Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
ik heb deze tutorial gevolgdjoramoudenaarde schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:02:
@Wars;
Zou je me kunnen vertellen hoe je de settings van de remote in hebt gesteld? De Wiki van Cubox-i legt wel 't een en ander uit, maar 't komt nogal cryptisch over op me…
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=153698
ik heb er enkel dit in gezet, andere buttons werken out of the box (zoals subtitles enz)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <keymap> <Home> <remote> <red>XBMC.updatelibrary(video)</red> <green>XBMC.ReplaceWindow(ShutdownMenu)</green> </remote> </Home> <FullscreenVideo> <remote> <red>XBMC.ActivateWindow(OSDAudioSettings)</red> <yellow>SubtitleDelay</yellow> </remote> </FullscreenVideo> </keymap> |
ik heb de i4pro besteld, zowel om future-proof te zijn en omdat ik her-en-der las dat deze de meeste support geniet van de diverse distros enzo. Geen idee of dat klopt, maar zo groot was het verschil in kosten toch niet
Maar had jij 'm in 3 dagen in huis?? Ik las op hun site dat ze 'm binnen 1-2 weken versturen, waarna het nog zo'n 2-3 weken kan duren voordat je 'm in huis hebt. Best een verschil!
@wars;
bedankt! Die hou ik even in de gaten zodra m'n Cubox binnen komt!
[ Voor 22% gewijzigd door Kapotlood op 24-09-2014 16:53 ]
Ik had de zelfde gedachten,joramoudenaarde schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:51:
@copykat;
ik heb de i4pro besteld, zowel om future-proof te zijn en omdat ik her-en-der las dat deze de meeste support geniet van de diverse distros enzo. Geen idee of dat klopt, maar zo groot was het verschil in kosten toch niet
en de quadcore heeft het ook lekker rustig dus word ie ook minder warm wat weer beter is voor de electronica. (minder snel veroudering door verhitting.) gaat ie lenger mee

Bestelling website Datum : 06-09-2014 13:13joramoudenaarde schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:51:
@copykat;
Maar had jij 'm in 3 dagen in huis?? Ik las op hun site dat ze 'm binnen 1-2 weken versturen, waarna het nog zo'n 2-3 weken kan duren voordat je 'm in huis hebt. Best een verschil
09/09/2014 - 11:48; De status is nu: 'Verzonden'
10/09/2014 - 09:33 ;Vandaag bezorg ik bij u een pakket van.....
dus ja vreemd, misschien komt het omdat ik een mediaversie gekocht heb. dus incl sd hdmi en geexbox, of ik had mazzel...
edit: bij wie heb je hem besteld? rechtstreeks bij solid-run? of via hun nederlandse importeur?
Daar kan natuurlijk óók je verschil zitten..
[ Voor 5% gewijzigd door copykat op 24-09-2014 19:37 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Heb je een link voor die converter? Zijn het 2 converters die je gebruikt? Ik heb in het verleden wel een kabel gehaald met aan de ene kant HMDI en aan de andere zijde tulp stekkers voor video en geluid. De bedoeling was om hmdi aan te sluiten op mijn laptop en die composiet aansluiting op mijn tv, maar het werkte niet.CurlyMo schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:36:
Klopt, ik gebruik een HDMI -> VGA en een HDMI -> RCA
Heb je gewoon goed beeld dus op je oude CRT beeldbuis? Wordt het gewoon makkelijk herkend in linux?
De CuBox zou de slaapkamer moeten komen te staan waar we onze oude CRT beeldbuis gebruiken.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Ja, er is 1 webshop die de CuBox verkoopt. Het is alleen de vraag wat voordeliger is. Bestellen via de webshop, of direct bij hun.joramoudenaarde schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:03:
@copykat; ik heb 'm direct via hun site gekocht… wist eerlijk gezegd niet eens dat er een Nederlandse importeur was! Ik zal ze eens emailen, wie weet moet ik gewoon echt wat langer wachten, maar dan weet ik in ieder geval waar ik sta
Als je direct bij hun besteld heb je nog risico voor importkosten en BTW. Maar ook nog verzendkosten.
Kan iemand vertellen wat de verzendkosten zijn?
Ik heb dus ongeveer 26,- bespaard. De 21% BTW die ik misschien moet betalen en de invoerrechten zullen 't wat duurder maken, maar goed… dat is een kans die je loopt. Gebeurt het niet, dan ben ik goedkoper uit, en zo ja, dan ben ik iets duurder uit.
Ik heb SolidRun in ieder geval gemaild om te vragen of ze iets weten over een leverdatum
Had op dit topic gelezen dat iemand 32 euro of zo moest bijbetalen voor invoeren. Voordeel via Nederlandse distributeur is natuurlijk ook 2 jaar garantie
Och, en als ik 32,- moet bijbetalen is dat jammer maar helaas. Dat scheelt van wat ik kon terugvinden in dat geval nog steeds iets vergeleken met 149,- euro betalen én verzendkosten via een Nederlandse distributeur. Trouwens net nieuws gekregen van SolidRun dat m'n Cubox-i ingepakt en wel op de lijst voor verzending staat, en dat het dan nog zo'n 2-3 weken kan duren (exclusief eventuele pech bij de douane). Nu nog even kijken of ik snap hoe een remote moet worden gesetupped en spelen maar
Is dat inclusief sd mem met pre-installed Geexbox XBMC, hdmi CEC kabel , netwerkkabel en voeding?joramoudenaarde schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:34:
Voor mij waren de verzendkosten bij Cubox-i 20 US Dollar. Daarnaast had ik nog een kortingscode gevonden. Al met al kwam de totaalprijs bij mij uit op omgerekend 122,92 euro, tegenover zo'n 149 euro (exl. verzendkosten) bij de Nederlandse distributeur.....
zoals deze?
ps er staat dat 03 oktober pas weer geleverd kan worden.
Overigens is het bestellen van een cubox-i4 met voeding alleen al duurder

is dit niet beter dan van verloop naar verloop te gaan?IndoBoy schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:02:
[...]
Heb je een link voor die converter? .....
Een HDMI kabel en netwerkkabel had ik al, dus die zouden bij mij zo de kast in gaan. Wel leuk om te zien dat ze geen verzendkosten rekenen!
Ja, zat ik ook aan te denk, is alleen meteen weer meer geld. Ik wilde niet teveel geld uitgeven voor dat ding in de slaapkamer.copykat schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:27:
is dit niet beter dan van verloop naar verloop te gaan?
Had deze ook nog gezien
http://www.ebay.nl/itm/26..._trksid=p3984.m1423.l2649
Als remote misschien deze
http://www.ebay.nl/itm/2-...erals&hash=item2c8c68eb6a
of deze er zijn er zoveel natuurlijk
http://www.ebay.nl/itm/2-...sMice&hash=item1c3f1a43b4
Voor HDMI naar RCA: http://www.ebay.com/itm/N...pters&hash=item33960b1bc9
Voor HDMI naar VGA + Audio: http://www.ebay.com/itm/N...pters&hash=item1c42218080
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Bedankt.CurlyMo schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:50:
[...]
Voor HDMI naar RCA: http://www.ebay.com/itm/N...pters&hash=item33960b1bc9
Voor HDMI naar VGA + Audio: http://www.ebay.com/itm/N...pters&hash=item1c42218080
Die HDMI naar VGA+audio, die heb ik dan toch niet meer nodig als ik die HDMI naar RCA converter ga halen? Er staat in de beschrijving dat die ook hdmi audio converteert naar analoge audio. Of zie ik het verkeerd?
Ah, netflix zeker? dan is een kale beter idd. ,joramoudenaarde schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:49:
@copykat; Ik heb 'm via SolidRun gekocht, en daar zetten ze (volgens hun site) dan Android 4.4 op
Een HDMI kabel en netwerkkabel had ik al, dus die zouden bij mij zo de kast in gaan. Wel leuk om te zien dat ze geen verzendkosten rekenen!
in ieder geval bij importeur bij solid-run vragen ze 18-42 dollar. volgens hun site :-)
sd 8gb klasse 10 kost 7 euro.
