[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 68 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiekeboe100
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 19:56
Op de website van Addic7ed kan ik zonder problemen inloggen en mijn profiel bekijken.

Of zijn het nog andere account gegevens die in autosub gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 14:52
Heb je wel de juiste login gegevens opgeslagen in autosub?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiekeboe100
Ja, als ik een verkeerd ww ingeef dan krijg ik onmiddellijk Failure.
Als het juiste ingevuld staat krijg ik pas na een langere tijd de bovenstaande foutmelding.

Ik heb net nog eens de oude versie van autosub getest (net voor jij eraan bent beginnen ontwikkelen denk ik), en daar werkt de test knop ook niet, maar de subs worden wel afgehaald van addic7ed.

Kan ik ergens wat extra output steken in de python files? Heb al wat rondgekeken maar vind het niet zo direct.

edit:
Ondertussen eens op een linux VM getest. Daar lijkt het wel te gaan (python 2.7.9)
Op windows werkt het niet (zowel python 2.7.13 als 2.7.9)

[ Voor 26% gewijzigd door Kiekeboe100 op 24-03-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja dan moet je het toch in je windows configuratie zoeken.
Bij mij werkt het allemaal prima op zowel windiws als op een Synology Nas.

Kijk eens naar de firewal setting van windows

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiekeboe100
Heb het gevonden:

- Gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig. Althans voor het zoeken naar het aantal downloads na login.
- Als je je gebruikersnaam veranderd en op test klikt dan wordt er ergens toch nog de oude gebruikersnaam gebruikt
- Pas door de gebruikersnaam te veranderen, op save te klikken en dan te testen werkt het
- Als je het wachtwoord veranderd en test (zonder te saven) dan word het nieuwe ww wel onmiddellijk gebruikt (geeft uiteraard een fout dan).

Er zit dus ergens een verschil in gebruik tussen de gebruikersnaam (welke gesaved moet worden om te testen) en het wachtwoord (welke niet gesaved moet worden).

Als ik in Addic7ed.py op lijn 434
if re.findall(autosub.ADDIC7EDUSER,PageBuffer):
vervang door
if PageBuffer.find(autosub.ADDIC7EDUSER):

Dan werkt het altijd.

mvg,
Stijn

[ Voor 5% gewijzigd door Kiekeboe100 op 24-03-2017 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dit is natuurlijk onzin.

"PageBuffer.find" is net zo hoofdletter gevoelig als "re.findall", terwijl de eerste potentieel extra problemen oplevert doordat die alleen strings kan zoeken en dus problemen met bepaalde karakters kan geven.

Het feit dat het lijkt te werken komt doordat "PageBuffer.find" een getal retourneert en dus is het "if" statement altijd "True" of de gebruikersnaam nu gevonden is of niet.
Als het niet gevonden wordt dat retourneert hij -1 en dat is uiteraard ook "True" in een "if" statement.
Je had het net zo goed door "if True:" kunnen vervangen of het hele "if" statement weg kunnen laten.

Het is misschien slimmer eerst python te leren voor je in de source gaat grutten.

Als er daar wat gewijzigd moet worden zal regel 434 zo moeten worden:
Python:
1
if re.findall(autosub.ADDIC7EDUSER.upper(),PageBuffer.upper()):

Ik zal dat als er een volgende release komt aanpassen.
Maar eigenlijk moet je gewoon de windows onzin dat hoofdletters en kleine letters hetzelfde zijn vergeten en de juiste gegevens invullen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ben(V) op 25-03-2017 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiekeboe100
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer blij dat je dit overgenomen hebt, maar wat is dit voor een manier van antwoorden? Precies of je hebt gewoon geen zin om te helpen?

Ik ken inderdaad helemaal niets van python, maar ik probeer mijn plan te trekken. Vandaar dus dat ik in de code ben gaan kijken. Dat PageBuffer.find niet de juist oplossing is begrijp ik zeker met jouw uitleg.

Mijn gebruikersnaam is met een hoofdletter, zo registreer ik mij altijd. Dat Addic7ed dat op de profielpagina dan met kleine letters toont moet ik rekening mee houden? Mij lijkt dit iets dat in de code opgevangen dient te worden.

Daarbij komt nog eens dat ik met hoofd en kleine letter wel degelijk als eerste getest heb. Maar dat om één of andere reden als er niet eerst gesaved word de test knop toch niet werkt (ook al staat er in de logging de gebruikersnaam dan zonder hoofdletter).

Maar goed, ik weet het nu, jij wil het niet geloven. Voor mij is dit voldoende, en ik kan weer verder.
Wens je toch nog een prettig weekend...

edit: blijkbaar heb je na je bericht nog een codewijziging toegevoegd. Dat zal het inderdaad ook oplossen. Vind het wel nog raar dat die test knop zo raar doet na enkel een hoofdletter te veranderen.
Vul ik een volledig verkeerde gebruikersnaam in en test dan is het onmiddellijk failure.
Maar verander ik de hoofdletter in een kleine letter dan moet er eerst gesaved worden om de test te doen slagen (login werkt dus wel, checkCurrentDownloads niet, de debug log toont wel degelijk de nieuwe gebruikersnaam met kleine letters)

[ Voor 20% gewijzigd door Kiekeboe100 op 25-03-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je in het vervolg gewoon je bevindingen uitlegt en niet met een onzinnige oplossing aankomt dan los ik het gewoon op.
Je oorspronkelijke verhaal kwam er op neer dat je zei dat het niet werkte en meer niet en de oplossing was een stukje code wijzigen dat alleen het probleem verstopt en een test die nodig is weggooit.

Dat je dat voor jezelf doet moet je uiteraard zelf weten, maar als je dat hier post gaan anderen zonder kennis dat ook doen.

Dat de testknop anders reageert ligt voor de hand.
Die test alleen de login, dus of je username/password correct is en stuurt dus wat je op dat moment invult naar Addic7ed en haalt geen gegevens van de profile pagina op.
Als je daar niets invult dan gebruikt hij de username/password uit het config.properties bestand.

Overigens is het zo dat wat er op die pagina(die pagebuffer) van addic7ed verschijnt is echt de naam zoals je die opgegeven hebt bij het aanmaken van je account op addic7ed, ook hun systeem maakt onderscheid tussen hoofd en kleine letters.

Als je (zoals iedereen) gewoon overal dezelfde variatie van hoofd en kleine letters had gebruikt was je nooit tegen dit probleem aangelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb een nieuwe versie van autosub uitgebracht (1.1.1.).

Hierin vangt autosub het onjuist mixen van hoofd en kleine letters in de "username" van je addic7ed account op.
Met andere woorden verkeerd gebruik van hoofdletters in de accountnaam wordt door autosub voor je opgevangen.
Verder is er code toegevoegd die een corrupte sub van opensubtitles niet eindeloos blijft downloaden.
Nieuwe Addic7ed namemappings zijn toegevoegt.
Een parameter van de datatables handling is gewijzigd om het laden van de pagina's te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tm0nk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-05 13:01
Ben(V) schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:53:
Ik heb een nieuwe versie van autosub uitgebracht (1.1.1.).

Hierin vangt autosub het onjuist mixen van hoofd en kleine letters in de "username" van je addic7ed account op.
Met andere woorden verkeerd gebruik van hoofdletters in de accountnaam wordt door autosub voor je opgevangen.
Verder is er code toegevoegd die een corrupte sub van opensubtitles niet eindeloos blijft downloaden.
Nieuwe Addic7ed namemappings zijn toegevoegt.
Een parameter van de datatables handling is gewijzigd om het laden van de pagina's te versnellen.
Dankjewel.

Zowel voor de zeer handige software als voor je toewijding om deze te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nog een ontbrekende namemapping:
Legion
5114356 = 6092

En nogmaals bedankt voor alle inspanningen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Thanks, ik heb hem erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pa-Lu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 10:00
Ben(V) schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:42:
[...]

Hier een opzetje om de bestanden te verplatsen als zowel de Nederlandse als de Englse subs gedownload zijn.
Pas de variabelen SrcRoot en DstRoot in de regels 14 en 15 aan naar je eigen situatie.

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
#!/usr/bin/env python
import os, sys, shutil, errno

SubSpecs     = sys.argv[1]
VideoSpecs   = sys.argv[2]
Language     = sys.argv[3]

#-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------#
# Put here the Spource and Destination folders you want to use, beware Linux systems are case sensitive!!!        #
#-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------#

SrcRoot      = os.path.normpath('/volume1/video/downloads/Series')
DstRoot      = os.path.normpath('/volume1/video/Tv Series')

FilePart,ext = os.path.splitext(VideoSpecs)
NewFilePart  = FilePart.replace(SrcRoot,DstRoot)
DstDir       = os.path.split(NewFilePart)[0]

# if we downloaded the the dutch sub we check if the English is is already there and vice versa
if ((Language == 'Dutch'   and os.path.isfile(FilePart + '.en.srt')) or 
    (Language == 'English' and os.path.isfile(FilePart +    '.srt'))) :
# First create the new directory tree if it not exists
    try:
        os.makedirs(DstDir)
    except OSError as exception:
        if exception.errno != errno.EEXIST:
            sys.stdout.write('- Could not create destination folder')
            sys.exit(1)
# Here we move the files
    try:
        shutil.move(FilePart +      ext, DstDir)
        shutil.move(FilePart +   '.srt', DstDir)
        shutil.move(FilePart + '.en.srt', DstDir)
        sys.stdout.write(" - Postprocess routine moved the files")
        sys.exit(0)
    except Exception as error:
        sys.stdout.write(error)
        sys.exit(1)
sys.stdout.write(" - Postprocess routine finished without moving files")
sys.exit(0)

PS Dit script kun je alleen als postpostscript gebruiken, als je wilt testen zonder autosub zul je drie commandline argumenten mee moeten geven.
Ik heb nog een vraag mbt dit script. Is het ook mogelijk om tijdens het verplaatsen deze in 'season' mappen te plaatsen? Nu worden de afleveringen los in de desbetreffende serie map gezet.

Dus in plaats van /serie/aflevering.mkv zou ik hem graag zo willen hebben: /serie/season/aflevering.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik weet niet welke tools je voor het zoeken naar series gebruikt, maar ik gebruik SickRage en die kun je zo instellen dat hij zelf al 'season' folders aanmaakt.
Als je dat instelt zal het script die gewoon ook meenemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pa-Lu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 10:00
Ik zie dat het aanstaat, maar blijkbaar werkt het op dit moment niet. Ga dit even verder uitzoeken dan kom ik weer voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

_Piwi_ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:24:
Laat ik ook eens na e.e.a. lezen mijn steentje bijdragen aan dit mooie stukje software ;) Gebruik het al lang maar sinds afgelopen weekend een nieuwe server geinstalleerd waarin alles met docker containers draait. Van autosub kon ik echter geen (goede) vinden dus heb ik er zelf eentje gemaakt.
Beschikbaar op https://hub.docker.com/r/widdpim/autosub-bootstrapbill/
Hoop dat ik een volgende er blij mee kan maken :)
Leuk dat je een container gemaakt hebt. Ik heb sonarr en nzbget ook draaien in een container op mijn Synology 216+ II.
Bij autosub loop ik tegen wat dingen aan. Je zegt in de repository het volgende
You probably want to mount two files and one directory:
•Configuration file: config.properties
•Database file: database.db
•Your series directory: /my/series
Dir directory mapping werkt prima ik krijg ook netjes alles te zien. Maar waar ik tegenaan loop is dat de twee files niet te mappen zijn. Ik kan wel gewoon starten als ik de files niet map.
Wil ik ze mappen dan heb ik de volgende problemen: Ze moeten eerst bestaan, anders krijg ik ze niet ingevuld. Dus ik heb ze aangemaakt als lege files, maar dan sluit de container direct af. Na een tijdje prutsen kreeg ik de melding: Container does not excist. Vreemd, ik start hem immers op door hem aan te klikken. Maar dat zal een Syno probleem zijn.
Ik heb wel de logfile buiten de container kunnen mappen. Blijkbaar is wat ik doe toch goed, anders werkte dit ook niet.
Wat me ook niet lukt is het gebruiken van een postproces file om de gevonden zaken te verplaatsen naar de uiteindelijke bestemming. Ik heb de postproces file 'naast' de log file staan en hem ook op dezelfde manier aangegeven in autosub. Ik krijg als foutmelding:

2017-04-05 16:01:30,842 ERROR downloadSubs: PostProcess: /bin/sh: 1: /usr/local/python/bin/python: not found

Met mijn normale versie van Autosub werkt het wel. Blijkbaar moet het anders worden uitgevoerd

Ik zit nu al een weekje te spitten maar ik kom er niet uit. Heb je misschien nog wat tips?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
Ortep schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:32:
[...]

Leuk dat je een container gemaakt hebt. Ik heb sonarr en nzbget ook draaien in een container op mijn Synology 216+ II.

[...]

Dir directory mapping werkt prima ik krijg ook netjes alles te zien. Maar waar ik tegenaan loop is dat de twee files niet te mappen zijn. Ik kan wel gewoon starten als ik de files niet map.
Wil ik ze mappen dan heb ik de volgende problemen: Ze moeten eerst bestaan, anders krijg ik ze niet ingevuld. Dus ik heb ze aangemaakt als lege files, maar dan sluit de container direct af. Na een tijdje prutsen kreeg ik de melding: Container does not excist. Vreemd, ik start hem immers op door hem aan te klikken. Maar dat zal een Syno probleem zijn.
Ik heb wel de logfile buiten de container kunnen mappen. Blijkbaar is wat ik doe toch goed, anders werkte dit ook niet.
Wat me ook niet lukt is het gebruiken van een postproces file om de gevonden zaken te verplaatsen naar de uiteindelijke bestemming. Ik heb de postproces file 'naast' de log file staan en hem ook op dezelfde manier aangegeven in autosub. Ik krijg als foutmelding:

2017-04-05 16:01:30,842 ERROR downloadSubs: PostProcess: /bin/sh: 1: /usr/local/python/bin/python: not found

Met mijn normale versie van Autosub werkt het wel. Blijkbaar moet het anders worden uitgevoerd

Ik zit nu al een weekje te spitten maar ik kom er niet uit. Heb je misschien nog wat tips?
Ik heb deze image een tijdje geleden ook geprobeerd en botste op dezeflde problemen. Mijn conatainer stopte ook regelmatig en krijg hem nu niet meer gestart. Heb er ook eerlijk gezegd niet verder naar gekeken. Momentele draait ie ook gewoon als Syno package. Mijn andere docker images zijn zo goed als allemaal van linuxserver.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ja, het draait ook prima als package. De enige reden voor mij om het als docker te draaien is dat ik dan alles op dezelfde manier doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ortep schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:32:
[...]

[...]

Ik heb geen enkel verstand van docker maar de twee files staan in de autosub folder dus als je die folder mount zou dat voldoende moeten zijn.

Het postprocess probleem is dat in je docker het path niet naar de locatie verwijst waar python staat, dus als je dat opneemt in de commandline waarmee je het postprocess aanroept moet dat beter gaan.

Overigens snap ik niet hoe je aan die postprocess error komt als het niet wil draaien.
Daar komt hij pas na het downloaden van een sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ben(V) schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:10:
[...]
Ik heb geen enkel verstand van docker maar de twee files staan in de autosub folder dus als je die folder mount zou dat voldoende moeten zijn.
Die had ik nog niet geprobeerd omdat ik bang was dat hij dan ook alle pyhon scripts vanuit de mapping wilde halen en die staan daar dus niet. Maar het is geen ramp als het mis gaat. Dan clear ik gewoon de container en begin opnieuw. Huiswerk voor het weekend
Het postprocess probleem is dat in je docker het path niet naar de locatie verwijst waar python staat, dus als je dat opneemt in de commandline waarmee je het postprocess aanroept moet dat beter gaan.
De docker container heeft een interne Python. Dat is de grap van containers. Ze zijn helemaal zelfvoorzienend. Alleen als je er data in of uit wilt hebben doe je dat via de mapping van files of directories
Ik verwijs in de commandline naar de interne Python die ik uit de help info heb van de in de container draaiende Autosub.
Dat mappen heb ik onder de knie, want ik heb de log file buiten de container geplaatst en die wordt netjes gebruikt
Overigens snap ik niet hoe je aan die postprocess error komt als het niet wil draaien.
Daar komt hij pas na het downloaden van een sub.
Hij wil prima draaien hoor, alleen niet op de manier zoals de maker van de container zegt. Ik houd de config en database files in de container en dan werkt het. Ik heb een mapping gemaakt van de naam in het 'Serie's Folder' veld naar een directory met testdata en daar vind hij netjes de srt's bij

[ Voor 45% gewijzigd door Ortep op 06-04-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
dit was je error message:
Het eerste stuk t/m het woord "PostProcess:' komt van autosub.
Daarna komt de shell '/bin/sh'
Vervolgens zou Python aangeroepen moeten worden maar bij jouw wordt het commando "1" aangeroepen met als parameter '/usr/local/python/bin/python'.

Dat gaat niet werken, kijk dus nog eens goed naar je commandline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dit is een letterlijke cut and past uit het postproces veld uit de container versie van Autosub
code:
1
/usr/local/python/bin/python /config/postproces.py

De /config/ is gemapt naar de directory waar ook de logfile staat. Daar staat ook de file postproces.py Dus die mapping werkt.

Dit is een letterlijk cut and past uit mijn normale Autosub die buiten de container draait en die werkt prima
code:
1
/usr/local/python/bin/python /volumeUSB1/usbshare/scripts/move2dest.py

Blijkbaar gooit de containerversie er nog een 1 tussen. Dat zal niet aan Autosub liggen maar aan de manier waarop de container is gebouwd.

Het wachten is dus op meer info van de maker van de container

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het kan ook te maken hebben met het feit dat het postprocess aangeroepen wordt als subprocess in een shell.
Ik zou een optie in autosub kunnen bouwen waarbij niet een shell process wordt aangeroepen, maar dat ik gewoon een python module toevoeg die altijd uitgevoerd wordt en waar standaard niets in gebeurd.
Dan kan iedereen daar een python script in zetten dan dan uitgevoerd wordt.

Het enige verschil zou zijn dat bij verandering van je script je autosub even moet rebooten, maar die functie zit al in het pulldown menu.
Zal er van het weekend eens naar kijkenn, is vrij simpel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Gisteren geüpdatet van DSM 5 (weet de exacte versie niet) naar de laatste DSM 6 (iets van 3 keer moeten updaten / rebooten).

Auto-Sub draaide daarna nog steeds goed :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik zou toch overwegen om autosub te de-instaleren en het nieuwe package voor DSM 6 te gebruiken.

Ik heb een backup en restore functie in autosub ingebouwd dus instellingen en database kun je veilig stellen en weer terug zetten.

Het oude package is eigenlijk niet meer geschikt voor DSM 6 en voldoet zeker niet aan de nieuwe security eisen van Synology.
Ook heb je geen enkele mogelijkheid meer om rechten toe te kennen, want onder DSM 6 kan dat niet meer via de groep "users".
Het blijft dus alleen maar werken als je bestanden en folders voor "everybody" open staan.
In het nieuwe DSM 6 package gaat dat via de group "sc-media".

Ik heb een paar packages gebouwd die voor DSM 6 geschikt zijn omdat de SynoCommunity er wel heel lang over doet om packages die geschikt zijn voor DSM 6 uit te brengen.

Je vind ze hier:
https://github.com/BenjV/SYNO-packages

Geen van die packages kun je als upgrade gebruiken, het is dus eerst de oude verwijderen en dan de nieuw installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Ben(V) op 07-04-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Ik ben door iemand van het forum verwezen naar deze tool maar zit me af te vragen wat het meest praktisch is.

Ik heb een server met meerdere disks en nog een externe kleinere NAS. Kan ik het beste 2 of 3 van deze applets draaien of kan ik toch op een manier meerdere path's instellen in autosub?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je kun meerdere path's instellen gescheiden door een komma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 09:21
Ik gebruik DSM 6.7321 met autosub 20160512-1. al heel lang zonder problemen maar vandaag merkte ik dat autosub gestopt was. Alle updates geinstalleerd, en autosub gestart. Kan niet gestart worden. DSM gereboot en daarna handmatig gestart, hij start wel maar knalt er dan uit na een minuut ofzo. Tweede poging idem dito.

In log files in DSM zie ik geen error, alleen de skipshow etc logs.

Tips?

Dit is de logfile van de laatste keer, hij gaat series laden en dus ook de skipshow. Dit zijn er best veel. Vervolgens na de laatste in de logfile krijg ik dit, tussentijds start ik hem op (de tijd die er tussen zit)
2017-04-08 11:31:41,756 DEBUG Addic7edAPI: Resting for 30 seconds to prevent a ban
2017-04-08 11:31:41,755 INFO Addic7edAPI: Logged in
2017-04-08 11:31:41,418 INFO scanDisk: Starting round of local disk checking at /volume1/SeriesEnded,/volume2/Series
2017-04-08 11:31:41,415 INFO AutoSub: Starting checkSub thread
2017-04-08 11:31:41,096 INFO AutoSub: Starting CherryPy webserver
2017-04-08 11:31:41,093 INFO AutoSub: Starting threads
2017-04-08 11:31:41,093 DEBUG AutoSub: Dbversion is: 9
2017-04-08 11:31:41,081 DEBUG AutoSub: Configversion is: 3
2017-04-08 11:31:41,080 DEBUG AutoSub: Systemencoding is: UTF-8
2017-04-08 11:30:55,639 DEBUG Addic7ed: Scorelist: []
2017-04-08 11:30:24,888 DEBUG Addic7edAPI: Resting for 30 seconds to prevent a ban]

[ Voor 55% gewijzigd door Denneke,,! op 08-04-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je gebruikt in ieder geval een oude versie van autosub (dat zie ik aan de debug meldingen) dus daarmee kan ik je niet verder helpen.
De huidige versie is 1.1.1

Aangezien je onder DSM 6 draait raad ik je aan om het package te verwijderen en het nieuwe package voor DSM 6 te installeren en daarna vanuit autosub een update te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ben(V) op 08-04-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Ohh ik dacht een nieuwe versie te draaien, niet dus. Heb de oude versie verwijderd en de nieuwe geinstalleerd. Die heeft inderdaad een hoop nieuwe functies die ik miste! Na wat instellingen goed zetten lijken de eerste scans veelbelovend te zijn! Waar de vorige versie een hoop afleveringen negeerde doet deze dat niet! Ik wist dit niet maar ik vond de lijst erg lang, na controleren bleek idd geen ondertitels aanwezig te zijn. Apart! Maar hij heeft vannacht ruim 170 ondertitels gedownload en de lijst gereduceerd tot 21 items. (voor de update had ik een lijst van rond de 10 items)

Dus so far so good! Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Heb je na de installatie van het package ook nog even autosub geupdate vanuit het pull down menu van autosub?
Het package installeert namelijk een oudere versie dan de huidige dus je moet nog wel even updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Ja heb ik gedaan, ik merkte inderdaad dat ik niet de nieuwste versie had. Erna wel. Thx voor het support, de snelle reacties en de tijd die je hierin steekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ben(V) schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:08:
Ik zou toch overwegen om autosub te de-instaleren en het nieuwe package voor DSM 6 te gebruiken.

Ik heb een backup en restore functie in autosub ingebouwd dus instellingen en database kun je veilig stellen en weer terug zetten.

Het oude package is eigenlijk niet meer geschikt voor DSM 6 en voldoet zeker niet aan de nieuwe security eisen van Synology.
Ook heb je geen enkele mogelijkheid meer om rechten toe te kennen, want onder DSM 6 kan dat niet meer via de groep "users".
Het blijft dus alleen maar werken als je bestanden en folders voor "everybody" open staan.
In het nieuwe DSM 6 package gaat dat via de group "sc-media".

Ik heb een paar packages gebouwd die voor DSM 6 geschikt zijn omdat de SynoCommunity er wel heel lang over doet om packages die geschikt zijn voor DSM 6 uit te brengen.

Je vind ze hier:
https://github.com/BenjV/SYNO-packages

Geen van die packages kun je als upgrade gebruiken, het is dus eerst de oude verwijderen en dan de nieuw installeren.
Zojuist gedaan (fresh install, wel de paden genoteerd), maar nu werkt het niet meer 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2017-04-11 22:57:40,173 INFO  AutoSub: Going into a loop to keep the main thread going
2017-04-11 22:57:40,172 INFO  checkSub: Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
2017-04-11 22:57:40,172 INFO  checkSub: Nothing to search for.
2017-04-11 22:57:40,172 INFO  scanDisk: Finished round of local disk checking
2017-04-11 22:57:40,169 INFO  scanDisk: Starting round of local disk checking at /volume2/video/TV Shows
2017-04-11 22:57:40,163 INFO  UpdateNameMapping: Addi7ed namemapping is updated from github.
2017-04-11 22:57:34,150 INFO  AutoSub: Starting the Search thread thread
2017-04-11 22:57:31,966 INFO  AutoSub: Starting CherryPy webserver
2017-04-11 22:57:31,964 DEBUG  AutoSUb: Autosub version is: 1.1.1
2017-04-11 22:57:31,963 DEBUG  AutoSub: Dbversion is: 10
2017-04-11 22:57:31,963 DEBUG  AutoSub: Configversion is: 4
2017-04-11 22:57:31,962 DEBUG  AutoSub: Systemencoding is: UTF-8
2017-04-11 22:57:31,961 INFO  AutoSub: PID is: 1680
2017-04-11 22:57:06,686 DEBUG  RebootAutoSub: Python exec arguments are /var/packages/python/target/bin/python,  ['/var/packages/python/target/bin/python', '/var/packages/autosub/target/AutoSub.py', '-d', '-l', '-u', '-u']
2017-04-11 22:57:06,686 INFO  RebootAutoSub: Now restarting autosub...

Het pad "/volume2/video/TV Shows" klopt zeker;

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/tvshowspath.PNG

EDIT; group sc-media had geen rechten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38
Sinds kort ook AutoSub draaien
krijg alleen zeer regelmatig onderstaande error, en dan stop dus heel Python.exe er mee

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2017-04-18 13:04:26,963 ERROR  downloadSubs: Error decoding sub from opensubtitles. Message is: unknown encoding: CP1252|CP850
Traceback (most recent call last):
  File "c:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\Scheduler.py", line 21, in __init__
    self.command.run()
  File "c:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\checkSub.py", line 86, in run
    if DownloadSub(Wanted,SubsNL):
  File "c:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\downloadSubs.py", line 312, in DownloadSub
    autosub.OPENSUBTITLESBADSUBS.append(Sub['IDSubtitleFile'])
KeyError: 'IDSubtitleFile'

Draait op Windows 2012 R2
Python 2.7.12
Cheeta 2.4.4
AutoSub 1.1.1

PS.
Is er ook een mogelijkheid om NL Series automatisch te skippen ?

[ Voor 4% gewijzigd door DaMoUsYs op 18-04-2017 16:59 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
DaMoUsYs schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:54:
....
Is er ook een mogelijkheid om NL Series automatisch te skippen ?
Zolang het maar in de bestandsnaam staat wel
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20170418-un5k-3kb.png

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
TRaSH schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:27:
[...]

Zolang het maar in de bestandsnaam staat wel
[afbeelding]
Aha nice, nu nog ff kijken of ik dit in SickBeard kan regelen

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Kun je een stuk debuglog plaatsen zodat ik van zien bij welk videobestand die crash optreed, zodat ik het kan reproduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
DaMoUsYs schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:30:
[...]

Aha nice, nu nog ff kijken of ik dit in SickBeard kan regelen
Niet renamen ;)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Ben(V) schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:36:
Kun je een stuk debuglog plaatsen zodat ik van zien bij welk videobestand die crash optreed, zodat ik het kan reproduceren.
Had die vraag verwacht inderdaad, net debuglogging aangezet
nu ff wachten op een crash
Ik zet ze tot nu nog wel gewoon op de skip show lijst

@Ben(V) hij is net weer gecrashed

hier een stukje uit de log
code:
1
2
3
4
5
2017-04-18 19:48:30,145 DEBUG  downloadSubs: Download dict: {'episode': u'01', 'TvdbId': u'277169', 'NLext': u'.nl.srt', 'title': u'Faking It (2014)', 'season': u'01', 'releasegrp': None, 'ENext': u'.en.srt', 'source': u'web-dl', 'codec': u'h264', 'ImdbId': u'3127020', 'file': u'Faking It (2014) S01E01  - Pilot - SiCKRAGE - 1080p WEB-DL', 'timestamp': u'2014-04-24 16:38:11', 'container': u'.mkv', 'langs': ['Dutch'], 'quality': u'1080p', 'folder': u'\\\\HVHOST01\\data\\Series\\Faking It (2014)\\Season 01', 'A7Id': u'4426'}
2017-04-18 19:48:30,255 DEBUG  downloadSubs: Trying to download ['Dutch'] subtitle(s) from opensubtitles.org using this link 1954228859
2017-04-18 19:48:30,302 DEBUG  downloadSubs: Api for opensubtitles.org is chosen for subtitle Faking It (2014) S01E01  - Pilot - SiCKRAGE - 1080p WEB-DL
2017-04-18 19:48:30,334 DEBUG  OpenSubtitles: Download subtitle: 1954228859
2017-04-18 19:48:36,490 ERROR  downloadSubs: Error decoding sub from opensubtitles. Message is: unknown encoding: CP1252|CP850

en dit komt uit de console

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2017-04-18 19:48:30,302 DEBUG  downloadSubs: Api for opensubtitles.org is chosen for subtitle Faking It (2014) S01E01  - Pilot - SiCKRAGE - 1080p WEB-DL
2017-04-18 19:48:30,334 DEBUG  OpenSubtitles: Download subtitle: 1954228859
2017-04-18 19:48:36,490 ERROR  downloadSubs: Error decoding sub from opensubtitles. Message is: unknown encoding: CP1252|CP850
Traceback (most recent call last):
  File "c:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\Scheduler.py", line 21, in __init__
    self.command.run()
  File "c:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\checkSub.py", line 86, in run
    if DownloadSub(Wanted,SubsNL):
  File "c:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\downloadSubs.py", line 312, in DownloadSub
    autosub.OPENSUBTITLESBADSUBS.append(Sub['IDSubtitleFile'])
KeyError: 'IDSubtitleFile'

als je meer nodig hebt kan ik wel het complete log online zetten

[ Voor 89% gewijzigd door DaMoUsYs op 18-04-2017 20:08 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb de naam van de videofile nodig waar hij mee bezig is, staat waarschijnlijk een klein stukje terug in debug log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Ben(V) schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:54:
Ik heb de naam van de videofile nodig waar hij mee bezig is, staat waarschijnlijk een klein stukje terug in debug log.
Als ik het goed zie zou dat deze meoten zijn

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja had het ook net gezien, zal even gaan testen in de debugger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb het probleem gevonden.
Bij deze sub heeft de uploader een dubbele codec opgegeven (CP1252 en CP850) daar kon autosub niet tegen.
Heb het verholpen en een nieuwe versie uitgebracht (1.1.2)

PS Als je niet renamed hoe komt dan het woord "Sickrage" in de naam van die video terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
aha nice, snelle fix, kan ik dat met een git pull doen of moet dat vanuit het programma.
heb het al gefixt met een git pull :p
En ik heb nergens gezegd dat ik niet doe renamen, dit was een tip van iemand anders
en de nederlandse shows, download ik met het handje, dus daar staat niks anders bij dan show - seizoen - ep

nog wel een ander vraagje is er ook een service van te maken ?
voor mijn andere python programma's gebruik ik srvany.exe

[ Voor 23% gewijzigd door DaMoUsYs op 18-04-2017 22:20 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Updaten kun je eigenlijk beter doen vanuit autosub zelf.

Ik neem aan dat je onder windows draait.
Je kunt dan in plaats van python.exe pytonw.exe gebruiken dan draait hij als een service.

Renamen is niet verstandig als dat informatie uit de bestandsnaam haalt of een vreemd format ervan maakt zodat autosub de naam niet meer goed kan ontleden. voor het zoeken naar de juiste sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:07
Ik draai nog op DSM 5, zit te denken om binnenkort te gaan updaten. Zijn er nog issues die ik vooraf moet weten?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Ben(V) schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:42:
Updaten kun je eigenlijk beter doen vanuit autosub zelf.

Ik neem aan dat je onder windows draait.
Je kunt dan in plaats van python.exe pytonw.exe gebruiken dan draait hij als een service.

Renamen is niet verstandig als dat informatie uit de bestandsnaam haalt of een vreemd format ervan maakt zodat autosub de naam niet meer goed kan ontleden. voor het zoeken naar de juiste sub.
Thanks voor alle info.
Als ik mijn logs bekijk van SR zie ik dat er niks aan info verloren gaat.
Tiwazz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:48:
Ik draai nog op DSM 5, zit te denken om binnenkort te gaan updaten. Zijn er nog issues die ik vooraf moet weten?
Als ik ff terug lees, een backup maken van de huidige config en het nieuwe package installeren
settings teruglezen

[ Voor 22% gewijzigd door DaMoUsYs op 18-04-2017 23:09 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
@Tiwazz Niet vergeten de oude autosub eerst te verwijderen voor je de DSM 6 versie van autosub installeert.

Het slimste is bij het instaleren te kiezen om het package niet meteen te starten, maar eerst via de group "sc-media" de rechten toe te kennen voor de folders waar de video files staan.
Pas daarna autosub starten.

Als je daarna nog rechten problemen hebt kun je het beste even een nieuwe "gedeelde map" aanmaken voor je videobestanden, ik heb gemerkt dat de rechtenmigratie van gedeelde mappen van DSM 5 naar DSM 6 niet altijd vlekkeloos gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Nog een paar namemappings:

Famous in Love
4578474 = 6306

Return of the Mac
6329316 = 6303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ben(V) schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:20:
Ik heb maar heel zelden een sub die niet in sync is.
Als dat het geval is ligt dat altijd aan de uploader die een hdtv sub het verkeerde label gegeven heeft.

Ik neem zelf enkel web-dl versies die geven altijd de beste subs.
Recentelijk heb ik diverse WEB-DL episodes gehad waarbij ik / AutoSub geen juiste subs kan vinden. De subs die wel matchen (qua source WEB-DL, maar evt. andere resolutie of release) lopen niet in sync! Kan het zijn dat deze eps onterecht als WEB-DL gelabeld zijn? Immers hebben deze ook logo's in beeld en zaken zoals "wat vooraf ging" of een stukje van het volgende programma nadien.

Ik heb zo even geen exacte namen bij de hand maar dit viel me op bij Better Call Saul seizoen 2 en 3 en ook bij de recente Top Gear afleveringen.

Wat is wijsheid? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:43:
[...]

Kan het zijn dat deze eps onterecht als WEB-DL gelabeld zijn? Immers hebben deze ook logo's in beeld en zaken zoals "wat vooraf ging" of een stukje van het volgende programma nadien.
Gebruik je Sonarr? Dan ligt het daaraan, want die renamen WEBRips domweg naar WEB-DL of WEBDL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

drfruit schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:23:
[...]

Gebruik je Sonarr? Dan ligt het daaraan, want die renamen WEBRips domweg naar WEB-DL of WEBDL.
Nee, SR, maar ik rename dat deel volgens mij niet. Zal thuis eens kijken :) Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
TommyGun schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:43:
[...]

Recentelijk heb ik diverse WEB-DL episodes gehad waarbij ik / AutoSub geen juiste subs kan vinden. De subs die wel matchen (qua source WEB-DL, maar evt. andere resolutie of release) lopen niet in sync! Kan het zijn dat deze eps onterecht als WEB-DL gelabeld zijn? Immers hebben deze ook logo's in beeld en zaken zoals "wat vooraf ging" of een stukje van het volgende programma nadien.

Ik heb zo even geen exacte namen bij de hand maar dit viel me op bij Better Call Saul seizoen 2 en 3 en ook bij de recente Top Gear afleveringen.

Wat is wijsheid? Dank!
Web-dl's hebben soms wel een "wat vooraf ging" stukje. Bijv The americans van de FX, daar krijg je soms reclame voor een andere FX serie. Maar als je een logo in beeld hebt, is dat zeker geen webdl, want in webdls zitten inderdaad nooit logo's.
drfruit schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:23:
[...]

Bij mij renamed sonarr helemaal niets, ik heb die functie uit staan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Sonarr renamed alleen als je het ingesteld,
Wel ziet sonarr webrips als web-dl als hij gaat zoeken. |:( 7(8)7
Maar is via een omweg te omzeilen door must contain web-dl te doen.

Wat je wel laatste tijd ziet is dat sommige groepen releases verkeerd renamen van een webrip naar een web-dl.
En de sub dan ook aanbieden als een web-dl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TRaSH schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:06:
Wat je wel laatste tijd ziet is dat sommige groepen releases verkeerd renamen van een webrip naar een web-dl.
En de sub dan ook aanbieden als een web-dl.
Dat zou wel mijn issue verklaren. Is er een lijst van welke groups dit doen? Wellicht kan ik ze ignoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Hmm nou het gaat fout op het moment dat ze de NL subs maken+timen+namen.

Voorbeeld is bv Colony S02E08 die word weergegeven als 1080p WEB -DL maar die is 3.53 GiB dus dan weet je dat het al niet klopt + een WEB-DL is altijd H264 en niet x264 als je het met mediainfo controleerd.

code:
1
2
Writing library                          : x264 core 148 r2638 7599210
Encoding settings                        : cabac=1 / ref=4 / deblock=1:-3:-3 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=10 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=0 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / lookahead_threads=1 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=0 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=9 / b_pyramid=0 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=300 / keyint_min=29 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=60 / rc=crf / mbtree=0 / crf=17.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / vbv_maxrate=62500 / vbv_bufsize=78125 / crf_max=0.0 / nal_hrd=none / filler=0 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=3:0.80

Maar het kan zo maar zijn dat de WEBRip gewoon sync loopt met de WEB-DL voorbeeld The Blacklist: Redemption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
drfruit schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:50:
Nog een paar namemappings:

Famous in Love
4578474 = 6306

Return of the Mac
6329316 = 6303
Heb ze erbij gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Ben(V),

Ik heb net een nieuwe synology aangeschaft, te weten een ds216j.
Weet jij misschien of het voordelen heeft om jouw tool daarop te draaien of kan ik hem gewoon laten draaien op mijn ds212j?

Ik denk dat snelheid van de processor niet zoveel uitmaakt voor deze tool en vermoedelijk kan ik hem gewoon blijven draaien op de 212j? Of is de 216j echt een stuk beter voor jouw tool? (ik vraag het even omdat het nogal wat werk is in mijn infrastructuur omdat ik meerdere nassen heb).

Bedankt alvast voor je tijd en heb je inmiddels al een soort van donatie optie of wil je dat nog steeds niet? Ik zou je graag wat geven voor de tool. Twee kratjes bier of wat dan ook. Maar ik zie nergens een donatie button.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2017 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Autosub is nauwelijk belasting voor een NAS dus maakt het eigenlijk niet uit waar hij draait.
Alleen de gebruikers interface zal wat "snappier" zijn op een snellere NAS.

Bedankt voor het aanbod van een donatie, maar dat is niet nodig. Ik doe het met plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Wat me opvalt is dat het lijkt of de tijd niet klopt. Ik heb even gesearched in dit topic, maar 'tijd' wordt best vaak gebruikt (10 pagina's...). Het scheelt een minuut of 10. Geen probleem, alleen vond ik het opvallend.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je ben nu in ieder geval bij de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
Ok, dit is een first voor mij.. de AUTOSUB-STARTER.exe was plots weg.
Na even zoeken kwam ik erachter dat malwarebytes deze in quarentaine had gezet met de mededeling dat het bestand een trojan.bitcoin.miner is....

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ben er inmiddels achter dat autosub-starter.exe prograama is dat deel uitmaakt van neen windows installatie package dat iemand ooit eens gemaakt heeft om autosub op windows te installeren.

Vermoedelijk dus een false positive van antimalwarebytes maar aangezien ik het niet gemaakt heb kan ik je er niet mee verder helpen.

Je hebt het ook nergens voor nodig.
Gewoon autosub ergens neerzetten en een .bat file maken waarin je een chang directory naar de folder doet waar autosub staat en daarna het commando pythonw.exe autosub.py.

[ Voor 88% gewijzigd door Ben(V) op 23-04-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net op een nieuwe synology met dsm 6 (meest recente versie) autosub geinstalleerd (nadat ik sabnzb en sickrage met wat moeite erop had gekregen) en autosub ging vlekkeloos en supersoepel qua installatie op dsm6.

Ik heb alleen 1 vraag: ik wil het poort nummer van de webserver aanpassen, maar ik mag dat niet via de configuratie van de webbrowser waarin ik autosub bekijk (ik kan niks intypen). Moet ik handmatig de config aanpassen of doe ik iets verkeerd?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee poortnummer aanpassen kan niet meer.
Dat komt door DSM 6, dan zou het package opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

Veranderen van poortnummer was vroeger nodig omdat de oude standaard poort ook door andere packages gebruikt werd.
De nieuwe poort (9960) wordt echt nergens door gebruikt, dus een poort wijzigen heeft geen zinnig doel meer.

PS Je kunt beter het sickrage package dat op mijn GitHub staat gebruiken, die is wel voor DSM 6 geschikt en je kunt dan tevens de rechten uitdelen via de groep "sc-media" die ook door autosub gebruikt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ben(V) op 23-04-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:49:
PS Je kunt beter het sickrage package dat op mijn GitHub staat gebruiken, die is wel voor DSM 6 geschikt en je kunt dan tevens de rechten uitdelen via de groep "sc-media" die ook door autosub gebruikt wordt.
ik heb deze gepakt: git://github.com/SickRage/SickRage.git , daarmee kon ik ook sc-media instellen qua rechten. Dat lijkt denk ik dezelfde als die jij erop hebt staan? Of mis ik nu wat? Hij draait al en hij kan ook updaten. Voor sabnzb moest ik wel met putty aan de slag, maar voor sickrage niet. Ik heb voor sickrage (en dus denk ik ook voor autosub) sc-download en sc-media schrijf en leesrechten gegeven.

Wat dat poortnummer betreft, dan ga ik daar niet verder induiken. Ik had poort 8080 t/m 8083 in het verleden voor sabnzb, sickrage en autosub) en moet even wennen aan het nieuwe nummer :P , voor nu maar even genoteerd op een papiertje zodat ik autosub kan inzien. Kan natuurlijk ook een bookmark maken, maarja...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Op die GitHub staat alleen de source en geen Synology package dus ik heb geen idee waar jij het package vandaan hebt.
De SynoCommunity heeft zijn packages nog niet geschikt gemaakt voor DSM 6.
Als je die installeert moet je trucs uithalen om het te laten starten, daaarna draait hij onder een admin account wat security wijs niet verstandig is zeker niet als je hem ook nog eens vanaf het internet bereikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:02:
Wat dat poortnummer betreft, dan ga ik daar niet verder induiken. Ik had poort 8080 t/m 8083 in het verleden voor sabnzb, sickrage en autosub) en moet even wennen aan het nieuwe nummer :P , voor nu maar even genoteerd op een papiertje zodat ik autosub kan inzien. Kan natuurlijk ook een bookmark maken, maarja...
Volgens mij is het een kwestie van een poortnummer getal aanpassen in de config file (config.properties), dan autosub opnieuw opstarten. Bij mij staat 'ie dus nog op 8083. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:12:
Op die GitHub staat alleen de source en geen Synology package dus ik heb geen idee waar jij het package vandaan hebt.
De SynoCommunity heeft zijn packages nog niet geschikt gemaakt voor DSM 6.
Als je die installeert moet je trucs uithalen om het te laten starten, daaarna draait hij onder een admin account wat security wijs niet verstandig is zeker niet als je hem ook nog eens vanaf het internet bereikbaar maakt.
ik gebruik van synocommunity de sickbeard custom tool. Die vraagt bij installatie welke github je wilt gebruiken en daar plak ik dat adres van de source in en dan gaat hij hem installeren. Daarna kon ik hem niet starten, maar na het aanpassen van de rechten voor sc-download en sc-media wel. Verder heb ik ook echt niks gedaan, geen user aangemaakt, niet met putty erin gewerkt. Echt alleen installeren en toen melding dat hij niet kon starten en toen die rechten aangepast en het werkte.

Ik heb alleen poort 80 openstaan die naar photostation verwijst via een stukje html, de rest van mijn nas staat dicht. Ik hoop ermee voldoende beschermd te zijn.

Ik heb trouwens de admin account uitgeschakeld en een eigen admin account gemaakt. Maar misschien pakt hij nu een user van sabnzbd dat ik ook via synocommunity aan de praat heb gekregen (wel door in putty de user aan te passen in mijn eigen gebruikersnaam).

Ik zie hier jouw inbreng: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/2216
Moet ik mij nu zorgen maken over de security en jouw methode gaan gebruiken, of denk je dat ik het goed geregeld heb nu? Ik vermoed dat het geen problemen geeft omdat ik poort 80 alleen heb openstaan naar de buitenwereld en die gaat rerchtstreeks naar photostation via de index.html van de webserver. Alle andere poorten staan dicht.
vanaalten schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:21:
[...]

Volgens mij is het een kwestie van een poortnummer getal aanpassen in de config file (config.properties), dan autosub opnieuw opstarten. Bij mij staat 'ie dus nog op 8083. :)
Heb jij een compleet nieuwe installatie gebruikt of een upgrade van dsm 5.2 ? Ik vermoed dat Ben(V) een reden heeft waarom hij aangeeft dat het niet gaat werken bij mij?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je krijgt problemen met de firewall van DSM 6 als je de poort op die manier aanpast.
Hij is dan op poort 9960 geregistreed (wat tijdens de package installatie gebeurd) en je draait hem dan op een andere poort.
Het is ook nog eens volkomen nutteloos om hem op een andere poort te zetten.

Nogmaals het package van de SynoCommunity is niet geschikt voor DSM 6 je draait dan onder een admin account en niet onder een normale user dat is sterk af te raden voor een applicatie.

Dat geld overigens voor al die hacks die gebruikt worden om DSM 5 packages werkbaar te maken, dus ook jouw putty actie voor SABnzbd.
Ik gebruik zelf SickRage, Autosub en Download Station en daarom heb ik voor die eerste twee packages gemaakt die wel voor DSM 6 geschikt zijn.

Security is een kwestie van beveiligingslagen en er voor te zorgen dat er geen single weak point is.
Lees anders eens wat hacks als Synolocker aanrichten.

[ Voor 9% gewijzigd door Ben(V) op 23-04-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info! Ik heb wat te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:23:
Heb jij een compleet nieuwe installatie gebruikt of een upgrade van dsm 5.2 ? Ik vermoed dat Ben(V) een reden heeft waarom hij aangeeft dat het niet gaat werken bij mij?
Ik gebruik AutoSub niet op een NAS maar op een linux server, dus DSM (en de bijbehorende restricties) is bij mij niet van toepassing.
Ben(V) schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:16:
Je krijgt problemen met de firewall van DSM 6 als je de poort op die manier aanpast.
Hij is dan op poort 9960 geregistreed (wat tijdens de package installatie gebeurd) en je draait hem dan op een andere poort.
Het is ook nog eens volkomen nutteloos om hem op een andere poort te zetten.
Wellicht voor DSM, maar als er - op een ander platform - een ander programma met webserver komt die OOK 9960 kiest en dat OOK hard-coded maakt, dan heb je een onoplosbaar probleem. Daarvoor is het handig dat het aangepast kan worden.
(maar goed, handmatig in de config aanpassen werkt prima daarvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Er zijn standaarden voor het gebruik van poorten en 9960 is een niet gebruikte poort en als je een ander programma hebt met een vrij te kiezen poort kun je daar gewoon een andere poort kiezen.

Hij zit er ook niet hardcoded in, maar om onnodig problemen te voorkomen heb ik hem uit de gebruikers interface gehaald juist omdat heel veel autosub gebruikers op DSM draaien.

Voor mensen die genoeg verstand van systemen hebben om poorten te willen wijzigen en daar de consequenties van kunnen doorgronden is aan aanpassen in de config.properties geen probleem lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Nog een namemapping:

Born to Kill (2017)
6464458 = 6336

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb ze (samen met wat andere nieuwe series) erbij gezet.

Jij bent wel van de gloednieuwe series he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:33:

Jij bent wel van de gloednieuwe series he?
De meeste series vervelen gauw, dus ik ben steeds op zoek naar iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 22:15

jmk

Die serie met Albert Einstein van NG
Genius (2017)
5673782 = 6291

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Heb hem erbij gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Moeten voor die updates ook een update van het programma gedaan worden of worden die updates online bekeken ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Bij elk zoekrondje wordt er even gekeken of er nieuwe addic7ed mappings op mijn GitHub staan en zo ja worden ze gedownload en gebruikt.

Dus nee je hoeft autosub niet te updaten.
Kan vanuit autosub ook niet want ik verhoog het versie nummer niet want de software is niet gewijzigd.

PS Als ik eens te langzaam ben met toevoegen kun je altijd in het settings scherm een addic7ed mapping opnemen. O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Ben(V) op 01-05-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Laatst online: 20-09 19:54
Wat gebeurt er als er conflicterende mappings zijn?
Dus je mapt in je eigen settings naar een andere serie dan in de github mapping gebeurt?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Die functie is bedoelt voor als er nog geen mapping is voor het bewuste ImdbId.
Dus als er een mapping in autosub zit dan negeert hij de setting in de config.

Ik controleer altijd alle mappings die erin gaan dus die moeten goed zijn.
Als iemand een fout ontdekt hoor ik het graag, er zitten ongeveer 4000 mappings in autosub en zeker in de oudere series kan nog wel een fout zitten, maar de nieuwe houd ik bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Klopt het er in het Wanted gedeelte alleen afleveringen staan die ook gevonden kunnen worden?
Klopt het ook dat AutoSub niet naar de inhoud van een MKV kijkt zoals Subliminal bijvoorbeeld wel doet ?
@Ben(V)

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Ik merk al een tijdje dat autoSub precies lijkt vast te lopen na een tijdje. Nu heeft ie sinds 24/04 geen subs meer binnengehaald. Na het package te herstarten (synology), stromen ze weer binnen. Ik durf niet te zeggen of het na een bepaalde tijd is of bij een bepaalde file.

De laatste log van toen is '2017-04-24 23:58:45,666 DEBUG scanDir: Processing file: serie.S00E00.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
wars schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:25:
Ik merk al een tijdje dat autoSub precies lijkt vast te lopen na een tijdje. Nu heeft ie sinds 24/04 geen subs meer binnengehaald. Na het package te herstarten (synology), stromen ze weer binnen. Ik durf niet te zeggen of het na een bepaalde tijd is of bij een bepaalde file.

De laatste log van toen is '2017-04-24 23:58:45,666 DEBUG scanDir: Processing file: serie.S00E00.mkv
Moet zeggen dat is ook wel een heel aparte file
Zit je wel op de laatste versie ? (1.1.2)

[ Voor 3% gewijzigd door DaMoUsYs op 02-05-2017 15:22 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik denk dat 'ie de file name heeft gewijzigd om aan de forum rules te voldoen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Dat zou best wel eens kunnen, maar voor debug doeleinde is dat niet handig
Zet ze dan in MO tags (Members Only)

[ Voor 20% gewijzigd door DaMoUsYs op 02-05-2017 15:56 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
DaMoUsYs schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:22:
[...]

Moet zeggen dat is ook wel een heel aparte file
Zit je wel op de laatste versie ? (1.1.2)
ik zat blijkbaar nog op 1.1.1, maar denk niet echt dat het daar aan zal liggen, m'n laatste log welke ik postte was trouwens niet correct, liep nog verder in n andere file...

Members only:

nu dus wel op 1.1.2:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Misschien dat ie daardoor niet meer liep?
Zie net dat die log van vandaag is nvm

[ Voor 36% gewijzigd door DaMoUsYs op 02-05-2017 18:59 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Waarschijnlijk is het wel die update naar 1.1.2
Voor 1.1.2 werd de AddicNameMapping gedownload vanaf GitHub zonder gebruik te maken van een certificate.
Omdat GitHub https gebruikt moet je formeel een certificate gebruiken, maar alleen sommige systemen hikken daar op.
Vanaf 1.1.2 wordt dus een certificate gebruikt en heeft geen enkel systeem daar meer last van

PS waarom jullie dingen willen verstoppen weet ik niet maar je mag hier alleen geen sites bespreken die content verspreiden. Namen van series zijn echt niet verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
DaMoUsYs schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:09:
Klopt het er in het Wanted gedeelte alleen afleveringen staan die ook gevonden kunnen worden?
Klopt het ook dat AutoSub niet naar de inhoud van een MKV kijkt zoals Subliminal bijvoorbeeld wel doet ?
@Ben(V)
Nee in de wanted lijst staan alle video's in de folder (+subfolders) waar nog geen sub voor gevonden is.
Deze lijst wordt bij elk zoekrondje opnieuw aangemaakt.

Er is geen zinvolle informatie uit een video bestand te halen.

Wat Subliminal doet is een checkum hash van de video berekenen ten behoeve van OpenSubtitles om zo een match te maken met de juiste sub.
Dit werkt echter voor geen meter, want er zijn nauwelijks sub uploaders die de moeite nemen die hash te berekenen en mee te uploaden naar OpenSubtitles.

Verder houden ze op OpenSubtitles de naam van de sub gewoon in stand zodat je daar mee kunt matchen, dat gaat daar veel beter dan op addic, waar ze het overlaten aan een invoerveld die door de uploader zelden volledig wordt ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Ben(V) schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:07:
[...]

Nee in de wanted lijst staan alle video's in de folder (+subfolders) waar nog geen sub voor gevonden is.
Deze lijst wordt bij elk zoekrondje opnieuw aangemaakt.

Er is geen zinvolle informatie uit een video bestand te halen.

Wat Subliminal doet is een checkum hash van de video berekenen ten behoeve van OpenSubtitles om zo een match te maken met de juiste sub.
Dit werkt echter voor geen meter, want er zijn nauwelijks sub uploaders die de moeite nemen die hash te berekenen en mee te uploaden naar OpenSubtitles.

Verder houden ze op OpenSubtitles de naam van de sub gewoon in stand zodat je daar mee kunt matchen, dat gaat daar veel beter dan op addic, waar ze het overlaten aan een invoerveld die door de uploader zelden volledig wordt ingevuld.
Aha oke, is wel vreemd
Want ik had hem in eerste instantie op minmatch Source gezet
Toen had ik 1070 missing sub
Die heb ik nu uit gezet en nu heb ik er nog 7000+ nodig ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja dat is niet mogelijk, tenzij je ineens veel subs hebt weggegooid of ineens ook Engelse subs hebt aangezet want dan komt alles wat wel een Nederlandse sub heeft maar nog geen Engelse erbij.

Minmatch is een score waaraan een gevonden sub moet voldoen voor hij gedownload wordt, heeft dus niets met het aantal in de wanted list van doen.

Overigens is het mijn bescheiden mening dat voor 7000+ video's elke keer subs te gaan zoeken een beetje onzinnig is.
Voor de meeste zal hij nooit meer een sub vinden, maar hij blijft maar zoeken op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Ik dacht ook inderdaad dat het zo werkt, daarom had ik even die score naar beneden gezet, zodat ie meer kan vinden.

Hij vindt nu namelijk ook meer Nederlandse series e.d.
De series die ik al gezien heb en of NL zijn ben ik nu langzamerhand op de skipped lijst aan het zetten

o ja en uiteraard heb ik geen subs weggegooid

[ Voor 8% gewijzigd door DaMoUsYs op 02-05-2017 20:13 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Slimmer is om die series te verplaatsen in plaats van op de skiplijst te zetten.

De minmatch score kun je het beste op alleen source zetten, als je die weglaat dan krijg je subs die niet in sync zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Vind ik toch wel apart, heb hem nu weer op source gezet, en nu vind hij er nog maar 1004?
en ik ben net pas begonnen met autosub dus vandaar dat het er nog zoveel zijn

Check dit en help mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik was het even vergeten, maar het schoot me zojuist weer te binnen.
Aangezien er ontzettend veel mensen zijn die afleveringen renamen, waardoor er geen of veel te weinig informatie in de benaming van de videobestanden overblijft om een sub bij te vinden heb ik in de scandisk een filter ingebouwd.

Als er onvoldoende informatie in de naam zit om een match te kunnen maken met de ingestelde minmatch score dan slaat scandisk die video gewoon over.

Het heeft namelijk geen enkele zin om dan nog naar een sub voor die video te gaan zoeken, want hij kan die toch nooit matchen want de info ontbreekt.

Kortom als je source aanvinkt en er staat geen source in de videofilenaam dan wordt hij geskipped.
Verder is autosub wel zo slim om zelf de source erbij te zetten als er bijvoorbeeld wel een releasegroup in de naam zit die alleen web-dl's released,,dan weet autosub dat je een wed-dl zoekt en zo zit er meer intelligentie in.

PS weghalen van het vinkje bij source raad ik sterk af, je krijgt dan gegarandeerd subs die niet in sync zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Ben(V) op 03-05-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Thanks, dat verduidelijkt de zaak inderdaad.
Ben ook pas later begonnen om die gegevens mee op te slaan
en ik had source idd al weer uitgevinkt

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TRaSH schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:24:
Hmm nou het gaat fout op het moment dat ze de NL subs maken+timen+namen.

Voorbeeld is bv Colony S02E08 die word weergegeven als 1080p WEB -DL maar die is 3.53 GiB dus dan weet je dat het al niet klopt + een WEB-DL is altijd H264 en niet x264 als je het met mediainfo controleerd.

code:
1
2
Writing library                          : x264 core 148 r2638 7599210
Encoding settings                        : cabac=1 / ref=4 / deblock=1:-3:-3 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=10 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=0 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / lookahead_threads=1 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=0 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=9 / b_pyramid=0 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=300 / keyint_min=29 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=60 / rc=crf / mbtree=0 / crf=17.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / vbv_maxrate=62500 / vbv_bufsize=78125 / crf_max=0.0 / nal_hrd=none / filler=0 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=3:0.80

Maar het kan zo maar zijn dat de WEBRip gewoon sync loopt met de WEB-DL voorbeeld The Blacklist: Redemption.
OK, ik heb eindelijk een concreet voorbeeld.

Filename: Better.Call.Saul.S03E04.1080p.WEB.DL-tbs.mkv
Synced Sub: Better.Call.Saul.S03E04 - Sabrosito.CONVERT.WEB.h264-TBS-m.srt

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20170503_231148_thumb.jpg

AutoSub vindt die logischerwijs niet, maar pakt een die matched met WEB.DL en loopt dus out of sync.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als het een webrip is gewoon die video renamen naar webrip in plaats van web-dl wat nu in de naam staat.
Ik zou niet weten hoe autosub zou kunnen zien dat het een webrip is in plaats van een web-dl als de naam fout is.

Pagina: 1 ... 68 ... 87 Laatste