"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Hij is er inderdaad uitgehaald?! Ik zie hem ook niet meer?DiedB schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:59:
Ben ik de enige die die maps-functie niet kan vinden? Hebben ze 'm er weer uitgehaald?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Jammer, ik had er graag eens mee gespeeld. Heeft iemand wellicht een URL, kan zijn dat alleen de link bovenin is weggehaald?timmie1 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:01:
[...]
Hij is er inderdaad uitgehaald?! Ik zie hem ook niet meer?
Heb hem in mijn geschiedenis staan, maar met die URL krijg ik nu dit:DiedB schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:04:
[...]
Jammer, ik had er graag eens mee gespeeld. Heeft iemand wellicht een URL, kan zijn dat alleen de link bovenin is weggehaald?
The page you were looking for doesn't exist.
You may have mistyped the address or the page may have moved.
(http://netco.fpi-info.fourstack.nl/maps)

Heel jammer, ik mis een halve dag dit draadje en het is weer weg

ik zie het helaas niet op de pagina staan... X_X google heeft ook niet echt geholpen...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Meer info over deze Vplus techniek is hier te vinden: http://www2.alcatel-lucen...lus-gets-vdsl2-vectoring/ en deze post Prolution in "VDSL echte snelheid"Uitrol en toenemende snelheden Vectoring
Met Bonded Vectoring bereiken we nu snelheden boven de 200 Mbps downstream en 60 Mbps upstream. Dit blijkt uit veldproeven en vanaf het tweede kwartaal 2015 zijn deze snelheden op alle gevectoriseerde VDSL Buitenringen mogelijk. Meer dan 2 miljoen adressen zijn inmiddels al aangesloten op VDSL Buiteringen en in 2015 volgen er nog veel meer.
Een nieuwe ontwikkeling is Vplus. Deze techniek maakt in de toekomst snelheden tot 200 Mbps over 1 aderpaar en 400 Mbps over 2 aderparen mogelijk.
En dit bericht is ook wel interessant
Check ook zeker even het bijbehorende filmpje: YouTube: Paul Bosch over KPN VectoringPlus, leuk om eens zo'n testlab van binnen te zien met behoorlijk wat actieve modems bij elkaar om bepaalde (praktijk) situaties te simuleren.KPN heeft tijdens een succesvolle pilot, samen met Alcatel Lucent, met een nieuwe technologie een record snelheid op koper gehaald van ruim 230Mbit/s.
De pilot met de nieuwe techniek, Vplus genaamd, vond plaats in een testcentrum van KPN in Den Haag. KPN heeft de afgelopen jaren veel vooruitgang geboekt met hoge kwaliteit internet diensten. We investeren in onze netwerken en bieden internet aan dat voldoet aan de gebruikerseisen snelheid, stabiliteit en security.
Glasvezel uitrollen en het upgraden van koper
Inmiddels hebben twee miljoen huishoudens toegang tot glasvezel. We blijven, daar waar nodig, glasvezel uitrollen en daarnaast upgraden we het kopernetwerk momenteel met technieken als pair bonding, vectoring en bonded vectoring. Met de uitrol van highspeed koper loopt KPN voor op andere Europese landen waar technieken als vectoring en pair bonding nog in de kinderschoenen staan.
Vplus is een hele nieuwe technologie die de gebruikte frequenties in de koperkabel van 17 MHz oprekt naar meer dan 30 MHz. De techniek is een eerste praktische stap op weg naar ‘bonded Vplus’, waarbij de snelheid weer verdubbeld kan worden tot wel 400 Mbit/s. ‘Bonded Vplus’ is nu nog toekomstmuziek, maar wellicht straks haalbaar.
Dus als ik bovenstaand bericht goed begrijp, zou er in de kast waar ik op aangesloten zit, dit jaar jaar ook bonding mogelijk zijn?
Het tweede kwartaal van 2015 is zojuist begonnen. Betekent dat dat we op hééél korte termijn Bonded Vectoring op alle straatkasten kunnen bestellen? Waarschijnlijk zullen we voor dit soort ontwikkelingen wel bij KPN zelf moeten zijn. Ik verwacht niet dat andere ISPs dit al (zo snel) gaan aanbieden. Neem bijvoorbeeld eens bonding, het is al een tijd via Wholesale te krijgen maar niemand anders dan KPN maakt er al gebruik van.Met Bonded Vectoring bereiken we nu snelheden boven de 200 Mbps downstream en 60 Mbps upstream. Dit blijkt uit veldproeven en vanaf het tweede kwartaal 2015 zijn deze snelheden op alle gevectoriseerde VDSL Buitenringen mogelijk.
Bedankt voor het delen, inderdaad erg interessant.Prolution schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:06:
Check ook zeker even het bijbehorende filmpje: YouTube: Paul Bosch over KPN VectoringPlus, leuk om eens zo'n testlab van binnen te zien met behoorlijk wat actieve modems bij elkaar om bepaalde (praktijk) situaties te simuleren.
De nieuwe kast ziet er zo uit:

