Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
CurlyMo schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 00:14:
Heb je ook een upgrade van de packages gedaan? Veel van de issues zouden dan opgelost moeten zijn. Ook CEC.
Bron: http://forum.xbian.org/thread-2100-post-25661.html#pid25661

Lees wel nog even de FAQ voor het bijwerken van de apt sources:
http://www.xbian.org/faq/

Nieuwe image moet eind van de week / begin volgende week klaar zijn. Dan zouden alle issues ook opgelost moeten zijn. Ons doel is om wekelijke "nightlies" te bakken, zodat je elke week met een vers bijgewerkte image kan beginnen.
Mijn dode Cubox is gratis vervangen (Gadgetpark was stomverbaasd, eerste i4-pro die ze dood terugkregen) dus ik sta te popelen om de nieuwe image te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:27
Awesome :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@CurlyMo: Ik heb gisteren de 4-12 versie er op en daar alle nieuwste packages opgeknalt. Ziet er een stuk vloeiender uit!

Nog niet uitvoerig getest, maar er vallen 2 dingen op:
1. Shared DB (MySQL op Synology) wordt niet gezien o.i.d. (kan de log niet vinden)
2. De CEC verbinding met mijn LG TV is na een tijdje weg (in dit geval, de volgende dag)
De TV gaat uit, de Cubox i4 niet.

code tags werken blijkbaar niet, dus dan maar even quick & dirty :)

toegevoegd aan advancedsettings in userdata

<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>xxx.xxx.xxx.xxx</host>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</videodatabase>
<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</musicdatabase>

cec xml

<settings>
<setting id="activate_source" value="1" />
<setting id="cec_hdmi_port" value="1" />
<setting id="cec_standby_screensaver" value="0" />
<setting id="cec_wake_screensaver" value="1" />
<setting id="connected_device" value="36037" />
<setting id="device_name" value="XBMC" />
<setting id="device_type" value="1" />
<setting id="double_tap_timeout_ms" value="2000" />
<setting id="enabled" value="1" />
<setting id="pause_playback_on_deactivate" value="1" />
<setting id="physical_address" value="0" />
<setting id="port" value="" />
<setting id="send_inactive_source" value="1" />
<setting id="standby_devices" value="231" />
<setting id="standby_devices_advanced" value="" />
<setting id="standby_pc_on_tv_standby" value="36028" />
<setting id="standby_tv_on_pc_standby" value="0" />
<setting id="tv_vendor" value="0" />
<setting id="use_tv_menu_language" value="0" />
<setting id="wake_devices" value="231" />
<setting id="wake_devices_advanced" value="" />
</settings>

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 24-12-2014 17:42 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
albino71 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:40:
@CurlyMo: Ik heb gisteren de 4-12 versie er op en daar alle nieuwste packages opgeknalt. Ziet er een stuk vloeiender uit!

Nog niet uitvoerig getest, maar er vallen 2 dingen op:
1. Shared DB (MySQL op Synology) wordt niet gezien o.i.d. (kan de log niet vinden)

toegevoegd aan advancedsettings in userdata

<videodatabase>
<type>mysql</type>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</videodatabase>
<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</musicdatabase>
Je IP-adres staat niet goed... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
1. Shared DB werkt hier gewoon, dus het is vrijwel zeker een fout aan jouw kant :)
2. HDMI TV heb ik niet dus kan ik niks over zeggen.

• Jazco2nd
Ik ben een beetje ongeduldig en wil toch met de 4dec image aan de slag maar zie nu dat er 2 verschillende 4dec images zijn, 1 onder Release en 1 onder testing:
http://sourceforge.net/projects/xbian/files/

Filesize verschilt flink. Welke is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

CurlyMo schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:38:
1. Shared DB werkt hier gewoon, dus het is vrijwel zeker een fout aan jouw kant :)
2. HDMI TV heb ik niet dus kan ik niks over zeggen.
Kun je laten zien wat jij anders doet dan ik?
Shared db werkte voorheen wel (Pi, PC, Cubox met andere build)
Smultie schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:54:
Je IP-adres staat niet goed... ;-)
:)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@Jazco2nd, volgens mij is het enige verschil de compressie.
@albino71:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<advancedsettings>
   <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>x.x.x.x</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
   </videodatabase>
   <musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>x.x.x.x</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
   </musicdatabase>
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bedankt!
De port variabele is niet (meer) nodig toch?

Ik kom er nu net achter dat alleen m'n Pi met Kodi nog de db weet te vinden.
PC ook niet meer...
Ik snap er geen r**t meer van....

edit: Vreemd...
Pi werkt zonder problemen. Maakt ook nieuwe db's aan als hij ze niet vind etc.
Doe ik dezelfde settings op mijn PC, dan werkt het gewoon niet. Lijkt wel of Kodi op de PC de advancedsettings.xml van userdata negeert.

Cubox (openELEC) nu ook weer.
Waarom...daarom... 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door albino71 op 26-12-2014 23:13 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:43

copykat

Good copy isn't bad

kleine (beginners) vraag tussendoor: version check geeft aan nieuwe versie stable kodi 14.0 is beschikbaar.
(kodi.tv site zegt 23 dec released.)
Is bij Geexbox dat dit automatisch bij updaten ook geupdate word?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Volgens mij is GeexBox nog helemaal niet bezig met de Kodi versie. Het is ook al tijden geleden dat er een stable release van GeexBox is uitgekomen. De club mensen achter GeexBox is klein en hebben niet veel tijd. Ze hebben aangegeven juist meer in de achtergrond te sleutelen dan het up to date houden van de Kodiversie. Ze hebben daar namelijk nog een hoop werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ok ik begrijp uit je verhaal dat het door de Geexbox builders moet worden geïmplementeerd.
(Dus niet door middel van simpelweg updater of een van de andere methodes.)
Ach voorlopig is mijn huidige geexbox versie redelijk stabiel. In de beperkte manier van mijn gebruik voldoet ie prima.
(hoop werk?) wat bedoel je?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

De link die je stuurde (http://sourceforge.net/projects/xbian/files/) is dat een image inclusief de bekende software, zoals ice etc? of moet je dat allemaal nog los installaren? heb nu sinds 3 maanden met veel lol een hummingboard echter is geelbox af en toe nog wel wat instabiel. heeft de hummingboard zelf eigenlijk ook wel eens eeneiige firmware nodig en dl hij deze automatisch?

[ Voor 112% gewijzigd door siemenz op 30-12-2014 22:01 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
copykat schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:53:
Ok ik begrijp uit je verhaal dat het door de Geexbox builders moet worden geïmplementeerd.
(Dus niet door middel van simpelweg updater of een van de andere methodes.)
Ach voorlopig is mijn huidige geexbox versie redelijk stabiel. In de beperkte manier van mijn gebruik voldoet ie prima.
(hoop werk?) wat bedoel je?
Wat ze allemaal nog moeten doen weet ik niet. Maar dat melden ze zelf. Dat ze in de achtergrond nog een hoop werk te verrichten hebben maar daar weinig tijd voor hebben.

