Gisteren was het weer dramatisch. Met moeite 50% kunnen halen. De top van de avond was toen de tegenstander 10 spelers boven de 56% had, 6 daarvan was paars. Ik was de banaan in een team van tomaten. Dat was een van de snelste potjes die ik ooit heb gespeeld. En nee dat was niet een van de winst potjes. De MM is out to get me!
hmm ik heb juist t idee dat de MM helemaal niet complex is, ergo niet naar winrates kijkt? Of weten we dat dit wel het geval is?Ryack schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:39:
Gisteren was het weer dramatisch. Met moeite 50% kunnen halen. De top van de avond was toen de tegenstander 10 spelers boven de 56% had, 6 daarvan was paars. Ik was de banaan in een team van tomaten. Dat was een van de snelste potjes die ik ooit heb gespeeld. En nee dat was niet een van de winst potjes. De MM is out to get me!
De matchmaker kijkt inderdaad niet naar het niveau/rating van de speler. Er zijn wel vragen hierover vanuit de community. Er zijn mensen die wel graag een skill based mm willen hebben. Persoonlijk ben ik er niet zo'n voorstander van. Zie filmpje hieronder over hoe de mm werkt.Razorbite schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:41:
[...]
hmm ik heb juist t idee dat de MM helemaal niet complex is, ergo niet naar winrates kijkt? Of weten we dat dit wel het geval is?
Wat ze van mij eerst wel eens mogen verbeteren is het verschil wat je soms hebt in teams. 7 TD ene kant, 7 mediums andere kant. Of dat 1 team 2x T10 meer heeft.
YouTube: Explaining mechanics. Matchmaker [World of Tanks]
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Verwijderd
Vae Victus schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:00:
[...]
De matchmaker kijkt inderdaad niet naar het niveau/rating van de speler. Er zijn wel vragen hierover vanuit de community. Er zijn mensen die wel graag een skill based mm willen hebben. Persoonlijk ben ik er niet zo'n voorstander van. Zie filmpje hieronder over hoe de mm werkt.
Wat ze van mij eerst wel eens mogen verbeteren is het verschil wat je soms hebt in teams. 7 TD ene kant, 7 mediums andere kant. Of dat 1 team 2x T10 meer heeft.
T10 is verziekt door de TD's. Minimaal 6-8 vaak.[
Idd... Dan heb ik hem al hangen eerlijk gezegd.
Slaat nergens op, dan heb ik het gevoel alsof je moet verliezen ofzo
b]wontcachme schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:57:[/b]
Waarom probeer ik de game nog te spelen? Net 3 potjes gedaan:
1. Cliff - 2.5k dmg - FV4202 - Loss
2. Asia - 4k dmg - IS7 - Winn
3. Highway - 6k dmg - FV4202 - Loss
Elke potje had minimaal 6x Tier X TD aan de andere kant die natuurlijk ook nog eens platooned waren met andere TD's. Alleen maar 268/155/WTFE100's die rondrijden. Daar valt geen zak tegen te doen als tegenstander. Nog even en ik ga serieus overwegen mijn account te verkopen. Op deze manier is er geen ene fluit meer aan de game.
En natuurlijk weer alle potjes verloren in de FV4202. Na 10 potjes heb ik 3 wins die ik allemaal de eerste dag heb behaald. Sindsdien alleen maar losses (nu een winrate van 30%) terwijl ik toch een zeer nette 2600dmg doe ondanks alle losses....
Een week geleden zat ik bijna op 63.5% winrate op mijn account, nu al weer gedaald naar 63.44%.
Denk dat ik de komende tijd erg veel BF3 zal blijven spelen en wacht tot de TD's een keer generfed worden. Als dat niet snel gebeurt is het toch echt![]()
WoT

Voelt voor mij als het oude MM met teveel arty...
Zelf doe ik het ook heel rustig aan met spelen. WoT bied me weinig plezier op dit monent....
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 09:06 ]
als je ziet dat 1 team 2x meer T10 heeft, dan wordt dit vaak opogevangen door meer T8 bij het zelfde team (dus meer T9's bij andere team)Vae Victus schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:00:
[...]
De matchmaker kijkt inderdaad niet naar het niveau/rating van de speler. Er zijn wel vragen hierover vanuit de community. Er zijn mensen die wel graag een skill based mm willen hebben. Persoonlijk ben ik er niet zo'n voorstander van. Zie filmpje hieronder over hoe de mm werkt.
soms wordt ook arty verschil opgevangen op zo'n manier. bv 2x T4 arty vs 1x T5 arty. waardoor het ene team dus meer T5 heeft.
Gisteren een paar battles gedaan in de E4 TD, maar die armor stelt ook niet veel meer voor. Ik werd naast de mantlet penned door een 50 120 die ff snel rijden reed. Als ik zelf snapshots probeer dan mis ik keihard
De match had letterlijk 2 seconden langer moeten duren... Was de eerste battle met mijn nieuwe is6. Meteen een goede indruk achtergelaten 

