T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
De FIA weet 2 dingen:u_nix_we_all schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:41:
Feitelijk weten we nog niets. Is dat percentage (want dat is het volgens de bron) gebaseerd op de tankinhoud ? Of op de hoeveelheid die ze bij zich hebben bij de start ? Zit daar verschil in ? Dan moet je dus ook weten met hoeveel ze starten.
Waarom niet gewoon in liters (of kg) weergeven ?
En hoe betrouwbaar is die sensor nu eigenlijk ? Gebruikt iedereen nu wel dezelfde off-set ?
Als Vettel 99,453 % verbruikt heeft, kan hij toch niet meer aan de FIA eis van 1 liter overhouden aan het eind van de race komen ? (Of bestaat die regel niet meer?)
- Als de auto vertrekt van de grid zit er maximaal 100 kilo in de tank.
- De FIA krijgt 5 keer per seconde het verbruik van de motor door gestuurd.
De FIA weet niet hoeveel brandstof in de auto zit bij de start, en dat zou niet helemaal leuk zijn, want al deze data is realtime beschikbaar voor alle teams. De teams kunnen realtime zien wat de andere gebruiken, als de start gewichten bekend waren zou iedereen weten wat iedereen precies overheeft.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Kleine correctie, volgens mij weet de FIA zelfs niet dat er max. 100 kg in de tank zit. Volgens mij is er niks in de regels dat verbiedt dat je met 101kg start, 100 kg oprookt in de race en dan nog 1kg aflevert voor scrutineering. Je mag alleen niet meer dan 100kg gebruikt hebben.SnowDude schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:04:
[...]
De FIA weet 2 dingen:Wat de FIA berekend is de hoeveelheid brandstof die op dat moment is verbruikt. Dit geven ze weer in een percentage (of eigenlijk doen ze 100% min het verbruik). Wat je dus in de tabel in het beeld ziet is het percentage brandstof die op dat moment maximaal in de tank kan zitten. Aangezien 100% ook 100 kg brandstof is is dat niet moeilijk om te rekenen.
- Als de auto vertrekt van de grid zit er maximaal 100 kilo in de tank.
- De FIA krijgt 5 keer per seconde het verbruik van de motor door gestuurd.
De FIA weet niet hoeveel brandstof in de auto zit bij de start, en dat zou niet helemaal leuk zijn, want al deze data is realtime beschikbaar voor alle teams. De teams kunnen realtime zien wat de andere gebruiken, als de start gewichten bekend waren zou iedereen weten wat iedereen precies overheeft.
Nu, met 101kg starten, dat zie ik me niet direct aan een weight-conscious F1 team verkopen, but still.
EDIT: het zou me enorm verbazen als er nog maar 400 gram benzine in de tank van Vettel zat, dat kan niet gezond zijn
[ Voor 4% gewijzigd door DexterBelgium op 02-04-2014 18:11 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ik heb nog even gekeken, en idd, je moet minimaal 1 liter overhouden voor scrutineering. Ze hebben ook een nieuwe regel, dat je niet meer in de laatste ronde de auto stil mag zetten om brandstof te sparen.DexterBelgium schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:10:
[...]
Kleine correctie, volgens mij weet de FIA zelfs niet dat er max. 100 kg in de tank zit. Volgens mij is er niks in de regels dat verbiedt dat je met 101kg start, 100 kg oprookt in de race en dan nog 1kg aflevert voor scrutineering. Je mag alleen niet meer dan 100kg gebruikt hebben.
Nu, met 101kg starten, dat zie ik me niet direct aan een weight-conscious F1 team verkopen, but still.
EDIT: het zou me enorm verbazen als er nog maar 400 gram benzine in de tank van Vettel zat, dat kan niet gezond zijn
Met 99,453 kg over de finish, dan moet je ook nog bijna een rondje naar parc-ferme. Een snel rondje kost ca 2 kg. Geen idee wat een zuinig, langzaam rondje kost, maar die extra liter zal hij zeker wel nodig gehad hebben.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Je hebt helemaal gelijk. In de technical regulations staat niets over de maximale inhoud van de brandstof tank, ze zouden inderdaad in theorie met 110 kilo brandstof kunnen starten.DexterBelgium schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:10:
[...]
Kleine correctie, volgens mij weet de FIA zelfs niet dat er max. 100 kg in de tank zit. Volgens mij is er niks in de regels dat verbiedt dat je met 101kg start, 100 kg oprookt in de race en dan nog 1kg aflevert voor scrutineering. Je mag alleen niet meer dan 100kg gebruikt hebben.