Ik heb gekeken op de Netco link, maar dan kan ik niet iets terugvinden over een geplande upgrade. Ik heb ook geluisterd of ik misschien actieve apparatuur kon horen in de kast, maar ik hoorde niets.
Klopt mijn vermoeden dat dit een buitenring VDSL wijkkastje is, of is dit toch echt iets anders?
Hoe lang duurt het meestal voordat een buitenring wijkkastje (als dit er inderdaad een buitenring wijkkastje is) in gebruik wordt genomen, en worden nieuwe buitenring wijkkastjes als vectored VDSL opgeleverd?
[ Voor 12% gewijzigd door Proc op 05-04-2015 06:38 ]
Lijkt erop dat dat inderdaad een VDSL2-verdeel kast is, ja. Tenminste, dit is het standaard model en mijn wijkkast ziet er ook zo uit.Proc schreef op zondag 05 april 2015 @ 02:56:
Tijdens een wandeling heb ik hier een kastje gezien, waarvan ik vermoed dat het misschien wel eens een VDSL buitenring wijkkastje kan zijn ter vervanging (of is het aanvulling?) van de betonnen wijkkast die huist achter het kleine grijze deurtje die je op Streetview van Google Maps ziet. Ik vermoed dat het nieuwe kastje er nog niet zo lang staat, omdat ik daar een tijdje geleden (een paar weken geleden misschien) langs ben gelopen en het mij niet is opgevallen.
De nieuwe kast ziet er zo uit:
[afbeelding]
Ik heb gekeken op de Netco link, maar dan kan ik niet iets terugvinden over een geplande upgrade. Ik heb ook geluisterd of ik misschien actieve apparatuur kon horen in de kast, maar ik hoorde niets.
Klopt mijn vermoeden dat dit een buitenring VDSL wijkkastje is, of is dit toch echt iets anders?
Hoe lang duurt het meestal voordat een buitenring wijkkastje (als dit er inderdaad een buitenring wijkkastje is) in gebruik wordt genomen, en worden nieuwe buitenring wijkkastjes als vectored VDSL opgeleverd?
Vanaf hardwarematige oplevering gaan de administratieve procedures van start, dan duurt het nog een paar weken voordat je werkelijk een abonnement kan aanvragen.
Je kunt deze kast het beste even opzoeken op Netco zodra de maps weer toegankelijk is, dan kun je zien of dat jouw aansluiting via deze kast loopt en wat er verder voor planning voor is...
Nieuwe buitenringen/straatkasten worden standaard al vanaf november 2013 uitgerust met Vectoring, anders had mijn straatkast die rond juni 2014 werd omgebouwd ook standaard geen Vectoring gehad, maar dat had ie gelukkig weltimmie1 schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:50:
[...]
Vanaf winter 2014 worden alle VDSL2-kasten standaard met vectoring uitgerust, dus grote kans dat die ook vectoring heeft/krijgt(tenminste, als die kast recent is neergezet).
Onderstaand stukje is ook wel interessant, en ook de mogelijke reden waarom op sommige locaties het uitrollen van nieuwe straatkasten moeizamer gaat:[...]
Vanaf 1 november 2013 rolt KPN Vectoring standaard uit in nieuwe VDSL Buitenringen.
[...]
KPN verwacht snel akkoord over toegang tot DSL-netwerk
woensdag 1 april 2015
KPN verwacht snel tot een akkoord te kunnen komen met de afnemers van toegang op het DSL-netwerk over upgrades en snellere abonnementen. Dat zei Joost Farwerck, COO van KPN, op een persbijeenkomst over het netwerk en de ombouw naar sneller koper.
Vectoring voor 100/30 Mbps en Bonded Vectoring voor 200/60 Mbps zijn al leverbaar in een deel van de footprint. Dit jaar en volgend jaar komen daar nog duizenden kasten bij. KPN wil nu ook haast gaan maken met het moderniseren van kasten op minder dan 1500 meter van een centrale.
Tot nu toe is dat problematisch in de gebieden waar op MDF-niveau ontbundeling is: actieve apparatuur van Tele2 of M7 in de centrale. Dat combineert niet met vectoring in straatkasten waar ook klanten van andere aanbieders zijn.
Die locaties zijn tot nu toe overgeslagen maar KPN wil ze ook moderniseren. Virtuele ontbundeling, Vula, moet daarom in de plaats komen van fysieke ontbundeling. Indien KPN en partijen zoals Tele2 en Vodafone het eens worden over de tarieven, kunnen die afnemers ook hogere snelheden aanbieden via virtuele toegangsproducten.
Farwerck stelt dat alle partijen er belang bij hebben om het eens te worden, omdat ze dan mee kunnen met de hogere snelheden die niet meer geleverd worden uit de wijkcentrale maar voortaan dieper in het netwerk.
KPN begon een jaar of 8 geleden al met proefdraaien met het concept van de street cabinets. Persoonlijk zou ik eerder blij zijn dat het eindelijk goed wordt uitgerold (maar heb zelf een paar jaar kabel dus heb makkelijk pratenWeakling schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:48:
Ja hoor, een stuk of tien wijkkasten in mijn wijk allemaal vectored op eentje na. Drie keer raden op welke ik dus zit en een planning van november 2015. Zucht, ze willen me echt naar de kabel jagen lijkt het.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Edit, mijn buren (die dus vectored hebben) hebben dus wel beschikbare producten (tot 40mbit), dus of die 5Mbit (gok dat Tele2 ook fourstack gebruikt) is niet interessant voor Tele2, of Tele2 levert enkel op centrales die dus de upgrade hebben gehad.
Door dat geintje van die 5Mbit zit ik continue in de problemen bij de helpdesk, Xs4all snapt het niet meer dat ik 20Mbit intrain heb, terwijl ik 'volgens hun' maar 5Mbit zou kunnen halen, KPN geeft niet meer informatie dan wat ik al overal lees, om vervolgens wel 'blij' te vermelden dat ik na de upgrade 'tot 36mbit kan halen!'. Schat.. dat kon ik nu al, maar dat systeem van jullie is kapot

