xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat komt voor een deel ook omdat ze de sport begrijpelijker willen maken voor een groter publiek.Phusebox schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:27:
Een deel valt ook te wijten aan de regie, en aan het feit dat we maar gebrekkig voorzien worden van informatie. Het wordt allemaal droger dan voorheen gepresenteerd lijkt het wel.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Regie is altijd al prut geweest. Net als altijd in ronde 3 herhalingen doen terwijl het veld nog enigszins bij elkaar zit. Voor de casual fan is niet uit te leggen dat Ricciardo twee races gestraft wordt voor zijn pitstopperikelen. En later in het jaar als PU6 en hoger aan de beurt is, dan is van de kwalificatie helemaal niets meer te maken.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
En dan gaan ze wel met benzinestatistieken gooien die nog minder zeggen dan een "turbo boost" knop zoals KERS of DRS.SnowDude schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:28:
[...]
Dat komt voor een deel ook omdat ze de sport begrijpelijker willen maken voor een groter publiek.
Ze moeten eens kijken naar videogames... geef 2 punten per sector voor diegene die de beste sectortijd heeft staan. Geef een punt voor de snelste pitstop (uiteraard met bepaalde regels en goed meetsysteem). Geef 3 punten voor de snelste raceronde.
Maar goed, alles wordt toch teniet gedaan door het motor, banden en benzine sparen.
Dat zat ik zelf al uit te rekenen. Maar dan weet je nog niks, want ik vermoed dat Massa geen 100 kg in z'n tank had.Senor Sjon schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:01:
Wat wel onhandig is dat ze tijdens de race de afstand vergeten aan te geven in procenten. Dan kan je zien of zonder/boven par zitten. Anders zeggen de procenten nog weinig.
En die van Hamilton deed het ook niet de hele tijd..
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
sky is hier niet beschikbaarDadona schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:18:
Het begint voor mijn gevoel steeds oppervlakkiger te worden, tenzij je bij iets als SkyF1 zit ofzo.
sport1

bbc blijft voor mij de voorkeur; serieus intresse voor sport, leuke specials en verslag. Helaas beperkt in aantal races waarvan live verslag wordt gedaan.
Is misschien zeikerig, maar begrijp het wel; kijk sport omdat het boeiend, interresatn EN toegankelijk is. Dat laatste wordt het steeds minder; prijzen kaartjes buitensporig, zenders is een gekloot. Als kijker moet je steeds meer moeite (en geduld) opbrengen wil je jouw favorite sport kunnen volgen. blegh commercieel gekut altijd
Precies, je kan zien hoeveel verbruikt is, en niet hoeveel er over is. Want 100% is 100kg brandstof, maar je weet niet of ze begonnen met 100%MrSleeves schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:02:
[...]
Dat zat ik zelf al uit te rekenen. Maar dan weet je nog niks, want ik vermoed dat Massa geen 100 kg in z'n tank had.
En die van Hamilton deed het ook niet de hele tijd..
Wat je dus ziet is wat ze over zouden kunnen hebben, niet wat ze over hebben. Ik denk ook niet dat de FIA weet met hoeveel ze starten, de FIA gebruikt gewoon de fuel flow sensor om het totale verbruik te berekenen.
Tja, de 100.000 formule 1 fans in nederland zijn gewoon niet genoeg om het verantwoorden om met een team van 10 man naar een race toe te gaan.himlims_ schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:08:
sport1dan kan ik net zo goed voetbal gaan kijken ipv autorace, wat een frot zender.
Ik ben het wel met je eens dat het hele TV rechten model eens flink op de schop moet, maar dat is niet iets dat je zo maar even aanpast. Het enige wat zou kunnen is dat de teams er uit stappen en een eigen competitie aan gaan buiten de FIA/FOM om
[ Voor 31% gewijzigd door SnowDude op 31-03-2014 12:38 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik heb gisteren ook de eerste seizoensrace bij Indycar zitten kijken, en dat zag er verbazend realistisch uit als een F1 race zoals ik ze vroeger (ongeveer 10 jaar geleden) gewend was op RTL te kijken.SnowDude schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:09:
[...]
Face it: Er zullen altijd grote verschillen tussen de auto's blijven omdat het geen standaard klasse is, als je een standaard klasse wil zien ga je maar Indycar kijken.
Coverage was goed (ongeveer evenveel reclame als RTL vroeger, wat verrassend weinig is voor USA begrippen), beelden/commentaar was goed, en er werd gewoon serieus geraced zonder overdreven in te houden.
Ze hebben daar ook verschillende motoren om uit te kiezen, en ook twee banden typen die je per race moet gebruiken, en zelfs ook een soort kers (push to pass), maar het "fake" gevoel wat bij F1 komt kijken was gewoon afwezig.
Erg veel inhaal acties waren er niet (race was zelfs niet echt superspannend), maar het zag er gewoon eerlijk uit en niet alsof ik naar een neprace zat te kijken.
En de auto ziet er ook uit en klinkt als een propere raceauto.
Maw de hele race zag er precies zo uit als alles wat ik in de F1 tegenwoordig mis.
How do you save a random generator ?
10 jaar geleden reed ene M Schumacher op 95 procent van de auto het hele veld op een rondjeenchion schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:32:
[...]
Ik heb gisteren ook de eerste seizoensrace bij Indycar zitten kijken, en dat zag er verbazend realistisch uit als een F1 race zoals ik ze vroeger (ongeveer 10 jaar geleden) gewend was op RTL te kijken.
Elke seconde reclame tijdens een live wedstrijd is er 1 te veel. Sowieso neem ik sporten die de Safety car een extra ronde laten rijden omdat er nog een zender met reclame bezig is niet serieus, Om nog maar te zwijgen van een Yellow flag van wege debris 10 ronden voor het einde omdat de eerste 2 auto's 100 meter voor de rest van het veld liggen.Coverage was goed (ongeveer evenveel reclame als RTL vroeger, wat verrassend weinig is voor USA begrippen),
Bij indycar hebben ze brandstof en banden sparen bijna uitgevonden, normaal gesproken hebben ze een pitstop meer nodig als ze voluit racen.beelden/commentaar was goed, en er werd gewoon serieus geraced zonder overdreven in te houden.
Dat is fijn voor je, en als je dat leuker vind heb ik daar alle begrip voor, maar kom dan alsjeblieft niet constant hier klagen dat de F1 maar kut is en dat de rest beter is.Ze hebben daar ook verschillende motoren om uit te kiezen, en ook twee banden typen die je per race moet gebruiken, en zelfs ook een soort kers (push to pass), maar het "fake" gevoel wat bij F1 komt kijken was gewoon afwezig.
Erg veel inhaal acties waren er niet (race was zelfs niet echt superspannend), maar het zag er gewoon eerlijk uit en niet alsof ik naar een neprace zat te kijken.
Maw de hele race zag er precies zo uit als alles wat ik in de F1 tegenwoordig mis.
Ja er zijn race klasses waar de rijder veel meer verschil maakt dan in de F1, maar daar is de F1 ook niet voor bedoeld. De F1 is voor de fabrikanten/teams en de rijders zitten er eigenlijk alleen maar in omdat dat moet van de FIA. Maar voor mij als (auto) techniek liefhebber komt er nog steeds niets in de buurt van F1, alleen de LMP1 auto's zijn technisch vergelijkbaar en ook die rijden regelmatig op cruise control rond omdat de auto 24 uur mee moet gaan.
http://www.sauberf1team.c...rosser-preis-von-bahrain/
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ow, je bedoelt de SC's van een kwartier voor een gespinde auto in F1 zodra er een backmarker is? Zie als stuitend voorbeeld de 'inhaalrace' van Webber vorig jaar in Spanje(?). Die kreeg een ronde terug, heel veld bij elkaar en kon zo een goed resultaat scoren omdat ie met alles op temperatuur achterop het veld kwam, terwijl die eigenlijk voor die SC kansloos was. Dat was te walgelijk voor woorden.SnowDude schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:12:
[...]
