[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.664 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zou de FIA een rolberoerte krijgen als de pits tegenwoordig ook weer zo vol is tijdens de race? :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Eigenlijk was het toch ook waanzinnig. Ontplofte motor (mogelijk brand aan boord) en dan zo'n volle pits binnenkarren, met mechanics zonder brandwerende kleding en een berg volk dat daar niks te zoeken heeft.

Eén explosie van die wagen en we hebben tientallen doden.

Andere tijden...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Over andere tijden gesproken, ik las op thejudge13 een paar dagen terug het verhaal van Tom Pryce en de race in zuid afrika...
A track marshal crossing the main straight to attend to a burning car is caught by Pryce’s car travelling at 170mph. The marshal was literally torn in half by the collision and the 40lb fire extinguisher he carried smashed into Pryce’s head and roll hoop; the staggering force was such that the extinguisher was launched over the adjacent grandstand. The dead driver carried on down the straight until hitting the barriers at Crowthorne. Mercifully, death was instantaneous for both men.
Damn..
Let op, onderstaande video bevat zeer schokkende beelden!
YouTube: The most terrible Formula 1 crash ever, fatal and worst accident

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tom Pryce, ja dat was heel lelijk, ik hoef die video dus ook echt niet te zien. Maar de ergste crash blijft toch wel 1955 Le Mans. Daar is echt veel publiek bij omgekomen. Wat dat betreft is er wel een hoop veranderd.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Laatst online: 20-08-2024
De Walrus blijft toch de mooiste.

En inderdaad, alweer 20 jaar geleden, dus ook al 20 jaar F1 aan het kijken (vanaf Monaco, wat een toeval)
asing schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:06:
Ha heerlijk! Wat een leuke herrinneringen!

Oja, ik zie Olivier Panis staan! Weten jullie nog? Met de regen in Monaco waarbij zelfs een kettingbotsing trage F1 rijders ontstond. Het regende dat het goot en Olivier startte ergens achteraan. Wist alle mellee te ontwijken en won die GP. Verder reed hij geen deuk in een pakje boter met die Prost.
Dit was echt een briljante race, laatst toch echt weer opnieuw moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23
YouTube: Jos Verstappen Brazil 96

Ik hoop dat Max ook dit kan laten zien, en dan wel vooraan het veld.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:27

Destruction

(ex-)Automonteur

hardware-lover schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:40:
[...]

Volgens mij nog ééntje, zijn team-genoot? Was dat niet in Frankrijk?

Google is my friend, en idd, dat was Frankrijk.

[afbeelding]

[video]
En er rijden nog maar 3 van die jongens rond. Dhr. Raikkonen, Alonso en Button.

Goed, we hebben het dan ook alweer over het seizoen 2003.. Maar wat is dat dan snel gegaan eigenlijk.. Ik kan me dat seizoen wel redelijk goed herinneren, Jos in de Minardi..

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Nooit begrepen dat ze vroeger gewoon paaltjes met kippengaas als vangnet hadden staan.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zie net dat Maldonado voor startnummer 13 heeft gekozen. Doet die man dat nu expres, of...? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Ik heb nu al zin in de eerste crash waarbij Maldonado betrokken is, om Olav Mol te horen flippen :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

AzzKickah schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:29:
Ik zie net dat Maldonado voor startnummer 13 heeft gekozen. Doet die man dat nu expres, of...? :D
Dat 13 een ongeluksgetal zou zijn is een westers bijgeloof. In China is het geloof ik een geluksnummer, en misschien in Colombia ook wel.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

jpiwf schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:16:
[...]

Dat 13 een ongeluksgetal zou zijn is een westers bijgeloof. In China is het geloof ik een geluksnummer, en misschien in Colombia ook wel.
13 is een ongeluksgetal die uit het katholicisme voortkomt... In Columbia een geluksgetal? Ik betwijfel het ;)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
jpiwf schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:16:
[...]

Knaldonado komt uit Venuzuela ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Het schijnt in Venezuela wel mee te vallen met #13, zie comments in dit artikel:
http://www.jamesallenonf1...w-permanent-race-numbers/
(zoek voor Maldonado).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ryur schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:13:
[...]

Knaldonado komt uit Venuzuela ;)
Och, had iig de regio goed :+

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
u_nix_we_all schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:53:
Tom Pryce, ja dat was heel lelijk, ik hoef die video dus ook echt niet te zien. Maar de ergste crash blijft toch wel 1955 Le Mans. Daar is echt veel publiek bij omgekomen. Wat dat betreft is er wel een hoop veranderd.
De crash van Stefan Bellof vond ik zelf ook wel erg dramatisch, zo dicht bij het publiek en gelijk zo definitief..

http://www.motorsport.com...re-in-melbourne-supplier/
^ Ik zou dit eigenlijk wel grappig vinden, als ze ook echt allemaal uitvallen en er gewoon geen auto is om te finishen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Streskip schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:23:
[...]

De crash van Stefan Bellof vond ik zelf ook wel erg dramatisch, zo dicht bij het publiek en gelijk zo definitief..

^ Ik zou dit eigenlijk wel grappig vinden, als ze ook echt allemaal uitvallen en er gewoon geen auto is om te finishen 8)7
Heb ooit een F1 manager gespeeld waarbij elke auto uitviel omdat de motor het niet vol hield. Geen idee of het een copy-protection was of gewoon een bug.

Ik ging gewoon halverwege de race de motor vervangen en voila 1e en 2e met Simtek 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Roamor schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:59:
Met je italiaanse hoofd!

:D

Mis Olaf en Allard toch wel hoor.
Ja, die rare uitspraken van Olav mis ik ook wel.

Neem nou Massa die als wereldkampioen over de streep denkt te komen, en Hamilton die in de laatste bocht alsnog het WK pakt. Mol snapte er niets van en riep iets als "Wat de f*ck gebeurt hier!". Zet dat naast de BBC, en dan is het een vrij droge "Daar gaat Hamilton voorbij aan Glock, en Hamilton wint het WK".

Hoewel Mol daar fout zit door één van de belangrijkste momenten van de race te missen vond ik zijn versie toch leuker dan die van de BBC :).
Humma Kavula schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:48:
Over andere tijden gesproken, ik las op thejudge13 een paar dagen terug het verhaal van Tom Pryce en de race in zuid afrika...

