[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.661 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23
AzzKickah schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:52:
[...]

Daar lijkt mij inderdaad niks raars aan nee. Hij ontwerpt toch het aerodynamische verhaal aan die auto?
Ik snap dat er nog veel meer te ontwerpen is aan zo'n auto maar Newey is naar mijn mening wel degelijk ontwerper.
Ik quote jou even, maar het is tegen iedereen eigenlijk. Newey is aerodynamicus. Eentje met een potlood. Daarnaast moet je hem zien als genie in zijn vak. Gewoonweg de beste. Zijn auto's hebben 10 wk constructeurtitels gewonnen, bij 3 verschillende teams. Hij heeft ook 2 amerikaanse titels op zijn naam staan.

Newey is één van de weinigen die de aerodynamica van een F1 auto begrijpt op het moment dat ze uit zijn pen komen. De anderen hebben daar fluid dynamics en een windtunnel voor nodig. Newey gebruikt ze ook, maar zonder zouden de auto's ook goed zijn.

De één na beste leeft niet meer, dat is Colin Chapman (Lotus). De derde in het rijtje topontwerpers is Rory Byrne, verantwoordelijk voor de Ferraris en Bennetons van Michael Schumacher. Hij heeft 7 constructeurstitels.

Neweys taak is dus om binnen de geldende regels de limiet te zoeken en de aerodynamisch efficientste auto te tekenen. Dat wil zeggen, zoveel mogelijk grip en downforce bij zo min mogelijk drag.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

Hoort Gordon Murray niet in dat rijtje thuis ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
DDX schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:48:
Hoort Gordon Murray niet in dat rijtje thuis ?
Ja en nee. Ja hij heeft winnende auto's ontworpen. Maar als het gaat om constructeurtitels staat hij niet in de top 3. Newey haalde er 10, Chapman 7 en Byrne ook 7. Marray kwam tot 4.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

Hoewel ik persoonlijk vind dat Newey briljant is, bestaat een auto uit 3 componenten:
1. Aerodynamica
2. Motor
3. Coureur

En volgens mij gaat dit jaar de motor een grotere impact hebben dan de aeropackages.
Ik begrijp dan ook niet de engine freeze zo snel in het seizoen, in een een seizoen met een van de grootste motor wijzigigen van de afgelopen 10-12 jaar.
Sure... Ze hebben kunnen testen en ze weten het al een paar jaar, maar doordat er niet "live" getest kan worden is vrijwel alle kennis theoretisch.

Ik denk dat de teams met Renault motoren nog wel eens een heeeeel zwaar jaar tegemoet kunnen gaan zien.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

^^
Dat denk ik ook. Red Bull zal waarschijnlijk wel de snelste van de Renault motoren zijn door de aero en coureur(s) (sinds wanneer is de coureur een onderdeel van de auto? ;) ).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:43:
De eerste rel rondom de Ferrari motor komt langzaam tot uiting, waar eerder al in het stil geklaagd werd over het turbo omhulsel, kloppen Mercedes en Renault nu aan bij de FIA, of dienen een protest in in Melbourne.

http://www.f1today.net/nl...er-omhulsel-ferrari-turbo
Wat een bullshit weer, dat de teams nu voor de FIA gaan bepalen wat wel en niet kan, als de FIA het zelf al heeft goedgekeurd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, dit gaat ook op voor de ophanging van Mclaren, die wordt waarschijnlijk ook aangevochten in Australië. En het is eerder gebeurd met bijvoorbeeld de dubbele diffuser.

overigens zijn het hier niet de teams, maar de motor fabrikanten die het protest willen doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-02-2014 10:34 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
rally schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 04:42:
Hoewel ik persoonlijk vind dat Newey briljant is, bestaat een auto uit 3 componenten:

En volgens mij gaat dit jaar de motor een grotere impact hebben dan de aeropackages.
Toch werkt de Renault motor gewoon wel zoals gezien bij Caterham, RedBull/Newey wil gewoon pertinent een bepaald aerodynamisch concept gebruiken waardoor de motor in problemen komt doordat hij dan te weinig koeling krijgt.

Maw aero is design technisch hetzelfde als de motor in dit geval.
Des te efficienter de motor des te efficientere aero package die je kan gebruiken.

Red Bull en Renault is dus volgens mij stiekum een beetje aan het aansturen om de regel om de motoren vast te stellen een tijdje te laten uitstellen, ipv gewoon te accepteren dat ze 3-4 sec per rondje langzamer zijn.
(zelfde grap als de banden vorig jaar, banden buiten de gestelde marges gebruiken om vervolgens te stellen dat de banden van het jaar ervoor nodig zijn om het probleem op te lossen.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Dames en heren, David Coulthard:

Afbeeldingslocatie: http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2014/02/21/8d92e4aa-9b20-11e3-aa54-d249460ac342_original.jpg.h380.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

HAHAHA, welke weddenschap heeft hij verloren? :D

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

At least he takes it like a man...

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hij staat voor lul voor het goede doel:
http://www.dailymail.co.u...e-charity-fundraiser.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Rosberg zit inmiddels binnen 1 seconden van de pole-tijd in 2013, zo traag zijn ze dus echt niet. Dat die angst ongegrond is, blijk nu al, met nog een testweek te gaan.

Verder heeft RedBull alweer veel issues, met maar 15 rondjes tot nu toe. Lotus gaat iets beter, met 30+ rondjes. Echter heb ik nog geen enkel Renault-powered team in de 1:38 zien gaan....