Ik zelf heb altijd de GeexBox images gedraaid ben ben nu overgestapt op OpenElec 5. Deze stable release ondersteunt de Cubox native en heeft de final van Kodi geimplementeerd. Werkt voor mij nog stabieler moet ik bekennen. Enige issue wat ik had, is dat ik de profielen opnieuw moest aanmaken. Deze werden niet door een restore teruggezet. Daarnaast heeft openelec in de settings een wait for network optie, maar die werkte voor mij niet. Ik heb daarom autostart.sh aangepast om te wachten op netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
XBian is de basis van wat XBian is. Dus:
- Failsafe rescue OS bij boot failures.
- BTRFS bestandssysteem
- Rolling Releases
- Volledige Debian + XBian apt repositories.
- Upstart
- XBian-config
enz...

De rest mag je zelf installeren...

Zie ook hier:
http://www.xbian.org/what-is-xbian/

Als je vragen hebt over XBian dan hoor ik het wel.

[ Voor 17% gewijzigd door CurlyMo op 31-12-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Ik heb inderdaad wat vragen. Bij mij draait hij verre van stabiel op de hummingboard.
Hij sluit soms plots xbmc af en gaat dan naar de console mode vragen om een ww en loginnaam. Deze weet ik uiteraard wel (xbian en raspberry) maar weet dan niet hoe ik xbmc weer moet opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Heb je de FAQ van www.xbian.org opgevolgd en alles daarna geüpgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik heb inmiddels ook een Cubox-i4. Heb er meteen OpenElec 5 opgezet en dat draait prima!
Library opbouwen duurde even aangezien ik hiervoor geen XBMC/Kodi gebruikte, maar nu de library compleet is reageert alles lekker rap. Bedien de boel met Yatse en dat is werkt zelfs beter dan verwacht, ik was bang voor enige vertraging over het netwerk maar dat was ongegrond.

Enige probleem dat ik heb is met trakt.tv, de watched status van mijn series komen niet binnen in Kodi maar dat ligt volgens mij aan trakt die een update heeft doorgevoerd.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik ben fan van XBian, maar ben voorlopig toch over op OpenElec. Draait als een tierelier.
CEC werkt perfect, gebruik haast niks anders (heel af en toe Yatse). Transmission en BittorentSync draait nu ook op de Cubox-i. Alleen Flexget lijkt onmogelijk te installeren doordat 'distutils' ontbreekt sinds Openelec 5.0.

Voor de Raspberry's gebruik ik wel altijd XBian, in sommige gevallen puur als downloadbak. Werkt snel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Waar ging het voor je mis in XBian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik ben zilexa op het forum :)
Eigenlijk ging het niet mis want ik weet dat XBian voor Cubox-i nog in de testfase verkeerd. Maar updaten leidde tot veel problemen. Op een gegeven moment wil je gewoon iets dat werkt. Ik had echter nog maar 1 apparaat in mijn eigen huis en kon geen tv meer kijken doordat XBMC steeds herstart, had geen ander apparaat meer om te gebruiken op de TV.
Ik volg het topic nog wel dus heb gezien dat het inmiddels te verhelpen is (downgraden of iets uit commenten).
Nu is het gewoon fijn even te kunnen genieten van Kodi met Eminence als skin (draait als een trein en ziet er heel strak uit op de tv).

Ik ben echter volledig afhankelijk van Flexget voor content, subs, file organisatie dus ik ga sowieso wel weer over op XBian zodra ik weer tijd heb. Vooral het topic waarin wordt uitgelegd hoe je je RPi als Bluetooth Speaker kan gebruiken vind ik ook erg interessant. Hoop dat dat ook naar de Cubox komt.

XBian is gewoon veel veelzijdiger als je de Cubox-i als "media hub" wil inzetten. Maar volgens mij moet er gewoon nog eea gebeuren zodat updaten altijd goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik weet dat je zilexa bent, maar het is goed voor de mensen hier om te weten wat je ervaringen waren. Ondanks dat dat nu negatief is voor XBian. Ik ervaar namelijk nog steeds zo goed als 0 problemen. Een enkele keer dat mijn USB DAC even na pauzeren opnieuw als geluidskaart aangemerkt moet worden, maar meer niet.

Die XBMC reboot loop is ook al verholpen door normale upgrade. De bron van het probleem is vrij complex en ligt in XBMC zelf.

Dit is wat ik er eerder over schreef:
Simple:
1. XBian checks if XBMC fails or crashes and auto-restarts it.
2. If point 1. fails you get a restart loop.

Little more technical:
It REALLY difficult to check if XBMC actually started properly. XBMC didn't implement this logic, so we hacked it in ourselves. That was what has changed in the latest versions. All packages involved need to be the right version to work or else you get conflicts between "XBMC started?" checks. If they are out-of-sync, it fails and you get the behavior as you described as the reboot loop.
Waarom het in OE dan wel werkt?
It works flawlessly 99.9% of the time. The same reason we hadn't have complains for about a year. But still, it wasn't working 100%. I already said (and mk01 explained to me): XBMC just didn't include anyway of reporting if it's actually started fully. So either OpenElec included the same hack as we did, or they can't be sure as well.
Zoals mk01 eerder al beschreef gaat het hier om een combinatie van pakketten die bijgewerkt zijn. Je moet de juiste (minimale) versies van de drie pakketten geïnstalleerd hebben om geen xbmc herstart loop te hebben:

xbian-package-xbmc
xbian-package-upstart-xbmc-bridge
xbian-package-xbmc-scripts

Nu hebben we tussendoor onze apt repo opnieuw opgebouwd. Mits je dus deze niet goed heb bijgewerkt, dan wordt er een combinatie van pakketten bijgewerkt die niet goed op elkaar ingespeeld zijn.

Het probleem is dus al verholpen en het werkt hier dan ook perfect, maar zorg dat je tenminste je apt repo's goed hebt staan en tenminste de volgende versies hebt draaien:

xbian-package-xbmc-6q=13.2-RLS-1419078849
xbian-package-upstart-xbmc-bridge=1.1.6
xbian-package-xbmc-scripts=1.1.3

Als je dan nog steeds last hebt van het XBMC herstart probleem, dan horen we dat graag. Dan is er echt sprake van een bug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Na alle updates uitgevoerd te hebben volgens de faq werkt het! hij maakt alleen nog geen verbinding met mn apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Als in Airplay of Apple netwerk share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Thanks CurlyMo, ik ga van de week weer met XBian aan de slag :) Inmiddels is er ook een belangrijke update voor Flexget op komst die subtitles nog veel beter gaat automatiseren, iets waar ik al een poosje mee aan het stoeien was. Dan kan ik dus nog luier worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

CurlyMo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:36:
Als in Airplay of Apple netwerk share?
ANS inderdaad... SMBC werkt overigens ook niet.. wellicht komt het door de Apple maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet in stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@siemenz: lees dit dan even http://forum.xbian.org/thread-2609.html