Ik doe op mijn 1390 bijna niets anders als autoaim rijdend schieten, of vanaf een afstandje snipen, werkt best goed!patrickos85 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:13:
Gisteren een paar battles gedaan in de E4 TD, maar die armor stelt ook niet veel meer voor. Ik werd naast de mantlet penned door een 50 120 die ff snel rijden reed. Als ik zelf snapshots probeer dan mis ik keihard
Gisteren viel me op dat de SU100M ook best veel kan hebben, een panther/m10 die met gold bouncde, continue. vervolgens werd het 5 tegen 1, ik probeer weg te komen, detrack en ik krijg 5 tanks die mijn zijkant beschieten. zelfs daar bounde best veel. moet toch eens kijken wat voor armor dat ding heeft...
Is tier 10 het enige wat je plezier geeft in WOT?Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:03:
T10 is verziekt door de TD's. Minimaal 6-8 vaak.![]()
Voelt voor mij als het oude MM met teveel arty...
Zelf doe ik het ook heel rustig aan met spelen. WoT bied me weinig plezier op dit monent....
Gisteren kwam mijn vrouw de hele tijd in tier 6 potjes terecht met haar matilda. Blijkbaar nog steeds veel mensen die de IS-6 willen halen. Haar maar snel het advies gegeven om gewoon n nieuwe tier 2 tank te proberen.
Daarover gesproken trouwens, wat is een leukste arty lijn om te beginnen voor een noob? Het gaat vooral om de tier 2,3 en 4 tanks. Daarboven maakt nog niet zo veel uit. Matilda vind ze leuk spelen, tot het moment dat ze gezien wordt/gepent wordt. Iemand adviezen?
Op T6 zonder info over aantal games played vind ik niet echt dat je kan concluderen dat het allemaal nubs zijn. Toen ik mijn eerste T6 speelde was ik ook een diep rode speler waarschijnlijk.atticus182 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:04:
Dit, de hele avond al, en gisteren (tanknaam = WN6)
[afbeelding]
Dezelfde screenshot met T10 tanks zou wel een punt maken
Iedereen spreekt over de Franse arty die wel leuk is omdat je snel kan vuren. Misschien die eens proberen?dramborleg schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:27:
[...]
Daarover gesproken trouwens, wat is een leukste arty lijn om te beginnen voor een noob? Het gaat vooral om de tier 2,3 en 4 tanks.
Zelf beleef ik wel een beetje plezier aan de US Arty waar ik nu aan de M44 ga beginnen.
Soviet en German Arty heb ik lang geleden ook gestart maar om een of andere reden vond ik die de hel om te grinden.
[ Voor 36% gewijzigd door Inrage op 15-01-2014 09:35 ]
Verwijderd
Nee uiteraard nietdramborleg schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:27:
[...]
Is tier 10 het enige wat je plezier geeft in WOT?
Gisteren kwam mijn vrouw de hele tijd in tier 6 potjes terecht met haar matilda. Blijkbaar nog steeds veel mensen die de IS-6 willen halen. Haar maar snel het advies gegeven om gewoon n nieuwe tier 2 tank te proberen.
Daarover gesproken trouwens, wat is een leukste arty lijn om te beginnen voor een noob? Het gaat vooral om de tier 2,3 en 4 tanks. Daarboven maakt nog niet zo veel uit. Matilda vind ze leuk spelen, tot het moment dat ze gezien wordt/gepent wordt. Iemand adviezen?
Maar het is wel een tier die het meest last het van teveel TDs met hele lompe alpha dmg...
Grootste lol heb ik op dit moment in de 1C. Blijft een fun ding
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 09:40 ]
Je hebt waarschijnlijk deRazorbite schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:41:[...]
hmm ik heb juist t idee dat de MM helemaal niet complex is, ergo niet naar winrates kijkt? Of weten we dat dit wel het geval is?
Volgens WG kijkt de MM naar veel dingen maar niet naar player skill.
Of de MM wel naar player skill zou moeten kijken dat weet ik niet. Maar af en toe krijg je wel van die vreemde matches waarbij een team met bijna alleen maar goede spelers tegen een team met alleen maar slechte spelers komt te staan. En soms heb je van die avonden dat het alleen maar tegen zit.
Wbt het mixen van verschillende typen tanks. Ik vind het wel prettig dat de teams niet helemaal hetzelfde zijn. Het maakt de matches leuker denk ik.
Ik denk dat de MM best een element kan krijgen waarbij geprobeerd wordt om de winchance ongeveer 50% te houden. Mocht dat niet lukken, dan kun je afwijken met stapjes van 5% bijvoorbeeld.Ryack schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:55:
[...]
Of de MM wel naar player skill zou moeten kijken dat weet ik niet. Maar af en toe krijg je wel van die vreemde matches waarbij een team met bijna alleen maar goede spelers tegen een team met alleen maar slechte spelers komt te staan. En soms heb je van die avonden dat het alleen maar tegen zit.
Wbt het mixen van verschillende typen tanks. Ik vind het wel prettig dat de teams niet helemaal hetzelfde zijn. Het maakt de matches leuker denk ik.
Dat is denk ik de meer eenvoudige manier van skill based MM, desnoods pak je de effiency rating can elke speler, dat combineer je met de "weight" van de de tank (dat is er wel al geloof ik) en zorg je dat die altijd binnen 5-10% van elkaar liggen.
Het moet toch mogelijk zijn om zoiets te doen, nu heb ik het idee dat ik altijd in het team zit met de 15% win chance.....en het zegt niet alles, maar toch wel iets....
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
Misschien is de wereldwijde spelers effectiviteit (of winrate) van een tank een betere balance factor?ZTeeVeR schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:00:
[...]
Ik denk dat de MM best een element kan krijgen waarbij geprobeerd wordt om de winchance ongeveer 50% te houden. Mocht dat niet lukken, dan kun je afwijken met stapjes van 5% bijvoorbeeld.
Dat is denk ik de meer eenvoudige manier van skill based MM, desnoods pak je de effiency rating can elke speler, dat combineer je met de "weight" van de de tank (dat is er wel al geloof ik) en zorg je dat die altijd binnen 5-10% van elkaar liggen.
Het moet toch mogelijk zijn om zoiets te doen, nu heb ik het idee dat ik altijd in het team zit met de 15% win chance.....en het zegt niet alles, maar toch wel iets....
WG kijkt sowieso niet naar efficiency oid. dit zijn namelijk maatstaven die door andere bedacht zijn. Mochten ze wel ergens naar kijken zou het hun eigen wg rating of winrate zijn, maar ze hebben al aangegeven dit niet te willen en dus ook niet gaan doen.
Verder zitten er wel wat elementen in de MM die het wat complexer maken (tanks die de eerste 20 battles betere mm hebben, tanks hebben ook een MM gewicht. Dat soort dingen), maar het meest complexe aan zo'n MM is natuurlijk dat het werkt voor meer dan 100.000 man tegelijk welke ook allemaal redelijk snel een battle willen. WG's philosophie is namelijk nogsteeds dat het een casual game is. Waar mensen snel even een potje kunnen doen. De tijd in de wachtrij moet dus zo kort mogelijk zijn.
Verder zitten er wel wat elementen in de MM die het wat complexer maken (tanks die de eerste 20 battles betere mm hebben, tanks hebben ook een MM gewicht. Dat soort dingen), maar het meest complexe aan zo'n MM is natuurlijk dat het werkt voor meer dan 100.000 man tegelijk welke ook allemaal redelijk snel een battle willen. WG's philosophie is namelijk nogsteeds dat het een casual game is. Waar mensen snel even een potje kunnen doen. De tijd in de wachtrij moet dus zo kort mogelijk zijn.
Meer insight in de matchmaker?
En om de discussie even plat te slaan. We zijn hier echt niet de eerste die hier over filosoferen. Skill based Matchmaking gaat er echter niet komen. Dat is het laatste statement van WG. Als je skill based wil spelen moet je maar 7vs7 gaan spelen.
En om de discussie even plat te slaan. We zijn hier echt niet de eerste die hier over filosoferen. Skill based Matchmaking gaat er echter niet komen. Dat is het laatste statement van WG. Als je skill based wil spelen moet je maar 7vs7 gaan spelen.
[ Voor 45% gewijzigd door dramborleg op 15-01-2014 10:20 ]
Dit lijkt me ook een van de belangrijkste punten. Als ik ieder potje 5 minuten zou moeten wachten zou ik snel weg zijn of de helft van de battles missen omdat ik in de tussentijd wat anders ben gaan doenperpixel schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:16:
De tijd in de wachtrij moet dus zo kort mogelijk zijn.
Daarnaast zul je al snel met ladders moeten gaan werken wil je skillbased MM hebben. Zonder ladders zorg je er nl. voor dat iedereen vooral wat winstrate betreft gewoon naar elkaar toe trekt. Skillbased MM klinkt redelijk makkelijk maar als je er wat langer over na denkt is het nog niet makkelijk om goed in te voeren.
[ Voor 9% gewijzigd door redwing op 15-01-2014 10:31 ]
[removed]
Zo, sinds een paar dagen de E50, maar ik moet toegeven dat ik het er een beetje moeilijk mee heb.. ik ben de T54 en nu obj 140 gewend, snel,wendbaar en een super sterke turret... maar de E50... zogenaamd the best armord medium... wordt door alles en iedereen kapot geschoten!.. leuk dat je UFP 150mm is maar je LFP is enorm groot en maar 100 mm... en als je het voor elkaar krijg je LFP te verstoppen knalt iedereen dwars door je turret heen.. dus hoe speel je dit ding
heel erg afwachtend en 2de lijn?
In 7 vs 7 gaat het ook niet altijd goed, zitten regelmatig behoorlijk verschillen in de teams.dramborleg schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:18:
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
En toch werkt dat verschil opvangen niet goed, ik had gister een potje waar ons team 4 TDS had en 4 mediums.. en de rest heavy..en het andere team had 7 tds en de rest heavys.. de mediums zijn gevaarlijk voor tds, maar niet als ze met hun bijna one shot kanonnen gezellig bij elkaar staan.. dan wordt alles zo weg gevaagd..skoozie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:04:
[...]
als je ziet dat 1 team 2x meer T10 heeft, dan wordt dit vaak opogevangen door meer T8 bij het zelfde team (dus meer T9's bij andere team)
soms wordt ook arty verschil opgevangen op zo'n manier. bv 2x T4 arty vs 1x T5 arty. waardoor het ene team dus meer T5 heeft.
of van die leuke WTFe100 platoons.. die in 6 seconden 3 tanks kunnen wegvagen..
Verwijderd
Toch blijft het raar om te zien dat er 11!! Nederlandse clans op de 1e pagina van de recruiting pagina staan...
De ene is elite?!? Andere Royal...
Zolang ze niet allemaal door dezelfde persoon gebumped zijn is er niks mis mee?Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:11:
Toch blijft het raar om te zien dat er 11!! Nederlandse clans op de 1e pagina van de recruiting pagina staan...
Die zijn echt niet leuk ja.Jip99 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:09:
of van die leuke WTFe100 platoons.. die in 6 seconden 3 tanks kunnen wegvagen..
Ik heb niet eens een T9 tank en als ik in mijn T8 een WTFe100 tegenkom dan ben ik gewoon kansloos. Een platoon van twee of zelfs drie van die krengen is echt zwaar klote.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ach joh, 360+ NL clans, quanity over qualityVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:11:
ik ben van mening dat er net als een paar patches terug voor arty, nu ook een limiet moet worden ingesteld op aantal TD's.
Ik baal er nog van dat ik geen screen heb gemaakt tijdje terug, maar had toen een game met in totaal 19 TD's
Ik baal er nog van dat ik geen screen heb gemaakt tijdje terug, maar had toen een game met in totaal 19 TD's

Tier 10 is op dit moment inderdaad verziekt. Elk potje minimaal een 3X tier 10 TD platoon ( vaak 3 WTFs ) en dan is geen hol meer aan. Dus ben nu ook al een tijdje gestopt met tier 10 spelen.
Die nieuwe TD lijn is echt één van de slechtste updates sinds tijden. Balance is echt helemaal zoek.
Alleen gister wilde ik wat pershing games doen, in het begin met IS6 platooned kwamen we best vaak in T8 uit en enkele keer in T9 ( en 1 maal in t10 )
Ga ik daarna solo nog wat potjes in de pershing doen en kom je 3x in T10 achter elkaar met alleen maar retards en uiteraard ook klote maps hehe. De fun was dus snel over en maar gestopt. In je eentje T8 spelen is blijkbaar dus ook niet meer te doen.
Begin echt een beetje moe te worden van de MM indeling.
Die nieuwe TD lijn is echt één van de slechtste updates sinds tijden. Balance is echt helemaal zoek.
Alleen gister wilde ik wat pershing games doen, in het begin met IS6 platooned kwamen we best vaak in T8 uit en enkele keer in T9 ( en 1 maal in t10 )
Ga ik daarna solo nog wat potjes in de pershing doen en kom je 3x in T10 achter elkaar met alleen maar retards en uiteraard ook klote maps hehe. De fun was dus snel over en maar gestopt. In je eentje T8 spelen is blijkbaar dus ook niet meer te doen.
Begin echt een beetje moe te worden van de MM indeling.
[ Voor 7% gewijzigd door jantje 2 op 15-01-2014 12:00 ]
Heb de 2x premium gehaald met ussr en us. Nu nog 15k voor de Germans. 
Ideaal, met premium gaat het wel stukken sneller.
Ideaal, met premium gaat het wel stukken sneller.
Whatever.
in tier 9 of 10 ben je ook kansloos hoor(als je "in the open" bent), 276/352/65 mm pen en 560 avg dmg.. en dan 6 shells a 2 seconden reload binnen de clip.. dus een tier X is in 4 shells weg, een tier 9 in 3 shells... VAVOOOOOOOOOOMDanielWW2 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:48:
[...]
Die zijn echt niet leuk ja.![]()
Ik heb niet eens een T9 tank en als ik in mijn T8 een WTFe100 tegenkom dan ben ik gewoon kansloos. Een platoon van twee of zelfs drie van die krengen is echt zwaar klote.
ik heb tegenwoodig wat meer HE bij me, voor als ik die kut dingen tegen kom...
Verwijderd
Hehe same thought...Kaap schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:52:
[...]
Ach joh, 360+ NL clans, quanity over quality
Gezellige elite bv.
Wat wil je nou, gezellig of elite. Zit echt geen lijn in.
Bij B00T bijvoorbeeld wel. Geen topclan, maar proberen ze ook niet uit te tralen of te zijn.
Een van hun DC's in Dutch elite clan heet " slecht"Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:11:
[...]
Hehe same thought...
Gezellige elite bv.
Bij B00T bijvoorbeeld wel. Geen topclan, maar proberen ze ook niet uit te tralen of te zijn.