In meer nieuws, Renault komt 35 km/u te kort op de rechte stukken. Snelste vorig jaar was 314 km/u, nu rijden ze 330+ op de rechte stukken, waar Vettel er 302 haalt...
http://www.gpupdate.net/n...eid-35-kilometer-te-kort/

[ Voor 27% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-02-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Iedereen lachte besmuikt om de overstap van Hamilton naar Mercedes.... Ik denk dat Mercedes in de gelegenheid is om in het begin van het seizoen een onoverbrugbaar gat in punten te maken. Dat ding gaat echt als een Zwitsers uurwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als je uitgaat van de eerste 2 tests, gaan de Mercedes teams en Ferrari de dienst uitmaken in de eerste paar races. Daarna zou het natuurlijk kunnen dat de andere teams nog terugkomen, maar de opening van het seizoen lijkt richting de Mercedes-powered teams en Ferrari te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Mooie foto in het kader van de discussie over ontwerp/montage van gisteren:

http://www.f1today.net/nl...33e13e1a09cac5ccd5338.jpg

Niet normaal hoe weinig ruimte eigenlijk, gaaf om te zien hoe ze zulke high tech onderdelen in zo'n kleine verpakking weten te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Hoogie2004 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:33:
Verder heeft RedBull alweer veel issues, met maar 15 rondjes tot nu toe. Lotus gaat iets beter, met 30+ rondjes. Echter heb ik nog geen enkel Renault-powered team in de 1:38 zien gaan....
Gisteren zat er een Renault-powered auto in de 1:38.9xx, weet zo ff niet meer welke..
Heb op dit moment geen zin om het terug te zoeken though :P :+

De Torro Rosso in 1:38.974 - http://f1today.net/nl/live/2014/02/21/sakhir

[ Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 22-02-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Grimmie187 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:08:
Mooie foto in het kader van de discussie over ontwerp/montage van gisteren:

http://www.f1today.net/nl...33e13e1a09cac5ccd5338.jpg

Niet normaal hoe weinig ruimte eigenlijk, gaaf om te zien hoe ze zulke high tech onderdelen in zo'n kleine verpakking weten te krijgen!
Zie ik nou gewoon tiewraps om die rempotjes zitten?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

AzzKickah schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:39:
[...]

Gisteren zat er een Renault-powered auto in de 1:38.9xx, weet zo ff niet meer welke..
Heb op dit moment geen zin om het terug te zoeken though :P :+

De Torro Rosso in 1:38.974 - http://f1today.net/nl/live/2014/02/21/sakhir
Je hebt gelijk, tja, als ze al 1:38érs kunnen rijden, is de rest natuurlijk kansloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Senor Sjon schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:50:
[...]

Zie ik nou gewoon tiewraps om die rempotjes zitten?
Yep! En dat is geen noodvoorziening maar de makkelijkste, goedkoopste en lichtste methode om die dingen daar te monteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 13:33
Zometeen op de bbc 2, F1 greatest rivels Hunt vs Lauda. Om 8 uur

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

Herhaling van aantal maanden geleden, maar voor mensen die het nog gezien hebben aanrader.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
rally schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 04:42:
1. Aerodynamica
2. Motor
3. Coureur

Ik begrijp dan ook niet de engine freeze zo snel in het seizoen, in een een seizoen met een van de grootste motor wijzigigen van de afgelopen 10-12 jaar.
Sure... Ze hebben kunnen testen en ze weten het al een paar jaar, maar doordat er niet "live" getest kan worden is vrijwel alle kennis theoretisch.

Ik denk dat de teams met Renault motoren nog wel eens een heeeeel zwaar jaar tegemoet kunnen gaan zien.
Mwoah, ik zie het liever als:

Aerodynamica, Elektronica, Motor, Coureur

Als je dan de afgelopen seizoenen bekijkt is het eigenlijk logisch dat Red Bull alles heeft gewonnen wat er te winnen valt. Als je namelijk puur naar het materiaal kijkt:
- Elektronica (KERS) had relatief weinig invloed.
- De motor had weinig invloed (ontwikkelverbod maar wel wijzigingen door mogen voeren als je aantoonbaar slechter was resulteerde uiteindelijk in extreem gelijkwaardig presterende motoren).

Dan blijft er 1 punt over, dat wel een hele grote invloed heeft en eigenlijk voor 90% de prestaties van de auto bepaalde:
- Aerodynamica. Op dat gebied is Red Bull simpelweg de beste, en als dat dan de enige factor is die nog grote invloed heeft en je combineert dat met één van de beste coureurs ooit dan win je alles.

Wat dat betreft vind ik de Formule 1 van dit jaar wel een stuk interessanter;

- De motor krijgt weer veel meer invloed.
- Elektronica krijgt een veel grotere invloed vanwege ERS.
- Aerodynamica heeft veel minder invloed.

Kortom, de teams hebben meer mogelijkheden om echt hun eigen kracht te benutten. Mercedes lijkt een dijk van een motor te hebben gemaakt, Ferrari lijkt in de elektronica wat leuke foefjes te hebben gevonden en bijv. McLaren heeft weer bijzonder aero met die achterwielophanging.

Mede hierdoor verwacht ik ook dat Red Bull een zeer zwaar seizoen gaat krijgen; Renault heeft de zaakjes duidelijk nog niet helemaal op orde en qua elektronica is Red Bull ook nooit heel sterk geweest. Ga maar eens na hoeveel KERS issues ze hebben gehad, dat was niet normaal.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 21:11
Nm

[ Voor 100% gewijzigd door AtlAntA op 23-02-2014 23:08 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

F1today is niet echt betrouwbaar volgens velen hier, maar toch:
http://www.f1today.net/nl...om-schumacher-te-ontwaken

Het begint steeds slechter te klinken omtrent schumi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat halen ze ook van andere sites af. Maar er zijn 2 maanden gepasseerd, dat is nooit een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Tackleberry schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:09:
[...]

Het kost geld (oa belasting) om een managerspel met prijzen te runnen.

[...]

Aan de FOK!F1manager doet altijd een mooi aantal mensene mee. Afgelopen jaar 1100+.
Doet er iemand mee met de GP Update Manager? Is het wat om een sub league te maken met liefhebbers?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Hoogie2004 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:28:
F1today is niet echt betrouwbaar volgens velen hier, maar toch:
http://www.f1today.net/nl...om-schumacher-te-ontwaken

Het begint steeds slechter te klinken omtrent schumi :(
Manager van Schumi ontkent dat dit het geval is. Is op dit moment de enige betrouwbare bron, dus ga er maar van uit dat het klopt. Ze geeft aan dat het slecht lijkt doordat het zo lang duurt, maar dat het nog gewoon doorloopt allemaal.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Damian schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:09:
[...]

Manager van Schumi ontkent dat dit het geval is. Is op dit moment de enige betrouwbare bron, dus ga er maar van uit dat het klopt. Ze geeft aan dat het slecht lijkt doordat het zo lang duurt, maar dat het nog gewoon doorloopt allemaal.
Ik zag het ook net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:41
Damian schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:09:
[...]

