Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.844 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vooghel schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:51:
Kun je voor deze geïnteresseerde leek :P uitleggen wat dat wil zeggen en hoe dat dan werkt? :)
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-sQGHG-PoSag/UzlhDK-TDkI/AAAAAAAAB50/8p9tNzlzOQM/s1152/wisseltong.png

In het gemarkeerde gebied wordt de ballast die normaal gesproken tot bovenkant dwarsligger is afgewerkt, 50mm onder de bovenkant dwarsligger afgewerkt. De tong glijdt over de glijstoelen heen en zit er dus normaal gesproken maar 1 a 2 cm tussen onderkant tong en bovenkant ballastbed, maar nu heb je dus ca. 70mm beschikbaar om sneeuw/vuil/ijs te bufferen. Als je dit niet doet loopt de ruimte tussen de tong en de aanslagspoorstaaf vol met troep en kan het wissel niet om en schakelt het wissel naar storing (al controleert hij nog wel om de zoveel tijd wel of hij weer obstakelvrij is).
Het helpt alleen helaas niet tegen die grotere sneeuw/ijs blokken die van treinen vallen.

Bij Utrecht monteren we nu een dubbel systeem om zowel sneeuw als ijsblokken te verwijderen (airjet systeem en standaard elektrische lint verwarming).

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 31-03-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.wetenschap24.n...ten-per-direct-dicht.html

Treintoiletten moeten per direct dicht
Rechter in kort geding: lozingen NS uit treinen onrechtmatig

Wegens milieuwetten mogen intercity's voortaan alleen nog met chemische toiletten het spoor op. Anders mogen ze, net als de sprinters, geen wc meer aan boord hebben.
Say What, Nog minder toiletten in de trein ??? :X

Maar mijn uitwerpselen zijn toch biologisch ?
Beetje vreemd om daar na zoveel jaar dumpen er op deze manier mee te komen, maarja eens moet het wel een keer gebeuren, want het is gewoon wel een erg vieze manier van doen.

[ Voor 12% gewijzigd door enchion op 01-04-2014 01:07 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:25
In België is men al meer dan 10 jaar bezig met het ombouwen van de toiletten. Maar dit gebeurd alleen bij de grootste vormen van revisie. Het zal nog minstens 10 jaar duren voor de laatste treinen stoppen met rechtstreeks op het spoor te dumpen. Wel is vandaag een meerderheid van het rollend materiaal bij ons al wel uitgerust met chemische toiletten mede dankzij de grote instroom van nieuw materiaal.

Sterkte aan de nederlandse reiziger.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blokker_1999 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 05:51:
In België is men al meer dan 10 jaar bezig met het ombouwen van de toiletten. Maar dit gebeurd alleen bij de grootste vormen van revisie. Het zal nog minstens 10 jaar duren voor de laatste treinen stoppen met rechtstreeks op het spoor te dumpen. Wel is vandaag een meerderheid van het rollend materiaal bij ons al wel uitgerust met chemische toiletten mede dankzij de grote instroom van nieuw materiaal.

Sterkte aan de nederlandse reiziger.
Hier zijn ze net begonnen eigenlijk... de NIDs hebben het en de nieuwe sprinters krijgen het ook. Maar de V-IRMs staan wel in de planning voor de ombouw maar dat duurt idd nog jaren naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De ICRm's die voor de Benelux- en de Fyra-diensten verbouwd zijn destijds hebben toch ook gesloten toiletsystemen gekregen?

De rest van de ICRm's is volgens mij nog steeds voorzien van een open toilet.

De laatst gemoderniseerde ICMm's hebben volgens mij ook nog een bioreactor-toilet meegekregen, maar het merendeel niet (zie hier).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dus toch. Ik zag het vanochtend in de trein op de informatieschermen, maar vorige week al die nieuwe SSID. Ik dacht aanvankelijk dat er een MitM bezig was... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
enchion schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 00:40:
[...]

Beetje vreemd om daar na zoveel jaar dumpen er op deze manier mee te komen, maarja eens moet het wel een keer gebeuren, want het is gewoon wel een erg vieze manier van doen.
1 april _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er staat toch echt 31 maart 2014 boven het artikel :P

Maar als het waar is :X , niks over de plaszak?

edit: En daar gaan we weer :+
Geen treinverkeer rond Schiphol door brandmelding
Rond de luchthaven Schiphol is dinsdagochtend geen treinverkeer mogelijk door een brandmelding.

Dat meldt de NS.

Het is nog niet bekend hoe lang de verstoring gaat duren.

[ Voor 96% gewijzigd door Raven op 01-04-2014 10:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Raven schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:29:
Er staat toch echt 31 maart 2014 boven het artikel :P
Iets wat ze ondertussen in alle stilte hebben laten aangepast naar 1 april. Het zal dus toch een grap zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Deze zomer en in het Pinksterweekend zal op diverse plekken intensief aan het spoor worden gewerkt rond Utrecht Centraal. Hierdoor zal hinder ontstaan voor de reizigers.

Dat schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) dinsdag aan de Tweede Kamer.

Ook rond 's Hertogenbosch en Schiphol wordt dit jaar intensief aan het de verbetering van de spoorverbindingen gewerkt.

Dit jaar zal er bijna ieder weekend sprake zijn van werkzaamheden rond Utrecht Centraal.

Van 9 tot en met 17 augustus wordt er echter elke dag gewerkt aan het spoor. In deze periode zal op meerdere trajecten met de bus of via alternatieve gereisd moeten worden. Op deze dagen rijden op sommige trajecten minder treinen of helemaal geen treinen.

Zo rijden in deze zomerweekenden minder intercity's van en naar Arnhem, 's Hertogenbosch en Gouda en helemaal geen treinen naar stations in de omgeving, zoals Breukelen en Driebergen. Schiphol is tijdens deze weekenden via een andere route bereikbaar.

Gedurende de werkdagen rijdt de sprinter naar Woerden niet en worden bussen ingezet. De intercity naar Woerden rijdt de hele periode van 9 tot en met 17 augustus niet.

Mansveld schrijft dat na overleg de NS heeft toegezegd langere treinen in te zetten op de alternatieve routes, maar dit is niet altijd mogelijk vanwege de perronlengte van stations.

Volgens de staatssecretaris wordt momenteel gewerkt aan de 'grootste vernieuwingsslag op het spoor ooit'.

