Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Eerste potjes gingen heerlijk, totdat het over was met de goede teams. Toen ging het rap achteruit en ben ik er maar mee gestopt... Moet nog ruim 20K bij elkaar zien te sparen voor de TopGun
Overigens geen last gehad van connectie problemen, wel een aantal keer een behoorlijk lag spike gehad.
[ Voor 16% gewijzigd door HaterFrame op 27-01-2014 00:13 ]
I am the great Cornholio!
Defeat!
Map: Highway
Date: 27-1-2014 1:36:30
Vehicle: Rhm.-Borsig Waffenträger
Exp: 2.503 Credits: 86.628
Achievements: : Top Gun, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Wanneer komt nou die felbegeerde server voor oostblok landen?
[ Voor 29% gewijzigd door Dweebus op 27-01-2014 02:35 ]
http://wotreplays.com/site/567132#ruinberg-vorst8-amx_50_100
Twee schoten pakken, tussen de 2 Is3 doorslingeren en de t1 op 100% uit de cap duwen! daardoor de battle winnen.

Yup, was een mooie redding van je.Vorst8 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 04:34:
Teambattle. Na een min of 2,5 word er gecapt, zit met de 50-100 nog in de reload (22sec) als tank 2 en 3 ook de cap in rijden. Cap tijd 20 sec.
http://wotreplays.com/site/567132#ruinberg-vorst8-amx_50_100
Twee schoten pakken, tussen de 2 Is3 doorslingeren en de t1 op 100% uit de cap duwen! daardoor de battle winnen.
Net de replay gekeken en spande er wel echt om ja.
Om vervolgens een server over te houden met zoveel Nederlanders die in de meeste gevallen geen haar beter zijnDweebus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 02:34:
[ Voor 8% gewijzigd door JeroenNietDoen op 27-01-2014 06:34 ]
Platoonen dan gaat je WR lekker omhoog of carry harder, als het niet lukt op de hogere tiers dan zeker op de lagere tiers.Dweebus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 02:34:
Ik geef het op... Moet nu nog 19 overwinningen voor de T-15.. Vrijwel onmogelijk. Bah!
Aparte server...Naaah zal niks oplossen, tomaatjes vindt je overal.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ook met platoonen gisteren was het geen gegeven, daarnaast ook zelf een paar potjes weggegooid door niet op tijd te decappen, dat hadden we makkelijk kunnen winnen.Grouchy schreef op maandag 27 januari 2014 @ 07:34:
[...]
Platoonen dan gaat je WR lekker omhoog of carry harder, als het niet lukt op de hogere tiers dan zeker op de lagere tiers.
Aparte server...Naaah zal niks oplossen, tomaatjes vindt je overal.
[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 27-01-2014 07:46 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
T95 is best leuk, maar ondertussen krijg ik een hekel aan die vervelend snelle mediums
Mijn reactie als tegenstander bij dit soort opmerkingen: "You are already on the red team"M.o.P. schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:49:
[...]
Je zegt het precies: "Hersenloos". Onvoorstelbaar en ongelooflijk... En inderdaad allemaal naar 1 kant... Ik merk dit al een paar dagen. Ik begin een potje tegenwoordig met "Wish I was RED" om al aan te geven dat rood gaat winnen en niet groen.
heb redelijk wat kunnen spelen dit weekend, vooral vrijdag en zondag. wil ik stoppen zie ik dat ik 5 fire extinguishers heb, vroeg me af hoever ik gekoman was voor die T15, blijkt ie al in mijn garage te staan
afgelopen zondag vooral met mijn Comet rond gereden, wat is dat een leuke tank. geregeld 2k damage (zowel in T7 als T9 potjes) spelen als een amerikaanse heavy, hull verstoppen en je turret het werk laten doen, dit gaat ook goed door je gun depression. en als je op afstand wat wilt snipen is hij daar accuraat genoeg voor met genoeg pen.

Valt me op dat veel spelers dat niet doen, ook de betere spelers niet. Als ik helemaal in het begin een keer geraakt word is het denk ik 3 van de 4 keer een premium shell. Dat zijn dus spelers die het spel starten met premium ammo of wellicht zelfs full prem spelen. Toch jammer..
Bij mij ligt het er iig aan wat voor tanks de tegenstander heeft. Als ik verwacht dat ik als eerste een van de toptiers tegen ga komen en mijn gun daar moeilijk doorheen komt begin ik met premium ammo. Zeker het eerste schot is toch vaak een snel schot waarbij de aim net wat minder is (bij mij iigMr_Size schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:03:
Valt me op dat veel spelers dat niet doen, ook de betere spelers niet. Als ik helemaal in het begin een keer geraakt word is het denk ik 3 van de 4 keer een premium shell. Dat zijn dus spelers die het spel starten met premium ammo of wellicht zelfs full prem spelen. Toch jammer..
Daarnaast is het natuurlijk met die credit akties van de laatste tijd ook al snel rendabel om met premium te schieten, winst maak je uiteindelijk toch wel. Ik heb de afgelopen week zonder premium en zonder al te veel te spelen al een tier10 tank bij elkaar weten te sparen.
[removed]
Wellicht puntje voor verbetering? Ik schakel vooraf al over op HEAT als ik weet dat mijn gun moeite gaat hebben met de tegenstander.Mr_Size schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:03:
Ik schakel pas over op HEAT als ik echt een paar keer op rij niet door een tank heen kom.
Hehe dat had ik Vrijdag- en Zaterdagavond. Helaas wilde het gister ochtend en Zaterdagavond alleen niet zo goed in de 113. Goed presteren maar echt de grootste lamballen in het team oa. een BatChat die me 3-4 keer blocked waardoor ik 3-4 keer een kans op damage + hulp aan het team bieden mis en vervolgens rijdt die eikel nog een keer voor mijn schot wanneer ik net geschoten heb. Doei, 2000 potentiële schade en dat was best zuur want we wonnen de hill in Himmelsdorf niet zo snel als verwacht en verloren uiteindelijk.Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:44:
Ik hoop dat het elk weekend zo gaat gaan. Gisteren 78.95% WR en vandaag 90% WR
Gelijk in de team score gekeken en hij had 1 kill en 829 damage, twee Foch 155s hadden 0 (dan ben je echt gewoon een randebiel want daar kun je gewoon niet zo hard mee falen) en ik stond bovenaan met mijn zielige 2800 damage in een volledige tier X game.
Mwah, dat ligt meer aan het feit dat verschillen in skill zo uiteenlopend is. De bak met slechte tot gemiddelde spelers is velen malen groter dan de bak met gemiddeld tot goede spelers. Daarom kun je vaak solo al genoeg je team weten te dragen. Als een random team alleen al zou opletten en communiceren zou je gegarandeerd 90% winnen als goede speler zijnde.Grouchy schreef op maandag 27 januari 2014 @ 07:43:
Geeen gegeven ok maar je WR in een plt gaat minmaal naar de 60% en in de praktijk meer richting de 70%...als er iets niet gebalanceerd is in WOT dan zijn het wel plt.
Premium ammo laad ik zodra ik weet waar ik op af rij en er moeite mee kan gaan hebben. Dit laat ik ook nog eens afhangen van de situatie ter plekke en van de situatie in het geheel. Als één kant steamrolled ga ik niet over de top op de andere zijde maar als het andere team steamrolled dan wil ik geen tijd verliezen en ga ik voor de winst.Mr_Size schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:03:
Trouwens nog een mooi potje in de Wäffentrager E-100 door ColdAsICEz, 10,5+k damage
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
De E50 gaat ik iedergeval weer goed, alles behalve de E50M geresearched. Komende week nog even 160K xp binnen harken en dan heb ik de E50M ook in de garage.
