[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.684 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

OK.. ze gaan dus nu kleine vergissinkjes die verder prima en zonder brokken zijn afgelopen ook al 'investigaten' na de training...

We zijn hier met race-auto's bezig die elkaar inhalen. Dat weten de heren wedstrijdleiding ook?

In dat graphic-dingetje van de snelheid en versnelling wordt het toerental niet weergegeven valt me op. Mag het 'gewone volk' niet weten dat ze nog maar 11.000 toeren doen?

Oh op het on-board kanaal is het een andere graphic en zie je de toerentallen wel. Hoogste wat ik tot nu toe gezien heb is 12.4xx bij Hamilton. Alonso komt niet hoger dan 11.7xx

[ Voor 44% gewijzigd door AzzKickah op 04-04-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Waarom moet ik bij deze foto van Marcus Ericcson:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorsportintel.com/pic/drv/marcus-ericsson/2014-03-21-marcus-ericsson-on-upcoming-malaysia-gp_350x223.jpg

denken aan Heino? :+

[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 04-04-2014 18:38 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je zult er de leeftijd wel naar hebben? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AzzKickah schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:21:
[knip]

Oh op het on-board kanaal is het een andere graphic en zie je de toerentallen wel. Hoogste wat ik tot nu toe gezien heb is 12.4xx bij Hamilton. Alonso komt niet hoger dan 11.7xx
Er k.g.k. van die één op één vertaling naar de FIA graphics, mogelijk zit er een of ander tijdverschil in maar gezien de 8ste versnelling (als actief), ook niet wordt getoond denk ik dat Bernie de software heeft geschreven en moeten we het maar met een tikkeltje zout slikken? ;)

Ik verwacht trouwens heel weinig 15.000rpm momentjes dit seizoen. Volgens mij is er de noodzaak helemaal niet voor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
hardware-lover schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:12:
[...]

Er k.g.k. van die één op één vertaling naar de FIA graphics, mogelijk zit er een of ander tijdverschil in maar gezien de 8ste versnelling (als actief), ook niet wordt getoond
Wordt de 8ste versnelling wel gebruikt? Volgens mij gebruiken ze die alleen op de super snelle rechte stukken zoals Monza (ik kon niet kijken het het geluid aan, dus ik kon het zelf niet controleren.)
Ik verwacht trouwens heel weinig 15.000rpm momentjes dit seizoen. Volgens mij is er de noodzaak helemaal niet voor.
Behalve noodzaak hebben ze er ook de brandstof niet voor, door de limitering van de fuelflow zullen ze nooit boven de 13.000 rpm gaan komen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Je hoorde duidelijk dat ze nog een keer opschakelden vanuit de 7. De graphic verschuift inderdaad niet. Bugje nog denk ik. Ze zullen wel erg veel klachten hebben gehad. En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Is het ook niet zo dat met de huidige hardware om het maar even zo te noemen, de koppelcurve weer zakt na de 10500rpm? Volgens mij hebben turbomotoren niet altijd hun maximale kracht bij hun maximale toeren.

Niet dat het een vergelijking is, maar bij mijn auto (2.0 Turbo) is het ook zo dat het rode begint bij 7000rpm, maar vanaf de 5500 a 6000rpm voel je de kracht van de motor weer teruglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft geloof ik ook te maken met de optimale efficiëntie van de MGU(-H?). Hogere toeren had dan inderdaad geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft meer te maken met de mapping. Doordat de fuel flow niet (zinvol) haalbaar is bij hogere toeren hebben ze het hele systeem geoptimaliseerd voor een lager toerental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Danielson schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:37:
Is het ook niet zo dat met de huidige hardware om het maar even zo te noemen, de koppelcurve weer zakt na de 10500rpm? Volgens mij hebben turbomotoren niet altijd hun maximale kracht bij hun maximale toeren.

Niet dat het een vergelijking is, maar bij mijn auto (2.0 Turbo) is het ook zo dat het rode begint bij 7000rpm, maar vanaf de 5500 a 6000rpm voel je de kracht van de motor weer teruglopen.
Koppel is niet de maximale vermogen. Kopel * Toerental * rekenfactor = Vermogen

Ook jouw koppelkromme al lang weer terug terwijl het vermogen nog toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Danielson schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:37:

Over het algemeen hebben alle motoren hun maximaal vermogen boven in zitten en het maximale koppel een paar 1000 toeren eerder.