[...]

Damn..
Let op, onderstaande video bevat zeer schokkende beelden!
YouTube: The most terrible Formula 1 crash ever, fatal and worst accident
Inderdaad één van de meest gruwelijke crashes ooit. Identificatie van de marshall was onmogelijk, ze hebben er een lijst bij gepakt en iedereen weggestreept die nog in leven was. Op die manier hielden ze uiteindelijk een naam over.

Niet op de beelden te zien volgens mij (heb ze niet nog een keer gekeken, jaren terug al eens gezien en dat was genoeg) maar nadat Pryce de brandblusser tegen zijn hoofd krijgt en in één klap overlijdt rijdt zijn auto nog door en die auto ramt nog een andere coureur van de baan. Die coureur die er af is geramd heeft later nog eens gezegd dat hij woest was op Pryce vanwege zo'n knullig incident en dat hij pas begreep wat er gebeurd was toen hij uit z'n auto was gesprongen, als een kwade stier op Pryce af was gegaan om hem op zijn flikker te geven en toen het resultaat van die brandblusser zag.

Even iets heel anders trouwens: In de film Rush zie je op den duur ook beelden dat er een ongeluk is gebeurd waarbij een auto onder de vangrail door is geschoten waarbij een coureur is onthoofd. Toen ik dit zag vroeg ik me af of dat op waarheid gebaseerd is, of dat dit een verzinsel is om de film wat boeiender te maken en de toon te zetten dat zware ongelukken vrij normaal waren in de F1 van die tijd. Weet iemand dit toevallig?

[ Voor 0% gewijzigd door XyritZz op 10-03-2014 10:29 . Reden: typo ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
XyritZz schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:28:
[...]

Even iets heel anders trouwens: In de film Rush zie je op den duur ook beelden dat er een ongeluk is gebeurd waarbij een auto onder de vangrail door is geschoten waarbij een coureur is onthoofd. Toen ik dit zag vroeg ik me af of dat op waarheid gebaseerd is, of dat dit een verzinsel is om de film wat boeiender te maken en de toon te zetten dat zware ongelukkig vrij normaal waren in de F1 van die tijd. Weet iemand dit toevallig?
Nee, dit was zeker geen verzinsel.. Dit betrof Francois Cevert (een van mijn helden van vroeger) op Watkins Glenn. Hij is tijdens de kwalificatie na een schuiver ondersteboven bovenop de vangrails terecht gekomen en een stuk doorgegleden. Toen de wagen van de vangrail werd gehaald bleek min of meer alleen de onderste helft van Francois nog in de auto te zitten.. Ik heb een aantal reacties van ooggetuigen (kan de bronnen wel opzoeken mocht je interesse hebben) van het ongeluk gelezen en het was nog veel erger dan men deed voordoen in de documentaire.

Overigens is Helmut Koinigg (Wikipedia: Helmuth Koinigg) een jaar later ook op Watkins Glenn gruwelijk aan zijn einde gekomen. Hierna is de F1 nooit meer teruggeweest op Watkins Glenn.

*edit* Het ongeluk wat in de docu Rush terugkomt gaat over Cevert iig, Koinigg was dus een jaar later.

*edit 2*. Correctie, ik haal twee dingen door elkaar. In de film Rush gaat het over het ongeluk van Koinigg. In de onlangs verschenen docu 'One' gaat het over het ongeluk van Cevert.

[ Voor 9% gewijzigd door Grimmie187 op 10-03-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Grimmie187 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:37:
[...]

Nee, dit was zeker geen verzinsel.. Dit betrof Francois Cevert (een van mijn helden van vroeger) op Watkins Glenn. Hij is tijdens de kwalificatie na een schuiver ondersteboven bovenop de vangrails terecht gekomen en een stuk doorgegleden. Toen de wagen van de vangrail werd gehaald bleek min of meer alleen de onderste helft van Francois nog in de auto te zitten.. Ik heb een aantal reacties van ooggetuigen (kan de bronnen wel opzoeken mocht je interesse hebben) van het ongeluk gelezen en het was nog veel erger dan men deed voordoen in de documentaire.

Overigens is Helmut Koinigg (Wikipedia: Helmuth Koinigg) een jaar later ook op Watkins Glenn gruwelijk aan zijn einde gekomen. Hierna is de F1 nooit meer teruggeweest op Watkins Glenn.

*edit* Het ongeluk wat in de docu Rush terugkomt gaat over Cevert iig, Koinigg was dus een jaar later.

*edit 2*. Correctie, ik haal twee dingen door elkaar. In de film Rush gaat het over het ongeluk van Koinigg. In de onlangs verschenen docu 'One' gaat het over het ongeluk van Cevert.
Thanks (ook voor de reactie daar boven nog :) ). Vind het altijd wel boeiend om wat meer te leren over de geschiedenis van de autosport. Die docu One staat hoog op mijn lijstje om nog eens te kijken. Mocht je die bronnen nog terug kunnen vinden dan zou ik die wel graag willen lezen ja.

Wist wel dat de F1 dodelijk is geweest voor mijn tijd, maar dat het zo erg was wist ik eigenlijk niet goed. Zulk soort horror verhalen kom je eerder tegen van Indy. Heb eens gelezen over een crash daar tijdens een private test; beelden daarvan waren er niet of zijn vernietigd maar ooggetuigen hadden het over stukken vlees dat in de hekken hing :|.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
XyritZz schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:25:
[...]

Thanks (ook voor de reactie daar boven nog :) ). Vind het altijd wel boeiend om wat meer te leren over de geschiedenis van de autosport. Die docu One staat hoog op mijn lijstje om nog eens te kijken. Mocht je die bronnen nog terug kunnen vinden dan zou ik die wel graag willen lezen ja.