Shuttle st20g5
pfftpsychoclown schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:44:
[...]
Trouwens nog een mooi potje in de Wäffentrager E-100 door ColdAsICEz, 10,5+k damage
[video]
En ik vond die 7k damage in mijn T30 al heel wat >_<
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Voor ieder platoon langs jouw kant zit er ook een in het andere team. Dus je moet nog altijd beter dan gemiddeld zijn wil je via platoons je winrate opkrikken imo.Grouchy schreef op maandag 27 januari 2014 @ 07:43:
Geeen gegeven ok maar je WR in een plt gaat minmaal naar de 60% en in de praktijk meer richting de 70%...als er iets niet gebalanceerd is in WOT dan zijn het wel plt.
Zelf heb ik ook nog maar de 1st class en gisteren was 1242xp niet genoeg voor de Ace Tanker te halen. Blijft een zalige tank ook al ligt mijn winrate er verontrustend laag op. Maar goed, ze is in stijgende lijn.Mr_Size schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:03:
Ben steeds meer fan van de T-54 aan het worden, potjes daarmee gaan steeds beter. Nog geen ace badge mee gehaald, maar dat is een kwestie van tijd. Regelmatig potjes van >3K dmg ermee. Ook doe ik in die tank veel spotting dmg, omdat je toch vaak in de frontlinie actief bent. Ik kan me ook goed beheersen met HEAT schieten, ondanks de wat lage pen van de AP shells weet ik de meeste targets wel te pennen. Ik schakel pas over op HEAT als ik echt een paar keer op rij niet door een tank heen kom.
Als ze er heat op schieten vind ik het niet zo erg, meestal aimen ze voor tracks en is het gewoon een critical. Ik heb de indruk dat als ze heat schieten ze meer crit 0 damage doen.
[ Voor 59% gewijzigd door Inrage op 27-01-2014 10:12 ]
Extreme noobactie van mij ook. Met m'n stug en een low hp kv1 jagen op de laatste defender, een kv1s... kv rijdt voorop en ontdekt 'm. Ik zie struiken, hekje, hoopjes city-puin en die mooie rode contour van de kv1s. Knal! ... was de kv1 er net voor gaan rijden -> loss.
Maar goed... Tegenstanders maken ook fouten he. Het valt me op hoeveel tanks je in de flank raakt, en dan nog een keer, en dan nog een keer, zonder dat ze iets doen. Echt als je geraakt wordt dan DOE je toch iets, alles beter dan niets? Vooruit, achteruit, draaien... Iets! Kan er niet helemaal bij...
Sterker nog, als ze door een kv1s geraakt worden rijden ze (terwijl er dan 10+ seconden niets meer binnenkomt) en na een schot van 110 damage blijven ze staan (terwijl er 3- seconden later weer een schot komt).
Waffentrager auf E100 is gewoon een damagemachine. De meeste top-damage potjes op wotreplays zijn van Waffentragers auf E100.Bokkie schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:01:
[...]
pfft
En ik vond die 7k damage in mijn T30 al heel wat >_<
Maar 7k in een T30?
Inderdaad, of wat je ook vaak ziet is dat ze de turret naar je draaien en als je dan 2 seconden achter een huisje gaat staan draait ie weer terug waarna je hem nog een keer kunt raken. Net alsof je doordat je niet direct meer zichtbaar bent je helemaal bent verdwenen of zo. Tegen de tijd dat ze echt lage HP krijgen zie je ze dan weg gaan rijden wat meestal te laat is.Istrilyin schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:08:
Sterker nog, als ze door een kv1s geraakt worden rijden ze (terwijl er dan 10+ seconden niets meer binnenkomt) en na een schot van 110 damage blijven ze staan (terwijl er 3- seconden later weer een schot komt).
[removed]
Mischien had je niet zo snel op moeten geven. Ik ben ook een 50% speler, maar dit weekend ging het een stuk makkelijker dan normaal. Dat top 10 haal je normaal gesproken altijd als je zelfs maar een beetje actief bent.Knowuse schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:50:
Ik hou best van een uitdaging, maar die missie voor de T15 had ik vrijdag al opgegeven. Aangezien je hiervoor 60 top 10 battles moet winnen, betekend dit met mijn win rate van iets boven de 50% dat ik meer dan 120 battles moet doen. En waarschijnlijk meer dan 130 a 140 omdat ik natuulijk ook wel eens niet bij de top 10 terecht kom.
De E50 gaat ik iedergeval weer goed, alles behalve de E50M geresearched. Komende week nog even 160K xp binnen harken en dan heb ik de E50M ook in de garage.
Een fout die ik zelf heel vaak maak is op dezelfde plek terug blijven komen om te schieten. In plaats van een klein beetje verplaatsen en daarna nog een keer schieten. Na een paar schoten is er altijd wel iemand die je dan weet te raken.redwing schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:18:
[...]
Inderdaad, of wat je ook vaak ziet is dat ze de turret naar je draaien en als je dan 2 seconden achter een huisje gaat staan draait ie weer terug waarna je hem nog een keer kunt raken. Net alsof je doordat je niet direct meer zichtbaar bent je helemaal bent verdwenen of zo. Tegen de tijd dat ze echt lage HP krijgen zie je ze dan weg gaan rijden wat meestal te laat is.
goldnoobKaap schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:39:
Wellicht puntje voor verbetering? Ik schakel vooraf al over op HEAT als ik weet dat mijn gun moeite gaat hebben met de tegenstander.
Valt wel mee. Mijn tanks hebben standaard 25 AP en 5 goldshells bij. Uitzonderingen zijn autoloaders die 2 clips bij hebben, de E-100/VK7201 hebben 15 goldshells bij.Mr_Size schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:30:
[...]
goldnoobIk denk dat jij ingame iets rijker bent dan ik, dus dat ga ik niet zomaar even inbouwen.
Ik heb momenteel wel 4.9 miljoen credits staan waar ik pas over 200K exp weer iets mee doe als ik de T30 unlocked heb
Hmm, dan heb ik bij de meeste tanks toch meer premium ammo mee dan jij, oopsKaap schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:36:
Valt wel mee. Mijn tanks hebben standaard 25 AP en 5 goldshells bij. Uitzonderingen zijn autoloaders die 2 clips bij hebben, de E-100/VK7201 hebben 15 goldshells bij.
Ik heb momenteel wel 4.9 miljoen credits staan waar ik pas over 200K exp weer iets mee doe als ik de T30 unlocked heb
Op de E100 heb ik er 20 en bij de T-54 ook geloof ik. Op alle andere tanks toch ook meestal minstens 10. Op heel veel tanks heb ik er gelukkig niet zoveel nodig, op de Conqueror en de M103 schiet ik bijv. praktisch nooit met gold, want de AP van die guns is al heel goed.
'Get a job, poorfag' resulteert altijd in flink wat rage
Zonder premium account kun je nog makkelijk iedere pot een aantal premium shells schieten en toch winst draaien. Ik heb altijd wat premium shells bij en gebruik ze meestal ook maar zelfs zonder premium account gaat mijn balans dagelijks omhoog. Belangrijkste is dat je er wel damage mee doet en ze niet gebruikt als normale ammo er ook makkelijk doorheen komt. Geen damage doen met normale ammo levert je minder op dan goede damage doen met premium ammo, zeker als je daardoor een potje wint.User schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:52:
Ik word regelmatig uitgemaakt voor 'goldnoob' (lees: bijna elke battle). Naja, als je te arm bent om de 'iets-duurdere-credit-shells' te kunnen komen en er over gaat huilen ben je wat mij betreft een poorfag. En dat krijgen ze dus ook te horen.