10 jaar geleden reed ene M Schumacher op 95 procent van de auto het hele veld op een rondje
[...]
Elke seconde reclame tijdens een live wedstrijd is er 1 te veel. Sowieso neem ik sporten die de Safety car een extra ronde laten rijden omdat er nog een zender met reclame bezig is niet serieus, Om nog maar te zwijgen van een Yellow flag van wege debris 10 ronden voor het einde omdat de eerste 2 auto's 100 meter voor de rest van het veld liggen.
F1 is niet anders, maar bij F1 wordt je ook zwaar gestraft. Het IndyCar systeem werkt ook met een motorklassement.[...]
Bij indycar hebben ze brandstof en banden sparen bijna uitgevonden, normaal gesproken hebben ze een pitstop meer nodig als ze voluit racen.
+10 punten: motor meer dan 4.000 km
-10 punten: meer dan 4 motoren in het seizoen.
Zo heeft de coureur er al veel minder last van.
Ik vind het geluid van de Toyota LMP1 veel gaver dan de hedendaagse F1. LeMans trok mij veel minder, maar het is nu een serieus alternatief. Maar helaas hebben ze daar ook maffe regels en politiek.[...]
Dat is fijn voor je, en als je dat leuker vind heb ik daar alle begrip voor, maar kom dan alsjeblieft niet constant hier klagen dat de F1 maar kut is en dat de rest beter is.
Ja er zijn race klasses waar de rijder veel meer verschil maakt dan in de F1, maar daar is de F1 ook niet voor bedoeld. De F1 is voor de fabrikanten/teams en de rijders zitten er eigenlijk alleen maar in omdat dat moet van de FIA. Maar voor mij als (auto) techniek liefhebber komt er nog steeds niets in de buurt van F1, alleen de LMP1 auto's zijn technisch vergelijkbaar en ook die rijden regelmatig op cruise control rond omdat de auto 24 uur mee moet gaan.
Volgens mij heb je mijn post niet echt gelezen/begrepen.SnowDude schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:12:
Dat is fijn voor je, en als je dat leuker vind heb ik daar alle begrip voor, maar kom dan alsjeblieft niet constant hier klagen dat de F1 maar kut is en dat de rest beter is.
Ik kijk al 25 jaar F1 en nog nooit heeft het eruit gezien als dit, Indycar gisteren zag er meer uit als F1 dan wat ik van de F1 zelf "gewend" ben geworden de laatste paar jaar, het zag er gewoon uit als een F1 race rond de jaren 2000.
Ik ben juist helemaal niet pro Indy, ik kijk hoogstens 5 Indyraces per jaar en standaard kijk ik alle F1 races per jaar.
Ik ben Indy dus niet aan het pushen, ik ben gewoon eerlijk tot de conclusie gekomen (als F1 fan) dat Indy dit jaar echt een hoger tree is op de autosport ladder dan de F1, en gewoon goed racen aanbied.
En daarbij "niet iedereen" is helemaal leip van specificaties, ongeveer 95% van de kijkers wil nl gewoon een !RACE! zien die er gisteren gewoon niet was, als er nog een paar auto`s meer waren uitgevallen had ik hem zelfs onder het F1-Indianapolis debacle gezet wat racequaliteit betreft.
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 31-03-2014 14:35 ]
Wie weet worden ze straks op afstand-, of helemaal door de computer, bestuurd. Leuk voor jou wellicht, maar niet i.m.o..
edit:
Ik wil inderdaad het rauwe pure racen met echte kerels achter het F1 stuur.
Iemand die iets uit een slechte auto perst omdat hij supergoed is en de ballen heeft om af en toe net iets over het randje te gaan.
Natuurlijk, techniek en vernieuwing horen bij de F1, maar het nu gewoon wat te ver doorgeslagen.
Ik wil gladiatoren in gruwelijke auto's zien!
[ Voor 32% gewijzigd door albino71 op 31-03-2014 14:39 ]
Als wij nu eens een grijntje posiviteit zouden krijgen van een vrolijk tropisch land, zou het misschien nog eens fijn wonen, leven en kletsen op discussiefora hier worden. Bleh.
Gezien je post pas je wel in NederlandRequiem19 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:39:
Dit topic is zó Nederlands; afzijken is ons nationale talent.
Als wij nu eens een grijntje posiviteit zouden krijgen van een vrolijk tropisch land, zou het misschien nog eens fijn wonen, leven en kletsen op discussiefora hier worden. Bleh.
Niks Nederlands aan hoor, veel mensen die al 30-40 jaar kijken geven er nu de brui aan door continue stroom van veranderingen ten nadele van het racen. En daar zitten veel fanatiekere lui die geregeld ook naar races gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 31-03-2014 14:59 ]
Dat promoot ik toch ook niet? Daar heb ik net zo'n hekel aan. Ik ben nog steeds een voorstander van dat iedereen die op een ronde ligt zich naar achteren moet laten zakken achter de SC. Dat unlappen duurt gewoon te lang.Senor Sjon schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:29:
Ow, je bedoelt de SC's van een kwartier voor een gespinde auto in F1 zodra er een backmarker is? Zie als stuitend voorbeeld de 'inhaalrace' van Webber vorig jaar in Spanje(?). Die kreeg een ronde terug, heel veld bij elkaar en kon zo een goed resultaat scoren omdat ie met alles op temperatuur achterop het veld kwam, terwijl die eigenlijk voor die SC kansloos was. Dat was te walgelijk voor woorden.
Het zachte geluid heeft ook gedeeltelijk te maken met het feit dat er heel veel energie wordt terug gewonnen, hoe effectiever de turbo, hoe meer hij dempt.F1 is niet anders, maar bij F1 wordt je ook zwaar gestraft. Het IndyCar systeem werkt ook met een motorklassement.
+10 punten: motor meer dan 4.000 km
-10 punten: meer dan 4 motoren in het seizoen.
Zo heeft de coureur er al veel minder last van.
[...]
Ik vind het geluid van de Toyota LMP1 veel gaver dan de hedendaagse F1. LeMans trok mij veel minder, maar het is nu een serieus alternatief. Maar helaas hebben ze daar ook maffe regels en politiek.
Maar elke race klasse heeft maffe regels en politiek. Zeker raceklassen waar fabrikanten de dienst uit maken.
Dan heb ik je inderdaad een beetje verkeerd begrepen, maar goed voor mij staat Indycar nog steeds onder F1, WEC en V8. Ook vind ik die auto's nog lelijker dan F1 maar dat terzijde, het is geen schoonheidswedstrijd.enchion schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:30:
[...]
Volgens mij heb je mijn post niet echt gelezen/begrepen.
Ik kijk al 25 jaar F1 en nog nooit heeft het eruit gezien als dit, Indycar gisteren zag er meer uit als F1 dan wat ik van de F1 zelf "gewend" ben geworden de laatste paar jaar, het zag er gewoon uit als een F1 race rond de jaren 2000.
Ik ben juist helemaal niet pro Indy, ik kijk hoogstens 5 Indyraces per jaar en standaard kijk ik alle F1 races per jaar.
Ik ben Indy dus niet aan het pushen, ik ben gewoon eerlijk tot de conclusie gekomen (als F1 fan) dat Indy dit jaar echt een hoger tree is op de autosport ladder dan de F1, en gewoon goed racen aanbied.
