VDSL echte snelheid Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 119.795 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:29
Zo, ook ik stap over van ziggo ai1 naar kpn ai1.. Volgens de fourstack pagina heb ik

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
10 Mbit/s
VDSL2*
20 Mbit/s
Bonding*
40 Mbit/s
Wat
Koper
Distributiepunt(en)
Jr-C
Internet Snelheid
40 Mbit/s
iTV
2 HD

maar mijn buurman heeft 80 Mbit/s, ik geloof m op zijn woord, (hij heeft ook een sleutel van mijn huis) heeft ook een b.v. op zijn naam staan op dit zijn adres (helpt dit?). Hemelsbreed ongeveer 50 meter (westen) staat deze https://www.google.nl/map...daUYVxhbQKMb3vQ!2e0?hl=nl 7 stoeptegels breed (120 - 150 cm breed en het zoemt).
Wat ik ook wel wil weten is: ik heb alleen een varkens snuit (isra?) in de huiskamer http://commons.wikimedia....Nedap_doos_circa_1980.jpg en ben beniewd wat ze hier mee kunnen. ps ik heb de doos met de experiabox v9 + bonding kabel en 2 tv onvangers al in huis, monteur gaat het gratis aansluiten... ik laat wel ff weten wat mijn uiteindelijke snelheid is ( van 120 Mbit/s ziggo naar xxx Mbit/s kpn)

[ Voor 3% gewijzigd door markdejong op 14-03-2015 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 09:43

vr6-only

Blub Blub

Die kast op Google streeview is niet van KPN, maar van Ziggo.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 13:28
Op dat adres van je Google Maps positie zijn een aantal adressen, oneven huisnr 1 en 7 en even van 2 tot ik meen 32.

De lijnen zijn gemiddeld zo'n 800-1100 meter lang. Uitschieter is nummer 1 met 800 meter, andere uitschieter is nummer 7 met 2000 meter.

Ik verwacht dat het gros in deze straat Ziggo zal hebben of een niet-KPN (Wholesale) provider. Met een lijn van 1KM moet 40Mbit nog wel lukken, 2x 40 = 80 dus ik denk dat het zeker reëel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
vr6-only schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 07:37:
Die kast op Google streeview is niet van KPN, maar van Ziggo.
jammer dat die niet van kpn is...
Deze https://www.google.nl/map...CEGiM6JviYacqTw!2e0?hl=nl zijn wel van ziggo en de woonwijk staat er vol mee( ongeveer om de 50 meter). Nog even afstand naar centrale (joure centrum): ± 1225 meter volgens http://postcodecheck.bbned.nl/PostcodeCheck/html/check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 14:45
RadioAir schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 08:09:
Ik verwacht dat het gros in deze straat Ziggo zal hebben of een niet-KPN (Wholesale) provider. Met een lijn van 1KM moet 40Mbit nog wel lukken, 2x 40 = 80 dus ik denk dat het zeker reëel is!
Wordt krap hoor. Ik zou met bonding eerder rekenen op 60Mbit, dan kan het meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik heb diverse lijnen in monitoring van 1,1KM, allemaal strak 52000/5224. Wel vanuit CO, als je 1KM van BR zit krijg je dat niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-06 14:39
RadioAir schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:38:
Ik heb diverse lijnen in monitoring van 1,1KM, allemaal strak 52000/5224. Wel vanuit CO, als je 1KM van BR zit krijg je dat niet voor elkaar.
Waarom zo'n snelheidsverschil tussen BR en CO? BR is toch minder gevoelig vanwege vectoring?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja dat weet ik zelf eigenlijk ook niet. In de KPN annex wordt het ook aangegeven dat op langere afstanden een BR slechter presteert dan een CO verbinding.

BR is niet altijd vectoring, er zijn nog altijd kasten die geen vectoring hebben :) Dit komt uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Misschien dat CO minder lijnen in een bundel heeft lopen en daardoor minder overspraak heeft?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 14:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

http://prntscr.com/6hnh5h
Viel me laatst op dat Steam downloade met 4.2MB/s wat dus 33,6mbit/s is. Ook in een Speedtest haal ik nu 33mbit/s...
http://www.speedtest.net/my-result/4219088872

Een stuk hoger dan de 26mbit die ik eerst binnen kreeg, en ik heb toen gigantische strijd met de KPN gehad en verschillende monteurs over de vloer gehad die mij allemaal ofwel van het kastje naar de muur stuurden ofwel mij gewoonweg eerlijk vertelden dat ze niet wisten hoe het kon.

Ik heb namelijk pair-bonding op mijn lijntje, en je ziet dat ik ruim 60mbit moet kunnen halen. Wat was (is) nu het probleem: ik haalde 26mbit/s en wat monteurs ook deden, ze konden me niet verklaren waarom ze op hun apparaat ook 60mbit binnen kregen en op een aangesloten apparaat (ook eigen laptop van monteurs) maar 26mbit/s.

Na 3 monteurs en 7 keer bellen de strijdbijl maar begraven en me neergelegd bij de snelheid.

Nu krijg ik dus opeens zomaar 10mbit/s meer, heeft iemand hier een verklaring voor? Heb ik vectoring gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door Kuusj op 16-03-2015 22:08 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De ruis is ook afhankelijk van het verbruik van "je buren" in de kabelbundel.
Als die bijvoorbeeld allemaal op Ziggo overstappen, is het ineens een stuk rustiger op de lijn.
Zoiets zou een verklaring kunnen zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
kuusj98 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:06:
http://prntscr.com/6hnh5h
Viel me laatst op dat Steam downloade met 4.2MB/s wat dus 33,6mbit/s is. Ook in een Speedtest haal ik nu 33mbit/s...
http://www.speedtest.net/my-result/4219088872

Een stuk hoger dan de 26mbit die ik eerst binnen kreeg, en ik heb toen gigantische strijd met de KPN gehad en verschillende monteurs over de vloer gehad die mij allemaal ofwel van het kastje naar de muur stuurden ofwel mij gewoonweg eerlijk vertelden dat ze niet wisten hoe het kon.

Ik heb namelijk pair-bonding op mijn lijntje, en je ziet dat ik ruim 60mbit moet kunnen halen. Wat was (is) nu het probleem: ik haalde 26mbit/s en wat monteurs ook deden, ze konden me niet verklaren waarom ze op hun apparaat ook 60mbit binnen kregen en op een aangesloten apparaat (ook eigen laptop van monteurs) maar 26mbit/s.

Na 3 monteurs en 7 keer bellen de strijdbijl maar begraven en me neergelegd bij de snelheid.

Nu krijg ik dus opeens zomaar 10mbit/s meer, heeft iemand hier een verklaring voor? Heb ik vectoring gekregen?
Heel vreemd, al een ander modem geprobeerd en de losse lijnen doorgemeten en los aangesloten op een modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 14:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

DiedB schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:31:
[...]

Heel vreemd, al een ander modem geprobeerd en de losse lijnen doorgemeten en los aangesloten op een modem?
Alles van wijkcentrale tot ISRA tot Y-splitter tot modem tot kabels tot re-training, noem het maar op.
Het beste wat ik uit de KPN telefoonmeneer kreeg was: ik kan u als allerlaatste oplossing aanbieden de snelheid op te hogen totdat hij als 50mbit/s bij u op het netwerk binnen komt voor 5 euro extra per maand.

Hier ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan met dit als antwoord: als ik nu 60mbit kan binnenkrijgen en maar de helft krijg vanwege een klaarblijkelijk onverklaarbare reden zal de snelheid ophogen ook helemaal niks oplossen, het enige wat zal veranderen is mijn factuur die dan nog hoger is.

Het zou inderdaad kunnen dat buren naar Ziggo zijn overgestapt, alleen gebruiken de buren voor zover ik weet internet nauwelijks, of in ieder geval niet zo intensief als ons adres. Wat de meneer van KPN mij overigens wel kon vertellen was dat ik ook op Alles-in-1 kon overstappen voor maar 15 euro per maand extra, en ik zou dan ook nog een gratis Spotify Premium account krijgen! :O 8)7

Waarom stap ik niet over op Ziggo? Tja, ik hoor veel te vaak verhalen van mensen waar het internet elke 5 minuten even uitvalt. Als ik ergens niet tegen kan is het wel een onstabiel netwerk, en daar heb ik bij de KPN eigenlijk nooit last van. Bij Ziggo ben je met 120mbit internet + tv extra een euro of 69 kwijt waar je bij de KPN voor een ietwat vergelijkbaar pakket al gauw 82,50 betaald en dan zit je nog vast aan "50mbit" ADSL.

