Angry Rabbit
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/4/15691.html
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nou ach, anders komt Charles Pic in zijn auto. Is ook geen goedePhusebox schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:39:
Echt absurd, de voorgenomen strenge strafmaatregelen zijn nu al weer om zeep geholpen. Ik zou Maldonado aangeven wegens poging tot doodslag... Hij had gewoon op zijn minst 8 strafpunten moeten krijgen zo niet meteen een race ban.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Gast doe nou eens even rustig man. Hij heeft een fout gemaakt en is nu gestraft. Jouw probleem ligt bij het feit dat de straffen gewoon niet zo hoog liggen denk ik. Daar kan nu weinig aan gedaan worden.Phusebox schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:39:
Echt absurd, de voorgenomen strenge strafmaatregelen zijn nu al weer om zeep geholpen. Ik zou Maldonado aangeven wegens poging tot doodslag... Hij had gewoon op zijn minst 8 strafpunten moeten krijgen zo niet meteen een race ban.
Plus, het is en blijft een race-incident waar we eigenlijk nog niet eens alles van gezien hebben. Ik heb alleen gehoord dat Maldonado uit de pits kwam, maar dat niet eens gezien, alleen 5 meter voordat ie erop knalt. En race-incidenten zijn sowieso seconden-werk.
Staat in dat gelinkte bericht op f1.comPolbeer91 schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:44:
Zit ff te googelen maar kan het zo snel niet vinden, kan iemand kort uitleggen wat die punten op zijn licentie inhouden?
Bianchi was given two penalty points, in addition to the drive-through penalty he served during the race. The Frenchman now has four penalty points on his Super Licence - 12 points lead to an automatic one-race ban.
Die straf komt bovenop de 10 seconden stop&go. Wat voor in een race al een van de zwaardere straffen is. (tov. Drive thru en 5 sec s&g)Martinspire schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:58:
[...]
Gast doe nou eens even rustig man. Hij heeft een fout gemaakt en is nu gestraft. Jouw probleem ligt bij het feit dat de straffen gewoon niet zo hoog liggen denk ik. Daar kan nu weinig aan gedaan worden.
Plus, het is en blijft een race-incident waar we eigenlijk nog niet eens alles van gezien hebben. Ik heb alleen gehoord dat Maldonado uit de pits kwam, maar dat niet eens gezien, alleen 5 meter voordat ie erop knalt. En race-incidenten zijn sowieso seconden-werk.
Alsnog lijkt hij het aan te trekken, daarom ben ik blij met het idee van een punten systeem.
[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 06-04-2014 21:26 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Goed zo. En daar had eigenlijk nog een race-ban bij gemoeten.Ryur schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:37:
Knaldonado heeft 3 strafpunten gekregen + 5 plek gridstraf (ach, start hij als laatste).
Pastor Maldonado is zich van geen kwaad bewust. De Lotus-rijder torpedeerde zondag Esteban Gutierrez, die een koprol maakte maar met wat geluk wel weer op zijn banden terecht kwam. De Venezolaan ontving drie strafpunten, maar probeert de schuld enigszins van zich af te schuiven.
“We zaten op twee stops en dat werkte goed tot het incident. We moeten nog eens kijken naar wat er gebeurde, want Esteban leek van zijn lijn te rijden bij het ingaan van bocht 1. Misschien miste hij zijn rempunt, ik weet het niet. Ik zat in de bocht en kon nergens naartoe. Natuurlijk is dat moeilijk te begrijpen en ik kwam uit de pits met koude banden, maar ik denk dat hij veel pech had. Het is goed dat hij gelijk uit de auto sprong”, aldus Maldonado.

Op het moment dat Gutierrez instuurde kon Maldonado inderdaad nergens meer heen, maar remmen was ook nog een optie geweest..
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Hij ging al vol in de ankers maar ging de bocht niet redden omdat Guiterrez in de weg stond. Dus in zekere zin klopt zijn verhaal wel, maar hij had gewoon moeten wachten met het insturen van de bocht. Daarna was het te laat. Je ziet hem ook gewoon zijn wielen blokkeren hoor?tdw schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:34:
[...]
Op het moment dat Gutierrez instuurde kon Maldonado inderdaad nergens meer heen, maar remmen was ook nog een optie geweest..
Hij bedoelt remmen, in de zin van hem voorlaten.Martinspire schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:55:
[...]
Hij ging al vol in de ankers maar ging de bocht niet redden omdat Guiterrez in de weg stond. Dus in zekere zin klopt zijn verhaal wel, maar hij had gewoon moeten wachten met het insturen van de bocht. Daarna was het te laat. Je ziet hem ook gewoon zijn wielen blokkeren hoor?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Heb ik niet gezien. De race staat nu in de downloadlijst, zometeen ff goed kijken.Martinspire schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:55:
[...]