[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 08-04-2015 12:00 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Er is ook discussie hierover geweest, zie bijv. Prolution in "VDSL echte snelheid"
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Se
Internet Snelheid
3 Mbit/s
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
1 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-
Vrij teleurstellend, echter de gehele straat (zowel richting de centrale als er vanaf) halen tussen de 4 en de 8Mbit via Netco, mijn ouders zijn echt een negatieve uitschieter in de rij.
Het gevolg is dat ze geen Alles in 1 pakket via DSL kunnen bestellen omdat hiervoor minimaal 4Mbit nodig is.
Wat nu echter het vreemde is dat ze met hun huidige DSL Abo (xs4all) meestal ongeveer rond de 9Mbit down, en 0,9Mbit upload zitten, hoe kan het dan dat Netco bij hun zo'n lage prognose geven, kijkt die naar ruis ofzo?
Nu is het trouwens wel dat ze begin 2014 een aantal weken op max. 2Mbit gezeten hebben i.v.m blikseminslag in de buurt, daarvoor haalden ze 6/7Mbit. Na de blikseminslag is het laatste stuk koper (vanaf de straat tot aan hun ISRA) vervangen door de KPN en haalden ze 9Mbit.
Ik heb al eens wat providers gebeld, en hun houden allemaal die 1 (of 3)Mbit aan en durven daardoor geen Alles in 1 dienst te leveren op hun adres.
Ze wonen net (300m) buiten de bebouwde kom, in de kom is Ziggo en Reggefiber leverbaar
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Inderdaad, volgens deze website haalt mijn buurman 90 Mbit/s en wij 80 Mbit/s, terwijl wij iets dichter bij de kast zitten.SinergyX schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:16:
Die netco heeft gewoon aantal gegevens niet zo goed op orde momenteel
Overigens halen wij een prima snelheid:

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 16:28 ]
Zoals ik al eerder zei(Jaja, ik zeg het nog een keer!SinergyX schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:16:
Die netco heeft gewoon aantal gegevens niet zo goed op orde momenteel
Inderdaad, sinds een tijdje levert Tele2 ook via KPN Wholesale. Daar kwam ik een paar maanden geleden ook al achter...Speedmaster schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:32:
Lijkt er inderdaad op dat ze via Wholesale nu ook de VDSL varianten leveren, ook vectoring zie ik.
Jouw ping is wel hoog voor een normale VVDSL aansluiting?!Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:22:
[...]
Inderdaad, volgens deze website haalt mijn buurman 90 Mbit/s en wij 80 Mbit/s, terwijl wij iets dichter bij de kast zitten.
Overigens halen wij een prima snelheid:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb geen idee? hoe hoog hoort dat normaal te zijn dan? ik ervaar geen problemen met de diensten van KPN. (deze test is via LAN gemaakt)timmie1 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:09:
Jouw ping is wel hoog voor een normale VVDSL aansluiting?!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 17:17 ]
Kan ook aan de bepaalde speedtest server liggen, probeer eens een speedtest via de KPN Amsterdam server?Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:14:
[...]
Ik heb geen idee? hoe hoog hoort dat normaal te zijn dan? ik ervaar geen problemen met de diensten van KPN. (deze test is via LAN gemaakt)
Wist ik ook wel, maar beetje jammer dat dus elke telco hier dus die informatie wel gewoon gebruikt. Initieel natuurlijk geen probleem omdat ik in principe bij xs4all blijf, maar om enige vorm van voortgang te krijgen in mijn vragen bij xs4all/KPN, is het niet bepaald wenselijk.timmie1 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:09:
Zoals ik al eerder zei(Jaja, ik zeg het nog een keer!) zijn er momenteel problemen met de lijndatabase van KPN. Daardoor wordt er bij sommige adressen een veel te hoge snelheid aangegeven en bij anderen een veel te lage snelheid.
Verwijderd
Toch niet, dan haal ik ook tussen de 28 en 31 ms.Prolution schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:33:
[...]
Kan ook aan de bepaalde speedtest server liggen, probeer eens een speedtest via de KPN Amsterdam server?
tracert ad.nl
Onder Windows (meeste kans op). Onder Linux weet je het vergelijkbare programma vast wel te vinden
Kun je zo zien waar de bottleneck zit, if any..
Een VVDSL lijntje heeft meestal een latency < 10 ms, je weet zeker dat je een Vectored VDSL verbinding hebt vanuit een straatkast?Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:08:
[...]
Toch niet, dan haal ik ook tussen de 28 en 31 ms.
En is de speedtest uitgevoerd via een bekabelde of draadloze verbinding? (dit kan ook nogal eens wat verschil in latency maken).
Misschien dat je je DSL modem waardes kan posten, mogelijk dat daar iets te zien is.
Verwijderd
Deze testen zijn gedaan via een kabel. Ik weet namelijk dat draadloos altijd 'trager' uitpakt.
De waardes:
LINE ID LINE 0
Link Status Connected
Showtime Start 2 days: 9 hrs: 49 min: 49 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 5551/45143 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 22054/50060 kbps
Noise Margin (Up/Down) 17.9/6.2 dB
Line Attenuation (Up/Down) 21.1/11.7 dB
Output Power (Up/Down) -3.2/14.5 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 4/14 ms
INP (Up/Down) 2/4 symbols
FEC (Up/Down) 150/26002
CRC (Up/Down) 0/0
Profile 17a
LINE ID LINE 1
Link Status Connected
Showtime Start 2 days: 9 hrs: 49 min: 53 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 5551/41999 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 20051/46388 kbps
Noise Margin (Up/Down) 16.2/6.4 dB
Line Attenuation (Up/Down) 20.6/11.8 dB
Output Power (Up/Down) -3.1/14.5 dBm
FEC (Up/Down) 0/618
CRC (Up/Down) 0/0
Profile 17a
Bonding Total Bitrate (Up/Down) 11102/87142 kbps
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 19:40 ]
Via m'n VVDSL2-lijntje op 83 m van de wijkkast doet een ping er over het algemeen tussen de 11 en 12 ms over richting de 1e XS4ALL router hoor..Prolution schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:20:
[...]
Een VVDSL lijntje heeft meestal een latency < 10 ms, je weet zeker dat je een Vectored VDSL verbinding hebt vanuit een straatkast?
Verwijderd
Klopt dit is mijn tracert naar ad.nl:
Tracing route to ad.nl [2.16.216.186]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.254
2 78 ms 23 ms 25 ms static.kpn.net [195.190.228.86]
3 33 ms 31 ms 30 ms nl-ah-dc2-git-cr02.kpn.net [213.75.1.79]
4 36 ms 34 ms 34 ms nl-asd-dc2-ice-ir01.kpn.net [213.75.1.78]
5 30 ms 29 ms 29 ms asd2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.93.138]
6 30 ms 32 ms 30 ms asd2-rou-1044.NL.eurorings.net [134.222.229.113]
7 30 ms 30 ms 30 ms asd-s6-rou-1041.NL.eurorings.net [134.222.199.103]
8 30 ms 32 ms 30 ms 134.222.249.66
9 37 ms 37 ms 37 ms xe-0-3-2.franco31.fra.seabone.net [89.221.34.155]
10 37 ms 37 ms 39 ms xe-4-0-3.franco31.fra.seabone.net [195.22.214.71]
11 38 ms 38 ms 36 ms akamai-row.franco31.fra.seabone.net [89.221.34.234]
12 37 ms 37 ms 36 ms a2-16-216-186.deploy.akamaitechnologies.com [2.1.6.216.186]
Trace complete.
Je hebt een VDSL pairbonding verbinding vanuit een 'normale' KPN telefooncentrale (CO), ziet er verder prima uit hoor maar een VVDSL (Vectoring) verbinding maakt gebruik van een andere techniek waardoor de latency/ping lager is dan bij een reguliere VDSL lijn zoals jij hebt.Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:39:
Dat weet ik niet zeker
Deze testen zijn gedaan via een kabel. Ik weet namelijk dat draadloos altijd 'trager' uitpakt.
De waardes:
LINE ID LINE 0
Link Status Connected
Showtime Start 2 days: 9 hrs: 49 min: 49 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 5551/45143 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 22054/50060 kbps
Noise Margin (Up/Down) 17.9/6.2 dB
Line Attenuation (Up/Down) 21.1/11.7 dB
Output Power (Up/Down) -3.2/14.5 dBm
FEC (Up/Down) 150/26002
CRC (Up/Down) 0/0
Profile 17a
LINE ID LINE 1
Link Status Connected
Showtime Start 2 days: 9 hrs: 49 min: 53 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 5551/41999 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 20051/46388 kbps
Noise Margin (Up/Down) 16.2/6.4 dB
Line Attenuation (Up/Down) 20.6/11.8 dB
Output Power (Up/Down) -3.1/14.5 dBm
FEC (Up/Down) 0/618
CRC (Up/Down) 0/0
Profile 17a
Bonding Total Bitrate (Up/Down) 11102/87142 kbps
Kan inderdaad wel wat variatie inzitten tussen de verschillende providers, heb wel al een paar VVDSL lijntjes gezien die gemiddeld 7~10 ms deden (dit waren KPN, Telfort & Vodafone lijntjes)Osiris schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:48:
[...]
Via m'n VVDSL2-lijntje op 83 m van de wijkkast doet een ping er over het algemeen tussen de 11 en 12 ms over richting de 1e XS4ALL router hoor..En redelijk vaak een uitschieter naar rond de 30 ms die 't overall gemiddelde flink verneukt richting de 15 ms average.
In ieder geval is over het algemeen de latency bij een VVDSL lijn een stuk lager in vergelijking met een reguliere VDSL lijn.
Waarom eigenlijk die check....?maarud schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:49:
Welke ip-location tool gebruikt die fourstack site eigenlijk? Vanaf werk kan ik de site niet bereiken (acces not allowed from your region) en vanaf thuis/mijn telefoon wel. Denk dat die location provider een schop moet krijgen
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Verwijderd
Duidelijk! BedanktProlution schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:01:
[...]
Je hebt een VDSL pairbonding verbinding vanuit een 'normale' KPN telefooncentrale (CO), ziet er verder prima uit hoor maar een VVDSL (Vectoring) verbinding maakt gebruik van een andere techniek waardoor de latency/ping lager is dan bij een reguliere VDSL lijn zoals jij hebt
40Mbit bieden ze toch al heel lang aan? 2 jaar geleden is hier "tot 50Mbit" afgesloten voor een jaar, dat product heeft de naam veranderd naar "tot 40Mbit" maar de snelheid is nog hetzelfde. Haal 52Mbit/5,6Mbit hier in Enschede centrum.MegaCookie schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:32:
Misschien heb ik iets gemist, maar levert Tele2 nou ook VDSL(2) via KPN? Ik wist dat ze een lange tijd alleen maar ADSL aanboden, maar ik zie nu dat ze ook 40 Mbit leveren.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
40Mbit bieden ze inderdaad al heel lang aan, maar tot een tijdje terug alleen via hun eigen netwerk(via nummercentrale). Vaak haalde je die 40Mbit dan niet eens. Nu leveren ze ook via de straatkasten(waardoor je de max vaker haalt), en wordt hun oude ADSL-netwerk afgebouwd.HaTe schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:33:
[...]
40Mbit bieden ze toch al heel lang aan? 2 jaar geleden is hier "tot 50Mbit" afgesloten voor een jaar, dat product heeft de naam veranderd naar "tot 40Mbit" maar de snelheid is nog hetzelfde. Haal 52Mbit/5,6Mbit hier in Enschede centrum.
Is het overigens voor alle Tele2-klanten zo dat ze abo hebben tot 40Mbit en 50Mbit binnenkrijgen?
Of heeft HaTe toevallig geluk?
[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 09-04-2015 14:53 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Prolution op 09-04-2015 15:32 ]
De upload verbaasde ik mij al over.Osiris schreef op donderdag 02 april 2015 @ 07:29:
Klopt. Modem traint in met 111/22 Mb/s, maar wordt door XS4ALL op 50 Mb/s gelimiteerd. De upload dus niet op 5 Mb/s o.i.d. overigens
Ik zit nu sinds donderdag op VDSL2, mijn modem traint ook in met 111/22 Mbps. Mijn download wordt zoals verwacht naar 20 Mb/s gecapped. Ik zou verwachten dat mijn upload naar 2 Mb/s gecapped zou zijn maar ik haal de 22 Mb/s waarop mijn modem in traint.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Verbinding vanuit de CO, dus geen pairbonding of andere luxe extra's
Actual Rate (Up/Down) 5497/55005 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 13384/78980 kbps
Noise Margin (Up/Down) 16/8.5 dB
Line Attenuation (Up/Down) 20.5/10.8 dB
Output Power (Up/Down) -6.1/14.5 dBm
Interleaving Delay (Up/Down) 3/8 ms
INP (Up/Down) 1/3.5 symbols
FEC (Up/Down) 217/43582
CRC (Up/Down) 1/20
Profile 17a
Met de oude speedtest haalde ik 48.70Mbps down, nu precies 49

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 14-04-2015 09:40 ]
Verwijderd
Mijn Software Version V1.01.00T09.4v2
HvanderT schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:38:
Ik ben nu weer bij mijn ouders thuis en zie dat het modem onlangs een update heeft gehad (experiabox v9). We hebben nu dus een KPN FON netwerk erbij. En ik zie dat onze lijnsnelheid ietsjes omhoog is gegaan. van 52000/5200 naar 55000/5500. Is dat vanwege dit Fon Spot?
Verbinding vanuit de CO, dus geen pairbonding of andere luxe extra's
Actual Rate (Up/Down) 5497/55005 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 13384/78980 kbps
Noise Margin (Up/Down) 16/8.5 dB
Line Attenuation (Up/Down) 20.5/10.8 dB
Output Power (Up/Down) -6.1/14.5 dBm
Interleaving Delay (Up/Down) 3/8 ms
INP (Up/Down) 1/3.5 symbols
FEC (Up/Down) 217/43582
CRC (Up/Down) 1/20
Profile 17a
Met de oude speedtest haalde ik 48.70Mbps down, nu precies 49
[afbeelding]
"Nieuwere" software dus. En onder Network -> WLAN staat een optie "Public WiFi" in het menu. Als je die aan klikt kun je kiezen of je KPN Fon aan- of uit zet.
Plaatje geleend van KPN:

Aangezien ik KPN Fon af en toe wel gebruik (overal waar ik kom is er wel eentje), laat ik die lekker aanstaan. Ik weet namelijk bijna zeker dat er niemand is die van "onze" fon spot gebruik zal maken.
[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 15-04-2015 08:03 ]
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Verwijderd
Duidelijk! die hebben wij nog niet.HvanderT schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:02:
Software Version V1.01.00T09.7
Bonding Total Bitrate (Up/Down) 10326/37582 kbps
Hieronder de oude snelheid:
markdejong schreef op woensdag 01 april 2015 @ 01:08:
Bonding Total Bitrate (Up/Down) 10194/41605 kbps
Verwijderd
Ik volg dit topic trouwens sinds begin dit jaar omdat ik steeds meer ontevreden was over Ziggo, en half maart toch maar besloten om te switchen. De hier geposte ervaringen en de informatie in de Fourstack check hebben me over de streep getrokken.
Foutstack geeft trouwens dit:
Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en): Ut-AAP, Ut-Lerij
Internet Snelheid: 48 Mbit/s
iTV: 2 HD
en in het modem staat nu :
Link Status Connected
Showtime Start 1 days: 23 hrs: 40 min: 41 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 5504/55008 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 32751/69524 kbps
Noise Margin (Up/Down) 25.7/9.9 dB
Line Attenuation (Up/Down) 24.7/13.8 dB
Output Power (Up/Down) 2.9/12.5 dBm
Interleaving Delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 44/45 symbols
FEC (Up/Down) 0/66538
CRC (Up/Down) 0/0
Profile 17a
Vraag me af of het nog mogelijk is of vooral die upload wat omhoog kan. Wat denken jullie?
Verwijderd
Is inderdaad slim! Als je hem naar factory reset hebt gezet via 192.168.2.254 zal de modem weer opstarten. Bij mij ging hij vervolgens weer uit waarnaar er een blauw lampje ging branden bij "upgrade". Daarna had ik de nieuwste firmware met KPN Fon.
Probeer maar! Laat je weten of het is gelukt?
Overigens kun je KPN Fon buitenshuis gewoon al gebruiken zonder dat het op jouw modem werkt. Hier maak je een account: https://www.kpn.com/algem...-instellen-en-beheren.htm
Let op! Een account aanmaken kan alleen als je thuis bent!
Is dat gelukt?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 23:01 ]
Heb het daarbuiten ook nog niet geprobeerd.
En het modem net resetten heeft gewerkt, nu ook de nieuwe firmware. Dankjewel.
[ Voor 21% gewijzigd door GHB363 op 17-04-2015 06:35 ]

Schijnbaar word bij KPN de upload ook niet meer gecapped ik ben er in elk geval erg blij mee heb sowieso geen klachten wat de verbinding betreft mag ook wel eens gezegd worden denk ik.
Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.
Wat
VVDSL
Planning
Q4 2015
Betrouwbaarheid
Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid
90 Mbit/s
iTV
2 HD
Hoe ze dit gaan doen weet ik niet, zullen ze dan ook meer van die buitenring kasten neerzetten?
[ Voor 46% gewijzigd door devil-strike op 19-04-2015 19:19 ]

De uitgebreide functionaliteit van de Netco URL die eerder werd genoemd, lijkt overigens nog steeds niet te werken. Hopelijk wordt die functionaliteit (weer) geactiveerd want het leek mij erg handig.
[ Voor 100% gewijzigd door Proc op 19-04-2015 21:19 ]
pb verstuurd.RadioAir schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:29:
Als je mij een PB stuurt met je postcode kan ik even kijken of er een kast tussen zit. Meestal is dit wel het geval, die kasten worden dan omgebouwd tot buitenring kasten.
volgens kpn zit ik toch echt op de telefoon centrale die op surinameweg staat, zeer groot gebouw. en van mijn huis af rond 1500meter ofzo.
staat wel 3 straten verderop een steen gebouw met 100de telefoon kabeltjes, dit zal wel verdeel punt zijn ofzo?
[ Voor 11% gewijzigd door devil-strike op 19-04-2015 21:40 ]
Hier ook een alles in één pakket, maar hier krijgen we nu 20/20 (was 10/2, maar 20mbit down kregen we altijd al)Zanbee schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:22:
Ik deed gisteravond even een speedtest en tot mijn verbazing zag ik dat de upload een stuk hoger was dan dat het voorheen was. Ik haalde altijd netjes rond de 5Mb/s zoals die geadventeerd was maar ik zat gister op 18,74Mb/s en nu net via WiFi maar even getest. Dit is met een alles in 1 standaard pakket van KPN.
[afbeelding]
Schijnbaar word bij KPN de upload ook niet meer gecapped ik ben er in elk geval erg blij mee heb sowieso geen klachten wat de verbinding betreft mag ook wel eens gezegd worden denk ik.
KPN

Dit is met een wijkkast, ik zal eens kijken of dit ook geldt voor verbindingen die nog via de oude centrale lopen. Dat is namelijk bij mijn ouders thuis het geval. Hoop het wel, dan krijgen we 50Mbit down en 12Mbit up.
Ik denk dat de kabelboeren zich nu wel eventjes achter de oren gaan krabben. 20Mbit upload over een goedkoop DSL lijntje, not bad.
[ Voor 26% gewijzigd door krakendmodem op 20-04-2015 11:19 ]
Bij Telfort, Tele2 & Online worden de VVDSL lijntjes (zover ik weet) nog wel gelimiteerd op hun uploadsnelheid.
Het blijft natuurlijk de vraag of deze hogere uploadsnelheid op de langere termijn ook zo blijft, zou wel mooi wezen
[ Voor 11% gewijzigd door Prolution op 20-04-2015 11:26 ]
Bij Tele2 is upload alleen gelimiteerd als je via wholesale(straatkast) verbinding hebt. Vanuit de centrale willen ze de upload nog wel eens opengooien, heb ik laatst gezien.Prolution schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:25:
Wel netjes inderdaad van KPN, bij VVDSL lijntjes van KPN, XS4ALL & Vodafone (& DDS?) krijg je nu dus een 20Mbit uploadsnelheid.
Bij Telfort, Tele2 & Online worden de VVDSL lijntjes (zover ik weet) nog wel gelimiteerd op hun uploadsnelheid.
Het blijft natuurlijk de vraag of deze hogere uploadsnelheid op de langere termijn ook zo blijft, zou wel mooi wezen, zeker vergeleken met m'n lokale kabelaar die momentel maar max. 10Mbit upload aanbied
Bestaan er dan al zulke profielen? Zijn die profielen door de ISP te veranderen of zijn ze standaard(dus bijv. 90down/40up in plaats van 110/20)?Osiris schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:40:
Wat helemáál netjes zou zijn, is dat ze die DSLAM-profiel 100/20 zouden upgraden naar 100/50Zonde van die 30 Mb/s aan upload nu die mogelijk is bij mij
Ik kijk VDSL nog even aan of die 20Mbit upload bij een of andere provider standaard gaat worden. Risico dat ze upload toch weer gaan limiteren is te groot om daarvoor nu al over te stappen(Zeker als het officieel nog 80Mbit down/8Mbit up-pakketten zijn).
Al meer bekend m.b.t. de uploadsnelheid bij verbindingen vanaf de 'oude' centrale(CO)?HvanderT schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:09:
[...]
Hier ook een alles in één pakket, maar hier krijgen we nu 20/20 (was 10/2, maar 20mbit down kregen we altijd al)
KPN
[afbeelding]
Dit is met een wijkkast, ik zal eens kijken of dit ook geldt voor verbindingen die nog via de oude centrale lopen. Dat is namelijk bij mijn ouders thuis het geval. Hoop het wel, dan krijgen we 50Mbit down en 12Mbit up.
Ik denk dat de kabelboeren zich nu wel eventjes achter de oren gaan krabben. 20Mbit upload over een goedkoop DSL lijntje, not bad.
[ Voor 21% gewijzigd door timmie1 op 20-04-2015 12:02 ]
Beats me, zoeken op 'dslam profile' en dergelijke geeft me bárweinig resultaten. Wat 't precies is, wat 't precies doet, hoe en door wie 't precies ingesteld wordt: ik weet 't niet precies. Ik weet wel dat "DLM" je DSLAM-profiel óók (?) kan veranderen..timmie1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:00:
[...]
Bestaan er dan al zulke profielen? Zijn die profielen door de ISP te veranderen of zijn ze standaard(dus bijv. 90down/40up in plaats van 110/20)?
Klopt, DSLAM verhoogt(17) en verlaagt( 8 ) het profiel naarmate de lijnfouten oplopen of afnemen, ik geloof dat dat gaat door middel van veranderen van de draaggolf. Als ik een beetje rondzoek, kom ik tot de conclusie dat de provider de profielen zelf moet kunnen veranderen. Dit omdat ik veel verschillende DSL-profielen bij providers in het buitenland zie, maar ook omdat Wikipedia aangeeft dat snelheden per profiel symmetrisch mogelijk zijn:Osiris schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:03:
[...]
Ik weet wel dat "DLM" je DSLAM-profiel óók (?) kan veranderen..
Max. doorvoer (Mbit/s, symmetrisch)

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 20-04-2015 12:16 ]
Lijkt niet omhoog te zijn gegaan, maar dit is Solcon (vanuit CO):timmie1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:00:
Al meer bekend m.b.t. de uploadsnelheid bij verbindingen vanaf de 'oude' centrale(CO)?

Mja, volgens mij is VDSL2-profiel niet hetzelfde als DSLAM-profiel?timmie1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:11:
[...]
Klopt, DSLAM verhoogt(17) en verlaagt( 8 ) het profiel naarmate de lijnfouten oplopen of afnemen, ik geloof dat dat gaat door middel van veranderen van de draaggolf. Als ik een beetje rondzoek, kom ik tot de conclusie dat de provider de profielen zelf moet kunnen veranderen. Dit omdat ik veel verschillende DSL-profielen bij providers in het buitenland zie, maar ook omdat Wikipedia aangeeft dat snelheden per profiel symmetrisch mogelijk zijn:
[...]
[afbeelding]
Interessant verschilletje trouwens tussen de Engelse en de Nederlandse Wiki.. Engels heeft 't over downstream, Nederlands heeft 't over symmetrisch (wat niet geheel duidelijk is.. Geeft "100" dan "100/100" aan? Of "50/50"?).
De ITU reccomendation G.993.2 (VDSL2) zegt: "Minimum bidirectional net data rate capability (MBDC)"
Ik zou zeggen dat ze daar dan effectief "50/50" of "75/25" o.i.d. mee bedoelen? Al is dan het DSLAM-profiel "100/20" dan weer een beetje gek..6.2.7 Required minimum bidirectional net data rate capability (MBDC)
The bidirectional net data rate capability is the maximum value of the bidirectional net data rate that
the VTU can support. The required minimum bidirectional net data rate capability (MBDC) is the
minimum value of the bidirectional net data rate that a VTU compliant with a profile shall be
capable of supporting.
[ Voor 39% gewijzigd door Osiris op 20-04-2015 12:30 ]
Hoger dan 20 zal voorlopig niet gaan, daarvoor moet eerst alle ADSL lijnen vanuit de centrale over zijn gezet, omdat de frequenties onder de 2.2 Mhz bij VDSL met verlaagde power wordt verzonden om de ADSL lijnen niet te storen.Osiris schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:40:
Wat helemáál netjes zou zijn, is dat ze die DSLAM-profiel 100/20 zouden upgraden naar 100/50Zonde van die 30 Mb/s aan upload nu die mogelijk is bij mij
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
En m'n modem geeft dan de attainable van 50 Mb/s upstream simpelweg aan door dingen als demping e.d.? Zo van, als ik full powâh zou mogen, dan zou ik 't kunnen?qless schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:39:
[...]
Hoger dan 20 zal voorlopig niet gaan, daarvoor moet eerst alle ADSL lijnen vanuit de centrale over zijn gezet, omdat de frequenties onder de 2.2 Mhz bij VDSL met verlaagde power wordt verzonden om de ADSL lijnen niet te storen.
Maar heb nog geen fon-update gehad.
Of de verhoging blijft durf ik niet te zeggen ik hoop het wel maar aan de andere kant zou het me ook niet verbazen als het een tijdelijk iets is. Het zou voor mij wel een extra motivatie zijn om niet naar de kabel over te stappen.Cosmo_nl schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:46:
Beter ik heb nu ook 50/20 ipv 50/5, deze uploud verhoging blijft neem ik aan?
Maar heb nog geen fon-update gehad.
Ik vind het toch wel een vreemd verhaal want huisnummer 67 en verder hebben wel pair bonding. Nummer 73 dus niet. Huizen zijn ongeveer tegelijk gebouwd.tlpeter schreef op woensdag 01 april 2015 @ 07:13:
[...]
Ook al heb jij 2 adreparen dan wil dat nog niet zeggen dat jij ook twee aderparen tot aan de centrale hebt.
Er is een tijd geweest dat dit standaard gebeurde maar dat kost veel aderparen die toch niet gebruikt werden.
Grote kans dat er maar een adrepaar is doorgelast op de kabel in de straat.
Edit: Helaas. Deze verbinding vanuit de CO is nog steeds 50/5. Jammer. 50/12 was niet verkeerd geweest.
[ Voor 21% gewijzigd door krakendmodem op 21-04-2015 14:04 ]
Misschien gaat het in stappen. Eerst het zuiden van het land, dan het noorden?HvanderT schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:50:
Ik ga straks even naar mijn ouders toe, ben benieuwd of hun VDSL verbinfding vanuit de CO ook een hogere uoload heeft gekregen. Dan kan ik daar ook nog genieten van ongeveer 12mbit upload
Edit: Helaas. Deze verbinding vanuit de CO is nog steeds 50/5. Jammer. 50/12 was niet verkeerd geweest.
Bedankt dat je het hier even meldt, dat was nl. een grote barriere om evt. naar VVDSL over te stappen.Zanbee schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:00:
Ik had net een prive gesprek met KPNWebcare en het gelijk ook maar even gevraagd hoe het zit met de hogere upload. Mij werd er verteld dat het zeker een blijvende verhoging is. Wat mogelijk is doordat de centrale een upgrade heeft gehad. Wat mij betreft is dit wel eenwaard.
Iemand al weer toegang tot de Netco maps?
Lijkt me niet, aangezien ik doordeweeks meestal in Zwolle ben, en dat ligt niet echt in het zuiden van NL.timmie1 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:21:
[...]
Misschien gaat het in stappen. Eerst het zuiden van het land, dan het noorden?
Maar in Zwolle zit ik op een straatkast met VVDSL, hier in Friesland gewoon op een CO met VDSL2. Zal wel verschil in zitten dan.
Wat mij overigens wel opviel is dat de attainable snelheid omhoog gegaan is, ik zit nu bij op 80/13Mbit, dit was eerst iets lager.
[ Voor 16% gewijzigd door krakendmodem op 21-04-2015 21:34 ]
Ik wil het niet erger maken voor je dan het al isHvanderT schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:10:
Een bedrijfje is in mijn oude woonplaats bezig om glasvezelkabel in de grond te stoppen. Blijkt KPN de opdrachtgever te zijn. Zoals ik al had verwacht, is het voor een vdsl buitenring waar wij niet op worden aangesloten. Een nieuwbouwwijk en een achterbuurt worden hier wel op aangesloten. Leuk voor de tokkies, minder leuk voor ons, aangezien hier het feest met 50mbit ophoudt en die tokkies straks kunnen internetten met 100/20
YouTube: Paul Bosch over KPN VectoringPlus

Je kan ook zien in dat filmpje dat ze gebruik maken van de nieuwe KPN Experiabox V10, dat is de ZTE H369A, beschikt o.a over AC Wifi en is al door Hardware.info getest
Ben benieuwd of ze de bestaande vdsl lijnen vanuit de CO ook nog gaan opwaarderen. Zou wel fijn zijn.Prolution schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:11:
[...]
Ik wil het niet erger maken voor je dan het al ismaar de kans is groot dat die tokkies dan misschien zelfs wel tot 222/66 kunnen krijgen indien er VVDSL + pairbonding kan worden toegepast, de verwachting is dat dit de komende maanden op alle VDSL buitenringen wordt uitgerold & geactiveerd. Misschien dat ze het bij nieuwe buitenringen wel standaard al activeren.
YouTube: Paul Bosch over KPN VectoringPlus
[afbeelding]
Je kan ook zien in dat filmpje dat ze gebruik maken van de nieuwe KPN Experiabox V10, dat is de ZTE H369A, beschikt o.a over AC Wifi en is al door Hardware.info getest
Zanbee schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:00:
Ik had net een prive gesprek met KPNWebcare en het gelijk ook maar even gevraagd hoe het zit met de hogere upload. Mij werd er verteld dat het zeker een blijvende verhoging is. Wat mogelijk is doordat de centrale een upgrade heeft gehad. Wat mij betreft is dit wel eenwaard.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Me Tarzan, U nix!
(voor de duidelijkheid:er is geen upgrade doorgevoerd)
Weet iemand wat er aan de hand is?
[ Voor 11% gewijzigd door Proc op 02-05-2015 10:01 ]
voor de upgrade:

en na de upgrade, snelheid iets lager met vectoring:

Overigens hebben we in Zwolle een avondje lang veel uitval gehad van de verbinding, Modem traint vervolgens vanaf 30Mbit tot 115 opnieuw in, en daarna klapte de lijn er weer uit. Na een paar uur leek het eindelijk te stabiliseren, nadat ik het modem even geholpen had
KPN gebeld, en blijkbaar staan we daar als KPN glasvezel klant in het systeem, "aangezien jullie glasvezelsnelheden kunnen halen" via de telefoonkabel. In mijn opzicht wat misleidend, en ik snap nu ook de commotie van een paar jaar terug tijdens de introductie van VDSL waar koperabonnementen als glasvezel werden verkocht. Binnenkort maar even met de huisbaas over praten om dat even over te zetten naar een DSL abo, qua kosten maakt het niks uit, maar een simpele lijnmeting kon niet gestart worden omdat ze bij de servicedesk van glasvezel uitgingen...
En daarna meteen maar eens overleggen of er nog wat mogelijkheden zijn bij het pakket icm met KPN compleet.
[ Voor 8% gewijzigd door akatar op 02-05-2015 14:45 ]
Het lijkt alsof het een storing is, maar sommige adressen werken nog steeds en geven WEL upgrade informatie; weet iemand wat er aan de hand is?
[ Voor 3% gewijzigd door devil-strike op 05-05-2015 09:38 ]
Dat is wel een verbetering van de 11mbit/s die we nu in de praktijk halen.
NU: Internet Snelheid
ADSL2+
7 Mbit/s
VDSL2*
Geplande upgrades
Wat
VVDSL
Planning
11-05-2015
Betrouwbaarheid
Planning is plus of min één week
Internet Snelheid
100 Mbit/s
iTV
2 HD
We zitten nu bij Tele2 met een abonnement van 20 mbit max over adsl2. Het lijkt me dat door de uitrol van vvdsl de adsl2 snelheden niet omhoog zullen gaan.. Of toch wel? En zullen we dan toch de 20mbit/s kunnen halen?
Gelukkig is ons abonnement bijna afgelopen en ben ik al aan het rondkijken naar een nieuwe provider of een sneller abonnement bij Tele2.
Mijn oog was gevallen op de goede aanbieding van Online.nl 50mbit/s voor 30 euro per maand en het eerste jaar voor slechts 10 euro. Helaas ziet het er naar uit dat zij dit niet kunnen gaan leveren bij ons. Want wanneer ik op de site van Online.nl een adres in de buurt intyp waar de update al is doorgevoerd; dan kunnen ze max 10mbit/s leveren... Terwijl Vodafone 80 mbit/s kan leveren op dit adres.
Ik dacht altijd dat het niet echt uit maakte welke provider je had aangezien het uiteindelijk toch via het telefoonlijntje van de KPN gaat. Ook een site als breedbandwinkel.nl hanteert dit principe want via hun site lijk je wel gewoon het 50mbit abonnement van Online.nl te kunnen bestellen op dat adres.
Weet iemand hoe dit precies zit? Kan het zijn dat niet alle providers de nieuwe vvdsl techniek mogen gebruiken?
Ook vraag ik me af of de meeste providers met bij hun duurste abonnement een snelheid weergeven waarvan ze denken dat mensen gemiddeld zullen halen (en zo mensen niet teleur willen stellen) of een snelheid waarop het abonnement gecapt word? Ik hoop op het eerste want als we met de update 100mbit/s kunnen halen zou het wel sweet zijn natuurlijk.
Dit topic is gesloten.