[KPN] 10x meer upload dan abonnement belooft

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparticle
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Ja, dat is weer eens wat anders dan een te langzame internetverbinding.

Ik heb nu VDSL2 met vectoring bij een ADSL instap abonnement, waar ik 20Mbit upload krijg. Is dit gewoon een vergissing van KPN of kan ik dit bij een overstap naar een andere provider ook verwachten (bijvoorbeeld door het interne ontwerp van de techniek zelf)?

Je zou eigenlijk verwachten dat een partij haar klanten zoveel mogelijk probeert af te knijpen, zolang ze maar aan de minimale eisen voldoen om aan het contract te voldoen.

Dus, ik betaal nu relatief weinig voor wat effectief een bijna 20Mbit symmetrische lijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-05 14:53
Who cares? Niks over zeggen natuurlijk! ;)

Maar ik vraag me af of het écht wel klopt. Laat eens wat metingen zien, type abonnement etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-05 15:57
Dit klopt wel. Je hoort het nu steeds meer. En het zal voor bepaalde mensen ook zo blijven. Maar geldt alleen als je bent aangesloten op de wijkkast geloof ik, en niet op de nummercentrale rechtstreeks. Of als je met VDSL apparatuur direct uit de centrale wordt gevoed en dichtbij woont.
Zoiets was het... Maar het klopt dus wel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparticle
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Dus, dit is niet een KPN specifiek iets, maar dit zou dan gelden voor alle partijen die van dat stukje van KPN gebruik maken? Waarom zetten ze er niet gewoon een rate limiter op? Is dat te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 13:56
Bij VVDSL (Vectoring) lijntjes zie je een 20Mbit uploadsnelheid wel vaker voorkomen bij o.a. KPN, XS4ALL & Vodafone. VVDSL wordt vooralsnog alleen geleverd vanuit een geupgrade KPN straatkast (buitenring).

Niets aan de hand dus, gewoon gebruik maken van die hogere upload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:19
Neyluzz schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:00:
Who cares? Niks over zeggen natuurlijk! ;)

Maar ik vraag me af of het écht wel klopt. Laat eens wat metingen zien, type abonnement etc.
Klopt wel, is bij mij namelijk ook het geval.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4435971015.png

Dit was draadloos btw.

En binnenkort wordt het abonnement omgezet naar van 10/2 (internet instap, maar we krijgen 20/20) naar 50/5 (dus 50/20)

Kijk maar eens in dit topic: Zanbee in "VDSL echte snelheid"

[ Voor 21% gewijzigd door krakendmodem op 16-06-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-05 14:53
Mooie snelheid. Wat voor abonnement heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dit is het instap pakket: 10/2, maar we krijgen dus 20/20. En binnenkort gaan we naar het standaard pakket met 50/5 (dus 50/20).

Opzich is dit voor mensen die een snelle upload wensen wel fijn. Goedkoopste pakket is gewoon direct 20mbit up :D. Kan Ziggo zich nog even achter de oren krabben :P

[ Voor 39% gewijzigd door krakendmodem op 16-06-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Oke, bij ons is het 50/5mb pakket ook geactiveerd. En de snelheid is anders dan ik had verwacht:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4441084399.png
:D

KPN is lekker bezig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 20:22
Ik zou niet teveel slapende honden wakker maken met zulke postings maar goed...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Er zijn meer mensen die het hebben en zoals ik had begrepen blijft dit ook gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 16:17
HvanderT schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:24:
Oke, bij ons is het 50/5mb pakket ook geactiveerd. En de snelheid is anders dan ik had verwacht:

[afbeelding]

KPN is lekker bezig zo.
Sommige mensen hebben geluk en sommige hebben pech. Het heeft ermee te maken hoever de lijn kan worden afgeknepen. Bij sommige is dit echt tot 50mb, en bij sommige is dit 60/70/80mb. Je haalt minimaal 50 op glas, en alles wat erboven zit is puur geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dit betreft een DSL aansluiting, geen glas. De nieuwe straatkasten hebben allemaal deze profielen zoals ik had begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-05 23:25
Afgelopen weekend had ik KPN aan de lijn ivm mobiel abbonement, en toen ze vroegen of er nog iets anders was waarmee ze konden helpen gaf ik aan dat ik ook wel graag een hogere upload op mijn dsl zou hebben.

Doorverbonden met technische dienst maar helaas kon er niet veel gebeuren. Tenminste naar verwachting, want ik had een 20mbit upload die ik hier al vaker voorbij zag komen in mijn hoofd.
Nu een 5/50 abbo en dat krijg ik ook. Attainable is echter 32/72. KPN gaf aan dat ik voor 5 euro extra per maand 8/80 kon krijgen. Daar heb ik voor bedankt.
Op dit moment heb ik een vdsl2 aansluiting en de upgrade naar vectoring is gepland voor november. (dit jaar, was eerder gepland voor november vorig jaar... maar dat schuift lekker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-05 15:58
Dit speelt ook bij andere ISP's op het WBA wholesale netwerk.
Ben toch wel benieuwd naar een technische verklaring, wellicht kan een insider hier duidelijkheid geven.

Waarom kan er wel een strakke cap op de download, maar niet op de upload?
Niet dat ik het een probleem vind natuurlijk, maar het maakt me wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 12:27
HvanderT schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:24:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4441084399.png

KPN is lekker bezig zo.
Bij mij hetzelfde verhaal. Ze lijken tegenwoordig geen strakke caps meer te zetten. Ik had hier µTorrent zelfs nog op de achtergrond draaien welke actief data aan het binnen harken was:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3902167883.png
Pagina: 1