Je ziet hem ook gewoon zijn wielen blokkeren hoor?
Maargoed, zelfs als Gutierrez een rare lijn rijdt, waar verwacht je dat die heen gaat? Buiten de baan langs ofzo?
Edit: Ik zie toch echt niks blokkeren?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JFfKPPozv68]
[ Voor 11% gewijzigd door tdw op 06-04-2014 23:23 ]
~ James May
Testing, one, two ...
Nope, zelfs vertraagd geen enkel blokkerend wiel te zien.
[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 06-04-2014 23:28 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2014 00:33 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Volgens mij hebben we 1x een beeld van iets daarvoor gezien en daar lijkt ie wel te blokkeren. Natuurlijk blokkeer je niet de hele tijd, volgens mij heeft iedereen bij die bocht wel dat het voor de bocht ophoudt met blokkeren en niet helemaal tot in de bocht doorgaat.hardware-lover schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:25:
Heb geen blokkerend wieltje gezien bij Malledoordie, heb het toch al tig keer bekeken, hij werd verrast door het scherpe insturen maar dan nog...
Nope, zelfs vertraagd geen enkel blokkerend wiel te zien.
Al hoef je niet te blokkeren om volledig in je ankers te gaan natuurlijk
Ik geef hem in ieder geval het voordeel van de twijfel, maar een slimme actie is het zeker niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 07-04-2014 07:08 ]
Verwijderd
Behalve dat een stop en go vanaf dit seizoen helemaal geen zware straf is. Je mag deze namelijk combineren met een pitstop. Tijdens de 10 sec mogen de monteurs niet aan de auto werken, maar daarna wel waardoor je dus niet extra door de pits heen hoeft. Je mag de straf ook uitdienen wanneer je wil, kom je niet meer door de pits dan tellen ze de straftijd bij je eindtijd op.fsfikke schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:25:
[...]
Die straf komt bovenop de 10 seconden stop&go. Wat voor in een race al een van de zwaardere straffen is. (tov. Drive thru en 5 sec s&g)
Alsnog lijkt hij het aan te trekken, daarom ben ik blij met het idee van een punten systeem.
Dat maakt een stop en go dit seizoen ongeveer de meest milde straf die er uitgedeeld kan worden.
Terecht dat ie punten krijgt op z'n rijbewijs, hadden er van mij best wat meer mogen zijn. Hij rijdt gewoon vanuit de pits vol op de bocht af en gaat er vanuit dat men aan de kant gaat.
Dat geld alleen voor de 5-sec stop en go, de 10 sec s&g mag niet in combinatie met een pit stop uitgevoerd worden, en de 10 sec s&g moet nog steeds binnen 3 ronden ingelost worden.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 07:11:
[...]
Behalve dat een stop en go vanaf dit seizoen helemaal geen zware straf is. Je mag deze namelijk combineren met een pitstop. Tijdens de 10 sec mogen de monteurs niet aan de auto werken, maar daarna wel waardoor je dus niet extra door de pits heen hoeft. Je mag de straf ook uitdienen wanneer je wil, kom je niet meer door de pits dan tellen ze de straftijd bij je eindtijd op.
Ik vind drie strafpunten zeer zeer mild voor zo'n domme aanrijding. Als iemand ophouden al 2 punten is, dan hadden dit er minstens 4 of 6 moeten zijn...Ryur schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:37:
Knaldonado heeft 3 strafpunten gekregen + 5 plek gridstraf (ach, start hij als laatste).
Als je als Bianchi (of ander achterhoede coureur) niet helemaal oplet, en een paar keer in de weg rijd, kun je in 6 races met een beetje mensen ophouden al een race gebanned worden, terwijl je dus schijnbaar 4x op zo'n manier iemand van de baan mag rossen en dan pas een race gebanned word... De verhouding is wat dat betreft een beetje zoek.
Ow, en verder natuurlijk de race
Voor mij een van de beste droge races in heeeeeel lange tijd. Veel gevechten op de baan en een heerlijk en eerlijk gevecht om de winst
[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-04-2014 07:45 ]
Wat viel me op:
- Mercedes still oppermachtig; volop wheel to wheel aan het racen en mekaar het leven zuur aan het maken en toch seconden per ronde uitlopen na de SC.
- Ferrari... aiaiaiaiai. Had goede hoop voor hen aan het begin van het seizoen, maar dit ... auch.
- Red Bull: hanging in there, maar damn als Daniel me niet verrast. Geen overdreven respect of aanvaarden van nummer 2 positie, en toch geen crashes (zoals we met een andere aussie wel eens gezien hebben).
- Force India: vind het zo'n lelijke wagen, maar wat een pace. Hebben blijkbaar goed met Mercedes (engines) samengewerkt.
- Williams: goede pace, horrible tactiek.
- McLaren: ...
