Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit is het resultaat van jaren mismanagement bij de aerodepartment. Ze teerden nog op matige werk van Pat Fry wat nu ook uitgewerkt is. Ik heb het een paar GP's geleden aangegeven, maar qua aero zijn Force India, Toro Rosso, Williams en Sauber veel verder dan Mclaren. Nu begint zich dit langzaamaan door te werken in het racebeeld. Het komt heus wel weer goed daar, mits ze het financieel niet meer kunnen bewerkstelligen. Denk dat het wel een paar seizoenen duurt voordat we de filosofie en genialiteit van Prodromou terug gaan zien in de wagens. Momenteel zijn ze nog hoog van de bomen aan het blazen, dit om denk ik nog een grote sponsor binnen te trekken zodat ze de komende jaren veilig kunnen overbruggen.meintje schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:30:
Mercedes aangedreven auto's zijn weer oppermachtig op McLaren na. Wat is er daar toch aan de hand? Het gaat daar nog slechter dan afgelopen seizoen.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Maar bizar wat Vettel ondanks alle ellende weer heeft laten zien, 1 ronde eerder dan Ferrari

Ik zeg het is mentaal .. iedereen laat het kopje hangen, behalve Vettel, die heeft vanaf 15 de balen en niets te verliezen .. en met iedere plek vooruit krijgt ie weer meer vertrouwen en ziet in iedere bewegende auto voor hem het volgende potential target! Daar bijt ie zich dan in vast .. dát is een mindset die wel er typerend is voor Vettel, dat vuur .. zoiets wat je ook bij Schumacher zag. Vettel ziet nog kansen en weet het eruit te krijgen .. hoewel ik niets met hem heb, bewonder ik hem op zulke momenten wel heel erg! Hij heeft doodleuk vanaf de 15e plek de beide Ferrari's om de oren gereden!!! Wie vliegt er nu uit daar?????

Ook Kimi lijkt de weg naar boven gevonden te hebben. Misschien dat Alonso hiervan ook een wake-up call gekregen heeft, alhoewel, die laatste inhaal actie was voor de fan's .. niets anders.
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-05-2014 16:44 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik denk dat het wel iets meer significantie heeft voor Alonso: die wil duidelijk de nr. 1 in het team zijn, en achter de teamgenoot eindigen past daar niet bij.ing._Buttje schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:42:
Ook Kimi lijkt de weg naar boven gevonden te hebben. Misschien dat Alonso hiervan ook een wake-up call gekregen heeft, alhoewel, die laatste inhaal actie was voor de fan's .. niets anders.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik denk dat hij wel een punt heeft deels.gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 18:13:
Button: onervarenheid Magnussen kost ons tweetiende seconde per ronde. Ook een manier om je teamgenoot onder de duim te houden
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Beetje flauw van hem
daar heb je een punt, maar Kimi reed op oud rubber, dus veel eer viel daar niet aan te behalen. Het zal voor de fan's en een beetje om zijn eigen eer zijn geweest, maar hoe dan ook wederom(!!!!!!!!!!!!!!) een beschamend resultaat voor Ferrari, temeer hoe Vettel ze letterlijk om de oren reed, dus kan me haast niet voorstellen dat hem dát op dit moment nog veel uitmaakte. 6e .. 7e .. en 0,0 vuist kunnen maken.gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 17:05:
[...]
Ik denk dat het wel iets meer significantie heeft voor Alonso: die wil duidelijk de nr. 1 in het team zijn, en achter de teamgenoot eindigen past daar niet bij.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Een voormalig wereldkampioen en ervaren rijder moet toch niet afhankelijk zijn van een rookie voor de feedback en ontwikkeling?Firesphere schreef op zondag 11 mei 2014 @ 18:38:
Ik denk dat hij wel een punt heeft deels.
Ik vond het best een vermakelijke race. Mercedessen in gevecht aan het eind. Ferraris in gevecht. Ricciardo met Bottas. En dan Vettel: hoezo cruisen? Van 15 naar voren weer terug naar achter en weer naar voren; die heeft echt een leuke dag gehad.
En hoewel er altijd geklaagd wordt dat Vettel niet in kan halen (bewees vandaag maar weer eens het tegendeel), is het juist Alonso die er meer moeite mee heeft. Raikkonen haalde Grosjean (geloof ik) in, dat ging redelijk eenvoudig. Alonso had daar toch meer moeite mee.
[ Voor 25% gewijzigd door MrSleeves op 11-05-2014 20:03 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Verwijderd
Wel meer dan een paar, in ieder geval de meeste inhaalacties van de race, beter opletten voortaan.Bart-Willem schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:05:
Vettel heeft maar een paar inhaalacties hoeven te doen: zeker de helft die hij voorbij gegaan is zijn in de pits ingehaald of naar achteren gevallen door een verkeerde strategie.
Ik check in 2015 wel weer hoe het er voor staat
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Definieer een paar. Volgens mij kan je beter tellen wie hij via de pitstops ingehaald heeft. Die lijst is korter.Bart-Willem schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:05:
Vettel heeft maar een paar inhaalacties hoeven te doen: zeker de helft die hij voorbij gegaan is zijn in de pits ingehaald of naar achteren gevallen door een verkeerde strategie.
Juist omdat hij op een 3- en de rest op een 2-stopstragie stond, had hij meer in te halen.
Ik denk dat hij het halve veld ingehaald heeft (en sommigen meer dan eens). Hij stopte heel vroeg en moest toen ook het achterveld nog door.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
dus.... mclaren presteerd slecht, omdat er een onevervaren rijder in zitgambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 18:13:
Button: onervarenheid Magnussen kost ons tweetiende seconde per ronde. Ook een manier om je teamgenoot onder de duim te houden

@BM: Vettel was gewoon aan het stampen als een baas, als een coureur van wereld niveau; get real button
2 ervaren coureurs kunnen een auto beter ontwikkelen ipv een oud coureur en een newbie lijkt mij zo. Vooral als de auto al een poos niet meer op top niveau presteert lijkt mij zo. Button kan veel beter zijn vergelijking maken met oude auto's en revisies en dat iets was Magnussen niet kan. Dus zo'n BS vind ik zijn opmerking eigenlijk niet hoor.himlims_ schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:33:
[...]
dus.... mclaren presteerd slecht, omdat er een onevervaren rijder in zitfucking BS; hoe kan dat nu button/mclaren prestatie beinvloeden, beetje, maar geen 10 plekken.