Op nu.nl wordt het bericht van f1today inderdaad ontkracht. Gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Laatst online: 09-09 07:27
Dit weekend gezien : IMDB: 1 (2013)
Vond het wel een interessante documentaire :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:23
Ook gezien ja, mooi nog dat enkele spraakmakende coureurs van vroeger nog gewoon rondlopen en hun ding doen, al dan niet nog binnen de (auto)sport.

Grappig ook dat Ickx eerst geen zak gaf om veiligheid in de F1 en zelfs zonder gordel reed... om later wel de Le Mans start daar te betwisten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Volgens mij kun je ook niet zomaar testen; immers waar haal je zoiets simpels als banden vandaan... Pirelli gaat die niet leveren omdat het geen officiële test is en geen filmdag, en de tijd die nodig is om ergens anders in het geheim banden vandaan te halen kun je dan net zo goed besteden aan het verbeteren van de auto lijkt mij.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
XyritZz schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:54:
[...]

Volgens mij kun je ook niet zomaar testen; immers waar haal je zoiets simpels als banden vandaan... Pirelli gaat die niet leveren omdat het geen officiële test is en geen filmdag, en de tijd die nodig is om ergens anders in het geheim banden vandaan te halen kun je dan net zo goed besteden aan het verbeteren van de auto lijkt mij.
Als dit waar was geweest hadden ze de nadruk toch wel op betrouwbaarheid liggen tijdens deze test. Elk setje had dan wel voldaan voor ze. Maar goed als het een filmdag geweest was hadden ze hier wel open over kunnen doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

XyritZz schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:54:
[...]

Tja, dat soort dingen is inderdaad wel een puntje. Maar dan nog, ook met minder representatieve banden kun je alsnog al je systemen testen, en juist daar zit bij RedBull op het moment het probleem.

Ik geloof er nog niet al te veel van, maar stel dat er teams het testverbod overtreden op een dusdanig geheime manier, mogen van mij echt wel dik gestraft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:06:
[...]

Tja, dat soort dingen is inderdaad wel een puntje. Maar dan nog, ook met minder representatieve banden kun je alsnog al je systemen testen, en juist daar zit bij RedBull op het moment het probleem.

Ik geloof er nog niet al te veel van, maar stel dat er teams het testverbod overtreden op een dusdanig geheime manier, mogen van mij echt wel dik gestraft worden.
Klopt, als het puur om het verbeteren van betrouwbaarheid/koeling/motor gaat dan maakt het niet zo heel veel uit welke banden je er onder legt. Echter kun je zulk soort dingen ook prima tijdens een filmdag testen toch? Dan voldoe je netjes aan de regels en kraait er geen haan naar. De maximale afstand van een filmdag is volgens mij nog meer dan Red Bull tot nu toe heeft afgelegd in het voorseizoen, dus wat dat betreft zou dat prima moeten voldoen ;).

Vraag me ook wel af of er in de ECU niet een of ander controlemiddel zit om te checken hoeveel KM er gereden wordt, en wanneer auto's worden gestart. Met die standaard ECU's van vandaag de dag zou dat prima moeten kunnen lijkt me, McLaren levert een voorraad van 4 van die dingen en wisselt ze een maand later om... logs uitlezen en als er iets niet voldoet seintje richting FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt, daarom rijden ze met mules. Ferrari heeft ook een LMP1 project waarin ze het blok kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
They're back together, Felipe, baby!

Williams is écht wel een move aan het doen...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:38
DexterBelgium schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:07:
They're back together, Felipe, baby!

Williams is écht wel een move aan het doen...
Maar als ik zo lees wordt hij niet de Engineer van Felipe :)
Hij krijgt een nieuwe functie.

Snap dan niet echt waarom hij niet gewoon de Engineer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
XyritZz schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:21:
[...]

Klopt, als het puur om het verbeteren van betrouwbaarheid/koeling/motor gaat dan maakt het niet zo heel veel uit welke banden je er onder legt. Echter kun je zulk soort dingen ook prima tijdens een filmdag testen toch? Dan voldoe je netjes aan de regels en kraait er geen haan naar. De maximale afstand van een filmdag is volgens mij nog meer dan Red Bull tot nu toe heeft afgelegd in het voorseizoen, dus wat dat betreft zou dat prima moeten voldoen ;).
Banden maken zeker niet zoveel uit aangezien voor de problemen die ze hebben een grote windtunnel zou volstaan met de motor geinstalleerd in de auto en lopend.
(Ze hebben nl alleen grote motor/aerodynamica problemen)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ryur schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:35:
[...]

Snap dan niet echt waarom hij niet gewoon de Engineer wordt.
Dat heet promotie.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Momentje van stilte....
I’ll admit to being perplexed.

First, about the silence from Grenoble.

If you’re not in the habit of reading the comments section after each post (I do, of course – it’s wonderful to see what those of you who read me think, and a source of wonder that you’d actually take the time to write), it’s worth a look (in chronological order) at the comments to my last entry.

It’s pretty clear that Michael’s fans are beginning to feel like their devotion, commitment, and passion for someone they’ve elevated to hero status over many years means nothing. I see strains of anger, disappointment, frustration. Others, with considerable self-abnegation, are hewing to “respect for Michael’s privacy” and accepting the lack of information with equanimity . . . but even here there is an undertone of frustration at being asked to do so.

I’m not a journalist, and I’m not a PR/communications professional. But I totally fail to see how the current comms policy helps either Michael or his family. I fail to see how talking to us about the significant ups and downs of this long hard process damages Michael’s privacy or makes Corinna and the kids’ journey more difficult. I cannot possibly understand the reasons for any of this. I’ve said it before, and I’ll repeat it. This is totally unfair to the people who made Michael the celebrity he is. The people who vibrated to his victories, and were saddened by his defeats. They deserve to be told something. I didn’t say it’s their right to know (although jurisprudence places looser limits on celebrities’ “privacy” than on that of “normal” citizens); rather I said they DESERVE to know. Why on earth is their pain not being considered? How is keeping the millions of fans in the dark helping ANYTHING?

I’m also a bit perplexed about this latest thing in FOCUS.DE about re-starting the sedation. First of all, the article is rather remarkably poorly written. That, plus a singular lack of content make it useless, and surely not even worth wasting one’s time reading.