Er is alleen een maximum van 100 kilo brandstof verbruik.
Een rondje achter de safetycar schat ik op een halve kilo of zo en misschien is het zelfs wel minder. Het meeste vermogen van de motor wordt omgezet in downforce via de vleugels, aangezien de downforce kwadratisch toeneemt met de snelheid (Citation neededu_nix_we_all schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:24:
[...]
Ik heb nog even gekeken, en idd, je moet minimaal 1 liter overhouden voor scrutineering. Ze hebben ook een nieuwe regel, dat je niet meer in de laatste ronde de auto stil mag zetten om brandstof te sparen.
Met 99,453 kg over de finish, dan moet je ook nog bijna een rondje naar parc-ferme. Een snel rondje kost ca 2 kg. Geen idee wat een zuinig, langzaam rondje kost, maar die extra liter zal hij zeker wel nodig gehad hebben.

Hou er rekening mee dat de tabel hier boven niet 100% kloppend is. In ronde 52 en 54 werd de fuel usage getoond, en ik heb aan de hand van die cijfers ook de laatste 2 ronden geschat.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Als ik mij niet vergis is de opwarmronde officieel een onderdeel van de race en valt dus binnen de 100kg.Senor Sjon schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:51:
Ze hebben ook de ronde naar de grid, de opwarmronde, de uitloopronde en scrutineering bij zich. Dus er zal zo rond de 105kg brandstof maximaal in de auto zitten. Williams heeft de 100kg ook niet meegenomen.
[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 02-04-2014 18:59 ]
Nee de teller voor het verbruik start op het moment dat het licht op groen gaat:Hann1BaL schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:58:
[...]
Als ik mij niet vergis is de opwarmronde officieel een onderdeel van de race en valt dus binnen de 100kg.
29.5 No car is permitted to consume more than 100kg of fuel, from the time at which the signal to start the race is given to the time each car crosses the Line after the end-of-race signal has been given. Other than in cases of force majeure (accepted as such by the stewards of the meeting), any driver exceeding this limit will be excluded from the race results.
en stopt bij de finish, de uitloopronde telt ook niet mee bij de 100 kiloSnowDude schreef op woensdag 02 april 2014 @ 19:02:
[...]
Nee de teller voor het verbruik start op het moment dat het licht op groen gaat:
[...]
Testing, one, two ...
Zijn er cijfers bekend vwb verbruik, en het verschil tussen circuits? Ben benieuwd hoe dan bv Spa of Monza zullen gaan....hardware-lover schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:17:
Dus er gaat op hoge snelheids-circuits maximaal geslipstreamd worden, zonder in te halen welteverstaan. Dan wordt er flink op brandstof bespaard en dat kan dan later in de race (tegen het einde), ingezet worden om wel inhaalpogingen te ondernemen en weg te rijden. Dus als je voor een ander rijd dan probeer je de afstand zo groot te maken dat deze geen voordeel kan halen uit jouw slipstream. Mocht er eentje achter je zitten die je tempo ook kan bijbenen dan is het mogelijk verstandig om deze voorbij te laten en zelf voordeel te gaan halen als aanhanger?
Edit: Als RB nu al de volle 100KG nodig heeft .....
En wat betreft die strategie, zou daarvoor die limiet op fuelflow ingesteld zijn ?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Niet dat ik kan vinden.u_nix_we_all schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:22:
[...]
Zijn er cijfers bekend vwb verbruik, en het verschil tussen circuits? Ben benieuwd hoe dan bv Spa of Monza zullen gaan....
Waarom denk je dat Red Bull Renault al een ultimatum heeft gesteld? Als die de boel niet snel op de rails hebben gaat Horner op zoek naar een andere motor voor 2015.Edit: Als RB nu al de volle 100KG nodig heeft .....
Ja, onder andere wel. Het is er ook om er voor te zorgen dat de motoren tijdens de kwalificatie niet even 200 pk meer draaien.En wat betreft die strategie, zou daarvoor die limiet op fuelflow ingesteld zijn ?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik denk dat ALS het gebeurd, hij lang kan zoeken.SnowDude schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:29:
Waarom denk je dat Red Bull Renault al een ultimatum heeft gesteld? Als die de boel niet snel op de rails hebben gaat Horner op zoek naar een andere motor voor 2015.