Als je de koppel curve relatief vlak houdt dan zal het vermogen toe blijven nemen met de toeren. Het vermogen stort in als de motor niet voldoende lucht binnen kan krijgen, door bijvoorbeeld te weinig kleplift of een restrictor in de inlaat of het vermogen kan ook afnemen door een restrictie van de brandstof.

Een motor is eigenlijk een luchtpomp; je zuigt lucht aan via de inlaat, doet daar de juiste hoeveelheid brandstof bij en ontsteekt dat dan waardoor door de kracht dan een andere zuiger weer lucht naar binnen zuigt. Het maximaal vermogen is altijd afhankelijk is van de hoeveelheid zuurstof en brandstof die je door de motor heen krijgt. En omdat de brandstof op twee manieren is beperkt (zowel de totale hoeveelheid als de flow) is het toverwoord van de huidge F1 motoren efficiëntie.

De uitdaging is om een motor te maken die super efficiënt is bij de maximale fuel flow. Die sweetspot zit rond de 12.000 a 12.500 rpm. Ze kunnen makkelijk meer toeren maken, maar daarvoor zal de turbo druk moeten zakken (zie het verhaal hieronder). Het probleem is dan echter dat door de interne verliezen de efficiëntie terug loopt.

Bij de oude 2 liter WRC motoren zag je het omgekeerde, die motoren hadden alleen een restrictor op de inlaat en brandstof in overvloed. Hierdoor hadden ze laag in de toeren heel veel koppel (meer dan 600 nm bij nog geen 1.500 rpm ofzo) en een vermogen dat vanaf 1.500 rpm tot 6000rpm helemaal vlak was.

Je kan het verband tussen koppel en vermogen het makkelijkste het als volgt zien (niet helemaal correct maar het geeft een idee)
  • Het koppel is de kracht die 1 zuigerslag op levert
  • Het vermogen is wat alle zuigerslagen samen binnen een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 1 minuut) aan arbeid kunnen verrichten.
Korte 101 wat betreft motoren en waarom directe inspuiting zuiniger is:

Hier onder is bijvoorbeeld de dyno van de motor van mijn broers supra, je ziet dat het koppel bij 4800 rpm zijn maximale waarde heeft bereikt, maar het vermogen nog toe neemt tot 7600 rpm :

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/supra/Mk4/dynosheets/Marcel_dyno_ludwig.jpg

Er zijn 2 dingen echt cruciaal voor het vermogen, maar beide componenten bijten elkaar ook een beetje. Het eerste is de optimale lucht/brandstof verhouding, Dit heet stoichiometrisch, en is bij benzine ongeveer 14,7 gram zuurstof per 1 gram brandstof, dit wordt soms weer gegeven als 14,7 AFR (air/fuel ratio) of een Lambda van 1. Het tweede dat belangrijk is is het tijdstip van de ontsteking (en bij de direct injectiemotoren zoals de huidige F1 motoren ook de timing van de inspuiting).

Er zijn 2 strategiën om met de verhouding om te gaan, of je spuit iets te veel brandstof in zodat je zeker weet dat je alle zuurstof moleculen reageren met een brandstof molecuul en je neemt op de koop toe dat er onverbrande brandstof de uitlaat in gaat, of je spuit te weinig brandstof in zodat je zeker weet dat elke brandstof molecuul reageert met een zuurstof molecuul, zoals elke moderne auto.

Wat wij doen met onze Supra's is het eerste, wij spuiten relatief veel brandstof in. Je ziet de groene lijn in de grafiek, deze hoort bij de waarde van de rechter y-as. Wij beginnen laag in de toeren rond de 13.5 op 1 en eindigen boven in de toeren op 11.2 op 1. Dit doen we niet omdat we graag BP sponsoren maar om de motor te sparen.