Wat mij trouwens echt ontzettend irriteerde tijdens alle gesprekken was het keer op keer gebruik van: "ja maar, meneer, deze snelheden zijn TOT 50mbit en wij garanderen echt helemaal niks", maar op een begeven moment was het wel duidelijk dat als ze iemand zochten om van het kastje naar de muur te sturen dat ze niet de goede aan de haak hadden geslagen. Het is toch werkelijk te zot voor woorden dat men argumenten als "tot" 50mbit gaan aanvoeren en vervolgens doodleuk lachen als jij zegt dat je het niet eens bent met het feit dat je ~40% van die snelheid krijgt, want ze gaan pas wat doen als je minder dan 8mbit/s krijgt: "maar ja meneer, u heeft nog altijd de optie om te downgraden naar het laagste pakken"

:X 8)7 |:( :')

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
kuusj98 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:50:
[...]
Waarom stap ik niet over op Ziggo? Tja, ik hoor veel te vaak verhalen van mensen waar het internet elke 5 minuten even uitvalt. Als ik ergens niet tegen kan is het wel een onstabiel netwerk, en daar heb ik bij de KPN eigenlijk nooit last van. Bij Ziggo ben je met 120mbit internet + tv extra een euro of 69 kwijt waar je bij de KPN voor een ietwat vergelijkbaar pakket al gauw 82,50 betaald en dan zit je nog vast aan "50mbit" ADSL.
[...]
Ik heb met diverse kabel internetverbindingen (EuroDOCSIS) gewerkt, maar nooit gemerkt dat de verbinding elke 5 min wegvalt? Lijkt me eerder dat dit een een specifiek geval is geweest met een brak kabel signaal of een kapot modem oid.

Met de service de KPN jou nu bied, en je niet verder wilt helpen met de te lage snelheden die je haalt zou ik zeker overwegen om te gaan rondkijken naar een andere provider ;), ik zou het zelf wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
[...]
Alles van wijkcentrale tot ISRA tot Y-splitter tot modem tot kabels tot re-training, noem het maar op.
Het beste wat ik uit de KPN telefoonmeneer kreeg was: ik kan u als allerlaatste oplossing aanbieden de snelheid op te hogen totdat hij als 50mbit/s bij u op het netwerk binnen komt voor 5 euro extra per maand.
De attainable op de tweede lijn gaat best lekker, en de snelheid die je haalt komt overeen met die van de tweede lijn. Zou het kunnen dat je alleen de tweede lijn gebruikt? Ik zou in ieder geval proberen een ExperiaBox V10 in handen te krijgen en daarmee te gaan testen.

Interessant verhaal trouwens, wel erg vreemd dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
Zo, gisteren is alles aangesloten, er moest nog een draadje in een kast gezet worden en die kast staat 300 meter (lijnlengte) verder. Op dit moment werkt alleen de tv, de voice en broadband werken nog niet omdat de bestelling nog afgerond moet worden, maar vandaag word ik gebeld door kpn om dit op te lossen. Een foto van bovengenoemde kast, volgens de monteur een museum stuk waar er maar een paar van zijn in nederland Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-7QE1IXxrH84/VQ07nwpyGMI/AAAAAAAAI5E/r0vBJ5GYzto/w597-h796-no/2015-03-20%2B14.16.01%2B-%2Bkopie.JPG

voorlopig staat er dit in het modem (alleen lijn 1, lijn 0 doet het niet)

LINE ID LINE 1
Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 12 hrs: 35 min: 35 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 3760/19839 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 3960/20624 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6.3/5.8 dB
Line Attenuation (Up/Down) 52/23.6 dB
Output Power (Up/Down) 7.9/18.6 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 8/16 ms
INP (Up/Down) 2/4 symbols
FEC (Up/Down) 82/9179
CRC (Up/Down) 0/3
Profile 8b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Dit is mijn Vdsl snelheid, ik kom uit Woerden en heb sinds 2 weken 50/5 Alles-in-1 van Kpn.
Volgens de postcode check zit ik 1650 meter van de centrale af.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4231446837.png

Link Status Connected
Showtime Start 14 days: 20 hrs: 42 min: 0 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 22015/109112 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 52879/115436 kbps
Noise Margin (Up/Down) 20.1/5.4 dB
Line Attenuation (Up/Down) 7.3/5 dB
Output Power (Up/Down) -11.6/12.5 dBm
Interleaving Delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 80/76 symbols
FEC (Up/Down) 610/28277
CRC (Up/Down) 5/342
Profile 17a

Kan mij iemand vertellen of deze waardes eigenlijk goed zijn?
Van de kabel modem wist ik het wel maar Vdsl is echter nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
laat ik het zo zeggen, die waardes komen niet overeen met 1650 meter van de centrale :)
Kortom, je zit veeeeeeel dichterbij.
Ik denk eerder in de richting van 50 - 100 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445817

Sinds enkele weken is hier in de straat vectoring VDSL mogelijk. Volgens de postcode check van XS4ALL zou ik 80/8 halen. Volgens die van Fourstack 110/22M. Uiteindelijk traint het modem netjes op 110/22M en haal ik via XS4ALL 100/22. (Het lijkt erop dat ze de download afknijpen conform de specificaties van het gekozen pakket, de upstream niet.)

Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 111216 22016
Min. DSLAM throughput kbit/s 784 64
Attainable data rate kbit/s 111698 49075
Current throughput kbit/s 110538 22014
Seamless rate adaptation on off

Latency fast 4 ms
Impulse Noise Protection 72 2
G.INP on off

Signal-to-noise ratio dB 5 20
Bitswap on on
Line attenuation dB 4 4

Profile 17a
G.Vector full full

Carrier record A43 A43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:26
Lucky you.
Ik zit precies tussen allerlei wijken waar vectoring wel mogelijk is terwijl ik blijkbaar rechtstreeks op de centrale zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
TD-er schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:58:
laat ik het zo zeggen, die waardes komen niet overeen met 1650 meter van de centrale :)
Kortom, je zit veeeeeeel dichterbij.
Ik denk eerder in de richting van 50 - 100 meter.
Achteraf gezien staat er hier 150 meter hemelsbreed als ik het goed zag een wijk of straatkast :). Terwijl verschillende postcodechecks wel zeggen dat de centrale op 1650 meter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-06 13:40
Cosmo_nl schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:12:
[...]

Achteraf gezien staat er hier 150 meter hemelsbreed als ik het goed zag een wijk of straatkast :). Terwijl verschillende postcodechecks wel zeggen dat de centrale op 1650 meter zit.
Klopt, die gaan ervan uit dat je nog op de "ouderwetse telefooncentrale zit". Tegenwoordig ga je via de straatkast. Kortere afstand naar je woning en daardoor hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Laatst online: 22-06 10:00
Planning voor Vectoring wederom opgeschoven, eerst December 2014, toen April 2015 en nu November....
Begint mij erg tegen te vallen en vraag mij af waar dat voor nodig is. Lijkt mij toch een kwestie van bepaalde zaken activeren?
Andere wijkkasten in mijn gemeente zijn wel al een tijdje omgezet naar Vectoring.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
Meauses schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:43:
Planning voor Vectoring wederom opgeschoven, eerst December 2014, toen April 2015 en nu November....
Begint mij erg tegen te vallen en vraag mij af waar dat voor nodig is. Lijkt mij toch een kwestie van bepaalde zaken activeren?
Andere wijkkasten in mijn gemeente zijn wel al een tijdje omgezet naar Vectoring.
De kans is groot dat het type kast niet mogelijk maakt om direct om te zetten naar een BR.
Deze kast moet dan vergroot worden en misschien krijgen ze de benodigde vergunning daar niet voor in jouw woonplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
SmoothTweaker schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:13:
[...]

De kans is groot dat het type kast niet mogelijk maakt om direct om te zetten naar een BR.
Deze kast moet dan vergroot worden en misschien krijgen ze de benodigde vergunning daar niet voor in jouw woonplaats?
De kast staat hier ong 350/400 meter hier vandaan. Er staat al wel een buitenring kast volgens mij.
Zie hier

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Meauses schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:43:
Wat betreft dat vectoring: xs4all vertelde me dat mijn abbo gewoon op 50mbit blijft staan als vectoring wordt geactiveerd. Jammer, had gehoopt dat ze die pak-m-beet 80mbit gewoon open zouden zetten. Om daar nu een 100mbit abbo voor te nemen gaat me ook weer te ver.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Weakling schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:10:
[...]