Wist wel dat de F1 dodelijk is geweest voor mijn tijd, maar dat het zo erg was wist ik eigenlijk niet goed. Zulk soort horror verhalen kom je eerder tegen van Indy. Heb eens gelezen over een crash daar tijdens een private test; beelden daarvan waren er niet of zijn vernietigd maar ooggetuigen hadden het over stukken vlees dat in de hekken hing :|.
Ik ben ook altijd gefascineerd geweest met de F1 in die jaren. Het feit dat de dood zo dicht op de loer lag destijds heeft iets heroïsch, een eigenschap die jammergenoeg EN gelukkig (vooral door toedoen van Jackie Stewart) tegenwoordig niet meer aanwezig is in de F1.

Overigens zijn die twee voorbeelden van Watkins Glenn in '73 en '74 erg schrijnend:
Jackie Stewart was toen eigenlijk al in de nadagen van zijn carriere en was de enige persoon die zich hardmaakte voor de veiligheid op de circuits waar ze kwamen. Hij had begin jaren 70 men eindelijk zo ver dat overal op de circuits de armco barriers werden geinstalleerd. Toen deze twee ongelukken gebeurde viel de hele F1 wereld over Stewart omdat die 'onzinnige armco barriers' hardstikke gevaarlijk waren, kijk maar naar Koenigg en Cevert.. Gelukkig was Stewart niet van de wijs te brengen en bleef hij zich na het overlijden van Cevert hardmaken voor de veiligheid in de sport.

Verder vind ik Stewart net als vele anderen een beetje een blaaskaak die zichzelf graag hoort praten, maar hij is wel de persoon die bijna eigenhandig verantwoordelijk is voor het feit dat er vandaag de dag eigenlijk geen doden meer vallen in de F1.

*edit*
Het ongeluk waar jij in de laatste regels waarschijnlijk op doelt was Patrick Depailler tijdens een test voor Alfa Romeo op Hockenheim in 1980? Het is maar goed dat de beelden niet meer beschikbaar zijn, de foto's van zijn wrak die nog wel te vinden zijn zeggen genoeg..

[ Voor 5% gewijzigd door Grimmie187 op 10-03-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Grimmie187 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:36:
[...]

Ik ben ook altijd gefascineerd geweest met de F1 in die jaren. Het feit dat de dood zo dicht op de loer lag destijds heeft iets heroïsch, een eigenschap die jammergenoeg EN gelukkig (vooral door toedoen van Jackie Stewart) tegenwoordig niet meer aanwezig is in de F1.

Overigens zijn die twee voorbeelden van Watkins Glenn in '73 en '74 erg schrijnend:
Jackie Stewart was toen eigenlijk al in de nadagen van zijn carriere en was de enige persoon die zich hardmaakte voor de veiligheid op de circuits waar ze kwamen. Hij had begin jaren 70 men eindelijk zo ver dat overal op de circuits de armco barriers werden geinstalleerd. Toen deze twee ongelukken gebeurde viel de hele F1 wereld over Stewart omdat die 'onzinnige armco barriers' hardstikke gevaarlijk waren, kijk maar naar Koenigg en Cevert.. Gelukkig was Stewart niet van de wijs te brengen en bleef hij zich na het overlijden van Cevert hardmaken voor de veiligheid in de sport.

Verder vind ik Stewart net als vele anderen een beetje een blaaskaak die zichzelf graag hoort praten, maar hij is wel de persoon die bijna eigenhandig verantwoordelijk is voor het feit dat er vandaag de dag eigenlijk geen doden meer vallen in de F1.

*edit*
Het ongeluk waar jij in de laatste regels waarschijnlijk op doelt was Patrick Depailler tijdens een test voor Alfa Romeo op Hockenheim in 1980? Het is maar goed dat de beelden niet meer beschikbaar zijn, de foto's van zijn wrak die nog wel te vinden zijn zeggen genoeg..
Grappig ja, dat de personen die zich zo bezig houden/hielden met veiligheid vaak voor gek werden versleten. Las vorige week op thejudge een artikel over Ickx die de traditie op Le Mans onveilig vond om naar de auto te rennen omdat coureurs de moeite niet nemen hun gordels vast te maken. Dat werd toen ook niet met gejuich ontvangen, terwijl het wel het gewenste effect heeft gehad.

Ik doelde op een Indy test waarbij het gruwelijk mis ging. Ik dacht dat er toen sterke geruchten waren dat er wel beelden van zijn gemaakt, maar dat die snel zijn weggewerkt omdat de klasse toen aan het onderhandelen was met een nieuwe partner die ze niet wilden afschrikken. Weet verder de details of namen ook niet meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
XyritZz schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:33:
[...]

Grappig ja, dat de personen die zich zo bezig houden/hielden met veiligheid vaak voor gek werden versleten. Las vorige week op thejudge een artikel over Ickx die de traditie op Le Mans onveilig vond om naar de auto te rennen omdat coureurs de moeite niet nemen hun gordels vast te maken. Dat werd toen ook niet met gejuich ontvangen, terwijl het wel het gewenste effect heeft gehad.

Ik doelde op een Indy test waarbij het gruwelijk mis ging. Ik dacht dat er toen sterke geruchten waren dat er wel beelden van zijn gemaakt, maar dat die snel zijn weggewerkt omdat de klasse toen aan het onderhandelen was met een nieuwe partner die ze niet wilden afschrikken. Weet verder de details of namen ook niet meer :).
Ickx won ook nog even die wedstrijd :P

edit;
En in de eerste ronde verongelukte John Woolfe al omdat hij zijn gordels niet om had....

[ Voor 5% gewijzigd door Streskip op 10-03-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Voorbereiding van Ferrari op het nieuwe seizoen. http://www.dailymotion.com/video/k1XdLFDIQyWi3Y5TfXl
Mooi om te zien hoe erg ze naar succes hunkeren dit jaar :)

[ Voor 23% gewijzigd door fynrd1 op 10-03-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://www1.skysports.com...ian-gp-quiz-the-questions

Moeilijke vragen :P Ik wist maar ongeveer de helft.
Ik wist dan weer wel wie er in 2 stukken door het grind vloog in 1996 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:21
Ik dacht wat te weten... bleek van niet, sommige kan je met beetje kennis ook best goed gokken.