Anyway: let op dat je als je een optische spdiff wilt gebruiken dat je of hun kabeltje moet bestellen of met een mesje de cubox-i case moet aanpassen.( openmaken gaat niet om de case te bewerken bij de spdiff poort maar met een scherp mesje kan je precies de case bij de poort iets opruimen rond de optische outputpoort zodat een standaard kabeltje past.
Geexbox (Gotham) draait goed overigens. en met de kodi app op je mobieltje kan je zelfs schakelen tussen HDMI audio en Spdiff Audio :-) (zonder in de settings iets te veranderen.)
Misschien dat ik voorlopig inderdaad de iOS app eerst probeer om de boel lekker werkend te krijgen, maar later zal ik wel moeten gaan sleutelen met een echte remote om 't ook voor m'n vrouw zo makkelijk mogelijk te maken. Dan kan ik ook gelijk de remotes voor de TV en de speakers samenvoegen tot 1. Scheelt alles bij elkaar toch weer 2 remotes als ik een all-in-one gebruik.
Ik heb bmc13.0-rc1 Git: unknown (compiled May 7 2014.) Linux 3.10.30#1
13.0-rc1 ( Gotham 13.0-rc1) en ik heb een september build ( en die EmVeePee build 6 sept.maar ik vermoed dat ik als ik die installeer ook alle settings en libraries opnieuw moet doen.
Misschien is een update via systems het zelfde.
Ik heb gegoogled naar welke verbeteringen en of aanpassingen er in die periode om te beoordelen of ik mn nu lekker werkende kasje moet updaten off niet. Wat is jou ervaring?
Even ter verduidelijking:copykat schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:17:
Even een vraag voor bijv. Darkallman:
Ik heb bmc13.0-rc1 Git: unknown (compiled May 7 2014.) Linux 3.10.30#1
13.0-rc1 ( Gotham 13.0-rc1) en ik heb een september build ( en die EmVeePee build 6 sept.maar ik vermoed dat ik als ik die installeer ook alle settings en libraries opnieuw moet doen.
Misschien is een update via systems het zelfde.
Ik heb gegoogled naar welke verbeteringen en of aanpassingen er in die periode om te beoordelen of ik mn nu lekker werkende kasje moet updaten off niet. Wat is jou ervaring?
Ik heb een Cubox-i2ultra een een Cubox-i4pro. Op beide draai ik eigenlijk alleen maar EmVeePee builds. En hier ik heb eigenlijk geen problemen mee. Hij bouwt zijn eigen stabiele images en ook alleen als hij het noodzakelijk acht voor bepaalde updates. Ik heb dus geen ervaring met tussentijdse en/of system updates. Welke problemen ervaar jij dan?
Mijn setup heeft een centrale MYSQL database met 2 profielen. Mijn libraries ben ik dus nooit kwijt. Ik heb een shared source.xml bestand voor elk profiel. Tevens maak ik wekelijks een backup van de MYSQL databases. En ook van beide xbmc instanties via XBMC Backup (add on). Dus na een update kan ik binnen afzienbare tijd altijd mijn settings herstellen.
Ik raad je aan gewoon je huidige SD te klonen naar een 2e SD, waar je kunt gaan testen met systems update. Laat vooral je ervaringen weten.....
Even voor mijn beeld: EmVeePee gebruikt de Geexbox builds toch als uitgangspunt voor zijn verder tweaking?DarkAllMan schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:54:
[...]
Even ter verduidelijking:
Ik heb een Cubox-i2ultra een een Cubox-i4pro. Op beide draai ik eigenlijk alleen maar EmVeePee builds. En hier ik heb eigenlijk geen problemen mee. Hij bouwt zijn eigen stabiele images en ook alleen als hij het noodzakelijk acht voor bepaalde updates. Ik heb dus geen ervaring met tussentijdse en/of system updates. Welke problemen ervaar jij dan?
(Dat haal ik uit zijn forum input op Solidrun community)
(overigens word er rond 7 mei speciek gepraat over problems in de build. Vandaar mijn vraag wat er verbeterd is sinds mei naar september dan kan ik testen of ik daar ook last van heb.)
Mijn enige twee problemen tot nu toe is mijn eigen onkunde/leercurve (Dus een probleem lost zich op als ik het antwoord gevonden heb en dan is het niet een buildprobleem
(beeld aangepast met beeld calibreren)
Niks wat me nu irriteert dus.
Hier raak je me ff kwijt.(vergeef me als ik simpele vragen stelDarkAllMan schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:54:
[...]
Mijn setup heeft een centrale MYSQL database met 2 profielen. Mijn libraries ben ik dus nooit kwijt. Ik heb een shared source.xml bestand voor elk profiel. Tevens maak ik wekelijks een backup van de MYSQL databases. En ook van beide xbmc instanties via XBMC Backup (add on). Dus na een update kan ik binnen afzienbare tijd altijd mijn settings herstellen.
Je heb 2 profielen gemaakt in xbmc? (dan gebruik je toch nog steeds 1 systemprogramversie? Dus ben je beide tegelijk "kwijt" bij update toch?
Hoe doe je die MYSQLbackup? Gewoon via pc handmatig?
(en wat staat in die MYSQL aan gegevens?) (scaper info? die is vrij snel weer binnengehaald)
XBMC Backup add on als ie geinstalleerd is waar staat die dan? en waar back up ik naar toe? een nass map bijvoorbeeld?
(vond wel geexbox updater maar die geeft "fout in script")
(moet ik eerst Geexbox network config instellen of zo? (is nu blank.)
Zelfde als Add ons-> processen: xbmc version Check: (auteur is al Kodi dus vernieuwd.)
(staat ingeschakeld en in linker tab is "automatisch bijwerken" aan.)
Moet ik hier uit opmaken dat hij op " auto update" staat?
Ik heb ondertussen mn 2e sd dus dat ga ik zeker doen)DarkAllMan schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:54:
[...]
Ik raad je aan gewoon je huidige SD te klonen naar een 2e SD, waar je kunt gaan testen met systems update. Laat vooral je ervaringen weten.....
(kan je ook klonen met dat win32diskimager programma en een image opslaan op je windows pc?)
(zeg maar een image backup (inclusief settings en MYSQL info)?)
Daar ga ik wel vanuit!Even voor mijn beeld: EmVeePee gebruikt de Geexbox builds toch als uitgangspunt voor zijn verder tweaking?
In deze build is iig de Colorspace fix opgenomen. Die was voor mij van belang!
Dit zijn eigenlijk meer XBMC vragen, maargoed:Hier raak je me ff kwijt.(vergeef me als ik simpele vragen stel)
Je heb 2 profielen gemaakt in xbmc? (dan gebruik je toch nog steeds 1 systemprogramversie? Dus ben je beide tegelijk "kwijt" bij update toch?
Het maakt niet uit hoeveel profielen je binnen XBMC maakt, het blijft 1 installatie. Als ik mijn kaart flash, ben ik die profielen dus kwijt ja!
Ik heb gewoon een scheduled task lopen die een dump maakt van alle MYSQL databases, naar mijn NAS.Hoe doe je die MYSQLbackup? Gewoon via pc handmatig?
Hierin staat alle informatie voor de scrapers en de library.
Dit is een addon die je in XBMC kunt installeren. (zoeken via addons toevoegen).XBMC Backup add on als ie geinstalleerd is waar staat die dan? en waar back up ik naar toe? een nass map bijvoorbeeld?
Deze kan op een door jou gekozen tijdstip een backup maken van de userdata folder en andere zaken.
Ik schrijf deze weg naar een folder op mijn NAS.
Ik heb deze zelf nooit gedraaid of geprobeerd.(vond wel geexbox updater maar die geeft "fout in script")
(moet ik eerst Geexbox network config instellen of zo? (is nu blank.)
Volgens mij is het enige wat deze addon doet, checken of er een nieuwe versie beschikbaar is, en jou de melding presenteren. Meer niet.Zelfde als Add ons-> processen: xbmc version Check: (auteur is al Kodi dus vernieuwd.)
(staat ingeschakeld en in linker tab is "automatisch bijwerken" aan.)
Moet ik hier uit opmaken dat hij op " auto update" staat?
Ja, dat moet volgens mij gewoon kunnen.Ik heb ondertussen mn 2e sd dus dat ga ik zeker doen)
(kan je ook klonen met dat win32diskimager programma en een image opslaan op je windows pc?)
(zeg maar een image backup (inclusief settings en MYSQL info)?)
Als ik dus een nieuwe build ga draaien, doe ik dus het volgende.
Ik pak een ongebruikte SD (ik heb er altijd extra).
Ik flash hierop de build die ik wil gaan draaien.
Ik stop de SD in de cubox en laat hem starten.
Ik heb een DHCP reservering gemaakt, dus hij krijgt altijd het door mij gekozen IP adres.
Ik upload de backup, die ik standaard op zondag maak, van mijn userdata folder, via FTP naar mijn Cubox.
Ik pas zelf meestal nog enkele tekst files aan om problemen te voorkomen. Zo laat ik XBMC 10 seconden wachten met opstarten zodat ik zeker weet dat het netwerk geinitialiseerd is als XBMC start. Anders vind hij de SQL niet. Daarnaast zorg ik dat ik mijn NAS ip addressen in de hostfiles worden weggeschreven bij elke start, omdat ik heb gemerkt dat na een router reboot, de namen niet altijd even goed werden resolved.
Als alles is aangepast en geupload, doe ik een reboot via SSH. Al met al heb ik alles weer als vanouds draaien binnen 30 minuten. (ligt eraan hoeveel ftp verkeer er is). De library hoeft niet opnieuw gescand te worden, want alles staat nog ongewijzigd op de SQL server.
Net gegoogled: iets met Bravia users.darknes problem: schijnt opgelost te zijn met Geexbox devel 140902DarkAllMan schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:35:
[...]
Daar ga ik wel vanuit!
In deze build is iig de Colorspace fix opgenomen. Die was voor mij van belang!
Heb zelf een bravia oudje en er was me niks opgevallen.
Klopt! Beankt voor je antwoorden. (iets met bomen en bos als je gaat zoeken naar antwoorden via google.)DarkAllMan schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:35:
Dit zijn eigenlijk meer XBMC vragen, maargoed:
Het maakt niet uit hoeveel profielen je binnen XBMC maakt, het blijft 1 installatie. Als ik mijn kaart flash, ben ik die profielen dus kwijt ja!
Ik heb gewoon een scheduled task lopen die een dump maakt van alle MYSQL databases, naar mijn NAS.
Hierin staat alle informatie voor de scrapers en de library.
Dit is een addon die je in XBMC kunt installeren. (zoeken via addons toevoegen).
Deze kan op een door jou gekozen tijdstip een backup maken van de userdata folder en andere zaken.
Ik schrijf deze weg naar een folder op mijn NAS.
Profielen: Ik begreep je tekst verkeerd: je hebt een soort mirror profiel (gezamelijk souce.xml) draaien op beide cubox-ien alles wat je veranderd op de 1 zal ook op de andere veranderen.
Misschien handig om kids profile te maken later.(geen hardcore geweld zoals film 300 ed zichtbaar => straks gaan ze het nog leuk vinden
MYSQL-database die laat ik nog even voor wat het is.
Xbmcbackup net gevonden, geinstalleerd, uitgevoerd naar nass map. check.
(gebruiker add on, addon data, database, afspeellijst, profiles, thumbails/fanart, config bestanden,)
Zit hierin niet de MYSQL data?
Filezilla neem ik aan?DarkAllMan schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:35:
Als ik dus een nieuwe build ga draaien, doe ik dus het volgende.
Ik upload de backup, die ik standaard op zondag maak, van mijn userdata folder, via FTP naar mijn Cubox.
Hoe doe je dat (tijdelijk) 10sec wachten?DarkAllMan schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:35:
Ik pas zelf meestal nog enkele tekst files aan om problemen te voorkomen. Zo laat ik XBMC 10 seconden wachten met opstarten zodat ik zeker weet dat het netwerk geinitialiseerd is als XBMC start. Anders vind hij de SQL niet. Daarnaast zorg ik dat ik mijn NAS ip addressen in de hostfiles worden weggeschreven bij elke start, omdat ik heb gemerkt dat na een router reboot, de namen niet altijd even goed werden resolved.
Als alles is aangepast en geupload, doe ik een reboot via SSH. Al met al heb ik alles weer als vanouds draaien binnen 30 minuten. (ligt eraan hoeveel ftp verkeer er is). De library hoeft niet opnieuw gescand te worden, want alles staat nog ongewijzigd op de SQL server.
SSH? telnet? Dat is voor mij nog even te onbekend.
Is na starten nieuwe build en backup add-on installeren de back-up ophalen niet voldoende om alles weer up en running te krijgen?
edit: updater werkt niet: klopt ik heb een mei compiled.
Edit 2: xbmc-Backup gebruiken om bij een update alles weer terug te zetten werkt dus niet.
zie hier
dat is ruk: de updater werkt niet en backup heeft geen zin om te updaten.
[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 02-10-2014 22:40 ]
Mijn XBMC Backup maakt netjes een backup. De restore functie gebruik ik idd niet, ik doe dat via (idd) Filezilla.
Via putty verbind ik naar de cubox.
Daar edit ik het bestand runxbmc via commando:
nano /usr/bin/runxbmc
Na
1
| echo 0 > /sys/class/graphics/fbcon/cursor_blink |
voeg ik een regel toe:
1
| sleep 10 |
Tevens pas ik het bestand conman-parse-configuration aan, hier voeg ik mijn host entries toe:
1
2
| echo "127.0.0.1 localhost $hostname" > /etc/hosts echo "[IPADRES] [HOSTNAME]" >> /etc/hosts |
Ik weet zo uit mijn hoofd ff niet meer waar die staat.
EDIT: /usr/lib/connman/connman-parse-configuration
Bron: www.geexbox.org/forum/topic/file-etchosts-rewritten-on-boot/
EDIT 2: Ik ben ook totale Linux Noob... dit zijn dingen die ik heb gevonden in het solidrun forum. Daar zoeken en bij GeexBox forum.
[ Voor 14% gewijzigd door DarkAllMan op 03-10-2014 09:13 ]
ik heb verschillende images geplaatst.
laatste geexboxbuild
EmVeePee
En nergens werkt de geexbox updater add on.
Ook alle andere vormen van updaten:
Download the latest nightly build from GeeXboX
1. Flash the image on a 4GB or larger SD card
During flashing, a small boot partition and a 1GB main partition is created. During first boot the large partition is automatically resized to the full size of the SD card.
To restore user data (i.e. do an upgrade), first copy /root/.xbmc to a different location (not on the SD card). Then flash the new version. Reboot once using the new version to resize the partition. Delete from the SD card /root/.xbmc and replace it with the backup.
of
I've re-installed a newer version of XBMC from scratch and tried to restore my data from an older version. Why isn't it working?
It is working, just not how you are expecting. When re-installing xbmc it is usually easier to install the version you had and do an in-place upgrade by installing the newer version of the top. XBMC will take care of upgrading your content, addons, and databases itself after running it for the first time. By doing a backup of your current, wiping your data, and installing a newer version you're not allowing these processes to take place. What ends up happening is that your old databases and other files get restored, xbmc just doesn't care to use them anymore. In the case of addons this could really mess things up by restoring now non-working addons from an older version of xbmc.
If you want to get your databases back after doing this there is something you can do. XBMC will perform a check on startup for the most current database version. If one is not found it will look for an older one and upgrade it. So you can do your restore process, then quit xbmc. Find the database files under userdata/Databases and delete the ones with the highest DB number. Then start xbmc again. It should take your old database and upgrade it to the most current version - creating a new database file in the process. Please note this only works for the SQLite database.
Dus voor nu maar een flash doen en alles op nieuw installeren en instellen. De noob methode
De geexbox updater plugin is inderdaad stuk, ik heb op mijn normale geexbox install (dus niet EmVeePee) heb ik het zelf gefixed, het is niet zon hele moeilijke fix namelijk. Ik heb al zitten zoeken waar ik dit kan melden, maar ik zie nergens een plek waar ik bugs in kan schieten.copykat schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:08:
hm,
ik heb verschillende images geplaatst.
laatste geexboxbuild
EmVeePee
En nergens werkt de geexbox updater add on.
Ok hoe?Als het simpel is ben ik zeker geïnteresseerd,en andere ook denk ikGotiniens schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:50:
[...]
