geweldige humor
Hebben ze Kimi al betaald voor vorig jaar? Mooi auto maar zeer slechte financiële situatie daar. Kan niet lang goed gaan.
Voorlopig lijken ze het lek nog niet boven te hebben bij Red Bull (alhoewel oorzaak van deze rode vlag gissen is natuurlijk).

Check rechtsvoor en linksachter, dat is nog eens een flatspot?!
Ik hoop trouwens oprecht dat Red Bull de problemen oplost voor Melbourne. Als Ferrari fan wil ik Vettel verslaan op gelijke grond, niet omdat ze dit jaar toevallig een k*t auto hebben..

Ik hoop trouwens oprecht dat Red Bull de problemen oplost voor Melbourne. Als Ferrari fan wil ik Vettel verslaan op gelijke grond, niet omdat ze dit jaar toevallig een k*t auto hebben..
Hahahaha heerlijk!Hoogie2004 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:20:
Ik weet niet of deze al langs was gekomen, maar Mercedes is vergeten Nico en Lewis wat te vertellen
[video]
Dat Vettel stopt op de baan is overigens gewoon tactiek. Als het rode vlag is, kan de rest ook niet testen

Die rook voorspeld niet veel goed. Ze zouden vandaag in ieder geval 2 opties testen voor het koelings-probleem, ik gok dat dit er 1 was, en dat ie niet werkt
(kan alleen de bron van die 2 opties nergens meer vinden..)
De sidepod is volgens mij ook breder dan in Jerez.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik denk dat het probleem iets ernstiger is
. Die flat spot vóór kan ik nog begrijpen, gewoon met rokend wiel rechtdoor schieten. Achter is een ander verhaal. Daar zit volgens mij niet eens een remschijf. Die kant is brake-by-wire en alle energie gaat naar .... juist, het accupakket
. Dus hun ERS (dynamo) sloeg waarschijnlijk vast.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Het zou kunnen dat de motor vast liepGrimmie187 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:40:
Voorlopig lijken ze het lek nog niet boven te hebben bij Red Bull (alhoewel oorzaak van deze rode vlag gissen is natuurlijk).
[afbeelding]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
14:51 Marussia laat weten dat zij kampte met een IT-probleem.
Het heeft 4 wielen en een stuur en het is meteen ons probleem
Het heeft 4 wielen en een stuur en het is meteen ons probleem

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Heb je gezien hoeveel knopjes er op zo'n stuur zittenasing schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:54:
14:51 Marussia laat weten dat zij kampte met een IT-probleem.
Het heeft 4 wielen en een stuur en het is meteen ons probleem![]()
![]()
![]()
Hij moet gestart worden met een laptopGoron schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:59:
[...]
Heb je gezien hoeveel knopjes er op zo'n stuur zitten
Nou stel de uitlaatgassen over achtervleugel heen genereert downforce. (je blaast toch veel lucht naar achter toe met het accelereren vanuit de uitlaat) dan zou je zeggen dat de auto met het uit accelereren vanuit een bocht meer druk op d de achterwielen heeft dus meer grip.fynrd1 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:25:
[...]
Wat wil je er precies mee bereiken? Dat bepaald de verdere uitleg
Op hogere snelheden zal dit effect komen te vervallen en heb je (wat je ook wil lijkt me) minder weerstand op de achtervleugel.
Maar ik ben bang dat ik te simpel denk.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Denk ook dat je mis zit. de lucht uit de uitlaat is heter dan de omringende lucht. De luchtdruk zal dan ook lager zijn, wat betekent dat je juist downforce verliest als je deze lucht over de vleugel laat stromen.AtlAntA schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:02:
[...]
Nou stel de uitlaatgassen over achtervleugel heen genereert downforce. (je blaast toch veel lucht naar achter toe met het accelereren vanuit de uitlaat) dan zou je zeggen dat de auto met het uit accelereren vanuit een bocht meer druk op d de achterwielen heeft dus meer grip.
Op hogere snelheden zal dit effect komen te vervallen en heb je (wat je ook wil lijkt me) minder weerstand op de achtervleugel.
Maar ik ben bang dat ik te simpel denk.
De reden dat ze deze lucht juist in de diffuser uit lieten komen was zodat de warmere lucht voor een onderdruk onder de auto kon zorgen. /pinmeernietopvast
PSN: DutchTrickle PVoutput
Wat dacht je van de telemeterie database met realtime connectie naar de fabriek, en de motor leverancier.Peekster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:01:
[...]
Hij moet gestart worden met een laptopJe zal die laptop maar kwijt zijn. Of de software deed ut nie.
http://www.mclarenelectro...ems/System/Data%20Systems
[ Voor 9% gewijzigd door SnowDude op 19-02-2014 15:11 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Rechts is een Renault hoofd, die is niet blij. De linker lijkt me een teambaas, maar ik weet zo niet welke.
