[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.674 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Jolke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 09:51:
Aardige analoog aan evolutie dan weer, de sterkste (of met het meest geld) overleeft weer.

Heel andere vraag, waarom zijn eigenlijk de V6 motoren ingevoerd? (of was die hier al gesteld?)
De FIA wilde de sport groener maken door basis 1 motor ontwerp te gebruiken in meerdere race klassen. Ze kozen daarvoor voor een 1.6, 4 cilinder lijn motor. Deze zou ongeblazen zijn in de lagere klassen en geblaze in de hogere. Klasses die die motor nu gebruiken zijn onder andere de WRC en WTCC.

De motor fabrikanten in de F1, en met name Ferrari, begonnen te steigeren omdat ze een 4 cilinder race onwaardig vonden. Als compromis is daar uit gekomen dat ze zich wel aan de 1.6 zouden houden, maar dat ze naar een v6 zouden gaan.

Persoonlijk vind het idee van 1 standaard race motor voor alle klasses een beetje kansloos maar goed.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Tja, F1 en groen... :? überhaupt, racen is niet echt goed voor de natuur...
Dat past gewoon niet bij elkaar, maar ze moeten inderdaad wel mee met de tijd. Begon al toen de V10 diesel van Audi mee ging doen aan de 24-uurs race van Le Mans. Wanneer komen de electrische F1 auto's :P

Alle auto's dezelfde motor, dat hebben ze ook in de A1 klasse. Daar is het leuk om te zien, wie nou echt goed is - terwijl in andere klassen een coureur vaak goed is omdat hij een goede auto heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

XyritZz schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:51:
[...]

Stefan GP schijnt al lange tijd bezig te zijn op de grid te komen, ze hebben hun aanmelding als nieuw team officieel teruggetrokken omdat ze geen motorpartner konden vinden en de geruchten gaan dat ze sindsdien in gesprek zijn met Marussia om de boel op te kopen.

Caterham is afhankelijk van Fernandes volgens mij, en die heeft gezegd te stoppen als resultaten wederom een jaar uitblijven.

In het meest gunstige geval komen er twee nieuwe teams bij en gaan Caterham/Marussia door (zij het onder nieuwe naam) en dan hebben we er 4 auto's bij. Ben wel benieuwd wat het tweede nieuwe team zou zijn naast Haas.
Maar van die 2 nieuwkomers, hoeveel gaan die toevoegen? Een Marussia of Caterham inruilen voor een andere achterblijver lijkt me ook niet echt boeiend. Nou snap ik dat er best een verschil kan zijn, maar we zitten al vele jaren met die achterblijvers dat het wel een keer mag stoppen imo

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Martinspire schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:01:
[...]

Maar van die 2 nieuwkomers, hoeveel gaan die toevoegen? Een Marussia of Caterham inruilen voor een andere achterblijver lijkt me ook niet echt boeiend. Nou snap ik dat er best een verschil kan zijn, maar we zitten al vele jaren met die achterblijvers dat het wel een keer mag stoppen imo
Ok, dan gaan ze weg en komen er geen nieuwe en hebben we van de 11 teams waarvan er twee achteraan rijden maar 9 teams waarvan er ook weer twee achteraan rijden. Schieten we daar wat mee op? Of gaan we die twee dan ook weer afschaffen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Gé Brander schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:04:
[...]

Ok, dan gaan ze weg en komen er geen nieuwe en hebben we van de 11 teams waarvan er twee achteraan rijden maar 9 teams waarvan er ook weer twee achteraan rijden. Schieten we daar wat mee op? Of gaan we die twee dan ook weer afschaffen?
Als Caterham en Marussia weg zijn en weg blijven (zonder nieuwen) dan zijn er geen achterblijvers meer? Iig geen auto's die niet voor punten kunnen strijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Gé Brander schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:04:
[...]

Daar schiet je in zoverre wat mee op dat de laatste 4 auto's niet na 12 rondjes al op een ronde achterstand staan en de rest van de race rijdende chicanes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

AzzKickah schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:05:
[...]

Daar schiet je in zoverre wat mee op dat de laatste 4 auto's niet na 12 rondjes al op een ronde achterstand staan en de rest van de race rijdende chicanes zijn.
Als dat het argument is dan kunnen we dit jaar alle teams behalve Mercedes wel afschaffen... 8)7
Martinspire schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:05:
[...]
Als Caterham en Marussia weg zijn en weg blijven (zonder nieuwen) dan zijn er geen achterblijvers meer? Iig geen auto's die niet voor punten kunnen strijden.
Misschien snap ik je gewoon verkeerd hoor, maar er zullen altijd mindere teams zijn. Hoe weinig teams er ook zijn. Zie mijn opmerking hierboven...

[ Voor 35% gewijzigd door Gé Brander op 08-04-2014 11:15 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Martinspire schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:05:
[...]
Er zullen altijd laatsten zijn. Dan zijn Torro Rosso en Sauber de volgende laatsten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:11

Player1S

Probably out in the dark

AzzKickah schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:05:
[...]

pfff rijdende chicanes....lekker overdreven.
Zo heel slecht doen ze het niet. Vroeger had je echt slechte teams. Er zijn tijden geweest dat het verschil tussen 1 en 6 net zo groot was als nu tussen 1 en 22. In 1992 stond Mansell wel eens een halve seconde voor op z'n teamgenoot die al haast een seconde voor lag op #3 tijdens de kwalificaties.