- Maldonado:

- Bahrain: beter circuit dan ik me herinner, nachtrace maakt sense (ook vanuit driver health standpunt) en is visueel mooi, maar waar de [blleeeeeep] was de medische/marshall ondersteuning voor GUT? Man, leek wel de 70s waar men een engelse sleutel aan het stuur tapete om de wagen zelf te kunnen verlaten bij een crash...
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Verwijderd
Jurgen schreef op maandag 07 april 2014 @ 07:14:
[...]
Dat geld alleen voor de 5-sec stop en go, de 10 sec s&g mag niet in combinatie met een pit stop uitgevoerd worden, en de 10 sec s&g moet nog steeds binnen 3 ronden ingelost worden.
Lekker vaag weer dan, maar klopt inderdaad. De 5 sec stop and go penalty is dus amper een penalty en de 10 sec stop and go penalty is ongeveer de meest zware die gegeven kan worden.
Wat is er vaag aan? Er is nu een duidelijke gradatie aan straffen:Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:37:
[...]
![]()
Lekker vaag weer dan, maar klopt inderdaad. De 5 sec stop and go penalty is dus amper een penalty en de 10 sec stop and go penalty is ongeveer de meest zware die gegeven kan worden.
- five second S&G = vijf seconden tijdverlies, niet meer
- drivethrough = +- 20 seconden tijdverlies, depending on track
- ten second S&G = +- 30-35 seconden tijdverlies
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
De coureurs moeten tegenwoordig blijven zitten en hebben contact via de radioDexterBelgium schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:34:
- Bahrain: beter circuit dan ik me herinner, nachtrace maakt sense (ook vanuit driver health standpunt) en is visueel mooi, maar waar de [blleeeeeep] was de medische/marshall ondersteuning voor GUT? Man, leek wel de 70s waar men een engelse sleutel aan het stuur tapete om de wagen zelf te kunnen verlaten bij een crash...
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Is dat nieuw dit seizoen? Medische zorg in F1 is soms ook gewoon wel tenenkrommend slecht geweest hoor, ik kan me Ralf Schumacher op Indianapolis nog herinneren die bewusteloos in de auto zat en minutenlang moest wachten tot er eens iemand bij de auto kwam.Coldcat schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:45:
[...]
De coureurs moeten tegenwoordig blijven zitten en hebben contact via de radio
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Wat een klote race verder trouwens, heb de ogen uit mijn kop zitten schamen voor 'mijn team'..
Objectief gezien was het natuurlijk een geweldige race, het duel Rosberg-Hamilton was om je vingers bij af te likken. Hoopte zelf dat Rosberg zou winnen en vond Lewis zijn verdedigende acties af en toe net over het randje.
Niets ernstigs verder maar hij heeft wel goed gekeken naar zijn grote voorbeeld Senna, als Rosberg niet een paar keer eieren voor zijn geld had gekozen waren ze er allebei afgekegeld. Al met al een mooi duel met ook volwassen reacties na afloop.
Wat 'mijn' team betreft: nu wonden likken en hopen dat er nog iets van dit seizoen gemaakt kan worden..
Het lage aantal strafpunten voor Maldonado komt misschien omdat hij verzachtende omstandigheden kon inroepen. Misschien heeft hij de andere wagen gewoon niet gezien. Met die prutsspeigeltjes heb je natuurlijk een enorm grote blinde hoek. En op het moment dat hij Guttierez zag, was het al te laat. Ik zal Maldonado niet verdedigen (ben zelfs beetje van het idee dat hij niet in de F1 thuis hoort) maar kan me voorstellen dat hij zo'n uitleg gedaan heeft.
Weet niet of het overal op die manier uitgezonden werd (ik veronderstel van wel, de officiële stream) maar ik heb me de laatste ronden zo zitten ergeren aan de regie. Het Hamilton-Rosberg gevecht bijna compleet genegeerd en maar blijven focussen op de achterliggers. Was ook we spannend maar ze mochten wel iets meer overgeschakeld hebben. Ze waren maar 50m voor de finish voor ze weer eens in beeld kwamen.
Vond de reactie van de twee Mercedes rijders achteraf wel erg leuk om te zien. Had zoiets van "Dju, bij Rosberg zal er geen glimlach afkunnen" (om het met een understatement te zeggen) en dan beginnen ze toch zo te dollen met elkaar achteraf
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Behoorlijk eens met bovenstaande.DexterBelgium schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:34:
Wat een geweldige race. Vooral ook héél blij dat teammate battles terug zijn in deze nieuwe F1 (want anders had het mss minder leuk geweest).
Wat viel me op:
- Mercedes still oppermachtig; volop wheel to wheel aan het racen en mekaar het leven zuur aan het maken en toch seconden per ronde uitlopen na de SC.
- Ferrari... aiaiaiaiai. Had goede hoop voor hen aan het begin van het seizoen, maar dit ... auch.
