VDSL echte snelheid Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 120.045 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
RadioAir schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:43:
Tele2-oud en Online leveren niet via KPN Wholesale en zullen daarom nooit 50Mb kunnen leveren bij jou. Vodafone, DDS, Xs4all en consorten kunnen dat wel.
Duidelijk!
Nog even gekeken en Tele2 bied bij ons in de buurt wel hun snelste adsl abonnement aan (tot 40mbit/s).
Wel gek dat Online.nl dus als enigste niet via KPN Wholesale werkt, maar des te duidelijker waarom ze zo aan het stunten zijn met hun prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08 08:16
De Netco site lag gisteren plat en is vandaag met een update weer in de lucht, staan de upgrades er nu wel?

[ Voor 78% gewijzigd door DiedB op 06-05-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DiedB schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:28:
De Netco site lag gisteren plat en is vandaag met een update weer in de lucht, staan de upgrades er nu wel?
Nog steeds 5Mbit beschikbaar, 36mbit upgrade, hier dus in ieder geval nog niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
Problemen met onze VDSL2 verbinding in Zwolle. Ik dacht eerst dat het aan het modem lag, dus die laten verwisselen voor een Experiabox v9. Helaas geen verbetering. De verbinding valt heel vaak weg.. Dus alle kabels nagekeken. En daarna meteen alles vanaf ISRA vervangen (lasdop). Helaas geen verbetering. KPN stuurt morgen een monteur.. Ik verdenk de lasdop dat daar iets niet goed is, maar aangezien dat ding van KPN is mogen ze daar zelf maar naar kijken.

Vreemd dat het in een keer mis is.. Heeft jarenlang prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:20
Zijn je lijnwaardes ook gelijk gekelderd?

Een KPN monteur laten komen is nooit weg, meestal wordt dan het ISRA vervangen door een moderne variant met 2x RJ11. Ook makkelijk mochten ze ooit bij jou Vectoring Plus willen leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
RadioAir schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:49:

Een KPN monteur laten komen is nooit weg, meestal wordt dan het ISRA vervangen door een moderne variant met 2x RJ11. Ook makkelijk mochten ze ooit bij jou Vectoring Plus willen leveren :)
Ja, die schommelt nu constant tussen de 30 en 100Mbit. Upload komt nu niet hoger dan 15Mbit (van de 50) Ook veel lijnfouten, duizenden FEC- en honderden CRC fouten binnen een kwartier. En dan klapt de verbinding eruit en wordt er opnieuw verbinding gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 06-05-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:49
ik heb hier in Joure op mijn vdsl2 bonding lijntjes 2 verschillende profiles, valt gelijk op dat de 17a kant minder fouten heeft. hoe krijg ik die andere lijn ook op 17a.....

Configuration Mode Auto
Current UpLink VDSL
Type PPPoE
Connection Name Internet
IP xx.xxx.xxx.xx
DNS 195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0
Disconnect Reason
Online Duration 3474 sec

LINE ID LINE 0
Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 0 hrs: 57 min: 58 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 4950/15431 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 5280/17089 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6.1/6.4 dB
Line Attenuation (Up/Down) 54/23.1 dB
Output Power (Up/Down) 6.6/14.1 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 8/16 ms
INP (Up/Down) 2/4.5 symbols
FEC (Up/Down) 2/236
CRC (Up/Down) 0/0
Profile 17a

LINE ID LINE 1
Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 0 hrs: 53 min: 17 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 4755/23491 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 4985/25811 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6.4/5.9 dB
Line Attenuation (Up/Down) 53.5/22.3 dB
Output Power (Up/Down) 8.1/18.6 dBm
Interleaving Delay (Up/Down) 8/16 ms
INP (Up/Down) 2/4 symbols
FEC (Up/Down) 875/1081
CRC (Up/Down) 43/0
Profile 8b

Bonding Total Bitrate (Up/Down) 9705/38922 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Vind die fouten nogal meevallen, wat wel jammer is is de veel lagere snelheid op 17a... Ik zou KPN eens om een DLM reset vragen in de hoop dat je ze allebei op 8b krijgt. Je zit dermate ver van de centrale dat een 8b profiel meer zin heeft (zendt ook harder) dan een 17a profiel, wat je duidelijk terug ziet in je LINE 1...Wat geeft Netco als verwachting op jouw adres en in je omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
Als ik langer dan een kwartier de stekker eruit houdt dan krijg ik op die ene kant profile 17a, met 5 tot 10 minuten staan ze beide op 8b. Heb gehoord dat een dlm reset niet kan op bonding. Ik stream veel en dan is dit genoeg. De upload is wel hoger op 17a.

[ Voor 0% gewijzigd door markdejong op 07-05-2015 09:44 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:34
RadioAir schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:49:

Met zo'n nieuw ISRA bedoel je zeker deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.attema.com/nl_NL/wp-content/uploads/sites/3/2013/05/In-gesprek-met-KPN.jpg

Zelf heb ik nog zo'n verouderde KPN ISRA in de woonkamer met varkenssnuit, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/7097iCCA5988F94117BB3/image-size/large?v=mpbl-1&px=-1

Graag zou ik dit ISRA willen vervangen voor zo'n moderne variant met direct 2x RJ11 er op, echter zijn deze volgens mij niet los te koop? En indien je niet direct bij KPN een DSL lijn afneemt zal een KPN monteur deze ook niet zomaar 'gratis' voor je komen vervangen lijkt me?

Maar zoals je aangeeft is voor Vplus (die gebruikt maakt van frequencties tot 30MHz) een dergelijke nieuwe ISRA wel noodzakelijk om storingen/slechte performance te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Storingen niet, maar wel voor de Y-kabel die je modem in gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n ouderwets ISRA met een paar meter UTP daarachter hangen met dáárachter weer een shitload aan rare stekkertjes en fratsen na de splitter (voor de POTS telefoon).. En haal gewoon 100/50 (attainable) met VVDSL2 ;)

Ow wacht, 't ging om plus.. Mja.. Dan zou ik dan ook in de problemen komen.. :P Maarja, met slechts 83 m van de kast af zie ik 't wel zitten :+

[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 07-05-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
100/50 is wat laag voor die afstand (dan moet je echt wel op 115 attainable zitten) maar dat kan dus komen door die bekabeling. UTP is geen probleem, die stekkertjes waarschijnlijk wel maar ach, Vectoring Plus duurt toch nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hier is de ISRA ook vervangen, de lasdop is nu weg en vervangen door een nieuwe met twee van die RJ11 aansluitingen, waardoor deze aansluiting meteen ook voor pairbonding geschikt is gemaakt.

