Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik wilde de winnaar van vorig jaar nog even van z'n overwinning laten genieten. Maar je hebt gelijk, dus ik heb alles gereset en de nieuwe coureurs en races erop gezetGé Brander schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:33:
[...]
Interessant met rijders van vorig jaar...
[afbeelding]

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net
Beter!TorX schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:53:
[...]
Ik wilde de winnaar van vorig jaar nog even van z'n overwinning laten genieten. Maar je hebt gelijk, dus ik heb alles gereset en de nieuwe coureurs en races erop gezet
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
YEEEES. Martini-red-white-and-blue terug op de grid!
EDIT: misschien de driver #s nog aanpassen?
EDIT2: Indien niemand anders zich geroepen voelt, zal ik straks een GoT league aanmaken.
[ Voor 30% gewijzigd door DexterBelgium op 13-02-2014 16:47 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Het kost geld (oa belasting) om een managerspel met prijzen te runnen.AzzKickah schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:53:
Gaan we dit seizoen nog een GoT League-je doen?
Het managerspel bij GPUpdate kost 5 euro per teamSuckers.
Aan de FOK!F1manager doet altijd een mooi aantal mensene mee. Afgelopen jaar 1100+.Weet iemand een gratis variant waar we een league kunnen maken?
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ik doe mee!DexterBelgium schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:58:
http://www.f1pool.net/league/2/
Paswoord: Henk
Voor wie gewoon voor de fun wilt spelen
"simona-de-silvestro-becomes-sauber-f1-team-affiliated-driver"
Het zal me benieuwen...
Ook wel interessant:
http://www.motorsport.com...-engine-supplier-minardi/
"red-bull-looking-for-new-engine-supplier-minardi"
[ Voor 47% gewijzigd door Streskip op 14-02-2014 13:09 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
zet ik mijn geld op http://www.beitskevisser.com/FiscBiker schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:34:
Helaas dus geen IndyCar voor Simona dit jaar. Ik hoop wel dat we haar ook echt op de F1-grid zien in 2015, ik gun het haar meer dan Giedo.

vandaag: "Winter Series Euroformula Open en Jerez"
[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 14-02-2014 16:13 ]
Iets actueler, maar wel offtopic; https://www.facebook.com/beitskevisser
[ Voor 85% gewijzigd door hardware-lover op 14-02-2014 16:18 ]
Testing, one, two ...
IMDB: 1 (2013)

Testing, one, two ...
Nice thanks!hardware-lover schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:41:
Ik heb even gezocht in het oude 2013 F1 en dit nieuwe 2014 topic maar kan zo snel geen linkje vinden m.b.t. de IMDB TT code, dus mocht er al eerder gelinkt zijn naar onderstaande documentaire dan bij deze mijn oprechte excuses . Voor degene die de film nog niet hebben gezien? Zeker het bekijken waard, zonder enige twijfel.
[afbeelding]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik vind die maar nergens. Hoe zoek je ook op een docu met zo een naam... iemand tips?hardware-lover schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:41:
Ik heb even gezocht in het oude 2013 F1 en dit nieuwe 2014 topic maar kan zo snel geen linkje vinden m.b.t. de IMDB TT code, dus mocht er al eerder gelinkt zijn naar onderstaande documentaire dan bij deze mijn oprechte excuses . Voor degene die de film nog niet hebben gezien? Zeker het bekijken waard, zonder enige twijfel.
[afbeelding]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Ja, zoek op One Life On The Limit, dan vind je meerA1AD schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:04:
[...]
Ik vind die maar nergens. Hoe zoek je ook op een docu met zo een naam... iemand tips?
[ Voor 100% gewijzigd door JvS op 16-02-2014 14:13 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Waarom wijzig je de reactie, door je voorstel heb ik wel iets gevonden: BBC Hunt Vs Lauda F1s Greatest Racing Rivals
Yes! :-)ctrlaltdelbe schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:11:
[...]
Ja, zoek op One Life On The Limit, dan vind je meer
[ Voor 29% gewijzigd door A1AD op 16-02-2014 14:27 ]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Thnx voor de tip.ctrlaltdelbe schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:11:
[...]
Ja, zoek op One Life On The Limit, dan vind je meer
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Robin komt morgen al in actieJuncto schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:43:
Robin Frijns stapt in de Caterham met de volgende test en Red Bull heeft de achterkant wat uitgebouwd, zodaat ze ruimte hebben voor de koeling, achterin de Red Bull, voor beide ben ik benieuwd hoe ze het gaan doen.
I intend to live forever. So far, so good.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Wie zegt dat RedBull volgend jaar het dominante team zou worden? Mercedes ziet er imo echt heel erg goed uit.asing schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:56:
Van mij mag Red Bull weer net zo hard falen. Gewoon om weer wat spanning in het seizoen te krijgen.
Nee dat is fijn. Iedereen wordt lichter dankzij benzineverbruik, heb je zelf nog een zware autoHoogie2004 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:26:
... de Ferrari (naar het schijnt) de zuinigste motor is van de 3....
Of je doet er aan het begin gewoon wat minder in?mat.hi.as schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:43:
[...]
Nee dat is fijn. Iedereen wordt lichter dankzij benzineverbruik, heb je zelf nog een zware auto
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dat snap ik ook welAtlAntA schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:55:
[...]
Of je doet er aan het begin gewoon wat minder in?
?? Tuurlijk niet. Als de Ferrari zuinig is op zijn brandstof betekend dat ze of minder brandstof mee kunnen nemen om het einde van de race te halen of dat ze in bepaalde fases van de race harder kunnen pushen dan de concurrenten die brandstof moeten sparen om het einde van de race te halen. In beide gevallen een voordeel, verder kan een zuinige motor natuurlijk nooit een nadeel zijn..mat.hi.as schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:08:
[...]
Dat snap ik ook wel. Maar ik weet niet hoe groot het probleem is, maar verderop in de race ben je wel relatief zwaarder dan de rest. Kom je in het begin nét mee, kan dat in het eind van de race ervoor zorgen dat je het nét niet redt.
Welk probleem? Minder brandstofverbruik is 100% zeker een voordeel. Of je staat met minder gewicht aan de start, of je staat met evenveel gewicht aan de start maar kunt harder pushen tijdens de wedstrijd.mat.hi.as schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:08:
[...]
Dat snap ik ook wel. Maar ik weet niet hoe groot het probleem is, maar verderop in de race ben je wel relatief zwaarder dan de rest. Kom je in het begin nét mee, kan dat in het eind van de race ervoor zorgen dat je het nét niet redt.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Nee, dat is nooit negatief. Stel Ferrari heeft een auto die 1 seconde langzamer is dan de Mercedes, en Ferrari kan in het begin van de wedstrijd wel mee komen met Mercedes omdat ze minder brandstof aan boord hebben... dan nog is het winst omdat hun achterstand dan kleiner is dan normaalgesproken het geval zou zijn.mat.hi.as schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:17:
Ik snap dat het normaliter een voordeel is, maar ik schetste een situatie waarbij het niet goed uitkomt. Je hebt relatief minder gewichtsverlies dan de rest van het veld, wat wel weer negatief kan(!) zijn.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dan heb ik alsnog liever een wagen die helemaal niet langzamer is, maar gewoon gelijk of beter, in plaats van de achterstand minimaliseren. Als je inderdaad puur naar de zuinigere motor kijkt, is het een voordeelXyritZz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:19:
[...]
Nee, dat is nooit negatief. Stel Ferrari heeft een auto die 1 seconde langzamer is dan de Mercedes, en Ferrari kan in het begin van de wedstrijd wel mee komen met Mercedes omdat ze minder brandstof aan boord hebben... dan nog is het winst omdat hun achterstand dan kleiner is dan normaalgesproken het geval zou zijn.
Hoe de verhoudingen zijn zien we pas in Melbourne, maar een zuinige motor is in elke situatie een voordeel.mat.hi.as schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:23:
[...]
Dan heb ik alsnog liever een wagen die helemaal niet langzamer is, maar gewoon gelijk of beter, in plaats van de achterstand minimaliseren. Als je inderdaad puur naar de zuinigere motor kijkt, is het een voordeel
Als je een snellere auto hebt dan de rest kun je je voorsprong harder uitbouwen aan het begin van de wedstrijd, als je auto exact even snel is als de rest kun je in de eerste fase de winst naar je toe trekken en als je auto trager is dan de rest kun je je achterstand in de wedstrijd minimaliseren.
Gaan overigens geruchten dat ze wel meer innovatieve dingen hebben bij Ferrari, zo zouden ze ERS meer dan die grens van 30 seconde kunnen gebruiken doordat ze niet altijd de accu opladen maar soms ook direct de wielen aandrijven met opgevangen energie.
En de seamless downshifts waarbij ze de benzinetoevoer volledig onderbreken tijdens het terugschakelen (http://thejudge13.com/201...ret-is-in-the-power-unit/).XyritZz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:34:
[...]
Hoe de verhoudingen zijn zien we pas in Melbourne, maar een zuinige motor is in elke situatie een voordeel.
Als je een snellere auto hebt dan de rest kun je je voorsprong harder uitbouwen aan het begin van de wedstrijd, als je auto exact even snel is als de rest kun je in de eerste fase de winst naar je toe trekken en als je auto trager is dan de rest kun je je achterstand in de wedstrijd minimaliseren.
Gaan overigens geruchten dat ze wel meer innovatieve dingen hebben bij Ferrari, zo zouden ze ERS meer dan die grens van 30 seconde kunnen gebruiken doordat ze niet altijd de accu opladen maar soms ook direct de wielen aandrijven met opgevangen energie.
Er zitten zeker mooie snufjes op de nieuwe Ferrari, kan niet wachten tot Melbourne!
Maar niemand heeft tot nu toe enige indicatie dat het hen effectief tijd gaat kosten.
Nee, met wat we nu weten (twee keer niks, maar ja), lijkt interne strijd tussen Kimi en Fernando ongeveer nog het enige wat Ferrari kan stoppen, zeker in een battle met Mercedes, waar me de #1 echter ook niet zo clear lijkt.
Zou wel eens een leuk seizoen kunnen worden.
Waar doel je op?mat.hi.as schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:43:
[...]
Nee dat is fijn. Iedereen wordt lichter dankzij benzineverbruik, heb je zelf nog een zware auto
Dit jaar zal aerodynamische efficiëntie nog belangrijker worden dan het al was. Dit omdat je bent gelimiteerd aan een maximale inhoud aan tank. We hebben de afgelopen jaren al gezien hoe marginaal de teams rond dat ene litertje zitten, en waar aerodynamica nog een enorme significantie had is dat dit jaar drastisch afgenomen, er volop inzetten zoals Mclaren doet met hun ophanging is raar, dit omdat aerodynamica voor meer weerstand zorgt, en profiel dat ze gebruiken ook nog eens heel erg inefficiënt is. Voor Monaco is dit systeem overigens wel een zekere 1-2.mat.hi.as schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:08:
[...]

1. Een motor die zo groot mogelijke perioden kan opereren rond het maximale vermogen, binnen de aanwezige limitaties van temperatuur, levensduur en verbruik.
2. Een wagen die qua volume zo klein mogelijk is, om luchtweerstand op beide fronten zo laag mogelijk te houden. Dit voor verbruik, maar gaat de trade-off zal in de koeling liggen.
3. Koeling die zo min mogelijk ruimte inneemt, ten voordele van de efficiëntie van luchtweerstand en zo ook verbruik, ten nadele van de algehele koeling van significante onderdelen zoals de motor en zijn hele harem en de versnellingsbak. Hoge temperaturen gaan ten koste van de prestaties,efficiëntie als betrouwbaarheid en levensduur van de onderdelen. De motorleverancier die het minst vergt van de koeling, zal volledig voldoen aan de wensen van Newey.
4. Een aandrijving die optimaal rendeert op zijn hybride systemen, waar de koeling een enorme invloed op heeft. Vorig jaar kon je met KERS problemen nog wel een race in de punten eindigen, dit jaar komt het neer op zo'n 160pk die onbeperkt(?) bruikbaar is. Dit zal ook voor een enorme ontlasting zorgen van het brandstofverbruik. En zodoende bijna noodzakelijk om altijd op 100% te hebben draaien.
5. Ik heb weinig kaas gegeten van versnellingsbakken, maar de nieuwe 8-bak lijkt mij complexer, waar adequate koeling van belang gaat zijn. Afgelopen jaren is gebleken dat versnellingsbakken minder betrouwbaar/duurzaam zijn als motorblokken. Hoe het zich dit jaar gaat verhouden, echt geen idee.
De limieten als temperatuur, verbruik, levensduur en betrouwbaarheid zijn harde waarden waar aan voldaan moet worden om het kampioenschap te kunnen winnen. Ik denk dat dit jaar dan ook dominantie ver te zoeken zal zijn, mits er een team qua verbruik en betrouwbaarheid met kop en schouders erboven uit gaat steken. Erboven uit steken in de zin van dat zij precies op de limiet zitten van betrouwbaarheid en verbruik tegenover de optimale prestaties. Eigenlijk wel leuk om er het aankomende seizoen een matrix van bij te houden
Verder raad ik aan wat bij te lezen als het gaat om de achterwielophanging van McLaren. Het effect daarvan zou moeten zijn dat het de flow van diffuser en rear wing probeert te combineren zoals de beamwing de vorige jaren deed. Het is daarmee helemaal niet perse een high-downforce/high-drag oplossing, maar juist een voordeel vwb efficiëntie.
Ik vind het trouwens een hele vreemde zaak dat de motoren zo snel (voor de seizoensstart?) gehomologeerd worden. Daar zitten al jaren ontwikkeling en 100en miljoenen ontwikkelingsgeld in en dan gaan we innovatie stopzetten op het moment dat die dingen nog maar een paar 1000km hebben afgelegd. Ontwikkel dan op z'n minst een vol seizoen door.
Ook omdat de motor met grootste achterstand op de rest (Renault) de grootste inhaalslag heeft te maken na homologatie en daar de FIA dit in het verleden ook heeft toegestaan dus relatief de meeste vernieuwingen zou kunnen doorvoeren. Ik zie het bv. gebeuren dat ze verbruik, betrouwbaarheid en vermogen mogen bijwerken tot het niveau van de concurrentie en en passant met een andere 'zachte' factor als 'driveability' (torquemap) de rest voorbij kunnen steken.
Disclaimer: Ik heb nauwelijks kennis van de regelgeving omtrent de homologatie van de motoren en waar daar allemaal binnen en buiten valt.
ERS is dit jaar niet onbeperkt, maar mag maximaal een seconde of 30 worden gebruikt als ik me niet vergis.
Voorspellingen zou ik me ook niet aan durven wagen, mijn gevoel zegt dat Red Bull een zwaar jaar gaat krijgen. Het sterkste punt van Red Bull (aerodynamica) gaat een veel kleinere rol spelen, en het zwakste punt van Red Bull (elektronica) gaat een veel grotere rol spelen. Maar goed, Red Bull bij voorbaat al wegstrepen durf ik ook niet aan, zou me niets verbazen als ze er toch gewoon bij staan straks.
Ferrari en Mercedes lijken de zaken aardig voor elkaar te hebben, maar hebben volgens mij in Jerez nog met de handrem er op gereden dus het is nog maar de vraag wat die teams gaan doen zodra ze vol gaan.
Ik hoop overigens stiekem dat één van de klant-teams nog iets leuks gevonden heeft. Zou toch een bak zijn als Massa dit jaar bijv. nog eens een race wint met Williams.
Jawelhandige_harrie schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:11:
Het is daarmee helemaal niet perse een high-downforce/high-drag oplossing, maar juist een voordeel vwb efficiëntie.
Nee, alleen Gary Andersson denkt dat.maar juist een voordeel vwb efficiëntie.
Op basis van welke geschiedenis baseer je dit, hij zat in 1998 (veel nieuwe regels, o.a. smallere wagens en gegroefde banden) was de McLaren van de hand van Newey toch een kampioens-auto. En na 4 keer RedBull als kampioen, heeft hij ook de laatste relatief grote regelwijzigingen in 2010 een prima auto afgeleverd...fynrd1 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:02:
Vooralsnog zie ik ze als de underdog. En RedBull? Tjah, het is lastig om na vier jaar van dominantie hun van de favorieten rol af te halen, maar waar je op basis van de geschiedenis kan zeggen dat Newey en regelveranderingen niet samen gaan
In other news, de livery van Williams is gelekt tijdens een filmdag:

Interessante livery van Williams hierboven!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
*en ze zijn alweer bezigALONSO ROKEND OP PAD
De Ferrari van Fernando Alonso rookte al toen hij zojuist de pitstraat verliet. Niet veel later strandde de Spanjaard op het circuit van Bahrein. In de pitstraat is ook een spoor van vloeistof waar te nemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-02-2014 07:57 ]
Dit is echt een hele bijzondere. Je begint lichter (minder benzine) en eindigt even zwaar (leeg). Hoe kan dat in vredesnaam een nadeel zijn?mat.hi.as schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:17:
Ik snap dat het normaliter een voordeel is, maar ik schetste een situatie waarbij het niet goed uitkomt. Je hebt relatief minder gewichtsverlies dan de rest van het veld, wat wel weer negatief kan(!) zijn.
Het nadeel van de concurrentie wordt relatief gezien over de race steeds kleiner, maar dat noemen we een slinkend voordeel. Geen nadeel.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Wat ik niet heb vermeld is dat ik een situatie schetste waarbij er in de eerste situatie twee identieke motoren zijn, en in de andere situatie een zuinigere, maar iets minder presenterende, dan de andere. Dan kan je in het begin van de race meekomen met de rest, maar aan het eind van de race (doordat je relatief meer massa hebt) niet meer zo goed. Dan heb je liever een identieke motor. Ik snap dat als de motor even goed presenteert het alleen maar beter is als die zuiniger isJvS schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:01:
[...]
Dit is echt een hele bijzondere. Je begint lichter (minder benzine) en eindigt even zwaar (leeg). Hoe kan dat in vredesnaam een nadeel zijn?
Het nadeel van de concurrentie wordt relatief gezien over de race steeds kleiner, maar dat noemen we een slinkend voordeel. Geen nadeel.
Als de lichtere auto van Ferrari even snel is als de iets zwaardere andere auto. Zal die andere auto door meer verbruik meer benzine verliezen in de race, dus ook meer winst halen uit het lichter worden.JvS schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:01:
[...]
Dit is echt een hele bijzondere. Je begint lichter (minder benzine) en eindigt even zwaar (leeg). Hoe kan dat in vredesnaam een nadeel zijn?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dan heeft Ferrari toch voordeel in het begin van de race?Damian schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:17:
[...]
Als de lichtere auto van Ferrari even snel is als de iets zwaardere andere auto. Zal die andere auto door meer verbruik meer benzine verliezen in de race, dus ook meer winst halen uit het lichter worden.
Je hebt nooit voordeel met meer gewichtsverlies, want je eindigt zo licht mogelijk, en start zo licht mogelijk....
Gewichtsverlies = Altijd voordeel. Overal. Behalve als je achteraf onder het minimum blijkt te zitten natuurlijkHoogie2004 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:24:
[...]
Dan heeft Ferrari toch voordeel in het begin van de race?
Je hebt nooit voordeel met meer gewichtsverlies, want je eindigt zo licht mogelijk, en start zo licht mogelijk....
Niet zoals Damian stelt. Oftewel: aan het begin is de Ferrari al lichter dan de andere auto, want minder benzine, maar ze zijn wel even snel (ondanks het gewichtsverschil). Als beide auto's dan lichter worden, wordt de andere auto sneller minder licht vanwege hoger verbruik en heeft dan dus meer voordeel.Hoogie2004 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:24:
[...]
Dan heeft Ferrari toch voordeel in het begin van de race?
Maargoed, da's theorie. Wellicht is de Ferrari al sneller, omdat hij minder weegt en dan is er dus alleen maar voordeel.
En verder is er natuurlijk gewoon een maximale flow en als je met die maximale flow harder kan dan de rest (omdat de motor efficiënter werkt), dan heb je wel een goede positie.
Mooiste scenario zou wel zijn dat de ene auto meer verbruikt, maar sneller is en de andere auto zuiniger is, maar daardoor minder snel.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
PSN: DutchTrickle PVoutput
Dus zwaarder starten is een voordeelPeekster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:29:
[...]
Gewichtsverlies = Altijd voordeel. Overal. Behalve als je achteraf onder het minimum blijkt te zitten natuurlijk

Het gaat over het voordeel dat je hebt bij een zuinigere motor / minder brandstofverbruik.
Het voordeel is dat je lichter kunt starten, en dat levert tijd op... Er is NOOIT een nadeel aan minder verbruiken...
[ Voor 27% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-02-2014 09:17 ]
Troll je me nou of snap je echt niet wat ik schrijf?Hoogie2004 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:16:
[...]
Dus zwaarder starten is een voordeel
Het gaat over het voordeel dat je hebt bij een zuinigere motor / minder brandstofverbruik.
Het voordeel is dat je lichter kunt starten, en dat levert tijd op... Er is NOOIT een nadeel aan minder verbruiken...
Nu komt het, met die 100 kilo brandstof moeten ze een race afstand op alle circuits kunnen afleggen. Dat wil zeggen dat in Monaco de tanks niet vol zullen zitten. Als je dan 10 kilo minder hoeft mee te nemen scheelt dit in het begin 0.2 sec/rondje. Tevens is de bandenslijtage minder door het lagere gewicht. Aan het eind van de race zit iedereen ongeveer op hetzelfde gewicht en is het voordeel weg.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Meer brandstof verbruiken is gewoon geen voordeel. Hoe je het ook neerschrijft. Volgens mij begrijp jij mij niet.Peekster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:20:
[...]
Troll je me nou of snap je echt niet wat ik schrijf?
Als je er vanuit gaat dat de auto's leeg allemaal 690 kg wegen, kan de Ferrari door een lager verbruik lichter starten OF de motor vaker / langer op de max laten lopen... Beide gevallen een voordeel..
Geef eens een voorbeeld waarbij meer verbruiken over een race voordeel oplevert, en ga daarbij uit van exact gelijke wagens, met alleen verschillend verbruik (want daar hebben we het over). Dan zal de minder verbruikende auto lichter kunnen starten, en even zwaar eindigen, en dus heeft hij, over de race gezien, elk rondje een klein voordeel...
Mooi we begrijpen elkaarHoogie2004 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:24:
[...]
Meer brandstof verbruiken is gewoon geen voordeel. Hoe je het ook neerschrijft. Volgens mij begrijp jij mij niet.
Als je er vanuit gaat dat de auto's leeg allemaal 690 kg wegen, kan de Ferrari door een lager verbruik lichter starten OF de motor vaker / langer op de max laten lopen... Beide gevallen een voordeel..
Circuits waar je de motor rijker kan laten lopen ( meer verbruik ) om acceleratie te winnen kan zwaarder starten met een zuinigere motor een voordeel zijn.Geef eens een voorbeeld waarbij meer verbruiken over een race voordeel oplevert, en ga daarbij uit van exact gelijke wagens, met alleen verschillend verbruik (want daar hebben we het over). Dan zal de minder verbruikende auto lichter kunnen starten, en even zwaar eindigen, en dus heeft hij, over de race gezien, elk rondje een klein voordeel...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Interessantfynrd1 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:34:
[...]
Jawel
[...]
Nee, alleen Gary Andersson denkt dat.
En de klok tikt door......Sutil and Hamilton have now both completed more laps this morning than Red Bull has managed in the whole of pre-season testing so far
PSN: DutchTrickle PVoutput
Sterker nog, die hebben al bijna meer rondjes bij elkaar vandaag dan RedBull tijdens de hele eerste test....asing schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:02:
Red Bull en Toro Rosso staan nog steeds binnen..... Dan kan je van alles roepen maar zelfs een "achterhoede-team" als Caterham is al op de baan te vinden.
Zo te horen moeten ze weer koeling-gaten erin hakken...More from EDD STRAW on the work going on in the Red Bull garage, part of what the team described on Twitter just now as a "slight delay".
It comes as little surprise to hear that Straw has spotted "work going on around the back" of the RB10. He adds that it "sounds like there might be some cutting or grinding equipment involved".
Ik denk niet dat Williams nu al vruchten gaat plukken door het feit dat ze veel nieuwe mensen aangetrokken hebben, en dat ze een aantal goede sponsors hebben. Echter hoop ik dat ze toch een plaatsje naar voren kunnen schuivenHoogie2004 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 07:51:
[...]
In other news, de livery van Williams is gelekt tijdens een filmdag:
[afbeelding]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je zal daar maar als coureur zitten. Steeds maar niet kunnen rijden. De concurrentie knalt wel vrolijk rond (op Sutil na), dus ik zou me behoorlijk gefrustreerd gaan voelen.

Bijzonder dat de uitlaat niet in het midden zit? Geen idee wat voor voordeel ze daarmee zouden kunnen halen?
Edit:
Leuke gimmick van Mercedes: Meerijden met Rosberg tijdens de filmdag met 360 graden view!
http://www.mercedesamgf1.com/en/car/f1-w05-360-video/
[ Voor 24% gewijzigd door Grimmie187 op 19-02-2014 11:15 ]
Zal intern wel beter uitkomen deze oplossing.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
HahaBM schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:14:
Gezien de niet symetrische neus stond de tekeltafel bij Lotus waarschijnlijk gewoon niet helemaal waterpas
Zal intern wel beter uitkomen deze oplossing.
Zal inderdaad wel met ruimtegebrek te maken hebben, de uitlaatgassen hebben vrijwel geen functie meer dit seizoen dus dan maakt de plek van de uitlaat ook weinig meer uit.
Ik ben totaal geen aërodynamisch expert dus schiet me niet af op mijn volgende theorie.Grimmie187 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:18:
[...]
Haha![]()
Zal inderdaad wel met ruimtegebrek te maken hebben, de uitlaatgassen hebben vrijwel geen functie meer dit seizoen dus dan maakt de plek van de uitlaat ook weinig meer uit.
Als je nu zorgt dat de hete uitlaatgassen boven de achtervleugel uitkomen heb je dan niet een soort van over (of onder?) druk op je achtervleugel waardoor je meer of minder downforce achter hebt?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Mja, ik ben ook totaal geen aero expert
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
En RedBull lijkt toch echt serieuze problemen te hebben, of ze hebben iets heeeeeeeel speciaals dat ze niet prijs willen geven.
[ Voor 36% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-02-2014 11:47 ]
Lijkt het dan toch eindelijk te gaan gebeuren?
Zullen we inzetten op hoeveel (van een) rondje(s) hij voltooid?asing schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:47:
11:39 Sebastian Vettel lijkt zich op te maken voor een run met de RB10......
Lijkt het dan toch eindelijk te gaan gebeuren?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb je even gecorrigeerd.Arfman schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:02:
Installatielap - 2 flying laps - snelste traagste tijd neerzetten - weer campen in de pits. Dat zou wat zijn
Hij moet nu op zoek gaan naar 11 seconden.
[ Voor 8% gewijzigd door asing op 19-02-2014 12:22 ]
Hij zoekt nog maar 4.4 seconden t.o.v. Mercedesasing schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:20:
[...]
Ik heb je even gecorrigeerd.
Hij moet nu op zoek gaan naar 11 seconden.
Al denk ik niet dat er al een team is dat uberhaupt heeft gekeken naar de limiet, laat staan hem heeft opgezocht....
Hierbij nomineer ik mijn broertje: 14 cm end-tip (wel net zo veel vermogen als een f1 auto: +/- 650 pk / 720 Nm)asing schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:16:
Voor de petjes met een konijnenhol onder hun auto is er in ieder geval een nieuwe benchmark gezet

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Nu is het niet reëel om dat te zeggen, maar over krap een maand is de eerste race en dan wil iedereen vooraan staan. Ik denk niet dat Vettel tevreden kan zijn als hij deze testweek moet afsluiten met een gap van 2 sec.
Wel geinige auto om te zien.
Wat wil je er precies mee bereiken? Dat bepaald de verdere uitlegAtlAntA schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:27:
[...]
Ik ben totaal geen aërodynamisch expert dus schiet me niet af op mijn volgende theorie.![]()
Als je nu zorgt dat de hete uitlaatgassen boven de achtervleugel uitkomen heb je dan niet een soort van over (of onder?) druk op je achtervleugel waardoor je meer of minder downforce achter hebt?
Luiheid, maar die golf was toendertijd mijn leasbak.ProudElm schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:14:
Waarom het ene kenteken wel doen en het andere niet? Toch maar die van de buurman?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ah vandaar..SnowDude schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:25:
[...]
Luiheid, maar die golf was toendertijd mijn leasbak.
Atec bestaat niet meer, je kan beter op de link klikken in mijn sigAzzKickah schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:25:
adhv die URL op die kentekenplaathouder kun je vast wel de rest achterhalen.
Wel geinige auto om te zien.

Maar goed we dwalen af.
Hoe leuk ik het ook vind dat RB erg aan het vechten is met de auto, hoop ik wel dat we vanaf het begin van het seizoen wel een paar teams hebben die vooraan kunnen strijden. Het is niet leuk als er vanaf de eerste race 1 team is die er ruim boven uit springt. (en als dat wel gebeurd dan hoop ik dat ze in rode auto's rijden
[ Voor 5% gewijzigd door SnowDude op 19-02-2014 13:33 ]
1998, in de McLaren van de hand van Newey.asing schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:39:
* asing herrinnert zich nog een seizoensopener (australië) met Mika en David in de McLarens. In de race wisten de heren het complete veld te lappen.
In de qualifying waren ze 0.7 seconden los van de rest van het veld (waarvan 2 binnen 1 sec, de rest op 1.3+ sec), en voor de race spraken Mika en David af dat degene die als eerste in bocht 1 was, mocht winnen
7: FRI1.42.900
8: KVY1.44.346
9: GRO1.44.832
Massa --
Bianchi --
Het ziet er niet zo goed uit voor Lotus, Toro Rosso en Red Bull. Caterham zit met Frijns niet zo ver van waar ze normaal te vinden zijn. Williams zat er vorige keer goed bij dus ik verwacht wel dat Massa het weer goed doet. Ze hebben wel een hoop veranderd aan de auto. Marussia komt ook de pit niet uit. Niet zo heel verwonderlijk.
14:09 Vettel's Red Bull appears to have stopped
14:08 We have another red flag
Gaat lekker zo
Yamaha MT-09
LolBergie schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:12:
14:10 All other cars have made it back to the pits
14:09 Vettel's Red Bull appears to have stopped
14:08 We have another red flag
Gaat lekker zo
Maar in de windtunnel ging ie niet stuk, daar was ie super, zou Lotus zeggen
Nee het gaat echt fantastisch!
Dat Vettel stopt op de baan is overigens gewoon tactiek. Als het rode vlag is, kan de rest ook niet testen
[ Voor 26% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-02-2014 14:24 ]
Dit topic is gesloten.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.