De geexbox updater plugin is inderdaad stuk, ik heb op mijn normale geexbox install (dus niet EmVeePee) heb ik het zelf gefixed, het is niet zon hele moeilijke fix namelijk. Ik heb al zitten zoeken waar ik dit kan melden, maar ik zie nergens een plek waar ik bugs in kan schieten.
ik heb geen ervaring in code schrijven overigens.
(moet zeker via PuTTy wat ik nog nooit gebruikt heb.)
(Ik heb met filezilla gekeken er die /root map is leeg, geen xbmc oid om te vervangen.)
Ik denk op het developer deel vd geexbox forum kan je fix kwijt. hier ergens
Met een beetje geluk pluggen ze de fix meteen en is er een werkend image met werkende updater.
[ Voor 5% gewijzigd door copykat op 03-10-2014 16:03 ]
Ik weet niet meer wat de fix precies was moet ik even opzoeken, maar heb al wel door dat wat ik makkelijk vind voor jij behoorlijk lastig zal zijncopykat schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:01:
[...]
Ok hoe?Als het simpel is ben ik zeker geïnteresseerd,en andere ook denk ik![]()
ik heb geen ervaring in code schrijven overigens.
(moet zeker via PuTTy wat ik nog nooit gebruikt heb.)
(Ik heb met filezilla gekeken er die /root map is leeg, geen xbmc oid om te vervangen.)
Ik denk op het developer deel vd geexbox forum kan je fix kwijt. hier ergens
Met een beetje geluk pluggen ze de fix meteen en is er een werkend image met werkende updater.
De xbmc map die je zoekt heet .xbmc. Alle bestanden/mappen in linux die met een . beginnen zijn "hidden", je zal dus in je ftp client aan moeten geven hidden files te willen zien.
Correct, ik vul altijd handmatig .xbmc ff in, in filezillaGotiniens schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:21:
[...]
Ik weet niet meer wat de fix precies was moet ik even opzoeken, maar heb al wel door dat wat ik makkelijk vind voor jij behoorlijk lastig zal zijn.
De xbmc map die je zoekt heet .xbmc. Alle bestanden/mappen in linux die met een . beginnen zijn "hidden", je zal dus in je ftp client aan moeten geven hidden files te willen zien.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar je fix! Dus kommaarop

[ Voor 5% gewijzigd door DarkAllMan op 03-10-2014 16:23 ]
Was het zo duidelijk?Gotiniens schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:21:
[...]
Ik weet niet meer wat de fix precies was moet ik even opzoeken, maar heb al wel door dat wat ik makkelijk vind voor jij behoorlijk lastig zal zijn.
Bedankt voor je hulp!
Check! (zo makkelijk! arghhhhDarkAllMan schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:22:
Correct, ik vul altijd handmatig .xbmc ff in, in filezilla

Ps wat ik erg vreemd vind is dat mn maagdelijke geexbox flash spontaan overschakeld naar nederlands in de menustruktuur.
Didnt do nothing! om met mn kinderen hun favorite antwoord te spreken.
(haalt ie dat uit mn yatse app?)
(niet echt belangrijk gewoon nieuwsgierigheid)
[ Voor 38% gewijzigd door copykat op 03-10-2014 17:08 ]
He, ik heb dat stuk over de remotes ooit geschreven (toen nog voor de oude CuBox), maar het werkt net zo goed voor de CuBox-i. Ben natuurlijk altijd benieuwd hoe het duidelijker gemaakt kan worden zodat iedereen het meteen snapt.joramoudenaarde schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:02:
@Wars;
Zou je me kunnen vertellen hoe je de settings van de remote in hebt gesteld? De Wiki van Cubox-i legt wel 't een en ander uit, maar 't komt nogal cryptisch over op me…
Ik zie bijvoorbeeld de volgende code in die Wiki pagina staan:code:
1 2 3 4 5 6 # table mycustomremote, type: NEC 0x72cd5c KEY_ENTER 0x72cd1c KEY_LEFT 0x72cd48 KEY_RIGHT 0x72cd44 KEY_UP 0x72cd1d KEY_DOWN
- Is het bijvoorbeeld belangrijk om "mycustomremote" een juiste naam te geven?
- Wat is het type wat erachter staat, en hoe kom je er achter wat voor type de Harmony is?
- Is er ergens een lijst met de valid key codes? De link in de wiki pagina werkt namelijk niet.
- Wat bedoelt de Wiki pagina met If the special remote file is constructed, it can be tested.? Er staat namelijk een stukje code onder, maar wat moet ik daarmee? Testen is in mijn ogen het text-bestandje opslaan, de Cubox-i aanzetten, en op de remote knopjes indrukken namelijk.
Ik heb er geen problemen mee om een beetje te knutselen via SSH e.d., maar ben ik erg wereldvreemd als ik de bovenstaande punten onduidelijk/verwarrend vindt?
Om je vragen een voor een te beantwoorden:
- Je kan er elke naam aan geven die je wil, zolang je zelf maar snapt waar het over gaat. Je kunt dus ook twee verschillende afstandsbedieningen laten werken. Ieder krijgt dan zijn eigen bestandje.
- Harmony wordt standaard al ondersteund. Het type weet je niet echt. Er zijn wel wat regels, zo gebruiken Japanse fabriekanten (uit mijn hoofd) NEC, andere merken weer iets anders. Gewoon even proberen dus.
- Lijst met key codes staat nog wel in Internet Archive: https://web.archive.org/w....exstatic.org/ir_keys.txt
- Als ik het zo terug lees zou "If" "Once" moeten zijn. Voordat je terug gaat naar XBMC kun je via de terminal testen of alle knopjes goed worden herkend. Als je dan op OK druk, zegt de terminal dat ie KEY_ENTER heeft ontvangen. Dan weet je dat dat in ieder geval goed is gegaan.
Als je concrete verbeteringen hebt voor de tekst, dan kan ik die op de wiki zetten. Als je ooit zelf de wiki wil aanpassen moet je even bij Solid-Run een account aanvragen. Moet op deze manier vanwege spam, helaas.
DarkAllMan schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:22:
[...]
Correct, ik vul altijd handmatig .xbmc ff in, in filezilla
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar je fix! Dus kommaarop
268
269
| def log(self, msg): xbmc.output("##### [%s] - Debug msg: %s" % (__scriptname__,msg,),level=xbmc.LOGDEBUG ) |
vervangen door
268
269
| def log(self, msg): xbmc.log("##### [%s] - Debug msg: %s" % (__scriptname__,msg,),level=xbmc.LOGDEBUG ) |
maar dit gaat mij denk ik niet lukken :-P
(Althans niet zonder stomstomguide)
edit: filezilla => copy past root en kladblok en de juiste info. => code gewijzigd (testen moet ik nog.)
edit2: das jammer nog steeds "fout in script" @Gotiniens zou je de goedwerkende Gui.py-file kunnen mailen via PM?
Wel al de laatste Geexbox-build geflashed en de userdata terug geplaatst.(delete inhoud .xbmc ; copy andere inhoud er in. reboot)
Moest een paar system settings veranderen maar het werkt. (denk ik systeem is nog wat traag vermoedelijk wegens scrapers updates ed..)
Nieuw kids-profiel aan gemaakt.
Enige wat ik niet terug heb zijn de thumbnails onderin van de aanwezige add ons per tab.
(instelling ergens vermoed ik)
bedankt voor jullie geduld.
[ Voor 89% gewijzigd door copykat op 04-10-2014 08:40 ]
Helaas, hiermee krijg ik ook nog een script error.Gotiniens schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 18:40:
[...]
Python: /usr/share/xbmc/addons/geexbox.updater/resources/lib/gui.py
268 269 def log(self, msg): xbmc.output("##### [%s] - Debug msg: %s" % (__scriptname__,msg,),level=xbmc.LOGDEBUG )
vervangen door
Python: /usr/share/xbmc/addons/geexbox.updater/resources/lib/gui.py
268 269 def log(self, msg): xbmc.log("##### [%s] - Debug msg: %s" % (__scriptname__,msg,),level=xbmc.LOGDEBUG )
Oeps, nog iets vergetenDarkAllMan schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 11:30:
[...]