Helaas nog steeds geen stabiele verbinding. Valt nog steeds weg. Jammer, het heeft enkele redelijk stabiel gewerkt. Morgenochtend komt er weer een monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
RadioAir schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:26:
100/50 is wat laag voor die afstand (dan moet je echt wel op 115 attainable zitten) maar dat kan dus komen door die bekabeling. UTP is geen probleem, die stekkertjes waarschijnlijk wel maar ach, Vectoring Plus duurt toch nog even :)
Gezien de mooie ronde getallen heb ik 't ruim afgerond ;) Hij zit ook wel boven de 100 Mb/s hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
RadioAir schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:23:
...Wat geeft Netco als verwachting op jouw adres en in je omgeving?
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Jr-C
Internet Snelheid
38 Mbit/s
iTV
2 HD
markdejong schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:46: Bonding Total Bitrate (Up/Down) 9705/38922 kbps
Nu heb ik na een reset (stekker er even uit): Bonding Total Bitrate (Up/Down) 9744/40869 kbps

LINE ID LINE 0
Actual Rate (Up/Down) 4916/17663 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 5155/19153 kbps

LINE ID LINE 1
Actual Rate (Up/Down) 4828/23206 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 5069/25500 kbps

alles weer op 8b

[ Voor 3% gewijzigd door markdejong op 07-05-2015 16:47 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hmm, ik zou zeggen dat lijntje 1 niet echt lekker presteert t.o.v. lijntje 2.. Technisch gezien zou je dus aan de 46Mbit moeten kunnen komen, maar de verwachting op jouw adres is daarvoor te laag om een storing aan te kunnen melden..

Hoe is het bij je buren gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
RadioAir schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:01:
Storingen niet, maar wel voor de Y-kabel die je modem in gaat :)
Bonded Vplus bestaat toch nog niet? KPN geeft zelf aan dat dit nog 'toekomstmuziek' is:
Vplus is een hele nieuwe technologie die de gebruikte frequenties in de koperkabel van 17 MHz oprekt naar meer dan 30 MHz. De techniek is een eerste praktische stap op weg naar ‘bonded Vplus’, waarbij de snelheid weer verdubbeld kan worden tot wel 400 Mbit/s. ‘Bonded Vplus’ is nu nog toekomstmuziek, maar wellicht straks haalbaar.
Daarnaast vraag ik me overigens af wanneer Vplus echt ingezet gaat worden, zal wel richting 2016 worden ;) en de bonded variant (die nu nog niet bestaat blijkbaar) weer een stukje later.

Ik begin ook steeds meer te begrijpen waarom er zo weinig DSL providers naast KPN actief pairbonding aanbieden, de kosten die daarbij komen zijn nogal hoog te noemen. Zie onderstaande tekst uit een PDF van Tele2 aan de ACM.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Adl12q6.png
Een gemiddeld aansluittarief van €542,- per aansluiting, vrij kostbaar voor een provider. Hopelijk liggen deze aansluitkosten bij pairbonding + vectoring vanuit de straatkast wat lager. Anders gok ik dat er maar vrij weinig providers naast KPN gebruik gaan maken van pairbonding + vectoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
RadioAir schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:28:
Technisch gezien zou je dus aan de 46Mbit moeten kunnen komen, maar de verwachting op jouw adres is daarvoor te laag om een storing aan te kunnen melden..
ik ga dit kortsluiten met mijn contact persoon bij kpn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:36

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Ik wil graag even checken of het bij mij zin heeft om pairbonding aan te vragen bij KPN. Dit i.v.m. dat de huidige bedrading in huis niet geschikt is dus er moeite gedaan moet worden om dit te veranderen.

Aangezien ik hier op dit forum al aardig wat screenshots zag langskomen van VDSL2 snelheden dacht ik die van mij ook even te posten:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hF4n2/923d1195a2.png

Ze hebben het hier over 8b, is dat gunstig of niet? En hoe zit het met de attainable rate; is die goed of niet?

Downloadsnelheden zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4344412238.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
De attenuation tussen een 17a en een 8b profiel zijn moeilijk te vergelijken, dus ik kan moeilijk inschatten wat de afstand is tot je centrale.
Jij haalt 27.5/13.2 dB attenuation en ik (met 17a profiel) zit op 37/18 dB.
Kortom, puur en alleen gelet op de attenuation, zou je denken dat jij dichterbij zit dan ik en ik zit op 700 meter.
Ik haal met mijn 17a profiel een attainable rate van 56244/11520, oftewel ruwweg het dubbele van wat jij haalt.
Maar nogmaals, een 8 en 17 profiel zijn lastig te vergelijken en ik heb even de attenuation in dB/km niet paraat voor beiden.
Dus zonder verdere informatie zoals afstand en tabelletjes voor de verschillende profielen is het lastig in te schatten of je haalt wat je zou moeten halen.
Mijn vermoeden is dat je dus rond de 700m zit en met een 17a profiel een stuk meer zou moeten kunnen halen, maar dat weet ik dus niet zeker.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Helaas...
Status: Geen geplande upgrades gevonden

Maar dat is niet zo heel erg!

Want de actuele beschikbaarheid is nu:
Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en): Asd-AJX, Asd-C
Internet Snelheid: 110 Mbit/s
iTV: 2 HD

ADSL2+: 16 Mbit/s
VDSL2*: 110 Mbit/s
Bonding*: -

110Mbit/s nu dus _/-\o_ O+
Snel overstappen naar waarschijnlijk Vodafone Alles in 1 80mb.
En Tele2 en hun digitenne oplossing de deur uit.
Ben benieuwd wat de snelheid in de praktijk word.

Wel leuk ook dat de ADSL2 snelheid een stuk omhoog is gegaan van 7mbit naar 16mbit.
Niet dat ik er iets aan heb met Tele2 want die levert op dit abonnement waarschijnlijk dus via BBned en daar is het nog gewoon 10Mb/1Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Klopt, er kan ook ADSL vanuit de straatkast geleverd worden. Dit wordt standaard weergegeven als 17Mb attainable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
hifigamefreak schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:49:
Ik wil graag even checken of het bij mij zin heeft om pairbonding aan te vragen bij KPN. Dit i.v.m. dat de huidige bedrading in huis niet geschikt is dus er moeite gedaan moet worden om dit te veranderen.

Aangezien ik hier op dit forum al aardig wat screenshots zag langskomen van VDSL2 snelheden dacht ik die van mij ook even te posten:

[afbeelding]

Ze hebben het hier over 8b, is dat gunstig of niet? En hoe zit het met de attainable rate; is die goed of niet?

Downloadsnelheden zijn als volgt:

[afbeelding]
Wat is de haalbare snelheid volgens netco.fpi-info.fourstack.nl bij jou en bij de rest van je buren in de straat? Op basis daarvan kan je kijken of het zin heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

RadioAir schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:44:
[...]

Wat is de haalbare snelheid volgens netco.fpi-info.fourstack.nl bij jou en bij de rest van je buren in de straat? Op basis daarvan kan je kijken of het zin heeft :)
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hFSqO/923e5e4ef0.png

Lijkt me prima haalbaar :). Om ons heen fluctueert het tussen de 65 en de 80mbit dus er sowieso ruimte voor verbetering. Alleen weet ik niet zeker of het ISRA punt is aangesloten zodat pairbonding mogelijk is, kan je dat ook ergens checken of zal hij dan open gemaakt moeten worden door een monteur van KPN?