Wat betreft dat vectoring: xs4all vertelde me dat mijn abbo gewoon op 50mbit blijft staan als vectoring wordt geactiveerd. Jammer, had gehoopt dat ze die pak-m-beet 80mbit gewoon open zouden zetten. Om daar nu een 100mbit abbo voor te nemen gaat me ook weer te ver.
Ik train in op 100 Mb/s en wordt gewoon vanaf XS4ALL's kant gecapped op 50 Mb/s ;) Logisch. Je betaalt ook niet voor meer (belasting op hun netwerk et cetera..).

Mijn ouders hebben nog een enórm oud ex-Demon-abo.. Voor heel weinig Mb/s.. Traint ook 5x zo hoog in, maar wordt (logischerwijs) toch echt gecapped op dat weinig Mb/s.. Want ze betalen dat tientje meer per maand niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

Hier ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan met dit als antwoord: als ik nu 60mbit kan binnenkrijgen en maar de helft krijg vanwege een klaarblijkelijk onverklaarbare reden zal de snelheid ophogen ook helemaal niks oplossen, het enige wat zal veranderen is mijn factuur die dan nog hoger is.

Het zou inderdaad kunnen dat buren naar Ziggo zijn overgestapt, alleen gebruiken de buren voor zover ik weet internet nauwelijks, of in ieder geval niet zo intensief als ons adres. Wat de meneer van KPN mij overigens wel kon vertellen was dat ik ook op Alles-in-1 kon overstappen voor maar 15 euro per maand extra, en ik zou dan ook nog een gratis Spotify Premium account krijgen! :O 8)7

Wat mij trouwens echt ontzettend irriteerde tijdens alle gesprekken was het keer op keer gebruik van: "ja maar, meneer, deze snelheden zijn TOT 50mbit en wij garanderen echt helemaal niks", maar op een begeven moment was het wel duidelijk dat als ze iemand zochten om van het kastje naar de muur te sturen dat ze niet de goede aan de haak hadden geslagen. Het is toch werkelijk te zot voor woorden dat men argumenten als "tot" 50mbit gaan aanvoeren en vervolgens doodleuk lachen als jij zegt dat je het niet eens bent met het feit dat je ~40% van die snelheid krijgt, want ze gaan pas wat doen als je minder dan 8mbit/s krijgt: "maar ja meneer, u heeft nog altijd de optie om te downgraden naar het laagste pakken"

:X 8)7 |:( :')
toon volledige bericht
Wat voor een pakket heb je nu dan?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Weakling schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:10:
[...]

Daar had ik stiekem ook wel op gehoopt ja dat het naar 100mbit getrokken zou worden...
Bij Glas hebben ze alleen 50mbit en 100mbit, leek mij voor VDSL ook wel een logische keuze, en gezien ik nu het duurste pakket heb van XS4ALL. :'(
Verschil met de kabel begint zo steeds groter te worden. Ga dan toch misschien overwegen om naar kabel over te stappen zodra UPC volledig Ziggo is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Meauses schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:32:
[...]

Daar had ik stiekem ook wel op gehoopt ja dat het naar 100mbit getrokken zou worden...
Bij Glas hebben ze alleen 50mbit en 100mbit, leek mij voor VDSL ook wel een logische keuze, en gezien ik nu het duurste pakket heb van XS4ALL. :'(
Verschil met de kabel begint zo steeds groter te worden. Ga dan toch misschien overwegen om naar kabel over te stappen zodra UPC volledig Ziggo is geworden.
Beetje rare quote/post als je 't mij vraagt.. Weakling heeft een abo van 50 Mb/s, maar kán hoger halen qua VVDSL, alleen doet XS4ALL dat niet.

Jij hebt "het duurste pakket van XS4ALL" (dat zou 500 Mb/s max betekenen..), maar hoopt dat het "ook naar 100 Mb/s getrokken zou worden".. Euh, maar je hebt toch al het duurste abo? Bedoel je dat je hoopte dat VVDSL meer in z'n mars had? Dus technische redenen dat je niet zo snel kunt? Dus compléét anders dan abo-technisch een snelheidslimiet?

Ik snap 't niet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Osiris schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:38:
[...]

Beetje rare quote/post als je 't mij vraagt.. Weakling heeft een abo van 50 Mb/s, maar kán hoger halen qua VVDSL, alleen doet XS4ALL dat niet.

Jij hebt "het duurste pakket van XS4ALL" (dat zou 500 Mb/s max betekenen..), maar hoopt dat het "ook naar 100 Mb/s getrokken zou worden".. Euh, maar je hebt toch al het duurste abo? Bedoel je dat je hoopte dat VVDSL meer in z'n mars had? Dus technische redenen dat je niet zo snel kunt? Dus compléét anders dan abo-technisch een snelheidslimiet?

Ik snap 't niet.. ;)
Het duurste pakket op het vlak van VDSL met 50Mbit, je hebt volgens mij ook nog een pakket met 20Mbit.
Ik hoopte dat zodra Vectoring aanwezig was, de snelheid naar 100Mbit getrokken zou worden van mijn op dat moment VVDSL verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Meauses schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Het duurste pakket op het vlak van VDSL met 50Mbit, je hebt volgens mij ook nog een pakket met 20Mbit.
Ik hoopte dat zodra Vectoring aanwezig was, de snelheid naar 100Mbit getrokken zou worden van mijn op dat moment VVDSL verbinding :)
Euh, d'r is ook gewoon `Internet Plus` voor VVDSL hoor? Bij het abonnementenoverzicht staat ook als snelheden "Download tot 100 Mb/s; Upload tot 10 Mb/s". Oftewel: asymmetrisch. Dus geen glas-abo.

edit:
Die XS4ALL postcodechecker is ook niet echt wakker: maximaal 13 Mb/s op mijn adres _O- Ingetraint met 111/22 Mb/s :D (53 Mb/s upstream mogelijk, maar DSLAM geeft max 22 Mb/s aan in z'n profiel, dus modem doet niet harder gaan :( )

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 23-03-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xs4all abbo's gaat tot 100Mbit, dat is die nieuwe Plus versie (100/10?). Daarboven is glasvezel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Osiris schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:58:
[...]

Euh, d'r is ook gewoon `Internet Plus` voor VVDSL hoor? Bij het abonnementenoverzicht staat ook als snelheden "Download tot 100 Mb/s; Upload tot 10 Mb/s". Oftewel: asymmetrisch. Dus geen glas-abo.

edit:
Die XS4ALL postcodechecker is ook niet echt wakker: maximaal 13 Mb/s op mijn adres _O- Ingetraint met 111/53 Mb/s :D
Je hebt helemaal gelijk, daar had ik overheen gekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Osiris schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:14:
Ik train in op 100 Mb/s en wordt gewoon vanaf XS4ALL's kant gecapped op 50 Mb/s ;) Logisch. Je betaalt ook niet voor meer (belasting op hun netwerk et cetera..).
Mjah, maar ik had een beetje verwacht dat het als gebruikelijke snelheidsverhoging op bestaande abbo's doorgevoerd zou worden. Net zoals ik in het verleden ook steeds sneller ben gegaan zonder van abbo te hoeven veranderen (of zoals Ziggo ook onlangs weer gedaan heeft).

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Weakling schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:42:
[...]

Mjah, maar ik had een beetje verwacht dat het als gebruikelijke snelheidsverhoging op bestaande abbo's doorgevoerd zou worden. Net zoals ik in het verleden ook steeds sneller ben gegaan zonder van abbo te hoeven veranderen (of zoals Ziggo ook onlangs weer gedaan heeft).
Tja, da's nou net het verschil tussen een abo-verandering of een technische verandering. Als ze de abo-snelheden verhogen zonder bijbehorende kosten, dan kun je beperkt worden door je technische mogelijkheden, maar dat kan natuurlijk net zo goed andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Osiris schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:44:
[...]