- Red Bull: hanging in there, maar damn als Daniel me niet verrast. Geen overdreven respect of aanvaarden van nummer 2 positie, en toch geen crashes (zoals we met een andere aussie wel eens gezien hebben).
- Force India: vind het zo'n lelijke wagen, maar wat een pace. Hebben blijkbaar goed met Mercedes (engines) samengewerkt.
- Williams: goede pace, horrible tactiek.
- McLaren: ...
- Maldonado:![]()
hier gaan nog ongelukken van komen (nog ergere). 3 punten lijkt me te laag. 4 of 6 had beter geweest (dit twee/drie keer doen moet toch echt aanleiding zijn tot een raceje in de hoek gaan nadenken over waar de frack je mee bezig bent)
Maar wat duurde die SC weer laaaaang
Daarom heeft hij een engineer. Die had in zijn oor moeten roepen:Kenhas schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:20:
Met die prutsspeigeltjes heb je natuurlijk een enorm grote blinde hoek.
Engineer van Maldonado riep op zondag 06 april 2014 @ 18:17:
pas op, GUT komt eraan
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Beetje Rossi-Style battling is iets waar ik dan bij de F1 al 20 jaar op zit te wachten imho.Kenhas schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:20:
Vond de reactie van de twee Mercedes rijders achteraf wel erg leuk om te zien. Had zoiets van "Dju, bij Rosberg zal er geen glimlach afkunnen" (om het met een understatement te zeggen) en dan beginnen ze toch zo te dollen met elkaar achteraf
(Gewoon hard er tegenaan, en bij de finish samen gewoon lol hebben omdat het zo spannend was.)
Hopen dat dit vaker gaat voorkomen, en dan heb ik het eigenlijk meer over de reactie op de strijd dan de strijd zelf. (Ik word af en toe een beetje ziek van dat droge/serieuze gelul aan het einde van de race nl, het is ook een beetje de bedoeling om het leuk te vinden.)
How do you save a random generator ?
De neus van Maldonado is volgens mij niet eens beschadigd(?) Maar welke verzachtende omstandigheden? Die fel blauw knipperende lamp bij pit-exit dat er auto's op het rechte stuk zijn? Die hebben ze als het goed is ook op hun dashboard. Het was weer een brainfart van hem en hij beseft het zelf niet eens.Kenhas schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:20:
Denk dat het beetje combinatie was van de twee. Wagen van GUT komt los van de grond door banden tegen elkaar, dan neus er net beetje onder en hopla.
Het lage aantal strafpunten voor Maldonado komt misschien omdat hij verzachtende omstandigheden kon inroepen. Misschien heeft hij de andere wagen gewoon niet gezien. Met die prutsspeigeltjes heb je natuurlijk een enorm grote blinde hoek. En op het moment dat hij Guttierez zag, was het al te laat. Ik zal Maldonado niet verdedigen (ben zelfs beetje van het idee dat hij niet in de F1 thuis hoort) maar kan me voorstellen dat hij zo'n uitleg gedaan heeft.
Weet niet of het overal op die manier uitgezonden werd (ik veronderstel van wel, de officiële stream) maar ik heb me de laatste ronden zo zitten ergeren aan de regie. Het Hamilton-Rosberg gevecht bijna compleet genegeerd en maar blijven focussen op de achterliggers. Was ook we spannend maar ze mochten wel iets meer overgeschakeld hebben. Ze waren maar 50m voor de finish voor ze weer eens in beeld kwamen.
"Dat is natuurlijk lastig te begrijpen en ik reed uit de pits op koude banden, maar ik denk dat hij erg veel pech had."
Mafkees. Helemaal los van de werkelijkheid die vent.
Pastor Maldonado has been handed a five-place penalty for the Chinese Grand Prix for causing a collision with Esteban Gutierrez. The Lotus driver exited the pits as Gutierrez was heading into turn one. An attempt to dive down the inside of the Sauber launched the car into the air where it rolled over, bringing out the safety car. Maldonado was handed a ten-second stop/go penalty during the race, but because of the severity of the incident, the stewards also handed down the grid penalty as well as three penalty points. -
Yamaha MT-09
Helemaal mee eens.Grimmie187 schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:56:
Als ik de herhaling van Maldonado zn brainfart terugkijk trouwens lijkt die Sauber de lucht in te gaan door de neusconstructie van die Lotus? Precies waar een aantal mensen al bang voor waren voor het seizoen..
Wat een klote race verder trouwens, heb de ogen uit mijn kop zitten schamen voor 'mijn team'..
Objectief gezien was het natuurlijk een geweldige race, het duel Rosberg-Hamilton was om je vingers bij af te likken. Hoopte zelf dat Rosberg zou winnen en vond Lewis zijn verdedigende acties af en toe net over het randje.