'Get a job, poorfag' resulteert altijd in flink wat rage. Maar ja, ik kan het betalen dus ik gebruik het
.
[removed]
Dus de komende weken/maanden flink wat paars/blauwe spelers het leven zuur maken met rondvliegende shells
Inmiddels ook de t8 Jappanner binnen. De t7 was een beetje haat/liefde tank. Soms lekkere potjes van 4 kills en 2500+ dmg. En dan weer potjes waar je geen potten kan breken en je met de torenhoge tank snel het haasje was.
Sinds gisterenavond laat ook weer in een clan. terug op een oud en vertrouwd nest voorlopig. Totdat ik waarschijnlijk weer actief CW wil spelen in Europa.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Exact.redwing schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:59:
Geen damage doen met normale ammo levert je minder op dat goede damage doen met premium ammo, zeker als je daardoor een potje wint.
Niet dat credits mij zo veel boeien, wat mij wel boeit is het feit dat er geen damage gedaan wordt. Zodra er ook maar een kleine mogelijkheid is dat mijn normale ammo bounced (RNG daargelaten
Nee, ik draai geen winst.
Zo is het maar net, gisteren zelf de fout gemaakt om van premium ammo in mijn 113 terug te switchen naar AP versus een two-shot JgdPz E-100.. resultaat was 2x een bounce op de lower front plate, 1x een bounce op zijn linker voorkant en 1x een bounce op zijn cupolaredwing schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:59:
[...]
Zonder premium account kun je nog makkelijk iedere pot een aantal premium shells schieten en toch winst draaien. Ik heb altijd wat premium shells bij en gebruik ze meestal ook maar zelfs zonder premium account gaat mijn balans dagelijks omhoog. Belangrijkste is dat je er wel damage mee doet en ze niet gebruikt als normale ammo er ook makkelijk doorheen komt. Geen damage doen met normale ammo levert je minder op dat goede damage doen met premium ammo, zeker als je daardoor een potje wint.

Had ik toch maar gold geschoten dan had ik er veel meer aan gehad.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Als je elke battle zo veel gold spammed ben je ook een goldnoob in mijn ogen. Meeste battles heb je helemaal geen gold nodig.User schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:52:
Ik word regelmatig uitgemaakt voor 'goldnoob' (lees: bijna elke battle). Naja, als je te arm bent om de 'iets-duurdere-credit-shells' te kunnen komen en er over gaat huilen ben je wat mij betreft een poorfag. En dat krijgen ze dus ook te horen.
'Get a job, poorfag' resulteert altijd in flink wat rage. Maar ja, ik kan het betalen dus ik gebruik het
.
Oh, en het gaat er niet over of je het kan betalen, het gaat er om of het überhaubt nodig is. Gold schieten omdat je de credits hebt ipv omdat je de pen nodig hebt is retarded. Verder heb ik er geen probleem mee als iemand zo zijn credits wil verbranden, het getuigt alleen niet van veel kennis van het spelletje (en dus is in die zin goldnoob correct).
Ninja'd met mijn vorige post.djengizz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:03:
[...]
Als je elke battle zo veel gold spammed ben je ook een goldnoob in mijn ogen. Meeste battles heb je helemaal geen gold nodig.
Oh, en het gaat er niet over of je het kan betalen, het gaat er om of het überhaubt nodig is. Gold schieten omdat je de credits hebt ipv omdat je de pen nodig hebt is retarded. Verder heb ik er geen probleem mee als iemand zo zijn credits wil verbranden, het getuigt alleen niet van veel kennis van het spelletje (en dus is in die zin goldnoob correct).
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Gebeurt ook inderdaad, op mijn E50M heb ik 50/50 en die 20 normale granaten ben je zo kwijt. Meestal switch ik één keer in een potje, om daarna te vergeten dat ik met goldammo op de hull van een T30 ofzo zit te schieten. Bring the drama!Bean77 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:05:
of je wordt uitgemaakt voor goldnoob wanneer je alle AP shells al verschoten hebt en alleen nog gold shells over hebt
Zo ging het goed en kon je normaal spelen, de volgende pot was de lag niet normaal en stuiterde iedereen door de game.
Ik gooi er alleen goldnoob uit als ik zie dat de persoon echt drama bezig is en dan gold gebruikt om nog even wat extra damage/kills te pakken zonder zijn team te helpen.
Valt mij op dat dit vooral gebeurd met tanks die nog geen eens echt prem. ammo nodig hebben. (kv-1s of hellcats in een normale T6 game)
[ Voor 21% gewijzigd door solique op 27-01-2014 11:14 ]
Deze ken ik ook ja. Mijn ervaring is trouwens wel dat ik het meeste voor goldnoob wordt uitgemaakt terwijl ik met normale AP aan het schieten ben. Veelal zijn dat mensen die vinden dat het onmogelijk is om hun tank te pennen (T34 turret bv, terwijl je er op de top best wel doorheen komt).Bean77 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:05:
of je wordt uitgemaakt voor goldnoob wanneer je alle AP shells al verschoten hebt en alleen nog gold shells over hebt
[removed]
Ik had het gisteren in mijn hellcat. Een andere hellcat begon te janken dat ik met gold op hem schoot. Wist het niet, maar bleek zo te zijn. En ik vond het niet eens zo erg want in dat stadium van de game had ik al veel dmg en kills gemaakt dat ik ook wel wilde winnen ook. En dat gebeurde ookUser schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:08:
[...]
Gebeurt ook inderdaad, op mijn E50M heb ik 50/50 en die 20 normale granaten ben je zo kwijt. Meestal switch ik één keer in een potje, om daarna te vergeten dat ik met goldammo op de hull van een T30 ofzo zit te schieten. Bring the drama!
Waarom? Je bent in mijn ogen juist een retard als je credits over hebt en je niet met gold ammo schiet.djengizz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:03:
[...]
Oh, en het gaat er niet over of je het kan betalen, het gaat er om of het überhaubt nodig is. Gold schieten omdat je de credits hebt ipv omdat je de pen nodig hebt is retarded.
Wat moet je dan met je credits? Rentenieren?
Met de meeste tanks wel. Maar met mijn T71 lukt dat op de 1 of andere manier niet. Schiet gold ammo, alles raak, nummer 1 van het winnende team en toch.... -40.000 credits....redwing schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:59:
[...]
Zonder premium account kun je nog makkelijk iedere pot een aantal premium shells schieten en toch winst draaien. Ik heb altijd wat premium shells bij en gebruik ze meestal ook maar zelfs zonder premium account gaat mijn balans dagelijks omhoog. Belangrijkste is dat je er wel damage mee doet en ze niet gebruikt als normale ammo er ook makkelijk doorheen komt. Geen damage doen met normale ammo levert je minder op dan goede damage doen met premium ammo, zeker als je daardoor een potje wint.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
In jouw geval zou je 100.000 large repair kits kunnen kopen en meteen weer verkopen met verlies.ChojinZ schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:29:
Waarom? Je bent in mijn ogen juist een retard als je credits over hebt en je niet met gold ammo schiet.