En daarbij "niet iedereen" is helemaal leip van specificaties, ongeveer 95% van de kijkers wil nl gewoon een !RACE! zien die er gisteren gewoon niet was, als er nog een paar auto`s meer waren uitgevallen had ik hem zelfs onder het F1-Indianapolis debacle gezet wat racequaliteit betreft.
Indianapolis is in mijn ogen nog steeds de schuld van Michelin. Die hadden gewoon de banden helemaal verkeerd ingeschat. Ze zaten dat seizoen al vaker op de grens, en gingen er toen overheen.
Maar goed de formule 1 staat een lastig probleem, waar niet zomaar een oplossing voor is.
Hier zijn wat interesante statistieken over inhalen:
http://cliptheapex.com/overtaking/
Hier kan je goed zien dat de trend voor minder inhalen al in 1985 begon. De reden kan ik ook wel aangeven: vanaf dat moment werd de aero steeds belangrijker.
Ik ben echt in voor een inhoudelijke discussie hoe we de F1 zouden kunnen verbeteren, want ik lijk wel eigenwijs maar ook ik vind dat er wat moet veranderen.
Het uitgangspunt moet zijn:
Hoe houd je de F1 interessant voor casual fans, diehard fans, fabrikanten, rijders en sponsors?
Het probleem is dat een aantal eisen elkaar tegen spreken.
Het begint al met een auto die betaalbaar is, een top Indycar team kost bijvoorbeeld maar 20 miljoen per jaar, ongeveer gelijk aan de kosten voor de lease van de motoren in de F1 of te wel zo'n 5% - 10% van het complete budget van 200 tot 400 miljoen voor een top F1 team.
De fabrikanten willen geen volledige standaardisatie, ze willen een auto met een eigen identiteit, dit botst wel heel erg met de regel dat het betaalbaar moet zijn.
De sport moet kwa technologie wel boven de rest uit steken.
Rijders moeten op zijn minst 90% van de race voluit kunnen gaan.
Inhalen moet mogelijk zijn (en fair, zonder kunstmatige trucs)
Live coverage moet niet achter de decoder, of wat imho ook nog acceptabel zou zijn, is een lage prijs voor all access (TV beelden, voor een na beschouwing en timings data)
Timing data moet goedkoper of veel beter.
Helemaal gelijk. Ga eens een leuke auto kopen of zo?Requiem19 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:39:
Dit topic is zó Nederlands; afzijken is ons nationale talent.
Testing, one, two ...
Eens met alle standpunten die je noemt.SnowDude schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:53:
[...]
Dat promoot ik toch ook niet? Daar heb ik net zo'n hekel aan. Ik ben nog steeds een voorstander van dat iedereen die op een ronde ligt zich naar achteren moet laten zakken achter de SC. Dat unlappen duurt gewoon te lang.
[...]
Het zachte geluid heeft ook gedeeltelijk te maken met het feit dat er heel veel energie wordt terug gewonnen, hoe effectiever de turbo, hoe meer hij dempt.
Maar elke race klasse heeft maffe regels en politiek. Zeker raceklassen waar fabrikanten de dienst uit maken.
[...]
Dan heb ik je inderdaad een beetje verkeerd begrepen, maar goed voor mij staat Indycar nog steeds onder F1, WEC en V8. Ook vind ik die auto's nog lelijker dan F1 maar dat terzijde, het is geen schoonheidswedstrijd.
Indianapolis is in mijn ogen nog steeds de schuld van Michelin. Die hadden gewoon de banden helemaal verkeerd ingeschat. Ze zaten dat seizoen al vaker op de grens, en gingen er toen overheen.
Maar goed de formule 1 staat een lastig probleem, waar niet zomaar een oplossing voor is.
Hier zijn wat interesante statistieken over inhalen:
http://cliptheapex.com/overtaking/
Hier kan je goed zien dat de trend voor minder inhalen al in 1985 begon. De reden kan ik ook wel aangeven: vanaf dat moment werd de aero steeds belangrijker.
Ik ben echt in voor een inhoudelijke discussie hoe we de F1 zouden kunnen verbeteren, want ik lijk wel eigenwijs maar ook ik vind dat er wat moet veranderen.
Het uitgangspunt moet zijn:
Hoe houd je de F1 interessant voor casual fans, diehard fans, fabrikanten, rijders en sponsors?
Het probleem is dat een aantal eisen elkaar tegen spreken.
Het begint al met een auto die betaalbaar is, een top Indycar team kost bijvoorbeeld maar 20 miljoen per jaar, ongeveer gelijk aan de kosten voor de lease van de motoren in de F1 of te wel zo'n 5% - 10% van het complete budget van 200 tot 400 miljoen voor een top F1 team.
Rijders moeten op zijn minst 90% van de race voluit kunnen gaan.
Inhalen moet mogelijk zijn (en fair, zonder kunstmatige trucs)
Live coverage moet niet achter de decoder, of wat imho ook nog acceptabel zou zijn, is een lage prijs voor all access (TV beelden, voor een na beschouwing en timings data)
Timing data moet goedkoper of veel beter.
Dit zijn dan ook mijn meest heikele punten.1. De fabrikanten willen geen volledige standaardisatie, ze willen een auto met een eigen identiteit, dit botst wel heel erg met de regel dat het betaalbaar moet zijn.
2. De sport moet kwa technologie wel boven de rest uit steken.
Punt 1 is iets waar nog met geen enkele manier met alle regelveranderingen aan getornd is sinds 1994 terwijl dit toch wel het het enige punt is waar echt werkende resultaten uit zouden kunnen komen.
Maw de F1 organisatie leeft teveel in wat in het verleden "leek" te werken.
(volledige standaardisatie ben ik dan ook niet voor, maar wel een zodanig gedeelte dat het hele veld competitief genoeg wordt, en F1 interessant wordt voor nieuwe teams.)
Het grappige van Punt 2 is dat dat ook met een budget van 50 miljoen per jaar kan, aangezien het niet zo is dat de andere race-series zo ontzettend goed hun huiswerk doen of zo hard aan het onwikkelen zijn.
(zelfs met 1 nieuwe volledig gestandaardiseerde auto elk jaar zou F1 voorlopen op de andere autosporten)
Wut?:
Volgens mij was Schumacher alleen al verantwoordelijk voor meer inhaalacties?4 : fewest overtakes in a wet or varied race - 1996 Spanish GP [Catalunya]
Vooral het dikgedrukte. Vanaf circa 2012 zijn de meeste inhaalacties met DRS van dien aard dat je van 'yielding' kan spreken.The overtaking figures for each race (across all data sets) do not include:
Position changes on the first lap of the race
Position changes due to drivers lapping backmarkers
Positions gained in the pits
Positions gained due to drivers yielding
Positions gained when a car has a serious technical problem; e.g. puncture, accident damage, etc.
Ik heb Indycar ook gezien.... en vond het een saaie race. Ook qua uitstaling heeft zo'n half vliegveld, half startencircuit het net niet wat mij betreft.enchion schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:32:
[...]
Ik heb gisteren ook de eerste seizoensrace bij Indycar zitten kijken, en dat zag er verbazend realistisch uit als een F1 race zoals ik ze vroeger (ongeveer 10 jaar geleden) gewend was op RTL te kijken.
Coverage was goed (ongeveer evenveel reclame als RTL vroeger, wat verrassend weinig is voor USA begrippen), beelden/commentaar was goed, en er werd gewoon serieus geraced zonder overdreven in te houden.