Niets ernstigs verder maar hij heeft wel goed gekeken naar zijn grote voorbeeld Senna, als Rosberg niet een paar keer eieren voor zijn geld had gekozen waren ze er allebei afgekegeld. Al met al een mooi duel met ook volwassen reacties na afloop.
Wat 'mijn' team betreft: nu wonden likken en hopen dat er nog iets van dit seizoen gemaakt kan worden..
Wel genoten van de race verder, maar wat was het tergend om te zien hoe de Ferrari's keer op keer kansloos verschalkt werden door wagens met een Mercedes motor.
De 3-stops strategie hielp ze trouwens ook niet.
Dat moet heel snel veranderen, willen ze nog iets betekenen in het kampioenschap dit seizoen.
Ik snap ook niet wat er zo moeilijk aan is om de SC de baan op te sturen op het juiste moment, het gaat echt altijd mis met achterliggers etc.
Ferrari is de afgelopen jaren nog nooit effectief teruggekomen, vergeet het maar.Zamorano schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:12:
[...]
Helemaal mee eens.
Wel genoten van de race verder, maar wat was het tergend om te zien hoe de Ferrari's keer op keer kansloos verschalkt werden door wagens met een Mercedes motor.
De 3-stops strategie hielp ze trouwens ook niet.
Dat moet heel snel veranderen, willen ze nog iets betekenen in het kampioenschap dit seizoen.
[ Voor 47% gewijzigd door Phusebox op 07-04-2014 10:13 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat kan je dan niet echt Maldonado aansmeren. Maar die engineer zal het waarschijnlijk wel geroepen hebbenDaarom heeft hij een engineer. Die had in zijn oor moeten roepen:
Heb beelden geen 100 keer herbekeken. Ik zeg maar wat ik denk gezien te hebben. Dacht dat de aanrijding precies in twee stappen gebeurde. Eerst een tik waardoor Gutierrez begon rond te gaan en dan de neus die onder de wagen ging. Ik dacht, tijdens de herhalingen gisteren, dat ik zoiets gezien heb.Senor Sjon schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:49:
[...]
De neus van Maldonado is volgens mij niet eens beschadigd(?) Maar welke verzachtende omstandigheden? Die fel blauw knipperende lamp bij pit-exit dat er auto's op het rechte stuk zijn? Die hebben ze als het goed is ook op hun dashboard. Het was weer een brainfart van hem en hij beseft het zelf niet eens.
En zoals gezegd, ik verdedig Maldonado niet. Wou gewoon bedenken hoe het komt dat hij zo'n weinig strafpunten gekregen heeft. En dat blauwe licht is ook niet echt heiligmakend. Dat blauwe licht begin al te knipperen als er iemand in het begin van de rechte lijn zit. Kan me voorstellen dat na tientallen pitstops gemerkt te hebben dat er uiteindelijk niemand in de buurt is, je wel eens dat licht negeert.
Kort samengevat : racing incident
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Engineer niet naar geluisterd (onzeker)
Blauw licht negeren.
Dat is net zoiets als gele vlaggen negeren omdat er in 85% van de gevallen geen auto op de racelijn staat.

Nou nee, dat negeert het recidivisme van Maldonado. Ik denk dat je dit beter een Maldonado-gewoonte kan noemen. Hij lijkt er vanuit te gaan dat anderen altijd opzij zullen gaan. Grosjean maakte fouten maar deed dat tenminste niet met opzet, Maldonado gebruikt het gewoon als techniek.Kenhas schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:05:
Kort samengevat : racing incident
Het moet toch vreselijk zijn als team, wetende dat je zijn centjes nodig hebt om te overleven en je hem dus niet een rotschop kunt verkopen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Iets wat hij ook in Monaco heeft laten zien niet te snappen... Deze man is gevaar voor iedereen om hem heen.Senor Sjon schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:07:
Uhm, juist niet. Lees je post eens na.
Dat is net zoiets als gele vlaggen negeren omdat er in 85% van de gevallen geen auto op de racelijn staat.
Wat ook mee speelt is dat tegenwoordig de auto's op een (virtuele) SC begrenzer rijden. Voorheen reden ze vol gas door tot ze de safety car in haalden. Nu rijden ze maar marginaal harder dan de SC en duurt het uren voordat ze er weer achter zitten. En ik blijf roepen, laat in godsnaam op het rechte end alle auto's die een ronde achter liggen aan de ene kant rijden zodat de "snelle" auto's vooraan kunnen komen.Phusebox schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:13:
[...]
Ik snap ook niet wat er zo moeilijk aan is om de SC de baan op te sturen op het juiste moment, het gaat echt altijd mis met achterliggers etc.