"Dit gebeurt om het spoor betrouwbaarder te maken en meer ruimte op het spoor te creëren voor het groeiende treinverkeer en reizigers nog sneller en comfortabeler op hun bestemming te brengen", aldus Mansveld.

Bij Schiphol zal er tot en met november vijf weekeinden aan het spoor worden gewerkt, waardoor er geen of beperkt treinverkeer mogelijk is: 5, 6 april, 10, 11 mei, 22, 23 juni, 6, 7 september, 22, 23 november.

Ook rijden er wekelijks op zondag-, maandag- en dinsdagnacht geen nachttreinen tussen Schiphol en Amsterdam in verband met werkzaamheden. De NS heeft alternatief vervoer toegezegd.

De werkzaamheden rond 's Hertogenbosch richten zich vooral op de periode 27 maart tot en met 16 april, waardoor er richting Boxtel en Tilburg geen treinverkeer mogelijk is. Ook hier is vervangend vervoer geregeld.
http://www.nu.nl/binnenla...-overlast-utrecht-cs.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blokker_1999 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:33:
[...]

Iets wat ze ondertussen in alle stilte hebben laten aangepast naar 1 april. Het zal dus toch een grap zijn |:(
Blijkbaar liggen ze daar te slapen, het artikel staat namelijk nog steeds onder
Home/Nieuws/Artikeloverzicht/Artikelen 2014 / Maart 2014 :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 23:06

DDX

Weet iemand toevallig wat voor trein er 's ochtends om 7:01 vanuit Amsterdam CS vertrekt richting Apeldoorn.
Volgens planner is dit een Intercity van NS Hispeed en is fietsvervoer mogelijk.

Maar kan ik hier gewoon met ns fietskaartje in ?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/20755ps.png

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:44

PauseBreak

derp!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 10:27
DDX schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:23:
Weet iemand toevallig wat voor trein er 's ochtends om 7:01 vanuit Amsterdam CS vertrekt richting Apeldoorn.
Volgens planner is dit een Intercity van NS Hispeed en is fietsvervoer mogelijk.

Maar kan ik hier gewoon met ns fietskaartje in ?

[afbeelding]
Dit zal de internationale trein naar berlijn zijn.. Volgens mij zijn de normale kaartjes hierin ook geldig, aangezien ik hier met studenten ov ook geen problemen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ja dat zijn de ns regels, maar dit is een ns hispeed trein.
En dan hebben ze verschillende regels :
http://www.nshispeed.nl/n...iets-meenemen-in-de-trein
Op basis van naam Intercity zou ik gokken de 'InterCity Berlijn' en dan staat er :
InterCity Berlijn

Het is toegestaan om een fiets mee te nemen in InterCity Berlijn. Daarvoor heeft u een internationaal fietsticket nodig à € 12 per enkele reis. Daarnaast is een reservering voor uw fiets verplicht. Hiervoor betaalt u € 4 per enkele reis. U kunt maximaal één fiets per persoon meenemen.
Maar is dit ook als ik gewoon stukje in Nederland ga reizen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Vraag het ze als je het zeker wilt weten, maar ik heb in die trein nog nooit problemen gehad met enkel een studenten-ov. Er is ook geen toeslag verplicht, want die trein rijdt planmatig als 'normale ic'. Met die uitzondering dat het Duits materieel is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sinds 2 jaar terug de dienstregeling verschoven is met een kwartier rijd hij als extra trein geloof ik.
DDX schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:30:
Ja dat zijn de ns regels, maar dit is een ns hispeed trein.
En dan hebben ze verschillende regels :
http://www.nshispeed.nl/n...iets-meenemen-in-de-trein
Op basis van naam Intercity zou ik gokken de 'InterCity Berlijn' en dan staat er :

[...]

Maar is dit ook als ik gewoon stukje in Nederland ga reizen ?
Ik heb m'n fietser wel eens in mee genomen met Nederlands Fietskaartje (weet niet of ik toen een controle had overigens) en toen was dat zo ver mij bekend gewoon legaal, ook toen viel hij al onder NS high-speed binnen Nederland.

ECHTER: toen nam deze Dienst nog gewoon de normale intercity over tussen Hengelo en Schiphol. Later toen het Intercity schema richting Enschede een kwartier verschoven is werd het een 'aparte' trein. Dat zou een verschil kunnen zijn.

Ik zou dus gewoon er op gokken (en me desnoods van de domme houden).

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 01-04-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Heb me ooit door een conducteur laten vertellen dat die betreffende trein binnen NL als reguliere intercity rijd, die mag je dus gewoon pakken. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb ook nooit problemen gehad in die trein met m'n studenten OV, maar dat is al een tijdje geleden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de NS mag je tijdens de spits je fiets niet meenemen in de trein. De genoemde trein valt precies in de ochtend spits
bron: http://www.ns.nl/reiziger.../dagkaart-hond-fiets.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Alleen is er zaterdag geen spits ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:02:
Bij de NS mag je tijdens de spits je fiets niet meenemen in de trein. De genoemde trein valt precies in de ochtend spits
bron: http://www.ns.nl/reiziger.../dagkaart-hond-fiets.html
Op zaterdag doet men niet aan de spitsuitzondering. Het is dus ook geen probleem om de fiets mee te nemen in die trein ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:22
Zou wel jammer zijn dat het een 1 april-grap was. In Duitsland zijn chemische toiletten toch ook heel normaal? Lijkt me veel schoner en hygiënischer dan zomaar dumpen op het spoor (en zeker mensen die op het station naar het toilet gaan)

Aan de andere kant valt het inderdaad vast ook wel weer mee. Zeker als je er een sanibroyeur op zet :P

[ Voor 12% gewijzigd door maarud op 02-04-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Enige nuance, en daarom denk ik ook dat het een 1-april grap is: het enige materieel van NS dat nu op de baan is zonder gesloten toiletsysteem is VIRM1-3. De laatste serie VIRM-4 (met de nieuwe bankjes) had vanaf de bouw een gesloten toiletsysteem en de koplopers en oude dubbeldekkers (DDZ/NID) hebben het gekregen met de verbouwing.

Er is dus al een systeem om het gesloten toiletsysteem te legen. Het is overigens geen chemisch toilet maar een toilet met bioreactor. Het probleem is misschien dat er te weinig capaciteit is om de toiletten te legen.
En ja: in Duitsland is dit al tientallen jaren volstrekt normaal. NS loopt wat dat betreft echt achter.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:22
Ik kom nog wel geregeld een ICM tegen met zo'n dikke pijp eronder...is dat niet een 'oud' toilet?

edit: wel een geavanceerd ding, zo te zien :P

[ Voor 65% gewijzigd door maarud op 02-04-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 14-09 21:14

MBV

Er is toch ook nogal wat stoptreinmaterieel zonder bioreactor? En die toiletten met bioreactor zijn erg vaak defect, nogal een nadeel IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Oh ja, SGM heeft ook nog een toilet. En die paar stellen Plan-V die nog rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
mambo No5 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 05:14:
Heb me ooit door een conducteur laten vertellen dat die betreffende trein binnen NL als reguliere intercity rijd, die mag je dus gewoon pakken. :)
De Berlijn trein is een gewone intercity, hij rijdt alleen een stukje verder door bij de grens.
Ik heb daar ongeveer 4x mee gereisd en elke keer stapten er in Nederland gewoon mensen/studenten in om van Amsterdam/Amersfoort naar bv Apeldoorn/Enschede te reizen.
Het heeft me wel altijd verbaasd dat hij verder rijdt dan Hannover, nl naar Berlijn, aangezien het op Hannover overstappen op een ICE-dienst een stuk sneller is en je met je kaartje daar wat de conducteur/DB betreft gewoon in kan stappen.

Wat het WC verhaal betreft leest het niet als een 1 April grap, als dit een grap was is hij imho iets te goed/netjes neergezet.
(Misschien is het omdat ik/we inmiddels al zoveel gewend zijn van de NS dat ik/we niet meer echt geschokt zijn door dit soort berichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Een uitspraak van een rechter moet dan toch ook ergens anders te vinden zijn. Bovendien zouden nieuwsmedia het dan oppikken, ze zijn gek op dit soort berichten. Vooral omdet ze dan weer met grote letters kunnen melden 'alle toiletten moeten dicht en de plaszakken moeten weer mee.' rover en treinreiziger ook niets van gezien.

Ik ben het wel eens met de argumentatie in het artikel, behalve dat ik de cijfers niet kan beoordelen. Dumpen van menselijke uitwerpselen kan in 2014 echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

enchion schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:53:
[...]

Het heeft me wel altijd verbaasd dat hij verder rijdt dan Hannover, nl naar Berlijn, aangezien het op Hannover overstappen op een ICE-dienst een stuk sneller is en je met je kaartje daar wat de conducteur/DB betreft gewoon in kan stappen.
Waarom is overstappen op een ICE sneller dan? De maximum snelheid op het traject Hannover-Berlijn is bij mijn weten (volgens TS2014 ;)) 200 Km/u en dat haalt de BR101 waar mee gereden wordt ook met gemak.

In het spel kom ik met een ICE (3) in ieder geval niet sneller in Berlijn aan dan met een BR101 als ik me aan de snelheden houd. Maar goed, dat hoeft niet de realiteit te zijn natuurlijk...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Nee, de NBS naar Berlijn is 100% zeker 250 km/h, alleen 220 of 230 op een stukje waar het door een natuurgebied gaat.
En met een kaartje voor de Berlijntrein zou je normaal niet in de ICE mogen zitten. Er is een apart tarief voor de ICE. Hannover - Berlijn met de ICE is 14 euro duurder.

[ Voor 42% gewijzigd door Maasluip op 02-04-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Maasluip schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:44:
Nee, de NBS naar Berlijn is 100% zeker 250 km/h, alleen 220 of 230 op een stukje waar het door een natuurgebied gaat.
Ik wilde net mijn post gaan editen, want ik vergis me inderdaad.... Ik verwarde de route Hamburg-Hannover met die van Berlijn-Wittenberg... Er zit in TS2014 helemaal geen route Hannover-Berlijn :o

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
TS2014 = trainsimulator? Dat zou ik ook niet direkt als authoritieve bron aanhalen.
http://stredax.dbnetze.co...ic_html_de/svg/index.html is heel erg handig. En daar staat dat het tussen Bamme en Ribbeck zelfs maar max 200 km/h is. Alsof die vogels minder hard dood gaan als ze 850 ton staal met 200 km/h of met 250 km/h ontmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Klopt, Train Simulator 2014. Maar daarom zet ik er ook een smiley bij, omdat het natuurlijk nooit helemaal accuraat is. Maar het gaat om het idee, je kunt er prima mee vergelijken of een bepaald type trein op een traject sneller is.

En er zijn ook genoeg workshop items die de echte vertrek/aankomst staten hanteren en dan merk je dat op tijd rijden best lastig is ;)

Maar als je op het traject Berlijn-Hannover dus ook stukken hebt met 200/230 gaat het met een ICE 3 nog steeds niet zo heel veel sneller dan met een BR101 lijkt me.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Het is op dit moment een beetje sneller met de ICE omdat de ICE die 15 minuten later in Hannover vertrekt de IC inhaalt als die van de NBS afgaat en in Stendal stopt. De IC die niet in Stendal stopt (en waarschijnlijk dus ook op de NBS blijft) is 9 minuten langzamer dan de ICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:44:
En met een kaartje voor de Berlijntrein zou je normaal niet in de ICE mogen zitten. Er is een apart tarief voor de ICE. Hannover - Berlijn met de ICE is 14 euro duurder.
[anekdote]
Ik heb een keer naar Munchen gereisd met een superspaartarief en daarna doorgereisd naar Innsbruck. (totaal rond de 90 euro)
In Innsbruck ben ik 3 weken gebleven om daarna los een kaartje terug te gaan kopen aan het loket ongeveer 2 dagen voordat ik terug zou reizen.
Ik vroeg aan het loket wat de prijs was en de OBB-dame zei dat het met ICE enzzz. oftewel snelste verbinding op 160 euro zou uitkomen.

Daarna vroeg ik haar om nog eens goed te kijken of er een goedkopere verbinding was, na een minuutje of 2 had ze een alternatief gevonden, met een zelfde soort IC als de Adam Berlijn trein nl die van Innsbruck via Bregenz naar Dusseldorf (oude verbinding van voor ICE) vor ongeveer 120 euro.

Daarna heb ik haar nog een keer gevraagd om te kijken waarna ze een verbinding via Hannover suggereerde (zou 6 uur langer duren dan de kortste ICE verbinding) en dat voor "Jawel" 85 Euro.
Dit kaartje heb ik dan dus ook gekocht.
(Dus zelfs goedkoper dan mn ver vooraf geboekte heenreis)

Twee dagen later ben ik gewoon op de ICE via Kufstein naar Munchen gestapt, daar overgestapt op de ICE naar Keulen, en daarna overgestapt op de ICE naar Amsterdam, met het goedkope kaartje, waarbij de hele route die ik zou moeten volgen (via Hannover) op het kaartje geprint stond. >:)
Ik ben ongeveer 6 keer gecontroleerd en heb niet eens 1 opmerking erover gekregen.
[/anekdote]

Op het Berlijn traject heb ik ongeveer 4x die overstap op Hannover gemaakt en dat ook zonder enige klacht dat ik verkeerd zou zitten.
(buiten het feit dat als je eenmaal in de ICE zit, Berlijn toch een voldongen feit is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 10:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

enchion schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 00:40:
[...]

Waarom heeft NedTrain die niet in de ICM-3 ingebouwd tijdens de revisie? De viertjes hebben deze wel.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

http://www.nu.nl/economie...-kan-hoger-uitpakken.html
Het debacle met de hogesnelheidstrein zorgt ervoor dat de staat als eigenaar van de NS 119 miljoen euro aan winstuitkering misloopt. Dat bedrag is echter gebaseerd op een reeks aannames. Daarom liet het ministerie het plan onderzoeken door externe deskundigen.
De treinkaartjes worden dus niet duurder, maar alle mensen draaien indirect op voor de slechte keuzes....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een nieuwe manier om het spoor te onderhouden, lijkt zijn vruchten af te werpen. Spoorbeheerder ProRail meldde donderdag dat het aantal wisselstoringen, vooral in de Randstad, flink is afgenomen.

In voorgaande jaren lag het treinverkeer geregeld stil door wisselstoringen. Vooral tussen Den Haag, Schiphol en Amsterdam leidde dat vaak tot forse vertragingen. Dat was onder meer vanwege sneeuwval, die deze winter uitbleef.

De nieuwe aanpak houdt in dat onderdelen eerder preventief worden vervangen en dat wissels vaker een onderhoudsbeurt krijgen. In de afgelopen 12 maanden waren er daardoor tussen Hoofddorp en Schiphol 71 procent minder storingen en rond Utrecht Centraal 27 procent.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...anpak-onderhoud-1.4299221

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Goh... onderhoud helpt storingen voorkomen. Da's nou echt een open deur intrappen. :X

Maar goed, nu maar hopen dat de budgetten toereikend zijn om dat te blijven doen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bastien schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:41:
Goh... onderhoud helpt storingen voorkomen. Da's nou echt een open deur intrappen. :X

Maar goed, nu maar hopen dat de budgetten toereikend zijn om dat te blijven doen.
:X :X :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Sorry, dat was ook een open deur inderdaad. :+

In de categorie overig nieuws: met compliment (http://www.prorail.nl/nie...eren-vertrekt-bij-prorail) en met een journalistieke schop na (http://www.nu.nl/binnenla...ecteur-prorail-stapt.html).

[ Voor 38% gewijzigd door Bastien op 03-04-2014 20:22 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Oh jaha?
Topvrouw ProRail weg om artikel De Telegraaf
[...]

De Telegraaf meldt vandaag dat het aantal storingen op het spoor de laatste jaren gigantisch is gestegen van 1846 (2011) tot 2312 vorig jaar, een toename van ruim 25 procent.
http://www.telegraaf.nl/b...&utm_campaign=twitterfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:53
Televaag berichtgeving neem ik meestal al met een flinke dwarslegger :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
D_Jeff schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:28:
Televaag berichtgeving neem ik meestal al met een flinke dwarslegger :+
Televaag schrijft een artikel. Stuurt het donderdag naar ProRail met de vraag om commentaar en de mededeling dat het morgen (vandaag dus) in de krant komt.
Diezelfde avond stuurt ProRail een tegengesteld bericht naar de pers. En toevallig stapt de topvrouw ook meteen op.
Dat is wel allemaal heel toevallig getimed.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Ik las het artikel in eerste instantie als 'het aantal storingen is tussen 1846 en vorig jaar met 25% toegenomen', en vervolgens vroeg ik me af of ik niet op despeld.telegraaf.nl terecht was gekomen :D

[ Voor 3% gewijzigd door ValHallASW op 04-04-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 20:47

Luke!

#Treinbaas
Klein primeurtje voor Nederland: voor het eerst sinds erg lang rijden twee Rheingold-panoramarijtuigen opengesteld voor het brede publiek mee in een trein, de rit van Rail Magazine op 26 april aanstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen weer om 3:32 (zonder problemen) in dienst gegaan bij Schiphol, Asra, Lelylaan, Zuid en Duivendrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 09:26

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nou grappig, ik reis sinds een maand elke dag van Utrecht Centraal naar Den Bosch, en ik heb sinds vorige week praktisch elke dag te maken met wisselstoringen en vertraagde treinen. Veelal lopen ze volgens het NS personeel vertraging op rondom Amsterdam. Met als klap op de vuurpijl afgelopen vrijdagmorgen:
Vertrek 8.53 Utc. aankomst dbs 10.51 :(
Of dat ik even om wilde reizen via Nijmegen omdat de wissel die donderdag stuk gegaan was en gerepareerd was, nu weer stuk was, aldus de conducteur.

Wrange is dat mijn collega's nét een treintje eerder hadden die wel gewoon op tijd was.

Vandaag weer +10 wegens een defecte trein die afgekoppeld moest worden in Amsterdam Centraal.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Luccus schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:12:
Klein primeurtje voor Nederland: voor het eerst sinds erg lang rijden twee Rheingold-panoramarijtuigen opengesteld voor het brede publiek mee in een trein, de rit van Rail Magazine op 26 april aanstaande.
Afbeeldingslocatie: http://www.akim.nl/afbeeldingen/70035-yoko-tsuno-19-de-rheingold-express.jpg

? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

die ja, het schijnt nogal een legendarische trein geweest te zijn, dus dat er strips over gemaakt zijn verbaast mij niets.

zie ook: Wikipedia: Rheingold (trein)

[ Voor 30% gewijzigd door Yukkie op 07-04-2014 13:00 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vervanger Fyra aan de kant door problemen
De NS heeft dinsdag alle Intercity Direct-treinen die rijden tussen Amsterdam en Breda uit de dienstregeling genomen vanwege een mogelijk probleem met de locomotieven.

Dat meldt de NS.

"De fabrikant van de Traxx-locomotieven, Bombardier, gaat een inspectie doen naar problemen met de stroomafnemers", zegt een woordvoerder van de NS. De stroomafnemer (pantograaf) zorgt voor de verbinding tussen de bovenleiding en de locomotief.

De Intercity Direct-treinen zijn deels de vervangers van de Fyra en rijden onder meer over het hsl-traject tussen Schiphol en Breda. Ze vormen een belangrijke verbinding tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda.

"We durven echt nog niet te zeggen hoe lang het gaat duren. Het overvalt ons ook", stelt de woordvoerder van de NS. "Reizigers die gebruik wilden maken van deze treinen kunnen de normale Intercity's nemen.

Een indicatie van de duur van de problemen is niet te geven, benadrukt de woordvoerder. "Er moet eerst gekeken worden hoe groot de problemen zijn. Pas dan kunnen we er iets zinnings over zeggen."

De NS least achttien locomotieven van dit type van een Brits bedrijf.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
http://www.manbijthond.nl/fragmenten/superbuur-code-lila

[ Voor 11% gewijzigd door jorisjan op 08-04-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ik ben benieuwd naar de compensatie van abonnementhouders. En de drukte in de reguliere treinen (zullen ze tussen Lelystad Centrum en Vlissingen nog steeds in de spits met 1x VIRM6 rijden?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Nu.nl redacteur: Yesss weer Fyra in de titel gooien voor de pageviews!
Weer geen verstand van zaken bij een aantal journalisten ondanks dat het al een heel oud dossier is. Wat nu aan de kant moet is geen vervanger, want de IC Direct treinen die nu rijden reden al voor de V250's er waren.

NOS formuleert het wel beter:
De Canadese treinen die steeds tussen Amsterdam en Breda hebben gereden, zijn ook besteld als vervanger van de Fyra-treinen naar Brussel.

[ Voor 20% gewijzigd door Maranello op 08-04-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Alleen de TGV rijdt nog... Hadden ze nou maar gewoon een paar TGV's besteld. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat kon niet. Het waarom is geloof ik al 25x uitgelegd in dit topic en haar voorgangers, voor we dezelfde discussie nóg een keer gaan herhalen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:55

Fiber

Beaches are for storming.

Net in het nieuws. De IC Direct gaat morgen weer rijden in een gehalveerde dienstregeling en vanaf donderdag weer met een volledige dienstregeling... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

wildhagen schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:41:
Dat kon niet. Het waarom is geloof ik al 25x uitgelegd in dit topic en haar voorgangers, voor we dezelfde discussie nóg een keer gaan herhalen.
Goh, vertel eens.... >:)

De reacties van het publiek zijn ook weer tenenkrommend, de NS top faalt, Kamervragen aan Mansveld etc. etc. En uiteraard ook wederom dat we dan Franse of Duitse treinen hadden moeten bestellen.

Alsof Alsthom of Siemens nooit een probleem met een product zouden kunnen hebben met een plotseling naar voren komend defect, jaren na indiensttreding....

Edit: Weet er trouwens iemand waarom de diverse moderne locomotieven van verschillende fabrikanten uiterlijk allemaal dezelfde cabine hebben? Is dat ergens een algemeen Europees ontwerp of zo?

Kan er op Wikipedia bij de diverse loc's niets over terugvinden, maar ik kan op het oog amper onderscheid maken tussen (even de DB benamingen) de BR145,101,189, 186 etc.

[ Voor 21% gewijzigd door bvk op 08-04-2014 18:48 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvk schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:29:
[...]

Goh, vertel eens.... >:)

De reacties van het publiek zijn ook weer tenenkrommend, de NS top faalt, Kamervragen aan Mansveld etc. etc. En uiteraard ook wederom dat we dan Franse of Duitse treinen hadden moeten bestellen.

Alsof Alsthom of Siemens nooit een probleem met een product zouden kunnen hebben met een plotseling naar voren komend defect, jaren na indiensttreding....

Edit: Weet er trouwens iemand waarom de diverse moderne locomotieven van verschillende fabrikanten uiterlijk allemaal dezelfde cabine hebben? Is dat ergens een algemeen Europees ontwerp of zo?

Kan er op Wikipedia bij de diverse loc's niets over terugvinden, maar ik kan op het oog amper onderscheid maken tussen (even de DB benamingen) de BR145,101,189, 186 etc.
Zoveel verschillen zijn er ook niet, meestal andere tractie motor en/of beveiligingscompabiliteit variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Nou, uiterlijk zijn er nogal wat verschillen. De 101 heeft een veel lager doorlopende lockast, de 145 en de eerste serie 185 heeft een andere vorm van de neus (met name het gedeelte waar het locnummer staat) dan de tweede serie 185 en 186, en de 189 (van een andere fabrikant) is qua proporties frontaal ook anders (los van de geribbelde zijwanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Ik bedoel dus dit stuk van de cabine met die dikke "booglijn" wat ze allemaal hebben:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51234770/cabine.PNG

Ik kan hier zo echt niet direct het type van afleiden?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Luccus gaat door voor de koelkast, het is inderdaad een 145 :P

Maar zeg nou zelf, hij lijkt toch sprekend op de 101 die ernaast staat, zeker als je de bestickering wegdenkt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Nja, nja... uiteindelijk zijn beide loctypes ontwikkeld op basis van een bestelling van DB, dus een sterke gelijkenis is in de kern niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Ik verwacht dat de huidige vormgeving gewoon een logische vormgeving is. Een aerodynamisch compromis vooraan, 2 vensters omdat dat eenvoudiger te vervangen is en je krijgt al snel een standaard uiterlijk. Op de dieselmarkt is er inderdaad nog iets meer variatie. Maar plaats een traxx naast een eurosprinter en je ziet nog voldoende verschil hoor.

bvk, spijtig genoeg leeft bij een deel van het grote publiek tegenwoordig het foutieve idee alsof treinen van Alstom, Bombardier of Siemens geen problemen hebben. Ik kan U evenwel vertellen dat deze treinen net zo goed een hele hoop kinderziektes kennen en alles behalve goed functioneren. Zo hebben we vandaag, na meer dan 10 jaar, nog altijd problemen met onze M6 dubbeldeksrijtuigen bijvoorbeeld. 1 van de beste vind ik nog altijd onze M5 waar de constructeur vergeten was een afvoer te voorzien intern voor water op de vloer van de benedenverdieping. Een trein is van zijn indienstname tot aan zijn pensioen 1 grote brok problemen. Zo zijn we nu aan het bekijken om bepaalde train born computers te vervangen daar de specifieke moederborden met 486 CPUs al enkele jaren niet meer gemaakt worden. Maar als ik dan zie wat de treinbouwer vraagt om de software aan te passen, dan val je gewoon achterover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 14-09 21:14

MBV

Tja, waarschijnlijk kan je de code (als die er nog is) die voor de 486 is geschreven niet eens meer compileren met een nieuwe compiler, en herbruikbare code is in de embedded wereld niet altijd haalbaar.

Stel dat je op een nieuw x86 bord met de goede interfaces de opnieuw gecompileerde code zonder 1 probleem kan laten werken, dan ben je al een week of wat bezig geweest, en dan moet het nog getest worden. En ik kan je garanderen dat code die voor 1 specifiek bordje is geschreven niet probleemloos op een ander bord zal werken, de bit-banging implementatie van spi of zoiets gaat geheid stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Blokker_1999 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:10:
Ik verwacht dat de huidige vormgeving gewoon een logische vormgeving is. Een aerodynamisch compromis vooraan, 2 vensters omdat dat eenvoudiger te vervangen is en je krijgt al snel een standaard uiterlijk. Op de dieselmarkt is er inderdaad nog iets meer variatie. Maar plaats een traxx naast een eurosprinter en je ziet nog voldoende verschil hoor.

bvk, spijtig genoeg leeft bij een deel van het grote publiek tegenwoordig het foutieve idee alsof treinen van Alstom, Bombardier of Siemens geen problemen hebben. Ik kan U evenwel vertellen dat deze treinen net zo goed een hele hoop kinderziektes kennen en alles behalve goed functioneren. Zo hebben we vandaag, na meer dan 10 jaar, nog altijd problemen met onze M6 dubbeldeksrijtuigen bijvoorbeeld. 1 van de beste vind ik nog altijd onze M5 waar de constructeur vergeten was een afvoer te voorzien intern voor water op de vloer van de benedenverdieping. Een trein is van zijn indienstname tot aan zijn pensioen 1 grote brok problemen. Zo zijn we nu aan het bekijken om bepaalde train born computers te vervangen daar de specifieke moederborden met 486 CPUs al enkele jaren niet meer gemaakt worden. Maar als ik dan zie wat de treinbouwer vraagt om de software aan te passen, dan val je gewoon achterover.
Kan het zijn dat het een soort van standaard ontwerpvoorstel (met die specifieke dikke verticale frontlijst) is van DB, om een beetje eenheid qua uiterlijk in hun vloot te realiseren? De meeste van de loc's waren initieel van DB meen ik, om daarna ook verkocht/geleased te worden aan andere vervoerders.

Over M5 gesproken, ik ben best blij met de nieuwe metro's in Amsterdam met die naam. Lijken in ieder geval geen kinderziektes te hebben, maar ja, dat had de M1 ook niet echt.

En dan bedoel ik met name het stel nummer 1 (en 3 en 4) van het Amsterdamse GVB, ooit in 1973 als prototype in dienst gekomen (wel daarna omgebouwd) en heeft dus tot voor kort voorbeeldig dienst gedaan.

Een metro is geen trein, dat weet ik. Maar die genoemde M5 is wel langer en zwaarder maar ook sterker dan een SLT-6...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
MBV schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:48:
Tja, waarschijnlijk kan je de code (als die er nog is) die voor de 486 is geschreven niet eens meer compileren met een nieuwe compiler, en herbruikbare code is in de embedded wereld niet altijd haalbaar.

Stel dat je op een nieuw x86 bord met de goede interfaces de opnieuw gecompileerde code zonder 1 probleem kan laten werken, dan ben je al een week of wat bezig geweest, en dan moet het nog getest worden. En ik kan je garanderen dat code die voor 1 specifiek bordje is geschreven niet probleemloos op een ander bord zal werken, de bit-banging implementatie van spi of zoiets gaat geheid stuk.
Het probleem is, je zit met software van begin jaren 90 draaiende op ofwel DOS ofwel Win 3.x, maw 16bit. Alles geschreven in Delphi 1 voor zover ik weet (en dan stellen ze voor om het naar Delphi 5 te brengen, uit 1999). Dat alles moet herbekeken en mogelijks dus herschreven worden is normaal. Maar het bedrag dat Alstom er voor vraagt is imho veel te hoog, net als de tijd die zij zeggen nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:17
Feit is wel dat er ook problemen geweest zijn met bijvoorbeeld de SLT van Siemens. Echter Siemens nam dit bloedserieus en is zeer snel met een goed plan gekomen en heeft het opgelost.
AB komt nooit/veel te laat met plannen en in basis is het eerst de klant zijn fout.

Wat dus zeker meehelpt is hoe een leverancier met klachten/problemen omgaat in de perceptie.

Ik heb zelf een paar jaar terug gehad met een TV die stuk ging gehad dat winkel meteen zei dat het aan mijn stroomnet in huis lag. Dit was een uitspraak door de telefoon zonder de TV te zien wat er mee was en ook niet mijn stroomnet gezien/doorgemeten.
Nadat mijn TV gemaakt was ben nooit meer in die winkel geweest!

Hoe kan je nou denken dat een trein buiten mag staan? Domme klant. Die moet je in de woonkamer parkeren!

[ Voor 53% gewijzigd door leonbong op 09-04-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

bvk schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:48:
[...]

Kan het zijn dat het een soort van standaard ontwerpvoorstel (met die specifieke dikke verticale frontlijst) is van DB, om een beetje eenheid qua uiterlijk in hun vloot te realiseren? De meeste van de loc's waren initieel van DB meen ik, om daarna ook verkocht/geleased te worden aan andere vervoerders.

Over M5 gesproken, ik ben best blij met de nieuwe metro's in Amsterdam met die naam. Lijken in ieder geval geen kinderziektes te hebben, maar ja, dat had de M1 ook niet echt.

En dan bedoel ik met name het stel nummer 1 (en 3 en 4) van het Amsterdamse GVB, ooit in 1973 als prototype in dienst gekomen (wel daarna omgebouwd) en heeft dus tot voor kort voorbeeldig dienst gedaan.

Een metro is geen trein, dat weet ik. Maar die genoemde M5 is wel langer en zwaarder maar ook sterker dan een SLT-6...
M5 had toch issues met de deuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeoh schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:09:
[...]

Klopt, maar toen hebben ze de indienststelling uitgesteld tot het verholpen was :) De GVB had een beetje een luxe positie omdat ze toen nog alle oude tram/metro stellen hadden (die volgens mij nu aan het wegroesten zijn ergens)

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 09-04-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Jeoh schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:09:
[...]

klopt,alleen weet ik even niet meer precies wat. een vriend van me werkt bij gvb metro als monteur en er was iets met deuren en iets met licht geloof ik(niet boeiend voor reizigers,meer voor de monteurs :P ).

[ Voor 9% gewijzigd door mrsar op 09-04-2014 14:18 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Van problemen met deuren is nu in ieder geval niets te merken, wel doet inderdaad de automatische lichtsterkte regeling af en toe wat vreemd. Vooral als het buiten een beetje schemert weet het systeem niet goed hoe sterk het licht binnen moet zijn lijkt het en fluctueert het nogal.

Maar misschien is dat een foute instelling door de bestuurder?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Brr, als ik die plaatjes zie. Zo'n langsopstelling vind ik maar ruk. Je zit veel te veel schouder aan schouder en je hebt natuurlijk altijd het "geluk" dat het enige vrije plekje tussen twee zwaargewichten is. Geef mij maar dwarsopstelling, dan kan je tenminste een beetje in het gangpad hangen om zo voldoende ruimte te hebben.

Ook lijken mij die bankjes wel erg hard. Dat heeft de RET beter verzorgd.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

De zittingen zijn wat dat betreft groot genoeg en niet harder dan andere kunststof zittingen. Maar met die langsopstelling heb je wel een ander "probleem": de acceleratie.

Ze trekken best wel hard op en remmen ook prima, dus je voelt de "G krachten" veel meer dan bij een dwarsopstelling. Niet zo vreemd natuurlijk met 3200 KW op 190 ton...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

maar het is wel veel ruimer (voor het gevoel in ieder geval)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Ik vind er zelf niets aan. Zijn ook harder. Ik ga liever staan. Hebben ze bij de RET beter geregeld, daar rijden de metros tenminste ook nog op tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:55

Fiber

Beaches are for storming.

PaT schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:26:
Brr, als ik die plaatjes zie. Zo'n langsopstelling vind ik maar ruk. Je zit...
Die bankjes zijn voor 'ouden van dagen' en zo. De meeste mensen blijven gewoon staan... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 18:04
Fiber schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:12:
[...]

Die bankjes zijn voor 'ouden van dagen' en zo. De meeste mensen blijven gewoon staan... :z
Inderdaad er is veel meer capaciteit zo, en dat is ook wel nodig als je ziet hoe vol die oude metro's soms waren. De doorstroming is veel beter doordat je door de hele metro heen kunt lopen en mensen kunnnen veel sneller in- en uitstappen zonder zich door een mensenmassa heen te hoeven wringen. Verder blijven de meeste mensen ook gewoon staan. Ik vind het eigenlijk alleen maar voordelen hebben t.o.v. die oude zilvermeeuwen.

Verder snap ik het van die zittingen wel, stoelen met vulling in de zittingen zijn veel meer vandalisme gevoelig, worden sneller vies zijn moeilijker schoon te houden, meer kieren enzo. Tis nou ook weer niet dat je er uren in zit natuurlijk (of staat in mijn geval). :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Zo'n langsopstelling heeft wel een groot voordeel. Beenruimte.
In die oude trams van de HTM zit ik echt helemaal klem.
Ook hoef je niet meer moeilijk te doen als degene die aan de raamkant zit er eerder uit moet dan degene aan het gangpad.

De tram rijdt eigenlijk met 2 beladingen. Of er zitten <10 man in (buiten de spits) of hij zit bomvol (spits). Die 10 man kunnen nog steeds lekker zitten en de mensen in de spits zijn toch gewend te moeten staan. Alleen is het nu misschien wat lastiger om je vast te houden

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Beenruimte? Als ik languit ga zitten in de M5 dan moeten mensen hordespringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Davidshadow13 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:56:
[...]
Tis nou ook weer niet dat je er uren in zit natuurlijk (of staat in mijn geval).
Heb al wel 'mensen' met hun voeten op stoelen gezien, maar er op staan ?!?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 18:04
Goner schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:12:
[...]

Heb al wel 'mensen' met hun voeten op stoelen gezien, maar er op staan ?!?! :+
Ik sta natuurlijk gewoon in de metro. Verwees naar de metro zelf, niet de stoelen in de metro. :9

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het kabinet kiest ervoor om ERTMS, het nieuwe beveiligingssysteem dat treinen sneller achter elkaar moet kunnen laten rijden, alleen op de drukke trajecten in te voeren.

Dat zegt staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) vrijdag na afloop van de ministerraad.

Het kabinet wil dat het systeem in 2022 in alle treinen is ingebouwd. Vanaf 2030 moeten de drukst bereden spoorlijnen uitgerust zijn met ERTMS.

Het systeem moet er voor zorgen dat de capaciteit op het spoor beter wordt benut, doordat treinen dichter op elkaar kunnen rijden.

Met het nieuwe systeem wordt de beveiliging op het spoor voor een groot deel geautomatiseerd. De elektronische beveiliging vervangt de seinpalen.​

Volgens Mansveld is de meerwaarde van het nieuwe systeem het grootst op de drukst bereden sporen, omdat daar de meeste reizigers en goederen worden vervoerd.

Het gaat dan om de Randstad en de sporen richting Arnhem, Almelo en Vlissingen. Op deze manier is ook het internationale spoor in Nederland van ERTMS voorzien. Gezien de hoge kosten en de beperkte toegevoegde waarde blijft op de rustigere trajecten het oude systeem in stand.

Voor de operatie is tot 2028 2,5 miljard euro beschikbaar. ​Eerder ontstond ophef in de Kamer omdat het systeem door tegenvallers veel duurder zou worden, tot wel 5 of 6 miljard. Experts zeiden in De Volkskrant te vrezen voor een fiasco van "Fyra-achtige proporties".

Volgens Mansveld is de invoering echter mogelijk binnen de bestaande budgetten.

De staatssecretaris schrijft dat momenteel al 20 procent van de treinen zijn uitgerust met ERTMS, alsmede de Betuweroute, HSL, Hanzelijn en het traject Amsterdam-Utrecht.

De variant van het systeem dat Mansveld voor ogen heeft is al beproefd in diverse landen in Europa.
Bron: http://www.nu.nl/politiek...r-nieuw-spoorsysteem.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Een gemiste kans als je het mij vraagt. Door meerdere systemen te behouden verhoog je de kosten voor het verkrijgen van nieuw rollend materieel, voor onderhoud en voor opleiding van personeel.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Half werk....

Niet alleen moeten alle treinen dan straks zowel ATB als ERTMS aan boord hebben, een hoop lijnen zullen halverwege de rit om moeten schakelen. Dat is toch wel een gevaarlijk grapje.

Dan krijg je situaties zoals in Santiago de Compostela waar de trein die de hele rit om ERTMS zit het laatste stuk naar het station weer op een ouder systeem zit en daardoor niet automatisch remt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sinds wanneer moet je een 0900-nummer bellen om van het stationstoilet gebruik te kunnen maken? Hoorde de vrouw des huizes daarover klagen...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Luccus schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:12:
Hoe gaaf is dat! "Vroeger" als tiener bezig geweest met sparen voor de Rheingold set van Marklin. Helaas kostte dat setje toen al een whopping 700 gulden (voor uit mijn hoofd 5 wagons), dus dat is met een "salaris" van 100 gulden per maand er nooit van gekomen.

Ik zou die Rheingold best wel eens van dichtbij willen zien!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Is denk ik een manier om digitaal te betalen voor toegang tot de wc. Ipv 50 cent contant te moeten betalen word er nu (bijvoorbeeld) 50 cent van je telefoonrekening afgeschreven en krijg je toegang tot 't toilet. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

60 cent in dit geval, maar als je 0900 belt met een mobiel dan komen er toch altijd extra kosten bij?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
mambo No5 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:16:
Is denk ik een manier om digitaal te betalen voor toegang tot de wc.
U gaat door voor de wasmachine, dat klopt.

Is ook een YT-filmpje van: YouTube: NS station, Wc betaling met mobiel !

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:16:
[...]

Hoe gaaf is dat! "Vroeger" als tiener bezig geweest met sparen voor de Rheingold set van Marklin. Helaas kostte dat setje toen al een whopping 700 gulden (voor uit mijn hoofd 5 wagons), dus dat is met een "salaris" van 100 gulden per maand er nooit van gekomen.

Ik zou die Rheingold best wel eens van dichtbij willen zien!
Via mijn vader heb ik de set met 3 rijtuigen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:19
Wat een afgang voor Nederland. Zitten ze daar met hun eigen verouderd beveiligingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:36
? verklaar?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:19
Met een deadline van 2030 en de beslissing om slechts een deel van de lijnen uit te rusten met ERTMS isoleren ze zich toch alleen maar verder. Denk je nu echt dat een buitenlandse vervoerder nog ATB gaat laten inbouwen in zijn nieuwe machines? Het is al erg genoeg dat er 1500V op de lijnen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Rond 21.30 uur vrijdagavond kregen de hulpdiensten een melding van een aanrijding van een trein met een ander object op het traject Geldermalsen-Tiel, ter hoogte van Wadenoijen. De hulpdiensten, waaronder de traumahelikopter, rukten massaal uit.

De machinist was van de klap zo geschrokken dat hij een noodstop maakte en de hulpdiensten inschakelde.

Eenmaal ter plaatse bleek dat de trein een vogel had geraakt. Hierop zijn de hulpdiensten retour gegaan naar de kazerne en kon het treinverkeer worden hervat.

De vogel overleefde de aanrijding niet.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...trein-met-vogel-1.4312217

LOL :P

Vooral die laatste zin ook, lekker droog :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:37:
[...]

Via mijn vader heb ik de set met 3 rijtuigen _/-\o_
Dit is hem
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/j7n6q7wuf/tweakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
t-town schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:46:
Met een deadline van 2030 en de beslissing om slechts een deel van de lijnen uit te rusten met ERTMS isoleren ze zich toch alleen maar verder. Denk je nu echt dat een buitenlandse vervoerder nog ATB gaat laten inbouwen in zijn nieuwe machines? Het is al erg genoeg dat er 1500V op de lijnen staat.
Voor het goederenvervoer tussen Duitsland en Rotterdam heb je volgend jaar al geen 1500 V DC- en ATB-ondersteuning meer nodig; aan je ERTMS-materieel knoop je een STM-ATB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens mij is het in de mode ofzo? :?

Een eend doet het nog eens dunnetjes over:
Een onfortuinlijke eend heeft zaterdagochtend kortstondig het treinverkeer bij Boxtel weten stil te leggen.

De vogel vloog rond 7.10 uur nabij het kruispunt Kapelweg/De Roond tegen een trein. De machinist hoorde alleen een harde klap, bracht de trein tot stilstand, schakelde de hulpdiensten in en ging op onderzoek uit. Al snel arriveerden brandweer- en ambulancewagens ter plekke. Die konden weer onverrichter zake naar huis toen bleek dat het om een eend ging.

Volgens een woordvoerder van ProRail had de trein uiteindelijk zo’n 20 minuten vertraging. De zegsman weet ook te melden dat de eend de crash niet heeft overleefd.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...bij-boxtel-stil-1.4312587

We hebben nu ook weer een nieuwe internationale treinverbinding vanuit Amsterdam, namelijk naar Lille:
Treinreizigers kunnen sinds zaterdag rechtstreeks met de hogesnelheidstrein van Amsterdam Centraal, via Brussel, naar Lille. De reis duurt 2 uur en 40 minuten en wordt uitgevoerd door Thalys in samenwerking met NS Hispeed. Dat liet NS Hispeed zaterdag weten.

De trein rijdt via Schiphol, Rotterdam, Antwerpen, Brussel-Zuid en komt aan op Station Lille-Europe. Op werkdagen rijdt de trein twee keer per dag, aldus NS Hispeed. Reizigers kunnen vanuit Lille ook eenvoudig verder reizen naar onder andere Londen, Marseille en Lyon.

,,Onze klanten kunnen nu dagelijks rechtstreeks naar Lille. Dat is een mooie uitbreiding naast steden als Parijs, Brussel, Berlijn, Keulen, Antwerpen en Frankfurt, die ook zonder overstap te bereiken zijn'', aldus directeur Marjon Kaper van NS Hispeed.

Lille heeft een rijke historie en biedt een mix van Vlaamse en Franse cultuur. Het nieuwe stationsgebied Euralille is onder andere ontworpen door de Nederlandse architect Rem Koolhaas. Sinds de opening van het nieuwe station Lille-Europe is de stad een belangrijk spoorknooppunt in Europa.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...amsterdam-lille-1.4312395

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 9 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.