Denk niet dat er een motorleverancier mee wilt werken (of hij moet er een uit zijn hoge hoed toveren).
Dat bedoel ik. Er zou dus een externe moeten komen. Denk dat Honda ook nog niet zou willen voor 2015 (want het gaat om 2 teams gelijk, TR gaat ook mee dan).MikeyMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:49:
Want? Met RB is je garantie op succes als motorleverancier vrij groot...
Dat gezegd hebbende; Ferrari en Mercedes zullen niet echt staan te springen
[ Voor 33% gewijzigd door Ryur op 02-04-2014 20:50 ]
Dat gezegd hebbende; Ferrari en Mercedes zullen niet echt staan te springen
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Waarom zou TR ook mee gaan? Die kunnen prima terug naar Ferrari?Ryur schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:48:
[...]
Dat bedoel ik. Er zou dus een externe moeten komen. Denk dat Honda ook nog niet zou willen voor 2015 (want het gaat om 2 teams gelijk, TR gaat ook mee dan).
Inderdaad, bij Renault heeft het RBR team nu de works status en dat gaan ze bij geen enkele andere fabrikant krijgen.Juncto schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:28:
Is een klantmotor van Honda niet een bepaalde degradatie? Bij Renault is RB natuurlijk een heel belangrijke klant, waar ze (waarschijnlijk) hebben afgesproken dat ze bij RB bepaalde voorrechten hebben bij Renault.
Kortom; RBR zal wel gewoon bij Renault blijven. Of ze moeten een andere fabrikant uit de hoge hoed toveren, zou toch een stunt zijn als Red Bull het voor elkaar krijgt om Toyota als fabrikant aan te trekken o.i.d.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Inderdaad en Honda heeft McLaren al alszijnde prefered team :-)
Leuk! Ik dacht al tijdens de race toen deze info in beeld kwam: "Waarom heb ik deze info niet beschikbaar in de app?" Hetzelfde overigens voor de onderlinge verschillen tussen twee auto's over een aantal ronden. Dat zou ik wel graag willen zien in de app tijdens de race.SnowDude schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:00:
Ik kwam nog een leuk tabelletje tegen wat betreft brandstof verbruik op http://www.f1passion.it/2...t-stop-e-strategia-gomme/
15 19 24 29 34 39 46 51 54 Finish Lewis Hamilton 24,53 30,77 39,52 47,8 58,93 64,83 78,04 84,72 90,83 94,903 Nico Rosberg 24,66 31,51 40,61 49,49 60,92 67,18 81,04 87,94 94,32 98,573 Sebastian Vettel 25,38 32,11 41,39 50,3 61,86 68,11 81,84 88,47 95,06 99,453 Daniel Ricciardo 25,63 32,65 42,19 50,87 62,27 68,34 DNF DNF DNF DNF Fernando Alonso 25,29 32,11 41,34 49,47 61,22 67,34 80,56 87,59 94,2 98,607 Nico Hulkenberg 24,66 30,81 39,77 48,17 59,29 65,34 78,69 85,7 92,16 96,467 Jenson Button 24,8 31,69 40,86 49,13 61,05 67,05 80,25 87,28 94 98,48 Felipe Massa 22,72 29,12 37,72 45,37 56,59 62,36 74,7 81,42 87,82 92,086 Valtteri Bottas 23,06 29,32 37,93 46,22 57,42 63,31 76,08 82,86 89,23 93,476 Kevin Magnussen 40,57 60,96 66,93 80,12 87,06 93,58 97,927 Daniil Kvyat 25,37 31,58 48,74 79,69 86,59 93,18 97,573
De data is niet 100% accuraat, omdat dit van de TV beelden is gehaald. De autos rijden dan natuurlijk niet allemaal precies over start/finish, maar met wat middellen kwam ik op deze grafiek:
[afbeelding]
Wat opvalt is dat de Mercedes motoren van Hamilton, Bottas en Masse beduidend zuiniger zijn dan de rest. Ook is duidelijk te zien dat de Renault motoren van Ricciardo en Vettel echt op de max getunned zijn., en dat ze veel vleugel hadden staan. Vettel had nog maar een halve liter over en Ricciardo zat toen hij uitviel kwa verbruik zelfs boven Vettel.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Sinds wanneer is Renault dan blij met deze deal? Renault klaagde juist dat ze er weinig PR voor terug kregen .Juncto schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:28:
Is een klantmotor van Honda niet een bepaalde degradatie? Bij Renault is RB natuurlijk een heel belangrijke klant, waar ze (waarschijnlijk) hebben afgesproken dat ze bij RB bepaalde voorrechten hebben bij Renault.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Hier nog een, hoe meer info hoe beterSnowDude schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:41:
Ik zou graag alle telemetrie data van de teams willen hebben, en daar zou ik nog wel een paar euro voor over hebben.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Inderdaad. Het is idioot dat we er op achteruit gegaan zijn op Live Timing van Formula1.com. Ik heb geen Android of Apple devices in huis en ga die ook niet in huis halen voor alleen dit. Dus ik heb minder functionaliteit. Wil best betalen voor de data maar het wordt gewoon niet aangeboden. Onbegrijpelijk gewoon.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Tja, dat is schijnbaar normaal tegenwoordig, zie bv. Ziggo..Gé Brander schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:12:
[...]