Voor de budgetten die ze hebben doen ze het gewoon goed. Toyota had het grootste budget en heeft ook nooit een rol van betekenis kunnen spelen. Ze pakten punten en sporadisch een podium maar daar bleef het bij.

Nee, ik hoop dat deze 2 er gewoon bij blijven en er volgend jaar nog eens 2 bij komen. Een grid van 26 auto's hoort bij Formule 1 als Monaco ook bij Formule 1 hoort.

Het grootste probleem voor deze kleine teams is meer de betrouwbaarheid. Met de betrouwbaarheid van 15-25 jaar geleden konden deze teams sporadisch een keert een punt pakken omdat anderen niet finishten.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Senor Sjon schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:12:
[...]

Er zullen altijd laatsten zijn. Dan zijn Torro Rosso en Sauber de volgende laatsten.
Well spoken :)
Anders zouden alle 22 auto's tegelijk over de finish gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
L1nt schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:13:
[...]

Zo heel slecht doen ze het niet. Vroeger had je echt slechte teams. Er zijn tijden geweest dat het verschil tussen 1 en 6 net zo groot was als nu tussen 1 en 22. In 1992 stond Mansell wel eens een halve seconde voor op z'n teamgenoot die al haast een seconde voor lag op #3 tijdens de kwalificaties.

Voor de budgetten die ze hebben doen ze het gewoon goed. Toyota had het grootste budget en heeft ook nooit een rol van betekenis kunnen spelen. Ze pakten punten en sporadisch een podium maar daar bleef het bij.

Nee, ik hoop dat deze 2 er gewoon bij blijven en er volgend jaar nog eens 2 bij komen. Een grid van 26 auto's hoort bij Formule 1 als Monaco ook bij Formule 1 hoort.

Het grootste probleem voor deze kleine teams is meer de betrouwbaarheid. Met de betrouwbaarheid van 15-25 jaar geleden konden deze teams sporadisch een keert een punt pakken omdat anderen niet finishten.
Leuk, dat de laatsten altijd slechtsten genoemd worden. Wellicht in de ze klasse zijn ze langzaam, maar in andere klassen waren ze de besten. Iets met relatief dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

[...]

Ze zijn al 5 jaar bezig. Allebei. 5 jaar.

Dan val je ondertussen bij mij onder de noemer 'rijdende chicane'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Ik vind het nog steeds jammer dat Minardi niet meer meedoet :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

AzzKickah schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:33:
[...]

dit is nu eenmaal een deel van de sport. dit is al 60 jaar zo.
er is nu al een overaanbod aan Coureurs.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Jolke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:42:
Alle auto's dezelfde motor, dat hebben ze ook in de A1 klasse. Daar is het leuk om te zien, wie nou echt goed is - terwijl in andere klassen een coureur vaak goed is omdat hij een goede auto heeft.
Alsjeblieft niet, F1 gaat sinds het begin om de snelste en technisch meest vooruitstrevende auto, niet om de snelste coureur.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:19

Damian

Insane Obtrusion

Ik vind dat verhaal wat Olav vertelde ook wel interessant klinken. Dat ging over Bernie E. Hij heeft op dit moment geen meerderheidsbelang in de organisatie die de rechten op F1 bezit. Hij zou op dit moment bezig zijn om de sport in diskrediet te brengen zodat het in feite minder waard word. Hij zou dan als dit voldoende gedaald is de rechten op de sport weer terug willen kopen en het dan naar zijn eigen hand willen zetten.

Weet eigenlijk niet precies of dit een goed iets is als Bernie meer te zeggen zou krijgen. Hij heeft over de motoren enzo wel goede ideeën, maar hij komt wel met steeds meer poepbanen en landen aanzetten om maar geld in het laatje te brengen.

Ik ben er wel benieuwd naar hoe dit loopt....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
SnowDude schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:31:
[...]

De FIA wilde de sport groener maken door basis 1 motor ontwerp te gebruiken in meerdere race klassen. Ze kozen daarvoor voor een 1.6, 4 cilinder lijn motor. Deze zou ongeblazen zijn in de lagere klassen en geblaze in de hogere. Klasses die die motor nu gebruiken zijn onder andere de WRC en WTCC.

De motor fabrikanten in de F1, en met name Ferrari, begonnen te steigeren omdat ze een 4 cilinder race onwaardig vonden. Als compromis is daar uit gekomen dat ze zich wel aan de 1.6 zouden houden, maar dat ze naar een v6 zouden gaan.

Persoonlijk vind het idee van 1 standaard race motor voor alle klasses een beetje kansloos maar goed.
Echt een compromis was het volgens mij niet, Ferrari heeft uiteindelijk een veto uitgesproken tegen de V4. Heel lang geleden in een strijd tussen de teams en de regelgevers hebben om de boel te sussen een aantal teams veto rechten gekregen op nieuwe regelgeving. Van deze teams is alleen Ferrari nog actief in de sport en Ferrari heeft dit recht altijd gehouden, waardoor ze nu als enige team op de grid een veto uit mogen spreken over regelgeving.

Ferrari heeft ooit eens toegezegd dit enkel toe te passen wanneer de teams het unaniem eens zijn dat een nieuwe regel tegengehouden moet worden, en de teams waren het wonderbaarlijk genoeg wat de V4 betreft nog eens unaniem eens.
Martinspire schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:01:
[...]