Het geluid is weg. Alle ontwikkeling is 'ge-freezed', waardoor de huidige suprematie van Mercedes zeker dit seizoen niet bedreigd zal worden. Coureurs die gedegradeerd zijn tot uitvoerders. Natuurlijk moet je een volbloed racer zijn, maar het drukken op de knopjes begint bijna een dagtaak te worden voor die mensen.
En dan Maldonado. Natuurlijk, Crashdonado en al die andere leuke verbasteringen ten spijt, hij is wel de enige die nog voor enig vuurwerk zorgt. De rest lijkt als een soort robot de race te rijden. Ze hebben ook niet veel keus, want banden en brandstof sparen is belangrijker dan het met het mes tussen de tanden proberen op wilskracht een race te winnen.
En als er dan iemand een keer iets geks doet en iets meer risico neemt, staan de stewards te popelen om je een drive-through of grid-penalty te geven. Het liefst allebei, zodat je 2 races verkloot hebt. Zie Ricciardo bij zijn pitstop in Malaysië.
Rssultaat: extreem risico mijdend gedrag bij de coureurs. Want het opzoeken van de limiet, en zeker het overschrijden daarvan wordt direct afgestraft door brandstof- en bandenproblemen. En zelfs mocht dat goed gaan, dan staat er nog een leger officials klaar om elk genomen risico buitenproportioneel te bestraffen. Het lijkt wel de trajectcontrole.
En dan heb ik het nog helemaal niet over de motoren, die de beleving helemaal weg hebben gehaald. Komende week schijnt Mercedes met megafoons op de wagen te gaan testen. Nou, ze doen hun best maar hoor, ik ga wel GP2 kijken. Die schijnen in het huidige F1 veld sowieso aardig mee te kunnen komen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik vraag me af of vergelijkingen met oude auto's nu wel zo nuttig zijn. De wagens zijn compleet vernieuwd dit jaar en dus geen doorontwikkeling meer op een oud ontwerp.Raven__NL schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:37:
[...]
2 ervaren coureurs kunnen een auto beter ontwikkelen ipv een oud coureur en een newbie lijkt mij zo. Vooral als de auto al een poos niet meer op top niveau presteert lijkt mij zo. Button kan veel beter zijn vergelijking maken met oude auto's en revisies en dat iets was Magnussen niet kan. Dus zo'n BS vind ik zijn opmerking eigenlijk niet hoor.
Je hoort overigens ook vaak het tegenovergestelde; dat teams positief verrast zijn dat onervaren coureurs toch behoorlijke feedback weten te geven op een auto. Vraag in dat geval is alleen wel altijd of het echt gemeend wordt, of dat het de geldbuidel van de rookie is die rinkelt.
Zonde overigens hoor van McLaren. Twee jaar terug hadden ze in de basis één van de snelste auto's, maar de overstap naar het hogere chassis heeft ze de kop gekost lijkt het wel.
Zeer teleurstellend ook weer van Ferrari, je zou verwachten dat nu zo zachtjesaan de hand van Allison te zien zou moeten zijn bij Ferrari. Dat hij weinig invloed had op de basis van deze auto is logisch, daarvoor is hij te laat in dienst gekomen maar juist op de doorontwikkeling had ik hoge verwachtingen omdat Lotus het ook jarenlang leuk heeft gedaan.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Toen Senna het deed was het prachtig, als Knaldonado het doet niet. Het verschil: net weten wanneer het kan en het op zo'n manier doen dat de tegenstander weet dat je geen idioot bent met onvoldoende wagencontroleBM schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:26:
Ben ik de enige die de inhaalacties van Vettel nogal op het randje vond? Kreeg er af en toe het gevoel bij dat ie zich er maar naast remde en degene naast 'm het maar op liet lossen. Ging allemaal goed, en heb er verder geen problemen mee, maar viel me wel op
nailed it! ook de opmerking op sky "he must safe fuel" omfg het is een race?! geen kampioenschap brandstof besparen, dat doen ze bij de TUalexbl69 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:11:
Rssultaat: extreem risico mijdend gedrag bij de coureurs. Want het opzoeken van de limiet, en zeker het overschrijden daarvan wordt direct afgestraft door brandstof- en bandenproblemen. En zelfs mocht dat goed gaan, dan staat er nog een leger officials klaar om elk genomen risico buitenproportioneel te bestraffen. Het lijkt wel de trajectcontrole.
de charme is beetje weg in mijn beleving; gejank om brandstof en banden, geluid, dubbele punten, gekloot met kijk rechten, aso prijzen kaartjes en dan weeeeeer regelement/prestatie omgooien als in deffuser en rear downforce.
Kun je de race binnen 10 minuten kijken en niets gemist hebben
Mess with the best, die like the rest
Geruchten gaan al jaren dat Ferrari hem probeert binnen te halen. Vraag me af onder welke voorwaarden hij het zou willen doen want hij lijkt het prima naar z'n zin te hebben bij RBR en daarnaast gaan de geruchten al zeer lang dat de overstap naar Ferrari mede wordt tegengehouden door het feit dat hij niet in Italië wil wonen.Senor Sjon schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:59:
Geruchten zijn dat Newey een soort van blanco contract op zak heeft van Ferrari. Oftewel, hij kan zelf de voorwaarden en bedragen invullen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
bij RBL maakt hij de dienst uit, en wordt relatief vrij gelaten, bij ferrari wordt dat toch echt een cultuur omslag.
kan me heel goed voorstellen dat ie zegt "leuk aanbod, bedankt maar blijf waar ik zit"
Achteraf gezien ook geen spijt van. Hopelijk in Monaco wat meer spanning.
Dat kan ik me ook voorstellen.himlims_ schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:47:
Neem aan dat Newey vrij goed op de centen zit; daarvoor hoeft hij de overstap niet te maken
bij RBL maakt hij de dienst uit, en wordt relatief vrij gelaten, bij ferrari wordt dat toch echt een cultuur omslag.
kan me heel goed voorstellen dat ie zegt "leuk aanbod, bedankt maar blijf waar ik zit"
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat hij denkt "Red Bull is leuk, maar Ferrari is toch Ferrari".