Inderdaad. Het is idioot dat we er op achteruit gegaan zijn op Live Timing van Formula1.com. Ik heb geen Android of Apple devices in huis en ga die ook niet in huis halen voor alleen dit. Dus ik heb minder functionaliteit. Wil best betalen voor de data maar het wordt gewoon niet aangeboden. Onbegrijpelijk gewoon.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Dat is wel waar, maar iedereen geeft Newey de credits. Er is bijna niemand die zegt dat dat door Renault komt.Juncto schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:35:
Renault kan klagen wat ze willen, maar vooralsnog hebben ze al jaren een team van motoren voorzien, waarmee datzelfde team jaar op jaar wereldkampioen is geworden.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Komt denk ik ook omdat ze tijdens de engine freeze bij mochten trekken. Anders was RB en/of Renault allang vertrokken door de slechte motorperformance.SnowDude schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:47:
[...]
Dat is wel waar, maar iedereen geeft Newey de credits. Er is bijna niemand die zegt dat dat door Renault komt.
Ook lichtelijk terecht om Newey de credits te geven imho, als je de auto door de bocht ziet gaan op mechanische grip en aero dan ziet de RedBull er wat mij betreft nog steeds uit als de beste auto op de grid.SnowDude schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:47:
[...]
Dat is wel waar, maar iedereen geeft Newey de credits. Er is bijna niemand die zegt dat dat door Renault komt.
Het is dan ook het enige Renault powered team dat nu meedoet met de top 5, de rest staat meer dan 10 plaatsen lager.
De auto is zo aero/mech efficient dat hij waarschijnlijk met een trabant motorblok nog competitief is.
Dus daarom Newey en niet Renault met de credits.
Daarom verwacht ik ook dat Mercedes het nog wel erg moeilijk kan gaan krijgen als Renault het ineens op een rijtje weet te krijgen.
How do you save a random generator ?
Ricciardo lag, als ik mij niet vergis, op een ronde achterstand, hierdoor kon hij wat meer verbruiken dan vettel.SnowDude schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:00:
Vettel had nog maar een halve liter over en Ricciardo zat toen hij uitviel kwa verbruik zelfs boven Vettel.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Mooi om te zien en vooral om te horen. Wel goed te horen dat er traction control word gebruikt. Verder raar te denken dat Schumi nu al 4 maand in coma ligt

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dit jaar helaas teveel zwart, grijs en wit.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
http://www.gpupdate.net/n...ber-sutil-dit-hoort-niet/
De f1 wordt echt een lachertje op deze manier. Coureurs die straks flauwvallen omdat ze geen drinken meer hebben of als graat magere skelletjes door de pit lopen
Wie weet ligt er een nieuwe carriere voor Sonja Bakker in het verschiet.
[ Voor 16% gewijzigd door Mastasidaz op 04-04-2014 00:21 ]
"Afvallers the F1 edition!"
Kan hij op SBS6 vast wel wekelijks een uitzending over maken.
Dit gaat inderdaad echt veel te ver. Slaat compleet door de verkeerde kant op.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ziet er ook veel sneller uit, of ligt dat aan mij?Damian schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:35:
[video]
Mooi om te zien en vooral om te horen. Wel goed te horen dat er traction control word gebruikt. Verder raar te denken dat Schumi nu al 4 maand in coma ligt
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
De Sauber schijnt zoveel te zwaar te zijn dat dat alleen al 0.6 seconden zou kosten per ronde.Mastasidaz schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 00:18:
Waar gaat het naartoe![]()
http://www.gpupdate.net/n...ber-sutil-dit-hoort-niet/
De f1 wordt echt een lachertje op deze manier. Coureurs die straks flauwvallen omdat ze geen drinken meer hebben of als graat magere skelletjes door de pit lopen.