Die crash toevallig laatst nog in '1' gezien, volgens mij zijn er daar wel meer lomp hard afgestuiterd door de jaren heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streskip schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:23:
[...]
Lijkt mij dat ze altijd het kreng in een thuiskom modus kunnen zetten en zo alsnog finishen? Als ze in de race zien dat het niet goed gaat met de motor grijpen ze zeker in, zeker wanneer er al veel uitvallers zijn en dus met minder kracht nog steeds veel te winnen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik mag toch hopen dat Renault wel een "off"-switch op de ERS heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ben benieuwd of Red Bull aan Bernie gaat vragen of ze met de auto van vorig jaar mogen starten.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
fynrd1 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:55:
Voorbereiding van Ferrari op het nieuwe seizoen. http://www.dailymotion.com/video/k1XdLFDIQyWi3Y5TfXl
Geweldige 'docu' fynrd!! Zag hem ook al voorbij komen op f1today.net, hier gaat mijn Ferrari hart sneller van kloppen _/-\o_

Weet trouwens niet hoe het met jullie zit maar ik begin nu toch wel de spanning te voelen, over 3 dagen gaan we los! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Grimmie187 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 07:49:
[...]

Geweldige 'docu' fynrd!! Zag hem ook al voorbij komen op f1today.net, hier gaat mijn Ferrari hart sneller van kloppen _/-\o_

Weet trouwens niet hoe het met jullie zit maar ik begin nu toch wel de spanning te voelen, over 3 dagen gaan we los! :D
Viel me op hoe erg Raikkonen zich thuis voelt bij de scuderia. Bij Alonso zie je toch een soort van barriere naar de omgeving toe. Misschien zijn de verwachtingen van Alonso naar en van Ferrari toch anders dan bij Kimi. Maar we noemen Kimi eigenlijk wel altijd een ijskonijn, maar volgens mij is Alonso een heel stuk killer onderhuids. Iets wat het tegenovergestelde van een typische Fin en Spanjaard haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
fynrd1 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:16:
[...]

Viel me op hoe erg Raikkonen zich thuis voelt bij de scuderia. Bij Alonso zie je toch een soort van barriere naar de omgeving toe. Misschien zijn de verwachtingen van Alonso naar en van Ferrari toch anders dan bij Kimi. Maar we noemen Kimi eigenlijk wel altijd een ijskonijn, maar volgens mij is Alonso een heel stuk killer onderhuids. Iets wat het tegenovergestelde van een typische Fin en Spanjaard haha.
Klopt, alhoewel er niet echt een peil op te trekken is. Beide heren ratelen bijna altijd het standaard mediapraatje af zodra er een camera/microfoon voor hun neus staat. Ik vind Kimi een geweldige vent maar omdat de beste man zo'n hekel heeft aan media aandacht komt vrijwel ieder interview nietszeggend en ongeïnteresseerd over. Alonso is niet veel beter maar die zegt tenminste nog iets.

Bovenstaand is helaas (of gelukkig misschien) altijd een vertekend beeld. Ik lees wekelijks de Gazetta dello Sport en daarin staan vaak interviews met Ferrari personeel, die zeggen allemaal steevast dat Raikkonen een hele leuke vent is waar je keihard mee kan lachen. Verder wordt hij aanbeden binnen Ferrari omdat hij de laatste is die de wereldtitel heeft binnengesleept, iets wat onderhuids waarschijnlijk toch niet helemaal lekker zit bij Alonso. Die heeft 4 jaar keihard gewerkt en het team op sleeptouw genomen om de titel te winnen, zonder resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

En het zou voor Alonso helemaal pijnlijk zijn als Raikkonen sneller is, of zelfs uiteindelijk de wereldtitel binnensleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Yep.. voor mij dus ook een lastig verhaal. Mijn twee favoriete coureurs allebei rijdend voor 'mijn' team. Ik ben dit jaar dus maar gewoon voor diegene die zijn Ferrari het eerste over de streep stuurt.. :)

Ik schat Alonso als coureur iets completer in dan Raikkonen maar het scheelt heel weinig, ik hoop alleen wel echt dat als het er op aankomt de heren het eigenbelang opzij kunnen zetten en niet de kaas van elkaars brood eten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik zie Alonso en Raikkonen beiden als coureurs die geen domme dingen doen, vooral Alonso kiest vaak het zekere voor het onzekere. Waar ik me dan wel eens over kan opwinden wanneer hij niet met hand en tand een plek verdedigt, achteraf zie ik dan ook in dat het beter is om 1 plaats te verliezen en je banden te sparen dan meteen een aantal plaatsen terug te vallen.

Ik denk dat het tussen die twee pas spannend (lees: gevaarlijk) gaat worden zodra beiden een kans maken op het kampioenschap en we over de helft van het seizoen zijn. Dan gaan beide heren waarschijnlijk wel tot het uiterste, maar ik schat zo in dat we dat dit jaar in ieder geval niet gaan zien.

En wat is het jammer dat we Hülkenberg nu niet in een Williams of McLaren hebben :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Force India staat er anders ook niet slecht voor, van al wat ik gelezen heb. Dus die kan het ook wel interessant maken.

Lang geleden dat ik zo weinig info had om een seizoen in te gaan en voorspellingen te maken. I love it.

Wie goesting heeft in een gratis F1 GoT league (niet mijn site, is van een medetweaker hier in het topic) kan nog inschrijven: http://www.f1pool.net/league/2/ paswoord = Henk

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

DexterBelgium schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:12:
Force India staat er anders ook niet slecht voor, van al wat ik gelezen heb. Dus die kan het ook wel interessant maken.

Lang geleden dat ik zo weinig info had om een seizoen in te gaan en voorspellingen te maken. I love it.

Wie goesting heeft in een gratis F1 GoT league (niet mijn site, is van een medetweaker hier in het topic) kan nog inschrijven: http://www.f1pool.net/league/2/ paswoord = Henk
Hey leuk :) Heb me ingeschreven.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 19:03

Bestla

Kvinne

Ook maar even aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ook maar even een selectie aangemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Er is 1 regel in die pool waar ik het niet mee eens ben:

The 1st official result (the order in which the drivers cross the chequered flag) will be assumed. Any punishments by the stewards will not be used in the result of the pool.

Zeker met de nieuwe motoren verwacht ik wel een paar disqualificaties achter af.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:41
Even de selecties van de verschillende deelnemers in de pool bekijkend: ik snap niet waarom er nog mensen zijn die een Red Bull in de top 6 zetten. Volgens mij hebben de wintertests wel aangetoond dat ze voorlopig nergens bovenaan gaan eindigen. Ze hebben nota bene nauwelijks 1 race simulatie gereden.

Ik ben wel Red Bull fan hoor, maar ik zie ze voorlopig nog niet vooraan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een wintertest zegt ook niet alles, het team heeft bewezen de kennis en resources te hebben om consistent in de top te staan. Gezien er aan de kant van de kennis en resources niet echt iets gewijzigd is zal er geen reden zijn ze nu weg te vlakken. Misschien hebben ze het zwaar de eerste paar races, maar daarna kunnen ze weer gewoon alles winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:33
SnowDude schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:32:
Er is 1 regel in die pool waar ik het niet mee eens ben:

The 1st official result (the order in which the drivers cross the chequered flag) will be assumed. Any punishments by the stewards will not be used in the result of the pool.

Zeker met de nieuwe motoren verwacht ik wel een paar disqualificaties achter af.
Dit heb ik gedaan om gezeur achteraf te voorkomen. Ik heb een keer aan een manager meegedaan (ik zal de naam niet noemen) waarbij de uitslag van de eerste race compleet werd weggegooid nadat er meerdere straffen waren uitgedeeld, en ze niet wisten of ze de toegekende punten moesten laten staan of hercalculeren (of dat het technisch niet mogelijk was, geen idee meer). Ik hoef niet uit te leggen dat veel mensen het daar niet mee eens waren en direct uitgestapt zijn.

Uiteraard hoef je het niet met de regel eens te zijn, maar je weet tenminste wel waar je aan toe bent en het is voor iedereen hetzelfde. Zelf ben ik een aantal keer bevoordeeld én benadeeld door deze regel (50/50 volgens mij).

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu vind ik persoonlijk een straf (punishment) wel heel iets anders dan een volledige diskwalificatie. Wanneer een auto/team/persoon niet door de keuringen van de FIA heen komt en daardoor afgekeurd raakt lijkt mij dat die auto/team/persoon wel uit het resultaat moet worden gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
TorX schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:34:
[...]

Dit heb ik gedaan om gezeur achteraf te voorkomen. Ik heb een keer aan een manager meegedaan (ik zal de naam niet noemen) waarbij de uitslag van de eerste race compleet werd weggegooid nadat er meerdere straffen waren uitgedeeld, en ze niet wisten of ze de toegekende punten moesten laten staan of hercalculeren (of dat het technisch niet mogelijk was, geen idee meer). Ik hoef niet uit te leggen dat veel mensen het daar niet mee eens waren en direct uitgestapt zijn.

Uiteraard hoef je het niet met de regel eens te zijn, maar je weet tenminste wel waar je aan toe bent en het is voor iedereen hetzelfde. Zelf ben ik een aantal keer bevoordeeld én benadeeld door deze regel (50/50 volgens mij).
Is dat niet vrij simpel op te lossen door de punten voor een race pas op maandagavond oid toe te kennen? Tegen die tijd zijn protesten/straffen wel afgehandeld en uitgedeeld. Enige dat dan nog een twijfelgeval is zijn de zaken die voor het WMSC moeten komen omdat daar vaak een langere periode overheen gaat. Dat komt niet zo vaak voor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Kunnen jullie niet even een apart topic openen voor dat spelletje?

ontopic:

http://www.formule1.nl/ni...-problemen-rb10-opgelost/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Damian schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:35:
Kunnen jullie niet even een apart topic openen voor dat spelletje?

ontopic:

http://www.formule1.nl/ni...-problemen-rb10-opgelost/
Want? :?

Die extreme apart-topic-voor-elk-wissewasje-drang hier op GoT :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

Horner heeft in ieder geval een hoge pet op van Mercedes:
http://www.gpupdate.net/n...e-ronden-verschil-winnen/

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Laatst online: 27-08 22:56
Ik heb mij ook aangemeld voor de Pool.

Horner is een beetje vreemd aan het praten. Kan niet wachten tot vrijdag!

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fasterinside schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:44:
Ik heb mij ook aangemeld voor de Pool.

Horner is een beetje vreemd aan het praten. Kan niet wachten tot vrijdag!
Ja, goh, het komt nu wel heel dichtbij. :)
Heb er veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hier nog eentje die wel erg uit kijkt naar het race weekend

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:46
Ik kan ook niet wachten. Zelfs de vrije trainingen vind ik door alle veranderingen dit jaar interessant om te kijken.

En ik ben het met je eens dat Horner erg vreemde uitspraken doet momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

Ik kan ook niet wachten tot het weekend, eindelijk wat meer info en weer racen! :)

Als ik de teambaas van Marussia / Caterham was, zette ik iig 1 wagen op super-safe-zeker-weten-finishen, mochten er genoeg uitvallen heb je dan iig al een puntje te grazen :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:34

MikeVM

- Baloo -

Hoogie2004 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:14:
Als ik de teambaas van Marussia / Caterham was, zette ik iig 1 wagen op super-safe-zeker-weten-finishen
hmm, ja, maar er zijn zoveel componenten die kunnen falen, maar door de engine 1000rpm minder te laten gaan, daardoor ontstress je wel heel veel van je wagen.
maar ik denk wel dat er meer dan 10 zullen finishen zondag..

van de mercedes-engine denk ik dat er 6 van zullen finishen, en van de ferrari zie ik er ook zeker 4 finishen. dan hebben we nog wel 2-4 renaults die finishen.

maar zoals het gezegde gaat, to finish first you first have to finish.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Laatst online: 10-08 10:34
Dat winnen met ronden verschil gaat nooit niet gebeuren in Melbourne want als Mercedes ziet dat het zo gemakkelijk gaat draaien ook zij gewoon de performance knop wat terug. Waarom tegen 100% knallen als je tegen 95% ook met de vingers in de neus kan winnen?

Ben wel heel benieuwd waar Ferrari juist staat als team. Zelfs al is dat waarschijnlijk niet de beste wagen. Ze hebben met Alonso en Kimi twee rijders in huis die dingen kunnen doen met een wagen die niemand voor mogelijk acht. En dat niet enkel voor één race maar race achter race.
Hamilton en Rosberg zijn twee goede piloten maar geen maat voor Kimi en Alonso over een heel seizoen.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16:51
fynrd1 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:55:
Linkje is dood, iemand een (YouTube) mirror?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:37:
[...]

Linkje is dood, iemand een (YouTube) mirror?
http://youtu.be/LJQF2NBw0MA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16:51
tnx :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
:( FUCK. F1LT is ermee gestopt, zo te zien mocht het niet meer ?! :(

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat zou ik moeten zien?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zit net precies hetzelfde te bekijken. f1lt.pl uit de lucht e.d.
Die gast hadden ze aan moeten nemen. Die kon echt een hoop meer dan die lui van formula1.com..

Maargoed, ik heb de applicatie nog, dus kijken of'ie het nog een beetje doet.

:(
Conversaties dat de boel offline is gehaald.

[ Voor 16% gewijzigd door MrSleeves op 11-03-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ah, ik zat op de algemene pagina, niet de "include replies" pagina.

Erg jammer. Hoewel te verwachten, hij heeft een 1000x betere applicatie gemaakt dan F1 zelf heeft gedaan. Et voila, de starheid van F1 :(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik heb hem (maker F1LT) een mailtje gestuurd. Hij heeft me al eens eerder geholpen met de qt app. Ik heb ook de sources nog, dus wellicht valt daar nog wat van te bakken als e.e.a. voor 2014 aangepast moet worden...

Maar hoe dan ook, ik weet niet wat er achter zit, maar te lullig gewoon dat zoiets gestopt moet worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Tja, de app is betaald en hij maakt een megagoede variant, volgens mij ook op Android. Misschien had'ie dat laatste beter niet kunnen doen, omdat F1 vervolgens zegt: sluit alles maar.

Heb je de laatste sources? Volgens mij is het vooral het aanpassen van de .dat files om het enigzins werkend te krijgen.

Kun je de source code delen?

[ Voor 22% gewijzigd door MrSleeves op 11-03-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Er wordt nog aan gewerkt door de ontwikkelaar zelf (qt versie). De android app is uit de play store gehaald ... maar .... watch this space :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Die android hoef ik niet zo nodig... mijn surface heeft een mooie standaard voor naast/voor de TV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
De git repo met de laatste sources is nog wel up, maar dat is nu nog de versie van vorig jaar: https://bitbucket.org/pieczar/f1lt

Edit: Android app (2014) via DM

[ Voor 11% gewijzigd door u_nix_we_all op 11-03-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12
Zit even op Facebook te kijken en zie het volgende van dezelfde wagen (2 verschillende posts):
Afbeeldingslocatie: http://gpupdate9.ed5.nl/news/238729.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbexternal-a.akamaihd.net/safe_image.php?d=AQDV2aDJ7IuCGUoH&w=398&h=208&url=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn2%2Ft1%2F1465351_575109165930343_1111210135_n.jpg&cfs=1

Wat zijn die happertjes op de bovenste foto voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Volgens mij lucht-uitlaatjes. Extra koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 07:41
In België ga je ook nog betalend kunnen kijken naar de F1 via Sporting Telenet.
Blijkbaar hebben ze een deal gesloten, met 5 extra kanalen (onBoard, Pitlane, Highlights, Tracker, Timing)

Commentaar, jammer genoeg, met Kris Wauters, Gert Vermersch en Peter PitstopTV Baert.

Ik hoop dat ze ook een gewone pure audio stream meegeven zodat ik mijn eigen commentaar kan toevoegen, maar vrees ervoor

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Aan 16.95 per maand, -O- Dat is me wat heftig voor alleen de F1 (voor alle andere sporten die ik kijk volstaat auntie beeb). En de dagpassen kosten gewoon 10€... da's ook geen optie.

En, inderdaad, hoewel ik me niet stoor aan (onder andere) Kris Wauters, is het nu ook niet echt een team van het kaliber EJ/DC/Jake.

Ik kijk wel even verder voor een andere optie, thank you very much...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11
Ik hoop nog altijd dat we een keer gaan beleven dat je Sky tegen betaling kunt bekijken via een Internet aansluiting. Hoewel ik het niet graag zeg heeft Sky inmiddels toch wel een uitzending die een waardige opvolger is voor de BBC uitzending.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Dadona schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:38:
Ik hoop nog altijd dat we een keer gaan beleven dat je Sky tegen betaling kunt bekijken via een Internet aansluiting. Hoewel ik het niet graag zeg heeft Sky inmiddels toch wel een uitzending die een waardige opvolger is voor de BBC uitzending.
Sky is inderdaad geweldig maar onbetaalbaar.. Een vriend van me is een tijdje terug naar Engeland verhuisd en wilde Sky aanschaffen, dit kost 40 pond voor het basispakket en nog eens 40 pond voor F1 coverage. 80(!!) pond per maand dus om Sky F1 te kunnen kijken, ik sloeg steil achterover toen ik dat hoorde.

Bovenstaand is wel van horen zeggen, het kan natuurlijk zijn dat mijn maat zn huiswerk niet goed heeft gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 13-09 12:36
DexterBelgium schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:36:
Aan 16.95 per maand, -O- Dat is me wat heftig voor alleen de F1 (voor alle andere sporten die ik kijk volstaat auntie beeb). En de dagpassen kosten gewoon 10€... da's ook geen optie.

En, inderdaad, hoewel ik me niet stoor aan (onder andere) Kris Wauters, is het nu ook niet echt een team van het kaliber EJ/DC/Jake.

Ik kijk wel even verder voor een andere optie, thank you very much...
Kunnen ze geen apart pakket aanbieden voor F1... |:( ik heb geen interesse in voetbal aangezien dat ook in het pakket zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Dat is ook wat in Nederland zo frustrerend is. Donder op met dat oninteressante voetbal, ik wil gewoon een F1 pakket. Zo moeilijk moet dat toch niet meer zijn anno nu?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Voetbal heeft miljoenen fanatiekelingen hier in NL, F1 misschien 200.000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 16:08
Met 200k zit je denk ik al wel erg hoog :) Misschien mensen die wel eens willen/kunnen kijken.. maar echte fanatiekelingen zal wel stuk minder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Grimmie187 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:43:
[...]