En ik kan me ook wel voorstellen dat hij wel weer toe is aan een nieuwe uitdaging, nieuwe omgeving.
We zullen zien.
Het blijft Maldonado hé, auto in de muur tijdens de kwali en iemand "maar" een halve meter hoog gelanceerd tijdens de raceJolke schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:25:
Blijkbaar ook geen acties van Maldonado dit weekend, dan zouden hieer veel meer reacties staan
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kijk eens naar het grotere plaatje: deze auto's zijn 5 races oud en worden nog volop ontwikkeld. Dat de verschillen met uitontwikkelde GP2 auto's zo klein zijn, is ook niet gek. Maar dat lost zich vanzelf op met de tijd als de teams de auto's beter begrijpen en verder ontwikkelen. Kijk eens naar het tempo waarmee RBR zijn auto ontwikkelt. Geduld is een schone zaak. Op de korte termijn is het misschien vervelend (ben ik het absoluut niet mee eens, maar ik kan me voorstellen dat je het zo ervaart), maar geef het een paar races.
Goed. Ik ga nog even nagenieten van een prachtige race!
Spanning in Monaco? Die kans is ook vrij klein hoor, inhalen gaat niet zo makkelijk daar en het is vooral naar het mooie plaatje kijken van F1 auto's die racen over een circuit dat eigenlijk totaal niet geschikt is voor zulke auto's.Zamorano schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:56:
Ik heb ongeveer 1/3 van de race gekeken, toen had ik het wel gezien.
[...]
Dat kan ik me ook voorstellen.
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat hij denkt "Red Bull is leuk, maar Ferrari is toch Ferrari".
En ik kan me ook wel voorstellen dat hij wel weer toe is aan een nieuwe uitdaging, nieuwe omgeving.
We zullen zien.
Voor de spanning kun je beter de Indy500 aan zetten die volgens mij weer op dezelfde dag is
De spanning in Monaco is misschien wel aanwezig in de kwalificatie. De snelheid op het rechte stuk van de Mercedes is een stuk minder belangrijk op Monaco. Dat zou in het voordeel van de in de bochten sublieme Red Bulls kunnen zijn. Als ze mee kunnen strijden op de Pole dan is het in ieder spannend in de strijd om de overwinning. Misschien is dit wel wishful thinkingXyritZz schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:56:
[...]
Spanning in Monaco? Die kans is ook vrij klein hoor, inhalen gaat niet zo makkelijk daar en het is vooral naar het mooie plaatje kijken van F1 auto's die racen over een circuit dat eigenlijk totaal niet geschikt is voor zulke auto's.
Voor de spanning kun je beter de Indy500 aan zetten die volgens mij weer op dezelfde dag is
Qua race is er natuurlijk weinig te beleven want het is daar gewoon een optocht, verplichte kost voor de eurootjes.
Dat brandstof sparen is altijd al aan de orde geweest. Minder brandstof meenemen is namelijk altijd voordelig en dus zoeken team de juiste balans. In de tijd dat er getankt werd kon je wel tijdens de race de tactiek wijzigen. Maar ook toen werd er gedacht aan hoeveel gas er gegeven werd, want een pitstop uitsparen leverde ook veel tijd op.himlims_ schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:04:
[...]
nailed it! ook de opmerking op sky "he must safe fuel" omfg het is een race?! geen kampioenschap brandstof besparen, dat doen ze bij de TU
de charme is beetje weg in mijn beleving; gejank om brandstof en banden, geluid, dubbele punten, gekloot met kijk rechten, aso prijzen kaartjes en dan weeeeeer regelement/prestatie omgooien als in deffuser en rear downforce.
De race is te lang voor een sprintrace en heeft daarom altijd iets gehad van een endurance race. Het wordt alleen nu meer benadrukt en je ziet en hoort er meer van.
[ Voor 34% gewijzigd door Hann1BaL op 12-05-2014 12:05 ]
But it's Pastor Maldonado embarrassing the sport.
- Butchering classic circuits to suit their own rules when many smaller series use the same tracks
- Demanding millions of dollars for the prestige of having an F1 race and leaving the second dollars dry up, regardless of contracts or laws
- Promoting itself as the pinnacle of racing on the planet while producing some of the most boring racing on the planet, year after year
- Giving Ferrari prize money every year, just for being Ferrari, whilst at the same time trying to screw small teams that actually need the cash
- Harsher treatment of less-popular teams and drivers if they screw up compared to popular teams and drivers
- Openly stating penalties are more brutal if you screw up a popular driver's race than a backmarker's (FIA statement after the Grosjean Massacre at Spa)
- Lazily pandering to bullshit "green" initiatives when no matter what way you spin it, racing is never going to be about that at all
- Endless fuckery with the kinds of tyres they want, seemingly changing their mind every couple of months
- Cringeworthy podium interviews getting exponentially worse by the race
- Baffling stewarding decisions, inconsistent penalties, "Driver 99 looked at Driver 66, the incident is under investigation"
- Showing 15 replays of the start when nothing happened less than 10 seconds after DRS activation every single race
- Cutting away from on-track action 50 times a race to show a driver's girlfriend in the paddock (hey FOM, we've all got enough fap material by now, let's see some racing, eh?)
- Inventing DRS to pull a carpet over a hole in the floor by ignoring the invisible hurricane behind every car making it nearly impossible to pass
- Implenting DRS in the most bullshit way possible by having special zones for it instead of just copying IndyCar's fair and excellent (by comparison) Push-2-Pass system
- Writing the regulations in such a way that what should be some of the most stunning automotive creations mankind has ever come up with are instead just big carbon fiber penises with blender motors on the back
- Removing "lifetime" bans on cheaters who put their own greed in front of other people's safety
- Starting races under the safety car if it rained anywhere within 50 miles in the previous 2 months (changing car regs to deal with this problem is apparently beyond the engineering geniuses in F1)
- Rotating crew of guys who raced 20 years ago and possibly never even in F1 at all partly in charge of stewarding decisions by advising
- Robbing Kobayashi of his last-lap pass in China by some silly chequered flag rule, but it's a small team so who gives a shit about them, right?