Dat weten wat pas als ze meedoen. Marussia of Caterham hebben veel fans van de sport vrij weinig mee, maar laat de naam Minardi vallen en bijna iedereen draagt dat team nog steeds een warm hart toe. Toch als je objectief kijkt naar de afstand tussen de kop en de staart van het veld doen Marussia en Caterham het vaak beter dan Minardi heeft gedaan.

Volgens mij is het qua achterblijvers dus vooral een gevoelskwestie of een team de gunfactor heeft of niet.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:35
Jolke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:21:
[...]

Leuk, dat de laatsten altijd slechtsten genoemd worden. Wellicht in de ze klasse zijn ze langzaam, maar in andere klassen waren ze de besten. Iets met relatief dus :)
In het racen ben je toch bijna altijd de slechtste als je als laatste finished? Die 2 zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden lijkt me. Natuurlijk zijn er uitzonderingen als je bijvoorbeeld een Maldonado tegen bent gekomen maar als je door gebrek aan snelheid laatste wordt heb je het slechter gedaan dan de rest (we hebben het hier over de F1) en dus ben je de slechtste.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

XyritZz schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:15:

Dat weten wat pas als ze meedoen. Marussia of Caterham hebben veel fans van de sport vrij weinig mee, maar laat de naam Minardi vallen en bijna iedereen draagt dat team nog steeds een warm hart toe. Toch als je objectief kijkt naar de afstand tussen de kop en de staart van het veld doen Marussia en Caterham het vaak beter dan Minardi heeft gedaan.

Volgens mij is het qua achterblijvers dus vooral een gevoelskwestie of een team de gunfactor heeft of niet.
En die naam heeft Minardi niet in 5 jaar opgebouwd. Dat duurde ook wat jaren. Juist omdat ze er toch elk jaar stonden terwijl ze geen potten konden breken sprak vele fans aan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
AzzKickah schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:33:
[...]

Met de voorwendselen van een budgetplafond van 50m... Maar het testverbod en allerlei andere verboden zorgen ervoor dat nieuwe teams bijna geen kans maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
AtlAntA schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:33:
[...]

In het racen ben je toch bijna altijd de slechtste als je als laatste finished? Die 2 zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden lijkt me. Natuurlijk zijn er uitzonderingen als je bijvoorbeeld een Maldonado tegen bent gekomen maar als je door gebrek aan snelheid laatste wordt heb je het slechter gedaan dan de rest (we hebben het hier over de F1) en dus ben je de slechtste.
Een kleine nuance daarin: ik bedoelde dus te zeggen dat de laatste als slecht worden gezien - hence, niet goed in de sport. Terwijl ik juist beweer dat ze wel goed zijn, bijv. in andere takken van sport, maar niet goed genoeg voor deze tak van sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
We hebben in het verleden ook nieuwe teams gehad die het best aardig deden, zit alleen even te bedenken wat ik afgelopen jaren voorbij heb zien komen aan echt nieuw (geen overnames dus) :p

Kom er nu op 3, Stewart, Super Aguri en Toyota. Valt me eigenlijk best tegen... voor mijn gevoel waren het er meer en Stewart is alweer '97. Valt toch wel weer tegen dus.

Zag trouwens dat Arrows alweer in 2002 gestopt is... en Benetton in 2001, net als Prost... leek niet zo lang geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Misschien heeft Andea Sasseti weer zin in een F1 avontuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Benetton is weer Renault geworden. Prost was Ligier.

Veel teams worden overgenomen of stoppen ermee. Het was vroeger ook wat makkelijker om te beginnen, zie de moeite die Haas moet doen om überhaupt mee te mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat misschien ook meespeelt (voor mij in ieder geval) is dat ik bij Minardi altijd het idee had dat ze het primair deden omdat ze het racen en alles wat erbij komt kijken heel erg gaaf vonden. Daardoor gingen ze iedere keer weer actief op zoek naar sponsoren en stonden ze er ieder jaar weer bij wetende dat ze weinig voor elkaar zouden gaan krijgen dat jaar. Zelfde idee bij Jordan overigens. Ook deden die jongens nog regelmatig wat geks om in the picture te komen en zo hun sponsoren ook beeldtijd te geven.

Bij de "nieuwe" teams heb ik heel erg het idee dat het gaat om partijen/mensen die primair geld willen verdienen. Ze zien het raceteam als platform om commercieel mee vooruit te komen en of het nou racen, varen of fietsen is boeit ze eigenlijk weinig.

Dat is in ieder geval de uitstraling zoals ik die beleef en daarom zie ik ze liever niet dan wel.

Tel daarbij op dat in de huidige F1 het compleet kansloos is om met zo'n budget mee te doen en verwachten dat je niet laatste bent. Dit is zo overduidelijk dat ik me gewoon afvraag waar je als team mee bezig bent, je doet toch niet mee om laatste te worden?

Vroegere hadden de kleinere teams ook nog eens een mooie inkomstenbron door nieuwe coureurs een kans te geven, de goeie stroomde dan door naar de grotere teams waardoor de kleine teams weer wat geld konden verdienen. Alle grote teams hebben tegenwoordig een uitgebreid trainingsprogramma waarbij ze een overschot aan goede coureurs hebben. De kleinere teams compenseren dit weer met pay-drivers, maar die zijn dan weer kansloos traag (Chilton bijvoorbeeld) en niet boeiend om naar te kijken.

Zo komt het op mij over in ieder geval, dus ik zal de kleine teams niet missen mochten ze verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:35:
[...]