Tja, da's nou net het verschil tussen een abo-verandering of een technische verandering. Als ze de abo-snelheden verhogen zonder bijbehorende kosten, dan kun je beperkt worden door je technische mogelijkheden, maar dat kan natuurlijk net zo goed andersom :)
Desondanks valt het ook mij op dat de kabelbedrijven(coax) bijna elk jaar hun abonnement(svorm)en wel wijzigen(lees:internet versnellen voor zelfde prijs), terwijl het bij KPN en andere xDSL-ISPs jarenlang onveranderd 8/1 of 20/1 is gebleven. Dat terwijl de prijs voor die xDSL-abonnementen in veel gevallen zelfs gestegen is. Nu veel telefoonlijnen technisch geschikt zijn voor 100+Mbits snelheden, zouden ze die pakketten nu al wel mogen aanbieden en de prijzen wat lager mogen maken om weer wat te concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Tja, concurrentie.. Dat doen ze pas zodra ze 't gaan voelen in hun inkomsten, dus ik zou zeggen: stap lekker over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Voordeel is wel dat dingen als IPTV dan weer niet merkbaar invloed zullen hebben op je download, als je modem intraint op >>50 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat ligt er wel aan hoe het modem intraint ;) Bij Bijvoorbeeld Telfort zit je nog altijd op het antieke 52000/5223. Dan kan je nog een attainable hebben van 110Mbit maar TV gaat dan nog altijd van die 50Mbit af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
markdejong schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:46:
Zo, gisteren is alles aangesloten, er moest nog een draadje in een kast gezet worden en die kast staat 300 meter (lijnlengte) verder. Op dit moment werkt alleen de tv, de voice en broadband werken nog niet omdat de bestelling nog afgerond moet worden, maar vandaag word ik gebeld door kpn om dit op te lossen. Een foto van bovengenoemde kast, volgens de monteur een museum stuk waar er maar een paar van zijn in nederland [afbeelding]

voorlopig staat er dit in het modem (alleen lijn 1, lijn 0 doet het niet)

LINE ID LINE 1
Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 12 hrs: 35 min: 35 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 3760/19839 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 3960/20624 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6.3/5.8 dB
Line Attenuation (Up/Down) 52/23.6 dB
FEC (Up/Down) 82/9179
CRC (Up/Down) 0/3
Profile 8b
toon volledige bericht
Als monteur zijnde kan ik je vertellen dat je het met deze kast nog goed treft. Dit is een kast met LSA stroken, en dat is de laatste techniek (begin jaren tachtig ;) ) die nog steeds wordt toegepast en gefabriceerd wordt.
Dat de monteur dit een museum stuk vind, daar sta ik werkelijk van te kijken.

Veel brakker en ouder :

K1200 ( beruchte waaierkast) :

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/33dwdw0.jpg

K2000 (schroef verbindingen) :

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ujjfvq.jpg

Betonkast met soldeer verbindingen( klein huisje heb geen foto van de buitenkant) :

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2elxunt.jpg
.

Dit zijn allemaal verdeelkasten die gevoed worden vanuit de telefooncentrale. ( Geen buitenring met VVDSL / VDSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Niet helemaal waar ;) . De waaiers worden nog altijd toegepast, ook in VVDSL buitenring oplossingen (VolkerWessels groene kasten in o.a. Harderwijk en Hierden). Er zit dan rechts een LSA strook van de buitenring DSLAM en die wordt gewoon nog netjes verbonden met de waaier. Meestal wordt de buitenste kast verwijderd en de oude apparatuur gewoon in de nieuwe kast gehangen, met een WBA xDSL DSLAM er naast.

Deze opzet is overigens ook geschikt om glasvezel te kunnen leveren. Het is dus mogelijk om uiteindelijk de oude PSTN kabels te vervangen door fibers (dark fiber of shared fiber). Dan is de aanvoer al voldoende en worden de straatkasten omgebouwd tot kleine PoP's.

[ Voor 42% gewijzigd door RadioAir op 23-03-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
The good old K1200, K2000 en B20 kasten.
Als oud kabel laser, kabel en hoofd verdeler met het mooie weer krijg ik weer de kriebels naar de vrijheid die ik altijd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
RadioAir schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:13:
Niet helemaal waar ;) . De waaiers worden nog altijd toegepast, ook in VVDSL buitenring oplossingen (VolkerWessels groene kasten in o.a. Harderwijk en Hierden). Er zit dan rechts een LSA strook van de buitenring DSLAM en die wordt gewoon nog netjes verbonden met de waaier.
Klopt volledig, maar heb ik gezegd dat deze kasten niet omgebouwd worden ?
Dat is standaard namelijk. Of het nou een waaierkast of lsa kast is maakt niet uit, het gaat er om dat het gedeelte tussen centrale en verdeelkast overgeslagen wordt om zo VVDSL / VDSL te kunnen leveren bij meer huishoudens,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat maakte ik op uit "( Geen buitenring met VVDSL / VDSL). ", maar verkeerd begrepen dan ;)

Hebben jullie trouwens al gezien dat er stiekem kasten voorbereid worden om 220/44 te gaan leveren? In Zwolle heb ik al kasten gezien waar dit profiel leverbaar, maar nog niet bestelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Mooi al die pics van die verschillende kasten, ik zit zelf op een K2400/92 kast (geloof dat dit een redelijk moderne LSA+ kast is?) die inmiddels omgebouwd is naar buitenring met VVDSL.

Bonding met VVDSL zit er inderdaad aan te komen, met een postcode uit Zwolle kan ik via de Netco check zien dat er 220 Mbit/s beschikbaar is (onder het kopje Internet Snelheid).

Hoge snelheden zoals 220/44 via VVDSL bonding ziet er natuurlijk wel goed uit, ben alleen bang dat het ook behoorlijk prijzig zal gaan worden. Ben benieuwd of andere providers naast KPN dit ook gaan aanbieden, want momenteel bied alleen KPN bonding aan (over reguliere VDSL lijnen uit de CO).

Ben zelf nog altijd aan het wachten op een leuk 80~110Mbit VVDSL internet-only abo voor circa €25~30 p/maand. Vodafone komt hierbij in de buurt maar heeft nogal hoge installatie kosten, andere goedkope providers zoals Telfort & Tele2 blijven helaas hangen rond de 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
RadioAir schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:21:
Dat maakte ik op uit "( Geen buitenring met VVDSL / VDSL). ", maar verkeerd begrepen dan ;)

Hebben jullie trouwens al gezien dat er stiekem kasten voorbereid worden om 220/44 te gaan leveren? In Zwolle heb ik al kasten gezien waar dit profiel leverbaar, maar nog niet bestelbaar is.
Welke kast? :9. Ik woon sinds kort in Zwolle (Lindestraat) en heb daar ook een vvdsl lijntje liggen.

Jammer dat het dorpje waar ik eerst woonde geen Buitenring heeft... Ik had het geluk vanuit de CO nog 50mbit te kunnen krijgen, maar dat is het ook wel. Geen bonding en vectoring leverbaar.

Modem heeft momenteel een attainable van 74/13mbit (down/up). Op zich niet slecht gezien de afstand van 550 meter. Buurvrouw tegenover mij haalt maar 40Mbit op dezelfde afstand, waarschijnlijk omdat haar kabel een keer opnieuw gelast is. En de huizen naast me met vdsl zijn niet goed aangesloten.

Weet nog wel in 2012, ik was een van de eerste huishoudens met vdsl in deze straat. Attainable van 95/15 :D. Jammer dat het was ingezakt is.

[ Voor 38% gewijzigd door krakendmodem op 24-03-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Wat houd eigenlijk dat attainable precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Cosmo_nl schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:21:
Wat houd eigenlijk dat attainable precies in?
Je "Attainable data rate" is de maximale verbindingsnelheid tussen jouw modem en de centrale(DSLAM), m.a.w. de snelheid die maximaal via jouw telefoonlijn te behalen is.
Ruffzz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:11:
[...]
Veel brakker en ouder :

K1200 ( beruchte waaierkast) :

[afbeelding]
Waarom is de waaierkast dan zo berucht, als ik vragen mag?
Als ik naar die foto's kijk, dan lijkt het op het eerste gezicht dat er nog redelijk wat mensen een actieve lijn hebben, klopt dat? Die aders die in dat gatenbord zitten, zijn toch doorgelust naar de Central Office?
Die kabels die naar beneden hangen, dat zijn toch de mensen die geen abonnee zijn of de tweede lijnen?