- 65 years of waiting for people to die before changing rules that obviously needed to be changed
- Pretending to encourage wheel-to-wheel action while adding arbitrary points to a driver's license every time he farts too close to another driver
- Acting like a credible sport while routinely allowing criminals to finance teams, buy races, and exert their influence
- Routinely trying to screw over teams who do too good a job at winning races by introducing bullshit rule changes halfway through the season
- Completely failing to embrace the internet and refusing to provide basic web features other series have had for a decade or more
- Gouging fans for apps everyone else just gives away for free
- Charging 3 mortgage payments to attend a GP
- Requiring drivers to starve themselves to squeak under some arbitrary weight limit
Luchtstroom achter de auto verbeteren kan volgens mij prima door de aerodynamische regels gigantisch op de schop te gooien. Veel grotere restricties op achtervleugel/diffuser en als compensatie bijv. het grondeffect weer toestaan. Dan heb je heel dat DRS niet meer nodig, en zullen coureurs weer risico moeten nemen ipv wachten tot de DRS zone.
Een ander soort spanning. Het is een atypisch circuit, waardoor de pikorde misschien anders is. Mercedes zal bijvoorbeeld weinig hebben aan de hoge topsnelheid. En misschien zit er inderdaad meer spanning in op zaterdag dan op zondag, maar zelfs dan hebben we volgens mij vaker leuke races gehad in Monaco dan in Barcelona.XyritZz schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:56:
[...]
Spanning in Monaco? Die kans is ook vrij klein hoor, inhalen gaat niet zo makkelijk daar en het is vooral naar het mooie plaatje kijken van F1 auto's die racen over een circuit dat eigenlijk totaal niet geschikt is voor zulke auto's.
vind het vaak de saaiste race van het jaar (afgezien van valencia), amper mogelijkheden tot inhalen, 2u lang treintje kijken (daar hebben ze speciale duitse zenders voor!!!)
[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 12-05-2014 12:53 ]
Die kleinere series gaan vaak een stuk minder hard waardoor ze andere eisen stellen aan de banen en uitloop stroken.Senor Sjon schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:10:
Dit is wel een imposante lijst met kleine F1-irritaties
Butchering classic circuits to suit their own rules when many smaller series use the same tracks
Ik denk dat je hier niet onderuit gaat komen. Het wordt nu al steeds lastiger om een vergunning te krijgen voor races,Lazily pandering to bullshit "green" initiatives when no matter what way you spin it, racing is never going to be about that at all
De banden zijn de afgelopen tijd niet echt veranderd. Alleen is vorig jaar de kevlar belt weer vervangen door staa. De compounds zijn redeljk stabiel gebleven. In het tijdperk van bridgestone en michelin was er veel meer verschil toen hadden ze voor elke race speciale compounds.Endless fuckery with the kinds of tyres they want, seemingly changing their mind every couple of months
don't blame the rules. Dat was gewoon een stomme actie van de man met de finish vlag.Robbing Kobayashi of his last-lap pass in China by some silly chequered flag rule, but it's a small team so who gives a shit about them, right?
Bullshit want die rule changes moeten unaniem worden goedgekeurd door de teams.Routinely trying to screw over teams who do too good a job at winning races by introducing bullshit rule changes halfway through the season
Nascar kost ook 25 dollar per jaar, Indycar is gratis, maar werkt alleen als je een Verizon abbo hebt.Gouging fans for apps everyone else just gives away for free
MotoGP idem, kost ook iets van 25 euro
Moeten de teams maar lichtere auto's bouwen. Ook is er geen regel die het verbied om met een auto te starten die 2000 kilo weegtRequiring drivers to starve themselves to squeak under some arbitrary weight limit
Ik denk ook dat een deel van de sport te complex is geworden voor de gemiddelde kijker. Er zijn niet veel fans die echt snappen hoe de aero werkt op de auto's. Kwa motor techniek zien we nu toch wel een paar bijzondere auto's: 30% minder downforce, 30% minder brandstof, zwaardere auto's en minder vermogen en toch waren ze gisteren maar 1.6 seconde per ronde langzamer dan 2013 (gemiddeld over de hele race).
Veel glamour natuurlijk, en ik geloof dat 90% van de rijders er (op papier) wonen.himlims_ schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:53:
kijk tijdje F1, maar waarom Monaco nu 'Ju van het' moet zijn snap ik niet
vind het vaak de saaiste race van het jaar (afgezien van valencia), amper mogelijkheden tot inhalen, 2u lang treintje kijken (daar hebben ze speciale duitse zenders voor!!!)
Maar het is ook zeker wel een uitdagende baan, de foutmarges zijn erg klein. Ook is de kans op spectaculaire crashes daar toch het grootste, en laten we eerlijk zijn daar kijken we allemaal wel een beetje voor (zolang de rijders er zelf nog maar kunnen uitstappen)
Ook heeft Monaco in mijn ogen de spectaculairste bochten combi van de kalender. Bocht 13/14 (ingang zwembad) vereist in mijn ogen meer ballen dan Eau Rouge.
[ Voor 15% gewijzigd door SnowDude op 12-05-2014 13:20 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Wie zegt MGU-H, MGU-K en de wisselwerking hiervan wat? Wie boeit het eigenlijk?
Het is dan een van zijn minder goede race-weekenden geweestDanielson schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:37:
[...]
Het blijft Maldonado hé, auto in de muur tijdens de kwali en iemand "maar" een halve meter hoog gelanceerd tijdens de race
.
.
- Showing 15 replays of the start when nothing happened less than 10 seconds after DRS activation every single race
- 65 years of waiting for people to die before changing rules that obviously needed to be changed
- Charging 3 mortgage payments to attend a GP
[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 12-05-2014 14:37 ]
Er gaan geruchten, dat dit om 9.59 al hier gepost is...en de laatste gerucht is dat je eerst moet lezenfynrd1 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:12:
Er gaan geruchten rond dat Newey een blanco contract van Ferrari heeft ontvangen.
Als je me nou gewoon de volgende keer quote.fynrd1 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:12:
Er gaan geruchten rond dat Newey een blanco contract van Ferrari heeft ontvangen.