Sky is inderdaad geweldig maar onbetaalbaar.. Een vriend van me is een tijdje terug naar Engeland verhuisd en wilde Sky aanschaffen, dit kost 40 pond voor het basispakket en nog eens 40 pond voor F1 coverage. 80(!!) pond per maand dus om Sky F1 te kunnen kijken, ik sloeg steil achterover toen ik dat hoorde.

Bovenstaand is wel van horen zeggen, het kan natuurlijk zijn dat mijn maat zn huiswerk niet goed heeft gedaan..
Als ik mijn Engelse collega moet geloven, kloppen die bedragen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

ProudElm schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:04:
Met 200k zit je denk ik al wel erg hoog :) Misschien mensen die wel eens willen/kunnen kijken.. maar echte fanatiekelingen zal wel stuk minder zijn
Door een sport als F1 naar bijvoorbeeld Sport 1 te verhuizen, dan verlies je juist veel mensen die wel eens willen kijken. Die gaan niet speciaal voor F1 een abonnement pakken. Alleen de fanatiekelingen houd je over.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 12-03-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Yep... zoals ik.. kijk graag.. maar om nou een abo te nemen.. nee bedankt.. kijk dan wel op BBC of RTL+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11
Grimmie187 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:43:
[...]

Maar is dat basispakket ook verplicht voor de F1 coverage? Blijft een aanzienlijk bedrag, maar Sky F1 heeft meer uitzendingen dan alleen in het race weekend.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 18:04
Niellie41 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:05:
[...]

Door een sport als F1 naar bijvoorbeeld Sport 1 te verhuizen, dan verlies je juist veel mensen die wel eens willen kijken. Die gaan niet speciaal voor F1 een abonnement pakken. Alleen de fanatiekelingen houd je over.
Ach ik vind het persoonlijk niet zo erg. Toen je nog F1 bij RLT7 kon bekijken liep iedereen te zeuren over die irritante reclames tijdens de race en daar heb je nu geen last meer van. En aangezien de uitzendrechten ook steeds duurder worden is het gewoon niet meer mogelijk om races zonder reclame uit te zenden zoals SBS vroeger deed of je moet een aantal grote sponsoren achter je hebben.

En verder moet je niet vergeten dat Sport1 tegenwoordig véél meer is dan Voetbal, het meeste voetbal is overgenomen door Fox Sports. Bij Sport1 kun je ook heel veel: Basketbal, Tennis, Golf, Atletiek, MotoGP en Rugby kijken tegenwoordig naast het voetbal. Als je het vergelijkt met omringende landen nog beest veel waar voor je geld voor die 15 euro per maand als je het mij vraagt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Dadona schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:11:
[...]
Maar is dat basispakket ook verplicht voor de F1 coverage? Blijft een aanzienlijk bedrag, maar Sky F1 heeft meer uitzendingen dan alleen in het race weekend.
Ik neem aan van wel, het ging hem er iig specifiek om de F1 te kunnen kijken. Verder zal je voor die 80 pond per maand waarschijnlijk ieder kanaal krijgen wat je kan bedenken (dus ook alle andere Sky sports), maar dan nog: ruim 100 euro betalen om TV te kunnen kijken per maand? 8)7
Ach ik vind het persoonlijk niet zo erg. Toen je nog F1 bij RLT7 kon bekijken liep iedereen te zeuren over die irritante reclames tijdens de race en daar heb je nu geen last meer van. En aangezien de uitzendrechten ook steeds duurder worden is het gewoon niet meer mogelijk om races zonder reclame uit te zenden zoals SBS vroeger deed of je moet een aantal grote sponsoren achter je hebben.

En verder moet je niet vergeten dat Sport1 tegenwoordig véél meer is dan Voetbal, het meeste voetbal is overgenomen door Fox Sports. Bij Sport1 kun je ook heel veel: Basketbal, Tennis, Golf, Atletiek, MotoGP en Rugby kijken tegenwoordig naast het voetbal. Als je het vergelijkt met omringende landen nog beest veel waar voor je geld voor die 15 euro per maand als je het mij vraagt.
Ik denk er net zo over. Ik wil gewoon geen minuut missen van een F1 weekend, en wil de garantie hebben dat ik iedere race kan bekijken. Daar ben ik best bereid 15,- per maand voor neer te tellen. Verder kijk ik ook graag golf, tennis en champions league voetbal dus dat komt goed uit :)

[ Voor 49% gewijzigd door Grimmie187 op 12-03-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Davidshadow13 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:11:
[...]

Er was reclame tijdens de race omdat RTL geen Nederlands bedrijf is, maar een (ik dacht) Luxemburgs. Daarom mogen zij reclame uitzenden tijdens de race. SBS is een Nederlands bedrijf en er is een regel dat tijden live sport evenementen geen reclame mogen. Daarom is er bij voetbal geen reclame tijdens het spel.
Zelf doe ik basketbal en vind de NBA leuk om te volgen, maar die wedstrijden zijn altijd op zo'n rare tijden dat het voor mij zelf niet interessant is om daarvoor een abonnement te nemen. Zelf vind ik tennis, golf en rugby ook niet interessant.
Daarnaast vind ik Formule 1 ook niet interessant, dus voor mij persoonlijk is het niet interessant om €15 p/m te betalen voor sporten die ik toch niet leuk vind (uitgezonderd basketbal dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 18:04
Niellie41 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:16:
[...]

Er was reclame tijdens de race omdat RTL geen Nederlands bedrijf is, maar een (ik dacht) Luxemburgs. Daarom mogen zij reclame uitzenden tijdens de race. SBS is een Nederlands bedrijf en er is een regel dat tijden live sport evenementen geen reclame mogen. Daarom is er bij voetbal geen reclame tijdens het spel.
SBS is pas sinds 2011 in compleet Nederlandse handen daarvoor was het ook onderdeel van een Luxemburgse omroep organisatie SBS Broadcasting Group, Zelfde geldt voor de RTL group welke wel een volledig Nederlandse dochter heeft, net als SBS had maar van origine in Luxemburgse handen ligt dus daar kan het niet aan liggen.