Ook weet ik niet helemaal precies hoe dat aanvragen werkt (had iets gelezen over het resetten van je DLM, geen idee wat dat is :?)

Al met al erg interessant dit forum en ik hoop dat ik er iets aan kan doen want sneller internet is altijd handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je moet wel bij KPN zitten om pairbonding te kunnen krijgen. Een KPN-Wholesale provider levert dit vooralsnog nog niet.

Als Bonding op jouw adres leverbaar is (als in: er wordt een snelheid genoemd), is dit ook leverbaar. Dan heb je dus twee aderparen. Je IS/RA wordt dan sowieso door een monteur vervangen door een nieuw type dat 2 RJ11-aansluitingen heeft. Hier sluit je vervolgens een Y-kabel op aan die weer in de Experiabox gaat.

Als je nu een abbo hebt met 50Mb dan kun je ze vragen om bonding te activeren, meestal doen ze dit als je verlengt. Ik zou ze even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

RadioAir schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:03:
Je moet wel bij KPN zitten om pairbonding te kunnen krijgen. Een KPN-Wholesale provider levert dit vooralsnog nog niet.

Als Bonding op jouw adres leverbaar is (als in: er wordt een snelheid genoemd), is dit ook leverbaar. Dan heb je dus twee aderparen. Je IS/RA wordt dan sowieso door een monteur vervangen door een nieuw type dat 2 RJ11-aansluitingen heeft. Hier sluit je vervolgens een Y-kabel op aan die weer in de Experiabox gaat.

Als je nu een abbo hebt met 50Mb dan kun je ze vragen om bonding te activeren, meestal doen ze dit als je verlengt. Ik zou ze even bellen!
We zitten bij KPN zelf dus dat zit goed :). Enige probleem wat ik kan verzinnen is dat we in een oud herenhuis wonen en dat het IS/RA punt niet bij ons in huis zit maar in het trappenhuis van de huisbaas dus dan moeten we even met hem coördineren (i.v.m. toegang tot het trappenhuis).

Zoals ik het begrijp gaat het dus als volgt:
1) Je belt met KPN en je vraagt (pair)bonding aan
2) Monteur komt langs en vervangt IS/RA punt door die nieuwe met de dubbele RJ11 aansluiting en met de meegeleverde Y-kabel (met daarin 4 aders dus 2x2 (rood-blauw +oranje-wit?) sluit je je Experia Box daarop aan
3) DLM reset nog zin i.v.m. de eventuele aanpassing naar profiel 17a i.p.v. huidige 8b? Zo nee, werkt het dan ook gewoon zonder die reset?

Dank voor alle info t.n.t. Ben erg benieuwd of dit gaat werken :D

[ Voor 2% gewijzigd door hifigamefreak op 08-05-2015 16:15 . Reden: Dankjewel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Op pairbonding lijnen kun je geen DLM reset aanvragen omdat dit niet mogelijk is op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
17a hoeft niet altijd sneller te zijn dan 8b. Tot 50Mb maakt het weinig uit en is 8b op langere lijnen sneller dan 17a (zendvermogen is ook iets hoger).

Maar in grote lijnen klopt dit ja, hoewel het kan dat ze wel een contractverlenging willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zit hier nog op adsl/isdn (8/10Mbit). In februari hebben ze een upgrade uitgevoerd, volgens mij dat vvdsl.
Nu zie ik dus op netco het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JyvyNQX.jpg

Als we overgaan op vdsl kunnen we dus al een sprongetje maken, ik vroeg me alleen af hoe het zit met bonding. In het verleden heeft een Tweaker (werkzaam bij kpn) eens gekeken naar mijn gegevens en zei dat ik zes aderparen heb. Toen zei hij er echter ook bij: "Op dit moment wordt er nog geen pair bonding aangeboden uit de kast maar alleen uit de centrale."

Ik heb er weinig verstand van, maar geldt dat nu nog steeds, ook na de upgrade die kpn heeft uitgevoerd? Iemand die dit kan verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
Je zit nu op vectoring inderdaad aan de code te zien. Dat 'SC-AAE' duidt dat er (wel aardig ver aan je snelheid te zien) een straatkast staat waarop dit actief is. Echter levert KPN voorlopig nog een bonding EN vectoring tegelijkertijd, dus heeft het m.i. geen zin om daar nu achteraan te gaan. Mocht KPN dat activeren geloof ik in de loop van dit jaar, dan moet er inderdaad gekeken worden of die aders geschikt zijn voor internet. Volgens mij gebeurt het wel vaker dat er veel aderparen het huis binnengaan, maar niet allen geschikt zijn?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Oké dat is duidelijk. Zie inderdaad berichten over een introductie van bonded vectoring in het 2e/3e kwartaal van dit jaar.

Laatst toen netco nog z'n google map functie had, kon ik de locatie van de straatkast zien, dat was z'n 1 a 1,2km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als je mij een DM stuurt met je postcode/huisnr kan ik wel kijken hoe lang je koper tussen het huis en de straatkast is :)

Bonded vectoring komt voor Wholesale klanten inderdaad vanaf Q3 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het lijkt er overigens op dat Online tegenwoordig ook via de KPN Wholesale buitenringen levert, ze doen dit alleen op bepaalde locaties (dus niet op alle buitenringen) en via hun eigen site zijn deze pakketten met hogere snelheden niet altijd te bestellen.

Via vergelijkers zoals Breedbandwinkel zijn ze meestal wel zichtbaar. Ik vind het maar een beetje vaag waarom ze dit op deze wijze doen maar goed.

Zie bijv. ook deze posts Joosie200 in "VDSL echte snelheid" & Joosie200 in "VDSL echte snelheid"
Waarbij iemand met Online VVDSL geleverd krijgt uit een geupgrade KPN straatkast/buitenring.