Schijnt van Sky af te komen, zie dit topic: http://forums.autosport.c...ey-going-to-ferrari-2015/
bvbal79 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:20:
[...]
Er gaan geruchten, dat dit om 9.59 al hier gepost is...en de laatste gerucht is dat je eerst moet lezen
Ah sorry, ik heb de gewoonte niet meer dan één pagina terug te kijkenSenor Sjon schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:22:
[...]
Als je me nou gewoon de volgende keer quote.
Schijnt van Sky af te komen, zie dit topic: http://forums.autosport.c...ey-going-to-ferrari-2015/
Als we dan toch bezig zijn, het geruchtbvbal79 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:20:
[...]
Er gaan geruchten, dat dit om 9.59 al hier gepost is...en de laatste gerucht is dat je eerst moet lezen
Ben benieuwd, ik vermoed dat het niet in de buurtkomt van wat het vorig seizoen was.
misschien moeten ze die prijzen eens beetje aanpassen aan land waar de race gereden wordt. Gewoon triest al die lege tribunes, zelfs in spanje had je diverse lege tribunes. gewoon jammer. Je zou zeggen dat minder omzet beter is dan helemaal geen omzetEr wordt gevreesd dat minder mensen kaartjes kopen door het wegvallen van het 'spectaculaire geluid'.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat bedoel je met zelfs in Spanje? Zijn de tickets daar zo goedkoop dan? Spanje is nou niet wat je zegt het welwarendste land in Europa op dit moment - dus dat verklaart enigszins de lege tribunes.himlims_ schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:59:
[...]
misschien moeten ze die prijzen eens beetje aanpassen aan land waar de race gereden wordt. Gewoon triest al die lege tribunes, zelfs in spanje had je diverse lege tribunes. gewoon jammer. Je zou zeggen dat minder omzet beter is dan helemaal geen omzet
Je vond gister niks aan, maar verwacht meer in Monaco? Wat verwacht je dan? Meer inhaalacties zullen het niet zijn en de kans dat 1 en 2 geen Mercedes is, is ook niet groot. Of is dat het enige dat telt? Degene die wint? Want dan ga je een "saai" seizoen tegemoet. Achter 1 en 2 gebeurt gelukkig genoeg.Zamorano schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:56:
Ik heb ongeveer 1/3 van de race gekeken, toen had ik het wel gezien.
Tickets zijn overal schreeuwend duur en het product wat je ervoor krijgt is steeds minder. Als de plannen doorgaan is straks FP1 ook weg. Vorige keer riep Hamilton dat ze niet meer dan 10 rondjes rijden in FP om de motor enzo te sparen. Warm-Up is al weg. En je gaat naar het circuit voor de beleving, maar als de supportklasses meer indruk maken, is er iets goed mis.Jolke schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:09:
[...]
Wat bedoel je met zelfs in Spanje? Zijn de tickets daar zo goedkoop dan? Spanje is nou niet wat je zegt het welwarendste land in Europa op dit moment - dus dat verklaart enigszins de lege tribunes.
Monaco vind ik altijd mooi om te zien. Normaliter een baan waar foutjes direct worden afgestraft en heeft nog echt een karakter. Als ze maar niet weer er doorheen gaan kruipen zoals vorig jaar.MrSleeves schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:16:
[...]
Je vond gister niks aan, maar verwacht meer in Monaco? Wat verwacht je dan? Meer inhaalacties zullen het niet zijn en de kans dat 1 en 2 geen Mercedes is, is ook niet groot. Of is dat het enige dat telt? Degene die wint? Want dan ga je een "saai" seizoen tegemoet. Achter 1 en 2 gebeurt gelukkig genoeg.
Het contrast met andere stratencircuits is enorm. Singapore is op een grid gebaseerd en de nachtrace 'feature' is nu wel leuk geweest. De GP2 is juist leuker omdat je dan nog wat van de stad eromheen meekrijgt. In het donker is het een wit lint in een zwarte omgeving.
Hoe ze het geluid maken boeit me echt niet. Wat me wel interesseert is dat de andere teams bang zijn dat mercedes de nieuwe uitlaat ook gebuikt om de aero weer te verbeterenBM schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:01:
Wat ik van de week las is dat ze een megafoon-achtige constructie in de uitlaat hebben. Als het zo moet dan laat maar.... ik wil gewoon 'echt' geluid, anders kunnen ze d'r ook wel een bandje van een Ferrari V12 in zetten...
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Een lachband door het motorgeluid monteren!Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:43:
Gewoon een gat boren in de uitlaat, dan klinkt iedere auto "hard". Geluid kan mij gestolen worden, helemaal als het nep is. Ze kunnen ook gewoon een andere audiotrack er doorheen mixen zoals de lachband bij comedies.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zal mij verbazen als het dit seizoen nog veel anders gaat worden.
Oh ja nog ff de f1pool.net stand checken..

Ik moest even denken aan Brawn die toch aardig ingehaald werd, maar die waren lang niet zo dominant als de Mercedessen. 49 seconden (Spanje) voor op de rest is wel erg veel, maar vlak die andere teams niet uit. Ik denk dat de andere teams nog wel iets vinden waar ze erg veel aan hebben.AzzKickah schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:21:
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Mwoah, Hamilton is toch wel op 'Vetteliaanse' wijze bezig. Rosberg wint er nog een paar hier en daar, en een Red Bull nog wel een keertje met wat geluk. Maar verder denk ik niet dat het nog veel veranderd.AlainS schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:36:
[...]
Ik moest even denken aan Brawn die toch aardig ingehaald werd, maar die waren lang niet zo dominant als de Mercedessen. 49 seconden (Spanje) voor op de rest is wel erg veel, maar vlak die andere teams niet uit. Ik denk dat de andere teams nog wel iets vinden waar ze erg veel aan hebben.