Het gaat hier namelijk om een bug in het pakket samba. mk01 legt hier goed hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Penguin_
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Vraagje: kan iemand bevestigen dat je met een CuBox-i4 met de laatste stable OpenElec/KODI build beschikt over DTS-HD en Dolby True-HD geluid wanneer je de CuBox middels HDMI aansluit op een capable AV-Receiver? Dus door gebruik te maken van de passtrough functie en het decoderen over te laten aan de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Daar ben ik ook benieuwd naar Penguin! Ik heb hier nog een oudere versie Geexbox draaien (zonder Kodi), en af en toe zit er een vervelende statische "hiss" bij het afspelen van films… vreemd genoeg weer totaal niet bij TV-series. Ik was ook al aan het rondkijken of de laatste versie van Geexbox/OpenElec met Kodi goed draaide zodat ik eens kan kijken of dat het probleem op lost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel interesse om een CuBox i4 Pro te kopen, maar waar kan ik dat kopen in Europa. Want via solid run staat er 150 dollar, maar wat zijn de bijkomende kosten naar België (transport, douane)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:32:
Heb wel interesse om een CuBox i4 Pro te kopen, maar waar kan ik dat kopen in Europa. Want via solid run staat er 150 dollar, maar wat zijn de bijkomende kosten naar België (transport, douane)
Kijk eens boven de eerste post van deze pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
joramoudenaarde schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:29:
Daar ben ik ook benieuwd naar Penguin! Ik heb hier nog een oudere versie Geexbox draaien (zonder Kodi), en af en toe zit er een vervelende statische "hiss" bij het afspelen van films… vreemd genoeg weer totaal niet bij TV-series. Ik was ook al aan het rondkijken of de laatste versie van Geexbox/OpenElec met Kodi goed draaide zodat ik eens kan kijken of dat het probleem op lost :)
Ik heb EXACT hetzelfde! Met OpenElec 5.0 en zonder receiver, gewoon HDMI rechtstreeks op de tv aangesloten. is er een irritante hiss halverwege een film, dacht dat het aan de film lag maar merk het ook bij series. Dacht even dat ik weer met een kapotte Cubox-i zat maar ik hoop dat het softwarematig is. Mss toch maar ff topic openen op hun forum. Ik moet nog XBian weer gaan proberen, ben benieuwd of het probleem daar ook optreed.
De hiss gaat wel altijd weer weg na enkele minuten, maar blijft vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb het met Geexbox (welke versie weet ik even niet), ook zonder receiver. De Geexbox staat op een ARC-HDMI aansluiting op m'n soundbar aangesloten, en de soundbar op een ARC-HDMI aansluiting op de TV. Verder zit er niets tussen. Maar op willekeurige momenten komt er een hiss in die na enkele seconden weer weg is.

En het maakt niet uit of de film 5.1 of 2.1 geluid heeft ook… met series (2.1 geluid) heb ik 't nooit, wat ook zo vreemd is. Ik hoop dit weekend met een ander SD-kaartje even de laatste versie van Geexbox te downloaden, om dan even te zien of het daar ook/wel is.

@Jazco2nd;
Jij hebt 't dus ook met OpenElec? Dan zou je eerder denken dat het niet aan OpenElec/Geexbox ligt, maar aan óf XBMC, óf de Cubox-i. Dat zijn dan de enige 2 constanten in het verhaal zo te zien… ik hoop inderdaad dat 't een softwarematig probleempje is, want in het begin had ik totaal geen last van die hiss.

(trouwens, als ik muziek afspeel heb ik er ook geen last van bedenk ik me nu!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Probeer toch eens de oude XBMC versie. Hier werkt Kodi nog steeds klote. Gisteren nog eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
GeeXBox, OpenElec, XBian gebruiken volgens mij allemaal een kernel die volgens mij van SolidRun afkomstig is, correct me if Im wrong. Ze moeten allemaal ook op dezelfde manier de hardware aansturen. Dus het kan wel softwarematig zijn, al staat het los van het platform dat je gebruikt.

En het maakt idd niet uit of je een dikke film met DTS bekijkt of een simpele non-720p serie van 42min. Meestal halverwege treedt de hiss op en duurt hooguit een minuut ofzo. Bij 1 film had ik het nog een tweede keer tijdens de aftiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Hier is het binnen een half uurtje al, en dan daarna nog wel een paar keer bij een film. Maar bij een serie van 1 uur (Downton Abbey bijvoorbeeld) is het weer helemaal niet. Zou het een codec of iets dergelijks kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@Jazco2nd, dan doe je vooral mk01 wel erg tekort. Even een wat meer in-depth uitleg waar je als gebruiker niets van hoef te merken, maar wel goed is om te weten.

Veel van de patches die eindiging in zowel de officiële kernel, xbmc en ook de andere distro's* worden al vroeg in XBian verwerkt. Je zult verbaasd zijn hoeveel dat er zijn. Hier bijvoorbeeld een lijst van alle patches die niet in de officiële kernel zitten:
https://github.com/xbiano...aster/patches/imx6-3.14.y

Naast de vanzelfsprekende BTRFS patches gaat het hier dus om:
- Allerlei GPU patches zoals ook HDMI
- Allerlei CPU patches
- Geheugen beheer
- CEC.
- Lirc

Bedenk dat bijna alle Raspberry Pi en CuBox-I CEC patches door mk01 worden gedaan (check de header maar). De CEC patch hier, later verwerkt in OE:
https://github.com/linux4kix/linux-linaro-stable-mx6/pull/14

XBMC patch:
https://github.com/xbmc/xbmc/pull/5963

Sommige patches worden wel direct naar de officiële kernel verwerkt zoals deze door mij. Alhoewel dat in geen vergelijking staat tot het niveau van patches dat mk01 doet:
https://github.com/linux4...5f254b8168a8022e7b87db7e8

Binnen XBMC hebben we goed contact met developer fritsch. Maar laatst is er in het XBian IRC kanaal nog een mooie discussie geweest met XBMC dev koying en Milhouse over waarom een bepaalde HDMI implementatie CEC blijkt de buggen. koying is zelf verantwoordelijk geweest voor de CEGLNativeTypeIMX functie voor CuBox-I video ondersteuning in XBMC.