Edit: ik checkte daarnet nog even de website van Online en nu zijn de snellere internet pakketten wel direct via hun website te bestellen. Vooral als je een 2 jarig abo afsluit kan dit voordelig zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Prolution op 12-05-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Laatst online: 10:11
RadioAir schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:21:
Als je mij een DM stuurt met je postcode/huisnr kan ik wel kijken hoe lang je koper tussen het huis en de straatkast is :)

Bonded vectoring komt voor Wholesale klanten inderdaad vanaf Q3 2015.
Kan dat de reden zijn geweest dat mijn straatkast eerst voor Juni stond en nu November en dat ze deze upgrade (dus Vectoring + Bonding) gelijk meepakken?
Netco laat overigens alleen Vectoring zien als upgrade.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Is er al iets bekend wanneer die Google Maps-optie terugkomt op die fourstack-website? Toen ik het even wou proberen hadden ze het er al weer afgehaald :(

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Volgens mij moet je als bedrijf betalen wanneer je Google Maps views boven een bepaald aantal komt.
Dus kan maar zo zijn dat dat de reden is dat 'ie weg is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ok, de internetstoringen en uitval in Zwolle zijn gelukkig weer voorbij, ik ben op een ander aderpaar gezet, aangezien het eerste aderpaar blijkbaar "kapot" was. Helaas heel af en toe nog een artefact op TV (geluid krast of beeld bevriest voor een halve seconde). Wat kan ik hier nog aan doen? En het lijkt soms toch nog dat het iets langer duurt voordat er een respons van een website komt. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08 08:16
TD-er schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:32:
Volgens mij moet je als bedrijf betalen wanneer je Google Maps views boven een bepaald aantal komt.
Dus kan maar zo zijn dat dat de reden is dat 'ie weg is.
Lijkt me eigenlijk niet, dan moet je echt heel erg veel API-requests hebben, en zoveel views heeft die site niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Misschien een beetje offtopic. maar hoe kun je er achter komen of je DSL-verbinding gebruikmaakt van ATM of Ethernet?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:16:
Misschien een beetje offtopic. maar hoe kun je er achter komen of je DSL-verbinding gebruikmaakt van ATM of Ethernet?
Kun je in je modem aflezen. Meeste verbindingen zijn gewoon Ethernet.

Nu.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Eind 2015 mag KPN inderdaad stoppen met het verouderde ATM, dit werd o.a. gebruikt bij oudere ADSL verbindingen (weet ook nog wel dat ik vroegah een PPPoA verbinding moest opzetten op m'n Speedtouch modem :P).
Vanaf ADSL2+ werd met name gebruik gemaakt van Ethernet, omdat dit een aantal voordelen had (zoals minder overhead).

In je modem kan je vast wel terug vinden of je nog gebruik maakt van ATM lijkt me? Ik gok overigens dat je gewoon gebruikt maakt van Ethernet want ATM werd al een aantal jaar niet actief meer aangeboden en de DSL verbindingen die daar gebruik van maakten werden de afgelopen tijd ook overgezet naar het modernere Ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:08:
[...]

Kun je in je modem aflezen. Meeste verbindingen zijn gewoon Ethernet.

Nu.nl :P
En hoe kun je dat dan in een FritzBox aflezen? Ik zie nergens Ethernet of ATM tussen mijn DSL-gegevens staan. Als ik een Speedtouch aansluit, dan staat er wel verschillende keren ATM maar zie ik Ethernet nergens staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Prolution schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:51:
Vanaf ADSL2+ werd met name gebruikt gemaakt van Ethernet, omdat dit een aantal voordelen had (zoals minder overhead).
Gebruik hier nog een ADSL2+ verbinding en die is gewoon ATM. Ethernet over deze verbindingen geeft alleen maar meer overhead.
in de Fritzbox kun je dit via telnet uitlezen:
# vdsl
cpe> 11
[...]
Current framing mode: 0x00 ATM
Bandplan Type...........: 1
No. of Upstream Bands...: 1
No. of Downstream Bands.: 1
Line Type: 0x00000020 ADSL2 PLUS ANNEX A
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:52
VDSL en hoger gebruikt VLANs voor het scheiden van verkeer over de lijn, dus als je ergens VLAN ziet staan in je DSL settings weet je het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
epias schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:35:
[...]
Gebruik hier nog een ADSL2+ verbinding en die is gewoon ATM. Ethernet over deze verbindingen geeft alleen maar meer overhead.

[...]
Ah oke, dan ben ik mogelijk in de war met VDSL waar PTM gebruikt wordt waardoor de overhead een stuk lager is geworden.

Wordt jouw ADSL2+ verbinding over ATM dan niet binnenkort gemigreerd naar Ethernet? Of naar gaat deze naar VDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
epias schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:35:
[...]

[...]
current framing mode: 0x00 ATM
Bandplan type 1
No. of upstream bands 1
No. of downstream bands 1
Line Type: 0x00000020 ADSL2 PLUS ANNEX A
Dus toch ATM?

Wat mij ook opvalt:
VDSL estimated loop length: 6335 ft
= ~1,9km. Klopt aan geen kant, BBNed zegt 3.5km.

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 13-05-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
De VDSL Loop length wordt berekend op basis van de lijnwaarden zoals demping etc. BBNed kan zoveel zeggen maar die neemt niet de eventuele buitenring oplevering mee.

Als je je exacte lijnafstand (ook tot aan straatkast) wilt weten kan je een DM sturen, al staat me er iets van bij dat ik het voor jou al eens opgezocht heb, maar kan het mis hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Is een snelheid upgrade overigens intrinsiek aan vectoring? Ik had met KPN webcare contact en die gaven aan van wel. Maar op dit moment kost een upgrade naar 80mbit nog 5 euro extra. Lijkt mij dat ze dat met vectoring aanhouden. Heb nu btw KPN Ai1 standaard.

Overigens gaven ze ook aan dat op mijn adres 40mbit gehaald kan worden terwijl ik op 55 zit met een attainable van 68.

Ergens anders met telfort MET vectoring is de snelheid nog gewoon 50mbit. Had verwacht zoals bij anderen dat die naar 110 zou zijn gegaan.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dat aanbod van 80 Mbps kan ook om line-bonding gaan.
Oftewel dat je 2 aderparen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb zojuist even mijn modem herstart, blijkbaar heeft ie meteen een kleine update gedaan, zo lijkt het tenminste. Ik zie dat ie nu "voorbereid" is op IPv6.

IPv6 LLA
IPv6 GUA

Deze twee komen nu ook bij WAN status tevoorschijn.

V9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Prolution schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:30:
Het lijkt er overigens op dat Online tegenwoordig ook via de KPN Wholesale buitenringen levert, ze doen dit alleen op bepaalde locaties (dus niet op alle buitenringen) en via hun eigen site zijn deze pakketten met hogere snelheden niet altijd te bestellen.

Via vergelijkers zoals Breedbandwinkel zijn ze meestal wel zichtbaar. Ik vind het maar een beetje vaag waarom ze dit op deze wijze doen maar goed.

Zie bijv. ook deze posts Joosie200 in "VDSL echte snelheid" & Joosie200 in "VDSL echte snelheid"
Waarbij iemand met Online VVDSL geleverd krijgt uit een geupgrade KPN straatkast/buitenring.

Edit: ik checkte daarnet nog even de website van Online en nu zijn de snellere internet pakketten wel direct via hun website te bestellen. Vooral als je een 2 jarig abo afsluit kan dit voordelig zijn.
Ik zit er over te denken om via Online hun 50Mbit Up/5Mbit down abonnement te nemen; volgens hun site is deze inderdaad beschikbaar op mijn adres. Een paar weken geleden was dit nog niet zo. Maar aangezien dit hun maximale abonnement is vraag ik mij af of er ook bij Online abonnementen een mogelijkheid is de theoretische maximumsnelheid op mijn adres te controleren? Dat linkje van KPN geeft max 80Mbit over VDSL2.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
HvanderT schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:03:
Ik heb zojuist even mijn modem herstart, blijkbaar heeft ie meteen een kleine update gedaan, zo lijkt het tenminste. Ik zie dat ie nu "voorbereid" is op IPv6.