[ Voor 50% gewijzigd door timmie1 op 24-03-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
De waaier kasten zijn gevoeliger door dat de aders een pennetje hebben welke in een poortje prikt in de waaier.
Deze kunnen verroesten of lam worden.
LSA of schroef is veel beter qua verbinding.
Gek genoeg waaren de betonnen kasten met desoldeer stroken het beste.
In de zomer gebeurde het mij regelmatig dat ik met een blote onderarm een hele strook raakte waardoor ik weer eens een opdonder kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
1
Prolution schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:57:
Mooi al die pics van die verschillende kasten, ik zit zelf op een K2400/92 kast (geloof dat dit een redelijk moderne LSA+ kast is?) die inmiddels omgebouwd is naar buitenring met VVDSL.
Hoe ben je er achter gekomen welke soort kast jouw kast is?
Bonding met VVDSL zit er inderdaad aan te komen, met een postcode uit Zwolle kan ik via de Netco check zien dat er 220 Mbit/s beschikbaar is (onder het kopje Internet Snelheid).
Heb je toevallig een postcode 'te leen' waarop ik dit zou kunnen zien? Of kun je met zo'n postcode eens een screenprint van Fourstack-site maken? Ik ben reuze benieuwd...
Hoge snelheden zoals 220/44 via VVDSL bonding ziet er natuurlijk wel goed uit, ben alleen bang dat het ook behoorlijk prijzig zal gaan worden. Ben benieuwd of andere providers naast KPN dit ook gaan aanbieden, want momenteel bied alleen KPN bonding aan (over reguliere VDSL lijnen uit de CO).
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, ACM/OPTA zal er wel tussen springen om het een beetje redelijk te houden. Waarschijnlijk zullen meer providers nu wel over gaan stappen op een Experiabox als modem, omdat er nog niet zo gek veel (goedkope) Vectored Bonded VDSL2-modems op de markt zijn.
Ben zelf nog altijd aan het wachten op een leuk 80~110Mbit VVDSL internet-only abo voor circa €25~30 p/maand. Vodafone komt hierbij in de buurt maar heeft nogal hoge installatie kosten, andere goedkope providers zoals Telfort & Tele2 blijven helaas hangen rond de 50Mbit.
Je kunt toch een maandje het volledige alles-in-één pakket nemen en vervolgens evt. tv en telefonie downgraden / uitzetten? Dan heb je alleen maar €30,00 activatiekosten over...
tlpeter schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:11:
De waaier kasten zijn gevoeliger door dat de aders een pennetje hebben welke in een poortje prikt in de waaier.
Deze kunnen verroesten of lam worden.
LSA of schroef is veel beter qua verbinding.
Gek genoeg waaren de betonnen kasten met desoldeer stroken het beste.
Hmmm, begrijpelijk. Worden er tegenwoordig waaierkasten naar een moderne omgebouwd, of kost dat teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Geen idee, ik ben er al jaren uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
timmie1 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:22:

Hoe ben je er achter gekomen welke soort kast jouw kast is?
Ik heb een keer een Excel bestand te pakken gekregen met daarin de gegevens van zo'n 29 duizend KPN straatkasten. Daarin staat o.a. de locatie, het type & aantal aangeslotenen per straatkast in vermeld.

Je kan uit die gegevens overigens niet direct afleiden op welke straatkast je zit aangesloten, pas sinds de Netco check dat erbij vermeld ben ik er achter gekomen dat ik op een andere straatkast zat dan ik had verwacht ;) (qua afstand zitten beide straatkasten op zo'n 200m afstand van m'n huis)
Heb je toevallig een postcode 'te leen' waarop ik dit zou kunnen zien? Of kun je met zo'n postcode eens een screenprint van Fourstack-site maken? Ik ben reuze benieuwd...
De postcode 8033AV (Zwolle) geeft snelheden tot 220Mbit aan, probeer maar eens paar huisnummers via de Netco check ;)
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, ACM/OPTA zal er wel tussen springen om het een beetje redelijk te houden. Waarschijnlijk zullen meer providers nu wel over gaan stappen op een Experiabox als modem, omdat er nog niet zo gek veel (goedkope) Vectored Bonded VDSL2-modems op de markt zijn.
Ik hoop ook dat het mee zal gaan vallen, maar momenteel vind ik bijv. de introductie van VVDSL toch wel tegenvallen. Er zijn weinig providers die actief gebruik maken van de extra snelheid (> 80Mbit) die VVDSL nu bied.

Indien KPN (en de overige xDSL providers) een vuist willen maken tegen de kabelproviders moeten ze toch met wat beters zien te komen in mijn ogen. Veel mensen weten niet eens dat KPN bezig is met het upgraden van hun DSL netwerk, en blijven dan gewoon bij hun kabelaar hangen. Ze mogen dus qua promotie/reclame ook wel wat actiever worden :)
Je kunt toch een maandje het volledige alles-in-één pakket nemen en vervolgens evt. tv en telefonie downgraden / uitzetten? Dan heb je alleen maar €30,00 activatiekosten over...
Klopt naar die mogelijkheid heb ik ook gekeken, maar heb niet zoveel zin in de rompslomp om de TV+Telefonie weer na een maandje de deactiveren. Daarbij wacht ik ook nog even af hoe de snelheidsverhoging van onze Zeeuwse kabelprovider gaat uitpakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fourstack gaf vanuit het niets op mijn adres nu 5Mbit maximaal aan, nu zie ik dan diverse providers blijkbaar soortgelijke check doen en kan ik ook nergens meer hoger dan dat 20mbit pakket bestellen.

Xs4all bijvoorbeeld:
Internet
Maximaal haalbare snelheid op uw adres
tot 5 Mb/s

Gelijktijdig zijn mijn buren (blok naast ons blok) nu wel opeens VDSL2:
Internet
tot 80 Mb/s

Ik heb Xs4all al gebeld (durf m'n modem niet te resetten in de kans dat ik dus wel terugval naar 5Mbit, waar ik nu nog 26Mbit heb), maar die kunnen me dus ook niets meer vertellen dan dat ik blijkbaar 5Mbit nog maar kan halen en ze ook niet weten hoe dit komt. Er is een ticket aangemaakt, dus dat nog even afwachten.

Sprankeltje hoop dat ik dus vorige maand had is nu ook compleet foetsie (waar Caiway inmiddels nog groter drama is geworden).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Misschien raare vraag, maar staat itv "2 HD" voor bij Netco check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Cosmo_nl schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:56:
Misschien raare vraag, maar staat itv "2 HD" voor bij Netco check?
Dat betekend dat de betreffende xDSL verbinding snel genoeg is om 2 HD iTV streams aan te kunnen (1 HD stream is circa 8 Mbit x 2 = 16 Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
SinergyX schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:10:
Fourstack gaf vanuit het niets op mijn adres nu 5Mbit maximaal aan, nu zie ik dan diverse providers blijkbaar soortgelijke check doen en kan ik ook nergens meer hoger dan dat 20mbit pakket bestellen.

Xs4all bijvoorbeeld:
Internet
tot 5 Mb/s

Gelijktijdig zijn mijn buren (blok naast ons blok) nu wel opeens VDSL2:
Internet
tot 80 Mb/s

Ik heb Xs4all al gebeld (durf m'n modem niet te resetten in de kans dat ik dus wel terugval naar 5Mbit, waar ik nu nog 26Mbit heb), maar die kunnen me dus ook niets meer vertellen dan dat ik blijkbaar 5Mbit nog maar kan halen en ze ook niet weten hoe dit komt. Er is een ticket aangemaakt, dus dat nog even afwachten.

Sprankeltje hoop dat ik dus vorige maand had is nu ook compleet foetsie (waar Caiway inmiddels nog groter drama is geworden).
toon volledige bericht
KPN heeft, zoals ik al eerder in dit topic meldde, problemen met haar postcodechecks en database. Volgens huidige database gaat de internetsnelheid namelijk omlaag met 10Mbit per km en hebben klanten met 4KM lijnlengte opeens ook de mogelijkheid om VDSL2 met pair bonding aan te vragen(en daarmee 17Mbit binnen te krijgen). Ook bij mijn verdeelkast en nog enkele kasten in de omgeving wordt verkeerde informatie verstrekt. Heb te horen gekregen dat KPN bezig is om de impact te analyseren en het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
markdejong schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:46:
Zo, gisteren is alles aangesloten, er moest nog een draadje in een kast gezet worden en die kast staat 300 meter (lijnlengte) verder. Op dit moment werkt alleen de tv, de voice en broadband werken nog niet omdat de bestelling nog afgerond moet worden, maar vandaag word ik gebeld door kpn om dit op te lossen.
Zo, even een update, ik ben nog niet aangesloten omdat ze bij het opnemen van de bestelling het vaste telefoon nummer verkeerd hadden overgenomen. De bestelling is er weer opnieuw ingevoerd om dit weer op te lossen, en als het goed is dan ben ik op 3 april weer online via VDSL2 met pairbonding.