Zelf volg ik ook soms maar de helft van waar mk01 mee bezig is maar volgens mij vat dit het wel redelijk samen :)

*Wij gebruiken natuurlijk ook patches van anderen ;)
Patches van mk01 zelf herken je aan: Author: Matus Kral <matuskral@me.com>

[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 09-01-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
netjes dank voor deze uitleg :) Ik wist dit allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

joramoudenaarde schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:29:
Wat bedoel je met "hiss"? ik gebruik optische spdiff voor geluid naar mn reciever te sturen en heb hdmi sound output uitgezet.
Ik heb geen enkel probleem met geluid, alleen af en toe zwart scherm maar wel geluid...
Dat is ook iets met de HDMI- aansluiting want als ik aan mn kabel rommel/ even er uit en er weer in steek is dat weer weg.
(misschien is de hdmi socket niet geheel perfect ingesoldeerd in de "leverings haast" om de klanten te voorzien.) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@Jazco2nd, hoef je ook niet te weten :) Als je het als gebruiker maar merkt. Daarnaast zijn we als open source programmeurs redelijke altruïsten en gaat het ons niet direct om naamsbekendheid. Als er echter wordt gezegd dat XBian standaard dingen doet, dan kan ik niet anders dan reageren ;)

Daarnaast patch mk01 ook niet onder zijn eigen naam bij XBMC, maar doet dat via fritsch. Dat is een lang verhaal, maar geeft ook aan dat je niet eens alles wat hij doet onder zijn naam terug gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
copykat schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:22:
[...]
Wat bedoel je met "hiss"? ik gebruik optische spdiff voor geluid naar mn reciever te sturen en heb hdmi sound output uitgezet.
Ehm ja, een hiss, een beetje statisch-achtig sis in die ineens op komt zetten :)
Ik dacht héél even dat het mischien een hardware dingetje kon zijn zoals je omschrijft, maar omdat het echt alleen met alle films is (ongeacht of dit nu 5.1 of 2.1 geluid is, en ongeacht de codec), en niet met tv-series of muziek, leek het meer op een softwarematig probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Joramoudenaarde@
Word film en serie niet op de zelfde manier behandeld?

kan je ook via optische spdiff je geluid uitsturen?
Misschien heb je er dan geen last van en dan weet je zeker dat het niet aan je bestanden ligt.
En is de hiss op beide kanalen? links en rechts?

Ik ben geen audio techneut maar ik vermoed dat de digitale codering van het geluid via hdmi (stereo) anders is als via spdiff.( Statische ruis zou een coderings fout kunnen zijn, omdat het audiosignaal even niet gecodeerd kan worden, word de achtergrondruis gecodeerd.)
(optische spdiff zijn seriële data pulsen die aan de reciever-kant pas worden gedecodeerd tot 5.1 of 2.0.)

Als het een software dingetje is dan moet je het misschien melden bij Geexbox, misschien is er al een aanpassing of update om dit op te lossen of ze kunnen er aan gaan werken.

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 10-01-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb dit weekend eens extra opgelet om te zien wanneer die hiss naar voren komt, en ik heb me een beetje vergist: het is vaak nét na het eerste uur afspelen… een serie (ook die van een uur) is dan nét te kort om die "his" te horen. Het zou dus best kunnen dat als ik een aflevering van een serie heb die langer is dan een uur, dat het ook daarbij gebeurt.

Op zich zou ik 't wel willen testen met een spdif kabeltje, maar die heb ik pas de kliko in gemikt vanwege een chronische kabelallergie :) Maar zodra ik even een momentje heb ga ik Geexbox eens updaten naar de laatste versie om te zien of dat het op lost, en anders probeer ik OpenElec eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
En anders XBian?

Een schaamteloze cross-post:
CurlyMo schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:51:
Gisteren nacht is de nieuwe image build server van XBian in gebruik genomen (met dank aan Felosity Automatisering). Dat betekent dat er voor nu elke nacht een nieuwe image van XBian wordt gegenereerd en beschikbaar wordt gesteld op https://sourceforge.net/projects/xbian/files/ en http://download.xbian.org. Dit is een lang gekoesterde wens van mk01 en op de achtergrond hebben er grote veranderingen plaats gevonden om dit mogelijk te maken. Het opnieuw inrichten van de github repositories en het schrijven van de scripts hebben tenminste een jaar in beslag genomen.

Wanneer alles zonder problemen werkt, dan zal tenminste wekelijks geheel automatisch een nieuwe XBian image gegenereerd worden.
- Als gebruiker heb je dan altijd de laatste versie van XBian.
- Wanneer er een bug blijkt te zijn, dan halen we die image offline en wachten op de nieuwe weekly.

Het genereren van de XBian images gebeurt simpelweg door het installeren van Debian/Raspbian/XBian pakketten via de officiële repositories in een lege image. Als een nieuwe versie beschikbaar komt via apt, dan wordt die automatisch meegenomen in de volgende image build. Zo simpel kan het zijn :Y)

Daarnaast hebben we bij XBian ook het radicale besluit genomen om de standaard versie nummering los te laten. Eigenlijk is dit al tijden een niets zeggend fenomeen geworden in Raspberry Pi XBMC land. Zo zegt een OpenElec changelog eigenlijk niets meer dan "Pakket X versie Y bijgewerkt naar versie Z.". Het hebben van tig Release Candidates zonder een stable vrij te geven haalt bij XBian (en in den beginnen bij RaspBMC) het hele idee van een RC weg. Daarnaast is XBian al tijden net zo stabiel of stabieler dan de andere distro's zonder daadwerkelijk met een Stable te komen. Die komt er dus ook niet meer in de officële zin ;)

Wij stoppen dus met het gebruik van Alpha, Beta, RC, en Stable. In plaats daarvan krijgen al onze images en updates een datum / tijd ID mee. Het zal misschien de mensen die XBian regelmatig updaten dan ook al wel opgevallen zijn:
code:
1
XBian 20141231-2 - Bleeding Edge, 2012 - 2014

Dus ondanks dat we wat conservatiever zijn geworden willen we met deze infrastructuur toch ook onze bleeding edge karakter behouden :)

[ Voor 98% gewijzigd door CurlyMo op 11-01-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
EDIT: @CurlyMo, ik vind het een goede oplossing. Versienummers en releases zeggen inderdaad niet zoveel meer. Maar ben dan wel benieuwd: wat krijgen nieuwe gebruikers voorgeschoteld? Zal er nog wel een image te downloaden zijn van de homepage, of alleen een installer die automatisch de laatste weekly of nightly pakt? Of een downloadlink naar de laatste weekly?
joramoudenaarde schreef op zondag 11 januari 2015 @ 09:18:
Ik heb dit weekend eens extra opgelet om te zien wanneer die hiss naar voren komt, en ik heb me een beetje vergist: het is vaak nét na het eerste uur afspelen… een serie (ook die van een uur) is dan nét te kort om die "his" te horen. Het zou dus best kunnen dat als ik een aflevering van een serie heb die langer is dan een uur, dat het ook daarbij gebeurt.

Op zich zou ik 't wel willen testen met een spdif kabeltje, maar die heb ik pas de kliko in gemikt vanwege een chronische kabelallergie :) Maar zodra ik even een momentje heb ga ik Geexbox eens updaten naar de laatste versie om te zien of dat het op lost, en anders probeer ik OpenElec eens :)
Ik heb met OpenElec 5.0 exact dezelfde hiss en merkte het ook helemaal aan het einde van een serie van 42min. Maar vreemdgenoeg: gister een serie en een film gekeken (met anderhalf uur niks doen ertussen) en toen had ik geen hiss. Het is dus toch niet altijd.

Zodra ik tijd heb maak ik een backup van mn SD en gaat XBian erop :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 11-01-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ik heb even een vraagje:
mn modem was overleden en nu heb ik er eentje gekregen met een andere ipv4 range. (derde sectie is anders)
En ik heb mn cuboxi gerestart met stekker er uit en er in. maar ik zie mn cubox niet verschijnen in mn netwerk lijst(vermoedelijk het ip adres vast gezet in de settings in plaats van dhcp. :S dus hij valt nu niet in het domein/range.)
En uiteraard kan ik met mn laptop en yatse nu mn cubox niet benaderen om dit te fixen.
Hoe los ik dit op?