Ongeveer net zo zinnig en ook nog eens een snellere manier om je credits te verstoken als je toch geen credits wil,

Hele slechte vergelijking. Met het kopen en verkopen van large repairkits win ik helemaal niets. Met het schieten van Gold Ammo wel...djengizz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:35:
[...]
In jouw geval zou je 100.000 large repair kits kunnen kopen en meteen weer verkopen met verlies.
Ongeveer net zo zinnig en ook nog eens een snellere manier om je credits te verstoken als je toch geen credits wil,
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Niet met mindless spam omdat je de credits hebt.ChojinZ schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:38:
Met het schieten van Gold Ammo wel...
Gevallen waarin gold beter werkt hadden we al besproken.
In de gevallen dat het niet uit maakt of je wel of geen gold schiet, wat maakt het dan uit dat je gold schiet? Als iemand dat wil, wat boeit dat? Het geeft hem geen enkel taktisch voordeel. Het zijn zijn credits, hij doet er mee wat hij wil.djengizz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:39:
[...]
Niet met mindless spam omdat je de credits hebt.
Gold schieten terwijl het niet nodig is? Prima
100.000 repair kits open en verkopen? Prima
[ Voor 25% gewijzigd door User op 27-01-2014 11:44 ]
Want?djengizz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:39:
[...]
Niet met mindless spam omdat je de credits hebt.
Er zitten altijd uitzonderingen bij, bij veel autoloaders moet je ook geen winst verwachten als je veel met gold schiet. Zo was ik laatst bezig met mijn AMX 13 90 waar ik er na een paar potjes achter kwam dat er nog mijn CW/TC/TB fit op zat met 50-50 gold/normaal. En als je dan een potje hebt waarbij je veel aan het schieten bent ga je zo hard de min in.ChojinZ schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:29:
[...]
Met de meeste tanks wel. Maar met mijn T71 lukt dat op de 1 of andere manier niet. Schiet gold ammo, alles raak, nummer 1 van het winnende team en toch.... -40.000 credits....
[removed]
Ik vergeet altijd om de CW loadout van mijn T32 af te halen. Zijn altijd dure potjes.redwing schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:47:
[...]
Er zitten altijd uitzonderingen bij, bij veel autoloaders moet je ook geen winst verwachten als je veel met gold schiet. Zo was ik laatst bezig met mijn AMX 13 90 waar ik er na een paar potjes achter kwam dat er nog mijn CW/TC/TB fit op zat met 50-50 gold/normaal. En als je dan een potje hebt waarbij je veel aan het schieten bent ga je zo hard de min in.

Nogmaals, zeker prima. Erg slim, nee.User schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:43:
Gold schieten terwijl het niet nodig is? Prima
100.000 repair kits open en verkopen? Prima
Sorry ik kan het niet duidelijker uitleggen.
Ik denk dat het feit dat je full HEAT schiet op een light die één van de beste standaard ammo heeft in zijn klasse genoeg zegt,
Echt veel credits ga je nooit over hebben als je T9&10s wil kopen, full equipment wil op al je tanks (rammers, glds, binos, ...) en als je ook wat CWs wil spelen (100% gold & auto FE, ...) Zeker als je geen premium account hebt is het voor de gemiddelde speler toch aan te raden om zuinig te zijn op credits. Ook al lijkt het op T6-7 dat je veel meer credits binnen krijgt dan dat je uitgeeft... Zit zelf op 13mln nu, dat lijkt veel maar als ik ergens volgende week 2x T10 kan kopen schiet daar niks van over... Als ik nu 100% gold had geschoten had ik misschien een kwart minder credits gehad en ietsje meer xp of een iets hogere winrate. Leuk, maar dan had ik slechts 1 nieuwe tank kunnen aanschaffen.ChojinZ schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:29:
[...]
Waarom? Je bent in mijn ogen juist een retard als je credits over hebt en je niet met gold ammo schiet.
[...]
Met de meeste tanks wel. Maar met mijn T71 lukt dat op de 1 of andere manier niet. Schiet gold ammo, alles raak, nummer 1 van het winnende team en toch.... -40.000 credits....
Met de T71 gold schieten vind ik dan echt wel iets voor een goldnoob. In een T9-10 pot is je pen nog steeds laag, de "gold" ammo kost enorm veel credits en je doet nog steeds relatief weinig schade (een full clip lossen zonder zelf schade te pakken is normaal gezien bijna onmogelijk). Als scout zijn er andere manieren om veel XP te halen. Als je de tegenstander niet kan pennen komt het er op aan om een andere positie te zoeken een andere target te zoeken of gewoon te scouten voor je team. Je wil eigenlijk de rol van een andere class spelen door toch maar met gold te schieten, je dan dan ook gewoon een andere tank spelen...
Dan koop je toch credits met gold of in de gift shop?Inrage schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:56:
[...]
Echt veel credits ga je nooit over hebben als je T9&10s wil kopen, full equipment wil op al je tanks (rammers, glds, binos, ...) en als je ook wat CWs wil spelen (100% gold & auto FE, ...) Zeker als je geen premium account hebt is het voor de gemiddelde speler toch aan te raden om zuinig te zijn op credits. Ook al lijkt het op T6-7 dat je veel meer credits binnen krijgt dan dat je uitgeeft... Zit zelf op 13mln nu, dat lijkt veel maar als ik ergens volgende week 2x T10 kan kopen schiet daar niks van over... Als ik nu 100% gold had geschoten had ik misschien een kwart minder credits gehad en ietsje meer xp of een iets hogere winrate. Leuk, maar dan had ik slechts 1 nieuwe tank kunnen aanschaffen.
T71 schiet standaard APCR.Inrage schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:56:
Met de T71 gold schieten vind ik dan echt wel iets voor een goldnoob. In een T9-10 pot is je pen nog steeds laag, de APCR ammo kost enorm veel credits en je doet nog steeds relatief weinig schade (een full clip lossen zonder zelf schade te pakken is normaal gezien bijna onmogelijk). Als scout zijn er andere manieren om veel XP te halen. Als je de tegenstander niet kan pennen komt het er op aan om een andere positie te zoeken een andere target te zoeken of gewoon te scouten voor je team. Je wil eigenlijk de rol van een andere class spelen door toch maar met gold te schieten, je dan dan ook gewoon een andere tank spelen...
HEAT is in veel gevallen inferieur door lagere shell velocity en no damage pens op spaced armor.
Duidelijker uitleggen? je hebt niets uitgelegd.djengizz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:50:
[...]
Sorry ik kan het niet duidelijker uitleggen.
Ik denk dat ze dat ook doen om goldspam met autoloaders te voorkomen. Sommige autloaders zijn al OP met standaard ammo, dus laat staan met gold ammo.redwing schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:47:
[...]
Er zitten altijd uitzonderingen bij, bij veel autoloaders moet je ook geen winst verwachten als je veel met gold schiet. Zo was ik laatst bezig met mijn AMX 13 90 waar ik er na een paar potjes achter kwam dat er nog mijn CW/TC/TB fit op zat met 50-50 gold/normaal. En als je dan een potje hebt waarbij je veel aan het schieten bent ga je zo hard de min in.
Klopt, maar ik speel momenteel geen lijnen meer vrij en doe het voornamelijk met de tanks die ik al heb.Inrage schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:56:
[...]