Wie weet ligt er een nieuwe carriere voor Sonja Bakker in het verschiet.
Dat is erg veel.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik vind het ook wat ver gaan, om de complete drinkfles maar te schrappen, zeker bij een race in de woestijn... Al scheelt het flink dat de race 's nachts is qua temperatuur.
Verwijderd
Tja, maar je moet toch ook denken aan de gezondheid van de coureur? De FIA doctor zal hier toch ook wel een bezwaar tegen hebben, zeker in de hetere GP's?Senor Sjon schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:50:
Met 1 liter drinken toch weer een kg + het pompje e.d.
Het is een woestijnrace en door dit aan te geven hopen ze alleen maar dat dit wordt opgepakt door journalisten om zo een open discussie aan te wakkeren.
Wat ze ook lukt btw
In dat artikel stond dat alleen de fles al 0,5 kg weegt.Senor Sjon schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:50:
Met 1 liter drinken toch weer een kg + het pompje e.d.
En dan zit er nog geen eens iets in.
Ik neem aan (hoop) dat het niet gewoon gaat om een auto die al te licht is nog lichter te maken, maar eerder dat de sauber door het design (en alle nieuwe prul die ze er dit jaar moeten in proppen) gewoon boven de ondergrens zit. En natuurlijk is elke ondergrens meteen een bovengrens, in een sport als de F1.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:53:
Je moet je voorstellen dat het ook niet alleen om het totale gewicht gaat, immers is er een limiet gesteld aan het gewicht. Wanneer de auto zelf lichter is kan het team eenvoudiger de gewichtverdeling fixen door extra gewichten op de gewenste plekken aan te brengen. Het is dus niet zo dat als je 1 kilo kwijtraakt je slechts 0.03 sec sneller gaat, het kan veel meer schelen wanneer de balans van de auto beter is.
TBH vind ik ook wel dat de weight limit zo zou mogen gesteld zijn dat er geen penalisatie is (of zo weinig mogelijk) voor groter/zwaardere piloten. Ik zit niet te wachten op een tijd dat dit de volgende lichting F1 kampioenen is:

Dat lijkt me een prima plan, drinkfles weglaten is idd wat overdreven. Je zou bijna denken dat het bericht op 1-4-14 is uitgekomen maar het lijkt toch echt van daarna..Senor Sjon schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:27:
In DTM gebruiken ze dacht ik een minimaal gewicht op de plek van de coureur. De stoel moet dan verzwaard worden bij lichtere coureurs en die verzwaring vindt proportioneel plaats. Je kan dus niet een stoeptegel op de grond leggen, maar moet het gewicht verdelen zoals de proporties van een langer persoon zijn.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ook zeer apart om te zien dat Sauber dus wel voor het nieuwe stuur met LCD display heeft gekozen. Deze is 300 gram zwaarder dan het 'oude' stuur. Als je al zo gigantisch krap zit in je gewicht lijkt het me dom om dit zwaardere stuur te gebruiken... de coureurs kunnen het heus wel aan om 10 knopjes extra en wat minder info te hebben.Raven__NL schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:41:
Volgens mij is dit ook alleen maar een actie bedoeld om een discussie aan te wakkeren. Want hoeveel extra weegt een drinkfles nu? Juist bijna niks tov de rest...
Vind wel dat ze de regels aan moeten passen om het eerlijker te maken voor zwaardere coureurs. Wat was het, een kilo of 15 verschil tussen de lichtste jongens en de zwaarste? Dan heb je het gewoon over dik een halve seconde per rondje dat je laat liggen en je kunt er als coureur niets aan doen. Het is dan gewoon echt een handicap in de sport.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
Leesvoer: http://formerf1doc.wordpr...ng-not-about-head-injury/Roamor schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:54:
[...]
Tja, maar je moet toch ook denken aan de gezondheid van de coureur? De FIA doctor zal hier toch ook wel een bezwaar tegen hebben, zeker in de hetere GP's?
Wat er allemaal de afgelopen jaren gaande is rondom de FIA is niet echt in orde wat mij betreft.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 10:13 ]
Jesus tapdancing Christ... wow.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:12:
[...]
Leesvoer: http://formerf1doc.wordpr...ng-not-about-head-injury/
Wat er allemaal de afgelopen jaren gaande is rondom de FIA is niet echt in orde wat mij betreft.
