[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Damn, da's best wel drastisch! Kan er nu wel inkomen dat LdM en de hele Ferrari familie serieus teleurgesteld is met alweer een seizoen redden en hopen op inhalen, maar toch...

En nu?

EDIT: vooral het "zelf opgestapt" doet me toch wat wenkbrauwen fronsen. Want als het echt maar voor de lieve vrede is, zou ik een "in onderling overleg" verwacht hebben. Dus is er daar iets gebeurd waar Domenicali niet mee kon leven?

[ Voor 38% gewijzigd door DexterBelgium op 14-04-2014 12:31 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DexterBelgium schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:30:
Damn, da's best wel drastisch! Kan er nu wel inkomen dat LdM en de hele Ferrari familie serieus teleurgesteld is met alweer een seizoen redden en hopen op inhalen, maar toch...

En nu?

EDIT: vooral het "zelf opgestapt" doet me toch wat wenkbrauwen fronsen. Want als het echt maar voor de lieve vrede is, zou ik een "in onderling overleg" verwacht hebben. Dus is er daar iets gebeurd waar Domenicali niet mee kon leven?
Ik denk gewoon dat hij zelf niet meer het gevoel heeft dat hij het roer voldoende om kan gooien om Ferrari weer aan titels te helpen.
Vergeet niet dat hij eind 2010 ook zijn functie al neer wilde leggen, toen stak Di Montezemolo er volgens mij een stokje voor. Misschien kan hij het zelf ook niet meer opbrengen.

Er moet in elk geval echt iets veranderen bij de Scuderia. Ze hebben de laatste jaren een team van allemaal hele capabele technische mensen samengesteld en ze hebben 2 wereldkampioenen als coureurs. Toch lopen ze altijd achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Shiver23 schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:27:
Hij heeft groot op zijn eigen Instagram staan dat hij weg gaat bij Ferrari. Dus dat lijkt me wel definitief.
http://instagram.com/stefanodomenicali
Die foto staat er een half uurtje op... da's wel een duidelijk statement :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als het paardje niet meer wil steigeren, dan word ineens de hele stal uitgemest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:17

fynrd1

Fooled by Randomness

Zamorano schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:38:
[...]

Ik denk gewoon dat hij zelf niet meer het gevoel heeft dat hij het roer voldoende om kan gooien om Ferrari weer aan titels te helpen.
Vergeet niet dat hij eind 2010 ook zijn functie al neer wilde leggen, toen stak Di Montezemolo er volgens mij een stokje voor. Misschien kan hij het zelf ook niet meer opbrengen.

Er moet in elk geval echt iets veranderen bij de Scuderia. Ze hebben de laatste jaren een team van allemaal hele capabele technische mensen samengesteld en ze hebben 2 wereldkampioenen als coureurs. Toch lopen ze altijd achter de feiten aan.
Gek genoeg hebben ze de problemen van de afgelopen jaren vrijwel allemaal opgelost. Dit jaar is het probleem verschoven naar de krachtbron en het gewicht, wat tevens direct linkt naar de tractie problemen die ze hebben en de uitstapjes van Kimi. Je hebt hierdoor geen/nauwelijks meer ruimte om met balasten te spelen. Domenicali heeft eerder aangegeven dat Mercedes 500miljoen in de nieuwe motor heeft gestoken met minimaal twee keer zoveel personeel als bij Ferrari. Misschien was dit al een signaal waarin hij denkt aan een kansloze missie bezig te zijn, en hij nu te moe is om hiervoor verantwoording te blijven afleggen.

Hij heeft veel over zich heen gehad, maar eigenlijk heeft hij het heel goed gedaan. Ik kan zo maar één fout opnoemen die helaas wel Alonso gelijk het kampioenschap kostte.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 18:11
Het is natuurlijk ook wel een 'handig' moment. Ferrari weet nu al dat het over is voor dit seizoen. Dan kun je de hele zooi aanhouden, maar het is nu juist handig om nieuwe mensen meteen in te passen. Die kunnen dan nu nog aanklooien, dingen proberen enzovoort. Maar ook kunnen ze alvast bezig zijn voor volgend seizoen.

Het blijft doodzonde dat teams door regelgeving feitelijk weten dat er een plafond is waar ze niet bovenuit kunnen komen. Ze kunnen doen wat ze willen met aero, maar je blijft de handicap houden. Overigens is dat mogelijk, natuurlijk wel een fout geweest. Je kon veel beter meer geld en energie steken in de motor. De rest kun je later nog wel proberen aan te pakken.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:54

Destruction

(ex-)Automonteur

DexterBelgium schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:30:
Of mogelijk heeft LdM een ander de (tijdelijke) functie van teambaas gegeven, en aan Domenicali laten weten dat hij per direct geen teambaas meer is. Domenicali wil geen andere functie vervullen dan teambaas en doet dus een Brawn?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Marco Mattiacci (baas Ferrari VS) volgt hem op.

Ken de hele man niet, maar lijkt me (alweer) een Italiaan?

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

ThaStealth schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:08:
Marco Mattiacci (baas Ferrari VS) volgt hem op.

Ken de hele man niet, maar lijkt me (alweer) een Italiaan?
Jonge man, imposante carriere en achtergrond. Snap het probleem niet zo dat het een Italiaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

fynrd1 schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:33:
[...]

Jonge man, imposante carriere en achtergrond. Snap het probleem niet zo dat het een Italiaan is?
Ik ben, was en zal nooit een Ferrari fan zijn, maar volgens mij is het voor hun beter om het percentage italianen wat naar beneden bij te stellen. Tenslotte zijn ze al zo aan het aanklooien sinds het vertrek van Todt/Brawn en de italianen staan bekend om vooral handelen op emotie...

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Destruction schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:36:
[...]

Ik ben, was en zal nooit een Ferrari fan zijn, maar volgens mij is het voor hun beter om het percentage italianen wat naar beneden bij te stellen. Tenslotte zijn ze al zo aan het aanklooien sinds het vertrek van Todt/Brawn en de italianen staan bekend om vooral handelen op emotie...
Hoe kom je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:22
Dadona schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:55:
Het is natuurlijk ook wel een 'handig' moment. Ferrari weet nu al dat het over is voor dit seizoen. Dan kun je de hele zooi aanhouden, maar het is nu juist handig om nieuwe mensen meteen in te passen. Die kunnen dan nu nog aanklooien, dingen proberen enzovoort. Maar ook kunnen ze alvast bezig zijn voor volgend seizoen.