Echt veel credits ga je nooit over hebben als je T9&10s wil kopen, full equipment wil op al je tanks (rammers, glds, binos, ...) en als je ook wat CWs wil spelen (100% gold & auto FE, ...) Zeker als je geen premium account hebt is het voor de gemiddelde speler toch aan te raden om zuinig te zijn op credits. Ook al lijkt het op T6-7 dat je veel meer credits binnen krijgt dan dat je uitgeeft... Zit zelf op 13mln nu, dat lijkt veel maar als ik ergens volgende week 2x T10 kan kopen schiet daar niks van over... Als ik nu 100% gold had geschoten had ik misschien een kwart minder credits gehad en ietsje meer xp of een iets hogere winrate. Leuk, maar dan had ik slechts 1 nieuwe tank kunnen aanschaffen.
Ik heb wel een aantal T9's en T10's maar ben voorlopig niet van plan om iets nieuws vrij te spelen.
Als je dan met een premium account speelt, wat premium tanks hebt en credit actie's zoals afgelopen week voorbij komen, ja dan gaat het hard met credits verdienen.
Daarnaast scheelt het als je groot inkoopt tijdens kortings actie's.
Als het voor JOU specifiek niet telt omdat je geen nieuwe T9 en T10s wil, waarom zet je dat niet gewoon in je comments dan. Nu schrijf je letterlijk "je MOET premium schieten want je hebt er de credits voor...". Als je je comments wat zou nuanceren dan komt het niet over als een troll post en moeten er ook geen mensen tijd stoppen in specifiek voor jou een nutteloos antwoord te typen. Spaart weer 2 pagina's gezeur over gold ammo.ChojinZ schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:35:
[...]
Klopt, maar ik speel momenteel geen lijnen meer vrij en doe het voornamelijk met de tanks die ik al heb.
Ik heb wel een aantal T9's en T10's maar ben voorlopig niet van plan om iets nieuws vrij te spelen.
Als je dan met een premium account speelt, wat premium tanks hebt en credit actie's zoals afgelopen week voorbij komen, ja dan gaat het hard met credits verdienen.
Ik bedoelde "premium ammo" iso "APCR". Standard ammo op de T71 is idd goed genoeg, lukt het daar niet mee, schiet op iets anders, laat een ander het werk doen of move.djengizz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:06:
[...]
T71 schiet standaard APCR.
HEAT is in veel gevallen inferieur door lagere shell velocity en no damage pens op spaced armor.
Jij hebt gewoon echt te veel geld.User schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:03:
[...]
Dan koop je toch credits met gold of in de gift shop?
Oke, ook een keer credits gekocht maar dat doe ik niet meer. Zo blijf je bezig.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gaat er ook meer om dat het met sommige guns gewoon slecht/onnodig is om continue gold te schieten. Dat je met de E-50M continue gold schiet is onnodig credits weg gooien. Gun heeft het niet nodig tenzij je frontaal tegen een T110-E3 oid staat.User schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:52:
.
Maak daar maar van dat je bijna continue gold schiet. Kwam je laatst tegen in een potje met je E-50M en nadat 3 teamgenoten je al goldnoob noemden, bounce je vervolgens 2 van je 3 gold shells op mij. En dat terwijl er maar 4 tier 10's in zaten. Dus wat dat betreft ben ik het wel met Djengizz eens.User schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:02:
Niet dat credits mij zo veel boeien, wat mij wel boeit is het feit dat er geen damage gedaan wordt. Zodra er ook maar een kleine mogelijkheid is dat mijn normale ammo bounced (RNG daargelaten) gaat er een premium shell in.
Goldnoob 1!1.
Helemaal mee eens.djengizz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:03:
Als je elke battle zo veel gold spammed ben je ook een goldnoob in mijn ogen. Meeste battles heb je helemaal geen gold nodig.
Dit kan je gewoon melden in chat. "out of normal ammo" is al voldoende.Bean77 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:05:
Krijg je 9 van de 10 keer ook geen gezeik meer van "goldnoob" etc. meer.
Maakt me allemaal geen ruk uit of iemand vol goud schiet. Sommige guns hebben het nodig.
Het komt alleen een beetje noob over als je met normale ammo hetzelfde kan als je een beetje kennis hebt van weakspots. En al helemaal als je het schiet met guns die het helemaal niet nodig hebben of op tanks waar je met normale AP ook wel door heen komt. Verder is het idd zo dat HEAT niet zo best werkt op lange afstand/spaced armor.
Maar ach als je de credits/gold ervoor hebt ga lekker je gang.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Ah probleem opgelost dus: 1 normale shell meenemen, na het afvuren hiervan roepen "out of mormal ammo" en vervolgens lekker gold dure shells schieten.. iedereen blijZertaxka schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:13:
Dit kan je gewoon melden in chat. "out of normal ammo" is al voldoende.
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Verwijderd
Waarom zou ik mijzelf in godsnaam moeten verantwoorden waarmee ik iemand voor de smoel schiet.Zertaxka schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:13
Deze hele "discussie" heeft weer een hoog stop liking what i dont like gehalte.
Heb alleen de missie opgegeven, verder gewoon doorgespeeld, alleen gespeeld met tanks die ik aan het grinden ben. Je merkt het natuulijk wel als je tank nog niet volledig is geresearched, dat heb je gewoon minder impact. Gisteren met de twee keer bonus voor een overwinning wel de laatste modules van de E50 en Waffenträger auf Pz. IV verdiend en een aardig stukje opweg naar de top gun voor de Centurion Mk. 7/1.Ryack schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:28:
[...]
Mischien had je niet zo snel op moeten geven. Ik ben ook een 50% speler, maar dit weekend ging het een stuk makkelijker dan normaal. Dat top 10 haal je normaal gesproken altijd als je zelfs maar een beetje actief bent.
Ah mooie freudiaanse verspreking.Frentik schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:19:
[...]
Ah probleem opgelost dus: 1 normale shell meenemen, na het afvuren hiervan roepen "out of mormal ammo" en vervolgens lekker gold dure shells schieten.. iedereen blij
Shuttle st20g5
Zowat al mijn tanks waarmee ik speel waren goed voor de missie en volledig geupgrade.Knowuse schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:23:
[...]
Heb alleen de missie opgegeven, verder gewoon doorgespeeld, alleen gespeeld met tanks die ik aan het grinden ben. Je merkt het natuulijk wel als je tank nog niet volledig is geresearched, dat heb je gewoon minder impact. Gisteren met de twee keer bonus voor een overwinning wel de laatste modules van de E50 en Waffenträger auf Pz. IV verdiend en een aardig stukje opweg naar de top gun voor de Centurion Mk. 7/1.
ik ga mij niet verantwoordenZertaxka schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:13:
[...]
En iedereen die medelijden krijgt met de bankrekening van User ivm het schieten van gold. Dat hoeft niet. User krijgt elke maand van Wargaming 50k gold en dat schiet hij gewoon lekker weg. Waarom? Gewoon omdat het kan
De meester neemt natuurlijk 0 "normale" shells mee en roept dan voor dat de ronde begint "out of normal ammo".Frentik schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:19:
[...]
Ah probleem opgelost dus: 1 normale shell meenemen, na het afvuren hiervan roepen "out of mormal ammo" en vervolgens lekker gold dure shells schieten.. iedereen blij
Valt je soms nog vies tegen waar de E50M op bounced. De keren dat ik met 270mm penetration op Batchats bounce...Zertaxka schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:13:
[...]