With no knowledge of Michael’s current clinical condition, it’s impossible to say why he would be re-sedated at this stage. Generically, any situation requiring a still, tranquil patient might raise consideration of reinstating sedation. This could be, for example, respiratory deterioration that requires a new period of mechanical ventilation. It could mean that there has been a change in his neurological status, with perhaps some signs of agitation, or a systemic infection originating in one of the several catheters still present. Again, we have absolutely no idea.

Right now I’ve really only one question (that predates the re-sedation issue). Has Michael been weaned from the ventilator?

As I’ve mentioned, once the sedation was stopped, the next big step physiologically speaking was respiratory weaning. This appears to me to be a piece of news that is unequivocally good, and therefore I cannot imagine it being held from the public. Imagine having heard Sabine say “I’m happy to say Michael is now breathing on his own”. Once again, if he HAS been weaned and we’ve not been told, then this is a shameful and arrogant neglect of his fan base and the public.

If on the other hand Michael is still dependent on the ventilator, it’s important to look at why. In this case, that of a young and (remarkably) healthy man with a high probability of brainstem lesions, damage to the respiratory centres would be high on the list of reasons.

Damage to the brainstem can be associated with numerous clinical presentations. It is where breathing is controlled. As important, the brainstem contains structures that play a vital role in waking the brain and maintaining wakefulness and attention. It’s also where the nerves to and from the face (for hearing, sight, taste, feeling and movement) enter the brain.

With sufficiently widespread damage to the brainstem, the patient shows no sign of awakening, and remains ventilator dependent. This is obviously a devastating situation. Brainstem injury is suspected based on the clinical status of the patient, and is then sought using imaging, especially MRI scanning. The actual function of the brainstem can be interrogated using several techniques, including what are called “brainstem auditory evoked potentials”. This involves placing headphones on the patient and playing a series of several thousand clicks through them. Then, sophisticated software is used to detect, embedded within the electroencephalogram, the passage of the sound information through the brainstem (where it enters and undergoes initial processing).

Let’s cut to the chase.

If Michael is not breathing on his own, and is (as we suspect) not showing signs of purposeful interaction with his environment (I am ignoring the mouth movements of which Felipe Massa spoke), AND if there is imaging and functional evidence of extensive and irreversible brainstem damage, Michael’s doctors will discuss withdrawing treatment with the family, as under these circumstances there is essentially no chance of recovery. It is possible that this discussion has already happened.

If Michael is breathing on his own but still not showing purposeful interaction with his environment, then patience is still very much in order. Remember that at one month post-sedation, persistence of this state means roughly a 50% chance of awakening, with the quality of that awakening an open question. This falls to 20% at six weeks (three weeks from now), with a larger portion of these patients having severe functional handicaps. And at one year, essentially no one still comatose wakes up.

Lastly, if Michael is breathing on his own AND showing signs of meaningful interaction with his environment (I very much hope, but very much doubt that this is the situation), then a certain number of people should be ashamed of themselves for denying this good news to his fans. If there is indeed progress and good news ready to be told, then the current comms strategy will go down in the annals as among the most ill-guided, unprofessional, and hurtful in the history of Formula 1 PR.
Gary op http://formerf1doc.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Lange rant.

Volgens mij moet ie niet zo veel roepen, maar gewoon hopen dat het nog goed komt met Michael.
Dat 'wij' zo weinig horen kan namelijk alleen maar slecht nieuws zijn. Als Michael al weer zelf ademt en reageert op z'n omgeving, kan ik me niet voorstellen dat dat nieuws niet al naar buiten zou zijn gebracht.

Het is nu 8 weken geleden dat hij het ongeluk heeft gehad. De kans lijkt mij persoonlijk nihil dat hij nog weer bijkomt, en als ie al bijkomt, dan is ie een kasplantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik vind het geen rant, hij is net zo begaan als veel fans. Hij uit wat zij voelen. Verder vult hij het aan met zijn medische blik op de zaak.

En mijn persoonlijke mening is dat de familie te weinig informatie geeft over zijn toestand. Dat scheelt een hoop losse flodders van tabloids en gegis van iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

VFRRijder schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:01:
Ben ook benieuwd of Sport1 nog met een aanbieding gaat komen net als vorig jaar...
Volgens mij zag ik gisteren bij Ziggo dat je nu de eerste 3 maanden 5 euro p/m betaald..

Linkje: klik hier.

Even snel rekenen leert: 108 euro voor het F1 seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:38
Winkiller schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:43:
[...]

Volgens mij zag ik gisteren bij Ziggo dat je nu de eerste 3 maanden 5 euro p/m betaald..

Ja was mij al opgevallen.
Helaas moet ik dan beneden op de TV kijken, maar kan ik ook de GP2 kijken (wat ook van Sport1 is).

Kijk dan liever boven achter mijn computer, maar daar kan ik dus alleen Formule 1 via de dure prijs aanschaffen (en geen GP2)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

AzzKickah schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:11:
Lange rant.

Het is nu 8 weken geleden dat hij het ongeluk heeft gehad. De kans lijkt mij persoonlijk nihil dat hij nog weer bijkomt, en als ie al bijkomt, dan is ie een kasplantje.
Ik ben het min of meer met je eens...
Mensen laat je niets wijs maken betreffende Schumi, als het een kunstmatig coma was had hij al wakker geweest. Ik heb zelf 2 weken in een kunstmatig coma gelegen en mij wakker maken duurde ongeveer 12 uur, gemiddeld een 1 graad per 3 uur opwarmen in mijn geval. Ik hoop echt dat hij wakker wordt en hersteld maar ik heb echt het gevoel dat Michael niet (meer) in een kunstmatig coma ligt.

Lees dit ook eens: Een coma: het ontstaan en de voortgang van een coma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Winkiller schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:43:
[...]

Vorig jaar ook mee gedaan met deze actie. Ga ik dit jaar zeker weer doen, maar even vast een reminder aangemaakt voor rond 12 maart dat ik dan sport1 aanvraag via ziggo.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

IkWilbert schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:21:
[...]

