In het oorspronkelijke concept van de 918 Spyder zat inderdaad het vliegwiel van Williams Advanced Engineering. Deze zat toen bij de passagiersstoel gemonteerd.

In de 918 waar ik een paar weken geleden mee heb gereden zat die daar zeker weten niet meer

Ik ben het toen eigenlijk helemaal vergeten te vragen wat daarmee gebeurd is. Maar bij de assemblagelijn was het me definitief opgevallen als deze unit nog ergens verstopt werd.
Het vliegwiel wordt vooral gebruikt in grotere voertuigen, bussen en metro's etc. Williams werkt nu veel samen met Jaguar. Die hebben ook een kleine afdeling in de fabriek in Grove waar ze aan wat F-types aan het sleutelen zijn. Maar wat daar de status van is weet ik niet.
Frank is ook zeker nog actief hoor. Hij is bij veel belangrijke meetings erbij en je zag hem meerdere keren per dag in z'n rolstoel z'n rondjes maken door de kantoren

Maar Claire doet veel van de day-to-day operations. Als er even naar Venezuela gevlogen moet worden voor wat contractonderhandelingen etc. En Frank is ook niet bij alle races aanwezig.
sanderb schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:14:
[...]
Er was een tijd dat de techniek die ontwikkeld werd voor de F1 ook doorsijpelde naar de straatauto's.
Als dat ook nu nog de reden zou zijn, zou je ook andere merken in de F1 zien.
Vooral Volkswagen zou je dan toch zeker verwachten. Is het niet met Audi of Porsche, dan hebben ze nog Bugatti of Lamborghini op de plank liggen als merken.
De F1 is al een tijd niet meer de geschikte plek om nieuwe technologie te ontwikkelen die relevant is voor straatauto's.
Volkswagen (toevallig ook en ex werkgever van me) zit zelf erg in de WRC, en Lamborghini heeft ook een aantal eigen race-klasses waar ze met 'factory auto's' rijden. Ik zie daar zeker niet snel een stap naar de F1.
Bugatti is al een prestigeproject, de dingen die daar in de ontwikkeling staan zijn al duur genoeg (maar wel leuk

) Daar gaan ze niet nog honderden miljoenen in pompen.
[
Voor 4% gewijzigd door
fsfikke op 08-04-2014 22:05
]