Bij de "nieuwe" teams heb ik heel erg het idee dat het gaat om partijen/mensen die primair geld willen verdienen. Ze zien het raceteam als platform om commercieel mee vooruit te komen en of het nou racen, varen of fietsen is boeit ze eigenlijk weinig.

[...]
Bulls-eye... het gaat alleen nog om het geld en niet meer om de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even iets anders, wie heeft er zin om mee te helpen een guide te maken voor je eigen F1-drinkfles? ^^

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/World-Champion-Sebastian-Vettel-Red-Bull-F1-Drink-Bottle-USED-Genuine-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/AfIAAOxyaTxTPo7Z/$_12.JPG

[ Voor 44% gewijzigd door Jejking op 08-04-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:02:

Kom er nu op 3, Stewart, Super Aguri en Toyota. Valt me eigenlijk best tegen... voor mijn gevoel waren het er meer en Stewart is alweer '97. Valt toch wel weer tegen dus.
De laatste redelijk succesvolle privateer is Jordan en die zijn later ook afgezakt.

Stewart werd al zwaar gesteund door Ford en binnen 2 jaar verkocht. Super Aguri was het B-team van Honda om Sato in de F1 te houden en Toyota is een fabrieksteam.

Succesvol worden in de F1 is en was altijd al moeilijk. Met alleen veel geld red je het niet altijd, met alleen de juiste mensen red je het niet altijd. Zelf met beide is het nog maar de vraag of het wel lukt.

Overigens zitten er tegenwoordig nog maar 2 teams in de F1 die het puur om het racen doen. Williams en Sauber.
Ferrari is zo'n beetje de allereerste die in de F1 zat om de autotak te promoten. De andere 8 teams in F1 doen het ook allemaal om iets te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Williams is logisch, daar zit (sorry voor de woordspeling) Frank Williams nog steeds aan de top. Hij begon als coureur en al snel begon hij zijn eigen race auto's.
Verhaal achter Sauber ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04

ThunderNet

Flits!

L1nt schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:46:
[...]

Ferrari is zo'n beetje de allereerste die in de F1 zat om de autotak te promoten. De andere 8 teams in F1 doen het ook allemaal om iets te promoten.
Uh, andersom juist. De autotak van Ferrari bestaat om het race-team te financieren.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jejking schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:44:
Even iets anders, wie heeft er zin om mee te helpen een guide te maken voor je eigen F1-drinkfles? ^^

[afbeelding]
Die gebruiken ze toch niet meer? :+

Ze hebben liever 2kg minder mee te nemen dan dat een coureur minder fit is en daardoor ook 2-4 tienden per ronde verliest of crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

ThunderNet schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:58:
[...]

Uh, andersom juist. De autotak van Ferrari bestaat om het race-team te financieren.
En als dat niet zo was, was Ferrari nu een onderdeel van Ford geweest..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens vind ik een automerk die wil laten zien wat ze technisch kunnen en F1 gebruiken als platform om dat voor elkaar te krijgen wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Senor Sjon schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:00:
[...]

Ze hebben liever 2kg minder mee te nemen dan dat een coureur minder fit is en daardoor ook 2-4 tienden per ronde verliest of crasht.
Volgens Alonso (interview na de GP van Maleisië geloof ik) hebben ze ze eigenlijk ook niet echt meer nodig, omdat het racen ook fysiek niet zo zwaar meer is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Jolke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:52:
Williams is logisch, daar zit (sorry voor de woordspeling) Frank Williams nog steeds aan de top. Hij begon als coureur en al snel begon hij zijn eigen race auto's.
Verhaal achter Sauber ken ik niet.
Heeft Claire Williams niet de leiding overgenomen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zamorano schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:18:
[...]

Volgens Alonso (interview na de GP van Maleisië geloof ik) hebben ze ze eigenlijk ook niet echt meer nodig, omdat het racen ook fysiek niet zo zwaar meer is. :)
Dat geloof ik niet. Bahrein leverde een *nogal* bezwete Nico Rosberg op. Die gasten doen echt wel hun best.
Senor Sjon schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:00:
[...]

Dat zij zo dom zijn, betekent niet dat wij dat ook hoeven te zijn :+ Maar serieus, die slang intrigeert me wel. Hoop een combi te kunnen maken die goedkoop is, werkt, en er ook nog eens stoer uitziet ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
frankivo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:54:
[...]

Heeft Claire Williams niet de leiding overgenomen?
Officieel is Frank nog de baas ;)
Claire heeft Deputy Racing Director als titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:17:
Overigens vind ik een automerk die wil laten zien wat ze technisch kunnen en F1 gebruiken als platform om dat voor elkaar te krijgen wel prima.
Er was een tijd dat de techniek die ontwikkeld werd voor de F1 ook doorsijpelde naar de straatauto's.
Als dat ook nu nog de reden zou zijn, zou je ook andere merken in de F1 zien.

Vooral Volkswagen zou je dan toch zeker verwachten. Is het niet met Audi of Porsche, dan hebben ze nog Bugatti of Lamborghini op de plank liggen als merken.

De F1 is al een tijd niet meer de geschikte plek om nieuwe technologie te ontwikkelen die relevant is voor straatauto's.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
sanderb schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:14:
[...]

Er was een tijd dat de techniek die ontwikkeld werd voor de F1 ook doorsijpelde naar de straatauto's.

Vooral Volkswagen zou je dan toch zeker verwachten. Is het niet met Audi of Porsche, dan hebben ze nog Bugatti of Lamborghini op de plank liggen als merken.