Het blijft doodzonde dat teams door regelgeving feitelijk weten dat er een plafond is waar ze niet bovenuit kunnen komen. Ze kunnen doen wat ze willen met aero, maar je blijft de handicap houden. Overigens is dat mogelijk, natuurlijk wel een fout geweest. Je kon veel beter meer geld en energie steken in de motor. De rest kun je later nog wel proberen aan te pakken.
Ze kunnen die motor gewoon nog aanpassen voor zover ik weet; probleem zit 'm bij Ferrari voornamelijk in gewicht en zodra je het gewicht reduceert kun je dit bij de FIA gooien op het zuiniger maken van het geheel. Zuiniger maken en betrouwbaarder maken van de motor is voor zover ik weet nog steeds toegestaan.

Overigens heb ik als Ferrari fan geen medelijden met het team, ze hebben zelf jarenlang gevraagd om minder nadruk op aerodynamica omdat ze niet tegen Red Bull op konden en omdat ze ook vinden dat Formule 1 meer moet zijn dan een aerodynamisch efficient ding in elkaar plakken. Ze krijgen hun zin, maar jammergenoeg voor Ferrari hebben ze niet de beste motor van het veld.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Tja, ik weet niet hoe het met de monteurs van Ferrari zit ik heb daar nog nooit gewerkt helaas, maar mijn persoonlijke ervaring met mijn Italiaanse collega's is wel dat ze onder stress sneller emotioneel worden. En dat gevoel heb ik ook vaak als er bijvoorbeeld een ongeplande pitsstop is bij Ferrari. Het lijkt daar gewoon wat chaotischer dan bij McLaren, Mercedes en RB.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

SnowDude schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:52:
[...]

Tja, ik weet niet hoe het met de monteurs van Ferrari zit ik heb daar nog nooit gewerkt helaas, maar mijn persoonlijke ervaring met mijn Italiaanse collega's is wel dat ze onder stress sneller emotioneel worden. En dat gevoel heb ik ook vaak als er bijvoorbeeld een ongeplande pitsstop is bij Ferrari. Het lijkt daar gewoon wat chaotischer dan bij McLaren, Mercedes en RB.
Chaos betekend niet gelijk wanorde, op een onverwachte pitstop mag je een team ook niet afrekenen omdat je als kijker niet kan zien hoeveel tijd er tussen de beslissing en uiteindelijke pitstop zit. Een geplande pitstop is iets waar je een team wel op mag afrekenen, en dat is iets wat bij Ferrari een heel stuk constanter verloopt dan bij McLaren. Mercedes en RedBull kunnen we niet op waarde schatten aangezien ze nog niet zo lang meedraaien, maar bij RedBull zijn de afgelopen jaren toch flink wat fouten gemaakt in de pitstraat. Van Mercedes heb ik geen beeld, ik ga ervan uit dat dit een positief punt is.

Het beeld dat hier is ontstaan van een Italiaan is in werkelijkheid precies andersom. Dit heeft niet met emotie te maken maar met trots. Wanneer het niet goed gaat is die op zijn best, wanneer het goed gaat op zijn slechtst. Het is de omgekeerde wereld, raar maar waar. Dit kan je overigens niet verwarren met boosheid, dan staat emotie gelijk aan zwart voor de ogen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

fynrd1 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:29:
[...]

Chaos betekend niet gelijk wanorde, op een onverwachte pitstop mag je een team ook niet afrekenen omdat je als kijker niet kan zien hoeveel tijd er tussen de beslissing en uiteindelijke pitstop zit. Een geplande pitstop is iets waar je een team wel op mag afrekenen, en dat is iets wat bij Ferrari een heel stuk constanter verloopt dan bij McLaren. Mercedes en RedBull kunnen we niet op waarde schatten aangezien ze nog niet zo lang meedraaien, maar bij RedBull zijn de afgelopen jaren toch flink wat fouten gemaakt in de pitstraat. Van Mercedes heb ik geen beeld, ik ga ervan uit dat dit een positief punt is.
Bij welke teams is de tankinstallatie eens meegenomen? Ferrari is er daar toch een van. Onder Dominicali.
Het beeld dat hier is ontstaan van een Italiaan is in werkelijkheid precies andersom. Dit heeft niet met emotie te maken maar met trots. Wanneer het niet goed gaat is die op zijn best, wanneer het goed gaat op zijn slechtst. Het is de omgekeerde wereld, raar maar waar. Dit kan je overigens niet verwarren met boosheid, dan staat emotie gelijk aan zwart voor de ogen. :9
De vraag is of die trots op zijn best ook het beste resultaat geeft.

Als voorbeeld eind jaren 80, begin 90:
Wikipedia: Cesare Fiorio
Wikipedia: Claudio Lombardi

[ Voor 7% gewijzigd door MrSleeves op 14-04-2014 19:42 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
SnowDude schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:52:
[...]

Zo ken ik Italianen (of in het algemeen bewoners uit de landen rond de Middellandse Zee) eigenlijk altijd al: temperamentvol, wat vaak onrustig en emotioneel overkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

MrSleeves schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:28:
[...]

Bij welke teams is de tankinstallatie eens meegenomen? Ferrari is er daar toch een van. Onder Dominicali.

[...]

De vraag is of die trots op zijn best ook het beste resultaat geeft.

Als voorbeeld eind jaren 80, begin 90:
Wikipedia: Cesare Fiorio
Wikipedia: Claudio Lombardi
Totaal niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:35
Jolke schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:16:
[...]

Zo ken ik Italianen (of in het algemeen bewoners uit de landen rond de Middellandse Zee) eigenlijk altijd al: temperamentvol, wat vaak onrustig en emotioneel overkomt :)
Ik hou niet echt van generaliseren maar ik ben voor mijn werk veel in die regio geweest. (geen straf hoor ;) en ik ben het wel met je eens. Op de 1 of andere manier is de gemiddelde Zuid Europeaan erg emotioneel (zo komt het over tenminste) en daardoor erg snel op zijn teentjes getrapt. Daarnaast geeft men door (valse) trots niet gauw toe fouten te hebben gemaakt waardoor ontwikkelingen vooruit op zijn minst worden vertraagd.