Maldonado die elk weekend wel wat aan diggelen rijdt. Wat een lapzwans is dat. Echt
Ik denk dat Maldonado wint, als het om strafpunten gaat. Dat ze die idioot nog laten rijden ...AzzKickah schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:52:
Maldonado die elk weekend wel wat aan diggelen rijdt. Wat een lapzwans is dat. Echt
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
The ramblings of an idiot
Laatste keer dat we dit zagen was in 2002 met Ferrari, ze wonnen hier 15 uit 17. Als ik het me goed herinner reden ze dit seizoen zelfs een keer een nummer 3 op een ronde. Dat gaat Mercedes ook nog wel lukken denk ik. Zeker op banen met veel hoogteverschil, of bijvoorbeeld een Monza.AlainS schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:36:
[...]
Ik moest even denken aan Brawn die toch aardig ingehaald werd, maar die waren lang niet zo dominant als de Mercedessen. 49 seconden (Spanje) voor op de rest is wel erg veel, maar vlak die andere teams niet uit. Ik denk dat de andere teams nog wel iets vinden waar ze erg veel aan hebben.
Vraag me af hoe de Brawns waren geweest met iemand als een Hamilton, Vettel, Alonso of Raikkonen achter het stuur, Button is wel snel, maar die gasten schaal ik net wat hoger in. Rosberg en Hamilton hebben elkaar, zeker afgelopen race, flink op lopen naaien en dat doet natuurlijk ook wat.AlainS schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:36:
[...]
Revised sidepods, front wing en achterkant waren deze race al 0,15 sneller volgens de eigen engineers. Dat staat nog los van de engine optimalisaties.
Er is een grote kans dat dit een seizoen a la 1988 of 1992 wordt
Ik kijk hier altijd naar RTL, maar ik moet zeggen dat het commentaar daar ook echt slecht is. Er vallen veel stiltes, zitten er naast (zeker als je Mol gewend was) en halen zelfs de spanning uit een spannende race. Plus dat er continue gezegd wordt hoe goed de Duitsers zijn en met hoeveel ze in de top10 staan. Natuurlijk, patriotisme hebben we allemaal, ook bij Sky merk je dat, maar hier is het echt overdreven.AzzKickah schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:21:
Ik moest de race op RTL Deutschland kijken dit weekend want ik was op vakantie, maar erg denderend was het niet. De race én ruim anderhalf uur dat Duitse geschwatsch in je oren. Maar dan wel het woord 'countdown' gebruiken
Oh ja nog ff de f1pool.net stand checken..
Verder gaat het hier in Duitsland meer om dat je zinnen correct formuleert en dat je lange zinnen maakt, met veel bijzinnen. En nu heb ik sowieso moeite met zinnen die te lang
Jolke schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:15:
[...]
En ik heb moeite met (duitse) zinnen. Ik verdom het kan ik je zeggen, ik ga geen RTL kijken. Dan maar Sport1 of de BBC
[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 13-05-2014 10:18 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hungaroring heb je voor 80 euro toegang tot het circuit, voor ongeveer 140 heb je tribuneplaats en zit je aan de achterkant van het circuit waar zo ongeveer de enige mogelijkheid is tot inhalen.Senor Sjon schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:36:
[...]
Tickets zijn overal schreeuwend duur en het product wat je ervoor krijgt is steeds minder. Als de plannen doorgaan is straks FP1 ook weg. Vorige keer riep Hamilton dat ze niet meer dan 10 rondjes rijden in FP om de motor enzo te sparen. Warm-Up is al weg. En je gaat naar het circuit voor de beleving, maar als de supportklasses meer indruk maken, is er iets goed mis.
[...]
Dat vind ik niet overdreven duur hoor, kaartje voor een concert van een topartiest betaal je net zo veel voor.
F1 is vooral duur als je perse zicht op de pitlane wil hebben, dan gaan je kaartjes honderden euro's kosten.
Dit seizoen gaat meer lijken op 1988.fynrd1 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:53:
[...]
Laatste keer dat we dit zagen was in 2002 met Ferrari, ze wonnen hier 15 uit 17. Als ik het me goed herinner reden ze dit seizoen zelfs een keer een nummer 3 op een ronde. Dat gaat Mercedes ook nog wel lukken denk ik. Zeker op banen met veel hoogteverschil, of bijvoorbeeld een Monza.
In 2012 was Ferrari niet zo dominant qua voorsprong. Ze wonnen wel de hele tijd, maar niet met de voorsprong die Mercedes nu steeds heeft.
Misschien had Vettel afgelopen zondag dichter in de buurt kunnen komen als hij verder vooraan had gestaan.
Overigens zie ik ze niet snel de nummer 3 lappen; voor die tijd gaan ze al lang consolideren en van een gevecht gaan de rondetijden ook niet omlaag.
Alleen was het in 1988 een grotere prestatie omdat de betrouwbaarheid in die jaren vele malen lager lag dan vandaag de dag.MrSleeves schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:40:
[...]
Dit seizoen gaat meer lijken op 1988.
In 2012 was Ferrari niet zo dominant qua voorsprong. Ze wonnen wel de hele tijd, maar niet met de voorsprong die Mercedes nu steeds heeft.
Misschien had Vettel afgelopen zondag dichter in de buurt kunnen komen als hij verder vooraan had gestaan.
Overigens zie ik ze niet snel de nummer 3 lappen; voor die tijd gaan ze al lang consolideren en van een gevecht gaan de rondetijden ook niet omlaag.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Staan plaatsen in Belgie zijn relatief goedkoop, 125 euro voor het weekend. Hockenheim heb je voor 160 euro al genummerde zitplaatsen voor het weekend in het stadion deel.XyritZz schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:28:
[...]
Hungaroring heb je voor 80 euro toegang tot het circuit, voor ongeveer 140 heb je tribuneplaats en zit je aan de achterkant van het circuit waar zo ongeveer de enige mogelijkheid is tot inhalen.
Dat vind ik niet overdreven duur hoor, kaartje voor een concert van een topartiest betaal je net zo veel voor.
F1 is vooral duur als je perse zicht op de pitlane wil hebben, dan gaan je kaartjes honderden euro's kosten.
Die Pirelli's zijn al lachbandenFiresphere schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:46:
[...]
Een lachband door het motorgeluid monteren!![]()
Spanje is ook niet al te duur, ca. € 130 voor het weekend (staanplaatsen).Senor Sjon schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:32:
Goede plekken op Monza kosten zo 400 euro p.p. voor alleen toegang. Dan ben je er nog niet overigens. Hongarije is dan ook de enige goedkope GP, op het Autosport forum gaan ze geregeld helemaal los over de Silverstone prijzen. Een man met zijn gezin kan kiezen voor 2 weken naar de zon of zondag naar de GP, parkeren in de drek en hopen dat het niet regent.
Op vrijdag zijn de tribunes vrij toegankelijk, op donderdag kan je de pitwalk doen en tot dit jaar kon je hier bij de voorjaarstests in februari naar binnen.
Jammer dat het een uurtje of 14 rijden is...
Vergelijk dit met Wec, daar betaal je €28,- voor 2 dagen een race van 6 uur.SnowDude schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:52:
[...]
Staan plaatsen in Belgie zijn relatief goedkoop, 125 euro voor het weekend. Hockenheim heb je voor 160 euro al genummerde zitplaatsen voor het weekend in het stadion deel.
Je kan (bijna) gaan en staan waar je wilt en tribune bij S/F kost geloof ik als enige extra.
Moet zeggen dat ik die races een stuk leuker ben gaan vinden dan F1, ik haak steeds vaker vlak na de start af.
Vindt het wel jammer want vroeger vond ik het toch veel leuker dan nu, waarom kan ik niet zeggen.
Wil alleen maar zeggen dat ik de F1 absurd duur vind voor alles en denk dat dit ook hun ondergang gaat worden.
Nope, daar mag je ook gewoon zitten.Ithric schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:07:
[...]
Vergelijk dit met Wec, daar betaal je €28,- voor 2 dagen een race van 6 uur.
Je kan (bijna) gaan en staan waar je wilt en tribune bij S/F kost geloof ik als enige extra.
Moet zeggen dat ik die races een stuk leuker ben gaan vinden dan F1, ik haak steeds vaker vlak na de start af.
Vindt het wel jammer want vroeger vond ik het toch veel leuker dan nu, waarom kan ik niet zeggen.
Wil alleen maar zeggen dat ik de F1 absurd duur vind voor alles en denk dat dit ook hun ondergang gaat worden.
Nou ja, ik heb weinig keuze als ik het live wil kijken... de antenne hier ontvangt geen NL zenders
En betalen voor een online stream doe ik niet.
130 euro om ergens te staan... Wut? Ik vind dat wel een kluit geld.Jurgen schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:04:
[...]
Spanje is ook niet al te duur, ca. € 130 voor het weekend (staanplaatsen).
Op vrijdag zijn de tribunes vrij toegankelijk, op donderdag kan je de pitwalk doen en tot dit jaar kon je hier bij de voorjaarstests in februari naar binnen.
Jammer dat het een uurtje of 14 rijden is...
Of, een paar tientjes naar Sport1 en de race gedeeltelijk volgen tot je in slaap valt
Dat is voor een heel weekend, alleen de zondag zal dan waarschijnlijk rond de 80 euro zijn? Goed, het is een klap duurder dan een avondje bios maar stuur je partner voor de grap maar eens naar een concert van Beyonce... die is duurder uit dan die F1 race hoorSenor Sjon schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:23:
[...]
130 euro om ergens te staan... Wut? Ik vind dat wel een kluit geld.
Het mag van mij gerust goedkoper worden om een race te bezoeken, maar de prijs houdt me nu niet tegen om te gaan. Enkel de gold tribuneplaatsen zijn achterlijk duur, dus daar begin ik ook niet aan.
Die bammetjes en chocomel mogen volgens mij meestal geeneens mee naar binnenHakkow schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:44:
Voor €130 mag je dus in het gras met je klapstoeltje en je rugzakje met bammetjes en chocomel. Voor dat geld zie (als je geluk heb) je het grootste gedeelte van de auto's zo'n 50/60x voorbij zoemen waarbij het nog verdomde lastig (zo niet, onmogelijk) is om de race nog werkelijk te volgen..
Of, een paar tientjes naar Sport1 en de race gedeeltelijk volgen tot je in slaap valt
Bij alle races waar ik geweest ben heb je ook met de normale toegangskaarten zicht op TV schermen. En je ziet veel meer natuurlijk dan alleen de F1 race. Wij kijken altijd alle trainingen (ook van de GP2, GP3 en Porsche cup)Hakkow schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:44:
Voor €130 mag je dus in het gras met je klapstoeltje en je rugzakje met bammetjes en chocomel. Voor dat geld zie (als je geluk heb) je het grootste gedeelte van de auto's zo'n 50/60x voorbij zoemen waarbij het nog verdomde lastig (zo niet, onmogelijk) is om de race nog werkelijk te volgen..
Maar het leukste van de races blijft toch de sfeer om de campings, muziek en vuurwerk tot ver na midden nacht. Afgelopen jaar gezellig na de qualy en race bij de duitsers tegen over ons op de beamer de samenvattingen kijken. Echt gewoon super gezellig vanaf woensdag avond tot maandag ochtend.
Ok, preventief fouilleren/scannen prima... maar je bammetjes niet meenemen.
Wel eens met je, SnowDude, dat sfeer ook meetelt, maar die campingervaring staat mi los van de F1 race. Dat kan altijd.
Kaarten zijn dan vaak xxx-1 euro voor zondag en xxx voor het hele weekend. Althans, die prijsstelling kwam ik veel op Monza tegen.XyritZz schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:51:
[...]
Dat is voor een heel weekend, alleen de zondag zal dan waarschijnlijk rond de 80 euro zijn? Goed, het is een klap duurder dan een avondje bios maar stuur je partner voor de grap maar eens naar een concert van Beyonce... die is duurder uit dan die F1 race hoor.
Het mag van mij gerust goedkoper worden om een race te bezoeken, maar de prijs houdt me nu niet tegen om te gaan. Enkel de gold tribuneplaatsen zijn achterlijk duur, dus daar begin ik ook niet aan.
[...]
Die bammetjes en chocomel mogen volgens mij meestal geeneens mee naar binnen.
Ik ben ook geen festivalganger en kamperen=creperen, misschien dat ik daarom 1 euro per minuut race (als ze de 2 uur volmaken) wat duur vind, exclusief alles is dat nog.