IPv6 LLA
IPv6 GUA

Deze twee komen nu ook bij WAN status tevoorschijn.

V9
Bij mij hetzelfde inderdaad, thanks voor de tip :)
Hoop dat ze snel IPv6 uitrollen, en vooral ook dat ze static /48's uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Als ik het goed begrijp, dan wordt er bij pairbonding lijnen geen gebruik gemaakt van DLM. De bitverdeling gebeurt dan door je modem.

Bron: http://forum.kpn.com/t5/I...n-modem/m-p/330684#M37949 (Laatste post van WebCare)

Daarnaast maak ik op uit dit document, dat Bonded vectoring al beschikbaar moet zijn in Q1. Ook worden de (laagste) abonnements profielen van 10/1 verhoogd naar 20/2 (VDSL) en 20/1 (ADSL).

Bron: http://www.kpn-wholesale...._per_15_januari_2015_.pdf

Edit:

Ook VVDSL & Vectoring pairbonding maakt geen gebruik van DLM. Zie ook hierboven genoemde document.

Citaat: "Uitzonderingen hierop zijn de technieken Vectored VDSL, Bonded-VDSL en Bonded Vectored VDSL die alleen binnen het bestelportfolio DLM-xx besteld kunnen worden, maar technisch geen gebruik maken van de DLM techniek."

[ Voor 23% gewijzigd door Requa op 18-05-2015 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Heb zelf ook al een aantal Telfort Instap (8Mbit) lijntjes gezien die over VDSL of VVDSL geleverd worden dat deze standaard op 22Mbit intrainde. Lijkt er inderdaad op dat er niet lager dan 20Mbit geleverd wordt over VDSL of VVDSL.

Telfort mag wat mij betreft de snelheden van de overige pakketten ook wel gaan verhogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Niemand die mij antwoord kan geven op mijn bovenstaande vraag over Online?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
DeNachtwacht schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:44:
Niemand die mij antwoord kan geven op mijn bovenstaande vraag over Online?
Zou gewoon even telefonisch contact opnemen met Online (gratis nummer) om te checken of de snelheid daadwerkelijk ook via hun volledig te behalen is.

Ze maken zover ik weet gewoon gebruik van het KPN Wholesale netwerk en ook van de KPN buitenringen met VVDSL, dus qua snelheid moet het normaal gesproken wel goed zitten. Maar voor de zekerheid zou je het zeker even telefonisch kunnen checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik zou overigens wel even verder kijken dan Online.nl. Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn sinds vandaag een stuk minder positief... Als je problemen met je verbinding hebt kun je 10 werkdagen wachten, en dan mag je hopen dat er iemand terugbelt om iemand langs te sturen. Terwijl er bij KPN de volgende dag iemand bij je op de stoep staat.

Als het werkt is het meestal prima, was hier ook het geval, maar vriend van me is omgezet van ADSL naar VDSL. En nu totaal geen verbinding meer, terwijl modem wel met vdsl overweg kan.. "Hou rekening met Max. 10 werkdagen voordat er actie wordt ondernomen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja dat vind ik t lastige, ik lees die waarschuwing vaker maar mijn ervaring is prima met ze (want het werkt op dit adres). Maar om die reden vraag ik ook geen verhuizing aan, maar doe ik een nieuwe aanvraag bij ze voor mijn nieuwe adres en stop ik het oude contract voor dit adres. Of toch maar voor Telfort gaan? Iets duurder maar misschien toch veiliger keus?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mijn ervaringen met online "waren" ook goed. Nette ADSL2+ verbinding waarop 18Mbit gehaald werd. Maar sinds omzetting naar VDSL een drama en ze willen niks van zich laten weten...

Geen ervaringen met Telfort, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Maar aangezien het een KPN dochter is lijkt het me iets beter dan Online. De servicedesk bij Online is eigenlijk gewoon waardeloos in mijn opzicht. Ze willen je best helpen, alleen kan dat wel een paar dagen duren voordat er eindelijk iets bekend is.

En aangezien Online hier alleen maar via CO levert (geen straatkasten), kunnen ze niet sneller dan 30 Mbit leveren.. KPN levert snellere verbindingen. Daar profiteer je weer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Mijn inziens zijn over alle providers wel slechte ervaringen te vinden, meestal gaat het dan om specifieke situaties. Daarbij zijn mensen eerder geneigd om bij klachten wel op fora zoals deze daarover te posten. Daarom kan het soms lijken dat er veel problemen zijn bij een bepaalde provider.

Natuurlijk aan de hand van de prijs die je betaald kan je al vaststellen dat Online waarschijnlijk geen top klantenservice heeft, maar hopelijk heb je die ook vrij weinig nodig ;)

Zelf heb ik overigens geen (recente) ervaringen met Online, zou momenteel zelf ook eerder kiezen voor Telfort of Vodafone, maar beide zijn wel een stukkie duurder dan Online momenteel. Je zal zelf de afweging moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Prolution schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:31:
Natuurlijk aan de hand van de prijs die je betaald kan je al vaststellen dat Online waarschijnlijk geen top klantenservice heeft, maar hopelijk heb je die ook vrij weinig nodig ;)
Dat is het precies. Ik heb nu geen problemen met Online en dus de klantenservice niet nodig. Vandaar dat het lage tarief mij wel aanstaat... het is alleen dat ik wel ff zeker wil weten dat ik die 50Mbit ook echt ongeveer haal. Bij KPN heb je daar toch meer vertrouwen in. Maargoed, morgen maar eens even bellen dan. Weet ik meteen hoe goed de klantenservice is ;-)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik weet niet wat er gebeurt is vannacht, maar onze lijn in Friesland is compleet ingekakt.

Actual Rate (Up/Down) 2084/26716 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 2104/27869 kbps

550 meter van de centrale..., we kregen anders netjes 50/5 op een lijn van 12/80Mbit Ik ga maar eens bij de buren kijken of die het ook hebben..

[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 22-05-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Da's niet goed. Die upload wijst op een bekabelingsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
En toch is er niks veranderd aan de bekabeling. Ook al opnieuw aangesloten. Morgen maar even bellen. Gek genoeg zit ik nog steeds op profiel 17a. En de buren hebben trouwens nergens last van.

Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 4 hrs: 34 min: 34 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 2084/26716 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 2104/27838 kbps
Noise Margin (Up/Down) 5.5/6.1 dB
Line Attenuation (Up/Down) 0/10.6 dB
Output Power (Up/Down) 12.1/14.6 dBm
Interleaving Delay (Up/Down) 3/8 ms
INP (Up/Down) 1/1 symbols
FEC (Up/Down) 1/321
CRC (Up/Down) 1/0
Profile 17a

Toevallig zijn ze deze week wel aan het graven om glasvezel in de stoep te stoppen. alleen voor bedrijven jammer genoeg, de buis loopt hier voor ons huis langs. Hadden ze best even hier naar de meterkast mogen doortrekken :+.