[...]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Die SC rijdt op dat moment ook plankgas en kan niet echt harder. De f1 coureurs zouden bij wijze van spreken nog een kommetje soep kunnen eten op dat momentDamian schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:41:
Wel grappig om te horen dat je de SC meer lawaai maakte dan de F1 wagens erachter
Zie ook: http://www.wired.com/2014/04/mercedes-f1-turboDexterBelgium schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:34:
Wat viel me op:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Wat er vaag aan is is dat twee penalties die ogenschijnlijk identiek zijn compleet anders qua betekenis zijn. Dat het nu beter is dan in het verleden is zeker waar, maar dat maakt het niet minder vaag.DexterBelgium schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:45:
[...]
Wat is er vaag aan? Er is nu een duidelijke gradatie aan straffen:Die vijf seconden mét toelating om hem aan de pitstop toe te voegen of er later bij te tellen als hij na de laatste pitstop valt is wmb een geniale toevoeging, exact wat ze vroeger misten. Niet genoeg om iemands race te verpesten, wel genoeg om hem ill gotten gains af te nemen en toch een tik op de vingers te geven in de race.
- five second S&G = vijf seconden tijdverlies, niet meer
- drivethrough = +- 20 seconden tijdverlies, depending on track
- ten second S&G = +- 30-35 seconden tijdverlies
Zoals Brundle eens zei:mat.hi.as schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:46:
[...]
Die SC rijdt op dat moment ook plankgas en kan niet echt harder. De f1 coureurs zouden bij wijze van spreken nog een kommetje soep kunnen eten op dat moment
"The SLS is a mighty car that will scare you on the road. And then there are the F1 cars in second gear trying not to bump into te back of it"
~ James May
Verwijderd
Tja, misschien zijn mijn bronnen iets beter ingelicht, maar ik wist echt al een half jaar dat Mercedes dit had gedaan met de turbo.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:12:
Volgens mij niet hoe ze het precies deden toch? Alleen dat ze een substantieel voordeel zouden hebben tov andere motoren.
Hier op de foto van de voorkant van de motor kan je de compressor goed zien zitten (achter het rode tape in het midden)

Ik vraag me af in hoeverre Ferrari en Renault verschillen in performance mogen gaan gelijktrekken onder de homologatie, en als dat zo is, of Mercedes ook de kans krijgt om nog verbeteringen aan te brengen.
De meest briljante oplossingen zijn vaak verrassend simpel.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Naar aanleiding van afgelopen race, denk ik dat Mercedes nog behoorlijk wat achter de hand houdt in de trainingen, races en misschien zelfs kwalificaties. De versnelling van de Mercedes na de safety-car was echt enorm... 1,5 tot 3 seconden per rondje. Ik had al ergens gelezen dat andere teams ook het idee hadden dat Mercedes pas op 95% aan het rijden is, en dan al een seconde los is....
Interessante vraag, en verder geredeneerd, zit er niet een vliegwieltje op die as om wat extra energie te behouden?Razkin schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:38:
Zit er dan ook een turboas van ruime een halve meter tussen beide helften >100.000 rpm te draaien of hebben ze ook daar iets anders voor bedacht?
[ Voor 30% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-04-2014 12:40 ]
Ja dat moet, compressor en turbine moeten aan de zelfde as zitten.Razkin schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:38:
Zit er dan ook een turboas van ruime een halve meter tussen beide helften >100.000 rpm te draaien of hebben ze ook daar iets anders voor bedacht?
Er moet ook nog ergens een elektromotor tussen zitten (mgu-h), dus die as zal wel door die electromotor lopen. Ik zie dan niet echt een probleem met een as van voor naar achter. Loopt gewoon door de spoelen van de generatorSnowDude schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:40:
[...]
Ja dat moet, compressor en turbine moeten aan de zelfde as zitten.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Lijkt me iets waar men 30 jaar geleden ook al over zat na te denken, lijkt me sterk/vreemd dat men dat nu pas op de tekentafel gekregen heeft.
(Ben benieuwd of het concept al ooit op een productie auto gezeten heeft.)
How do you save a random generator ?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ScpZCCkRigo]
Het is ook niet zo makkelijk als het lijkt. Normaal gesproken wil je dat de bewegende delen in een turbo zo licht mogelijk zijn. Dit zorgt er voor dat de makkelijker op toeren komt. De lange zou normaal namelijk echt heel veel energie kosten waardoor de turbo minner snel reageert en minder effectief is. Maar het grote verschil met vroeger is natuurlijk dat de MGU-H nu de turbo helpt met op toeren komen, waardoor de verliezen minder groot worden dan de voordelen.
Maar ik geloof niet dat het ook echt 60 pk scheelt. Als je mijn verhaal hierboven ergens gelezen hebt kan je door de inlaat temperatuur omlaag te brengen de ontsteking wat agressiever afstellen, maar dan nog zit iedereen vast aan de max fuel flow.