Dit is bullshit van een episch niveau. Dat wilt toch niemand zien? De meest fitte gasten op de planeet, die dan gelijk ballerina's een eetstoornis wordt aangereguleerd.This has got to stop. And it’s got to stop now.
Voor alle andere BS die ze met de sport aan het doen zijn, tot daar aan toe, maar als we NOG maar eens een sport als vector voor onrealistische gewichts-idealen gaan inzetten, dan word ik gewoon kwaad.
Tijd voor een petitie/boycott, imho.This is insane, and most worrisome. Obviously the implications of an unwell driver at the helm of a terrestrial cruise missile are huge – for themselves, for their fellow drivers, and for others. And the message this sends to the public, and to every young driver from go karts to GP2 is obvious – train for the week after a race, then totally fuck yourselves up for a week before the next one. Yeah, that’s the message you should be sending. Brilliant.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Minimum gewicht van de auto gaat wat omhoog, vraag is wel of dat genoeg is. Gaat volgens mij 10KG omhoog, en als je dan ziet dat de Sauber in het algemeen al 15KG te zwaar is en zware coureurs daar zelf ook nog eens 10 tot 15KG aan toevoegen...BM schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:39:
Volgend jaar worden de regels toch aangepast om het gewichtsvoordeel van lichte coureurs te beperken/weg te werken? Meen zoiets van de week ergens gehoord te hebben.
Ze moeten gewoon de coureurs wegen, en elke coureur + stoel combinatie moet even zwaar zijn als de zwaarste coureur + stoel. Lichte coureurs krijgen dan ballast op de stoel en klaar met het gezeur. Iedereen gezond en wel aan de start.
Nog zieker trouwens uit dat artikel:
De Formule 1 heeft straks weer een primeur, de eerste topsport klasse met een golf aan anorexia patiënten.Presumably McLaren has issued their drivers carbon fibre “peristalsis reversal devices”. They look just like spoons, and reliably induce vomiting.
Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend dat zoiets er nog niet is. Wel rare neuzen verzinnen voor driver safety maar die gasten wel in 50 graden C laten uitdrogen todat ze sterren zien. Zelfs wielrenners hebben het beter.BM schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:39:
Volgend jaar worden de regels toch aangepast om het gewichtsvoordeel van lichte coureurs te beperken/weg te werken? Meen zoiets van de week ergens gehoord te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Goron op 04-04-2014 11:27 ]
Hear, hear!XyritZz schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:45:
[...]
Minimum gewicht van de auto gaat wat omhoog, vraag is wel of dat genoeg is. Gaat volgens mij 10KG omhoog, en als je dan ziet dat de Sauber in het algemeen al 15KG te zwaar is en zware coureurs daar zelf ook nog eens 10 tot 15KG aan toevoegen...
Ze moeten gewoon de coureurs wegen, en elke coureur + stoel combinatie moet even zwaar zijn als de zwaarste coureur + stoel. Lichte coureurs krijgen dan ballast op de stoel en klaar met het gezeur. Iedereen gezond en wel aan de start.
Bwa, het judo, boksen en ballet zijn ze daar wel in voor, denk ik. Elke sport met gewichtsklassen nodigt uit tot waanzinnig ongezond omgaan met eten.Nog zieker trouwens uit dat artikel:
[...]
De Formule 1 heeft straks weer een primeur, de eerste topsport klasse met een golf aan anorexia patiënten.
Daarom precies dat je die shit moet tegengaan waar mogelijk, en hier is het zeker mogelijk. De DTM oplossing is geniaal in de eenvoud.
Verwijderd
Duimen voor deze Hero,
Volgens mij is zo'n beetje elke topsport slopend voor het lichaam en erg ongezond. Neemt niet weg dat hier idd vrij eenvoudig maatregelen tegen te nemen zijn.XyritZz schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:45:
[...]
De Formule 1 heeft straks weer een primeur, de eerste topsport klasse met een golf aan anorexia patiënten.
*knip*
[ Voor 27% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:49 ]
Welke versnelling (Vergne in dit geval) zat, hoe snel hij reed enz.
Hopelijk komt dat zondag ook langs!
Waar krijg jij voor 2.50 per raceweekend jouw kaartjes dan?himlims_ schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:12:
prijs van sport1 is buitensporig; kun je beter een race gaan bezoeken
op de officiele site MOET ik java installeren - no way dat zulke ranzige software op mijn computer komtu_nix_we_all schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:18:
[...]