Ze hebben wel een telecom kabel geraakt hiermee, maar dat was gelukkig niet de onze. Hoop ik.

[ Voor 30% gewijzigd door krakendmodem op 22-05-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Er komt een monteur langs om de boel na te kijken. Ziet er helaas niet zo goed uit. Maar aan ons kan het niet liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Een week en drie monteurs verder... Geen oplossing gevonden. Lijkt erop dat de DLM hardnekkig ingrijpt. Vreemd genoeg blijven alle andere lijnen in de buurt wel gewoon netjes +50mbit.

Onze lijn naar de centrale is goed, komen geen fouten uit een lijnmeting. Isra is ook goed en opnieuw aangesloten door KPN. Helaas is de lasdop niet vervangen.. Maar dat zag er verder ook goed uit.

Het lijkt erop dat de lijnkaart niet goed is. Alleen.. Ik mag niet op een andere poort worden aangesloten...

Ik krijg volgende week een nieuw modem. De v10. :D (dat werd me beloofd aan de telefoon, leuke specs heeft het ding). Maar ben bang dat het in de centrale misgaat en dat we niet verder gaan komen. Dan maar naar het instap pakket ;(.

Ik ga de 50mbit wel missen. ;(

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 29-05-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Lijnkaart (geen idee wat 't precies is, zal wel de `aggregation card` (waar Wikipedia 't over heeft :+) van de DSLAM in de wijkkast of centrale zijn) vervangen kan ook niet? 'k Bedoel, als ie stuQ is, dan moet 'ie weg :P

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 29-05-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mja, ik hoor wel eens dat die poorten erop kapot kunnen gaan? Dat hoor ik wel eens :+, of het juist is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Zit er nog wel DLM op Vectoring lijnen dan? Dacht dat daar seamless rate adaptation op zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Vectoring lijnen hebben geen DLM meer, tenminste, als ik het goed begrijp.

Deze verbinding komt direct uit de CO. Dit in Friesland, in Zwolle zit ik wel op een vectoring lijn. Die weer goed werkt gelukkig. Nu deze in Friesland nog :')

Showtime Start 1 days: 20 hrs: 48 min: 24 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 2178/24444 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 2176/27345 kbps
Noise Margin (Up/Down) 5.4/6.3 dB
Line Attenuation (Up/Down) 0/10.4 dB
Output Power (Up/Down) 10.6/18.9 dBm
Interleaving Delay (Up/Down) 7/16 ms
INP (Up/Down) 2/4 symbols
FEC (Up/Down) 2272/2800
CRC (Up/Down) 1/0
Profile 8b

M'n buurvrouw aan de overkant van de straat haalt nu ook ineens maar 18Mbit op VDSL2, normaal krijgt ze 40Mbit binnen aangezien haar kabel in de grond waarschijnlijk verrot is. Ik haal net de 25Mbit. We hebben allebei het 50Mbit pakket. Toeval? De rest van mijn buren haalt wel gewoon 50Mbit. ;(

DLM reset werkt niet, ik blijf op 25Mbit. Bekabeling is goed aangesloten. Ik snap het niet meer.

Al veel te vaak met KPN aan de lijn gehangen, maar die voeren alleen maar een DLM reset uit en kunnen me verder ook niet echt helpen. "Wachten tot glasvezel komt", maar dat zie ik hier de komende tien jaar nog niet gebeuren :/

Er is al een monteur in de centrale bank geweest, alleen mocht die geen poortwissel meer uitvoeren..

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 31-05-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

kuusj98 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:06:
http://prntscr.com/6hnh5h
Viel me laatst op dat Steam downloade met 4.2MB/s wat dus 33,6mbit/s is. Ook in een Speedtest haal ik nu 33mbit/s...
http://www.speedtest.net/my-result/4219088872

Een stuk hoger dan de 26mbit die ik eerst binnen kreeg, en ik heb toen gigantische strijd met de KPN gehad en verschillende monteurs over de vloer gehad die mij allemaal ofwel van het kastje naar de muur stuurden ofwel mij gewoonweg eerlijk vertelden dat ze niet wisten hoe het kon.

Ik heb namelijk pair-bonding op mijn lijntje, en je ziet dat ik ruim 60mbit moet kunnen halen. Wat was (is) nu het probleem: ik haalde 26mbit/s en wat monteurs ook deden, ze konden me niet verklaren waarom ze op hun apparaat ook 60mbit binnen kregen en op een aangesloten apparaat (ook eigen laptop van monteurs) maar 26mbit/s.

Na 3 monteurs en 7 keer bellen de strijdbijl maar begraven en me neergelegd bij de snelheid.

Nu krijg ik dus opeens zomaar 10mbit/s meer, heeft iemand hier een verklaring voor? Heb ik vectoring gekregen?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4398539103.png

*Zucht*
Hoe kan dit? Omdat ik CAT6 kabel door de brak heb getrokken, en dit blijkbaar op magische wijze mijn snelheden wel zo maakt zoals het hoort.

Ik zat letterlijk met de mond open te kijken naar de Speedtest, natuurlijk heel mooi, maar waarom haalde ik met diverse patchkabels, laptops, PC's, telefoon's direct aan het ding vaak nog geen 25mbit/s?
Het lag ook niet aan mijn zooi, want de diverse monteurs die zijn langsgekomen voor dit probleem hadden hun eigen meetapparaatjes eraan hangen met hun eigen kabels en haalden ook maar ~25mbit/s...

Nou ja, uiteraard ben ik wel heel erg blij, na 2 jaar eindelijk waarvoor ik betaal. Games downloaden op Steam gaat leuk met 6MB/s, Youtube gaat nu makkelijker op 1080P, en de pagina's laden soms een stuk sneller.

Let trouwens ook op die upload, bijna het dubbele dan ik zou moeten krijgen ;w
Als ik nu wil livestreamen hoef ik niet meer te kiezen tussen of 1080p 30FPS of 720P 60FPS.
U kunt wel merken, ik ben redelijk blij :)

Snelheidsgeschiedenis van bijna een jaar: http://prntscr.com/7bfotl

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nog veel leuker: in Zwolle krijg ik 20mbit upload terwijl ik betaal voor 2. Heel vreemd vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmm, ik heb hier XS4all, met een 40/4 pakket (of is het al 50/5 inmiddels?)
En ik haal de 5 Mbps upload, met een attainable van 11 Mbps upload.

Hopelijk laat XS4all die upload-cap ook eens los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zit je op CO of op een straatkast? Vanuit de CO doen ze dat (nog) niet denk ik. Ik haalde toen alles nog goed werkte hier ook netjes 5mbit up en 50 down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Klopt, vanuit CO is het en blijft het voorlopig 5Mbit up per aderpaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Enige kans dat het daar ook wat sneller gaat over een tijdje? Zou wel leuk zijn, al heb ik er momenteel toch niet veel aan. Andere is het wel zuur voor de mensen op een CO..