Ze hebben daar ook verschillende motoren om uit te kiezen, en ook twee banden typen die je per race moet gebruiken, en zelfs ook een soort kers (push to pass), maar het "fake" gevoel wat bij F1 komt kijken was gewoon afwezig.
De F1 heb ik op de BBC gevolgd, en daar wordt gebrek aan spanning IMHO goed gecompenseerd door de goede verslaggeving met kennis van zaken, en interviews. Daar kan Indycar op ESPN dan toch weer niet aan tippen, dus voorlopig vind ik F1 toch nog steeds wat interressanter.
Het is maar net wat je wilt zien misschien, nu kijk ik zelf geen Sport1, misschien ligt het daaraan ?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Motorenlimieten -> Ingevoerd omdat een paar veldvullingsteams continue financiële problemen hadden en het dus vaak een vraag was of ze het seizoen konden afmaken (Ome Bernie heeft bij een paar zelfs gesponsord/geregeld dat ze het seizoen konden afmaken). Vandaar de budget capStefie2010 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:12:
[...]
Ligt niet aan Ferrari, de hele F1 heeft z'n ziel verloren. Wat ideeën om deze weer terug te vinden;
- Weg met het beleid van milieu bewust denken en brandstofbesparing, F1 is entertainment, een uitlaatklep. In ons dagelijks leven worden we er keer op keer aan herinnerd om milieu bewust te denken (en grotendeels terecht), laat F1 hierbuiten en laat F1 er puur voor het plezier zijn, niet om een statement te maken of het goede voorbeeld te geven.
- Terug naar atmosferische motoren met een vaste inhoud, bijv 2.6 liter en dan is het aan de teams om te bepalen in welke vorm, V6, V8, V10 of voor mijn part V12. En dan geen toerenbegrenzing meer (ploffende motoren
).
- Tankstops terug, dus zonder brandstof limiet,
- 1 compound band en groter aantal sets dan dat ze nu hebben,
- Soepelere regels in de duels, we willen coureurs met elkaar zien knokken voor een plaatsje waarbij ze niet bang moeten zijn om daarna gestraft te worden voor bijvoorbeeld een onreglementaire block actie.
- 1 motor per weekend.
- 5 punten voor snelste kwalificatietijd en 5 voor snelste race ronde.
- Terug naar de circuits in de landen waar de fans zitten, waar de tribunes vol zitten met race liefhebbers.
- De lieden die de regels van de F1 bepalen eruit en jong vers bloed erin.
1 Motor/weekend -> Gaan ze nog steeds motoren maken die minstens 2 races mee kunnen gaan, en dus niet meer ploffen.
Tankstops -> Te gevaarlijk met dank aan Massa/Albers waar ze in 1 seizoen geloof ik 3x met de brandstofslang waar nog brandstof uit lekte door de pits reden met 80 km/h + zeurende teams over tankinstallatie
Soepelere regels -> Met dank aan de coureurs (Webber?) die zaten te zeuren over gevaar als ze wheelbanging door de bochten gaan.
DRS -> Auto's waren niet meer in te halen doordat je tijd verloor als je erachter hing vanwege de nadelige air-flow
Banden -> Was poging om alles spannender te maken (net zoals DRS)
Circuits -> Die circuits (Nurburgring/Spa) hebben problemen om de financiën (moeten veel geld aan ome Bernie afdragen) rond te krijgen omdat ze niet (meer of met moeite) door de overheid gesponsord worden, alle zandbakcircuits hebben een oliesjeik erachter zitten die geen probleem hebben om paar miljoen naar Bernie over te maken.
Punten kwalificatie -> Krijg je een achterhoede team wat de auto volledig voor de qualifying instelt en hier dus de snelste ronde haalt, en in de race na de 3e rond al op de 15e plek rondrijd
Punten snelste ronde -> Krijg je dat de achterhoede teams in de laatste ronde van de race een nieuw setje softs eronder schoppen en vervolgens de snelste tijd rijden.
Laatste 2 zijn met wat extra regels te minimaliseren (kwalificatiepunten -> minimaal x ronde binnen top 10 rijden), (snelste rond -> alleen in ronde x tot y zijn de punten te halen)
Mess with the best, die like the rest
Misschien moet er per team maar één FIA laptop zijn. Scheelt weer hele datacentra die de coureur door de race heen helpen.
Hier zie ik totaal niet in wat daar niet wenselijk aan is. Als een Sauber of zelfs een Catherham het zou kunnen zouden ze nu ook wel een pole neer zetten.. Het is is niet dat de achterhoede teams niet graag in Q2 of Q3 rijden.ThaStealth schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:03:
[...]
Punten kwalificatie -> Krijg je een achterhoede team wat de auto volledig voor de qualifying instelt en hier dus de snelste ronde haalt, en in de race na de 3e rond al op de 15e plek rondrijd
Punten snelste ronde -> Krijg je dat de achterhoede teams in de laatste ronde van de race een nieuw setje softs eronder schoppen en vervolgens de snelste tijd rijden.
Punten voor de snelste race ronde zie ik wel wat in. Het maakt niet uit dat de nr 14 eens een punt pakt door vol te gaan voor de snelste ronde, de nr 15 gaat dat dan ook doen en nog wel meer mensen. prima toch? Ik denk alleen dat het niet meer mag opleveren dan 10e worden. Presteren in de race zelf moet altijd belangrijker blijven. Misschien moet de 10e plek 2 punten opleveren en blijft er 1 punt extra over voor de snelste raceronde.
Punten voor pole is niet belangrijk. Je ziet nu duidelijk dat men voor pole gaat. In de jaren dat er gekwalificeerd moest worden met de tankinhoud waarmee gestart werd was men berekenender. Punten voor pole gaat weinig meer opleveren voor toeschouwers.
[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 31-03-2014 18:12 ]
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Genoeg ideetjes, je kan ze zelf wel bedenken toch?h4ze schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:05:
Heeft iemand een ideetje hoe en waar ik de afgelopen 2 races nog kan zien?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
4 apr 2014
13:00-14:30 Eerste vrije training
17:00-18:30 Tweede vrije training
5 apr 2014
14:00-15:00 Derde vrije training
17:00-18:00 Kwalificatie
6 apr 2014
17:00 Race

Maar jah dit is wel die race op dat gigantische plein met witte lijnen toch?
[ Voor 56% gewijzigd door AzzKickah op 31-03-2014 21:58 ]
Nee dat is Abu Dhabi.AzzKickah schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:57:
Heerlijke tijden inderdaadHeb er toch wel weer nu al zin in. Toch blijf je ergens hopen dat het opeens magisch beter is
(Bahrein is die zandbak)
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 31-03-2014 22:31 ]
Nee, dat is die saaie race aan het einde van het seizoen (dit keer met dubbele punten...)AzzKickah schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:57:
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Geen zorgen: Mercedes is dominant genoeg om het ruim voor Abu Dhabi beslist te hebben..TommyGun schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:40:
[...]
Nee, dat is die saaie race aan het einde van het seizoen (dit keer met dubbele punten...)
Heb ik tenminste iets te doen tijdens de race, namelijk avondeten. Maakt het wat minder saai.Kw4kje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:51:
Op naar Bahrein dit weekend, ook betere tijden![]()
6 apr 2014
Wat je betere tijden noemt. Ik vond tijdens het ontbijt kijken wel chill eigenlijk.Kw4kje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:51:
Op naar Bahrein dit weekend, ook betere tijden![]()
4 apr 2014
13:00-14:30 Eerste vrije training
17:00-18:30 Tweede vrije training
5 apr 2014
14:00-15:00 Derde vrije training
17:00-18:00 Kwalificatie
6 apr 2014
Nu weet ik nog niet zeker of ik wel thuis ben rond die tijd.