Helaas, hiermee krijg ik ook nog een script error.
22
23
24
25
| import sys import os import xbmc <--- toevoegen import xbmcaddon |
En dan weer hetzelfde als in dat andere bestand, de volgende regel:
22
| xbmc.output("##### [%s] - Version: %s" % (__scriptname__,__version__,),level=xbmc.LOGDEBUG ) |
vervangen door:
22
| xbmc.log("##### [%s] - Version: %s" % (__scriptname__,__version__,),level=xbmc.LOGDEBUG ) |
Ik krijg nog steeds script error!Gotiniens schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 11:55:
[...]
Oeps, nog iets vergetenhad geen diff getrokken van de dir...
Python: /usr/share/xbmc/addons/geexbox.updater/default.py
22 23 24 25 import sys import os import xbmc <--- toevoegen import xbmcaddon
En dan weer hetzelfde als in dat andere bestand, de volgende regel:
22 xbmc.output("##### [%s] - Version: %s" % (__scriptname__,__version__,),level=xbmc.LOGDEBUG )
vervangen door:
22 xbmc.log("##### [%s] - Version: %s" % (__scriptname__,__version__,),level=xbmc.LOGDEBUG )
met Google share map oid?
Dan is het download, copy paste.
:-)
Ik zit al een tijdje te dubben over het aanschaffen van zo'n Cubox (i4 pro variant). Momenteel gebruik ik een NUC met een externe usb hdd, waar ik handmatig films en tv series op zet.
Graag wil ik overstappen op een apparaatje met lager energie verbruik, met de volgende redenen;
- 24/7 aan en benaderbaar, super handig
- Ik wil de cubox gebruiken als Airplay receiver. Mbv van CEC kan ik dan automatisch mijn AVR aanzetten (heb hier al een half scriptje voor geschreven, maar kan het CEC gedeelte nog niet testen)
- De cubox moet mijn torrents 's nachts gaan downloaden, dan hoef ik mijn laptop niet altijd aan te laten staan
Ik twijfel echter over de volgende dingen, ik hoopte dat jullie mij hier misschien iets over kunnen vertellen?
1) Kan de cubox i4 twee externe 2.5 inch hdds aan? (1x 2TB voor films, 1x 320 GB voor torrents)
2) Kan de cubox .rar bestanden uitpakken zonder in flammen op te gaan?
3) Ik heb gelezen dat de cubox aardig warm kan worden. Heeft iemand het gevoel dat deze brand-gevaarlijk warm wordt?
Alvast hartelijk bedankt voor alle input!
Hoe ga je ze aansluiten?1) Kan de cubox i4 twee externe 2.5 inch hdds aan? (1x 2TB voor films, 1x 320 GB voor torrents)
Geen ervaring mee....2) Kan de cubox .rar bestanden uitpakken zonder in flammen op te gaan?
De Cubox wordt wel warm, maar ik heb nergens het idee dat het brandgevaarlijk wordt.3) Ik heb gelezen dat de cubox aardig warm kan worden. Heeft iemand het gevoel dat deze brand-gevaarlijk warm wordt?
[ Voor 14% gewijzigd door DarkAllMan op 07-10-2014 11:38 ]
Maar dat is iets dat simpel opgelost kan worden mbv een USB hubje met aparte voeding.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
http://www.solid-run.com/...requently_Asked_Questions
Dus 2 laptop HD's zou moeten werken als die niet meer energie vragen als wat die USB-poorten leveren
RAR bestanden uitpakken zal vast kunnen (het is ten slotte een klein computertje), maar hoe goed hij 't trekt hangt af van de grootte van de RAR bestanden. Of het raadzaam is om bijvoorbeeld een 20-tal RAR bestanden van een HD-film uit te pakken weet ik niet.
De Cubox-i kan redelijk warm worden, maar van wat ik heb terug kunnen vinden heeft de 4pro daar minder/nauwelijks last van. En een beetje warm is ook niet erg
Met of zonder externe voeding?xepolite schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:05:
2 externe 2.5 inch hdds dacht ik aan te sluiten via usb? De cubox heeft 2 usb poorten toch?
Uit de Cuboxi specs:
USB 0&1 First powered USB port. Connect your USB
device such as Keyboard, Mouse, HD, etc… Do
not overload with more than 0.5A current
consumption.
Uit deze hd specs:
klik hier
zou ik zeggen met de hitachi wel overige niet.
Dus als je je powerspecs weet van je HD's dan kan je het zelf uitrekenen. :-)
Edit: ah telaat!
https://www.dropbox.com/s...exbox.updater.tar.gz?dl=0
Net via filezilla verwisseld met mn oude map.Gotiniens schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:02:
Bij deze een link naar mijn versie van de geexbox.updater plugin, pak deze uit in je /usr/share/xbmc/addons map op je cubox-i. Mogelijk is nog een reboot nodig maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
https://www.dropbox.com/s...exbox.updater.tar.gz?dl=0
Het lijkt te werken.
Als ik op update klik geeft ie vrij vlot "done" (ik heb 30 sept versie, dat is al de laatste) en de overige tap: toevoegen app: iets met Geexbox REpositorie en Options for OPKG.
moet nog ergens zien te vinden hoe die updater hoort te werken om het echt te kunnen beoordelen maar tot zover:
(linkie naar geexbox moderator?)
Ik bedenk me net er zijn ook Y- cables voor hd's, kan je die niet gebruiken in combi met een USB-lader?
Of een powerd Hub?
(volgens Cubox moet het kunnen maar tot nu toe niet gevonden.)
Yatse heeft de mogelijkheid de cubox uit te schakelen maar "aan" kan alleen met reboot door powersuply stekker uit /in.
(de enige WOL is voor servers zoals een Nass dus uitgaand.)
Edit: (het is ook een xbmc vraag maar ik heb het idee dat er een bug zit in de laatste build (8 okt):(of na mn update test.)
Als je iets wilt toevoegen en de scraper vind niks, en laat hem ook niet in je bib. lijst zien, kan je niet meer handmatig de film toevoegen. hij blijft hangen in tekst edit vak "Geef naam van de film" en enter resulteert in een zoek actie en terug keer naar editvak. (return button (back) is backspace(wis karakter) geworden)
Alleen reboot helpt uit dat veld te komen of via web remote ander profiel te starten.
In alle andere gevallen werkt de back overigens wel gewoon.
Anderen ook dit probleem?
[ Voor 61% gewijzigd door copykat op 09-10-2014 07:37 ]
Ik heb eigenlijk geen idee wat je wilt bereiken.... wat wil je "waken?"copykat schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:03:
Heeft iemand al de wake on lan functie gevonden in Geexbox?
(volgens Cubox moet het kunnen maar tot nu toe niet gevonden.)
Yatse heeft de mogelijkheid de cubox uit te schakelen maar "aan" kan alleen met reboot door powersuply stekker uit /in.
(de enige WOL is voor servers zoals een Nass dus uitgaand.)
Edit: (het is ook een xbmc vraag maar ik heb het idee dat er een bug zit in de laatste build (8 okt):(of na mn update test.)![]()
Als je iets wilt toevoegen en de scraper vind niks, en laat hem ook niet in je bib. lijst zien, kan je niet meer handmatig de film toevoegen. hij blijft hangen in tekst edit vak "Geef naam van de film" en enter resulteert in een zoek actie en terug keer naar editvak. (return button (back) is backspace(wis karakter) geworden)
Alleen reboot helpt uit dat veld te komen of via web remote ander profiel te starten.
In alle andere gevallen werkt de back overigens wel gewoon.
Anderen ook dit probleem?
Met Yatse kan je de cubox rebooten, uitschakelen, en "standby" zetten.DarkAllMan schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:49:
[...]
Ik heb eigenlijk geen idee wat je wilt bereiken.... wat wil je "waken?"
alleen het werkt niet. de WOL request van Yatse. En op de site heb ik gezien dat de cubox wel die feature schijnt te hebben. Het is geen noodzaak maar als het kan is het mooi,
(Ga vanavond even mn andere sd er in stoppen om dat andere probleempje te checken met dat vast zitten in een dialoogvenster. heb jij al de updater getest?)
Met Yatse kan je de cubox rebooten, uitschakelen, en "standby" zetten.DarkAllMan schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:49:
[...]