Maargoed dit is allemaal wat off topic. Persoonlijk wens ik Ferrari het beste toe vooral omdat kimi daar zit. Maar tot op heden heb ik niet het idee dat kimi het daar echt naar zijn zin heeft.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

fsfikke schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:19:
Ja.. Na dit moment was het wel duidelijk dat het geduld van Luca di Montezemolo langzaam op was :P
[afbeelding]
Ik zie dat eerder andersom : Stefano heeft het een beetje gehad met het gezeik van Luca...

Typische reactie als je geschrokken bent en blijkt dat je ongelijk had bij Luca, terwijl Stefano daar een beetje staat van "Told you soo!" :)

* nero355 zou ook niet graag voor die enge vent werken... raar figuur!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

nero355 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 01:28:
[...]

Ik zie dat eerder andersom : Stefano heeft het een beetje gehad met het gezeik van Luca...

Typische reactie als je geschrokken bent en blijkt dat je ongelijk had bij Luca, terwijl Stefano daar een beetje staat van "Told you soo!" :)

* nero355 zou ook niet graag voor die enge vent werken... raar figuur!
Het is een hele warme man, die zonder blikken en blozen zijn handen voor zijn werknemers in het vuur steekt. Ook is hij direct en eerlijk, als je faalt laat hij je niet vallen, maar gaat hij achter je staan. Hij heeft Ferrari gemaakt tot wat het is vandaag, wat ik knap vind, omdat het merk eigenlijk richting de verdoemenis ging. Het probleem is dat als wij hem zien, wij ook meteen de grootste Ferrari fan ter wereld zien. Als hij in de pitbox staat komt hij als toeschouwer en supporter, en zal hij ook de emoties tonen van een supporter.
Enzo Ferrari was wel een walgelijke vent, namelijk een nare koude egocentrische man.

Het plaatje is trouwens helemaal uit zijn context getrokken omdat hij hier aan het praten en lachen/dollen was, met iemand die buiten het beeld stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Prachtig stuk over Haas vandaag op NU.nl:
"Onze eerste wagen wordt niet volledig een Haas Formula-auto, heel veel technologie zal moeten komen van partners waarmee we samenwerken. Maar we zullen snel leren. We kunnen de Europeanen in hun eigen sport verslaan."
"Wij zijn het meest geavanceerde land ter wereld", aldus Haas op de vraag of hij vreest USF1 achterna te gaan. "Ik zou niet weten waarom het niet zou lukken."
Ik wens ze alle succes van de wereld toe maar volgens mij doen ze in de USA over het algemeen niet veel meer dan de afstelling van een auto. De rest is bijna allemaal standaard spul waarmee ze racen, om dan ineens zelf een chassis te moeten gaan bouwen is een grote stap.

Ik hoop in ieder geval van harte dat ze iets van de Amerikaanse sfeer meebrengen naar de Formule 1. Daar kan "onze" sport echt nog wat van leren. De toegankelijkheid voor fans, de show die ze er van maken, de openheid voor moderne media als YouTube.... de hele F1 is wat dat betreft veel sterieler.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Wat een blaaskaak die Haas als je dat zo leest... Het meest geavanceerde land? Vast. Maar niet op het gebied van autotechniek. Ik wens ze veel succes hoor; hoe meer teams meestrijden hoe beter wat mij betreft, maar die houding spreekt me niet zo aan. Aan de andere kant: als je niet denkt dat je je kan ontwikkelen tot een winnend team, dan moet je er misschien ook maar niet aan beginnen. En wie had gedacht dat Force India vooraan zou meerijden een paar jaar geleden?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

fynrd1 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 05:21:
[...]

Het is een hele warme man, die zonder blikken en blozen zijn handen voor zijn werknemers in het vuur steekt. Ook is hij direct en eerlijk, als je faalt laat hij je niet vallen, maar gaat hij achter je staan. Hij heeft Ferrari gemaakt tot wat het is vandaag, wat ik knap vind, omdat het merk eigenlijk richting de verdoemenis ging. Het probleem is dat als wij hem zien, wij ook meteen de grootste Ferrari fan ter wereld zien. Als hij in de pitbox staat komt hij als toeschouwer en supporter, en zal hij ook de emoties tonen van een supporter.
Enzo Ferrari was wel een walgelijke vent, namelijk een nare koude egocentrische man.

Het plaatje is trouwens helemaal uit zijn context getrokken omdat hij hier aan het praten en lachen/dollen was, met iemand die buiten het beeld stond.
Jij kent/kende ze beiden persoonlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:00
ATS schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:11:
Wat een blaaskaak die Haas als je dat zo leest... Het meest geavanceerde land? Vast. Maar niet op het gebied van autotechniek. Ik wens ze veel succes hoor; hoe meer teams meestrijden hoe beter wat mij betreft, maar die houding spreekt me niet zo aan. Aan de andere kant: als je niet denkt dat je je kan ontwikkelen tot een winnend team, dan moet je er misschien ook maar niet aan beginnen. En wie had gedacht dat Force India vooraan zou meerijden een paar jaar geleden?
offtopic:
Tja dit soort "Interviews" moet je meestal niet te letterlijk nemen, de sappige uitspraken worden er gewoon uitgehaald.

Wat had hij anders moeten zeggen?
"Ik verwacht dat we de komende 5 jaar achteraan rijden met minimaal 2 seconden per ronden achterstand!"

(niet persoonlijk als aanval bedoelt, maar stoor me er steeds meer aan die kleine uit context getrokken uistpraken.)

Ik weet niet wat er echt allemaal besproken/gezegd is, maar als je soms een heel interview ziet en dan de stukken van kranten/nieuwssites bekijkt zie je soms gewoon twee verschillende verhalen.
De sappige pakkende teksten worden eruit gehaald en lekker uitvergroot met aannames/overdijvingen. :O

Lijkt mij een intressante ontwikkeling en ben benieuwd hoe een Amerikaanse naam als Haas het gaat doen in de F1.

Ben zelf minder actief met kijken sinds enige jaren, ik mis gewoon teveel momenteel.
Het vreemde is alleen dat ik het Schumi tijdperk niet beter was maar ik genoot wel altijd en hoopte maar dat zijn auto niet stuk ging. |:(

Ik geniet momenteel meer van andere serries als V8 supercars en Nascar/indycar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49

beany

Meeheheheheh

Ricciardo krijgt zijn 2e plek NIET terug!

http://www.gpupdate.net/n...lek-melbourne-niet-terug/

Ben geen Red Bull fan(4x op rij kampioen begint saai te worden), maar ik had het Ricciardo wel gegund.