Dat zou knap zijn, want dan moeten ze in het donker gaan rijdenKeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:06:
De een is een zandbak met lampjes, de andere zonder... nu hebben we zonder...
Over de hele discussie hier boven; ik betrap mezelf er ook vaak op dat ik de huidige F1 niet meer zo boeiend vind maar heb sterk het idee dat ik vooral de "oude" F1 gigantisch romantiseer in mijn herinneringen. Ik begon rond 93 a 94 te kijken, als klein jongetje op de bank samen met m'n vader en weet nog dat ik het machtig vond om die machines rond te zien razen. Kan me het kampioenschap van Hill en Villeneuve nog voor de geest halen, en de strijd tussen Schumacher en Hakkinen toen het Schumacher steeds net niet lukte om die titel te pakken bij Ferrari.
Als ik echter objectief ga kijken wat de F1 in die tijd spannend maakte, dan waren dat drie elementen:
- Blijft de auto van de leider in de race heel?
- Zit er iemand in de top 3 met een afwijkende strategie?
- Doet Verstappen nog iets leuks.
Inhaalacties waren er nauwelijks, positiewisselingen waren 9 van de 10 keer via strategie. Wat dat betreft mis ik niet zo heel van de F1 van toen, het is vooral mijn beeld van de sport dat veranderd is.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dit dus. Hoewel we dit natuurlijk nooit meer gaan zien, al is het alleen maar door alle veiligheidsmaatregelen.albino71 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:30:
edit:
Ik wil inderdaad het rauwe pure racen met echte kerels achter het F1 stuur.
Iemand die iets uit een slechte auto perst omdat hij supergoed is en de ballen heeft om af en toe net iets over het randje te gaan.
Natuurlijk, techniek en vernieuwing horen bij de F1, maar het nu gewoon wat te ver doorgeslagen.
Ik wil gladiatoren in gruwelijke auto's zien!
Ik ben de laatste tijd de heerlijke F1 jaaroverzichten aan het terugkijken van 1985 - 1999. Echt genieten om die oude bakken te zien en horen gaan. Gruwelijke vonken onder die wagens vandaan, schakelen met een pookje, weinig technische snufjes etc... echt heerlijk
Je hoeft niet perse te kijken hè. Dat doe ik al een paar jaar niet meer en werkt best goed.Phusebox schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:23:
[...]
Heb ik tenminste iets te doen tijdens de race, namelijk avondeten. Maakt het wat minder saai.
Slechte roddel of weet telegraaf meer dan de rest van de wereld? Zelfs Bild meldt er niets over. Voorlopig dus maar gewoon afdoen als een roddel.di 01 apr 2014, 05:30
Michael Schumacher komt naar huis
AMSTERDAM -
Meer dan 800 miljoen euro verdiende MICHAEL SCHUMACHER (45) met zijn F1-carrière. Maar alles wat zijn geld nu nog kan doen voor de oud-coureur die begonnen is aan zijn VIERDE MAAND IN COMA, is het regelen van de allerbeste zorg. Die krijgt hij eerdaags thuis in zijn droomvilla aan het Meer van Genève; van zijn eigen echtgenote… CORINNA (45) haalt hem naar huis!
Lijkt me heerlijk, tv aan, en de tablet op tafel met het gescheld van Kimi. Of zoals tijdens de laatste race, even de kanalen van Massa en Botas open zetten.
Ergens hoop ik dat Vettel juist hierdoor alsnog kampioen word. De ironie....ingevoerd omdat Vettel elke keer ruim voor het einde kampioen was en dan juist vanwege deze regel weer kampioen wordenMrSleeves schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:21:
[...]
Geen zorgen: Mercedes is dominant genoeg om het ruim voor Abu Dhabi beslist te hebben..

Indien waar, beetje Friso gevoel bij eerlijk gezegd. Naar huis om thuis te kunnen sterven.Muse schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:42:
[...]
Slechte roddel of weet telegraaf meer dan de rest van de wereld? Zelfs Bild meldt er niets over. Voorlopig dus maar gewoon afdoen als een roddel.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik dacht dat de dubbele punten uiteindelijk niet door waren gegaan? Hmm blijkbaar wel dus.L1nt schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:14:
[...]
Ergens hoop ik dat Vettel juist hierdoor alsnog kampioen word. De ironie....ingevoerd omdat Vettel elke keer ruim voor het einde kampioen was en dan juist vanwege deze regel weer kampioen worden
Nog meer reden om de F1 de rug toe te keren.
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 01-04-2014 10:21 ]
Mjah 2 dagen eerder of later dan vandaag had ik nog een poging gedaan om het te geloven
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Robin Frijns@RFrijns·18 min.
As part of my contract with @CaterhamF1 my car will be wrapped in orange foil each time I drive in FP1, like in Bahrain. Oranje!!!

Da's mooier dan groen! En Frijns rijdt ook de vrijdagtraining in Bahrein!
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Maar ik heb het gevoel dat ik ergens in trap...
Dat was ook mijn allereerste gedachte. Dat is einde verhaalL1nt schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:14:
[...]
Indien waar, beetje Friso gevoel bij eerlijk gezegd. Naar huis om thuis te kunnen sterven.

[ Voor 104% gewijzigd door AzzKickah op 01-04-2014 12:17 ]
Nog best een aardige fotosoepschaduw schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:07:
[...]
[afbeelding]
Het ging niet door dat bij de laatste 3(!) races dubbele punten werden uitgedeeld.Phusebox schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:18:
[...]
Ik dacht dat de dubbele punten uiteindelijk niet door waren gegaan? Hmm blijkbaar wel dus.
Nog meer reden om de F1 de rug toe te keren.
Volgens mij een hele oude grap, omdat die reglementair overeenkomsten heeft met wagens uit 2007.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Het is andersom, ze remmen eerder (maximaal) en korter. Betreft het eerste zal het om de hogere topsnelheid gaan, betreft het tweede zal het komen door brake by wire denk ik.WoKo schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:29:
Mooie vergelijking. Appart dat ze later remmen en dat langer volhouden. Zou dit te maken hebben dat de banden harder zijn waardoor er ook in de bochten nog wat geremd kan worden?
Que?Senor Sjon schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:34:
Ze vergeten het coasten in de grafiek te zetten.
Ik denk het uit laten rollen van de auto voordat ze beginnen met remmen. Zat ik ook al naar te zoeken in die grafiek. Maar dan moet je de Speed en de Brake grafiek 'over elkaar heen leggen' in je gedachten. Denk ik.
Volgens mij zie je het wel in de Speed-grafiek tussen 3250 en 3500.
[ Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 01-04-2014 14:40 ]
Ah, je hebt gelijk toch lastig kleurtjes kijkenfynrd1 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:33:
[...]
Het is andersom, ze remmen eerder (maximaal) en korter. Betreft het eerste zal het om de hogere topsnelheid gaan, betreft het tweede zal het komen door brake by wire denk ik.
Hou er rekening mee dat het een simulated lap is geen 100% echte data. Ik vraag me ook af wat of-throttle het verschil in rem vertraging is (alleen op de motor remmen) Ik neem aan dat de MGU-K toch wat aggressiver is dan de oude Kers.fynrd1 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:33:
[...]
Het is andersom, ze remmen eerder en korter. Betreft het eerste zal het om de hogere topsnelheid gaan, betreft het tweede zal het komen door brake by wire denk ik.
Ik hoor ook geruchten dan er teams zijn die brandstof over hebben, Die gaan eerder op het gas en gebruiken dan de MGU-K om direct de energy store te laden.