Vorig jaar ook mee gedaan met deze actie. Ga ik dit jaar zeker weer doen, maar even vast een reminder aangemaakt voor rond 12 maart dat ik dan sport1 aanvraag via ziggo.
Hier ook. Net als vorig jaar op tijd aanmelden, maar vooral op tijd afmelden. De rest van het seizoen dan maar met RTL+ en BBC.
Hopelijk op beter commentaar dit jaar bij Sport1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Winkiller schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:05:
[...]

Ik ben het min of meer met je eens...
Mensen laat je niets wijs maken betreffende Schumi, als het een kunstmatig coma was had hij al wakker geweest. Ik heb zelf 2 weken in een kunstmatig coma gelegen en mij wakker maken duurde ongeveer 12 uur, gemiddeld een 1 graad per 3 uur opwarmen in mijn geval. Ik hoop echt dat hij wakker wordt en hersteld maar ik heb echt het gevoel dat Michael niet (meer) in een kunstmatig coma ligt.

Lees dit ook eens: Een coma: het ontstaan en de voortgang van een coma.
Voor mij lijkt het op het prins-Friso scenario...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

MrSleeves schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:22:
[...]

Hier ook. Net als vorig jaar op tijd aanmelden, maar vooral op tijd afmelden. De rest van het seizoen dan maar met RTL+ en BBC.
Hopelijk op beter commentaar dit jaar bij Sport1.
Olav Mol bij Sport 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:00
IkWilbert schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:21:
[...]

Vorig jaar was de 1e race zelfs gratis, dus wie weet dit jaar weer. Zonder dat ik nu een agenda bij de hand kan je misschien nog een extra GP eruit persen door het 2 weken later pas af te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
En sport 1 is bij de digitalen (excl Ziggo) in maart gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

voor mij nog een reden om geen Sport 1 te nemen :N

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Raven__NL schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:27:
[...]

Vorig jaar was de 1e race zelfs gratis, dus wie weet dit jaar weer. Zonder dat ik nu een agenda bij de hand kan je misschien nog een extra GP eruit persen door het 2 weken later pas af te sluiten ;)
Ja, lukt net.. moet je tussen 23 en 28 maart aanvragen, dan kan je de Oostenrijkse GP meepakken (wordt ook niet door BBC uitgezonden).

Maargoed, moet de eerste wel gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

MrSleeves schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:29:
[...]

Ja, lukt net.. moet je tussen 23 en 28 maart aanvragen, dan kan je de Oostenrijkse GP meepakken (wordt ook niet door BBC uitgezonden).

Maargoed, moet de eerste wel gratis zijn.
Die eerste is waarschijnlijk niet gratis. Bij veel kabelaars in Sport 1 in maart gratis maar bij Ziggo helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

ATS schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:24:
[...]

Voor mij lijkt het op het prins-Friso scenario...
Ja met 1 belangrijk verschil...Prins Friso was in coma geraakt door zuurstofgebrek in de hersenen en Michael Schumacher door schade in de hersenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

IkWilbert schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:30:
[...]

Die eerste is waarschijnlijk niet gratis. Bij veel kabelaars in Sport 1 in maart gratis maar bij Ziggo helaas niet...
Ziet er inderdaad niet naar uit: https://www.ziggo.nl/#ent...tv-op-bestelling/formule1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

L1nt schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:29:
[...]

voor mij nog een reden om geen Sport 1 te nemen :N
:) haha...ik mag die Olav Mol wel, het wordt vast beter dan vorig jaar >:)

Blijkbaar ben ik niet de enigste die er zo over denkt;

Bij Sport1 zijn we altijd bezig om ons product te verbeteren en nemen we de feedback van onze abonnees uiterst serieus', aldus Will Moerer, Vice-President Film1/Sport1. 'We hebben het afgelopen seizoen geëvalueerd en zijn tot de conclusie gekomen dat we een aantal zaken anders moeten aanpakken. 'Ik ben dan ook blij dat het gelukt is om Olav Mol als commentator aan te trekken en dat we de komende jaren nog meer live autosport op Sport1 kunnen uitzenden.

Bron: Sport-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ryur schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:46:
[...]
Ja was mij al opgevallen.
Helaas moet ik dan beneden op de TV kijken, maar kan ik ook de GP2 kijken (wat ook van Sport1 is).

Kijk dan liever boven achter mijn computer, maar daar kan ik dus alleen Formule 1 via de dure prijs aanschaffen (en geen GP2)!
Ik kan met mijn Ziggo account toch echt Sport1 kijken op mijn PC. Heb net als test even de Windows 8(.1) app geïnstalleerd en kan de live kanalen selecteren en afspelen. Dat gaat straks met F1 en GP2/3 natuurlijk net zo eenvoudig. Zelfs PIP is mogelijk, of twee beelden naast elkaar.
Op Windows 7 log je eenvoudig in via de Sport1 website en selecteer je je provider (als die erbij staat), logt daar in middels je provider account, en kies voor Direct live TV kijken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/ScreenShot277.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 25-02-2014 18:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Nieuwe regels voor qualy al langsgekomen?

Twee minuten minder Q1, twee minuten meer Q3. Als je in Q3 raakt moet je starten op de band waar je je snelste ronde in Q2 mee hebt gedaan. Teams krijgen voor Q2 een extra set softs, maar moeten die gebruiken in Q3 ALS ze daar geraken. Ze mogen ze houden als ze niet uit Q2 geraken.

Dus: plaats 1-10: starten op de band uit Q2, extra (soft) band gebruiken voor Q3 en teruggeven. 11-20: kiezen waar ze op starten, extra soft band voor de race. 21-...: uit de weg rijden? niet failliet gaan? Krijgen geen extra set softs uit vrees dat ze die op de zwarte markt verkopen aan één van de teams uit Q3 ;)

Frickin' ingewikkeld!

Kan er me wel iets bij voorstellen, maar damn, daar geraakt toch niemand wijs uit?

http://www.f1times.co.uk/news/display/08533

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Kobayashi is nog niet erg positief over de snelheid van zijn Caterham, als hij nu moest racen, zou hij een GP2 wagen meenemen:
"We are not in race conditions here, but if we were in race conditions I think I should bring a GP2 car," Kobayashi told reporters in Bahrain.

"The lap time is still quicker in GP2. We need to work, but in this moment if we were to race, I think it's not Formula 1.

"When you look at the lap time, I need to be worried. I cannot be happy, but I have to think about what we can do.

