SnowDude schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:53:
[...]
Tja hij laat precies zien waarom ik niet graag naar de Amerikaanse race klassen kijk. Veel geblaat en het is allemaal veel te kunstmatig waardoor het af en toe meer weg heeft van een loterij dan van een race. En dan heb ik het nog niet over die reclame die zelfs op de 1 mile ovals bijna elk rondje wordt uitgezonden.
Gedeeltelijk mee eens, soms slaan ze wat door. Daarmee bedoel ik dan cautions terwijl het niet nodig is, of dat ze op het podium staan met een pizzapunt omdat de hoofdsponsor van het event dat graag wil.... Dat gaat wel ver en is soms tenenkrommend.
Sommige dingen doen ze echter ook wel weer erg goed. De fans kunnen veel dichterbij komen, als er iets bijzonders gebeurt kun je het overal terug zien itt F1 waarvan je achteraf alleen meldingen kunt zien van het FOM dat de boel offline is gehaald. Het lijkt alsof ze daar tenminste beseffen dat zonder fans de sponsors ook afhaken en dat daardoor de fans eigenlijk het belangrijkst zijn.
Maar goed ik blijf het roepen: gelijke auto's horen niet bij de F1. Door de jaren heen zijn er bijna elk seizoen wel auto's geweest die technisch voor liepen op de rest en daardoor significant sneller waren. Dat is onderdeel van het spelletje. De wedstrijden worden voor 90% gestreden in de fabriek, en maar 10% op de baan.
Helemaal mee eens, dat zou ik ook niet willen zien. Toch moet er wel iets gedaan worden aan de budgetten van teams. Onderdelen bevriezen helpt niet, het geld dat de topteams hebben wordt linksom of rechtsom toch wel uitgegeven.
Die hele instelling van "Als je geen geld hebt vertrek je maar" is achterhaald, want er zijn slechts een stuk of 4 financieel gezonde teams. Jammergenoeg hebben juist die teams het voor het zeggen en houden ze 0,0 rekening met de kleine teams.
[...]
Ik vind LMP1 echt mooi om te zien, maar als er 1 klasse is waar er bijna nooit gevochten wordt om een positie is het natuurlijk daar wel. Alleen in de eerste paar ronden zitten de auto's dicht bij elkaar genoeg om echt inhaal acties te maken. Daarna wordt er alleen nog maar ingehaald in de pits.
In de GT zit het vaak extreem dicht op elkaar, en dat wordt ook mooi in beeld gebracht. LMP1 is inderdaad jarenlang niet heel boeiend geweest; wellicht dat daar met de komst van Porsche weer wat verandering in komt.
Verder vind ik het NL commentaar van Lammers zeer goed, dat helpt ook

.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)