Bij spa kan je echt alles mee nemen. Koelbox vol met bier en eten is echt geen probleem. Vorig jaar hadden wij zelfs een gasbrander, pannetje en blikken knakworsten mee op het circuit. Die hebben we daar gewoon staan kokenJolke schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:55:
Je wordt bij de ingang gecontroleerd op wat je mee neemt!?
Wel eens met je, SnowDude, dat sfeer ook meetelt, maar die campingervaring staat mi los van de F1 race. Dat kan altijd.

Dat klopt ja, vaak is een weekend kaart niet veel duurder dan een kaart voor alleen de zondag.Senor Sjon schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:56:
[...]
Kaarten zijn dan vaak xxx-1 euro voor zondag en xxx voor het hele weekend. Althans, die prijsstelling kwam ik veel op Monza tegen.
Tja, ik ben aan het kijken voor sziget, en dat gaat ons ook al snel 500 euro pp kosten om daar een week te zitten. Dan is 5 dagen spa voor 200 euro pp toch niet zo heel duur.Ik ben ook geen festivalganger en kamperen=creperen, misschien dat ik daarom 1 euro per minuut race (als ze de 2 uur volmaken) wat duur vind, exclusief alles is dat nog.
[ Voor 40% gewijzigd door SnowDude op 13-05-2014 12:05 ]
Ik kijk ook wel eens een race op de duitse RTL als de race nergens anders wordt uitgezonden. De terminologie is even wennen (banden=reifen etc). Wat me het meeste stoort is dat ze 1) dwars door de boordradio's heen blijven blaten, terwijl het icoontje altijd ruim voor de audio in beeld komt 2) halverwege de audio al beginnen met het vertalen naar het duits, waardoor je alsnog niet kunt verstaan wat er wordt gezegd.Jolke schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:15:
Ik kijk hier altijd naar RTL, maar ik moet zeggen dat het commentaar daar ook echt slecht is. Er vallen veel stiltes, zitten er naast (zeker als je Mol gewend was) en halen zelfs de spanning uit een spannende race. Plus dat er continue gezegd wordt hoe goed de Duitsers zijn en met hoeveel ze in de top10 staan. Natuurlijk, patriotisme hebben we allemaal, ook bij Sky merk je dat, maar hier is het echt overdreven.
Verder gaat het hier in Duitsland meer om dat je zinnen correct formuleert en dat je lange zinnen maakt, met veel bijzinnen. En nu heb ik sowieso moeite met zinnen die te lang
In spanje mocht je gewoon alles meenemen, m.u.v. blikjes. Nu was de contole ook niet je van het, dus ook dat was in de praktijk niet echt een probleem.Jolke schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:55:
Je wordt bij de ingang gecontroleerd op wat je mee neemt!?
Daarbij vindt ik 130 euro best meevallen voor volle 3 dagen actie op het ciruit (GP2, GP3, Porche), en dan ook nog donderdags in de pit. Maar goed dit verschilt misschien per persoon. Maar ga eens naar de bios, ben je voor 1,5 - 2 uur film al snel een 10'tje de man kwijt.Senor Sjon schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:23:
[...]
130 euro om ergens te staan... Wut? Ik vind dat wel een kluit geld.
Ook kan je lekker de hele dag op je kleedje zitten hoor, ook tijdens de race kan je rustig blijven zitten en niets missen, tot zo ver je op locatie echt alles goed kan volgen.
Mijn ervaringen zijn in ieder geval erg positief voor die € 130, (2012 en 2013), dit jaar gaan we Hongarije bezoeken, en ik verwacht daar ook een goede ervaring voor € 90
Daarbij blijft het een vraag - aanbod verhaal, zolang ze genoeg tickets verkopen zal de prijs natuurlijk niet zakken.
Zou daar overigens nooit op de camping gaan staan, op steenworp afstand van het circuit ligt één van de mooiste steden van Europa en hoewel je wat duurder uit bent door te kiezen voor hotelovernachtingen transformeer je je F1 weekend wel in een prachtige citytrip met een leuk uitje
We hebben voor het GP weekend een hotel midden in Budapest, en de week erna een appartement aan het Balatonmeer ;-)XyritZz schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:34:
Hungaroring vond ik prima maar schermen die rond het circuit staan zijn slecht en er zijn er te weinig maar verder zeer goede sfeer. Eten op het circuit is prijzig, drinken ook en al helemaal als het 40 graden is en je 8 liter water wegwerkt.
Zou daar overigens nooit op de camping gaan staan, op steenworp afstand van het circuit ligt één van de mooiste steden van Europa en hoewel je wat duurder uit bent door te kiezen voor hotelovernachtingen transformeer je je F1 weekend wel in een prachtige citytrip met een leuk uitje.
Sowieso is overal het eten op het circuit wel prijzig. Maar goed daarom nemen we het water zelf mee naar het circuit
Vroeger had je nog fanvision, dan maakte het niet zo veel uit waar je zit, maar tegenwoordig moet je de race plek wel uitzoeken op de schermen inderdaad. Alhoewel je vaak met een lokale sim-kaart in de mobiel icm een tablet met een live stream de race ook best goed kan volgen, ik geloof dat we in een weekendje Spanje voor 10 euro aan beltegoed gebruikt hebben aan data.
Er zijn idd meer redenen tot ergenis bij de Duitse commentatoren, ja. Bij het vertalen, dat worden twee simultane gesprekken met hezelfde volume met als resultaat dat ik geen van beiden kan volgen. En mijn Duits is anders prima. Ook bij het journaal heb ik dat probleem. Geef mij maar ondertiteling, dan kan je tenminste zelf beslissen wat je volgt.PatrickPR schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:58:
[...]
Ik kijk ook wel eens een race op de duitse RTL als de race nergens anders wordt uitgezonden. De terminologie is even wennen (banden=reifen etc). Wat me het meeste stoort is dat ze 1) dwars door de boordradio's heen blijven blaten, terwijl het icoontje altijd ruim voor de audio in beeld komt 2) halverwege de audio al beginnen met het vertalen naar het duits, waardoor je alsnog niet kunt verstaan wat er wordt gezegd.
Overigens zo'n instant-vertaler is wel erg goed - probeer maar eens tegelijkertijd vertalen en luisteren naar de volgende zin.
Dit topic is gesloten.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.