Christian Horner van RBR. Nou kijkt die wel vaker niet blij, maar dit is wel echt een oorwurmengezichtasing schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:24:
Rechts is een Renault hoofd, die is niet blij. De linker lijkt me een teambaas, maar ik weet zo niet welke.
Horner, van RBasing schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:24:
[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 19-02-2014 15:28 ]
Ah, hij is naar de kapper geweest. Hij is inderdaad not amused, very not amused.
Na die bandenvreetactie van Vettel denk ik toch serieus aan een probleem met ERS. Red Bull en stroom is toch al geen gelukkig huwelijk.
Na die bandenvreetactie van Vettel denk ik toch serieus aan een probleem met ERS. Red Bull en stroom is toch al geen gelukkig huwelijk.
Vanaf dit jaar hebben ze toch een eigen starter? Of is dat ook gesneuveld?Peekster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:01:
[...]
Hij moet gestart worden met een laptopJe zal die laptop maar kwijt zijn. Of de software deed ut nie.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja de relatieve snelheid van het lichaam tegen over een gas neemt toe, hoe hoger de snelheid hoe hoger de kracht. De situatie wordt nu overigens complexer omdat de uitlaatgassen veel meer kinetische energie hebben dan gewoon “lucht”, op gelijke snelheid en volume kan er dus meer downforce/lift gegeneerd worden uit uitlaatgas.AtlAntA schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:02:
[...]
Nou stel de uitlaatgassen over achtervleugel heen genereert downforce. (je blaast toch veel lucht naar achter toe met het accelereren vanuit de uitlaat)
Ervan uitgaand dat de uitlaatgassen convergeren aan de onderkant van de vleugel wel.dan zou je zeggen dat de auto met het uit accelereren vanuit een bocht meer druk op d de achterwielen heeft dus meer grip.
Echter is er ook een andere tweevoudige kracht die afneemt met de snelheid en toeneemt met de snelheid, namelijk weerstand. Echter zal de volume + snelheid van de uitlaatgassen volgas constant zijn, maar het volume lucht waar de wagen zich doorheen begeeft niet, die zal in een windstille situatie van 0 tot zijn topsnelheid gaan. Nu krijgen we een interessant situatie, Hoe meer downforce een lichaam produceert hoe hoger de geïnduceerde weerstand is, deze is op een relatieve snelheid van 0 het hoogst en neemt met een toename van snelheid af. Dit is makkelijk te verklaren doordat een stilstaand object zich wil gaan bewegen in een kinetische energie geladen massa waarbij de beweging gelijk in kracht wordt omgezet. Nu krijgen we de tegenhanger, namelijk parasitaire weerstand, deze is opgebouwd uit vormweerstand, wrijvingsweerstand en het feit dat andere voorgaande lichamen de laminaire stroom hebben verstoord een soort van verstoringsweerstand. Deze neemt met de snelheid toe. Je zult uiteindelijk een snijpunt krijgen waar beide waarden in balans zijn, welke dus geijkt is aan snelheid, waar we eigenlijk vanuit kunnen gaan dat die bij Formule 1 auto’s de gemiddelde snelheid is. Let op dit is een simpele stelling.Op hogere snelheden zal dit effect komen te vervallen en heb je (wat je ook wil lijkt me) minder weerstand op de achtervleugel.
Om het ietwat complexer te maken, een uitlaatgas heeft een hele andere samenstelling, dichtheid, temperatuur, viscositeit etc. dan “lucht”, dit betekend dat de wrijvingsweerstand ook verandert als de samenstelling die eroverheen stroomt verandert. Het kan dus voordelig lijken om dit te doen, maar de efficiëntie en de stabiliteit die je eruit haalt moet ook goed zijn. De juiste stabiliteit en efficiëntie vinden is één van de grootste uitdagingen die er is, echter wil je in de praktijk de downforce zo laag mogelijk bij de grond vinden aangezien dit ervoor zorgt dat vortices minder groot kunnen worden (Om er even een ander element aan toe te voegen). Een vortex ontstaat doordat lucht vanuit een hoog drukgebied graag naar een lager drukgebied wil echter, bewegen deze zich voort en zal zo’n vortex de baan proberen te achtervolgen maar zal daarnaast ook aanwezig blijven en groeien totdat het lokale drukgebied is geneutraliseerd. Het lijkt iets nadeligs, maar op een formule 1 wagen zitten aardig wat vortex generators om downforce als sealing mogelijkheden te creëren.