Vind het trouwens wel raar als het ergens bij wet vast gelegd zou worden dat reclame tijdens live sport verboden zou zijn? Weet iemand daar meer over, kan het op het net niet zoveel over vinden eigenlijk.

Dat is waarschijnlijk ook wel de reden dat bij RTL het beeld altijd in miniatuur bleef doorlopen waardoor ze toch wel aan de regels voldoen, als die regels al echt gehandhaafd worden?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Grimmie187 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:16:
Ik neem aan van wel, het ging hem er iig specifiek om de F1 te kunnen kijken. Verder zal je voor die 80 pond per maand waarschijnlijk ieder kanaal krijgen wat je kan bedenken (dus ook alle andere Sky sports), maar dan nog: ruim 100 euro betalen om TV te kunnen kijken per maand? 8)7
Dat betaal ik ongeveer per jaar voor het complete Sky UK pakket op een alternatieve wijze en dan heb ik er nog een groot aantal andere pakketten bij (o.a. Sport1 en Sky Duitsland, dus ik mis eigenlijk geen reclamevrije race). O-)

[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 12-03-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:00
Davidshadow13 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:25:
[...]

SBS is pas sinds 2011 in compleet Nederlandse handen daarvoor was het ook onderdeel van een Luxemburgse omroep organisatie SBS Broadcasting Group, Zelfde geldt voor de RTL group welke wel een volledig Nederlandse dochter heeft, net als SBS had maar van origine in Luxemburgse handen ligt dus daar kan het niet aan liggen.
Het gaat niet om de eigenaar maar het gaat om de plaats. Uitzendingen die vanuit Nederland komen mogen niet worden worden onderbroken door reclame. RTL zend vanuit Luxemburg en SBS vanuit Nederland.
Dus wat Nellie41 aangaf klopt als een bus. Helaas geen tijd om te googlen voor je maar dat mag je zelf doen en kom je het vast wel tegen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven__NL op 12-03-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Sinds ik dus ook RTL+ moet kijken vond ik de reclame bij RTL7 echt veel minder erg.. Daar bleef het beeld nog doorlopen, kleiner.. bij RTL+ te pas en te onpas hop zo de reclame in, en lang... en volledig in beeld.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

ProudElm schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:08:
Yep... zoals ik.. kijk graag.. maar om nou een abo te nemen.. nee bedankt.. kijk dan wel op BBC of RTL+
En ondertussen geeft Bernie de dominantie van Vettel de schuld van de teruglopende kijkcijfers. En nee, die paywall heeft er geen drol mee te maken hoor :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

En daarom kan ik die 15 euro per maand voor Sport1 voor mezelf wel rechtpraten. De beeldkwaliteit van Sport1 HD is echt ongeëvenaard goed. En dit jaar Olaf erbij, dus dat moet helemaal goedkomen ;)

verder:

http://www.nu.nl/buitenla...nomen-bij-schumacher.html

Bron is mevrouw de manager, dus mag als betrouwbaar gezien worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Damian op 12-03-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
MegaTronics schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:25:
[...]

Dat betaal ik ongeveer per jaar voor het complete Sky UK pakket op een alternatieve wijze en dan heb ik er nog een groot aantal andere pakketten bij (o.a. Sport1 en Sky Duitsland, dus ik mis eigenlijk geen reclamevrije race). O-)
Pas maar op.. Straks leest Bernie dit en komt ie je halen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
L1nt schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:44:
[...]

En ondertussen geeft Bernie de dominantie van Vettel de schuld van de teruglopende kijkcijfers. En nee, die paywall heeft er geen drol mee te maken hoor :X
Inderdaad... Maar, blijkbaar levert het toch meer op helaas.. dus zal wel door blijven gaan zo... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Grimmie187 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:48:
[...]

Pas maar op.. Straks leest Bernie dit en komt ie je halen! ;)
Als ik dan op zijn kosten naar iedere race mag met paddockkaarten, vind ik het best. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Bij Sport 1 kan je voor ~130 euro alle races online zien. Inclusief alle extra kanalen en tijden. Op mijn pc prima zichtbaar. Dus voor ~11 euro per maand of ~6,80 euro per raceweekend. Ik vind dat een prima prijs.

Alhoewel ik me prima kan voorstellen dat anderen het te duur vinden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HAo5GgaJmsA]

Net even de programmatie van Sporting Telenet bekeken. Komende week: Voetbal (99.5% van de zendtijd op drie kanalen), (gemiddeld) een halve match NBA per dag en één hele zender GOLF.

Nee. Gewoon het idee dat ik daarvoor zou betalen revolteert me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:00
Gé Brander schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:17:
Bij Sport 1 kan je voor ~130 euro alle races online zien. Inclusief alle extra kanalen en tijden. Op mijn pc prima zichtbaar. Dus voor ~11 euro per maand of ~6,80 euro per raceweekend. Ik vind dat een prima prijs.

Alhoewel ik me prima kan voorstellen dat anderen het te duur vinden.
Vergelijk dit eens met een Netflix die maar 7,99 per maand kost. F1 is maar 2 uurtjes op een zondag dus max 4 uur in de maand. Als ik dat zou vergelijken met Netflix waar ik veel meer uurtjes naar zou kijken vind ik het toch nog duur.

Misschien niet helemaal een goede vergelijking maar wil alleen aantonen dat ik bij sport 1 te weinig aan mijn trekken kom voor de prijs die ik moet betalen (overige sporten boeien mij geen hol) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Vind het nog steeds te veel.. Kan niet elke race kijken.. en dan nog niet eens de vakantie's mee genomen.. Dan maar om en om engels/duits kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
Hoe werkt dat Sport 1 via je pc eigenlijk? Hebben ze niet ook een app voor tablet/telefoon?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
DexterBelgium schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:28:
Net even de programmatie van Sporting Telenet bekeken. Komende week: Voetbal (99.5% van de zendtijd op drie kanalen), (gemiddeld) een halve match NBA per dag en één hele zender GOLF.

Nee. Gewoon het idee dat ik daarvoor zou betalen revolteert me.
Zend sporting Telenet de F1 uit dan??

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Pagina: 1 ... 17 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.