Langleven win7 en mediaplayer :)
Kan hem bereiken.

[ Voor 14% gewijzigd door copykat op 14-01-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@Jazco2nd, dat is de taak van de social media masters. Als je die mensen wil helpen, dan natuurlijk graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort in het bezit van een Cubox i4, loopt als een speer met openelec.
Wat mij opvalt is dat de CEC verbinding niet in stand blijft wanneer de Cubox 24/7 ingeschakeld blijft.
Deze verbinding komt ook niet meer terug wanneer ik de Cubox reboot..
Hiervoor had ik een RPI en daar werkte dit vlekkeloos op.

Ben er inmiddels achter dat dit probleem bekend is.
Mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat de Cubox uitschakelt samen met de TV ( Samsung UE506670 ) via HDMI ? Of via ab van de Samsung ?
Liefst heb ik natuurlijk dat de Cubox 24/7 ingeschakeld kan blijven zoals mijn RPI en dat de CEC gewoon werkt wanneer ik naar de Cubox zap.

Dit probleem treedt op bij Openelec en Geexbox.
Heel jammer, want ben verder zeer tevreden met dit apparaat.

Iemand tips of adviezen ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Klopt, bekend probleem....... Helaas kan de Cubox niet echt uitschakelen. Hij zal dus ook niet echt opstarten als je de tv weer aanzet. Mijn LG kan CEC forceren als hij hem kwijt is... wellicht kan jouw TV dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Heb je XBian al geprobeerd. Nagenoeg alle CEC patches en fixes worden namelijk door XBian devs gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBian heb ik nog niet geprobeerd, zal ik komend weekend eens bekijken/testen.
CEC forceren heb ik niet kunnen vinden.

wordt vervolgd,bedankt zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even kort met XBian gespeeld,
loopt of zich lekker vlot, maar wordt er niet echt blij van:

- CEC liet het na enkele minuten al afweten, na reboot was de verbinding weer terug
- Vast ip-adres instellen lukte niet, kreeg onderin foutmelding
- Bestanden via nfs kan ik niet benaderen, settings op NAS niet veranderd, werkt op Openelec wel.

van de week 1x gehad dat na de nacht ( dus tv uit ) de CEC verbinding gewoon werkte, de ochtend daarop was deze weer verdwenen...lijkt redelijk willekeurig op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Welke image heb je geprobeerd? Er is wordt elke vrijdag (dus vannacht) een weekly gemaakt. Die bevat de laatste versies van alle pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik heb de Xbian installer gebruikt, deze heeft een image binnengehaald met datum 24-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Dat moet de nieuwste zijn geweest inderdaad. M.b.t. je feedback:
- CEC kan ik niks over zeggen, heb geen HDMI T.V.
- Vast ip address werkt hier prima. Was is de foutmelding die je krijgt?
- NFS werkt hier ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 2e poging gedaan

Opnieuw geinstalleerd met XBian installer, kreeg nu image met naam "XBian_Latest_imx6.img"

- CEC valt nu niet uit, maar weet nog niet of deze na een paar dagen nog werkt.
- Vast ip-adres kan ik nog steeds niet instellen, wanneer je het adres wijzigt en opslaat geeft hij de melding "an unexpected error has occured". vervolgens staat hij weer terug op DHCP
- NFS werkt ook nog steeds niet. zie via de optie NFS wel het ip van mijn nas, zie vervolgens ook de mappen, maar kan deze dan niet openen. Handmatig invullen (ip-nas/volume1/video) geeft ook geen toegang. Aan de nas zal het waarschijnlijk niet liggen, zodra ik overstap op openelec, dan heb ik gewoon toegang.

Heb toch het idee dat ik ergens iets over het hoofd zie. Ik hoop dat deze problemen op te lossen zijn want op zich lijkt XBian wel goed te lopen en zou deze best wat langer uit willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vast ip adres is nu ingesteld, maar dan via ssh.
vreemd dat de mooie optie in het programma voor netwerk instellen niet werkt...

nu nog verder met de nfs, Via Upnp heb ik wel verbinding met de nas.
Xbian loopt als een trein op de Cubox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Kan je m.b.t. tot dat ip adres probleem een issue openen op de xbian github?
https://github.com/xbianonpi/xbian/issues

M.b.t. NFS. Ik heb gewoon een share aangemaakt via fstab. Dat werkt naar mijn idee toch lekkerder dan alleen via XBMC:
/etc/fstab
code:
1
x.x.x.x:/patch/to/movies/share  /media/movies nfs    nolock 0 0

En dan in XBMC gewoon je /media/movies map toevoegen.

Over je laatste post. Bedoel je daarmee dat XBian beter draait dan OpenElec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Perkouw schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:39:
Zo'n 92 euro voor de CuBox-i4Pro, jammer. Want het lijkt me toch wel een heel vet ding om mee te experimenteren.

Goed wel heel wat beter dan de RaspberryPi, maar ook wel forst duurder zeg.
Momenteel kost een RaspberryPi 35 inc. verzending.

Ik ben in ieder geval razend benieuwd naar ervaringen van mensen wie de CuBox-i4Pro hebben!
Waar vind jij een i4Pro voor 92 euro? Want dan ga ik 'm daar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
i4pro is niet te vergelijken met een RPi. Heb je de specs wel bekeken? Hoe verwacht je dat zoiets in de prijsrange van een RaspberryPi kan komen?
OK er zijn inmiddels Chinese Android sticks die goedkoper zijn dan een i4pro, maar dan ben je ook gebonden aan Android, wat naar mijn idee niet als full blown all-in-one mediahub kan functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update:

Nog steeds loopt de cubox lekker op xbian.
Vanaf het weekend is de cubox niet meer uitgeschakeld en heeft gehele week de CEC verbinding behouden.
Met de NFS nog wel even aan het kloten geweest, maar bleek in de synology bij de machtigingen "iedereen" toe te moeten voegen. Was voor de RPI niet nodig.

ik mis wel de markeringen voor films die gekeken zijn ( vinkje) is deze in te schakelen in xbian ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Dat klinkt goed. Watched markeringen liggen aan de skin, misschien overschakelen op de normale Confluence ipv Xbian Confluence.

Draai je XBMC 13.2 of Kodi 14?
Indien Kodi, probeer de skin Éminence eens, bijzonder mooie, goede skin.

Werkt upnp bij jou? En als je een lange film kijkt, heb je last van een "hiss" storend geluid na ongeveer 2 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andere skin zal ik eens proberen.
upnp werkt gewoon evenals nu ook nfs.

ik heb nog geen lange film gekeken, maar wel 3 afleveringen van een serie achter elkaar.
geen vreemde geluiden gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
Ik heb momenteel een RPi met OpenELEC 5.0/Kodi 14.0 waarmee ik t/m 1080p/H.264 en DTS kan afspelen (versterker kan meer aan). Aangesloten via HDMI. Bedraad via NFS naar Synology. Ik gebruik deze alleen voor XBMC. CEC werkend. XBMC ervaring is vloeiend behalve misschien de library update.