Misschien dat je dankzij dit kan concluderen dat downforce vinden, hoog op de wagen niet rendabel is. En je eigenlijk verteld waarom de diffuser zo significant is voor grip en weinig invloed heeft op de topsnelheid in tegenstelling tot een lichaam dat zich al maar hoger bevindt. Zo niet blame mijn uitlegMaar ik ben bang dat ik te simpel denk.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
One of our intrepid correspondents picked up a bit of radio traffic between Vettel and Rocky just before the car spun out of control and prematurely ended its testing.
Rocky: Remember Seb, what you promised Christian, you have to stay off the ERS button.
Seb: Yes, Yes, now let me drive.
Seb: Woo Hoo, this thing is much slidier than last year
Rocky: Slow down there champ, we’re still shaking down systems
Seb: Please, all last year it was “Seb the tires”, “Seb the electrics” and never was it a problem
Rocky: And don’t touch….
Seb: What could go wrong, I’ll only touch it a little bit….
‘Sound of shrieking tyres and breaking things‘
Seb: I’m alright, not so sure about the car
Rocky: Marko wants a word when you get back
bron
lol
hoop dat ie flink op z'n flikker krijgt

Nog McLaren fans op zoek naar een nieuwe wallpaper?
http://www.f1fanatic.co.u...mcla-magn-bahr-2014-5.jpg
Meer mooie kiekjes van de testdagen op http://www.f1fanatic.co.u...in-test-day-one-pictures/
http://www.f1fanatic.co.u...mcla-magn-bahr-2014-5.jpg
Meer mooie kiekjes van de testdagen op http://www.f1fanatic.co.u...in-test-day-one-pictures/
[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 19-02-2014 21:18 ]
Quote van Craig Scarborough over de Renault motor:
The big problem is in the ERS-K system. The ERS-K was apparently bringing its power in too quickly back to the ICE mainshaft, causing failure in the ERS-K, and the crankcase itself, there is a fundamental problem with the shaft of the ERS-K. Consequently, they now have a big redesign.
"For the rest of testing, they're going to have to without full ERS power... There is also some debate as to whether this part will be ready for Melbourne as well. So potentially for some of the first races the Renault engines could be handicapped because of this problem with this motor generator."
Misschien begin ik eraan te wennen, maar dit neusje vind ik nog wel oke;

Maar die van Torro Rosso etc

Dit is ook wel oke. Apart, niet lelijk, valt eigenlijk amper op.

Maar die van Torro Rosso etc

Dit is ook wel oke. Apart, niet lelijk, valt eigenlijk amper op.
[ Voor 49% gewijzigd door Streskip op 20-02-2014 02:31 ]
The troubles continue...
Maar hij heeft ondertussen een tijd staan.RB10 KEERDE ROKEND TERUG
De Red Bull Racing RB10 in handen van Sebastian Vettel keerde na de installatieronde terug met rook uit de achterkant. Dat belooft weinig goeds voor de Oostenrijkse renstal.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-02-2014 08:27 ]
Mwah, hij heeft net een flying lap gedaan. Niet echt snel nog maar andere teams wonnen ook ineens seconden per rondje.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De problemen lijken nog wel serieus...Arfman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:27:
Mwah, hij heeft net een flying lap gedaan. Niet echt snel nog maar andere teams wonnen ook ineens seconden per rondje.
As Vettel pits after a slow first sector and a personal best second sector, here's a picture clearly showing what Red Bull's primary concern was when he returned from an earlier run, with two fire extinguishers on call at the rear of the car.

En ze hebben wel humor bij RedBull, van hun twitter:
Morning from Bahrain. 35 laps done at testing so far. Only 348 laps to go! Playing lap catch up @MercedesAMGF1 @InsideFerrari @McLarenF1"
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-02-2014 08:51 ]
Om even terug te komen op de vraag of er deze week al gekeken kan worden naar performance/ronde tijden:
Waarschijnlijk niet dus, vind het zelf ook verleidelijk om naar de ronde tijden te kijken maar daar valt volgende week dus pas iets over te zeggen.Another update on Ferrari's session yesterday:-
"The team resumed the programme it began in Jerez two weeks ago, working on further checking of all aspects of the new power unit systems and some aerodynamic testing. Today, particular attention was paid to fine tuning the new brake by wire system, to optimise the balance of the car."
As posted by me earlier: Simone Resta said that he does not expect any teams to be running performance tests in this test with the FIA homologation deadline fast approaching.
Wel grappig dat ik gisterenmiddag al aangaf dat er een probleem zat in het ERS systeem, en dat ze dit nu bevestigen. Het ding geeft het vermogen in een zodanige manier af dat de de complete tandwielkast aan gort wordt getrokken.