De F1 is al een tijd niet meer de geschikte plek om nieuwe technologie te ontwikkelen die relevant is voor straatauto's.
Ben ik het niet mee eens. KERS en andere energy recovery systemen vinden hun weg inmiddels in wagens als de Porsche 918 RSR, McLaren P1 en anderen. Ja, dit zijn (hyper)sportscars maar deze technieken zullen uiteindelijk in de normale straatauto's terecht komen waar jij en ik in rijden, daar ben ik heilig van overtuigd. Nog niet heel lang geleden trouwens was er active suspension en traction control, technieken die inmiddels ook in veel straatauto's zijn te vinden.

Verder is het voor de meeste merken in de Volkswagen groep op het moment helemaal niet interessant om te investeren in de F1. Audi heeft Le Mans om deze technieken te ontwikkelen, merken als Porsche borduren gewoon voort op technieken als KERS en implementeren dit rechtstreeks in hun straatauto's.

Overigens kan je achter de motivatie voor het ontwikkelen van sommige van deze technieken wel grote vraagtekens plaatsen. Zonder sturing en regelgeving van de FIA zouden teams als Ferrari en McLaren gewoon nog met dikke V12 motoren rijden (en geef ze eens ongelijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:20
Grimmie187 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:46:
[...]

Ben ik het niet mee eens. KERS en andere energy recovery systemen vinden hun weg inmiddels in wagens als de Porsche 918 RSR, McLaren P1 en anderen. Ja, dit zijn (hyper)sportscars maar deze technieken zullen uiteindelijk in de normale straatauto's terecht komen waar jij en ik in rijden, daar ben ik heilig van overtuigd. Nog niet heel lang geleden trouwens was er active suspension en traction control, technieken die inmiddels ook in veel straatauto's zijn te vinden.

Verder is het voor de meeste merken in de Volkswagen groep op het moment helemaal niet interessant om te investeren in de F1. Audi heeft Le Mans om deze technieken te ontwikkelen, merken als Porsche borduren gewoon voort op technieken als KERS en implementeren dit rechtstreeks in hun straatauto's.

Overigens kan je achter de motivatie voor het ontwikkelen van sommige van deze technieken wel grote vraagtekens plaatsen. Zonder sturing en regelgeving van de FIA zouden teams als Ferrari en McLaren gewoon nog met dikke V12 motoren rijden (en geef ze eens ongelijk..)
Of een team dat opeens met alleen maar elektromotoren aan de start staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Grimmie187 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:46:
[...]

Porsche's hybride systeem komt wel uit de F1 (Williams). Maar is volgens mij vooral in de raceauto's doorontwikkeld (997 GT3 RSR) voordat het in de 918 kwam.
En verder denk ik dat met de 919 LMP ze een nieuw project hebben (Le Mans / WEC) wat veel meer relevantie heeft voor hun straatauto's dan F1 kan bieden.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:53

Niellie41

[object Object]

u_nix_we_all schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:36:
[...]
Porsche's hybride systeem komt wel uit de F1 (Williams). Maar is volgens mij vooral in de raceauto's doorontwikkeld (997 GT3 RSR) voordat het in de 918 kwam.
Er zijn toch nog geen hybride GT auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ah...citation found :p
Wikipedia: Porsche 911 GT3

Edit. Het is dus geen RSR , maar GT3 R Hybrid

[ Voor 16% gewijzigd door u_nix_we_all op 08-04-2014 21:05 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

In het oorspronkelijke concept van de 918 Spyder zat inderdaad het vliegwiel van Williams Advanced Engineering. Deze zat toen bij de passagiersstoel gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: http://images.gizmag.com/gallery_lrg/porsche-hybrid-918-spyder-super-sports-48.JPG
In de 918 waar ik een paar weken geleden mee heb gereden zat die daar zeker weten niet meer :P Ik ben het toen eigenlijk helemaal vergeten te vragen wat daarmee gebeurd is. Maar bij de assemblagelijn was het me definitief opgevallen als deze unit nog ergens verstopt werd.
Het vliegwiel wordt vooral gebruikt in grotere voertuigen, bussen en metro's etc. Williams werkt nu veel samen met Jaguar. Die hebben ook een kleine afdeling in de fabriek in Grove waar ze aan wat F-types aan het sleutelen zijn. Maar wat daar de status van is weet ik niet.
Ryur schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:26:
[...]

Officieel is Frank nog de baas ;)
Claire heeft Deputy Racing Director als titel.
Frank is ook zeker nog actief hoor. Hij is bij veel belangrijke meetings erbij en je zag hem meerdere keren per dag in z'n rolstoel z'n rondjes maken door de kantoren :) Maar Claire doet veel van de day-to-day operations. Als er even naar Venezuela gevlogen moet worden voor wat contractonderhandelingen etc. En Frank is ook niet bij alle races aanwezig.
sanderb schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:14:
[...]