In theorie zou je er ook een traction control systeem van kunnen maken, maar ik ben nog niet diep genoeg in de reglementen gedoken om te verifieren of dat uberhaupt zou mogen.
Ik heb ooit eens in een Q&A sessie met het hoofd van de Ferrari sim afdeling een zelfde soort vraag voorgelegd, waarin hij antwoordde dat ze in enkele sessies al genoeg data hebben om hun simulatie op bijna 100% correlatie te krijgen. Hierdoor is het mogelijk dat ze tot op de 100ste kunnen inschatten welke rondetijden ze kunnen halen. Wat ik ermee wil zeggen is dat deze grafiek onder normale omstandigheden dan waarschijnlijk niet zo erg afwijkt van de realiteit.SnowDude schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:42:
[...]
Hou er rekening mee dat het een simulated lap is geen 100% echte data. Ik vraag me ook af wat of-throttle het verschil in rem vertraging is. Ik neem aan dat de MGU-K toch wat aggressiver is dan de oude Kers.
Ik hoor ook geruchten dan er teams zijn die brandstof over hebben, Die gaan eerder op het gas en gebruiken dan de MGU-K om direct de energy store te laden.
In theorie zou je er ook een traction control systeem van kunnen maken, maar ik ben nog niet diep genoeg in de reglementen gedoken om te verifieren of dat uberhaupt zou mogen.
Start digging pleaseIn theorie zou je er ook een traction control systeem van kunnen maken, maar ik ben nog niet diep genoeg in de reglementen gedoken om te verifieren of dat uberhaupt zou mogen.
Hahaschaduw schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:07:
[...]
[afbeelding]
Yes, zowel Giedo als Frijns kunnen we vrijdag in actie zien
Het viel me afgelopen weekend tijdens het interview dat Guido gaf bij Olav dat hij niet zo graag over Frijns wou praten. Zou Guido het jammer vinden dat hij niet meer de enigste Nederlandse F1 coureur is?Kw4kje schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:41:
[...]
Haha
Yes, zowel Giedo als Frijns kunnen we vrijdag in actie zien
Beetje zoals " I'm the only gay in town" van little Britain.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Mis je een puntje, alle simulaties kunnen met deze nieuwe systemen overboordfynrd1 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:53:
[...]
Ik heb ooit eens in een Q&A sessie met het hoofd van de Ferrari sim afdeling een zelfde soort vraag voorgelegd, waarin hij antwoordde dat ze in enkele sessies al genoeg data hebben om hun simulatie op bijna 100% correlatie te krijgen. Hierdoor is het mogelijk dat ze tot op de 100ste kunnen inschatten welke rondetijden ze kunnen halen. Wat ik ermee wil zeggen is dat deze grafiek onder normale omstandigheden dan waarschijnlijk niet zo erg afwijkt van de realiteit.
[...]
Start digging please
Ik snap je punt en je hebt ook zeker wel gelijk.AtlAntA schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:42:
[...]
Het viel me afgelopen weekend tijdens het interview dat Guido gaf bij Olav dat hij niet zo graag over Frijns wou praten. Zou Guido het jammer vinden dat hij niet meer de enigste Nederlandse F1 coureur is?
Beetje zoals " I'm the only gay in town" van little Britain.
Maar de reden dat Guido daar zit is natuurlijk om reclame te maken voor zijn sponsors, niet voor de sponsors van Frijns.
Ik geloof niet dat ze TC kunnen voorkomen in al die samenwerkende systemen.SnowDude schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:42:
[...]
Hou er rekening mee dat het een simulated lap is geen 100% echte data. Ik vraag me ook af wat of-throttle het verschil in rem vertraging is (alleen op de motor remmen) Ik neem aan dat de MGU-K toch wat aggressiver is dan de oude Kers.
Teams gaan altijd voor een lichtere auto, daarom nemen ze minder brandstof mee.
Er worden best zware eisen gesteld aan de electronica. Alle software in de auto moet vooraf worden geregistreerd bij de FIA, en de scruteneer van de FIA moet op elk moment zijn laptop kunnen aansluiten, en moet van daar uit alle software versies kunnen verifieren. Het is echt niet makkelijk om nu een traction control systeem te verstoppen. Wat wel een optie is is om de MGU-K meer energie op te laten nemen tijdens het uit accelereren van een bocht. Ik heb nog geen duidelijke regel gevonden die dat expliciet verbied.Senor Sjon schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:03:
[...]
Ik geloof niet dat ze TC kunnen voorkomen in al die samenwerkende systemen.
Teams gaan voor de snelste auto, en dat hoeft niet perse de lichtste te zijn, een goed voorbeeld waren de blown difusers. De auto's namen ook iets van 10 kilo extra brandstof mee alleen om de difuser te blazen.Teams gaan altijd voor een lichtere auto, daarom nemen ze minder brandstof mee.
De lollypop-man dan denk ik? Volgens mij had die monteur aan dat wiel zijn hand nog niet omhoog gedaan.Gynnad schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:20:
Zo die is ontslagen..
Enorme pech voor Rickardo wel, en in vind het oneerlijk dat je je stop & go mag doen in combinatie met een pitstop. Dan wordt het een kwestie van geluk of je de straf net voor of net na een stop krijgt hoe zwaar hij uitvalt. In dit geval was hij wel erg hard het bokje.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
+ 10 plaatsen gridstraf voor aankomend weekend. Zwaar belachelijk natuurlijk.ATS schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:25:
[...]
De lollypop-man dan denk ik? Volgens mij had die monteur aan dat wiel zijn hand nog niet omhoog gedaan.
Enorme pech voor Rickardo wel, en in vind het oneerlijk dat je je stop & go mag doen in combinatie met een pitstop. Dan wordt het een kwestie van geluk of je de straf net voor of net na een stop krijgt hoe zwaar hij uitvalt. In dit geval was hij wel erg hard het bokje.
Nee dat maakt niet uit, als je geen pitstop meer hoeft te maken,hoef je niet de pit is. Er wordt dan achteraf 10 seconden bij je tijd opgeteld.ATS schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:25:
[...]
De lollypop-man dan denk ik? Volgens mij had die monteur aan dat wiel zijn hand nog niet omhoog gedaan.
Tja dat zijn de regels waar elk team mee accoord is gegaan. Ik heb ook Horner niet horen klagen.AzzKickah schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:31:
[...]
+ 10 plaatsen gridstraf voor aankomend weekend. Zwaar belachelijk natuurlijk.
Een unsafe release kan in mijn ogen niet zwaar genoeg gestraft worden. Het is namelijk levensgevaarlijk voor de teamleden die zo goed als onbeschermd in de pit staan.
Nee hij kan moeilijk gaan lopen miepen. Deze straf kan en zal toch niet teruggedraaid worden.SnowDude schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:54:
[...]
Tja dat zijn de regels waar elk team mee accoord is gegaan. Ik heb ook Horner niet horen klagen.
Een unsafe release kan in mijn ogen niet zwaar genoeg gestraft worden. Het is namelijk levensgevaarlijk voor de teamleden die zo goed als onbeschermd in de pit staan.
Waar ik op doel is dat ik de (uitwerking van de) straf te zwaar vind voor de coureur.
10 punten aftrek bij de constructeurs daarentegen niet.SnowDude schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:10:
Een boete van 2 ton zouden ze om lachen bij Red Bull
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
ATS schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:25:
[...]
Jep die heb je gemist. Je mag nu pitstop maken en dan daarvoor of daarna als je toch al stil staat je stop&go penalty inlossen.pjlgt schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:40:
[...]
Bij een stop and go mag er toch niets aan de auto gebeuren, dus hoezo pitstop? Stop and go is wat de naam zegt, de pits in, stilstaan voor 10 seconden zonder dat er banden worden gewisseld etc en weer verder. Of heb ik ergens een regelwijziging gemist?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hmm maar dan hadden ze beter een 5 sec pit penalty kunnen doen en 5 sec stop&go want het verschil tussen die twee is dan dus wel weer groot.BM schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:56:
Dat geldt overigens alleen voor de S&G van 5 seconde, die van 10 moet nog steeds los uitgevoerd worden afaik. Mocht je niet meer hoeven stoppen krijg je eind van de race de 5 seconde bij je tijd opgeteld. Imho niet helemaal vergelijkbaar met 5 seconde extra stoppen, maar goed.
Begrijp ik niet helemaal? Als je toch een pitstop moet maken en er wordt 5 seconden extra bij de stop geteld, hoezo is het dan afwijkend om deze 5 seconden nog bij je eindtijd op te tellen als er geen stop meer komt? Wat zie jij anders tussen beiden? Het enige wat ikzelf kan zien is als je uitvalt tussen je laatste stop en het einde van de race. Dan zal die 5 seconden extra tijd omgezet worden in een andere straf.BM schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:56:
Dat geldt overigens alleen voor de S&G van 5 seconde, die van 10 moet nog steeds los uitgevoerd worden afaik. Mocht je niet meer hoeven stoppen krijg je eind van de race de 5 seconde bij je tijd opgeteld. Imho niet helemaal vergelijkbaar met 5 seconde extra stoppen, maar goed.
Testing, one, two ...
Als je na je laatste pitstop een straf krijgt in de vorm van een 5 seconden Stop&Go, maar die wordt gewoon als 5 seconden bij je eindtijd opgeteld, is dat veel voordeliger.hardware-lover schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:49:
[...]
Begrijp ik niet helemaal? Als je toch een pitstop moet maken en er wordt 5 seconden extra bij de stop geteld, hoezo is het dan afwijkend om deze 5 seconden nog bij je eindtijd op te tellen als er geen stop meer komt? Wat zie jij anders tussen beiden? Het enige wat ikzelf kan zien is als je uitvalt tussen je laatste stop en het einde van de race. Dan zal die 5 seconden extra tijd omgezet worden in een andere straf.
Anders had je ook nog een keer de hele pitstraat af moeten leggen en duurt het dus veel langer dan 5 seconden.
BM in "[F1] Seizoen 2014"AzzKickah schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:51:
[...]
Als je na je laatste pitstop een straf krijgt in de vorm van een 5 seconden Stop&Go, maar die wordt gewoon als 5 seconden bij je eindtijd opgeteld, is dat veel voordeliger.
Anders had je ook nog een keer de hele pitstraat af moeten leggen en duurt het dus veel langer dan 5 seconden.
Even goed lezen hoe de 5sec. S&G kan worden ingelost. Er is geen sprake van een extra ritje door de pitsstraat.
Testing, one, two ...
Als je de straf tijdens de race uitzit bestaat de kans dat je achter langzamer verkeer komt te zitten wat je per saldo ook nog een boel tijd kost. Die 5 seconde na de race is wat het is, 5 seconde. Niet dat het me nu heel veel uitmaakt, maar de impact van de straf is afhankelijk van wanneer je 'm opgelegt krijgt.hardware-lover schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:49:
[...]
Begrijp ik niet helemaal? Als je toch een pitstop moet maken en er wordt 5 seconden extra bij de stop geteld, hoezo is het dan afwijkend om deze 5 seconden nog bij je eindtijd op te tellen als er geen stop meer komt? Wat zie jij anders tussen beiden? Het enige wat ikzelf kan zien is als je uitvalt tussen je laatste stop en het einde van de race. Dan zal die 5 seconden extra tijd omgezet worden in een andere straf.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat klopt maar dat is met een gewone stop en go ook, die moet je ook binnen 3 ronden inlossen. En het maakt heel veel uit of dat aan het eind van de race is of net na de start of een SCBM schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:26:
[...]
Als je de straf tijdens de race uitzit bestaat de kans dat je achter langzamer verkeer komt te zitten wat je per saldo ook nog een boel tijd kost. Die 5 seconde na de race is wat het is, 5 seconde. Niet dat het me nu heel veel uitmaakt, maar de impact van de straf is afhankelijk van wanneer je 'm opgelegt krijgt.
Xbox
haha die is goed
De enige manier om het eerlijk te houden is alles als tijdstraf achteraf er bij te tellen, maar daar zit ik ook niet op te wachten. Ik vind nog steeds dat een straf tijdens de race moet worden ingelost, Maar ik ben het met de stewards eens dat ook een drivetrough die je 20 seconden kost soms te zwaar is.
@ Flavio ze ziet er net zo happy uit als

Volgens deze pagina moeten alle opgelegde stop & go en drive trough straffen binnen 3 (race) ronden worden ingelost als er nog voldoende rondes beschikbaar beschikbaar zijn? Ik dacht dat de 5 seconden straf die beperking (inlossen binnen 3 ronden), niet had maar dat zie ik hieronder dan weer niet terug?SnowDude schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:31:
[...]
Dat klopt maar dat is met een gewone stop en go ook, die moet je ook binnen 3 ronden inlossen. En het maakt heel veel uit of dat aan het eind van de race is of net na de start of een SC
http://www.formula1.com/i...porting_regulations/8683/
The two most common types of penalty in a race are the drive-through penalty, the five-second time penalty and the ten-second time penalty. In the case of the former, the driver must enter the pits, drive through the pit lane at the pit-lane speed limit and rejoin the race without stopping. Depending on the length of the pit lane this can cost a driver a significant amount of time.
More severe are the five- and ten-second time penalties (also commonly known as a stop-go penalties) where the driver must not only enter the pits, but must also stop for five/ten seconds at his pit before rejoining the race. During this time the driver’s team are not permitted to work on the car or change the car’s tyres.
In the case of all three penalties, a driver has three laps from the time his team is notified in which to enter the pits. Failure to do so may result in a black flag and the driver being excluded from the race.
The only exception is when the penalty is awarded during the final three laps of the race. In this case the driver may continue and complete the race. Five seconds will then be added to his total race time in lieu of a five-second time penalty, 20 seconds for a drive-through penalty, or 30 seconds in place of a ten-second time penalty, all of which are likely to drop him considerably in the final race standings.
In extreme cases stewards may choose to enforce tougher penalties. They can drop a driver any number of grid positions at the next Grand Prix (so, for example, if the driver in question goes on to qualify on pole, a ten-place penalty would for drop him to 11th). They can also impose time penalties, reprimand a driver, exclude him from the results, or suspend him from the next race.
Any driver receiving three reprimands during a season will automatically receive a ten-place grid penalty for the current or next event, but only if two or more of the reprimands were for driving infringements. The stewards may also impose penalty points on a driver’s Super License. If a driver accrues 12 penalty points in a 12-month period they will have their Super License suspended for one race.
Testing, one, two ...
Het staat daar niet goed, je moet even op de details klikken naar rules 16.3 en 16.4 daar staat dit:
16.3 The stewards may impose any one of the penalties below on any driver involved in an Incident:
a) A five second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop at his pit for at least five seconds and then re-join the race. The relevant driver may however elect not to stop, provided he carries out no further pit stop before the end of the race. In such cases five seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned.
b) A drive-through penalty. The driver must enter the pit lane and re-join the race without stopping.
c) A ten second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop at his pit for at least ten seconds and then re-join the race.
If either of the three penalties above are imposed during the last three laps, or after the end of a race, Article 16.4b) below will not apply and five seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned in the case of a) above, 20 seconds in the case of b) and 30 seconds in the case of c).
d) A time penalty
e) A reprimand.
If any of the five penalties above are imposed they shall not be subject to appeal.
f) A drop of any number of grid positions at the driver's next Event.
g) Exclusion from the results.
h) Suspension from the driver's next Event.
Dit is ook een nieuwe regel die er voor zorgt dat winnaar donuts mag draiaien:16.4 Should the stewards decide to impose either of the penalties under Article 16.3a), b) or c), the
following procedure will be followed :
a) The stewards will give written notification of the penalty which has been imposed to the competitor concerned and will ensure that this information is also displayed on the official messaging system.
b) With the exception of Article 16.3a) above, from the time the stewards' decision is notified on the official messaging system the relevant driver may cross the Line on the track no more than twice before entering the pit lane and, in the case of a penalty under Article 16.3c), proceeding to his garage where he shall remain for the period of the time penalty.
However, unless the driver was already in the pit entry for the purpose of serving his penalty, he may not carry out the penalty after the safety car has been deployed. The number of times the driver crosses the Line behind the safety car will be added to the maximum number of times he may cross the Line on the track.
c) Whilst a car is stationary in the pit lane as a result of incurring a penalty under Article 16.3(a) above it may not be worked on until the car has been stationary for at least five seconds.
d) Whilst a car is stationary in the pit lane as a result of incurring a time penalty under Article 16.3(c) above it may not be worked on. However, if the engine stops it may be started after the time penalty period has elapsed.
e) Any breach or failure to comply with Articles 16.4b) or c) may result in the car being
excluded.
43.3 After receiving the end-of-race signal all cars must proceed on the circuit directly to the post race parc fermé without any unnecessary delay, without receiving any object whatsoever and without any assistance (except that of the marshals if necessary).
An exception to Article 30.4 and to the above will be made for the winning driver who may perform an act of celebration before reaching parc fermé, provided any such act :
a) Is performed safely and does not endanger other drivers or any officials.
b) Does not call into question the legality of his car.
c) Does not delay the podium ceremony.
Any classified car which cannot reach the post race parc fermé under its own power will be placed under the exclusive control of the marshals who will take the car to the parc fermé.
15 | 19 | 24 | 29 | 34 | 39 | 46 | 51 | 54 | Finish | |
Lewis Hamilton | 24,53 | 30,77 | 39,52 | 47,8 | 58,93 | 64,83 | 78,04 | 84,72 | 90,83 | 94,903 |
Nico Rosberg | 24,66 | 31,51 | 40,61 | 49,49 | 60,92 | 67,18 | 81,04 | 87,94 | 94,32 | 98,573 |
Sebastian Vettel | 25,38 | 32,11 | 41,39 | 50,3 | 61,86 | 68,11 | 81,84 | 88,47 | 95,06 | 99,453 |
Daniel Ricciardo | 25,63 | 32,65 | 42,19 | 50,87 | 62,27 | 68,34 | DNF | DNF | DNF | DNF |
Fernando Alonso | 25,29 | 32,11 | 41,34 | 49,47 | 61,22 | 67,34 | 80,56 | 87,59 | 94,2 | 98,607 |
Nico Hulkenberg | 24,66 | 30,81 | 39,77 | 48,17 | 59,29 | 65,34 | 78,69 | 85,7 | 92,16 | 96,467 |
Jenson Button | 24,8 | 31,69 | 40,86 | 49,13 | 61,05 | 67,05 | 80,25 | 87,28 | 94 | 98,48 |
Felipe Massa | 22,72 | 29,12 | 37,72 | 45,37 | 56,59 | 62,36 | 74,7 | 81,42 | 87,82 | 92,086 |
Valtteri Bottas | 23,06 | 29,32 | 37,93 | 46,22 | 57,42 | 63,31 | 76,08 | 82,86 | 89,23 | 93,476 |
Kevin Magnussen | 40,57 | 60,96 | 66,93 | 80,12 | 87,06 | 93,58 | 97,927 | |||
Daniil Kvyat | 25,37 | 31,58 | 48,74 | 79,69 | 86,59 | 93,18 | 97,573 |
De data is niet 100% accuraat, omdat dit van de TV beelden is gehaald. De autos rijden dan natuurlijk niet allemaal precies over start/finish, maar met wat middellen kwam ik op deze grafiek:

Wat opvalt is dat de Mercedes motoren van Hamilton, Bottas en Masse beduidend zuiniger zijn dan de rest. Ook is duidelijk te zien dat de Renault motoren van Ricciardo en Vettel echt op de max getunned zijn., en dat ze veel vleugel hadden staan. Vettel had nog maar een halve liter over en Ricciardo zat toen hij uitviel kwa verbruik zelfs boven Vettel.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Mooi om te zien hoe aero-efficiënt de Williams is. De mooie slanke lijnen die we eigenlijk al jaren bij het team zien pakken zichtbaar goed uit. Integenstelling tot de McLaren die maar wat zwarte kleding heeft aangetrokken om af te kledenSnowDude schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:00:
Ik kwam nog een leuk tabelletje tegen wat betreft brandstof verbruik op http://www.f1passion.it/2...t-stop-e-strategia-gomme/
15 19 24 29 34 39 46 51 54 Finish Lewis Hamilton 24,53 30,77 39,52 47,8 58,93 64,83 78,04 84,72 90,83 94,903 Nico Rosberg 24,66 31,51 40,61 49,49 60,92 67,18 81,04 87,94 94,32 98,573 Sebastian Vettel 25,38 32,11 41,39 50,3 61,86 68,11 81,84 88,47 95,06 99,453 Daniel Ricciardo 25,63 32,65 42,19 50,87 62,27 68,34 DNF DNF DNF DNF Fernando Alonso 25,29 32,11 41,34 49,47 61,22 67,34 80,56 87,59 94,2 98,607 Nico Hulkenberg 24,66 30,81 39,77 48,17 59,29 65,34 78,69 85,7 92,16 96,467 Jenson Button 24,8 31,69 40,86 49,13 61,05 67,05 80,25 87,28 94 98,48 Felipe Massa 22,72 29,12 37,72 45,37 56,59 62,36 74,7 81,42 87,82 92,086 Valtteri Bottas 23,06 29,32 37,93 46,22 57,42 63,31 76,08 82,86 89,23 93,476 Kevin Magnussen 40,57 60,96 66,93 80,12 87,06 93,58 97,927 Daniil Kvyat 25,37 31,58 48,74 79,69 86,59 93,18 97,573
De data is niet 100% accuraat, omdat dit van de TV beelden is gehaald. De autos rijden dan natuurlijk niet allemaal precies over start/finish, maar met wat middellen kwam ik op deze grafiek:
[afbeelding]
Wat opvalt is dat de Mercedes motoren van Hamilton, Bottas en Masse beduidend zuiniger zijn dan de rest. Ook is duidelijk te zien dat de Renault motoren van Ricciardo en Vettel echt op de max getunned zijn., en dat ze veel vleugel hadden staan. Vettel had nog maar een halve liter over en Ricciardo zat toen hij uitviel kwa verbruik zelfs boven Vettel.
Waarom niet gewoon in liters (of kg) weergeven ?
En hoe betrouwbaar is die sensor nu eigenlijk ? Gebruikt iedereen nu wel dezelfde off-set ?
Als Vettel 99,453 % verbruikt heeft, kan hij toch niet meer aan de FIA eis van 1 liter overhouden aan het eind van de race komen ? (Of bestaat die regel niet meer?)
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Dit topic is gesloten.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.