De repo van de desktopversie van F1LT is nu ook offline. Even mailcontact gehad met de maker, die schreef "FOM takedown"
10tje per maand, 120euro per jaar; kun je prima een race voor kijkendcm360 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:19:
[...]
Waar krijg jij voor 2.50 per raceweekend jouw kaartjes dan?
Het lijkt wel of ze al die dingen 1 voor 1 toevoegen. Australië had niks. Malaysia had steeds tussentijden en fuel usage. Zouden ze het geleidelijk 'aanzetten'?
Wellicht. Maar waarom dan toch? Waarom?? Ik snap die FIA niet, echt niet.Runner15 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:25:
Hé, wat leuk: bij de SkySports (live) beelden van FP1 zag je weer die grafiek van brake/power/gear/speed/en turbo er ook bij nu!
Het lijkt wel of ze al die dingen 1 voor 1 toevoegen. Australië had niks. Malaysia had steeds tussentijden en fuel usage. Zouden ze het geleidelijk 'aanzetten'?
Omdat ze eerst willen testen ofzo? Beter later aanzetten dan ermee te koop lopen en het werkt niet?.AzzKickah schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:26:
[...]
Wellicht. Maar waarom dan toch? Waarom?? Ik snap die FIA niet, echt niet.
Sport1 heeft het ook zoals ik hierboven schreefRunner15 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:25:
Hé, wat leuk: bij de SkySports (live) beelden van FP1 zag je weer die grafiek van brake/power/gear/speed/en turbo er ook bij nu!
[ Voor 43% gewijzigd door Ryur op 04-04-2014 13:30 ]
Het werkte al jaren. 1 extra versnelling is toch niet zo moelijk in te bouwen? Anders ingedeeld toerental-balkje ernaast... DRS aan/uit vakje...Ryur schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:29:
[...]
Omdat ze eerst willen testen ofzo? Beter later aanzetten dan ermee te koop lopen en het werkt niet?
Of laten ze ook zien hoeveel energie in de batterijen zit, wanneer het gebruikt wordt, etc, etc.?
Zie het probleem niet zo eigenlijk. Hoort gewoon te werken vanaf de eerste sessie.
Verwijderd
Zelfs Eikelstone vindt er geen bal meer aan, ze stevenen op een optocht van koelkasten aan, boring stuff, done with it.
Ze moeten alleen de software nog even updaten voor 2014 want het opschakelen naar de hoogste versnelling (8 ) is dit keer wel te horen maar de FIA weergave gaat maar tot 7, hoewel er 8 versnellingen worden getoond. Het laatste tikje is wel te horen maar niet te zien in beeld, verder dan 7 is actief niet te zienRyur schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:19:
Zag net bij de Onboard camera van Sport1 Go de 'oude' gegevens
Welke versnelling (Vergne in dit geval) zat, hoe snel hij reed enz.
Hopelijk komt dat zondag ook langs!

Dit was bij Ricciardo onboard. Wel op het stuur zichtbaar.
Edit: van het toerental klopt ook al niet veel, je hoort meer toeren maar de weergave van de FIA zegt anders, ik kan beter maar ophouden om ernaar te kijken.
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 04-04-2014 13:38 ]
Testing, one, two ...

Ik kan 'm niet ontdekken.
[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 04-04-2014 13:39 ]
Ik ga er vanuit dat dat Frijns is, heeft die uberhaupt een nummer?AzzKickah schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:37:
Ik dacht trouwens dat de driver numbers goed zichtbaar op de auto's geplaatst moeten worden?
[afbeelding]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Tuurlijk, dat is toch verplicht.BM schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:38:
[...]
Ik ga er vanuit dat dat Frijns is, heeft die uberhaupt een nummer?
Ze doen niet alleen F1 hèhimlims_ schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:20:
[...]
10tje per maand, 120euro per jaar; kun je prima een race voor kijken
Baal alleen dat ze de première league kwijt zijn maar dat is weer wat anders.
Alonso heeft het gelukkig op tijd door en wordt nu teruggeduwd de box in..