Iemand die toevallig nog een lijntje kan meten hier? Ik krijg het idee dat ze bij de KPN het ook niet meer weten. Nu beweren ze dat ik nooit die 50mb had kunnen krijgen (oh echt wel, kijk maar in je systeem). Ze hebben eigenlijk weinig zin in om een monteur te gaan sturen, aangezien er al drie op pad zijn gestuurd vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik zit op zo'n KPN-gebouw aangesloten.
Zeker weten geen straatkast.
Dus nog geen vectoring en geen hogere upload :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Vandaag weer eens een hopeloos klapperende lijn. Al 3 resyncs gehad en vervolgens is de lijnsnelheid gedropt tot 5Mbits. Als ik nu weer laat resyncen, geeft hij 2 à 4Mbits als prognose aan. Geen idee hoe het komt, waarschijnlijk zal het net zo plotseling weg zijn als het gekomen is. Ik heb in ieder geval niet aan de bedrading gezeten. Misschien wat vocht van al die regen in de kabel gekomen... Wat denken jullie, zal het zin hebben om met de provider contact op te nemen en het te laten checken door een KPN-monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

timmie1 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:07:
Vandaag weer eens een hopeloos klapperende lijn. Al 3 resyncs gehad en vervolgens is de lijnsnelheid gedropt tot 5Mbits. Als ik nu weer laat resyncen, geeft hij 2 à 4Mbits als prognose aan. Geen idee hoe het komt, waarschijnlijk zal het net zo plotseling weg zijn als het gekomen is. Ik heb in ieder geval niet aan de bedrading gezeten. Misschien wat vocht van al die regen in de kabel gekomen... Wat denken jullie, zal het zin hebben om met de provider contact op te nemen en het te laten checken door een KPN-monteur?
Wat is de normale snelheid wat je zou moeten halen? Als die afwijking erg groot is, is het gewoon contact opnemen met je provider, desnoods sturen zij een monteur langs.

Hier weinig veranderingen, postcodecheck blijft maar hangen op 5Mbit met geplande upgrade naar 36Mbit (wat het nu al zou moeten zijn) en na 4x met KPN aan de telefoon te hebben gezeten, blijven zij van mening dat deze cijfers kloppen. Met het sturen van een screenshot van mijn modem settings, krijg ik een simpele 'nou meneer, dat heeft u wel geluk met uw lijn'.. :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:18
Heel apart.

Wij hebben in onze wijk de volgende (zelfde uitziende) kast staan

Deze is vandaag vervangen door een andere kast, jeej vectoring dacht ik natuurlijk.
Ik dacht dus dat dat deze zou worden, maar er stond nu een kast die hier op lijkt.
Maakt kpn nu gebruik van nieuwe soort kasten of heb ik het gewoon compleet mis?

[ Voor 47% gewijzigd door itsmemax op 03-06-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoolhaas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:15
itsmemax schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:38:
Heel apart.

Wij hebben in onze de wijk de volgende (zelfde uitziende) kast staan

Deze is vandaag vervangen door een andere kast, jeej vectoring dacht ik natuurlijk.
Ik dacht dus dat dat deze zou worden, maar er stond nu een kast die hier op lijkt.
Ook die laatste kast is een kast met vectoring, alleen enkel een nieuwe overkapping met meer ruimte i.p.v. een geheel nieuwe kast.

Meestal gedoe met vergunningen/ruimte of te weinig aansluiten in de oude kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
itsmemax schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:38:
Heel apart.

Wij hebben in onze de wijk de volgende (zelfde uitziende) kast staan

Nu je het zegt, er zijn de laatste tijd verschillende verdeelkasten bij ons omgebouwd en uitgebreid met kabel uit een blauwe kunststof koker. De nieuwe kasten zien er precies zo uit. Ik denk dus dat ze inderdaad een nieuw type hebben. Waarschijnlijk ivm weinig aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
timmie1 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:19:
[...]

Nu je het zegt, er zijn de laatste tijd verschillende verdeelkasten bij ons omgebouwd en uitgebreid met kabel uit een blauwe kunststof koker. De nieuwe kasten zien er precies zo uit. Ik denk dus dat ze inderdaad een nieuw type hebben. Waarschijnlijk ivm weinig aansluitingen.
Wauw, mijn eerste reactie op tweakers! Het klopt inderdaad dat KPN nieuwe straatkasten gebruikt voor het aanleggen van buitenring, de zogenoemde compacte straatkasten. Waar ik woon heb ik ook al een aantal van dit soort uitziende kasten zien staan die ook met een blauwe kunststofkabel zijn aangesloten (waar dus de glasvezel ingeblazen wordt) Volgens mij werden gemeenten (en bewoners) op sommige plekken niet zo blij van deze grote kasten, vandaar dat er kleinere kasten ontwikkeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ik neem eens een speedtest van mijn fail-over KPN lijntje. Ik betaal voor 10/2. En ik haal: 20/20 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hier precies hetzelfde. Je zit dan op een straatkast met vectoring. Vanuit de CO krijg je dan "maar" 20/2 (of 5, weet niet helemaal zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Sinds vandaag weer de volle snelheid in Friesland. Lijntje perst er weer netjes 50/5, attainable van de lijn is zelfs geklommen naar 80Mbit. :D. Zat eerst rond de 78

Daarnaast is die Experiabox v10 absoluut een van de "beste" experiaboxen die nu uitgeleverd worden. Retestabiel, snel en niet meer zo'n oudbollig menu. Heel veel instellingen zijn er nu te veranderen, waaronder DHCP. DualBand Wifi, dus zowel 2,4 als 5Ghz. Zelfs op draadloos haal je gewoon de beloofde snelheid.

Het modem is wel iets groter dan de voorgaande versies, het ding is ongeveer net zo dik en zwaar als een oude quattrovox III. :P Maar daar krijg je wel een krachtig netwerk voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
De laatste dagen weer last van een DSL-verbinding die steeds verbreekt:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/24lpzls.png
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2s0fqz7.png
Provider zegt niks te kunnen vinden en niks te kunnen doen. Mails naar hun technische dienst beantwoorden ze 2 weken later. Al met al niet zo fijn... :/

Om modem uit te sluiten heb ik een Speedtouch aangesloten en op ADSL1 geforceerd.
Deze gaf ook maar 2Mbit als snelheid, dus ik denk dat het toch buiten het huis ligt...

[ Voor 20% gewijzigd door timmie1 op 07-06-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wat voor verbinding had je eerst?
Om dit soort redenen laat ik mijn modem (ook een Fritzbox) mij elke dag de statistieken doormailen, dan kun je dat terugzoeken.