Volkswagen (toevallig ook en ex werkgever van me) zit zelf erg in de WRC, en Lamborghini heeft ook een aantal eigen race-klasses waar ze met 'factory auto's' rijden. Ik zie daar zeker niet snel een stap naar de F1.
Bugatti is al een prestigeproject, de dingen die daar in de ontwikkeling staan zijn al duur genoeg (maar wel leuk :P) Daar gaan ze niet nog honderden miljoenen in pompen.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 08-04-2014 22:05 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:49:
In het oorspronkelijke concept van de 918 Spyder zat inderdaad het vliegwiel van Williams Advanced Engineering. Deze zat toen bij de passagiersstoel gemonteerd.
[afbeelding]
In de 918 waar ik een paar weken geleden mee heb gereden zat die daar zeker weten niet meer :P Ik ben het toen eigenlijk helemaal vergeten te vragen wat daarmee gebeurd is. Maar bij de assemblagelijn was het me definitief opgevallen als deze unit nog ergens verstopt werd.
Het vliegwiel wordt vooral gebruikt in grotere voertuigen, bussen en metro's etc. Williams werkt nu veel samen met Jaguar. Die hebben ook een kleine afdeling in de fabriek in Grove waar ze aan wat F-types aan het sleutelen zijn. Maar wat daar de status van is weet ik niet.
In de 918 zitten accu's idd, maar ik dacht aan de 918 RSR, maar die is eigenlijk nooit aan racen toegekomen. Daar zat wel het een doorontwikkeling van een flybrid systeem in voor energie-opslag.

In de 919 gebruiken ze ook accu's dus ik denk dat flybrid systeem het niet gaat worden voor gewone auto's. Too bulky ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Niet mee eens. Leuk dat pappen en nathouden, maar je bereikt er gewoon niets mee. In de natuur is het ook het recht van de sterksten en daar ben je ook zo van de langzaamsten af :>
Zeker omdat die langzaamste teams op dit moment gewoon niets toevoegen. Het is opvulling, meer niet. Leuk dat je nog wat "vroeger was alles beter" en "kijk eens hoe schattig ze zijn" probeert toe te passen op de 2 langzame teams, maar het voegt gewoon niets toe. Of geniet jij wel van een wedstrijd tussen Nederland en Andorra of Liechtenstein? Het is eventjes schattig, maar daarna blijft er niets meer van over. De F1 is voor de snelste rijders en de snelste courers. Daar hoort een team "omdat het zo schattig is dat ze meedoen" niet thuis. Ga dan maar GP2 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
L1nt schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:46:
[...]

De laatste redelijk succesvolle privateer is Jordan en die zijn later ook afgezakt.

Stewart werd al zwaar gesteund door Ford en binnen 2 jaar verkocht. Super Aguri was het B-team van Honda om Sato in de F1 te houden en Toyota is een fabrieksteam.

Succesvol worden in de F1 is en was altijd al moeilijk. Met alleen veel geld red je het niet altijd, met alleen de juiste mensen red je het niet altijd. Zelf met beide is het nog maar de vraag of het wel lukt.

Overigens zitten er tegenwoordig nog maar 2 teams in de F1 die het puur om het racen doen. Williams en Sauber.
Ferrari is hierboven al uitgelegd dat het net andersom is, maar verder... McLaren? Die doen het volgens mij toch ook echt om het racen. Die autotak is er pas sinds een paar jaar, daarvoor deden ze niets anders dan racen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Martinspire schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:28:
[...]

Niet mee eens. Leuk dat pappen en nathouden, maar je bereikt er gewoon niets mee. In de natuur is het ook het recht van de sterksten en daar ben je ook zo van de langzaamsten af :>
Zeker omdat die langzaamste teams op dit moment gewoon niets toevoegen. Het is opvulling, meer niet. Leuk dat je nog wat "vroeger was alles beter" en "kijk eens hoe schattig ze zijn" probeert toe te passen op de 2 langzame teams, maar het voegt gewoon niets toe. Of geniet jij wel van een wedstrijd tussen Nederland en Andorra of Liechtenstein? Het is eventjes schattig, maar daarna blijft er niets meer van over. De F1 is voor de snelste rijders en de snelste courers. Daar hoort een team "omdat het zo schattig is dat ze meedoen" niet thuis. Ga dan maar GP2 rijden.
En de teams die achteraan meerijden in de GP2 dan? Degraderen naar GP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:58
XyritZz schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:40:
[...]

McLaren? Die doen het volgens mij toch ook echt om het racen. Die autotak is er pas sinds een paar jaar, daarvoor deden ze niets anders dan racen.
1989 noem ik niet een paar jaar ;)

Wikipedia: McLaren Automotive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Tussen de F1 en de 12C hebben ze jarenlang niets gebouwd, dan kun je moeilijk zeggen dat F1 slechts ondersteunend is voor de automotive tak. Daar doelde ik eigenlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Hun core business is idd F1.

Maar om nou te zeggen dat ze jaren niks hebben gedaan vind ik toch iets teveel van het goede. Zie de wiki ;) ze hebben zeker niet stilgezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

De Mercedes Bens SLR McLaren is van 2003 t/m 2010 bij McLaren gebouwd ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
fsfikke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:49:
[afbeelding]

[...]
Da's nou jammer zeg, dan kan je nooit iemand meenemen in je Porsche :)

Wat heb jij voor werk dat je in een 918 rijdt? Vriendjes of ben je (test)rijder? Als je rijk genoeg was om die dingen te kopen, dan hing je niet meer op Tweakers rond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jolke schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:29:
[...]
[knip] Als je rijk genoeg was om die dingen te kopen, dan hing je niet meer op Tweakers rond :+
Want tweakers.net is een verzamelplaats voor armoedezaaiers begrijp ik? Voel me nu helemaal thuis hier 8)

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 09-04-2014 11:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
hardware-lover schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:31:
[...]