Hoe dan ook, de WK stand blijft dus zoals het is :)

[ Voor 8% gewijzigd door beany op 15-04-2014 11:35 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Ithric schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:07:
[...]
Ik geniet momenteel meer van andere serries als V8 supercars en Nascar/indycar.
Als die wat meer uitgezonden zouden worden zou ik daar ook veel meer naar kijken. Indy500 wordt vaak uitgezonden en die kijk ik ook altijd, Le Mans 24h wordt ook meestal wel uitgezonden en daar pak ik dan ook af en toe een paar uur van mee. Geweldige wedstrijden om te zien.

De Formule 1 is wat mij betreft wat doorgeslagen in het bevorderen van inhalen. DRS zou een leuk systeem zijn als het zou helpen om dichterbij de tegenstander te komen; nu is het effect eigenlijk zo groot dat coureurs vaak met gemak om de tegenstander heen rijden. In DTM lijkt het DRS wat dat betreft beter werken; het verkleint het gaatje tussen twee auto's maar de inhaalactie moet alsnog echt van de coureur komen.

Lees overigens net dat Ricciardo z'n punten definitief kwijt is van Melbourne; niet meer dan terecht naar mijn mening. Een kapotte fuel flow meter kan gebeuren, maar dan is het zaak de instructies van de FIA op te volgen en moet je niet op eigen houtje beslissen wat je gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
XyritZz schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:50:
Prachtig stuk over Haas vandaag op NU.nl:

[...]
Tja hij laat precies zien waarom ik niet graag naar de Amerikaanse race klassen kijk. Veel geblaat en het is allemaal veel te kunstmatig waardoor het af en toe meer weg heeft van een loterij dan van een race. En dan heb ik het nog niet over die reclame die zelfs op de 1 mile ovals bijna elk rondje wordt uitgezonden.

Maar goed ik blijf het roepen: gelijke auto's horen niet bij de F1. Door de jaren heen zijn er bijna elk seizoen wel auto's geweest die technisch voor liepen op de rest en daardoor significant sneller waren. Dat is onderdeel van het spelletje. De wedstrijden worden voor 90% gestreden in de fabriek, en maar 10% op de baan.
XyritZz schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:37:
[...]

Als die wat meer uitgezonden zouden worden zou ik daar ook veel meer naar kijken. Indy500 wordt vaak uitgezonden en die kijk ik ook altijd, Le Mans 24h wordt ook meestal wel uitgezonden en daar pak ik dan ook af en toe een paar uur van mee. Geweldige wedstrijden om te zien.
Ik vind LMP1 echt mooi om te zien, maar als er 1 klasse is waar er bijna nooit gevochten wordt om een positie is het natuurlijk daar wel. Alleen in de eerste paar ronden zitten de auto's dicht bij elkaar genoeg om echt inhaal acties te maken. Daarna wordt er alleen nog maar ingehaald in de pits.

[ Voor 29% gewijzigd door SnowDude op 15-04-2014 11:56 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
SnowDude schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:53:
[...]
Tja hij laat precies zien waarom ik niet graag naar de Amerikaanse race klassen kijk. Veel geblaat en het is allemaal veel te kunstmatig waardoor het af en toe meer weg heeft van een loterij dan van een race. En dan heb ik het nog niet over die reclame die zelfs op de 1 mile ovals bijna elk rondje wordt uitgezonden.
Gedeeltelijk mee eens, soms slaan ze wat door. Daarmee bedoel ik dan cautions terwijl het niet nodig is, of dat ze op het podium staan met een pizzapunt omdat de hoofdsponsor van het event dat graag wil.... Dat gaat wel ver en is soms tenenkrommend.

Sommige dingen doen ze echter ook wel weer erg goed. De fans kunnen veel dichterbij komen, als er iets bijzonders gebeurt kun je het overal terug zien itt F1 waarvan je achteraf alleen meldingen kunt zien van het FOM dat de boel offline is gehaald. Het lijkt alsof ze daar tenminste beseffen dat zonder fans de sponsors ook afhaken en dat daardoor de fans eigenlijk het belangrijkst zijn.
Maar goed ik blijf het roepen: gelijke auto's horen niet bij de F1. Door de jaren heen zijn er bijna elk seizoen wel auto's geweest die technisch voor liepen op de rest en daardoor significant sneller waren. Dat is onderdeel van het spelletje. De wedstrijden worden voor 90% gestreden in de fabriek, en maar 10% op de baan.
Helemaal mee eens, dat zou ik ook niet willen zien. Toch moet er wel iets gedaan worden aan de budgetten van teams. Onderdelen bevriezen helpt niet, het geld dat de topteams hebben wordt linksom of rechtsom toch wel uitgegeven.

Die hele instelling van "Als je geen geld hebt vertrek je maar" is achterhaald, want er zijn slechts een stuk of 4 financieel gezonde teams. Jammergenoeg hebben juist die teams het voor het zeggen en houden ze 0,0 rekening met de kleine teams.
[...]
Ik vind LMP1 echt mooi om te zien, maar als er 1 klasse is waar er bijna nooit gevochten wordt om een positie is het natuurlijk daar wel. Alleen in de eerste paar ronden zitten de auto's dicht bij elkaar genoeg om echt inhaal acties te maken. Daarna wordt er alleen nog maar ingehaald in de pits.
In de GT zit het vaak extreem dicht op elkaar, en dat wordt ook mooi in beeld gebracht. LMP1 is inderdaad jarenlang niet heel boeiend geweest; wellicht dat daar met de komst van Porsche weer wat verandering in komt.

Verder vind ik het NL commentaar van Lammers zeer goed, dat helpt ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
XyritZz schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:10:
[...]

Sommige dingen doen ze echter ook wel weer erg goed. De fans kunnen veel dichterbij komen, als er iets bijzonders gebeurt kun je het overal terug zien itt F1 waarvan je achteraf alleen meldingen kunt zien van het FOM dat de boel offline is gehaald. Het lijkt alsof ze daar tenminste beseffen dat zonder fans de sponsors ook afhaken en dat daardoor de fans eigenlijk het belangrijkst zijn.
Dat is zeker waar, hoewel op de donderdag voor de GP kan je als fan ook redelijk dichtbij komen bij de F1
[...]

Die hele instelling van "Als je geen geld hebt vertrek je maar" is achterhaald, want er zijn slechts een stuk of 4 financieel gezonde teams. Jammergenoeg hebben juist die teams het voor het zeggen en houden ze 0,0 rekening met de kleine teams.
Ik snap je punt en ik ben het ook wel met je eens, maar ik ben bang dat een budget cap niet te handhaven is. Want dan wordt het een boekhoud wedstrijd.
In de GT zit het vaak extreem dicht op elkaar, en dat wordt ook mooi in beeld gebracht. LMP1 is inderdaad jarenlang niet heel boeiend geweest; wellicht dat daar met de komst van Porsche weer wat verandering in komt.

Verder vind ik het NL commentaar van Lammers zeer goed, dat helpt ook :).
Lammers is erg verhelderend met LM. Het is geen echte presentator, maar in elk woord wat hij zegt proef je de oprechte passie voor de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

[...]

Oh, de man is ongetwijfeld een fan, maar a. jij kent hem niet persoonlijk waardoor je hele betoog compleet ge/verkleurd en irrelevant is en b. je weet dat er een hoop politieke spelletjes spelen in F1? Als LdM erbij is, ga er dan maar vanuit dat er een goede reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

XyritZz schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:10:
Toyota is ook best lekker bezig in de LMP naar mijn mening :)
Verder vind ik het NL commentaar van Lammers zeer goed, dat helpt ook :)
Afgelopen weekend vond ik het commentaar tijdens de Renault Formula 3.5 Series ook best goed @ Eurosport en het geluid was ook best lekker op dat lange rechte stuk van Monza d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
[...]

Dat is ook de emotie die ik een beetje van Ferrari krijg tegenwoordig, ookal winnen ze veel minder dan tijdens de MS jaren, de Italiaanse charme is wel terug in het team gebracht.
En daar vind ik Stefano Domenicali ook volledig bijpassen/aan toe bijdragen, vind het ook een type persoon die ik graag op zo`n plek zie, het is bv absoluut niet zo`n marketing lulletje als Horner.
Ik ben sinds een aantal jaar weer een beetje Ferrari fan geworden, net zoals ik dat was tijdens de Alesi periode en daarvoor.

Met MS-Todt was ik dat juist kwijtgeraakt door de industrialistische/gewetensloze beleidsvoering, wat imho echt niet bij dat automerk past.

[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 15-04-2014 22:55 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
SnowDude schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:22:
[...]

Ik snap je punt en ik ben het ook wel met je eens, maar ik ben bang dat een budget cap niet te handhaven is. Want dan wordt het een boekhoud wedstrijd.
[...]
Klopt, het is ook een erg moeilijk vraagstuk om op te lossen. In de basis is de verdeling van het geld ook niet echt handig, kleine teams krijgen niets en de grote teams krijgen bakken met geld uit de televisieinkomsten. Als dat eerlijker verdeeld zou worden reduceert het budget bij grote teams en neemt het budget bij kleine teams toe waardoor die in theorie minder geldproblemen zouden moeten hebben.

Zal echter nooit doorgevoerd worden want de verdeling van TV geld is vastgelegd in concorde agreement als ik me niet vergis en dat tekenen de grote teams nooit als ze fors minder geld gaan krijgen.

Andere optie zou zijn om het via inschrijfgeld op te lossen, maar ik denk dat wederom de grote teams gaan steigeren als ze tientallen miljoenen aan inschrijfgeld moeten dokken aan de FIA :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

rally

Deyterra Consultancy

Dat is in alle grote sporten zo. De grote clubs krijgen meer geld voor uitzendrechten etc.
En omdat ze financieel vaak groter zijn behalen ze vaak ook meer geld binnen met hun overwinningen (bijv. bij het behalen van de Champions League).

En er is zoveel mogelijk om buiten het team om te (laten) doen dat het heel slecht te controleren is of teams over het plafond heen gaan.

Bovendien denk ik dat een budget beperking de ontwikkelingen in de Formule 1 erg gaan vertragen. Het is de elite van de auto sport en daarbij moet er "maximale" vrijheid zijn om de auto zo technologisch geavanceerd als mogelijk is te maken (binnen de grenzen van de regels).

Mensen zeuren nu wel dat de F1 niet meer hetzelfde is (voornamelijk om het geluid), maar feit is dat de auto's nog steeds een technologisch hoogstandje zijn en dat we waarschijnlijk een aantal van de ontwikkelingen weer terug gaan vinden in de reguliere auto's.
ERS is echt niet even een dynamo met een 9 volt batterijtje er aan...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:01
rally schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:29:
Dat is in alle grote sporten zo. De grote clubs krijgen meer geld voor uitzendrechten etc.
En omdat ze financieel vaak groter zijn behalen ze vaak ook meer geld binnen met hun overwinningen (bijv. bij het behalen van de Champions League).
Nou, het leuke is dat dit niet bij elke grote sport zo is, stond toevallig van de week een artikel over in De Correspondent. Er zijn dus absoluut opties :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Kassad schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:30:
[...]

Nou, het leuke is dat dit niet bij elke grote sport zo is, stond toevallig van de week een artikel over in De Correspondent. Er zijn dus absoluut opties :-)
Tja, Je kan american football niet vergelijken met voetbal. In AF heb je maar 1 grote competitie terwijl voetbal is verdeel over 280 landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Maldonado...
Pastor Maldonado was in Bahrein weer eens het onderwerp van een race-incident, toen hij Esteban Gutierrez ondersteboven tikte. Het leverde een straf op en de Venezolaan is dit zat. Volgens hem is de FIA te streng.

"De regels zijn hetzelfde voor iedereen, dus je moet incidenten zien te vermijden", aldus Maldonado. "Maar tegelijk betekent de dreiging van straffen ook dat je niet durft te racen. Je moet alleen maar blijven rijden en wachten op de problemen van een ander. Als je een aanval plaatst die niet geheel duidelijk is, ben je aan het gokken en kan je bestraft worden."

"De FIA moet op dat gebied flexibeler worden. We zijn coureurs en we nemen altijd risico's. Tien jaar geleden knokte iedereen en hoorde contact erbij, omdat er geen straffen waren. Nu moeten we ons aanpassen."
_O-
Volgens mij zit er een verschil tussen een aanval plaatsen/contact en een kamikaze actie/koprol

Bron

[ Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 17-04-2014 17:24 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Haha, daar probeert hij makkelijk mee weg te komen. We nemen nou eenmaal risico's ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Mocht je trouwens vinden dat maldonado ook maar een beetje kon rijden? Voor de fun even een compilatie van zijn crashes.