Hiervoor moet ik ook even uitleggen wat detonatie is en waarom onstekings-timing zo belangrijk is. De verbranding in een motor is niet instant, de verbranding begint bij de bougie en de vlam verspreid zich dan via 1 vlamfront relatief langzaam totdat alles brand. Om dat dit een relatief traag proces is onsteek je de bougie enkele graden (alles wordt berekent aan de stand van de krukas) voordat de zuiger boven aan staat. Hierdoor is de verbranding het heftigst op het moment dat de zuiger naar beneden gaat en is de verbranding klaar als de uitlaat klep open gaat. Als je de timing te strak zet loop je echter tegen de detonatie grens aan. De zuiger gaat nog omhoog, maar het lucht/brandstof mengsel brandt al en zet daardoor ook uit. Hierdoor loopt de druk zo ver op zodat er op willekeurige plaatsen in de verbrandings kamer een spontane tweede ontbranding ontstaat. Dit veroorzaakt noog meer druk en een ketting reaktie van nog meer vlamfronten. Een klein beetje detonatie is niet schadelijk, dit wordt gedetecteerd door sensoren in de motor, waarna de ECU de onstekings terug regelt. Detonatie kan je tegen gaan met 3 dingen. Met een paar oplossingen, minder aggressieve onstekings timing, brandstof met een hoger octaan getal. (Door het automatisch terug regelen van de ontsteking bij detonatie, zal een moderne motor zich ook aanpassen aan het octaan getal waardoor zeker voor een turbo motor het echt nut heeft om op euro 98 of hoger te rijden)

Een ander wapen die je tegen detonatie hebt is koeling van het mengsel in de verbrandingskamer. Hiervoor zijn paar oplossingen:
  • Meer brandstof in spuiten, het verdampen van de brandstof zorg voor koeling. Dit is wat wij doen met de Supra's
  • Koudere inlaat lucht door bijvoorbeeld een intercooler te gebruiken.
  • Turbo druk verlagen.
  • Turbo efficientie verbeteren (door het samenpersen van de lucht wordt de lucht ook verwarmt. Een efficientere turbo geeft minder warmte bij de zelfde druk verhoging)
  • Koelen met lachgas (een van de grootste effecten van lachgas is het koelen van de inlaat lucht)
  • Directe inspuiting zoals de F1 nu doet.
Het grote voordeel van directe inspuiting is dat de brandstof veel later in de verbrandingskamer komt hierdoor is de koelende werking veel groter dan met normal inspuiting.

Als je er niet op tijd de detonatie aanpakt krijg je een hele heftige onsteking en dit soort schade :o :
Afbeeldingslocatie: http://www.westerncanadacorsa.com/HallofShame/Bording/DetonationFailure01.JPG

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

mooi stuk SnowDude ! d:)b

SnowDude schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:09:
[...]

Als je er niet op tijd de detonatie aanpakt krijg je een hele heftige onsteking en dit soort schade :o :
[afbeelding]
been there, done that ;)

Ze hebben inderdaad een maximale fuelflow en dus zit je aan een maximale hoeveelheid lucht die daarbij nog efficiënt is. Als je de toeren verder opvoert, zal de brandstofflow te lean worden waardoor je een te schraal mengsel krijgt, teveel lucht op te weinig fuel .. in elk geval onzinnig om mee te rijden omdat het vermogen instort.

Ik hoop dat het bakkie koffie van Montezemolo en Ecclestone goed gevallen is en dat ze samen Jean Todt eens aan zijn mouw trekken en die maximale fuelflow de nek omdraaien .. dan kunnen ze weer stampen en het toerental de hoogte in jagen!! :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-04-2014 00:13 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:35
Mercedes de eerste twee trainingen gedomineerd, Alonso twee keer derde. RBR in de 2e vrije training wel in de buurt van Alonso, maar nog ±1 seconde achterstand op Hamilton. Vanavond maar eens kijken of dat ook weer tijdens de kwalificatie gaat gebeuren (helaas weer via stream :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Overigens erg leuk dat Sport1 nu ook GP2 uitzendt. Wel raar is dat je de commentator van Sky gewoon op de achtergrond hoort praten. Hoop dat ze dat nog gaan fixen, want nu hoor je de auto's heel erg zacht omdat het geluid samen met de commentator van Sky zacht wordt gezet zodat Winkelman er nog bovenuit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Mastasidaz schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:19:
Overigens erg leuk dat Sport1 nu ook GP2 uitzendt. Wel raar is dat je de commentator van Sky gewoon op de achtergrond hoort praten. Hoop dat ze dat nog gaan fixen, want nu hoor je de auto's heel erg zacht omdat het geluid samen met de commentator van Sky zacht wordt gezet zodat Winkelman er nog bovenuit komt.
Ja zelfde probleem had ik ook.
Vooral omdat ik regelmatig de nijging had om naar het Engelse commentaar te luisteren (werk continu in het Engels dus).