Van kpn heb ik een usb dongel gekregen en van de buren de wifi code om toch nog wat online te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 10:54
Man wat word ik moe van KPN. Vectoring op mijn adres in Leiderdorp is al 2 keer uitgesteld. Het zou in eerste instantie nov 2014 worden, toen april 2015 en net gelezen op fourstak dat het nu uitgesteld is tot Nov 2015. Als deze trend zich voordoet gaat het zeker 2016 worden. Bij mij komt ZIGGO dus in huis. Weg KPN en aangesloten providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Huh? Wordt er VVDSL verwacht in Leiderdorp dan? Heb in Netco voor een aantal adressen nog nooit een upgrade gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 10:54
2351 RD ouwe dorp. Al 2 keer uitgesteld.
RadioAir schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:18:
Huh? Wordt er VVDSL verwacht in Leiderdorp dan? Heb in Netco voor een aantal adressen nog nooit een upgrade gezien...

[ Voor 4% gewijzigd door doublehelix op 30-03-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hmm. Ik heb 2353BZ nu met pijn en moeite naar VDSL kunnen schoppen, zal wel rond de 16Mb uit komen maar er staat op 800m een straatkast, dus die mogen ze ook wel "even" ombouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hmm. Ik heb 2353BZ nu met pijn en moeite naar VDSL kunnen schoppen, zal wel rond de 16Mb uit komen maar er staat op 800m een straatkast, dus die mogen ze ook wel "even" ombouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Op 800 meter zou je 50 Mbps moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als daar een centrale in zat wel ja, signaal komt helaas van 2,3KM weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
RadioAir schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:50:
Hoe heb je ze geforceerd de lijn over te zetten op VDSL2? Ik zit met dezelfde situatie bij een lijn van 2100 meter, met VDSL zou nog wel 15Mb haalbaar zijn en eventueel pair bonding. Er zijn twee aderparen aanwezig dus ik begrijp niet waarom er geen bonding ingezet kan worden. Klantenservice van KPN wou niet echt meewerken (al was dat niet de technische dienst). Er moeten uiteindelijk 1 HD en 1 SD stream overheen komen, en dan moet er ook nog wat internet over blijven.

Bonding is wel mogelijk aan de andere kant van het dorp, op dezelfde wijkcentrale volgens Netco (er staan geen wijkkasten). Postcode is 3253BS.

[ Voor 18% gewijzigd door DiedB op 01-04-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
De bestelling is er weer opnieuw ingevoerd om dit weer op te lossen, en als het goed is dan ben ik op 3 april weer online via VDSL2 met pairbonding.
En toen stond gistermiddag ineens alles aan!!

LINE ID LINE 0
Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 8 hrs: 21 min: 37 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 5204/18000 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 5524/18760 kbps
Noise Margin (Up/Down) 5.8/6 dB
Line Attenuation (Up/Down) 53/23 dB
FEC (Up/Down) 26383/7570
CRC (Up/Down) 0/0
Profile 8b

LINE ID LINE 1
Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 8 hrs: 21 min: 40 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 4990/23605 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 5343/24752 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6.1/5.8 dB
Line Attenuation (Up/Down) 52.7/23.3 dB
Output Power (Up/Down) 8/18.5 dBm
FEC (Up/Down) 584/8662
CRC (Up/Down) 0/0
Profile 8b
Bonding Total Bitrate (Up/Down) 10194/41605 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
DiedB schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:21:
[...]

Hoe heb je ze geforceerd de lijn over te zetten op VDSL2? Ik zit met dezelfde situatie bij een lijn van 2100 meter, met VDSL zou nog wel 15Mb haalbaar zijn en eventueel pair bonding. Er zijn twee aderparen aanwezig dus ik begrijp niet waarom er geen bonding ingezet kan worden. Klantenservice van KPN wou niet echt meewerken (al was dat niet de technische dienst). Er moeten uiteindelijk 1 HD en 1 SD stream overheen komen, en dan moet er ook nog wat internet over blijven.

Bonding is wel mogelijk aan de andere kant van het dorp, op dezelfde wijkcentrale volgens Netco (er staan geen wijkkasten). Postcode is 3253BS.
Ook al heb jij 2 adreparen dan wil dat nog niet zeggen dat jij ook twee aderparen tot aan de centrale hebt.
Er is een tijd geweest dat dit standaard gebeurde maar dat kost veel aderparen die toch niet gebruikt werden.
Grote kans dat er maar een adrepaar is doorgelast op de kabel in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hoe ik het voor elkaar gekregen heb is eigenlijk vrij grappig, we hadden nogal veel problemen met de ZyXEL op het gebied van VoIP. Dus een Fritzbox 7340 gekocht en toen ging de lijnkwaliteit ineens omhoog en zaten we nét binnen VDSL dekking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Duidelijk. We gaan eerst de lijn met een standaard-abo laten opleveren en dan hopen dat we daadwerkelijk de verwachte 14Mb aantikken. Daarna maar eens testen of er wat overblijft als de TV aan staat en of er eventueel een tweede TV bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

doublehelix schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:56:
Man wat word ik moe van KPN. Vectoring op mijn adres in Leiderdorp is al 2 keer uitgesteld. Het zou in eerste instantie nov 2014 worden, toen april 2015 en net gelezen op fourstak dat het nu uitgesteld is tot Nov 2015. Als deze trend zich voordoet gaat het zeker 2016 worden. Bij mij komt ZIGGO dus in huis. Weg KPN en aangesloten providers.
Klopt die data dan wel van de planning? Daar de huidige snelheid info ook niet echt jofel is.

Mijn geval stond namelijk precies hetzelfde, eerste nov14, toen apr15 en nu nov2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het probleem is dat die Netco check waarop deze planningen vermeld staan eigenlijk bedoeld is als een interne KPN tool.

Aangezien er bij een straatkast ombouw nogal wat zaken komt kijken (elektriciteit aanleg, glasvezel aanleg, gemeentelijke vergunningen om te graven etc.) kan het dan inderdaad gebeuren dat de planning gewijzigd wordt, en in sommige gevallen in een later stadium zelfs afgezien wordt van een ombouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:07
Prolution schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:11:

Ik hoop ook dat het mee zal gaan vallen, maar momenteel vind ik bijv. de introductie van VVDSL toch wel tegenvallen. Er zijn weinig providers die actief gebruik maken van de extra snelheid (> 80Mbit) die VVDSL nu bied.

Indien KPN (en de overige xDSL providers) een vuist willen maken tegen de kabelproviders moeten ze toch met wat beters zien te komen in mijn ogen. Veel mensen weten niet eens dat KPN bezig is met het upgraden van hun DSL netwerk, en blijven dan gewoon bij hun kabelaar hangen. Ze mogen dus qua promotie/reclame ook wel wat actiever worden :)
Het is niet bepaald zo dat mensen zitten te springen om terug te naar dsl te gaan. Waarom zou iemand überhaupt terug willen? Bij kabel is je ping lager en de tv gaat niet van je bandbreedte af.

[ Voor 197% gewijzigd door sdk1985 op 01-04-2015 20:23 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
*oops*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-06 14:24

auto660

1991 240 GL Brick

Zo, hier in Den Helder zitten we ook al sinds we hier wonen vast aan een 1666m lange lijn vast. In het begin hadden we een ISDN lijn waarbij we dus maar 6mbit haalde, waarbij de stap naar vdsl2 waarbij we wel 20mbit haalde enorm was. :) Bonding was op dat moment nog niet beschikbaar tenzij je 2 abbo's nam op een verschillend aderpaar, waarbij je dus dubbele kosten had. Maar nu keek ik weer eens op netco en daar kwam dit uit:
netco

Nu is er dus officieel bonding mogelijk waarmee we dan eindelijk een fatsoenlijke internetsnelheid halen. :) Maar kun je gewoon een enkel abbonement nu nemen met bonding? En heb je nu ook het probleem niet meer dat je 2 ip adressen hebt waardoor je bijvoorbeeld maar over 1 lijn tegelijk kon downloaden? En weten jullie of xs4all het ook levert?

De modem traint nu in op 22mbit en met pair bonding zou ik dus theoretisch wel 44mbit kunnen halen, maar op netco staat 36mbit, gaat er bij bonding altijd nog wat snelheid verloren of is het gewoon een (te) voorzichtige voorspelling? :9

[ Voor 12% gewijzigd door auto660 op 01-04-2015 20:22 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
sdk1985 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:18:
[...]

Het is niet bepaald zo dat mensen zitten te springen om terug te naar dsl te gaan. Waarom zou iemand überhaupt terug willen? Bij kabel is je ping lager en de tv gaat niet van je bandbreedte af.
Met VVDSL is de ping gelijkwaardig als kabel (rond de 8 ms), en traint de lijn zo "hoog" in dat er geen verschil in snelheid is als de TV aanstaat of niet. Als er bijvoorbeeld een pakket van 100/10 is en je lijn kan 120 aan, dan blijf je gewoon met 100 Mbit downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
HvanderT schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:37:
[...]

Met VVDSL is de ping gelijkwaardig als kabel (rond de 8 ms), en traint de lijn zo "hoog" in dat er geen verschil in snelheid is als de TV aanstaat of niet. Als er bijvoorbeeld een pakket van 100/10 is en je lijn kan 120 aan, dan blijf je gewoon met 100 Mbit downloaden.
Ik zie nog steeds geen reden om terug te wisselen. Immers er is geen voordeel en wel nadeel (overstappen).

Los daarvan heb je het dan over het woordje als, uit de postcode check blijkt dat ik slechts 88mbit zou kunnen halen. Bij twee tv's gaat er dan aardig wat af.

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 01-04-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
auto660 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:21:
Zo, hier in Den Helder zitten we ook al sinds we hier wonen vast aan een 1666m lange lijn vast. In het begin hadden we een ISDN lijn waarbij we dus maar 6mbit haalde, waarbij de stap naar vdsl2 waarbij we wel 20mbit haalde enorm was. :) Bonding was op dat moment nog niet beschikbaar tenzij je 2 abbo's nam op een verschillend aderpaar, waarbij je dus dubbele kosten had. Maar nu keek ik weer eens op netco en daar kwam dit uit:
[afbeelding]

Nu is er dus officieel bonding mogelijk waarmee we dan eindelijk een fatsoenlijke internetsnelheid halen. :) Maar kun je gewoon een enkel abbonement nu nemen met bonding? En heb je nu ook het probleem niet meer dat je 2 ip adressen hebt waardoor je bijvoorbeeld maar over 1 lijn tegelijk kon downloaden? En weten jullie of xs4all het ook levert?

De modem traint nu in op 22mbit en met pair bonding zou ik dus theoretisch wel 44mbit kunnen halen, maar op netco staat 36mbit, gaat er bij bonding altijd nog wat snelheid verloren of is het gewoon een (te) voorzichtige voorspelling? :9
Pairbonding kun je zien als een verdubbeling van je koperen draadjes, alleen zorgen ze er wel voor dat je maar 1 ip adres tot je beschikking hebt.

XS4all levert het zover ik weet (nog) niet.

Het is een voorzichtige voorspelling, maar ga er maar vanuit dat je rond de 40Mbit komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

HvanderT schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:42:
[...]

Pairbonding kun je zien als een verdubbeling van je koperen draadjes, alleen zorgen ze er wel voor dat je maar 1 ip adres tot je beschikking hebt.

XS4all levert het zover ik weet (nog) niet.

Het is een voorzichtige voorspelling, maar ga er maar vanuit dat je rond de 40Mbit komt te zitten.
Maar als je pair bonding deed der mate van 2 aparte abbo's had je het probleem dat als je iets wilde downloaden dat het dan maar via 1 aderpaar kon omdat je met die 2 ip adressen in de knoop zat. Is dat met de pair bonding die kpn nu aanbied opgelost of blijf je nog steeds met het probleem zitten dat beide paren een ander ip adres hebben?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
auto660 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:46:
[...]

Maar als je pair bonding deed der mate van 2 aparte abbo's had je het probleem dat als je iets wilde downloaden dat het dan maar via 1 aderpaar kon omdat je met die 2 ip adressen in de knoop zat. Is dat met de pair bonding die kpn nu aanbied opgelost of blijf je nog steeds met het probleem zitten dat beide paren een ander ip adres hebben?
Nee, je hebt maar 1 IP adres op beide paren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Dat is wel mooi, dan zit je er dus ook niet mee dat je met downloaden maar de helft van de snelheid haalt. Ik morgen maar eens de XS4ALL bellen, want zij zijn nou ook de moeilijkste niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
sdk1985 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:41:
[...]

Ik zie nog steeds geen reden om terug te wisselen. Immers er is geen voordeel en wel nadeel (overstappen).
Er zijn wel voordelen te bedenken waarom je zou willen overstappen naar een VVDSL lijn indien je van kabel af komt:

- Er zijn internet-only pakketten beschikbaar, bij kabel dien je altijd een standaard kabel-tv pakket af te nemen.

- Hogere uploadsnelheden, momenteel bij een pakket met 100Mbit down krijg je 20Mbit up. Met VVDSL pairbonding gaat dit binnenkort naar 60Mbit.

- De totale prijs p/maand kan in sommige gevallen lager liggen bij VVDSL vergeleken met de kabelaar.

Waar KPN wel last van heeft is dat ADSL/DSL een slecht imago heeft door oa de lage snelheden in het verleden.

Terwijl ze met VVDSL behoorlijk hoge snelheden kunnen behalen zeker icm pairbonding. Eigenlijk kan je dat niet meer vergelijken met het 'oude' ADSL van vroeger. Er is best nog wat mogelijk over dat koperlijntje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
sdk1985 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:41:
[...]

Los daarvan heb je het dan over het woordje als, uit de postcode check blijkt dat ik slechts 88mbit zou kunnen halen. Bij twee tv's gaat er dan aardig wat af.
Uit die postcodecheck blijkt dat er op mijn adres in Zwolle "maar" 100mbit leverbaar is, terwijl de lijn op een hogere snelheid intraint. Ik weet niet of ze daarmee ook rekening houden, het zou zomaar kunnen zijn dat je lijn wat sneller kan.

Ik woonde voorheen in een dorpje in Friesland, ook met VDSL vanuit de centrale (dus helaas geen VVDSL of bonding) en krijg met die check dat er alleen maar 50Mb beschikbaar is. Qua internetpakket klopt het wel, maar de lijn kan harder (80Mbit)
auto660 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:55:
Dat is wel mooi, dan zit je er dus ook niet mee dat je met downloaden maar de helft van de snelheid haalt. Ik morgen maar eens de XS4ALL bellen, want zij zijn nou ook de moeilijkste niet ;)
XS4ALL levert zover ik weet nog geen pairbonding en weet niet wanneer ze daar mee gaan beginnen. Ze doen het nu nog over één aderpaar met vectoring. Alleen KPN gebruikt pairbonding.

[ Voor 25% gewijzigd door krakendmodem op 01-04-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Prolution schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:56:
[...]

Er zijn wel voordelen te bedenken waarom je zou willen overstappen naar een VVDSL lijn indien je van kabel af komt:

- Er zijn internet-only pakketten beschikbaar, bij kabel dien je altijd een standaard kabel-tv pakket af te nemen.

- Hogere uploadsnelheden, momenteel bij een pakket met 100Mbit down krijg je 20Mbit up. Met VVDSL pairbonding gaat dit binnenkort naar 60Mbit.

- De totale prijs p/maand kan in sommige gevallen lager liggen bij VVDSL vergeleken met de kabelaar.

Waar KPN wel last van heeft is dat ADSL/DSL een slecht imago heeft door oa de lage snelheden in het verleden.

Terwijl ze met VVDSL behoorlijk hoge snelheden kunnen behalen zeker icm pairbonding. Eigenlijk kan je dat niet meer vergelijken met het 'oude' ADSL van vroeger. Er is best nog wat mogelijk over dat koperlijntje ;)
toon volledige bericht
Internet only zou een voordeeltje kunnen zijn.

Die 100/20 mbit ben ik tot heden nog niet tegen gekomen. Wel bijvoorbeeld 80/8 (kpn) en 100/10 (xs4all). Daar betaal je dan overigens wel de hoofdprijs voor. In dat geval is 200/20mbit bij Ziggo voordeliger (62,50). Dan heb je ook die 20mbit upload alleen dan goedkoper, met tv en met een hogere download snelheid :+ . Of komt er nog iets nieuws aan?

Per ISP zijn er natuurlijk altijd nog wat extra overwegingen zoals 2e telefoon (tele2 vroeger) of (in mijn geval) onbeperkt bellen (10 euro). Maar dat is te specifiek om naar het algemene te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Osiris hier had toch 50/20 via XS4all over VDSL?
Waarschijnlijk omdat 50/50 via glas even duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Klopt. Modem traint in met 111/22 Mb/s, maar wordt door XS4ALL op 50 Mb/s gelimiteerd. De upload dus niet op 5 Mb/s o.i.d. overigens :P

Daar willen ze op xs4all.* (nieuwsgroepen) ook niets over horen/vertellen overigens, die upload. Alsof het niet echt officieel is. Maar idd, mijns inziens zou je gewoon maximaal mogelijk moeten kunnen halen bij de DSL-abo's, aangezien ze zelf claimen dat 't allemaal "gelijk" is, of je nou DSL of glasvezel hebt.

Wel jammer dat 't DSLAM-profiel gecapped is op 22 Mb/s upstream. Die heeft namelijk een attainable rate van 53 Mb/s ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik begin te geloven dat VDSL toch niet zo geschikt voor mijn lijn is.
Vannacht continu resynchronisatie van de ADSL-lijn(stuk of 100 keer),
Met deze snelheid is het modem uiteindelijk blijven steken:

Attainable data rate1173929
Actual data rate1173929
SNR310

ESSESCRC
2031121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
timmie1 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:44:
Ik begin te geloven dat VDSL toch niet zo geschikt voor mijn lijn is.
Vannacht continu resynchronisatie van de ADSL-lijn(stuk of 100 keer),
Met deze snelheid is het modem uiteindelijk blijven steken:

Attainable data rate1173929
Actual data rate1173929
SNR310

ESSESCRC
2031121
Je modem traint dus nu in op een snelheid van 1Mbit als ik het goed begrijp :P ?

Het zal vast wel wat beter gaan worden indien je aangesloten wordt op de straatkast, mogelijk dat jou lijn vanuit de CO zelfs 'last' heeft van die snellere lijnen die nu vanuit de straatkast worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zat bij Ziggo met Alles in Een Basis en later Ziggo Z1:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4249771098.png

Ik ben sinds vandaag over naar Online Internet Extra

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4259602206.png

Beide bedraad getest en ik vind het een nette overstap. Van 42,50 euro maandelijks naar 9,95 euro het eerste jaar en 24,95 euro het tweede jaar, ~17,45 euro per maand :) Nu ik eindelijk kan profiteren van vDSL is de snelheid via het koperlijntje tenminste gelijk getrokken met Ziggo vwb ik al had aan snelheid. Ik mis nu wel tv, maar dat keek ik toch nauwelijks (series e.d. binnen hengelen + online terugkijken ftw) en telefonie maar daarvoor zat ik al bij Cheapconnect. Ergo: waarom dan zo'n groot verschil (€25) elke maand blijven lappen voor een dienst (tv-signaal) die ik toch nauwelijks benut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Misschien dat het mij nu pas opvalt, maar je kan nu ook met Maps bekijken waar je centrale staat. Bovenin bij de netco site zie je het terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Meauses schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:53:
Misschien dat het mij nu pas opvalt, maar je kan nu ook met Maps bekijken waar je centrale staat. Bovenin bij de netco site zie je het terug.
Klopt inderdaad! Je kunt nu op de kaart zien waar de kasten staan, wanneer ze geupgrade worden, welke soort kast het is, etc. Je kunt nu zelfs zien welke huizen,wijken op desbetreffende kast zijn aansgesloten. Ben er net achtergekomen dat ik blijkbaar op een k2000(schroef)verdeelkast zit aangesloten. Leuk om te weten!

Puik werk van de Devvers!
Prolution schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:55:
[...]

Je modem traint dus nu in op een snelheid van 1Mbit als ik het goed begrijp :P ?

Het zal vast wel wat beter gaan worden indien je aangesloten wordt op de straatkast, mogelijk dat jou lijn vanuit de CO zelfs 'last' heeft van die snellere lijnen die nu vanuit de straatkast worden geleverd.
Inderdaad, hij stond op 1Mbit. Zojuist de lijn af- en weer aangekoppeld en ik haal 'ineens' de 12Mbit weer. En de lijnfouten zijn weer minimaal. Erg vreemd allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Prolution schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:56:
[...]

Dit waren de twee die mij er toe aan zetten om het koperlijntje een tweede kans te geven. Sinds de ombouw v/d straatkast en ik via Netco zag dat er meer mogelijk was dan voorheen (schamele 8/1) de poging gewaagd. Over naar internet only + totale prijs/maand flink omlaag zonder in te boeten op mijn snelheid bij Ziggo (nog steeds 30/3) Met gemiddeld 17,50 euro/maand vind ik dat een acceptabele prijs, die subsidiëring voor een ongebruikt tv-signaal kwam mij de neus uit onderhand. En als ze met het samengaan met UPC wel de Plus/Standaard pakketten evenals Z2/3 omhoog gooien qua snelheid maar Basis/Z1 niet die ik had vind ik het wel mooi geweest.

Mooie feature van Netco, kan de straatkast uit mijn raam zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Die Netco Maps is inderdaad wel een coole feature, je ziet zo het aantal huizen wat rondom een bepaalde straatkast is aangesloten :).
Ze zijn er bij KPN nu blijkbaar wel werk van aan het maken wat betreft het upgraden van straatkasten, ze moeten ook wel want anders lopen hun klanten weg naar de kabelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ik zit op een mooie betonnen B20 kast :D staat op ong 350 meter van mijn huis.

Ik hoop vooral dat KPN met het uitstellen van de vectoring (voor mij dan) naar eind 2015 ook gelijk pairbonding aan gaat bieden. Zoals vaker gezegd verliezen ze klanten aan de kabel als ze niet opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo, die neco maps is even teleurstelling... precies het stratenblok naast me heeft nu vectored, ik zit op de 'rest' van de wijk op een centrale aan de andere kant. :/ En die vectored kast kan ik nagenoeg vanuit de slaapkamer zien.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 02-04-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:29
SinergyX schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:11:
Zo, die neco maps is even teleurstelling... precies het stratenblok naast me heeft nu vectored, ik zit op de 'rest' van de wijk op een centrale aan de andere kant. :/ En die vectored kast kan ik nagenoeg vanuit de slaapkamer zien.
Netwerkkabelte trekken vanaf je buurman / abonnement delen tot dan? :) Mogelijk? 8)7 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

supayoshi schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:29:
Netwerkkabelte trekken vanaf je buurman / abonnement delen tot dan? :) Mogelijk? 8)7 8) 8)
Kabel gaat niet lukken, zitten toch nog 2 straten en een sloot tussen, wifi/antenne krijg je toch beetje teveel latency :P Eerst maar weer bellen voor een lagere abbo (nu 40 voor 26/3), de wijzigpagina van xs4all lijkt ook niet helemaal goed te werken, ik kan het niet eens aanpassen.
U heeft nu een internetverbinding op de techniek VDSL. Wij kunnen u technisch maximaal de volgende bandbreedte leveren: 0 Mbit/s download / 0 Mbit/s upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:36
Haha, ik kijk net op dat netco maps voor Rotterdam, heel Rotterdam vol straatkasten, maar in West mag men gewoon lekker op de centrale zitten die 2 km verderop staat :+.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iuqqGuL.png

Gelukkig ga ik binnenkort hopelijk verhuizen naar een plek waar ik wel kabelinternet kan hebben. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Denizz op 02-04-2015 16:53 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
Ik zit gvd ook op de centrale ipv. wijkkast 👎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07

wontcachme

You catch me? No you wont

Dammit. Ik kijk nu op die kaart en zie dat ze een kast hebben geplaatst op 1.1km vanaf mijn locatie. Echter zit ik op de wijkcentrale op 2.2km :(. Het leuke is dat voorheen het internet van die nieuwe wijk (was toen een ziekenhuis gebied) via een bundel koper kwam waar ik ook op zit en die loopt verder door naar die wijk. Daar is vorig jaar glasvezel aangelegd via een andere weg. Dus de kabel loopt vermoedelijk nog een heel eind die kant op. Als ze die nou eens zouden aansluiten en mijn koper ff omwisselen daarop :+. Nu ligt er 1km koper niks te doen tot die kast :+ :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.