Zoals ik al zei, vorig seizoen was hij ook al soms apart bezig.Jejking schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:05:
Verdeurie, ging ik even de verkeerde kant op met MAL vs GUT... Ik dacht dat Mal daar mocht zitten omdat ze ongeveer naast elkaar zaten. Iemand uit het publiek filmde dat het echt een heel flink gat was waar MAL absoluut niks te zoeken had. Ffs... weg met die man.
[video]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Laten we wel wezen, Maldonado kwam de pitsstraat uit, had een blauwe vlag gekregen... dus wat doe je, je racelijn volgen. Tuurlijk, goed gedaan...

Die laatste:
Stond er toen al bekend om
[ Voor 88% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-04-2014 14:33 ]
Deze dan?
RedBull to race B-spec version:

[ Voor 63% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-04-2014 14:29 ]

Het wordt pas echt erg als je kijkt naar de snelste rondes:
Australië: Rosberg is snelste met 1:32,478, Bottas heeft de tweede tijd met 1:32,568. Een klein verschil van slechts 0,097%,
Dan Maleisië, Hamilton snelste ronde 1:43,066, Alonso de snelste niet-Mercedes met 1:44,165. Hier is Hamilton al 1,066% sneller.
En dan gisteren Bahrain: Rosberg snelste raceronde met 1:37,020. Eerste niet Mercedes (team) is Perez met 1:38,785. Een verschil van 1,819%!!!
De voorsprong wordt dus alleen maar groter. We zijn nog lang niet af van deze Mercedes dominantie.
En dit gaat in combinatie met de vrachtladingen kritiek die de F1 momenteel krijgt natuurlijk wel een probleem worden als, vlak na de zomer in Spa of Monza Hamilton of Rosberg al niet meer door de rest te achterhalen zijn. Natuurlijk, hun onderlinge duel zal (hopelijk) nog wel leuk zijn, maar veel fans van andere coureurs zullen dan afhaken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 07-04-2014 14:58 ]
Testing, one, two ...
Hij is altijd al als een idioot bezig. Hamilton rammen op Spa, Perez rammen op Monaco.Quad schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:07:
[...]
Zoals ik al zei, vorig seizoen was hij ook al soms apart bezig.
Ik snap eerlijk waar niet dat die man niet al een paar jaar geleden voor het leven geschorst is. Andere mensen rammen op de baan notabene!! Levensgevaarlijk. Gladiool.
Bekend inderdaad Brawn's team, dat is de reden dat Jenson Button bekend is geworden en zijn enige wereldtitel heeft behaald. Ross Brawn zelf kende ik dan weer langer van zijn functie bij Ferrari.hardware-lover schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:56:
We hebben dit enkele jaren geleden nog meegemaakt. Brawn, klinkt bekend?
Bij de races die ze wonnen hadden ze in de regel tussen de 7 en de 10 seconden voorsprong. Weet niet of ze harder konden, of dat de cijfers vertekend zijn door SC situaties, maar ik heb het idee dat het team Mercedes nu het hele veld zonder problemen op een minuut kan rijden, als er geen SC is.
[ Voor 27% gewijzigd door alexbl69 op 07-04-2014 15:34 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Button was toen ook wel al bekend mag ik hopen?Jolke schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:29:
[...]
Bekend inderdaad Brawn's team, dat is de reden dat Jenson Button bekend is geworden en zijn enige wereldtitel heeft behaald. Ross Brawn zelf kende ik dan weer langer van zijn functie bij Ferrari.
Dat was z'n 9e seizoen

Mijn eerste herinnering aan Button was die uitremactie in de opwarmronde/laatste ronde van de SC waarbij hij moest uitwijken en bijna rechts in beeld de muur inklaptefrankivo schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:36:
[...]
Button was toen ook wel al bekend mag ik hopen?
Dat was z'n 9e seizoen
Maar DC in de opwarmronde eraf was nog een tandje erger. Hij had wel het geluk van een herstart. Ondenkbaar tegenwoordig.
Bijna?AzzKickah schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:41:
[...]
Mijn eerste herinnering aan Button was die uitremactie in de opwarmronde/laatste ronde van de SC waarbij hij moest uitwijken en bijna rechts in beeld de muur inklapte
[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 07-04-2014 16:00 ]
Ik heb het niet zozeer over het verschil in rondetijden maar meer als team-prestatie en dan vooral in de eerste helft van dat seizoen. RBR was toen ook al het enige team wat nog behoorlijk in de buurt kon komen dat jaar. Met de overige teams was de kloof aanmerkelijk groter. Er had waarschijnlijk veel meer in de auto gezeten want het is de vraag of Button of Barrichello wel de kwaliteiten hadden (hebben) dan bijvoorbeeld een Vettel of Hamilton, om alles uit die auto te halen. Ik betwijfel dat sterk.alexbl69 schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:32:
De voorsprong van Brawn was veel minder. In 'slechts' 4 van de eerste 7 races hadden ze de snelste ronde. In de races daarna is ze het helemaal niet meer gelukt. Daarbij waren de verschillen ook nog eens miniem. Alleen bij de 2e race, Maleisië, was Button 0,983% sneller dan Trulli (3e). De overige 3 keer dat ze het snelst waren bedroeg de voorsprong respectievelijk 0,03, 0.40 en 0.05%.