Ik heb eigenlijk geen idee wat je wilt bereiken.... wat wil je "waken?"
alleen WOL werkt niet. de WOL request van Yatse. En op de site heb ik gezien dat de cubox wel die feature schijnt te hebben. Het is geen noodzaak maar als het kan is het mooi,
(Ga vanavond even mn andere sd er in stoppen om dat andere probleempje te checken met dat vast zitten in een dialoogvenster. heb jij al de updater getest?)
edit: in andere versie kan ik ook niet terug als ik eenmaal in die dialoogvenster zit.
ligt het aan mij of is er bijna geen documentatie/"how to" gegevens op de GeexBox site?
Alle links zijn of leeg of je krijgt een 404 error.
Ik probeer me in te lezen op wat een opkg-update exact doet en hoe je het moet doen.(screenshots of zo.)
en wat het verschil is tussen de app geexbox-updater.
[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 09-10-2014 22:32 ]
De updater heb ik nog niet getest, ben het hele weekend weggeweest.
Overigens heb ik nu(sinds die updater getest te hebben) af en toe zwart beeld en wel geluid, hdmi kabel los vast en beeld is weer terug. (of REboot)
Heb iets gelezen over bravia en CEC en dit probleem.
(Flash anders gewoon de versie 30 sept/ 8 okt opnieuw en gewoon weer schoon opbouwen. goede training ;-)
Weet jij een goede link over how to opkg package upgrade met bijv. PuTTY?
Ik heb alleen maar geflashed.
1
2
3
| opkg update opkg list-upgradable opkg upgrade |
1 = Het ophalen van de nieuwe lijst met pakketten
2 = Het tonen van pakketten die geupgrade kunnen worden
3 = Het daadwerkelijk upgraden van paketten
Ik zou dat trouwens niet al te vaak doen, ik heb al een paar dagen zonder IR ontvanger gezeten omdat er een bug in een nieuwe kernel zit. En je kan niet makkelijk downgraden voor zover ik weet. Zowiezo gaan de upgrades niet zo heel snel bij geexbox, dus heeft het weinig nut.
ik heb nog nooit SSH of PuTTy gebruikt dus,vandaar mijn vraag, ik begrijp dat je alleen die regels in een van deze programma's moet invoeren?(na via ip adres/ftp contact gemaakt en ingelogd te hebben?)Gotiniens schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:23:
In principe is updaten heel simpel:
code:
1 2 3 opkg update opkg list-upgradable opkg upgrade
1 = Het ophalen van de nieuwe lijst met pakketten
2 = Het tonen van pakketten die geupgrade kunnen worden
3 = Het daadwerkelijk upgraden van paketten
Ik zou dat trouwens niet al te vaak doen, ik heb al een paar dagen zonder IR ontvanger gezeten omdat er een bug in een nieuwe kernel zit. En je kan niet makkelijk downgraden voor zover ik weet. Zowiezo gaan de upgrades niet zo heel snel bij geexbox, dus heeft het weinig nut.
OK, ik moet ook zeggen dat ik gewoon aant het proberen was/ben om het onder de knie te krijgen.
Staat hier nu dat ondanks het .xbmc mapje terug zetten je toch nog opkg moet doen voor de packages? (Ik dacht dat de packages zich zelf bij hielden? Waarom staat er anders "automatisch bijwerken" in rechter tab?)
Dus:DarkAllMan schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:04:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me gewoon nog niet bezig heb gehouden met de updater of online updates.
Ik heb alleen maar geflashed.
1:kale image flashen van http://download.geexbox.o...i/latest/binaries.cuboxi/
2: opstarten; handmatig alle gewenste add ons installeren(heb je meteen de laatste versie)., userdata met filezilla wisselen, klaar? (moet je dan die packages links ook downloaden of zit de add-on installer al standaard in de img flash?)
Zoiets?
Kale img flashencopykat schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:37:
[...]
Dus:
1:kale image flashen van http://download.geexbox.o...i/latest/binaries.cuboxi/
2: opstarten; handmatig alle gewenste add ons installeren(heb je meteen de laatste versie)., userdata met filezilla wisselen, klaar? (moet je dan die packages links ook downloaden of zit de add-on installer al standaard in de img flash?)
Zoiets?
Via Putty eventuele manual wijzigen doorvoeren ( netwerk wait, hosts files )
Via Filezilla de map van XBMC Backup terugzetten.
Reboot
Hierna heb je al je addons ook weer terug.
Ook raar dat de enige NL webshop hem duurder verkoopt dan in de officiele shop van SolidRun! Daar kost hij nu €117.05 omgerekend, Gadgetpark verkoopt m doodleuk voor €146.99 zonder kabels, alleen voeding.
€30 meer is wel een idioot groot verschil.
Ik heb 'm in ieder geval gewoon bij SolidRun zelf besteld en mag 'm vanavond bij een afhaalpunt van PostNL ophalen
Eens uitzoeken of ze die ook hebben in de UK, daar ben ik over 2 weken, moet ik alleen nog een adresje hebben om het daar te laten bezorgen
Hey hij is gewoon van 149,= naar 179,= gegaan sinds ik hem gekocht heb!! (i4pro met xbmc en kabels)joramoudenaarde schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:21:
Bij de Nederlandse shop betaal je geen (mogelijke) invoerrechten enzo, wat bij mij ongeveer 30 euro bovenop de SolidRun prijs zelf kwam. Daar zit nog wel een stukje verschil in, en de webwinkel wil zelf ook een beetje winst maken denk ik.
Ik heb 'm in ieder geval gewoon bij SolidRun zelf besteld en mag 'm vanavond bij een afhaalpunt van PostNL ophalen
Is deze prijsstijging ook zo bij solidRun zelf? edit: 109,14 voor sd voeding en cuboxi4pro plus +- invoerrechten.(30 euro?)
Bij Gadget: Alleen cuboxi4pro: 144,99; 169,97 als je ook een voeding en een SD er bij wilt hebben.
Dat is best een eh stevige prijs aanpassing!

(Zeker alleen verkooprecht in nederland!)
@Joramoudenaarde: heeft ie zolang bij de douane gelegen? tis bijna een maand geleden dat je hem besteld had toch?
[ Voor 12% gewijzigd door copykat op 18-10-2014 09:29 ]
Maarrr… ben blij dat ie er eindelijk is. Precies in het weekend dat ik wat extra werk mee naar huis heb moeten nemen (balen), maar we maken gewoon even tijd om ermee te spelen, hahah!
[ Voor 25% gewijzigd door Kapotlood op 17-10-2014 20:54 ]
Haal dat "even" maar weg! als je eenmaal begint word het zo 2 uur...in de ochtend...joramoudenaarde schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:53:
Maarrr… ben blij dat ie er eindelijk is. Precies in het weekend dat ik wat extra werk mee naar huis heb moeten nemen (balen), maar we maken gewoon even tijd om ermee te spelen, hahah!
Ik kom er namelijk net achter dat m'n iMac geen MicroSD kaartjes kan lezen zonder adapter (stom!). Kun je Openelec of Geexbox ook direct vanaf de Cubox-i op de MicroSD kaart installeren eigenlijk? Anders moet ik eerst een adaptertje opsnorren
Is er überhaupt een pc die Micro SD zonder adapter kan slikken? Alleen een mobieltje of een tablet.joramoudenaarde schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:16:
Ik kom er namelijk net achter dat m'n iMac geen MicroSD kaartjes kan lezen zonder adapter (stom!).
Bij mijn Micro sd was het adaptertje ook mee geleverd
Wel gelijk even een vraag; ik probeerde deze guide te volgen:
http://openelec.tv/forum/...box-i-manual-installation
Dus ik open een terminal (op m'n Mac), en kopiëer de eerste regel van "download our build", en dat werkte gelijk al niet. Daarna probeerde ik via een SSH-client m'n Cubox-i te vinden, maar ik heb geen idee hoe. Ik heb vroeger via Putty wel eens iets gedaan op m'n Synology, maar dat was makkelijk aangezien ik alle informatie van de Synology bij de hand had...van de Cubox en Openelec weet ik eigenlijk niets aan inloggegevens
Hoe hebben jullie dat gedaan?
p.s.: even een update... net Geexbox via Windows geïnstalleerd, en dat was verbazingwekkend makkelijk! XBMC ingesteld, m'n Harmony 650 ingesteld, en eigenlijk werkt alles zoals ik gewend ben, maar dan sneller en met 1 afstandsbediening. Helemaal blij dus! Ik moet nog wat kleine dingen in XBMC zelf instellen (geen probleem), maar ik had SSH enzo helemaal niet nodig. Blijkbaar kent Harmony een aantal verschillende MCE-afstandsbedieningen, en degene die ik heb gebruikt (WMC 2nd edition) werkt voor de volle 100%.