Zijn er nog voordelen in deze situatie als ik een Cubox-i zou nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 31-01-2015 11:01 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Naar mijn mening niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Duidelijk.
En library update wordt dan mogelijk wel wat sneller?
Weet iemand misschien of DTS-HD en Dolby TrueHD tot de mogelijkheden behoort? (zie ook vraag hierboven).

[ Voor 19% gewijzigd door technorabilia op 31-01-2015 11:05 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verse library scan duurde op een RPi bij mij meer dan een dag. Op de Cubox-i waszo klaar. En je kan zwaardere skins gebruiken en XOT (uitzendinggemist) en YouTube worden prima bruikbaar (beide erg traag op een RPi) en je zou zelfs de Cubox-i als Nas kunnen gebruiken, minder apparatuur in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ok, bedankt voor de input.
De Synology bevalt mij goed maar als ik nu kijk wat ik ermee doe nl. Spotweb, Sabnzbd en Sickbeard en wat documenten dan kan dat natuurlijk ook met een Cubox-i met een disk eraan.
Interessante optie...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daulbeh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-06-2024
Ik ben sinds kort in het bezit van een Cubox i4 Pro.
De wifi snelheden met de ingebouwde wlan is erg laag (kom niet verder dan een paar honderd kbps)
Heb het zowel geprobeerd met de OpenElec als met Xbian distro's.
Heb een Draytek router waarbij ook b-g-n ingeschakeld is. De rest van de apparaten hebben er geen problemen mee (smartphones, tablets en laptops)

Iemand hier ervaring mee, en hoe ik het eventueel kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Heel knap dat je paar 100 KB/s haalt via wlan, ding heeft geen ingebouwde wlan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:29

Gotiniens

Fairly odd Tim

Jazco2nd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:16:
Heel knap dat je paar 100 KB/s haalt via wlan, ding heeft geen ingebouwde wlan :)
De i4pro heeft wel wifi hoor?

Er wordt hier voornamelijk over XBMC gesproken, maar de cubox kan natuurlijk veel meer. Ik heb zelf al een aantal keer geprobeerd retropie aan de praat te krijgen op mijn cubox maar dat is me nooit gelukt. Nu ben ik ingehaald door de realiteit want Lakka is het wel gelukt. Ik heb gisteren NES/SNES/GBC en GBA aan de praat gekregen, zo ver ik kon nagaan zonder performance problemen. Als controller kan ik gewoon mijn PS4 controller gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Oh sorry, dan heb ik dat bij mij heel snel uitgezet. Bij mij is de Cubox mijn centrale systeem. Oa downloadbak, file organisatie, cloud syncing alles doe ik erop. Dus heb m via kabel verbonden met de router.
Wlan in zo'n klein kastje betekend dat het nauwelijks een antenne heeft.. vind ik minder handig.

via de router haal ik over 5 GHz makkelijk 8 MB/s met een laptop (single channel), wat minder met telefoon (single channel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Gotiniens schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:25:
[...]

De i4pro heeft wel wifi hoor?

Er wordt hier voornamelijk over XBMC gesproken, maar de cubox kan natuurlijk veel meer. Ik heb zelf al een aantal keer geprobeerd retropie aan de praat te krijgen op mijn cubox maar dat is me nooit gelukt. Nu ben ik ingehaald door de realiteit want Lakka is het wel gelukt. Ik heb gisteren NES/SNES/GBC en GBA aan de praat gekregen, zo ver ik kon nagaan zonder performance problemen. Als controller kan ik gewoon mijn PS4 controller gebruiken.
Wow! Lakka ziet er wel ontzéttend gelikt uit zo zeg! Af en toe heb ik ineens de drang om Final Fantasy 7, Super Mario 3, of Zelda te spelen… dan is een PS4 controller met een Cubox wel een heel interessante mogelijkheid. Ik heb hier toch nog een extra micro-SD kaartje over, dus als ik die kan gebruiken met Xbian/Geexbox/OpenElec i.c.m. een emulator-addon… gaaf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zou iemand met een Cubox/Hummingbird en OpenElec 5.0.x kunnen controleren of het kijken van 1080i H264 LiveTV streams zonder problemen gaat?

Ik heb geen Cubox/Hummingbird, maar ik ervaar met mijn Freescale imx6 variant en OpenElec 5 dat HDTV 1080i streams bij mij enorm veel jitter oplevert en dat het geluid niet synchroon loopt.

Ik weet dat er de-interlacing issues zijn met het imx6 platform, maar ik ben eigenlijk benieuwd of dit een probleem met mijn device is of dat het een algemeen imx6 issue is.

[ Voor 24% gewijzigd door nwagenaar op 10-02-2015 14:18 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik wil best testen, heb thuis nog OpenElec draaien, op ander adres XBian dus kan beide testen maar waar haal ik dan een dergelijke stream vandaan?? Voor zover ik weet zijn de NPO/RTL uitzending gemist streams veel lagere kwaliteit, zeker RTL aangezien het een "ipad" stream is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:29

Gotiniens

Fairly odd Tim

joramoudenaarde schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:13:
[...]

Wow! Lakka ziet er wel ontzéttend gelikt uit zo zeg! Af en toe heb ik ineens de drang om Final Fantasy 7, Super Mario 3, of Zelda te spelen… dan is een PS4 controller met een Cubox wel een heel interessante mogelijkheid. Ik heb hier toch nog een extra micro-SD kaartje over, dus als ik die kan gebruiken met Xbian/Geexbox/OpenElec i.c.m. een emulator-addon… gaaf! :)
PSX lijkt ook goed te werken met de 2 games die ik tot nu toe ff snel getest heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Laat ik hier nou een PS4 controller én een Logitech F310 controller hebben… dan moet één van die 2 vast prima werken met zo'n addon. Ik ga me d'r binnenkort eens in verdiepen! Het idee om Zelda, Super Mario Bros 3, Final Fantasy 7 e.d. allemaal op een groot scherm te kunnen spelen is toch wel een beetje spannend! :)

Ik had gisteravond trouwens een 2e SD-kaartje gepakt om eens te kijken of de "hiss" die ik had met een oudere Geexbox build tijdens films, opgelost is. Deze week gaan we eens een filmpje kijken en zien of het weg is, want het was toch wel erg vervelend tijdens een film een statische "hiss" te horen (na pakbeet een uur). Op het nieuwe SD-kaartje staat nu de laatste build van OpenElec, met een nieuwe skin omdat Bello nog niet geupdate is voor Kodi, dus we gaan 't meemaken :) Ik moet zeggen… Conq is een nóg meer lightweight skin en érg mooi zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

joramoudenaarde schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:32:
Laat ik hier nou een PS4 controller én een Logitech F310 controller hebben… dan moet één van die 2 vast prima werken met zo'n addon. Ik ga me d'r binnenkort eens in verdiepen! Het idee om Zelda, Super Mario Bros 3, Final Fantasy 7 e.d. allemaal op een groot scherm te kunnen spelen is toch wel een beetje spannend! :)

Ik had gisteravond trouwens een 2e SD-kaartje gepakt om eens te kijken of de "hiss" die ik had met een oudere Geexbox build tijdens films, opgelost is. .......
Ik voel nu ik dit hier boven en alle andere input lees wel een enorme "standaard gebruiker" :O
Ik weet dat ik veel meer kan met de cubox maar ja zo zijn er veel meer "Porscherijders op de A10 naar hun werk" die genieten van de snelheid van reageren.