Vond het wel erg leuk om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het ziet er onboard echt zoooo langzaam uit, je ziet ze zellfs in bochten nog aan knopjes aan het stuur draaien ipv keihard te werken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Rev! schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:27:
Het ziet er onboard echt zoooo langzaam uit, je ziet ze zellfs in bochten nog aan knopjes aan het stuur draaien ipv keihard te werken :O
Continu de instellingen veranderen is ook best hard werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sjah vergelijk eens hiermee (en nou houd ik op :))

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=72ITS_rYisw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Leuk Sport 1 Go... Kan niet eens op mijn telefoon kijken want mag de app niet installeren en browserversie is silverlight.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Rev! schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:49:

[video]
Tja ok dat is wel wat anders ja. Maar die dingen zijn ook levensgevaarlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:20
Phusebox schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:51:
Leuk Sport 1 Go... Kan niet eens op mijn telefoon kijken want mag de app niet installeren en browserversie is silverlight.
Zelfs op mijn full hd tablet mag ik hem niet installeren. De tablet moet minimaal 10" zijn. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Rev! schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:49:

[video]
Dat tijdperk is onmogelijk om ooit nog terug te komen, vanwege de grootste verandering die de F1 ooit gehad heeft.

Het verschil is goed zichtbaar in de volgende twee filmpjes.

Dit verschil in demping/ophanging/weggedrag is gekomen door het opkomen van computer telemetry, waardoor alle "foutjes" van de rijder en vooral ook de auto ineens zichtbaar werden.

Om dit weggedrag terug te krijgen zou alle telemetry uit de auto`s gehaald moeten worden, alle boeken over demping/ophanging/enzz weggegooid moeten worden en alle referenties op Wiki/internet weggeedit moeten worden.
Daarbij zouden alle engineers bij alle F1 teams ontslagen moeten worden omdat ze al teveel kennis hebben, en daarvoor bewust mensen met weinig kennis van zaken ingehuurd worden.

Maw gaat niet echt ooit meer gebeuren. (jammer maar helaas.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Waffle schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:08:
[...]

Zelfs op mijn full hd tablet mag ik hem niet installeren. De tablet moet minimaal 10" zijn. :')
Mijn god wat een fail.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Ja ja, even de vrije training en kwalificatie kijken op RTL Plus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
enchion schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:42:
[...]

Dat tijdperk is onmogelijk om ooit nog terug te komen, vanwege de grootste verandering die de F1 ooit gehad heeft.

Het verschil is goed zichtbaar in de volgende twee filmpjes.

[video]

[video]

Dit verschil in demping/ophanging/weggedrag is gekomen door het opkomen van computer telemetry, waardoor alle "foutjes" van de rijder en vooral ook de auto ineens zichtbaar werden.

Om dit weggedrag terug te krijgen zou alle telemetry uit de auto`s gehaald moeten worden, alle boeken over demping/ophanging/enzz weggegooid moeten worden en alle referenties op Wiki/internet weggeedit moeten worden.
Daarbij zouden alle engineers bij alle F1 teams ontslagen moeten worden omdat ze al teveel kennis hebben, en daarvoor bewust mensen met weinig kennis van zaken ingehuurd worden.

Maw gaat niet echt ooit meer gebeuren. (jammer maar helaas.)
Vergeet de niet al 20 jaar verboden actieve vering. Ook de cameratechniek is verbeterd om steady shot mogelijk te maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Live Timing (of wat daar nog van over is) ook plat bij jullie? Zowel formula1.com als de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik zit ook op RTL+ te kijken....cockpitshot vanuit de RB van Ricciardo....dat ding klinkt net als mijn Golf 1.1 keukenmixertje... :D _O-

:w :w Formule 1 :w :w

[ Voor 9% gewijzigd door max op 05-04-2014 17:08 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Met graphics op Sky nu! (brake/throttle, toerental, gear). Dat belooft goede dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik moet inderdaad wel zeggen dat als ik mijn set zo hard zet dat ik de motoren een beetje fatsoenlijk hoor, de buren één straat verderop Mol letterlijk kunnen verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Williams nog steeds niet op de track met maar 7 minuten te gaan o_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Goron schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:11:
Die hebben wel het vertrouwen dat ze hem in 1 run op P5/P6 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
AzzKickah schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:12:
[...]