Gaat er ook meer om dat het met sommige guns gewoon slecht/onnodig is om continue gold te schieten. Dat je met de E-50M continue gold schiet is onnodig credits weg gooien. Gun heeft het niet nodig tenzij je frontaal tegen een T110-E3 oid staat.
Zoals ik al zei, zodra de vijand een tank heeft waar ik mogelijk op kan bouncen, pak ik gold ammo. Ik kan me niet herinneren dat ik je tegen ben gekomen.[...]
Maak daar maar van dat je bijna continue gold schiet. Kwam je laatst tegen in een potje met je E-50M en nadat 3 teamgenoten je al goldnoob noemden, bounce je vervolgens 2 van je 3 gold shells op mij. En dat terwijl er maar 4 tier 10's in zaten. Dus wat dat betreft ben ik het wel met Djengizz eens.
Goldnoob 1!1.
Get a job, poorfag.
Meh, niet helemaal juist.Bean77 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:38:
En iedereen die medelijden krijgt met de bankrekening van User ivm het schieten van gold. Dat hoeft niet. User krijgt elke maand van Wargaming 50k gold en dat schiet hij gewoon lekker weg. Waarom? Gewoon omdat het kan
[ Voor 14% gewijzigd door User op 27-01-2014 13:43 ]
Zo probeer ik altijd die goldnoobs te trollen.Bean77 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:38:[...]
ik ga mij niet verantwoordenSterker nog ik ga die gast gek trollen door te zeggen dat de volgende schot weer met gold op hem is.
Als iemand vanaf het begin van de match met gold op mij schiet en zeker als hij mist/bounced, dan roep ik soms in chat dat het voor hem een hele dure match gaat worden als hij zo slecht blijft schieten met gold ammo. Helaas snappen de meeste goldnoobs dit niet en roepen dan dat ik moet stoppen met huilen over gold ammo.
Disclaimer: Hiermee wil ik niet zeggen dat alle goldnoobs een laag IQ, slecht gevoel voor humor of beide hebben.
Zeg dat ie met HE moet gaan schieten, doet meer damage.Ryack schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:43:
[...]
Zo probeer ik altijd die goldnoobs te trollen.
Als iemand vanaf het begin van de match met gold op mij schiet en zeker als hij mist/bounced, dan roep ik soms in chat dat het voor hem een hele dure match gaat worden als hij zo slecht blijft schieten met gold ammo. Helaas snappen de meeste goldnoobs dit niet en roepen dan dat ik moet stoppen met huilen over gold ammo.
Disclaimer: Hiermee wil ik niet zeggen dat alle goldnoobs een laag IQ, slecht gevoel voor humor of beide hebben.
En destroy 50 french tanks... Even uit nieuwsgierigheid, heeft iemand vorige week de 50 US tanks mission gehaald?
Op verzoek:
Weekly Mission 1
Goal
Win 15 battles
Be in the top 10 players by basic experience* earned in the battle
*bonuses for the first victory, premium account, etc., will not be counted to determine the top ten players.
Reward
10 Large First Aid Kits
Conditions
Random Battles only
Medium tanks of Tier IV or higher only
Once per day
A day is from 06:10 to 06:00 CET (GMT +1) (i.e. when the daily double experience amount resets).
Weekly Mission 2
Goal
Destroy 50 French tanks
Reward
500,000
Conditions
Random Battles and Team Battles
Tier restriction: IV and above
Once per account
[ Voor 58% gewijzigd door _Z3 op 27-01-2014 14:00 . Reden: Toevoeging ]
Post de missions eens, zit op werk en WoT wordt geblokkeerd (ben niet de enige denk ik)._Z3 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:51:
Nieuwe week/dag missions,ze maken het wel lastiger, win 15 matches met een medium van tier 4 of hoger.
En destroy 50 french tanks... Even uit nieuwsgierigheid, heeft iemand vorige week de 50 US tanks mission gehaald?
Staat er hier ineens ook iets nuttig
50 US tanks is niet gelukt (en ik had zeker 300kills...)
50 French gaat zeker niet lukken.
De andere missie is wel leuk want ik ben net de T-54 aant grinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Inrage op 27-01-2014 13:57 ]
Vind het juist makkelijker worden, vorige week was het met light tanks en dan ben je veel meer afhankelijk van je team, met een medium kan je al meer bijdragen aan de overwinning imho._Z3 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:51:
Nieuwe week/dag missions,ze maken het wel lastiger, win 15 matches met een medium van tier 4 of hoger.
US heb ik gehaald, fransen zal iets lastiger worden...En destroy 50 french tanks... Even uit nieuwsgierigheid, heeft iemand vorige week de 50 US tanks mission gehaald?
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
jep, ook hier gaat de medium lijn wel lukken denk ik. Zit in een M7 te grinden naar de volgende en ben ook de leopard tree aan het grinden.
die 50 kills is echt niet te doen voor een casual gamer als ik. Maar goed, het zijn maar credits. Die 500k haal je toch wel binnen al doe je er dan iets langer over.
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
"ik leer niet om te gaan met moeilijkere omstandigheden en zal dus niets leren"
Het argument: "Ik kan het betalen" is toch wel zo ongelofelijk achterlijk.....
Ik ga toch ook niet iets kopen zonder dat ik weet wat ik in huis haal.
Om het nog iets concreter te maken hier een paar voorbeelden van n00bs:
- gold spammen met een T71
- gold spammen met een Batchat
- gold spammen met een KV-1S op zijn tier
- gold spammen als je de achterkant van een tank ziet
- gold spammen op paper armors
- gold spammen op tracks
En als je denkt dat gold spammen in de E50M het beste is: de hoogste XP in de contest op de RU-server is voornamelijk gedaan met standaard shells.
En hier een voorbeeld hoe je door de mand valt als de alleen maar gold loopt te spammen:
- omgeving: CW clan
- tegenstander: goeie heavy bestuurder
- jij: puur goudschietende n00b
- resultaat: ding ding ding ding ding
- waarom: je weet geeneens waar de weakspots zitten.......
- resultaat in pts: kick
[ Voor 97% gewijzigd door BraX op 27-01-2014 14:10 . Reden: Is al gepost ]
Vorige week niet gezien dat je met lights moest spelen.Frentik schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:04:
[...]
Vind het juist makkelijker worden, vorige week was het met light tanks en dan ben je veel meer afhankelijk van je team, met een medium kan je al meer bijdragen aan de overwinning imho.
Zo.....Inrage schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:09:
[...]
Als het voor JOU specifiek niet telt omdat je geen nieuwe T9 en T10s wil, waarom zet je dat niet gewoon in je comments dan. Nu schrijf je letterlijk "je MOET premium schieten want je hebt er de credits voor...".

Overigens heb ik een paar pagina's geleden al verteld dat ik geen lijnen meer vrijspeel. Dus dat nunanceren heb ik wel degelijk gedaan. Jij hebt er echter over heen gelezen. Maar dat is jouw fout, niet de mijne.
??? Daar kiezen ze zelf voor. Reageren is een keuze.Inrage schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:09:
[...]
Als je je comments wat zou nuanceren dan komt het niet over als een troll post en moeten er ook geen mensen tijd stoppen in specifiek voor jou een nutteloos antwoord te typen. Spaart weer 2 pagina's gezeur over gold ammo.
Pot verwijt de ketel. Of lossen jouw reactie's het gezeur soms op?Inrage schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:09:
[...]
Spaart weer 2 pagina's gezeur over gold ammo.