"Time is very limited, and we need to think about reliability, but also performance. We have to try as much as we can."

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Hoogie2004 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:58:
Kobayashi is nog niet erg positief over de snelheid van zijn Caterham, als hij nu moest racen, zou hij een GP2 wagen meenemen:

[...]
Schuld zal voornamelijk bij Renault liggen ben ik bang, hij had eerder al gezegd dat hij op het rechte stuk 30KM/h tekort komt op Mercedes. Dat is toch een serieus gat, en ik denk dat als Renault niet heel hard gaat werken aan verbeteringen de 107% regel een gevaar gaat vormen voor een aantal teams (Caterham, Torro Rosso vooral).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat komt omdat ze ook niet 100% gaan. Het lijkt wel alsof Caterham als enige de specsheet heeft gelezen voor het koelvermogen. Hence de Leopard II uitstraling en camouflage. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Cool! Maareh....Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

:F

Kijk eens, klik hier maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Dit is een paar maanden terug door Sport 1 en Olav al bevestigd, als ik het goed heb zit Olav zelfs elke race op locatie in plaats van de bezemkast bij Sport 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Ik las het net ook op sport1. Toch maar eens gaan bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Senor Sjon schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:45:
Dat komt omdat ze ook niet 100% gaan. Het lijkt wel alsof Caterham als enige de specsheet heeft gelezen voor het koelvermogen. Hence de Leopard II uitstraling en camouflage. ;)
Ik ga er vanuit dat de andere teams ook nog niet 100% gaan, en denk toch dat de situatie bij de Renault teams behoorlijk nijpend gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De wedstrijdleiding zal, bij het niet halen van de 107% van 4 teams, echt niet maar 14 wagens laten starten lijkt mij. Ze kunnen zich normaal beroepen op het tonen van snelheid in de trainingen (dat is misschien niet het geval). Ik neem aan dat er nog wel een bijzondere omstandigheden clausule is ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hoogie2004 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:03:
De wedstrijdleiding zal, bij het niet halen van de 107% van 4 teams, echt niet maar 14 wagens laten starten lijkt mij. Ze kunnen zich normaal beroepen op het tonen van snelheid in de trainingen (dat is misschien niet het geval). Ik neem aan dat er nog wel een bijzondere omstandigheden clausule is ofzo....
Och, waarom niet? Lijkt me juist lachen.

Starten er maar 14 auto's, ruim de helft valt ook nog eens uit met betrouwbaarheidsproblemen en vervolgens wint een Marussia de eerste GP van 2014 omdat zij niet uitvallen, wel de snelheid haalden in de Quali en dus alles bij elkaar het 't beste voor elkaar hadden in Australie. En dus verdiend winnen.

Lijkt mij leuk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zeker wel gaaf voor een keertje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Ziggo doet nu ook mee met de sport 1 actie, gratis in de maand maart
http://www.totaaltv.nl/ni...voetbal-en-formule-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Jurgen schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:49:
[...]

Dit is een paar maanden terug door Sport 1 en Olav al bevestigd, als ik het goed heb zit Olav zelfs elke race op locatie in plaats van de bezemkast bij Sport 1
Anders doet hij het niet.. heeft hij al vaak aangegeven.
DexterBelgium schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:58:
Nieuwe regels voor qualy al langsgekomen?

Twee minuten minder Q1, twee minuten meer Q3. Als je in Q3 raakt moet je starten op de band waar je je snelste ronde in Q2 mee hebt gedaan. Teams krijgen voor Q2 een extra set softs, maar moeten die gebruiken in Q3 ALS ze daar geraken. Ze mogen ze houden als ze niet uit Q2 geraken.

Dus: plaats 1-10: starten op de band uit Q2, extra (soft) band gebruiken voor Q3 en teruggeven. 11-20: kiezen waar ze op starten, extra soft band voor de race. 21-...: uit de weg rijden? niet failliet gaan? Krijgen geen extra set softs uit vrees dat ze die op de zwarte markt verkopen aan één van de teams uit Q3 ;)

Frickin' ingewikkeld!

Kan er me wel iets bij voorstellen, maar damn, daar geraakt toch niemand wijs uit?

http://www.f1times.co.uk/news/display/08533
Valt toch wel mee. Beloning extra om in Q2 te komen in de vorm van extra set banden. Die gebruik je dan echter niet in Q2, maar moet je in Q3 gebruiken en lever je dan weer in. Blijf je in Q2, dan hou je die set voor de race; in Q3 komen is "voor straf" banden weer inleveren.
Voordeel is dat positie 11 t/m 15 een extra set heeft om in de race te gebruiken. Zij natuurlijk wel de zachte band, maar dat maakt niet uit.

[ Voor 66% gewijzigd door MrSleeves op 26-02-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:00
Mooi had ik toch *gelijk* en kan je proef abbo dus beter later afsluiten om nog een extra GP mee te pikken. Neemt niet weg dat ik toch BBC blijf kijken zodra die bij hun wordt uitgezonden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Raven__NL schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:56:
[...]

Mooi had ik toch *gelijk* en kan je proef abbo dus beter later afsluiten om nog een extra GP mee te pikken. Neemt niet weg dat ik toch BBC blijf kijken zodra die bij hun wordt uitgezonden uiteraard.
Dat is mooi ja, kan ik vier maanden op sport 1 kijken, en dan is het WK toch alweer beslist en boeit het verder weinig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Waar ik met de nieuwe quali regels wel schrik voor heb is dat het voordeel van plaats 11 te rijden nog groter gaat worden, zeker nu er geen van de rijders rond plaats 8-10 ervoor kan kiezen niet te rijden in Q3 en op die manier zijn banden te kiezen én op een nieuwe set te starten.

Je krijgt dan dus: allervoorste teams: keuze tussen op gebruikte prime starten (door Q2 door te raken op prime, nog te bekijken of hen dat uberhaupt lukt), of op gebruikte option en dus één of zelfs twee sets "nieuwe" option minder hebben dan de nr. 11 (afhankelijk van of die in Q2 op option of prime reed). Daarnaast kan de nr. 11 ook nog eens vrij kiezen welke band hij start, en of hij op nieuw dan wel scrubbed rubber start (neem aan dat nieuw de voorkeur heeft bij de start).