Wel vroeg ik me één ding af: de Cubox kun je niet uitzetten, maar als ik via XBMC de "power off" functie gebruik gaat hij voor zover ik kan zien wél uit… geen idee of ik iets ontdekt hebt of dat het maar schone schijn is, maar grappig vond ik 't wel
[ Voor 33% gewijzigd door Kapotlood op 18-10-2014 19:13 ]
eerst er uit dan er weer in: start-up.
Ja die Geexbox img install is best makkelijk via win32 DM. en putty kan je dan gebruiken voor updaten via opkg update.
En de met dank aan Gotiniens werkt de interne update app ook weer!
Ik zei toch het word 02:00.....joramoudenaarde schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:28:
Die update moet ik nog induiken… via SSH verbinding maken lukt(e) namelijk nog niet, en ik heb me nog 0,0 verdiept in het updatenMaar makkelijk was 't installeren in ieder geval wel!
SSH heeft andere inlog code: ip adres en "root" "root"
klik hier
Maar op één enkele vastloper toen ik op "Movies" klikte loopt 't vooralsnog eigenlijk als een zonnetje. Zelfs m'n vrouw was aangenaam verrast toen ik zei dat alles nu werkt met één afstandsbediening, haha!
Denk bijv aan een download/torrent bak, fileserver en BTSync systeem icm XBMC. Evt een simpele UI waarbij je kan kiezen uit Skype, Hangouts, Youtube (echte Youtube ipv de "nice try" XBMC addon), Internetbrowser en XBMC. Dat word mijn doel als ik de i4pro heb.
Zijn daar al ervaringen mee?
[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 20-10-2014 15:43 ]
- Ik heb een Synology DS213j om al m'n downloads te regelen.
- De Synology is ook gelijk m'n backup en file server.
- Zit ook wel eens achter m'n computer waar ik dan direct(er) een download kan starten en in 't juiste mapje kan stoppen.
- Ik wilde graag zonder enig haperen XBMC/Kodi de komende 2-4 jaar op 1080p kunnen draaien met de voor mij belangrijke addons (subtitles, Fox News en nog een aantal).
- Voor Skype heb ik een iPad. Dat is wat makkelijker en mobieler, en vergt ook geen toetsenbord. Ik wilde namelijk met zo min mogelijk afstandsbedieningen zoveel mogelijk apparaten kunnen bedienen. Een toetsenbord voor m'n Cubox zou dan (voor mij) overkill zijn.
De belangrijkste reden voor mij, was in ieder geval dat ik, 4k films daargelaten, de komende 2-4 jaar dus lekker met XBMC kan blijven spelen zonder dat de UI ooit traag gaat aanvoelen. En áls hij dan ooit te traag gaat worden, dan is toch de Synology redelijk oud aan het worden en hoop ik (misschien) via een server-systeempje de Cubox in te kunnen zetten als Synology vervanger. Een 1-2TB USB schijf aan de Cubox en ik heb méér dan voldoende ruimte met wat ik bewaar.
Mvg,
Joram
p.s.: Skype kan ik overigens ook direct op m'n TV installeren (heb ik de Cubox niet voor nodig dus), maar dan zou ik ook een extra webcam moeten hebben. We hebben hier smartphones, een iPad en 2 computers: allen met een webcam en Skype. De Cubox/TV zou voor ons dus eigenlijk alleen maar minder praktisch zijn
Tja, Het zal overkill zijn maar ik wilde een stabiele snelle mediaspeler die ook in de toekomst voldoende power heeft & flexibiliteit voor rand apparatuur en een actieve community die er voor zorgt dat ik nog jaren kan genieten van een mediaplayer die alles kan zonder hikups en of een error geeft bij een bepaalde container.(ok er zullen altijd errors zijn door de doorontwikkeling maar die heb je ook bij andere systemen.)Jazco2nd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:38:
Begrijp niet zo goed waarom men op een Cubox, zeker een i4pro, kiest voor Geexbox. Dat is net als OpenElec XBMC-only. Een ander systeem zoals XBian of Debian stelt je in staat andere apps te installeren, waardoor je de power van de Cubox kan benutten. Voor XBMC only is (zeker de i4pro) toch eigenlijk al overkill?.......
Zijn daar al ervaringen mee?
Er zijn in de deze prijsklasse vele "play out of the box" mediaplayers Mede8er, Eminent, Dune, Popcorn, (Ben je afhankelijk van de fabrikanten voor updates en jaren software ondersteuning) en alternatieven opensource maar als je een optisch spdiff wilt kan je al wat doorstrepen. (raspberry) hummingboard (heeft coaxiaal)
Een Barebone (zotac/NUC is meer een huiskamer pc voor alles wat je wilt xbmc/youtube/skype/enz maar kost snel 200,-.plus.
En ik skype nooit, you tube is leuk als die wat meer open is maar niet echt priority.
Hangouts? pff ben blij als ik ff rust heb als ik mn mobiel in de la gooi. ;-)
Server? heb een Nass die dat ook kan.
Dus indien ik het ooit wel wil kan ik het alsnog met deze i4pro.. :-)
Maar dat is het leuke van opensource hardware: iedereen kan er meedoen wat ie wil! robots aansturen filmpje kijken muziek luisteren of een.......
Ik heb gisteren mijn 2 GeexBox installaties geupdate via SSH. Het enige wat ik terug hoefde te zetten waren mijn userdata rootfiles. (advancedsettings.xml etc). Tevens moest ik mijn runxbmc aanpassen om de sleep regel weer in te voeren. Voor de rest werkte alles gewooncopykat schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:31:
[...]
ik heb nog nooit SSH of PuTTy gebruikt dus,vandaar mijn vraag, ik begrijp dat je alleen die regels in een van deze programma's moet invoeren?(na via ip adres/ftp contact gemaakt en ingelogd te hebben?)
OK, ik moet ook zeggen dat ik gewoon aant het proberen was/ben om het onder de knie te krijgen.
Staat hier nu dat ondanks het .xbmc mapje terug zetten je toch nog opkg moet doen voor de packages? (Ik dacht dat de packages zich zelf bij hielden? Waarom staat er anders "automatisch bijwerken" in rechter tab?)
Verwijderd
Deze week ook een cubox-i4 thuisgestuurd gekregen....met addons.
in eerste instantie gekocht als xbmc-speler.
Draait als een tierelier en tot nu toe nog niet tegen bugs of iets dergelijks aangelopen.
Echter ging ik er vanuit dat er standaard android op zou staan. nu draait hij GeexBox.
op zich geen ramp, alleen zou ik willen switchen tussen xbmc en android. Nu is dat op zich geen probleem als je xbmc in android draait, alleen zie ik in diverse forums dat men daar toch regelamtig tegen problemen aanloopt. hoe is jullie ervaring daarin?
heeft men hier ervaring met een dualboot zodat je kunt switchen tussen bijvoorbeeld android en GeexBox?
ik heb weinig zin in steeds een kaartje switchen
Verwijderd
Ik heb hem gekocht bij gadgetpark, en die zet er blijkbaar GeexBox op.joramoudenaarde schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:42:
Het makkelijkste, lijkt mij ten minste, is 2 SD kaartjes te nemen: één voor Geexbox, en één voor AndroidIk dacht dat SolidRun die Cubox'jes alleen met Android leverden, of heb je 'm misschien ergens anders vandaan?
Ik zal nog eens een SD gaan halen zodat ik zelf kan gaan experimenteren.
ok dus alleen de xml-files? alle andere mappen playlist, addon, profiles etc niet vervangen?DarkAllMan schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:40:
[...]