Want tweakers.net is een verzamelplaats voor armoedezaaiers begrijp ik? Voel me nu helemaal thuis hier 8)
Dat heb ik ook niet gezegd. :)
We kunnen er een polletje aan wagen, maar niemand hier zal zulke auto's bezitten, verwacht ik. Of er is gerommeld met de uitkomst van de poll. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Jolke schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:34:
[...]

Dat heb ik ook niet gezegd. :)
We kunnen er een polletje aan wagen, maar niemand hier zal zulke auto's bezitten, verwacht ik. Of er is gerommeld met de uitkomst van de poll. :+
Hoho, ik heb wel een Ferrari! (Uit 1968 en er zit een Fiat badge op, maar toch.. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Grimmie187 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:43:
[...]

Hoho, ik heb wel een Ferrari! (Uit 1968 en er zit een Fiat badge op, maar toch.. ;))
Daar heb ik er 26 van.
spoiler:
Schaal 1:18

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Firesphere schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:45:
[...]

Daar heb ik er 26 van.
spoiler:
Schaal 1:18
Die van mij is wel 1:1 :P

Grimmie187 in "Het grote Fiat topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat is een Dino :D Typische neus voor een Dino :?

Ik heb niet eens een auto :P (ook niet nodig trouwens)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Firesphere schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:53:
[...]

Dat is een Dino :D Typische neus voor een Dino :?
Fiat Dino, niet te verwarren met de Ferrari Dino (wat eigenlijk geen Ferrari is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
I rest my case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zullen we het weer over F1 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Senor Sjon schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:10:
[mbr]Zullen we het weer over F1 hebben?[/mbr]
Yes, back on topic!

Treurig nieuws: Ferrari heeft de test in Bahrain vandaag afgebroken na 12 laps vanwege problemen met het chassis (was het chassis van Raikkonen waarmee hij tijdens FP1 in Maleisie Bahrain over een hobbel knalde)

Nog treuriger nieuws: Mercedes staat na 3/4 dag 3 seconden los van de rest..

E.e.a. te volgen via: http://www.f1fanatic.co.u...re-season-launches-tests/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Senor Sjon schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:10:
[mbr]Zullen we het weer over F1 hebben?[/mbr]
Sorry :$

On topic!
Op zich geen treurig nieuws dat Mercedes zo goed gaat, dat is weer eens wat anders dan RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
Grimmie187 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:22:
[...]

Treurig nieuws: Ferrari heeft de test in Bahrain vandaag afgebroken na 12 laps vanwege problemen met het chassis (was het chassis van Raikkonen waarmee hij tijdens FP1 in Maleisie Bahrain over een hobbel knalde)
Huh? Ze hebben toch nog een auto (die van Alonso). Kunnen ze daarmee niet rondjes rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik snap dat ook niet. Ze willen dolgraag testen terug hebben, maar doen vervolgens hun best zo min mogelijk te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Er zullen wel regels aan verbonden zijn dat ze maar 1 chassis mee mogen nemen? Ze laten niet voor de lol een halve testdag schieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Grimmie187 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:37:
Er zullen wel regels aan verbonden zijn dat ze maar 1 chassis mee mogen nemen? Ze laten niet voor de lol een halve testdag schieten..
Of makkelijk excuus om ware reden te verbergen.

Ferrari zal nooit zeggen "we hebben iets ontdekt wat niet klopt, we gaan het oplossen in de fabriek maar verder rijden heeft op dit moment weinig zin". Nee die zeggen dan "De auto is stuk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Grimmie187 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:37:
Ze zijn er toch al met de complete inboedel? De race is daar tenslotte net geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
AzzKickah schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:13:
[...]

Ze zijn er toch al met de complete inboedel? De race is daar tenslotte net geweest.
Eens, ik doel ook meer op eventuele regels m.b.t. het gebruik van verschillende chassis die gelden tijdens deze tests.

Verder probeer ik alleen maar aan te geven dat er kennelijk een probleem is wat groot genoeg is om de rest van de dag niet meer te rijden. Of dit idd ligt aan een kapot chassis of dat ze dit uit hun duim zuigen doet er niet echt toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Laatst online: 28-08 15:03
Grimmie187 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:22:
[...]

Nog treuriger nieuws: Mercedes staat na 3/4 dag 3 seconden los van de rest..
Dat valt denk ik wel mee, zeker als je naar de kwalificatietijden kijkt. Teams als Caterham reden daar rond de 1.37. Ze zullen vandaag wel hele andere dingen aan het doen zijn.

http://www.gpupdate.net/n...nd-prix-van-bahrein-2014/

[ Voor 11% gewijzigd door creapYYY op 09-04-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Goed nieuws:

http://www.bild.de/sport/...cklung-35432158.bild.html

Familie van Schumi lijkt in goede stemming te zijn over Schumacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:03
Albert020 schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:48:
Op RTL Plus was net een mooi interview met Vettel over Schumacher !
Waar ging dat precies over?
Heb het helaas gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Over Schumacher gesproken, ik las gisteren dat hij af en toe bij kennis is en dat Jean Alesi op bezoek was [bron].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
"Om dit (afschaffen regel) te doen, moet de F1 Strategy Group echter wel unaniem achter de afschaffing staan."
Gaat dus denk ik niet gebeuren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vandaar de "It's something" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze er nu opeens naar moeten gaan kijken. Todt wist al voor deze regel ingevoerd werd dat de meeste fans het er niet mee eens waren. Voer die regel dan niet in, of doe het wel en hou je er dan ook bij, ook al is het maar voor één seizoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gelukkig wordt het afgeschaft als dit gebeurt: ;) :
code:
1
2
ROS 1 2 2 2 2 2 2 1 2 2 2 2 - 1 2 2 2 2 1  377
HAM - 1 1 1 1 1 1 - 1 1 1 1 1 - 1 1 1 1 -  375