Wees maar niet bang, ik weet wel waar de weakspots zitten.pkregting schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:07:
En als je denkt dat gold spammen in de E50M het beste is: de hoogste XP in de contest op de RU-server is voornamelijk gedaan met standaard shells.
En hier een voorbeeld hoe je door de mand valt als de alleen maar gold loopt te spammen:
Ik laad alleen gold als ik dat extra beetje penetration nodig heb, ik laad dus niet speciaal gold om op lights te schieten. Als ik wel met gold op lights schiet ben ik vergeten om de gold eruit te halen, meestal heb ik tijdens een battle wel andere dingen aan mijn hoofd dan het switchen van ammo.
Een paar jaar geleden was er een vent in GoT (die ging toen ook naar AreaX meen ik tijdens de merge) die had op een dag credits nodig om tanks te kopen, maar hij had geen zin om te grinden. Die heeft toen voor 200 euro gold naar credits omgezet. En 3 dagen later hebben we nooit meer wat van hem gehoord

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Blackbeard?wontcachme schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:22:
[...]
Een paar jaar geleden was er een vent in GoT (die ging toen ook naar AreaX meen ik tijdens de merge) die had op een dag credits nodig om tanks te kopen, maar hij had geen zin om te grinden. Die heeft toen voor 200 euro gold naar credits omgezet. En 3 dagen later hebben we nooit meer wat van hem gehoord![]()
Verwijderd
Vergeet niet dat twee tanks APCR als standaard ammo schieten. Je wil niet weten hoe vaak je voor goldammonoob word uitgemaakt door rood/gele stakkers als je gewoon je standaard APCR rondjes knalt. Hilarisch.pkregting schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:07:
- gold spammen met een T71
- gold spammen met een Batchat
Verwijderd
Het is in iedergeval goed om te weten dat het zoveel epic nerd rage oplevert.Mr_Size schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:24:
Ik heb vanmorgen blijkbaar een fout begaan door te posten dat ik niet zoveel HEAT nodig had met m'n T-54 als andere spelers.Het was niet echt mijn bedoeling een goldnoob discussie te starten, maar dat is het nu wel geworden. Ach ja, het moet toch ergens over gaan op zo'n maandag
Ik ga voortaan zeker vaker met goud schieten
Nope. Ik weet de naam niet precies meer (misschien staat die nog in mijn friendslist) maar het was een tiener volgens mij en hij had een lisp.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Maar dat is allemaal niet interessant, skill loze mensen blijven skill loos. Veel interessanter is de replay van mijn Ace op de Stealth Fighter
Ik heb liever met gold ammo spammers te maken dan met spelers die gebasseerd op een kleur andere spelers stakkers vinden. Misschien kun je ze de volgende keer uitleggen waarom ze het mis hebben.Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:25:
[...]
Vergeet niet dat twee tanks APCR als standaard ammo schieten. Je wil niet weten hoe vaak je voor goldammonoob word uitgemaakt door rood/gele stakkers als je gewoon je standaard APCR rondjes knalt. Hilarisch.
vooraf gesteld, mijn eerste premium shell moet ik nog afvuren (kopen zelfs)pkregting schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:07:
Voor de idioten die alleen met "gold" schieten, de omschrijving van een standaard n00b die nooit beter wordt:
...
- gold spammen als je de achterkant van een tank ziet
- gold spammen op paper armors
- gold spammen op tracks
...
...
je moet eens weten hoevaak ik in mijn 1390 bounce op een arty, als je dat kan voorkomen met gold, waarom niet? achterkant bouncen met non-premium? ook vaak zat! de tracks raak ik ook vaak zonder er op te mikken. en wat PTS doet maakt mij niet uit
Dafuq.wontcachme schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:22:
[...]
Een paar jaar geleden was er een vent in GoT (die ging toen ook naar AreaX meen ik tijdens de merge) die had op een dag credits nodig om tanks te kopen, maar hij had geen zin om te grinden. Die heeft toen voor 200 euro gold naar credits omgezet. En 3 dagen later hebben we nooit meer wat van hem gehoord![]()
Verwijderd
Ja, want ik heb echt gold ammo nodig wanneer ik top tier ben in de ISU
Als ik zo je comments ingame lees was je -um- niet zo blij met de taktieken van je laatste teamgenoot?2crashandburn schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:30:
Spelers die gold only schieten om te kunnen penetreren zijn gewoon ergens voor aan het compenseren.
Maar dat is allemaal niet interessant, skill loze mensen blijven skill loos. Veel interessanter is de replay van mijn Ace op de Stealth Fighter![]()
[video]
Niet echt nee.Istrilyin schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:55:
[...]
Als ik zo je comments ingame lees was je -um- niet zo blij met de taktieken van je laatste teamgenoot?
Een pot verliezen kom ik wel overheen, maar een pot verliezen waar je als een malle hebt zitten werken om deze nog te winnen en dat dan één of ander wezen met een negatief IQ zo nutteloos is wil mijn bloed nog wel eens doen koken.
Hmmm.. Ook bounce ik wel eens op een arty met een tier10 med. Dat kan unlucky zijn. Als je meer bounced dan aim je dus niet...skoozie schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:45:
[...]
vooraf gesteld, mijn eerste premium shell moet ik nog afvuren (kopen zelfs)
je moet eens weten hoevaak ik in mijn 1390 bounce op een arty, als je dat kan voorkomen met gold, waarom niet? achterkant bouncen met non-premium? ook vaak zat! de tracks raak ik ook vaak zonder er op te mikken. en wat PTS doet maakt mij niet uit
Tot de volgende patch weer.
Naja, ik weet dat Joerisan en Blackbeard beide gek genoeg zijn om het te doen. Van Joeri weet ik dat hij het wel eens gedaan heeft en black zie ik er ook zo voor aan.wontcachme schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:27:
[...]
Nope. Ik weet de naam niet precies meer (misschien staat die nog in mijn friendslist) maar het was een tiener volgens mij en hij had een lisp.
Joeri speelt trouwens weer.

Waarom zou je niet weten waar te schieten als je gold gebruikt ? Het lijkt me niet dat daar echt een link tussen zit en ik denk zelfs dat iemand die weet wanneer hij premium ammo moet gebruiken beter weet waar hij mee bezig is dan iemand die continue normale ammo schiet.pkregting schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:07:
En wat user ook al zegt, waarom zou je niet regelmatig of zelfs continue met premium schieten als credits toch het issue niet is ? Iedereen heeft wel eens vreemde bounces en gegarandeerd dat je die met premium shells minder zult hebben omdat je pen hoger is. Daarnaast neem ik aan dat je standaard de meeste tanks toch upgrade naar de topgun wat je veelal doet voor de hogere pen ondanks dat de shells duurder zijn dan van de stockgun (zie je de overeenkomst met premium shells ? )
Naar mijn idee gebruik je dat wat op dat moment het beste is. Is dat premium ammo dan laad je die, ben je op de hull van een T34 aan het schieten pak je normale ammo en schiet je op de achterkant van een arty zonder armour pak je lekker HE omdat dat meer damage doet.
Bovenstaande wil niet zeggen dat je premium ammo nodig hebt om goed te spelen, er zitten naast de kosten echter totaal geen nadelen aan.
Ik vraag me iedere keer weer af wat jij denkt dat een patch gaat oplossen ? Je denkt toch niet echt dat we een patch krijgen die het IQ van de gemiddelde speler verhoogtSkybullet schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:18:
ben ik weeeeer. En ik ben ook gelijk weer weg. Eerste game een 29 % matchmaking gelijk yoohoo... 6 kills een paar medals en natuurlijk faalt mijn team ultrahard waardoor ik ondanks mijn inzet alsnog verlies..