Bij de GP2 dus ook al lelijke acties. Vraag me serieus af wie heeft bedacht hem een stoeltje in de F1 te geven...

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

w4rguy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:24:
[...]
Vraag me serieus af wie heeft bedacht hem een stoeltje in de F1 te geven...
PVDSA O-)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:23

Pierre

Van nature lui!

Mocht je trouwens vinden dat maldonado ook maar een beetje kon rijden? Voor de fun even een compilatie van zijn crashes.

[video]

Bij de GP2 dus ook al lelijke acties. Vraag me serieus af wie heeft bedacht hem een stoeltje in de F1 te geven...
Is die video niet beschikbaar in Nederland ?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Pierre61 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:30:
[...]

Is die video niet beschikbaar in Nederland ?
Ik zit behoorlijk in Nederland en kan hem gewoon zien(?)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[video]

Echt hé, ik zie hem gewoon als clown van het circuit ( stiekem vindt ik het wel leuk, hij zorgt voor actie :+ )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38

Martinspire

Awesomeness

Zonder Maldonado hadden we zeker 80% minder Safety Cars op de baan.
Dus ergens vind ik hem wel nuttig :+

Overigens zou ik als team ook gewoon nee zeggen als zo'n groot bedrijf wel geld wil investeren maar daar Maldonado als verplichting bij zet. Dan weet je gewoon dat je aan 1 stoeltje niets hebt dat jaar plus dat het je gigantisch veel extra manuren kost om die auto weer te prepareren.

[ Voor 58% gewijzigd door Martinspire op 17-04-2014 21:30 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:25:
Zonder Maldonado hadden we zeker 80% minder Safety Cars op de baan. Dus ergens vind ik hem wel nuttig :+
OMG het is een complot om Nascar praktijken in de F1 te krijgen zonder veel gezeik van de kijkers!

Zijn er trouwens geen stats qua crashes van de coureurs? Vraag me af of hij nu echt boven het gemiddelde ligt, er zijn immers meer coureurs die wel eens wat vaker botsen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 10-09 21:30
Martinspire schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:25:
Zonder Maldonado hadden we zeker 80% minder Safety Cars op de baan.
Dus ergens vind ik hem wel nuttig :+

Overigens zou ik als team ook gewoon nee zeggen als zo'n groot bedrijf wel geld wil investeren maar daar Maldonado als verplichting bij zet. Dan weet je gewoon dat je aan 1 stoeltje niets hebt dat jaar plus dat het je gigantisch veel extra manuren kost om die auto weer te prepareren.
je kan ook overdrijven....hij heeft wel een GP gewonnen, dat kunnen vele anderen niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:13:
[...]

je kan ook overdrijven....hij heeft wel een GP gewonnen, dat kunnen vele anderen niet zeggen.
Hoe begrijpt nog steeds geen mens en de timing was echt heel toevallig. Ik zeg nog steeds doorgestoken kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 12:38

Martinspire

Awesomeness

bvbal79 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:13:
[...]

Maar kwam dat door de auto of omdat hij zo geweldig is?
Sorry hoor, maar een enkele GP winnen (en verder niets meer) is meestal gewoon een toevalstreffer. Dan klopt het gewoon bij dat team voor een weekend.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah die auto kwam niet verder dan plaats 5 in dat seizoen, maar zat vaker rondom plaats 13 en meer dan de helft van de tijd buiten de punten.

Vergeleken met z'n teamgenoot deed Maldonado het wel een heel stuk slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Maldonado is ook zo iemand die niet van zijn fouten leert. Als je bijvoorbeeld Grosjean bekijkt, dan zie je dat hij van zijn fouten leert omdat hij de fout bij zichzelf zoekt. Bij Maldonado ligt het altijd aan een ander en zie je dezelfde fouten die hij als beginner maakte.

Hij zal best kunnen sturen, anders win je geen GP. Maar hij is gewoon een gevaarlijk projectiel als het vizier dicht gaat.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

verrassing; alonso klapt er goed op deze training; ferrari is terug? of zou meer zijn omdat dit circuit ferrari beter ligt?

1. ham 1.38.315
2. alons +0.141
3. ros + 0.411

vettel komt 5sec. te kort op verse banden :?

fijn dualscreen setup @work :X

[ Voor 66% gewijzigd door himlims_ op 18-04-2014 09:28 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Van wat ik meekrijg via de commentator langs de baan (volgens mij was het Brundle) is dat Alonso met minder downforce lijkt te rijden. Op het 'twisties' gedeelte waar de commentator stond leken de Mercedes en Red Bulls makkelijker te rijden, Alonso was meer aan het managen met het gas.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Yonni schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:29:
Van wat ik meekrijg via de commentator langs de baan (volgens mij was het Brundle) is dat Alonso met minder downforce lijkt te rijden. Op het 'twisties' gedeelte waar de commentator stond leken de Mercedes en Red Bulls makkelijker te rijden, Alonso was meer aan het managen met het gas.
Dat kan dus ook betekenen dat Alonso al op de limiet zit, en Mercedes nog wat over heeft, en morgen ineens nog 5 a 6 tienden meer vind als de rest...

En Maldonado's dag in 2 momentjes.

Naar je stuur kijken i.p.v. het circuit:

Pitsingang, nee hogesnelheidsbocht!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=unh59TNpa5s]

[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-04-2014 10:38 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:30:
[...]

Dat kan dus ook betekenen dat Alonso al op de limiet zit, en Mercedes nog wat over heeft, en morgen ineens nog 5 a 6 tienden meer vind als de rest...
Daar ga ik volledig van uit. Ik geloof niet in wonderen, en Ferrari vind geen seconden in 2 weken tijd :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 13:35

AzzKickah

06-CENSORED

[...]

[video]

[video]
My god. Je loopt toch huilend weg als Lotus-medewerker zijnde. Man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:43

Coldcat

HODL

Die pitsingang zijn er wel meer af geweest. Ik kan me nog een WK herinneren :D

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
De omstandigheden waren toen *ietsje* anders.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 18:11
Je doelt ongetwijfeld op Hamilton in 2007. Maar inderdaad, het was toen glad en Hamilton schreef niet zijn voorwielophanging af.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
rally schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:29:

En er is zoveel mogelijk om buiten het team om te (laten) doen dat het heel slecht te controleren is of teams over het plafond heen gaan.

Bovendien denk ik dat een budget beperking de ontwikkelingen in de Formule 1 erg gaan vertragen. Het is de elite van de auto sport en daarbij moet er "maximale" vrijheid zijn om de auto zo technologisch geavanceerd als mogelijk is te maken (binnen de grenzen van de regels).

Mensen zeuren nu wel dat de F1 niet meer hetzelfde is (voornamelijk om het geluid), maar feit is dat de auto's nog steeds een technologisch hoogstandje zijn en dat we waarschijnlijk een aantal van de ontwikkelingen weer terug gaan vinden in de reguliere auto's.
ERS is echt niet even een dynamo met een 9 volt batterijtje er aan...
Ik vind dat je Formule 1 lastig kunt vergelijken met andere sporten.

Natuurlijk gaan er in vele sporten gigantische bedragen om, maar in de F1 is de investering na een jaar bijna niets meer waard. Je kunt geen 3 jaar met een auto doen, elk jaar moet er opnieuw worden geïnvesteerd om mee te blijven komen in het deelnemersveld.

Dit in tegenstelling tot vele andere sporten, waar grote investeringen niet waardeloos worden na een jaar. Neem bijv. topspelers in het voetbal die voor tientallen miljoenen worden gekocht, die verkopen ze weer voordat het contract afloopt en brengen ook weer tientallen miljoenen op. Kleine clubs kunnen nog de rol van opleiding vervullen; en verkopen jeugdtalenten met winst. Ook dit principe bestaat niet in de F1.

Om die reden vind ik best dat wanneer de grote teams kostenbesparende maatregelen tegenhouden ze ook maar mee moeten betalen aan het in leven houden van de kleine teams. Het is niet alsof dit nu nieuw uit de lucht komt vallen, Caterham is aan het 5e jaar bezig of zoiets? Toen werd er al gesproken over het beperken van de budgetten en als er nu nog niets van terecht is gekomen dan gaat het nog lang duren ben ik bang.
BM schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:50:
[...]

Daar ga ik volledig van uit. Ik geloof niet in wonderen, en Ferrari vind geen seconden in 2 weken tijd :P
Dat geloof ik ook niet; maar ze riepen zelf wel dat de layout van Bahrein bagger slecht was voor de Ferrari dus wellicht dat daar ook een en ander mee te verklaren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 04:55

StarWing

Huh ?!?

Dadona schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:13:
Je doelt ongetwijfeld op Hamilton in 2007. Maar inderdaad, het was toen glad en Hamilton schreef niet zijn voorwielophanging af.
+ waren zijn banden ook compleet aan gort toen.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

XyritZz schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:26:
[...]Het is niet alsof dit nu nieuw uit de lucht komt vallen, Caterham is aan het 5e jaar bezig of zoiets? Toen werd er al gesproken over het beperken van de budgetten en als er nu nog niets van terecht is gekomen dan gaat het nog lang duren ben ik bang.
meen deze week een bericht gelezen te hebben dat budget-plafond definitief van de baan is; controle hierop is bijna onmogelijk

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het lijkt erop dat hiermee de pijlen gericht worden op standaardcomponenten. Lijkt me niet de weg om formule 1 boeiend te houden, maar bespaart wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:32:
Het lijkt erop dat hiermee de pijlen gericht worden op standaardcomponenten. Lijkt me niet de weg om formule 1 boeiend te houden, maar bespaart wel geld.
Ligt er natuurlijk aan hoeveel onderdelen gestandaardiseerd worden, de banden zijn gestandaardiseerd en daar heeft ook niemand een probleem mee toch.
(vorig jaar de ECU ook btw, hoor ik ook niemand over klagen)

Daarbij zijn veel onderdelen al zo ontzettend uitgekauwd/gedefinieerd in het regelboek dat er toch eigenlijk niks meer aan te ontwikkelen valt en standaardisatie alleen een verdunning van het regelboek teweeg zal brengen.
(wat weer iets uitnodigender zal zijn voor nieuwe teams)

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 18-04-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Nieuwste plannen zijn voor zover ik weet om de actieve ophanging weer toe te staan, het ontwikkelen van een actieve ophanging zou stukken goedkoper zijn dan waar ze nu mee rijden.

Ik heb alleen het idee dat de kleine teams juist zo weinig hebben aan dit soort regels, er worden vast wel kosten bespaard door deze simpelere ophanging maar de topteams gaan het geld dat ze besparen gewoon weer uitgeven aan bijv. aerodynamica waardoor de kleinere teams weer gedwongen worden om hetzelfde te doen zodat het gat naar de top niet nog groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:06:
Mjah die auto kwam niet verder dan plaats 5 in dat seizoen, maar zat vaker rondom plaats 13 en meer dan de helft van de tijd buiten de punten.

Vergeleken met z'n teamgenoot deed Maldonado het wel een heel stuk slechter.
2012 was een goed jaar voor Williams performance-wise, ze zaten er geregeld goed bij. Jammer alleen van McDonalds, hij heeft een hoop punten weggegooid door dubieuze acties. Senna ging enkel bij gelegenheid goed, maar had verreweg niet de ruwe snelheid van Pastor. Beiden geen echte racing brains trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Morgen grote kans op regen tijdens de kwalificatie. Kan dus een verrassende grid opstelling worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
Goedemorgen deze paasmorgen! Het regent inderdaad goed, nou maar kijken wat dat brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Nou in Q1 nog niets verrassends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik vind Raikkonen zo tegenvallen tov Alonso...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hey de Force India heeft veel minder oranje dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ricciardo wederom voor Vettel. Leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

AzzKickah schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 08:24:
Nou in Q1 nog niets verrassends.
Geen Maldonado (hee nu snap ik de McDonalds, dat maakt IE11 er in ieder geval van) is wel opvallend.
Als dit de manier is om die gridstraf te ontlopen, zou het mooi zijn om nu de 107% regel toe te passen..
En anders doorschuiven naar Spanje, maar weet niet of dat kan/mag.

Rosberg was toch wel verrassend in negatieve zin.. in de twee laatste rondjes toch echt wat foutjes tot een spin op het rechte stuk aan toe. Hamilton is dan toch de betere van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja viel mij ook lichtelijk tegen van Rosberg. Hij baalde ook duidelijk in het interview met Sky.

McDonalds :') Ik dacht bij mezelf al dat die gridstraf wel mee mag naar de volgende race, en 5 minuten later begon Mol erover. Dus ik ben voor. Hij heeft niet gereden, dus de straf is hier niet van toepassing = mee naar de volgende race. Als dat niet kan, 107% regel toepassen inderdaad.

Oh wat zal ie janken over de regels later vandaag :) Verheug me nu al op z'n domme quotes.

Bloedirritant trouwens hoe vaak Massa 'you know' zegt. Viel me de vorige race op, sindsdien let ik er ongewild op :-(

[ Voor 12% gewijzigd door AzzKickah op 19-04-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@hierboven: Dat doet-ie al jaren. ik zag gistreren toevallig een interview (het eerste na z'n crash in 2009), en in dat interview heb ik al heel wat "you know" gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeuw, wat een slaapverwekkende bedoening is dat toch geworden zeg, en dan nog al dat oeverloos gelul hier om het het helemaal irritant te maken, nou nou nou.......

Gaan we terug vissen, of slapen we verder in .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

AzzKickah schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 09:23:

Bloedirritant trouwens hoe vaak Massa 'you know' zegt. Viel me de vorige race op, sindsdien let ik er ongewild op :-(
En geen meldingen over Rosberg's 'For-Sure'? :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hoogie2004 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:02:
[...]

Mwah valt mee :P Ik vind dat Rosberg sowieso erg goed Engels spreekt.

Het 'obviously' van Vettel daarentegen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik debk dat er in de wereld harder wordt gelachen om onze Denglish:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[video]

[video]
Ik moest hardop lachen :') Zet mij eens in die auto, ik rij 'm dr gegarandeerd uit

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

tdw schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:52:
[...]

Ik moest hardop lachen :') Zet mij eens in die auto, ik rij 'm dr gegarandeerd uit
Uhu, dream on O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Euhm.... @5:15

En Hammond heeft wel wat meer supercar ervaring dan jij :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:23

Pierre

Van nature lui!

@tdw droom jij lekker verder ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hij meende het echt natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:58

Harrie

NederVlaming

Voor de Vlaamse kijkers met telenet:
Dit weekend gratis f1 op sporting telenet: http://snap.telenet.be/ar...ule-1-op-sporting-telenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Hoogie2004 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:02:
[...]

Schumacher was volgens mij vaak "Honestly" of "to be honest".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Harrie schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 17:40:
Voor de Vlaamse kijkers met telenet:
Dit weekend gratis f1 op sporting telenet: http://snap.telenet.be/ar...ule-1-op-sporting-telenet
Thx!

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:35

Damian

Insane Obtrusion

MrSleeves schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 21:12:
[...]

Schumacher was volgens mij vaak "Honestly" of "to be honest".
Obviously was echt het woordje van Schumacher, ik irriteerde me daar zo verschrikkelijk aan.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, als iemand die bijna 24/7 Engels spreekt, kan ik je zeggen dat ik ook erg veel Dunglish hoor. Zeker afgelopen week toen ik in Nederland op een congres was waar Engels de voertaal was. Wel grappig: proberen "plofkip" te vertalen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Damian schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 21:56:
[...]

Obviously was echt het woordje van Schumacher, ik irriteerde me daar zo verschrikkelijk aan.
Oja, dat was het... Dan was Vettel de "honestly" denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Als je een Sport1 wedstrijd koopt, kun je dan ook de herhaling zien met die aankoop? Ik kan 's morgens niet de hele race bekijken.

En hebben ze bij Sport1 nou heel stiekem de strippenkaart weggehaald, zodat meer mensen voor een abo gaan? Jammer.

[ Voor 31% gewijzigd door Booster op 19-04-2014 23:37 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:49
Het was zoieso slim om even een abo te nemen de afgelopen paar weken (of misschien nog steeds)
Je betaald nu maar 5E per maand voor de eerste 3 maanden.
Heb ik ook gedaan, inclusief reminder voor mezelf om op tijd op te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

Damian schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 21:56:
[...]

Ergerde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

JeroenV_ schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:42:
Het was zoieso slim om even een abo te nemen de afgelopen paar weken (of misschien nog steeds)
Je betaald nu maar 5E per maand voor de eerste 3 maanden.
Heb ik ook gedaan, inclusief reminder voor mezelf om op tijd op te zeggen ;)
Ik heb op dit moment Tweak, maar ik zie nergens een mogelijkheid tot de 3 maand voor 15 euro -O-

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

We vergeten even dat Maldonado op dit niveau functioneert:

Lichamelijke fitheid om het uberhaupt 1 ronde in een formule1 auto vol te houden, bezit niemand van ons hier. Maar mentaal zijn wij stuk voor stuk beter dan Maldonado.

[ Voor 24% gewijzigd door Destruction op 20-04-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:35
Dit topic checkende nu ik thuis ben van een (te) lange werkdag heeft het blijkbaar geen nut om de kwalificatie nog te zien. Slechts een handjevol "ot" posts. ;-)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Destruction schreef op zondag 20 april 2014 @ 01:07:
Lichamelijke fitheid om het uberhaupt 1 ronde in een formule1 auto vol te houden, bezit niemand van ons hier. Maar mentaal zijn wij stuk voor stuk beter dan Maldonado.
Wanneer puntje bij paaltje komt en je hersenen verzadigd zijn met adrenaline, zal zelfs jij de neiging krijgen om mensen van de weg te gaan beuken.
Maw dat gezellige samen een stukje rijden gevoel houdt over het algemeen snel op bij mensen die normaal rustig zijn, als het er ineens echt om gaat.

Er zullen weinigen hier zijn die geschikt zijn voor de stress van F1 en topsport in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:48
AtlAntA schreef op zondag 20 april 2014 @ 01:39:
Dit topic checkende nu ik thuis ben van een (te) lange werkdag heeft het blijkbaar geen nut om de kwalificatie nog te zien. Slechts een handjevol "ot" posts. ;-)
Ik heb van die collega's die weten dat ik het kijk, en dan gelijk de resultaten naar me roepen als ik binnen kom. Erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
AtlAntA schreef op zondag 20 april 2014 @ 01:39:
Neuh, niks bijzonders. Zonde van het wachten, zonde van het kijken. Nou maar hopen dat de race wel weer om van te smullen is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Op zich was Q2 wel mooi.

Overigens: https://twitter.com/takiinoue/status/457270009350615040

En schuift Maldonado z'n straf nu door naar Spanje?

Pagina: 1 ... 38 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.