Dat kapsel van LewisHoogie2004 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:20:
Ik weet niet of deze al langs was gekomen, maar Mercedes is vergeten Nico en Lewis wat te vertellen
[video]
Dat Vettel stopt op de baan is overigens gewoon tactiek. Als het rode vlag is, kan de rest ook niet testen
Denk dat sommige teams toch wel serieus gas aan het geven zijn als ze al aan de snelle rondetijden van de GP van afgelopen jaar komen...Grimmie187 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:52:
Om even terug te komen op de vraag of er deze week al gekeken kan worden naar performance/ronde tijden:
[...]
Waarschijnlijk niet dus, vind het zelf ook verleidelijk om naar de ronde tijden te kijken maar daar valt volgende week dus pas iets over te zeggen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Reactie van mercedes, ook grappig (en mooi met dubbelzinnige woorden gespeeld):Hoogie2004 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:51:
En ze hebben wel humor bij RedBull, van hun twitter:
[...]
@MercedesAMGF1: "@redbullracing @InsideFerrari @McLarenF1 Good morning fellow testers.. testing times for everyone. But testing times don't matter.. right?"
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ze gaan lekker, op Vettel na. Die kijkt weer tegen een achterstand van 4 sec aan. Lotus slaat ook geen deuk in een pakje boter.
De tijd van Magnussen is maar 3 seconden langzamer als Pole van vorig jaar...
Gaat toch wel de goede kant op qua snelheid, de angst lijkt voorbarig geweest. Nu heb je op Bahrein ook wel behoorlijk wat voordeel met de minder drag van de wagens van dit jaar, met veel recht stuk, maar toch...
Gaat toch wel de goede kant op qua snelheid, de angst lijkt voorbarig geweest. Nu heb je op Bahrein ook wel behoorlijk wat voordeel met de minder drag van de wagens van dit jaar, met veel recht stuk, maar toch...
Het gaat in ieder geval steeds sneller. Red Bull zit weer tegen 5 sec aan te kijken.
1.34.9.... Magnussen en McLaren laten er geen gras over groeien. Na hun rampzalige seizoen moet dit toch lekker aanvoelen daar aan de pitwall en in de cockpit.
Het enige wat daar nog mee is, is of die achterwiel-ophanging goedgekeurd wordt...
Maar het wordt in ieder geval een interessant begin van het seizoen
Maar het wordt in ieder geval een interessant begin van het seizoen
Ik heb het idee dat we een beetje een P"Ret" seizoen gaan krijgen zoals in 1984.
Wikipedia: 1984 Formula One season
Wikipedia: 1984 Formula One season
How do you save a random generator ?
Reken maar dat teams hun design voorleggen aan de F1 commissie, in dit stadium is alles goedgekeurd.
Dat wil zeggen dat het legaal is tot het eerste F1 weekend. Daarna mogen andere teams een officieel protest indienen. Dan kan de McLaren illegaal worden verklaard en moeten ze het aanpassen. Als het protest wordt afgewezen en het blijkt dat McLaren iets heeft gevonden wat voordeel geeft, dan heeft de rest een hoop huiswerk.
Hetzelfde gebeurde met de geblazen diffuser van Brawn GP. Die bood een groot voordeel, maar was niet illegaal. Button en Barrichello wonnen dus alles tot aan de zomer, waarna de andere teams ook een geblazen diffusor hadden. Het gat was echter al te groot en Button werd kampioen.
Dat wil zeggen dat het legaal is tot het eerste F1 weekend. Daarna mogen andere teams een officieel protest indienen. Dan kan de McLaren illegaal worden verklaard en moeten ze het aanpassen. Als het protest wordt afgewezen en het blijkt dat McLaren iets heeft gevonden wat voordeel geeft, dan heeft de rest een hoop huiswerk.
Hetzelfde gebeurde met de geblazen diffuser van Brawn GP. Die bood een groot voordeel, maar was niet illegaal. Button en Barrichello wonnen dus alles tot aan de zomer, waarna de andere teams ook een geblazen diffusor hadden. Het gat was echter al te groot en Button werd kampioen.
Klopt, maar enkele teams hadden volgens mij al aangekondigd dat dat protest er ging komen, of het wordt in ieder geval verwacht dat er protesten gaan komen.
Totaal zinloos om hier naar te kijken.asing schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:09:
....Red Bull zit weer tegen 5 sec aan te kijken.
Red bull heeft een enorme test achterstand, en is nu nog bezig met systeem en betrouwbaarheidstesten, voordat ze überhaupt aan snelheid kunnen gaan denken.
Ik wilde de F1 kalender in mijn agenda zetten en kwam daarbij deze tool tegen:
http://www.f1calendar.com/
Voor de geinteresseerden.
http://www.deyterra.com
Maybe, maar de tijd staat al 2,5 uur. Als je steeds bezig bent met alles verbeteren dan gaat het steeds wat sneller. Ik verwacht niet dat hij dat gat dicht rijdt maar steeds 1-2 tienden eraf is een stap in de juiste richting.M a r c o schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:53:
[...]
Totaal zinloos om hier naar te kijken.
Red bull heeft een enorme test achterstand, en is nu nog bezig met systeem en betrouwbaarheidstesten, voordat ze überhaupt aan snelheid kunnen gaan denken.
Top!rally schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:55:
Ik wilde de F1 kalender in mijn agenda zetten en kwam daarbij deze tool tegen:
Thank you!
Caterham sneller dan Red-Bull
Gaat vd Garde nog eens een keer testen of alleen tijdens het seizoen?
Stel je nu de tevreden koppen bij Caterham voor naast die zure hoofden van Red Bull. Dat Renault blok wil wel vooruit blijkbaar.
Alleen in het seizoen.HamburgerHenk schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:05:
Gaat vd Garde nog eens een keer testen of alleen tijdens het seizoen?
Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM
Hij is gewoon demo-coureur geworden....
Hij heeft z'n eigen glazen ingegooid. Snap het nog steeds niet.
Dat dus.AzzKickah schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:22:
Hij heeft z'n eigen glazen ingegooid. Snap het nog steeds niet.
Een racezitje afstaan voor een onzeker testbaantje bij een team dat al eerder heeft laten zien het met testrijders niet zo nauw te nemen.. Ook nu ze die Simona (achternaam weet ik ff niet meer) willen opleiden tot F1 coureur, zie ik de mogelijkheden voor vd Garde somber in.
Had-ie beter nog een jaar in die Caterham kunnen blijven rijden en proberen bij een ander team in the picture te komen/blijven. Hopelijk bereikt Frijns dat komend seizoen wel, al moet-ie het hebben van tests en trainigen.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Bij Frijns ligt het iets anders afaik.. Hij is echt aangetrokken door Sauber Caterham omdat ze daadwerkelijk wat in hem zien voor de toekomst. Dus daar heb ik wel heel wat meer vertrouwen in.
Uiteraard
[ Voor 33% gewijzigd door AzzKickah op 20-02-2014 18:17 ]
Toch vind ik het nog steeds erg zonde dat er geen Nederlander een stoeltje heeft weten te bemachtigen.
@fynrd1: Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ben het nog steeds aan het verteren
@fynrd1: Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ben het nog steeds aan het verteren
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Kobayashi over de Renault motor
De Renault issues zijn nog steeds best groot (zoals we al dachten).
Renault is not currently in a position to compete with rival engine manufacturers Mercedes and Ferrari, according to Caterham driver Kamui Kobayashi.
At the moment, we are definitely too weak pace-wise, so we give the maximum chance to them [to work] and thereafter we have to work on our car.
"So we are waiting for the engine system.
"During testing, we meet some other cars and clearly we can see the Mercedes cars are much quicker in the straights, 20-30km/h more and it would mean different braking points, everything, if we had proper power.
"We will see what we can do in a short time. At the moment, we are definitely quite late."
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/112590"We had many problems on the engine side," he said.
"This is what we are basically waiting for because we have too aggressive power delivery, which is very difficult to handle under acceleration out of the corner.
"So at the moment, slow corners are very difficult because we don't know how much grip we can get."
[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-02-2014 08:00 ]
Wow dat verbaasd me eigenlijk wel.. Gelukkig hebben we Kamui die geen blad voor de mond neemt en gewoon zegt waar het op staat! Renault en de andere Renault powered teams zullen misschien iets minder blij met deze opmerkingen zijnHoogie2004 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 07:59:
Kobayashi over de Renault motor
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/112590
Dat zou meteen verklaren waarom de Red Bull ook 5 sec moet toegeven op de snelste. Het geeft ook aan dat de heren op het rechte stuk echt niet liggen te slapen maar het pedaal echt wel vol naar beneden gaat.
Ik vraag me af of ze wel voluit aan het rijden zijn. Als ik zo de filmpjes her en der zie dan zie ik ze niet voluit gaan. Wellicht alleen Ferrari en Mercedes.asing schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:54:
Dat zou meteen verklaren waarom de Red Bull ook 5 sec moet toegeven op de snelste. Het geeft ook aan dat de heren op het rechte stuk echt niet liggen te slapen maar het pedaal echt wel vol naar beneden gaat.
[ Voor 18% gewijzigd door Damian op 21-02-2014 09:07 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Het moet ook heel blijven als een coureur volle patat erop gaat. En vergeet iets belangrijks als brandstofverbruik niet. Dat kan je op de testbank bepalen maar op een circuit heb je een beter beeld.
Genoeg redenen om na een week testen de tap vol open te zetten.
Genoeg redenen om na een week testen de tap vol open te zetten.
Hamilton's tijd, die nu staat, is slechts 2 seconden langzamer als de pole-tijd van vorig jaar
Dat is mooi, dat valt dan niet tegen. Misschien dat we de GP2 dan toch nog voor blijven.Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:01:
Hamilton's tijd, die nu staat, is slechts 2 seconden langzamer als de pole-tijd van vorig jaar
Nu nog een mooi geluid en coureurs die voluit kunnen gaan.
Hadden ze toen wel dezelfde banden beschikbaar? Of is dit soft vs medium?
voor een handige overzichtelijke live(commentaar)feed met timing is deze link wel handig
http://live.autosport.com/commentary.php/id/698
http://live.autosport.com/commentary.php/id/698
[ Voor 4% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 21-02-2014 10:38 ]
Weet iemand hier of je met Sport1 F1 op 1 account met 2 of 3 IP's tegelijk kan kijken? Ze praten alleen over maximaal 5 apparaten...
http://video.sport1.nl/formule1
http://video.sport1.nl/formule1
@Lotus_F1Team: "E22 red flag test simulation complete."
Creating my own hero.
Je was me net voorFasterinside schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:56:
@Lotus_F1Team: "E22 red flag test simulation complete."
Net zoals RedBull, als je je eigen brakke bolide maar steeds op de baan stilzet, kan de rest iig ook niet testen
Nog meer zorgwekkends voor de Renaults, de enige Renault-motor onder de 1:40 deze week was gisteren de Caterham met 1:39.8
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-02-2014 12:45 ]
Heeft de Duitse RTL de overige Races eigenlijk nog die we niet op de BBC kunnen kijken?
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Ben ook benieuwd of Sport1 nog met een aanbieding gaat komen net als vorig jaar...
Ik hoop ook op een aanbieding van Sport1, al las ik een tijdje geleden nog iets dat ze bij UPC aan het onderzoeken waren of Sport1 niet in een bepaalde abbo geïntegreerd kan worden.
Duitse RTL zendt alle races uitvinnyb schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:56:
Heeft de Duitse RTL de overige Races eigenlijk nog die we niet op de BBC kunnen kijken?
I intend to live forever. So far, so good.
In ieder geval de maand maart gratis.VFRRijder schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:01:
Ben ook benieuwd of Sport1 nog met een aanbieding gaat komen net als vorig jaar...
Helaas niet bij Ziggo
http://www.totaaltv.nl/ni...oor-digitale-kijkers.html
I intend to live forever. So far, so good.
IkWilbert schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:12:
[...]
In ieder geval de maand maart gratis.
Helaas niet bij Ziggo![]()
http://www.totaaltv.nl/ni...oor-digitale-kijkers.html
Het is te hopen dat Sport1 de F1 dan uitzendt op het hoofdkanaal. Wat wel vast staat is dat ze Ronald van Dam hebben ingeruild voor Olaf Mol.Niet alleen CanalDigitaal maar ook andere Nederlandse tv-aanbieders gaan het hoofdkanaal van betaalzender Sport1 de gehele maand maart gratis aan digitale kijkers doorgeven.
Digitale kijkers van KPN, UPC, Caiway, Delta Kabel en CanalDigitaal kunnen hierdoor naar verschillende live sportevenementen kijken. Sport1 maakt binnenkort bekend welke sportevenementen via het hoofdkanaal Sport1 Select te zien zijn. Andere tv-kanalen van de betaalzender zijn in deze periode alleen met een Sport1-abonnement te bekijken.
Het Duitse commentaar kijk ik alleen als het echt niet anders kan. RTL+ heb ik ook niet in HD. Als ik dan dat SD beeld van de Duitsers aan zou moeten hebben, dan zou ik nog wel het commentaar van BBC radio willen hebben.
Formule 1 is altijd op het hoofdkanaal......asing schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:16:
[...]
[...]
Het is te hopen dat Sport1 de F1 dan uitzendt op het hoofdkanaal. Wat wel vast staat is dat ze Ronald van Dam hebben ingeruild voor Olaf Mol.
Het Duitse commentaar kijk ik alleen als het echt niet anders kan. RTL+ heb ik ook niet in HD. Als ik dan dat SD beeld van de Duitsers aan zou moeten hebben, dan zou ik nog wel het commentaar van BBC radio willen hebben.
Oke, dat wordt genieten!
En RedBull is alweer klaar voor de dag...
De hele wagen moet dus uit elkaar... Gaat lekker daarThe team's race engineer co-ordinator Andy Damerum says Red Bull found the problem while making set-up changes over lunch.
"In doing so we came across a mechanical issue that we hadn’t encountered before and because of its nature it means we have to take the car apart.
"As everyone in the pitlane is finding out this is a long process, so we decided to suspend running in the afternoon so that we can be ready for the final day.
"These issues are of course frustrating but this was unrelated to the others so it's just a case of tackling each issue as it appears.
"A tough night in prospect but we hope to get a good day in tomorrow."
Ach, dat heb ik al in een half uurtje zien gebeurenHoogie2004 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:40:
En RedBull is alweer klaar voor de dag...
[...]
De hele wagen moet dus uit elkaar... Gaat lekker daar
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik ben ooit in de F1 fabriek van Toyota geweest. Dat was een benefiet actie om slachtoffers van een aardbeving ofzo te steunen. Dat was in de tijd dat er nog getankt mocht worden tijdens een pitstop. Als je alleen al ziet hoeveel techniek er alleen al in de tankdop zit, dan schrik je je al lam.fsfikke schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:46:
[...]
Ach, dat heb ik al in een half uurtje zien gebeuren
Dat ding ligt niet in 30 min uit elkaar
Wel als je hem hard genoeg een muur in rost 
Alleen het in elkaar zetten is dan weer zo'n pokkewerk
In other news, een Renault in de 1:38
Alleen het in elkaar zetten is dan weer zo'n pokkewerk
In other news, een Renault in de 1:38
Kvyat Toro Rosso 1m38.974s +4.711
[ Voor 31% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-02-2014 15:01 ]
Je hebt het tegen iemand die een jaar bij een formule 1 team heeft rondgelopen.. No offence btwasing schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:57:
[...]
Ik ben ooit in de F1 fabriek van Toyota geweest. Dat was een benefiet actie om slachtoffers van een aardbeving ofzo te steunen. Dat was in de tijd dat er nog getankt mocht worden tijdens een pitstop. Als je alleen al ziet hoeveel techniek er alleen al in de tankdop zit, dan schrik je je al lam.
Dat ding ligt niet in 30 min uit elkaar.
Dat wist ik nietfynrd1 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:06:
[...]
Je hebt het tegen iemand die een jaar bij een formule 1 team heeft rondgelopen.. No offence btw
Dat kun je wel stellen ja.. Ik ben nog steeds stik jaloers fikke!asing schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:08:
[...]
Dat wist ik niet. Wat een top baan heb je dan zeg!
Met de huidige ERS systemen is dat ook verleden tijd. Ook denk ik dat Newey bijzonder weinig rekening houdt met dingen als steeksleutels, handen en andere attributen om bij een schroefje of moertje te komen.
True, maar ik neem aan dat er tussen Newey z'n ontwerpafdeling en de monteurs nog een afdeling zit die er voor zorgt dat wat Newey ontworpen heeft ook weer (snel) in en uit elkaar kan.Senor Sjon schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:11:
Met de huidige ERS systemen is dat ook verleden tijd. Ook denk ik dat Newey bijzonder weinig rekening houdt met dingen als steeksleutels, handen en andere attributen om bij een schroefje of moertje te komen.
Newey ontwerpt niet
Er is tooling waarmee je je 3D model kan checken op pasvorm en of je overal wel bij kan. Wordt oa gebruikt door vliegtuidontwerpers om te zien of monteurs het onderhoud wel kunnen uitvoeren.Grimmie187 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:13:
[...]
True, maar ik neem aan dat er tussen Newey z'n ontwerpafdeling en de monteurs nog een afdeling zit die er voor zorgt dat wat Newey ontworpen heeft ook weer (snel) in en uit elkaar kan.
Hoe wil je het dan noemen? Hij is wel de laatste der mohikanen die nog een ouderwetse tekentafel gebruikt.fynrd1 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:47:
Newey ontwerpt niet
Een F1 wagen wordt niet gebouwd om makkelijk onderhouden te kunnen worden.
Bwah, ik kan aannemen dat ééns het hele team goed weet wat en hoe, het wel zo handig is als ze bijvoorbeeld tussen FP3 en Q1 nog heel snel de wagen uit en in mekaar kunnen gooien als dat nodig is (en mag).
Maar wat alle teams tot nu zeggen is dat waar ze vorig jaar de wagen inderdaad op een half uurtje uit mekaar konden gooien, de combinatie van (i) véél ingewikkeldere en gevaarlijkere power unit (véél meer power in de batterij) en (ii) hun gebrek aan ervaring met het ineenschroeven van de wagen, er toe leidt dat de wagen uitelkaar gooien letterlijk uren duurt.
Als ik RB zo hoor, was Jerez bijna de eerste keer dat ze het bouwpakketje in mekaar schroefden. Dan gebeurt het al eens dat je dat kutplankje met drie gaatjes gebruikt in stap 2 en daar pas bij stap 37 achter komt
Maar wat alle teams tot nu zeggen is dat waar ze vorig jaar de wagen inderdaad op een half uurtje uit mekaar konden gooien, de combinatie van (i) véél ingewikkeldere en gevaarlijkere power unit (véél meer power in de batterij) en (ii) hun gebrek aan ervaring met het ineenschroeven van de wagen, er toe leidt dat de wagen uitelkaar gooien letterlijk uren duurt.
Als ik RB zo hoor, was Jerez bijna de eerste keer dat ze het bouwpakketje in mekaar schroefden. Dan gebeurt het al eens dat je dat kutplankje met drie gaatjes gebruikt in stap 2 en daar pas bij stap 37 achter komt
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Hij gebruikt een tekentafel om zijn visie als eindverantwoordelijke over te brengen aan de ingenieurs onder hem, of ja, zet limieten op wat voorkomt dat je werk niet in de prullenbak komt en je spulletjes op straat. Hij heeft zelf ooit verteld dat dat hij het tekenbord gebruikt omdat hij zijn idee niet kan uiten op de computer.asing schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:08:
Hoe wil je het dan noemen? Hij is wel de laatste der mohikanen die nog een ouderwetse tekentafel gebruikt.
Maar als Newey niet ontwerpt, wat doet hij dan volgens jou? Of hoe noem jij dat dan?fynrd1 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:07:
[...]
Hij gebruikt een tekentafel om zijn visie als eindverantwoordelijke over te brengen aan de ingenieurs onder hem, of ja, zet limieten op wat voorkomt dat je werk niet in de prullenbak komt en je spulletjes op straat. Hij heeft zelf ooit verteld dat dat hij het tekenbord gebruikt omdat hij zijn idee niet kan uiten op de computer.
Grosjean is ook totaal niet te spreken over de issues met de Renault motor...
http://www.f1today.net/nl...d-voor-gebreken-bij-lotus
http://www.f1today.net/nl...d-voor-gebreken-bij-lotus
Probeer zijn taak en rol eens te omschrijven? Het zitten aan de tekentafel.. daar staat hij heel ver boven en doe je zijn rol ook heel erg tekort mee.AzzKickah schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:10:
[...]
Maar als Newey niet ontwerpt, wat doet hij dan volgens jou? Of hoe noem jij dat dan?
Ik weet dat de rol van Newey veel groter is binnen RBR (Chief Technical Officer), maar een van zijn verantwoordelijkheden is design. Design = Ontwerp, dan zeg ik toch niks raars als ik stel dat Newey de RB10 ontworpen heeft?Probeer zijn taak en rol eens te omschrijven? Het zitten aan de tekentafel.. daar staat hij heel ver boven en doe je zijn rol ook heel erg tekort mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 21-02-2014 17:47 ]
Daar lijkt mij inderdaad niks raars aan nee. Hij ontwerpt toch het aerodynamische verhaal aan die auto?Grimmie187 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:47:
[...]
[...]
Ik weet dat de rol van Newey veel groter is binnen RBR (Chief Technical Officer), maar een van zijn verantwoordelijkheden is design. Design = Ontwerp, dan zeg ik toch niks raars als ik stel dat Newey de RB10 ontworpen heeft?
Ik snap dat er nog veel meer te ontwerpen is aan zo'n auto maar Newey is naar mijn mening wel degelijk ontwerper.
Dat klopt wel, maar Newey geeft alleen maar de hoofdlijnen aan, en hij neemt de beslissingen als de andere ontwerpers een verschil van mening hebben. Hij is meer een bemiddelaar tussen de verschillende ontwerpers.AzzKickah schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:52:
[...]
Daar lijkt mij inderdaad niks raars aan nee. Hij ontwerpt toch het aerodynamische verhaal aan die auto?
Ik snap dat er nog veel meer te ontwerpen is aan zo'n auto maar Newey is naar mijn mening wel degelijk ontwerper.
Gaan we nou niet erg ver in op een definitie? Hij is verantwoordelijk voor het ontwerp.
De eerste rel rondom de Ferrari motor komt langzaam tot uiting, waar eerder al in het stil geklaagd werd over het turbo omhulsel, kloppen Mercedes en Renault nu aan bij de FIA, of dienen een protest in in Melbourne.
http://www.f1today.net/nl...er-omhulsel-ferrari-turbo
http://www.f1today.net/nl...er-omhulsel-ferrari-turbo
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.