Ik had vandaag de ace op mijn chi-he juist door zo iemand bij de tegenpartij (had je ook in chat al gezien trouwens2crashandburn schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:06:
[...]
Niet echt nee.
Een pot verliezen kom ik wel overheen, maar een pot verliezen waar je als een malle hebt zitten werken om deze nog te winnen en dat dan één of ander wezen met een negatief IQ zo nutteloos is wil mijn bloed nog wel eens doen koken.
[ Voor 29% gewijzigd door redwing op 27-01-2014 15:40 ]
[removed]
En je verwacht dat dat een verschil gaat maken? Mss dat je het dan beter helemaal niet meer moet proberen. Of je koopt een setje ballen en houd het langer vol dan 1 game.Skybullet schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:18:
ben ik weeeeer. En ik ben ook gelijk weer weg. Eerste game een 29 % matchmaking gelijk yoohoo... 6 kills een paar medals en natuurlijk faalt mijn team ultrahard waardoor ik ondanks mijn inzet alsnog verlies..
Dat was Bloodypaul. Die inderdaad opeens van de aardbodem verdwenen was. Gek genoeg is die afgelopen zomer weer ingelogd, hij sprak me aan. Ik heb hem toen doorgestuurd naar DR.wontcachme schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:22:
[...]
Er is een mod: "Received Damage Announcer," welke laat zien of iemand wel of niet met premium shells schiet. En het komt zo vaak voor dat er tomaten met premium shells op mij bouncen, terwijl je er met normale shells nog gemakkelijk door heen kan komen.. Dus die relatie is er zeker wel.redwing schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:25:
[...]
Waarom zou je niet weten waar te schieten als je gold gebruikt ? Het lijkt me niet dat daar echt een link tussen zit en ik denk zelfs dat iemand die weet wanneer hij premium ammo moet gebruiken beter weet waar hij mee bezig is dan iemand die continue normale ammo schiet.
En ja, als je credits genoeg hebt zou je in principe de ganse dag met premium shells kunnen schieten. Maar dat neemt niet weg dat het dan gewoon terecht is als iemand jouw een "Gold n00b" noemt.
Ik schiet ook wel eens met premium shells, maar dan vaak alleen in situaties waar ik geen keuze heb. Bijvoorbeeld: als ik bijna dood ben, en we de battle nog kunnen winnen; dan kan ik het veroorloven om te bouncen door te weinig penetratie, dus premium shells. Of als ik een ongeplande "face off" met een goed gepantserde vijand heb, en ik een underpowered onaccuraat kanon heb terwijl mijn armor voor hem niks voorstelt, en niet de gelegenheid heb om rustig te aimen op weakspots.
Als je de heletijd met premium shells schiet "omdat het kan," valt wat mij betreft gewoon onder statpadden.
[ Voor 1% gewijzigd door ThomasG op 27-01-2014 15:37 . Reden: Typo's ]
Dat was hem iddKaap schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:33:
[...]
Dat was Bloodypaul. Die inderdaad opeens van de aardbodem verdwenen was. Gek genoeg is die afgelopen zomer weer ingelogd, hij sprak me aan. Ik heb hem toen doorgestuurd naar DR.
Nee, dat toont alleen aan dat rode tomaatjes dat niet voor niets zijn. Die hebben premium nodig om af en toe toch nog iets te raken. Je kunt mij echter niet wijs maken dat die beter zouden spelen als ze met gewone ammo zouden schieten.ThomasG schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:34:
[...]
Er is een mod: "Received Damage Announcer," welke laat zien of iemand wel of niet met premium shells schiet. En het komt zo vaak voor dat er tomaten met premium shells op mij bouncen, terwijl je er met normale shells nog gemakkelijk door heen kan komen.. Dus die relatie is er zeker wel.
Tja, ten eerste schiet je niet met Gold en ten tweede kun je precies weten wat je aan het doen bent en toch met premium schieten dus dat n00b hoeft ook niet te kloppenEn ja, als je credits genoeg hebt zou je in principe de ganse dag met premium shells kunnen schieten. Maar dat neemt niet weg dat het dan gewoon terecht is als iemand jouw een "Gold n00b" noemt.
Tja, maar dan is het schieten met premium op momenten dat het volgens jou nodig is ook statspadden. Het enige wat jij (en ik) anders doen is dat we de schoten waarvan we weten dat die toch wel gaan lukken met gewone ammo doen. Oftewel diegene die de hele tijd met premium ammo schiet "omdat het kan" heeft er amper voordeel bij.Als je de heletijd met premium shells schiet "omdat het kan," valt wat mij betreft gewoon onder statpadden.
[removed]
Ja de gun kan soms trollen, erg last hebben van shell drops of of bouncen op de meest idiote tanks. Maar de normale AP shells en de accuracy zijn op zich al goed genoeg in 99% van de gevallen.User schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:41:
[...]
Valt je soms nog vies tegen waar de E50M op bounced. De keren dat ik met 270mm penetration op Batchats bounce...
De echt goede E-50M spelers nemen niet eens gold shells mee.
Was dacht ik een faal pot op Lakeville. Stond in mijn Foch 155 met wat tier 8/9 spul in de stad terwijl onze 2 E-100 en IS7 stonden te campen in de valley. Ging vrij rap als je team 1 voor 1 telkens het hoekje om gaat en suicide.User schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:41:
Zoals ik al zei, zodra de vijand een tank heeft waar ik mogelijk op kan bouncen, pak ik gold ammo. Ik kan me niet herinneren dat ik je tegen ben gekomen.En moet je nagaan, als ik met gold bounce, bounce ik met normale ammo al helemaal.
Na de battle even je stats in de E-50M nagekeken omdat je de dag ervoor hier net had gepost dat je zo lekker ermee gepeeld had. 47% winrate en 2100 avg damage viel me wel een beetje tegen ten opzichte van je andere tier 10's
Goldnoob 1!1
Gaat ook niet om het verantwoorden. Maar als ik weer zo een goldnoob tegen kom, ik in chat heb laten weten wat ik er van vond en dan vervolgens zelf mijn gold shells er door heen moet schieten is wel een beetje hypocriet.Bean77 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:38:
ik ga mij niet verantwoordenSterker nog ik ga die gast gek trollen door te zeggen dat de volgende schot weer met gold op hem is.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Je hebt het dan over Ew___ die inderdaad weigert om gold ammo mee te nemen op de E-50M. Verder lijkt met niet dat het aantal gold shells iets zegt over hoe "goed" iemand is.Zertaxka schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:58:
[...]
De echt goede E-50M spelers nemen niet eens gold shells mee.
[...]
Daarnaast, is dit niet de ultiem zinloze discussie? Wat is eigenlijk het doel? User van gold ammo afhelpen?
Klagen over gold ammo is gewoon een vorm van e-peen vergelijkingen trekken. Jij vindt dat iemand een noob is omdat hij met gold op je schiet. Jij hebt dat niet nodig, dus jij bent beter. Dat moet dan even gezegd worden. Geheel voorbijgaand aan het feit dat die "goldnoob" je zojuist afgeknald heeft.
Als iedereen nu eens ophoudt met dat gezever over gold ammo, dan zou het hier een stuk aangenamer zijn. Ik erger me al genoeg aan die onzin in de battlechat.
Dit topic is gesloten.
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)