Vraag me af of zo'n auto nog bestuurbaar is in een bocht met een dergelijke setup
[ Voor 39% gewijzigd door Goron op 04-04-2014 13:59 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Daarvoor zit er in Windows 8 tegenwoordig Hyper-V. Zo kan je een virtuele machine maken met alleen Java er op zodat je Live Timing kan bekijken.himlims_ schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:20:
[...]
op de officiele site MOET ik java installeren - no way dat zulke ranzige software op mijn computer komt
Hier precies hetzelfde. Ik weiger voor F1 Live Timing een Android of Apple device te kopen of Java te installeren... Maar via een virtuele machine is het te overzien.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Hahaha... Ieder zijn ding nietwaar? Maar is er ook Java nodig voor dat pakket?
[ Voor 34% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:50 ]
Dat is F1LT volgens mij. De versie in de linux distro's is niet helemaal geschikt voor 2014, tenzij daar de 3.0.0 versie inzit.
De development versie die ik gebruik, met een fix voor sectortijden, en betere tracker en driver radar, zal waarschijnlijk nooit in een linux repository komen.
Edit: is toch wat anders, maar waar jij naar linkt is sinds 2011 niets gewijzigd ?
[ Voor 25% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:51 ]
Precies dit vind ik ook wel een puntje. Duidelijk zichtbaar zijn ze in ieder geval niet.AzzKickah schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:37:
Ik dacht trouwens dat de driver numbers goed zichtbaar op de auto's en helmen geplaatst moeten worden?
[afbeelding]
Qua zichtbaar op helm geld volgens mij voor de bovenkant, voor de t-cam moet die goed zichtbaar zijn dacht ik. Ik zou wel verwachten dat teams daar wat meer mee deden, zeker omdat er qua marketing ook wel wat te halen is uit de vast startnummers.
Nadeel qua marketing is dat er niet echt veel te doen is qua kleuren ofzo, de auto's mogen immers niet van elkaar afwijken. Als je om het nummer een kleurstelling maakt die de coureur echt een persoonlijkheid geeft in de marketing, werkt denk ik stuk beter (in de MotoGP is daar veel meer vrijheid in denk ik>?)
Volledig off topic maar het trackrecord van Oracle voor Java updates bij lekken is nou niet echt super te noemen. En er speelt ook een stukje historie mee met frustraties op werkplekken met 3 verschillende Java versies voor 3 verschillende programma's omdat het anders niet werkte etc... Gewoon een ruk product in mijn ogen.dcm360 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:20:
En wat is nu het probleem met Java? Gewoon click-to-play aanzetten en je hebt geen last van gare websites die plugins kunnen gebruiken/misbruiken. Een groter probleem is dat de live-timing op f1.com nutteloos is.
vdG 3 tienden langzamer dan SutilSenor Sjon schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:47:
Frijns 3 tienden sneller dan Ericsson, GvdG langzamer dan Sutil.
I intend to live forever. So far, so good.
Daarom dus click-to-play, enkel op f1.com activeer ik een java-applet en ik vertrouw hun er nog wel mee. Overigens is het niet de schuld van Oracle dat incapabele programmeurs code schrijven tegen een specifieke Java-versie.Gé Brander schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:37:
[...]
Volledig off topic maar het trackrecord van Oracle voor Java updates bij lekken is nou niet echt super te noemen. En er speelt ook een stukje historie mee met frustraties op werkplekken met 3 verschillende Java versies voor 3 verschillende programma's omdat het anders niet werkte etc... Gewoon een ruk product in mijn ogen.
Testing, one, two ...
Ik ben 1.85m en weeg 68kg. En ik vreet gewoon waar ik net zin in heb.hardware-lover schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:20:
Ik zag via sport1 extra de lengtes en gewichten voorbij komen van de heren coureurs. De rus Daniil Kvyat met zijn lengte van 1.80m en gewicht van 60Kg is volgens mij het uiterste in lengte in gewicht op de huidige grid? Maar mogelijk heb ik een ander fotomodel (max. lengte, min. gewicht) over het hoofd gezien?
Nou heb ik niet het meest traditionele eet-patroon over een dag gezien, maar ik eet gewoon m'n avondeten en dergelijke, en als ik zin heb in de Mac/Burger King/Doner/vette hap/whatever dan neem ik dat gewoon. En dat doe ik eigenlijk te vaak

Dus, welk team wil me hebben?
Edit: Als het nu overkomt alsof ik alléén maar junk food vreet, dat is dus niet zo
[ Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 04-04-2014 15:37 ]
Testing, one, two ...
Uhm, jahaa!hardware-lover schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:52:
En ben je ook zo afgetraind zoals de meeste coureurs dat wel zijn?

Dit topic is gesloten.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.