Plaats 11 zou wel eens hard bevochten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
[...]

Behalve dat BBC de seizoensopener in Melbourne in ieder geval niet uitzend ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

DexterBelgium schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:29:
Waar ik met de nieuwe quali regels wel schrik voor heb is dat het voordeel van plaats 11 te rijden nog groter gaat worden, zeker nu er geen van de rijders rond plaats 8-10 ervoor kan kiezen niet te rijden in Q3 en op die manier zijn banden te kiezen én op een nieuwe set te starten.
Volgens mij mag dat dus niet meer. Je moet rijden in Q3. Vandaar de extra set banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
My point exactly, het heeft ook geen enkel voordeel meer.

Dus 8-10 rijden voor den hond zijn... Q3, maar moeten starten op hun (presumably) zwaar misbruikte options die ze in Q2 gebruikt hebben. Vlak achter hun staat nr 11 te blinken op zijn keuze van nieuwe bandjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En zoals ik al zei, positie 11 is oneven, net als pole position. Dus vaak de goede kant van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
[...]
Haal je dan de zes maande break om weer een proefabo af te sluiten? Volgens mij stopte mijn Sport1 abonnement in November, dan zou ik pas half mei weer kunnen afsluiten tegen gereduceerd tarief...

Even kijken welke races de BBC heeft, misschien kan het dan net.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
DexterBelgium schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:44:
My point exactly, het heeft ook geen enkel voordeel meer.

Dus 8-10 rijden voor den hond zijn... Q3, maar moeten starten op hun (presumably) zwaar misbruikte options die ze in Q2 gebruikt hebben. Vlak achter hun staat nr 11 te blinken op zijn keuze van nieuwe bandjes...
Dat zal wel meevallen, topteams halen Q3 vaak wel met primes en als er options nodig zijn is het 1 rondje knallen en daarna de pits in. Zeker die banden niet zwaar gaan misbruiken met het oog op de race.

Nadeel is er enkel voor de teams die net aan in Q3 komen, want inderdaad vlak er achter staat een auto met een klein voordeel. Vanaf p11 de race winnen gaat echter sowieso niet zomaar lukken dus het zal ook weer geen wedstrijdje worden wie 'm op P11 kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
DexterBelgium schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:29:
zeker nu er geen van de rijders rond plaats 8-10 ervoor kan kiezen niet te rijden in Q3
Dit is precies de reden waarom dit in het leven is geroepen, in Q3 werd er te vaak ingehouden of helemaal niet gereden om maar banden te sparen. Nu hebben ze 1 "gratis" set die ze toch terug moeten geven, en ze willen zo ver mogelijk bij plaats 11 vandaan staan.

Ik ga er vanuit dat dit meer actie oplevert in Q3

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Jiriki schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:59:
[...]

Haal je dan de zes maande break om weer een proefabo af te sluiten? Volgens mij stopte mijn Sport1 abonnement in November, dan zou ik pas half mei weer kunnen afsluiten tegen gereduceerd tarief...

Even kijken welke races de BBC heeft, misschien kan het dan net.
Actie is maar tot ergens in april (24e geloof ik).
Ik heb mijn abonnement bij Sport1 direct na de actie stopgezet. Ik vond het de moeite niet. Ook met Mol niet; 5 euro is prima, 15 niet (aangezien ik de andere helft toch op de BBC kijk en de rest van Sport1 vind ik niet interessant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
SnowDude schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:37:
[...]
Dit is precies de reden waarom dit in het leven is geroepen, in Q3 werd er te vaak ingehouden of helemaal niet gereden om maar banden te sparen. Nu hebben ze 1 "gratis" set die ze toch terug moeten geven, en ze willen zo ver mogelijk bij plaats 1 vandaan staan.

Ik ga er vanuit dat dit meer actie oplevert in Q3
Die gratis set voor Q3 heb ik geen probleem mee. Ik begrijp alleen niet waarom de Q2ers die ook in de race mogen gebruiken. Het zou toch veel simpeler geweest zijn de deelnemers aan Q3 gewoon een "Q" band te geven?
XyritZz schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:24:
[...]
Dat zal wel meevallen, topteams halen Q3 vaak wel met primes en als er options nodig zijn is het 1 rondje knallen en daarna de pits in. Zeker die banden niet zwaar gaan misbruiken met het oog op de race.
Ja, maar een topteam dat nu Q3 op de primes haalt schiet zich daar mogelijk mee in de voet, want dat betekent ook starten op used prime, wat niet altijd de voorkeur wegdraagt (zeker niet bij de Vettelstrategie "pak twee seconden in de eerste twee ronden, ????, profit"). Ik kan het zo meteen niet terugvinden, maar er staat me ook ergens bij dat er een miniem verschil is in grip "off the line" tussen de primes en de options, waardoor je dus misschien vaker een Mark Webbertje doet dan een Fernando Alonsotje bij de start.
Nadeel is er enkel voor de teams die net aan in Q3 komen, want inderdaad vlak er achter staat een auto met een klein voordeel. Vanaf p11 de race winnen gaat echter sowieso niet zomaar lukken dus het zal ook weer geen wedstrijdje worden wie 'm op P11 kan zetten.
Idd, as I said, nadeel voor plaatsen 8-10, die mogelijk zuur zullen kijken als ze net boven ipv net onder tijd nummer 11 zitten. Ok, hem op 11 zetten is zo goed als onmogelijk, maar toch lijkt het me een perverse incentive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
DexterBelgium schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:56:

Die gratis set voor Q3 heb ik geen probleem mee. Ik begrijp alleen niet waarom de Q2ers die ook in de race mogen gebruiken. Het zou toch veel simpeler geweest zijn de deelnemers aan Q3 gewoon een "Q" band te geven?
Zat een tikfoutje in mijn post. ik bedoelde dat ze zo ver mogenlijk bij plaats 11 vandaan willen eindigen.
Idd, as I said, nadeel voor plaatsen 8-10, die mogelijk zuur zullen kijken als ze net boven ipv net onder tijd nummer 11 zitten. Ok, hem op 11 zetten is zo goed als onmogelijk, maar toch lijkt het me een perverse incentive.
Dit is het ook, als je nu in q3 komt wil je je proberen om niet op plaats 9 of 10 te eindigen, ze zullen dus echt gaan vechten om maar niet achter aan de top 10 te eindigen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Señor Sjon
Net als afgelopen seizoen? Waarbij plek 1-6 redelijk op voorhand bepaald waren? Dan is 7-10 ook redelijk het bokje.

• SnowDude
En dan? Dan heb je 2 ronden last van oudere banden dan de auto achter je. Maar dat verschil hadden ze vorig jaar ook al. Het is niet zo dat ze echt altijd een extra set options nodig hebben in de race, want dat kost ze ook een extra stop. En als je er van uitgaat dat ze 15 ronden mee gaan, moet je dus zo'n 1.5 seconde per ronde winnen wil het nut hebben.

Maar goed dat hangt ook allemaal af van de banden.

• Señor Sjon
En vorig jaar was het al dat mensen niet reden om die reden. Waarom zou je als je op de rand zit proberen nog een setje softs te verraggen in Q2?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb al lang niet zo intensief de tests gevolgd als dit jaar, met al die regelwijzigingen.

Na een halve dag (is nu lunchpauze):
- Mercedes heeft tot aan de pauze al minstens 1,5 keer zoveel rondjes gedaan als de concurrentie.
- Ferrari lijkt ook nog een probleem te hebben, met maar 12 rondjes voor Kimi.
- RedBull staat in de pits de halve wagen te verbouwen sinds kwart voor 10 ongeveer, na 32 rondjes te hebben gereden.

De Mercedes teams gaan dus door met prima tijden klokken en rondjes maken :)

• BM
  • Laatst online: 12:15

BM

Moderator Spielerij
Begin me lichtelijk zorgen te maken om Ferrari. Word tijd dat die ook eens wat snellere tijden op de klokken gaan zetten.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Wat vinden jullie van het feit dat Renault problemen heeft om de deadline van 1 maart (overmorgen) te halen met een goede motor? En dan doel ik vooral op het feit dat de FIA misschien wel de engine freeze even laat lopen. Is dit competitievervalsing? Ergens ben ik het wel gewend van de FIA, maar een keer gewoon consequent zijn zou ook goed zijn. Hoewel het dan wel weer schade aan de sport kan toebrengen. Lastig, lastig.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• NitroX infinity
  • Laatst online: 12:53
Ik hoop dat ze dit als een kans zien om de hegemonie van Red Bull te doorbreken en de sport weer wat interessanter te maken.

Ik denk dat Red Bull vergelijkbaar met McLaren in 2013 gaat presteren, rond de 5e plaats in het kampioensschap.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Señor Sjon
Disclaimer: ik vind die regelingen vanaf parc ferme al ruk, dus dat is sinds de invoering van de 1 motor per weekend al het geval. Er is ook geen cent bespaard met die maatregelen, het is gewoon in een groter motorhome, meer aero, etc. gaan zitten.

Maar imo hebben ze dan pech gehad. Laat F1 maar in hun eigen mes vallen met testverboden e.d.

• XyritZz
Yonni schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:44:
Wat vinden jullie van het feit dat Renault problemen heeft om de deadline van 1 maart (overmorgen) te halen met een goede motor? En dan doel ik vooral op het feit dat de FIA misschien wel de engine freeze even laat lopen. Is dit competitievervalsing? Ergens ben ik het wel gewend van de FIA, maar een keer gewoon consequent zijn zou ook goed zijn. Hoewel het dan wel weer schade aan de sport kan toebrengen. Lastig, lastig.
Geen competitievervalsing, want waar Renault de extra tijd hard nodig heeft om de betrouwbaarheid te verbeteren kunnen Ferrari en Mercedes hun motor nog sterker maken. Het zou pas competitievervalsing zijn wanneer de engine freeze enkel voor Renault wordt opgeschoven.

Dan kun je wel zeggen dat Renault het slecht voor elkaar heeft en dus maar pech heeft, maar dan is het binnen no-time klaar met heel Renault in de F1. De klanten zullen overstappen op goede motoren, en dan houdt het verhaal op. Daar zit ik ook niet op te wachten, dus geef ze maar de tijd die ze nodig hebben om tot een goed product te komen.

• SnowDude
Senor Sjon schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:13:
Disclaimer: ik vind die regelingen vanaf parc ferme al ruk, dus dat is sinds de invoering van de 1 motor per weekend al het geval. Er is ook geen cent bespaard met die maatregelen, het is gewoon in een groter motorhome, meer aero, etc. gaan zitten.

Maar imo hebben ze dan pech gehad. Laat F1 maar in hun eigen mes vallen met testverboden e.d.
Tja de oplossing is niet zo makkelijk, als ze de budgetten en testen vrij geven, krijg je het zelfde als LeMans, Er strijden twee teams voor het podium, en de rest vecht op 20 ronden achterstand om plaats 3.

DTM idem, dat was een paar jaar geleden voor de standaardisatie ook zo goed als dood.

• Phusebox
XyritZz schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:21:
[...]

Geen competitievervalsing, want waar Renault de extra tijd hard nodig heeft om de betrouwbaarheid te verbeteren kunnen Ferrari en Mercedes hun motor nog sterker maken. Het zou pas competitievervalsing zijn wanneer de engine freeze enkel voor Renault wordt opgeschoven.

Dan kun je wel zeggen dat Renault het slecht voor elkaar heeft en dus maar pech heeft, maar dan is het binnen no-time klaar met heel Renault in de F1. De klanten zullen overstappen op goede motoren, en dan houdt het verhaal op. Daar zit ik ook niet op te wachten, dus geef ze maar de tijd die ze nodig hebben om tot een goed product te komen.
Mwah, de verbeteringen en vooruitgang aan zo'n motor is natuurlijk geen lineaire curve. Je geeft Renault daarmee wel kans om fouten goed te maken, terwijl de rest lang niet zo hard vooruit zal gaan.

Beter kunnen ze zeggen, je mag de deadline met een een x aantal weken opschuiven. Elke week die je opschuift is een GP waarin je geen punten kunt scoren. Dan betaal je een penalty voor je falen, want waarom hebben we anders een freeze en een ban op testen als er toch niets mee gedaan wordt.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Leuk weetje, alle rode vlaggen van vandaag zijn veroorzaakt door een renault-powered team...

Pagina: 1 ... 14 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.