Heel Engeland ontploft dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 10-04-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

En Duitsland ook :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

En ik ook. En niet omdat het Hamilton is. Maar omdat dit het allereerste is wat ik zei toen ik hoorde van die regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaan meer en meer geruchten omtrent een positieve evolutie in de situatie van Michael Schumacher. De Duitse zevenvoudig wereldkampioen zou nu volgens enkele Duitse bronnen ook reageren op stemmen en zelfs oogcontact maken, daar waar hij eerder enkel reactie leek te geven op pijnprikkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dank je voor het uitschrijven van de bron die ik linkte in een paar posts terug ;)

Dat gaat dus inderdaad de goede kant op - maar het gaat nog heel lang duren voor Michael Schumacher. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Jolke schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:20:
Dank je voor het uitschrijven van de bron die ik linkte in een paar posts terug ;)

Dat gaat dus inderdaad de goede kant op - maar het gaat nog heel lang duren voor Michael Schumacher. :')
En dank je dat je mijn post 2 posts later herhaalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

OFFICIEEL: Nieuw Formule 1-team treedt per 2015 toe tot koningsklasse

Het gerucht ging al geruime tijd de ronde maar nu is het officieel: Gene Haas staat volgend seizoen met zijn Formule 1-team op de startgrid. De Amerikaanse eigenaar van een Nascar-team heeft van de FIA toestemming gekregen om zijn plannen door te zetten en in 2015 toe te treden tot de sport. Haas heeft een lang selectieproces van de internationale autosportfederatie doorstaan, met onder meer uitgebreide checks van de financiële mogelijkheden en de infrastructuur.

De teameigenaar meldde in een statement: We zijn natuurlijk zeer blij een Formule 1-licentie te hebben ontvangen van de FIA. Het is een zeer spannende tijd voor mij, voor Haas Automation en iedereen die een Amerikaans team wilde zien terugkeren in de Formule 1. Nu begint het echte harde werk pas. Het is een uitdaging die we omarmen. Ik wil de FIA bedanken voor deze mogelijkheid.

Haas hoopt volgende week meer informatie over zijn plannen uit de doeken te kunnen doen. De verwachting is dat hij een samenwerking aangaat met chassisbouwer Dallara en rijdt met Ferrarimotoren.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 14-09 17:45
Vervolgje op dit, denk ik dan snel:

Wikipedia: US F1 Team

We zien wel.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Ben benieuwd of Dallara zich nu wel kan aarden in de Formule 1. De vraag is alleen of Ferrari nou wel het blok is dat je wilt in je wagen. Als ik het goed heb zijn zij ook het goedkoopst op dit moment?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Damian schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:50:
[...]

En dank je dat je mijn post 2 posts later herhaalt ;)
Dat was meer omdat ik NL artikel link, jij een Duitse - ik begrijp überhaupt geen Duits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

fynrd1 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:32:
Ben benieuwd of Dallara zich nu wel kan aarden in de Formule 1. De vraag is alleen of Ferrari nou wel het blok is dat je wilt in je wagen. Als ik het goed heb zijn zij ook het goedkoopst op dit moment?
Dat het Dallara chassis van HRT niet geweldig was lag meer aan HRT dan aan Dallara. HRT betaalde voor een chassis maar niet voor de verdere ontwikkeling.

Gene Haas schijnt wel de middelen te hebben om er wat van te maken. Ik verwacht geen wonderen maar het kan wel zeker een aanvulling zijn. En als de F1 weer van de grond komt in de VS is dat alleen maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

L1nt schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:34:
[...]

Dat het Dallara chassis van HRT niet geweldig was lag meer aan HRT dan aan Dallara. HRT betaalde voor een chassis maar niet voor de verdere ontwikkeling.

Gene Haas schijnt wel de middelen te hebben om er wat van te maken. Ik verwacht geen wonderen maar het kan wel zeker een aanvulling zijn. En als de F1 weer van de grond komt in de VS is dat alleen maar goed
Ja snap ik, ben namelijk best gecharmeerd van Dallara en wat eigenlijk nog echt ontbreekt bij hun is een doorbraak in de Formule 1. Tenminste dat ze aan de basis van iets kunnen staan waarin ze competitief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Stukje Dallara geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"resigns", jaja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wow, even afwachten op officiële berichten maar dit is best groot nieuws.

Ik weet niet of dit voor het huidige seizoen echt zin heeft, maar misschien zet het de boel goed op scherp en kan iemand met nieuwe ideeën wat toevoegen.
Het liefst zie ik Briatore daar de boel overnemen, maar het schijnt dus Marco Mattiacci te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja.. Na dit moment was het wel duidelijk dat het geduld van Luca di Montezemolo langzaam op was :P
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1554536_603748706368887_7970100671925857274_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Net zoals 'fishing' ;) Maar vroeger kreeg je gewoon een paar betonnen laarzen in Italië, dus dit valt nog wel mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Hij heeft groot op zijn eigen Instagram staan dat hij weg gaat bij Ferrari. Dus dat lijkt me wel definitief.
http://instagram.com/stefanodomenicali

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Jammer, 2e slachtoffer dit jaar al.

Gaat steeds meer de kant van het voetbal op :-/
Pagina: 1 ... 37 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.