ach wel gezellig dat NL gespam in het recruitment forum, mag van mij nog veel meer
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Verwijderd
Als het fatsoenlijke clans zijn, ja.Bean77 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:27:
[...]
Een van hun DC's in Dutch elite clan heet " slecht"Dan kan je het wel raden
ach wel gezellig dat NL gespam in het recruitment forum, mag van mij nog veel meer
Maar zijn nou niet echt uithangborden van Nederlandse qualiteit die spammen.
Amayii bedacht ooit als motto "Gezelligheid is voor n00bs". Die uitspraak hoor ik geregeld nog voorbij komenVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:11:
[...]
Hehe same thought...
Gezellige elite bv.
Die clans zijn er niet en zijn er nooit geweest. Misschien nog eens in de toekomst.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:36:
[...]
Maar zijn nou niet echt uithangborden van Nederlandse qualiteit die spammen.
Maar er zijn best genoeg volle NL clans, het zou mooi zijn als de halflege clans samen zouden gaan. maar goed, ieder zijn ding.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Verwijderd
Ooit was het motto bij [NLD] :Iedereen moet het leuk hebben...
Maarja wat is leuk... Voor de een met zn allen kleppen op TS en spelen als een mongol
Maarja wat is leuk... Voor de een met zn allen kleppen op TS en spelen als een mongol
Ik heb de E-50 ook sinds kort, nog bijna stock, maar bevalt redelijk. Ben benieuwd hoe ie full ops is.Jip99 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:53:
Zo, sinds een paar dagen de E50, maar ik moet toegeven dat ik het er een beetje moeilijk mee heb.. ik ben de T54 en nu obj 140 gewend, snel,wendbaar en een super sterke turret... maar de E50... zogenaamd the best armord medium... wordt door alles en iedereen kapot geschoten!.. leuk dat je UFP 150mm is maar je LFP is enorm groot en maar 100 mm... en als je het voor elkaar krijg je LFP te verstoppen knalt iedereen dwars door je turret heen.. dus hoe speel je dit dingheel erg afwachtend en 2de lijn?
Gisteren twee potjes 7 vs 7 gedaan een beide keren met een random team tegenover een volledig clan team gestaan met elke keer een extra tier 1 tank als opvulling. Blijft allemaal redelijk kansloos als je random teams tegenover premade teams zet, denk dat ik de team battles maar laat voor wat ze zijn.Frentik schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:57:
[...]
In 7 vs 7 gaat het ook niet altijd goed, zitten regelmatig behoorlijk verschillen in de teams.
Shuttle st20g5
De commander van het team moet genoeg gespeeld hebben om beter geplaatst te worden als het goed is.Frentik schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:57:
[...]
In 7 vs 7 gaat het ook niet altijd goed, zitten regelmatig behoorlijk verschillen in de teams.
Daarnaast zul je alsnog wel rare matchups tegen kunnen komen.
Ik speel het helaas niet zo vaak maar zeker de laatste tijd kom ik totale kansloze teams niet meer tegen.
Misschien wanneer ik nog vaker Team Battles speel dat ik ook alles onder gemiddeld niet meer tegenkom maar dat zou ik proefondervindelijk moeten vaststellen.
Netjes! Ben er zelf maar niet aan begonnen en maar goed ook want dat had ik toch niet gered.oosterhofjf schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:13:
De match had letterlijk 2 seconden langer moeten duren... Was de eerste battle met mijn nieuwe is6. Meteen een goede indruk achtergelaten
Had alleen wel vorige week iets meer met de WZ-111 moeten spelen denk ik want die afronden vanavond gaat nog een klus worden.
Tja.. what's new? Dat heeft Kaap ze al 2-3 jaar proberen duidelijk te maken en sindsdien zijn er alleen maar meer NL clans bijgekomen..Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:11:
Zie mijn reactie (in deze post).Knowuse schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:51:
[...]
Ik heb de E-50 ook sinds kort, nog bijna stock, maar bevalt redelijk. Ben benieuwd hoe ie full ops is.
[...]
Gisteren twee potjes 7 vs 7 gedaan een beide keren met een random team tegenover een volledig clan team gestaan met elke keer een extra tier 1 tank als opvulling. Blijft allemaal redelijk kansloos als je random teams tegenover premade teams zet, denk dat ik de team battles maar laat voor wat ze zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 15-01-2014 14:39 ]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Gaat ook al wat jaartjes meepsychoclown schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:37:
[...]
Tja.. what's new? Dat heeft Kaap ze al 2-3 jaar proberen duidelijk te maken en sindsdien zijn er alleen maar meer NL clans
[...]
Inc beta etc
de beta.. zucht..Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:57:
[...]
Gaat ook al wat jaartjes mee
Inc beta etc
Tja want in die 2-3 jaar zijn er natuurlijk niet meer Nederlanders/Belgen WoT gaan spelen.....psychoclown schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:37:
Tja.. what's new? Dat heeft Kaap ze al 2-3 jaar proberen duidelijk te maken en sindsdien zijn er alleen maar meer NL clans bijgekomen..

Tuurlijk zijn er in verhouding (te)veel Nederlandse clans, maar dat heeft 1 simpele reden.
Iedereen wil de kapitein op het schip zijn en het liefst met zo weinig mogelijk inspanning
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Nou ja... schip...Zertaxka schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:43:
Tuurlijk zijn er in verhouding (te)veel Nederlandse clans, maar dat heeft 1 simpele reden.
Iedereen wil de kapitein op het schip zijn en het liefst met zo weinig mogelijk inspanning![]()
Roeiboot?
Doe maar onderzeeboot, gezien de rijvaardigheid van velen.
Woot, lekker geld verdienen de komende 2 weken 
450k credits/dag als je 30 tanks vernietigd, 5x in de top 10 en 15 teambattles wint...We hope you enjoyed the multitude of missions we prepared for the turn of the year period. Don’t rest just yet though – there is still much more to be done! Check out the new set of assignments for you to complete by the end of the month:
Mission 1: New Year's Resolution
Goal Destroy a total of 10 / 20 / 30 enemy vehicles*
Reward
Number of destroyed vehicles:
10 - 50,000
20 - 100,000
30 - 150,000
Conditions
Random battles only
Once per day
Tier restriction: IV and above
Mission 2: Learning by Doing
Goal Be in the top 3 experience earners from your team in a battle
Reward
+20% Crew Experience
Conditions
Random battles only
Only base XP counts (no bonuses for the first victory of the day, premium account, etc.)
You can receive the reward each time you complete the goal.
Mission 3: Quick and Dirty
Goal
Win 5 battles and be in the top 10 players by basic experience* earned in the battle
Reward
50,000
Conditions
Random battles only
You can receive the reward each time you complete the goal.
Mission 4: Team and Tactics!
Goal Win 15 battles
Reward
250,000
Conditions
Team Battles only
Once per day
These missions are available from 16th January 06:10 until 1st February 06:00 CET (GMT+1).
[ Voor 4% gewijzigd door Frentik op 15-01-2014 16:12 ]
Ach als ze maar ergens kapitein over zijn
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Is dat dan niet 600k credits/dagFrentik schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:09:
[...]
450k credits/dag als je 30 tanks vernietigd, 5x in de top 10 en 15 teambattles wint...
50k+100k+150k voor 30 kills
50k voor 5x win en top 10 notering (deze kan oneindig, dus je kan nog hoger uitkomen)
250k voor de team battles
[ Voor 5% gewijzigd door Frunz op 15-01-2014 16:25 ]
Hmm zou kunnen, dan is het helemaal van de zotte..Frunz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:25:
Is dat dan niet 600k credits/dag
50k voor 5x win en top 10 notering (deze kan oneindig, dus je kan nog hoger uitkomen)
Dat is ook mijn interpretatie, en Ectar heeft het zojuist bevestigdFrunz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:25:
[...]
Is dat dan niet 600k credits/dag

Epic creditgrinding! Die 30 kills lukt wel op een gemiddelde dag
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
<23 battles voor mij!atticus182 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:28:
[...]
Dat is ook mijn interpretatie, en Ectar heeft het zojuist bevestigd![]()
![]()
![]()
Het leuke is dat je bij 20 kills al 200k hebt, die extra 100k is dan leuk meegenomen als je er die dag aan toe komt
Zal weer killstealen worden van jewelste.
Dan krijg je weer dat de hoge alfaguns de schoten nemen voor de kills ipv damage te doen. Maar goed iedere actie heeft zijn beperkingen en het kon erger. Wel een goed moment voor wat meer mobiele tanks ingame te zien. A la leopard, die zich specialiseren in het rondcrossen op het einde van de battle.
Ik zie wel hoeveel ik binnenhark.

NICE.
Helaas heb ik er nu even niks aan. Moet nog 10k xp en 500k credits voor de Ferdinand. Wat een huilteams zijn het vandaag. Ik verlies me een weg naar alweer een T8 tank.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Na een pauze van een paar weken i.v.m. examens en RL-bezigheden ben ik weer begonnen met spelen, en zowaar kwam ik Delert en zijn platoonmaten tegen. Helaas heb ik er precies 30 sec van kunnen genieten...
Allemaal leuk en aardig, replays kijken voor meer inzicht over hoe ik mijn A-20 moet spelen op bepaalde mappen, maar in de replays missen de KV-1S'en altijd, op mij helaas niet!
Allemaal leuk en aardig, replays kijken voor meer inzicht over hoe ik mijn A-20 moet spelen op bepaalde mappen, maar in de replays missen de KV-1S'en altijd, op mij helaas niet!
I know en ik ook maar ik weet van Kaap dat hij daar wel vaker met andere NL clans over heeft gehadVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:57:
[...]
Gaat ook al wat jaartjes mee
Inc beta etc
Dat maakt niks uit want de versnippering lijkt ook alleen maar toegenomen (meer NL/BE clans en meer NL/BE spelers in anderstalige clans).Zertaxka schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:43:
[...]
Tja want in die 2-3 jaar zijn er natuurlijk niet meer Nederlanders/Belgen WoT gaan spelen.....
Iedereen wil de kapitein op het schip zijn en het liefst met zo weinig mogelijk inspanning![]()
Grote kans dat ik ze maar een paar keer kan doen maar wel erg chill! Toch even aankomende Zaterdag en Zondag al cashen. Kan ik de kas weer spekken na mijn aankopen (Borsig staat nu ook in de garage.. nu de 113 nog!).Frentik schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:09:
[...]
450k credits/dag als je 30 tanks vernietigd, 5x in de top 10 en 15 teambattles wint...
Holy moly, dat is zeker lekkeratticus182 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:28:
[...]
Dat is ook mijn interpretatie, en Ectar heeft het zojuist bevestigd![]()
![]()
![]()
Yep dat is zeker een groot nadeel van een dergelijke missie/special.. achja we gaan het meemaken!Joindry schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:41:
Zal weer killstealen worden van jewelste.Dan krijg je weer dat de hoge alfaguns de schoten nemen voor de kills ipv damage te doen. Maar goed iedere actie heeft zijn beperkingen en het kon erger. Wel een goed moment voor wat meer mobiele tanks ingame te zien. A la leopard, die zich specialiseren in het rondcrossen op het einde van de battle.
Trouwens nieuwe map redesigns zijn gelekt van de super test: http://ftr.wot-news.com/2...utta-supertest-map-leaks/
Zien er echt onwijs mooi uit!
[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 15-01-2014 18:27 ]
Purchased:
'Jagdpanzer E 100' sucessfully purchased. Spent credits: 5.185.000.
Zo, nummertje 3 ook aangeschaft. Eens kijken of ik ermee overweg kan
Nice, je hebt de Jagdtiger grind overleefd!Mr_Size schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:20:
Purchased:
Ja iddatticus182 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:24:
Nice, je hebt de Jagdtiger grind overleefd!
Oh en net de 1e pot in de JPZE100 verloren, wel 4 kills en 4K dmg
Epic potje!

https://dl.dropboxusercon...-E-100_33_fjord.wotreplay
Topgun
Steelwall
Reaper
Spartan
Radley walters
6729 dmg done
10k potential dmg received!

Topgun
Steelwall
Reaper
Spartan
Radley walters
6729 dmg done
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
EINDELIJK.
Ben eindelijk klaar met de 25k xp voor de Ferdinand en deze staat nu eindelijk in mijn garage. Het was echt een nachmerrie van extreem incompetente teams en belachelijke f*ck you RNG. Het dieptepunt was wel het afschieten van 34, 88mm shells in een game met maar 14 hits die bij lange na niet allemaal doorsloegen.
Het was echt belachelijk.
Ben eindelijk klaar met de 25k xp voor de Ferdinand en deze staat nu eindelijk in mijn garage. Het was echt een nachmerrie van extreem incompetente teams en belachelijke f*ck you RNG. Het dieptepunt was wel het afschieten van 34, 88mm shells in een game met maar 14 hits die bij lange na niet allemaal doorsloegen.
Het was echt belachelijk.

Mooie match!Appie Heijn schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:52:
Epic potje!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Topgun
Steelwall
Reaper
Spartan
Radley walters
6729 dmg done
Moet wel zeggen je had soms erg veel geluk! In het begin ging het simpel gezegd kut maar later herstelde dat zich onwijs.
Maar wat die IS-8 aan het eind nou aan het denken was? hij kon jouw makkelijk hebben gekild als hij jouw ging cirkelen. Hij kon makkelijk 2 schoten van jouw hebben, als hij eerste schot in jouw zijkant kon plaatsen en daarna 1tje in je kont had jij al bijna geen leven meer. In die tijd had jij maar 1x kunnen schieten.
En na die 800+ damage hit van arty (wederom veel geluk) zou ik als IS-8 een HE shell hebben gepakt.
Maar goed gespeeld, erg mooie match ook.
Zo zie je maar weer de E-100 is echt een beest.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
De meeste epische games zit een regeltje aan geluk bij. Soms moet het ook gewoon meezitten. Of dankzij RNG mega ongeluk en dan wordt het een potje frustreren.thijsco19 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:57:
[...]
Mooie match!
Moet wel zeggen je had soms erg veel geluk! In het begin ging het simpel gezegd kut maar later herstelde dat zich onwijs.
Maar wat die IS-8 aan het eind nou aan het denken was? hij kon jouw makkelijk hebben gekild als hij jouw ging cirkelen. Hij kon makkelijk 2 schoten van jouw hebben, als hij eerste schot in jouw zijkant kon plaatsen en daarna 1tje in je kont had jij al bijna geen leven meer. In die tijd had jij maar 1x kunnen schieten.
En na die 800+ damage hit van arty (wederom veel geluk) zou ik als IS-8 een HE shell hebben gepakt.
In mijn top score die ik heb behaald met mijn 59-16 had ik op het einde 3 schoten van tier 8/9 gebounced
Vandaag in mijn e-25 met 86% health kwam ik een full health e-25 head on tegen. Ik had het eerste schot, maar hij schoot twee keer op mijn gun waardoor 2 schoten van hem geen schade deden, terwijl bij mij alles raak was. Natuurlijk weet ik waar ik schiet, maar het had net zo goed andersom kunnen zijn en dan hadden we het potje verloren.
Een beetje of soms zelfs veel geluk hoort erbij. Het is alleen vreselijk als je een scout tank schiet en dan critical hit hoort en vervolgens doorrijd naar jouw arty en mede daardoor het potje wint. Als die ene shell gewoon schade had gedaan, zoals het hoort met 152mm gun tegen 20mm armour.... dan verloopt een pot heel anders.
De is6 bevalt me trouwens erg goed. Alleen in match up tegen tier 9 is het verhaal anders want die prikken zo door je armour heen. Aangezien je maar 175 hebt, is een premium shell toch wel nodig als de situatie er om vraagt en dan is meteen het doel van de premium tank weg. 175mm is opzicht genoeg om weakspots te raken, maar ik gebruik veel clutchshots en dan is een premium shell handig.
Thanks! Idd erg veel geluk, speelde niet echt top eigenlijk behalve aan het einde, ik zou en moest winnenthijsco19 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:57:
[...]
Mooie match!
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Verwijderd
Wat doe jullie als je als TD onder aan de lijst staat? Mediums en heavys een of twee en meer tiers hoger...
Dat blijf ik lastig vinden.
Vaak blijf ik een beetje bij de arty, als last defence tegen de scouts & co.
Toch nog snel de FV medium gekocht
Op weakspots schieten en zorgen dat je HE en Gold bij hebt zodat je toch nog schade kan doen.Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:13:
Wat doe jullie als je als TD onder aan de lijst staat? Mediums en heavys een of twee en meer tiers hoger...
Daarnaast ten alle tijden proberen te voorkomen dat je gezien word.
Ik ben er gisteren na 5 verloren potjes mee gestopt ging nergen over teams waren totaal waardeloos en kwam in de meest verveldende situaties terecht. Kom je met je Foch twee IS 3 tanks en een IS 8 tegen waarvan er 2 (IS3 en IS8) met Gold schieten. Backup was nergens te bekennen terwijl dan toch in Fjords op de J 4/5 route zit. Ja dan is het snel afgelopen.
Erlenberg berg als Assault moeten verdedigen waarbij je team compleet in de aanval gaat en recht in de rustig voorbereidende tegenstanders rijd en er natuurlijk allemaal aangaan.

Nickname KasPlantje.
Beetje te zien welke TD natuurlijk, sturer emil (tier 7) vs tier 9 heavy, no problem snipe from a distance. Jgpz IV vs is3. Hopeloos wanhopen en hopen dat er in de loop van de game een zacht flank te ontdekken valt.Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:13:
IF jpgz IV THEN break the emergency beer and chill, it will be over soon
Moet wel zeggen dat de leukste potjes daar soms in te spelen zijn. Rijdt mee met enkele bigboys of laat hen voorop rijden. Zij worden dan als eerste gespot en trekken meeste aandacht, jij gaat vaak (ten onrechte) onder de radar door. Tier 8 TD'ism mij doen vaak het meeste damage in tier 10 potjes. Gewoon bcauze f*ck much awsome camotank borsig boomstick
Gisteren na 10 (!) potjes uiteindelijk mijn ISU-152 gedubbeld. Wat een rampenteams
Toen nog even snel geprobeerd mijn freexp farmer Hellcat proberen te dubbelen, maar dat eerste potje ging ook al weer dramatisch, toen ben ik maar gestopt. Zo krijg ik nooit m'n top gun op de ISU grrr.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Free xp voor de BL10 staat al klaar, moet alleen nog nog de SU100 verder grinden (nog 1 gun) en dan de SU152 door.TTLCrazy schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:02:
Gisteren na 10 (!) potjes uiteindelijk mijn ISU-152 gedubbeld. Wat een rampenteamsToen nog even snel geprobeerd mijn freexp farmer Hellcat proberen te dubbelen, maar dat eerste potje ging ook al weer dramatisch, toen ben ik maar gestopt. Zo krijg ik nooit m'n top gun op de ISU grrr.
Zodra ik de ISU heb gaat alles erop met free xp.
Hoe meer ik tier 7+ rij hoe meer ik tier 6- een ramp vind mbt matches en compleet gebrek aan enige vorm van inzicht

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Die nieuwe map ziet er echt mooi uit, vooral van die sneak weggetjes voor scouts denk ik, bijvoorbeeld dat weggerje naar beneden langs dat water onder die brug door.psychoclown schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:17:
[...]
Yep dat is zeker een groot nadeel van een dergelijke missie/special.. achja we gaan het meemaken!
Trouwens nieuwe map redesigns zijn gelekt van de super test: http://ftr.wot-news.com/2...utta-supertest-map-leaks/
Zien er echt onwijs mooi uit!
Maar moet eerst een nieuwe pc kopen, begin in de gaten te krijgen dat me laptop het zwaar begint te krijgen, ik speel nu rond de 30 fps op low met die modpack van http://www.antn.nl/wot
Gisteren toch weer even gespeeld. M7 blijft een moeilijke maar wel leuke tanks. Tevens besloten om de Leopard en waffentrager kant op te gaan. Dus de credit bonussen zijn fijn!
Toch wel aardige potjes gespeeld. Als laaste overgebleven en dan toch nog even. 3 kills scoren voor de winst.
Ander potje stonden we tegenover een peleton van E-25's. Maar die hadden geen rekening met ons/mijn peleton gehouden..2 derpinators
. Toen was het snel gedaan met die td's. Zoiezo in dat potje een slachting aangericht.
En op het laatse potje een ace tanker op mijn B1. Blij dat die nu genoeg xp heeft voor de bdr...
Toch wel aardige potjes gespeeld. Als laaste overgebleven en dan toch nog even. 3 kills scoren voor de winst.
Ander potje stonden we tegenover een peleton van E-25's. Maar die hadden geen rekening met ons/mijn peleton gehouden..2 derpinators
En op het laatse potje een ace tanker op mijn B1. Blij dat die nu genoeg xp heeft voor de bdr...
Was ik gisteren na 5 potjes maar gestopt.14 gespeeld 9 verloren een paar heel slecht gespeeld maar de meeste door mijn team verloren. Vreselijke games waar in de top tier het iedere keer laat afweten. Lemmingen die zich massaal over de heuvel storten recht voor de tegenstanders.GerGio schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 04:26:[...]Ik ben er gisteren na 5 verloren potjes mee gestopt ging nergen over teams waren totaal waardeloos en kwam in de meest verveldende situaties terecht. Kom je met je Foch twee IS 3 tanks en een IS 8 tegen waarvan er 2 (IS3 en IS8) met Gold schieten. Backup was nergens te bekennen terwijl dan toch in Fjords op de J 4/5 route zit. Ja dan is het snel afgelopen.
Erlenberg berg als Assault moeten verdedigen waarbij je team compleet in de aanval gaat en recht in de rustig voorbereidende tegenstanders rijd en er natuurlijk allemaal aangaan.af en toe gaat het lekker maar af en toe totaal waardeloos.
De BDR hallo moneymaker. Wat een geweldige fun tank is dat, echt die gaat echt nooit mijn garage uit.ZTeeVeR schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:30:
Gisteren toch weer even gespeeld. M7 blijft een moeilijke maar wel leuke tanks. Tevens besloten om de Leopard en waffentrager kant op te gaan. Dus de credit bonussen zijn fijn!
Ander potje stonden we tegenover een peleton van E-25's. Maar die hadden geen rekening met ons/mijn peleton gehouden..2 derpinators. Toen was het snel gedaan met die td's. Zoiezo in dat potje een slachting aangericht.
Ja wat is dat de laaste tijd met die hogere tier op een of andere marnier schijnen sommige echt geen idee te hebben wat ze aan het doen zijn.Ryack schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:43:
[...]
Was ik gisteren na 5 potjes maar gestopt.14 gespeeld 9 verloren een paar heel slecht gespeeld maar de meeste door mijn team verloren. Vreselijke games waar in de top tier het iedere keer laat afweten. Lemmingen die zich massaal over de heuvel storten recht voor de tegenstanders.
Nickname KasPlantje.
Even wat tegengas tegen de sombere berichten over winrates enz, gisteren in een stronk platoon toch bijna 70% winrate met een wn7 van 2000, dus het kan wel! En dat incl dubbelen van verschillende tanks, dus niet alleen de Rhm-Borsig gespeeld!.
Dat lijkt me echt het geval "afk/forums"
Naaah, hij heeft alleen maar premium tanks. Lijkt me niet dat je daar AFK mee gaat staan.Blade_Reaver schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:04:
[...]
Dat lijkt me echt het geval "afk/forums"
Het kon ook zeker wel want ik had een best dikke score op voornamelijk tier 9's maar in de laatste 10 potjes ging het mis. RNG ging me keihard tegenwerken (leek het) en de teams waren echt huilen. Dat ik wat potjes verlies vind ik niet zo erg maar wel op zo'n manier terwijl ik iets ervoor nog 75+% hadQuantor schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:57:
Even wat tegengas tegen de sombere berichten over winrates enz, gisteren in een stronk platoon toch bijna 70% winrate met een wn7 van 2000, dus het kan wel! En dat incl dubbelen van verschillende tanks, dus niet alleen de Rhm-Borsig gespeeld!.
100% bot, kan gewoon niet anders.User schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:05:
[...]
Naaah, hij heeft alleen maar premium tanks. Lijkt me niet dat je daar AFK mee gaat staan.
Gisteren toch mooi de 113 weten te halen, laatst 2,6k met free exp gedaan maar had ik die laatste 10 potjes net zoals de eerste 16 kunnen doorzetten dan was het nog veel sneller gegaan. Kan ik vanaf vandaag de AMX AC Mle 48 en WZ-111 verkopen en genieten van mijn nieuwe tanks
IS6 is binnen
Gisteren om 23:00 behaald.. pffft wat een werk was dit zeg.
De meeste bots zijn beter dan die gast. Tegenwoordig zijn er al bots die leaden, op weakspots schieten, etc etc. Voor elk schot waarmee deze gast damage doet in zijn Super Pershing, heeft ie er zes waarmee hij niks doet.
Plaatjes en player profile
Link weggeknipt, hoe minder dat soort sites verspreid worden hoe beter.
Werken deze dingen echt?
Werken deze dingen echt?
[ Voor 56% gewijzigd door psychoclown op 16-01-2014 10:14 ]
Verwijderd
Gisteren gespeeld, drama...
Was gewoon om te huilen zulke slechte teams.
Ik ga even WoT links laten liggen. Echt klaar mee
Erg jammer, maar het is de MM/teams die het verzieken.
Hoor helaas deze geluiden wel steeds meer...
Hier en ook binnen in de clan.

Ik maak me niet zo druk over het winnen of verliezen, was lekker credits aan het grinden met de su-122-44, fijn ding. Als deze nog bezig was maar een potje in de kv-220. In een avondje een dik miljoen bij elkaar gegrind. De E-25 is met de lage alpha lastiger in randoms, maar dat is persoonlijk.
Persoonlijk haal ik voldoening uit sommige gevechten in een potje, winst of verlies maakt niet uit. Ik overleef ook de meeste potjes niet, als er nog hp in de tank zit dan duw ik door. Een andere die knel zit moet je ook helpen voor je eigen overleving of mogelijke winst. Het is 1 extra gun en een extra afleiding voor het vijandige team.
Persoonlijk haal ik voldoening uit sommige gevechten in een potje, winst of verlies maakt niet uit. Ik overleef ook de meeste potjes niet, als er nog hp in de tank zit dan duw ik door. Een andere die knel zit moet je ook helpen voor je eigen overleving of mogelijke winst. Het is 1 extra gun en een extra afleiding voor het vijandige team.
Dat is inderdaad een goede instelling die ik in veel gevallen ook hanteer. Echter wil ik ook presteren en mezelf verbeteren maar soms gaat dat niet door RNG/0,0 nadenkend team/Te snel winnend team al dan niet met tegenwerking van je eigen team.. Gisteren ook één potje zo gefrustreerd geraakt (en daardoor bagger gepresteerd) door een Foch 155 die me constant in het vizier zat en blocken en doen. Uiteindelijk ook nog eens constant mijn schoten (goed gemikt op weakspots) critical hits of bounces. Dan ben ik wel blij dat we winnen (positief ingesteld dat ik ben) maar ik kon die Foch 155 met zijn kills en damage wel schieten. Een beetje in de trant van.. ik probeer mijn best te doen en hij heeft totaal niks in de gaten wat er gebeurd en heeft wel goed geplaatste schoten etc..databeestje schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:15:
Ik maak me niet zo druk over het winnen of verliezen, was lekker credits aan het grinden met de su-122-44, fijn ding. Als deze nog bezig was maar een potje in de kv-220. In een avondje een dik miljoen bij elkaar gegrind. De E-25 is met de lage alpha lastiger in randoms, maar dat is persoonlijk.
Dat ben ik met je eens, winnen of verliezen maakt me niet al teveel uit. Het gaat mij voornamelijk om wat ik kan bijdragen aan het team. Ik speelde een pot met mij SU-85 en ging full retard achter een medium aan die bij Sandriver richting sniping hill ging.databeestje schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:15:
Toen zag ik een KV-1S over het hoofd en boom. Wel een win, maar een bijdrage van 1 spot.....das dan balen.
Ik heb ook potjes verloren waarbij ik met Tier 5/6 dik over de 1500/2000 damage heenga en alsnog verlies. Daar heb ik dan minder moeite mee.
Volgens noobmeter heb ik gisteren de dag afgesloten met een WN7 van 1298 en een WN8 van 1459...er zit progressie in!
Die geluiden zijn er altijd al geweest en ook zoveel. Dat je die verhalen steeds meer hoort ligt aan het selectieve geheugen van de mensVerwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:05:
Gisteren gespeeld, drama...
Het filmpje: [YouTube: http://youtu.be/sD2jHxZ1v5k]
Nieuwe map en nieuwe game mode en Tier 10 TD nerfs zijn de belangrijkste punten. Nieuwe game mode klopt ook niet helemaal: zijn de normale game modes maar dan bv duitsland - amerika (eerder een nieuwe MM regel dus) Maar lijkt me wel grappige toevoeging.
[ Voor 36% gewijzigd door Frentik op 16-01-2014 10:57 ]
Dus de death star blijft de death star, de Object 263 zijn heat word generft en de 15cm 15.2cm en 15.5cm verliezen 100 damage. Dan krijgt de Foch ook nog een speed nerf. Klinkt redelijk denk ik zo.

100 average damage is natuurlijk al best wat, ik ben erg benieuwd hoe dat zal uitpakken 
Daarnaast goed om te zien dat ze sommige dingen van mods oppakken, zoals (gedeeltelijk) die crew management die al heel lang in XVM zit ingebakken.
Daarnaast goed om te zien dat ze sommige dingen van mods oppakken, zoals (gedeeltelijk) die crew management die al heel lang in XVM zit ingebakken.
Oneens, sinds de massale tv reclames van dit voorjaar/zomer is het aantal spelers bizar gegroeid en daarmee het newbie gehalte explosief gegroeid. Ik merk zeer zeker wel dat de afgelopen 6-8 maanden de kwaliteit van de games steeds verder terugliep.Ilikebananas schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:44:
[...]
Die geluiden zijn er altijd al geweest en ook zoveel.
Deathstar = gelijkDanielWW2 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:55:
[...]
Dus de death star blijft de death star, de Object 263 zijn heat word generft en de 15cm 15.2cm en 15.5cm verliezen 100 damage. Dan krijgt de Foch ook nog een speed nerf. Klinkt redelijk denk ik zo.
Jpz E100 = Gelijk
268 = -100dmg, rof increase, Heat pen nerf
263 = Gelijk
E3 = -100dmg, rof increase
E4 = -100dmg, rof increase
155 = -100dmg, rof increase, -200 horse power
WTFE100 = gelijk
De WTF zonder nerfs wordt nu natuurlijk compleet op

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Alpha naar beneden, RoF omhoog, resultaat = ? Meer of minder DPS?
Idd raar dat dat de WT ook niet een klein beetje getweaked wordt, er moet ondertussen toch al veel vergelijkings materiaal beschikbaar zijn. Een platoontje WT = 99% win.
Idd raar dat dat de WT ook niet een klein beetje getweaked wordt, er moet ondertussen toch al veel vergelijkings materiaal beschikbaar zijn. Een platoontje WT = 99% win.
DPM zou (ongeveer) gelijk moeten blijven. WG kennende zal het iets hoger uitvallen voor de 268 en juist omlaag gaan voor de al kapot generfde E4.Inrage schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:19:
Alpha naar beneden, RoF omhoog, resultaat = ? Meer of minder DPS?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dus het 'grote' voordeel van de 263 (de ROF) is nu weg.
Right.
Right.
Wat is er eigenlijk mis met OP tanks? Zolang iedereen verschillende tanks speelt lijkt dat OP wel erg mee te vallen. Daarnaast is het ook redelijk realistisch dat de ene tank (veel) meer voordeel heeft dan de ander.
Ja, maar in specifieke situaties/gevallen OP zijn of OP in het algemeen is natuurlijk een groot verschil.Razorbite schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:33:
Wat is er eigenlijk mis met OP tanks? Zolang iedereen verschillende tanks speelt lijkt dat OP wel erg mee te vallen. Daarnaast is het ook redelijk realistisch dat de ene tank (veel) meer voordeel heeft dan de ander.
Zo zat ik gisteren een paar keer in T10 potjes met mijn T9 platoon en veelal met ~15 TD's in totaal. De meest average gasten zaten bijv. in een WTF en daarvoor heb ik een beetje zitten spotten met mijn heavy en alles werd weggeblazen nadat ik zelf één schot kon lossen per target. Uiteindelijk hebben zij ook nog tig keer gemist en vrij weinig gepenned terwijl ik met minder penetration wel alles erin wist te krijgen. Was het andersom geweest had ik waarschijnlijk 2x zoveel damage gedaan en was het potje ook nog eens sneller voorbij geweest.
Keek dus net even naar de damagestats. Inderdaad doet die al 750 damage. Dus met de patch vernietigd de WTF zelfs de Foch in pure damageoutput...wontcachme schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:16:
De WTF zonder nerfs wordt nu natuurlijk compleet op![]()
Dan te bedenken dat ik langzaam aan de E-50 en de E-75 wil gaan unlocken.
Het is trouwens wel mooi dat de afkorting van de Waffentrager WTF is. Die hele tank is gewoon WTF.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)