Je kunt bij een Fritzbox trouwens ook nog wat dingen finetunen mbt. de fout-tolerantie.
DSL => tabje "Line Settings":
If your DSL connection is unstable or cannot be established, push the control gradually to the left and check if the connection becomes more stable. If you do not notice any changes, push the control back to "Max. performance".
Maximum Stability ... Maximum Performance

Receive direction
Intended signal-to-noise ratio
Impulse noise protection (INP)
Identification of radio frequency interference (RFI)

Note:
To increase the connection stability, the throughput rate will be reduced slightly with every step towards the "Max. stability" value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
TD-er schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:59:
Wat voor verbinding had je eerst?
Om dit soort redenen laat ik mijn modem (ook een Fritzbox) mij elke dag de statistieken doormailen, dan kun je dat terugzoeken.

Je kunt bij een Fritzbox trouwens ook nog wat dingen finetunen mbt. de fout-tolerantie.
DSL => tabje "Line Settings":

[...]
Eerst was het een 8Mbit-lijn met tussen 11 en 13Mbit attainable.
Ik speel al wat langer met die fout-tolerantie, maar ik heb zelfs disconnects als ik alles op "stable" heb staan.
Momenteel ook weer, om 3 uur gereset en tot 10 min terug de volle 8Mbit. Nu weer 4Mbit/850Kbit. Ik geloof dat er echt niet goed is aan die lijn... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als je op relatief vaste tijden last hebt van disconnects, kan het ook liggen aan het gebruik door "je buren".
Oftewel toenemend internetgebruik in de naburige aderparen in de grote kabel-bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
timmie1 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:48:
De laatste dagen weer last van een DSL-verbinding die steeds verbreekt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Provider zegt niks te kunnen vinden en niks te kunnen doen. Mails naar hun technische dienst beantwoorden ze 2 weken later. Al met al niet zo fijn... :/

Om modem uit te sluiten heb ik een Speedtouch aangesloten en op ADSL1 geforceerd.
Deze gaf ook maar 2Mbit als snelheid, dus ik denk dat het toch buiten het huis ligt...
Toevallig vooral last van die errors en uitvallende lijn als je lekker veel verkeer met heerlijk veel verbindingen (lees: BitTorrent ofzo :P) aan het verstoken bent?

Ik had dat namelijk wel (die correlatie) en bleek aan het modem te liggen. Nieuw modem van XS4ALL gekregen et voila, weer rete-stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
TD-er schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:04:
Als je op relatief vaste tijden last hebt van disconnects, kan het ook liggen aan het gebruik door "je buren".
Oftewel toenemend internetgebruik in de naburige aderparen in de grote kabel-bundel.
Zou wel vreemd zijn, mijn buren hebben niet eens xDSL. Maar zal er dan wel aan liggen dat ik nog steeds niet overgestapt ben en aan de grote nummercentrale hang ipv beschikbare buitenring...
Osiris schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:33:
[...]

Toevallig vooral last van die errors en uitvallende lijn als je lekker veel verkeer met heerlijk veel verbindingen (lees: BitTorrent ofzo :P) aan het verstoken bent?

Ik had dat namelijk wel (die correlatie) en bleek aan het modem te liggen. Nieuw modem van XS4ALL gekregen et voila, weer rete-stabiel.
Ik ben bang van niet, ervaar hetzelfde met een Speedtouch in bridge en met de H220n van KPN. Bovendien gebeurt het net zo goed als de verbinding idle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:18
Hoelang duurt het meestal voordat zo'n vectoring kast geactiveerd wordt?
Degene die hier laatst is neergezet staat iniedergeval nog niet aan, tevens is de glaskabel vrijdag aangesloten aan de "hoofdkabel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat duurt langer dan je denkt... In Oegstgeest lag die fiber er al een paar maanden voordat KPN die kast activeerde, dat heeft zeker 5 maanden geduurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
RadioAir schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:42:
Dat duurt langer dan je denkt... In Oegstgeest lag die fiber er al een paar maanden voordat KPN die kast activeerde, dat heeft zeker 5 maanden geduurd...
Dat duurt zeker langer dan je denkt. Hier staat al zeker drie maanden een kast, waarvan ze zeker twee maanden geleden de huls voor de vezel gelegd hebben. Toen ik de heren gravers sprak zeiden zij dat: "het nog wel even ging duren" voordat hij aangesloten werd. (Maar ik heb geen idee wat zij weten) Toen ik laatst keek naar een andere straatkast in mijn wijk (waar ook al glasvezel naar ligt) bleek de planning te zijn verschoven van Q3 2015 naar Q1 2016, terwijl ook daar al een huls in de grond ligt en de kasten geplaatst zijn.

Voor de liefhebben overigens, afgelopen week is er een KPN monteur langs geweest die (na het plaatsen van deze leuke nieuwe KPN BR straatkast) het internet weer even wat sneller moest maken (van 16 Mb naar <11Mb). Uiteindelijk niet erachter gekomen wat de fout was, maar het internet is een stuk sneller geworden naar 19Mb (en dat voor een lijn van 1500 meter). De monteur heeft daarbij de STAP-58 kast opengemaakt om de reservedraad over te prikken, blijkbaar ziet zo'n kast er zo uit vanbinnen:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/333v0j7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Dit is heel oud.
Deze kabels staan bekend als waterleiding.
Dit komt omdat dit de eerste plastic kabels waren en hier zit geen waterstop in zit en de mantel best snel scheurt.
Hierdoor kunnen de aders sneller geen roesten.
Daarom heb je nu een reserve aderpaar gekregen.

edit, effe wat autocorrect fouten weggehaald :)

[ Voor 10% gewijzigd door tlpeter op 09-06-2015 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Weet iemand wat de toevoeging GML achter het huisnummer betekent in de Netco postcodecheck?
Ik zie vaker dat je kunt kiezen tussen het huisnummer zonder toevoeging en met GML als toevoeging. De huisnummers met GML als toevoeging schijnen volgens de checks kortere lijnen en dus hogere snelheden te hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:50
Gml is de afkorting voor gemaal bijv een water gemaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Jan-man op 08-06-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
tlpeter schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:51:
Dit is heel oud.
Deze kabels staan bekend als waterleiding.
Dit komt omdat dit de eerste plastic kabels waren en hier zit geen waterstop in zit en de mantel best snel scheurt.
Hierdoor kunnen de aders sneller geen roesten.
Daarom heb je nu een reserve aderpaar gekregen.

edit, effe wat autocorrect fouten weggehaald :)
Bedankt voor de informatie! Dit wist ik niet :)

De monteur zei overigens wel dat deze kasten vaak best wel goed de tand des tijds hebben doorstaan.
En ik moet zeggen, het ziet er allemaal best wel prima uit daarbinnen (als is het best wel oud ja).
Daarnaast gelijk even gevraagd over of dat pair bonding mogelijk was via deze kast, maar helaas.
STAP-58 heeft dus niet voor ieder huis 4 aders lopen, en er lopen dus slechts een beperkt aantal
reserveaders naar iedere kast, en daar houdt het dan mee op :-(
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.