Bij de races die ze wonnen hadden ze in de regel tussen de 7 en de 10 seconden voorsprong. Weet niet of ze harder konden, of dat de cijfers vertekend zijn door SC situaties, maar ik heb het idee dat het team Mercedes nu het hele veld zonder problemen op een minuut kan rijden, als er geen SC is.
1 Brawn Mercedes 172
2 RBR Renault 153,5
3 McLaren Mercedes 71
Testing, one, two ...
Dit jaar heeft het team van Mercedes gewoon een concurrerend budget vergeleken met de grote teams, dus die voorsprong gaan ze never nooit meer uit handen geven. Als je ziet dat ze na de SC periode even het gas vol open draaien en 2 seconde per rondje pakken.... niet normaal hoe goed Mercedes dan is, en hoe slecht de andere teams eigenlijk hun zaakjes voor elkaar hebben.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Volgens mij was dat de heer Rick winkelman.SnowDude schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:46:
Wat ik nog mooier vond was de opmerking van Van Dam met de start van de GP2, hij gaf daar de F1 ook een paar steken wat betreft het verschil in geluid met de v8 motoren van de GP2
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Er zijn echter helaas geen beelden van dus wat dat betreft moeten we van JEV's woorden uitgaan. Maar ik ben geneigd om hem te geloven, om een of andere reden...
Grosjean stond direct achter Vergne op de grid, dus het is niet zeker te zeggen of Maldonado dat was.AzzKickah schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:26:
Het laatste wat ik hierover nog zeg: we zijn voor het gemak nog even vergeten dat Mr. Maldonado in de eerste ronde Vergne er ook af heeft gebeukt wat JEV een lekke band opleverde. JEV zei daarover op de radio naar zijn team "...that Lotus-guy. Absolutely mental".
Er zijn echter helaas geen beelden van dus wat dat betreft moeten we van JEV's woorden uitgaan. Maar ik ben geneigd om hem te geloven, om een of andere reden...
Mogelijk, maar Grojean heeft al een tijdje geen brokken meer gemaakt en domme acties is sowieso al een tijdje geleden. Begin 2013 misschien wel, maar sinds de laatste paar races van 2013 rijd die gozer keurig.fsfikke schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:33:
[...]
Grosjean stond direct achter Vergne op de grid, dus het is niet zeker te zeggen of Maldonado dat was.
Brawn had een voorsprong door een bepaalde techniek, makkelijk kopieerbaar. Dat is nu niet het geval, zo lijkt het.. Mercedes is momenteel 3 seconden sneller per ronde dan de rest van het veld. Als ze dat niet zijn, rijden ze niet 100%.hardware-lover schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:56:
We hebben dit enkele jaren geleden nog meegemaakt. Brawn, klinkt bekend?
Het ziet er meer uit als F1 1988: Wikipedia: 1988 Formula One season
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
En direct achter Grosjean stond Maldonado.fsfikke schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:33:
[...]
Grosjean stond direct achter Vergne op de grid, dus het is niet zeker te zeggen of Maldonado dat was.
Volgens mij zat het zo:

Grosjean had een poepstart, en bij het ingaan van bocht 10 doet Maldonado iets bij Vergne.
Caterham schijnt ook niet veilig te zijn ivm uitblijvende resultaten.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Stefan GP schijnt al lange tijd bezig te zijn op de grid te komen, ze hebben hun aanmelding als nieuw team officieel teruggetrokken omdat ze geen motorpartner konden vinden en de geruchten gaan dat ze sindsdien in gesprek zijn met Marussia om de boel op te kopen.L1nt schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:29:
Het Marrussia autobedrijf schijnt er mee te stoppen. En zodoende zou Marrussia F1 te koop komen te staan....
Caterham schijnt ook niet veilig te zijn ivm uitblijvende resultaten.
Caterham is afhankelijk van Fernandes volgens mij, en die heeft gezegd te stoppen als resultaten wederom een jaar uitblijven.
In het meest gunstige geval komen er twee nieuwe teams bij en gaan Caterham/Marussia door (zij het onder nieuwe naam) en dan hebben we er 4 auto's bij. Ben wel benieuwd wat het tweede nieuwe team zou zijn naast Haas.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Heel andere vraag, waarom zijn eigenlijk de V6 motoren ingevoerd? (of was die hier al gesteld?)
Dit topic is gesloten.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.