend in Monaco en moet zeggen dat de GP2 een stuk beter klonk dan de GP(1). Jammer eigenlijk!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:43:
Kijk naar Perez vorig jaar, die beukte ook iedereen ongestraft eraf bij de chicane. Tot ie te ver ging en zelf stuk ging.
Dat werd vorig jaar toen al bestempeld tot the Whiting pass. Tegenstander dusdanig dwars zitten dat hij de chicane niet meer kan halen en de plek op moet geven vanwege afsnijden. Lullige manier van inhalen, want de coureur die de chicane afsnijdt is eigenlijk de verstandige en voorkomt een aanrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Tja wen er maar aan. De brullende motoren hebben hun langste tijd gehad. Ik zat van de week indycar te kijken en ook die auto's lijken op TV heel erg stil. Feit blijft nou eenmaal dat een turbo een gigantische demper is voor het geluid. En hoe meer energie er uit wordt gehaald door de MGU-H des te minder blijft er over voor het geluid.

Eerlijk gezegd vond ik het altijd 1 of twee rondjes wel leuk om die bak herrie te horen, maar daarna begon het toch wel te vervelen. Ik vind het zeker ook wat hebben dat je de banden beter hoort. Bij de LMP1 diesels ben ik er ook wel aangewend dat ze fluisterstil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
IndyCar klinkt wel harder dan F1. Ze rijden ook de Indy500 tussen de 11 en 12k RPM en er zit geen regeneratie ellende tussen. Dat kosten bakken met geld en eigenlijk zit niemand erop te wachten.

Overigens is de beeld- en geluidskwaliteit uit de VS al vrij lang vrij prut.

Jammer dat je tot illegale streams wordt gedwongen om IndyCar te volgen. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 27-05-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

voel je vooral niet schuldig voor; moeten ze maar zorgen voor een totaal oplossing of betere beschikbaarheid in EU.

TV kijken wordt tering duur zo;
8 euro netflix
10 HBO
15 sport

betaal je zo 30+ euro voor alleen maar de extras, met beetje internet/tv betaal je al 60euro; voor je weet ga je over de 100 piek heen voor beetje tv kijken :F en dan heb je nog niet eens alles wat je wilt zien. Zo prefereer ik SKY - maar ruk verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:20:
IndyCar klinkt wel harder dan F1. Ze rijden ook de Indy500 tussen de 11 en 12k RPM en er zit geen regeneratie ellende tussen. Dat kosten bakken met geld en eigenlijk zit niemand erop te wachten.

Op TV klonken ze echt als muggen.

Tja ik vind persoonlijk dat de huidige regeneratie units de F1 juist echt weer op een technologisch hoger plan hebben gezet. De manier waarop de MGU-H als boost control en anti-lag wordt gebruikt is echt helemaal nieuw en zeker later toepasbaar op straat hybrides. Ook de brake-by wire die wordt gebruikt om de remkracht op de achterwielen gelijk te houden ongeacht de harvesting van de MGU-K kan je later nog wel eens terug zien op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:20:
Ik zit daar wel op te wachten! F1 moet ook technisch de top zijn, met de nieuwe wagens hebben ze daar een mooie stap mee gemaakt. Ik zit niet te wachten op techniek uit de jaren 80 en 90, hopeloos achterhaald en compleet niet interessant.
Ik had er geen moeite mee, ik kijk ook regelmatig Nascar en dat is ook gewoon top qua beeld en geluid.
Das inderdaad erg jammer, autosport volgen in Nederland is niet echt heel eenvoudig, maar dat zal iets met de animo te maken hebben.

Kijk overigens wel weer uit naar Le Mans, geweldige auto's, vele malen mooier dan de huidige generatie F1 auto's!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

himlims_ schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:23:
voel je vooral niet schuldig voor; moeten ze maar zorgen voor een totaal oplossing of betere beschikbaarheid in EU.

TV kijken wordt tering duur zo;
8 euro netflix
10 HBO
15 sport

betaal je zo 30+ euro voor alleen maar de extras, met beetje internet/tv betaal je al 60euro; voor je weet ga je over de 100 piek heen voor beetje tv kijken :F en dan heb je nog niet eens alles wat je wilt zien. Zo prefereer ik SKY - maar ruk verkrijgbaar.
Je hebt waarschijnlijk geen idee wat dat kost, houdt er dan nog rekening mee dat wij hier gemiddeld veel verdienen. Minder legaal heb je een jaar lang alle zenders voor ongeveer 100 piek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

fynrd1 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:45:
Je hebt waarschijnlijk geen idee wat dat kost,
bijzondere aanname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Wij ontspringen nog aardig de dans in Europa, maar ik ben bang dat dit langzaam aan de andere kant op gaat. Zeker nu Fox in Nederland is gekomen. Gelukkig is met de introductie van glasvezel ons internet relatief gezien goedkoper geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Precies, als je in de US zit in een stad en je wil een standaard kabel abbo met internet dan moet je niet raar op kijken als je 120 dollar per maand kwijt ben. En dan mis je nog een hele boel zenders die je los moet bijbetalen

Pagina: 1 ... 48 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.