Heb al maanden gewoon lui genoten van de cubox met t kijken van films en dergelijke van mn Nass.
Niks speciaals verder meegedaan. behalve af en toe update app. (Geexbox 13.2 30 sept 2014 linux 3.14.14 5 dec2014)
Geen "Hiss" of andere gebreken. :)

Las ik nu dat er Kodi 14 uit is? (Ik bedoel bij GeexBox, die andere twee wist ik al.)
Is er veel voordeel te behalen met updaten naar Kodi 14? (En vermoedelijk switchen naar Open Elec of Xbian)
(Moet wel weer even kijken hoe het ook alweer moest... :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Och, ik ben zelfs een méér dan "standaard gebruiker" hoor :) Ik heb amper (lees: geen) ervaring met Unix, en doe alles op de tast aan de hand van een paar hele simpele tutorials. Veel meer dan als mediacentrumpje gebruik ik de Cubox-i niet. Maar als ik met een paar addons en een controller dat ding ook kan gebruiken als retro-game "masjientje"… tja, dat is natuurlijk wel ontzettend leuk!

De reden dat ik van Geexbox met Gotham, naar OpenElec met Kodi ben gegaan, kwam bij mij puur als noodzaak omdat ik een statische "hiss" had na ca. een uurtje film kijken. Wat nu voor mij echt de voordelen gaan worden weet ik nog niet eerlijk gezegd… vooralsnog werkt het uitstekend met de nieuwe skin, behalve de ondertitel-addon die geen Nederlandse subs wil vinden voor me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik zou je aanraden eens XBian te proberen. Als je weinig ervaring hebt met linux, maar toch Debian tutorials volgt, dan werkt XBian gewoon vrij foolproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ah gelukkig! begon me al simpel te voelen... :)

Ja die retro games zijn best grappig, had ze ook op mn xbox classic en als ik het zo bedenk zelden de tijd gehad om ze ook daadwerkelijk te spelen.(de andere games er op ook niet echt trouwens). :)
Kids zijn tijdrovend :P

Ik heb een beetje rond gelezen en Geexbox (althans hun developers) zegt dat de overstap van 13.2 gotham naar kodi 14 weinig tot niets toevoegd of verbeterd en dat ze wachten op de release van kodi 15.
hier
Aangezien mijne soepel draait doe ik maar een "if its not broken, don't fix it" actie :+

Ik heb ergens gelezen dat de i4pro 3d ondersteund en ook dat gotham 3d ondersteund.
Ik heb nu een 3d versie op mn nass gezet om te zien of t werkt maar in de library zie ik hem niet.
Heeft iemand dit wel eens getest?

edit:
CurlyMo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:13:
Ik zou je aanraden eens XBian te proberen. Als je weinig ervaring hebt met linux, maar toch Debian tutorials volgt, dan werkt XBian gewoon vrij foolproof.
Zal me eens inlezen, nu ik met griep thuis zit, heb ik eindelijk weer tijd om te hobbiën hiermee . (tussen het brak op de bank liggen door) :)

[ Voor 19% gewijzigd door copykat op 11-02-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
CurlyMo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:13:
Ik had geprobeerd om Xbian te installeren, maar ik kwam er niet uit… de installatie guide die ik gevonden had op hun site hielp me niet verder in ieder geval. Ik heb nu Ignition naar de SD-kaart geflashed, en die gaf me alleen Geexbox en Openelec als opties voor een mediacentrumpje. Xbian zat daar niet tussen.

@copykat;
Ik heb Harry Potter in Stereoscopic 3D gekeken via de Cubox-i4pro, en dat werkte uitstekend. Het was een bestand van zo'n 12GB geloof ik, en dat ging via een ethernetkabeltje vlekkenloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Als je de XBian installer gebruikt dan moet het super makkelijk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

joramoudenaarde schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:27:
@copykat;
Ik heb Harry Potter in Stereoscopic 3D gekeken via de Cubox-i4pro, en dat werkte uitstekend. Het was een bestand van zo'n 12GB geloof ik, en dat ging via een ethernetkabeltje vlekkenloos :)
ah mooi fijn dat dat werkt! leuke gimmick nu ik een nieuwe tv heb :-)

Moest je nog iets instellen? ik zie hem nog niet in mn library terug.
(misschien is de name-ing niet goed.) zal wel iets simpel zijn wat ik over het hoofd zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
CurlyMo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:58:
Als je de XBian installer gebruikt dan moet het super makkelijk gaan.
http://www.xbian.org/getxbian/
Via deze link bedoel je? Deze heb ik ook geprobeerd, maar ik kreeg 't niet voor elkaar. Ik heb de .IMG naar de SD-kaart geflashed, en daarna in de Cubox-i gestopt. Maar deze start vervolgens helemaal niet op. Toen ik op precies dezelfde manier Ignition naar de SD-kaart flashte, werkte alles wel namelijk… ik weet niet of ik iets verkeerd heb gedaan, maar als Ignition met dezelfde handeling wel werkt zou ik niet weten wat er mis ging met Xbian :)

@Copykat;
Ik had gewoon een MKV-container gedownload, had 'm in m'n Films library gezet, en daarna via XBMC de library gerefreshed. Toen zag ik 'm bij Films tevoorschijn komen, en daarna heb ik m'n 3D-bril opgezet en de TV op "stereoscopic view" gezet. Dat was eigenlijk alles… bijna hetzelfde als een gewone 2D film bekijken dus :)

De benaming voor de film heb ik standaard gehouden: Harry Potter - Prisoner of Azkaban (2010) 1080p. Zoiets hou ik altijd aan bij m'n filmbenamingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Kapotlood op 11-02-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Weet je zeker dat je de juiste image hebt geselecteerd in de installer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

joramoudenaarde schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:04:

@Copykat;
Ik had gewoon een MKV-container gedownload, had 'm in m'n Films library gezet, en daarna via XBMC de library gerefreshed. Toen zag ik 'm bij Films tevoorschijn komen, en daarna heb ik m'n 3D-bril opgezet en de TV op "stereoscopic view" gezet. Dat was eigenlijk alles… bijna hetzelfde als een gewone 2D film bekijken dus :)

De benaming voor de film heb ik standaard gehouden: Harry Potter - Prisoner of Azkaban (2010) 1080p. Zoiets hou ik altijd aan bij m'n filmbenamingen.
Klopt , ik zag gewoon iets over het hoofd: puntjes als spatie in de mapnaam snapt ie niet... |:(
Werkt, al is de externe subtitle in tweeën gespleten (zal wel een instelling zijn.). Echt lekker kijken is twee, misschien in donker beter. :*)
En misschien 3d instelling nog fine tunen qua effect en dergelijke.
Maar erg leuk dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46

nwagenaar

God, root. What's the differen

Jazco2nd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:29:
Ik wil best testen, heb thuis nog OpenElec draaien, op ander adres XBian dus kan beide testen maar waar haal ik dan een dergelijke stream vandaan?? Voor zover ik weet zijn de NPO/RTL uitzending gemist streams veel lagere kwaliteit, zeker RTL aangezien het een "ipad" stream is.
Het is meer voor personen die DVB-S2 of DVB-C in gebruik hebben en gebruik maken van OpenElec om de HDTV zenders via LiveTV te bekijken. Bij voormalige OpenElec builds vernam ik geen problemen bij het bekijken van deze streams, maar sinds OpenElec 5.0.x dus wel.

Maar ik heb het probleem "opgelost" door gebruik te maken van de "adjust display refresh rate to match content"-optie. Nadat ik deze optie had ingeschakeld, had ik geen last meer van jittering en liep het geluid synchroon.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@ joramoudenaarde

Ik heb nu alletijd gehad om uren series en films te kijken en geen enkele "Hiss"of andere mishit qua geluid.
Ik gebruik optische SPdiff naar een reciever. Dus die "Hiss" moet wel door je HDMI audio-output komen.
En als open elec, geexbox en Xbian het hebben zou het een cubox dingetje kunnen zijn(chipset isue) of alledrie gebruiken de zelfde programming block/sectie (of hoe een op zichzelfstaande stukje software ook mag heten) waardoor die "hiss" ontstaat.
Ik zou toch eens een spdiff coax/optisch proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
CurlyMo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:46:
Weet je zeker dat je de juiste image hebt geselecteerd in de installer?
Volgens mij wel… Xbian heeft maar één link die wijst naar de download specifiek voor de Cubox-i. Deze had ik gedownload, wat een img.gzip bestand werd als ik 't me goed herinner. Deze had ik uitgepakt tot een .img bestand, en toen via de Terminal (zit op een Mac) geflashed naar de SD kaart. Tot zover lijkt alles ook goed te gaan, maar de Cubox-i leest 'm helaas niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:01:
update:

Nog steeds loopt de cubox lekker op xbian.
Vanaf het weekend is de cubox niet meer uitgeschakeld en heeft gehele week de CEC verbinding behouden.
Met de NFS nog wel even aan het kloten geweest, maar bleek in de synology bij de machtigingen "iedereen" toe te moeten voegen. Was voor de RPI niet nodig.

ik mis wel de markeringen voor films die gekeken zijn ( vinkje) is deze in te schakelen in xbian ?
Even een vraagje....

Werkt de CEC nog steeds goed met XBian op de Cubox?

Draai je alleen Kodi, of gebruik je de Cubox ook nog op andere manieren?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:19:
[...]

Even een vraagje....

Werkt de CEC nog steeds goed met XBian op de Cubox?

Draai je alleen Kodi, of gebruik je de Cubox ook nog op andere manieren?
afgelopen weken bar weinig tijd gehad om mij hier verder in te verdiepen
er wordt wel regelmatig een serie gekeken via de cubox en moet zeggen dat ik tot nu toe nog steeds tevreden ben met Xbian.
Cubox staat 24/7 aan en heeft nog geen problemen gegeven, CEC blijft ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:15
Zit laatste tijd ook te kijken naar een nieuwe mediaspeler. Heb nu een ASRock ION 330, maar die begint een beetje herrie te maken met de fan en doet geen 3D.
Nu doet mijn tv wel 3D (passief), maar mijn versterker Onkyo SR507 doet nog HDMI 1.3. Dus zoek ik een mediaplayer met HDMI 1.4 en SPDIF zodat de audio wel in 5.1 naar mijn versterker gaat. Wat zijn de ervaringen met de Cubox hiermee? mijn voorkeur gaat uit naar de i2 EX of eventueel de i4.

En hoe bevalt de IR sensor? Ik wil hem gebruiken icm mijn Logitech Harmony.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
CEC lijkt prima te werken al heb ik nog niet uitvoerig getest met XBian (met OE werkt het) dit icm Sony W7 tv. IR sensor nooit gebruikt (CEC is zoo makkelijk, en anders Yatse als backup, dat is de remote app voor Android). Maar daar kan je vast wel ervaringen over vinden via Google.

Inmiddels heb ik op XBian succesvol mijn private cloud draaien (BittorrentSync) met 11 folders die in sync worden gehouden (3 telefoons, 1 andere Cubox op andere locatie) en ook Flexget icm Subliminal (aanrader voor als je subs wil!) en Transmission en dynamic dns simpel via cron.

Alles wat ik wilde draait soepel, alleen nog geen Kodi omdat ik wat probleempjes met updaten ondervind. Daarom gebruik ik nog een andere SD met OpenElec.

Ik vind het nog altijd bijzonder hoe snel en soepel dit draait met zo een kleine box die verder geen dikke cpu of fan of wat dan ook heeft. Ik kan iedereen met HTPC's aanraden ZSM over te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik probeer mn cubox wat meer werk te geven en las dat Sickbeard op de cubox kon draaien.
Dan kan ie mooi met mn Nass samenwerken. :)
Voorzover ik het begrijp is het niet echt een addon voor Geexbox.
En werkt het op Arch Linux. :| "voor de gevorderde gebruiker.." dat ben ik dus niet :X
Iemand ervaring mee?
is er een manier die eh makkelijk is?

[ Voor 16% gewijzigd door copykat op 21-02-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
XBian biedt sickbeard aan volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

CurlyMo schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:03:
XBian biedt sickbeard aan volgens mij...
googled: ene Fred heeft het er inderdaad over op xbian.org.
zal me er op inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
FYI de Cubox-i heeft ook ingebouwde Bluetooth! Dit wordt inmiddels ondersteund in OpenElec dankzij jenkins101 op github:
https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/3488

Ik zal nog een FR dienen voor Xbian :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Heeft iemand hier toevallig ook 't probleem met OpenElec dat die eindeloos de library probeert te refreshen? Ik heb een schone installatie gedaan, en na het opbouwen van de library met films, begint hij opnieuw… en nog vreemder, hij laat dan ineens een héleboel films zien die ik niet eens heb.

Weet iemand toevallig een (betere) installatie guide voor Xbian? Ik heb hun eigen handleiding geprobeerd en hun laatste IMG voor de Cubox gedownload, maar om de één of andere reden snapt Cubox de SD-kaart niet als ik deze na de installatie in de Cubox doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Vreemd. Ik gebruik altijd USB Image Tool. Vind ik beter dan win32imager. Bij USB Image Tool kan niks fout gaan/kan je niks verkeerd instellen. Doodsimpele tool om een image te schrijven naar SD of een image te maken van SD. Moet gewoon werken. Wel netjes stroom van Cubox halen, SD kaart helemaal erin, alle kabels aansluiten en dan stroom erop.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste