Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik rond telkens het koop proces van de i4pro niet af.. vind het zo enorm zonde van het geld dat wij zoveel meer moeten betalen (import) dan mensen in de US! Erg jammer dat ze dat niet beter kunnen regelen bij SolidRun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
Ging nog sneller dan gedacht, cubox is binnen. Wel jammer van de 38 euro invoerrechten...

Standaard alleen met Android. Heeft iemand al een oplossing gevonden om een IR remote (tv) met Android te laten werken?

Heb op een ander kaartje maar even Geexbox gezet, maar krijg hier ook de remote niet aan de praat. Ik moet een terminal openen in XBMC met CTRL ALT F2 of F1, maar er gebeurt niets als ik dit doe...

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Xbian installeren en dan werkt CEC prima (hoop ik, op RPi gaat het probleemloos zonder iets in te stellen) kan je dus gewoon je tv remote gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Jazco2nd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:58:
Xbian installeren en dan werkt CEC prima (hoop ik, op RPi gaat het probleemloos zonder iets in te stellen) kan je dus gewoon je tv remote gebruiken.
Geexbox opnieuw geinstalleerd via Ignition en beetje gerommeld met de CEC instellingen in system en nu werkt de tv remote. Nu nog keys kunnen mappen en werkend krijgen onder ANdroid en dan helemaal mooi :)

Geexbox / Android dual boot zou ook mooi zijn nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:54

copykat

Good copy isn't bad

Iemand al de 3 nov. images van Geexbox geprobeerd?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Jazco2nd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:38:
Begrijp niet zo goed waarom men op een Cubox, zeker een i4pro, kiest voor Geexbox. Dat is net als OpenElec XBMC-only. Een ander systeem zoals XBian of Debian stelt je in staat andere apps te installeren, waardoor je de power van de Cubox kan benutten. Voor XBMC only is (zeker de i4pro) toch eigenlijk al overkill?
Denk bijv aan een download/torrent bak, fileserver en BTSync systeem icm XBMC. Evt een simpele UI waarbij je kan kiezen uit Skype, Hangouts, Youtube (echte Youtube ipv de "nice try" XBMC addon), Internetbrowser en XBMC. Dat word mijn doel als ik de i4pro heb.

Zijn daar al ervaringen mee?
Ik had het helemaal mis. GeeXBoX is helemaal niet "OpenElec for Cubox-i". Het is eerder een "XBian for Cubox-i" want je kan gewoon prima andere programma's installeren, deze zijn direct beschikbaar:
http://download.geexbox.o...binaries.cuboxi/packages/

Zo kan je dus prima gebruik maken van de power van een Cubox en het als NAS/Cloud oplossing (BTSync) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
Nieuwe versie van Openelec inclusief officiele beta build voor de Cubox: http://openelec.tv/news/2...nelec-5-0-beta-1-released
Er staan ook een aantal aanbiedingen op voor mogelijke kopers van de Cubox, met Openelec voorgeinstalleerd.

Ik heb zelf nog geen Cubox, maar nu begint het wel erg te kriebelen om er 1 te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Erik070 op 06-11-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Laten jullie je Cubox altijd aanstaan?

Afsluiten in XBMC zorgt voor een 'vastloper'. Stekker eruit of is stroomverbruik toch verwaarloosbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
2 stuks staan altijd aan bij mij :) Ik zou niet weten waarom ik hem uit moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Bij mij staat hij ook altijd aan… misschien dat ik nog eens een stekkerdoos met standby-killer haal (als daar dan ook 8 aansluitingen op zitten zodat ik al m'n apparaten er aan kan hangen), maar voor nu staat hij gewoon 24/7 aan :)

Per jaar zal 't stroomverbruik misschien niet verwaarloosbaar zijn, maar ik heb andere apparaten die een hoger sluipverbruik hebben als ik ze niet gebruik (c.v., koelkast, klokje van de magnetron e.d.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Toen ik dit las op zoek naar remote uit/aan functie dacht ik te veel moeite voor zo weinig:
" What is the minimum power consumption?

On idle times; CuBox-i4 goes to < 1W while refreshing the HDMI out. Disabling HDMI out makes DDR clock completely gated which should be even lower.
How do I turn the device off?

There is no on/off button as the CuBox-i is an always on computer. Lots of engineering effort has been invested to make this mini computer extremely low power in deep idle states. The CuBox-i has better power schemes than the CuBox, given the newer Freescale technology and the way our implementation uses it
. "

1kwh is 23cent => dus 1 biertje minder per jaar of zo.. :+

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Welke microSD kaart gebruiken jullie?
Bij de Raspberry merkte ik groot verschil in snelheid (al kies je class 6, dat zegt helaas niet veel) en stapten velen over op een USB stick. Een Transcend 8GB 20MB/s kaartje ging het snelst.

Voor microSD heb ik geen idee welke echt snel is. 8GB lijkt me ruim voldoende, eventueel een 16GB kaartje als die een veel betere performance biedt.

edit: erg irritant, registeren op het GeeXBox forum is onmogelijk, maar dat ontdek je pas na een paar keer proberen. Er bestaat dan nog altijd geen account :(

Ik vroeg me af waarom de huidige stable image zo oud is, xbmc 12.2 zelfs nog. Is de ontwikkeling gestopt? Ze lopen ruim een jaar achter nu.. icm met een forum dat geen nieuwe users accepteert lijkt het beetje uit te doven.

[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 07-11-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Het is idd al lang geleden dat er een stable is uitgebracht. Maar de beta's zijn ook redelijk stabiel hoor.
Voor de Cubox-i wordt een class 10 aangeraden. Het verschil zou duidelijk merkbaar zijn tussen class 6 en 10.

[ Voor 34% gewijzigd door DarkAllMan op 07-11-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Wel gek, het populairste os voor de cubox-i heeft een site dat niet echt werkt, veel 404 issues, outraged etc. Ik wil graag bijdragen (packages maken) maar moet dan wel kunnen registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55

Gotiniens

Fairly odd Tim

De packages zijn op github te vinden. Dat is denk ik de beste plek om te helpen.

Ik moet zeggen dat ik de situatie rond geexbox ook wat apart vind. Ik mis bijvoorbeeld ook dat ik oude versies van packages kan downloaden. Laatst zat er een bug in de kernel waardoor de IR ontvanger niet werkte, toen kon ik dus niet de oude wel werkende kernel installeren zodat ik mijn cubox weer fatsoenlijk kon bedienen.
https://github.com/OpenBricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor tweakers die nog belangstelling hebben. Via www.ecservices.de is hij nu te bestellen zonder invoerkosten. Levertijd is 4 tot 5 dgn. Ook is er een speciale open elec aanbieding. Zie de open elec website voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
met €18,50 verzendkosten! Waarom zou je dat willen?
Via Gadgetpark ben je dan nog het goedkoopst uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

In DE is die 130 euro voor een totaal pakket. Gadget park is 135 euro kaal en 179 euro kompleet. Scheelt toch genoeg zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Voor alleen de Cubox-i 4Pro kaal ben je daar 153,35 EUR kwijt incl verzenden naar NL. Bij Gadgetpark was ik 144 kwijt. Maar als je dingen gaat toevoegen kan je idd goedkoper uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb het idee dat de cuboxi-4pro eerst lager in de markt is gezet en toen ze ontdekte dat bijna iedereen de i2 links lieten liggen hebben ze de prijs van de i4-pro verhoogd met 30 euro. (de i2ex is niet leverbaar in nederland en omdat ondanks de verhoging toch iedereen de i4-pro liever heeft dan de net iets te krappe i2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimnino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 14:46
Heeft iemand al geprobeerd i4 pro via USB voeding te geven? Ik weet dat er barrel jack naar USB kabels zijn. Zou ideaal zijn als je deze kan opstarten samen met de TV. Weet dat er 3A op de voeding staat, maar zonder de USB porten en eSATA te gebruiken, zal je met 2A ook uit de voeten moeten kunnen lijkt mij.

[ Voor 50% gewijzigd door chimnino op 11-11-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Probeer het uit! Ik ben erg nieuwsgierig.
Ik moet nog uitzoeken wie een Flexget package kan maken voor GeeXBoX voordat de Cubox mijn RPi kan vervangen.. dan zal ik sowieso als eerste testen of de externe 2.5" 5400rpm hdd erop kan, up/down spinnen zonder eigen voeding terwijl ik de Cubox i4pro flink tot het uiterste drijf (er bestaat vast wel een stresstest die ik via SSH kan uitvoeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Android op de Cubox is hartstikke mooi, maar wat is de beste manier op te besturen? Ik zou graag de TV remote gebruiken, maar CEC wordt niet ondersteund.
Met een iPad / WP / Android apparaat heb ik ook nog geen succes gehad eigenlijk, omdat Android eigenlijk altijd de client is en niet de server zoals je hem nu wilt benaderen.

Android TV op de Nexus player is ook interessant, maar die is nog niet beschikbaar voor de Cubox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Waarvoor gebruik je dan Android op je TV? Ik zou t niet weten... XBMC werkt niet lekker op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Voor apps die niet op XBMC draaien... zoals een ip-camera, email, youtube (veel videos in de xbmc app zijn geblokkeerd) etc.

xbmc hoeft ook niet te draaien op android, dit is een apart kaartje en in de toekomst misschien dual boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Oja wat dat betreft dacht ik ook na over GeeXBox + Android op 1 kaartje (2 partities). Alleen weet ik niet hoe je dan kan switchen. Daarnaast leek het me wel leuk Skype enzo en een internetbrowser, maar als ik reeel ben, ga ik dat soort dingen toch niet op de tv doen, telefoon en ipad ligt naast me, heeft de beste aansturing (touch).
Voor Youtube hoeft het ook niet meer:
Ik gebruik Youtube op me tel en als je de gratis Yatse remote gebruikt kan je heel simpel vanuit Youtube sharen naar XBMC. werkt prima.

Dit is trouwens een heel nieuwe Youtube addon die sneller is en meer mogelijkheden biedt:
http://forum.kodi.tv/show...=200735&highlight=youtube

Nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimnino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 14:46
Aniki schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:06:
Android op de Cubox is hartstikke mooi, maar wat is de beste manier op te besturen? Ik zou graag de TV remote gebruiken, maar CEC wordt niet ondersteund.
Met een iPad / WP / Android apparaat heb ik ook nog geen succes gehad eigenlijk, omdat Android eigenlijk altijd de client is en niet de server zoals je hem nu wilt benaderen.

Android TV op de Nexus player is ook interessant, maar die is nog niet beschikbaar voor de Cubox.
Het apparaat ondersteunt in ieder geval WEL CEC. Ik draai nu openELEC met Kodi. Mn i4 Pro krijgt voeding via de USB port van mn TV. Werkt ideaal. Uit met de TV en aan met de TV. Alles bedienen via TV afstandsbediening. Alleen soms registreert openELEC dubbele aanslagen. Maar is een bekende kwaal bij Panasonic TV's. Er zou een oplossing voor moeten zijn, maar ben verder niet zo bekend met dingen aanpassen in linux en SSH en dat soort zaken... Zou nog wel in openELEC een netwerkschijf willen mounten voor dat t XBMC (sorry, Kodi is een klote naam...) gedeelte is opgestart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Jazco2nd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:40:

Dit is trouwens een heel nieuwe Youtube addon die sneller is en meer mogelijkheden biedt:
http://forum.kodi.tv/show...=200735&highlight=youtube

Nog niet geprobeerd.
Interessant, daar ga ik eens beter naar kijken.
chimnino schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:03:
[...]

Het apparaat ondersteunt in ieder geval WEL CEC. Ik draai nu openELEC met Kodi. Mn i4 Pro krijgt voeding via de USB port van mn TV. Werkt ideaal. Uit met de TV en aan met de TV. Alles bedienen via TV afstandsbediening. Alleen soms registreert openELEC dubbele aanslagen. Maar is een bekende kwaal bij Panasonic TV's. Er zou een oplossing voor moeten zijn, maar ben verder niet zo bekend met dingen aanpassen in linux en SSH en dat soort zaken... Zou nog wel in openELEC een netwerkschijf willen mounten voor dat t XBMC (sorry, Kodi is een klote naam...) gedeelte is opgestart..
XBMC met CEC via Philips afstandbediening werkt ook prima hier. Moet alleen nog sommige knoppen remappen, maar dat is nog wel even een werkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Voor Youtube hoeft het ook niet meer:
Ik gebruik Youtube op me tel en als je de gratis Yatse remote gebruikt kan je heel simpel vanuit Youtube sharen naar XBMC. werkt prima.
d:)b

ik had de youtube addon geprobeerd en vond hem nog statisch, voor geprogrammeerd.
Jou idee was ik nog niet achter gekomen/ ook niet echt gezocht om eerlijk te zijn. ;)

• Jazco2nd
HET nadeel voor mij aan de Cubox is dat de enige distributie met XBMC waar je ook andere apps op kan installeren GeeXBoX is. GeeXBoX is niet op Debian gebaseerd, waardoor het als het ware een miniscule app store heeft, om het maar ff zo te noemen.

Gister heb ik echter ontdekt hoe je python-based programma's kan installeren zoals Flexget (zeer lichte en zo'n beetje beste tool om geautomatiseerd content te downloaden) en Subliminal (echt heel veel beter dan XBMC Subtitles). Dat maakt de Cubox-i/GeeXBoX gelijk stuk handiger, bijna geen Raspberry meer nodig.

Zo kan je Flexget installeren, volg de stappen hier: http://flexget.com/wiki/I.../NoRoot/InstallVirtualenv

Maar dit werkt volgens mij voor alle python based programma's dus schrijf ik het ook ff hier:

1. download de tar van virtualenv hier: http://pypi.python.org/pypi/virtualenv
dat kan je rechtstreeks vanuit putty/SSH doen met dit commando:
wget https://pypi.python.org/p...83d2c4e6aeabb70b1060d6f49

2. uitpakken met dit commando: tar xvfz virtualenv-tip.gz

3. Maak de omgeving aan met dit commando: python virtualenv.py ~/NaamPythonBasedProgramma/

4. Voer nu deze commando's uit om je programma te installeren (getest met Flexget en met Subliminal):
cd ~/NaamPythonBasedProgramma
bin/pip install NaamPythonBasedProgramma

5. alleen nog activeren: source ~/NaamPythonBasedProgramma/bin/activate
hierdoor kan je altijd gewoon het programma aanroepen.

:)

• Cramthabam

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik heb de versie met een openelec en daar zijn ook apps voor gemaakt/geschreven.

Ik zit nog wel met mijn medialibary. Deze draait op mijn nas. Op de nas staat alles netjes in folders met media info. Hoe krijg ik de xbmc zo ver dat hij dit accepteerd ipv eerst weer een hele nieuwe database aan te leggen en alles opnieuw inlezen?

Ik heb de sources al toegevoegd en laten scannen. Echter elke keer wordt eerst weer alles ingelezen. Ook zie ik via de telefoon/tablet helemaal niks in de library's staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Via whatsapp heb je de unlocker nodig.
Weet je zeker dat de gratis dit kan?
of moet je unlocker kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
heb nooit iets gekocht. Das streaming wat jij bedoeld. Enige wat ik doe op Android:
YouTube app openen
Filmpje afspelen
druk op de share icoon
Kies "Send to XBMC"

Om content van me telefoon naar een XBMC apparaat te sturen kan ik XBMC gewoon kiezen uit een lijstje. Hoefde ik niets voor te installeren ook geen Yatse. Kweenie hoe dat met andere telefoons werkt ik heb een HTC One en de standaard apps (Gallery app van HTC en Music app van HTC) bieden de mogelijkheid om foto's en filmpjes en muziek naar een media Server te sturen, XBMC is zo gevonden. Heel makkelijk. Weet niet of dat standaard is in Android?

Offtopic: sowieso is de Music app van HTC geniaal, lyrics, art worden vanzelf binnengehaald en mooi getoond in de visualizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ah ok,
gevonden, moest een flink stukje naar beneden scrollen voordat ik de xbmc keuze vond.
Net getest top!
weet jij of je de keuzelijstvolgorde op je android kan wijzigen?
(de xbmc keuze naar boven slepen?)
Werkt een stuk makkelijker dan de app op de xbmc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Overigens werkt het delen van foto's, muziek en films via DLNA op een HTC One. Sony Xperia telefoons kunnen het denk ik ook.
Ik testte mijn vriendins Moto X (2013), die heeft die opties niet, ondanks dat de telefoon wel DLNA ondersteund, de standaard Gallery en (Play) Music app hebben die optie dus niet. Erg dom en jammer. Maar er zijn vast apps in de appstore beschikbaar waarmee je gewoon via DLNA kan delen. Ik zou niet de Yatse Unlocker betalen om via DLNA iets te kunnen delen.. DLNA is open en gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jazco2nd schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:18:
Overigens werkt het delen van foto's, muziek en films via DLNA op een HTC One. Sony Xperia telefoons kunnen het denk ik ook.
Ik zou niet de Yatse Unlocker betalen om via DLNA iets te kunnen delen.. DLNA is open en gratis.
Ik heb ook een HTC (Desire x) en het werkt prima! Dus ik zal inderdaad niet de unlocker nodig hebben.

Enige nadeel(tje) is dat het nog laag in de keuze lijst zit. (moet naar beneden scrollen om de xbmc keuze aan de vinken.) misschien kan ik die keuzelijst verkleinen of qua volgorde veranderen en xbcm bovenaan kan zetten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een schakelaar die te verkrijgen is bij eijlander.nl kan de CuBox-i eenvoudig uitgeschakeld worden, artikelnummer DCSW21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook een OpenELEC beta 4 Freescale iMX6 image te verkrijgen bij openelec.tv, beta 5 kan elk moment worden uitgebracht.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Beta 5 er op...

Ik heb al sinds gotham een probleem met openELEC op de Cubox.

Ik doe een clean install, installeer al mijn addons (gewoon via de user interface), waaronder de skin Aeon Nox, en zet daarna wat custom xml's terug:
- advancedsettings (voor de shared db)
- favourites
- mediasources
- passwords
- profiles
- RssFeeds
- sources

Van GUIsettings.xml doe ik alleen even de instellingen van het stukje <skinsettings> en dan alleen de regels voor de Aeon Nox skin.

Dan een reboot.

Lijkt allemaal goed te werken.
Menu's zijn hetzelfde als op de PC en de posters en fanart worden gedownload.

Een paar reboots verder zijn ineens de posters en fanart weg.
Als ik dan kijk naar een map, dan blijkt dat de inhoud niet meer is toegewezen en daardoor worden de plaatjes niet meer weergegeven.

Is me nu al een paar keer gebeurt en ik heb geen idee hoe het komt, behalve dat het niet voorkomt als ik niet van ee shared db, maar een locale db gebruik maak.

Balen!

edit: Hmm, log zegt dat hij niet met de db kan connecten. Dat verklaart het gedrag wel.
Nu nog het waarom...

edit2: Ik ga het eens via UPNP proberen ipv MySQL

edit3: Dat is ook niet wat ik zoek. Toch maar weer terug naar MySQL en uitzoeken waarom het gekke ding opeens de MySQL niet meer kan benaderen.

[ Voor 12% gewijzigd door albino71 op 27-11-2014 19:53 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Heeft je Cubox een statisch IP of krijgt hij er 1 via DHCP?
Indien het laatste, kan het zijn dat je systeem nog geen ip heeft terwijl hij al probeert te verbinden met de Database. Ik had hetzelfde met GeexBox en heb een opstart vertraging ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nee vast IP, maar die vertraging is wellicht wel de oplossing voor mij ook.

Kun je aangeven hoe je dat hebt gedaan?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Niet voorbij zien komen, bedankt!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik overweeg de Cubox i4 en wil daar in ieder geval XBMC op kunnen draaien, maar het liefst niet onder Android. Mensen hier die het onder Ubuntu goed hebben draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:57
Het draait bij mij perfect onder OpenElec, met PlexBMC om met mijn Plex server te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam

Cramthabam

Leef en laat leven

Die van mij draait onder OpenElec en verbind met mijn NAS voor de hele collectie.
De plugins die er zijn werken ook goed. Ik ben er nog steeds mee aan het experimenteren maar het bevalt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Heb hier ook een i4Pro, maar dan met Geexbox waarmee ik alles via m'n NAS afspeel. Werkt uitstekend, inclusief de ondertitel-addon die ik er later in heb gezet :) Met het totale gebrek aan Linux kennis, shell access en hoe-het-beestje-ook-heet, viel 't me nog 100% mee met hoe makkelijk alles te installeren en gebruiken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik denk dat ik gewoon iets zoek wat niet kan, of wat voor mij in ieder geval te complex is omdat ik geen kennis heb van Linux.

Ik zoek namelijk een apparaat dat zowel mijn Android-TV stick (RK3066) als mijn mediaspeler (LG DP-1) kan vervangen, maar wil XBMC niet onder Android draaien. Wel wil ik met het apparaat op Youtube kunnen, browsen, Fox Sports (oude eredivisielive) kijken en misschien een simpele game spelen.

Een dual boot tussen Android (met playstore) en OpenElec zou dan een optie zijn, lijkt me. Kan dat op 1 SD-kaartje (bijvoorbeeld 32GB), zodat bij het opstarten gekozen kan worden met welk OS hij moet starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dual boot (als het al werkend te krijgen is) lijkt me lastig met updates e.d.

Banana Pi met Android en dan de Cubox voor XBMC lijkt me de beste oplossing.

[ Voor 50% gewijzigd door albino71 op 02-12-2014 10:34 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Laatst online: 04-08 09:56
Sinds enkele weken biedt OpenElec hun builds ook aan voor de Cubox-i. Dit maakt het allemaal wel een pak makkelijker.
Gisteren nog een volledig reinstallatie gedaan op een grote sd kaartje en meteen RC1 geïnstalleerd. Draait wel lekker vlot.
Tot nu toe super tevreden over de Cubox-i. Op het begin was het wat zoeken met de instellingen enz, maar dat had vooral te maken met XBMC/Kodi zelf in combinatie met de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Cubox-i1 aangeschaft op gadgetpark voor 52€. Had al eerder gewerkt met de pi alleen toch te sloom, maar wou niet teveel uitgeven vandaar de i1 versie. Lopen rommelen met de geexbox img en eerst vond ik het niet helemaal lekker lopen allemaal stotter in de films via xbmctorrent en pulsar. Toen wat aanpassingen gedaan in xbmc en het beeld loopt nu vlot en soepel, alleen Android werkt niet op de i1 variant gewoon te weinig processor kracht. Zeker de aankoop waard dus, alleen als je iets meer kracht wilt dan raad ik je toch de i2 aan die zal net effe vlotter en lekkerder lopen zonder aanpassingen.

[ Voor 11% gewijzigd door eironman op 06-12-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Voor degenen met shared libs (MySQL) en het probleem dat de database na een reboot niet wordt gevonden:

http://www.solid-run.com/community/topic641-560.html#p15272

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:44
Voor wie het interesseert. Gisteren heb ik mijn Raspberry Pi met XBian RC3 vervangen door een Hummingboard met de laatste XBian CuBox-I nightly. Aangezien XBian op BTRFS draait en verder nogal wat eisen stelt aan een kernel, duurde het lang voordat er een geschikte kernel beschikbaar was die al deze eisen ondersteunde. Dat is nu eindelijk gelukt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geweldig!!! Ik ben juist tomlohave aan het helpen met het testen van transmission en Flexget op GeeXBox omdat XBian nog niet werkte.

Maar ben je tevreden over de stabiliteit? Op mijn RaspBerry pi draait XBian als een trein, dus ik wil die nog niet vervangen met XBian@Cubox-i, zal eerst wat testjes doen. In elk geval goed nieuws dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Zoals ik heb aangegeven draai ik sinds die post op een Hummingboard zonder enige problemen. Dus ja, ik beschouw XBian als stabiel op de CuBox-I en Hummingboard. En dat doe ik niet zomaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
dan hoop ik dat er gauw een nieuwe non-nightly beschikbaar komt zodat alle Cubox-i gebruikers het makkelijk kunnen vinden :) Ik ben m aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Same here :)

Ooit op de Pi met XBian begonnen en daarna om diverse redenen overgestapt naar openELEC.
De grootste reden was dat openELEC op een gegeven moment soepeler liep.

Ik zal de RC ook op de Pi zetten en kijken of XBian weer bij is of wellicht zelfs verder :)

@CurlyMo: Gebruik je CEC en een shared db (MySQL)?

[ Voor 66% gewijzigd door albino71 op 16-12-2014 14:58 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Geen CEC wel shared db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
CEC werkt niet :( met Geexbox of een RPi werkte het wel.
Daarnaast kan Xbian config de packages list niet updaten. Ik ga nog ff verder testen en rapporteer dan wel in het topic op Xbian.

Edit: ik was te snel, bij eerste boot werkte cec nog niet. Na een reboot wel.

Trakt werkte ook niet, ging me library watch status niet syncen maar na de reboot wel (na een library update). Alleen is hij nu denk ik vastgelopen aan het einde van het Trakt proces.

Edit: net terug gezapt en zie dat hij gewoon weer werkt en trakt klusje is klaar :) perfect! Flexget en Transmission zijn geïnstalleerd, spin down HDD heb ik kunnen instellen. So far so good. Alleen packages list gaat iets niet goed en updaten ook niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Jazco2nd op 16-12-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Heb je de FAQ op de XBian website gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Yup ik was daarvan op de hoogte maar dacht dat dat inmiddels was opgelost. Ik heb gezien dat dit hetzelfde probleem is.

Helaas heb ik nog twee problemen ontdekt waardoor het voor mij nog niet bruikbaar is. 1 daarvan snap ik niet:

1. usb hdd mount prima, maar na de eerste reboot is "/media/usb0" plots leeg. "/media/hddnaam" bestaat wel en er is nog een tweede bijgekomen: "/media/hddnaam_" en die tweede locatie is ook wat ik zie in de root van XBMC File Manager.
Mijn hele library heeft als path /media/usb0 dus kan ik niks vanuit de library afspelen. Een tweede reboot heeft niet geholpen. Ik dacht dat het door hdd spindown kwam, maar via /media/hddnaam kan ik dus wel een file openen (dan wordt de hdd ook gewekt, gaat prima).
Ook als ik de hdd unmount via XBMC (dus in root hddnaam_ unmounten) en fysiek ontkoppel en reboot, zie ik nog steeds /media/hddnaam en /media/usb0 staan.

2. upnp sharing lijkt niet te werken want op andere apparaten wordt de Cubox-i xbmc library niet gevonden.

3. Nog een klein probleempje: na een reboot is XBMC de video calibratie kwijt en kan je dus weer opnieuw kaliberen. Met de RPi had ik daar geen last van.

eerste probleem is heel gek. Snap ik niks van.. Ik ga nog wat testen met usbmount.conf.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 16-12-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
De FAQ is inmiddels weer aangepast. Dus had je niet de oude gezien die betrekking had op xbian.brantje.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Idd brantje, de faq heb ik net ook gebruikt om het repository probleem te fixen. Verder heb ik geen last van het btrfs update probleem gehad.

Over usb mount:
Ik heb de hdd ontkoppeld, /media/usb0 en /media/hddnaam_ verwijderd via SSH. De /media/ map is nu leeg.
Vervolgens reboot, daarna de hdd weer aangesloten. Ik zie nu weer netjes /media/usb0 en daarin zit ook de content van de hdd.
Vervolgens reboot ik nog een keer en is /media/usb0 leeg en /media/hddnaam_ weer tevoorschijn gekomen.

Over updaten: dit probleem had ik eerst met Transmission, die service heb ik gestopt, nu met een ander onderdeel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/snCJnjy.png

Wellicht moet de FAQ nog worden uitgebreid hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Dat probleem is al verholpen via de updates, maar dan moet je die natuurlijk wel kunnen installeren :) Draai daarvoor eerst even dit commando:
code:
1
sed -i 's/^/#/' /etc/apt/apt.conf.d/06xbian-btrfs

Daarna doe je de upgrades en dan zet je het commando weer aan:
code:
1
sed -i 's/^#//' /etc/apt/apt.conf.d/06xbian-btrfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Thanks. Helaas kan ik het niet meer testen.

Ik ben gisteren gestopt en gaan slapen, Cubox niks aan verandert stond gewoon aan. Nu doe ik de tv aan, blauw beeld. Check SSH, geen verbinding, check de router, die heeft geen LAN verbindingen (Cubox was de enige).

Hij doet dus helemaal niks meer. Ik heb alle kabels eruit gehaald en opnieuw aangesloten. Niks.
Heb de microsd kaart eruit gehaald en de image opnieuw geflashed. Niks.

Cubox-i is dus dood. Hoe kan dit?
Openmaken lijkt niet mogelijk..

Als laatste test op een ander microsd kaartje (oud, 2GB) Ignition image geinstalleerd als test. Geen enkel effect.

Het kleine rode ledje achter tussen de HDMI en netwerk poorten brand heel lichtjes, bijna niet. Normaal is dat lampje fel. Enige wat wel brand is de SPDIF uitgang.

edit: kan het zijn dat XBian de voltage/cpu overclock instellingen die bij een Raspberry horen toepast? Maar dan zou de Cubox juist trager moeten draaien of helemaal niks doen (te laag voltage).
edit2: inmiddels ook dit gedaan (Windows): http://www.solid-run.com/...t#Via_a_serial_connection
maar dat werkt niet, er vind geen file transfer plaats. De stappen zijn ook niet 100% duidelijk want er staat niet bij wanneer je de USB kabel op de Cubox mag aansluiten maar ik neem aan vlak voordat je de power cable verbind. Ik heb verschillende volgordes geprobeerd maar er gebeurd niks.

[ Voor 49% gewijzigd door Jazco2nd op 17-12-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Heeft iemand nog de laatste builds van GeexBox geprobeerd? De versie waar ik nu op draai vind ik niet erg stabiel. Ik heb problemen met een aantal plugins, waaronder, cdart manager en pulsar.
Daarnaast vind ik hem vaak terug in de status sneeuwbeeld knipperend. Tevens werkt Yatse niet helemaal super.

Misschien moet ik maar eens gaan overstappen op OpenElec/Kodi.
Hoe zijn die builds? Kan ik mijn XBMC Backups van Geexbox simpel restoren in de OpenElec omgeving?

[ Voor 21% gewijzigd door DarkAllMan op 17-12-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb na de U-Boot poging toch nog even de Cubox aangesloten, op de SD kaart stond ignition nog en tot mijn verbazing startte hij op. Dus SD kaart verwisseld voor de kaart waar de verse XBian image op stond: niks. Hij boot niet.

Vervolgens op dat XBian kaartje Ignition gezet om 100% zeker te zijn dat het niet aan de SD ligt, en hij boot gewoon naar Ignition. Het ligt dus aan XBian. Ook op de 2GB SD kaart XBian gezet, boot niet. Met Ignition doen beide SDs het dus wel, met XBian niet.

Het lijkt erop dat wat er ook is gebeurd vannacht, XBian mijn Cubox niet meer kan booten. Er is dus wel iets fundamenteels mis met de XBian image als hij dit effect kan hebben op de Cubox.

edit: ga nu proberen via Ignition weer GeexBox te installeren, kijken of hij dan wel boot.

edit: Hij boot ook niet meer met Ignition dus ik geef het op, deze gaat retour en bij de volgende ga ik voorlopig voor GeeXBoX (OpenElec kan ik geen andere tools op installeren zoals BTSync, FlexGet, Transmission).

[ Voor 28% gewijzigd door Jazco2nd op 17-12-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik ga aan de hand van jou verhaal nog even geen conclusie trekken over de laatste XBian image. Overclocken gebeurt in ieder geval niet. Tevens draait de laatste image hier gewoon stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik snap het ook niet, hij heeft hier prima gedraaid met GeeXBoX, heb nog verschillende experimenten gedaan met BTSync etc. Gister alleen XBian erop gezet. Het ging allemaal zo goed dat ik mijn RPi al in de la had geschoven :)
Misschien was het gewoon een mindere versie. Hij gaat nu retour want ik heb nog een 2e U-Boot poging zonder succes gedaan dus ben nu wel overtuigd dat Gadgetpark hem ook niet aan de praat zal krijgen en dan sturen ze kosteloos een nieuwe. Eigenlijk kan ik dan als beste direct XBian erop knallen kijken of het werkt, zo niet stuur ik die ook direct terug :)

Hopelijk schiet Gadgetpark een beetje op. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar anderen die XBian testen, maar dan is het wel handig dat je nog een RPi als alternatief hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

DarkAllMan schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:59:
Heeft iemand nog de laatste builds van GeexBox geprobeerd? De versie waar ik nu op draai vind ik niet erg stabiel. Ik heb problemen met een aantal plugins, waaronder, cdart manager en pulsar.
Daarnaast vind ik hem vaak terug in de status sneeuwbeeld knipperend. Tevens werkt Yatse niet helemaal super.

Misschien moet ik maar eens gaan overstappen op OpenElec/Kodi.
Hoe zijn die builds? Kan ik mijn XBMC Backups van Geexbox simpel restoren in de OpenElec omgeving?
Ik gebruik nu de updater app af en toe en op wat spontaan terug springen naar inlog scherm en af en toe zwart scherm met geluid geen problemen.
(eerst xbmc backup app daarna updater lijkt geen (nieuwe) problemen te geven.)

- terug springen naar inlog kan ook liggen aan een bepaald file omdat ik tot 3x toe het kon reproduceren op die file terwijl bij andere files niks gebeurde.
- zwart scherm is iets met de HDMI- cec signaal vermoed ik. (even HDMI kabel uit/ in en probleem opgelost.)
Moet wel zeggen gebruik weinig speciale apps. puur films foto's en muziek van uit een nass.
En heb voor nu het tweede profiel ook gewist omdat de library updates niet liepen zo als ik wil.

-Yatse (Tolriq) heeft 2 updates (5.0.0. en 5.0.1) vlak achter elkaar gedaan. Het enige wat ik heb is dat bij langere pauzes tussen gebruiken ik het opnieuw moet opstarten om te bedienen. (Vermoedelijk vervalt de inlogverbinding na enige tijd ongebruikt te zijn.)
Ik heb nu version 5.0.1 , 5.0.0 had vele bugfix en skin verandering,

[ Voor 0% gewijzigd door copykat op 17-12-2014 13:07 . Reden: detail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ik zal eens kijken of ik vanavond een schone flash van de nightly van vannacht kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
Geexbox vond ik sloom en had geen constant beeld (haperingen). Overgegaan op openelec en de cubox was heel snel en films speelde hij moeiteloos en vloeiend af! SD 8gb class 10

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

eironman schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:47:
Geexbox vond ik sloom en had geen constant beeld (haperingen). Overgegaan op openelec en de cubox was heel snel en films speelde hij moeiteloos en vloeiend af! SD 8gb class 10
Welke cuboxi? i2? de i4 is met Geexbox ook vloeiend zelfs de 1080p.

• eironman
Welke cuboxi? i2? de i4 is met Geexbox ook vloeiend zelfs de 1080p.
Sorry de i1 variant, dus vandaar denk dat hij niet lekker liep met geexbox omdat hij minder snel is.
Alleen liep hij met openelec velen malen beter en was zelfs snel. laat staan op een i2 of i4

• Jazco2nd
@eironman dan ben ik wel heel errug nieuwsgierig hoe je XBian zou ervaren op je i1? Of dat vergelijkbaar is met OpenElec :) Heb je misschien kans om dat te testen?

• eironman
b]
@eironman dan ben ik wel heel errug nieuwsgierig hoe je XBian zou ervaren op je i1? Of dat vergelijkbaar is met OpenElec :) Heb je misschien kans om dat te testen?
Kan het helaas niet meer testen, maar vanwaar je vraag moet dit nog beter en sneller werken dan openelec?
en vraag me af hoe het allemaal werkt op de i1 als je gaat werken met usb 3.0 en dan daar alles op gaat installeren, want gister dit met de pi geprobeerd en loopt bijna net zo goed als de cubox behalve dat netwerk snelheid veel beter is bij de cubox.

• Jazco2nd
Nee, ik wil gewoon weten welke het lekkerst werkt. Ik kom van een RPi dus dat is mijn enige vergelijking. Gaat me niet om beter sneller maar XBian is pas sinds een paar dagen weer werkend op een Cubox, OpenElec werkte al een poosje.
OpenElec zal ik niet zo gauw gebruiken ivm beperkte apps die beschikbaar zijn, maar ben wel benieuwd of het nog sneller aanvoelt (kan het me niet voorstellen).

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bevindingen XBian op een i4:

Ik heb een clean install gedaan, NL instellingen (tijdzone e.d.) ingesteld en wat xml's in userdata aangepast (shared db o.a.). Toen een reboot.

De boel werd erg traag. Niet werkbaar.

CEC verliest net als openELEC de connectie wanneer de TV langere tijd niet op de HDMI van de Cubox actief is. XBian lijkt iets sneller de connectie te verliezen, maar dat is onderbuik...

Kortom, weer even terug naar openELEC op de i4.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Heb je ook een upgrade van de packages gedaan? Veel van de issues zouden dan opgelost moeten zijn. Ook CEC.
Bron: http://forum.xbian.org/thread-2100-post-25661.html#pid25661

Lees wel nog even de FAQ voor het bijwerken van de apt sources:
http://www.xbian.org/faq/

Nieuwe image moet eind van de week / begin volgende week klaar zijn. Dan zouden alle issues ook opgelost moeten zijn. Ons doel is om wekelijke "nightlies" te bakken, zodat je elke week met een vers bijgewerkte image kan beginnen.

[ Voor 48% gewijzigd door CurlyMo op 19-12-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nope, dat zal het zijn geweest dan.

Gewoon geïnstalleerd met de installer en draaien.
Was de image van 4-12 volgens mij.

Ik heb het kaartje met xbian nog liggen en zal binnenkort 's updaten dan.

[ Voor 35% gewijzigd door albino71 op 19-12-2014 09:29 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
heb alles al gehad Pi en de Cubox, gister deze binnnen gehad:
http://www.aliexpress.com...il-T7-GPU/1982184091.html

ik moet zeggen hier kan niks tegen op wat een snelheid en voor wat een geld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
eironman schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:54:

ik moet zeggen hier kan niks tegen op wat een snelheid en voor wat een geld _/-\o_
Natuurlijk appels en peren. Je had een i1 toch?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
Natuurlijk appels en peren. Je had een i1 toch?
Ja klopt en die kost bijna net zoveel nu 56 Euro dus scheelt 10 euries 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest

Kun je zeggen of SPDIF werkt? Op de Cubox heb ik dat onder Android nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
Kun je zeggen of SPDIF werkt? Op de Cubox heb ik dat onder Android nog niet gezien.
Heb dat nog niet getest omdat ik altijd voor HDMI kies maar ga het even uitproberen en laat het je weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Zojuist een tweede HB ingericht met de laatste XBian + updates. Doel is om met deze nieuwe image mijn onstabiele oude image te gaan vervangen voor mijn ZFS offsite backup. Nog altijd geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ziet er op het eerste gezicht goed uit, prima walkabout kastje door die WiFi en een USB HD.
Hoe makkelijk kan je updaten of aanpassen of is het net zoals de andere mediaplayers?
Alleen door de leverancier te updaten op afstand?
(enne beetje scheve vergelijking een i1 en een RPi ten opzichte van de quadcore.)
:)
Ik ben met mn i4-tje evengoed happy 8)

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 20-12-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
@copykat
Je bent inderdaad met updates afhankelijk van de distribiteur, maar neem dat er wel wat custom komt.
En inderdaad niet te vergelijken omdat het quadcore is maar hoeveel betaal jij voor je i4 rond de 120€
en dit kastje verslaat hem gewoon voor rond de 70€ vond het daarom wel belangrijk te melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd

Een Android-only box vind ik niet 1 op 1 te vergelijken met een RPi of Cubox. XBMC op Android heb ik nooit fijn gevonden. Daarnaast kan je er natuurlijk geen XBian op installeren en naast mediaspeler ook als NAS en BTSync box gebruiken. Toch is de prijs wel leuk dus als je Android als mediacenter geen probleem vind is het prima. Ik heb het extra geld vooral over om een "all-in-one" oplossing in huis te halen.
Wel mooi dat in die Android box direct een goede GPU zit die blijkbaar ook h.265 kan decoden met een 4K resolutie. Zal wel met max 24fps zijn dan want het lijkt een oude 450 te zijn. maarja 4K in de woonkamer is voor mij toch overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jazco2nd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:40:
[...]
maarja 4K in de woonkamer is voor mij toch overkill.
Hangt van de grote grootte van je woonkamer af.... :+

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 22-12-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
copykat schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:31:
[...]

Hang van de grote van je woonkamer af.... :+
Grootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

thanks! als dyslect is me dat altijd een beetje onduidelijk wanneer welke moet. :P
je leest het het zelfde en als ik sommige teksten lees dan is het weglaten van woorden mode dus valt dit nog mee toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
[Kun je zeggen of SPDIF werkt? Op de Cubox heb ik dat onder Android nog niet gezien.
Werkt!! wel in android ook instellingen aangepast naar SPDIF en later in xbmc. alles werkt dus DTS True HD etc _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Gebruikt men hier de microSD kaart die Gadgetpark bij de Cubox-i levert of een andere? Ik heb alleen ervaring met een Sandisk Ultra class 10 8GB microSDHC "I". Ben benieuwd of de Integral 8GB microSD sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jazco2nd schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:06:
Gebruikt men hier de microSD kaart die Gadgetpark bij de Cubox-i levert of een andere? Ik heb alleen ervaring met een Sandisk Ultra class 10 8GB microSDHC "I". Ben benieuwd of de Integral 8GB microSD sneller is.
Ik heb een zelfde als die gadgetpark levert nabesteld, gezien de berichten over het niet goed werken van sommige types met de zelfde snelheid maar andere fabrikant.
Wilde geen risico nemen.

Denk je dat de SD read/write snelheid beperkend is in de XBMC werking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdmeer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-04 13:02
Ik gebruik al een tijdje een Cubox-I4Pro met OpenELEC en dat werkt allemaal lekker soepel. Na veel verschillende distributies geprobeerd te hebben die het net niet helemaal waren en door gebrek aan tijd ben ik uiteindelijk toch maar uitgekomen bij OpenELEC. De mogelijkheden zijn wel minder dan dan een Debian of Geexbox maar goed, als ik meer tijd heb dan ga ik daar nog wel eens naar kijken.

De Cubox hangt aan een stekkerbak die ik 's avonds uitzet. Het gebeurt regelmatig dat de Cubox niet aan gaat zodra ik de stekkerbak aan zet (de ene keer wel, de andere keer niet. Geen logica hierin). Alles brandt, behalve het voorste ledje. Haal ik dan de power eraf en zet de stroom er weer op dan werkt het wel (of na 2-3 keer). M'n netwerk kabel is momenteel niet helemaal goed en van tijd tot tijd moet ik ook even aan de kabel zitten voordat het netwerk het weer doet.
Hebben deze dingen met elkaar te maken? Heeft de Cubox een actieve netwerkverbinding nodig (wired/wireless) voordat 'ie normaal opstart of is dit niet nodig?
Zo niet, wat kan dan de oorzaak hiervan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
XBian kan iig starten zonder netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
copykat schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:27:
[...]

Ik heb een zelfde als die gadgetpark levert nabesteld, gezien de berichten over het niet goed werken van sommige types met de zelfde snelheid maar andere fabrikant.
Wilde geen risico nemen.

Denk je dat de SD read/write snelheid beperkend is in de XBMC werking?
Ik heb ook maar ff een 2e Cubox-i incl SD kaart besteld. Zal tezijnertijd wel testje doen met deze vs de Sandisk.

Andere vraag:
- is het iemand gelukt een Cubox-i (4) via USB van stroom te voorzien? Dat was mij niet gelukt.

Nog een tip voor mensen die een HDD direct willen aansluiten:
de eSATA poort is leuk maar de hdd heeft natuurlijk ook stroom nodig. Ik kan deze case aanraden.Multiport case van DeLock type 42514, SATA harddisk en USB2.0/3.0/eSATAp aansluitingen. Er is ook een zwarte versie. Het mooie is dat er een extra usb kabeltje wordt bijgeleverdmet een pin aansluiting voor op de case en usb aansluiting voor in je Cubox, alleen voor stroom. Die is dus alleen voor stroom. En je krijgt eSATA(p) en USB 3.0 kabels erbij.

Zo heb je dus vele mogelijkheden:
- via USB aansluiten op de Cubox-i en met de USB-power kabel van stroom voorzien via de Cubox of usb adaptertje in stopcontact
- via USB opeen USB Y kabel aansluiten en die op de Cubox-i aansluiten (zo doe ik het met de Raspberry, zo krijgt de Raspberry ook stroom, ideaal, de Cubox heeft echter meer juice nodig lijkt het)
- via eSATA aansluiten op de Cubox-i. Met de USB-power kabel kan de Cubox-i dan stroom leveren aan de case of je doet dat via een adaptertje.

Zet er een stille 2.5" 5400 rpm hdd in en voila je hebt een NAS :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 22-12-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@dvdmeer: ik heb dat ook een paar keer gehad, heb toen de sd opnieuw geflashed. (zo formateer je ook meteen.) (en met alcohol de baantjes gereinigd)
heb er nu geen last meer van, (ben ondertussen ook wat geexbox versies verder)
(als je op je tv/scherm kijkt blijft ie hangen in de boot naar de sd, alsof hij hem niet ziet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
eironman schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:26:
[...]

Werkt!! wel in android ook instellingen aangepast naar SPDIF en later in xbmc. alles werkt dus DTS True HD etc _/-\o_
Nice. Dan zou het op de Cubox toch ook moeten kunnen!
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste