Phusebox schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:44:
[...]
Ja alleen
zien we daar dus niks van. Ik wil grafieken, zien wie waar en wanneer zijn extra pk's gebruikt. Ook DRS icoontjes zagen we niet meer.
Niet alleen was de race ontzettend saai, het werd ook nog eens gortdroog in beeld gebracht, waardoor het nog saaier leek.
Hopelijk krijgen we de F1 weer terug als Ecclestone eens omkiept...
Ik ben het niet met je eens. Ik heb genoten van Bottas. Ik vond het een leuke race om te kijken.
Geluid is jammer, maar het voordeel is wel dat je eens andere geluiden hoort: piepende banden, grind wat tegen de auto aanslaat, board radio is beter verstaanbaar. Ik ben het wel met je eens dat het leuk zou zijn als we eens wat data uit de auto zouden zien. Wat wordt er wanneer gebruikt, etc..
Je ziet dat de rijders meer moeten werken, omdat de auto gewoon minder grip heeft. Dat is leuker om te zien dan rock steady cars. Veel inhaalwerk.
Jammer voor Ricciardo. Ik gunde het hem wel. Men heeft voor de start van het seizoen gezegd: De regels staan en gaan we hard naleven. Terecht, afgelopen jaren werd er wel eens met meerdere gemeten, soms leverde iets straf op, andere momenten niet. De regel met de brandstoftoevoer is gewoon heel duidelijk. Niet leuk voor Daniel.
Men was bang dat de race zoveel saaier zou worden omdat iedereen aan het brandstofverbruik moest denken, maar volgens mij lieten de boardradio's toch vrij duidelijk horen dat er vaak best een tandje sneller geraced mocht worden. En dit is ook nog een circuit waarbij het brandstofvebruik heel hoog ligt en het wordt dus eigenlijk alleen maar beter. (Behalve Monza gok ik.)
Teams moeten ook eens wat minder klagen over de regels, want ze zijn zelf betrokken geweest bij de besluitvorming en ze hebben zelf akkoord gegeven. De teams hebben de uiteindelijke macht. In het verleden is het vaak genoeg gebeurd dat teams weigerden en eigenlijk niet wilden racen totdat ze hun zin kregen. Ferrari heeft ook uit protest een Indycar series auto gebouwd als dreigement om te stoppen met de F1.
[
Voor 3% gewijzigd door
Hann1BaL op 17-03-2014 11:54
]