Ik heb gisteren mijn 2 GeexBox installaties geupdate via SSH. Het enige wat ik terug hoefde te zetten waren mijn userdata rootfiles. (advancedsettings.xml etc). Tevens moest ik mijn runxbmc aanpassen om de sleep regel weer in te voeren. Voor de rest werkte alles gewoon.
(ik gooide gewoon de gehele (nieuwe).xbmc weg en kopieerde mn van te voren gekopieerde .xbmc map weer daarvoor in de plaats, misschien overdadig veel extra maar het werkt ook
Even voor de duidlijkheid:
Dus met Putty/SSH:
Eerst met filezilla je xml files uit userdata kopieren.
dan in putty :
1 opkg update
2 opkg list-upgradable
3 opkg upgrade
4 en met filezilla je xml files weer terugzetten.?
(ik had volgens mij niks terug gezet of overschreven maar ik ben zo bezig geweest met uitzoeken dat ik dat niet meer zeker weet. :-S)
Of had je een verse flash van een ouder img via putty geupdate?
(een verse flash is een cuboxi.IMG met Win32DI dan snap ik dat je je userdata moet terug plaatsen)
- Overigens de gerepareerde geexbox updater addon is overgedragen aan de developers van Geexbox met de credits voor Gotiniens dus die zal met de laatste img ook weer meteen werken.
Ik heb net de laatste okt build geflasht en moet nog even de .xml-files of de .xbmc map er in plaatsen en dan heb ik een up to date back up.
edit: [url=http://www.geexbox.org/forum/topic/devel-image-not-working/ dus ff niet[/url]
Misschien is de tar ook niet moeilijk te flashen.
edit2: kan alleen via linux geloof ik.
[ Voor 25% gewijzigd door copykat op 22-10-2014 19:22 . Reden: verduidelijking ;-) ]
Waar heb je dat gedaan? Dan kan ik dat in het vervolg zelf doencopykat schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:48:
[...]
- Overigens de gerepareerde geexbox updater addon is overgedragen aan de developers van Geexbox met de credits voor Gotiniens dus die zal met de laatste img ook weer meteen werken.
hieroGotiniens schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:23:
[...]
Waar heb je dat gedaan? Dan kan ik dat in het vervolg zelf doen
eh? bedoel je een persoon of een programma?Gotiniens schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:34:
Ah, fijn dat ze geen fatsoenlijke bugtracker hebben...
nevermined:
Het antwoord is: dit is de officiële plek om bugs te rapporteren/posten.
Misschien aangeven bij suggesties?
[ Voor 24% gewijzigd door copykat op 22-10-2014 18:39 ]
p.s. Toch gevonden: https://github.com/OpenBricks
[ Voor 18% gewijzigd door Gotiniens op 22-10-2014 18:42 ]
Hmm even gekeken op je link en ik vond jou oplossing als no-expert (download, copy paste,) makkelijker:Gotiniens schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:42:
Een site waar je bugs kan aanmelden, De ontwikkelaars kunnen dat vervolgens ook gebruiken voor hun ontwikkel process
p.s. Toch gevonden: https://github.com/OpenBricks
gui regeltje met een typefoutje,,, lees ik. (geen credits van je gezien ;-) )
Is dat simpelweg de i4?
edit: Oké, iets te snel neergeplempt...
Welke is de beste als je xbmc met cec ondersteuning vlotjes wil draaien....
[ Voor 47% gewijzigd door albino71 op 23-10-2014 20:27 ]
een i2 met een aparte wifi/bluetooth-dongel werkt vast ook goed. (de i1 schijnt het net niet te zijn door zijn te kleine geheugen. i2ex en i4 hebben beide 1Gbnetwerk en minimaal 1gb geheugen.
De i2 duidelijk een mindere configuratie.
Ik gebruik mijn usb poorten niet dus een dongeltje had gekund.
Het prijs verschil i2-i4-pro is nu 50 euro (was 25 euro) en in nl kan je de i2ex niet kopen alleen de i2 (die ik het net niet vond.) misschien als je bij Solid-Run rechtstreeks koopt kan je i2ex doen die heeft alles gelijk aan de i4pro behalve wifi en bluetooth (en 1gb geheugen ipv 2gb
Daarom koos ik voor de i4pro. omdat de i2ex alleen via solid-run te halen was
100mb netwerk snelheid vond ik net te weinig en de 512mb intern geheugen op de i2 eigenlijk ook.
Voor op vakantie (geen internet) kan je gewoon een ir remote gebruiken en een usb-hd aansluiten met een hdmi kabel op de vakantie TV . En thuis is de Nass en Yatse op je mobiel als meer dan genoeg.
Dus de e-sata aansluiting en de ir zender heb je niet nodig (of je wilt de cubox als nass laten werken met een esata hd.)
[ Voor 19% gewijzigd door copykat op 23-10-2014 21:10 . Reden: taal is best lastig ]
29 september een bestelling geplaatst voor de i4 (ships within 2 weeks) en na twee weken nog geen update. Dan maar zelf mailen met tegenstrijdige berichten als antwoord.
Apparaat zou klaar zijn, ingepakt en al en met volgende shipment meegaan. Na nog een week weer een mail en kreeg toen een vaag verhaal over problemen met leverancier. Beetje raar, want mijn order was toch al ingepakt?
Zit eraan te denken order de annuleren en toch maar naar een alternatief te kijken... raspberry dan toch misschien.
http://m.groupon.nl/deals...al/gg-gadgetpark/48115552
joramoudenaarde schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:18:
Vond ik achteraf ook. Ik heb nog nooit internationale verzendingen binnen 2 weken gehad, dat duurde eigenlijk altijd 4-6 weken. Tenzij het van je buitenlandse familie is, want die heb ik wel binnen 2 weken binnen.
Als ik iets via Amazon.com bestel uit de US, is het eigenlijk altijd binnen een week binnen. Bovendien, als er wordt beweerd 'binnen 2 weken', dan vind ik ruim het dubbele niet echt acceptabel. Prima dat het langer duurt, maar zeg dat dan gewoon.DarkAllMan schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:41:
Als je het forum gelezen had, wist je dat 2 weken erg optimistisch waren. Ik zeg, gewoon met geduld afwachten, hoe vervelend ook. Uiteindelijk is het de moeite waard! Ik heb ruim 3 maanden op mijn 1e Cubox gewacht.... dus 4-5 weken valt dan best mee.
We hebben ook niet beweerd dat we het met die uitingen en werkwijze eens zijn..... Je hebt gelijk, het zou er gewoon binnen 2 weken moeten zijn, als ze dat beweren. Het forum heeft uitgewezen dat dat voor velen niet het geval is.Als ik iets via Amazon.com bestel uit de US, is het eigenlijk altijd binnen een week binnen. Bovendien, als er wordt beweerd 'binnen 2 weken', dan vind ik ruim het dubbele niet echt acceptabel. Prima dat het langer duurt, maar zeg dat dan gewoon.
Ik was ook aan het twijfelen, maar ben er zelf niet echt bekend mee, even kijken wat andere leden ervan zeggen.. Ben al lange tijd aan het zoeken om op een eenvoudig XBMC te kunnen draaien op de tv.Camiel schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:31:
De cubox 1 en 2(i) zijn via groupon momenteel met 30% korting te krijgen. Is die 2i wat?
http://m.groupon.nl/deals...al/gg-gadgetpark/48115552
Als je via usb 2.0 (geen Esata II 3gb/s) of via netwerk (100mb/s) streamt is dat genoeg voor hd 1080p zonder stotter en/of freez(buffer time out) bij vooruitspoelen?Bartoow schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:08:
[...]
Ik was ook aan het twijfelen, maar ben er zelf niet echt bekend mee, even kijken wat andere leden ervan zeggen.. Ben al lange tijd aan het zoeken om op een eenvoudig XBMC te kunnen draaien op de tv.
Geen idee, maar dat is je grote verschil met de andere types.(los van de GPU en databusbreedte)
(meeste thuisnetwerken hebben al 1GB/s mogelijkheden als je cat5E hebt liggen ten minste)
( een Rpi model b heeft ook maar 512mb en 100mb/s netwerk dus ik denk dat het wel kan.)
[ Voor 6% gewijzigd door copykat op 30-10-2014 22:44 ]