Die hebben wel het vertrouwen dat ze hem in 1 run op P5/P6 zetten.
haha ennnn Bottas zet ff de nr1 tijd neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:25

aerofreak

Steve Jobs

Goron schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:11:
Williams is snel :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Inderdaad ja :o Dan ben ik benieuwd wat Alonso kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
knaldonado haalt het niet

op 9 duizendste haha

[ Voor 32% gewijzigd door Goron op 05-04-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

omg, ze (de FIA?) gooien het onboard kanaal op zwart tussen de sessies door :') Alleen het F1-logo in beeld.

Ik dacht al 'haha, Sport1 doet reclame op het gewone kanaal maar de onboard laten ze doorlopen'.

Edit: Oh de reclame is ook al weer afgelopen op Sport1. Dat valt erg mee.

[ Voor 15% gewijzigd door AzzKickah op 05-04-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:12
Goron schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:16:
[...]

haha ennnn Bottas zet ff de nr1 tijd neer
Dat was op options ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

AzzKickah schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:22:
omg, ze (de FIA?) gooien het onboard kanaal op zwart tussen de sessies door :') Alleen het F1-logo in beeld.

Ik dacht al 'haha, Sport1 doet reclame op het gewone kanaal maar de onboard laten ze doorlopen'.

Edit: Oh de reclame is ook al weer afgelopen op Sport1. Dat valt erg mee.
Of net als met de vrije training van vanmiddag is er wat misgegaan met de live-beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Waarom staat er racing ipv Martini op de williams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Goron schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:26:
Ik denk omdat het een moslim-land is. Alcohol dikke foei!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Goron schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:26:
Arabieren zijn alcohol intolerant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
AzzKickah schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:26:
[...]

Ik denk omdat het een moslim-land is. Alcohol dikke foei!!!!!!
Aha :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Force India doet het toch ook wel erg goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Goron schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:31:
Force India doet het toch ook wel erg goed hoor.
Ja da's leuk :) Vooral voor Hulkenberg. Laat die topteams maar zien wat ze al jaren laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Wow Vettel haalt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het geen takketiek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hulk ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Dat is wel jammer inderdaad hij deed het behoorlijk goed tijdens de trainingen

Kijken of iemand Mercedes van pole af kan houden

[ Voor 23% gewijzigd door Goron op 05-04-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Zo, Mercedes is klaar.

Dat wordt een twee-vingers-in-neus-seizoen voor Mercedes. Congrats Lewis. Wees er blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ricciardo toch weer derde. Jammer van de grid penalty maar hij is echt goed bezig tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Toch weer erg goed van Ricciardo hoor.
Mercedes heeft gewoon easily 7 tienden voorsprong op wie dan ook. Daar zal nog een deel van goed gemaakt worden door ontwikkeling van de anderen, maar Mercedes zelf zit ook niet stil.

Het lijkt mij gek als Mercedes geen kampioen wordt dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

ZzZ

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

P3 en P7 voor Williams, dat begint ergens op te lijken :D

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:50

fynrd1

Fooled by Randomness

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/89/4fyq.png

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Lijkt er een beetje op dat Ferrari wat meer DownForce rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Nee is de geschatte gear-ratio per team. Opvallend is de Mercedes en Force-India met 7 ipv 8 versnellingen

[ Voor 45% gewijzigd door fynrd1 op 05-04-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
fynrd1 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:28:
Nee is de geschatte gear-ratio per team.
Dat snap ik.
Ferrari heeft minder top, en een hogere bottom, dus denk ik aan meer DF.

btw waarom Sauber maar met 6 ?

[ Voor 23% gewijzigd door enchion op 05-04-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Mercedes en Force India rijden wel met super lange versnellingen
enchion schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:30:
[...]
Waarom hebben de rest er maar 7? ;)

[ Voor 59% gewijzigd door SnowDude op 05-04-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Aangezien het schattingen zijn, denk ik dat het rpm uitgezet is tegen snelheid afgelezen van het onboard-kanaal? Dat verklaart het missen van wat versnellingen bij sommige teams. Verder is het schatten best eenvoudig, je weet dat alle lijnen door (0,0) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

enchion schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:30:
[...]

Dat snap ik.
Ferrari heeft minder top, en een hogere bottom, dus denk ik aan meer DF.

Niet alle teams gebruiken hun 1e versnelling, die wordt dan ook niet geregistreerd, wat je hier ziet is dus wat voor ons zichtbaar is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

fynrd1 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:28:
Nee is de geschatte gear-ratio per team. Opvallend is de Mercedes en Force-India met 7 ipv 8 versnellingen
Eerder opvallend dat McLaren 8 heeft en de rest niet.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

MrSleeves schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:24:
[...]

Eerder opvallend dat McLaren 8 heeft en de rest niet.
Iedereen heeft 8, alleen sommige gebruiken de 8 en 1 niet. Je kan het zien aan de kleuren welke versnellingen het zijn. Of ze de 1 echt niet gebruiken is een andere vraag, aangezien deze ook toevallig niet geregistreerd kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Sutil drukte Grosjean nog bijna van de baan in Q1 en mag morgen achteraan starten, 5 plaatsen grid penalty en 2 strafpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Ik heb bij de Ferrari's ook 8 langs zien komen. Wel grappig dat de twee coureurs allebei een andere beeldschermsetting hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:43
Ik zat zojuist in de Gids van RTL Television te kijken en daar staat dat Formule 1 van 17:00 tot 17:25 wordt uitgezonden en dat daarna het programma RTL Bibelclub komt, foutje in de gids?

Want daarvoor en daarna komen er wel programma's die met F1 te maken hebben.

http://www.rtl.de/fernsehprogramm

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gynnad schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:07:
Ik zat zojuist in de Gids van RTL Television te kijken en daar staat dat Formule 1 van 17:00 tot 17:25 wordt uitgezonden en dat daarna het programma RTL Bibelclub komt, foutje in de gids?

Want daarvoor en daarna komen er wel programma's die met F1 te maken hebben.

http://www.rtl.de/fernsehprogramm
Dat lijkt mij inderdaad een fout. http://www.tvmovie.de/rtl-tv-programm-sender.html

Zou anders wel een wazige actie zijn, want gegarandeerd dat het dan met de zondagsrust niet goed komt. :+

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 06-04-2014 12:18 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:55
Aah heerlijk uitgeslapen op raceday. ;) Ik ben benieuwd of vettel nu ook kan laten zien dat hij echt kan racen ipv gewoon weg te rijden van de rest. In dat opzicht viel kimi me vies tegen vorige race trouwens.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
fynrd1 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:26:
[...]

Iedereen heeft 8, alleen sommige gebruiken de 8 en 1 niet. Je kan het zien aan de kleuren welke versnellingen het zijn. Of ze de 1 echt niet gebruiken is een andere vraag, aangezien deze ook toevallig niet geregistreerd kan zijn.
Wat mijn vermoeden is, dat sommige teams hun toerenbereik en snelheid anders hebben ingeschat.

Alle gearings in 7 of 8 staan vermoedelijk afgesteld voor Monza, behalve Ferrari(Joker later dit seizoen?).

Force India en Mercedes lijken hierna nog een zeer lange 8ste versnelling over te hebben. Wat ik vermoed is dat hun auto's voor een circuit als Monza in qualificatie met 7 versnellingen gaat rijden, en in de race met 8 (mits genoeg pace). Dan hebben ze feitelijk een soort overdrive, en gebruiken ze 8 enkel om de motor iets minder toeren te laten draaien en hopelijk daarmee efficienter in races.

Zo te zien moet RBR op dat circuit met een briljante afstelling komen, of gaan ze de hele race 12k+ toeren rijden :z Dat lijkt mij niet heel erg handig, omdat men suggereert dat de motor rond tussen 10k en 11k toeren het meest efficientst is.

Waarom teams de 1ste versnelling niet gebruiken is mij niet helemaal duidelijk. Misschien specifiek afgesteld voor chicanes in stop/go & straten circuits, zoals Singapore, Monza of Monaco. Tegelijkertijd denk ik dat ze dat niet nodig hebben, vanwege het grote koppel van deze motoren (undrivable). Daarmee is een lange 1ste versnellingen met kortere gearing of lange "overdrive" 8 naar mijn idee het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 12:02
Ik heb een tv aansluiting van Ziggo, maar nog geen Sport1. Als ik bijv. nu Sport1 zou bestellen, is het dan direct beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

ThunderNet

Flits!

rickhansen schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:17:
Ik heb een tv aansluiting van Ziggo, maar nog geen Sport1. Als ik bijv. nu Sport1 zou bestellen, is het dan direct beschikbaar?
Volgens Ziggo zou het 2-4uur duren normaliter, maar weet niet of ze dat ook in het weekend lukt/doen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
Ok, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:58
Zojuist geactiveerd en binnen 30minuten was het actief bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

ThunderNet

Flits!

Moet je het alleen wel via ziggo.nl doen denk ik, en niet via sport1.nl

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 14-09 16:11
Ik heb het dinsdagavond besteld, en pas woensdagmiddag was het geactiveerd.
Dus soms kan het snel gaan, maar soms ook niet.

Ik hoop het voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
Binnen vijftien minuten was het geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Zit er weer klaar voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
*knip* dus niet

[ Voor 134% gewijzigd door gambieter op 06-04-2014 16:20 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Zojuist om 16:05 telefonisch bij Ziggo van de Sport1 actie gebruik gemaakt.Het is nu al geactiveerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Is voor hun maar een kwestie van een vinkje aan te zetten bij je abonnement. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
De presentatie van de voorbeschouwing valt me niks tegen op Sport1. Ik ben er klaar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ik zit Sky Sports te kijken, een interview met Jenson Button. Jezus christus wat zijn die benen slank! Daar zit geen spier, vet of wat dan ook aan vast. Bijna eng om te zien van iemand die een topsport uitvoert!

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

Hans1990 schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:35:
Tegelijkertijd denk ik dat ze dat niet nodig hebben, vanwege het grote koppel van deze motoren (undrivable). Daarmee is een lange 1ste versnellingen met kortere gearing of lange "overdrive" 8 naar mijn idee het beste.
ik denk dat de slijtage ook niet te onderschatten is, zoveel koppel is vrij zwaar voor de eerste versnelling.
en zoals je aangeeft kunnen door het hoge koppel ook in 2de versnelling accelereren.

ook denk ik dat er vorige jaren niet zo heel vaak de eerste versnelling gebruikt werd.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Op RTL Plus was net een mooi interview met Vettel over Schumacher !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Albert020 schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:48:
Op RTL Plus was net een mooi interview met Vertel Vettel (neem ik aan :P) over Schumacher !
Interessant! Waar ging het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Ik schakel net in op sport1 en zie een studioprogramma?!

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Blitzdoctor schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:53:
Ik schakel net in op sport1 en zie een studioprogramma?!
Oh dan heb je dezelfde Sport1 als mij!!!

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mat.hi.as schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:49:
[...]

Interessant! Waar ging het over?
Kijk het even terug !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

AzzKickah schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:54:
[...]

Oh dan heb je dezelfde Sport1 als mij!!!

:?
Dat dat nieuw is, en er de vorige 2 races niet was?

Olav tweet net dat ie geen verbinding heeft btw

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 15:10

ricardo246

Life's what you make it!

Blitzdoctor schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:55:
[...]

Dat dat nieuw is, en er de vorige 2 races niet was?

Olav tweet net dat ie geen verbinding heeft btw
Lekker........daar betaal je dan voor, ik kijk op rtl en stream het geluid via de F1 app

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Voor improvisatiecommentaar doen de 2 in de studio het anders wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Zo. Alonso al een plek gewonnen en de Mercedessen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Dupje schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:00:
Zo. Alonso al een plek gewonnen en de Mercedessen niet!
Die mercedessen gaan niet veel plekken winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Massa op 3! En die mercedessen zijn echt oppermachtig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Hitting me again? Wanneer heeft alonso kimi nog meer geraakt dan?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Mooie start van Hamilton!
Geluid bij Sky klinkt beter dan bij Sport1, zetten ze bij die laatste het geluid zachter ofzo?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
aerofreak schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:08:
Hitting me again? Wanneer heeft alonso kimi nog meer geraakt dan?
Hij zei Magnussen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Verne is pissed off omdat iemand hem geraakt heeft. Zal het maldonado weer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Massa zijn start is echt geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

AtlAntA schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:09:
[...]

Hij zei Magnussen toch ?
Oke dan heb ik het verkeerd verstaan :O

Edit: zie het nu ook de herhaling

[ Voor 9% gewijzigd door aerofreak op 06-04-2014 17:12 ]

~Leonardo Da Vinci~

Pagina: 1 ... 32 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.