Het is me opgevallen dat ik nu ook ipv6 websites kan bezoeken via KPN. Onze experiabox heeft nu namelijk ook een ipv6 adres gekregen.
Ik dacht dat de test alleen glasvezelaansluitingen betrof in het eerste stadium, maar gelukkig dus ook VDSL aansluitingenHvanderT schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:44:
Het is me opgevallen dat ik nu ook ipv6 websites kan bezoeken via KPN. Onze experiabox heeft nu namelijk ook een ipv6 adres gekregen.
Dit is omgeving Zwolle. Ik ben benieuwd of er op onze verbinding in Friesland op VDSL ook al ipv6 is. Hier zitten we op een buitenring, in Friesland aan de CO.Micco90 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:53:
[...]
Ik dacht dat de test alleen glasvezelaansluitingen betrof in het eerste stadium, maar gelukkig dus ook VDSL aansluitingen! Mag ik vragen in welke omgeving dat is? Ik ben namelijk zelf wel benieuwd naar wanneer ik een IPv6 adres krijg.
Okay, dat is dus niet in de omgeving Hilversum zoals het KPN Forum meldt. Ik zit hier zelf op een nog niet aangesloten BR (dus dat is eigenlijk nog de CO), dus ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Ik houd mijn "fingers crossed" dat het snel zal zijn.HvanderT schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:56:
[...]
Dit is omgeving Zwolle. Ik ben benieuwd of er op onze verbinding in Friesland op VDSL ook al ipv6 is. Hier zitten we op een buitenring, in Friesland aan de CO.
Grappige is is dat mijn whois ip lookup wel aangeeft dat ik in de omgeving van Utrecht zit...
? Kan het daarmee te maken hebben?
Verwijderd
Onlangs heb ik een bekende geholpen met overstappen van tele2 20mbit (in de praktijk 8mbit) naar het goedkoopste(€17.5p/m over 2jr) 30/3 abbonment van online.nl.
Onverwachte was dat doordat kpn de boel had aangesloten op de br de werkelijke snelheid daadwerkelijk ook 29.5/2.8 Mbit/s was.
Leuk om te zien dat dsl zich ook doorontwikkeld!
Ik wist niet dat het als alternatief zo dicht zat bij de basisabonnementen met kabel of fiber.
Onverwachte was dat doordat kpn de boel had aangesloten op de br de werkelijke snelheid daadwerkelijk ook 29.5/2.8 Mbit/s was.
Ik wist niet dat het als alternatief zo dicht zat bij de basisabonnementen met kabel of fiber.
Als je hier kijkt, kan je zien wat je maximaal kan halen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 20:54:
Onlangs heb ik een bekende geholpen met overstappen van tele2 20mbit (in de praktijk 8mbit) naar het goedkoopste(€17.5p/m over 2jr) 30/3 abbonment van online.nl.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Dat deed ik drie maanden geleden al. Nog steeds geen spijt van, 30/3 komt praktisch in de buurt en voor dat geld mag ik niet klagen. Goed, bij Ziggo had ik nu 40/4 kunnen krijgen, maar dan nog is mij het verschil in kosten het niet waard. Heb niet perse een hogere snelheid nodig, 30/3 halen volstaat prima bij huis, tuin, keukengebruik.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 20:54:
Online is inderdaad goedkoop, maar de service van ze is om te huilen. Meer dan een maand is een kennis van me offline (
) geweest omdat ze van ADSL naar VDSL werd overgezet. Uiteindelijk hoefde er in de centrale één kabeltje even vastgezet te worden. Maar nooit wilde online een monteur sturen, het lag toch aan de klant.
Misschien beetje off topic, maar gaat over ADSL, nog geen VDSL. Volgens XS4ALL gaat er rond augustus een upgrade gebeuren.
Ik heb sinds een week last van een klapperende lijn. Gaat paar dagen goed, dan vooral 's ochtends en 's avonds klapt ie er om de 5 minuten uit. Houdt een paar uur aan en dan is het weer ok.
Mij valt op dat de SNR op de lijn zo'n 6 dB down en 7 a 8 dB up is. XS4ALL roept steeds dat de lijn "prima in order is", maar 6 dB klinkt mij toch wat krapjes. Ik zie wel dat de centrale stapje voor stapje (zo lijkt) de max. snelheid verlaagd met steeds een paar tienden Mbps. Ik heb ook ergens gelezen dat in principe de centrale 6 dB als ondergrens hanteert.
Het was afgelopen week een moeilijk gevecht met de XS4ALL helpdesk. Er ligt nu een ticket bij KPN om de lijn te checken, maar vraag me af of dit gaat helpen.
Ik heb werkzaamheden in de straat gezien afgelopen week, maar of er een relatie is.
Mijn verbinding trainde een hele tijd op 15.3 Mbps in, nu zit ik op 14.1 Mbps. Ik vraag me ook sterk af of VDSL, wat volgens mij gevoeliger is, gaat werken op deze manier ?
Ik heb sinds een week last van een klapperende lijn. Gaat paar dagen goed, dan vooral 's ochtends en 's avonds klapt ie er om de 5 minuten uit. Houdt een paar uur aan en dan is het weer ok.
Mij valt op dat de SNR op de lijn zo'n 6 dB down en 7 a 8 dB up is. XS4ALL roept steeds dat de lijn "prima in order is", maar 6 dB klinkt mij toch wat krapjes. Ik zie wel dat de centrale stapje voor stapje (zo lijkt) de max. snelheid verlaagd met steeds een paar tienden Mbps. Ik heb ook ergens gelezen dat in principe de centrale 6 dB als ondergrens hanteert.
Het was afgelopen week een moeilijk gevecht met de XS4ALL helpdesk. Er ligt nu een ticket bij KPN om de lijn te checken, maar vraag me af of dit gaat helpen.
Ik heb werkzaamheden in de straat gezien afgelopen week, maar of er een relatie is.
Mijn verbinding trainde een hele tijd op 15.3 Mbps in, nu zit ik op 14.1 Mbps. Ik vraag me ook sterk af of VDSL, wat volgens mij gevoeliger is, gaat werken op deze manier ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Als er een buitenring aanwezig is, is de afstand tot de "centrale" (of straatkast) korter, en kan je dus een hogere snelheid krijgen. Meestal ook stabieler. Ik denk dat XS4All dat bedoeld. Je krijgt nu ADSL vanuit de nummercentrale, waarvan de afstand meestal langer is (al lijkt het bij jou wel mee te vallen, ik gok een kilometer)
Wat betreft je klapperlijn: Misschien is je modem ook niet helemaal lekker? Ik heb ook wel eens een modem gehad die niet wilde werken op m'n telefoonlijntje, ander modem erop en de lijn was weer superstabiel. Anders zal KPN de boel moeten doormeten. Je snelheid wordt door de DLM in de centrale omlaag gezet, om de lijn weer stabiel te krijgen.
Wat betreft je klapperlijn: Misschien is je modem ook niet helemaal lekker? Ik heb ook wel eens een modem gehad die niet wilde werken op m'n telefoonlijntje, ander modem erop en de lijn was weer superstabiel. Anders zal KPN de boel moeten doormeten. Je snelheid wordt door de DLM in de centrale omlaag gezet, om de lijn weer stabiel te krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 15-06-2015 10:00 ]
Dat moet idd een kilometer of meer zijn. Hoewel er van die grijze kasten in de straat staan, kan natuurlijk ook UPC zijn.HvanderT schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:59:
Als er een buitenring aanwezig is, is de afstand tot de "centrale" (of straatkast) korter, en kan je dus een hogere snelheid krijgen. Meestal ook stabieler. Ik denk dat XS4All dat bedoeld. Je krijgt nu ADSL vanuit de nummercentrale, waarvan de afstand meestal langer is (al lijkt het bij jou wel mee te vallen, ik gok een kilometer)
Modem lijkt niet uit te maken, of ik een Fritzbox 7360 of 7490 erin prik, ik zie hetzelfde gedrag en lijn performance. Naar ik weet hebben de 7360 en 7490 ook dezelfde Lantiq chipset. Ik heb echter zelf een 7490 gekocht, omdat ik perse 5 GHz wilde hebben in mijn appartementencomplex. 7360 is alleen 2.4 GHz.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Die grijze kasten zijn van UPC/Ziggo.
Dan zou KPN de boel moeten doormeten. Dan is er iets niet helemaal in de haak. Hopelijk vinden ze ook wat, zul je net zien dat als ze komen meten alles gewoon in orde is..
Dan zou KPN de boel moeten doormeten. Dan is er iets niet helemaal in de haak. Hopelijk vinden ze ook wat, zul je net zien dat als ze komen meten alles gewoon in orde is..
Zo na een probleem met IP-TV via ADSL2 via ISDN-lijn (IP-TV decoders liepen al 7 jaar via unmanaged switches, echter omdat KPN de manier van IP-TV aanleveren veranderde, ging het modem raar doen) besloten om VVDSL (pairbonding) te nemen. Na een vlotte aanleg en intrainen van beide lijnen geen IP-TV krijgen, bleek een landelijke storing te zijn ivm aanmelden, toch een hele week pairbonding te hebben gehad, ging vorige week maandag 1 van de lijnen plat. Geen groot probleem andere lijn levert nog genoeg snelheid, na 2 monteurs en anderhalve week, morgen een nieuwe poort in de centrale activeren en monteur nummer 3 over de vloer, zal me gaan benieuwen, mijn vrouw wordt er kriegelig van, elke keer thuisblijven voor monteur. Soms denk je waarom die upgrade nemen, maar ja dubbele snelheid voor zelfde geld :-) gingen van 15 Mbit/s naar 28 Mbit/s en 2x HD kijken mogelijk, dus heb het gezeur ervoor over.
Hallo medetweakers,
Mijn ouders zouden graag willen overstappen naar het 40 MBit abonnement van Tele2 (geleverd via KPN-Wholesale), (voorheen waren ze nog aangesloten op de centrale waar ze max 12 Mbit van de 20 haalden).
Ik had zelf al even gekeken via netco, en daar stond dat er 60 MBit geleverd kon worden. De helpdeskmedewerker van Tele2 zei ook dat dit geleverd kon worden via hun 40Mbit abonnement. Mijn ouders dit dus aangevraagd, krijgen ze paar dagen later een mail dat het abonnement vanwege technische redenen niet kon worden geleverd. Ze werden later teruggebeld met een vage omschrijving dat KPN maar max 24 MBit zou willen leveren!? Zou iemand mij kunnen uitleggen wat hier nou echt aan de hand kan zijn? Via die netco-site staat toch duidelijk 60 Mbit. En bedacht ik mij later, zou KPN de lijn wel opengooien wanneer mijn ouders een abonnement afnemen bij KPN zelf?
Mijn ouders zouden graag willen overstappen naar het 40 MBit abonnement van Tele2 (geleverd via KPN-Wholesale), (voorheen waren ze nog aangesloten op de centrale waar ze max 12 Mbit van de 20 haalden).
Ik had zelf al even gekeken via netco, en daar stond dat er 60 MBit geleverd kon worden. De helpdeskmedewerker van Tele2 zei ook dat dit geleverd kon worden via hun 40Mbit abonnement. Mijn ouders dit dus aangevraagd, krijgen ze paar dagen later een mail dat het abonnement vanwege technische redenen niet kon worden geleverd. Ze werden later teruggebeld met een vage omschrijving dat KPN maar max 24 MBit zou willen leveren!? Zou iemand mij kunnen uitleggen wat hier nou echt aan de hand kan zijn? Via die netco-site staat toch duidelijk 60 Mbit. En bedacht ik mij later, zou KPN de lijn wel opengooien wanneer mijn ouders een abonnement afnemen bij KPN zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door MegaCookie op 19-06-2015 10:04 ]
Netco is nog steeds niet 100% zeker, kan best zijn dat de uiteindelijke lijnsterke maar inderdaad 24Mbit kan halen, iets wat KPN mogelijk wel ziet en je op netco dus niet ziet.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je per DM postcode-huisnummercombinatie even stuurt, kunnen we de afstand tot de VDSL-kast bepalen en schatten of die 60Mbit wel haalbaar is. De KPN-postcodechecks zijn momenteel niet erg betrouwbaar namelijk, bij mijn aansluiting geeft hij ook een veel te hoge snelheid aan.MegaCookie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:59:
Hallo medetweakers,
[afbeelding]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Heeft KPN de snelheid soms omhoog gegooit ?
Niet dat ik het erg vind
Voor de duidelijkheid ik heb gewoon KPN standaard 50/5 (wist wel al dat de upload al flink omhoog was gegaan naar 20)
Niet dat ik het erg vind

Voor de duidelijkheid ik heb gewoon KPN standaard 50/5 (wist wel al dat de upload al flink omhoog was gegaan naar 20)
Ik heb precies hetzelfde. Ook 50/5

[KPN] 10x meer upload dan abonnement belooft

[KPN] 10x meer upload dan abonnement belooft
[ Voor 75% gewijzigd door krakendmodem op 20-06-2015 16:35 ]
Ze hebben de 10/2 abo's die op de buitenring zitten ook op 20/20 gezet, maar dat was al een maand geleden. Ik vind het een erg goede zaak, KPN gaat met de tijd mee en ziet ook in dat het geen zin heeft om mensen af te knijpen als de capaciteit toch wel beschikbaar is.
Heeft iemand hier 80/8, naast een wijkkast (waardoor het modem intraint op 120/20)? Kan die even checken wat zijn snelheid is? Ik vermoed haast dat ze die lijnen nu vol open gooien.
Heeft iemand hier 80/8, naast een wijkkast (waardoor het modem intraint op 120/20)? Kan die even checken wat zijn snelheid is? Ik vermoed haast dat ze die lijnen nu vol open gooien.
[ Voor 6% gewijzigd door DiedB op 21-06-2015 17:38 ]
KPN is nu echt bezig om bonded vectoring grootschalig uit te rollen. Ik krijg sinds kort de volgende melding:
Mooie snelheden komen hier voorbij, wie had een paar jaar terug kunnen denken dat we 100+Mbit over een telefoonlijntje zouden kunnen halen...The network allows bonding as an NL2 order
bron?timmie1 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:11:
KPN is nu echt bezig om bonded vectoring grootschalig uit te rollen. Ik krijg sinds kort de volgende melding:
[...]
Mooie snelheden komen hier voorbij, wie had een paar jaar terug kunnen denken dat we 100+Mbit over een telefoonlijntje zouden kunnen halen...
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Wat betekent de melding en waar komt ie vandaan, een of ander wholesale dashboard?
Het is een opmerking die je terugkrijgt wanneer je een postcodecheck uitvoert, maar hij is nog niet helemaal compleet imho.
Maar wat de melding precies inhoudt zou ik niet durven zeggen (New Line 2 order?).The network allows bonding as an NL2 order (not taking portfolio and/or distribution point availability into account)
My favorite programming language is solder.
Krijg 'm zelf zo snel niet naar voren, welke postcode gebruik je?Puch-Maxi schreef op maandag 22 juni 2015 @ 00:52:
Het is een opmerking die je terugkrijgt wanneer je een postcodecheck uitvoert, maar hij is nog niet helemaal compleet imho.
[...]
Maar wat de melding precies inhoudt zou ik niet durven zeggen (New Line 2 order?).
Wil KPN de concurrentie nog een beetje aangaan met Ziggo (en overige kabelaars) qua snelheden dan mogen ze wat mij betreft wel opschieten met Bonded Vectoring. In ieder geval goed dat KPN zijn snelheden aan het aanpassen is indien je op een Vectoring lijntje zit.
Vraag me overigens nog steeds af of er naast KPN uberhaupt providers gaan zijn die Bonded Vectoring gaan aanbieden, Tele2 heeft al eerder geklaagd dat de aansluitkosten bij 'regulier' pairbonding behoorlijk hoog kunnen zijn Prolution in "VDSL echte snelheid".
Vraag me overigens nog steeds af of er naast KPN uberhaupt providers gaan zijn die Bonded Vectoring gaan aanbieden, Tele2 heeft al eerder geklaagd dat de aansluitkosten bij 'regulier' pairbonding behoorlijk hoog kunnen zijn Prolution in "VDSL echte snelheid".
Wij zitten hier een beetje met het dilemma als KPN ISDN+ADSL klant die wel sneller internet wil, maar er niet op achteruit wil gaan mbt telefonie. We zouden de huidige situatie qua telefonie graag meenemen naar VDSL:
We hebben dus twee telefoonnummers/lijnen: Nummer A & B voor het gemak. 99% van de mensen die ons belt kent alleen nummer A. Als telefoonnummer A in gebruik is gaat hij automatisch over op lijn B.
Nu begreep ik dat je wel een tweede telefoonnummer kunt nemen, maar bovenstaande situatie werkt dan niet als we overstappen op VDSL. Je hebt dan gewoon 1 lijn met twee telefoonnummers?
In de winkel vertelden ze ons dat alleen zakelijk abonnement een oplossing is. Maar daar betaal je dan ook voor
Ik weet dat er veel mobiel gebeld wordt tegenwoordig, maar tegen dit probleem zullen toch wel meer mensen aanlopen? Is een zakelijk abonnement dus de enige mogelijkheid of zijn er andere opties. Hoe zit dit bij kabel?
We hebben dus twee telefoonnummers/lijnen: Nummer A & B voor het gemak. 99% van de mensen die ons belt kent alleen nummer A. Als telefoonnummer A in gebruik is gaat hij automatisch over op lijn B.
Nu begreep ik dat je wel een tweede telefoonnummer kunt nemen, maar bovenstaande situatie werkt dan niet als we overstappen op VDSL. Je hebt dan gewoon 1 lijn met twee telefoonnummers?
In de winkel vertelden ze ons dat alleen zakelijk abonnement een oplossing is. Maar daar betaal je dan ook voor
Ik weet dat er veel mobiel gebeld wordt tegenwoordig, maar tegen dit probleem zullen toch wel meer mensen aanlopen? Is een zakelijk abonnement dus de enige mogelijkheid of zijn er andere opties. Hoe zit dit bij kabel?
Is het geen optie om je telefonie onder te brengen bij een externe provider bijv. Cheapconnect? Met een Voip ATA of een tweedehands Fritzbox kan je dan regels aanmaken.
Zelf maak sinds een maand gebruik van Cheapconnect om gebeld te worden en Freevoipdeal om uit te bellen en bevalt ons uitstekend en goedkoper als bij de provider.
Zelf maak sinds een maand gebruik van Cheapconnect om gebeld te worden en Freevoipdeal om uit te bellen en bevalt ons uitstekend en goedkoper als bij de provider.
Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.
Iemand enig idee waarom ik nu ineens een ip heb van Surfnet? (Zit bij Telfort).
Heb het gegoogeld maar lijkt erop dat ze aan het testen zijn?
Zie modem:
Upload en download zijn wel iets hoger geworden, maar nog niet wat ik van VVDSL had gehoopt. (straatkast staat hier zo'n 20 meter vandaan).
Heb het gegoogeld maar lijkt erop dat ze aan het testen zijn?
Zie modem:

Upload en download zijn wel iets hoger geworden, maar nog niet wat ik van VVDSL had gehoopt. (straatkast staat hier zo'n 20 meter vandaan).
je hebt geen vectoring, g.vector staat off
heb je wel de laatste firmware in je fritzbox staan?
heb je wel de laatste firmware in je fritzbox staan?
Jup, als ik de Experiabox V8 aansluit krijg ik zelfs helemaal geen IP.
DSL sync is wel aanwezig, lijkt alsof ze dus iets aan het testen zijn.
*edit: Na een paar minuten, pakt de Experiabox ook het Surfnet IP.
DSL is niet echt merkbaar sneller geworden.
DSL sync is wel aanwezig, lijkt alsof ze dus iets aan het testen zijn.
*edit: Na een paar minuten, pakt de Experiabox ook het Surfnet IP.
DSL is niet echt merkbaar sneller geworden.

[ Voor 29% gewijzigd door itsmemax op 22-06-2015 19:12 ]
akatar schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:00:
je hebt geen vectoring, g.vector staat off
En met een Attenuation van 30 dB denk ik eerder dat je op ruim 1100 meter zit (ik heb 18 dB en zit op 700 meter)
Dus als je straatkast op 20 meter zit, dan zou je eerder een max. attainable van 100+ Mbps verwachten en een attenuation die zeker < 10 dB zit.
Kortom, ik verwacht dat ofwel die straatkast geen telefoon-kast is, of jij zit er nog niet op verbonden.
Dus als je straatkast op 20 meter zit, dan zou je eerder een max. attainable van 100+ Mbps verwachten en een attenuation die zeker < 10 dB zit.
Kortom, ik verwacht dat ofwel die straatkast geen telefoon-kast is, of jij zit er nog niet op verbonden.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik vraag me toch af waar je deze postcodecheck uitvoert. Kan je eens een linkje geven?Puch-Maxi schreef op maandag 22 juni 2015 @ 00:52:
[...]
Maar wat de melding precies inhoudt zou ik niet durven zeggen (New Line 2 order?).
Dezelfde als timmie1
is niet publiek toegankelijk.
My favorite programming language is solder.
dan mag je mij dat wel eens dmen
En toen stond er zomaar deze kast als vervanging van deze markdejong in "VDSL echte snelheid"
Hij staat open... onbeheerd... in de regen, dus net even KPN ks gebeld.
Het "oude" gedeelte staat hier open. De dame van ks wist mij te vertellen dat ik er flink op vooruit zal gaan als alles is aangesloten.
Hoe ziet ie er van binnen uit?markdejong schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:33:
Het "oude" gedeelte staat hier open. De dame van ks wist mij te vertellen dat ik er flink op vooruit zal gaan als alles is aangesloten.
Niet echt handig dat ze zo'n kast onbeheerd open laten staan, kan overigens ook nog wel een paar maanden duren voordat alles geactiveerd is. Vindt het ook wel vreemd dat ze die kast met de deuren richting die muur hebben gezet...markdejong schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:33:
[afbeelding]
En toen stond er zomaar deze kast als vervanging van deze markdejong in "VDSL echte snelheid"
Maar goed hopen dat ze het snel fixen en dat jij een stuk sneller VVDSL lijntje kan krijgen
Paar dagen geleden abo aanpassing mail binnengekregen van de KPN. Vanaf Juli 2015 ga ik van 80Mbit (had de verkoopafdeling mij opgezet voor goedkoper om mij zo over te zetten op VDSL2+) naar 60Mbit voor dezelfde prijs. Nu zeggen ze in de mail dat ik straks sneller zou moeten gaan, maar... Volgens mijn Experia ZXV10 (H220N) train ik nog steeds in op VDSL2 (geen plus) / G.993.2_Annex_K_PTM (weet niet of dit handig is te vermelden). Fourstack zegt dat er ook geen geplande upgrades zijn en mijn max op 15Mbps zit. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik door het huidige marktaanvod wellicht gratis of voor ietsje meer betalen, bonding kon krijgen (want kom, andere technieken bieden VEEL sneller voor goedkoper!), maar nope.
Ik krijg echter ook geen bevredigend antwoord van de KPN hierover en weet nou eigenlijk niet wat of hoe ik de mail moet interpreteren. Wellicht dat een insider mij kan helpen?
Belangrijk: nee, ik kan geen CAI of glasvezel aansluiting krijgen - dat is verprutst door de VvE van waar ik woon
Belangrijk 2: idealiter zou ik graag eens een hoog geplaatst iemand in de KPN willen spreken. Er is bij ons in het complex ruimte voor een centrale, fiber ligt naar het gebouw toe. Vraag mij af op zijn minst FttC tot de mogelijkheden behoort. Stel je voor, potentieel 100 gezinnen aan een abo)
nb: Wellicht een specifiek topic openen?
Ik krijg echter ook geen bevredigend antwoord van de KPN hierover en weet nou eigenlijk niet wat of hoe ik de mail moet interpreteren. Wellicht dat een insider mij kan helpen?
Belangrijk: nee, ik kan geen CAI of glasvezel aansluiting krijgen - dat is verprutst door de VvE van waar ik woon

Belangrijk 2: idealiter zou ik graag eens een hoog geplaatst iemand in de KPN willen spreken. Er is bij ons in het complex ruimte voor een centrale, fiber ligt naar het gebouw toe. Vraag mij af op zijn minst FttC tot de mogelijkheden behoort. Stel je voor, potentieel 100 gezinnen aan een abo)
nb: Wellicht een specifiek topic openen?
[ Voor 18% gewijzigd door SkyStreaker op 27-06-2015 22:00 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Volgensmij heb je gewoon pech. Fourstack is wat kpn denkt dat je max kan halen. Ongeacht de techniek. Als het goed is maakt het qua abbo niet uit.
Mijn modem traint gewoon in op 120/20 en ik haal nu ook 70/20 want dat is mijn snelheid.
Als de verbinding niet meer aan kan dan kan je wel een duurder abbo nemen met meer snelheid maar dat ga je dan nooit halen.
Wat betreft je glasvezel voorstel, ik zou gewoon eerst met de bewoners overleggen of ze over willen stappen op glas. En als je dan een lijst hebt gewoon contact zoeken met reggefiber. Ze nemen geen buurtinitiatieven meer aan maar je kan het altijd proberen.
Mocht Reggefiber nou niet mee willen werken dan kan je ook CIF proberen.
Mijn modem traint gewoon in op 120/20 en ik haal nu ook 70/20 want dat is mijn snelheid.
Als de verbinding niet meer aan kan dan kan je wel een duurder abbo nemen met meer snelheid maar dat ga je dan nooit halen.
Wat betreft je glasvezel voorstel, ik zou gewoon eerst met de bewoners overleggen of ze over willen stappen op glas. En als je dan een lijst hebt gewoon contact zoeken met reggefiber. Ze nemen geen buurtinitiatieven meer aan maar je kan het altijd proberen.
Mocht Reggefiber nou niet mee willen werken dan kan je ook CIF proberen.
[ Voor 31% gewijzigd door Quas op 28-06-2015 12:16 . Reden: aanvulling ]
Quas schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:13:
Dit is niet aan mij, maar wat KPN zelf aanpast - van "duurder abbo nemen" is geen sprake. Blijf 35 € betalen.
En als je dan een lijst hebt gewoon contact zoeken met reggefiber. Ze nemen geen buurtinitiatieven meer aan maar je kan het altijd proberen. Mocht Reggefiber nou niet mee willen werken dan kan je ook CIF proberen.
Ik neem je advies in acht
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
KPN heeft de snelheden van zijn pakketten aangepast, er is nu keuze uit 20Mb, 60Mb & 100Mb.
Daarnaast lijkt het er op dat ze de prijzen van de losse internet pakketten hebben aangepast, zie: https://bestellen.kpn.com/pakket/basis/internet/, voor €37,50 p/maand kan je nu via KPN een 100Mb VVDSL lijntje krijgen toch ook wel interessant
Daarnaast lijkt het er op dat ze de prijzen van de losse internet pakketten hebben aangepast, zie: https://bestellen.kpn.com/pakket/basis/internet/, voor €37,50 p/maand kan je nu via KPN een 100Mb VVDSL lijntje krijgen toch ook wel interessant
Vaag, de 20mbit heb je eerste 3 maanden 5 euro korting voor 27,50 ipv 32,50, bij het 60mbit pakket heb je geen korting, maar is de prijs ook 32,50 in de maand.Prolution schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:46:
KPN heeft de snelheden van zijn pakketten aangepast, er is nu keuze uit 20Mb, 60Mb & 100Mb.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De prijsopbouw van het 20Mb pakket is beetje vaag inderdaad, maar een los internet pakket is wel een stuk goedkoper geworden de oude prijzen zijn bijv nog zichtbaar op breedbandwinkel.nl, voor 50Mb werd voorheen €42,50 gevraagd en 80Mb was €52,50 p/maand.SinergyX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:54:
[...]
Vaag, de 20mbit heb je eerste 3 maanden 5 euro korting voor 27,50 ipv 32,50, bij het 60mbit pakket heb je geen korting, maar is de prijs ook 32,50 in de maand.
Daarnaast lijkt her er op dat het 60Mb pakket in de praktijk een snelheid van 70/20 heeft (over VVDSL), zie Cosmo_nl in "VDSL echte snelheid" & HvanderT in "VDSL echte snelheid"
[ Voor 4% gewijzigd door Prolution op 29-06-2015 10:00 ]
Vind het raar dat 60mbit wel beschikbaar is voor mij, netco en KPN support geven mij nog steeds 5mbit. Bij andere providers is het meteen een lock op het laagste pakket (20 of 8, die sommige nog als laagste aanbieden).Prolution schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:59:
Daarnaast lijkt her er op dat het 60Mb pakket in de praktijk een snelheid van 70/20 heeft (over VVDSL), zie HvanderT in "VDSL echte snelheid"
Zou in dat geval gewoon eens even KPN bellen en vragen welke snelheid er wel leverbaar is op je adresSinergyX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:01:
[...]
Vind het raar dat 60mbit wel beschikbaar is voor mij, netco en KPN support geven mij nog steeds 5mbit. Bij andere providers is het meteen een lock op het laagste pakket (20 of 8, die sommige nog als laagste aanbieden).
Prolution schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:15:
[...]
Zou in dat geval gewoon eens even KPN bellen en vragen welke snelheid er wel leverbaar is op je adres
en KPN support
Volgens mij is het als volgt:SinergyX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:54:
[...]
Vaag, de 20mbit heb je eerste 3 maanden 5 euro korting voor 27,50 ipv 32,50, bij het 60mbit pakket heb je geen korting, maar is de prijs ook 32,50 in de maand.
Die 5 euro korting is gedurende de hele contractperiode, prijs is dus eigenlijk gewoon €27,50. Daarnaast krijg je de eerste 3 maanden €10 korting, dan betaal je dus €17,50.
Zouden ze als je 30Mbit kunt halen die gewoon opgooien als je een 20Mbit abonnement neemt? Kan nu ook niet meer 'extra' snelheid aanvinken.
[ Voor 12% gewijzigd door HammerNL op 29-06-2015 10:19 ]
Je hebt gelijk, staat best wel vaag omschreven aan de rechterkant. Xs4all locked 20mbits ook op max 20mbit, kan best zijn dat KPN dit ook doet, alles wat je boven de 20mbit zou kunnen halen, moet je dus het 60mbit pakket nemen.HammerNL schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:17:
Volgens mij is het als volgt:
Die 5 euro korting is gedurende de hele contractperiode, prijs is dus eigenlijk gewoon €27,50. Daarnaast krijg je de eerste 3 maanden €10 korting, dan betaal je dus €17,50.
Zouden ze als je 30Mbit kunt halen die gewoon opgooien als je een 20Mbit abonnement neemt? Kan nu ook niet meer 'extra' snelheid aanvinken.
Ik wil niet lullig zijn, maar ik heb alles-in-1 standaard 50/5 en mn modem zegt vdsl.Prolution schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:59:
[...]
Daarnaast lijkt her er op dat het 60Mb pakket in de praktijk een snelheid van 70/20 heeft (over VVDSL), zie Cosmo_nl in "VDSL echte snelheid" & HvanderT in "VDSL echte snelheid"
Het KPN Alles-in-1 Standaard pakket heeft nu 60/6 als geadverteerde snelheid, en de snelheden die je laat zien in je post Cosmo_nl in "VDSL echte snelheid" zijn alleen mogelijk over VVDSL (Vectoring) met name aan de 20Mb upload en de lage ping is dat te zien.Cosmo_nl schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:29:
[...]
Ik wil niet lullig zijn, maar ik heb alles-in-1 standaard 50/5 en mn modem zegt vdsl.
Heb ook even een oudere post van je bekeken Cosmo_nl in "VDSL echte snelheid", en aan die waardes is duidelijk te zien dat je VVDSL hebt wat geleverd wordt vanuit een geupgrade straatkast, deze staat maximaal op paar honderd meter afstand van je huis.
De prijzen van de losse internet pakketten zijn door KPN overigens weer aangepast, nu is het 60Mb voor €37,50 en 100Mb voor €42,50
[ Voor 21% gewijzigd door Prolution op 30-06-2015 09:26 ]
Krijg er een beetje een punthoofd van de G.vector update/upgrade is nu al van april 2014 naar Nov 2015 gezet volgens fourstack. Zet dan niets neer of gewoon 2020 als het dan een keer eerder gebeurd dan valt het alleen maar mee. En mjah in 2018 zou glas afgerond moeten zijn dus dan is het to little to late.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Mijn modem is nog wel gesynct op 55008 down en 5504 up. Een restart van het modem heeft niet geholpen gister in ieder geval.
Heeft iemand al hogere sync snelheden?
Ik heb nog geen vectoring btw en mijn attainable (voor daar vragen over komen
) waardes zijn 31444 up en 68596 down.
Heeft iemand al hogere sync snelheden?
Ik heb nog geen vectoring btw en mijn attainable (voor daar vragen over komen
[ Voor 18% gewijzigd door Meauses op 30-06-2015 09:48 . Reden: attainable waardes toegevoegd ]
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Ik denk dat ze óf dat profiel nog moeten aanpassen, óf dat mensen met VDSL vanuit de centrale buiten de boot gaan vallen...
Bij mijn ouders krijgen ze VDSL vanuit de centrale, met attainable van 80/13Mbit. Dus bij ons zou het ook makkelijk kunnen. Modem traint ook in op 55.000/5500
Bij mijn ouders krijgen ze VDSL vanuit de centrale, met attainable van 80/13Mbit. Dus bij ons zou het ook makkelijk kunnen. Modem traint ook in op 55.000/5500
[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 30-06-2015 11:50 ]
Ach, ik zei 2 jaar geleden al, als ik rond 2018 richting de 100mbit zou gaan, ben ik tevreden. Met die gedachte dat aanleg glasvezel en vectored iets rapper zou gaan.prutser001 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:06:
Krijg er een beetje een punthoofd van de G.vector update/upgrade is nu al van april 2014 naar Nov 2015 gezet volgens fourstack. Zet dan niets neer of gewoon 2020 als het dan een keer eerder gebeurd dan valt het alleen maar mee. En mjah in 2018 zou glas afgerond moeten zijn dus dan is het to little to late.
Vanochtend nog gebeld met KPN, met technische vragen kom je ook geen kloot verder bij die mensen (met dank aan puch-maxi voor de extra info).
Maar.. maar... maar ik zit op een wijkkastHvanderT schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:48:
Ik denk dat ze óf dat profiel nog moeten aanpassen, óf dat mensen met VDSL vanuit de centrale buiten de boot gaan vallen...
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Dan zal die nog wel aangepast moeten worden
.
Bedankt voor de link (http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ ), kon ik eindelijk eens checken of XS4ALL geen onzin zat te vertellen toen ze het over een VVDSL/VDSL2+ upgrade volgende maand. Zal een keer tijd worden, van 12 Mbps (15 Mbps niet 100% stabiel) naar 100 Mbps.
Net ook bovenstaande link geprobeerd met eigen postcode. Hierdoor heb ik KPN gevraagd of ze de pairbonding bij ons ook konden doen. En wat blijkt, wij krijgen nu binnen een maand een gratis upgrade van 22 naar 38 Mbit/s
.
Helemaal gemist dat ze nu standaard 60/6 aanbieden, de straatkast staat inderdaad vlakbij op nog geen 150 meter lopenProlution schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:52:
[...]
Het KPN Alles-in-1 Standaard pakket heeft nu 60/6 als geadverteerde snelheid,
Ik dacht dat vectoring alleen naar de straatkast ging, wist niet dat het doorging naar de modem toe.
Snap ff het nut niet op dit ogenblik, mijn abo staat nu op 100/10. Haal echter nog steeds maar 10~12 Mbps down. Waarom al omzetten als het technisch nog geen zin heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 01-07-2015 06:48 ]
Weet je zeker dat je VDSL hebt ? Bv. bij XS4ALL moeten ze een omzetting ergens doen van ADSL naar VDSL in de centrale. Dat gaat niet automatisch. Duurt paar weken en je moet ervoor bellen. Zou verwachten dat ze daar wat pro-actiever mee zijn.SkyStreaker schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 06:48:
Snap ff het nut niet op dit ogenblik, mijn abo staat nu op 100/10. Haal echter nog steeds maar 10~12 Mbps down. Waarom al omzetten als het technisch nog geen zin heeft?
Kpn, vdsl2+
Is vdsl2+ niet de pseudoniem voor vdsl2 vectored?
Typefoutje
Kan het kloppen dat deze kast een wijkkast is van KPN?
En zo ja kan het kloppen dat de locatie afwijkt van de loctie die bij KPN in het systeem staat? Op de kaart die een tijd geleden op de fourstack site te zien was stond een andere locatie waar geen kast te vinden is volgens mij. Volgens een buurman was dit wel de geplande locatie.
En zo ja kan het kloppen dat de locatie afwijkt van de loctie die bij KPN in het systeem staat? Op de kaart die een tijd geleden op de fourstack site te zien was stond een andere locatie waar geen kast te vinden is volgens mij. Volgens een buurman was dit wel de geplande locatie.
Ziet er mijns inziens inderdaad uit als een FttC wijkkast. Zo-eentje staat er ook bij mij in de buurt op de plek waar Fourstack zei dat 'ie zou moeten staan.Zanbee schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:44:
Als je er dichtbij zou staan, zou je 'em moeten kunnen horen zoemen
Dit is geen model straatkast van KPN. Dit lijkt meer op een (hoofd)verdeelpunt van de kabelboer.Zanbee schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:44:
Ter informatie, een KPN BR kast ziet er zo uit:

(Plaatje gestolen uit dit topic)
En een straatkast compact ziet er zo uit:

Alleen deze twee modellen zijn KPN straatkasten. Iedere andere kast is géén KPN kast.
Mij abo staat op 40/4 en ik haal niet eens de helft. Ik heb vdsl2.SkyStreaker schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 06:48:
KPN kan wel lekker de abo snelheden verhogen in theorie maar IK schiet er niks mee op.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik ben net even langs de locatie gelopen de kast heeft een sticker met WC0458 wat ook op het kastje van de kabel hier in de straat staat. Lijkt me dat het inderdaad van de kabel is. De struik op de foto is ondertussen een heel stuk gegroeid waardoor het vanaf de straat niet te zien was.
In de andere straat heb ik helemaal geen kast kunnen vinden is het mogelijk dat er in het bejaardentehuis een ruimte is waar KPN ondergebracht is? Dat was ongeveer de locatie die fourstack aan gaf.
In de andere straat heb ik helemaal geen kast kunnen vinden is het mogelijk dat er in het bejaardentehuis een ruimte is waar KPN ondergebracht is? Dat was ongeveer de locatie die fourstack aan gaf.
[ Voor 4% gewijzigd door Zanbee op 01-07-2015 15:43 ]
Voor wie zich afvraagt hoever die afwoont van een KPN straatkast kan gebruik maken van de check op Breedbandwinkel.nl hover met je muis over de aangegeven snelheid van een willekeurige pakket en je ziet vervolgens de "Afstand tot uw straatkast", let niet op de "verwachte snelheid" daar kan je beter de Netco check voor gebruiken.
Deze info is overigens alleen nuttig indien je aangesloten bent op een geupgrade KPN straatkast of dat er een upgrade in de planning staat, de "Afstand tot uw wijkcentrale" is dan niet meer van belang.
Deze info is overigens alleen nuttig indien je aangesloten bent op een geupgrade KPN straatkast of dat er een upgrade in de planning staat, de "Afstand tot uw wijkcentrale" is dan niet meer van belang.
Weet niet of deze site rekening houd met pair-bonding enz, maar hij zegt dit: http://prntscr.com/7nk2zsProlution schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:52:
Voor wie zich afvraagt hoever die afwoont van een KPN straatkast kan gebruik maken van de check op Breedbandwinkel.nl hover met je muis over de aangegeven snelheid van een willekeurige pakket en je ziet vervolgens de "Afstand tot uw straatkast", let niet op de "verwachte snelheid" daar kan je beter de Netco check voor gebruiken.
En ik krijg dit: http://prntscr.com/7nk3se
60/10 vind ik dikke prima, hoef voorlopig echt niet meer, zeker nadat ik 3 jaar strijd met KPN heb gehad over mijn 20mbit/s welke sommigen van jullie zich wellicht nog kunnen herinneren.
Wat trouwens precies 10 mbit/s hoger is dan eerst, dus die nieuwe snelheden zullen ook hier al doorgevoerd zijn.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Het lullig is, van de straatkast woon ik 550~ m. Wijkcentrale 1.5 Km. Allemaal praktisch naast de deur en dan toch.... Het komt over als onzin.Prolution schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:52:
Edit: net gebeld met kpn. Komen geen upgrades, u heeft al vdsl. Daar is max 15 op mogelijk voor internet. Ik zeg: nee VVDSL. Heeft u, zegt ze. Pairbonding is ook niet mogelijk... (heb 2 aderparen - wel dus) en voor het komende jaar zijn er bij mij ook geen upgrades gepland. Lekker dan. Zij snapte dan ook niet waarom ik 100mbit gezet word. Ze bevestigd: technisch niet mogelijk dus onzin.
[ Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 01-07-2015 18:41 ]
Je hebt wel 2 aderparen, maar het kan zijn dat er maar één aderpaar ingelast is op de kabel in de straat. je kan meestal éen tweede aderpaar laten activeren, maar dat gaat je dan wel wat kosten. KPN doet dat liever niet. Het kan ook zijn dat er niet genoeg ruimte is om alle huishoudens van pairbonding te voorzien.
Iets zegt met dat je een rotte kabel hebt, op 500meter is makkelijk 50mbit mogelijk.
Iets zegt met dat je een rotte kabel hebt, op 500meter is makkelijk 50mbit mogelijk.
De techniek is niet aanwezig. Heb hier nog monteur over de vloer gehad 3 jaar terug en die vertelde mij dat ik een behoorlijk schone lijn heb. De 4stack site en anderen blijven hard volhouden 15Mbit+1 HD tv. Ik heb voorlopig dikke pech.
Zit je dan op VDSL? Of krijg je dat dan vanuit de centrale 1,5km verderop? Erg vaag.
Zes uur geleden is mijn lijn gereset. actual en attainable liggen nu lager dan ik van de week noemde. Dus kans is dat mijn modem de komende dagen dan naar de 60 mbit intraint... hoop ik
Mijn adres ligt op 5100m van de centrale en ik haal een downloadsnelheid van 5mbit. Eind dit jaar zal er een upgrade plaatsvinden. Volgens Breedbandwinkel.nl zit ik 2100m van de straatkast (die volgens mij nog niet actief is). De Netco-check laat de VVDSL-upgrade overigens alleen zien bij adressen die dichter bij de straatkast liggen. Voor mijn adres wordt er geen upgrade aangegeven. Is het waarschijnlijk dat ik word aangesloten op de straatkast of blijft alles bij het oude? En kan ik op enige snelheidsverhoging rekenen bij een afstand van 2100m tot de straatkast?
2100 blijft veel, al zal het wel meer dan 5mbit gaan worden (dacht dat 8mbit tot 3500 kon?). Maar met upgrades kan het zijn dat je ipv centrale op een nieuwe straatkast wordt gezet, dat het allemaal weer anders gaat worden.TexMex schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:35:
Mijn adres ligt op 5100m van de centrale en ik haal een downloadsnelheid van 5mbit. Eind dit jaar zal er een upgrade plaatsvinden. Volgens Breedbandwinkel.nl zit ik 2100m van de straatkast (die volgens mij nog niet actief is). De Netco-check laat de VVDSL-upgrade overigens alleen zien bij adressen die dichter bij de straatkast liggen. Voor mijn adres wordt er geen upgrade aangegeven. Is het waarschijnlijk dat ik word aangesloten op de straatkast of blijft alles bij het oude? En kan ik op enige snelheidsverhoging rekenen bij een afstand van 2100m tot de straatkast?
Goeie tip! Vroeg me al een tijdje af wat de afstand was. De 269 meter die ie voor mij aangeeft klinkt wel akelig precies. Geen 270, nee exact 269 meter. In ieder geval lekker dichtbij.Prolution schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:52:
Voor wie zich afvraagt hoever die afwoont van een KPN straatkast kan gebruik maken van de check op Breedbandwinkel.nl hover met je muis over de aangegeven snelheid van een willekeurige pakket en je ziet vervolgens de "Afstand tot uw straatkast",
Toch binnenkort maar weer eens met XS4all gaan bellen. Had altijd keurig netjes 52/5, maar de laatste weken is het nogal een drama. Eerst mijn attainable gehalveerd en na wat heen en weer gebel en gepruts weer op 52/5 gekregen, maar nu is de DSLAM ineens gehalveerd en loopt niet meer op.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Jij ook al? Ik heb precies hetzelfde en krijg steeds meer meldingen dat de (snelheids)data die KPN verstrekt gewoon niet klopt. Ik geloof dat SinergyX ook al zoiets had. Hun hele SOAP is blijkbaar gewoon corrupt ofzo, want dit slaat nergens op. Mijn buren(met 4000m lijnlengte naar verdeelkast) kunnen sinds een jaartje ook gewoon 50Mbit aanvragen terwijl dat nergens op slaat met zo'n afstand.SkyStreaker schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:15:
[...]
Zij snapte dan ook niet waarom ik 100mbit gezet word. Ze bevestigd: technisch niet mogelijk dus onzin.
Die afstand die er staat klopt nooit helemaal, meestal is dat de afstand tot het eerste huis van je huizenblok(ken). Als ik in een woonwijk een paar blokken rijtjeshuizen neem, dan is de afstand van bijna alle huizen gelijk.Weakling schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:05:
[...]
Goeie tip! Vroeg me al een tijdje af wat de afstand was. De 269 meter die ie voor mij aangeeft klinkt wel akelig precies. Geen 270, nee exact 269 meter. In ieder geval lekker dichtbij.
Toch binnenkort maar weer eens met XS4all gaan bellen. Had altijd keurig netjes 52/5, maar de laatste weken is het nogal een drama. Eerst mijn attainable gehalveerd en na wat heen en weer gebel en gepruts weer op 52/5 gekregen, maar nu is de DSLAM ineens gehalveerd en loopt niet meer op.
Ik kan niet anders dan 5Mbit op 5100m zeer netjes noemen. Ik zie met deze lijnlengtes vaker snelheden van 2 à 3Mbit. Als er echt een wijkkast op 2100m zit die omgebouwd is, dan kun je een migratie aanvragen. VDSL(zelfs met vectoring) is op zo'n afstand niet aan te raden vanwege stabiliteitsproblemen, maar het is ook mogelijk om ADSL-signaal uit een wijkkast te krijgen. Dan zou je in theorie zo'n 10Mbit bij je huidige snelheid kunnen optellen en dat is toch al iets.TexMex schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:35:
De grens van 8Mbit ligt ongeveer tussen de 3300m en 3700m, afhankelijk van kwaliteit koperlijn, staat ISRA-punt en aansluitmaterialen bij de gebruiker thuis. Volgens de providergegevens zit ik rond de 3500m totale afstand, maar ik haal in goede tijden net niet de 13.SinergyX schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:58:
[...]
2100 blijft veel, al zal het wel meer dan 5mbit gaan worden (dacht dat 8mbit tot 3500 kon?). Maar met upgrades kan het zijn dat je ipv centrale op een nieuwe straatkast wordt gezet, dat het allemaal weer anders gaat worden.
Zoals anderen al aangaven is dit geen KPN-kast. Ik geloof dat het een nieuw modem coaxversterkerkast is van een kabelmaatschappij zoals Ziggo. Locaties die in de KPN-systemen staat kloppen vaak niet 100%, zo staat onze verdeelkast volgens KPN bij huisnummer 42, terwijl hij bij nummer 27 staat. Dit kan bijvoorbeeld komen omdat KPN het van de gemeente op een andere plaats moest zetten.Zanbee schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:44:
SinergyX schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:58:
[...]
2100 blijft veel, al zal het wel meer dan 5mbit gaan worden (dacht dat 8mbit tot 3500 kon?). Maar met upgrades kan het zijn dat je ipv centrale op een nieuwe straatkast wordt gezet, dat het allemaal weer anders gaat worden.
Elke verbetering is inderdaad welkom. En is er op een afstand van 2100m wellicht nog pair bonding mogelijk?timmie1 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:32:
[...]
Ik kan niet anders dan 5Mbit op 5100m zeer netjes noemen. Ik zie met deze lijnlengtes vaker snelheden van 2 à 3Mbit. Als er echt een wijkkast op 2100m zit die omgebouwd is, dan kun je een migratie aanvragen. VDSL(zelfs met vectoring) is op zo'n afstand niet aan te raden vanwege stabiliteitsproblemen, maar het is ook mogelijk om ADSL-signaal uit een wijkkast te krijgen. Dan zou je in theorie zo'n 10Mbit bij je huidige snelheid kunnen optellen en dat is toch al iets.
[...]
Edit: Ah, ik zie al dat dat alleen met VDSL gaat werken.
In Haarlem europawjk zijn ze nu ook bezig vdsl kasten neer tezetten voor mensen die nog op de centrale zelf zitten, worden nu compact kasten neer gezet.
Ze zijn nu bezig oude kast op belgielaan/frankrijklaan omtezetten naar compact vdsl kast, lijkt er dus op dat oude planning q3/4 2015 toch tekloppen.
Ze zijn nu bezig oude kast op belgielaan/frankrijklaan omtezetten naar compact vdsl kast, lijkt er dus op dat oude planning q3/4 2015 toch tekloppen.
[ Voor 10% gewijzigd door devil-strike op 08-07-2015 09:54 ]
Als je VVDSL hebt, heb je Vectoring en zit je op een straatkast. Als je op een straatkast zit kan je geen pair bonding. Ook niet als je wel 2 aderlaten hebt, of een IS/RA2HvanderT schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:23:
Je hebt wel 2 aderparen, maar het kan zijn dat er maar één aderpaar ingelast is op de kabel in de straat. je kan meestal éen tweede aderpaar laten activeren, maar dat gaat je dan wel wat kosten. KPN doet dat liever niet. Het kan ook zijn dat er niet genoeg ruimte is om alle huishoudens van pairbonding te voorzien.
Maar dat zijn ze wel aan het uitrollen.RobinF schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:33:
[...]
Als je VVDSL hebt, heb je Vectoring en zit je op een straatkast. Als je op een straatkast zit kan je geen pair bonding. Ook niet als je wel 2 aderlaten hebt, of een IS/RA2
Rollen ze dat nu al uit? Er waren inderdaad plannen voor eind 2015 -2016 om Bonded Vectoring uit te rollen.
Iemand hier ook laatste tijd veel last van uitval in Gouda?
Voordat de snelheid bij KPN verhoogt werd naar 60mbit geen enkel probleem, sindsdien elke week wel 2-3 uitval..
Voordat de snelheid bij KPN verhoogt werd naar 60mbit geen enkel probleem, sindsdien elke week wel 2-3 uitval..
Ze zijn er inderdaad al mee bezig, een stukje terug in het topic hebben we 't erover gehad.RobinF schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:16:
[...]
Rollen ze dat nu al uit? Er waren inderdaad plannen voor eind 2015 -2016 om Bonded Vectoring uit te rollen.
KPN zou het op de 2100m kunnen wagen om de lijn op VDSL te zetten, maar dat is dan een gok. Dat doen ze wel eens. Het kan zijn dat je lijn stabiel blijft, dan kunnen ze indien beschikbaar inderdaad bonding inschakelen. Als je lijn dan onstabiel blijkt te zijn en steeds verbreekt, dan zit je een aantal dagen(in ergste geval 2 weken)met een slechte verbinding.TexMex schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:12:
Elke verbetering is inderdaad welkom. En is er op een afstand van 2100m wellicht nog pair bonding mogelijk?
Edit: Ah, ik zie al dat dat alleen met VDSL gaat werken.
Kwam het volgende bericht tegen @ KPN Wholesale
VVDSL icm Bonding ziet er ook wel nice uit qua snelheden, nu alleen afwachten of er ook daadwerkelijk providers zijn (naast KPN) die dit gaan aanbieden.
De upload gaat dus nog een stukje verder omhoog van 20Mbps naar 30Mbps over VVDSL.Introductie hogere snelheden WBA
5/5 Mbps en 20/20 Mbps voor zakelijke eindgebruikers. 10/10 Mbps bestaat al.
100/30 Mbps voor consumenten. Dit betekent een verhoging van de uploadsnelheid en deze komt in de loop van het 4e kwartaal beschikbaar.
200/60 Mbps voor consumenten. Dit betekent een verhoging van de uploadsnelheid.
VVDSL icm Bonding ziet er ook wel nice uit qua snelheden, nu alleen afwachten of er ook daadwerkelijk providers zijn (naast KPN) die dit gaan aanbieden.
Aantal dagen geleden is mijn DSL lijn gereset, en waar ik eerst 79 down attainable had, is dat nu 54 en is mijn actual 52. Daarvoor was mijn actual 55d/5uWeakling schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:05:
[...]
Goeie tip! Vroeg me al een tijdje af wat de afstand was. De 269 meter die ie voor mij aangeeft klinkt wel akelig precies. Geen 270, nee exact 269 meter. In ieder geval lekker dichtbij.
Na 6 dagen in het verleden was mijn actual en attainable vaak al hoger, maar dat is nu nog niet gebeurt. Ik ben benieuwd wat ze precies hebben gedaan. Kan ook niet achterhalen of mijn Experiabox een upgrade heeft gehad eigenlijk, maar ik verdenk de DSLAM reset.
Zat er ook aan te denken om KPN te bellen, maar zou dat zin hebben?
Dat zou leuk zijn! Aangezien mijn upload nu al 50 Mb/s aan kan, fysiek, maar beperkt wordt door 't DSLAM-profiel..Prolution schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:26:
Kwam het volgende bericht tegen @ KPN Wholesale
[...]
De upload gaat dus nog een stukje verder omhoog van 20Mbps naar 30Mbps over VVDSL.
Geef mij dat 200/60-profiel dus maar
[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 09-07-2015 12:19 ]
200/60 is alleen via VVDSL icm Bonding te krijgen inderdaad.Osiris schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:19:
[...]
Dat zou leuk zijn! Aangezien mijn upload nu al 50 Mb/s aan kan, fysiek, maar beperkt wordt door 't DSLAM-profiel..
Geef mij dat 200/60-profiel dus maarMaar dat zul je wel alleen maar krijgen bij bonding, wat ik niet heb/nodig vind..
Heb zelf ook meer interesse in een mooi 100/30 VVDSL lijntje echter zijn er nog steeds niet echt veel providers die deze snelheden aanbieden, meestal blijft het hangen op 50 a 80Mbps.
Hopelijk gaan de diverse providers hun pakketten dit najaar ook updaten met deze hogere snelheden
Hier snap ik dus geen ene dooie klap meer van.
Als je mijn oude reacties leest: 4Stack zegt nog steeds: "dikke pech, 15Mbit, geen upgrades geplanned"
Breedbandwinkel zei hetzelfde. KPN medewerker zegt: geen upgrades geplanned.
Ga ik echter nu naar breedbandwinkel, kan ik nu wél 60Mbit krijgen.... Sinds deze week.
Wie moet ik nu geloven? Mijn abo was eerst per ongeluk op 100Mbit gezet, nu staat'ie weer op 20Mbit bij KPN. Echter, als ik bijv. wil checken wat ik anders kan kiezen, kan het niet want "een wijziging" wordt doorgevoerd.
Wat je merkt in dit topic is dat de daadwerkelijk informatievoorziening naar de klant toe, summier is. Zeker voor de mensen die het 1 en ander wat beter begrijpen.
Als je mijn oude reacties leest: 4Stack zegt nog steeds: "dikke pech, 15Mbit, geen upgrades geplanned"
Ga ik echter nu naar breedbandwinkel, kan ik nu wél 60Mbit krijgen.... Sinds deze week.
Wie moet ik nu geloven? Mijn abo was eerst per ongeluk op 100Mbit gezet, nu staat'ie weer op 20Mbit bij KPN. Echter, als ik bijv. wil checken wat ik anders kan kiezen, kan het niet want "een wijziging" wordt doorgevoerd.
Wat je merkt in dit topic is dat de daadwerkelijk informatievoorziening naar de klant toe, summier is. Zeker voor de mensen die het 1 en ander wat beter begrijpen.
Mijn abo bij XS4ALL is slechts 50 Mb/s, maar als ik meer centen neer zou leggen, zou ik de 100 Mb/s wel moeten kunnen halen..
Maar heb 't like, totaal niet nodig.. Een full HD film binnenhengelen binnen een half uurtje is al bizar natuurlijk
Maar heb 't like, totaal niet nodig.. Een full HD film binnenhengelen binnen een half uurtje is al bizar natuurlijk
Kan kan bv bij online ook gewoon voor Extra en Power kiezen (30 en 50mbit), maar grote kans dat je die snelheid niet gaat halen. Je betaald per saldo meer voor dezelfde maximale snelheidSkyStreaker schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:39:
Hier snap ik dus geen ene dooie klap meer van.
Maar Fourstack klopt bij mij nog steeds niet, 5Mbit max volgens de site en hoeveel screenshots ik ook stuur naar KPN, 'ik heb geluk blijkbaar' dat ik 20+ mbit kan halen op een 5mbit lijn, ook al heb ik deze snelheid al jaren (sinds eerste vdsl periode denk ik).
En inderdaad, elke keer krijg je maar zo'n simpele callcenter dame aan de lijn, maar nooit eens iemand die wel snapt hoe het zit.
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 09-07-2015 13:19 ]
Dit topic is gesloten.